Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Killzone schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:10:
[...]Verwacht er maar niet teveel van, het was bijzonder windstil dus gigantisch veel rook.
Daarom ook altijd klaar staan bij de eerste die de lucht in gaan dan he je nog geen rook ;)
Daarnaast allemaal uit de hand geschoten met een 50/f1.8 :) .
Ik heb mn Sigma 10-20 gebruikt maar achteraf had ik beter mn Tamron 17-50 kunnen gebruiken omdat ik met 17mm ook alles er op had kunnen krijgen en dan met de 50mm detail opnames had kunnen maken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:42
Joosie200 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:16:
[...]

offtopic:
Verkapte "feliciteer mij" post? :P
Bij deze dan: gefeli zandpad! :)

Toen ik jarig was schoot mijn zus de foto's, andersom als zij straks over twee dagen jarig is zorg ik voor de foto's ;)
offtopic:
Nee niet eens :), was serieus benieuwd!

Heb het vandaag dus maar zelf gedaan af en toe.
Allen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Op de valreep ook nog maar even feli dan *O*

Monmonmon, wat een mooie nieuwe Sony modelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:42
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:07:
Op de valreep ook nog maar even feli dan *O*

Monmonmon, wat een mooie nieuwe Sony modelletjes :)
Ook van mij feli!

En die sonymodelletjes. De a55 en a33 hebben geen optische viewfinder meer, maar wel nog een spiegel. ben heel erg benieuwd wat de praktijktesten gaan zeggen. Dat is toch wel lekker onconcentioneel :) Daarom al applaus voor sony, nieuwe dingen proberen. Deze technologie opent alvast wel poorten naar gigantisch hoge fps-specs. Geen sluiter/spiegel die omhoog moet. Processor en snelheid van uitlezing worden de beperkende factoren, en daar is nog wel meer ruimte in verbetering mogelijk dan een mechanisch snellere sluiter en spiegel. Binnenkort ga je gewoon kunnen filmen op fullres ofzo. O+ En dat allemaal zonder het machinegeweergeluidje van een d3 bijvoorbeeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Teun_2 op 24-08-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Ik werd opeens ook helemaal blij van sony. Het hele NEX-gebeuren was het nog niet helemaal, maar met die halfdoorlatende spiegel hebben ze echt iets te pakken - samen met de uitstekende sensor natuurlijk - dat wel eens de heilige graal op filmgebied kan gaan worden. Jammer dat de A55 en A33 nog niet helemaal kunnen overtuigen (rolling shutter, een beetje gehunt met AF, geen predefined AF-afstanden).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:02

Zuurstok

Passionately curious

sluitergeluidjes FTW :D

serieus; een lcd zoeker spreekt me niet aan, tot nu toe nooit niet. Eerst zien dan geloven hou ik dan ook maar even aan..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 09:20
Mjah, het is dus gewoon een verkapte vorm van we slopen de optische viewfinder eruit (wat irri is), en gebruiken dezelfde spiegel als we altijd al hebben gedaan, maar hij hoeft niet meer omhoog te klappen. Persoonlijk denk ik niet dat dit nou een doorbraak is, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

En een halfdoorlatende spiegel heeft zowat elke SLR al, dus dat is ook niet nieuw.

Ow, en feli Zandpad natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door TranceSetter op 24-08-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:48
Feli Zandpad :)

Het zijn zeker mooie modelletjes vind ik, alleen jammer dat ze de videofunctie zo weinig opties heeft. Dit was wel hun kans om iets tegenover de 550D te zetten.
Deze camera's en de NEX zijn m.i. wel de manieren om het marktaandeel te vergroten. Met het lenzenaanbod en reputatie zijn ze altijd in het nadeel, daar iets unieks tegenover zetten is dan een goed lokkertje :P
TranceSetter schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:54:
Mjah, het is dus gewoon een verkapte vorm van we slopen de optische viewfinder eruit (wat irri is), en gebruiken dezelfde spiegel als we altijd al hebben gedaan, maar hij hoeft niet meer omhoog te klappen. Persoonlijk denk ik niet dat dit nou een doorbraak is, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

En een halfdoorlatende spiegel heeft zowat elke SLR al, dus dat is ook niet nieuw.
Het licht splitsen naar OVF, Phase-AF én Sensor wordt waarschijnlijk problematisch.

Wat uit de review van dpreview wel blijkt is dat de processorkracht wel wat hoger had kunnen zijn, bij de burstmodus levert het wegschrijven problemen op.

[ Voor 49% gewijzigd door PowerUp op 25-08-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Ik had gisteravond weer een fijn moment. Foto's van een van m'n ochtendwandelingen, plaatje of 20 en ik vond er 2 tussen waar ik toch heel blij mee was.Kan ik zo tevreden mee worden. Wel weer apart dat juist de plaat die ik iets minder vond dan de andere op flickr meer kijkers trekt.

Zit ik toch vaker mee dat de platen waar ik zelf het meest trots op ben juist minder aandacht trekken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 11:32
Wijnands schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:03:
Ik had gisteravond weer een fijn moment. Foto's van een van m'n ochtendwandelingen, plaatje of 20 en ik vond er 2 tussen waar ik toch heel blij mee was.Kan ik zo tevreden mee worden. Wel weer apart dat juist de plaat die ik iets minder vond dan de andere op flickr meer kijkers trekt.

Zit ik toch vaker mee dat de platen waar ik zelf het meest trots op ben juist minder aandacht trekken.
Ik vind de 2e plaat ook mooier en interessanter dan de eerste. Dus laten we het er maar op houden dat mensen stom zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wolfensteijn schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:15:
[...]

Ik vind de 2e plaat ook mooier en interessanter dan de eerste. Dus laten we het er maar op houden dat mensen stom zijn ;)
Zou het antwoord zo simpel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Occam's razor, people must be stupid.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Ik vind zelf de Flickr community soms gewoon te debiel voor woorden. fotos waarvan ik zelf zoiets heb van "hè..?" krijgen tientallen comments en invites puur omdat ze aan tientallen groups toegevoegd zijn (iets wat ik tot nu toe weiger..) Het allerergste is een gast die op elke mooie foto ZES group invites in de comments gooit met allerlei irritante GIFjes en lofzang eronder, terwijl die groepen allemaal ontzettend nietszeggende namen hebben en ook qua inhoud hartstikke random zijn. Check je zijn profiel..heeft ie 300 fotos..allemaal van zijn hond die op hetzelfde bed ligt in dezelfde kamer..met een webcam genomen.. 7(8)7

Nee, dan zit ik nog liever op /p/ waar men elkaar uitmaakt voor rotte vis, ze zijn wel eerlijk. Of hier natuurlijk :P

</rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zitten een aantal groepen rare snuiters, ook kids uit de golfstaten, zijn helemaal dol op dure autos en bling. En dan de mensen die dol zijn op trendy foto;s, lens flare, vignetting, cross processing,

Ah wel, wat is /p/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Weiman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:29:
Ik vind zelf de Flickr community soms gewoon te debiel voor woorden.
ja, er zit een hoop bagger op flickr, maar hier ook. flickr is immens groot en de top op flickr is groter, breder en véél beter dan hier. je kan elke dag op flickr wel foto's vinden die je hier nooit zal vinden. geeft verder niet, maar om nou op flickr als geheel af te geven, gaat mij wat ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
/p/ is het foto forum gedeelte van 4chan. (Moest ik ook even opzoeken overigens).

[ Voor 11% gewijzigd door Klitse op 25-08-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
lateef schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

ja, er zit een hoop bagger op flickr, maar hier ook. flickr is immens groot en de top op flickr is groter, breder en véél beter dan hier. je kan elke dag op flickr wel foto's vinden die je hier nooit zal vinden. geeft verder niet, maar om nou op flickr als geheel af te geven, gaat mij wat ver...
Natuurlijk heb je gelijk, maar je kunt moeilijk ranten zonder te generaliseren.. >:) Op flickr zit uiteraard een hoop moois als je het kunt vinden. Maar als ik per se mooie plaatjes wilt kijken ga ik wel naar 1x.com ofzo :) Ik had het ook meer over de community als manier van doen. Als je hier (lelijke) fotos post krijg je daar opbouwende kritiek op. Dat lijkt op flickr gewoon haast afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 12:26
Heeft denk te maken met meer community gevoel op deze website, ik moet eerlijk bekennen nog geen 1x goed naar het forum/discussie deel te kijken op Flickr.

En hierboven werd al gesteld 70GB voor een vakantie, nou moet ik zeggen dat ik met selectief schieten en filteren op de camera zelf aan een weekje foto's gehad aan 4GB i.c.m. een Canon 50D. (+/- 6 MB per foto) Ik wilde wel mee fotograferen maar ik was op vakantie _met_ en dan verveeld het snel als ik sta te goochelen met m'n instellingen etc. op iedere hoek van de straat en bij ieder parkje een rond wil doen.

Edit: Tijdens de koop werd er gezegd met 4GB snel (266x of 300x) kan je leuk de snelheid van de camera gebruiken maar je zal snel naar een 16GB kaart willen, nou ik trek de 4GB kaart wel een keertje leeg na een week, net zo makkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 25-08-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:29:
En hierboven werd al gesteld 70GB voor een vakantie, nou moet ik zeggen dat ik met selectief schieten en filteren op de camera zelf aan een weekje foto's gehad aan 4GB i.c.m. een Canon 50D. (+/- 6 MB per foto) Ik wilde wel mee fotograferen maar ik was op vakantie _met_ en dan verveeld het snel als ik sta te goochelen met m'n instellingen etc. op iedere hoek van de straat en bij ieder parkje een rond wil doen.
Met 1,5 GB (1x1GB 1x512) heb ik me de eerste paar jaar ook prima kunnen redden met 4,5 MB jpegs en een paar 8,8MB raws.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:37
Whehe, er is een rumor over de Canon 2000D door een Nederlandse website, zie: http://www.canonrumors.com/2010/08/eos-2000d-book/

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik zie dat er nu ook een announcement bij staat voor de 60D... eindelijk eens een rumor die een beetje concreet is :P

http://www.canonrumors.com/2010/08/canon-announces-eos-60d/

Moet zeggen zo'n klapbaar scherm lijkt mij wel handig, maar als ik het zo zie zijn de verschillen (die voor mij de moeite waard zijn) met de 50D niet zo supergroot....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meer info: http://dpreview.com/news/1008/10082620canoneos60d.asp

En gezien de andere nieuwsberichten van vandaag @ dpreview hebben ze niet stilgezeten bij Canon de laatste tijd :o

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Aangezien dit topic wat visuele beelden mist..... Doe ik maar een toevoeging ;)

Iets minder dan een jaar geleden begonnen met die DSLR-video crap. Gewoon voor de lol en als hobby aangezien fotografie geen hobby meer is.

Veel dingen gedaan, veel lompe dingen. Veel onzin gekocht (ik dacht dat fotografie duur was, maar helaas, videografie is nog duurder).

Af en toe een betaalde opdracht gedaan, maar niets bijzonders. Maar ik speelde wel met de gedachte "zou het niet leuk zijn als ik binnen 5 jaar een videoclip heb op TMF of MTV?"

Nou, dat is er dus gekomen.... Met de stelling "ik pruts maar wat" heb ik na iets minder dan een jaartje een clip op TMF EN MTV (over ongeveer 2 a 3 weken). JEEJ ;)

Een hele simpele en suffe clip, maar ik ben er blij mee.

Geschoten met een 5D, 7D en 550D. Glidecam, Jib, Glidetrack etc etc.

Eens kijken of dat nog een keer lukt dit jaar ;)

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 21:44

Milo.

klik

Leuke clip hoor, inderdaad niet heel speciaal met locaties etc maar gewoon een heerlijk sfeer clipje. Netjes en gefelicteerd met het behalen van je goal hehe.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Dat "gliden" is wel gaaf om te zien aan het begin van de clip. Verder mooi sfeertje neergezet. Ook leuk dat je ook meteen 1080p filmpje online hebt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

1:33 gna gna ;)

Relaxt stukje film en muziek, en door!

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• lateef
GerardHenninger schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:04:
zou er niet aan beginnen, voor dat je het weet moet je weer een nieuwe hobby zoeken :P

• GerardHenninger
lateef schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:54:
[...]

zou er niet aan beginnen, voor dat je het weet moet je weer een nieuwe hobby zoeken :P
Daar heb je wel een punt, want het leuke aan video vind ik op dit moment de vrijheid: gewoon prutsen, onzin kopen en nieuwe dingen leren.

• Zandpad
GerardHenninger schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Daar heb je wel een punt, want het leuke aan video vind ik op dit moment de vrijheid: gewoon prutsen, onzin kopen en nieuwe dingen leren.
Nice vid! Mooi man!

• GerardHenninger
Milo. schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:26:
Leuke clip hoor, inderdaad niet heel speciaal met locaties etc maar gewoon een heerlijk sfeer clipje. Netjes en gefelicteerd met het behalen van je goal hehe.
Thanks!
Het is met mijn klanten (lees: dance-scene) best lastig om een logische clip neer te zetten. Ik ken geen videoclip uit het wereldje met een logisch verhaal en die dan ook nog eens goed in elkaar zit. Dit soort clips (geschoten voor, tijdens en na een optreden van een artiest) zijn redelijk "goedkoop".
universal creations schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:28:
Dat "gliden" is wel gaaf om te zien aan het begin van de clip. Verder mooi sfeertje neergezet. Ook leuk dat je ook meteen 1080p filmpje online hebt.
Dat "gliden" zoals je het noemt is gedaan met een crane. Zoiets als deze (maar dan groter). Stomme is dat ik alles op HD-formaat heb zitten editten maar dat ik voor TV dan een DVD-formaat-bestand-geval moet aanleveren die dan ook nog eens op tape (digibeta) gezet gaat worden. Zit je dan met al je moderne techniek. Dus die 1080p is alleen voor op internet, de TV versie is crap.
Henning schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:42:
1:33 gna gna ;)

Relaxt stukje film en muziek, en door!
De eerste die het opvalt ;) Ik moest er ergens een grapje in doen.... Maar ik zit er trouwens nog een keer in. Zoek en gij zult vinden... ;)
Dank u!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
Zuipschuit @ 37sec!
En gefeliciteerd idd

• Wijnands

[video]

Met het geluid op mute is het best aardig om te zien.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Aangezien dit topic wat visuele beelden mist..... Doe ik maar een toevoeging ;)

Iets minder dan een jaar geleden begonnen met die DSLR-video crap. Gewoon voor de lol en als hobby aangezien fotografie geen hobby meer is.

Veel dingen gedaan, veel lompe dingen. Veel onzin gekocht (ik dacht dat fotografie duur was, maar helaas, videografie is nog duurder).

Af en toe een betaalde opdracht gedaan, maar niets bijzonders. Maar ik speelde wel met de gedachte "zou het niet leuk zijn als ik binnen 5 jaar een videoclip heb op TMF of MTV?"

Nou, dat is er dus gekomen.... Met de stelling "ik pruts maar wat" heb ik na iets minder dan een jaartje een clip op TMF EN MTV (over ongeveer 2 a 3 weken). JEEJ ;)

[video]

Ziet er erg goed uit! :) hoewel ik de fish eye beelden minder fijn vind om naar te kijken :P

Anoniem: 287184

Je kan het een simpel suf clipje noemen maar ik vind de montage ronduit picobello!!
Ik doe het je niet na en krijg best een goede indruk van het clipje.

Je kan een clip opnemen met een RED, je weet wat ik bedoel, maar ondanks de dure toestanden ziet het er gewoon niet uit. Dan was zijn vorige clip een stuk beter ondanks dat het ook registratie beelden waren zonder scenes.

Blijf lekker door prutsen zoals je het zelf noemt!

De sluik reclame viel mij ook gelijk op zonder de andere reacties gelezen te hebben. Erg nice indeed.

Anoniem: 266958

@GerardHenninger, ik vind hem nice! Niet mijn muzieksmaak, maar vind de shots wel tof.

Iets anders, krijgen jullie als je 'NikonRumors.com opent, ook een waarschuwing van 'google' dat het een "gerapporteerde aanvalpagina" is? Of moet ik nodig een virusscanner laten lopen op mijn laptop?

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Anoniem: 266958 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:57:

Iets anders, krijgen jullie als je 'NikonRumors.com opent, ook een waarschuwing van 'google' dat het een "gerapporteerde aanvalpagina" is? Of moet ik nodig een virusscanner laten lopen op mijn laptop?
hier hetzelfde... vreemd?

• Zandpad
Zit een reclame balkje onderin de pagina met wat foute reclame waarschijnlijk :)
Ik kreeg laatst een zelfde melding over een tweakers pagina :+
The malware that was present on NikonRumors was removed yesterday and the site is now clean. It can take Google up to 24hr to remove their black listing for nikonrumors.com. Here are the results from sucuri.net – everyone has a clean listing for nikonrumors.com except Google:

[ Voor 51% gewijzigd door Zandpad op 26-08-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Zandpad schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:18:
Zit een reclame balkje onderin de pagina met wat foute reclame waarschijnlijk :)
Ik kreeg laatst een zelfde melding over een tweakers pagina :+

[...]
Nee dat is het gekke juist. Als je klikt op 'waarom wordt deze site geblokkeerd' linkt hij je door naar een googlelink.

http://safebrowsing.clien...e=http://nikonrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

offtopic:
iets met nikon enzo.. :+

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Leuk topic, zal zelf ook even een duit in het zakje doen. Loop (lurktechnisch gezien) al een tijdje mee op Tweakers/GoT. Fotografie heeft altijd mijn interesse gehad, begonnen met een OM10 van m'n pa, later zelf wat oude 2e hands SLR's gehad zoals een Yashica, op een gegeven moment de digitale wereld ingerold met een Powershot G1 (wat ik echt een geweldig camera vond). Via wat andere compacts die het net niet waren een 300D gehad (de zilveren idd), daarna een 30D gekocht, had een leuke set destijds maar heb die wegen omstandigheden moeten verkopen met pijn aan het hart. Heb anderhalf jaar geleden oid weer een 450D gekocht maar dat was toch te beperkt als je eenmaal een 30D hebt vastgehad. Ik doe 'het' nu met een 50D waar ik erg blij mee ben. Heb er een 17-85 bij en een 50mm-plastic-fantastic en heb pas een 430EX2 flitser gekocht. Ben dus weer druk op weg m'n set uit te breiden.

Waar ik wel vaak mee zit is een gebrek aan inspiratie. Soms weet ik gewoon niet wat ik wil fotograferen, m'n dochter is het na een paar minuten ook wel zat ;). Ben verder niet zo'n buitenmens helaas. Soms denk ik wel eens dat ik meer van de spullen ben dan van het foto's maken zelf (gearslet dus) ;). Maar dat is vast herkenbaar hier op GoT :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
The malware that was present on NikonRumors was removed yesterday and the site is now clean. It can take Google up to 24hr to remove their black listing for nikonrumors.com. Here are the results from sucuri.net – everyone has a clean listing for nikonrumors.com except Google:

@servor: IEdereen heeft wel 's zo'n periode, gewoon wat rondneuzen en inspiratie opdoen. Of wel 's wat meer naar buiten gaan/.

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 27-08-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik spoor geloof ik niet, zit wat pics van het dolfinarum te doen en ik hoor prompt de hele tijd "so long and thanks for all the fish... " in m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Instant inspiratie: contest met als thema 'the outside is ev1l!!' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wijnands schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:55:
Ik spoor geloof ik niet, zit wat pics van het dolfinarum te doen en ik hoor prompt de hele tijd "so long and thanks for all the fish... " in m'n hoofd.
Haha! Het antwoord hierop is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Jawel, eindelijk de aankoop gedaan. Na alle goede adviezen en info hier op 't fotografie gedeelte heb ik gisteren volgend aangeschaft:

- Canon EOS 500D
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
- Tamron AF70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro
- Canon Camera Bag 100EG (+ lens cleaning cloth)
- 8GB SDHC memory card

Gisteren heb ik dit aangeschaft, ben naar Arnhem gereden en daar bij twee zaken geweest. Beide hadden ze de 500d met 18-55 lens voor 600€, niets mis mee. Maar eigenlijk wilde ik graag een tweede lens erbij met meer tele. Kom ik bij zaak nr 3 (weet niet of je hier namen mag noemen...?) zie ik ook daar een 500d met 18-55 lens voor 600€.

Staat dr een bordje bij met aanbieding uit de folder. 500d+18-55+70-300 voor 779€. De lens staat ook apart te koop, voor 169€. Even een medewerker gevraagd hoe dat zat. Hij vond het op zich leuk zaken doen, ik iets minder, haha. Blijkt in de folder een drukfout te staan. De combinatie kost 730€. Staat er in de folder dat je er ook nog een accessoires kit bij krijgt. Ik vermoedde dat die combi €779 moest kosten, blijkt dat ook bij in die 730€ te zitten.

Oftewel voor 130€ extra (t.o.v. winkel 1 en 2) heb ik een extra lens, tas (met poetsdoek) en geheugenkaartje. Niet slecht dacht ik zo.

Ik weet dat de Tamron niet de beste lens is, en hij heeft geen stabilisatie erin zitten. Maar na hier op het forum het canon objectieven topic te hebben gevolgd kon ik er nog niet uit komen wat ik precies wilde hebben. Nu heb ik een goedkope telelens. Als nu blijkt dat ik die veel gebruik en leuk vind om te gebruiken zal ik gaan sparen voor een betere kwaliteit lens, maar voor nu is het een goede start.

Allen die advies/info hebben gegeven, bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
169 euro had ik niet betaald voor die tamron. De 130 die je nu hebt betaald is heel netjes.

Tja.. geen stabilisatie, och, och, och, dat kan toch niet meer in deze tijd. 8)7

Seriously, gewoon je sluitertijd in de gaten houden, tikkie afstoppen indien mogelijk en altijd de zonnekap erop en dan kan je best wat netjes ermee schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Beste lenzen komen later wel LinkinTED. Wie weet vind je een tele wel helemaal niks (ik doe ook al jaren zonder!) en heb je straks veel meer aan een mooie standaardzoom zoals de 15-85 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren de fotoboeken binnengekregen die m'n vriendin gemaakt had. Ze heeft ze uiteindelijk bij webprint.nl besteld. Nadeel daar is dat de software om het boek te maken webbased is en om één of andere reden soms wat vaag doet. De uiteindelijke boeken waren wel mooi. Buitenkant is van een soort padded vinyl, fotokwaliteit is netjes, kwaliteit van het boek ook, toen we klaar waren kwamen we er achter dat webprint ook vrij goedkoop is. Goede ervaring dus:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Wijnands schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:31:
169 euro had ik niet betaald voor die tamron. De 130 die je nu hebt betaald is heel netjes.

Tja.. geen stabilisatie, och, och, och, dat kan toch niet meer in deze tijd. 8)7

Seriously, gewoon je sluitertijd in de gaten houden, tikkie afstoppen indien mogelijk en altijd de zonnekap erop en dan kan je best wat netjes ermee schieten.
Inderdaad, 169 is veel te duur voor die lens. 130 is een nette prijs. En dan heb ik er ook nog een tas en SD kaart bij.
Servor schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:32:
Beste lenzen komen later wel LinkinTED. Wie weet vind je een tele wel helemaal niks
Precies, dat is ook mijn gedachte. Eerst maar eens zien of ik er mee uit de voeten kan. Mocht ik het niets vinden, dan doet dat iets minder pijn in mn portemonnee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend het IHGF World Pro Masters Championship gefotografeerd.

Dit was een 2 daagse Highland Games wedstrijd.
Highland games is een combinatie van krachtsport en atletiek.
Veel onderdelen van atletiek vinden hun oorsprong in de oude traditie van highland games. (kogelstoten, discuswerpen)
Dit was wel erg leuk om te doen vond ik.

Hier staat nog een artikel over het evenement met een foto van mij erbij.
http://www.ironmind.com/i...asters_Championships.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Leuk, evenementen zijn altijd leuk om te doen. Zeker als je ook nog eens beloond wordt met een publicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
M a r c o schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:03:
Afgelopen weekend het IHGF World Pro Masters Championship gefotografeerd.
Zit daar geen testcase in? Al was 't maar omdat het weer 's een ander onderwerp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:04:
[...]
Zit daar geen testcase in? Al was 't maar omdat het weer 's een ander onderwerp is.
was wel mijn bedoeling, maar ik verwacht die pas volgende week te kunnen doen.
Ik ben nu hard aan het werk om de foto's door te spitten om een selectie te maken voor de organisator.
En ik heb er 800 gemaakt, dus dat zijn er een boel.

En vrijdag trouwt mijn beste vriend waar ik nog wat voorbereidingen voor moet doen.

Ik wil er eigenlijk 2 gescheiden test cases van maken.
1 van het evenement, en 1 van de sport onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ben heel benieuwd, zo vaak zie je hier geen highland games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:12:
Ben heel benieuwd, zo vaak zie je hier geen highland games
Mwah, valt wel mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Merk regelmatig dat ik soms maar een kwart over houd na kroppen. Teken dat ik aan een telelens toe ben denk ik :P
Heb het nu zelfs met een geleende 70-200 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
jip_86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:40:
Teken dat ik aan een telelens toe ben denk ik :P
of een teken dat je niet dichtbij genoeg komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Naar aanleiding van de ibood van vandaag:
heeft iemand ervaring met 'photobox' ik vind er weinig over in de search maar het ziet er wel goedkoop uit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Ik wil graag wat ervaring opdoen, zijn er mensen die op korte termijn ergens heen gaan waar ze wel een extra foto man kunnen gebruiken? En die het niet erg vinden dat ik mee loop? ;)

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Waarom ga je er zelf niet op uit, of wil je perse mee lopen met een "professional". Daar zijn er niet heel veel van op GoT namelijk.

Waar woon je trouwens

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mwoch, zo'n soort meeloopstage ( ;) ) met een (semi)pro zie ik eigenlijk ook wel zitten. Zit er wel eens aan te denken om een cursus te volgen, maar met iemand in de praktijk meelopen is ook wel erg interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een flink aantal pro's doen het helemaal niet veel anders dan de gemiddelde tweaker die een fatsoenlijke testcase kan neerzetten. Grootste verschil is vaak dat ze meer routine hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ik woon in Dordrecht, dus omgeving Rotterdam / Breda is allemaal prima.
Zelf doe ik het natuurlijk al veel, maar meelopen met iemand is leuk en leer ik meer van hoop ik.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 26-06 10:33
Boudewijn schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 02:43:
Naar aanleiding van de ibood van vandaag:
heeft iemand ervaring met 'photobox' ik vind er weinig over in de search maar het ziet er wel goedkoop uit.
ik heb de ibood maar gepakt, leuk voor een fotoboekje van mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Wijnands schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:19:
Een flink aantal pro's doen het helemaal niet veel anders dan de gemiddelde tweaker die een fatsoenlijke testcase kan neerzetten. Grootste verschil is vaak dat ze meer routine hebben.
Bovendien houdt de pro-status vaak niet meer in dat die fotograaf er zijn brood mee verdient en zegt het niks over zijn kwaliteiten als fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
LOL

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat handje elke keer in beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Lol @ "Hot Shoes". Is wel 1 meer dan de 7D heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

universal creations schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:56:
Lol @ "Hot Shoes". Is wel 1 meer dan de 7D heeft...
Alleen jammer dat ze volledig van plastic zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Vergeet de twee 'accu's' ook niet he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik vind het eigenlijk zowaar een best gave camera die in die barbie zit... Daar kun je best geslaagde 'vintage looking' footage mee maken...

• PowerUp
Het wordt weer koud 's ochtends, dus tijd om de choke van de camera weer aan te zetten. Anders start ie niet:

Anoniem: 176826

RobinJB schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:50:
Ik woon in Dordrecht, dus omgeving Rotterdam / Breda is allemaal prima.
Zelf doe ik het natuurlijk al veel, maar meelopen met iemand is leuk en leer ik meer van hoop ik.
Wat voor pro dan? Ik bedoel er zijn nogal wat verschillen denk ik zo. Om maar even wat opties in de groep te gooien:
- Bruidsfotograaf
- Fotojournalist (zoals lekker achter de brandweer en politie aanscheuren en afgerukte armen flitsen...)
- Sportfotograaf (en er zit best wel wat verschil in zaalsport/voetbal/autorace fotografie.)
- Kunstzinnig weet ik veel fotograaf
- Productfotograaf

n.b. Niet dat ik je zo maar een dergelijke snuffelstage aan zou bieden, dan zou ik toch echt eerst wel het gevoel willen hebben dat ik er op kan vertrouwen dat je me niet stoort op belangrijke momenten en dat je (Afhankelijk van de tak van sport die ik doe) voldoende representatief bent. (Dus niet alleen kleding etc.)
Kortom voor een dergelijke snuffelstage zou ik je feitelijk gewoon op sollicitatie laten komen. Waarschijnlijk zou ik ook wat van je portfolio willen zien.

Mijn tip zou zijn: Zoek een fotograaf uit waar je wat van wil leren. Bijvoorbeeld omdat zijn stijl je aanstaat en probeer dat direct met hem/haar te regelen.

Anoniem: 176826

jip_86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:40:
Merk regelmatig dat ik soms maar een kwart over houd na kroppen. Teken dat ik aan een telelens toe ben denk ik :P
Heb het nu zelfs met een geleende 70-200 :/
Of wellicht moet je beter opletten als je de foto schiet. Zeker als je met shots met je 70-200 maar een kwart overhoud, lijkt het mij een compositie kwestie...

• RobinJB

RobinJB

Anoniem: 176826 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:46:
[...]

Wat voor pro dan? Ik bedoel er zijn nogal wat verschillen denk ik zo. Om maar even wat opties in de groep te gooien:
- Bruidsfotograaf
- Fotojournalist (zoals lekker achter de brandweer en politie aanscheuren en afgerukte armen flitsen...)
- Sportfotograaf (en er zit best wel wat verschil in zaalsport/voetbal/autorace fotografie.)
- Kunstzinnig weet ik veel fotograaf
- Productfotograaf

n.b. Niet dat ik je zo maar een dergelijke snuffelstage aan zou bieden, dan zou ik toch echt eerst wel het gevoel willen hebben dat ik er op kan vertrouwen dat je me niet stoort op belangrijke momenten en dat je (Afhankelijk van de tak van sport die ik doe) voldoende representatief bent. (Dus niet alleen kleding etc.)
Kortom voor een dergelijke snuffelstage zou ik je feitelijk gewoon op sollicitatie laten komen. Waarschijnlijk zou ik ook wat van je portfolio willen zien.

Mijn tip zou zijn: Zoek een fotograaf uit waar je wat van wil leren. Bijvoorbeeld omdat zijn stijl je aanstaat en probeer dat direct met hem/haar te regelen.
Zowel bruids- sport en journalist zou ik wel eens mee willen maken. Dat ik niet in de weg loop lijkt me 1 van de meest cruciale punten, en dat zal dus ook niet zomaar gebeuren. Ik ben in dagelijks werk account manager, dus qua representativiteit zal het wel goed zitten :)
Ik heb al wat meegelopen met wat verschillende mensen, en heb ook al wat dingen zelf gedaan zoals bavaria city racing als pers e.d.
Heb dus wel wat ervaring, maar wil gewoon eens kijken wat het is, en vooral er veel van proberen te leren.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:37
Op welke fora naast Tweakers posten jullie eigenlijk je foto's? Ik zelf op http://photography-on-the.net/forum/ en recent ook op FOK! :+

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
dutchphotozone, soms op fredmiranda, flickr groups.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Fok, photodrome.nl en eosdigitaal. dutchphotozone ben ik mee gekapt, daar laten ze iets te hard blijken dat je een prutser bent vergeleken met de gevestigde garde daar.

• M a r c o
  • Niet online
morgen weer een lange dag voor de boeg.
Trouwfeest van mijn beste vriend.
Ik speel een dubbelrol als getuige / fotograaf morgen.

accu's geladen, kaartjes geleegd, lenzen gepoetst, tassen gepakt....
ik ben er klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
marceltuit schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:10:
Fok, photodrome.nl en eosdigitaal. dutchphotozone ben ik mee gekapt, daar laten ze iets te hard blijken dat je een prutser bent vergeleken met de gevestigde garde daar.
Zo erg is het op DPZ toch niet? Ik heb daar niet zo heel veel last van en ik zie mij toch ook niet als gevestigde garde hoor. DPZ is mijn voornaamste fotografie forum. Juist vanwege de betere kritieken die je daar over het algemeen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

marceltuit schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:10:
op Fok ? Ik heb daar 1x rond gesnuffeld, en met alle respect naar hun toe, maar showcases daar zijn van mindere kwaliteit dan wat er hier in testcase rondloopt.

Er waren 1-2 uitschieters wat betreft écht oké platen, maar die bliezen me nou ook niet echt van m'n stoel, iets wat ik hier wel eens heb zien gebeuren.

Maar goed, ik heb dan ook maar 1 keer een tijd rondgelurkt, dus echt recht van spreken heb ik niet.. maar tenslotte;

''je hebt nooit een 2e kans om een 1e indruk te maken'' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Herrick: ik zie af en toe reacties op foto's waar redelijk weinig mee is en daar heb ik reacties op gezien in de trant van ' blijf gewoon weg als je geen pro bent'. Zal ongetwijfeld veel kennis aanwezig zijn daar, dat geloof ik best, maar het komt er niet altijd even goed uit bij sommige van die gasten :p

@BobF: ach, er werd gevraagd waar ik mijn foto's post, niet naar de kwaliteit van het forum :P

verdikkeme, vanmorgen weer een rpachtig beeld langs de A13 en weer te slaapdronken om er erg in te hebben mijn camera mee te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Markie

Voorheen BBE

Armada. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:35:
Op welke fora naast Tweakers posten jullie eigenlijk je foto's? Ik zelf op http://photography-on-the.net/forum/ en recent ook op FOK! :+
- DPZ. Goed niveau, goede constructieve kritieken. Mijn favo forum wat betreft inhoudelijk commentaar en mooie foto's kijken. Kan me niet vinden in het commentaar van marceltuit mbt dat alleen 'pro's' en vriendjes welkom zijn.
- EOS. Snuffel soms ook nog wel eens wat rond op EosDigitaal. Maar daar zitten naar mijn idee voornamelijk 50+'ers met bijbehorende commentaren (suf, saai). Ook erg veel slechte foto's.
- ZOOM. Hetzelfde is eigenlijk ook het geval met Zoom. Alhoewel dat voornamelijk een gigantische fotodumplaats is waar je alleen inhoudsloze kudos krijgt (als je genoeg vriendjes hebt). Vroeger wel eens foto's geplaatst, dat is inmiddels al weer lang geleden.

Flickr vind ik geen forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Markie op 03-09-2010 07:55 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gekke van zoom vind ik wel weer dat er, ondanks het in mijn ogen tamelijk matige blad, zo af en toe hele goeie platen langskomen.

Flickr was wel leuk maar is mij te amerikaans aan het worden "great shot!". Tweakers vind ik, met name de verzameltopics, achteruit geholt, veel mensen posten niet eens meer commentaar maar dumpen alleen maar.

DPZ, ik zal er 's kijken, laatste keer dat ik er was blonk het inderdaad uit in een hele hechte, vaste en ontzettend botte kliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nadeel van Zoom vind ik ook dat je abonnee moet zijn om een ebetje een normaal aantal foto's te kunnen posten, daarom kom ik daar dus niet.

Ben het met wijnands eens dat er zeker af en toe wel mooie platen voorbij komen, die mij toch wel weer wat inspiratie geven.

Maar dat geldt zeker ook voor dpz (waar ik wel kijk overigens) en ook voor hier en eos en photodrome en flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh? Zijn er nog meer fora naast GoT? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Fok en Tweakers, verder niks....
Het niveau op Fok is wel minder dan hier, de beste cases komen doorgaans van mensen die ook hier posten :P

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben op (te) veel foto fora geregistreerd maar alleen op GoT echt aktief.
Op DPZ zou ik echt nooit een foto posten, die mensen daar snappen het gewoon niet :+
En over Fok!...tja... :X :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt dat je wel zou willen ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:43:
Je bedoelt dat je wel zou willen ..... ;)
Naar welk deel van mijn post refereer je nu? :)

Ik zat trouwens gister in Den Haag in een meeting op een wel heel bekende locatie ;)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/hteiwl.jpg
foto vanaf de 5e verdieping, gemaakt met mn E72 door het raam...

[ Voor 41% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-09-2010 18:46 . Reden: Ik was gister zomaar weer eens in Den Haag! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Morgen me eerste (buiten)shoot met een styliste en visagiste! Ben benieuwd wat ik er van bak :P Gelukkig zit her weer mee, was al bijna bang dat het niet zou doorgaan met al het regen van de laatste tijd.

Net alles 3x naar gelopen, lenzen schoongemaakt, tas ingepakt, reeks AA's mee en ander vreemdsoortige lithium batterijen, accu aan de oplader! skyports aan de opladers. Volgens mij heb ik alles nu :+

Grr ben echt zenuwachtig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 werd vanmiddag gebeld door de "ceremoniemeesteres" van de bruiloft van een nichtje van mij, of ik morgenavond tijdens het feest wat foto's wil maken. Over de foto's van het feestje op de avond van het aanzoek (we zaten toen met een deel van de betrokken familie in Oostenrijk ivm. wintersport) waren ze wel te spreken, dus dit zal ook wel los lopen. Ze hebben mijn oom gevraagd om het diner vast te leggen, dus het zal er wel op neer komen dat we de hele avond een beetje samenwerken, waardoor niet alles van mijn D40 afhangt, maar er ook een D700 ter beschikking is :P

Voor de trouwceremonie zelf en zo hebben ze gelukkig wel een pro geregeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel erg leuk voor je :) Vergeet alleen niet van de bruiloft zelf te genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ach, het scheelt, ik heb er later deze maand nog een :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wees wat creatief, kijk naar de aankleding, is er een gezamelijke kleur, zijn er kleine dingen waar aandacht aan is besteed etc :). Voor het boek later zijn zulke foto's juist de aanvulling op de pro fotograaf.

En sucker dat ze allemaal zijn, maar mensen vinden kleine DOF altijd geslaagd :P.
Een detail scherp en de rest onscherp. Paar van die foto's en ze zien de onscherpe platen al niet meer, zo doe ik het ook lol.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 03-09-2010 23:00 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Details worden altijd snel vergeten, maar ze zijn wel degelijk bijna altijd erg mooi. Het is leuk om daar aandacht aan te besteden. Wie herinnert zich nog de schoenen van de bruid na een jaar, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:15:
Wie herinnert zich nog de schoenen van de bruid na een jaar, etc.
Vrouwen. Die weten nog wat jij voor schoenen onder die donkerblauwe spijkerbroek aan had op die ene donderdag dat jullie samen gingen eten bij dat ene restaurantje. En dan weten ze ook nog wat je als voorgerecht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb meer dan 1 paar schoenen en goede tafelmanieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nomad schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:59:
wees wat creatief, kijk naar de aankleding, is er een gezamelijke kleur, zijn er kleine dingen waar aandacht aan is besteed etc :). Voor het boek later zijn zulke foto's juist de aanvulling op de pro fotograaf.

En sucker dat ze allemaal zijn, maar mensen vinden kleine DOF altijd geslaagd :P.
Een detail scherp en de rest onscherp. Paar van die foto's en ze zien de onscherpe platen al niet meer, zo doe ik het ook lol.
Ah, Nomad's-top-tips, altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:30:
[...]
Naar welk deel van mijn post refereer je nu? :)

Ik zat trouwens gister in Den Haag in een meeting op een wel heel bekende locatie ;)
[afbeelding]
foto vanaf de 5e verdieping, gemaakt met mn E72 door het raam...
woei!

Pagina: 1 2 ... 97 Laatste