Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Toestel is binnen. Eerste opmerking van mijn vrouw: hij is wel erg zwaar. Klopt ook wel in vergelijking met haar N82, die ca. 114 gram weegt, tegenover 152 gram voor de C6.

Maar nu probeer ik email in te stellen, maar dat progje neemt een eeuwigheid de tijd. Is dat normaal?

En weet iemand hoe groot de download van de update van Nokia Software Updater is? Ik zit nu al op 1,3 GB en ik heb geen flauw idee wanneer het stopt.

EDIT: email is opgelost. Blijkbaar maakt het programma contact met een server die er gisterenavond uit lag. En softwareupdater hoort 35 mb groot te zijn. Wat er precies is gedownload weet ik niet, maar ik heb het opgelost door het programma via de nokia-stie te downloaden.

En dan nog wat: op de forums van Nokia loopt een heel topic over bevriezende C6-en. Gisterenavond heb ik het één keer gehad, en ik mag hopend at het daar bij blijft.

[ Voor 34% gewijzigd door pegagus op 20-10-2010 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb mijn C6 (de witte, weer eens wat anders dan plain old zwart) sinds 6 oktober en ben er nog steeds erg blij mee. In vergelijk met mijn vorige toestel (HTC Touch HD met winmo 6.1) is het voor mij een hele verbetering. Toestel hoeft niet om de dag aan de lader (beetje sms-en, wat bellen, twitter en mail elke 15 minuten checken) maar slechts 1x in de 4 a 5 dagen.
Kwam eigenlijk op dit toestel tijdens mijn zoektocht naar een betaalbaar toestel met een fysiek toetsenbord. Toen ik begreep dat de specs min of meer overeenkwamen met de N97 mini die mijn vrouw heeft (en waar ik dus uitgebreid mee kon spelen testen werd ik steeds enthousiaster.
Wel meteen de laatste firmware er op gezet nadat ik hier gelezen had dat hij dan sneller zou zijn en ook dat ging perfect. Volgens velen is Symbian een oud en versleten OS maar ik kan er prima mee uit te voeten en ten opzichte van Windows mobile 6.1 werkt dit allemaal zo veel prettiger (eerste Nokia die ik heb gekocht overigens. Naast het rommelen met de telefoon van mijn vrouwe verder geen eerdere ervaring met Symbian)
Wat me wel opvalt is dat het toestel een soort van ondergeschoven kindje is. Niet echt veel media aandacht, al snap ik dat ook wel weer nu de N8 er is maar toch. Er wordt wel aan alle kanten nog steeds reclame gemaakt voor de N97 mini terwijl deze telefoon in principe hetzelfde kan én een stuk goedkoper is.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Gisteren ontdekt dat de kraskwaliteit van het scherm wel erg matig is. Mijn vrouw had al twee jaar lang een N82 in een telefoontasje zitten, met een bandje en een drukker om het tasje dicht te doen. Bij de N82 heeft die drukker (die verpakt zit in stof) nooit krassen gegeven, maar nu wel binnen een week tijd op het scherm van de C6.

En in tegenstelling wat eerder wordt beweerd in dit topic, heeft de C6, evenals de N97 mini, een resistief scherm. Ik vind het even wennen, maar als je met de juiste druk en tempo te werk gaat, gaat het prima.

Ronduit een minpunt vind ik dat je alleen nog via een omslachtige omweg met een SMS-bericht een visitekaartje kunt versturen. Op een N82 kan dat rechtstreeks vanuit het telefoonboek en via bluetooth.

Pluspunt tov de N82 is dat je nu kunt navigeren en bellen tegelijk. Met de N82 kun je alleen via een handsfree set en spraaklabels tegelijkertijd bellen. Nadeel van de nieuwe OVI Maps is dat er geen geschiedenis-optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de C6 ook en vind het een prima toestel..
Alleen nu heb ik internet aangevraagd wat vanaf vandaag in gaat als het goed is..
Nou heb ik van mijn provider een mail gekregen met allemaal dingen die ik moet instellen in de telefoon bij GPRS Instellingen.. maar dit kan ik dus helemaal nergens vinden!!!

GPRS instellingen
Naam Instellingen : .......
GPRS toegangspunt / APN-adres : ......
Automatisch IP-adres : Ja
Username : Leeg laten
Password : Leeg laten

WAP/MMS instellingen
WAP account naam (bijv) : Multimedia
Proxy gebruiken : Ja
IP-adres : ........
Port : 92011

op de puntjes staan natuurlijk ook dingen.. maar waar kan ik dit in godsnaam in mijn telefoon wijzigen? weet iemand het toevallig? want hij doet het nu niet.. de internetverbinding...
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Mijn provider (KPN) biedt de mogelijkheid om de instellingen te sms-en en dan pakt je telefoon het bijna vanzelf op. Ik weet niet welke provider je hebt maar loont wellicht de moeite om het even na te vragen (ik weet uit ervaring dat vodafone en t-mobile het ook hebben).
Bij KPN hebben ze ook een stappenplan om het handmatig in te stellen, wellicht kun je daar nog iets nuttigs uithalen en anders staat er misschien nog wat in de handleiding van je toestel.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Bij zowel KNP als T-Mobile kun je een sms sturen op de gegevens op te vragen. Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Je moet gewoon een smsje sturen naar een bepaald nummer en dan gaat het automatisch.

Maar hebben er meer mensen last van spontane reboots, ik zie ineens mijn scherm oplichten. NOKIA komt er te staan en hij is opnieuw opgestart. Had niet veel draaien, alleen Opera en Whatsapp.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik deed altijd naar updates zoeken via Ovi maar dat moet helemaal niet. Je moet een ander programma downloaden, nu snap ik waarom die geen updates kon vinden. Wel raar op zich, maargoed zo werkt het ook. Ga nu naar versie 29 want zat nog op 21.

Nu geeft het update-programma ook aan dat 21 de laatste is en de site 29. Ik ga wel updaten, misschien dat ie hem daarna wel pakt.

Veranderingen staan er ook bij en de website is: http://europe.nokia.com/s...re/device-software-update

Ik heb net op de website mijn code ingevoerd van mijn toestel, en die zegt dat ik niet kan updaten naar 24 of 29. De laatste versie is 21, ik heb hem via T-Mobile kan dat er iets mee te maken hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door NeoMe op 03-11-2010 21:08 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

NeoMe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:52:
Ik deed altijd naar updates zoeken via Ovi maar dat moet helemaal niet. Je moet een ander programma downloaden, nu snap ik waarom die geen updates kon vinden. Wel raar op zich, maargoed zo werkt het ook. Ga nu naar versie 29 want zat nog op 21.

Nu geeft het update-programma ook aan dat 21 de laatste is en de site 29. Ik ga wel updaten, misschien dat ie hem daarna wel pakt.

Veranderingen staan er ook bij en de website is: http://europe.nokia.com/s...re/device-software-update

Ik heb net op de website mijn code ingevoerd van mijn toestel, en die zegt dat ik niet kan updaten naar 24 of 29. De laatste versie is 21, ik heb hem via T-Mobile kan dat er iets mee te maken hebben?
Ik zou haast zeggen van wel. Mijn C6 heb ik los gekocht en kon ik wel gewoon updaten naar versie 29.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Oke dankjewel, heb ook een cross-post lopen op het t-mobile forum maar krijg daar hopelijk ook nog een officieel antwoord van een medewerker. Het zal er waarschijnlijk wel aan liggen, maar ik merk zelf niks aan door t-mobile ingebakken software behalve de pre-set internetinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Met NSS kan je de productcode proberen te veranderen ( te vinden via Google ).
Schrijf wel ergens je code op, staat vziw ook op een label op de doos.

Branded fw van de telco's komen altijd veel later uit, als ze al uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

woudy

pegagus schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:41:
Ronduit een minpunt vind ik dat je alleen nog via een omslachtige omweg met een SMS-bericht een visitekaartje kunt versturen. Op een N82 kan dat rechtstreeks vanuit het telefoonboek en via bluetooth.
Dit is nog steeds mogelijk hoor. Als je de gegevens van de contactpersoon opent (door op het icoon rechtsboven in te klikken), heb je onder de opties de optie vrzndn als visitekaartje'. Dit kan dan via bericht, e-mail, bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Is er al iemand die gebruik maakt van de SPB Mobile Shell voor Symbian? Deze is ook geschikt voor de C6.

Ik ben benieuwd of iemand deze al eens geprobeerd heeft aangezien dit best uitgebreid is en een aantal punten van de C6 oplost.

Ben met name benieuwd of hij vloeiend loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
De C6 van mijn vrouw loopt vast in combinatie met de Parrot in de auto.

Vandaag weer eens op de Nokia forums gekeken: http://discussions.europe...a-lot/td-p/767690/page/37

Wat tips voor mensen met problemen:

- auto-lock uitzetten
- sensors uitzetten
- home screens applicaties verwijderen
- emailsynchronisatie uitzetten

En hopen op een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
woudy schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:56:
[...]

Dit is nog steeds mogelijk hoor. Als je de gegevens van de contactpersoon opent (door op het icoon rechtsboven in te klikken), heb je onder de opties de optie vrzndn als visitekaartje'. Dit kan dan via bericht, e-mail, bluetooth.
Dank je. Gevonden. Beetje raar dat dat zo verstopt zit.

• NeoMe
Morgen maar eens mijn productcode veranderen en hopen dat hij dan soepeler draait, nu is het allemaal net niet.

Hotmail mails worden niet direct opgehaald, werkt maar helft van de tijd.
Soms sloom, dan doe ik ff soft-reset dan is het weer goed.
Spontane reboots.
Spontaan afsluiten van applicaties terwijl er niks draait.

• NeoMe
Het lukt niet, krijg elke keer een error dat ie het product niet kan vinden. Al gegoogled en vanalles gedaan maar niks helpt, ik hou er mee op. Ga wel jaren wachten tot t-mobile met een update komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Voor de geintereseerden : op Nokia.nl is de C6-01 op voorraad en te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:30:
Voor de geintereseerden : op Nokia.nl is de C6-01 op voorraad en te bestellen :)
bij welke website !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Dancing_Animal schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:30:
nokia.nl?
Ook bij de Phone House gesignaleerd vandaag in Leiden.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-11-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
Blijkt dus dat deze géén QWERTY heeft!
Wel een groot nadeel, dat zou deze telefoon perfect maken.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Vandaag via Nokia de C6-01 besteld, ik laat mijn bevinden hier in het form achter.
Misschien voor de Topic maker een idee om de C6-01 er ook bij te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Albert020 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:25:
Vandaag via Nokia de C6-01 besteld, ik laat mijn bevinden hier in het form achter.
Misschien voor de Topic maker een idee om de C6-01 er ook bij te plaatsen ?
ik zou een nieuw topic openen (weet zelf niet hoe) omdat de telefoons toch echt wezelijk verschillen en feitelijk niets met elkaar te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Batsu schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:00:
[...]

ik zou een nieuw topic openen (weet zelf niet hoe) omdat de telefoons toch echt wezelijk verschillen en feitelijk niets met elkaar te maken hebben
Ben bezig met een Nokia C6-01 Topic te maken, de link komt hier als hij klaar is te staan >:)

*** Edit ***

Hier staat het Nokia C6-01 Topic

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 15-12-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

In het weekend SPB Mobile Shell op mijn C6 gezet en dat werkt op zich prima. De eye candy factor gaat een stuk omhoog en ik heb meer ruimte voor widgets en andere meuk dan ik gebruik.
Het werkt op zich allemaal net zo soepel als de normale gui dus wat dat betreft geen klagen.
Pluspunten:
  • Uiterlijk
  • Performance is gelijk
  • Veel instellingsmogelijkheden
Er zijn echter ook wat minpunten:
  • "Geheugen vol" meldingen. Voordat ik de shell installeerde had ik daar helemaal geen last van en nu komt het af en toe voorbij.
  • Voorheen kon ik mijn profielen kiezen door op de "ophang knop" te drukken en dan het profiel te kiezen, zit nu op een voor mij niet handige plek
  • De bel knop gaf voorheen mijn lijst met contact personen en daar kon ik dan heel makkelijk in zoeken d.m.v. de zoekknop. Dit zoeken kan nog steeds maar ik moet nu op een, in mijn ogen, onhandige manier omdat ik een old skool toetsenbord voor mijn neus krijg en dus 3x moet drukken op 1 knop om een letter B te krijgen.
Ik ben me er overigens van bewust dat die 2 laatste minpunten wellicht zijn op te lossen met instellingen maar ik heb ze niet kunnen vinden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
NeoMe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:59:
Morgen maar eens mijn productcode veranderen en hopen dat hij dan soepeler draait, nu is het allemaal net niet.

...knip...
Productcode veranderen ?
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?

Ik hoor mijn vrouw regelmatig klagen en vloeken als haar telefoon weer eens vastloopt of reboot...
Misschien valt er daarvoor ook wat winst te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Helaas, ik heb het geprobeerd maar werkte niet. Zal ook wel iets te maken hebben met de t-mobile rom, ik wil nog steeds updaten naar de laatste versie ( 29 zeg maar ). Draai nu versie 21, maar dat is ook de laatste t-mobile versie.

* Dat programma herkende de telefoon niet, dus viel niks te wijzigen. Heb het ook geprobeerd zonder te herkennen, maar werkte idem dito niet.

Volgende keer toch echt een toestel los kopen en dan een sim only erin.

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 21-12-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
@ NeoMe:

Met 'dat programma' bedoel je de OVI PC Suite neem ik aan ?
Ik heb via het toestel al gezocht naar fw updates, maar werden niet gevonden / waren niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
FRanatic schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:42:
@ NeoMe:

Met 'dat programma' bedoel je de OVI PC Suite neem ik aan ?
Ik heb via het toestel al gezocht naar fw updates, maar werden niet gevonden / waren niet beschikbaar.
Nee, bedoel NSS of NNS ofiets. Weet niet meer hoe het heet. Om je productcode te veranderen moet je dat gebruiken en kan niet via Ovi.

Maar ik heb een toestel van T-Mobile, dus upgraden is anders ... T-Mobile moet de ROM beschikbaar stellen. Dit wil ik omzeilen met het NSS programma, maar dat werkt juist niet :(

Als je een regulier toestel hebt, dan moet je nokia software upgrader/updater downloaden. Met dat programma kun je dan je telefoon naar een nieuwere versie zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door NeoMe op 22-12-2010 21:46 ]

• FRanatic
OTA lukte het eerder niet, dus ik zal die updater eens een kans geven.
Bedankt !

EDIT:

Die software updater gaf ook aan dat er geen updates beschikbaar waren.
Heb eens geprobeerd om die productcode te wijzigen, maar geeft een hoop gedoe met drivers en weet ik veel wat. Daar doe ik dus niet aan mee.

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar ik ben blij dat ik zelf geen nokia/symbian heb. Ook de OVI suite is zo omslachtig en traag.

Mn vrouw zal moeten wachten totdat de update op de normale manier beschikbaar is.

[ Voor 73% gewijzigd door FRanatic op 23-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb regelmatig (1 à 2 keer per week) dat mijn C6-00 helemaal dood valt. Zo dood dat de enige remedie is om de batterij er even uit te halen. Het gebeurt op meest rare momenten, in rust, tijdens een gesprek, toen ik klaar stond om een optreden van mijn dochter te filmen.
Herkent iemand dit, en nog beter, heeft iemand er een oplossing voor?

EDIT: Ik heb inmiddels de firmware ge-upgrade naar 20.0.42 Ik hoop maar dat dat helpt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden van firmware vereiste wel een aangepaste productcode (ik heb een T-Mobile versie). Ik had dat eerder bij mijn 5800 gedaan via NSS gedaan, maar dat werkt niet voor de C6. Uiteindelijk vond ik deze pagina, met een andere methode die ook prima werkt voor de C6: http://www.n97fanatics.co...nbranding-your-nokia-n97/
Na aanpassen van de productcode kan je dan via de Nokia Software Updater een update installeren. Om vage redenen lukt dat niet via de OVI suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Dankjewel, k zal het zometeen eens doornemen en kijken of ik het een beetje begrijp. Lijkt altijd zoveel werk al die stapjes maar meestal makkelijker als je het een keer goed hebt doorgelezen.

Welke code moet ik trouwens invoeren wil ik de retail versie krijgen van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier http://www.nokiacn.net/archiver/tid-418417.html vind je een hele lijst met codes.
Ik heb 0593234: RM-612_EURO_EURO_QW_WHITE gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Zojuist de productcode gewijzigd met de hierboven genoemde methode en hetzelfde nummer ingevoerd.
Dat is allemaal prima gelukt.

Echter zowel via OVI suite en via het toestel zelf geen updates beschikbaar.

Iemand nog suggesties ?

EDIT:

Via Nokia Software Updater krijg ik wel de laatste beschikbare update....eindelijk !!

[ Voor 18% gewijzigd door FRanatic op 27-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb eerst 0585907: RM-612_EURO_EURO_QW_BLACK geprobeerd, en nu probeer ik 059C307: C6-00 RM-612 Country Variant Netherlands NL v1 Black - MR want die eerste deed het niet. Hopelijk wil die nu wel een update vinden, het veranderen van de code is vrij eenvoudig namelijk.

Helaas start Nokiasoftware updater nu niet meer op, is momenteel niet beschikbaar - probeer het later nog eens. Dus dan doen we dat maar keer of twintig, want nu doet hij het wel weer.

Voilá, van 10.21 naar 11.29 _/-\o_ Dankjewel hiero !

* Menu's voelen sneller aan, en alles staat er nog op dus das ideaal.

[ Voor 41% gewijzigd door NeoMe op 27-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Gefeliciteerd, hopelijk lost het je problemen op. Lijkt me overigens nuttige info voor de TS :)
En als je toch bezig bent zou je dan ook de link naar de pricewatch van de zwarte aan willen passen. Wijst nu naar een entry die slechts 1 winkel heeft en deze heeft er 33.

[ Voor 56% gewijzigd door hilgo op 27-12-2010 22:28 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Ik heb productcode: 0593234 (RM-612 EURO EURO QW WHITE) gebruikt en draai momenteel FW versie: 20.0.042 v5

Er is toch nog een flinke upgrade te maken Neome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
FRanatic schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:32:
Ik heb productcode: 0593234 (RM-612 EURO EURO QW WHITE) gebruikt en draai momenteel FW versie: 20.0.042 v5

Er is toch nog een flinke upgrade te maken Neome.
Oke, volgens de Nokia site was 24 al de nieuwste dus vandaar dat ik 29 al goed genoeg vond. Deze is inderdaad hoger, dus ga hem erop zetten.

Heb nu toch de smaak te pakken haha, heb ook gelijk 'Whatsapp' geupdate. Deze is sinds drie dagen uit de Beta versie dus nu kun je ook video/foto/geluid versturen en grafisch iets mooier geworden. Het is soort ping-programma voor de niet-blackberry en zelfs ook de blackberry gebruikers. ( Gratis, maar na één jaar 0,89 cent per jaar )

[ Voor 28% gewijzigd door NeoMe op 27-12-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Als je die 20.0.042 v5 er op zet is de taal dan nog Nederlands of wordt het dan Engels (niet dat me dat zo veel uit maakt maar wil het toch even weten)? Zit te twijfelen of ik hem ook ga flashen al werkt het voor mij allemaal prima met .29. Ik heb nu product code 059C306: C6-00 RM-612 Country Variant Netherlands NL v1 white - MR (zo heb ik hem gekocht) dus voor 20.0.042 zal ik die sowieso moeten veranderen omdat hij hem nu niet wil updaten. Twijfels, twijfels...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook product code 059C306, en na updaten was de taal nog steeds Nederlands. Alleen alle contacten waren weg, maar die kon ik uit de backup weer eenvoudig terughalen, Tot nog toe bevalt het mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
De productcode bepaald welke update en voor welke regio je die update krijgt.
Je moet dus voor een NL gereleased toestel je productcode nemen en dus krijg je automatisch met je update de juiste taal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het begrepen heb bepaalt de product code welke talen er beschikbaar zijn. Ik heb met mijn EURO versie nu keuze uit grieks (denk ik, iets met andere letters), nederlands, engels, frans, duits en romana(?). Ik weet niet of mijn oorspronkelijke product code ook meerdere mogelijkheden had. Als de taal die ingesteld stond nog steeds door de nieuwe product code ondersteund wordt, blijft je telefoon daar blijkbaar netjes op staan. Misschien krijg je problemen als de oorspronkelijk ingestelde taal niet meer door de nieuwe product code ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een aantal weekjes de nokia c6 en ben een tevreden gebruiker.
Het enige waar ik tegen aan loop is met het filmen, dat gaat prima.. maar als ik het terug kijk, blijft het scherm soms seconden lang staan.. je hoort het geluid wel verder gaan.
Dan denk je klaar.. telefoon kan het zo snel niet bij werken. Maar als ik het overzet naar de computer, blijft het op hetzelfde punt steken,... Wat is het probleem?
Heb er 2 gb geheugen in, en er is ongeveer 1 gb nog leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:11:
Heb nu een aantal weekjes de nokia c6 en ben een tevreden gebruiker.
Het enige waar ik tegen aan loop is met het filmen, dat gaat prima.. maar als ik het terug kijk, blijft het scherm soms seconden lang staan.. je hoort het geluid wel verder gaan.
Dan denk je klaar.. telefoon kan het zo snel niet bij werken. Maar als ik het overzet naar de computer, blijft het op hetzelfde punt steken,... Wat is het probleem?
Heb er 2 gb geheugen in, en er is ongeveer 1 gb nog leeg...
Op het nokia forum kwam ik dit tegen terwijl ik op zoek was naar iets anders:
I solved that problem... The memory cards with your Nokia C6-00 handsets are in FAT format... Take out your memory card and format it in FAT32 format... Thats it !! You video will never freeze...
Wel raar dat je het probleem ook hebt als je het bestand op je pc zet. Bij nog een keer lezen van je post denk ik dat het ook nog zou kunnen dat de telefoon het bij het opnemen al niet trekt. Zal er ook eens mee gaan testen vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door hilgo op 29-12-2010 08:29 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
C6 al een paar maanden in bezit. Redelijk goed toestel al had ik het direkt moeten terugsturen voor een microfoon die niet werkte, 1 maand niet kunnen gebruiken.
In het begin ook gesukkeld met instellingen voor internet in de widgets ingesteld te krijgen. De automatische connectie wil ook al eens raar doen ts wlan en gprs. Automatisch wlan als het niet moet en als wlan wel moet dan werkt het niet enz.
Met die widgets en consante verbinding zuigt hij batterij idem met die pgs verbinding (via buienradar).

Voor de rest een handig toestel(als het doet wat het moet doen)

Nu wou ik eens werk maken van mijn gps. Naar het schijnt werkt die op d c6 zelfs onafhankelijk als je wil.
Mooi mooi maar bij mij wil hij sinds gisteren niks meer doen :(
Wat is er allemaal gedaan.
In het begin eens naar kaarten gegaan, mooi beeld, een op de mijn positie knop gedrukt. Dat begint te pinken.....en na half uur pinkt da nog maar er gebeurd niks. Wat zitten spelen offline en ja er staat een kaart van Belgie op. Mijn gedacht: ik kom erop terug.
Nu heb ik deze week al zitten vloeken op dit ding. Ik kon net als ervoor via kaarten(snelkoppeling in widget of via menu) aan mijn ovi maps startscherm. Had de raad gekregen mij in te loggen(rechtsboven in scherm) Wil ik doen maar de c6 wil konstant wlan verbinding maken en uiteindelijk zegt hij wlan niet mogelijk. Deraan voor de moeite. Mij in de garage gesteld en kon nu eens rustig mijn nokia accountnaam enz ingeven.
Maar hij verroerde geen krimp. Tja; zitten zoeken op het net en in de instellingen om dan eindelijk die wlan uit te zetten en via assist gps en gprs verbinding te kunnen maken.
Binnen sluit ik aan op ovi suite en deze doet al sinds de dag ervoor wat raar. Had aan mn contacten gewerkt en hij wilde niet meer syncronizeren etc. Kaarten op de C6 wou hij ook niet weer geven.
Vloek!
Dan maar alles via telenet gprs binnengetrokken. Nog eens aangesloten via ovi suite en er staan aalleen gesproken talen op, gelieve kaarten de downloaden met ovi suite .....
Ondertussen ovi suite hersteld in config , gedeinstalleerd en terug geinstalleerd alles herbekeken. De C6 fabrieksinstellingen terug gesteld enz enz maar mijn probleem blijft zelfs na een herstelpunt.

Na dit herstelpunt kan ik nu zelfs niet meer in mn menu in kaarten(of via widget) Opstartscherm flitst 3 sec op en c6 gaat terug in menu (alsof er niks gebeurd is) ik zie rechtsboven een sateliet verschijnen voor 1 sec en het E teken van internet linksboven voor 0.5 sec.
Baf gedaan geen poging meer om gps te gebruiken.

Is dit een software probleem en eventueel op te lossen met jullie hierboven beschreven update?
Had al gezien van de 20.0.42 maar geraak er niet aan.

Tot nu toe alleen maar tt gps toestellen geflashed en met nieuwe software voorzien, dit lukte feilloos btw.

Mn software is v11.00.29
059C286: C6-00 RM-612 Country Variant Belgium BE v1 Black - MR

GR en alvast bedankt

• hilgo

hilgo

In die 20.0.42 zit wel een nieuwe versie van de maps software dus wellicht kan het helpen. Om die versie te krijgen zul je Joepdepier zijn methode moeten gebruiken om je productcode aan te passen of geduld moeten hebben en hopen dat die versie door Nokia wordt vrijgegeven. Snap sowieso niet waarom Nokia dat niet meteen doet. Is tenslotte niet zo dat het een branded telefoon is :S

Discogs

Verwijderd

Heb al eens gekeken in de lijst http://www.nokiacn.net/archiver/tid-418417.html
maar volgens mij is dit een qwerty versie?
0585907: RM-612_EURO_EURO_QW_BLACK

Heb een nederlandse azerty nodig :'(

Iemand een idee?

Verwijderd

Alleen nog een paar duistere sites gevonden om
RM-612_euro_20.0.042_v5.05. exe te proberen downloaden, allemaal betalend.

Nokia zelf geeft ook die update als laatste aan maar via software updater wil hij die niet binnen halen , door die landscode....

Verwijderd

Op de azerty versie is het nog wachten... ik zit er ook op te wachten. Vorige keer zat er tussen de updates 2 weken, nu zijn het er al 4. Heb eens gevraagd op het forum of daar iemand weet wanneer de nieuwe versie er komt maar nog geen antwoord ontvangen. Een update zou wel heeel handig zijn omdat ik toch met redelijk wat problemen zit. (scherm niet altijd goed reageren, vastlopen,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even tussendoor...

Zijn er hier meer mensen die geen nokia mail sync hebben met gmail?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
teacher schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:10:
Even tussendoor...

Hier geen probleem met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die niet handmatig instellen?
Zelf heb ik er 1 met hotmail, gmail en telenet.
Die laatste was nog de moeilijkste om te integreren in mn emailwidget.

Btw log nu aan met telenet webmail via mobiel internet en daar is hotmail en gmail in geîntegreerd. Eerst via thuis internet gedaan.
Weet niet hoe dit bij andere providers is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

teacher schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:10:
Even tussendoor...

KPN hier en geen probleem (firmware 11.0.29).

[ Voor 3% gewijzigd door hilgo op 01-01-2011 22:19 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

net maar een zachte reset gedaan.. en nu werkt het weer.

Ik ben altijd nokia fan geweest, maar deze C6 is toch echt een beetje "buggy"....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Mijn vorige toestel was een HTC touch HD en daarmee vergeleken is de C6 pure win :D
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen last heb van het merendeel van de problemen die hier zo voorbij komen. Blijkbaar gebruik ik mijn toestel anders of ik heb toevallig een goed toestel te pakken (lijkt me stug)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanhouder wint(voorlopig) *vingerbenenkruishoutvasthouden*

Ovi maps via mobiel download terug op C6 gekregen en vooral...... het werkt !
Na 3 halve dagen vanalles uit te proberen, eindelijk.

Satelliet verbinding bleef wel opstaan en batterij was na 1 nacht al voor de helft weg, nu dus manueel uitgezet.

Kijken of de na een bericht te hebben gelezen en met de terug knop terugkeren naar startscherm de camera activeerende bug er nog is....
En de soms 'raar' doen bug niet vergetende.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat hier ook een topic over is.
Om meteen heel kort te zijn;

Nu heb ik een nieuwe c6 gekocht ,en ik vraag ( mij af ) of dit toestel onder de "moterkap" / omhulsel
eigenlijk niet het zelfde is als de ; n97 mini ,5800, 5230 (en misschien nog wel andere) ???

Dus toepassingen ,applicatie`s ,mod`s tweaks e.d werken op al die gsm`s .?
(dus bijvoorbeeld een topic over- dos box op- een 5800 heeft ook nut om te lezen als houder van c6?)

edit ; Aha Thank you Hilgo d:)b .

Het enigste verschil(buiten de prijs) wat ik tussen de n97 mini en deze c6 kan vinden is de stand v/h toetsenbord.Dat vond ik die bijna 130 meer niet waard.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Om heel kort te zijn: ja. Er zijn wel verschillen (camera in de N97 mini heeft een betere lens of iets andere hoeveelheid RAM geheugen bijvoorbeeld) maar wat op een N97 mini draait doet het ook op een C6. Daarnaast zie je voor de 5800 en 5230 veel custom firmwares gebaseerd op de C6 firmware.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij met geen mogelijkheid internet op de c6 te krijgen.
Heeft iemand simyo( de provider) waarmee het wel lukt?
De enigste verbinding die tot stand kan komen is via wifi uit de buurt.
(en dat vinden de buren vast niet leuk ,als ik daar gebruik van maak)
Wat ik niet snap ;Als ik wel kan bellen met simyo,en ze zeggen dat ze internet leveren via gprs
(wat in feite dus dezelfde lijn-snelheid is) dan moet ik toch ook kunnen internetten?
De nokia zoekt zulke instellingen toch zelf op?

Ik heb mij aangemeld voor een dagbundel van simyo ,betaald ,maar ik krijg geen verbinding.
Wil je ff lachen?
Moet je voorstellen om 10 uur s`morgen beginnen en nu 22.00 s àvonds nog niet voor elkaar.

Ik vind het wel een mooi ding,vooral het verlichte toetsenbord. Ik heb een zwarte ,omdat een witte
na verloop van tijd eerder vies is.

Weet iemand een paar wijze bemoedigende woorden zodat ik weer verder kan?
Ik wil het zelf doen ,maar onder hand weet ik het niet meer.
Zou die kapot zijn? De gps functie doet het ook niet.

edit; En er zit een fuctie op ;
Vegen vr blokk.oph.
En hoe ik ook veeg ( als of je een lamp op wrijft om een geest op te roepen) ........
je snapt het al ,hij blijft geblokt.Dan heeft die functie toch ook geen nut.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Je hebt wel de smsjes met de instellingen ontvangen en deze instellingen zie je ook terug bij instellingen > connectiviteit > bestemmingen > internet?
Heel naïef maar na de instellingen geaccepteerd te hebben heb je het toestel al een keer opnieuw gestart?

Edit: welke versie firmware heb je er op staan ("bel" *#0000# om het te cheken)? Dat probleem met het vegen heb ik totaal niet.

Edit 2: Ik heb op de simyo site onderstaande gevonden:
Hoe voer ik de instellingen voor ‘Internet op je Mobiel’ handmatig in?
Vul handmatig onderstaande instellingen via het menu van je toestel. Waar dit moet worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
- Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in
- Bij Wachtwoord: voer niets in
- Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen)
- Bij Toegangspuntnaam: voer basicinternet in (wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen)
- Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen)
- Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in.
- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren
- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kun je gebruik maken van Mobiel Internet
Vooral de laatste regel is interessant. Als ik naar me zelf kijk zou ik die a) missen en b) nooit 15 minuten geduld hebben. Ik verwacht direct werkend internet.
Opbeurende woorden waar je ook nog om vroeg: het komt uiteindelijk allemaal goed ;)

[ Voor 87% gewijzigd door hilgo op 11-01-2011 22:11 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee beste ,dat is helaas het probleem, ik heb geen sms jes ontvangen ,van simyo.
Dus heb ik gezocht en vond uit hoe je eerst JA moest sturen naar 1300 ,en dan zouden ze dat alsnog doen.
Maar er kwam niks(van hun,wel gewoon de aanmelding`s sms van nokia gehad).

Dus moest ik alles handmatig instellen ,en idd het gene wat jij post had ik ook gevonden en geprobeerd op vele manieren.

Mijn software versie is 11.0.029.232.02 aangepaste versie.

En idd die laatste regel had ik nog niet bewust gelezen.

Maar goed ,je bemoedigende woorden hebben effect ,dank je daar voor.
Uiteindelijk zal het morgen wel lukken.
Het vegen lukt nu ook.
Het is ff door hebben.
:)

edit ;bij 1 side zei iemand dat je .nl achter basicinternet moet zetten,maar dat is het ook helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik bedacht me dat het ook nog aan je sim kan liggen. Mijn vrouw heeft iets dergelijks gehad met T-Mobile en de helpdesk heeft dat toen voor haar opgelost (weet nou niet meer of ze een nieuwe sim heeft gehad of dat ze aan hun kant in het systeem iets hebben gedaan). Heeft Simyo nog een helpdesk die je kan raadplegen?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ,je kan een email sturen .
Maar dat duurt 2 dagen voor ze antwoorden .

Jammer dat het niet werkt.
Nu heb ik zelf ook de indruk dat het aan simyo ligt.
Ik ben niet a-technisch ,eigenlijk best wel handig-(al zeg ik het zelf-)en heb verschillende instellingen geprobeerd.
Maar toch kan je mij helpen hilgo.

Is het zo dat je eerst ;
1. instellingen
2.connectiviteit
3.bestemmingen

en dan een nieuw toegangs punt toevoegen.
Dan zou het moeten werken,of vergeet ik iets?

Want je kan bij bestemmingen kiezen uit.
1.internet
2.multim.bericht
3.wap-diensten.

Ik heb op 1 & 3 allebij een toegangspunt gemaakt,maar geen results.
Welke gebruik jij?
Of heb je Wifi ?!!

Bij beheerinstellingen kan je ook instellen;

Netinstellingen
packet-ggvns
presense
sip-profiel
xdm-profiel.

Vooral Netinstellingen en packet -gegevens lijken mij belangrijk ,want als die verbinding probeerd te maken dan doet die dat of via wifi of packet -gegevens.
Er staat niet als keuze gprs/umts /3g ?

En de gps werkt alleen als je online bent?
Dus plaats bepaling kan alleen online?
Dit ding heeft toch een gps ?
Dat gaat toch via sateliet?

Blijkt dus dat ik toch meer leek ben op mobiel gebied dan ik zelf dacht :F .

Als het niet lukt kan ik het terug sturen ,maar ik vind het een mooi ding.
Dan zou ik een n97 mini kunnen kopen ,maar dan heb ik straks het zelfde probleem.
Ik wil simyo omdat het makkelijk en goedkoop is.
Maar de snelheid lijkt mij wel laag,als ze alleen over gprs internet aanbieden.

Dus daar kan je volgens mij ook geen youtube mee kunnen kijken ,toch?

Wat heb jij ingevult bij packet-gevens?

packet-ggvnsverbinding;

= automat bij ssignaal.

TOEGANGSPUNT

=?????

De accu is bij mijn model wel goed kan ik zeggen.
Gisteren 1x opgeladen ,3 uurtjes aan het stroom,de geheledag zitten klooten met dat ding ,maar nog steeds
7 streepjes.

Ik mij maar even inlezen wat wifi betekend.Volgens mij moet het wel lukken via mijn laptop.
B)

Ok ,het is een lang verhaal ,maar even voor de duidelijk heid (stapje voor stapje)
als er staat ;
Beschikbare toegangspunten ;
packet-ggvns beschikbaar

dan heeft het ding iets gevonden?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Kun je de C6 niet via usb opladen, of ben ik gewoon de enige die deze functie mist?

Wil namelijk zo'n http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26479 ding kopen, voor op festivals maar moet je wel usb kunnen opladen.
Verder kan ik geen reservebatterij vinden, of passen er ook andere soorten in de C6-00 ?
( http://www.dealextreme.com/search.dx/search.bl-4j )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

NeoMe schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:57:
Kun je de C6 niet via usb opladen, of ben ik gewoon de enige die deze functie mist?

Wil namelijk zo'n http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26479 ding kopen, voor op festivals maar moet je wel usb kunnen opladen.
Verder kan ik geen reservebatterij vinden, of passen er ook andere soorten in de C6-00 ?
( http://www.dealextreme.com/search.dx/search.bl-4j )
Helaas, je kan niet via USB laden. Ik kan zo snel de quote op de site van Nokia niet vinden maar had er zelf al een keer op gezocht en enigszins teleurgesteld toen maar een auto lader gekocht.
Batterij is wel te kopen maar niet voor "deal extreme prijzen".

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
hilgo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:15:
[...]
Helaas, je kan niet via USB laden. Ik kan zo snel de quote op de site van Nokia niet vinden maar had er zelf al een keer op gezocht en enigszins teleurgesteld toen maar een auto lader gekocht.
Batterij is wel te kopen maar niet voor "deal extreme prijzen".
Echt belachelijk, maargoed ... is dat niet in strijd met de nieuwe EU richtlijnen dat je met usb / mini-usb moet op kunnen laden.

Ja, dat is mij te duur. Ook op EBay gekeken, maar zijn rond 20 euro's. Dat heb ik er niet voor over namelijk, bestel er wel eentje voor een maat van mij die heeft een iphone dus kan ie proberen op te laden met dat DX ding.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 12-01-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit toestel niet helemaal goed is qwa firmware.
Ik geef niet gauw op ,maar zelfs wifi lukt niet.
Elke keer server niet gevonden .
ik denk dat ik hem maar terug stuur en een windows gsm zoek.
Wel echt jammer,want het is echt een mooi handzaam ding.

met *#7780# doe je een totale reset ?
Ik wil de vulcan deathgrip proberen ,maar als je los laat tijdens het resetten ,doet ìe helemaal nikas meer .
(schijnt het)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:39:
Ja ,je kan een email sturen .
Maar dat duurt 2 dagen voor ze antwoorden .
Ik zag dat ze ook een twitter account hebben (symionl) waar ze wat rapper antwoorden.
Jammer dat het niet werkt.
Nu heb ik zelf ook de indruk dat het aan simyo ligt.
Ik ben niet a-technisch ,eigenlijk best wel handig-(al zeg ik het zelf-)en heb verschillende instellingen geprobeerd.
Maar toch kan je mij helpen hilgo.
Ik denk het ook aangezien het met mijn KPN abo in 1x werkte.
Is het zo dat je eerst ;
1. instellingen
2.connectiviteit
3.bestemmingen

en dan een nieuw toegangs punt toevoegen.
Dan zou het moeten werken,of vergeet ik iets?

Want je kan bij bestemmingen kiezen uit.
1.internet
2.multim.bericht
3.wap-diensten.

Ik heb op 1 & 3 allebij een toegangspunt gemaakt,maar geen results.
Welke gebruik jij?
Of heb je Wifi ?!!
Bij mij staat hij onder internet. Thuis gebruik ik WIFI dus ik heb beiden :P
Bij beheerinstellingen kan je ook instellen;

Netinstellingen
packet-ggvns
presense
sip-profiel
xdm-profiel.

Vooral Netinstellingen en packet -gegevens lijken mij belangrijk ,want als die verbinding probeerd te maken dan doet die dat of via wifi of packet -gegevens.
Er staat niet als keuze gprs/umts /3g ?

En de gps werkt alleen als je online bent?
Dus plaats bepaling kan alleen online?
Dit ding heeft toch een gps ?
Dat gaat toch via sateliet?

Blijkt dus dat ik toch meer leek ben op mobiel gebied dan ik zelf dacht :F .

Als het niet lukt kan ik het terug sturen ,maar ik vind het een mooi ding.
Dan zou ik een n97 mini kunnen kopen ,maar dan heb ik straks het zelfde probleem.
Ik wil simyo omdat het makkelijk en goedkoop is.
Maar de snelheid lijkt mij wel laag,als ze alleen over gprs internet aanbieden.

Dus daar kan je volgens mij ook geen youtube mee kunnen kijken ,toch?
Lijkt me niet dat je daarmee youtube kan kijken maar dat kijk ik zelf sowieso niet op mijn telefoon. Heb ik een mooie pc voor.
Wat heb jij ingevult bij packet-gevens?

packet-ggvnsverbinding;

= automat bij ssignaal.

TOEGANGSPUNT

=?????
Bij mij (KPN) staat er:
Packet-ggvnsverbinding
wanneer nofig

Toegangspunt
Geen

Snelle toeg. packet-geg
Ingeschakeld
De accu is bij mijn model wel goed kan ik zeggen.
Gisteren 1x opgeladen ,3 uurtjes aan het stroom,de geheledag zitten klooten met dat ding ,maar nog steeds
7 streepjes.

Ik mij maar even inlezen wat wifi betekend.Volgens mij moet het wel lukken via mijn laptop.
B)

Ok ,het is een lang verhaal ,maar even voor de duidelijk heid (stapje voor stapje)
als er staat ;
Beschikbare toegangspunten ;
packet-ggvns beschikbaar

dan heeft het ding iets gevonden?
Dan zie hij, volgens mij, inderdaad iets.

@WIFI opmerking: Staat je accesspoint stiekem niet hidden? Als je bij connectiviteit > WLAN kijkt zie je dan access points?
Harde reset heb ik geen ervaring mee. Overigens heb ik dezelfde firmware versie als jij hebt (11.0.29) en ik verbaas me echt over de problemen die je hebt. Echt super kak :/

[ Voor 3% gewijzigd door hilgo op 12-01-2011 14:35 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ,want ik kan hem wel gewoon zien .Ze maken ook een netwerk ,want bij verbindingen zie ik dan dat er 1 verbinding actief is,maar internet helaas. Server niet gevonden ,word er gezegd.
Bedankt trouwens btw voor je antwoorden.
Dat helpt ook.
Ik kom langzaam tot de conclusie dat misschien het toestel zelf niet goed is.
Ik ga nog eens proberen de software op te daten ,maar moet dat nu via mijn desktop gaan doen ,want via de laptop(64x) geeft de nokia software updater nu een fout.

Super Kak ? Ik wou dat ding eigenlijk kapot gooien tegen de muur,maar besefte gelukkig op tijd
dat ik hem heel voorzichtig heb uitgepakt en de plastic folie er op heb gelaten.
Normaal ben ik echt zo iemand die ,tegen beter weten in,toch het juiste doet ,maar nu niet.
De regels zijn ,je hebt idd 14 dgn op zicht ,maar zodra als je het gebruikt vervalt dat.
dan zou ik dus meteen dit nieuwe ding ter reparatie moeten aan bieden?
Zou ik nu moeten opbellen en uitleggen hoe ik zit te klooien met dit toestel.

Nee ,deze keer niet.
Ik weet dat je het probleem zo alleem maar door geeft,maar dan hadden ze die regels maar niet zo moeten doen.
Zelfde als je een laptop koopt en na 2dagen er achter komt dat 2 subpixels rood zijn.
Terug nemen doen ze niet.

Nee ,als het vandaag niet lukt ,dan gaat ìe terug het doosje in ,retour afzender :) .

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Misschien nog even iemand zijn werkende sim in je telefoon en proberen of het dan werkt? Dan weet je in ieder geval echt zeker of je telefoon brak is of toch iets anders...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ,nu beste dat is ook leuk .Ik heb dus simyo ,en gisteren voor 24 uur internet gekocht.
Maar mijn gewone belte goed is intussen opgegaan ,en hebben ze dat geblokeerd.
Maar ik zie op de gsm dat er 3g is.

ik heb hem nu zelf handmatig op gsm gezet ipv umts ,maar dat maakt ook geen verschil.
8)7
ik word onderhand helemaal gek v/d ding.ik zit al te kijken naar een windows gsm ,maar alles is het ouwe 6.5
of zelfs nog 6.1 .Elk toestel met 7 is of heel duur,of heeft geen qwerty toetsenbord.

edit ;en idd hilgo ik kan niet definitief vast stellen of ìe kaduk is,tezij ik test met een andere sim.
nu komt er morgen een nieuwe sim binnen ,maar ook weer simyo.
ik moet misschien een vodafone abbo afsluiten.
Of prepaid iets kopen dat ook data leverd bij die belminuten

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:50:
Ja ,nu beste dat is ook leuk .Ik heb dus simyo ,en gisteren voor 24 uur internet gekocht.
Maar mijn gewone belte goed is intussen opgegaan ,en hebben ze dat geblokeerd.
Maar ik zie op de gsm dat er 3g is.

ik heb hem nu zelf handmatig op gsm gezet ipv umts ,maar dat maakt ook geen verschil.
8)7
ik word onderhand helemaal gek v/d ding.ik zit al te kijken naar een windows gsm ,maar alles is het ouwe 6.5
of zelfs nog 6.1 .Elk toestel met 7 is of heel duur,of heeft geen qwerty toetsenbord.

edit ;en idd hilgo ik kan niet definitief vast stellen of ìe kaduk is,tezij ik test met een andere sim.
nu komt er morgen een nieuwe sim binnen ,maar ook weer simyo.
ik moet misschien een vodafone abbo afsluiten.
Of prepaid iets kopen dat ook data leverd bij die belminuten
Of even vriend/vriendin/familie/wildvreemde op straat vragen om hun sim even te mogen lenen. Die nieuwe sim die je krijgt van simyo, hoort die bij je nieuwe abo?
Destijds (lang geleden) kreeg ik toen ik internet op mijn toestel (HTC Touch HD, blij dat ie weg is, kak ding!) ging gebruiken van KPN een nieuwe sim omdat de oude "geen internet kon" (aldus de KPN persoon aan de andere kant van de lijn).
Edit: Of even binnen lopen bij een nokia service punt: http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

[ Voor 3% gewijzigd door hilgo op 12-01-2011 15:24 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb net een 21 tellend stappen plan van nokia doorlopen
(met plaatjes zo dat elke ideoot ,-zoals ik-het kan )
http://qelp.kpn.com/Nokia...rnet/handmatig-instellen/

maar geen resultaat..
Verbinding niet beschikbaar !.
Web; kan bewerking niet uitvoeren !

Volgens mij werkt die sim niet ,tenminste ,ik heb net gebeld(naar de nokia vanaf mijn vaste lijn) en dat werkt wel.
Ook staat er 6 streepjes met 3g.

Die nieuwe sim is idd met een nieuw nummer.
Waarom de wifi (van laptop) dan niet werkt .Ik krijg wel verbinding (netwerk).
Dichtste bij service punt hier vandaan is denhaag. Dat is veels te ver van dordrecht.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Dat stappen plan herken ik enigzins: Heb ik voor mijn vrouw haar N97 (@T-Mobile) zitten doorlopen. Uiteindelijk heeft ze dus de helpdesk gebeld en die hebben "iets" gedaan waardoor het ging werken.

Zat overigens nog even te zoeken voor je en kwam dit nog tegen op de simyo site:
Wanneer je de instellingen niet op je telefoon ontvangt nadat je de optie ‘Internet op je Mobiel’ hebt aangezet via ‘Gegevens & Instellingen’ op Mijn Simyo, dan sms je gratis ‘JA’ naar 1300. De instellingen worden dan alsnog verzonden.

Bij een aantal toestellen wordt bij het opslaan van de instellingen gevraagd naar een pincode; deze is standaard 0000.

Sommige mobiele telefoons kunnen alleen handmatig worden ingesteld. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice. Vergeet dan niet het mobiele nummer en merk/type van je toestel te vermelden!

Jammer van het Nokia service point. Iemand over de balie trekken (verbaal dan) is soms wel even lekker.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik vind het jammer juist omdat het zo`n mooi toestel is.
Het sms had ik al geprobeerd ,ook paar emails gestuurd via de desktop.

dat wifi ook niet lukt is erg raar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt toch een nokia probleem te zijn .
Het nokia forum staat er vol mee.
hier
Alle maal zelfde probleem .
Verbinden via wifi lukt niet.

Maar als ik begrijp dat het bij andere wel lukt om de laptop als accespoint in te stellen dan geef ik niet op.
Ik lees net dat windows 7 ook over een virtuele wifi beschikt.
Dan ga ik dat morgen proberen.
Bij elkaar meer dan 20 uur bezig om internet op de nokia c6 te krijgen.
En nog niet voor elkaar.
Ja ,echte top tweakerT. :9

In vergelijking met een samsung galaxy 551 of lg GW620 vind ik het veel mooier toestel .
Alleen zoals vermeld in dit topic ,voor een 5mp camera valt het tegen.
maar deze heeft er wel 2,wat echt leuk is voor videobellen en een extra reden is om het wel te waarderen

Gek genoeg had ik een 2mp in een nokia 6120 classic,die wel prefecte foto`s kon afleveren ,maar dit ziet er nog slechter uit.
En ik heb nog steeds geen flim of 3g clip kunnen zien.
Het geluid ,via de headphone is goed,maar de speaker ( het zou toch stereo moeten zijn?! dus 2 speakers ?)
kon beter.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik krijg zo onderhand het idee dat ik enorme mazzel heb met mijn toestel: alles werkt gewoon :S
De foto's hebben inderdaad niet zo'n enorme kwaliteit maar ik heb ook het idee dat de jpg compressie hoog staat. De lens is natuurlijk ook niet super (vergeleken met de N97 mini). De flitser vind ik overigens wel een genot. Mijn vorige toestel (touch hd) had die niet en het was echt dramatisch wat die aan foto's afleverde bij iets minder licht (slecht verlicht hoefde ik niet eens te proberen).
Maar goed: als ik goeie foto's wil dan neem ik mijn camera mee maar voor de kiekjes is het goed genoeg.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola ,net een nieuwe sim er in ,en ja hoor binnen 1 minuut krijg ik een sms met de juiste instellingen.
Dus de vorige sim was het probleem.
Ik heb dus internet ,op de nokia c6.
Nu kan ik pas echt gaan beslissen,of het bevalt.
Alleen nog ff verbinding via wifi zien te fixen.

En idd you tube werkt niet goed.
Is te langzaam simyo.
Hij buffert om de 4 sec.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Dus toch de sim. Blij te horen dat het internet probleem opgelost is *O*

Even iets heel anders, nu ik toch aan het typen ben: Wat voor apps hebben jullie er allemaal op staan?
Ik gebruik zelf onderstaande apps:
  • Whatsapp Ideaal, ik heb toch "onbeperkt" internet en ik ga niet meer gierend door mijn bundel heen door (te) fanatiek sms-en,
  • Nokia Battery monitor,
  • NOS Teletekst,
  • Nokia photo browser. 1e paar keer traag maar als hij eenmaal alle foto's heeft geïndexeerd een super ding! Jammer dat ze hem niet verder gaan ontwikkelen, zou mijns inziens standaard op elke nokia moeten zitten.
  • Tweets60. De gratis versie. Niet helemaal ideaal maar nog geen betere twitter app gevonden. Werkt op zich goed maar ik mis dan toch weer de mogelijkheid om foto's en zo mee te tweeten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nog helemaal niks,(behalve de voorgeinstaleerde app) maar de teletekst ,is een goede tip.
Dat wil ik ook.Ik ben bezig een youtube downloader te installeren op de desktop en dan de clips als mp4 op een micro sd card zetten.Dan kan ik eindelijk zien hoe clips afspelen.En ik wil een windows theme of iig iets dat persoonlijk is.
En n-gage moet ik ook installeren.

Ik had dus voorheen een nokia 6124 en met vodafone abbo.Zo doende kon ik daar ook best goed tv mee kijken.Dat moet met dit toestel,(wat een groter scherm heeft) ook kunnen.
Alleen , zo ver ik weet, kan je alleen kiezen uit vodafone en tmobiel.

Trouwens gisteren software voor de nokia gezocht,en iets gedownload om als wifi acces point te dienen.
Meteen een trojan meegekomen.Is er ook schadelijke software voor de nokia?
Of is dat eigenlijk meer interesant voor android phone`s?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
hilgo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:37:
Dus toch de sim. Blij te horen dat het internet probleem opgelost is *O*

Even iets heel anders, nu ik toch aan het typen ben: Wat voor apps hebben jullie er allemaal op staan?
Ik gebruik zelf onderstaande apps:
  • Whatsapp Ideaal, ik heb toch "onbeperkt" internet en ik ga niet meer gierend door mijn bundel heen door (te) fanatiek sms-en,
  • Nokia Battery monitor,
  • NOS Teletekst,
  • Nokia photo browser. 1e paar keer traag maar als hij eenmaal alle foto's heeft geïndexeerd een super ding! Jammer dat ze hem niet verder gaan ontwikkelen, zou mijns inziens standaard op elke nokia moeten zitten.
  • Tweets60. De gratis versie. Niet helemaal ideaal maar nog geen betere twitter app gevonden. Werkt op zich goed maar ik mis dan toch weer de mogelijkheid om foto's en zo mee te tweeten.
Whatsapp, nr uno ! Dat is echt zo geniaal, kunnen ook andere telefoons zoals android, iphone en blackberry dus ideaaaaaaal ipv sms/pingen. Ongeveer 30% van mijn contacten heeft het geinstalleerd, dus scheelt best veel.

Verder heb ik Tweets60 erop, zoals je al zegt niet super. Maar volgens mij zijn er plugin's te downloaden in de ovi winkel zodat je ook foto's en mini links kunt fixen. Moet je nog maar even naar kijken, ik heb het er ook op gehad !

Verder Joikuspot Light, dat zorgt ervoor dat je mobiel een wifi accesspoint wordt zodat je met je mobiel kunt internetten indien nodig.

Ebuddy, zodat je kunt msn'en.

Opera Mini als browser, stuk fijner/sneller dan de standaard browser.

BrightLight, aan/uit zaklamp die gebruik maakt van je flits...ideaal in donkere situatie's.

UpCode, hiermee kun je die vierkante code's scannen ( met je camera ) en dan de link openen/ding downloaden.

SPB TV, hiermee kun je tv kijken op je mobiel ( veel kanalen, ook Nederlandse )

Sports Tracker, voor 18 verschillende sporten. Dit programma houdt zo'n beetje alles bij middels GPS dus route. Maar ook snelheden, kcal volgens mij en nog veel meer.

Verder maak ik standaard gebruik van de mail applicatie zodat ik mijn hotmails binnen kan slurpen. En check elke ochtend even Bloomberg zodat ik weet wat mijn aandelen doen. Hyven doe ik via Opera, vond de applicatie niet fijn.

Games:
- Guns n Glory, leuke 'tower defense'-variant die er goed uitziet en prima werkt !

Deze heb ik nog niet gespeeld, maar waren wel de betere games volgens mij:
- Art of War
- Mapsracing
- Terror Attack
- 10 PM

* Alles is gratis of trail, ik heb in ieder geval nergens voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:05:
**knip**
Trouwens gisteren software voor de nokia gezocht,en iets gedownload om als wifi acces point te dienen.
Meteen een trojan meegekomen.Is er ook schadelijke software voor de nokia?
Of is dat eigenlijk meer interesant voor android phone`s?
gewoon Joikuspot downloaden uit de Ovistore. met de light versie kunt je je verbinding gebruiken als accespoint. enige nadeel van de light versie is dat het een onbeveiligd netwerk ervan maakt. met de volledige versie kun je het netwerk beveiligen.
dan heb je ook geen last van trojans

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Ik heb opera mobile 10 erop, was ik al zo aan gewend dat hij voor mij al als standaard werd gezien :+ Heerlijke browser, zo veel beter dan het standaard vod.
JoikuSpot zal ik ook eens gaan proberen net als wat van die games die je noemde.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik ook net joikuspot gedownload maar is dit niet juist het omgekeerde van wat ik zoek???.
Mijn laptop heeft internet .Dat wil ik via wifi gebruiken op mijn nokia c6.
De joikuspot , ( JOY ,kus ,pot- ja een lesbi kussen kan best leuk zijn) doet juist het omgekeerde .Als ik geen internet op mijn laptop zou hebben dan zou ik de c6 in een hotspot kunnen veranderen omzodoende over wifi te internetten.

Dit is trouwens niet geheel over1komstig met de regels van veel providers,bedenk ik mij net.
Je mocht je mobiel internet van je gsm toch niet als internet voor de laptop gebruiken.?
Je hebt daar een term voor?

Ik zoek dus juist een ,BETROUWBAAR,programma die van mijn laptop een hotspot maakt.
ik had er gisteren 1 die maakte wel een netwerk en hotspot,maar stuurde het internet zelf niet door.
Wel z`n trojan op mijn pc achtergelaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:19:
Nu heb ik ook net joikuspot gedownload maar is dit niet juist het omgekeerde van wat ik zoek???.
Mijn laptop heeft internet .Dat wil ik via wifi gebruiken op mijn nokia c6.
De joikuspot , ( JOY ,kus ,pot- ja een lesbi kussen kan best leuk zijn) doet juist het omgekeerde .Als ik geen internet op mijn laptop zou hebben dan zou ik de c6 in een hotspot kunnen veranderen omzodoende over wifi te internetten.

Dit is trouwens niet geheel over1komstig met de regels van veel providers,bedenk ik mij net.
Je mocht je mobiel internet van je gsm toch niet als internet voor de laptop gebruiken.?
Je hebt daar een term voor?

Ik zoek dus juist een ,BETROUWBAAR,programma die van mijn laptop een hotspot maakt.
ik had er gisteren 1 die maakte wel een netwerk en hotspot,maar stuurde het internet zelf niet door.
Wel z`n trojan op mijn pc achtergelaten.
Tethering, dit is via je mobiel internetten op je laptop. Dit mag officieel niet, maar als je enkel en alleen een keer in een park/bus/trein/camping internet dan blijf je binnen het verbruik. Je moet het alleen niet standaard instellen, aangezien je dan meer dan 10 x het gemiddelde verbruik van de gemiddelde klant overschrijdt. Daarom hebben sommige providers het 'onbeperkt' er vanaf gehaald, en er een Fair Use Policy er tegen aan gedaan of een beperkt aantal mb's per maand.

Wat jij zoekt zit standaard in Windows 7, ga er vanuit dat je dat gebruikt.
http://www.laptopgids.com...je-laptop-een-Wifi-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes ,dat bedoelde ik.

Ik heb inmiddels al t.net bekeken op mijn nokiac6.
Ik moet ook mijn woorden terug nemen over het speakertje.
Voor zo`n klein ding,minder dan 1 cm ,is het geluid echt niet slecht.

Verder idd opera als browser.
Teletekst werkt niet bij mij.

En een film ,mp4,predator ,van iets meer dan 360 mb,via een kabel op de c6 gezet.
Goed beeld en geluid.
Ik heb het eerder gezegd ,maar voor 1 extra speakertje ,een ander merk 5.mp camera en het schuin kunnen zetten stap ik niet over naar de n97 mini.
Zo vaak gebruik ik het ding niet,maar ik moet er nu eenmaal 1 hebben.
Dan koop je beter iets waar je aan hebt.

Nu ,iets interesants;

De nokia c6 heeft standaard een gesproken tekst optie .
Standaard is dat ;john ,engels.

Nu heb ik nederlands als taal gedownload en een install gedaan .
Zo ver ,zo goed,maar dan ....er blijkt dus geen karakter beschikbaar die nederlands voor leest.
Helaas geen truus of jan ,zover ik weet.
Wel jammer want het is leuk je sms voor te laten lezen.
Sterker nog ,je zou zo zelfs een boek kunnen luisteren.

Dat ze al die functie`s ,al die mogelijkheden(,ik ga ze niet op noemen maar het is echt veel)
in zo`n klein ding kunnen stoppen :o .

--------------------------------------------------------------
Edit ;het is toch gelukt met de berichten spreker.
Je moet de versie voor de c5 pakken ,INGRID!!!! O+ ,en zij werkt wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Heeft iemand anders ook last van dat mail soms dubbel wordt binnen gehaald? Bij mij is dit soms het geval bij het automatisch synchroniseren. Elke keer dat hij synchroniseert krijg ik het mailtje opnieuw binnen waardoor het soms voorkomt dat dus drie keer hetzelfde mailtje in de mailbox staat. Dit gebeurt zowel bij hotmail als bij mijn werkmail.

Iemand een oplossing want kon het probleem niet vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Ik had de indruk dat het verdween naar mate de mailbox voller werd, als er meer dan 10 mails in stonden of zo. Maar dat kan toeval zijn. Ik heb nu firmware 20.0.042 erop en dat probleem niet meer gezien. Wel heb ik nu soms bij het synchronizeren van mail dat hij weigert met de melding "kan bewerking niet uitvoeren". Na een reboot is dat dan weer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Laatst online: 07-02-2024
Misschien heb ik iets gemist. in mijn instellingen of dit topic.
Mijn internet werkte al voor ik de winkel uitliep. Dus dat was simpel. De C6 gekregen als vervanger voor mijn N97 Mini(6 mnd oud en dood)
Maar ik krijg regelmatig de melding onder het internetten geheugen vol. Dit telkens als ik filmpjes groter als 5 MB wil downloaden. (yuotube via wifi) Ik heb een 16GB geheugenkaartje waar ca 300 MB opstaat dus hier ligt het zeker niet aan. IS er ergens een instelling hiervoor die ik kan wijzigen?

Vraagje 2. Op mijn N97 kon ik filmpjes op sites die werden getoond in Windows mediaplayer wel zien. Op Mijn C6 lukt dat niet. kan ik hier ook een instelling voor veranderen. of moet ik windows mediaplayer hierop installeren.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Mijn 3,5 mm Audio Jack is al voor de tweede keer kapot, was gemaakt onder garantie door Nokia. Nu na paar weken weer kapot, laat nu niet meer maken denk ik. Doe ik wel als ik mijn nieuwe telefoon krijg, geen zin om hem weer twee weken te moeten missen. Garantie heb ik dan toch nog, wel vervelend.

Meer mensen last van kapotte audio jacks?

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 22-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Laatst online: 07-02-2024
welke apps ik gebruik. Enkele die ik hier niet zag. Te weten : Racechrono. Gps app die verschillende cijfers van mijn auto meet. Zoals bv nul tot honderd accelleratie. Of 80 tot 120 (3,4 sec) voor mij auto.
En ik gebruik OBDscope. Hiermee kan ik sensorwaardes uitlezen van de ECU in realtime. (Via een ELM32 OBD bleutooth dongle)Ook kan ik fouten in de motorcomputer uitlezen en wissen. (betaalde versie)

Vooral ahndige dingetjes voor een automonteur dus.
Twitteren doe ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door injectie op 22-01-2011 17:40 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 01:21
Ik heb de C6-00 ook al een tijdje :) Op zich best leuke telefoon voor het geld... Ik heb er een geheugenkaartje van 8gig inzitten en gebruik hem dus ook als muziekspeler.
Het probleem met wifi omschreven door qwerty1971 heb ik ook maar enkel op het netwerk van de universiteit, thuis op mijn 2 netwerken geen enkel probleem.

Welke apps ik geïnstalleerd heb:

- DivX Player: werkt wel maar niet speelt niet vloeiend...
- eBuddy: geen idee of het werkt, nog niet gebruikt
- Mobile banking (bnp Parisbas): werkt
- Opera Mobile: Love it ;)
- Nokia Battery Monitor
- FarmFrenzy: stom spel :D Gaat er zo snel mogelijk weer vanaf :p
- Pendulum: Nutteloos, wel leuk
- Nokia Situations
- MapsRacing: Anti-verveling
- MM Speed: leuk :)
- AirHockey: Ook leuk
- Timer: doet wat ie moet doen
- Anglemeter: zou ooit wel eens handig kunnen zijn, waarvoor weet ik zo direct nog niet ;)
- Converter: kan haast alles omzetten, helaas lukt gewicht naar euro nog niet >:)
- Elements: Handige tabel van de chemische elementen
- Resistors: weerstanden bepalen aan de hand van kleurlijntjes
- Seismograph: Niet heel nuttig wel grappig
- Coin Toss: Altijd handig
- Nokia internetradio: Ook handig
- Eén teletekst: flitscontroles opzoeken ;)
- RaceChrono: Nog niet kunnen testen, maar lijkt mij wel leuk :)
- SPB Mobile shell: Mijn favoriet, geeft een mooie moderne look en ik ondervind geen snelheidsverlies, dus ik denk er serieus over om hem aan te schaffen, hoewel 30€ wel een pak geld is... Ik zou zeggen probeer hem eens, de probeer versie voor 15 dagen is gratis.
- Bejeweled Blitz: Ettelijke uren gespeeld tijdens de les :D Monsterlijk aantal Total points: 7.826.030 en rank: Senior Gemspinner :D :D

Nog iemand leuke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
ik probeer de app mail for exchange 3.0 te downloaden voor mijn c6-00 alleen krijg ik de melding dat hij niet geschikt is voor mijn telefoon is dit te omzeilen????

[ Voor 12% gewijzigd door druup op 25-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Geen idee maar standaard zit er toch al dat Nokia e-mail ding (Menu > Nokia e-mail) op? Die heeft 'mail for exchange' er in zitten en dat werkt, in mijn geval, prima.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Zijn er meerdere mensen met problemen met het ontvangen van smsjes ?
Soms komen sms berichten zeer laat of helemaal niet binnen.
Ook komt het voor dat een sms van een contactpersoon niet als zodanig wordt weergegeven. Alleen het nummer is dan zichtbaar, maar wordt niet gekoppeld aan een contact uit het adresboek.

Fw versie: onbekend (toestel niet voorhanden op dit moment) Waarschijnlijk laatste officiele versie beschikbaar via OTA.
Provider: Vodafone

Als er oplossingen of suggesties zijn (naast het toestel naar vodafone brengen) hoor ik ze graag.
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb een extra batterij besteld op Ebay, die was maar euro of 3 a 4 hooguit. Niet eens gekeken, maar die neem ik mooi mee als ik langere tijd van huis ga. Mijn mobiel haalt meestal einde van de dag niet eens, ben ook wel intensieve gebruiker. Vooral whatsapp en twitter en sowieso mail die de hele tijd binnen stroomt. Met opladen is wel lastig, want moet elke keer vervangen maar is mij wel waard. Batterij is toch binnen uur a twee uur opgeladen, gewoon kwestie van even rekening mee houden.

Misschien is er iemand die weet waar je een 'dock' kunt kopen voor weinig ( dealextreme ) waar je die batterij in kan leggen net als bij een camera bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
hilgo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:48:
Geen idee maar standaard zit er toch al dat Nokia e-mail ding (Menu > Nokia e-mail) op? Die heeft 'mail for exchange' er in zitten en dat werkt, in mijn geval, prima.
Klopt idd daarom toonde hij hem ook niet in de OVI store! Heb nu mijn google calender werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Ik wil de applicatie Whatsapp op het startscherm zetten als ik het onderstaande volg dan krijg ik "bij selecteer inhoud toevoegen" aantal keuzemogelijkheden maar niet Whatsapp.
Weet iemand hoe je dit moet doen?

Items aan het startscherm toevoegen
Houd een leeg gebied in het startscherm
ingedrukt en selecteer Inhoud toevoegen
in het pop-upmenu en vervolgens het item.
Pagina: 1 2 3 Laatste