Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
*Gereserveerd, het is eigenlijk de bedoeling dat iemand met meer verstand een mooiere lay-out maakt. Dus als je interesse hebt, PM me dan dan voeg ik je toe als auteur.

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 17-08-2010 13:27 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Je hebt nu al (minimaal) 3 keer hetzelfde topic gepost. Kan je die anderen aub verwijderen?

Kun jij aub gewoon een topicreport maken? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 17-08-2010 13:12 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb EBuddy erop gezet, maar sommige tekens op het toetsenbordje neemt EBuddy niet over.

Zo kan ik geen cijfers invoeren behalve de 1 en de 0, en ook 'backspace' werkt niet.

Verwijderd

Sinds gisteren in bezit van Nokia C6.

eertse indruk:

Ik heb altijd Nokia's gehad dus het gebruik is erg vertrouwd.
Het is mijn eerste touchscreen dus dat was wel even wennen.
Prettig aan het toestel is dat er ook een toetsenbord beschikbaar is, bijvoorbeeld bij het typen van sms,mailtjes. Helder, groot en overzichtelijk beeldscherm wat naar eigen smaak is in te richten.
Het toestel ziet er mooi uit, ligt lekker in de hand, goede camera.

enigste min punt tot nu toe:
Als het toestel dicht is heb ik aan de onderkant spelling in de slider zitten,
De twee helfden aan de onderzijde kun je dan +/- 2 mm op en neer schuiven.

''zijn er nog meer mensen met dit probleem''

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 20:50 ]

• NeoMe
Ja, maar is maar één mm ofzo aan de onderkant inderdaad. Niks om je zorgen over te maken, komt omdat boven denk ik iets meer techniek zit van de slider.

• BriannNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:09
Klopt.
Wanneer het toestel opengeschoven is zit er speling aan de rechterkant. Dit merk je ook als je enigszins rechts op het scherm 'klikt'. Merk jij dit ook?

Verder heeft het klepje op de achterkant enigszins speling... Herkenbaar?

't is een prima toestel hoor! Maar dat zijn twee kleine minpuntjes...
Verder vind ik (zoals al als reactie op een review aangegeven) Nokia Mail, de native mailclient, bagger. IMAP werkt niet fatsoenlijk (alles omtrent sent items werkt niet), geen echte push mail naar mijn idee, bizar hoog stroomverbruik. (andere applicaties bewijzen dat dit niet nodig is voor push mail!)

• NeoMe
Ik heb geen last van die speling, is mij niet eens opgevallen totdat jij erover begon. Verder zit het achterklepje inderdaad niet 100% maar ook speling van 0,5 mm dus het noemen niet eens waard.

Voor email heb ik gewoon die standaard toepassing gekoppeld aan mijn hotmail en het is niet echt push maar als ik kijk dan staan daar gewoon vaak netjes me nieuwe emails. Kunt hem ook op 15 minuten zetten of gewoon handmatig verversen maar werkt in principe goed genoeg. Anders moet je even kijken of je een andere mail client kunt vinden, maar ik hou gewoon deze erop. Die van mij gaat twee dagen mee als ik hem normaal gebruik, maar als ik er beetje op zit te spelen dan laad ik hem liever savonds al op.

Verwijderd

BriannNL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:31:
Klopt.
Wanneer het toestel opengeschoven is zit er speling aan de rechterkant. Dit merk je ook als je enigszins rechts op het scherm 'klikt'. Merk jij dit ook?

Hier heb ik dus geen last van alleen als die dicht is heb ik onderaan +/- 2 mm speling.

Verder heeft het klepje op de achterkant enigszins speling... Herkenbaar?

't is een prima toestel hoor! Maar dat zijn twee kleine minpuntjes...
Verder vind ik (zoals al als reactie op een review aangegeven) Nokia Mail, de native mailclient, bagger. IMAP werkt niet fatsoenlijk (alles omtrent sent items werkt niet), geen echte push mail naar mijn idee, bizar hoog stroomverbruik. (andere applicaties bewijzen dat dit niet nodig is voor push mail!)

• BriannNL
NeoMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:50:
Ik heb geen last van die speling, is mij niet eens opgevallen totdat jij erover begon. Verder zit het achterklepje inderdaad niet 100% maar ook speling van 0,5 mm dus het noemen niet eens waard.
Klopt inderdaad... Maar je hebt die speling bij het aanraken van het scherm aan de rechterzijde dus wel? (last ervan hebben is wat anders) Of ben ik daarin de enige?
NeoMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:50:
Voor email heb ik gewoon die standaard toepassing gekoppeld aan mijn hotmail en het is niet echt push maar als ik kijk dan staan daar gewoon vaak netjes me nieuwe emails. Kunt hem ook op 15 minuten zetten of gewoon handmatig verversen maar werkt in principe goed genoeg. Anders moet je even kijken of je een andere mail client kunt vinden, maar ik hou gewoon deze erop. Die van mij gaat twee dagen mee als ik hem normaal gebruik, maar als ik er beetje op zit te spelen dan laad ik hem liever savonds al op.
Ik heb inderdaad al een andere mailclient, Profimail, werkt uitstekend. Zit nog in de trialperiode, daarna ong. 20 euro. Met het oog op de batterijduur raad ik je aan toch eens te testen met Profimail, en te kijken of dat verschil maakt. Naar mijn idee scheelt e.e.a. behoorlijk... (ben benieuwd of dat bij jou ook zo is) Enige dat ik mis bij Profimail mis is Exchange ondersteuning... die heeft Nokia Mail wel, maar dan zit je weer met het batterijverbruik.

• NeoMe
BriannNL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

Klopt inderdaad... Maar je hebt die speling bij het aanraken van het scherm aan de rechterzijde dus wel? (last ervan hebben is wat anders) Of ben ik daarin de enige?

[...]

Ik heb inderdaad al een andere mailclient, Profimail, werkt uitstekend. Zit nog in de trialperiode, daarna ong. 20 euro. Met het oog op de batterijduur raad ik je aan toch eens te testen met Profimail, en te kijken of dat verschil maakt. Naar mijn idee scheelt e.e.a. behoorlijk... (ben benieuwd of dat bij jou ook zo is) Enige dat ik mis bij Profimail mis is Exchange ondersteuning... die heeft Nokia Mail wel, maar dan zit je weer met het batterijverbruik.
Heb geen speling bij het aanraken van mijn scherm.

- Profimail is betaald, begin ik niet aan ... zet hem dan wel op 60 minuten als ik batterij wil besparen.

• BriannNL
NeoMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:
[...]
Heb geen speling bij het aanraken van mijn scherm.
Hmm, dat heb ik dus wel, maar alleen aan de rechter zijde. Om 'm daarvoor nou terug te sturen?
NeoMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:
[...]
- Profimail is betaald, begin ik niet aan ... zet hem dan wel op 60 minuten als ik batterij wil besparen.
Ik bedoel eigenlijk alleen maar om even te testen en evt. verschil te zien. :P
Persoonlijk vind ik 20 euro nog wel te overkomen... (is niet per jaar o.i.d....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag ook een C6. Ik zat erg te twijfelen om te wachten op de N8, maar uit financieel oogpunt en het feit dat mijn toestel elk moment kon overlijden en ik er nu nog 75 euro voor terugkreeg, heb ik dus de C6 genomen.

En geen moment spijt. Prima toestel. Ik kwam van een N95 en heb een 1,5 dag moeten wennen aan het touchscreen (ben er niet continu mee bezig), maar vind het nu erg prettig werken. Ook het bijbehorende toetsenbord vind ik fijn, hoewel ik grappig genoeg nog steeds sneller een smsje typ op de "oude' manier. Ik vind het D-pad bij het toetsenbord erg fijn, omdat je zo een combinatie hebt van touchscreen en met je cursor over het scherm gaan. Verder is de GPS ook een stuk sneller dan bij de N95 vind ik persoonlijk.

Twee minpuntjes voor mij: ik ben iets achteruitgegaan in camerakwaliteit. De N95 heeft ook 5mp, maar een Carl Zeiss lens. En ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou maken; vooral binnen is dat duidelijk. Maar ik maak normaal gezien vooral buiten foto's, dus dat is geen onoverkomelijk probleem. Dan had ik op de N8 moeten wachten. Maar wie weet, als over een tijdje de prijs daarvan wat is gedaald... :- )

Ander puntje: ik vind de telefoon heel glad. Hij is al een paar keer bijna uit mijn hand gegleden, dus daar moet ik mee oppassen.

Maar tot nu toe: dik tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh 8)7

Had eindelijk een vervanger voor mijn HTC TYTN heb ik er nog geen gebruik van kunnen maken. Ik zocht een toestel met toetsenbord en kwam hierbij uit. Ga er gisteren om in de winkel. Kom thuis en zet hem aan en... niets. Het enige wat het beeld doet is flikkeren. allemaal lijntjes over het scherm enz... terug naar de winkel maar daar mochten ze hem niet omruilen omdat de verantwoordelijke van de winkel niet werkt op zaterdag. Mag ik nog wat langer wachten op mijn nieuwe speelgoed :+ Ik hoop dat ze hem maandag willen omruilen. Is in ieder geval al een goed begin.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Weet iemand of Nokia Chat ook beschikbaar gaat worden op de C6 ?
OVI biedt het niet aan, terwijl er in verschillende europese landen deze Nokia app wel te dowloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
FRanatic schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:38:
Weet iemand of Nokia Chat ook beschikbaar gaat worden op de C6 ?
OVI biedt het niet aan, terwijl er in verschillende europese landen deze Nokia app wel te dowloaden zijn.
Klopt, ik gebruik EBuddy. Wel misleidend want op de site staat dat je er wel gebruik van kunt maken en dan later als je je typenummer selecteert ineens niet meer. Misschien als je een andere telefoon type gebruikt, en dan naar je mobiel sturen. Maar misschien installeert ie dan niet, dus kweet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
NeoMe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:43:
[...]

Klopt, ik gebruik EBuddy. Wel misleidend want op de site staat dat je er wel gebruik van kunt maken en dan later als je je typenummer selecteert ineens niet meer. Misschien als je een andere telefoon type gebruikt, en dan naar je mobiel sturen. Maar misschien installeert ie dan niet, dus kweet het ook niet.
Ik heb flink zitten spitten, ook met de mobiel. Op het moment is de toepassing nog niet beschikbaar. Aangezien alle voorbereidingen en links aanwezig zijn, verwacht ik dat het niet lang duurt voordat de app ook voor de C6 beschikbaar is.
Het toestel is natuurlijk nog maar kort in omloop en mogelijk heeft Nokia (NL) nog niet alles up to date met zn apps.
Regelmatig controleren dus.

EDIT: OVI kun je niet foppen. Had een link van een ander toestel gestuurd, maar de download is niet beschikbaar, want ovi-shop controleert het 'vragende' toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door FRanatic op 23-08-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Ik quote de Nokia website:
Gratis levenslange Nokia Messaging - push email & chat! (enkel via Nokia Online Shop!)
Dat is dus voorlopig de reden... Ik gebruik inderdaad ook ebuddy, bevalt prima. Op het toestel zit ook de app Nimbuzz, daarmee schijn je ook te kunnen chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
BriannNL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:01:
Ik quote de Nokia website:
[...]
Dat is dus voorlopig de reden... Ik gebruik inderdaad ook ebuddy, bevalt prima. Op het toestel zit ook de app Nimbuzz, daarmee schijn je ook te kunnen chatten.
Bevalt prima, probeer eens alle tekens in te typen...de helft pakt ie niet. Sowieso geen getallen behalve 1 en 9 en backspace werkt bij mij niet in EBuddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Heb de C6 nu 1 dag. De bevindeingen tot nu toe:

Merk niets van speling tussen het keyboard en de rest an de telefoon.

Nadeel:
Het keyboard word niet vastgezet met een "mechanische"sluiting. Als ik de telefoon met mijn linkerhand vasthoud en het touchscreen bedien(met de duim van mijn linkerhand), schuift het keyboard een beetje uit. Dat lijkt mij lastig voor linkshandigen.

Er zit geen shortcut-icon rechts bovenin het toestel. Was erg handig bij de 5300xpress om snel bij de films muziek etc te komen.

Voordeel:
Het scherm gevoeliger dan de 5300xpress.
Keyboard is wat aan de kleine kant maar went wel snel.

tot zover de eerste indrukken.

[ Voor 4% gewijzigd door BUR op 24-08-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
NeoMe schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Bevalt prima, probeer eens alle tekens in te typen...de helft pakt ie niet. Sowieso geen getallen behalve 1 en 9 en backspace werkt bij mij niet in EBuddy.
Dat heb ik geprobeerd... Bij mij gaat dit allemaal toch echt goed hoor...?
Misschien een rare vraag, maar zou het kunnen dat jullie een andere revisie van het toestel hebben? (ik heb wel last van die speling op het scherm en weer niet van die toetsenproblemen) Kans lijkt me klein, maar alles kan.
BUR schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:35:

Nadeel:
Het keyboard word niet vastgezet met een "mechanische"sluiting. Als ik de telefoon met mijn linkerhand vasthoud en het touchscreen bedien(met de duim van mijn linkerhand), schuift het keyboard een beetje uit. Dat lijkt mij lastig voor linkshandigen.
Ik ben linkshandig, maar heb hier totaal geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1967DonLeon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 13:55
Ik ga misschien ook wel een Nokia C6 kopen, maar ik heb nog een aantal vragen.
Ik hoop dat iemand die deze Nokia C6 heeft aangeschaft, mijn vragen kan beantwoorden;
- is de applicatie Ovi Maps 3.0.4 op dit toestel geinstalleerd, net als bij bijv. de Nokia N97 mini?
- is het scherm goed zichtbaar in de buitenlucht/volle zon - ik heb nu een Samsung Omnia I900 en dit scherm is heel slecht zichtbaar in de volle zon.
- kun je via deze telefoon in combinatie met internet abonnement, surfen op een verbonden laptop? Er staat in de beschrijving dat dit toestel dienst kan doen als datamodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
1967DonLeon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:18:
Ik ga misschien ook wel een Nokia C6 kopen, maar ik heb nog een aantal vragen.
Ik hoop dat iemand die deze Nokia C6 heeft aangeschaft, mijn vragen kan beantwoorden;
- is de applicatie Ovi Maps 3.0.4 op dit toestel geinstalleerd, net als bij bijv. de Nokia N97 mini?
- is het scherm goed zichtbaar in de buitenlucht/volle zon - ik heb nu een Samsung Omnia I900 en dit scherm is heel slecht zichtbaar in de volle zon.
- kun je via deze telefoon in combinatie met internet abonnement, surfen op een verbonden laptop? Er staat in de beschrijving dat dit toestel dienst kan doen als datamodem
- Ja, ovi maps.
- Ja, prima leesbaar vind ik.
- Ja, Joukisoft installeren en mobiel wordt wifi. Light versie is gratis en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1967DonLeon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 13:55
Bedankt NeoMevoor je snelle reaktie en antwoorden - ik heb zin in dit toestel.
Moet wel een nieuw abonnement aanschaffen voor EUR 15,-- per maand incl. internet, 24 maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
1967DonLeon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:40:
Bedankt NeoMevoor je snelle reaktie en antwoorden - ik heb zin in dit toestel.
Moet wel een nieuw abonnement aanschaffen voor EUR 15,-- per maand incl. internet, 24 maanden lang.
Dat is niet duur, let wel op dat je een gepaste bundel koopt. Kunt beter de juiste bundel hebben dan lekker 'goedkoop' en later al die extra belminuten bijbetalen. Maar ik betaal 30 euro per maand en dan inclusief internet en één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas na mijn eerste review nu even wat minder enthousiast. Gisteren keek ik op mijn telefoon en zag ik nog maar 1 streepje. Ik was hogelijk verbaasd, want ik dacht dat ik hem woensdag nog aan de lader had gelegd, maar ging twijfelen. Rond een uur of elf gisterenmorgen heb ik dan mijn telefoon volledig opgeladen en het logboek leeggegooid om te zien of er wellicht ergens toch contact wordt gemaakt met internet of zo. Ik heb zelf 25 minuten geïnternet, 1 smsje ontvangen en 29 minuten gebeld. Dat is alles en dat geeft het logboek ook aan. Verder geen wlanscan of bluetooth e.d. aan.

Voor ik gisteren ging slapen viel me al op dat er toch alweer een streepje weg was. En toen ik een half uur geleden mijn telefoon wilde nemen: compleet zwart. Vannacht dus ergens uitgevallen. Ik ben het van mijn N95 gewend dat de overige streepjes er niet zo lang over doen om te verdwijnen dan het eerste streepje van de batterijstatus. Maar met nog 6 en niks aan, had er ook niks aan de hand moeten zijn. Logboek nog eens bekeken: niks extra's bijgekomen.

Dat kan natuurlijk niet met zo weinig als ik ermee gedaan heb in die minder dan 24 uur. Ik ga straks dus maar even terug naar de Belcompany om te zien wat ze ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-07 13:04
Sinds gisteren eigenaar van een C6 (of in ieder geval mijn vrouw). Het is een heel aardig toestel, ik zou er bijna mijn eigen HD2 voor opgeven! Compact en toch aardig snel. En ovimaps is een erg leuke bonus (was voor ons aankoop-argument.

Maar over de maps heb ik een vraag...
Hoe zet je een beller op de speaker als je aan het navigeren bent. Misschien doe ik iets verkeerd maar vanuit Maps lukt me het niet. De beller is niet te horen maar diegene die je belt kan jou wel horen. In een normaal gesprek kun je op het speaker-knopje drukken en dan werkt het wel. Maar vanuit Maps krijg je na opnemen niet deze optie.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk over na te denken om mijn HTC HD2 in te wisselen voor deze Nokia C6-00. Typen op een touchscreen vind ik gewoon waardeloos en ik ben op zoek naar een toestel met Qwerty-toetsenbord. In eerste instantie was ik dan eigenlijk opzoek naar een Android-toestel, maar hier kan ik geen model vinden met soortgelijke prestaties en een scherm met dezelfde grootte - op de Samsung Epic 4G na, maar die komt hier (voorlopig?) niet uit.
Dus om de tijd te overbruggen tot er een hoogwaardig Android-toestel is met Qwerty-toetsenbord, zit ik te denken aan een Nokia C6-00. Ik heb geen ervaring met Symbian of Nokia (heb altijd Sony gehad voor de HTC HD2), dus ben erg benieuwd hoe (en of) dit toestel zal bevallen. Gebruikerservaringen lees ik dan ook graag.

Mijn enige zorg van aankoop van de Nokia C6-00 is het nieuws dat ik vandaag las dat de C6-00 binnenkort alweer wordt vervangen door de C6-01 met 8 MP camera, dual flash en Symbian^3 OS. Wel vreemd, want de C6-00 is pas net uit!

Link: http://www.engadget.com/2...-megapixel/#disqus_thread

http://mobile.engadget.co...megapixel-cam-dual-flash/

En iets zegt me dus te wachten met het aankopen van de C6-00, want ik heb geen zin om nu alweer met een verouderd toestel te werken als de C6-01 over een paar weken de C6-00 opvolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Ja, inderdaad. Ik heb een C6-00 in bezit. Het is mn eerste smartphone. Symbian S60v5 is in mijn ogen (en ook die van vele anderen) wat verouderd. De look&feel kunnen imo niet op tegen android- of iOS-applicaties. Er stoort me voor de rest niet direct iets aan de telefoon.
Zou er me iemand kunnen vertellen of er een kans zou bestaan tot een update van het Symbian OS naar Symbian^3 voor de C6-00, wanneer de C6-01 al gereleaset is? Bij Android-toestellen is dat ook al enkele keren gebeurd (van 1.6 naar 2.1 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
heeft iemand toevallig al de laatste software update (10.0.024) erop gezet? positieve/negatieve ervaringen hiermee? heb nu 10.0.021 erop zitten, en had binnen 3 dagen na aankoop al de eerste spontane reboot te pakken. als t nog vaker voorkomt, wil ik misschien de update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:54:[...]

Mijn enige zorg van aankoop van de Nokia C6-00 is het nieuws dat ik vandaag las dat de C6-00 binnenkort alweer wordt vervangen door de C6-01 met 8 MP camera, dual flash en Symbian^3 OS. Wel vreemd, want de C6-00 is pas net uit!

Link: http://www.engadget.com/2...-megapixel/#disqus_thread

http://mobile.engadget.co...megapixel-cam-dual-flash/

En iets zegt me dus te wachten met het aankopen van de C6-00, want ik heb geen zin om nu alweer met een verouderd toestel te werken als de C6-01 over een paar weken de C6-00 opvolgd.
De C6-01 krijgt geen qwerty, dus dat maakt de keuze wellicht gemakkelijker :)
laurensi1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:53:
Ja, inderdaad. Ik heb een C6-00 in bezit. Het is mn eerste smartphone. Symbian S60v5 is in mijn ogen (en ook die van vele anderen) wat verouderd. De look&feel kunnen imo niet op tegen android- of iOS-applicaties. Er stoort me voor de rest niet direct iets aan de telefoon.
Zou er me iemand kunnen vertellen of er een kans zou bestaan tot een update van het Symbian OS naar Symbian^3 voor de C6-00, wanneer de C6-01 al gereleaset is? Bij Android-toestellen is dat ook al enkele keren gebeurd (van 1.6 naar 2.1 bijvoorbeeld)
De kans dat dit gaat kunnen is, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, uiterst beperkt.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
PinokkioTV schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:06:
[...]
De C6-01 krijgt geen qwerty, dus dat maakt de keuze wellicht gemakkelijker :)
[...]
De kans dat dit gaat kunnen is, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, uiterst beperkt.
De C6-01 krijgt weldelegelijk een qwerty-toetsenbord, als we de gelekte informatie mogen geloven (en die ziet er zeer geloofwaardig uit)
In het verleden zijn er nog nooit zo'n "revolutionaire" updates toegebracht aan symbian os, daarmee ook dat het zo verouderd is. Iemand anders nog hoop op een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijgt de C6-01 ook een Qwerty-toetsenbord, al zegt Engadget van niet. Of de advertentie van Nokia is afgebeeld met de verkeerde foto, dus de specs van de C6-00 met de foto van de C6-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand volgende probleem? heb nokia mail ingesteld met mijn gmail, en alles werkt behalve het versturen van e-mails. Als ik een nieuwe mail wil opstellen verschijnt het scherm 2 seconden en is dan direct weer weg. Iemand hier ervaring mee? google brengt niet veel uitkomst :|

van de rest wel een leuk toestel, hoewel ik hem dagelijks aan de adapter moet hangen, kan wel zijn met het feit dat e-buddy 24/24 open staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
PinokkioTV schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:06:
[...]

Het is technisch gezien ook onmogelijk om een update te geven naar symian^3, omdat je voor dat OS een capacitief scherm nodig hebt(voor multi-touch, en een betere gebruikerservaring), en de C6 heeft een resistief scherm, de enige huidige Nokia telefoon waarbij een update naar symbian^3 technisch gezien mogelijk is, is de X6, maar ook daar is de kans nihil dat die update er komt.

• BriannNL
Omer schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:25:
heeft iemand toevallig al de laatste software update (10.0.024) erop gezet? positieve/negatieve ervaringen hiermee? heb nu 10.0.021 erop zitten, en had binnen 3 dagen na aankoop al de eerste spontane reboot te pakken. als t nog vaker voorkomt, wil ik misschien de update doen.
Inmiddels is 11.0.029 uit. Heb 'm direct geüpdate n.a.v. wat issues met een niet werkend touchscreen bij het ontgrendelen van de telefoon. (even opnieuw vergrendelen en ontgrendelen helpt dan) Hoop dat deze update dat probleem oplost, want het werd steeds irritanter. In ieder geval werkt e.e.a. nu VEEL sneller. Echt een aanrader zover!

Overigens, de telefoon zelf (OTA update) kan aangeven dat er geen updates zijn, terwijl deze wel reeds beschikbaar zijn. Dit komt doordat niet alle updates via OTA gerelased worden (nogal vreemd... zorg dan in ieder geval voor een melding). De update is dan met Nokia Software Updater te detecteren en installen.

Zelf had ik in eerste instantie alleen op mijn telefoon gecontroleerd, waardoor ik dus in de veronderstelling was dat er nog geen updates waren... 8)7

Edit: helaas, het probleem met het touchscreen is nog niet verholpen... :(
Als iemand een idee heeft wat dit kan zijn, dan hoor ik het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door BriannNL op 02-09-2010 21:56 ]

• CrazyHenkie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 18:35
Als de foto op deze pagina echt is, dan heeft de C6-01 toch een qwerty toetsenbord :)

niks gezegt, t is al laat:)

[ Voor 13% gewijzigd door CrazyHenkie op 02-09-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Inmiddels is 11.0.029 uit.
Thanx Brian. Maarreh... 11.0.029? Heb de Software Updater nog niet geprobeerd, maar op de support site staat (nu nog steeds): "Latest software release for Nokia C6-00 is 10.0.024". Heb ff de code ingevoerd bij "Can I update?", en dan geeft ie inderdaad WEL 11.0.029. Vaag.

Kun je overigens wat voorbeelden geven van wat er bij jou nu allemaal "VEEL sneller" gaat? En hoeveel sneller hebben we t dan over?

Dat probleem met je touchscreen heb ik overigens nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Kan niet precies uitleggen wat er sneller is, maar het gaat allemaal veel soepeler. In principe gewoon de menu's in het algemeen. Vb. de berichtenbox opent nu veel sneller (soepeler) dan voor de update.

De problemen met het niet werken van het touchscreen zijn nu dusdanig verergerd dat ik soms 4x moet vergrendelen / ontgrendelen wil het werken... Balen dus. Soms kan ik de telefoon niet eens opstarten. Ga nu dus maar even alle data back-uppen en dan een soft-format doen. Hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb nog ontdekt dat je bij de instellingen waar je je standaard browser kunt instellen en ook nog geavanceerde instellingen zijn en je daar nog een keer je standaard browser kunt instellen. Deze stond nog op web n walk, nu ook op Opera gezet ... maar hij gaat nog steeds naar web n walk als je op link klikt uit een mailtje ofzo.

Verder kan ik niet updaten via de telefoon, krijg verbindingsfout terwijl tmobile de instellingen er al heeft ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Hmm... mijn telefoon werkt nog steeds niet fatsoenlijk. Soms helemaal geen bediening via het touchscreen, soms zo slecht dat je er niets mee kunt beginnen. Ben nog niet zeker of dat door de laatste software update komt, dus voorlopig raad ik niemand aan om die erop te zetten. :+

@NeoMe Een verbindingsfout kan ook optreden aan de zijde van Nokia. Voor firmware updates heb je sowieso niks aan de toepassing op de telefoon. Tot nu toe zijn er namelijk voor de C6 nog geen updates gereleased via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ja heb ook via ovi suite geprobeerd en via nokia software updater maar die gaven nog geen nieuwe versie's aan. Ik heb wel de t-mobile variant dus die kan wel achter liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste software er wel opgezet, nadat ik er hier over las. Voorlopig zonder problemen. Ik herken echter wel het feit dat het ontgrendelen soms voor problemen zorgt, waardoor je de handeling nogmaals moet uitvoeren. Maar dat is 1 op de 20 keer of zo tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
thanx brian en angela. voorlopig ga ik nog maar ff geen firmware upgrade doen op de C6. onder het motto 'if it ain't broken, don't fix it'. negatieve effecten heb ik namelijk wel eens meegemaakt: zo heb ik onlangs een upgrade op mijn nokia 6300 gedaan, eigenlijk zomaar, uit nieuwsgierigheid, en het geluid uit de oor-speaker is sindsdien een stuk zachter geworden, en ik krijg het niet meer harder.

succes met het touchscreen-probleem en keep ons posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn touchscreenprobleempje bestond overigens wel al voor ik de firmware upgrade deed, moet ik zeggen. Ik heb het sindsdien nog niet gemerkt. Maar ik had er sowieso veel minder last van dan brian. Ik had alleen wel een paar keer gemerkt wat hij zei: ontgrendelen, iets willen doen en dan merken dat er niks gebeurt. Weer vergrendelen, ontgrendelen en dan werkt het ineens wel.

Tja, ik had het er vorige week naar aanleiding van mijn batterijprobleem (kreeg overigens een nieuwe) nog over bij de belcompany. De medewerker daar zei dat een nokia vers van de pers kopen altijd gevaarlijk kan zijn, omdat nokia nu eenmaal gebruikers als proefkonijnen ziet en daarna met verbeteringen komt. Wellicht wat overdreven gesteld, maar je hoort toch regelmatig dat de eerste nokia's van een model met problemen kampen. Daar was hij ook bang voor met mijn batterijprobleem, maar dat lijkt voorlopig opgelost. Mocht hij weer zo snel gaan leeglopen, dan is het een softwareprobleem en zou de software die erop staat herschreven moeten worden. Het is echter juist daarom dat ik wel een voorstander ben van direct nieuwe firmware erop gooien. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als je er negatieve ervaringen mee hebt, dat je dan liever even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Gelukkig! Volgens mij is mij touchscreen probleem verholpen.

Heel wat resets gedaan, maar code *#7370# bleek niet genoeg. Het probleem bleef bestaan. Uiteindelijk had ik het ineens wel voor elkaar (nu waren ook alle factory-applicaties zoals Facebook e.d. gewist, maar dat maakt me niet zoveel uit)
De 'winnende' toetsencombinatie moet dan zijn geweest: linker shift, spatie en backspace inhouden, en vervolgens opstarten.

Heb geen idee waardoor het probleem ontstaan is. Enige dat ik kan bedenken is een applicatie?

Het touchscreen probleem dat Angela beschrijft had ik eerst ook, echter was het zo verergerd dat de touchscreen bediening niet goed werkte (knoppen die niet werken, blijven hangen etc.). Vooralsnog neem ik aan dat deze problemen los van elkaar hebben gestaan.

Verder bevalt de firmware update veel beter qua snelheid. Hopelijk lost deze versie het probleem met touchscreen/ontgrendelen op. (iets dergelijks staat overigens ook in de changelog) Zodra ik het merk (of niet natuurlijk :)), zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:36:
Ik heb EBuddy erop gezet, maar sommige tekens op het toetsenbordje neemt EBuddy niet over.

Zo kan ik geen cijfers invoeren behalve de 1 en de 0, en ook 'backspace' werkt niet.
Hiervoor heb ik per toeval een work around gevonden. Je kan de cijfers gebruiken door de toetsen bovenaan te gebruiken als een numeriek toetsenbord. (als je bv het cijfer 3 wilt moet je 4x op het cijfer 3 typen (met de fn knop ingedrukt). Je krijgt dan eerst d te zien, dan de e, dan de f en dan uiteindelijk de 3. Ik hoop dat daar nog een update voor komt vanuit e-buddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:15:
[...]
Hiervoor heb ik per toeval een work around gevonden. Je kan de cijfers gebruiken door de toetsen bovenaan te gebruiken als een numeriek toetsenbord. (als je bv het cijfer 3 wilt moet je 4x op het cijfer 3 typen (met de fn knop ingedrukt). Je krijgt dan eerst d te zien, dan de e, dan de f en dan uiteindelijk de 3. Ik hoop dat daar nog een update voor komt vanuit e-buddy :)
lol, hoop dus maar op een update ja. Ik hou er nu gewoon rekening mee met typen dat ik alleen letters gebruik. Erg handig is het niet, net als symbolen invoeren of aparte tekens maargoed wordt met de tijd wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Weet iemand hoe je bepaalde applicaties op de 'exclusive' lijst kan zetten zodat ze niet meer worden afgesloten. Nu druk ik vaak op de rode knop en dan sluiten ze alsnog af, terwijl ik gewoon Opera open wil laten staan. Hetzelfde voor Realplayer want ik luister muziek maar dan kan ik verder niks meer anders stopt ie ermee.

Graag oplossing als die er is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BriannNL schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:33:
Gelukkig! Volgens mij is mij touchscreen probleem verholpen.

Heel wat resets gedaan, maar code *#7370# bleek niet genoeg. Het probleem bleef bestaan. Uiteindelijk had ik het ineens wel voor elkaar (nu waren ook alle factory-applicaties zoals Facebook e.d. gewist, maar dat maakt me niet zoveel uit)
De 'winnende' toetsencombinatie moet dan zijn geweest: linker shift, spatie en backspace inhouden, en vervolgens opstarten.

Heb geen idee waardoor het probleem ontstaan is. Enige dat ik kan bedenken is een applicatie?

Het touchscreen probleem dat Angela beschrijft had ik eerst ook, echter was het zo verergerd dat de touchscreen bediening niet goed werkte (knoppen die niet werken, blijven hangen etc.). Vooralsnog neem ik aan dat deze problemen los van elkaar hebben gestaan.

Verder bevalt de firmware update veel beter qua snelheid. Hopelijk lost deze versie het probleem met touchscreen/ontgrendelen op. (iets dergelijks staat overigens ook in de changelog) Zodra ik het merk (of niet natuurlijk :)), zal ik het hier posten.
Ben je met jouw oplossing alles kwijt van je telefoon? want ik begin dit nu ook te krijgen. Het is niet altijd, maar toch genoeg om het hinderlijk te vinden. Maar zou niet graag alles kwijt zijn. Het lijkt mij wel vooral het touchscreen te zijn dat niet reageert, de knoppen doen het meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:15:
[...]

Fn 1x indrukken en dan de toets waar het nummer op staat werkt toch gewoon? Of is dat alleen bij mij?
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:03:
[...]

Ben je met jouw oplossing alles kwijt van je telefoon? want ik begin dit nu ook te krijgen. Het is niet altijd, maar toch genoeg om het hinderlijk te vinden. Maar zou niet graag alles kwijt zijn. Het lijkt mij wel vooral het touchscreen te zijn dat niet reageert, de knoppen doen het meestal wel goed.
Klopt, dan ben je inderdaad alles kwijt... (inclusief je factory-applications, factory-images!) Werkt het touchscreen direct weer na even vergrendelen en ontgrendelen? Of moet je dit meerdere malen herhalen (was bij mij het geval)?

Vandaag had ik ook weer wat touchscreen/stabiliteit probleempjes, meen dat ook weer eenmaal vergrendelen/ontgrendelen nodig was, maar dat weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
En toen was het probleem weer terug. Sommige knoppen werken niet, beeld gaat dan bijv. schuiven. Is dit naar jullie idee een soft- of hardwareprobleem? Heb echt geen zin om weer het traject met opsturen etc. in te gaan. (dat was bij de vorige telefoon ook al het geval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen dat je er nog steeds mee zit. Ik heb zelf nog nooit een nokia opgestuurd, maar ben er altijd mee naar een servicepunt gegaan als er iets mee was. Voordeel was dat ik hem dan steeds dezelfde dag weer terughad. Dat is niet gegarandeerd natuurlijk, maar toch. Het is in ieder geval niet zoals het hoort, dus je zult helaas de een of andere actie moeten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Dat is mooi dat dat zo werkt zeg! Toch hoop ik er niet mee terug te hoeven, daar het inmiddels weer werkt zonder enige actie mijnerzijds.

De vorige telefoon (eigenlijk bedoel ik die voor mijn vorige :+) was geen Nokia, waar ik dus zoveel problemen mee had. Mijn vorige telefoon daarentegen was wel een Nokia, waar ik bijzonder veel plezier (en geen klachten!) van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BriannNL schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:35:
[...]

Fn 1x indrukken en dan de toets waar het nummer op staat werkt toch gewoon? Of is dat alleen bij mij?
Dat werkt bij mij niet. Als ik FV indruk en dan op een cijfertje krijg ik de letter die eronder staat. Staat jouw taal ingesteld op het nederlands? Ik heb wel een azerty uitvoering, het kan daar mss ook aan liggen.
BriannNL schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:35:
[...]

Klopt, dan ben je inderdaad alles kwijt... (inclusief je factory-applications, factory-images!) Werkt het touchscreen direct weer na even vergrendelen en ontgrendelen? Of moet je dit meerdere malen herhalen (was bij mij het geval)?

Vandaag had ik ook weer wat touchscreen/stabiliteit probleempjes, meen dat ook weer eenmaal vergrendelen/ontgrendelen nodig was, maar dat weet ik niet zeker meer.
Dan ga ik er toch nog effe mee wachten. is wel knap irritant, ik hoop dat ze er een oplossing voor vinden. Mijn gsm lijkt dan niet meer te reageren op input van het touchscreen. Ofwel lijkt het of hij geeft teveel input door, want dan krijg ik altijd op mijn homescreen het snelmenu van de widgets. Dan is een paar keer vergrendelen/ontgrendelen meestal de oplossing. Knap lastig in elk geval :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
Ik heb nog een vraag over de Instant Messenger applicaties op de Nokia C6.

Blijf je altijd online als je je eenmaal hebt aangemeld?

En is het mogelijk om te chatten met een iPhone?

Welke chat applicaties zijn er? Ik heb Nimmbuzz en Ebuddy gevonden.

Bedankt voor jullie antwoord.

Marco.

Verwijderd

Marcosw87 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:27:
Ik heb nog een vraag over de Instant Messenger applicaties op de Nokia C6.

Blijf je altijd online als je je eenmaal hebt aangemeld?

En is het mogelijk om te chatten met een iPhone?

Welke chat applicaties zijn er? Ik heb Nimmbuzz en Ebuddy gevonden.

Bedankt voor jullie antwoord.

Marco.
Ik blijf wel altijd online. Hier staat mijn verbinding 24/24 open. Is heel handig om mail's en mijn msn in het oog te houden.

Ik gebruik momenteel E-buddy en ben er wel tevreden van (buiten het probleem met getallen). Vooral het feit dat je veel online gebruikers direct kunt zien, bij nimmbuzz moet je nogal veel scrollen.

--> tot hier het positieven, nu effe een rant!

Heb het ondertussen wel gehad met deze telefoon. eerst kreeg ik al een DOA. Na een nieuwe te hebben gekregen vertraagt hij op sommige momenten enorm. Zo erg zelfs dat ik het scherm niet kan gebruiken. Dit probleem lost zichzelf meestal op binnen de 5 minuten maar is toch heel hinderlijk.

Nu heb ik ook soms last dat mijn netwerkverbinding wegvalt (als ik op dezelfde plek blijf). Het enige dat ik dan kan doen is het offline profiel activeren en dan weer naar mijn gewoon profiel gaan zodat hij de verbindingen herstelt.

En daarjuist deed hij nog effe een spontane restart na het weer activeren van mijn profiel met nog eens leuke lijnen op het scherm er bovenop.

Ik mis de tijd dat je een telefoon kocht en deze gewoon werkte :'( Ik denk dat ik dit weekend maar eens een mail zal sturen naar nokia of ze voor een van deze problemen een oplossing hebben, ik wil hem wel niet binnen steken want kan niet echt een paar weken zonder telefoon :|

(en zeggen dat ik een nokia heb gekocht omdat ik eens een degelijk merk wou... :F)

EDIT:
NeoMe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:36:

tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn touchscreen probleem heb ik mijn toestel volledig gereset. En daarnaa e-buddy geherinstalleerd. Blijkbaar staat in de store nog een oude versie. Ik heb de nieuwste nu afgehaald van get.ebuddy.com (via je telefoon naartoe surfen en hij installeert de nieuwste versie) en nu is het probleem van de cijfers opgelost. De back knop die werkt nu ook ineens weer goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
mijn vriendin heeft ook een C6 dus ik lees soms ff mee hier.
Er is wel een variant voor het pingen van blackberry:
whatsapp, schijnt erg fijn te werken, ook voor een hoge sms rekening tegen te gaan.
Miss hebben jullie daar iets aan.
Msn heeft ook een touchscreen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Denthis schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:55:
mijn vriendin heeft ook een C6 dus ik lees soms ff mee hier.
hahhah, same here. alleen is t hier 'vrouw' ipv 'vriendin'.

onC6topic: iemand ook opgevallen dat nederland volgens de C6 valt in tijdzone GMT+02:00 ipv in GMT+01:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Omer schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:11:
[...]

hahhah, same here. alleen is t hier 'vrouw' ipv 'vriendin'.

onC6topic: iemand ook opgevallen dat nederland volgens de C6 valt in tijdzone GMT+02:00 ipv in GMT+01:00?
Yup, dat komt door de zomertijd. De wintertijd is GMT+01:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Yup, dat komt door de zomertijd.
joh? zit ff te googelen, en zo te zien heb je inderdaad gelijk. had dat nog nooit eerder gezien dat nederland = GMT+02:00. in windows bijvoorbeeld, staat t hele jaar door in de time zone dat nederland ligt in GMT+01:00 (je weet wel: GMT+01:00 Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, etc.). dacht dus echt ff dat t een bug in de c6 was. niet dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook op het punt een C6 aan te schaffen, maar twijfel nog tussen deze en een HTC Wildfire.

Ik neig naar de C6 vanwege het qwerty toetsenbord, navigatie en Quickoffice, maar hoor overal dat de telefoon eigenlijk te langzaam is voor de functies die de rest van de hardware biedt.

Daarom heb ik een aantal vragen:

Is de telefoon traag, zo ja, waar blijkt dit uit?
Werkt Quickoffice naar behoren?
Hoe is de batterij?
En voor de mac-gebruikers, werkt hij met isync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:43:

Daarom heb ik een aantal vragen:

Is de telefoon traag, zo ja, waar blijkt dit uit?
Nee, naar mijn idee is de telefoon niet traag. Ik kan me voorstellen dat men dit zegt als firmware 10.x.xxx gebruikt wordt. 11.x.xxx zorgt voor een enorme verbetering qua snelheid. (de menu's lopen gewoon soepeler)
Werkt Quickoffice naar behoren?
Heb ik nog niet gebruikt en kan er dus geen oordeel over vellen.
Hoe is de batterij?
Hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet. Als je er veel mee op ebuddy zit, de hele dag door mail ontvangt en twittert, kan 'ie toch zeker een dag mee. Mocht het gebruik iets minder intensief zijn, dan kun je denken aan 2-3 dagen. Overigens is het opladen bijzonder snel...
Ik heb geen mac en kan dus ook hierover geen oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Mijn touchscreen problemen lijken een stuk verminderd te zijn na het verwijderen van snaptu. (ook als deze niet actief was...?) Verder kunnen ze ook een deel te wijten zijn aan mijn onkunde met touchscreens (eerste telefoon met touchscreen)... Waarschijnlijk zal met een update nog wel enige verbetering mogelijk zijn. Neem dus aan dat Nokia hier nog aan gaat sleutelen.

Nvm. Folie op het scherm veroorzaakte waarschijnlijk deze problemen. Waarom het de ene week wel prima werkt, en dan andere niet? Ik heb geen idee...

Het probleem met vergrendelen / ontgrendelen en de werking van het touchscreen bestaat nog steeds. Komt niet bijzonder veelvuldig voor, maar zou toch prettig zijn als een toekomstige update dit verhelpt.

Al met al draai ik nu een behoorlijke tijd met 11.0.029 erop. Geen bugs ontdekt die niet al aanwezig waren in 10.x.xxx. Raad dus iedereen van harte aan om te upgraden, het loopt veel soepeler!

[ Voor 9% gewijzigd door BriannNL op 15-09-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:44:
[...]
tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn touchscreen probleem heb ik mijn toestel volledig gereset. En daarnaa e-buddy geherinstalleerd. Blijkbaar staat in de store nog een oude versie. Ik heb de nieuwste nu afgehaald van get.ebuddy.com (via je telefoon naartoe surfen en hij installeert de nieuwste versie) en nu is het probleem van de cijfers opgelost. De back knop die werkt nu ook ineens weer goed.
Baas... _/-\o_

* Wel de generic 60 series qwerty gepakt want c6 stond er nog niet tussen.

** Heb ook Msn Live Messenger geinstalleerd, maar vond die echt ruk. Je kunt ongeveer twee a drie contactpersonen online zien, bij ebuddy zie je er een stuk of tien. Verder doet ie wel gewoon wat die moet doen maar je wordt ook afgemeld op je pc. Bij Ebuddy blijf je online op je pc, sterker nog daar komen ook de gesprekken tevoorschijn. Ideaal als je in de bus naar huis zit, en kun je thuis verder typen / nalezen bijvoorbeeld linkjes of foto's accepteren.

*** Die van mij gaat makkelijk twee dagen mee, opzich wel fijn dat het geen batterijslurper is. Opladen is ook zo gedaan en hoeft echt niet heel de nacht aan de lader te hangen.

[ Voor 39% gewijzigd door NeoMe op 13-09-2010 14:18 ]

• BriannNL
Nvm. Onverklaarbaar, maar de touchscreen issues die ik soms had lijken verband te houden met de het folie dat af fabriek op het scherm zat.

Waarom het de ene week wel optreedt en de andere niet? Geen idee...

[ Voor 79% gewijzigd door BriannNL op 15-09-2010 22:31 ]

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10
En nu komt er nog een type C6 uit, waardoor eigenlijk de titel van dit topic moet worden aangepast. Ik stel voor de namen Nokia C6-00 en de nieuw aan te maken Nokia C6-01 te gebruiken als topic titel.

Nu is de C6-00 uit, en binnenkort komt de C6-01 uit.

Waarom Nokia voor deze namen heeft gekozen begrijp ik niet, zeer verwarrend. De telefoons verschillen namelijk zeer veel. Om maar wat te noemen:

De C6-00 heeft een querty, en de C6-01 is alleen touch.
De C6-00 heeft 5MP, en de C6-01 heeft 8MP, en is HD-Ready met filmen.
De C6-00 is Symbian 60 v5, en de C6-01 is Symbian ^3

Dit gaat voor veeeel verwarring zorgen op internet pricewatches, forums en nieuws sites...

[ Voor 7% gewijzigd door PMarcus op 16-09-2010 16:20 ]

• NeoMe
Ik kan de titel niet meer veranderen volgens mij, tenminste niet via edit.

Nokia doet de namen voortaan altijd zo, elke nieuwe wordt 02 en dan 03 in dezelfde serie.

• NeoMe
Kun je trouwens programma's op de 'exclusive' lijst zetten zodat deze niet meer afsluiten maar altijd blijven draaien. Wil graag muziek kunnen luisteren en bijvoorbeeld kunnen chatten of browsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet standaard? als je op de rode knop drukt sluit hij het programma, als je op de middelste knop drukt (die met het lampje :+ ) dan minimaliseert hij het programma gewoon. (kan je het weervinden via het open apps menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:43:
Is dit niet standaard? als je op de rode knop drukt sluit hij het programma, als je op de middelste knop drukt (die met het lampje :+ ) dan minimaliseert hij het programma gewoon. (kan je het weervinden via het open apps menu)
Niet bij Realplayer, dit omdat deze streamt ... bij de meeste programma's wel. Ebuddy moet je ook naar menu en dan minimaliseren.

• Denthis
Hallo mensen,

Is er iets van een werkende msn versie voor deze gsm?
Ik wil geen ebuddy ofzo.
Ik kan niks vinden in de ovi store!

• NeoMe
Denthis schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:08:
Hallo mensen,

Is er iets van een werkende msn versie voor deze gsm?
Ik wil geen ebuddy ofzo.
Ik kan niks vinden in de ovi store!
Je wil geen gewone msn, ebuddy stuk beter want die meld je niet op de pc af en je krijgt je gesprekken op de pc. Maar die is er inderdaad, http://symbianv5.com/wind...s-60-5th-edition-devices/

* EDIT: Die van mij is vandaag ingeleverd bij de T-Mobile winkel, ik kreeg er geen 3,5 mm jack meer in dus die mogen ze gaan maken. Ze sturen hem op als ie is gemaakt, dus hoef hem niet op te halen in de winkel.

[ Voor 26% gewijzigd door NeoMe op 23-09-2010 11:42 ]

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Weet iemand hoe snel Brodit is met het uitbrengen van houders voor nieuwe modellen? Ik heb een C6 besteld, maar in de auto zit nu nog een houder voor een N82. Brodit is een mooi systeem, maar alternatieven waren al in juli beschikbaar (toen de C6 nog geen eens uit was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Namens de vrouw een vraag. Ik heb al veel gezocht in de verschillende menu's en veel geprobeerd, maar kan geen specifieke oorzaak (en oplossing) vinden.

De telefoon vraagt regelmatig welke data verbinding te gebruiken. Bij mijn weten heb ik "Internet" (gprs) als standaard ingesteld. Zowel de mail (met gmail account gekoppeld) als de IM app Fring (soms zelfs bij elk te versturen bericht !!) willen regelmatig weten welke data verbinding zij moeten gebruiken.
Echter dit gebeurt dusdanig random, dat het lastig te troubleshooten is.

De telefoon draait op de laatste firmware.

Mogelijk heb ik een instelling over het hoofd gezien, in de algemene telefoonopties, of bij de afzonderlijke apps.
Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand er een oplossing voor ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
FRanatic schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:10:
Namens de vrouw een vraag. Ik heb al veel gezocht in de verschillende menu's en veel geprobeerd, maar kan geen specifieke oorzaak (en oplossing) vinden.

De telefoon vraagt regelmatig welke data verbinding te gebruiken. Bij mijn weten heb ik "Internet" (gprs) als standaard ingesteld. Zowel de mail (met gmail account gekoppeld) als de IM app Fring (soms zelfs bij elk te versturen bericht !!) willen regelmatig weten welke data verbinding zij moeten gebruiken.
Echter dit gebeurt dusdanig random, dat het lastig te troubleshooten is.

De telefoon draait op de laatste firmware.

Mogelijk heb ik een instelling over het hoofd gezien, in de algemene telefoonopties, of bij de afzonderlijke apps.
Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand er een oplossing voor ?

Alvast bedankt !
Heb ik ook, maar komt volgens mij ook omdat als ik thuis ben die van mij op de WiFi gaat. Als ik buitenshuis ben dan is het inderdaad 'internet' ( GPRS van T-Mobile ).

Ik wil ook graaaaag weten hoe je dat kan automatiseren, dat ie altijd WiFi verkiest boven GPRS indien mogelijk :)

Met browsen valt de pagina altijd eerst dood, en dan moet ik 'f5' doen en dan laadt ie wel gewoon ?

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 27-09-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Ligt in mijn geval niet aan Wifi. Op de telefoon heb ik nog geen wifi ingesteld.
Er zal toch wel een algemene instelling zijn waardoor de telefoon altijd de ingestelde verbinding als default kiest ?

• NeoMe
FRanatic schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:39:
Ligt in mijn geval niet aan Wifi. Op de telefoon heb ik nog geen wifi ingesteld.
Er zal toch wel een algemene instelling zijn waardoor de telefoon altijd de ingestelde verbinding als default kiest ?
Die van mij is in de reparatie dus kan het momenteel niet uitzoeken, krijg hem over paar dagen weer terug en dan zal ik er eens naar kijken. Als je het hebt gevonden hoor ik het graag.

• FRanatic
NeoMe schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:16:
[...]

Die van mij is in de reparatie dus kan het momenteel niet uitzoeken, krijg hem over paar dagen weer terug en dan zal ik er eens naar kijken. Als je het hebt gevonden hoor ik het graag.
Ik heb gisteren nog een zitten spitten in het menu, maar ik kom niet verder dan de verbinding als standaard instellen.
Echter, dan nog wil dat kreng soms nog graag weten welke verbinding gebruikt moet worden. Om moedeloos van te worden.

• NeoMe
FRanatic schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:04:
[...]
Ik heb gisteren nog een zitten spitten in het menu, maar ik kom niet verder dan de verbinding als standaard instellen.
Echter, dan nog wil dat kreng soms nog graag weten welke verbinding gebruikt moet worden. Om moedeloos van te worden.
Hetzelfde met de browser, die heb ik op standaard gezet ( opera ) en ook bij geavanceerd. Ik vind het ook irritant, je moet zo vaak extra klikken om dingen voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk valt de C6 me in zijn geheel toch wel tegen.

De foto's vind ik echt niet goed te noemen. Ik kom van een N95, ook 5mp maar met Carl Zeiss lens. En of dat nou hét verschil maakt? Mijn hele huis hangt vol vergrotingen die met die camera gemaakt zijn en er gewoon echt goed uitzien. Mensen verbazen zich er altijd over dat het met een gsm is gebeurd. Maar de foto's met deze C6? Pfff, wat een tegenvaller. Het lijkt alsof het nooit echt helemaal scherp is. Binnen vind ik de foto's al helemaal niet mooi, maar ook buiten is het niet veel waard.

Daarnaast heb ik meer last van vastlopers en heb ik ook een beetje een verbindingsprobleem, zij het anders als hierboven. Ik heb geen internetabonnement erbij, dus heb dat uitgeschakeld waar ik maar kon. Maar ik heb wel mijn wifi ingevuld. Zet ik mijn telefoon echter helemaal uit en weer aan, dan vraagt hij diverse keren of hij verbinding moet maken en kan ik elke keer op nee drukken. Dat gebeurt ook op andere momenten. Verder soms het feit dat de boel bevriest na een lock en nog wat kleine dingen.

E-buddy: ja leuk. Maar of ik kijk niet goed, of binnen e-buddy valt daadwerkelijk de backspaceknop van je toetsenbord niet te gebruiken, waardoor je steeds op het touchscreen moet klikken als je een fout hebt getypt.

Het toestenbord, dat vind ik wel fijn. Maar in zijn geheel heb ik spijt en is er best kans dat ik uiteindelijk toch overstap naar de N8. Ik heb destijds lang zitten twijfelen, maar mijn N95 was bijna dood. En ik kon er nog 90 (geloof ik) euro voor krijgen bij Belcompany. dus vandaar dat ik toch voor deC6 ging. Het is een mooi toestel. Maar in het gebruik had ik in zijn totaliteit liever wat anders gehad ontdek ik nu ik hem langer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:28:
Eigenlijk valt de C6 me in zijn geheel toch wel tegen.

De foto's vind ik echt niet goed te noemen. Ik kom van een N95, ook 5mp maar met Carl Zeiss lens. En of dat nou hét verschil maakt? Mijn hele huis hangt vol vergrotingen die met die camera gemaakt zijn en er gewoon echt goed uitzien. Mensen verbazen zich er altijd over dat het met een gsm is gebeurd. Maar de foto's met deze C6? Pfff, wat een tegenvaller. Het lijkt alsof het nooit echt helemaal scherp is. Binnen vind ik de foto's al helemaal niet mooi, maar ook buiten is het niet veel waard.

Daarnaast heb ik meer last van vastlopers en heb ik ook een beetje een verbindingsprobleem, zij het anders als hierboven. Ik heb geen internetabonnement erbij, dus heb dat uitgeschakeld waar ik maar kon. Maar ik heb wel mijn wifi ingevuld. Zet ik mijn telefoon echter helemaal uit en weer aan, dan vraagt hij diverse keren of hij verbinding moet maken en kan ik elke keer op nee drukken. Dat gebeurt ook op andere momenten. Verder soms het feit dat de boel bevriest na een lock en nog wat kleine dingen.

E-buddy: ja leuk. Maar of ik kijk niet goed, of binnen e-buddy valt daadwerkelijk de backspaceknop van je toetsenbord niet te gebruiken, waardoor je steeds op het touchscreen moet klikken als je een fout hebt getypt.

Het toestenbord, dat vind ik wel fijn. Maar in zijn geheel heb ik spijt en is er best kans dat ik uiteindelijk toch overstap naar de N8. Ik heb destijds lang zitten twijfelen, maar mijn N95 was bijna dood. En ik kon er nog 90 (geloof ik) euro voor krijgen bij Belcompany. dus vandaar dat ik toch voor deC6 ging. Het is een mooi toestel. Maar in het gebruik had ik in zijn totaliteit liever wat anders gehad ontdek ik nu ik hem langer heb.
EBuddy moet je ff de nieuwe versie installeren, staat hier in topic beschreven ergens dan werkt het toetsenbordje weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik had de berichten hier wel gevolgd, maar net over dat stukje heen gelezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
NeoMe schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:11:
[...]

Je wil geen gewone msn, ebuddy stuk beter want die meld je niet op de pc af en je krijgt je gesprekken op de pc. Maar die is er inderdaad, http://symbianv5.com/wind...s-60-5th-edition-devices/

* EDIT: Die van mij is vandaag ingeleverd bij de T-Mobile winkel, ik kreeg er geen 3,5 mm jack meer in dus die mogen ze gaan maken. Ze sturen hem op als ie is gemaakt, dus hoef hem niet op te halen in de winkel.
ik heb die geprobeerd, maar ik krijg telkens een certificaat fout :(
tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Zit met smart te wachten op de nieuwe C6-01
Deze staat geplant voor Oktober 2010.

C6-01

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/mobiles/nokiac601.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Albert020 op 04-10-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Die heeft geen QWERTY, maar kan de C6-00 ook naar Symbian 3^ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
NeoMe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:52:
Die heeft geen QWERTY, maar kan de C6-00 ook naar Symbian 3^ ?
En de C6-01 is ook een stukje lichter en de accu is ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:43:
Nokia biedt geen iSync plugin aan voor de C6, ook Nokia Multi Media Transfer voord e Mac ondersteunt de C6 niet en Ovi Suite heeft nog steeds als status "coming soon". Simpel gezegd wordt je als Mac-gebruiker flink genaait omdat je helemaal niks met je telefoon kan behalve als mass storage device bestanden naar de geheugenkaart kopiëren. :-(

Ik ben er in geslaagd om een eigen iSync plugin te maken (gebaseerd op die van de C5) en ook Nokia Multi Media Transfer dusdanig te hacken zodat het de C6 herkent en Nokia Map Loader ook werkt.

Dus simpel gezegd; nee het werkt niet maar je kan het wel werkend maken, maar eigenlijk had Nokia dat zelf moeten doen. |:(

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Ik denk de oplossing te hebben gevonden voor de terugkerende 'verbindingsvraag'.
Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de e-mail 'pull'. Je kunt voor in- en uitgaande mail een verbinding instellen indien de standaard verbinding 'in gebruik' is. Deze instelling staat default op 'vragen'.
Deze heb ik nu gespecificeerd op 'Internet' en zal vandaag de bevindingen van mijn vrouw afwachten en hier posten.

De instelling kun je vinden bij:
-instellingen (in je mail app)
--account instellingen
---inkomende (en uitgaande) mail
----verbinding indien in gebruik --> Internet

Het bovenstaande zal niet exact zo zijn omschreven als in je C6, maar je zou het zo moeten kunnen vinden.
Succes ermee en laat eens horen of het voor je heeft gewerkt.

EDIT:

Inderdaad, het probleem is opgelost ! Sinds de veranderde instelling geen enkele keer meer moeten bevestigen welke verbinding gebruikt moest worden.
Case closed !

[ Voor 10% gewijzigd door FRanatic op 07-10-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Even snel tussendoor...
Ik heb vluchtig gezocht in het toestel en niets gevonden, dus zal het niet heel erg voor de hand liggen:

Waar zijn de smilies te vinden bij de sms-berichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Symbian heeft geen kant-en--klare smilies, je moet ze zelf typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Marly schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:04:
Symbian heeft geen kant-en--klare smilies, je moet ze zelf typen :)
Ok.
Wel een beetje cheap vind ik. Maar ja, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb die van mij weer terug, en hij is gemaakt. Al hebben ze wel een fabriekreset gedaan of gewoon een nieuwe gegeven want alles is weer zoals standaard.

Kan het komende uur weer partij gaan lopen klooien om alles te veranderen :)

* Ik heb ook Twitter, welk gratis programma gebruiken jullie om tweets te lezen/schrijven + foto's up te loaden ?

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 13-10-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Albert020 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:42:
Zit met smart te wachten op de nieuwe C6-01
Deze staat geplant voor Oktober 2010.

C6-01

[afbeelding]
Mooi ding, heb je ergens een bron voor de Nederlandse releasedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dancing_Animal schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:22:
[...]

Mooi ding, heb je ergens een bron voor de Nederlandse releasedatum?
Zag dat hij nog dit kwartaal verwacht word: Bron

Heb gelijk nog even een vraag, kun je Nokia ook synchroniseren met je google agenda ?

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 17-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Albert020 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:00:
[...]

Zag dat hij nog dit kwartaal verwacht word: Bron

Heb gelijk nog even een vraag, kun je Nokia ook synchroniseren met je google agenda ?
Ja, dat kan (Mail for Exchange 3.0 installeren vanuit de OVI-shop).

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PinokkioTV schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Ja, dat kan (Mail for Exchange 3.0 installeren vanuit de OVI-shop).
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ergens aan het begin van dit topic wordt de vraag gesteld wat het verschil is tussen de C6 en de N97-mini. Wat daar niet werd genoemd is dat de laatste een Carl Zeiss lens heeft.

Ik hoop dat ik deze week de C6 voor mijn vrouw in handen heb. Eens kijken hoe het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al opgevangen wnn de volgende update van dit toestel uitkomt? Want ik krijg soms nog altijd de zenuwen van dit toestel. Het niet reageren van het touchscreen is toch wel nog altijd het grootste probleem. 8)7 ik heb vooral het gevoeld dat het is als er een lange tijd verbinding is geweest met internet. Maar dat kan ook maar een gevoel zijn.

Verder ook nog de leuke fout dat ik bij het toevoegen van een contact geen "0" kan typen in het invoervak voor het telefoon nummer... ook handig :X

Is er trouwens ergens een mogelijkheid om fouten te melden aan nokia? Of hebben ze zoiets niet publiek? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Leuk spel voor op de C6:

Guns'n'Glory ( is ook op IPhone/IPad en is Gratis als je de Free neemt, je hebt dan reclame na elk level maar kun je gewoon skippen anders betaal je €2 ofzo zonder reclame )

Pagina: 1 2 3 Laatste