Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06 17:43
Ja maar zonder resultaat. Maar in KODI worden de opgeslagen logo's ook getoond, dus het probleem ligt niet in KODI, maar in de DVBViewer server.

Als ik de logo's van DVBViewer-server zelf wijzig, zie ik ze namelijk ook meteen daarna in KODI, dus dat werkt wel.
Als ik de logo's uit jouw linkje gebruik, gaat het direct al mis bij het uploaden van het nieuwe logo. Dit nieuwe logo zie ik dus ook niet verschijnen in dat voorbeeldvenster.

Bijvoorbeeld, RTL5 HD, geen logo. Ik dubbelklik op het logo
01

Ik navigeer naar het logo-pack:
02

Ik selecteer het RTL5 logo
03

Helaas neemt hij deze niet over, blijft leeg:
04

Nu dubbelklik ik opnieuw, en navigeer naar de standaard logo's van DVBViewer:
05

Ik selecteer het RTL5 logo uit deze map:
06

Nu neemt hij hem wel over:
07

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:09:
Ja maar zonder resultaat. Maar in KODI worden de opgeslagen logo's ook getoond, dus het probleem ligt niet in KODI, maar in dvbviewer server.
Je moet de logo’s in de logomap van dvbviewer zetten. Mag nog in een submap ook meen ik. Een externe map werkt namelijk niet. Die specifieke map heeft een include in de settings van de webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Donderstraaltje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Je moet de logo’s in de logomap van dvbviewer zetten. Mag nog in een submap ook meen ik. Een externe map werkt namelijk niet. Die specifieke map heeft een include in de settings van de webserver.
Fantastisch! Dat was het dus inderdaad. Was al die moeite met die schermen toch de moeite waard :P

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
Vreemde problemen met NPO 3 HD.
Ik heb TVHeadend draaien op een Raspberry Pi4.
Als ik probeer iets van NPO 3 op te nemen stopt hij gelijk weer met de melding "File not created".
Op Google kon ik alleen vinden dat dat een security probleem zou zijn met de directory waar ik de opnames neerzet. Maar in dit geval kan dat niet de oorzaak zijn, want andere zenders kan ik wel gewoon opnemen.
En kijken naar NPO 3 is ook geen probleem.
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of wat ik kan doen om erachter te komen?

(versie: HTS Tvheadend 4.2.8-36 ~ LibreELEC Tvh-addon v9.2.0.121)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft de titel van het programma misschien een of ander vaag teken waar ie van op zijn lip gaat bij het in de filenaam zetten? Geen idee of zoiets kan gebeuren overigens.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Laatst online: 03-06 20:57
Nee, aan de titel lag het niet. Alle programma's van die éne zender gingen fout. Dat maakt het zo vreemd.
Maar intussen heb ik de zenders opnieuw gezocht (werkte niet), en toen de Irdeto kaart verwisseld en het ding gereboot. Dat laatste lijkt geholpen te hebben.
Maar het blijft wel heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
geerten schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:27:
Nee, aan de titel lag het niet. Alle programma's van die éne zender gingen fout. Dat maakt het zo vreemd.
Maar intussen heb ik de zenders opnieuw gezocht (werkte niet), en toen de Irdeto kaart verwisseld en het ding gereboot. Dat laatste lijkt geholpen te hebben.
Maar het blijft wel heel vreemd.
Voor de NPO HD kanalen zou je de Irdeto kaart toch niet nodig hoeven hebben? Daar lijkt het probleem dan toch niet gezeten te kunnen hebben? Maar als het nu wel weer werkt is het lastig reproduceren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DVBLogic heeft de stekker eruit getrokken ;w
https://tv-mosaic.com/

Kort samengevat, bedrijfsactiviteiten worden gestaakt, waarbij huidige gebruikers van DVBLink en TVMosaic nog wel de mogelijkheid behouden, om via het DVBLogic licentie portaal, licentie issues op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
  • Laatst online: 13-06 16:43
Montoya200x schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:28:
DVBLogic heeft de stekker eruit getrokken ;w
https://tv-mosaic.com/

Kort samengevat, bedrijfsactiviteiten worden gestaakt, waarbij huidige gebruikers van DVBLink en TVMosaic nog wel de mogelijkheid behouden, om via het DVBLogic licentie portaal, licentie issues op te lossen.
En betaalde tv-advisor abonnementen lijken gewoon te worden afgekapt na 30 augustus. Ik vraag me af of dat zomaar kan als er geen sprake is van een faillissement.

Iemand nog tips voor een alternatief met vergelijkbare functionaliteit én een goede EPG voor twee weken vooruit?
Of zou ik nu toch aan de interactieve tv moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hadden nog horepg, maar daar heb ik in jaren niks mee gedaan. Puur omdat ik niet kan proggen. Heb toen nog eens een commit gedaan naar xml dat het universeel te gebruiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.dvbviewer.com/...article=DVBViewer%206.1.7

2 weken terug nieuwe versie van DVBviewer, lastig op de hoogte te blijven van nieuwe versies dus zoals vanouds maar zo.

Verder krijg ik eigenlijk geen verzoekjes binnen voor het logopack, er zijn maar een paar logo's veranderd... dus geen haast van mijn kant. Wil op korte termijn wel weer een keer kijken dus heb je lokale zenders laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik irriteer mij altijd een beetje aan de decoder die ik heb (Humax 5200C) het werkt eigenlijk allemaal net wat te langzaam. Ik heb Ziggo maar geen digitaal pakket (dus een simpele DVB-C tuner werkt al).

Ik heb een Shield TV en binnenkort ook een kleine pc voor emulator spellen (Waarschijnlijk Windows of Linux. ITX met i5-3570K). Kan ik met één (of beide) van deze twee systemen (Shield of PC) de decoder vervangen die dan ook beter (sneller) werkt? Met een werkende TV gids (opnemen is geen must, wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:35:
Ik irriteer mij altijd een beetje aan de decoder die ik heb (Humax 5200C) het werkt eigenlijk allemaal net wat te langzaam. Ik heb Ziggo maar geen digitaal pakket (dus een simpele DVB-C tuner werkt al).

Ik heb een Shield TV en binnenkort ook een kleine pc voor emulator spellen (Waarschijnlijk Windows of Linux. ITX met i5-3570K). Kan ik met één (of beide) van deze twee systemen (Shield of PC) de decoder vervangen die dan ook beter (sneller) werkt? Met een werkende TV gids (opnemen is geen must, wel handig)
Nou beide kan, maar de shield is meen ik lastiger (zelf geen ervaring met een tuner direct op een shield). Een HDhomerun is dan wel het makkelijkst.

De software kiezen is het lastigst. Voor Windows is DVBviewer eigenlijk de meest gebruikte hier en onder Linux TVheadend. Daarnaast zijn er keuzes welke eigenlijk niet meer gemaakt worden zoals MediaPortal of wat andere die nog slecht ondersteund worden. Meen dat Plex tegenwoordig ook simpele PVR functionaliteit heeft? Wellicht nog wat.

De tuner is ook een belangrijke keus, netwerk (HDhomerun), een cheape single tuner of wil je tegelijk opnemen en kijken? Dual tuners hoeven niet super duur te zijn.

In het topic is genoeg info! De TV-guide is standaard, opnemen zowat ook dus daar je kop niet over breken. Zelf zap ik via de tvguide middels groepen, channel up of down is een andere groep zien en zendernummers invoeren doe ik eigenlijk nooit meer. Uit mijn hoofd 9 groepen, maar zonder aanvullend abbo zullen dat er een heel stuk minder zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Markos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:35:

Je hebt Ziggo alleen voor TV, of komt internet ook via Ziggo binnen?

Je bedoelt dat je geen extra digitaal TV pakket hebt, want digitale TV zit ook in het basispakket.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Donderstraaltje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Nou beide kan, maar de shield is meen ik lastiger (zelf geen ervaring met een tuner direct op een shield). Een HDhomerun is dan wel het makkelijkst.

De software kiezen is het lastigst. Voor Windows is DVBviewer eigenlijk de meest gebruikte hier en onder Linux TVheadend. Daarnaast zijn er keuzes welke eigenlijk niet meer gemaakt worden zoals MediaPortal of wat andere die nog slecht ondersteund worden. Meen dat Plex tegenwoordig ook simpele PVR functionaliteit heeft? Wellicht nog wat.
Is Linux beter dan Windows of vice versa? Of maakt het eigenlijk niets uit? En zal dit beter/sneller werken dan de Humax die ik nu heb? En ten slotte, is dit goed te gebruiken zonder het gebruik van een muis (maar dus via afstandsbediening en/of controller)
De tuner is ook een belangrijke keus, netwerk (HDhomerun), een cheape single tuner of wil je tegelijk opnemen en kijken? Dual tuners hoeven niet super duur te zijn.
Wat zijn tegenwoordig goede tuners voor single of dual tuners? Of werken oude in principe ook nog gewoon goed?
In het topic is genoeg info! De TV-guide is standaard, opnemen zowat ook dus daar je kop niet over breken. Zelf zap ik via de tvguide middels groepen, channel up of down is een andere groep zien en zendernummers invoeren doe ik eigenlijk nooit meer. Uit mijn hoofd 9 groepen, maar zonder aanvullend abbo zullen dat er een heel stuk minder zijn!
Ja ik heb niet veel zenders, beetje het standaard aanbod wat ik kijk. Ned1 t/m Net5 zegmaar en dan wat extra kanalen als Ziggo Sport, CC, DC, etc. Geen extra kanalen dmv abonnementen.
hardware-lover schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Je hebt Ziggo alleen voor TV, of komt internet ook via Ziggo binnen?

Je bedoelt dat je geen extra digitaal TV pakket hebt, want digitale TV zit ook in het basispakket.
Ja het is een beetje niet standaard wat wij hebben omdat wij Ziggo niet direct bij Ziggo afnemen maar via een bedrijf er tussen omdat het via onze woningbouwvereniging geregeld is. We hebben wel internet en TV via Ziggo, maar hebben bijvoorbeeld geen account om in te loggen op de site van Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:40:
[knip]

Ja het is een beetje niet standaard wat wij hebben omdat wij Ziggo niet direct bij Ziggo afnemen maar via een bedrijf er tussen omdat het via onze woningbouwvereniging geregeld is. We hebben wel internet en TV via Ziggo, maar hebben bijvoorbeeld geen account om in te loggen op de site van Ziggo zelf.
Dat is dan wel wat jammer, je zou anders iets met een Android TV boxje kunnen doen en de ZiggoGo app daarvoor gebruiken. Er zijn nog alternatieven, maar wat mag het e.e.a. kosten om het op te lossen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Dat is dan wel wat jammer, je zou anders iets met een Android TV boxje kunnen doen en de ZiggoGo app daarvoor gebruiken. Er zijn nog alternatieven, maar wat mag het e.e.a. kosten om het op te lossen?
Eenmalige kosten of abonnement? Ik hoef er eigenlijk geen abonnement bij te hebben. Daarom zat ik te denken aan een DVB-C tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Eenmalige kosten of abonnement? Ik hoef er eigenlijk geen abonnement bij te hebben. Daarom zat ik te denken aan een DVB-C tuner
Eenmalige kosten, niet een overstap naar een ander aanbod.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Eenmalige kosten, niet een overstap naar een ander aanbod.
Dan mag het gerust iets kosten, een tuner moet ik anders toch nog aanschaffen. Wat ik er voor over heb ligt er een beetje aan wat ik er mee kan en hoe future proof het is. Wat heb je in gedachte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Dan mag het gerust iets kosten, een tuner moet ik anders toch nog aanschaffen. Wat ik er voor over heb ligt er een beetje aan wat ik er mee kan en hoe future proof het is. Wat heb je in gedachte dan?
Je hebt al een Shield, maar helaas mis je de Ziggo inloggegevens om daarmee wat zinnigs te kunnen doen m.b.t. de ZiggoGo app. Dat zou de meest voordelige en simpele optie zijn geweest. Opnemen zou echter sowieso niet mogelijk zijn. Je zou ook kunnen kijken naar een goedkope Enigma2 decoder, die zal vlotter zijn bij gebruik vergeleken met de Humax 5200 en zou ook als IPTV server (netwerk-tuner) in te zetten zijn.

En terugkomend op die Humax, wat gaat er precies niet vlot genoeg? Ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen smartcard in het apparaat zit, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Je hebt al een Shield, maar helaas mis je de Ziggo inloggegevens om daarmee wat zinnigs te kunnen doen m.b.t. de ZiggoGo app. Dat zou de meest voordelige en simpele optie zijn geweest. Opnemen zou echter sowieso niet mogelijk zijn. Je zou ook kunnen kijken naar een goedkope Enigma2 decoder, die zal vlotter zijn bij gebruik vergeleken met de Humax 5200 en zou ook als IPTV server (netwerk-tuner) in te zetten zijn.
Dankjewel, ik ga eens inlezen over de Enigma2 decoder.
En terugkomend op die Humax, wat gaat er precies niet vlot genoeg? Ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen smartcard in het apparaat zit, toch?
Er zit geen smartcard in inderdaad. De guide laadt soms enorm langzaam (of zelfs niet), al werkt deze vaak ook wel redelijk vlot. Opstarten is niet per se snel. En opnemen en met name afspelen en verwijderen gaat heel langzaam. Maar ik moet eigenlijk toegeven dat ik zelden gebruik maak van de opname functie.
Plus als ik straks mijn emulator pc erbij heb wil ik eigenlijk het aantal apparaten reduceren. Dus als ik tv kijken zou kunnen integreren met de Shield of Emulator dan zou dat ideaal zijn (mits het beter/sneller werkt dan de Humax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Emulator dan zou dat ideaal zijn (mits het beter/sneller werkt dan de Humax)
Was ik weer :P

Maar die humaxen zijn vaak echt niet langzaam... geloof dat wij het er, maar dat is alweer ff geleden, het hier eens waren dat de tuners niet veel uitmaken onderling maar vooral cam module of softcam. Ik heb zelfs met van die 2 tientjes van China dingen nog best aardige zaptijden gehad.

Zelf heb ik ook wat emulatie erop staan samen met een SN30 pro+... verraadt denk ik tevens mijn leeftijd. Kodi heeft hier heel aardige addons voor. Draait zowel op Windows als Linux. Ik draai puur Windows omdat ik daar bekender mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Donderstraaltje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Was ik weer :P

Maar die humaxen zijn vaak echt niet langzaam... geloof dat wij het er, maar dat is alweer ff geleden, het hier eens waren dat de tuners niet veel uitmaken onderling maar vooral cam module of softcam. Ik heb zelfs met van die 2 tientjes van China dingen nog best aardige zaptijden gehad.

Zelf heb ik ook wat emulatie erop staan samen met een SN30 pro+... verraadt denk ik tevens mijn leeftijd. Kodi heeft hier heel aardige addons voor. Draait zowel op Windows als Linux. Ik draai puur Windows omdat ik daar bekender mee ben.
Misschien moet ik het extra Humax kastje dan toch maar accepteren als er niet echt winst uit te behalen is door dit in Windows/Linux/Android te doen. Ik had ook al gekeken voor Kodi icm PVR en Emulatie maar helaas kan ik dan geen N64 spelen op Kodi door het ontbreken van OpenGL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Misschien moet ik het extra Humax kastje dan toch maar accepteren als er niet echt winst uit te behalen is door dit in Windows/Linux/Android te doen. Ik had ook al gekeken voor Kodi icm PVR en Emulatie maar helaas kan ik dan geen N64 spelen op Kodi door het ontbreken van OpenGL
Nou uit een HTPC haal je echt wel veel meer meerwaarde hoor, alleen om zaptijden moet je het niet perse doen. Weet niet wat exact je verwachtingen zijn, wellicht kun je die iets beter hier neerleggen.

Wat je bedoelt met de OpenGL snap ik niet helemaal, want dat is totaal geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Donderstraaltje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Nou uit een HTPC haal je echt wel veel meer meerwaarde hoor, alleen om zaptijden moet je het niet perse doen. Weet niet wat exact je verwachtingen zijn, wellicht kun je die iets beter hier neerleggen.
Mijn ervaring met de Humax decoder is dat het standaard oké werkt maar dat de guide wat langzaam is. Opnemen/afspelen/verwijderen gaat wel erg langzaam, maar die gebruik ik niet zo heel vaak.

Mijn idee was dat als ik het eenvoudig kan toevoegen aan mijn emulator of shield inclusief een sneller werkende guide (want ik zap altijd via de guide) dan is dat wel interessant. Wat dat zou betekenen dat ik ook meteen een kastje minder bij mijn tv heb staan (en wellicht minder stroomverbruik maar dat zal minimaal zijn).
Wat je bedoelt met de OpenGL snap ik niet helemaal, want dat is totaal geen probleem?
Wat ik lees is dat Kodi geen N64 kan emuleren (en een paar andere emulators) vanwege het gebrek aan OpenGL. En gezien de hoofdfunctie van mijn emulator emuleren van oude spelcomputers is :+ , is het wel belangrijk dat hij dit ook kan doen. (Ik heb het zelf nog niet getest, maar als ik er naar google naar recente berichten erover kom ik dat tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Mijn ervaring met de Humax decoder is dat het standaard oké werkt maar dat de guide wat langzaam is. Opnemen/afspelen/verwijderen gaat wel erg langzaam, maar die gebruik ik niet zo heel vaak.

Mijn idee was dat als ik het eenvoudig kan toevoegen aan mijn emulator of shield inclusief een sneller werkende guide (want ik zap altijd via de guide) dan is dat wel interessant. Wat dat zou betekenen dat ik ook meteen een kastje minder bij mijn tv heb staan (en wellicht minder stroomverbruik maar dat zal minimaal zijn).

[...]

Wat ik lees is dat Kodi geen N64 kan emuleren (en een paar andere emulators) vanwege het gebrek aan OpenGL. En gezien de hoofdfunctie van mijn emulator emuleren van oude spelcomputers is :+ , is het wel belangrijk dat hij dit ook kan doen. (Ik heb het zelf nog niet getest, maar als ik er naar google naar recente berichten erover kom ik dat tegen)
Nou ik zap ook via de guide zoals eerder omschreven, dus dat treft! Ja dat is, zeker met 113 gemaakte zenders in mijn geval, een heeeeeel stuk sneller. Opnames werkt ook stukken beter. Dus daar ga je altijd op vooruit. Ook zou je je dvd/blu-ray speler kunnen vervangen zoals ik, scheelt nog een extra kastje. Alleen ik zit vast aan een slot-in drive met mijn favoriete kast en dat is dik balen. Zit serieus te denken een HTPC case op maat te maken om mijn laatste euvel op te lossen, want ik kijk nog dik vaak dvd/blu-rays. Heb geen Netflix en hoef ik ook niet, plus toch niet wat ik kijk. Rippen zoek ik niet.

Maar N64 moet gaan op Kodi, dit heb ik werkend gehad hoewel ik meer van de generatie ervoor ben. Vermaak me nog heel goed met Snes spelletjes. Ik weet wel dat ze een nieuwe emulator addon nu promoten, dus het kan zo zijn dat het niet meer werkt in Kodi 18, in 19 is dat zeker broken.

Wat je kunt doen als emulation echt een doel op zich is, eens kijken naar MediaPortal. Voor TV pas sinds onlangs geëvenaard door Kodi (voor Kodi was ik dik met MediaPortal) en die hadden emulation ook destijds al eerder beter voor elkaar. Alleen die ontwikkeling ligt vrijwel stil kwa nieuwe features. ik zou pas MediaPortal kiezen if all else fails. Lukt het je echt niet wil ik nog wel eens kijken hoe ik N64 emulation exact moet. Overigens voor emulation boeit de keuze tussen Linux en Windows niet, in ieder geval niet voor oude consoles.

Ik heb ook vaker naar shields en raspi's gekeken en voor mijn smaak waren deze altijd te beperkt. Bovendien ik wil en zal een 19" HTPC hebben welke even breed is als mijn receiver. Heb je een receiver... check dan eens de pulse eight CEC modules. Heb er altijd enkele extra liggen en kan zelfs mijn HTPC aanzetten via de TV en dan exclusief de remote van de tv gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Is het met die pulse eight cec eigenlijk ook mogelijk om Kodi te starten met de tv remote? Dat zou wel ideaal zijn maar zo'n functie heb ik nog niet gevonden. Voor de rest ben ik wel tevreden met die cec module, werkt prima met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:13:
Is het met die pulse eight cec eigenlijk ook mogelijk om Kodi te starten met de tv remote? Dat zou wel ideaal zijn maar zo'n functie heb ik nog niet gevonden. Voor de rest ben ik wel tevreden met die cec module, werkt prima met Kodi.
Vroeger met MCE met de groene knop kon je die launchen. Toen kwamen er tooltjes om dit voor MediaPortal en maybe Kodi te doen...
Maar ik heb nog niet gezien dat ditzelfde via CEC kan. Voor de rest heb ik werkelijk waar alles werkend via CEC. (HTPC aanzetten via tv middels NUC versie, OSD naam is HTPC ipv Kodi, Volume beheer, aan/uit zetten via start/sluiten Kodi met keuze juiste inputs, tv AB op Kodi, OSD namen uitlezen van TV/receiver). Meer kan volgens mij ook niet middels Kodi?

Mijn oplossing is dat ik Kodi automatisch laat starten met windows, want ik hoef bijna nooit in windows zelf te zijn. Het enige wat ik daardoor mis, wat MediaPortal wel had, is een addon waarmee je de windows updates ophaalt.

Weet niet in hoever de CEC tray tool dit kan, maar die is in geen jaren onderhouden.
Wat in mijn geval zou kunnen werken; ik heb een FLIRC programmeerbare ir receiver erin zitten... daarmee zou je een combo kunnen maken om Kodi te launchen. Een vage combo a la ctrl + alt + F7 of iets waarvan je vrij zeker bent dat die nergens gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://a.fsdn.com/con/app/proj/hdmicectray/screenshots/screenshot2.png

De rode "groene" teletext knop maybe?

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/libcecn0kkb.png

Maybe deze nog, al gebruik ik die ook niet. In het verleden samen met Kodi issues gehad.
Verschil; wel actief onderhouden. Meer tools ken ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-10-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.dvbviewer.tv/...2465-lcn-in-channel-list/

Ze zijn aan het kijken of LCN support naar dvbviewer kan komen. Daar waren hier kortgeleden nog vragen over dus in de gaten houden.

Verder wil ik proberen toch weer mijn logopack op te pakken na een zware drukke periode, nog requests???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
@Donderstraaltje Nou nee, de logo's zijn aardig compleet hier.

Ik had weer wat raars hier.

Ik heb al heel lang onverklaabare freezes tijdens Live TV kijken. Het kwam niet heel vaak voor, maar toch wel een keer of wat per week, of dat er gewoon opnames mislukten.
Ik denk dat dit te maken heeft met mij ietwat uitgebreide configuratie van 3 dubbele Digital Devices tuners, elk van een ander type, en twee CI lezers.
Nu kon ik via eBay een nieuwe Max A8 kopen plus een dubbele CI lezer.

Ik heb deze ingebouwd, maar wat scherst mijn verbazing dat nu mijn gedoceerde zenders niets meer deden met DVB Viewer. Oh nee dacht ik, daar gaan we weer. Van alles geprobeerd zonder resultaat. Tot ik op het idee kwam om eens Mediaportal erbij te installeren. Hé, hierbij deden de gecodeerde zenders het wel? Het lag dus aan DVB Viewer. Deze ook maar eens geupdate, tevens DVB Server geupdate. Nog geen resultaat. Daarna maar alle zenders opnieuw laten scannen en tadaa, alles doet het weer.

Wat me nu ook opvalt. Ik dacht dat Ziggo slechts 3 zenders per smartcard toelaat, maar ik kan 4 zenders opnemen per kaart. Ik kan dus nu 8 gecodeerde zenders streamen of opnemen tegelijk met slechts 2 smartcards.Prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
@Donderstraaltje Nou nee, de logo's zijn aardig compleet hier.

Ik had weer wat raars hier.

Ik heb al heel lang onverklaabare freezes tijdens Live TV kijken. Het kwam niet heel vaak voor, maar toch wel een keer of wat per week, of dat er gewoon opnames mislukten.
Ik denk dat dit te maken heeft met mij ietwat uitgebreide configuratie van 3 dubbele Digital Devices tuners, elk van een ander type, en twee CI lezers.
Hier ook last van gehad, heb 2x duoflex module + 1x cam in gebruik.
Heb wel meer wat ik nog nodig moet verkopen, want totaal niet nodig een 8 of 12 tuner setup :X.
De laatste DVBviewer verhelpt het idd.
En zodra je een andere tuner hebt moet je inderdaad ff een nieuwe scan doen en dan werkt alles weer, al wel eens vermeld in het topic hier.

De logo's zijn zover ik weet compleet, maar een paar zenders hebben nieuwe logo's.
Ik had net wat werk aan hobbies die zijn blijven liggen om dit op te pakken, probeer te kijken waneer de logo's lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Wel raar dat ik de ongecodeerde zenders allemaal kon zien. Dan ga je toch onbewust eerst kijken wat er mis is met de CI, of de bekabeling. Maar niet de tunersoftware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
@Donderstraaltje[knip]
Nu kon ik via eBay een nieuwe Max A8 kopen plus een dubbele CI lezer.

[knip]

Wat me nu ook opvalt. Ik dacht dat Ziggo slechts 3 zenders per smartcard toelaat, maar ik kan 4 zenders opnemen per kaart. Ik kan dus nu 8 gecodeerde zenders streamen of opnemen tegelijk met slechts 2 smartcards.Prima >:)
Die 8 stuks dat kan met een Enigma2 decoder en FBC tuner zelfs met één smartcard, maar zo te lezen gaat dat ook op voor die Max A8i ;)

The Max A8i is equipped at the factory with 8 full tuners

Ik hoop overigens niet dat je erg veel geld voor het kaartje hebt neergelegd :+

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2020 13:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 23:45
Ik gok dat psy de descamble via Alphacrypt Classic CAM modules doet en dan zit je op 4 zenders per CAM en dus ook smartcard. Met software descamble kun je inderdaad nog wel meer zender tegelijk descamblen. Ik geloof een zender of 24 dan zeker kunnen!

Ik heb nog niet vaak meer dan 4 tuners aan het werk gehad voor TV-kijk doeleinden.

psy, ik heb overigens dezelfde hardware in dat geval, maar ik heb aan 4 zender tegelijk genoeg. Ik gun Ziggo geen 2 euro/maand voor die tweede smartcard, die ik nu nog niet echt nodig heb!

[ Voor 22% gewijzigd door Groentjuh op 23-11-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
hardware-lover schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:46:
[...]

Die 8 stuks dat kan met een Enigma2 decoder en FBC tuner zelfs met één smartcard, maar zo te lezen gaat dat ook op voor die Max A8i ;)

The Max A8i is equipped at the factory with 8 full tuners

Ik hoop overigens niet dat je erg veel geld voor het kaartje hebt neergelegd :+
300 euro totaal. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Groentjuh schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:57:
Ik gok dat psy de descamble via Alphacrypt Classic CAM modules doet en dan zit je op 4 zenders per CAM en dus ook smartcard. Met software descamble kun je inderdaad nog wel meer zender tegelijk descamblen. Ik geloof een zender of 24 dan zeker kunnen!

Ik heb nog niet vaak meer dan 4 tuners aan het werk gehad voor TV-kijk doeleinden.

psy, ik heb overigens dezelfde hardware in dat geval, maar ik heb aan 4 zender tegelijk genoeg. Ik gun Ziggo geen 2 euro/maand voor die tweede smartcard, die ik nu nog niet echt nodig heb!
Alphacrypt inderdaad.

Ik heb echter nooit hoeven te betalen voor die smartcards (5 in totaal). Alleen de aanschaf, verder niets.
Tegenwoordig kan je alleen nog kant en klare CI+ modules krijgen volgens mij, en die passen niet in DVB-C tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:44:
[...]

Alphacrypt inderdaad.

Ik heb echter nooit hoeven te betalen voor die smartcards (5 in totaal). Alleen de aanschaf, verder niets.
Tegenwoordig kan je alleen nog kant en klare CI+ modules krijgen volgens mij, en die passen niet in DVB-C tuners.
Tegenwoordig krijg je nog steeds een smartcard en CI+ module als je daar bewust voor kiest tijdens het bestellen. Alleen na de eerste betaal je daar per maand voor. Echter kan ik die smartcard nog prima in mijn Alphacrypt doen. Of en dat werkt alleen in oude-ziggo gebied natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 23-11-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Groentjuh schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:48:
[...]

Tegenwoordig krijg je nog steeds een smartcard en CI+ module. Alleen na de eerste betaal je daar per maand voor. Echter kan ik die smartcard nog prima in mijn Alphacrypt doen.
Ah...dat wist ik niet.

Nu we het daarover hebben....Ik heb bij mijn ouders laatst zo'n box geinstalleerd. Daar ging helemaal geen smartcard in, terwijl er wel ééntje in kon. Hoe weet dat apparaat nou wat het abonnement voor zenders heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ah...dat wist ik niet.

Nu we het daarover hebben....Ik heb bij mijn ouders laatst zo'n box geinstalleerd. Daar ging helemaal geen smartcard in, terwijl er wel ééntje in kon. Hoe weet dat apparaat nou wat het abonnement voor zenders heeft?
Tegenwoordig koppel je smartcard niet meer zelf, maar gebeurd dat vooraf. De smartcard is dus gelijk klaar voor gebruik!

Ik gok dat Ziggo zo'n box ook vooraf aan je abonnement koppelt voor het opsturen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
😳

Volgens mij was er dan toch een voordeliger alternatief geweest met uiteindelijk minstens dezelfde mogelijkheden verwacht ik. Maar water onder de brug nu 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:51:
[...]
Ah...dat wist ik niet.

Nagravision beveiliging? Zou zomaar kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
hardware-lover schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:53:
[...]

😳

Volgens mij was er dan toch een voordeliger alternatief geweest met uiteindelijk minstens dezelfde mogelijkheden verwacht ik. Maar water onder de brug nu 😉
Ligt eraan wat voor eisen iemand stelt aan de setup. Dit zit netjes in de PC en is best plug en play. Met software met CAM/CI ondersteuning heb je zo die 8 tuners aan de praat.

300 euro voor die set die nieuw 600 euro kost is niet heel slecht. Tuurlijk zijn er voordeligere opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 23-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:59:
[...]
Ligt eraan wat voor eisen iemand stelt aan de setup. Dit zit netjes in de PC en is best plug en play.

300 euro voor die set die nieuw 600 euro kost is niet heel slecht. Tuurlijk zijn er voordeligere opties.
Ik begrijp je, en zou jaren geleden waarschijnlijk hetzelfde hebben geschreven, nu echter niet meer 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Weet je, ik denk dat enig alternatief hoe dan ook weer uren extra werk gaat betekenen. Vroeger vond ik dat nog wel leuk, maar dat begint me steeds meer te irriteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik het zo zeggen, als je v&a een beetje in de gaten houdt kun je wel eens van dat soort spul voor minder oppikken ;)
OA ondergetekende zet er wel eens spul in, doe Lauter nog in Digital Devices.

Krijg van media centers die ik uit het verleden gebouwd heb wel eens de optie wat terug te kopen voor weinig. Veel winst zet ik er niet op, die paar tientjes die ik ermee verdien steek ik in het upgraden van mijn htpc en nieuwe hardware proberen. Zo heb ik voor een paar tientjes een 1030 te pakken weten te krijgen en doet mijn htpc nu ook 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
psy schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:04:
Weet je, ik denk dat enig alternatief hoe dan ook weer uren extra werk gaat betekenen. Vroeger vond ik dat nog wel leuk, maar dat begint me steeds meer te irriteren :X
Dat is eigenlijk ook al niet meer het geval, over het algemeen heb je de handel vrij snel aan het draaien.
Maar goed genoeg is goed genoeg, dus laat ik het hier verder bij.

Edit: ik zie dat ik je in het verleden er al eerder op heb geattendeerd, ik had me dus ook beter stil kunnen houden ;)

hardware-lover in "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2020 18:04 ]

Testing, one, two ...

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Inmiddels ben ik overgestapt naar de Xbox One DVB controller, dat werkt opzicht goed. Helaas nog veel freezes als ik een stream afspeel:
code:
1
2
3
4
5
tvheadend[47322]: TS: Ziggo/290MHz/RTL 7 HD: AC3 @ #2012 Continuity counter error (total 3)
tvheadend[47322]: TS: Ziggo/290MHz/RTL 7 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 41)
..
tvheadend[47322]: TS: Ziggo/290MHz/RTL 7 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 52)
tvheadend[47322]: TS: Ziggo/290MHz/RTL 7 HD: H264 @ #2001 Continuity counter error (total 54)

Zou het zo kunnen zijn dat mijn rpi4 het gewoon niet aan kan en dus daarom deze freezes voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 00:32
Ik zit echt al tijden te klooien met OScam. Heb 2 eigen kaarten in Smargo readers en voor beide komen alle EMM's gewoon binnen. Alleen nu heb ik al langere tijd er last van dat na +- 24 uur OScam te draaien de setup stopt met functioneren zodra ik van kanaal wissel.

Dit is wat OScam aan logging vervolgens verteld:
renedis in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

Het volgende heb ik al geprobeerd en bleek niet de oorzaak:
- Ik zit in 0604 gebied (0606 werkt niet)
- Kodi of AndroidTV als client (beide het euvel)
- TVHeadend (verscheidene versies geprobeerd, base install en docker)
- Oscam (verscheidene versies geprobeerd, base install en docker)

Het heeft meerdere jaren gewoon goed gewerkt. Iemand een idee wat het kan zijn? Zou overstappen op een softcam mogelijk oplossing bieden? Geen idee hoe dat werkt, ik heb wel de juiste OScam tot mijn beschikking.

Evt overstappen van TVHeadend naar een ander (headless/linux) systeem is een optie. Maar ik vermoed eerder dat het probleem in OScam of de readers zit. Of Ziggo haalt trucjes uit. Ik weet dat er meerdere mensen hier last van hebben (zie TVHeadend topic).

[ Voor 12% gewijzigd door renedis op 10-01-2021 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Kan iemand een goed alternatief aanraden voor de HDhomerun Expand?

Dat leek mij de ideale oplossing om overal in huis Ziggo via Kodi / TVheadend te gebruiken, echter is deze nergens meer te krijgen.

Op zoek naar alternatieven zie ik door de bomen het bos niet meer...

Momenteel heb ik Ziggo TV Start met mediabox, ik kan eventueel wisselen naar CI+

In de eerste instantie is TV zonder smartcard ook voldoende

Is deze kaart geschikt voor TVheadend icm ziggo?

https://www.digital-devic...-band-tuner-tv-card?c=156

[ Voor 17% gewijzigd door Extera op 19-01-2021 13:40 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
VU+ UNO 4K SE of VU+ DUO 4K SE met DVB-C FBC tuner(s) misschien?

Ik zelf zit op Digital Devices tuners met CI modules op minisatip+TvHeadend, maar dat hele setje is ook moeilijk te krijgen en niet zo plug en play als VU+ gok ik.

[ Voor 104% gewijzigd door Groentjuh op 19-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ben even naar die VU+ aan het kijken, ziet er interessant uit...

Wel lijkt hij mij met namelijk geschikt voor satelliet tv, niet voor kabel?
Zover ik kan zien moet ik er dan OpenPLI op installeren, en kan ik daarna DVB-C scannen en bekijken.

Ik heb eerder een china IPTV abbo getest icm tvheadend, en ik ben wel echt opzoek naar die ervaring;

Dus vanuit Kodi kijken en centraal opnemen / terugkijken. Moet ik hierbij alsnog TVheadend gebruiken icm OpenPLI? Of kan dit native met OpenPLI? Ik kan daar weinig over terugvinden

Edit: Als ik het goed heb, kan dit door de Enigma2 plugin in Kodi te gebruiken.
Zijn er hier gebruikers met ervaring? Dus ziggo via een VU+ met Enigma2 in Kodi?

[ Voor 13% gewijzigd door Extera op 19-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:28:
Wel lijkt hij mij met namelijk geschikt voor satelliet tv, niet voor kabel?
Vu+ kun je 3 verschillende tuners krijgen:
  • DVB-C
  • DVB-S2X
  • DVB-T2
Zolang jij de versie met DVB-C neemt komt alles goed qua hardware. Qua software is het wel even zoeken, want ik heb zelf een andere route qua hardware. Als ik voor veel kastjes zou zijn gegaan, dan zou deze er tussen hebben gezeten. (Ik heb nu Tv, telefonie, router, nas [24TB netto], etc, etc allemaal in 1 22 liter kastje!)

[ Voor 8% gewijzigd door Groentjuh op 19-01-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:28:
[knip]

Edit: Als ik het goed heb, kan dit door de Enigma2 plugin in Kodi te gebruiken.
Zijn er hier gebruikers met ervaring? Dus ziggo via een VU+ met Enigma2 in Kodi?
:w

Dat werkte in de periode dat ik het nog actief gebruikte, maar dat is alweer een poos geleden, simpelweg omdat de reden voor gebruik inmiddels niet meer aanwezig is [ZiggoGo TV app] ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je kan ook gewoon de M3U lijst exporteren en deze in kodi importeren.. alleen is de EPG dan een drama geloof ik..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:11:
je kan ook gewoon de M3U lijst exporteren en deze in kodi importeren.. alleen is de EPG dan een drama geloof ik..
Dat zou een hoop geld schelen :o
Ik ga eens op onderzoek uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:54
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:36:
Kan iemand een goed alternatief aanraden voor de HDhomerun Expand?

Dat leek mij de ideale oplossing om overal in huis Ziggo via Kodi / TVheadend te gebruiken, echter is deze nergens meer te krijgen.

Op zoek naar alternatieven zie ik door de bomen het bos niet meer...

Momenteel heb ik Ziggo TV Start met mediabox, ik kan eventueel wisselen naar CI+

In de eerste instantie is TV zonder smartcard ook voldoende

Is deze kaart geschikt voor TVheadend icm ziggo?

https://www.digital-devic...-band-tuner-tv-card?c=156
Deze?
Ik gebruik de HDHR3-4DC al jaren met veel plezier in combi met Ziggo.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:17:
[...]
Dat zou een hoop geld schelen :o
Ik ga eens op onderzoek uit :D
Ow..., het moet goedkoop :+

Is dit wat? Manke in "Grote Kodi topic - deel XVI"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
_RRM_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Deze?
Ik gebruik de HDHR3-4DC al jaren met veel plezier in combi met Ziggo.
Die in je link is de DVB-T versie. De DVB-C versie kan ik nergens meer vinden :-)

@hardware-lover Thanks! Dat is al iets..... voor centraal opnemen en afspelen zal ik echter alsnog naar een andere oplossing moeten kijken :+

Goedkoop moet niet, wel goed, en liefst goedkoop :+

[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 19-01-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Laatst online: 06:54
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Die in je link is de DVB-T versie. De DVB-C versie kan ik nergens meer vinden :-)

@hardware-lover Thanks! Dat is al iets..... voor centraal opnemen en afspelen zal ik echter alsnog naar een andere oplossing moeten kijken :+

tweedehands een DVB-C

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik heb die VU+ inmiddels besteld. ik ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Extera schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Oeps, ik ben wat te laat. Ik zie dat je inmiddels een VU+ besteld hebt, wat ook een uitstekende keuze is denk ik.

Wat betreft de HDHomeRun devices: ik gebruik ook al jaren met veel plezier hun quad tuner (HDHR3-4DC) voor DVB-C en ben aan een nieuw device toe (de oude krijgt een plek bij familie). Ook ik verbaasde mij dat de HDHR5-4DC nergens verkrijgbaar lijkt te zijn en heb er wat research en navraag naar gedaan. Het resultaat is positief: je kan gewoon de HDHR5-4DT gebruiken, deze ondersteunt naast DVB-T namelijk ook DVB-C na een firmware update.
code:
1
2
3
4
Release 20200907:
...
HDHR5-2DT/4DT: add DVB-C support.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Wauw, dat is nog eens een plottwist 8)7

Op mijn mails aan silicondust is trouwens geen reactie gekomen een paar weken geleden.
Ik kreeg het vermoeden dat het bedrijf einde verhaal was eigenlijk :X

Ik zou de VU+ terug kunnen sturen..... maar ik heb hem inmiddels binnen, en het jeukt enorm om er gewoon mee te gaan spelen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Hmm apart, ik heb gewoon antwoord van Silicondust op een mailtje gekregen.

Ik had en heb ook vraagtekens over het voortbestaan van het bedrijf, maar dan met name omdat de afzetmarkt in de USA dreigt in te storten door veranderde regelgeving. Er was een cablecard standaard met een vrije markt voor compatibele tuners, maar de FCC heeft dit geschrapt. Providers in de USA kunnen hun diensten nu zo gaan leveren dat die alleen werken met HUN set-top boxes. De HDHomerun Prime 6 die werd ontwikkeld is als gevolg hiervan bijvoorbeeld al geschrapt.

Volgens mij heb je een prima apparaat aan die Vu+ hoor, welke is het geworden? Volgens mij heb je dan ook geen apart gekloot meer met een externe card-reader omdat er vaak een geïntegreerd smartcard slot is. Ga je zelf een smart-card gebruiken? Ik zou het leuk vinden om van je te horen hoe de installatie is verlopen en of het makkelijk was te integreren (externe tvheadend installatie of direct op Kodi?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik snap zulke beslissingen nooit zo goed... zal wel flinke lobby achter zitten :'(

Het is de VU+ DUO 4K SE geworden.

Voor wat ik nu kan vinden:
OpenPLI of VTi erop zetten, dan kan ik simpel het ongecodeerde signaal kijken.

Dat wil ik met de Enigma2 Client addon in kodi gebruiken.

Daarna ga ik naar het CI+ verhaal kijken, en kijken of ik de gecodeerde zenders er ook op aan de praat krijg.
Dat zie ik voorlopig als bonus, dat was met de HDhomerun sowieso niet gelukt.

Als ik zo zie kan ik ook (gratis) IPTV streams toevoegen, en eventueel ook nog een satelliet ontvanger, en dan als 1 uniforme ervaring bekijken via de VU+

Tot zover in lekentaal wat ik tot nu toe heb uitgedokterd. Hopelijk heb ik van het weekend tijd om er mee te spelen O+

[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 21-01-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Extera schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:32:
Het is de VU+ DUO 4K SE geworden.

Daarna ga ik naar het CI+ verhaal kijken, en kijken of ik de gecodeerde zenders er ook op aan de praat krijg.
Ongetwijfeld mooie hardware!

Voor het gecodeerde gedeelte zou ik naar Oscam kijken. Ik geloof dat installeren daarvan soms door de setup van OpenPLI of VTi wordt aangeboden. Dan moet je daarna alleen nog op zoek naar de juiste configuratie van Oscam. Er bestaan 2 mogelijkheden afhankelijk van je smartcard van Ziggo; caid 0604 of 0606.

Tenzij je reeds nog een Alphacrypt Classic CAM hebt liggen, dan zou het daarmee ook kunnen. Oscam kan echter meer zenders tegelijk decoderen; zo'n cam kan er maximaal 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ivm overstap naar glasvezel (hallo 100mb upload) heb ik de Ziggo gedowngrade naar kabel tv. Dit is digitale tv en werkt zonder cardreader op meerdere tv's. Een soort digitale kabel zonder codering, alleen goede tuning is nodig om het te zien op de tv. Ik heb een windows htpc. Wat is de beste manier om dit beschikbaar te maken op de htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Donderstraaltje schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
[...]

Hier ook last van gehad, heb 2x duoflex module + 1x cam in gebruik.
Heb wel meer wat ik nog nodig moet verkopen, want totaal niet nodig een 8 of 12 tuner setup :X.
De laatste DVBviewer verhelpt het idd.
En zodra je een andere tuner hebt moet je inderdaad ff een nieuwe scan doen en dan werkt alles weer, al wel eens vermeld in het topic hier.

De logo's zijn zover ik weet compleet, maar een paar zenders hebben nieuwe logo's.
Ik had net wat werk aan hobbies die zijn blijven liggen om dit op te pakken, probeer te kijken waneer de logo's lukken.
Nog een update. Ook bizar. Ben er afgelopen week achter gekomen waar mijn freezes vandaan kwamen.
Nadat ik alles vervangen had door die Max8 tuner, bleef het probleem maar terugkomen.
Toen dacht ik, zou het dan liggen aan de Alphacrypt? Want die waren als enige gelijk gebleven in de hele configuratie.
Die gewisseld met een andere, probleem helemaal weg! Heb ik die Alphacrypt eens goed bekeken, blijkt het de Light variant te zijn, niet de Classic.

Man man man, jaren zitten te stoeien met dat freeze probleem (vaak ging het ook dagenlang goed). Is het zoiets simpels _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Nog een update. Ook bizar. Ben er afgelopen week achter gekomen waar mijn freezes vandaan kwamen.
Nadat ik alles vervangen had door die Max8 tuner, bleef het probleem maar terugkomen.
Toen dacht ik, zou het dan liggen aan de Alphacrypt? Want die waren als enige gelijk gebleven in de hele configuratie.
Die gewisseld met een andere, probleem helemaal weg! Heb ik die Alphacrypt eens goed bekeken, blijkt het de Light variant te zijn, niet de Classic.

Man man man, jaren zitten te stoeien met dat freeze probleem (vaak ging het ook dagenlang goed). Is het zoiets simpels _/-\o_
Wel typisch, dacht dat de light variant niet werkte.
Heb hier zowel de classic met de oude blauwe label als een zwarte nieuwere variant.
Maar mooi dat het opgelost is, de freezes komen bij mij aan wat anders en weet inmiddels ook aan wat.

Toch wil ik nu er wat namen zijn geweizigd nog eens kijken naar het logo pack... begin het eindelijk nu wat rustiger te krijgen in de crisis en kan meer werk delegeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jelv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:09:
Ivm overstap naar glasvezel (hallo 100mb upload) heb ik de Ziggo gedowngrade naar kabel tv. Dit is digitale tv en werkt zonder cardreader op meerdere tv's. Een soort digitale kabel zonder codering, alleen goede tuning is nodig om het te zien op de tv. Ik heb een windows htpc. Wat is de beste manier om dit beschikbaar te maken op de htpc?
Via de ZiggoGo website is het meest simpel wellicht? Of wil je het ergens "binnen" kunnen gebruiken, zoals onder Kodi bijv.?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Via de ZiggoGo website is het meest simpel wellicht? Of wil je het ergens "binnen" kunnen gebruiken, zoals onder Kodi bijv.?
Ja goed punt. Gaat er idd om beschikbaar maken van de streams in eerst instantie maar opnemen is ook een wens. Heb nu een hdd aangeslotrn op een tv. Zou het via plex of kodi wel willen opnemen en dan op beide tv's beschikbaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Digitale tv is gewoon hetzelfde signaal als de Ziggo alles-in-een. Je hebt echter geen smartcard, dus kun je alleen de niet versleutelde zenders ontvangen. Op netwerk id 4444 heb je alleen die zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 02:16
Jelv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Ja goed punt. Gaat er idd om beschikbaar maken van de streams in eerst instantie maar opnemen is ook een wens. Heb nu een hdd aangeslotrn op een tv. Zou het via plex of kodi wel willen opnemen en dan op beide tv's beschikbaar hebben.
Ik gebruik hier hdhomerun en vu+ voor, happy met beide, maar vooral met de vu+
https://www.asat.nl/Vu-UNO-4K-SE

Oh.. enneh... Ik heb hele goede ervaringen met NextPVR voor opnemen, en dan een Raspberri pi 4 als client met Kodi en de NextPVR agent daar op. Erg leuk om in elkaar te draaien ook, echt tweaker spul :+

[ Voor 18% gewijzigd door Frost_Azimov op 02-02-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:11:
EPG is dan weer met bijvoorbeeld 'WebGrab+Plus' te grabben. Het lijkt in eerste instantie wat ingewikkeld, maar na even 'inlezen' valt het best mee. Even schedulen, en nu elke dag een verse EPG die 9 dagen vooruit kijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Frost_Azimov op 02-02-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Jelv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Heb je al iets om mee op te nemen? Bij voorbaat iets met TV-tuners dat geen TV is? Als je alleen voor de Free-To-Air gaat, dan kun je prima met elke TV-tuner aan de slag. Plex biedt ondersteuning aan de tuners op deze pagina.

Mocht je in de toekomst misschien willen overstappen naar TV Start (LET OP alleen in fZiggo gebied doen! fUPC gaat hem niet worden!) voor meer HD zenders, dus wil je die smartcard kunnen gebruiken en dan zou iets als die genoemde vu+ beter geschikt kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frost_Azimov schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:34:
[...]
Ik gebruik hier hdhomerun en vu+ voor, happy met beide, maar vooral met de vu+

[knip]
Waarom heb je die beiden in gebruik? Je SE kan ook alles afhandelen wat de HDHomerun kan (en meer)?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2021 22:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frost_Azimov schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:38:
EPG is dan weer met bijvoorbeeld 'WebGrab+Plus' te grabben. Het lijkt in eerste instantie wat ingewikkeld, maar na even 'inlezen' valt het best mee. Even schedulen, en nu elke dag een verse EPG die 9 dagen vooruit kijkt.
Via de Enigma2 plugin voor Kodi komen de Ziggo gids gegevens ook vanzelf mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Waarom heb je die beiden in gebruik? Je SE kan ook alles afhandelen wat de HDHomerun kan (en meer)?
Gewoon voor de lol, ik had die HDhomerun al, maar wilde wat meer kunnen 'klooien' (card etc) en daar was de Vu+ ineens... blijkt prima te werken, beiden zijn nu 'source' voor NextPVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Via de Enigma2 plugin voor Kodi komen de Ziggo gids gegevens ook vanzelf mee.
Niet met zoveel detail (WebGrab+Plus kan behoorlijk veel, zoals bijvoorbeeld IMDB data er bij zetten etc.) en ook meer zenders dan alleen het ziggo aanbod. (heb nog andere sources)

De grap is dat ik eigenlijk niet eens veel TV kijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Frost_Azimov, duidelijk, voor de hobby. Dat heb ik tegenwoordig met de Android TV boxjes, die "spaar" ik tegenwoordig, een mens moet wat met zijn tijd (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:31:
@Frost_Azimov, duidelijk, voor de hobby. Dat heb ik tegenwoordig met de Android TV boxjes, die "spaar" ik tegenwoordig, een mens moet wat met zijn tijd (y)
Hahah, ik denk dat we veel gemeen hebben hardware lover... ik heb ook nog wat van dat spul, popcorn hour, hauppage, minix... ligt lekker stof te vergaren hier...(ruilen tegen de vu+ die je niet meer gebruikt? ;-) )

Mij gaat het inderdaad echt om het freubelen, hoe zet ik iets in elkaar wat de WAF doorstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Groentjuh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Heb je al iets om mee op te nemen? Bij voorbaat iets met TV-tuners dat geen TV is? Als je alleen voor de Free-To-Air gaat, dan kun je prima met elke TV-tuner aan de slag. Plex biedt ondersteuning aan de tuners op deze pagina.

Mocht je in de toekomst misschien willen overstappen naar TV Start (LET OP alleen in fZiggo gebied doen! fUPC gaat hem niet worden!) voor meer HD zenders, dus wil je die smartcard kunnen gebruiken en dan zou iets als die genoemde vu+ beter geschikt kunnen zijn!
Ik heb nog een pricewatch: Cisco 8485DVB HD DVR liggen en een oude htpc, nu fileserver met Windows.

Van digitale tv zijn inderdaad alleen 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD en rest in SD. Verwacht niet nog terug te gaan naar TV Start.

Een Plex geschikte tuners voor op m'n fileserver is het handigst denk ik. Of is er manier om die oude cisco nog beschikbaar te maken via het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Jelv schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Een Plex geschikte tuners voor op m'n fileserver is het handigst denk ik. Of is er manier om die oude cisco nog beschikbaar te maken via het netwerk?
Ik denk niet dat die Cisco ontvanger nog nuttig gaat worden. Er kan geen firmware op; Volgens mij standaard geen netwerk functies. Dus.... Ik zou de Plex route gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:11
thomas_24_7 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Oeps, ik ben wat te laat. Ik zie dat je inmiddels een VU+ besteld hebt, wat ook een uitstekende keuze is denk ik.

Wat betreft de HDHomeRun devices: ik gebruik ook al jaren met veel plezier hun quad tuner (HDHR3-4DC) voor DVB-C en ben aan een nieuw device toe (de oude krijgt een plek bij familie). Ook ik verbaasde mij dat de HDHR5-4DC nergens verkrijgbaar lijkt te zijn en heb er wat research en navraag naar gedaan. Het resultaat is positief: je kan gewoon de HDHR5-4DT gebruiken, deze ondersteunt naast DVB-T namelijk ook DVB-C na een firmware update.
code:
1
2
3
4
Release 20200907:
...
HDHR5-2DT/4DT: add DVB-C support.
...
Thx, heb de HDH5 4DT via amazon besteld, ben benieuwd. Om via Ziggo in 2021 dat te doen met encrypted kanalen, is daar nog iets voor qua info wat recent is? Heb een Synology NAS staan eventueel voor dat soort zaken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Zijn er nog meer mensen die hier DVB-C van Delta ontvangen?

De hoofd frequentie is gewijzigd van 402Mhz naar 538Mhz. Het koste me moeite om automatisch de muxes te vinden. Na trial and error kwam ik erachter dat op 538Mhz wel alle muxen worden gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Main Frequency]
    DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
    FREQUENCY = 538000000
    SYMBOL_RATE = 6875000
    INNER_FEC = NONE
    MODULATION = QAM/64
    INVERSION = AUTO

Ook heb ik een tijdje problemen gehad met TVheadend 4.3 OSCAM en een Delta IRdeto kaart. Shared EMM's werden niet meer ontvangen. Zodra ik terug ging naar een oudere versie werkte alles weer. Ik heb een pull gedaan op github. https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1389 https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1390

[ Voor 3% gewijzigd door XyRuS op 24-02-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XyRuS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:52:
Zijn er nog meer mensen die hier DVB-C van Delta hebben?

De hoofd frequentie is gewijzigd van 402Mhz naar 538Mhz. Het koste me moeite om automatisch de muxes te vinden. Na trial and error kwam ik erachter dat op 538Mhz wel alle muxen worden gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Main Frequency]
    DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
    FREQUENCY = 538000000
    SYMBOL_RATE = 6875000
    INNER_FEC = NONE
    MODULATION = QAM/64
    INVERSION = AUTO

Ook heb ik een tijdje problemen gehad met TVheadend 4.3 OSCAM en een Delta IRdeto kaart. Shared EMM's werden niet meer ontvangen. Zodra ik terug ging naar een oudere versie werkte alles weer. Ik heb een pull gedaan op github. https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1389
Als je een capture weet te maken kan ik er eens naar kijken.
Normaal zou Archie dit doen maar ik heb die kennis ook voor een groot deel.

Sterker nog, ik onderhoud ook het logopack her waarbij Delta ook meegenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Donderstraaltje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Als je een capture weet te maken kan ik er eens naar kijken.
Normaal zou Archie dit doen maar ik heb die kennis ook voor een groot deel.

Sterker nog, ik onderhoud ook het logopack her waarbij Delta ook meegenomen wordt.
Dat zou ik zeker willen doen. ik ben het topic al tegen gekomen op Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Sowieso wel leerzaam om eens te doen, ik ga me daar eens over inlezen en kijken of de hardware die ik heb daarmee werkt.

Mocht ik er niet uitkomen meld ik me in het andere topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20
XyRuS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Dat zou ik zeker willen doen. ik ben het topic al tegen gekomen op Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Sowieso wel leerzaam om eens te doen, ik ga me daar eens over inlezen en kijken of de hardware die ik heb daarmee werkt.

Mocht ik er niet uitkomen meld ik me in het andere topic :)
Je kan het ook direct vanuit TVHeadend doen: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Top! Heb het direct via TVheadend gedaan!

Heb de capture in het frequentie topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Archie is al heel lang niet meer online helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
tcviper schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Thx, heb de HDH5 4DT via amazon besteld, ben benieuwd. Om via Ziggo in 2021 dat te doen met encrypted kanalen, is daar nog iets voor qua info wat recent is? Heb een Synology NAS staan eventueel voor dat soort zaken.
Los van de techniek zijn er een paar belangrijke vereisten:
  1. Je zit in Ziggo gebied (niet in oud UPC gebied)
  2. Je bezit een reeds geactiveerde Irdeto Ziggo smartcard (van een lopend Ziggo abonnement)
Ziggo geeft geen losse smartcards meer uit en activeert deze oude kaarten ook niet meer. Of je de nieuwe smartcards kan gebruiken weet ik niet zeker, maar Ziggo verhuurt ze voor een meerprijs per maand samen met een CI+ module. Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).

Heb je de juiste smartcard? Dan heb je een cardreader nodig (bijv. de Phoenix TBS3102) en software om m.b.v. de smartcard te ontsleutelen. Hiervoor gebruik je Oscam welke je als native package (Google: Nimloth repository) of in Docker op je Synology kan draaien. Op dat gebied is er niet veel veranderd de afgelopen jaren, veel info in dit topic is nog bruikbaar. Laatste stap is zorgen dat je TV backend met Oscam communiceert om de signalen van de tv-kabel aan de decryptiesoftware te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
thomas_24_7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:58:
Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).
Ik heb een abonnement uit de tijd dat smartcard niet los te verkrijgen waren en bij mij kon dat nog prima. Zolang het een ziggo irdeto smartcard is, zit je goed volgens mij goed. Die CI+ en smartcard zaten bij mij niet aan elkaar vast.

[ Voor 32% gewijzigd door Groentjuh op 26-02-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

Ziggo geeft geen losse smartcards meer uit en activeert deze oude kaarten ook niet meer. Of je de nieuwe smartcards kan gebruiken weet ik niet zeker, maar Ziggo verhuurt ze voor een meerprijs per maand samen met een CI+ module. Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).

[knip]
Aan het overzicht Ci+ modules te zien, wordt er nog steeds onderscheid gemaakt tussen fZiggo en fUPC; https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus << daar staan Irdeto en Nagravision oplossingen bij elkaar.

Hoewel je ook in fZiggo gebied verplicht bent om de Irdeto combinatie CI+ met smartcard af te nemen, zijn deze nog steeds afzonderlijk van elkaar te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:11
[...]

Los van de techniek zijn er een paar belangrijke vereisten:
  1. Je zit in Ziggo gebied (niet in oud UPC gebied)
  2. Je bezit een reeds geactiveerde Irdeto Ziggo smartcard (van een lopend Ziggo abonnement)

Heb je de juiste smartcard? Dan heb je een cardreader nodig (bijv. de Phoenix TBS3102) en software om m.b.v. de smartcard te ontsleutelen. Hiervoor gebruik je Oscam welke je als native package (Google: Nimloth repository) of in Docker op je Synology kan draaien. Op dat gebied is er niet veel veranderd de afgelopen jaren, veel info in dit topic is nog bruikbaar. Laatste stap is zorgen dat je TV backend met Oscam communiceert om de signalen van de tv-kabel aan de decryptiesoftware te voeren.
Thanks :) Ik heb gewoon nog 3 losse smartcards die werken (Oud ziggo gebied) dus :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Groentjuh schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb een abonnement uit de tijd dat smartcard niet los te verkrijgen waren en bij mij kon dat nog prima. Zolang het een ziggo irdeto smartcard is, zit je goed volgens mij goed. Die CI+ en smartcard zaten bij mij niet aan elkaar vast.
Dus het verschil met "vroeger" is dus dat je toen een smartcard eenmalig kon aanschaffen en dat je nu een smartcard samen met CI+ module huurt voor €2,- extra per maand? edit: €7,- extra per maand (duurder pakket is nodig). Maar verder is de smartcard hetzelfde en in andere apparatuur te gebruiken? Suf van Ziggo zeg, maar niet onoverkomelijk en fijn om als backup achter de hand te hebben als mijn smartcard ooit zou overlijden.

Even wat anders: ik zie sinds januari een service met ID 19504 op Mux 530Mhz genaamd LN UHD DVB met een HEVC stream. Het lijkt mij een voorlopige test, maar Ziggo gaat dus inderdaad UHD uitzendingen via DVB doen en niet alleen via IP streams. Helaas is het kanaal wel versleuteld met CAID 1850 wat bij mijn weten Nagravision 3 versleuteling is (van de mediabox next). Is er iemand die weet of er mogelijkheden zijn om dit met een hobby oplossing te ontsleutelen? Ik zou namelijk straks erg graag formule 1 in 4k zien (zonder mediabox :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
thomas_24_7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:57:
[...]
[knip]

Even wat anders: ik zie sinds januari een service met ID 19504 op Mux 530Mhz genaamd LN UHD DVB met een HEVC stream. Het lijkt mij een voorlopige test, maar Ziggo gaat dus inderdaad UHD uitzendingen via DVB doen en niet alleen via IP streams. Helaas is het kanaal wel versleuteld met CAID 1850 wat bij mijn weten Nagravision 3 versleuteling is (van de mediabox next). Is er iemand die weet of er mogelijkheden zijn om dit met een hobby oplossing te ontsleutelen? Ik zou namelijk straks erg graag formule 1 in 4k zien (zonder mediabox :P ).
Als de uiteindelijke uitzending ook Nagravision beveiligd zal zijn (gekoppeld aan Next), dan schrijf het andere maar op je buik. Hoewel een Irdeto smartcard zich prima laat gebruiken icm een smartcardreader/softcam oplossing, heb ik eigenlijk nauwelijks (lees niet), hetzelfde terug kunnen vinden over Nagravision.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
[...]
Dus het verschil met "vroeger" is dus dat je toen een smartcard eenmalig kon aanschaffen en dat je nu een smartcard samen met CI+ module huurt voor €2,- extra per maand? edit: €7,- extra per maand (duurder pakket is nodig). Maar verder is de smartcard hetzelfde en in andere apparatuur te gebruiken? Suf van Ziggo zeg, maar niet onoverkomelijk en fijn om als backup achter de hand te hebben als mijn smartcard ooit zou overlijden.
Ja, en daarom heb ik nu 1 smartcard in mijn NAS/thuisserver hangen en gebruik ik die ene smartcard gewoon op alle apparaten.

Als Ziggo mij nou gewoon had laten kopen, dan had ik waarschijnlijk nu 3 kaarten gehad en niet de moeite genomen om Tv tuners + CAM + TVHeadend in te richten. Naderhand vindt ik het eigenlijk wel handig. Overal en op praktisch alle apparatuur TV kunnen kijken, zolang de verbinding redelijk is.
[...]
Bij andere normale zenders zie ik meerdere CA pids. Het is niet onmogelijk dat ze nu alleen CAID1850 erbij zetten, maar dat in de toekomst ook CAID 0604 en 0606 worden toegevoegd, maar dat voor deze test alleen CAID1850 wordt gebruikt.

Bij irdeto gebruikt Ziggo een vaste boxkey. Bij Nagravision is die uniek per smartkaart en zit die boxkey in de meegeleverde/bijbehorende ontvanger/CAM. Als je die boxkey uit die ontvanger/CAM weet te lezen, dan zou oscam dat volgens mij prima moeten kunnen ontsleutelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Groentjuh op 27-02-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 14:17
Afgelopen week heb ik mijn NAS geupgrade en daarmee heb ik nu ook de mogelijkheid om al het (Ziggo) TV-gebeuren op de NAS te draaien: Oscam in een Docker-container en Tvheadend als Synology-package.

Na wat gestoei met Oscam (USB-devices mappen en DVB Api die niet wilde werken) heb ik nu alles draaiend. Echter, bij het organiseren van de zenders viel me op dat ik geen SBS6 HD zie staan. Ik heb meerdere keren een scan uitgevoerd, maar hij komt er niet bij. Voor zover ik zo gauw kan zien, zijn alle andere HD-zenders wel aanwezig.
In totaal kom ik uit op 153 services.

En waarom zijn veel 'Local channel numbers' 0? Veel van die services zijn bedoeld voor de settop-boxen (denk ik, gezien de namen) maar er zitten ook een hoop TV- en Radio-zenders bij. Zonder verdere configuratie komen die dus allemaal bovenaan in mijn zenderlijsten te staan. Veel services staan er ook tussen waarbij het nummer wel is ingevuld.

[edit]
Ik hoor net van een vriend (:+) dat Secret Circle er ook niet tussen staat. Secret Circle Info is wel beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door maikel op 16-03-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:40:
Echter, bij het organiseren van de zenders viel me op dat ik geen SBS6 HD zie staan. Ik heb meerdere keren een scan uitgevoerd, maar hij komt er niet bij. Voor zover ik zo gauw kan zien, zijn alle andere HD-zenders wel aanwezig.
In totaal kom ik uit op 153 services.
[edit]
Ik hoor net van een vriend (:+) dat Secret Circle er ook niet tussen staat. Secret Circle Info is wel beschikbaar.
SBS6 HD deelt bij mij de Mux (330MHz) met RTL 7 (SD), RTL 8 (SD), Discovery (SD) en Nickelodeon (SD).
Secret Circle deelt bij mij de Mux (530MHz) met Ziggo TV (SD) en RTV-7
Mis je die ook?

Ik zie 35 muxen en zo'n 405 services, waaruit ik dan 305 zenders daadwerkelijk gemapped heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 16-03-2021 13:28 ]

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.