Dat zou kunnen. Maar dan verwacht je informatie over het veranderen van de digitale frequentieshardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:00:
@D-e-n, kweenie, gevolg van dit? https://www.groot-waterla...chakeld-in-noord-holland/
@D-e-n, dat zou je idd denken, maar Ziggo piest wel eens vaker langs het potje...
Heb je iets aan de info uit een ander topic (als bevestiging van bedoel ik); neeecht in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"
Heb je iets aan de info uit een ander topic (als bevestiging van bedoel ik); neeecht in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"
Testing, one, two ...
Tnx. Kennelijk speelt er iets alhoewel die codes me niet zoveel zeggenhardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:19:
@D-e-n, dat zou je idd denken, maar Ziggo piest wel eens vaker langs het potje...
Edit: volgens mij heb ik alleen NPO 1, 2 en 3 in HD. SD en alle andere SD kanalen heb ik niet.
Edit2: in DVBlink vind ik alles nog wel maar heb ik geen beeld, alsof de streams leeg zijn. Heel frustrerend dit want alles werkte weer net zo lekker de laatste weken
Edit3:
Een dag later is het eindelijk opgelost. Alles leegmaken, tuners opnieuw toevoegen en vanaf nul alle kanalen scannen deed het uiteindelijk. Vreemd: ik probeerde nog een alternatief pakket (Nextpvr) maar die vond RTL4 en 5 niet.
[ Voor 36% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2019 15:59 ]
dubbel, kan weg
[ Voor 91% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2019 15:57 ]
Ging ook niet helemaal goed zoals altijd bij ziggo als men weer eens bezig is met netwerk, hier idem haarlem maar miste ineens helft zenders, vervolgens scannen op home kanaal 164 bleeft vrolijk de verkeerde frequenties doorgeven met gevolg veel missende zenders, heeft 7uur geduurt voordat ziggo eens dacht hee er klopt iets niet.D-e-n schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:12:
[...]
Dat zou kunnen. Maar dan verwacht je informatie over het veranderen van de digitale frequenties
Hier pas met EPG na onderhoud in Delft... uiteindelijk ff opnieuw scannen verhielp het.
Ze klooien nog wel eens... en klooien it is want ze lijken soms werkelijk geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon een beetje bij, eens in de zo veel tijd heb je zoiets.
Ze klooien nog wel eens... en klooien it is want ze lijken soms werkelijk geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon een beetje bij, eens in de zo veel tijd heb je zoiets.
Ja precies maak me er ook niet druk om, is bijna standaard dat ziggo de fout ingaat
Omdat er mensen waren die er interesse in hadden (ter vergelijking met een pc oplossing?)
@Donderstraaltje, één ding is nu wel duidelijk, 4k via DVB-C gaat er bij Ziggo niet komen.Donderstraaltje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:35:
[YouTube: Ziggo Mediabox Next 4K getest: dit moet je weten!]
Omdat er mensen waren die er interesse in hadden (ter vergelijking met een pc oplossing?)
Geen lokale opslag en een 4k IPTV aanbod (ook van je "opnames"), waarbij de kwaliteit van de streams max. op het VOD niveau liggen? Ik weet het niet, voor mij lijkt dit niet werkelijk een upgrade van wat ik nu al heb. Mogelijk geven de meesten niet de voorkeur aan een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit en vinden ze gebruiksgemak, o.a. via het vernieuwde ZiggoGo, belangrijker. Zouzomaarkunnen.
Dat lagere energieverbruik is sowieso een plus, maar dat is van de Horizon natuurlijk ook belachelijk hoog.
Testing, one, two ...
Kan er werkelijk niet mee zitten, er is toch al weinig (fatsoenlijke) content. Vooral veel Amerikaanse series/films in Netflix oa. En die kijk ik niet vanwege het dramatische niveau. En VOD/opnames moet dan nog voor 4k doorgaan? Herinner je je de discussie over de HD zenders bij Ziggo nog?hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:05:
[...]
@Donderstraaltje, één ding is nu wel duidelijk, 4k via DVB-C gaat er bij Ziggo niet komen.
Kwa gemak kan toch niks op tegen wat ik nu heb.
Kortom; het zal mij allemaal benieuwen om het vervolgens vol naast mij neer te leggen. Boeit mij 0,0.
Zolang ik de alphacrypt kan gebruiken vind ik het best
Hier thuis een FloppyDTV in de PC en NextPVR. Na scannen hier ook geen RTL4 en RTL5 meer....D-e-n schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:22:
[...]
Tnx. Kennelijk speelt er iets alhoewel die codes me niet zoveel zeggen
Edit: volgens mij heb ik alleen NPO 1, 2 en 3 in HD. SD en alle andere SD kanalen heb ik niet.
Edit2: in DVBlink vind ik alles nog wel maar heb ik geen beeld, alsof de streams leeg zijn. Heel frustrerend dit want alles werkte weer net zo lekker de laatste weken
Edit3:
Een dag later is het eindelijk opgelost. Alles leegmaken, tuners opnieuw toevoegen en vanaf nul alle kanalen scannen deed het uiteindelijk. Vreemd: ik probeerde nog een alternatief pakket (Nextpvr) maar die vond RTL4 en 5 niet.
Is er iemand die in Ziggo Rotterdamgebied NextPVR gebruikt en die er na de meest recente zenderverkassing in is geslaagd om RTL4 en RTL5 weer te ontvangen?
Ik weet niet of het er aan ligt dat er frequenties in de .ini file ontbreken die wel gescand moeten worden. Weet iemand in dat geval de frequenties die RTL4 en RTL5 bevatten zodat ik een manual scan kan doen en/of die aan de .ini file kan toevoegen?
Nog iets: weet iemand nog ergens een plek waar actuele lijsten gedownload kunnen worden?
Vrolijk weekend en pasen!
André
Edit: gevonden met TVMosaic, 274000. Stond inderdaad niet in de NextPVR .ini file.
[ Voor 3% gewijzigd door SpaceAnnie op 20-04-2019 14:23 ]
Zoals algemeen bekend mag zijn hier; Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/MultikabelSpaceAnnie schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:40:
[...]
Nog iets: weet iemand nog ergens een plek waar actuele lijsten gedownload kunnen worden?
Thanks! Net een TS Capture gemaakt met die Twinhan tool en die gedeeld met ArChieDonderstraaltje schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:31:
[...]
Zoals algemeen bekend mag zijn hier; Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
DVBViewer 6.1.5 uit voor de gegadigden.
Nog altijd is er geen mogelijkheid om van updates op de hoogte te blijven dus dan maar zo.
Nog altijd is er geen mogelijkheid om van updates op de hoogte te blijven dus dan maar zo.
Wie kan mij op weg helpen, ik porbeer mijn tvheadend - oscam setup werkend te krijgen.
De Ireto (0606) kaart wordt uitgelezen en ik krijg geldige Entitlements te zien ( kaart werkt in CI module )
Zodra ik een gecodeerde zender wil openen krijg ik een not found melding :
De Ireto (0606) kaart wordt uitgelezen en ik krijg geldige Entitlements te zien ( kaart werkt in CI module )
Zodra ik een gecodeerde zender wil openen krijg ik een not found melding :
Config van de reader ziet er als volgt uit:2019/09/09 15:57:50 1A1B5C5D c (dvbapi) Client connected: 'Tvheadend 4.3-1804~gebb096804' (protocol version = 2)
2019/09/09 15:58:01 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 stopped descrambling for program 4BE8 (0606@000000:4BE8 unknown)
2019/09/09 15:58:05 1A1B5C5D c (dvbapi) Client connected: 'Tvheadend 4.3-1804~gebb096804' (protocol version = 2)
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1868 ECM_PID: 093A PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 1850 ECM_PID: 0939 PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 1801 ECM_PID: 0938 PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0606 ECM_PID: 0930 PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 0604 ECM_PID: 092F PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 0602 ECM_PID: 092E PROVID: 000000
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 found 6 ECM pids and 5 STREAM pids in CA PMT
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 4 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 092F ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 3 CAID 0606 PROVID 000000 ECMPID 0930 ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 5 CAID 0602 PROVID 000000 ECMPID 092E ANY CHID PMTPID 08FC VPID 08FD
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (ecm) tvheadend (0602@000000/00D3/4BA2/4C:36A40A064B495B8FA01822BAF453B7B9): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BA2/4C:7E47EA6875F8568FC536439014F92D9C): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2019/09/09 15:58:41 1A1B5C5D c (ecm) tvheadend (0606@000000/0000/4BA2/4A:E0E17D6222CD168192E9AC0E32D1AD4F): not found (185 ms) by Reader-9 (Reader-9 irdeto_do_cmd [2])
2019/09/09 15:58:45 1A1B5C5D c (ecm) tvheadend (0602@000000/00D3/4BA2/4C:9A8CFB4272085DA0563372601B329582): rejected group (0 ms) (no matching reader)
2019/09/09 15:58:45 1A1B5C5D c (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BA2/4C:492DDA85D861AB235EA9297A3BCE6F19): rejected group (0 ms) (no matching reader)
[reader]
label = Reader-9
description = Ziggo
protocol = smargo
device = /dev/ttyUSB0
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633...
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
group = 1
Voor diegene die WMCE fijn vonden maar balen dat het discontinued is;
Deze skin heb ik gevonden (kende hem al veel langer hoor) voor Kodi en werkt en lijkt op veel vlakken aardig gelijk.
https://github.com/osmc/skin.osmc
Middels de zip kun je hem gewoon op een standaard Kodi install installeren, een OSMC kastje is niet nodig.
Gebruik OSMC blue als standaard en verander de keuren van lichtblauw naar donkerblauw via de waardes "Background color" en "Overlay color".
Zeker de moeite waard en een aantal mensen blij weten te maken hier.
Moet nog uitvinden hoe je de zenderlogo's bij elke zender krijgt, waar je een smartcard voor nodig hebt worden bij deze skin weergegeven met een slotje. Hier kom ik op terug. Wellicht wordt er iemand hier ook blij van =)
Edit:
In Variables.xml verwijder onder <variable name="PVRChannelIcon"> en <variable name="PVRChannelIconDialogOSD"> de regel "<value condition="ListItem.IsEncrypted">pvr/encrypted.png</value>"
En voila mijn zenderlogopack (of een ander) werkt naar behoren =)
Deze skin heb ik gevonden (kende hem al veel langer hoor) voor Kodi en werkt en lijkt op veel vlakken aardig gelijk.
https://github.com/osmc/skin.osmc
Middels de zip kun je hem gewoon op een standaard Kodi install installeren, een OSMC kastje is niet nodig.
Gebruik OSMC blue als standaard en verander de keuren van lichtblauw naar donkerblauw via de waardes "Background color" en "Overlay color".
Zeker de moeite waard en een aantal mensen blij weten te maken hier.
Moet nog uitvinden hoe je de zenderlogo's bij elke zender krijgt, waar je een smartcard voor nodig hebt worden bij deze skin weergegeven met een slotje. Hier kom ik op terug. Wellicht wordt er iemand hier ook blij van =)
Edit:
In Variables.xml verwijder onder <variable name="PVRChannelIcon"> en <variable name="PVRChannelIconDialogOSD"> de regel "<value condition="ListItem.IsEncrypted">pvr/encrypted.png</value>"
En voila mijn zenderlogopack (of een ander) werkt naar behoren =)
[ Voor 14% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-10-2019 11:43 ]
Volgend weekend wil ik weer een nieuw logo pack eruit gooien ivm de wijzigingen bij Ziggo.
Iemand nog requests? Wil lig ook nog weer naar Kabel Noord kijken
Iemand nog requests? Wil lig ook nog weer naar Kabel Noord kijken
Ik draai al een paar weken Nextpvr op Windows met een anysee E30 en dat werkt perfect.
Alleen werkt de kaartlezer van de E30 niet. >> UNSUPPORTED CARD!!
Zou de E30 wel moeten werken op Windows ?
Is er een Phoenix usb card reader op aliexpress die werkt met Ziggo ?
Of moet ik gewoon de TBS3102 5 Crystal kopen op ebay
De smartcard van Ziggo werkt goed in mijn oude Ziggo Pace DCR-7111 Mediabox
Alleen werkt de kaartlezer van de E30 niet. >> UNSUPPORTED CARD!!
Zou de E30 wel moeten werken op Windows ?
Is er een Phoenix usb card reader op aliexpress die werkt met Ziggo ?
Of moet ik gewoon de TBS3102 5 Crystal kopen op ebay
De smartcard van Ziggo werkt goed in mijn oude Ziggo Pace DCR-7111 Mediabox
Die zouden beide moeten werken, die van TBS ooit zelf in een vaag verleden werkend gekregen.
Je moet bij aliexpress wel kijken welke je besteld, zijn veel verschillende met verschillende crystals.
Alleen had je die Anysee nog of cheap uit v&a getrokken?
Zelf geen voorstander of liefhebber van die dingen en eigenlijk zou niemand ze meer moeten kopen.
De driver support was toen al ranzig en nu is er in het geheel geen support meer.
In mijn optiek kun je Anysees beter niet meer kopen en zo'n 15E ding van eBay aftrekken uit China.
Die dingen hebben bekende chipsets met goede drivers, zowel voor windows als linux en blijven driver updates voor uitkomen. Deze zijn ook heel populair om radiosignalen ed mee op te pikken.
Voor PVR gebruik met Ziggo moet je dan alleen ff nog inderdaad zo'n reader regelen.
Voordeel is ook als je een multi tuner setup wilt is het zo ook erg goedkoop, kost je alleen ff wat tijd.
Hoe het dan weer zit met NextPVR en softcams geen idee, niet elke software vindt die even leuk.
Je moet bij aliexpress wel kijken welke je besteld, zijn veel verschillende met verschillende crystals.
Zelf geen voorstander of liefhebber van die dingen en eigenlijk zou niemand ze meer moeten kopen.
De driver support was toen al ranzig en nu is er in het geheel geen support meer.
In mijn optiek kun je Anysees beter niet meer kopen en zo'n 15E ding van eBay aftrekken uit China.
Die dingen hebben bekende chipsets met goede drivers, zowel voor windows als linux en blijven driver updates voor uitkomen. Deze zijn ook heel populair om radiosignalen ed mee op te pikken.
Voor PVR gebruik met Ziggo moet je dan alleen ff nog inderdaad zo'n reader regelen.
Voordeel is ook als je een multi tuner setup wilt is het zo ook erg goedkoop, kost je alleen ff wat tijd.
Hoe het dan weer zit met NextPVR en softcams geen idee, niet elke software vindt die even leuk.
[ Voor 0% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-10-2019 06:42 . Reden: typo ]
@Woodski Zelf heb ik een Phoenix van Amazon. https://www.amazon.de/dp/...m_r_mt_awdo_HYNTDbCEENAK9
Die werkt in ieder geval met Ziggo Irdeto kaarten als hij is ingesteld op 6Mhz.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik heb een Anysee E30 van Marktplaats voor 10 euroDonderstraaltje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:24:
Er zijn wat verouderde drivers en software te vinden waar je weinig aan hebt.
Die smartcard foutmelding komt trouwens uit de CNO tool in Windows 7
Het grappige is dat de die E30 gewoon lekker loopt op de laatste windows server x64 met NextPVR
Ik zit op 1.7 uit 2012 en alles werkt probleemloos. zonder CNO tool etc
Nog geen enkel artifact gehad, zelfs niet op HD tv
Gewoon leuk speelgoed om mee te beginnen. Alleen jammer van de smartcard reader
Naja dan maar niet moeilijk doen en deze maar halen.ShadowLord schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 06:35:
@Woodski Zelf heb ik een Phoenix van Amazon. https://www.amazon.de/dp/...m_r_mt_awdo_HYNTDbCEENAK9
Beter een paar euro meer uitgeven dan een hoop problemen binnenhalen
De TBS3102 5 Crystal is binnen en ik kom er niet verder mee helaas.
Windows server met NextPVR werkt goed icm een HDHomerun
Nu wil ik ook encryoted channels kijken maar hoe?
NewCS lijkt goed te werken
Bij settings> devices in NextPVR staat multidec aan
Er moet nu denk ik een ACAMD plugin in de C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins folder komen
Maar ik weet nu hoe.. Kan iemand me op weg helpen met Windows ?
Windows server met NextPVR werkt goed icm een HDHomerun
Nu wil ik ook encryoted channels kijken maar hoe?
NewCS lijkt goed te werken
Bij settings> devices in NextPVR staat multidec aan
Er moet nu denk ik een ACAMD plugin in de C:\Users\Public\NPVR\MDPlugins folder komen
Maar ik weet nu hoe.. Kan iemand me op weg helpen met Windows ?
Kan het zijn dat een NagraVision smartcard nooit gaat werken op een PC ?
[ 07:59:22 ] [ Loader ] Card 1800 on port COM5 ready
UPC gebruikte Nagravision en volgens mij hebben die nooit smartcards uitgegeven?
Verder probeer ik dit weekend nog het logopack af te maken, had hier wat afleiding van andere hobbies. Heb wel movies en series XL opgezegd, na het verdwijnen van BBC4 met de muziek docu’s was het voor mij echt te mager. Vaak over gehad hier en dat was de druppel.
Verder probeer ik dit weekend nog het logopack af te maken, had hier wat afleiding van andere hobbies. Heb wel movies en series XL opgezegd, na het verdwijnen van BBC4 met de muziek docu’s was het voor mij echt te mager. Vaak over gehad hier en dat was de druppel.
Klopt helemaal, dat gaat niet werken nee.Woodski schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:28:
Kan het zijn dat een NagraVision smartcard nooit gaat werken op een PC ?
@Donderstraaltje, icm een CI module zijn deze beschikbaar, of met een specifieke Nagravision decoder, zoals die DCR-7111. Een Nagravision smartcard is gekoppeld aan de hardware waarmee deze is geleverd. Gaat niet werken in een losse kaartlezer.
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 15-11-2019 23:45 ]
Testing, one, two ...
Ah ik wist dat er een chip in zat die gekoppeld is, niet dat dit een volledige smartcard was. Nouja per saldo heb je er toch niks aan.hardware-lover schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:36:
[...]
Klopt helemaal, dat gaat niet werken nee.
@Donderstraaltje, icm een CI module zijn deze beschikbaar, of met een specifieke Nagravision decoder, zoals die DCR-7111. Een Nagravision smartcard is gekoppeld aan de hardware waarmee deze is geleverd. Gaat niet werken in een losse kaartlezer.
De irdeto smartcard proberen ze weer verder in te perken. Op moment bellen ze actief klanten met oude abonnementen om hen naar nieuwe abonnementen te lokken zodat die vervallen. Einde zit er nu wel degelijk aan te komen maar een termijn is mij door mijn contactpersoon niet verteld. Het is nu meer dan een sterfhuisconstructie, nu actief beleid.
@Donderstraaltje, dan is dat zeer recent. Ik had nog een oud AIE abonnement, ben recentelijk over gestapt naar MAX. Heb één Irdeto kaartje ingeleverd voor die nieuwe Next.
Testing, one, two ...
Afgelopen week zijn ze ermee begonnen. Ze willen echt van die oude abbo’s af. 3x raden wie er niet vanaf wilt.hardware-lover schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:19:
@Donderstraaltje, dan is dat zeer recent. Ik had nog een oud AIE abonnement, ben recentelijk over gestapt naar MAX. Heb één Irdeto kaartje ingeleverd voor die nieuwe Next.
Maar nieuwe abonnementen wil niet zeggen nieuwe kaarten, alleen maar dat je die nu moet gaan huren.Donderstraaltje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:44:
[...]
Afgelopen week zijn ze ermee begonnen. Ze willen echt van die oude abbo’s af. 3x raden wie er niet vanaf wilt.
Of krijgen de klanten in oud ziggo gebied nu ook Nagravision kaarten bij hun CI+ of Humax?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Het beleid is dat ze actief van Irdeto kaarten af willen. Het liefste pushen ze je naar een Nextbox alleen daar hebben ze nu even tekorten van na de rush op die dingen afgelopen tijd. Alleen is er nu wel degelijk actief beleid om die kaarten uit te faseren, de eerste keer dat mijn contactpersoon daar iets over hoorde. Hierna zal wel een evaluatie volgen en zal er wel een keer een beslissing komen ofzo. Van wat ik begrijp, en dat zit er al langer aan te komen, komt er ook een CI+ module zonder smartcard. Dat al eens gemeld hier alleen nog altijd geen bevestiging. Weet net te weinig om te kunnen duiden hoe de vork nu precies in de steel zit en wat het tijdsbestek gaat worden.ShadowLord schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:52:
[...]
Maar nieuwe abonnementen wil niet zeggen nieuwe kaarten, alleen maar dat je die nu moet gaan huren.
Of krijgen de klanten in oud ziggo gebied nu ook Nagravision kaarten bij hun CI+ of Humax?
CI+ zou kunnen, maar daarmee beperk je dan niet alleen de huidige fUPC klanten maar ook de fZiggo klanten. CI+ in fUPC (Nagravision) heeft minder mogelijkheden dan wat CI+ Irdeto klanten hebben.ShadowLord schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:52:
[...]
Maar nieuwe abonnementen wil niet zeggen nieuwe kaarten, alleen maar dat je die nu moet gaan huren.
Er zou dus iets totaal anders moeten komen voor beide groepen, wil Ziggo de TV mogelijkheden niet gaan beperken, en dat lijkt mij een vrij vreemde keuze. Zeker in deze tijd van steeds minder live tv kijken en meer VOD.
De Humaxen zijn niet geschikt voor Nagravision.
Ik verwacht dat het zo'n vaart niet zal lopen, al helemaal niet voor bestaande klanten. Ze willen de oude pakketten beslist weg hebben, maar niet daarmee hun klanten 😏
Testing, one, two ...
Oh ze willen heus geen klanten weg hebben, maar ik denk dat het merendeel van de klanten het niet kan schelen of ze een kaart hebben of niet. Willen gewoon (i steeds mindere mate) tv kijken. Het is niet alsof ze met alle macht nu van de kaarten af willen maar ze willen de gebruikersgroep wel aardig uitdunnen. Afhankelijk van hoe groot de overblijvende groep zal zijn zal er wel een tijdsbestek aan gekoppeld worden. Maar dat is dus mijn idee achter het geheel. In mijn omgeving zijn ook al een paar mensen gebeld en ze praten wel op je in, maar als je niet mee gaat naar een nieuw abbo houdt het wel op. Ben afgelopen 3 jaar al vaker zelf gebeld of ik nog wel tevreden ben en niet over wil dus ze zetten er wel degelijk gericht op in is mijn idee.hardware-lover schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:43:
[...]
Ik verwacht dat het zo'n vaart niet zal lopen, al helemaal niet voor bestaande klanten. Ze willen de oude pakketten beslist weg hebben, maar niet daarmee hun klanten 😏
We gaan het weer aanzien is mijn idee, zo lang ik mijn hobby kan voortzetten via Ziggo doe ik dat en anders is het een keer satelliet. Ben benieuwd hoeveel ellende verhuizen gaat opleveren met de smartcards, ben actief op zoek naar iets (valt niet mee, ben eigenlijk net te laat).
@Donderstraaltje, als je in een glasvezel gebied zit dan zijn er nog steeds Irdeto mogelijkheden op dit moment.
Testing, one, two ...
Helaas is de huizenmarkt nu zo dat je moet huren waar je iets kunt vinden, je hebt geen keus welke regio.hardware-lover schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:15:
@Donderstraaltje, als je in een glasvezel gebied zit dan zijn er nog steeds Irdeto mogelijkheden op dit moment.
Ik zit helaas nu in de categorie te veel inkomen voor sociale huur of iets van die geest, te weinig om voor het meeste in aanmerking te komen of op te kunnen brengen. Wel ergens een huisje kunnen krijgen vanwege inschrijftijd maar dan zit ik 200km of iets van werk af. Heb wel de keus om een andere baan te zoeken maar eigenlijk zit ik perfect in het perfecte team en ben een pionier in mijn veld. Het alternatief is een saaie 9 tot 5 baan.
Mijn situatie een jaar geleden was eigenlijk beter dan nu en er gaat nog een hoop ellende op mijn afkomen zonder al te veel in detail te treden. Dat de politiek het zo ver heeft laten komen zeg en dat voor een grote groep mensen want ben bij lange na niet de enige. Ben zwaar teleurgesteld dat de kwaliteit en keuze van wonen zo is aangetast.
Gevalletje helaas pindakaas dus
Achteraf had ik het kunnen zien aan het UPC logo op de Ziggo decoder

En het ‘NAGRA’ logo op de kaartWoodski schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:47:
Gevalletje helaas pindakaas dus
[Afbeelding]

Maar ik vraag me af, is er echt geen mogelijkheid met Nagravision? Toen ik met Oscam bezig was voor mijn setup (IrDeTo) kwam ik her en der wat berichten tegen dat het wel te werken te maken is, mits je de device key kan achterhalen waaraan de kaart is gekoppeld? Of gaat dat alleen op voor andere (buitenlandse) kabelaars?
Donderstraaltje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:00:
[...]
In mijn omgeving zijn ook al een paar mensen gebeld en ze praten wel op je in, maar als je niet mee gaat naar een nieuw abbo houdt het wel op. Ben afgelopen 3 jaar al vaker zelf gebeld of ik nog wel tevreden ben en niet over wil dus ze zetten er wel degelijk gericht op in is mijn idee.
Mijn 'contactpersoon' zegt dat dat niet klopt. Bij de overgang naar een nieuw abonnement behoud je in principe je smartcards. Alleen een 5e zal je moeten deactiveren om plaats te maken voor een huurvariant. Er worden inderdaad klanten actief benaderd maar dit heeft er vooral mee te maken dat Ziggo hele oude pakketten wil opruimen, niet om je smartcards af te pakken. Geen idee over CI+ modules zonder smartcards. Weet wel dat er 1.4 modules in het wild zijn gespot in het oude UPC gebiedDonderstraaltje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:05:
[...]
Het beleid is dat ze actief van Irdeto kaarten af willen. Het liefste pushen ze je naar een Nextbox alleen daar hebben ze nu even tekorten van na de rush op die dingen afgelopen tijd. Alleen is er nu wel degelijk actief beleid om die kaarten uit te faseren, de eerste keer dat mijn contactpersoon daar iets over hoorde. Hierna zal wel een evaluatie volgen en zal er wel een keer een beslissing komen ofzo. Van wat ik begrijp, en dat zit er al langer aan te komen, komt er ook een CI+ module zonder smartcard. Dat al eens gemeld hier alleen nog altijd geen bevestiging. Weet net te weinig om te kunnen duiden hoe de vork nu precies in de steel zit en wat het tijdsbestek gaat worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 16-11-2019 23:34 ]
Neem zoals je het wilt, de informatie van deze persoon is al jaren volkomen juist gebleken. Nee in principe raak je ze niet kwijt maar ze willen je maar al te graag overzetten naar een abbo of situatie met minder of geen kaarten nu. Laat ik het zo zeggen, ik heb ook fysiek bewijs gezien deze keer. Ik denk dat jouw contactpersoon hier niet van op de hoogte is, sterker nog maar een select gezelschap. Kortom na 20 jaar irdeto smartcards lijken ze toch wel graag een einde te zien. Overigens weet ik wel meer maar moet altijd afwegen wat ik kan zeggen om deze persoon te beschermen.Jay-B schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:26:
[...]
[...]
Mijn 'contactpersoon' zegt dat dat niet klopt. Bij de overgang naar een nieuw abonnement behoud je in principe je smartcards. Alleen een 5e zal je moeten deactiveren om plaats te maken voor een huurvariant. Er worden inderdaad klanten actief benaderd maar dit heeft er vooral mee te maken dat Ziggo hele oude pakketten wil opruimen, niet om je smartcards af te pakken. Geen idee over CI+ modules zonder smartcards. Weet wel dat er 1.4 modules in het wild zijn gespot in het oude UPC gebied
Maar wees maar niet bang, heb nog niks gehoord over het definitief verdwijnen op de korte termijn of überhaupt een termijn. Gevoelsmatig met de informatie zoals bij mij bekend zeg ik zeker nog een paar jaar, maar sterfhuisconstructie.
En wat is dat fysieke bewijs?Donderstraaltje schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:02:
[...]
Neem zoals je het wilt, de informatie van deze persoon is al jaren volkomen juist gebleken. Nee in principe raak je ze niet kwijt maar ze willen je maar al te graag overzetten naar een abbo of situatie met minder of geen kaarten nu. Laat ik het zo zeggen, ik heb ook fysiek bewijs gezien deze keer.
Ik kan en zal alles wat direct naar mijn bron kan herleiden niet in dit topic neerzetten. Maar ik heb echt redenen aan te nemen dat dit zo is en het kan in dit geval ook heel goed dat veel lagen binnen Ziggo niet goed op de hoogte van het exacte waarom zijn.
Dan zijn dit cowboyverhalen zonder fundering. Jouw verhaal is net zo goed waar als elke ander verhaal van onverifieerbare bron. Iedereen kan wat roepen. Wat wil zeggen per definitie niet waar totdat er een officieel statement komt vanuit Ziggo zelf. Ik neem het dan ook met een korreltje zout. Er zijn nog nergens mensen te bekennen die hier mee te maken hebben gehad. Je moet niet alles geloven wat je hoort hoe betrouwbaar de bron ook lijkt. Want ook betrouwbare bronnen kunnen het soms verkeerd hebben.
Cowboyverhalen of iets wat je niet wilt horen wellicht, maar voor mij heeft de bron zich bewezen en werkt aantoonbaar bij Ziggo.
Kijk ik zie liever de smartcard ook niet verdwijnen maar vergeet niet dat deze nu alweer bijna 20 jaar in omloop is, oude tech! Je kunt aanvoelen dat het toch wel uitgefasseerd gaat worden binnen nu en wat jaren. Kijk maar eens wat de rest van de markt doet. Bij Digitenne kun je niet eens meer een cam krijgen. Overigens denk ik dat Ziggogo.tv achtige diensten meer de toekomst hebben waar je doormiddel van een inlogwall tv kan kijken op goedgekeurde hardware naar keuze. Waarom Ziggo dit niet doorzet naar Android, waar veel vraag naar is geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV, is mij weer een raadsel. Als ik zou geloven zou ik zeggen dat ik heilig geloof dat (extra paketten) op DVB-C binnen nu en een paar jaar einde oefening zijn. DVB-C wordt wat was het analoge pakket en de rest gaat via een box middels IPTV of Ziggogo.
De (nabije) toekomst gaat het ons leren en tot dan gewoon mooi van de hobby genieten. Als je de mogelijkheid hebt is in de toekomst DVB-C met DVB-S2 als aanvulling een hele mooie optie. Daar zet ik persoonlijk op in.
Kijk ik zie liever de smartcard ook niet verdwijnen maar vergeet niet dat deze nu alweer bijna 20 jaar in omloop is, oude tech! Je kunt aanvoelen dat het toch wel uitgefasseerd gaat worden binnen nu en wat jaren. Kijk maar eens wat de rest van de markt doet. Bij Digitenne kun je niet eens meer een cam krijgen. Overigens denk ik dat Ziggogo.tv achtige diensten meer de toekomst hebben waar je doormiddel van een inlogwall tv kan kijken op goedgekeurde hardware naar keuze. Waarom Ziggo dit niet doorzet naar Android, waar veel vraag naar is geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV, is mij weer een raadsel. Als ik zou geloven zou ik zeggen dat ik heilig geloof dat (extra paketten) op DVB-C binnen nu en een paar jaar einde oefening zijn. DVB-C wordt wat was het analoge pakket en de rest gaat via een box middels IPTV of Ziggogo.
De (nabije) toekomst gaat het ons leren en tot dan gewoon mooi van de hobby genieten. Als je de mogelijkheid hebt is in de toekomst DVB-C met DVB-S2 als aanvulling een hele mooie optie. Daar zet ik persoonlijk op in.
Zit in Ziggo gebied met 3 kaarten. Helaas heeft de Anysee het verloren van ZIggo en geeft geen volledig zenderpakket meer door.
Heb nu in Google chrome Ziggogo.tv draaien met picture in picture. En zo weer tv op pc welke op de voorgrond blijft als je tussen tabs gaat wisselen. Zonder extra hardware of smartcards.
Heb nu in Google chrome Ziggogo.tv draaien met picture in picture. En zo weer tv op pc welke op de voorgrond blijft als je tussen tabs gaat wisselen. Zonder extra hardware of smartcards.
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.
Ik heb een 'stotter'/storing/freeze probleem met mijn setup - maar heb geen idee waar het nu aan ligt.
De resources zullen het niet zijn (16GB, AMD 5 3400G), mogelijk is het mijn DVB-C USB-kaartje (T-230 DVB-C) of mijn COAX kabel. Het gaat een tijdje goed, maar het switchen tussen zenders gaat echt met heel veel moeite en zo nu en dan dus blokjes.
Dit zijn mijn waardes:
SNR - 32.5 dB
Signal Strength - -46.0 dBm
Ik krijg ontzettend veel Uncorrectables Blocks, maar deze heb ik altijd wel gehad dacht ik.
De laatste TVHeadend (git) versie is geïnstalleerd en ik zit op Linux 5.4.
Er is de mogelijkheid om te upgraden naar PCI-E, zou een overstap het waard zijn?
De resources zullen het niet zijn (16GB, AMD 5 3400G), mogelijk is het mijn DVB-C USB-kaartje (T-230 DVB-C) of mijn COAX kabel. Het gaat een tijdje goed, maar het switchen tussen zenders gaat echt met heel veel moeite en zo nu en dan dus blokjes.
Dit zijn mijn waardes:
SNR - 32.5 dB
Ik krijg ontzettend veel Uncorrectables Blocks, maar deze heb ik altijd wel gehad dacht ik.
Er is de mogelijkheid om te upgraden naar PCI-E, zou een overstap het waard zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 07-12-2019 19:49 ]
Ik heb zelf nog nooit het verschil gemerkt tussen USB of PCI(e) gebaseerde tuners. Wel tussen verschillende merken tuners, onder meer in snelheid van tunen maar de interface waarop die zaten maakten het verschil niet. Er zaten USB-tuners tussen die sneller werkten dan PCI-kaartjes. Mocht je toch een andere tuner gaan overwegen, dan zou ik sterk de Digital Devices tuners willen adviseren. Met afstand de beste tuners die ik gebruikt heb op zowel DVB-C als DVB-S.HollowGamer schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:48:
Ik heb een 'stotter'/storing/freeze probleem met mijn setup - maar heb geen idee waar het nu aan ligt.
Dit zijn mijn waardes:
SNR - 32.5 dB
Ik gebruik tot op heden nog steeds 3x een Anysee-tuner, met in totaal 1 Ziggo-smartcard. Af en toe een keer de transponder-config moeten aanpassen, maar alle zenders werken nog prima. Dat er geen volledig zenderpakket meer door wordt gegeven lijkt me stug... Hoe kom je hier bij?BenEco schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:44:
Zit in Ziggo gebied met 3 kaarten. Helaas heeft de Anysee het verloren van ZIggo en geeft geen volledig zenderpakket meer door.
Het zal misschien met af en toe een keer de transponder-config aanpassen zoals ook hier voorheen op te lossen zijn, maar de handeling wordt al frequenter en daar was ik wel klaar.mee.Fraggar schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:27:
[...]
Ik gebruik tot op heden nog steeds 3x een Anysee-tuner, met in totaal 1 Ziggo-smartcard. Af en toe een keer de transponder-config moeten aanpassen, maar alle zenders werken nog prima. Dat er geen volledig zenderpakket meer door wordt gegeven lijkt me stug... Hoe kom je hier bij?
Heb nu weer een stabiele en goed werkende oplossing.
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.
Oeps verkeerde
[ Voor 97% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2019 19:25 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Er zijn volgens mij mensen die overstappen van HDHomerun naar een VU+ decoder.
Voordeel daarvan is dat het PVR gedeelte in het apparaat gedaan wordt.
Maar op zich heb ik toch al een laptop als server draaien. Dus daar kan prima TVHeadend of TVMosaic bij.
Of zijn er verder nog voordelen van zo'n VU+?
Maar op zich heb ik toch al een laptop als server draaien. Dus daar kan prima TVHeadend of TVMosaic bij.
Een VU+ mag vaak ook gezien worden als een HDHomerun met extra mogelijkheden.Kitser schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:11:
Er zijn volgens mij mensen die overstappen van HDHomerun naar een VU+ decoder.
Het voordeel wat jij aanhaalt moet je eigenlijk omschrijven als, het PVR gedeelte wordt "door" het apparaat gedaan. Er zijn flink wat meer voordelen als voorbeeld aan te halen t.o.v. een "netwerk-tuner only" apparaat, maar zelf wat zoeken naar die voordelen zal dat ook wel duidelijk maken verwacht ik?
Testing, one, two ...
Even een wat oudere post quoten...Donderstraaltje schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:28:
[...]
VOD heeft ooit iemand een addon voor Kodi van gemaakt, maar die mocht niet uitgebracht worden helaas.
Ziggo zet nogal hard in daarop.
Uitzendinggemist is/was wel een Kodi addon dus zodra je kan coden is het te porten naar de vu+.
Zelf wil ik ook nog eens in de VOD mogelijkheden duiken maar op mijn lijstje staan even andere dingen.
Betekent dit dat je met Caiway (alles ongecodeerd) wel VOD kan gebruiken? Dus bv replay tv?
En een 2e vraag:
Ik zie deze bij Amazon
https://www.amazon.de/dp/B01M2BNCZS
Dat is zo te zien niet de SE. Maar in de omschrijving staat wel dat ie 8 Demodulatoren heeft.
Betekent dat 7 kanalen opnemen, 1 kijken?
Het scheelt zo'n 80 euro met de SE versie. Maar kan niet zo goed vinden wat nou het verschil precies is.
Voor mij is dat opnemen van verschillende zenders (4 zou al voldoende zijn) belangrijk.
En het streamen naar andere devices en eventueel tvheadend draaien.
Dan zou dit een mooie aanbieding zijn voor ongeveer 20 euro meer dan een hdhomerun.
[ Voor 45% gewijzigd door Kitser op 12-01-2020 00:59 ]
.
[ Voor 255% gewijzigd door Kitser op 12-01-2020 00:58 ]
Nee, ongecodeerd betekent puur dat je geen cam module en smartcard nodig hebt om alles te kunnen kijken.Kitser schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:45:
[...]
Even een wat oudere post quoten...
Betekent dit dat je met Caiway (alles ongecodeerd) wel VOD kan gebruiken? Dus bv replay tv?
VOD gaat via internet en is een compleet andere techniek. Of er een addon is en of Caiway daar wel gelukkig mee is geen idee.
Het verschil zit hem voornamelijk in het afwezige display en geen lokale 2½" opslag lade (HDD/SSD). Het type tuner bepaald het aantal gelijktijdige opnamen/weergaven, dit is niet model afhankelijk. De FBC tuner maakt dit dus mogelijk.Kitser schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:45:
[...]
[knip]
En een 2e vraag:
Ik zie deze bij Amazon
https://www.amazon.de/dp/B01M2BNCZS
Dat is zo te zien niet de SE. Maar in de omschrijving staat wel dat ie 8 Demodulatoren heeft.
Betekent dat 7 kanalen opnemen, 1 kijken?
Het scheelt zo'n 80 euro met de SE versie. Maar kan niet zo goed vinden wat nou het verschil precies is.
Voor mij is dat opnemen van verschillende zenders (4 zou al voldoende zijn) belangrijk.
En het streamen naar andere devices en eventueel tvheadend draaien.
Dan zou dit een mooie aanbieding zijn voor ongeveer 20 euro meer dan een hdhomerun.
Testing, one, two ...
Dat display vind ik niet zo interessant. Hij staat toch in een kastje. En ik denk dat je alles wel via een OSD kan instellen?hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:18:
[...]
Het verschil zit hem voornamelijk in het afwezige display en geen lokale 2½" opslag lade (HDD/SSD). Het type tuner bepaald het aantal gelijktijdige opnamen/weergaven, dit is niet model afhankelijk. De FBC tuner maakt dit dus mogelijk.
En de opnames kan je dan opnemen op een externe harde schijf lijkt me?
Of wordt dat echt te traag?
Ik kan er één 2e hands voor 150 overnemen. Lijkt me wel een redelijke prijs.
Dat opnemen via USB lijkt mij een geschikt optie, mogelijk zouden er bij meerdere opnamen/weergaven/streamen wat teveel gevraagd kunnen worden van de opslag, maar dit is gissen voor mij.Kitser schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:55:
[...]
Dat display vind ik niet zo interessant. Hij staat toch in een kastje. En ik denk dat je alles wel via een OSD kan instellen?
En de opnames kan je dan opnemen op een externe harde schijf lijkt me?
Of wordt dat echt te traag?
Ik kan er één 2e hands voor 150 overnemen. Lijkt me wel een redelijke prijs.
Indien met FBC tuner lijkt mij de prijs netjes.
Testing, one, two ...
Nieuwe versie DVBviewer:
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-486216
en
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-486218
Nog geen tijd gehad om door te pakken met mijn logopack, privé zitten er wat veranderingen aan te komen en dat voorbereiden vreet op moment tijd.
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-486216
en
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-486218
Nog geen tijd gehad om door te pakken met mijn logopack, privé zitten er wat veranderingen aan te komen en dat voorbereiden vreet op moment tijd.
Dit blijft leuk.
Heb net een nieuwe HTPC gebouwd met daarin een vlotte i3-7100 op een Asrock B250M-HDV.
Daarin 3 dubbele Digital Devices tuners dus 6 in totaal met 2 CI kaarten met een Alphacrypt/smartcard. Alles wordt opgenomen naar een 4TB WD disk. Wil ik nog vervangen door een zuiniger 2,5 inch variant maar het totaal verbruikt nu ook slechts ongeveer 20 Watt.
Dus nu 6 gecodeerde zenders tegelijk kunnen gebruiken door het hele huis, met Mediaportal. Heb onlangs nog zitten experimenteren met DVBLink (nu TV Mosaic) maar dat is echt ruk, te weinig controle. Bijvoorbeeld het sorteren van de zenders gaat eigenlijk niet, dan haak ik al af.
Ook KODI kan me nog steeds niet bekoren. Heb het weer geprobeerd maar krijg de Mediaportal TV server niet goed aan de praat. Laat dan ook maar.
Blijf terugkeren naar Mediaportal versie 1, omdat deze zo SUPER te configureren is met een normale Windows GUI.
Maar…daarentegen moet ik wel toegeven, waar doe ik het nog voor. Behalve de F1, RTL-Z en nog wat andere documentaire zenders kijk ik vrijwel nooit meer lineaire TV. Mijn kinderen kijken vrijwel alleen Youtube en mijn vrouw kijkt voornamelijk series. De goede beeldkwaliteit en totale onafhankelijkheid van Ziggo vind ik echter wel zeer belangrijk (reclames kunnen skippen bijvoorbeeld, en geen internet nodig voor cloud opnames). Dus ik hoop dat de dvb-c/alphacrypt constructie nog lang blijft bestaan.
Nog iets: nu ik in ons nieuwe huis woon wat totaal gerenoveerd is valt me op hoe goed de signaalkwaliteit is, ik gebruik nu liefst 4 verschillende coax eindpunten waarbij op 1 daarvan deze 3 tuners zijn aangesloten. Er ligt in totaal zo'n 50 meter Hirschmann 9TS kabel, en ik gebruik géén versterker
Heb net een nieuwe HTPC gebouwd met daarin een vlotte i3-7100 op een Asrock B250M-HDV.
Daarin 3 dubbele Digital Devices tuners dus 6 in totaal met 2 CI kaarten met een Alphacrypt/smartcard. Alles wordt opgenomen naar een 4TB WD disk. Wil ik nog vervangen door een zuiniger 2,5 inch variant maar het totaal verbruikt nu ook slechts ongeveer 20 Watt.
Dus nu 6 gecodeerde zenders tegelijk kunnen gebruiken door het hele huis, met Mediaportal. Heb onlangs nog zitten experimenteren met DVBLink (nu TV Mosaic) maar dat is echt ruk, te weinig controle. Bijvoorbeeld het sorteren van de zenders gaat eigenlijk niet, dan haak ik al af.
Ook KODI kan me nog steeds niet bekoren. Heb het weer geprobeerd maar krijg de Mediaportal TV server niet goed aan de praat. Laat dan ook maar.
Blijf terugkeren naar Mediaportal versie 1, omdat deze zo SUPER te configureren is met een normale Windows GUI.
Maar…daarentegen moet ik wel toegeven, waar doe ik het nog voor. Behalve de F1, RTL-Z en nog wat andere documentaire zenders kijk ik vrijwel nooit meer lineaire TV. Mijn kinderen kijken vrijwel alleen Youtube en mijn vrouw kijkt voornamelijk series. De goede beeldkwaliteit en totale onafhankelijkheid van Ziggo vind ik echter wel zeer belangrijk (reclames kunnen skippen bijvoorbeeld, en geen internet nodig voor cloud opnames). Dus ik hoop dat de dvb-c/alphacrypt constructie nog lang blijft bestaan.
Nog iets: nu ik in ons nieuwe huis woon wat totaal gerenoveerd is valt me op hoe goed de signaalkwaliteit is, ik gebruik nu liefst 4 verschillende coax eindpunten waarbij op 1 daarvan deze 3 tuners zijn aangesloten. Er ligt in totaal zo'n 50 meter Hirschmann 9TS kabel, en ik gebruik géén versterker
[ Voor 9% gewijzigd door psy op 19-02-2020 11:01 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
@psy MediaPortal icm Kodi was ik ook niet heel erg overtuigend fan van. DVBViewer (Media Server) en Kodi werkt wel geweldig goed samen.
DVBViewer heb ik nog een licentie van liggen, maar ik kreeg daarbij nooit de zenders goed gescand. Als ik me niet vergis werkt DVBViewer met transponderijsten toch?kroegtijger schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:54:
@psy MediaPortal icm Kodi was ik ook niet heel erg overtuigend fan van. DVBViewer (Media Server) en Kodi werkt wel geweldig goed samen.
Op zich werkt het scannen met Mediaportal ook niet vlekkeloos, maar ik gebruik nu een zelf gemaakte xml waarbij Mediaportal de meeste zenders wel vindt, met TransEdit kijk ik dan op de 474 Mhz wat ik nog mis en deze voeg ik dan handmatig toe.
Als ik wist hoe ik het met DVBViewer voor elkaar kon krijgen zou ik deze serieus ook overwegen want qua snelheid lijkt dat ook een heel goede optie (dan zou ik KODI ook willen proberen). Kan je niet met TransEdit een transponderlijst maken?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Correct inderdaad. Even de transponders in de ini-file invoeren (zie Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel voor de juiste gegevens) en daarna met TransEdit de kanalen scannen en toevoegen. Is een paar minuutjes werk.psy schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:08:
[...]
DVBViewer heb ik nog een licentie van liggen, maar ik kreeg daarbij nooit de zenders goed gescand. Als ik me niet vergis werkt DVBViewer met transponderijsten toch?
De transponderlijst kan je handmatig maken, of in TransEdit.Op zich werkt het scannen met Mediaportal ook niet vlekkeloos, maar ik gebruik nu een zelf gemaakte xml waarbij Mediaportal de meeste zenders wel vindt, met TransEdit kijk ik dan op de 474 Mhz wat ik nog mis en deze voeg ik dan handmatig toe.
Als ik wist hoe ik het met DVBViewer voor elkaar kon krijgen zou ik deze serieus ook overwegen want qua snelheid lijkt dat ook een heel goede optie (dan zou ik KODI ook willen proberen). Kan je niet met TransEdit een transponderlijst maken?
Hieronder een voorbeeldje van mijn transponder-lijst voor Ziggo regio Alkmaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
| [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo Oktober 2019 [DVB] 0=67 1=122750,5,6900,|Ziggo 2=138000,5,6900 3=146000,5,6900 4=154000,5,6900 5=162000,5,6900,|Ziggo 6=162750,5,6900,|Ziggo 7=170000,5,6900,|[N] 8=234750,5,6900,|Ziggo 9=322000,5,6900,|[N] 10=346000,5,6900,|[N] 11=354000,5,6900,|[N] 12=362000,5,6900,|[N] 13=370000,5,6900,|[N] 14=378000,5,6900,|[N] 15=386000,5,6900,|[N] 16=394000,5,6900,|[N] 17=450000,5,6900,|[N] 18=458000,5,6900,|[N] 19=466000,5,6900,|Ziggo 20=474000,3,6875,|Ziggo 21=482000,5,6900,|Ziggo 22=498000,5,6900,|[N] 23=514000,5,6900,|Ziggo 24=522000,5,6900,|[N] 25=546000,5,6900,|Ziggo 26=546750,5,6900,|Ziggo 27=562750,5,6900,|Ziggo 28=570000,5,6900,|Ziggo 29=570750,5,6900,|Ziggo 30=578000,5,6900,|Ziggo 31=578750,5,6900,|Ziggo 32=586000,5,6900,|Ziggo 33=586750,5,6900,|Ziggo 34=594750,5,6900,|Ziggo 35=602750,5,6900,|Ziggo 36=618750,5,6900,|Ziggo 37=626750,5,6900,|Ziggo 38=634750,5,6900,|Ziggo 39=642750,5,6900,|Ziggo 40=650750,5,6900,|Ziggo 41=658750,5,6900,|Ziggo 42=666750,5,6900,|Ziggo 43=674750,5,6900,|Ziggo 44=682750,5,6900,|Ziggo 45=698000,5,6900,|Ziggo 46=698750,5,6900,|Ziggo 47=706750,5,6900,|Ziggo 48=714750,5,6900,|Ziggo 49=722000,5,6900,|Ziggo, Ziggo MC, Ziggo (MC) 50=722750,5,6900,|Ziggo, Ziggo MC, Ziggo (MC) 51=730750,5,6900,|Ziggo 52=738750,5,6900,|Ziggo 53=746750,5,6900,|Ziggo 54=754750,5,6900,|Ziggo 55=762750,5,6900,|Ziggo 56=770000,5,6900,|[N] 57=778000,5,6900,|[X] 58=786000,5,6900,|[X] 59=794000,5,6900,|[N] 60=794750,5,6900,|[X] 61=810000,5,6900,|[X] 62=818000,5,6900,|[X] 63=826000,5,6900,|Ziggo 64=826750,5,6900,|Ziggo 65=834000,5,6900,|[N] 66=842000,5,6900,|Ziggo 67=842750,5,6900,|Ziggo |
Ik vind het ook leuk, en ik zou het "vroeger" ook zo hebben gedaan. Maar in deze tijd ben je eigenlijk beter af met een Enigma2 apparaat met FBC tuner en één actieve smartcard, maar ik neem aan dat alle Digital Devices tuners al in het bezit waren?psy schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:52:
Dit blijft leuk.
[knip]
Testing, one, two ...
@psy
Bekend dillema. Zelf zit ik nog op het oude DVB-link en met mijn Hdhomerun functioneert dat op zich prima. Voor die oude DVB-link versie (5.5) is er echter geen Android-TV app.
Nu kan dat ook met Kodi maar ik wil juist een beetje af van Kodi. Als er weer eens wat verandert heb je er toch vaak weer gekloot mee.
Nu heeft de betaalde versie van Emby ook een tv-server dus dat is voor mij ook interessant aangezien ik Emby toch al centraal heb draaien.
Bekend dillema. Zelf zit ik nog op het oude DVB-link en met mijn Hdhomerun functioneert dat op zich prima. Voor die oude DVB-link versie (5.5) is er echter geen Android-TV app.
Nu kan dat ook met Kodi maar ik wil juist een beetje af van Kodi. Als er weer eens wat verandert heb je er toch vaak weer gekloot mee.
Nu heeft de betaalde versie van Emby ook een tv-server dus dat is voor mij ook interessant aangezien ik Emby toch al centraal heb draaien.
Ja maar hoe neem ik dan op? De tuners had ik al in bezit inderdaad, allemaal tweedehands goedkoop verkregen om mijn oude FloppyDTV's met pensioen te sturen een tijdje terug.hardware-lover schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:47:
[...]
Ik vind het ook leuk, en ik zou het "vroeger" ook zo hebben gedaan. Maar in deze tijd ben je eigenlijk beter af met een Enigma2 apparaat met FBC tuner en één actieve smartcard, maar ik neem aan dat alle Digital Devices tuners al in het bezit waren?
Zoals je zou willen? Intern op hdd/ssd, centraal op NAS, lokaal op cliënt, u zegt het maar?psy schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:15:
[...]
Ja maar hoe neem ik dan op? De tuners had ik al in bezit inderdaad, allemaal tweedehands goedkoop verkregen om mijn oude FloppyDTV's met pensioen te sturen een tijdje terug.
Testing, one, two ...
Nog iets; ik heb dus een quadtuner setup van digital devices op dvbviewer en heb nu voor onderhoud eens de laatste drivers geüpdatet. Voor mij is de zapsnelheid tussen encrypted nu even snel als FTA. Zou niet weten in welke driver versie dit zo veranderd was maar ik had er nog eentje uit 2018. Weet niet voor wie dit nu nog een issue was maar in het verleden werden die zapsnelheden nog wel eens spannend gevonden.
BTW ff goed kijken op de website; de eerste link moet je namelijk niet hebben want die is voor een specifieke kaart!
BTW ff goed kijken op de website; de eerste link moet je namelijk niet hebben want die is voor een specifieke kaart!
Ik probeer DvbViewer via de kabel met 4x Digital devices tuner te laten werken.
het lukt mij nog niet op de kanalen te vinden,
heeft iemand hier ervaring mee, of een juiste .ini file voor de setttings?
Ik mis ook ergens waar ik de Id = 5555 en freq= 474k voor ziggo kan invullen.
het lukt mij nog niet op de kanalen te vinden,
heeft iemand hier ervaring mee, of een juiste .ini file voor de setttings?
Welke transponder list gebruik je nu bij het scannen, en welke dvb-c provider en welke regio zit je?smitec schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:32:
Ik probeer DvbViewer via de kabel met 4x Digital devices tuner te laten werken.
het lukt mij nog niet op de kanalen te vinden, heeft iemand hier ervaring mee, of een juiste .ini file voor de setttings?
Die laatste regel zegt het eigenlijk bijna allemaal wel?Nielson schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:47:
[...]
Welke transponder list gebruik je nu bij het scannen, en welke dvb-c provider en welke regio zit je?
Testing, one, two ...
zit bij ziggo , regio west-friesland.
gebruik nu de bijgeleverd "dvb-c_all.ini"
voor ziggo, is het netwerk id hier 5555, freq. 474khz
transponder list? hoe zit dat precies?
gebruik nu de bijgeleverd "dvb-c_all.ini"
voor ziggo, is het netwerk id hier 5555, freq. 474khz
transponder list? hoe zit dat precies?
Uhm ja, dat is wel een duidelijke eigenlijkhardware-lover schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:50:
[...]
Die laatste regel zegt het eigenlijk bijna allemaal wel?
@smitec Heb even mijn oude DVBviewer installatie erbij gepakt om te kijken hoe het ook al weer zat. Als je met geen van de meegeleverde transponder lijsten de juiste zenders vindt kun je een handmatig aangepaste ini file in C:\ProgramData\CMUV\DVBviewer\Transponders plaatsen. In die ini bestanden vind je een simpel lijstje met transponders die gescand moeten worden. De Frequentie, Modulatie en Symbol Rate voor jouw regio moet je bijvoorbeeld in dit soort overzichten, hoewel ik niet weet hoe courant die zijn:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Eventueel kun je ook het voor dvbviewer gebruikers gratis beschikbare Transedit gebruiken om een blind scan te doen om zo een lijstje van transponders te krijgen. Je kunt het ook via een NIT scan doen maar heb het idee dat 'ie dan niet alle zenders vindt. Om dit toch te proberen kopieer onderstaande gegevens naar een bestandje bv Ziggo747.ini en plaats deze in de hierboven genoemde Transponder folder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo 474 [DVB] 0=1 1=474000,3,6875 |
Ga nu naar de Kanalen scan, selecteer bij Transponder Lists degene die Ziggo 747 heet en klik op Scan. In het volgende scherm vervolgens 'Search for additional frequencies' aanvinken en dan op 'Scan Range' klikken.
Let wel, ik gebruik een oudere versie van DVBviewer (v5.6.4.0) dus kan bij jou best anders werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 12-03-2020 22:59 ]
Hopelijk kan jij (of iemand anders hier?) me dan verder helpen!psy schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:52:
....
Dus nu 6 gecodeerde zenders tegelijk kunnen gebruiken door het hele huis, met Mediaportal.
...
...
Dus ik hoop dat de dvb-c/alphacrypt constructie nog lang blijft bestaan.
Ik zit met een behoorlijke uitdaging waar (volgens Ziggo...) geen oplossing voor is...
Ik ben net verhuisd van fZiggo naar (daar ben ik dus net pas achter gekomen...) fUPC gebied.
Oude adres had ik een Irdeto smartcard, welke een kleine 10 jaar perfect werkte in de CAM van digital devices. Tuner zit in mijn server, dus streamde heerlijk over mijn LAN en kon onbeperkt opnemen en timeshiften (hier ook alles via MP). Bijna identieke opstelling aan die van jou dus (alleen wat minder tuners)
Op het nieuwe adres een CI+ module met smartcard ontvangen, maar dat blijkt een Nagravision smartcard te zijn, welke blijkbaar vanuit security oogpunt gekoppeld is aan de CI+ module.
Gevolg: die Nagra smartcard decodeerd niet in mijn DD CAM en mijn kanalen worden allemaal als 'scrambled' weergegeven (op de FTA kanalen na).
Aangezien het niet mogelijk was om op 2 adressen (tijdelijk) een aansluiting te hebben, werd me geadviseerd een nieuwe aansluiting te nemen en de oude op te zeggen... Gevolg: Nieuw contract, waar ik nu een jaar aan vast zit, terwijl ik niet eens TV kan kijken op de manier zoals IK dat wil!

Is er nog een oplossing/mogelijkheid om via een (Digital Device) TV kaart + CAM naar Ziggo TV te kijken in voormalig UPC gebied?
Of werkt dit alleen nog in het former Ziggo gebied (met Irdeto smartcards)?
Hopelijk heb ik iets over het hoofd gezien en heeft iemand de oplossing!
Ik dacht eigenlijk dat dat niet werkte, maar als ik dit topic lees, is het technisch wel mogelijk.-Leon- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:33:
[...]
Hopelijk kan jij (of iemand anders hier?) me dan verder helpen!
Ik zit met een behoorlijke uitdaging waar (volgens Ziggo...) geen oplossing voor is...
Ik ben net verhuisd van fZiggo naar (daar ben ik dus net pas achter gekomen...) fUPC gebied.
Oude adres had ik een Irdeto smartcard, welke een kleine 10 jaar perfect werkte in de CAM van digital devices. Tuner zit in mijn server, dus streamde heerlijk over mijn LAN en kon onbeperkt opnemen en timeshiften (hier ook alles via MP). Bijna identieke opstelling aan die van jou dus (alleen wat minder tuners)![]()
Op het nieuwe adres een CI+ module met smartcard ontvangen, maar dat blijkt een Nagravision smartcard te zijn, welke blijkbaar vanuit security oogpunt gekoppeld is aan de CI+ module.
Gevolg: die Nagra smartcard decodeerd niet in mijn DD CAM en mijn kanalen worden allemaal als 'scrambled' weergegeven (op de FTA kanalen na).
Aangezien het niet mogelijk was om op 2 adressen (tijdelijk) een aansluiting te hebben, werd me geadviseerd een nieuwe aansluiting te nemen en de oude op te zeggen... Gevolg: Nieuw contract, waar ik nu een jaar aan vast zit, terwijl ik niet eens TV kan kijken op de manier zoals IK dat wil!![]()
Is er nog een oplossing/mogelijkheid om via een (Digital Device) TV kaart + CAM naar Ziggo TV te kijken in voormalig UPC gebied?
Of werkt dit alleen nog in het former Ziggo gebied (met Irdeto smartcards)?
Hopelijk heb ik iets over het hoofd gezien en heeft iemand de oplossing!
https://community.ziggo.n...anger-in-upc-gebied-28224
Het Irdito signaal staat dus ook aan in fUPC gebied waar dat eerst niet zo was volgens mij.
Maar...je moet dan een smartcard hebben, die is uitgegeven in een fZiggo gebied. En die heb je waarschijnlijk nu niet meer? Officieel zal je nu in ieder geval geen smartcards meer op je abonnement hebben, zeker omdat het een nieuw afgesloten abo is.
Heb je je oude smartcard niet meer?
Dacht dat Nagravision nog steeds wel met een softcam te doen was mits je de unieke key van je decoder ook te pakken had..
wat bij die mediaboxen een uitdaging was.. mogelijk dat het met de CI+ modules makkelijker is?
wat bij die mediaboxen een uitdaging was.. mogelijk dat het met de CI+ modules makkelijker is?
404 Signature not found
TNX voor je snelle reatiepsy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:48:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat dat niet werkte, maar als ik dit topic lees, is het technisch wel mogelijk.
Het Irdito signaal staat dus ook aan in fUPC gebied waar dat eerst niet zo was volgens mij.
Maar...je moet dan een smartcard hebben, die is uitgegeven in een fZiggo gebied. En die heb je waarschijnlijk nu niet meer? Officieel zal je nu in ieder geval geen smartcards meer op je abonnement hebben, zeker omdat het een nieuw afgesloten abo is.
Ja, ik kan je bevestigen dat ik met mijn oude Irdeto kaart uit fZiggo gebied (na het opnieuw instellingen van de frequenties voor de zenders) prima TV heb kunnen kijken, tot mijn oude abbo stop gezet is (gisteravond 20.00 uur om precies te zijn)
Ik heb mijn smartcard nog, echter zitten er geen producten meer aan gekoppeld (Ben ook de meeste Entitlements erop kwijt wat ik zo kon zien), en hij decodeerd dus niet meer.
Ik heb de Ziggo medewerker de oplossing aangereikt: Mijn oude smartcard koppelen aan mijn nieuwe klantnummer en daar mijn afgenomen diensten weer op activeren. Dit was volgens hem niet mogelijk, aangezien ik met een Irdeto smartcard in een fUPC gebied andere 'rechten' zou hebben. Systeem technisch zou het ook niet kunnen, maar volgens mij moeten ze dat prima kunnen doen, maar willen ze het gewoon niet...
In het door jou gelinkte artikel word nog een link gegeven:
https://community.ziggo.n...d-ofwel-fupc-gebied-26634
Daarin word dus vermeld dat je de Humax decoders alleen nog voor de FTA kanalen kan gebruikenn
Het lijkt er dus op dat de enige oplossing is dat ik een actieve Irdeto kaart heb... En Ziggo wil daar niet aan meewerken.
Dat zou ook een goede oplossing zijn, mits ik die 'key' kan configureren op mijn DD TV kaart.SMSfreakie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:12:
Dacht dat Nagravision nog steeds wel met een softcam te doen was mits je de unieke key van je decoder ook te pakken had..
Ik heb geprobeerd om met de Nagra card in mijn Alphacrypt/CAM een half uur naar NPO1 te 'timeshiften', in de hoop dat hij hem daarop zou activeren en 'binden', maar dat werkte niet. Vervolgens dus via de CI+ module in de TV het proces doorlopen. Toen werkte bijna alles (op Ziggo Sport Totaal na. 1x de zenders moeten resetten in 'mijn ziggo', en daarna werkte ook het aanvullende pakket.
Vol goede moed de smartcard in mijn Server gedrukt, en toen kwamen de 'tranen'...
als je de keys uit de module weet te peuteren etc kan je volgens mij nog steeds een Nagravision kaart lezen met een softcam...-Leon- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:27:
[...]
Dat zou ook een goede oplossing zijn, mits ik die 'key' kan configureren op mijn DD TV kaart.
Ik heb geprobeerd om met de Nagra card in mijn Alphacrypt/CAM een half uur naar NPO1 te 'timeshiften', in de hoop dat hij hem daarop zou activeren en 'binden', maar dat werkte niet. Vervolgens dus via de CI+ module in de TV het proces doorlopen. Toen werkte bijna alles (op Ziggo Sport Totaal na. 1x de zenders moeten resetten in 'mijn ziggo', en daarna werkte ook het aanvullende pakket.
Vol goede moed de smartcard in mijn Server gedrukt, en toen kwamen de 'tranen'...
404 Signature not found
Heb je een hint/tip/link? Want alles wat ik erover gelezen heeft geeft aan dat je niks hebt aan een losse Nagra kaart (ook niet icm Softcam)SMSfreakie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:30:
[...]
als je de keys uit de module weet te peuteren etc kan je volgens mij nog steeds een Nagravision kaart lezen met een softcam...
https://community.ziggo.n...niet-worden-gelezen-43990
Een Nagra Card kan alleen icm een Nagra Module worden gebruikt. Die zijn aan elkaar gekoppeld. Aan een losse Nagra Card heb je niets.
Dit wordt gebruikt in voormalig UPC gebied.
Da's wel zuur inderdaad. Of je moet met iemand uit fZiggo gebied iets kunnen regelen. Blijf het bizar vinden dat je, terwijl je gewoon betaald voor je abo, toch niet kan kijken met een oude smartcard. Je bent nu dus gedwongen om CI+ te gaan gebruiken-Leon- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:21:
[...]
TNX voor je snelle reatie
Ja, ik kan je bevestigen dat ik met mijn oude Irdeto kaart uit fZiggo gebied (na het opnieuw instellingen van de frequenties voor de zenders) prima TV heb kunnen kijken, tot mijn oude abbo stop gezet is (gisteravond 20.00 uur om precies te zijn)![]()
Ik heb mijn smartcard nog, echter zitten er geen producten meer aan gekoppeld (Ben ook de meeste Entitlements erop kwijt wat ik zo kon zien), en hij decodeerd dus niet meer.
Ik heb de Ziggo medewerker de oplossing aangereikt: Mijn oude smartcard koppelen aan mijn nieuwe klantnummer en daar mijn afgenomen diensten weer op activeren. Dit was volgens hem niet mogelijk, aangezien ik met een Irdeto smartcard in een fUPC gebied andere 'rechten' zou hebben. Systeem technisch zou het ook niet kunnen, maar volgens mij moeten ze dat prima kunnen doen, maar willen ze het gewoon niet...
In het door jou gelinkte artikel word nog een link gegeven:
https://community.ziggo.n...d-ofwel-fupc-gebied-26634
Daarin word dus vermeld dat je de Humax decoders alleen nog voor de FTA kanalen kan gebruikenn![]()
Het lijkt er dus op dat de enige oplossing is dat ik een actieve Irdeto kaart heb... En Ziggo wil daar niet aan meewerken.

Dit is al jaren mogelijk, eigenlijk al mogelijk vrijwel vanaf de samensmelting met UPC. Officieel is hier geen ondersteuning voor vanuit Ziggo, en je zult ook geen Irdeto hardware krijgen vanuit Ziggo in fUPC, maar een geactiveerde Irdeto kaartje doet het dus prima in fUPC.psy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:48:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat dat niet werkte, maar als ik dit topic lees, is het technisch wel mogelijk.
Het Irdeto signaal staat dus ook aan in fUPC gebied waar dat eerst niet zo was volgens mij.
Ik kan me niet voor de geest halen dat er een succesvol (duurzaam) resultaat was met het koppelen van een Ziggo Nagravision smartcard in andere apparatuur dan waar deze oorspronkelijk mee gekoppeld zou zijn.
Testing, one, two ...
Inderdaad! Echt waardeloos... Nu kan ik MP dus niet meer gebruiken voor TV, en moet ik gaan lopen switchen tussen de TV EPG en MP menu. Daarnaast moet ik een externe HDD aan mijn TV gaan hangen als ik wil opnemen, om nog maar niet te praten over de gaten die ik in de vloer moet gaan boren om een COAX bij de TV te krijgen....psy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:45:
[...]
Da's wel zuur inderdaad. Of je moet met iemand uit fZiggo gebied iets kunnen regelen. Blijf het bizar vinden dat je, terwijl je gewoon betaald voor je abo, toch niet kan kijken met een oude smartcard. Je bent nu dus gedwongen om CI+ te gaan gebruiken

Ik begreep van Ziggo dat elke aanvullende decoder/CI+ module standaard met een Nagra kaart geleverd word. Als dat zo is, dan is 'familie' in fZiggo gebied ook niet de oplossing...
Die boxkey zal wel de reden zijn dat Irdeto eruit is/gaat.
https://www.totaaltv.nl/n...s-nog-massaal-aangeboden/
Ik heb er idd ook heel lang naar gezocht de afgelopen dagen, maar niks kunnen vinden.hardware-lover schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:49:
[...]
Ik kan me niet voor de geest halen dat er een succesvol (duurzaam) resultaat was met het koppelen van een Ziggo Nagravision smartcard in andere apparatuur dan waar deze oorspronkelijk mee gekoppeld zou zijn.
Ik ben echt bang dat ik me er bij neer moet leggen dat ik 'het bokje' ben en maar moet gaan 'wennen' aan de CI+ module....
Allen dank voor de reacties! Mocht iemand nog een ingeving hebben, let me know!
[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 22-04-2020 16:06 ]
waarbij je dan ook nog eens extra "gestraft" wordt in UPC gebied, met CI+ Nagravision heb je ook nog eens minder mogelijkheden dan met CI+ Irdeto. Niet om je humeur extra om zeep te helpen, enkel om je alvast te waarschuwen voor een mogelijk volgende teleurstelling.-Leon- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:57:
[...]
[knip]
Ik ben echt bang dat ik me er bij neer moet leggen dat ik 'het bokje' ben en maar moet gaan 'wennen' aan de CI+ module....
Testing, one, two ...
Waar Ziggo nu mee aanzet heb je niks aan nee voor je DD spullen.-Leon- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:57:
[...]
Inderdaad! Echt waardeloos... Nu kan ik MP dus niet meer gebruiken voor TV, en moet ik gaan lopen switchen tussen de TV EPG en MP menu. Daarnaast moet ik een externe HDD aan mijn TV gaan hangen als ik wil opnemen, om nog maar niet te praten over de gaten die ik in de vloer moet gaan boren om een COAX bij de TV te krijgen....![]()
![]()
![]()
Ik begreep van Ziggo dat elke aanvullende decoder/CI+ module standaard met een Nagra kaart geleverd word. Als dat zo is, dan is 'familie' in fZiggo gebied ook niet de oplossing...
Maar zo negatief zie ik het niet, als je minimaal een oude smartcard mét abonnement nog ergens vandaan kan toveren, kan je gewoon vooruit. Technisch is het geen probleem, moet je alleen met MP server/client gaan werken om nog wat zenders tegelijk te kunnen gebruiken op meer TV's (3 streams per smartcard volgens mij)
Dat laatste is afhankelijk van waar dat kaartje in wordt gebruikt. Er zijn apparaten die er veel meer uit kunnen slepen dan die 3 gecodeerde streams tegelijkpsy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:08:
[...]
Waar Ziggo nu mee aanzet heb je niks aan nee voor je DD spullen.
Maar zo negatief zie ik het niet, als je minimaal een oude smartcard mét abonnement nog ergens vandaan kan toveren, kan je gewoon vooruit. Technisch is het geen probleem, moet je alleen met MP server/client gaan werken om nog wat zenders tegelijk te kunnen gebruiken op meer TV's (3 streams per smartcard volgens mij)
Testing, one, two ...
Hier was ik idd al van op de hoogte.hardware-lover schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:08:
[...]
waarbij je dan ook nog eens extra "gestraft" wordt in UPC gebied, met CI+ Nagravision heb je ook nog eens mogelijkheden dan met CI+ Irdeto. Niet om je humeur extra om zeep te helpen, enkel om je alvast te waarschuwen voor een mogelijk volgende teleurstelling.
O.a. dat het niet mogelijk is om via de CI+ module gebruik te maken van On Demand (welke ik dus al gratis pakket heb)
Ik heb een Server / Client setuppsy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:08:
[...]
Waar Ziggo nu mee aanzet heb je niks aan nee voor je DD spullen.
En verder helemaal mee eens, maar die oude actieve Irdeto smartcard is precies de uitdaging.
Als ik het basispakket kan bekijken ben ik al blij. Als ik dan naar Ziggo Sport Totaal wil kijken, kan ik wel switchen naar de CI+ module.
De grote uitdaging zit hem in het niet meer uitdelen van Irdeto kaarten (als ik Ziggo daarin moet geloven). Als dat onjuist is ken ik nog wel mensen die een extra kaartje kunnen/willen huren voor me.
en dan heb je ineens na tijden een prima werkende setup het probleem dat je cards niet gelezen worden 
Ja er zitten 2 kaarten in.. in de CI+ module werken ze alle 2 prima..
alleen in oscam of cccam dus niet meer.. en ik kan helaas niet ontdekken waarom niet

en dat repeat zich eigenlijk..2020/04/29 20:37:50 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] card detected
2020/04/29 20:37:50 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] card detected
2020/04/29 20:37:50 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95
2020/04/29 20:37:50 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95
2020/04/29 20:37:52 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] detect irdeto card
2020/04/29 20:37:52 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] detect irdeto card
2020/04/29 20:37:54 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay
2020/04/29 20:37:54 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay
2020/04/29 20:37:54 1AC7875C c (dvbapi) Demuxer 0 no enabled matching ecmpids -> decoding is waiting for matching readers!
2020/04/29 20:37:57 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay
2020/04/29 20:37:57 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] Warning: needed try nr 2, next ECM has some delay
2020/04/29 20:37:59 1AC7875C c (dvbapi) Demuxer 0 no enabled matching ecmpids -> decoding is waiting for matching readers!
2020/04/29 20:37:59 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] card system not supported
2020/04/29 20:37:59 2B10DBEB r (reader) Ziggo2 [internal] Normal mode failed, reverting to Deprecated Mode
2020/04/29 20:37:59 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] card system not supported
2020/04/29 20:37:59 159E755C r (reader) Ziggo1 [internal] Normal mode failed, reverting to Deprecated Mode
Ja er zitten 2 kaarten in.. in de CI+ module werken ze alle 2 prima..
alleen in oscam of cccam dus niet meer.. en ik kan helaas niet ontdekken waarom niet
404 Signature not found
Ik heb nog een anysee E30 als iemand wil, doe er niks meer mee. Ook nog een Phoenix reader, geen idee of dat nog relevant is.
Fanaleds.com
Helaas laat Mediaportal me weer in de steek. Afgelopen maanden blijft het klooien met 1 groot probleem, sommige zenders stoppen gewoon na een tijdje op een Mediaportal cliënt. Op de server zelf is niets aan de hand, maar zodra een client gaat streamen, dan stopt soms de mzender gewoon. Het komt ook niet altijd voor en bij elke zender, wat uitzoeken van dit probleem (het lijkt mijn werk wel) echt een hel wordt. Ook de logs maken me niet wijzer.kroegtijger schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Correct inderdaad. Even de transponders in de ini-file invoeren (zie Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel voor de juiste gegevens) en daarna met TransEdit de kanalen scannen en toevoegen. Is een paar minuutjes werk.
[...]
De transponderlijst kan je handmatig maken, of in TransEdit.
Hieronder een voorbeeldje van mijn transponder-lijst voor Ziggo regio Alkmaar:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo Oktober 2019 [DVB] 0=67 1=122750,5,6900,|Ziggo 2=138000,5,6900 3=146000,5,6900 4=154000,5,6900 5=162000,5,6900,|Ziggo 6=162750,5,6900,|Ziggo 7=170000,5,6900,|[N] 8=234750,5,6900,|Ziggo 9=322000,5,6900,|[N] 10=346000,5,6900,|[N] 11=354000,5,6900,|[N] 12=362000,5,6900,|[N] 13=370000,5,6900,|[N] 14=378000,5,6900,|[N] 15=386000,5,6900,|[N] 16=394000,5,6900,|[N] 17=450000,5,6900,|[N] 18=458000,5,6900,|[N] 19=466000,5,6900,|Ziggo 20=474000,3,6875,|Ziggo 21=482000,5,6900,|Ziggo 22=498000,5,6900,|[N] 23=514000,5,6900,|Ziggo 24=522000,5,6900,|[N] 25=546000,5,6900,|Ziggo 26=546750,5,6900,|Ziggo 27=562750,5,6900,|Ziggo 28=570000,5,6900,|Ziggo 29=570750,5,6900,|Ziggo 30=578000,5,6900,|Ziggo 31=578750,5,6900,|Ziggo 32=586000,5,6900,|Ziggo 33=586750,5,6900,|Ziggo 34=594750,5,6900,|Ziggo 35=602750,5,6900,|Ziggo 36=618750,5,6900,|Ziggo 37=626750,5,6900,|Ziggo 38=634750,5,6900,|Ziggo 39=642750,5,6900,|Ziggo 40=650750,5,6900,|Ziggo 41=658750,5,6900,|Ziggo 42=666750,5,6900,|Ziggo 43=674750,5,6900,|Ziggo 44=682750,5,6900,|Ziggo 45=698000,5,6900,|Ziggo 46=698750,5,6900,|Ziggo 47=706750,5,6900,|Ziggo 48=714750,5,6900,|Ziggo 49=722000,5,6900,|Ziggo, Ziggo MC, Ziggo (MC) 50=722750,5,6900,|Ziggo, Ziggo MC, Ziggo (MC) 51=730750,5,6900,|Ziggo 52=738750,5,6900,|Ziggo 53=746750,5,6900,|Ziggo 54=754750,5,6900,|Ziggo 55=762750,5,6900,|Ziggo 56=770000,5,6900,|[N] 57=778000,5,6900,|[X] 58=786000,5,6900,|[X] 59=794000,5,6900,|[N] 60=794750,5,6900,|[X] 61=810000,5,6900,|[X] 62=818000,5,6900,|[X] 63=826000,5,6900,|Ziggo 64=826750,5,6900,|Ziggo 65=834000,5,6900,|[N] 66=842000,5,6900,|Ziggo 67=842750,5,6900,|Ziggo
Ook de TV series plugin hapert weer. Ben er nu wel een beetje klaar mee.
Ik ben nu dus toch maar begonnen met eens verder te kijken naar KODI in combinatie met DVB Viewer.
Hopelijk krijg ik dit goed werkend.
Ben nu eerst eens gaan experimenteren met Transedit. Eerste doel was om ZELF te kunnen achterhalen waar zenders precies zitten zonder @ArChie in te schakelen en dat is gelukt door de Analyze functie.
Toen mijn DVB Viewer licentie weer opgezocht en gekeken hoe ik die zenders kon scannen. Het duurder even, maar uiteindelijk heb ik een werkende INI aan kunnen maken en zijn alle Ziggo zenders op gezocht.
Het valt me wel op trouwens dat DVB viewer echt razendsnel is. Zappen gaat echt vaak binnen 1 seconde. Echt supersnel.
Helaas klopt de sortering van geen kant.
Hoe hebben jullie dit opgelost. Hoe wijzig ik dit op een makkelijke manier?
Je kunt favoriet groepen aanmaken en zo sorteren. Dan geef je aan in kodi dat hij de zendervolgorde van de backend moet gebruiken. Zo zit het in de volgorde die jij wilt. LCN doet dvbviewer niet aan maar kan via een omweg mocht je dat echt willen.
En ja zappen is snel vroeger heb ik/we hier wel eens vergelijkingen gedaan. Na kleine irritaties die jaren geleden maar niet verholpen werden ook overgestapt van MediaPortal naar DVBviewer. Niet meer omgekeken. Alleen reclameblokken filteren moet ik nog uitzoeken hoe dat moet, dat had ik op MP al die jaren terug wel werkend.
En ja zappen is snel vroeger heb ik/we hier wel eens vergelijkingen gedaan. Na kleine irritaties die jaren geleden maar niet verholpen werden ook overgestapt van MediaPortal naar DVBviewer. Niet meer omgekeken. Alleen reclameblokken filteren moet ik nog uitzoeken hoe dat moet, dat had ik op MP al die jaren terug wel werkend.
Yes, gevonden. Even verder prutsen
Random issues zijn altijd lastig te onderzoeken, maar de logs zouden voldoende info moeten geven (heb ze hier standaard op 'debug' staan)psy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Helaas laat Mediaportal me weer in de steek. Afgelopen maanden blijft het klooien met 1 groot probleem, sommige zenders stoppen gewoon na een tijdje op een Mediaportal cliënt. Op de server zelf is niets aan de hand, maar zodra een client gaat streamen, dan stopt soms de mzender gewoon. Het komt ook niet altijd voor en bij elke zender, wat uitzoeken van dit probleem (het lijkt mijn werk wel) echt een hel wordt. Ook de logs maken me niet wijzer.
Ook de TV series plugin hapert weer. Ben er nu wel een beetje klaar mee.
Als TV 'bevriest' en TV series hapert, lijkt het een 'buffer' probleem.
Afgelopen weekend toevallig een vergelijkbaar probleem opgelost, maar dat was een IPTV configuratie. Default buffersize was te laag, na verhogen draait alles als een zonnetje.
De MP plugin gebruikt ComSkip. Als ik het zo lees kan KODI ook met de .edl files overweg, dus daar ligt waarschijnlijk je oplossingDonderstraaltje schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:42:
Alleen reclameblokken filteren moet ik nog uitzoeken hoe dat moet, dat had ik op MP al die jaren terug wel werkend.
Dat is al wel bekend. Bij MediaPortal geef je de locatie van ComSkip op en dat is voldoende.-Leon- schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:07:
[...]
De MP plugin gebruikt ComSkip. Als ik het zo lees kan KODI ook met de .edl files overweg, dus daar ligt waarschijnlijk je oplossing
Bij DVBviewer moet je een nabewerkingsscript maken denk ik, en dat is ff andere koek.
Heb gewoon nog geen tijd gehad dat uit te zoeken want andere hobbies en zaken hebben ff voorrang.
Zo heeft een nieuw logopack maken een keer ook grote voorrang eigenlijk... en ik heb eigenlijk een heel jaar geen requests gehad. Dus als iemand nog lokale logo's mist of dat er veranderd zijn hoor ik het graag.
Nou, mijn "migratie" naar KODI en DVB Viewer gaat voorspoedig tot zover!
Een kleine update.
Tot nu toe:
- Heb ik DVB Viewer in gebruik en alle kanalen succesvol kunnen scannen
- Heb ik de laatste KODI geInstalleerd
- Daarbij meteen het eerste probleem moeten oplossen; mijn Corsair K83 htpc keyboard veroorzaakte dat KODI direct crashte bij de start. Omdat de logging iets zei over de joystick (?, ja maar die zit blijkbaar op dat keyboard) heb ik in Apparaatbeheer geprobeerd de bijbehorende HID verwijzing gedeactiveerd, waarna KODI gelukkig gewoon startte
- In KODI het pad met behulp van de suffe SMB codering de verwijzing naar mijn Series en Films gemaakt. Scannen ging ook goed
- Mij vervolgens weer verbaasd over de gigantische snelheid waarmee KODI functioneert? In Mediaportal duurt alles toch eigenlijk te lang. Vooral het opstarten duurt een eeuwigheid, zelfs na een clean install op een 9900k verbaas ik me over de stroperigheid van Mediaportal. KODI is gewoon starten en BAM.
- Even zitten zoeken waarom mijn receiver geen DD-plus/DTS HD kreeg aangeboden; hiervoormoet in KODI de audio output op "Wasabi" of iets dergelijks, waarna je deze formaten aan kan zetten (wat dit betreft vind ik de GUI van Mediaportal trouwens een stuk beter, omdat je alle opties direct ziet)
- In DVB Viewer de Serverfunctie gekocht en geïnstalleerd
- Vervolgens in KODI de PVR addon voor DVBViewer geinstalleerd
- Tot de ontdekking kwam dat dit allemaal meteen werkte (woohoo)
- De sortering niet klopte, maar @Donderstraaltje zei dat dit moest met de zogenaamde "Favorieten". Even in KODI gezocht waar je dit moet activeren, zit blijkbaar in de settings van de PVR addon. Gelukt
- Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar, om de Ziggo-nummering te hanteren. De favorieten telt gewoon door, maar de Ziggo nummering bevat gaten, en dat wil ik graag zo houden. Wie weet hoe dit moet, dus hoe ik de zenders echt apart een leidend nummer kan geven? Ook @kroegtijger even taggen
- Ook de zenderlogo's werken niet goed. Bijvoorbeeld de gewone SD zenders krijgen een normaal kloppend logo, vervolgens krijgen alle nederlandse RTL "HD" zenders het logo van de duitse RTL? Is dit eenvoudig aan te passen?
Een kleine update.
Tot nu toe:
- Heb ik DVB Viewer in gebruik en alle kanalen succesvol kunnen scannen
- Heb ik de laatste KODI geInstalleerd
- Daarbij meteen het eerste probleem moeten oplossen; mijn Corsair K83 htpc keyboard veroorzaakte dat KODI direct crashte bij de start. Omdat de logging iets zei over de joystick (?, ja maar die zit blijkbaar op dat keyboard) heb ik in Apparaatbeheer geprobeerd de bijbehorende HID verwijzing gedeactiveerd, waarna KODI gelukkig gewoon startte
- In KODI het pad met behulp van de suffe SMB codering de verwijzing naar mijn Series en Films gemaakt. Scannen ging ook goed
- Mij vervolgens weer verbaasd over de gigantische snelheid waarmee KODI functioneert? In Mediaportal duurt alles toch eigenlijk te lang. Vooral het opstarten duurt een eeuwigheid, zelfs na een clean install op een 9900k verbaas ik me over de stroperigheid van Mediaportal. KODI is gewoon starten en BAM.
- Even zitten zoeken waarom mijn receiver geen DD-plus/DTS HD kreeg aangeboden; hiervoormoet in KODI de audio output op "Wasabi" of iets dergelijks, waarna je deze formaten aan kan zetten (wat dit betreft vind ik de GUI van Mediaportal trouwens een stuk beter, omdat je alle opties direct ziet)
- In DVB Viewer de Serverfunctie gekocht en geïnstalleerd
- Vervolgens in KODI de PVR addon voor DVBViewer geinstalleerd
- Tot de ontdekking kwam dat dit allemaal meteen werkte (woohoo)
- De sortering niet klopte, maar @Donderstraaltje zei dat dit moest met de zogenaamde "Favorieten". Even in KODI gezocht waar je dit moet activeren, zit blijkbaar in de settings van de PVR addon. Gelukt
- Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar, om de Ziggo-nummering te hanteren. De favorieten telt gewoon door, maar de Ziggo nummering bevat gaten, en dat wil ik graag zo houden. Wie weet hoe dit moet, dus hoe ik de zenders echt apart een leidend nummer kan geven? Ook @kroegtijger even taggen
- Ook de zenderlogo's werken niet goed. Bijvoorbeeld de gewone SD zenders krijgen een normaal kloppend logo, vervolgens krijgen alle nederlandse RTL "HD" zenders het logo van de duitse RTL? Is dit eenvoudig aan te passen?
Je kunt in de server dit aanpassen, de logo's worden dan automatisch zichtbaar in Kodi. Kan ook via Kodi zelf maar zou ik niet doen. Rechtsonder server config icoon -> configuratie -> kanaal logo's.psy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:48:
Voor mij gaat 90% automatisch goed. Ik moet eigenlijk nog wat logo's vervangen voor de nieuwere en wellicht meer regionale zenders toevoegen alleen heb ik dit weekend weer wat gedaan aan een andere hobby, sorry
En Wasapi, niet wasabi. Daarmee krijgt Kodi alleenrecht over de geluidsuitvoer en kan het signaal 1:1 doorzetten zonder omzettingen. Ergens in de geluidszettingen kun je ook nog wat doorgeven via passthrough naar de receiver. Dit heb ik nodig voor DTS signalen van blu-rays enzo. Maar anders dan dat heb je niks nodig voor het geluid =)
Wil je met die zender sorteringen echt de LCN 's dus met de zendergaten, zul je in Kodi een override moeten doen. Het is weer ff geleden dat ik het getest heb en het was super irritant. Vind het zelf wel best zo.
Ziet er naar uit dat je al aardig op weg bent.
[ Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 31-05-2020 18:28 ]
Je kan in Kodi kiezen voor het hanteren van de kanaalnummering van de backend. DVBViewer moet je dan dus je kanalen in de volgorde die Ziggo hanteert plaatsen.psy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:48:
Persoonlijk zie ik niet echt in waarom je dat wil. Ik irriteer me toch wel redelijk aan de nummering die Ziggo erop na houdt. Discovery Channel, Discovery Science en Discovery World wil ik gewoon bij elkaar hebben staan bijvoorbeeld, en niet een paar 100 nummers verderop. Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk
Ook al?kroegtijger schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:52:
[...]
Ik irriteer me toch wel redelijk aan de nummering die Ziggo erop na houdt.
Ik vond toen de groepen in MediaPortal brilliant, een van de redenen waarom ik geen MCE gebruikte persoonlijk. Zit gelukkig ook in Kodi en zou nooit meer terug willen.
Omdat veel logo's niet kloppen ben ik deze maar eens gaan proberen. Ik krijg deze PNG's echter niet ingeladen. Niet in DVBViewer, en niet in Media Server. Ik vermoed dat het formaat niet klopt, want in de directory "Logos" zie ik het formaat 268 x 200 welke ik wel kan inladen, terwijl deze logo's het formaat 800 x 450 hebben. Is er nog een trucje waarmee ik jouw logo's kan inladen, want ik vind deze mooier als de defaultDonderstraaltje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:54:
Logopack februari 2019
Een nieuw logo pack voor alle trouwe (mee)lezers van dit topic
Het heeft dit keer even extra lang geduurd, een combinatie van erg druk en weinig wijzigingen.
Nouja logo wijzigingen… er zijn wel helaas wat zenders weggegaan.
Omdat Love Nature sinds vandaag nieuw is en ik wat te vieren heb trakteer ik.
Een volgende keer weer aandacht voor lokale zenders, geen verzoeknummers gekregen en alles handmatig nagaan of deze nog kloppen is een heel gedoe…
Veranderingen:
TV (Ziggo):TV (Canal Digitaal):
- nieuwe zender Love Nature
- naamswijziging + nieuw logo NPO Zappelin
- nieuw logo Animal Planet
- nieuw logo Evil Angel
- nieuw logo SBS6
- nieuw logo SBS9
- nieuw logo TRT Turk
TV (Duits FTA):
- Nieuwe zender Edge
- Nieuwe zender MNM
Statistieken:
- Nieuw logo ZDF Neo
Download link:
- Ziggo: 175
- Lokale zenders: 116
- Trined: 14
- Canal Digitaal: 24
- Brits FTA: 56
- Duits FTA: 12
- Buitenlands populair: 12
- Radio: 48
https://www.dropbox.com/s...0februari%202019.zip?dl=0
Over de sortering in de favorieten, zelf nummeren is helaas onmogelijk in DVBViewer. Ik laat het maar zo, want ik heb geen zin & tijd om hier nog veel aan te gaan sleutelen als ik het toch zelden maar gebruik. Wil eigenlijk zoveel mogelijk standaard laten voordat later weer iets gaat omvallen als bv nieuwe zenders erbij komen.
[ Voor 8% gewijzigd door psy op 02-06-2020 09:37 ]
psy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:36:
[...]
Omdat veel logo's niet kloppen ben ik deze maar eens gaan proberen. Ik krijg deze PNG's echter niet ingeladen. Niet in DVBViewer, en niet in Media Server. Ik vermoed dat het formaat niet klopt, want in de directory "Logos" zie ik het formaat 268 x 200 welke ik wel kan inladen, terwijl deze logo's het formaat 800 x 450 hebben. Is er nog een trucje waarmee ik jouw logo's kan inladen, want ik vind deze mooier als de default
Over de sortering in de favorieten, zelf nummeren is helaas onmogelijk in DVBViewer. Ik laat het maar zo, want ik heb geen zin & tijd om hier nog veel aan te gaan sleutelen als ik het toch zelden maar gebruik. Wil eigenlijk zoveel mogelijk standaard laten voordat later weer iets gaat omvallen als bv nieuwe zenders erbij komen.
Ik ben nu niet thuis om zelf een screenshot te maken, maar zoals reeds beschreven moet je daar zijn, in het serverpanel.
En aan de dvbviewer kant kan er absoluut niet met nummers gewerkt worden, alleen volgorde. Je kunt in kodi een override doen zoals gezegd maar dat levert (later) nog meer koppijn op. Mijn tip; lekker zo laten. Op het dvbviewer forum is er al vaak verspreid over meerdere topics requests hiervoor geweest. Ze verdommen het.
Ja ik zag dat ik de logo's op 2 plekken kon wijzigen. In DVBViewer, en in de Mediaserver. Alleen bij de laatste nemen de KODI clients het over, dus daar ben ik verder gegaan.Donderstraaltje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:06:
[...]
[Afbeelding]
Ik ben nu niet thuis om zelf een screenshot te maken, maar zoals reeds beschreven moet je daar zijn, in het serverpanel.
En aan de dvbviewer kant kan er absoluut niet met nummers gewerkt worden, alleen volgorde. Je kunt in kodi een override doen zoals gezegd maar dat levert (later) nog meer koppijn op. Mijn tip; lekker zo laten. Op het dvbviewer forum is er al vaak verspreid over meerdere topics requests hiervoor geweest. Ze verdommen het.
Echter zodra ik een nieuw logo uit jouw uitgepakte zip neem, dan hoor ik een Windows pingetje, en zie ik dat hij het logo niet over heeft genomen. Terwijl dit wel lukt met de logo's die standaard meegeleverd zijn, maar zoals gezegd, deze hebben een ander formaat. Maar no worries, anders gebruik ik voorlopig wel even die standaard logo's hoor
Al server gestopt, herstart en kodi ook herstart?psy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:24:
[...]
Ja ik zag dat ik de logo's op 2 plekken kon wijzigen. In DVBViewer, en in de Mediaserver. Alleen bij de laatste nemen de KODI clients het over, dus daar ben ik verder gegaan.
Echter zodra ik een nieuw logo uit jouw uitgepakte zip neem, dan hoor ik een Windows pingetje, en zie ik dat hij het logo niet over heeft genomen. Terwijl dit wel lukt met de logo's die standaard meegeleverd zijn, maar zoals gezegd, deze hebben een ander formaat. Maar no worries, anders gebruik ik voorlopig wel even die standaard logo's hoor
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.