RgR schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:29:
[...]
Dit stotteren had ik in het begin ook, en bij mij lag het aan
Cool and Quiet. S
chakel in de BIOS
C&Q uit en/of zet in het
configuraties
cherm bij powermanagement de minimale pro
cessorsnelheid op 100%. Bij mij was het stotterprobleem daarmee opgelost.
RgR je had to
ch wel gelijk, alhoewel ik met mijn Windows 7 versies verhaal miss
chien ook wel. Ik heb nu een onmogelijk aantal OSen geinstalleerd (
combinaties van Win7 32 en 64 bit, Pro en Ultimate, Upgrade en Bootable, Nederlands en Engels) en het lijkt er to
ch op dat de upgrade versies het niet goed doen en de bootables wel. Maar miss
chien is er meer aan de hand zoals het laden van updates en de goede audio driver. Lastig terugspelen. Hoe dan ook heb ik een werkende Win7 32bit Pro UK bootable aan de gang gekregen. Als ik in de BIOS de
C&Q aan zet gaat het digitale beeld beslist stotteren, als ik
C&Q uitzet is dat voorbij. Dus daar heb je helemaal gelijk en hartelijk dank voor de tip.
Een extra probleem van de NL (32bit Pro) versie is dat Media
Center
crasht bij 2 tuners. De versie die ik nu draaiend heb, 32bit Pro UK bootable, die
crasht niet. Dete
ct keurig de analoge EN de digitale kaart, vraagt netjes voorw elke kaart ik zenders wil downloaden. MAW deze versie is perfe
ct. Ik heb er alleen geen key voor (wel voor NL 32bit Pro) en ik wil graag een NL interfa
ce. Voor in de huiskamer vind ik dat to
ch
chiquer.
Grap is dat alleen Windows 7
Ultimate versies in andere talen te swit
chen zijn; Pro niet. Maar ik heb ook voor een 32bit ultimate NL een key, dus ga ik dat eerst proberen.
Mijn methode is in het algemeen - eerst een torrent versie downloaden, kijken of het werkt - dan de offi
cele installatie met de juiste legale sleutel. Het werkt e
cht prima. Ik heb gemerkt dat in ieder geval mijn NL 'upgrade' sleutels ook op de 'bootable' versies werken. Nog testen of ze ook op de UK bootables werken. Voor ultimate moet dat als het goed is niet uitmaken omdat de talen uitwisselbaar zijn.
Tip voor wie een 64bit 'upgrade' Win7 heeft geko
cht: eerste een torrent WinXP64bit (engels) versie downloaden en installeren, dire
ct daaroverheen de upgrade draaien (NL). Werkt perfe
ct en je hebt een 100% legale en te a
ctiveren Win7 64bit installatie.