Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Luqq schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:34:
[...]

Ja, maar jij had zijn post-quote al mooi ingekort :P
haha, ja klopt :) maar ben even aan het zoeken naar die dvbapi, maar wat is dat in tvheadend?

n/m, zie het al, nieuwe client aanmaken. Moet je daarvoor nog wat instellen in oscam, en wat is het voordeel hiervan?

Sa1 wijzigde deze reactie 13-10-2014 21:40 (18%)

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-11 14:20
quote:
Sa1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:39:
[...]
haha, ja klopt :) maar ben even aan het zoeken naar die dvbapi, maar wat is dat in tvheadend?

n/m, zie het al, nieuwe client aanmaken. Moet je daarvoor nog wat instellen in oscam, en wat is het voordeel hiervan?
DVBapi is een caPMT connectie tussen tvheadend en oscam, wat een beetje de nieuwe standaard gaat worden. Komt er op neer dat meer logica van de decryptkeys bij tvheadend komt te liggen in plaats van oscam.

Met nieuwere versies van tvheadend (~git 3.9.1300+) werkt de oude versie niet echt goed meer. Je kan dan encrypted kanalen voor 5 seconden bekijken, waarna oscam de key niet meer vindt op een of andere manier. DVBapi werkt wel prima.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. :)

Inmiddels werkt het weer! :D
Geen idee, maar naar wat sleutelen, herstarten.. andere kaart, werkt het weer. :P

Dit zijn mijn configs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
$ cat oscam.conf
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9868
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
serverip                      = 192.168.1.101
logfile                       = /var/log/oscam/oscam.log
logduplicatelines             = 1
pidfile                       = /run/oscam.pid
clienttimeout                 = 2000
fallbacktimeout               = 1500
nice                          = -1
maxlogsize                    = 1024
waitforcards_extra_delay      = 1500
preferlocalcards              = 1
block_same_ip                 = 0
block_same_name               = 0
usrfile                       = /var/log/oscam/oscamuser.log
cwlogdir                      = /var/log/oscam/cw
lb_mode                       = 0
lb_save                       = 0
lb_nbest_readers              = 1
lb_nfb_readers                = 1
lb_min_ecmcount               = 5
lb_max_ecmcount               = 500
lb_reopen_seconds             = 900

[newcamd]
port                          = 10000@0604:000000
key                           = ***
keepalive                     = 1

[webif]
httpport                      = 8888
httpuser                      = oscam
httppwd                       = ***
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.1.0-192.168.255.255

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$ cat oscam.server
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9868
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = Ziggo
protocol                      = smargo
device                        = /dev/buspirate
autospeed                     = 0
caid                          = 0604:0000
boxkey                        = 1122334455667788
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$ cat oscam.user
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9868
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = user1
pwd                           = ***
uniq                          = 0
caid                          = 0604
au                            = Ziggo

Mochten jullie tijd hebben om nog een keer over heen te scannen.. graag. :)

• Luqq
Hier mijn oscam configuratie, mochten jullie geinteresseerd zijn. Dus alleen dvbapi op een smargo smartreader+.

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
# main configuration

[global]
nice          = -1
WaitForCards  = 1

# logging

logfile       = /var/log/oscam/oscam.log
usrfile       = /var/log/oscam/oscamuser.log
cwlogdir      = /var/log/oscam/cw
maxlogsize    = 1000

# monitor

[monitor]
port          = 988
aulow         = 120
monlevel      = 1

# web interface

[webif]
httpport      = 8888
httpuser      =
httppwd       =
httpallowed   = 127.0.0.1,::1

[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
boxtype = pc
pmt_mode = 4
user = tvh
request_mode = 1

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
# user configuration

[account]
user = tvh
group = 1
uniq = 0
au = 1

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9040
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = smargo
protocol                      = smargo
device                        = /dev/ttyUSB0
caid                          = 0604
boxkey                        = 1122334455667788
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
emmcache                      = 1,3,2
services                      = services1

Deze als caPMT connectie in tvheadend toevoegen met de correcte versie van oscam (bij mij mode 4).

• foxgamer2019
  • Niet online
Misschien een stomme vraag.. maar waarvoor wordt dvbapi precies voor gebruikt? Voor welke setup heeft dit zin? Ook voor TVHeadend? :)

• Luqq
Ja, dit gebruik je als connectie tussen oscam en tvheadend :)

• foxgamer2019
  • Niet online
quote:
Luqq schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:54:
Ja, dit gebruik je als connectie tussen oscam en tvheadend :)
Er wordt toch gebruikt gemaakt van newcamd?
Mooi, recentste versie van TVHeadend (3.9.1743) op Synology, en nu ook dankzij Frank-NL de laatste TVHeadend plugin (0.9.3) voor Gotham op XBMC, maar het spoelen in de timeshift buffer blijft niet functioneren.
Wachten tot negge met een oplossing komt. Hij heeft aangegeven dat hij wel wat gevonden zou hebben, echter was dit eergisteren al, daarna geen reactie meer gehad. Blijft het enige puntje wat nog niet optimaal werkt.
quote:
Sa1 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:29:
Mooi, recentste versie van TVHeadend (3.9.1743) op Synology, en nu ook dankzij Frank-NL de laatste TVHeadend plugin (0.9.3) voor Gotham op XBMC, maar het spoelen in de timeshift buffer blijft niet functioneren.
Wachten tot negge met een oplossing komt. Hij heeft aangegeven dat hij wel wat gevonden zou hebben, echter was dit eergisteren al, daarna geen reactie meer gehad. Blijft het enige puntje wat nog niet optimaal werkt.
Het hele timeshift gebeuren schijnt nog lastig te vinden te zijn. Maar gister is de hdhomerun implementatie van mij opgenomen in de tree :*). Helemaal trots natuurlijk. Daarnaast werkt transcoding ook best betrouwbaar, en met de komst van stream profiles is het ook nog eens super efficient. Nu is het wachten op TVHeadend 4.0.
quote:
CIStem schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:26:
[...]

Het hele timeshift gebeuren schijnt nog lastig te vinden te zijn. Maar gister is de hdhomerun implementatie van mij opgenomen in de tree :*). Helemaal trots natuurlijk. Daarnaast werkt transcoding ook best betrouwbaar, en met de komst van stream profiles is het ook nog eens super efficient. Nu is het wachten op TVHeadend 4.0.
Okay, dat is wel super cool natuurlijk! Gefeliciteerd :) altijd leuk.

Dit houdt dus in dat uiteindelijk de synology package van hdhomerun komt te vervallen. Dat is wel fijn, want om één of andere reden wil die nooit goed starten na een reboot :)

Stream profiles / transcoding, doe ik beide nog niets mee. Het staat wel gewoon aan (vinkje staat gecheckt).

Enige vorm van ETA voor TVHeadend 4.0?

[edit] bedenk me dat er nog een issue is waar ik nog tegen aanloop, dat is issue 2222 bij Tvheadend. het niet bekunnen kijken van verschillende zenders sinds een versie van tvheadend.

dus 2 issues:

1. timeshift
2. bug 2222: niet kunnen kijken van Nick Jr. en nog een paar zenders.

Sa1 wijzigde deze reactie 15-10-2014 10:14 (14%)

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
CIStem schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:26:
[...]

Ja, mooi werk!

Ik heb zojuist een nieuwe OpenELEC addon gemaakt (voor OE 4.2.x) van tvheadend master:
https://dl.dropboxusercon...edia.tvheadend-4.1.18.zip

Tevens heb ik een pull request geopend (voor zover me dat lukt) om vanaf OpenELEC 5.0 de ondersteuning native te gebruiken.

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Super dat de hdhomerun-implementatie nu in de tvheadend-master zit! Ik heb net te weinig kennis om zelf de code zoals die op sommige githubs (pakar etc) stond erin te krijgen, en zat dus vast aan een versie van een maand of twee geleden. Kijken of het nu stabieler draait dan met die oude versie. Thanks!

Helaas kreeg ik de losse drivers nooit aan de praat, omdat ik dan module conflicts kreeg met mijn dvb-s-drivers.
quote:
Sa1 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:07:
[...]
bedenk me dat er nog een issue is waar ik nog tegen aanloop, dat is issue 2222 bij Tvheadend. het niet bekunnen kijken van verschillende zenders sinds een versie van tvheadend.
[...]
Timeshift kan ik niet zoveel over zeggen. Wat issue #2222 betreft zie ik dat er wat NOK ECM's zijn. Heb jij toevallig je OSCam wel zo ingesteld dat hij alleen de CHID's naar je reader laat gaan waar je toegang tot hebt?

Want sinds de installatie van mijn HDHomerun setup krijg ik weer een lading met ECM's voor een CHID die ik niet heb. Waarom ik ze nu ineens weer zie weet ik niet, vroeger kreeg ik ze alleen bij kanaalwissel. Ik dacht dat die voor de preview abbo's was. Als je die laat droppen door OSCam, in plaats van langs de kaart te laten halen, dan werkt het veel sneller en zou dit probleem wel eens opgelost kunnen zijn. Een handleiding heb ik hier neergezet.

• Frank-NL
  • Niet online
En tvheadend 3.9.1847 met hdhomerun ondersteuning is nu opgenomen in de OE 5.0 repo: https://github.com/OpenEL...91a484c86b2511866dc9d4a13

• Kewl_boy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-06 12:44
quote:
kroegtijger schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

afhankelijk van welke software je gebruikt uiteraard. Je kan in ieder geval even in de eventviewer kijken, alhoewel ik daar niet al te veel uit zou verwachten.
Voor DVBViewer kan je in C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer Pro
Voor MediaPortal kan je dit terug vinden op http://wiki.team-mediapor...port/3_Forums/2_Log_Files

Voor zover ik weet zijn er voor dit OS geen andere mogelijkheden icm een hardware-CAM.
en @rudig,

En ik ben weer aan de slag met mijn FloppyDTV/Ziggo/Mediaportal om digitale tv te krijgen op mijn HTPC.
Ik heb logs gevonden,het mooie is dat Mediaportal een eigen mapje heeft met logs voor de tvserver.

Eerst heb ik de smartcard geprobeerd op mijn settopbox,deze geeft de standaardkanalen weer.
Daarna de smartcard in mijn FloppyDTV gestopt en kwam ik het volgende tegen in de logs.

Check for Digital Everywhere
FireDTV:GetCAMStatus() finished
FireDTV cam detected : True
FireDTV cam specs : manufacturer_code=8266, application_manufacturer=8266
FireDTV cam name : "AlphaCrypt"
FireDTV driver version: 5.0 (6070-3000) x64
FireDTV board version : HW 01.26.02, FW 02.04.04 build 61030
Digital Everywhere card detected
FireDTV:GetCAMStatus() finished
FireDTV:cam is inserted
FireDTV:cam is valid
FireDTV:cam is ready
FireDTV:cam is able to descramble

find free card for channel NPO 2
find card for channel NPO 2
Controller: got 1 tuning details for NPO 2
Controller: channel #1 DVBC:tv:Ziggo NPO 2 Freq:404000 ONID:500 TSID:10 SID:10002 PMT:0xB4 FTA:False LCN:2 SymbolRate:6875 Modulation:Mod256Qam
Controller: card:1 type:RadioWebStream is disabled
Controller: card:2 type:DvbIP is disabled
Controller: card:3 type:DvbC can tune to channel
Controller: found 1 card(s) for channel

Als ik de logs bekijk lijkt het wel te werken,NPO 1 werkte direct maar zodra ik naar NPO 2 schakel krijg ik na een tijdje weer de melding NPO 2 is gecodeerd maar kan niet duidelijk uit de logs halen waar deze melding dan zou moeten staan :(

• rudig
  • Laatst online: 13-11 19:24
Fta:false betekent dat de zender encrypted is! maar waarom je hem niet kan zien of decoderen misgaat kan ik hier ook niet uit halen

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-11 19:56
Welke software-versie staat er op de alphacrypt? Mogelijk dat je deze moet bijwerken. Volgens mij heb je minimaal firmware-versie 3.06 nodig stond me bij. De AlphaCrypt zelf lijkt wel te functioneren (immers je ziet m er netjes tussen staan), en ook de tuner werkt zoals het hoort, dus blijft over ofwel de authenticatie (dat zit gekoppeld aan je smartcard) ofwel de decryptie nadat authenticatie is gebeurt, en dat kan alleen als de software-versie up-to-date is.
De AlphaCrypt kan je in een PCMCIA-slot in bijvoorbeeld een laptop steken om de software bij te werken naar de juiste versie. Zie hiervoor o.a. http://www.alphacrypt.de/Ci-Modul-aktualisieren.41.0.html bij "CI-Module manuell am PC updaten" (wel eerst even je kennis van de Duitse taal oppoetsen dus ;) )
Versie 3.27 kan je hier downloaden:
https://www.mascom.de/upl...Update3_27_Classic_01.zip

kroegtijger wijzigde deze reactie 17-10-2014 10:52 (7%)

It´s not a lie, if you believe it

quote:
CIStem schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Timeshift kan ik niet zoveel over zeggen. Wat issue #2222 betreft zie ik dat er wat NOK ECM's zijn. Heb jij toevallig je OSCam wel zo ingesteld dat hij alleen de CHID's naar je reader laat gaan waar je toegang tot hebt?

Want sinds de installatie van mijn HDHomerun setup krijg ik weer een lading met ECM's voor een CHID die ik niet heb. Waarom ik ze nu ineens weer zie weet ik niet, vroeger kreeg ik ze alleen bij kanaalwissel. Ik dacht dat die voor de preview abbo's was. Als je die laat droppen door OSCam, in plaats van langs de kaart te laten halen, dan werkt het veel sneller en zou dit probleem wel eens opgelost kunnen zijn. Een handleiding heb ik hier neergezet.
Dat heb ik inderdaad wel, ik zal dan dit vanavond ook is proberen om te zetten. Wat natuurlijk niet verklaarbaar is, is dat het met een oudere versie (ouder in de 3.9 reeks, maar ook 3.4) werkt het wel. Met dezelfde OSCAM config. Ga het evengoed testen hor!

@Frank-nl nog bedankt voor het maken van de clients (versie 0.9.3).

• Kewl_boy
quote:
kroegtijger schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
Welke software-versie staat er op de alphacrypt? Mogelijk dat je deze moet bijwerken. Volgens mij heb je minimaal firmware-versie 3.06 nodig stond me bij. De AlphaCrypt zelf lijkt wel te functioneren (immers je ziet m er netjes tussen staan), en ook de tuner werkt zoals het hoort, dus blijft over ofwel de authenticatie (dat zit gekoppeld aan je smartcard) ofwel de decryptie nadat authenticatie is gebeurt, en dat kan alleen als de software-versie up-to-date is.
De AlphaCrypt kan je in een PCMCIA-slot in bijvoorbeeld een laptop steken om de software bij te werken naar de juiste versie. Zie hiervoor o.a. http://www.alphacrypt.de/Ci-Modul-aktualisieren.41.0.html bij "CI-Module manuell am PC updaten" (wel eerst even je kennis van de Duitse taal oppoetsen dus ;) )
Versie 3.27 kan je hier downloaden:
https://www.mascom.de/upl...Update3_27_Classic_01.zip
Als ik het me goed herinnerd heb ik ergens bij de instellingen van de TVserver van Mediaportal zien staan dat er op de Alphacrypt Classic versie 3.09 staat,maar misschien is het geen slecht idee om deze te updaten.
Je moet bij de mediaportal tv server handmatig aangeven dat je kaart een cam module heeft.
FF plaatje geleend:

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02:16
Heb mijn computer opnieuw geinstalleerd maar krijg nu met OSCAM een r02 Error activating card. Geen idee hoe dit kan en heb tot zover nergens een oplossing gevonden.

Ik heb Windows 7, de laatste mediaportal, Acamd 0.6.2.0. OSCAM. De mdapi ben ik nog niet aan toegekomen omdat ik nu al vastloop bij het installeren van OSCAM.

De Oscam die ik gebruik is al aardig oud. Is er ondertussen al een nieuwe beshcikbaar die werkt met de smargo reader? De kaart van Ziggo werkt gewoon, zojuist geactiveerd en in TV getest. Heb ook de USB drivers verander n.a.v. een eerdere post hier op het forum, maar dat mocht ook niet baten

opgelost - blijkt dus toch het kaartje te zijn :9

Waterkoker wijzigde deze reactie 20-10-2014 22:20 (4%)

quote:
CIStem schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

nou, 't maakt niet hor. Heb voor de zekerheid ook nog even de config in de huidige situatie gecheckt met TVHeadend 3.4 maar daar doen de zenders het gewoon. Zou het nog iets anders kunnen zijn denk je?

• Kewl_boy
quote:
Donderstraaltje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:
Je moet bij de mediaportal tv server handmatig aangeven dat je kaart een cam module heeft.
FF plaatje geleend:

[afbeelding]
Dankjewel voor het meedenken Donderstraaltje,heb de instellingen vanavond gecontroleerd en het vinkje stond aan helaas. Ook heb ik de Timeshifting op de maximale 30 seconden gezet omdat ik las dat dit ook wel eens kan helpen op de wiki van Mediaportal. Ik denk dat ik maar eens een ander programma ga zoeken. :(
Is je kaart nog wel activated?
Een floppydtv + alphacrypt is namelijk een van de best ondersteunde combi's die er maar is... echt vreemd dat het dan niet werkt.

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-11 19:56
quote:
Donderstraaltje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:17:
Is je kaart nog wel activated?
Een floppydtv + alphacrypt is namelijk een van de best ondersteunde combi's die er maar is... echt vreemd dat het dan niet werkt.
Ik vemoedt dan ook dat ofwel de smartcard niet goed is, ofwel dat de alphacrypt dermate vuil is dat de smartcard geen goed contact meer maakt met de alphacrypt. In het eerste geval is het een relatief goedkope fix, in het 2e geval zal je op zoek moeten gaan naar een vervangende alphacrypt.

It´s not a lie, if you believe it

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-11 14:18
Heeft er iemand gelezen over de FTDI drivers? Betekend dit wat voor de phoenix card reader en Smargo clones?

• Waterkoker
quote:
Nielson schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:44:
[...]
MediaPortal 1.6 als client en ArgusTV 2.2.2 als tv-server op Windows 7 SP1 x86. Acamd 6.20 voor het decrypten icm de daarbij meegeleverde mdapifilter (na naamswijziging van FTR naar ArgusTV een aangepaste versie). Als cardserver gebruik ik oscam 1.00-unstable_svn build #5319 met een smargo, maar die draai ik wel apart op dit linux gebakje.
Ik wil dezelfde setup opzetten. Alleen bij j deze setup loop ik vast net het installeren van MdapiPLUS. Tijdens de installatie wordt gevraagd naar een plugin folder. Welke plugin dien ik te installeren? Als ik dit oversla worden de mappen niet aangemaakt en zie ik geen files ingeladen worden.

Heeft iemand een idee en/of een alternatief hoe ik dit moet installeren. (eventueel een guide ter beschikking?)

Wil namelijk met mijn setup alleen recorden en ArgusTV lijkt mij hier een mooie oplossing voor omdat deze over een webinterface beschikt.

Waterkoker wijzigde deze reactie 23-10-2014 18:47 (10%)

quote:
layzzzz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:12:
Heeft er iemand gelezen over de FTDI drivers? Betekend dit wat voor de phoenix card reader en Smargo clones?
denk het wel. Te zot voor woorden, maar goed. Toch iedereen over op een linux implementatie :)
quote:
Dark0z schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:37:
[...]

Ik wil dezelfde setup opzetten. Alleen bij j deze setup loop ik vast net het installeren van MdapiPLUS. Tijdens de installatie wordt gevraagd naar een plugin folder. Welke plugin dien ik te installeren? Als ik dit oversla worden de mappen niet aangemaakt en zie ik geen files ingeladen worden.

Heeft iemand een idee en/of een alternatief hoe ik dit moet installeren. (eventueel een guide ter beschikking?)

Wil namelijk met mijn setup alleen recorden en ArgusTV lijkt mij hier een mooie oplossing voor omdat deze over een webinterface beschikt.
Je hebt je eigen antwoord al gegeven door de quote te plaatsen. MDAPI-Plus gaat niet werken. http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=67&t=3927 moet je gebruiken.

• Waterkoker
quote:
Sa1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:32:
[...]
Je hebt je eigen antwoord al gegeven door de quote te plaatsen. MDAPI-Plus gaat niet werken. http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=67&t=3927 moet je gebruiken.
probleem is dus dat ik niet precies weet hoe die file geinstalleerd moet worden. Heb uit een post van jouw in 2013 wel een soort van stappenplan gevonden. Is dit nog steeds relevant?

Wat k heb gedaan:

_laatste oscam geïnstalleerd
_MP 1.6 geïnstalleerd als cliënt
_Argustv 2.2.2 geïnstalleerd als server
_MySQL Microsoft opgezet voor installatie van argus
_aangepaste mdapi in recordfolder en geregistreerd
_ twee kaarten op cam 1 gezet en mdapi aangezet
_kanalen gescand in argustv, hierdoor heb ik twee mappen 1_1 en 2_1
_acamd 0620 in die twee mappen uitgepakt

Nu loop ik verder vast. Als ik in argustv kanalen scan dan die ik in channels niks. Weet niet hoe ik nu kanalen kan kijken of epg kan opzetten

Waterkoker wijzigde deze reactie 25-10-2014 18:23 (36%)

quote:
Dark0z schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:47:
[...]

probleem is dus dat ik niet precies weet hoe die file geinstalleerd moet worden. Heb uit een post van jouw in 2013 wel een soort van stappenplan gevonden. Is dit nog steeds relevant?

Wat k heb gedaan:

_laatste oscam geïnstalleerd
_MP 1.6 geïnstalleerd als cliënt
_Argustv 2.2.2 geïnstalleerd als server
_MySQL Microsoft opgezet voor installatie van argus
_aangepaste mdapi in recordfolder en geregistreerd
_ twee kaarten op cam 1 gezet en mdapi aangezet
_kanalen gescand in argustv, hierdoor heb ik twee mappen 1_1 en 2_1
_acamd 0620 in die twee mappen uitgepakt

Nu loop ik verder vast. Als ik in argustv kanalen scan dan die ik in channels niks. Weet niet hoe ik nu kanalen kan kijken of epg kan opzetten
dat klopt interdaad nog steeds.

• rudig
Voor degene die wel argus wil gebruiken en geen mediaportal of xbmc/Kodi is er hoop:

http://mediabrowser.tv/co...k-ends/page-7#entry142183
Hoezo is dit hoop?, wat maakt dit beter dan mepo of xbmc/kodi?

• Waterkoker
Helaas kom ik er niet uit.

Ik maak gebruik van

- Microsoft sql
- Argustv 2.2.2 server
- Mediaportal 1.6 client
- Oscam oscam-cygwin-svn-9665 (is dit juiste versie?)
- ACamd_0620 (ergens gevonden op internet, kan hier verschil inzitten?)
- mdapifilter.ax speciaal aangepast voor argustv (dmv command prompt geregistreerd.

Verder heb ik niks anders geinstalleerd.
De map MDPlugins in recorder is netjes aangemaakt na het registreren van mdapifilter.ax en na het timeshiften twee nieuwe folders ontstaan die matchen met mijn twee tv kaarten. Hierin heb ik acamd.rar uitgepakt en cardclient.conf aangepast naar
code:
1
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Voor Oscam heb ik een log kunnen draaien - lijkt mij goed.
Voor Acamd zie ik in de log "no smartcard interface defined" naar voren komen.

Heeft iemand enig idee waar dit fout gaat en/of ik iets over het hoofd zie? Ik kan nog geen tv bekijken en/of alle kanalen scannen in argustv

Hieronder heb ik alle logs en settings meegenomen.

Oscam log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
2014/10/27 23:20:14 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build r9665 (i686-pc-cygwin)
2014/10/27 23:20:14 0 s creating pidfile ./run/oscam.pid with pid 2112
2014/10/27 23:20:14 0 s services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded, rejected 0
2014/10/27 23:20:15 0 s userdb reloaded: 5 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2014/10/27 23:20:15 0 s signal handling initialized
2014/10/27 23:20:15 0 s monitor: initialized (fd=3, port=988)
2014/10/27 23:20:15 0 >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20-unstable_svn, build r9665 (i686-pc-cygwin)
2014/10/27 23:20:15 0 s newcamd: initialized (fd=6, port=15050)
2014/10/27 23:20:15 0 s -> CAID: 0604 PROVID: 000000
2014/10/27 23:20:15 2007CD50 h webif: decompressed 149835 bytes back into 363004 bytes
2014/10/27 23:20:15 2007CD50 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
2014/10/27 23:20:15 0 s Ziggo [mouse] creating thread for device /dev/com5
2014/10/27 23:20:15 0 s loadbalancer: can't read from file /cygdrive/c/Windows/TEMP/_oscam/stat
2014/10/27 23:20:15 0 s waiting for local card init
2014/10/27 23:20:15 2008BCB8 r Ziggo [mouse] Reader initialized (device=/dev/com5, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/10/27 23:20:16 2008BCB8 r Ziggo [mouse] card detected
2014/10/27 23:20:17 2008BCB8 r Ziggo [mouse] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 33 9E
2014/10/27 23:20:17 2008BCB8 r Ziggo [mouse] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
2014/10/27 23:20:17 2008BCB8 r Ziggo [mouse] Calculated work ETU is 93.00 us reader mhz = 600
2014/10/27 23:20:17 2008BCB8 r Ziggo [mouse] ATR Fsmax is 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed off 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
2014/10/27 23:20:18 2008BCB8 r Ziggo [mouse] detect irdeto card
2014/10/27 23:20:18 2008BCB8 r Ziggo [mouse] Irdeto SC 53 version 36 revision 1, patch level e
2014/10/27 23:20:18 2008BCB8 r Ziggo [mouse] caid: 0604, acs: 6.06, country code: NLD
2014/10/27 23:20:18 2008BCB8 r Ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2014/10/27 23:20:21 2008BCB8 r Ziggo [mouse] active providers: 4 (04e64c,ffffff,ffffff,ffffff)
2014/10/27 23:20:21 2008BCB8 r Ziggo [mouse] found card system irdeto
2014/10/27 23:20:21 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2014/10/27 23:20:22 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: 04E64C
2014/10/27 23:20:22 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] chid: 270F, date: 2007/12/22 - 2008/01/05
2014/10/27 23:20:22 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2014/10/17 - 2014/11/16
2014/10/27 23:20:22 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2014/10/17 - 2014/11/16
2014/10/27 23:20:22 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2014/10/17 - 2014/11/16
2014/10/27 23:20:28 2008BCB8 r Ziggo [irdeto] ready for requests
2014/10/27 23:20:28 0 s init for all local cards done
2014/10/27 23:20:28 0 s anti cascading disabled

acamd log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
#START#
C:\Program Files\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card2_1\ACamd.dll
23:31:01.756: ACamd v0.6.1.8
23:31:01.821: MD-API Version 01.03 - 01.06
23:31:01.824: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
23:31:01.824: structloaders: registering loader cardclient config
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient Newcamd
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient Newcamd2
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient CCcamN
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient Radegast
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient Camd35
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient EmuBox03
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient Gbox
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient GboxN
23:31:01.824: cardclients: registering cardclient MboxN
23:31:01.824: structloaders: registering loader smartcard data
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
23:31:01.824: feature: using feature SMARTCARD
23:31:01.824: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
23:31:01.824: registering Seca smartcard (id 53656361)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
23:31:01.824: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
23:31:01.824: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
23:31:01.824: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
23:31:01.824: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
23:31:01.824: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
23:31:01.824: registering NDS smartcard (id 56694732)
23:31:01.900: Monitor listen on port 57403
23:31:01.957: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
23:31:01.957: Engine [MD-API]
23:31:01.957: failed open C:\Program Files\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card2_1\smartcard.conf: No such file or directory
23:31:01.978: loading cardclient config from C:\Program Files\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card2_1\cardclient.conf
23:31:01.997: now using protocol version 525 (cdLen=8)
23:31:01.997: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
23:31:01.997: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
23:31:01.997: client 'Newcamd' ready
23:31:01.997: ** registered systems:
23:31:01.997: ** SC-NDS            (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Nagra          (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Conax          (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Viaccess       (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Seca           (pri -10)
23:31:01.997: ** SC-Irdeto         (pri -10)
23:31:01.997: ** Cardclient        (pri -15)
23:31:01.997: no smartcard interface defined!
23:31:01.999: 
23:31:21.517: Switch to [RawTransponder] mode

oscam.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[global]
nice = -1
WaitForCards = 1
pidfile       = ./run/oscam.pid
logfile=./oscam.log
usrfile       = ./log/oscamuser.log
cwlogdir      = ./cw
clienttimeout = 1

[monitor]
port = 988
aulow = 120
monlevel = 0

[newcamd]
key = 0102030405060708090A0B0C0D0E
port = 15050@0604:000000

[webif]

httpport = 8888
httpuser = admin
httppwd = oscam
httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255

oscam.server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[reader]
label = Ziggo
device = /dev/com5
mhz = 600
cardmhz = 600
#deprecated = 1
#detect = cd
protocol = mouse
emmcache = 1,3,2
group = 1
caid = 0604:0000
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey = 1122334455667788
fallback = 0

#[reader]
#label    = Ziggo
#protocol = newcamd
#key      = 0102030405060708091011121314
#device   = 192.168.0.250,15051
#account  = test,test
#group    = 1
#fallback = 1

• rudig
Als je de kanalen niet kan scannen in argus dan gaat er iets anders mis,scannen van kanalen staat los van oscam de namelijk.
Herkent argus je kaarten wel? Heb je de juiste cables.xml met juiste frequenties wel beschikbaar?
Welke melding krijg je bij scannen van kanalen?

@sa1, ik zei dat er hoop is voor degene die van mepo en xbmc af willen, meer niet. Persoonlijk mis ik in mepo argus install het simple kunnen bekijken van livetv met tablet. Xbmc heb ik niks mee verder. Mepo versie 2 ziet er goed uit maar nog teveel beta phase. Vandaar dat ik media browser die wel veel opties heeft voor andere clients en transcoding in zich heeft aan het overwegen ben
quote:
rudig schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:42:
Als je de kanalen niet kan scannen in argus dan gaat er iets anders mis,scannen van kanalen staat los van oscam de namelijk.
Herkent argus je kaarten wel? Heb je de juiste cables.xml met juiste frequenties wel beschikbaar?

@sa1, ik zei dat er hoop is voor degene die van mepo en xbmc af willen, meer niet. Persoonlijk mis ik in mepo argus install het simple kunnen bekijken van livetv met tablet. Xbmc heb ik niks mee verder. Mepo versie 2 ziet er goed uit maar nog teveel beta phase. Vandaar dat ik media browser die wel veel opties heeft voor andere clients en transcoding in zich heeft aan het overwegen ben
k bedoel er verder ook niets mee hor. Alleen als iemand het over 'hoop' heeft, dan ga ik er van uit dat het heel wat mis is met MePo en XBMC. Persoonlijk heb ik lange tijd MePo gebruikt, en gebruik nu XBMC. Beide producten hebben hun sterke punten maar ook zeker hun zwakke punten. Zo zal Mediabrowser dat ook hebben. Dit laatste product ken ik echter niet voldoende om daar een oordeel over te vellen (anders dan dat ik dit, meen ik, een aantal jaar terug als plugin gebruikte voor Windows Media Center). Maar goed, het is helder. Bedankt voor je reactie.

• Waterkoker
quote:
rudig schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:42:
Scannen van kanalen lukt wel maar beperkt - er komt verder geen melding. Ik heb alleen het zenderoverzicht en nog een aantal voor mij onbekende kanalen

cables.xml? Daar vertel je mij wat nieuws :) heb je die nodig om de juiste frequenties te scannen?
quote:
Dark0z schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:45:
[...]

Scannen van kanalen lukt wel maar beperkt - er komt verder geen melding. Ik heb alleen het zenderoverzicht en nog een aantal voor mij onbekende kanalen

cables.xml? Daar vertel je mij wat nieuws :) heb je die nodig om de juiste frequenties te scannen?
Klopt, daar staan de frequenties in die gescand worden, op Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel vindt je waarschijnlijk jouw frequenties wel. Buiten de frequenties staat daar ook welke QAM gescant moet worden.

• jingaling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-02 12:16
Beste mensen,

Kan iemand me een zetje geven?

Ik zou graag via de htpc en de computer Ziggo kanalen kijken via xbmc/kodi.

wat ik al heb is het volgende:

- 2x htpc (windows 8.1)
- 1x pc (windows 8.1)
- 1x synology 214play
- ziggo smartcard (oranje)
- hdhomerun 4dc
- phoenix TBS3102 cardreader

Hoe en waar moet ik beginnen?
Liefst een soort stappenplan wat ik het beste kan doen. Hier in dit forum staat alles door elkaar (raak de kluts kwijt zo :? )

Moet ik aangezien de coax eruit ligt hier in de kamers, doordat ik eerst kpn glasvezel had eerst zorgen dat de smartcard geactiveerd word bij familie of buren of hoeft dat niet persee?
Sluit ik de cardreader op de pc, hdhomerun, nas aan?

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval

p.s heb wel een paar gratis kanalen zonder card gescanned en die worden wel al gezien in xbmc

jingaling wijzigde deze reactie 28-10-2014 16:47 (5%)

quote:
jingaling schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:37:
Beste mensen,

Kan iemand me een zetje geven?

Ik zou graag via de htpc en de computer Ziggo kanalen kijken via xbmc/kodi.

wat ik al heb is het volgende:

- 2x htpc (windows 8.1)
- 1x pc (windows 8.1)
- 1x synology 214play
- ziggo smartcard (oranje)
- hdhomerun 4dc
- phoenix TBS3102 cardreader

Hoe en waar moet ik beginnen?
Liefst een soort stappenplan wat ik het beste kan doen. Hier in dit forum staat alles door elkaar (raak de kluts kwijt zo :? )

Moet ik aangezien de coax eruit ligt hier in de kamers, doordat ik eerst kpn glasvezel had eerst zorgen dat de smartcard geactiveerd word bij familie of buren of hoeft dat niet persee?
Sluit ik de cardreader op de pc, hdhomerun, nas aan?

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval

p.s heb wel een paar gratis kanalen zonder card gescanned en die worden wel al gezien in xbmc
1. Smart card op NAS, daar OSCAM op configureren.
2. HDHomerun installeren op NAS, uiteraard gewoon aan netwerk.
3. TVHeadend op NAS en configureren.
4. XBMC op clients

• MavhRik
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-11 19:04

MavhRik

Marcel

Hallo,

Ik gebruik Argus TV inclusief de Argus recorder om mijn 4 tuners aan te sturen.
Nu heb ik vier kanalen waarvan de EPG niet wordt opgepakt... ze zijn exact hetzelfde ingesteld als alle andere kanalen...

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ik kom uit Goes en zit dus in het Delta kabel gebied, vandaar ook die paar zenders :-)

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Zie je op een normale decoder wel EPG info bij die zenders?

• rudig
Bij mij doet argus soms ook wel is moeilijk met epg als een kanaal opnieuw is ingesteld. Meestal verwijder ikmhet kanaal en koppel ik hem opnieuw en werkt het dan wel.

• jingaling
quote:
Sa1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:13:
[...]
1. Smart card op NAS, daar OSCAM op configureren.
2. HDHomerun installeren op NAS, uiteraard gewoon aan netwerk.
3. TVHeadend op NAS en configureren.
4. XBMC op clients
Bedankt voor je antwoord.

Heb nu de smartcard aangesloten op de nas.
Oscam geinstalleerd op de nas (weet niet hoe ik dat moet configureren status is wel 2x ok)
Hdhomerun wilt niet installeren op de nas, geeft service kan niet starten aan geprobeert te stoppen en weer starten geen resultaat kan misschien ook door de versie komen. (ook melding ongeldig bestandsformaat gehad maar denk wel dat ik de goeie pakte
http://syno.dierkse.nl/ uiteraard evansport versie geprobeerd, mijn nas firmware is DSM 5.1-4977 en de evansport is firmware: 4458 (DSM 5.0-4458) kan dat het zijn waarom hij niet wilt installeren?

tv headend kan ik wel installeren heb hem nu uitgezet misschien blokkeert die de hdhomerun misschien was niet t geval (maar zou niet weten hoe ik die dan moet configureren weet wel dat hij geinstalleerd kan worden.

Moet mijn ziggo kaartje sowieso al geactiveerd worden in een andere setopbox of maakt dat niet uit?

Nogmaals bedankt

• layzzzz
Je Ziggo-kaart moet geactiveerd zijn in je setup-box om oscam werkend te krijgen. Hoe je oscam moet instellen kan je in dit topic teruglezen.
DSM 5.1 wordt inderdaad niet formeel ondersteund, of het daarom niet werkt dat weet ik niet. Je kunt overigens die dierkse toevoegen aan je package sources, hoef je niet zelf te zoeken naar de juiste versie.

• Waterkoker
Alles is geluk :) Alleen meerde recordings op één kaart moet ik nog uitvogelen. Dit werkte eerste wel maar na herstarten van de pc ineens niet meer. Erg bedankt voor support tot zover.

Nog twee vragen:

- dien ik frequenties van Ziggo zelf te updaten in cables.xml of kan dit ook automatisch?
- als ik via een webapplicatie/app opnames wil inplannen dien ik dan argusTV te gebruik of Mediaportal (of kan beide?). ArgusTV heb ik als server en Mediaportal als client

• jingaling
quote:
layzzzz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:53:
Je Ziggo-kaart moet geactiveerd zijn in je setup-box om oscam werkend te krijgen. Hoe je oscam moet instellen kan je in dit topic teruglezen.
Heb nu de kaart geactiveerd bij de buren.
Ik weet niet hoe ik de oscam moet configureren, aangezien er over dreamboxen en ubuntu vaak gesproken word. Ik heb hem op de nas geinstalleerd en dan kom ik op de oscam site en hoe dan verder?
En dan heb ik de package van dierkse toegevoegd, die kan niet geinstalleerd worden aangezien mijn firmware anders is. Hoop dat CIstem zijn handleiding snel online komt. Is er nog een andere mogelijk eventueel? Of als iemand me op een andere manier zou willen helpen zou helemaal super zijn.
quote:
Sa1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:27:
DSM 5.1 wordt inderdaad niet formeel ondersteund, of het daarom niet werkt dat weet ik niet. Je kunt overigens die dierkse toevoegen aan je package sources, hoef je niet zelf te zoeken naar de juiste versie.
Dus denk ik dat ik moet wachten doe hem er wel bij.
Of is er nog een goede andere manier met hetzelfde resultaat ben bang als kpn glasvezel het signaal eraf gooit dat er geen tv meer is :F
En ziggo kun je nog niet via de pc kijken for the time being om te overbruggen.

jingaling wijzigde deze reactie 29-10-2014 17:53 (44%)

Voor OScam config op een synology nas is voldoende terug te vinden in deze thread. Zelf heb ik ook vaak m'n configs gepost, ook de werkende.

Echter als je de drivers niet aangeslingert krijgt, dan zal je de TVheadend versie moeten pakken die native HDHomerun aanspreekt. Deze is echter niet beschikbaar via Dierkse en zal je dus zelf moeten compileren / installeren.

Gezien echter de vragen die je hier stelt vrees ik er voor dat dit niet in jouw confort zone zit.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:05
Heeft er iemand een recente kloppende transponderlijst van UPC (Haarlem)?

Ik had een goed werkende setup met een HDHomerun en Argus TV maar daar heb ik sinds een paar weken problemen mee. Bij tv kijken of opnemen kon ik geen kanalen meer vinden. Ik besloot een herinstallatie te doen maar daarbij worden geen kanalen meer gevonden.

Met Mediaportal tvserver vind ik wel zenders maar dan ontbreken er een paar (Comedy Central en Veronica). Een lijst zou dus kunnen helpen bij het onderzoeken van het probleem.

Heeft er iemand ervaring met Nextpvr? Dat is mogelijk nog een alternatief om te gebruiken
quote:
jingaling schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:56:
[...]
Hoop dat CIstem zijn handleiding snel online komt. Is er nog een andere mogelijk eventueel? Of als iemand me op een andere manier zou willen helpen zou helemaal super zijn.
[...]
In ieder geval heb ik al wel wat online staan. Als je de allerlaatste TVHeadend gebruikt dan krijg je daarbij een ingebouwde driver die iets sneller schijnt te zijn (oke, ik heb die geschreven dus ik ga daar niets over zeggen :+).

Mijn tip is om vooral bij iedere regel even te kijken wat het precies doet. Er dwalen handleidingen rond op het internet waar de helft onzinnig is en in sommige gevallen juist voor problemen zorgt. Mijn insteek is dat je in ieder geval ongeveer weet hoe het werkt. DVB-C op je PC krijgen is nu eenmaal iets waarvan je moet weten hoe het werkt omdat de configuratie gewoon best lastig kan zijn.

En het punt is dat het typen van een handleiding meer werk is dan in het echt uitleggen. Zou haast een DVB-C meeting gaan voorstellen 8)7...

• jingaling
quote:
Sa1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:16:
Voor OScam config op een synology nas is voldoende terug te vinden in deze thread. Zelf heb ik ook vaak m'n configs gepost, ook de werkende.

Echter als je de drivers niet aangeslingert krijgt, dan zal je de TVheadend versie moeten pakken die native HDHomerun aanspreekt. Deze is echter niet beschikbaar via Dierkse en zal je dus zelf moeten compileren / installeren.

Gezien echter de vragen die je hier stelt vrees ik er voor dat dit niet in jouw confort zone zit.
Klopt het configuren of compilen heb ik nog nooit gedaan. En je hebt zoveel versie's dat het ook lastig is weten welke in mijn geval bruikbaar is.

• jingaling
quote:
CIStem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:08:
[...]

In ieder geval heb ik al wel wat online staan. Als je de allerlaatste TVHeadend gebruikt dan krijg je daarbij een ingebouwde driver die iets sneller schijnt te zijn (oke, ik heb die geschreven dus ik ga daar niets over zeggen :+).

Mijn tip is om vooral bij iedere regel even te kijken wat het precies doet. Er dwalen handleidingen rond op het internet waar de helft onzinnig is en in sommige gevallen juist voor problemen zorgt. Mijn insteek is dat je in ieder geval ongeveer weet hoe het werkt. DVB-C op je PC krijgen is nu eenmaal iets waarvan je moet weten hoe het werkt omdat de configuratie gewoon best lastig kan zijn.

En het punt is dat het typen van een handleiding meer werk is dan in het echt uitleggen. Zou haast een DVB-C meeting gaan voorstellen 8)7...
Thx ga ik doornemen en proberen een beetje wegwijs in te worden (hoop dat dat lukt)
Hoop niet dat mijn synology dsm 5.1 versie te hoog is en anders moet het maar op een andere manier.
Met de handleiding heb je gelijk, maar toen dacht ik al de spullen die je aangaf te moeten halen, hey dat heb ik ook dus dan zal het wel moeten lukken.
En ik denk dat velen een goeie tutorial erg op prijs zouden stellen (waaronde ik :) )

Haha een meeting met medetweakers over een onderwerp waar iedereen geinterresseerd is, is ook wel lache denk ik. :)

En nogmaals bedankt voor het begrip dat we er niet allemaal helemaal niet in thuis zijn geld ook voor Sa1 :)

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Hmmm vandaag een mailing gehad van Delta oa. over een verbeterde beveiliging van de smartcard:
quote:
Verbeterde beveiliging van smartcards
Op 4 november 2014 wordt de beveiliging van DELTA DIGITALE TV verbeterd. Om deze verbeterde beveiliging door te voeren worden er gedurende die week signalen naar de smartcard gestuurd. Televisieapparatuur (digitale ontvangers, CI+ televisies) die niet door DELTA ondersteund wordt, kan hier mogelijk problemen van ondervinden. Als uw digitale ontvanger of CI+ televisie in deze periode langer dan een week heeft uitgestaan, kan het zijn dat u bij opnieuw opstarten ca. 30 seconden moet worden totdat u weer beeld heeft. Kijk voor een lijst met ondersteunde televisieapparatuur op onze website.
Zou dat problemen gaan geven?

• Waterkoker
In ArgusTV heb ik onlangs al mijn channels,service verwijderd en daarop een nieuwe card scan uitgevoerd en alle services geoppeld en channels aangemaakt waarbij epg grabbing aanstaan. Alleen nu wilt EPG grabbing niet meer lukken. Heeft iemand enig idee hoe dit te fiksen is mbt argustv? of zijn er betere alternatieven?

• MavhRik

MavhRik

Marcel

quote:
Dark0z schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:04:
In ArgusTV heb ik onlangs al mijn channels,service verwijderd en daarop een nieuwe card scan uitgevoerd en alle services geoppeld en channels aangemaakt waarbij epg grabbing aanstaan. Alleen nu wilt EPG grabbing niet meer lukken. Heeft iemand enig idee hoe dit te fiksen is mbt argustv? of zijn er betere alternatieven?
Er zijn wel wat problemen met de laatste 2.3 RC versie van Argus, of gebruik jij nog de 2.2 versie?
http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?p=34735#p34735

Ikzelf heb ook een probleem (zie: inVision in "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]" en http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=60&t=5258) en nog vervelender: http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=4955

Toch blijf ik bij Argus... (ik reboot mijn server / media center woonkamer) zelden (laatst had hij een uptime van ruim zes maanden), waardoor probleem 2 mee te leven valt...).
Ik heb nog wel gekeken naar andere backends (maand geleden ofzo) ,maar toch bij Argus gebleven!

• rudig
Koppelen van kanalen in Argus met Epg gaat idd vaker mis, meestal verwijder ik het kanaal en voeg hem opnieuw toe. Dan heeft ie wel een epg. Maar handig is het idd niet

• Robbiedobbie
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Robbiedobbie

<3 Procrastination

Ik ben nu al eventjes aan het kijken om een tvheadend server op te zetten op mijn homeserver. Deze zou ik dan via mijn Raspberry Pi willen bekijken. Het gaat me niet echt om live tv, maar meer om opnames te kunnen maken die ik later terug kan bekijken via de raspberry pi. Ik wil hierbij wel de HD kwaliteit kunnen benutten, aangezien het anders niks toe zal voegen op een analoge hdd recorder die ik al jaren heb.

Nu heb ik eventjes zitten kijken, en kom ik op de volgende setup uit:
  • TechnoTrend TT-TVStick CT2-4400
  • Een smartcard reader. Eerst was ik deze tegen gekomen, maar die is niet meer verkrijgbaar. Nu was ik deze tegengekomen, maar misschien is er nog een andere ergens verkrijgbaar MET behuizing ;).
  • Ziggo Smartcard (heb ik al in mijn bezit)
Ik zit nog met een paar dingen. Volgens internet werkt die TechnoTrend op linux, waardoor hij dus om zou moeten kunnen gaan met tvheadend. Klopt dit? Verder vraag ik me af of die smartcard reader geschikt is, en ook op linux functioneert (Volgens mij wel, want zover ik kan zien maakt hij gebruik van een ftdi serial->usb converter voor de aansluiting).

Ook ben ik bang dat mijn server het opnemen niet bij kan benen. Hoeveel processor kracht heb je nodig om 1 hd stream naar schijf weg te schrijven? Momenteel heb ik een eigen gebouwd zuinig servertje met een Intel Celeron G1610 welke dus een dualcore 2.6 ghz is. Natuurlijk is het wel een x86-64 architectuur.

Wat denken jullie over de hardware? De software vogel ik wel uit, dus daar maak ik me niet zo'n druk om.
quote:
Robbiedobbie schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:23:
Ook ben ik bang dat mijn server het opnemen niet bij kan benen. Hoeveel processor kracht heb je nodig om 1 hd stream naar schijf weg te schrijven?
Niet veel aangezien de software niet meer doet dan de juiste zender uit de transport stream halen. Deze is al MPEG4 dus daar gebeurt veder niets mee. Het decrypten van de zender dmv de ingebouwde softcam kost wel wat kracht maar dat lukt zonder problemen met meerdere zenders tegelijk op zo'n Celeron.

• Robbiedobbie
  • Nu online

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
Nielson schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:52:
[...]
Niet veel aangezien de software niet meer doet dan de juiste zender uit de transport stream halen. Deze is al MPEG4 dus daar gebeurt veder niets mee. Het decrypten van de zender dmv de ingebouwde softcam kost wel wat kracht maar dat lukt zonder problemen met meerdere zenders tegelijk op zo'n Celeron.
Dat is al fijn om te horen.

Dan ga ik nog proberen de komende dagen wat extra zekerheid te krijgen over die tv kaart, en dan ga ik maar eens bestellen. Misschien dat ik volgend weekend kan beginnen met de configuratie :)
quote:
Robbiedobbie schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:23:
[...]
Ik zit nog met een paar dingen. Volgens internet werkt die TechnoTrend op linux, waardoor hij dus om zou moeten kunnen gaan met tvheadend. Klopt dit?
[...]
Ligt aan je kernel versie. De details lees je hier. Heb je versie 2 dan moet je een behoorlijk recente versie hebben.
quote:
Verder vraag ik me af of die smartcard reader geschikt is, en ook op linux functioneert (Volgens mij wel, want zover ik kan zien maakt hij gebruik van een ftdi serial->usb converter voor de aansluiting).
Dat is een kloon van deze. Je hebt gelijk over de FTDI chip, maar je moet wel weten dat een andere eis is dat hij een clock van 6 MHz kan genereren en gebruiken. Dat is in ieder geval met beide producten geen probleem, dus dat zit helemaal goed.
quote:
Ook ben ik bang dat mijn server het opnemen niet bij kan benen. Hoeveel processor kracht heb je nodig om 1 hd stream naar schijf weg te schrijven? Momenteel heb ik een eigen gebouwd zuinig servertje met een Intel Celeron G1610 welke dus een dualcore 2.6 ghz is. Natuurlijk is het wel een x86-64 architectuur.
Ik doe recording + live tv + descrambling op een Celeron 847. Denk dat je met die G1610 prima uit de voeten kunt.

• Robbiedobbie
  • Nu online

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
CIStem schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:18:
[...]

Ligt aan je kernel versie. De details lees je hier. Heb je versie 2 dan moet je een behoorlijk recente versie hebben.
Die pagina was ik inderdaad al tegen gekomen. Ik heb geen idee welke versie ik krijg als ik hem nu online bestel (probably versie 2 dan), maar ik run sowieso Arch linux, welke nogal bleading edge is. Verder ben ik ook niet vies van een eigen compiled kernel. (Ik ben als hobby zelfs een keer begonnen een eigen kernel te schrijven :P).

Hoe meer ik lees, hoe zekerder ik raak over het feit dat dit allemaal wel moet werken. Ik denk dat ik vanavond de boel gewoon ga bestellen 8)
Timeshift uitdagingen TVHeadend lijken opgelost: http://forum.kodi.tv/show...30&pid=1828206#pid1828206 Hoop op een snelle update van Dierkse :)
@CIStem als je kijkt naar de versies van Dierkse, in welke versie zit jouw HDHomerun aanpassing? 3.9.xxxx? Want dan ga ik op dat moment natuurlijk de 'drivers' verwijderen van de Synology.
quote:
Sa1 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:22:
@CIStem als je kijkt naar de versies van Dierkse, in welke versie zit jouw HDHomerun aanpassing? 3.9.xxxx? Want dan ga ik op dat moment natuurlijk de 'drivers' verwijderen van de Synology.
Volgens mij is dat 3.9.1824 (commit g4fb3066). Vanaf 3.9.1972 (commit g9bb73c1) scant de code alleen bij opstarten naar HDHomerun devices (zie bug #2418). Er is nog geen knop in de GUI om zelf te scannen, dus je moet je HDHomerun aan hebben staan tijdens het opstarten van TVHeadend (leek me geen probleem). Mocht je een bug tegenkomen dan graag melden, dan gaan we die oplossen.

Ik gebruik die code nu bijna een maand zonder problemen. Heb echt nul problemen gehad met m'n HDHomerun en werkt praktisch out-of-the-box _/-\o_ . En omdat ie in de meterkast staat is de signaalkwaliteit bijna altijd tussen de 90-100 procent.

• Kruidje20
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:27
Hallo allemaal,

Dacht ik sinds kort mijn htpc met digital devices tv kaart aan de gang te hebben heeft UPC alle kanalen omgegooid. Met de hand de kanalen aanpassen in Mediaportal lukte deels, maar niet helemaal.
Bovendien is het in de toekomst niet handig. Als UPC in de toekomst de frequenties blijft toevoegen en aanpassen dan is dat niet handig voor de familie. Ik vraag mij nog steeds af hoe ik dat het beste kan doen.
Jammer, want ik had webgrabplus+ eindelijk draaien en ook het opnemen vanuit slaapstand werkte prima.

Nu UPC alles heeft veranderd kan ik weer opnieuw beginnen. Nou kan ik de frequenties handmatig toevoegen aan een XML bestand, maar dat lijkt mij ook niet handig, als UPC weer nieuwe gaat toevoegen.
Nextpvr en argus TV hebben de zelfde problemen, dus daar schiet ik ook niks mee op.

Nou lees ik op internet ook over Openelec met live TV, en dat lijkt mij best goed. Heeft iemand ervaring met TVheadend en UPC digitale TV ongecodeerd? Worden de kanalen netjes gescand en weergegeven? Op basis van goede feedback zou ik het wel willen proberen, maar als er teveel problemen zijn niet.
En dan heeft Openelec nog 2 problemen: deinterlacing en Webgrabplus. Er werd mij altijd verteld dat als je TV wilt hebben dat je er niet onderuit komt om Windows te draaien in verband met videodrivers. Volgens Hardware.info is dat nog steeds zo, maar is dat waar? En dan heb ik nog het probleem dat webgrabplus minder goed draait onder Linux dan onder Windows. Hoe kan ik dan weer een goede EPG toevoegen aan Openelec?

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik kom er niet meer uit en ik wil mijn tv kaart weer graag gebruiken.

• Frank-NL
  • Niet online
Heb je een artikel uit 2008 gelezen ofzo? Deinterlacing werkt al jaren net zo goed of beter dan op Windows. OE heeft zelfs Yadif als optie.

Probeer het eens. OE kan je vanaf usb draaien en tvheadend is goed te configureren via een browser.
Via autodiscovery worden wijzigingen in het netwerk prima bijgehouden. EPG pik ik via Ziggo gewoon uit de dvb stream.

• ruud1234821
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-03-2016
Aan mijn PC met daarop MediaPortal heb ik twee tuners hangen; een dual DVB-T USB tuner en sinds kort ook een Terratec H7 USB DVB-C/T tuner. Beiden worden gebruikt in combinatie met Caiway; Caiway zendt het volledige basispakket ongecodeerd uit, en geeft de meest populaire zenders ook via DVB-T door.

Recent heb ik Film1 aangevraagd, en daarvoor van Caiway een CI+-CAM en Smartcard ontvangen. Deze lijken prima te werken in de Terratec H7; ik kan met MediaPortal de Film1-kanalen bekijken en opnemen.

Echter, momenteel lijk ik alle betaalde zenders te kunnen ontvangen, bijvoorbeeld ook HBO. Afstemmen op dezelfde kanalen op mijn TV geeft de melding 'Scrambled signal', dus de zenders zijn wel degelijk gescrambled.

Is het gebruikelijk dat je initieel alle zenders kunt ontvangen? Ik heb de smartcard nu bijna een week, en na enkele dagen officieel geactiveerd via de Caiway website (maar voor activatie werkte het decoderen ook al).

Ik neem aan dat Caiway nog een 'entitlement management message' gaat sturen waarmee de toegang tot de overige zenders geblokeerd wordt; iemand enig idee met welke frequentie Caiway deze verstuurd (op Wikipedia: Conditional access staan intervallen genoemd van 12 minuten tot 6 weken).

Of is er mogelijk een andere reden dat ik nog steeds alle zenders kan kijken, bijvoorbeeld dat Caiway bij deze hardware-combinatie de overige zenders niet kan blokkeren (volgens mij las ik op dit forum van iemand een bericht dat EMM messages niet ondersteund werden door zijn hardware)...
quote:
ruud1234821 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:58:
Is het gebruikelijk dat je initieel alle zenders kunt ontvangen? Ik heb de smartcard nu bijna een week, en na enkele dagen officieel geactiveerd via de Caiway website (maar voor activatie werkte het decoderen ook al).
Hangt af van het beleid van je provider. Vroeger had Multikabel/Ziggo ook een zogenaamde preview periode die automatisch geactiveerd werd op het moment dat de smartcard werd geregistreerd. Tegenwoordig doet Ziggo dat niet meer, maar misschien heeft Caiway nog wel zo'n preview periode beleid. Zo'n preview periode wordt ook via een pakket geregeld met als bijzonderheid dat zo'n pakket nooit meer een heractivatie krijgt vanuit de RTV headend. Afhankelijk van de hardware kan je via het CAM menu wat informatie opvragen over de pakketten die geregistreerd zijn op de smartcard en mogelijk kan je met hulp van wat Caiway lotgenoten achterhalen welke pakketten dat zijn.
quote:
Frank-NL schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:40:
Heb je een artikel uit 2008 gelezen ofzo? Deinterlacing werkt al jaren net zo goed of beter dan op Windows. OE heeft zelfs Yadif als optie.

Probeer het eens. OE kan je vanaf usb draaien en tvheadend is goed te configureren via een browser.
Via autodiscovery worden wijzigingen in het netwerk prima bijgehouden. EPG pik ik via Ziggo gewoon uit de dvb stream.
Eens! Deinterlancing gaat prima, op een Intel HD GFX is het nog niet 100% super, maar wordt kei hard aan gewerkt. Ondertussen kun je zonder problemen aan de slag met softwarematige deinterlacing, kijk ik zelf ook mee, echt totaal geen issue.

Ook de EPG statement snap ik niet, EPG gewoon uit de DVB stream halen inderdaad, niet aan de slag met externe tools als het niet nodig is.

• Kruidje20
quote:
Sa1 schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:12:
[...]
Eens! Deinterlancing gaat prima, op een Intel HD GFX is het nog niet 100% super, maar wordt kei hard aan gewerkt. Ondertussen kun je zonder problemen aan de slag met softwarematige deinterlacing, kijk ik zelf ook mee, echt totaal geen issue.

Ook de EPG statement snap ik niet, EPG gewoon uit de DVB stream halen inderdaad, niet aan de slag met externe tools als het niet nodig is.
Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik waardeer het erg als mensen elkaar helpen. Ik heb nog een paar vragen en opmerkingen:

1. Ik heb het artikel niet uit 2008 hoor, maar hardware.info heeft recent nog een test met een aantal platformen gedaan voor htpc gebruik. Ze vinden dat je dan beter Linux dan Windows kunt gebruiken. AMD staat er ook niet zo goed voor met zijn Linux drivers. de reputatie van Nvidia is een stuk beter. Of software deinterlacing gaat met AMD, moet ik eerst uitproberen. Ik gebruik trouwens een AMD A6-5400K. (bijna hetzelfde als een 6400K)

http://nl.hardware.info/r...ra-hd-h264-en-h265-getest

2. Sinds Versie 4 heeft Openelec geen live modus meer, en daar baal ik best een beetje van, want dan hoef ik niet zo veel aan de hand te halen om het te proberen. Ik weet trouwens niet of versie 4.2 hem weer terug heeft, maar als ik naar de video's van YouTube kijk denk ik van niet.

3. De reden dat ik Webgrabplus gebruik is omdat UPC maar 2 dagen via DVB doet. Ga je dus een weekendje weg dan heb je al een probleem omdat UPC alleen voor vandaag en morgen doet.
Webgrabplus haalt de informatie van de website Horizon.tv, daar zet UPC de informatie voor een hele week, dat is veel handiger. Mediaportal importeerde vervolgens het xml bestand en klaar is kees. Ik moet dan op zoek naar iets anders als ik Openelec wil gebruiken, maar ik weet nog niet wat.

4. Hoe gaat TVHeadend om het veranderen van frequenties? Want UPC veranderd geregeld zijn kanalen.
Ik kan ik niet zo snel zien wat voor frequenties TVheadend scant, wel waar hij start en dat hij gebruik maakt van QAM64 en 6900, maar UPC gebruikt nu toch QAM256? Hebben mensen hier ervaring mee?

Ik hoop dat mensen deze paar vragen kunnen beantwoorden en mij kunnen helpen, want ik ben groot fan van Linux.

• D-e-n
Ik lees over veranderde en toegevoegde frequenties bij UPC. Dat verklaart mijn problemen dan wellicht. Kan iemand vertellen wat nu de laatste zijn?

• jingaling
Beste mensen,

Na heel veel hulp van Sa1 te hebben gekregen, waarvoor vele dank. _/-\o_
Zijn we gestuit op deze log:

2014-11-03 22:31:07.725 [ INFO]:main: Log started
2014-11-03 22:31:08.399 [ DEBUG]:fsmonitor: watch /dev
2014-11-03 22:31:08.400 [ DEBUG]:fsmonitor: watch /dev/dvb
2014-11-03 22:31:10.480 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter7/frontend0
2014-11-03 22:31:12.560 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter6/frontend0
2014-11-03 22:31:14.640 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter5/frontend0
2014-11-03 22:31:16.720 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter4/frontend0
2014-11-03 22:31:25.164 [ INFO]:dvr: Creating new configuration ''
2014-11-03 22:31:25.167 [ INFO]:cwc: Attemping to connect to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:cwc: Connected to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module eit created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module uk_freesat created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module uk_freeview created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module viasat_baltic created
2014-11-03 22:31:25.169 [ INFO]:cwc: Attemping to connect to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.170 [ INFO]:cwc: Connected to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.175 [ DEBUG]:opentv: dictionary skyit loaded
2014-11-03 22:31:25.176 [ DEBUG]:opentv: dictionary skyeng loaded
2014-11-03 22:31:25.177 [ DEBUG]:opentv: dictonaries loaded

[ 8983.402455] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.408474] DVB: registering adapter 1 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.415159] HDHomeRun1: DVB Frontend registered
[ 8983.419770] HDHomeRun1: Registered DVB adapter1
[ 8983.424624] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data1 created
[ 8983.430304] hdhomerun: userhdhomerun connected
[ 8983.434832] hdhomerun: creating dvb device for 14100EBD-2
[ 8983.440411] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.446388] DVB: registering adapter 2 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.453080] HDHomeRun2: DVB Frontend registered
[ 8983.457670] HDHomeRun2: Registered DVB adapter2
[ 8983.462390] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data2 created
[ 8983.468066] hdhomerun: userhdhomerun connected
[ 8983.472549] hdhomerun: creating dvb device for 14100EBD-3
[ 8983.478116] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.484177] DVB: registering adapter 3 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.490858] HDHomeRun3: DVB Frontend registered
[ 8983.495484] HDHomeRun3: Registered DVB adapter3
[ 8983.500182] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data3 created
[ 8983.505916] hdhomerun: userhdhomerun connected

Hoe nu verder we krijgen het niet werkend?

- 214play evansport DSM 5.1-4977
- oscam 1.20^^r9785-7
- tvheadend 3.9.1942-1
- hdhomerun 1.0.1-1

Bedankt alvast.
quote:
jingaling schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:16:
[...]
2014-11-03 22:31:10.480 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter7/frontend0
2014-11-03 22:31:12.560 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter6/frontend0
2014-11-03 22:31:14.640 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter5/frontend0
2014-11-03 22:31:16.720 [ ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter4/frontend0
[...]
There is your error O-). En in 3.9.1942 zit toch gewoon de native plugin? Of hebben ze die niet meegecompileerd?

• Frank-NL
  • Niet online
quote:
Kruidje20 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:54:
[...]

Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik waardeer het erg als mensen elkaar helpen. Ik heb nog een paar vragen en opmerkingen:

1. Ik heb het artikel niet uit 2008 hoor, maar hardware.info heeft recent nog een test met een aantal platformen gedaan voor htpc gebruik. Ze vinden dat je dan beter Linux dan Windows kunt gebruiken. AMD staat er ook niet zo goed voor met zijn Linux drivers. de reputatie van Nvidia is een stuk beter. Of software deinterlacing gaat met AMD, moet ik eerst uitproberen. Ik gebruik trouwens een AMD A6-5400K. (bijna hetzelfde als een 6400K)

http://nl.hardware.info/r...ra-hd-h264-en-h265-getest
In het artikel staat Zeker het gebrek aan hardwarematige deinterlacing maakt dat wie TV wil kijken via een HTPC eigenlijk niet om Windows heen kan (of je moet een zware CPU kiezen en de nodige softwarematige trucs toepassen).

Als ik die stelling zie zou ik de rest van het artikel ook niet al te serieus nemen want het is gewoon onzin wat ze hier beweren:

Voor Intel:
VPP BOB was made working in the meantime on SNB, IVB and HSW. IVB supports MADI (Motion Adaptive Deinterlacing), though there is a little bug in the driver that it produces little artifacts. On HSW even MCDI (Motion Compensation Deinterlacing) and MADI is working now.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=165707

Voor AMD/NVIDIA:
- Bitstream Audio (including DTS-HD, TrueHD, LPCM 7.1)
- max resolution: 2048 x 1152
- mpeg2, mpeg4, h264, vc1 advanced accleration
- Bob and Temporal deinterlacing via vdpau
- 110% speed as with the fglrx implementation
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=174854
quote:
2. Sinds Versie 4 heeft Openelec geen live modus meer, en daar baal ik best een beetje van, want dan hoef ik niet zo veel aan de hand te halen om het te proberen. Ik weet trouwens niet of versie 4.2 hem weer terug heeft, maar als ik naar de video's van YouTube kijk denk ik van niet.
Voor live modus kan je de .img gebruiken. Anders gebruik je 2 usb sticks en installeer je via de eerste op de tweede. Wel zeker weten dat je de goede drive selecteert voordat je je harde schijf uitwist :)
quote:
3. De reden dat ik Webgrabplus gebruik is omdat UPC maar 2 dagen via DVB doet. Ga je dus een weekendje weg dan heb je al een probleem omdat UPC alleen voor vandaag en morgen doet.
Webgrabplus haalt de informatie van de website Horizon.tv, daar zet UPC de informatie voor een hele week, dat is veel handiger. Mediaportal importeerde vervolgens het xml bestand en klaar is kees. Ik moet dan op zoek naar iets anders als ik Openelec wil gebruiken, maar ik weet nog niet wat.
Ziggo heeft 3 dagen. Wat ik doe is dat de HTPC in ieder geval elke nacht wakker wordt zodat er ook altijd een actuele EPG is. Daarnaast stel je opnames gewoon in via een patroon: neem programma X op zender Y elke werkdag rond XX op.
quote:
4. Hoe gaat TVHeadend om het veranderen van frequenties? Want UPC veranderd geregeld zijn kanalen.
Ik kan ik niet zo snel zien wat voor frequenties TVheadend scant, wel waar hij start en dat hij gebruik maakt van QAM64 en 6900, maar UPC gebruikt nu toch QAM256? Hebben mensen hier ervaring mee?

Ik hoop dat mensen deze paar vragen kunnen beantwoorden en mij kunnen helpen, want ik ben groot fan van Linux.
Ziggo heeft ook QAM256. Geen probleem. Wat ik doe bij tvheadend is 1 mux (transponder) toevoegen en de rest gaat vanzelf. Maar je kan ook een predefined mux kiezen via tvheadend als je het netwerk aanmaakt. De rest wordt via autodiscovery vanzelf goed gezet.
quote:
Frank-NL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:34:
[...]
In het artikel staat Zeker het gebrek aan hardwarematige deinterlacing maakt dat wie TV wil kijken via een HTPC eigenlijk niet om Windows heen kan (of je moet een zware CPU kiezen en de nodige softwarematige trucs toepassen).
[...]
Mijn TV is prima in staat om zelf de deinterlacing te doen, ik snap niet waarom je dit aan je HTPC zou overlaten?
Had hier even een heel stuk getyped maar omdat ik technisch het verhaal niet goed genoeg kan uitleggen haal ik het weg. Komt er op neer dat het niet perse waar is en ook niet perse onwaar. Zet het op de htpc eens uit en kijk of je tv het doet. Niet alle TV's doen dit zoals mijn vorige, mijn huidige wel en daarom heb ik het dan ook op mijn htpc uit gezet.

Maar over het geheel heb je aan windows nog vaak wel de betere keus, zeker als je ook een tv-kaart hebt en blu-ray playback wilt. Openelec (maar xbmc in het algemeen) is erg leuk maar is het nog net niet vs mediaportal. Verschillen worden kleiner maar zijn zeker nog groot te noemen.

Uiteindelijk valt het denk ik in de categorie: net waar je mee tevreden bent, geen enkele optie is echt slecht meer.
Als ik een persoonlijke mening mag geven: Heb een pesthekel aan interlaced een source, het waarom laat ik achterwege maar ze zouden alles gewoon in progressive moeten geven en dan zou het een hoop ellende schelen.

• Waterkoker
quote:
Frank-NL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:34:
[...]
Ziggo heeft 3 dagen. Wat ik doe is dat de HTPC in ieder geval elke nacht wakker wordt zodat er ook altijd een actuele EPG is.
Doe je dit wakker maken d.m.v. windows task manager? En hoeveel tijd heeft het ongeveer nodig om actuele EPG op te halen?

• rudig
@Dark0z, meeste htpc software zorgt zelf voor een wakeup van het systeem, zelf gebruik ik mediaportal met argus. Die word zelf wakker om epg updates te doen, maar ook voor opnames. Systeem staat dus default uit en gaat vanzelf aan vanuit een stand-by mode die men S3 noemt

• EiSl
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Alternatieve site met frequentie + QAM overzichten: www.dtvmonitor.com/nl/

EiSl wijzigde deze reactie 05-11-2014 13:00 (18%)

• Kruidje20
Ik heb gisteren dus geprobeerd om Openelec met een usb stick live te draaien, en ik ben gematigd positief.

Nadat ik tvheadend had aangezet in Openelec, kon ik hem op mijn pc configureren. Vervolgens vulde ik de network ID in (43136) en koos ik voor UPC als profiel. Alle kanalen werden keurig gevonden en werkte ook, sommige kanalen waren verkeerd, maar ik moest xbmc gewoon de database weer opnieuw laten inlezen. Verder doet de tv gids het via de DVB prima. Zelfs de kleurcodes werken goed en de categorieen doen het ook.
Ook de post processing werkt beter dan ik had verwacht. Gewoon op auto zetten in XBMC en het beeld was eigenlijk prima.

Er zijn nog paar dingen waar ik echter mee zit:

1. Via Mediaportal had ik dus een heleboel extra mogelijkheden. Zo had ik series opnemen via sommige skins in XBMC, en kon ik ook Webgrabplus gebruiken om de tv-gids tot 7 te krijgen. Nadeel is als de bron waar hij het vandaan haalt veranderd of stopt dan heb je een probleem. Via DVB werkt dat betrouwbaarder.
Series record zou ik ook met de hand kunnen doen, maar dan haalt hij de info volgens mij niet uit de EPG.

Ik heb nog niet gevonden om Mediaportal goed werkend te krijgen met UPC. Zeker als UPC steeds de freqenties veranderd maakt het er dan niet makkelijker op. Enige mannier om het deels werkend te krijgen is het XML bestand van UPC aan te passen en de freqenties toe te voegen, maar iets zegt mij dat het makkelijker kan. Bovendien: voor de familie is dat niet makkelijk. Als ik weg ben en UPC past alles weer aan dan zit de familie zonder TV. Weet iemand misschien hoe het als nog beter kan in Mediaportal?

2. Het grootste probleem is de afstandsbediening. In Windows 8 draaide ik Eventghost. Ik gebruik op dit moment een conceptronic remote CLLRMCE en die kon ik via Eventghost mappen en helemaal instellen zoals ik dat wilde. Daarmee kon ik hem ook uit de slaapstand halen. Openelec herkend de remote maar deels. De standaard knoppen als terug en de pijltjes werken, maar lang niet allemaal. Eventghost is er alleen niet voor Linux, en een andere mannier zou ik zo snel niet weten (of ik moet gaan stoeien met keyboard.xml, maar daar heb ik weinig verstand van)

Een alternatieven AB zou ik niet weten zo snel. Een CEC adapter vind ik met meer dan 40 euro erg prijzig en ik weet niet 100% zeker of hij ook werkt met mijn TV (een Sony Bravia uit 2008, Full HD)
Een alternatief is dan de Flirc. Op internet lees ik wel dat het niet mogelijk is de numpad te mappen (meerdere keren op een toets drukken om meerdere tekens te krijgen) Wat zouden eventueel nog alternatieven kunnen zijn volgens jullie? Ik wil geen android smartphone gebruiken.

Hoopelijk kan iemand mij met deze 2 problemen verder helpen

Update: na langer onderzoek ben ik er achter gekomen dat ook bij TVheadend niet alle zenders werken. Zenders als NPO en RTL werken. Maar de belgen zoals Canvas en Een weer niet. Ik denk dat ik daar weinig aan kan doen en dat ik eerst moet wachten tot UPC zijn zaakjes op orde heeft.

Kruidje20 wijzigde deze reactie 05-11-2014 19:15 (5%)

• Waterkoker
quote:
rudig schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:09:
@Dark0z, meeste htpc software zorgt zelf voor een wakeup van het systeem, zelf gebruik ik mediaportal met argus. Die word zelf wakker om epg updates te doen, maar ook voor opnames. Systeem staat dus default uit en gaat vanzelf aan vanuit een stand-by mode die men S3 noemt
Opnamens lukt mij wel maar epg had ik nog niet ontdekt in ArgusTV. Dus als ik in dit overzicht 'start guide grabbing' op 05:00 zet, dan wordt de pc uitzichzelf wakker op dat tijdstip voor epg?

• rudig
Jep helemaal correct, werkt hier al 6 jaar perfect
quote:
jingaling schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:16:
Beste mensen,

Na heel veel hulp van Sa1 te hebben gekregen, waarvoor vele dank. _/-\o_
Zijn we gestuit op deze log:

2014-11-03 22:31:07.725 [ INFO]:main: Log started
2014-11-03 22:31:08.399 [ DEBUG]:fsmonitor: watch /dev
2014-11-03 22:31:08.400 [ DEBUG]:fsmonitor: watch /dev/dvb
2014-11-03 22:31:25.164 [ INFO]:dvr: Creating new configuration ''
2014-11-03 22:31:25.167 [ INFO]:cwc: Attemping to connect to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:cwc: Connected to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module eit created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module uk_freesat created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module uk_freeview created
2014-11-03 22:31:25.168 [ INFO]:epggrab: module viasat_baltic created
2014-11-03 22:31:25.169 [ INFO]:cwc: Attemping to connect to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.170 [ INFO]:cwc: Connected to localhost:15050
2014-11-03 22:31:25.175 [ DEBUG]:opentv: dictionary skyit loaded
2014-11-03 22:31:25.176 [ DEBUG]:opentv: dictionary skyeng loaded
2014-11-03 22:31:25.177 [ DEBUG]:opentv: dictonaries loaded

[ 8983.402455] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.408474] DVB: registering adapter 1 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.415159] HDHomeRun1: DVB Frontend registered
[ 8983.419770] HDHomeRun1: Registered DVB adapter1
[ 8983.424624] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data1 created
[ 8983.430304] hdhomerun: userhdhomerun connected
[ 8983.434832] hdhomerun: creating dvb device for 14100EBD-2
[ 8983.440411] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.446388] DVB: registering adapter 2 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.453080] HDHomeRun2: DVB Frontend registered
[ 8983.457670] HDHomeRun2: Registered DVB adapter2
[ 8983.462390] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data2 created
[ 8983.468066] hdhomerun: userhdhomerun connected
[ 8983.472549] hdhomerun: creating dvb device for 14100EBD-3
[ 8983.478116] DVB: registering new adapter (HDHomeRun)
[ 8983.484177] DVB: registering adapter 3 frontend 0 (HDHomeRun ATSC)...
[ 8983.490858] HDHomeRun3: DVB Frontend registered
[ 8983.495484] HDHomeRun3: Registered DVB adapter3
[ 8983.500182] hdhomerun: device /dev/hdhomerun_data3 created
[ 8983.505916] hdhomerun: userhdhomerun connected

Hoe nu verder we krijgen het niet werkend?

- 214play evansport DSM 5.1-4977
- oscam 1.20^^r9785-7
- tvheadend 3.9.1942-1
- hdhomerun 1.0.1-1

Bedankt alvast.
Ben inderdaad behoorlijk lang bezig geweest bij jingaling, van vrijwel niets werkend, hebben we nu het merendeel werkend.

Stappen die we hebben genomen zijn:
1. Bootstrap installatie op de 214Play
2. ipkg / usbutils
3. Juiste instellingen op de fysieke reader
4. Oscam werkend krijgen -> werkt
5. HDHomerun werkend (via driver package) -> werkt, we kunnen via commandline een scan doen
6. tvheadend wekend

Bij de laatste zijn we gestrand. Installatie gaat goed, maar daarna houdt het op. Bij de tuners staat niets. In de log komt hetvolgende terug:
code:
1
2
3
4
2014-11-03 22:31:10.480 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter7/frontend0
2014-11-03 22:31:12.560 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter6/frontend0
2014-11-03 22:31:14.640 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter5/frontend0
2014-11-03 22:31:16.720 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter4/frontend0

Aangezien het een homerun met 4 tuners is, zou dat het best wel is kunnen zijn.

Heb zelf vrijwel exact dezelfde config op een paar verschillen na:
Andere synology (1812+ t.o.v. 214Play)
DSM 5.0 t.o.v. 5.1 Beta

Buiten dat, weet ik niet goed waarom het niet werkt. De bootstrap was erg lastig aangezien hij niet gewoon op de site van Synology staat (Wiki), heb hem via één of andere duitse site gehaald. Lijkt het echter goed te doen, aangezien ook usbutils en nano gewoon goed werken. Weet verder ook niet of dit van invloed is op de module configuratie.

@CIStem, jij gaf aan dat in de 3.9.1827 al jouw aanpassing zou zitten voor de hdhomerun. Zowel bij jingaling als bij mij wordt er niets 'automatisch' herkend als de drivers (het hdhomerun package) er niet is. Ik wilde hier wachten op 3.9.1972 omdat jij aangaf dat hier nog wijzigingen in doorgevoerd zijn. We draaien nu op 3.9.1942. Heb jij enig idee hoe we dit werkend kunnen krijgen?
quote:
Sa1 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:10:
[...]
Ben inderdaad behoorlijk lang bezig geweest bij jingaling, van vrijwel niets werkend, hebben we nu het merendeel werkend.
[...]
code:
1
2
3
4
2014-11-03 22:31:10.480 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter7/frontend0
2014-11-03 22:31:12.560 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter6/frontend0
2014-11-03 22:31:14.640 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter5/frontend0
2014-11-03 22:31:16.720 [  ERROR]:linuxdvb: unable to open /dev/dvb/adapter4/frontend0

[...]
Het valt mij in ieder geval op dat er een behoorlijke offset zit in het adapter nummer, en dat dat toevallig ook nog eens 4 is. De vraag is dan ook of die paden wel bestaan, of dat TVHeadend er een potje van maakt.

Wat betreft compileren met native support voor de HDHomerun: er zijn twee opties. De eerste optie is een statische compilatie, maar dat doet hij alleen als je er expliciet om vraagt. De tweede is detectie van de libhdhomerun header files, maar dat werkt natuurlijk ook niet vanzelf bij cross-compilatie. Met andere woorden: als je zelf niets doet dan compileerd hij die code dus niet mee. Nou is dat hele cross-compilen best wel te doen als je dit zou gebruiken. Het zou wel echt heel onaardig zijn van mij om je met dat antwoord te laten zitten, want er is nogal wat extra werk nodig voordat het compiled.

Ik zal je wel even een link sturen voor een gecompileerde git versie van TVHeadend voor Evansport.

• layzzzz
@Kruidje, je kan je afstandbediening makkelijk mappen met LIRC lees je daarin eens in. Wanneer jij weg bent en UPC past frequenties aan zal je toch echt zelf de nieuwe services moeten mappen, dit kan eenvoudig met de webinterface omdat tvheadend (nieuwe) muxes zelf detecteerd.
quote:
CIStem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:49:
[...]

Het valt mij in ieder geval op dat er een behoorlijke offset zit in het adapter nummer, en dat dat toevallig ook nog eens 4 is. De vraag is dan ook of die paden wel bestaan, of dat TVHeadend er een potje van maakt.

Wat betreft compileren met native support voor de HDHomerun: er zijn twee opties. De eerste optie is een statische compilatie, maar dat doet hij alleen als je er expliciet om vraagt. De tweede is detectie van de libhdhomerun header files, maar dat werkt natuurlijk ook niet vanzelf bij cross-compilatie. Met andere woorden: als je zelf niets doet dan compileerd hij die code dus niet mee. Nou is dat hele cross-compilen best wel te doen als je dit zou gebruiken. Het zou wel echt heel onaardig zijn van mij om je met dat antwoord te laten zitten, want er is nogal wat extra werk nodig voordat het compiled.

Ik zal je wel even een link sturen voor een gecompileerde git versie van TVHeadend voor Evansport.
Super, tnx! We gaan het proberen!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

quote:
inVision schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:20:
Hmmm vandaag een mailing gehad van Delta oa. over een verbeterde beveiliging van de smartcard:

[...]

Zou dat problemen gaan geven?
Om maar antwoord te geven op me eigen vraag... tot nu toe werkt alles nog gewoon!

• Kruidje20
quote:
layzzzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:00:
@Kruidje, je kan je afstandbediening makkelijk mappen met LIRC lees je daarin eens in. Wanneer jij weg bent en UPC past frequenties aan zal je toch echt zelf de nieuwe services moeten mappen, dit kan eenvoudig met de webinterface omdat tvheadend (nieuwe) muxes zelf detecteerd.
Ik vind het op zich ook geen heel groot probleem hoor achteraf, maar er moet dan wel een structuur in zitten wat ik kan begrijpen. Ik weet trouwens niet of het handig is naar Openelec te gaan: ik heb de Windows teslotte cadeau gehad en alles werkt prima. (behalve dus de TV kaart)

Ik ben toch nog maar even met mijn Windows installatie aan de slag gegaan. NextPVR had een nieuwe versie uitgebracht. Via de website Chelloo.com vond ik de aangepaste freqenties. Deze heb ik netjes in een bestand gezet zodat NextPVR deze kan lezen. Bijna alle zenders werden keurig gevonden en die deden het ook. Alleen sommige regionale, de britse en de belgische zender vindt hij helemaal niet. De belgen zouden op freqentie 298750 moeten zitten. Maar NextPVR en Mediaportal vinden hier geen kanalen op.

Het leukste moet echter nog komen. Ik heb een trial geinstalleerd van DVBviewer. Deze vond alle kanalen echter wel. Canvas zit daarbij op freqentie 298750 volgens DVBviewer en ook de EPG werkt prima.
Ik snap er daarom helemaal niks van. Waarom doet DVBviewer alles wel goed, en NextPVR, Mediaportal, en TVHeadend niet? Als ik daarnaast de gegevens van DVBviewer en Mediaportal vergelijk zijn ze precies hetzelfde. De PMT, netwerk ID, transport stream, het klopt allemaal, maar ik heb geen beeld. (als ik handmatig een kanaal toevoeg met Mediaportal)

Zou iemand weten waarom DVBviewer de enige is die naar behoren werkt? En om nou mijn Windows te vervangen door Openelec....
Bovendien werkt mijn afstandsbediening ook onder Windows het beste.

Hopelijk kan iemand mijn verhaal begrijpen, want het kan verwarrend overkomen. Als er vragen zijn, stel ze gerust.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 10:27
quote:
CIStem schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:52:
[...]

Mijn TV is prima in staat om zelf de deinterlacing te doen, ik snap niet waarom je dit aan je HTPC zou overlaten?
Ja, maar nu zou je dus zelf gaan zitten switchen tussen 1080i en 1080p, of dat leuk is...

En aangezien de meeste gewoon 1080p heeft op htpc, zou hardware matige deiterlacing wel handig zijn.

devil-strike wijzigde deze reactie 07-11-2014 12:42 (13%)

• El Gitto
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-11-2017
quote:
Kruidje20 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:35:
[...]

Zou iemand weten waarom DVBviewer de enige is die naar behoren werkt? En om nou mijn Windows te vervangen door Openelec....
Bovendien werkt mijn afstandsbediening ook onder Windows het beste.

Hopelijk kan iemand mijn verhaal begrijpen, want het kan verwarrend overkomen. Als er vragen zijn, stel ze gerust.
Heb je wel voor iedere regel de juiste modulatie ingesteld (256 of 64) in het tuningbestand van nextpvr?

• Kruidje20
quote:
El Gitto schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:10:
[...]

Heb je wel voor iedere regel de juiste modulatie ingesteld (256 of 64) in het tuningbestand van nextpvr?
Elke regel maakt gebruik van 256, behalve die van het testbeeld, die gebruikt 64.

• D-e-n
@kruidje
Welke regio zit je? Ik zit in Noord-Holland (Haarlem) en heb met een zelfgemaakte xml alles uiteindelijk gevonden. De schrijfwijze van de frequenties luistert erg nauw heb ik gemerkt.
Ik moet nu het probleem met Argustv nog oplossen want dat heeft de voorkeur ivm de clientsoftware.

• Kruidje20
quote:
D-e-n schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:38:
@kruidje
Welke regio zit je? Ik zit in Noord-Holland (Haarlem) en heb met een zelfgemaakte xml alles uiteindelijk gevonden. De schrijfwijze van de frequenties luistert erg nauw heb ik gemerkt.
Ik moet nu het probleem met Argustv nog oplossen want dat heeft de voorkeur ivm de clientsoftware.
Ik zit ook in Noord-Holland, om precies te zijn in Zaandam. Zou ik mogen vragen welke software je daarvoor gebruik hebt? Zover ik weet gebruikt alleen Mediaportal en Argus XML bestanden. NextPVR gebruikt .ini bestanden, dus waarschijnlijk zal het dan Mediaportal of Argus zijn wat je gebruikt. Mediaportal heeft de voorkeur bij mij, omdat die het beste met XBMC samenwerkt. Het opnemen van series kan bijvoorbeeld niet bij Argus via de EPG in XBMC. Mediaportal is daarnaast makkelijker te configureren vind ik persoonlijk.

Ik blijf het alleen raar vinden dat Mediaportal geen kanalen vind als ik frequentie 298750 met de hand zoek, terwijl dvbviewer het wel doet.

Ik hoop echt dat je me ergens verder me kan helpen want ikzelf zou niet weten hoe ik de Belgische en Britse zenders terugkrijg. Want waarom krijg ik dan de andere zenders (NPO, RTL SBS) allemaal wel goed op dezelfde manier?

• jingaling
quote:
CIStem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Heb tvheadend versie van je link geinstalleerd en uiteraard de oude versie enzo verwijderd, maar bij het installeren van de "nieuwe" versie start hij op met een blanco pagina zowel geprobeert te openen in chrome en in explorer. Misschien toch iets niet helemaal goed met deze versie?
Bedankt voor alle hulp.

• D-e-n
@kruidje
Het is Mediaportal inderdaad. Ik kan de xml wel even knippen en plakken?

Vanwege de Android-app gebruikte ik het zelden maar ik dacht dat je ook met Argus de gids kon bedienen.

• Kruidje20
quote:
D-e-n schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:31:
@kruidje
Het is Mediaportal inderdaad. Ik kan de xml wel even knippen en plakken?

Vanwege de Android-app gebruikte ik het zelden maar ik dacht dat je ook met Argus de gids kon bedienen.
Als je dat voor mij zou willen doen dan zou ik je erg dankbaar zijn. Dan kan ik morgen kijken of het lukt.

• D-e-n
Ik heb een oude upc xml bewerkt door er andere frequenties in te zetten. Ik heb hem even gedeeld.

https://www.dropbox.com/s...ID_50146-nov2014.xml?dl=0

Overigens doet bij mij de EPG het nu dus niet in de XBMC client

• ScuL
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06:38
Ik ben op zoek naar een DVB-C tuner voor een HTPC project bij m'n ouders thuis.

Eisen voor de tuner:
* Moet DVB-C in HD kunnen ontvangen
* Moet compatible zijn met Ziggo
* Het liefst een PCI-e model
* [optioneel] 2 tuners zodat hij zowel kan opnemen als weergeven

Ik heb heel hard gezocht naar PCI-e kaarten die compatible zijn met Ziggo maar heel veel kaarten die ik vind waren beschikbaar in 2007-2009 en nu niet meer.

Op de Ziggo klantensite zie ik wel dat je een aparte CAM kunt bestelen met smartcard maar dat kost al weer bijna 100€, het liefst heb ik een kaart waar al een geschikt CA-slot op zit zodat de smartcard daar direct in kan.

Iemand advies?

ProMods ETS2 uitbreiding

• rudig
Voor zover ik weet kon Allen de anysee dat. Dus zul je nu iets met een cardreader setup moeten doen
Pagina: 1 ... 38 ... 60 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True