Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom pak je nu niet mediaportal met je cardserver en alles op Windows? Zo draait het bij mij ook allemaal op 1 systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:46:
Waarom pak je nu niet mediaportal met je cardserver en alles op Windows? Zo draait het bij mij ook allemaal op 1 systeem
Omdat ik W8.1 draai op mijn server, en die drivers van de cablestar werken daar niet mee samen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 24-08-2014 17:50 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Bose321 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:27:
Oke dan weet ik genoeg. Is een Raspberry snel genoeg als card reader server en ook als DVB server met TVheadend? Of is het beter om hier gewoon een volwaardig systeem voor te gebruiken? Misschien dat het zappen van zenders bijvoorbeeld dan niet zo snel is op een RPI.
Je kan zelf even NPO1 HD testen, wanneer deze vloeiend wordt afgespeeld zullen de andere kanalen geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Dat is dus een beetje het probleem. Als ik NPO 1, of NPO 1 HD probeer krijg ik al de melding dat er een scrambler nodig is. Dat is toch raar? Ik lees overal dat deze gewoon te kijken moet zijn...

Ik ben nu die Phoenix cardreader aan het bestellen. Hoop dat ik hem deze maand dit jaar binnen krijg uit China. :9 Toch maar voor de dure DHL levering gekozen, heb geen zin om weken te wachten.

edit: Als ik de CI module eruit haal kan ik wel gewoon NPO 1 kijken. NPO 1 HD is helaas nogal een pixelfeest als het beeld snel beweegd. Oftewel: een Raspberry is niet vlot genoeg?

[ Voor 30% gewijzigd door Bose321 op 25-08-2014 00:32 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29
Ikzelf zit bij UPC en zou graag ook via de UPC smartcard de tv opties gaan gebruiken met mijn Synology nas, maar misschien dat iemand dit weet.

Is het momenteel alleen mogelijk om FTA kanalen te kijken? Of ook CI+ kanalen? Zodat je dus niet alleen Nederland 1,2,3 in HD hebt maar ook de rest van de kanalen in je pakket.

Misschien dat @schumi die weet aangezien die een setup heeft met een synology.

*Even het topic wat beter doorgelezen, en lees dus dat je alleen de kanalen in het standaard pakket +- 30 zenders kan kijken. Vraag me echter af of in dit basis pakket bijvoorbeeld dan ook alle RTL zenders in HD zitten? en SBS? Als dit onder die 30 zenders valt dan zou het nog wel interessant zijn.

Iemand met UPC die dit kan bevestigen dat zonder de module je wel de NL, RTL, SBS zenders in HD kan kijken?

[ Voor 33% gewijzigd door Senaxx op 25-08-2014 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bose321 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:06:
Dat is dus een beetje het probleem. Als ik NPO 1, of NPO 1 HD probeer krijg ik al de melding dat er een scrambler nodig is. Dat is toch raar? Ik lees overal dat deze gewoon te kijken moet zijn...

Ik ben nu die Phoenix cardreader aan het bestellen. Hoop dat ik hem deze maand dit jaar binnen krijg uit China. :9 Toch maar voor de dure DHL levering gekozen, heb geen zin om weken te wachten.

edit: Als ik de CI module eruit haal kan ik wel gewoon NPO 1 kijken. NPO 1 HD is helaas nogal een pixelfeest als het beeld snel beweegd. Oftewel: een Raspberry is niet vlot genoeg?
Ik heb op m'n slaapkamer een raspberry, hiermee kijk ik gewoon HD tv, welliswaar via tvheadend, maar moet volgens mij geen verschil maken qua signaal. Wel is het zo, mijn rasp gebruik ik alleen als client, hier hangt verder niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 03:04:
Ikzelf zit bij UPC en zou graag ook via de UPC smartcard de tv opties gaan gebruiken met mijn Synology nas, maar misschien dat iemand dit weet.

Is het momenteel alleen mogelijk om FTA kanalen te kijken? Of ook CI+ kanalen? Zodat je dus niet alleen Nederland 1,2,3 in HD hebt maar ook de rest van de kanalen in je pakket.

Misschien dat @schumi die weet aangezien die een setup heeft met een synology.

*Even het topic wat beter doorgelezen, en lees dus dat je alleen de kanalen in het standaard pakket +- 30 zenders kan kijken. Vraag me echter af of in dit basis pakket bijvoorbeeld dan ook alle RTL zenders in HD zitten? en SBS? Als dit onder die 30 zenders valt dan zou het nog wel interessant zijn.

Iemand met UPC die dit kan bevestigen dat zonder de module je wel de NL, RTL, SBS zenders in HD kan kijken?
Volgens mij zaten alleen NPO 1, 2 en 3 in HD bij de FTA zenders. En interdaad, het coderings systeem wat UPC gebruikt is voor zover ik gelezen heb, niet te decoderen d.m.v. een OScam of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 03:04:
Kun je gewoon vinden op de UPC site: http://www.upc.nl/televis...gitale-kabel-tv-en-radio/

Dus alleen NL 1,2 en 3 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 17:29
Nielson schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Kun je gewoon vinden op de UPC site: http://www.upc.nl/televis...gitale-kabel-tv-en-radio/

Dus alleen NL 1,2 en 3 in HD.
Bedankt, maar maakt het voor mij momenteel minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Sa1 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Ik heb op m'n slaapkamer een raspberry, hiermee kijk ik gewoon HD tv, welliswaar via tvheadend, maar moet volgens mij geen verschil maken qua signaal. Wel is het zo, mijn rasp gebruik ik alleen als client, hier hangt verder niets aan.
Ik heb net zoals Sa1 ook een Pi op de slaapkamer wat alleen dient als client, de HD kanalen spelen gewoon vloeiend af. Kan je in TVHeadend niet kijken of er foutmeldingen voorkomen, ik denk eerder dat het je signaal is dan dat de Pi dat niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Het probleem is dat ik OpenElec draai, waar dus ook XBMC altijd op loopt en voor 80+ load zorgt. Als ik steeds heel snel het XBMC proces kill lijkt het wel prima te lopen verder. Hebben jullie wel eens gekeken naar de load percentages? Ik wil namelijk wel wat hoofdruimte over houden als ik HD kanalen afspeel. Ik weet niet of dat nog van belang is, maar er komt ook nog OsCam op draaien, dus misschien dat dat nog voor extra load zorgt?

Ik weet niet zeker of het is wat jullie bedoeling, maar ik wil de raspberry dus als server gebruiken, niet als client. Gewoon een headless server waar tvheadend op komt zodat ik het IP invul in XBMC op mijn PC en daarop kan kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 25-08-2014 19:52 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Bose321 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:50:
Het probleem is dat ik OpenElec draai, waar dus ook XBMC altijd op loopt en voor 80+ load zorgt. Als ik steeds heel snel het XBMC proces kill lijkt het wel prima te lopen verder. Hebben jullie wel eens gekeken naar de load percentages? Ik wil namelijk wel wat hoofdruimte over houden als ik HD kanalen afspeel. Ik weet niet of dat nog van belang is, maar er komt ook nog OsCam op draaien, dus misschien dat dat nog voor extra load zorgt?

Ik weet niet zeker of het is wat jullie bedoeling, maar ik wil de raspberry dus als server gebruiken, niet als client. Gewoon een headless server waar tvheadend op komt zodat ik het IP invul in XBMC op mijn PC en daarop kan kijken.
De 80% load klopt volgens mij niet, als je de Pi als headless server wilt gaan gebruiken zou ik eerder voor Raspbian oid gaan. Ik gebruik de Pi omgekeerd als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb ondertussen mijn cardreader binnen. Met een nieuwe Raspberry Pi met debian heb ik alles aangesloten. Na het installeren van TVHeadend wilde ik mijn adapter selecteren, maar deze staat er niet! Als ik dmesg uitvoer zie ik wel iets voobij komen met de Technisat, maar niet als een dvb device, enkel als een USB device.

Iemand enig idee? Ik heb wel een Raspberry werkend, maar daar zit Openelec op, wat dus ook XBMC draait. Dit is net even te zwaar om ook nog naast de server te draaien. Ik moet dus echt alleen de server hebben.

[ Voor 164% gewijzigd door Bose321 op 30-08-2014 00:10 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
In oscam.conf zie ik een fout. Oscam praat via newcamd met tvheadend in je config staat newcamd uit
code:
1
2
3
4
5
6
#[newcamd]
#port                          = 15050@0604:000000
#key                           = 0102030405060708091011121314
#allowed                       =
#keepalive                     = 1
mgclient                      = 0

let op de # in je oscam config files dit betekend namelijk negeren.
oscam.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r9730
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
#serverip                      = 127.0.0.1
logfile                       = /storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.softcam.oscam/log/oscam.log
nice                          = -1
usrfile                       = /storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.softcam.oscam/log/oscamuser.log
cwlogdir                      = /storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.softcam.oscam/log/cw

#[cache]

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
boxtype                       = dreambox
user                          = oscam

[webif]
httpport                      = 8888
httpuser                      = oscam
httppwd                       = oscam
httpallowed                   = 0.0.0.0-255.255.255.255
aulow                         = 120
hideclient_to                 = 15

[newcamd]
port          = 15050@0604:000000
key           = 0102030405060708091011121314

Ook klopt je DES-key in TVHeadend niet, dit moet 0102030405060708091011121314 zijn.Port : 15050 ipv 8888 dat is alleen de webinterface.

Ik zou hier nog even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Thanks voor de tips. Ik heb ondertussen het al werkend gekregen, dus had mijn post even opgeschoond. Het is jammer dat het alleen maar aan het bufferen is op Openelec. Die raspberry trekt dat echt niet.

Weet jij toevallig hoe ik mijn tuner werkend krijg op een normale linux distro?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Bose321 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:16:
Thanks voor de tips. Ik heb ondertussen het al werkend gekregen, dus had mijn post even opgeschoond. Het is jammer dat het alleen maar aan het bufferen is op Openelec. Die raspberry trekt dat echt niet.

Weet jij toevallig hoe ik mijn tuner werkend krijg op een normale linux distro?
Yup dat staat hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Had ik al gevolgd, haalde niks uit. Ik draai raspbian. Ik had alles uitgevoerd daar zonder enige errors, maar het wordt alsnog niet als een DVB device gezien. Ik krijg ook helemaal geen /dev/dvb folder op een of andere manier... zou mooi zijn als het net als Openelec gewoon plug & pray is.

Zelfs als ik de firmware van mijn OpenElec systeem kopieer naar mijn raspbian systeem werkt het niet...

edit: Terug naar kernel 3.10.25+ en het werkt. 8)7 Oscam ook werkend.

edit2: blijkbaar is de adapter die gezien wordt nu DVB-T zodat ik alleen een sataliet kan instellen. DVB-C lijkt niet herkend te worden ofzo. Leek zo goed te gaan. |:( |:( 8)7 8)7

edit3:
Met het command scan /usr/share/dvb/dvb-c-nl-Ziggo worden wel alle zenders weergegeven! Dat lijkt dan in ieder geval goed nieuws tot zo ver. Ik heb de firmware geinstalleerd (hij wilde een specifieke firmware naam laden, dus die had ik even goed gedaan. Nu is het volgens TVheadend een DVB-S). Nog altijd geen succes in TVheadend dus.

Na die scan en een herstart van de tvheadend service ziet hij hem opeens wel als DVB-C! Nu heb ik alles weer ingesteld als eerst, maar zie ik maar 4 muxes. Daarop kan ik maar een hand vol zenders vinden. Op mijn andere systeem vond hij 32 muxes en 300+ kanalen.

Ondertussen alles handmatig gescanned en de muxes toegevoegd. SD zenders werken prima, maar de RPI wordt vol belast bij HD-zenders. ;w

[ Voor 77% gewijzigd door Bose321 op 30-08-2014 21:22 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien Argus wat onhandig zenders scant en veel handmatig werk met zich meebrengt leek het me handig als argus anders gaat scannen.

Zijn er anderen die die wens ook hebben en dit zichtbaar willen maken op het Argus forum?
Zie link

http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=49&t=5189

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook flink problemen gehad met argus maar ben mooi terug gegaan naar mediaportal... vond ik uiteindelijk na flink testen toch nog altijd de beste tv server. Argus veroorzaakte zelfs heel veel problemen hier en daarbij is het lang niet zo handig in elkaar gezet als de mediaportal server. Maar wat jij daar schrijft meen ik geen last van gehad te hebben weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de frequenties van ziggo goed in cables..xml zetten, met name de wisseling van qam64 naar qam256 zorgde voor wegvallende kanalen. Door NIT Scanning te doen kan dit voorkomen worden, maar de NIT implementatie is niet volledig. Ietwat onhandig.

Qua stabiliteit geen klachten hier, draait al drie jaar super. Enige reden om op argus te blijven is de extreem uitgegroeide opties om programma's op te nemen op titel en allerlei andere criteria

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op titel kan mediaportal ook gewoon hoor via een plugin, alleen het heeft idd meerwaarde om dat in de server te verwerken ipv een plugin. Maar mijn problemen hadden echt te maken met argus zelf destijds en helaas niet de tuninglist. Pas heb ik het nog geprobeerd maar alleen al tv groups was een groot probleem en uiteindelijk wil ik deze bak overhevelen naar openelec, alleen blu-ray werkt nog niet probleemloos en dat is het enige wat mij tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argus bied nog wel iets meer opties qua opname scheduling, ik ben er fan van alleen het gedoe met kanalen en frequenties zoeken is een drama. Kennelijk ben ik niet de enige

http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=49&t=5189

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je niet zoals bij mediaportal advanced tuning options - scan transponder doen?
Dat doe ik namelijk elke keer als ik weet dat er wijzingen zijn.
Automatisch worden de kanalen ook updated, en ergens is er ook nog een optie om op dode/encrypted channels te controleren, wat ideaal is (dit kost mij nog geen 3 minuten per keer, ongeveer eens per kwartaal ofzo?).
Ik weet zeker dat dvbviewer dit ook heeft want dit heb ik onlangs nog gebruikt, maar argus kan dat niet?
Van zover ik argus heb gebruikt had ik hier geen probleem met kanalen vinden en vond ze netjes alle 150+ voor ziggo haaglanden zonder problemen alleen ff mij onbekend welke settings ik ook alweer gebruikte.

Dus wellicht is je probleem een beetje localized?

[ Voor 5% gewijzigd door Donderstraaltje op 31-08-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang geleden heb je argus gebruikt? Wisselen en schuiven in frequenties is van de afgelopen twee jaar. Als je cables.xml in orde is niks aan de hand. Maar met NIT Scanning hoef ik geen 30 frequenties in een xml bestand te zetten. Gebruik ook de recorder server van argus en nee die kan niet makkelijk scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 maanden terug, eens in de zoveel tijd en zeker in vakantie periodes probeer ik een aantal varianten van software waaronder tv servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:28:
Door NIT Scanning te doen kan dit voorkomen worden, maar de NIT implementatie is niet volledig. Ietwat onhandig.
Dat ligt niet zozeer aan Argus maar aan de afwijkende implementatie van Ziggo.
Qua stabiliteit geen klachten hier, draait al drie jaar super.
Hier ook, werkt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich houd ziggo zich wel aan de dvb standaard, alleen gebruiken ze een extra frame dat argus niet scant. Met wat linux tools die die extra frames wel scannen kun je simpel een complete frequentie lijst ophalen uit je NIT frequentie.

Als je kijkt naar deze uitleg rond dvb zie je nog een optional NIT frame

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml

Maar op argus forum kan niemand vertellen of dit closed source onderdeel van argus nou wel of niet goed die scans doet. Blijkbaar niet anders werkte NIT Scanning wel.

Zou cool zijn als alle Nederlandse argus gebruikers op het argus forum de wens uit zouden spreken voor betere frequentie Scanning opties

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Laatst online: 29-09 08:07
Hallo allemaal,

Na een aantal dagen prutsen en alle fora die met dit onderwerp te maken heeft, krijg ik mijn Oscam configuratie maar niet werkend. Mede omdat ik best wel nieuw ben met linux.

Mijn setting:
een Synology ds214
Hdhomerun 4DC
een 5 Crystal USB Card Reader Inc Phoenix/Smartmouse mode

Ik heb Oscam werkend gekregen door deze package te installeren:
http://dslub.synology.me/spkrepo/index.php/spkrepo/packages

de configuratie is als volgt:

[global]
usrfile = /usr/local/oscam/var/oscamuser.log
logfile = /usr/local/oscam/var/oscam.log
cwlogdir = /usr/local/oscam/var/etc/cw
disablelog = 0
disableuserfile = 0
usrfileflag = 0
clienttimeout = 2000
fallbacktimeout = 1500
clientmaxidle = 120
failbantime = 0
bindwait = 120
netprio = 0
clientdyndns = 0
resolvedelay = 2
unlockparental = 0
nice = -1
serialreadertimeout = 1000
maxlogsize = 10
waitforcards = 1
preferlocalcards = 1
saveinithistory = 0
readerrestartseconds = 5
lb_mode = 0
lb_save = 0
lb_nbest_readers = 1
lb_nfb_readers = 1
lb_min_ecmcount = 5
lb_max_ecmcount = 500
lb_reopen_seconds = 900
resolvegethostbyname = 0

[newcamd]
port = 15050@0604:000000
key = 0102030405060708091011121314
allowed =
keepalive = 1
mgclient = 0

[webif]
httpport = 83
httpuser = admin
httppwd = admin
httprefresh = 0
httpallowed = 127.0.0.1,000.000.000.000-255.255.255.255
httphideidleclients = 0
httpreadonly = 0

[account]
user = tvheadend
pwd = tvheadend
uniq = 0
group = 1
ident = 0604:000000
caid = 0604
au = Ziggo

[reader]
label = reader1
protocol = mouse
device = /dev/ttyUSB0
caid = 0604
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
group = 1
emmcache = 1,3,2

het probleem is dat mijn reader niet herkent wordt want de logfile geeft steeds het volgende aan:
2014/09/01 12:23:21 144B078 r reader1 [mouse] ERROR: Opening device /dev/ttyUSB0 (errno=2 No such file or directory)
2014/09/01 12:23:21 144B078 r reader1 [mouse] Cannot open device: /dev/ttyUSB0

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten,
Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:33:
Op zich houd ziggo zich wel aan de dvb standaard, alleen gebruiken ze een extra frame dat argus niet scant. Met wat linux tools die die extra frames wel scannen kun je simpel een complete frequentie lijst ophalen uit je NIT frequentie.
Ik weet 't, zie ook vanaf deze post en lager in het Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel topic. MP kan het blijkbaar dus wel via de advanced tuning options, zou idd mooi zijn als dit Argus ook zo werkte.

[ Voor 42% gewijzigd door Nielson op 01-09-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er niet een extra slash tussen?

/dev/tty/USB0 Ipv. /dev/ttyUSB0

En als je in de map /dev gaat staat en met ls opvraagt wat erin staat zie je je usb device dan wel?

@argus verhaal, ik gebruik niet de tv server van mediaportal maar die van argus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Hallo,

Ik ben op zoek naar een CI+ reader voor UPC die ik kan aansluiten op mijn Synology NAS. Draai momenteel TVHeadend in samenwerking met een HDHomerun. Alles werkt prima, maar wil ook graag de gecodeerde signalen kunnen kijken. Daarom ben ik op zoek naar een CI+ reader, gezien UPC dat levert.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 20:59
symen89 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:24:
[...]
het probleem is dat mijn reader niet herkent wordt want de logfile geeft steeds het volgende aan:
2014/09/01 12:23:21 144B078 r reader1 [mouse] ERROR: Opening device /dev/ttyUSB0 (errno=2 No such file or directory)
2014/09/01 12:23:21 144B078 r reader1 [mouse] Cannot open device: /dev/ttyUSB0
[...]
Er staat letterlijk dat het bestand of directory niet bestaat, dus dan is het logisch dat je "/dev/ttyUSB0" niet klopt, en daar moet inderdaad een slash tussen.
Lifelogger schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:35:
[...]
Ik ben op zoek naar een CI+ reader voor UPC die ik kan aansluiten op mijn Synology NAS. Draai momenteel TVHeadend in samenwerking met een HDHomerun. Alles werkt prima, maar wil ook graag de gecodeerde signalen kunnen kijken. Daarom ben ik op zoek naar een CI+ reader, gezien UPC dat levert.

Iemand tips?
Als je het topic had gelezen dat had je twee dingen tegen gekomen
  1. CI+ en digitale kabel op je PC zijn geen vrienden. Je zal dan ook nergens een werkende CI+ oplossing voor je PC vinden. De mensen die het hier wel gebruiken maken gebruik van CI (zonder de plus) in de vorm van een Alphacrypt CAM (en dat is alleen voor Ziggo).
  2. UPC gebruikt Nagravision, daar is geen eenvoudige en praktische methode voor om op de PC te krijgen. Die codering maakt een koppeling tussen de decoder en je smartcard, en je kan alleen de officiele CI+ CAM of decoder van UPC koppelen. Dit omzeilen is echt praktisch gezien onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Afgelopen weekend heb ik de overstap gemaakt van Argus TV met MediaPortal TV Server naar DVBViewer Pro 5.

Tot nu toe bevalt dit uitstekend (aanzienlijk sneller, stabieler en eenvoudiger) maar ik loop nog tegen het probleem aan dat ik mijn oude opnames niet goed geimporteerd krijg. Nadat ik, op basis van een recording uit DVBViewer Pro, bij mijn oude recordings een TXT-file heb aangemaakt met de nodige informatie, blijkt dat dit vanuit DVBViewer Pro prima functioneert (oude recordings zijn netjes listed en terug te kijken), maar vanuit de XBMC Add-On kan ik alleen recordings terug spelen die met DVBViewer gemaakt zijn. Of dat nu scheduled vanuit XBMC of via de webinterface is, maat niet uit. Oude recordings doen simpelweg niets. In de loggings van XBMC verschijnt vervolgens dat het path niet gevonden kan worden, en daar staat dan ook een verkeerde verwijzing in. Iemand enig idee hoe / waar dit aan te passen is? XBMC gebruikt een MySQL database. Daarop al een query gedaan naar een goede opname en een "foute" opname, maar hierin geen oplossing kunnen vinden. Ook als ik op idFile op idPath zoek op de MyVideos78 database zie ik geen verschillen tussen entry's die wel en die niet werken.
Iemand enig idee hoe ik dit goed kan krijgen?

Daarnaast ben ik benieuwd of het mogelijk is om met 2 DVB-C tuners gebruik te maken van 1 AlphaCrypt Classic Cam. In de huidige situatie draait de CAM in het CI-slot van een TechniSat CableStar HD2. Nu wil ik er een 2e DVB-C tuner bij zetten, maar bij voorkeur dezelfde CAM gebruiken met hetzelfde abonnement, zodat opnemen en afspelen vanaf verschillende transport streams simultaan mogelijk is. Volgens de specs van Mascom moet de AlphaCrypt in staat zijn om tot 4 kanalen simultaan te decrypten, maar ik kan nergens terug vinden of dat via een kaart met meerdere tuners moet, of dat je hier (willekeurige) losse DVB-C tuners voor mag nemen. Ook wordt nergens duidelijk gesteld dat de AlphaCrypt dan ook verschillende TransportStreams kan decrypten. Mocht dit inderdaad mogelijk zijn, dan zou ik ook graag willen weten of het dan handig is om een CableStar Combo CI (USB) hiervoor te nemen, gezien ik niet veel PCI-sloten meer vrij heb (dan moet behuizing veranderen, aangezien e.e.a. nu met een riser-card zit) en mijn AphaCrypt daarin steken, of kan ik beter de alphaCrypt aan de Cablestar HD2 laten danwel voor een (dual-tuner)PCI(e) kaart kiezen? Mijn voorkeur gaat uit naar een externe oplossing, gezien ik de boel dan compact kan houden, maar de prioriteit ligt bij een stabiele goedwerkende oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:45:
[...]

Er staat letterlijk dat het bestand of directory niet bestaat, dus dan is het logisch dat je "/dev/ttyUSB0" niet klopt, en daar moet inderdaad een slash tussen.

[...]

Als je het topic had gelezen dat had je twee dingen tegen gekomen
  1. CI+ en digitale kabel op je PC zijn geen vrienden. Je zal dan ook nergens een werkende CI+ oplossing voor je PC vinden. De mensen die het hier wel gebruiken maken gebruik van CI (zonder de plus) in de vorm van een Alphacrypt CAM (en dat is alleen voor Ziggo).
  2. UPC gebruikt Nagravision, daar is geen eenvoudige en praktische methode voor om op de PC te krijgen. Die codering maakt een koppeling tussen de decoder en je smartcard, en je kan alleen de officiele CI+ CAM of decoder van UPC koppelen. Dit omzeilen is echt praktisch gezien onhaalbaar.
Had UPC niet de zenders uit het basis-pakket unencrypted beschikbaar? Dan heb je voor die zenders helemaal geen CAM nodig en kan je met een DVB-C tuner gewoon kijken. (maar helemaal zeker weet ik het niet gezien ik Ziggo heb)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
kroegtijger schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:02:
[...]

Had UPC niet de zenders uit het basis-pakket unencrypted beschikbaar? Dan heb je voor die zenders helemaal geen CAM nodig en kan je met een DVB-C tuner gewoon kijken. (maar helemaal zeker weet ik het niet gezien ik Ziggo heb)
Ja, UPC geeft unencrypted via DVB-C zo'n 30+ SD zenders en Nederland 1,2,3 in HD door, echter als je de oorspronkelijk vraag erbij pakt dan lees je dat Lifelogger die al ontvangt, maar ook gecodeerde zenders wil kijken die daar niet in vallen dit kan echter niet. Hiervoor moet je ten alle tijde een CI+ in een tv gebruiken of een UPC mediabox/Horizon.
Lifelogger schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:35:
Hallo,

Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 01-09-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
funrider schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:40:
[...]

Ja dat hebben ze unencrypted DVB-C voor zo'n 30+ SD zenders en Nederland 1,2,3 in HD echter als je de oorspronkelijk vraag erbij pakt dan lees je dat Lifelogger die al ontvangt, maar ook gecodeerde zenders wil kijken die daar niet in vallen dit kan echter niet. Hiervoor moet je ten alle tijde een CI+ in een tv gebruiken of een UPC mediabox/Horizon.

[...]
Ah ja, je hebt gelijk :) Dat gaat inderdaad zeer waarschijnlijk niet lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Heb je rekening gehouden dat een Synology out-of-the-box geen usb to serial devices ondersteund? Je zult dus moeten zorgen dat je deze ondersteuning krijgt. Hiervoor moet je dus een aantal kernel modules moeten installeren en scripts aan moeten passen.

De modules die je erbij wil hebben zijn FTDI_SIO, PL2303.

Zie hier een beschrijving op basis van een ander type. Idee is hetzelfde.

http://hallard.me/how-to-...-synology-ds1010-dsm-4-1/

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39
Sa1 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:00:
[...]
Ja, klopt! Heb dat ding op jouw advies besteld toch? In ieder geval het kastje waar weinig software componenten aan ten grondslag liggen, zitten een paar dipswitches op.

Met de smargo had ik issues, die is dus nu aan het verstoffen ergens :)
Hoe staan bij jou de dipswitches ingesteld? Ik heb er ook maar eentje besteld, gezien de vele stabiliteitsproblemen die ik met de smargo heb... Moet je ook specifieke drivers downloaden of is het plug and pray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik denk dat ik mijn Technisat terug ga sturen. Ik wil iets dat gewoon werkt op Windows 8.1. Een Linux bak is helaas geen optie omdat Hyper-V geen optie heeft om USB door te geven aan een VM. Heeft iemand nog een suggestie voor een tuner?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Bose321 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:14:
Ik denk dat ik mijn Technisat terug ga sturen. Ik wil iets dat gewoon werkt op Windows 8.1. Een Linux bak is helaas geen optie omdat Hyper-V geen optie heeft om USB door te geven aan een VM. Heeft iemand nog een suggestie voor een tuner?
Welke tuner gebruik je precies? Ik heb een Cablestar HD2 op Windows 8.1 x64 draaien op een ziggo-aansluiting (TV Extra) nu, tot zeer volle tevredenheid. Drivertjes installeren en het werkt vrijwel direct met zowel MediaPortal als DVBViewer Pro, zolang je uiteraard maar een AlphaCrypt met geactiveerde smartcard erin hebt zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb de Cablestar HD (USB versie). Met Windows 8.1 krijg ik BSOD's. Van wat ik lees op internet is dit omdat de drivers te oud zijn, en dat Windows 8.1 alleen ondertekende drivers toelaat. Het gaat dan om een KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE melding. Ik heb de officiële drivers geprobeerd en ook nog van Azurewave dacht ik (is weer even geleden). Welke drivers gebruik jij? Alles wordt netjes herkend en lijkt te werken, tot ik op scannen druk waarna ik dus een BSOD krijg.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
geert01 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:48:
[...]
Hoe staan bij jou de dipswitches ingesteld? Ik heb er ook maar eentje besteld, gezien de vele stabiliteitsproblemen die ik met de smargo heb... Moet je ook specifieke drivers downloaden of is het plug and pray?
Bij mij staan ze zo:
  • 3.3V
  • Phoenix
  • =>
  • 6 MHz
Drivers zijn onder Linux (ftdi_sio) meestal niet nodig (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld embedded Linux kernels als in een Synology NAS). Onder Windows heb je gewoon de drivers van FTDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Bose321 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:06:
Ik heb de Cablestar HD (USB versie). Met Windows 8.1 krijg ik BSOD's. Van wat ik lees op internet is dit omdat de drivers te oud zijn, en dat Windows 8.1 alleen ondertekende drivers toelaat. Het gaat dan om een KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE melding. Ik heb de officiële drivers geprobeerd en ook nog van Azurewave dacht ik (is weer even geleden). Welke drivers gebruik jij? Alles wordt netjes herkend en lijkt te werken, tot ik op scannen druk waarna ik dus een BSOD krijg.
Ik heb een PCI-versie erin zitten, en die werkt prima met de native drivers, maar ook met de Terratec Cinergy C PCI driver getest; gaat ook prima. Ze zijn namelijk eigenlijk hetzelfde:
Rebranded Twinhan AD-CP400:
- DigitalRise DigitalTV PCI Cab-CI
- TechniSat CableStar HD2
- Terratec Cinergy C PCI

Technisat lijkt overigens helemaal niet meer bezig te zijn met DVB-C en richt zich volledig op DVB-S. Zelfs op de Duitse site (waar hun meeste producten verkrijgbaar zijn) is er niets meer voor DVB-C en PC te vinden. Ze bieden alleen nog wat losse decoders, en verder niets meer. Maar ook van Terratec is deze kaart niet meer beschikbaar, en DigitalRise lijkt in zn geheel niet eens meer te bestaan. De kans is dus groot dat de toeleverancier de stekker eruit heeft getrokken, en dus komen er ook geen nieuwe drivers meer uit helaas.

Jouw Cablestar is gebaseerd op een andere chip, en kan daarom niet overweg met dezelfde drivers. Zie o.a. \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Om die toch aan de gang te krijgen kan je kijken of je aan de hand van het VendorID en ProductID dat in de device manager zichtbaar is er wat meer info te achterhalen is, en dan zien of daar iets van support voor te krijgen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb allerlei duitse fora doorzocht maar kon helaas niets vinden. Ik denk dat ik hem maar terug stuur...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39
gibraltar schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:18:
[...]

Bij mij staan ze zo:
  • 3.3V
  • Phoenix
  • =>
  • 6 MHz
Drivers zijn onder Linux (ftdi_sio) meestal niet nodig (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld embedded Linux kernels als in een Synology NAS). Onder Windows heb je gewoon de drivers van FTDI.
Mijn dank is groot! Ik neem aan dat mijn huidige drivers dus gewoon zullen werken, gezien ik nu de smargo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Net ook nog geprobeerd met een USB over IP programma met de RPI als server, maar dat werkt nog slechter helaas. Jammer dat 4allshop er zo verschrikkelijk lang over doet om een retourbon te maken voor me! :( Ik wil het terug sturen zodat ik me geld terug heb. Jammer dat gewoon onmogelijk blijkt op W8.1...

Fanaleds.com

• layzzzz
Bose321 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:20:
Net ook nog geprobeerd met een USB over IP programma met de RPI als server, maar dat werkt nog slechter helaas. Jammer dat 4allshop er zo verschrikkelijk lang over doet om een retourbon te maken voor me! :( Ik wil het terug sturen zodat ik me geld terug heb. Jammer dat gewoon onmogelijk blijkt op W8.1...
Heb je al geprobeerd om USB als storage te gebruiken? Het kan zijn dat je SD kaartje te traag is waardoor het signaal niet goed van USB-DVB-C > Storage > Ethernet/GPU gaat waardoor het beeld hapert. Hier heb je een uitleg hoe je storage als usb krijgt..Je Pi voelt gelijk vlotter aan, mocht dat niet werken wil een overclock ook nog wel eens helpen :P

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Ik heb steeds meer problemen met mijn Anysee E30 Combo Plus. Is de CableStar Combo HD een goede vervanging voor de Anysee? Werkt deze ook in Windows Media Center op Windows 8.1? Als jullie nog andere aanbevelingen hebben, hoor ik het graag. Het liefst ben ik op zoek naar een USB oplossing en geen PCI oplossing. Ik heb Ziggo en ik heb hier nog een werkende Alphacrypt Classic liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door dejong12 op 04-09-2014 14:38 ]

• layzzzz
dejong12 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:37:
Ik heb steeds meer problemen met mijn Anysee E30 Combo Plus. Is de CableStar Combo HD een goede vervanging voor de Anysee? Werkt deze ook in Windows Media Center op Windows 8.1? Als jullie nog andere aanbevelingen hebben, hoor ik het graag. Het liefst ben ik op zoek naar een USB oplossing en geen PCI oplossing. Ik heb Ziggo en ik heb hier nog een werkende Alphacrypt Classic liggen.
Cablestar werkt niet icm. Windows 8.1, dat had je zelf ook kunnen lezen. Wat is er mis met jou E30?

• Bose321
Inderdaad niet die tuner proberen onder Windows 8.1. Dat is echt teleurstellend. De PCI versie schijnt wel te werken.

Heeft iemand voor mij nog een leuke vervanger voor de Cablestar? Ik heb hem vandaag teruggestuurd, maar wil nog wel graag iets dat wel werkt.

Fanaleds.com

Verwijderd

@bose. Hdhomerun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Omdat ik graag via XBMC tv wil kijken heb ik een Astrometa DVB-C ontvanger gekocht en ik heb een smartreader gekocht. Deze heb ik op COM3 geinstalleerd en als ik de Tweakblog volg loop ik al vast bij NewCS. NewCS stopt echter na de melding Unknown Card.

De Newcs.xml komt van de tweakblog vandaan, mijn NewCS ook. Kan iemand mij in de juiste riching sturen?

Edit: Deze reader heb ik http://www.amazon.de/gp/p...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 en in de header staat 3-24 Mhz, de newcs.xml op 600Mhz. Heb deze naar 6Mhz gezet en nu start NewCS wil normaal.

Nu voel ik me wel een beetje dom :)

[ Voor 26% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 05-09-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Bose321 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:18:
Inderdaad niet die tuner proberen onder Windows 8.1. Dat is echt teleurstellend. De PCI versie schijnt wel te werken.

Heeft iemand voor mij nog een leuke vervanger voor de Cablestar? Ik heb hem vandaag teruggestuurd, maar wil nog wel graag iets dat wel werkt.
Als ik het even snel bekijk houden de keuzes niet over:
pricewatch: TechnoTrend TT-connect CT2-4650 CI
pricewatch: Terratec H7
of
pricewatch: Terratec Terratec H7 + Conax CAM

En dan heb je het wel redelijk gehad met de externe kaarten met CI slot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier een HDHomerun aan de praat gekregen onder Debian? Ik draai Debian testing (jessie). Kernel 3.14.2 op amd64.

Ik heb hier de drivers gedownload (dit leken me de nieuwste beschikbare):
https://github.com/h0tw1r3/dvbhdhomerun

Als ik de boel compileer met Autobuild.sh (script dat in de installatie zit) maakt hij netjes een .deb aan. Als ik die installeer, wordt via dkms eea gecompileerd, en vervolgens komen er ook een aantal modules in de tree te staan. Voor zover ik kan zien geen foutmeldingen.

Echter, als ik dan de module dvb_hdhomerun probeer te laden krijg ik in mijn syslog het volgende:
[851241.783531] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmxdev_init
[851241.783544] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmxdev_init (err -22)
[851241.783642] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_register_adapter
[851241.783647] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_register_adapter (err -22)
[851241.783693] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_release
[851241.783697] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_release (err -22)
[851241.783733] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_swfilter
[851241.783737] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_swfilter (err -22)
[851241.783761] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmxdev_release
[851241.783766] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmxdev_release (err -22)
[851241.783802] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_frontend_detach
[851241.783806] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_frontend_detach (err -22)
[851241.783841] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_unregister_frontend
[851241.783845] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_unregister_frontend (err -22)
[851241.783906] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_register_frontend
[851241.783911] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_register_frontend (err -22)
[851241.783940] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_unregister_adapter
[851241.783945] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_unregister_adapter (err -22)
[851241.783962] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_init
[851241.783967] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_init (err -22)
[851356.078020] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmxdev_init
[851356.078033] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmxdev_init (err -22)
[851356.078234] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_register_adapter
[851356.078240] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_register_adapter (err -22)
[851356.078290] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_release
[851356.078295] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_release (err -22)
[851356.078407] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_swfilter
[851356.078411] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_swfilter (err -22)
[851356.078436] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmxdev_release
[851356.078440] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmxdev_release (err -22)
[851356.078476] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_frontend_detach
[851356.078481] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_frontend_detach (err -22)
[851356.078517] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_unregister_frontend
[851356.078521] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_unregister_frontend (err -22)
[851356.078544] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_register_frontend
[851356.078548] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_register_frontend (err -22)
[851356.078577] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_unregister_adapter
[851356.078581] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_unregister_adapter (err -22)
[851356.078599] dvb_hdhomerun: disagrees about version of symbol dvb_dmx_init
[851356.078603] dvb_hdhomerun: Unknown symbol dvb_dmx_init (err -22)
Vervolgens werkt hij ook niet.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik ben niet meer zo goed thuis in Linux dat me dit precies iets zegt.

Ik heb al geprobeerd om de tvheadend-build van pakar te gebruiken (http://pakar.github.io/tvheadend-hdhomerun/), maar die is op dit moment vreselijk instabiel (crasht elke nacht, wisselen van zenders levert regelmatig een verloren verbinding op). Hij werkt wel, dus mijn HDHomerun-apparaat functioneert verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
HollowGamer schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:37:
Beste, :)

[...]
In het overzicht (Status-pagina) zie ik echter:
code:
1
2
3
my_smargo1  ON  127.0.0.1   0   smargo  0000:0000       no data     07.09.14
14:54:57    CARDOK
(4 entitlements)

Om eerlijk te zijn heb ik geen elke idee wat het betekend. Is dit door de webinterface wel goed herkend of ligt de fout toch bij mijn configuratie?
Je moet nog even kijken naar de "au=off" melding, maar voor de rest lijkt dat prima in orde. Dat "au" verwijst naar AutoUpdate. Je kan het beste even de wiki pagina van OSCam raadplegen daarvoor.
[...]
De aangekochte TV-kaart heeft DVB-C ondersteuning. Nu is echter een probleem:
Bij TVHeadend wordt de DVB-C poort niet herkent. Door een beetje te hacken in de broncode, heb ik het nu zo dat de DVB-C poort wel wordt herkend:
De juiste manier om dit te doen is niet de broncode aan te passen, maar via dvb-fe-tool. In Arch zit die in v4l-utils. Ik dacht dat het iets was als
dvb-fe-tool  --adapter=0 --frontend=0 --set-delsys=DVBC

Maar ik heb ook een device met meerdere delivery systems, en TVHeadend kan heel netjes wisselen bij mij. Misschien een wat recentere versie van TVHeadend proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als je handmatig een scan doet met commando scan zoals beschreven hier:

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Scan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gibraltar schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:57:
[...]

Je moet nog even kijken naar de "au=off" melding, maar voor de rest lijkt dat prima in orde. Dat "au" verwijst naar AutoUpdate. Je kan het beste even de wiki pagina van OSCam raadplegen daarvoor.
Thanks, ga dit meteen aanpassen. :)
gibraltar schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:57:
De juiste manier om dit te doen is niet de broncode aan te passen, maar via dvb-fe-tool. In Arch zit die in v4l-utils. Ik dacht dat het iets was als
dvb-fe-tool  --adapter=0 --frontend=0 --set-delsys=DVBC

Maar ik heb ook een device met meerdere delivery systems, en TVHeadend kan heel netjes wisselen bij mij. Misschien een wat recentere versie van TVHeadend proberen?
Het is inderdaad zo dat deze kaart meer dan een systeem heeft. Ik ga eens proberen met de dvb-fe-tool DVB-C te forceren (begrijp ik dat zo goed?). :)

Wat me heel erg in de war brengt is mijn dmesg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[16253.840940] cx23885 driver version 0.0.3 loaded
[16253.845245] cx23885[0]: cx23885_dev_setup() Memory configured for PCIe bridge type 887
[16253.845254] cx23885[0]: cx23885_init_tsport(portno=1)
[16253.845265] cx23885[0]: cx23885_init_tsport(portno=2)
[16253.845325] CORE cx23885[0]: subsystem: 0070:c138, board: Hauppauge WinTV-HVR4400 [card=38,autodetected]
[16253.849482] cx23885[0]: cx23885_pci_quirks()
[16253.849489] cx23885[0]: cx23885_dev_setup() tuner_type = 0x53 tuner_addr = 0x60 tuner_bus = 1
[16253.849495] cx23885[0]: cx23885_dev_setup() radio_type = 0x0 radio_addr = 0x0
[16253.849499] cx23885[0]: cx23885_reset()
[16253.949559] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Configuring channel [VID A]
[16253.949568] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Configuring channel [VID A (VBI)]
[16253.949577] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Configuring channel [TS1 B]
[16253.949585] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Erasing channel [ch4]
[16253.949589] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Erasing channel [ch5]
[16253.949593] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Configuring channel [TS2 C]
[16253.949601] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Configuring channel [TV Audio]
[16253.949615] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Erasing channel [ch8]
[16253.949618] cx23885[0]: cx23885_sram_channel_setup() Erasing channel [ch9]
[16254.177443] tveeprom 10-0050: Hauppauge model 121029, rev B3F5, serial# <knip>
[16254.180938] tveeprom 10-0050: MAC address is <knip>
[16254.184406] tveeprom 10-0050: tuner model is NXP 18271C2 (idx 155, type 54)
[16254.188342] tveeprom 10-0050: TV standards PAL(B/G) PAL(I) SECAM(L/L') PAL(D/D1/K) ATSC/DVB Digital (eeprom 0xf4)
[16254.192434] tveeprom 10-0050: audio processor is CX23888 (idx 40)
[16254.196465] tveeprom 10-0050: decoder processor is CX23888 (idx 34)
[16254.200460] tveeprom 10-0050: has radio, has IR receiver, has no IR transmitter
[16254.204404] cx23885[0]: warning: unknown hauppauge model #121029
[16254.208314] cx23885[0]: hauppauge eeprom: model=121029
[16254.216384] Chip ID is not zero. It is not a TEA5767
[16254.220346] tuner 11-0060: Tuner -1 found with type(s) Radio TV.
[16254.224218] tda18271 11-0060: creating new instance
[16254.230085] TDA18271HD/C1 detected @ 11-0060
[16254.434760] cx23885[0]: registered device video0 [v4l2]
[16254.439894] cx23885[0]: registered device vbi0
[16254.444975] cx23885[0]: registered ALSA audio device
[16254.576773] cx23885_dvb_register() allocating 1 frontend(s)
[16254.581507] cx23885[0]: cx23885 based dvb card
[16254.588412] i2c i2c-10: a8293: Allegro A8293 SEC attached
[16254.593325] DVB: registering new adapter (cx23885[0])
[16254.596150] cx23885 0000:01:00.0: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (NXP TDA10071)...
[16254.604310] cx23885_dvb_register() allocating 1 frontend(s)
[16254.607752] cx23885[0]: cx23885 based dvb card
[16254.613533] i2c i2c-10: si2165: hardware revision 0x03, chip type 0x07
[16254.616782] i2c i2c-10: si2165: DVB-C is not yet supported.
[16254.620048] tda18271 11-0060: attaching existing instance
[16254.623768] DVB: registering new adapter (cx23885[0])
[16254.626929] cx23885 0000:01:00.0: DVB: registering adapter 1 frontend 0 (Silicon Labs Si2165 DVB-T)...
[16254.631321] cx23885_dev_checkrevision() Hardware revision = 0xd0
[16254.636646] cx23885[0]/0: found at 0000:01:00.0, rev: 4, irq: 16, latency: 0, mmio: 0xfe800000

Er wordt aangegeven dat DVB-C niet wordt ondersteund; maar volgens de code (https://github.com/torval...i/cx23885/cx23885-cards.c), zou die wel gewoon de port moeten 'mappen'. Het vreemde is ook dat hij meerdere DVB's aangeeft, welke moet ik nu hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat komt er uit die handmatige scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 108% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een bestand met de frequentie die je wilt scannen opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
HollowGamer schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:09:
[...]

Er kan niks worden gevonden; hij begint met scannen, maar gebruikt nog steeds de verkeerde indeling:
code:
1
# dvb-fe-tool  --adapter=1 --frontend=0 --set-delsys=DVB-C
Off-by-one in adapter:
[cmd]dvb-fe-tool --adapter=0 --frontend=0 --set-delsys=DVB-C[/cmd]
Want:
[code]cx23885 0000:01:00.0: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (NXP TDA10071)[/code]

Andersom, je moet inderdaad wel adapter=1 hebben, maar dan moet je dat bij scannen ook doen :+. Die TDA10071 is DVB-S. De adapter=1 is de Si2165, en daar is alleen een DVB-T driver voor.

En je kan ook misschien beter dvbv5-scan gebruiken, en dan wel zo geloof ik
dvbv5-scan --adapter=1 --frontend=0 nl-Ziggo

met de file nl-Ziggo
code:
1
2
3
4
5
6
7
[CHANNEL]
    DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
    FREQUENCY = 369000000
    SYMBOL_RATE = 6875000
    INNER_FEC = NONE
    MODULATION = QAM/64
    INVERSION = AUTO

waar je frequency op kunt zoeken via de Ziggo website. Ik weet niet helemaal precies meer of de aanroep van dvbv5-scan klopt, maar daar ben je zo achter denk ik. Maar jij bent niet de enige die wacht op die driver voor de Si2165: hij zit ook in de PCTV 521e en daar zat ik een beetje op te wachten.

[ Voor 54% gewijzigd door gibraltar op 07-09-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 104% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
HollowGamer schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:00:
[...]
Betreft DVB-T, op deze pagina, staat dat DVB-C zou moeten werken: Not fully supported (May 2014). Patch from Zzam for si2165 chip, DVB-C works.
Althans er is een patch gemaakt door Zzram, en die lijkt ook toegevoegd te zijn aan de Linux-kernel. Vandaar dat ik ook de laatste git versie draai. Misschien werkt dit ook voor jou?
Ik kan de patch alleen niet vinden. En als ik in de staging tree van linuxtv kijk zie ik heel specifiek staan dat er alleen support is voor DVB-T. Er was op de mailinglist wel ooit een patch met daarin DVB-C, dus dat zal misschien de verwarring zijn. Die code is echter nooit opgenomen in de kernel zover ik kan zien. En DVB-C werkte blijkbaar alleen op QAM256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:39:
[...]

Ik kan de patch alleen niet vinden. En als ik in de staging tree van linuxtv kijk zie ik heel specifiek staan dat er alleen support is voor DVB-T. Er was op de mailinglist wel ooit een patch met daarin DVB-C, dus dat zal misschien de verwarring zijn. Die code is echter nooit opgenomen in de kernel zover ik kan zien. En DVB-C werkte blijkbaar alleen op QAM256.
Ik heb mail contact gehad met Zzram. Hij geeft aan dat een DVB-C patch niet (meer) lang op zich zal wachten. Hij heeft patches, maar weet (nog) niet of die hem heeft gepubliceerd.
Op mijn laatste mail heb ik nog geen reactie gekregen. Zal je op de hoogte houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteriuM
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-02-2023
Nielson schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:43:
[...]
Zolang er BDA drivers voor een kaart beschikbaar zijn zou deze gewoon moeten werken met DVB software zoals DVBviewer, Mediaportal, ArgusTV, etc.
Wat Nielson al zei, kaart TBS6281 dual tuner (T/C) binnengekregen, binnen 1 minuut in PCIExpress slot gestoken, 1 minuut driver download & install en DVBViewer zag de dual C tuners (just scan it) en het werkte direct allemaal!
(Draait op Windows platform.)

I am a happy user since this weekend!

[ Voor 0% gewijzigd door MysteriuM op 08-09-2014 12:59 . Reden: Ik gebruik dus dual dvb-c ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 97% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
HollowGamer schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:13:
Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?
[...]
Eerlijk gezegd zou ik elke vorm van drivers proberen te vermijden onder Linux. Het allergrootste probleem zijn de fabrikanten van de demodulator en tuner chips; zij houden heel angstvallig enige vorm van documentatie geheim. Dat maakt elke driver voor dit type hardware best wel een klein wonder, en je moet dan ook niet gek staan te kijken van bugs her en der. Ik heb er nu zo eentje met een em28xx chip waarbij de USB ISOC queue vol loopt onder recentere kernels.

Wat is dan wel een oplossing hoor ik iemand al roepen. Nou, je zou een HDHomeRun kunnen proberen. De client-side daarvan is open-source-ish. En eventueel de stick van Sundtek met user-space closed-source drivers. De mensen bij Sundtek hebben namelijk de fabrikant van de demodulator zover gekregen dat zij closed-source drivers konden schrijven.

En anders zou ik wachten op de driver. Er zijn best wel wat mensen die die hardware gebruiken, en er is blijkbaar iemand met een datasheet. Ik heb er wel vertrouwen in dat die DVB-C support er komt, gezien de kwaliteit van de huidige code. En zo kun je ook meteen helpen met testen van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smargo onder Windows draait hier nog maar drie jaar probleemloos. Het is zeker in te zetten als betrouwbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:14:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik elke vorm van drivers proberen te vermijden onder Linux. Het allergrootste probleem zijn de fabrikanten van de demodulator en tuner chips; zij houden heel angstvallig enige vorm van documentatie geheim. Dat maakt elke driver voor dit type hardware best wel een klein wonder, en je moet dan ook niet gek staan te kijken van bugs her en der. Ik heb er nu zo eentje met een em28xx chip waarbij de USB ISOC queue vol loopt onder recentere kernels.

Wat is dan wel een oplossing hoor ik iemand al roepen. Nou, je zou een HDHomeRun kunnen proberen. De client-side daarvan is open-source-ish. En eventueel de stick van Sundtek met user-space closed-source drivers. De mensen bij Sundtek hebben namelijk de fabrikant van de demodulator zover gekregen dat zij closed-source drivers konden schrijven.

En anders zou ik wachten op de driver. Er zijn best wel wat mensen die die hardware gebruiken, en er is blijkbaar iemand met een datasheet. Ik heb er wel vertrouwen in dat die DVB-C support er komt, gezien de kwaliteit van de huidige code. En zo kun je ook meteen helpen met testen van de driver.
Het blijft inderdaad een groot probleem: documentatie
Ik ben alleen bang dat het daardoor allemaal nog een moeilijk verhaal kan gaan worden, maar er zit inderdaad wel wat progressie in. Helaas heeft de ontwikkelaar nog geen patches vrij gegeven om te testen/debuggen, waarschijnlijk acht hij het nog niet stabiel/'veilig' genoeg.

Het is voor mij geen optie om een andere TV-kaart te kopen en/of smartkaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:53:
Smargo onder Windows draait hier nog maar drie jaar probleemloos. Het is zeker in te zetten als betrouwbare oplossing.
Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit hebt gedaan? :)
Ik heb gisteren even (snel) geprobeerd, maar als je mij een stap zou kunnen geven in de goeie richting, dat zou mij wat tijd kunnen schelen. Op de een-of-andere manier blijft die bij klagen dat hij het apparaat niet kan vinden. Waarschijnlijk omdat ik het verkeerde proto kies.
Zou tevens ook kunnen vertellen hoe je setup (zo ongeveer) uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zepman guide gevolgd en gebruik newcs. Verder gebruik ik argus en de tv server van argus maar dat maakt voor je smargo niks uit.

Config bestand van zepman destijds ook gebruikt en werkt top.
Het is 1 Windows Vista pc met 2 dvb-c tuners, 1 smargo en 1Tb aan opslag.
Mdapi gebruikt voor de link tussen argus en newcs, prima oplossing.
Dit alles onder media portal uiteraard. Wat voor info zoek je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:00:
Heb de zepman guide gevolgd en gebruik newcs. Verder gebruik ik argus en de tv server van argus maar dat maakt voor je smargo niks uit.

Config bestand van zepman destijds ook gebruikt en werkt top.
Het is 1 Windows Vista pc met 2 dvb-c tuners, 1 smargo en 1Tb aan opslag.
Mdapi gebruikt voor de link tussen argus en newcs, prima oplossing.
Dit alles onder media portal uiteraard. Wat voor info zoek je nog meer?
Heb je een link naar de guide?
De configs van je reader zijn wel handig. Mij lukt het bijvoorbeeld niet met een Serial. Dan kan ik zien hoe jij het hebt uitgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC

Eerste hit op google. Als je je email adres in profiel zet dan mail ik je eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 101% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:22 ]

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 96% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:22 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 12:11

Mikayu

.srt

(jarig!)
Lijkt mij niet aan ziggo te liggen gezien ik toevallig gisteren de kaart in de Anysee weer moest activeren in een decoder.

Ik heb ze gewoon verwisseld en de inactieve deed het vrijwel meteen weer

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 115% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 00:04 ]

• HollowGamer
  • Niet online
--please-delete

[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 11-09-2014 15:22 ]

• kroegtijger
Sinds enige tijd werk ik naar bijna volle tevredenheid met DVBViewer Pro. Nu heb ik nog 1 probleem, namelijk dat in de recording service web interface bij de status geen programma-informatie wordt weer gegeven. Ik zie alleen een percentage (100%) en that's it. Wel zie ik de juiste informatie voorbij komen als er een EPG-Update plaatsvindt. Iemand hier enige ervaring mee? Er zit zowel een CableStar HD2 als een FloppyDTV in met alle2 voorzien van een alphacrypt op Ziggo
Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een methode om oude opnames uit MediaPortal te importeren in DVBViewer. Ik heb inmiddels al via SQLite Studio de databases onderzocht, en kan de recordings wel in de database laten opnemen en benaderen, om vervolgens zowel via DVBViewer als via de webinterface deze te kunnen afspelen maar vanuit XBMC willen deze niet afspelen. Als daar ooit nog eens een oplossing voor komt zou ik daar heel blij van worden :)

iRacing Profiel

• Kewl_boy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 14:48
Ik heb een leuke HTPC in elkaar geknutseld met Windows 7 Pro en Mediaportal.
Er zit een FireDTV in met een Alphacrypt. Nu is het probleem dat TVServer van Mediaportal de smartcard niet herkent. Ik heb al gezien dat op de Alphacrypt versie 3.09 zit want soms geeft hij heel even deze informatie weer in het configuratiescherm van TVServer(CL Menu).

Als ik daar de FireDTV selecteer en ik klik op CI Menu krijg ik soms heel even dus de informatie over de smartcard maar na seconde of 10 geeft hij de melding : "Smartkarte ungütig oder falsch gesteckt ! "
Ik ben gaan zoeken op google en deze melding zou inhouden dat de smartcard verkeerd in de Alphacrypt zit. Ik heb hem er met de chip naar boven en richting de FireDTV kaart ingedaan,dus dit zou goed moeten zijn volgens mij. Ook heb ik net de smartcartd in de Humax decoder gedaan er toen kwam de melding E06 en had ik alleen NPO1. Na de smartkaart schoongemaakt te hebben kreeg ik wel de resterende zenders.Daarna de smartkaart weer in de FireDTV gedaan maar weer de melding dat de Alphacrypt ungütig is oder falsch geteckt

Wie kan me helpen ?

• kroegtijger
Kewl_boy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:43:
Ik heb een leuke HTPC in elkaar geknutseld met Windows 7 Pro en Mediaportal.
Er zit een FireDTV in met een Alphacrypt. Nu is het probleem dat TVServer van Mediaportal de smartcard niet herkent. Ik heb al gezien dat op de Alphacrypt versie 3.09 zit want soms geeft hij heel even deze informatie weer in het configuratiescherm van TVServer(CL Menu).

Als ik daar de FireDTV selecteer en ik klik op CI Menu krijg ik soms heel even dus de informatie over de smartcard maar na seconde of 10 geeft hij de melding : "Smartkarte ungütig oder falsch gesteckt ! "
Ik ben gaan zoeken op google en deze melding zou inhouden dat de smartcard verkeerd in de Alphacrypt zit. Ik heb hem er met de chip naar boven en richting de FireDTV kaart ingedaan,dus dit zou goed moeten zijn volgens mij. Ook heb ik net de smartcartd in de Humax decoder gedaan er toen kwam de melding E06 en had ik alleen NPO1. Na de smartkaart schoongemaakt te hebben kreeg ik wel de resterende zenders.Daarna de smartkaart weer in de FireDTV gedaan maar weer de melding dat de Alphacrypt ungütig is oder falsch geteckt

Wie kan me helpen ?
Toevallig heb ik afgelopen nacht met de FloppyDTV gestoeid met vergelijkbare problemen. Wat betreft je smartcard moet je de smartcard eerst in een ander device (settopbox, CI+ CAM etc) activeren. Pas als je smartcard daarop werkt kan je hem in de AlphaCrypt CAM plaatsen. Let op dat je hem goed-om erin plaatst, maar daar was je dus al achter gekomen. Gezien dat je op de settop box ook E06 krijgt, en na schoonmaken deze wel goed is, lijkt het me dat de alphacrypt aan de binnenkant vies is. Controleer dus even opnieuw je smartcard of deze wel werkt in de settop-box. Wat je anders nog kan proberen is met een zachte, stevig en dunne doek met een heel klein beetje alcohol erop om een smartcard heen vouwen (eventueel neem je een stuk dik papier als de smartcard te dik is) en zo de contacten schoon te maken in de alphacrypt.
Voor wat betreft de FireDTV is het van belang dat je de juiste driver installeert. Default installeert deze namelijk met de MCE-driver, met als gevolg dat je tuner zich voor gaat doen als DVB-T device, zodat Windows MediaCenter ermee overweg kan. Kies dus voor de BDA-driver. Daarna uiteraard wel even de settings in MediaPortal goed zetten (afhankelijk van je regio) en daarna zou je netjes alle zenders moeten gaan zien.

iRacing Profiel

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Ik heb een htpc die ik heb samen gesteld in 2012. Deze heeft de volgende specs:

Moederbord: asus f1a75-m pro
Processor: a4-3400 boxed
Geheugen: 4gb ddr3 1600 mhz sdram
Videokaart: geintegreerde ati radeon 6410 (geloof ik, zal het nog even dubbel checken).
Hd's: 1 samsung ssd en 2 schijven van wd (2tb per stuk)

Nu draai ik xbmc 13.2 gotham en zou ik graag hd tv via mn pc kijken via xbmc. Momenteel heb ik een panasonic p55st60 met ci+ module en ik vind het zappen wat traag gaan (ziggo).

Nu heb ik dus een aantal vragen:

1. Is het zappen sneller als ik via mn pc zou tv kijken?
2. Is mijn htpc in staat hd tv af te spelen met bovenstaande specs? En kan dat via xbmc?
3. Welke onderdelen moet ik aanschaffen om via mijn pc tv te kijken? En kan ik hiervoor gewoon mijn huidige smartcards van ziggo gebruiken?

Graag hoor ik wat de beste opties zijn.

Ps. Het viel me op dat xbmc niet in de openingspost staat.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 12:11

Mikayu

.srt

(jarig!)
Probeer een Anysee tuner op de kop te tikken waarin je smartcard kan, verder is je hardware goed genoeg
Windows 7 heeft nog WMC aan boord, dit werkte prima icm mijn E30-TC

Tegenwoordig draai ik ook XBMC, echter heb je wel een backend nodig om tv te kunnen kijken
Hiervoor heb ik DVBLogic (kan je overigens 20 dagen gratis testen) en Acamd in de plugin folder met anysee settings

Het zappen is veelal juist langzamer dankzij buffers en dergelijke. Wel krijg je er timeshift voor terug en je kan op veel devices in huis tv kijken. En als je het allemaal een beetje door hebt kan je ook nog naar 2 verschillende zenders kijken in dezelfde transponder op 1 smartcard/tuner

• kroegtijger
Ferra schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:06:
Allen,

Ik heb een htpc die ik heb samen gesteld in 2012. Deze heeft de volgende specs:

Moederbord: asus f1a75-m pro
Processor: a4-3400 boxed
Geheugen: 4gb ddr3 1600 mhz sdram
Videokaart: geintegreerde ati radeon 6410 (geloof ik, zal het nog even dubbel checken).
Hd's: 1 samsung ssd en 2 schijven van wd (2tb per stuk)

Nu draai ik xbmc 13.2 gotham en zou ik graag hd tv via mn pc kijken via xbmc. Momenteel heb ik een panasonic p55st60 met ci+ module en ik vind het zappen wat traag gaan (ziggo).

Nu heb ik dus een aantal vragen:

1. Is het zappen sneller als ik via mn pc zou tv kijken?
2. Is mijn htpc in staat hd tv af te spelen met bovenstaande specs? En kan dat via xbmc?
3. Welke onderdelen moet ik aanschaffen om via mijn pc tv te kijken? En kan ik hiervoor gewoon mijn huidige smartcards van ziggo gebruiken?

Graag hoor ik wat de beste opties zijn.

Ps. Het viel me op dat xbmc niet in de openingspost staat.
Voor wat betreft je hardware is dat snel zat om daar HD TV op te ontvangen. Echter, je wilt ook graag dat het zappen sneller gaat. In vrijwel geen enkele build zal dat het geval zijn helaas, en zeker de aanvullende eis van via XBMC maakt dat niet sneller over het algemeen. Als je dat als eis hebt, kan je beter via CI+ blijven kijken. Wel biedt kijken via de HTPC het voordeel van de PVR-functionaliteiten (dus pauzeren en opnemen) en kan je naar een dualtuner (of nog meer tuners) setup gaan, en daarmee dus zowel opnemen als afspelen tegelijkertijd, maar ook bijvoorbeeld DVB-C (dus kabel-TV) en DVB-S (satelliet) combineren.
Voor jouw situatie zou ik dan dus ook voor een dualtuner-card kiezen met een CI-bracket, in combinatie met een hardwarematige CAM zoals een AlphaCrypt Classic. Eventueel kan je ook een softwarematige cam gebruiken, maar zelf ben ik daar niet zo heel erg gecharmeerd van doordat er een stuk meer configuratiewerk bij komt kijken. Zeker als je onder windows wilt werken is een hardwarematige CAM een stuk makkelijker. Uiteraard moet je behuizing wel voldoende ruimte bieden
Je komt dan al snel uit bij een digital devices kaart.
Alternatief kan zijn om 2 enkele tuners te nemen, eventueel alle2 met hun eigen CAM en smartcard, maar gezien je configuratie lijkt het mij een stuk minder handig.
Als software kan je dan bijvoorbeeld MediaPortal gebruiken of DVBViewer Pro in combinatie met de Recording Service.
Je kan dus gewoon je huidige smartcards gebruiken, maar niet je huidige CAM (dat is CI+ en dat gaat op je pc niet werken. Dat moet een CI zijn, en daar is een AlphaCrypt Classic voor alsnog de enige bevestigde CAM die werkt maar wordt helaas niet meer gemaakt. Mascom, de fabrikant, heeft al wel andere CAM's uitgebracht ter vervanging maar ik heb nog geen bevestigingen gelezen dat het inderdaad ook zo is. Van de Panaccess heb ik nog niet eerder gehoord, maar het zou moeten kunnen volgens de leverancier: http://www.mediacenterwor...r_AlphaCrypt_Classic.html )
Via een Add-on kan je dan vervolgens weer in XBMC de stream benaderen en bekijken, maar dat kan, afhankelijk van je software-inrichting, ook via web-pagina's of uPnP

iRacing Profiel

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
Leuk en aardig al je berichten maar waarom moeten deze ineens verwijderd worden?
Mag een ander er niet wijzer van worden?

• kroegtijger
Mikayu schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:28:
Probeer een Anysee tuner op de kop te tikken waarin je smartcard kan, verder is je hardware goed genoeg
Windows 7 heeft nog WMC aan boord, dit werkte prima icm mijn E30-TC

Tegenwoordig draai ik ook XBMC, echter heb je wel een backend nodig om tv te kunnen kijken
Hiervoor heb ik DVBLogic (kan je overigens 20 dagen gratis testen) en Acamd in de plugin folder met anysee settings

Het zappen is veelal juist langzamer dankzij buffers en dergelijke. Wel krijg je er timeshift voor terug en je kan op veel devices in huis tv kijken. En als je het allemaal een beetje door hebt kan je ook nog naar 2 verschillende zenders kijken in dezelfde transponder op 1 smartcard/tuner
Een anysee kan ook, maar is voor als je een singletuner setup neemt, maar dat is afhankelijk van wensen en budget. Overigens zijn er dan vele mogelijkheden, zoals een TechniSat Cablestar HD2, Terratec Cinergy C / CI, FloppyDTV, maar ook USB-based tuners. Let wel op dat het OS dat je gebruikt wordt ondersteund. Een deel ervan zal ook niet meer of slecht leverbaar zijn. Op de V&A kan je in dat opzicht vaak nog wel slagen.
Kijk je echter naar nieuw-prijzen, dan is een Dualtuner kaart vaak toch interessanter als je voor 2 tuners wilt gaan. Met name omdat je dan ook met 1 CAM af kan, én ruimte bespaard voor toekomstige upgrades en koeling van het gehele systeem.
Voor alle2 valt wat te zeggen en heeft voor- en nadelen. Wat betreft de hardware maakt de daadwerkelijke DVB-C tuner eigenlijk amper wat uit, en zit het grote probleem met name in de manier van decoderen.

iRacing Profiel

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kroegtijger,

Bedankt voor je reactie. XBMC is een harde eis en daarbij ook het kunnen afspelen en opnemen tegelijk. Je adviseert me in je reply een aantal zaken. Kan je mij aangeven, met bovenstaande in acht nemend, wat de producten zijn die ik het beste kan aanschaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 13-09-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ferra schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:16:
Kroegtijger,

Bedankt voor je reactie. XBMC is een harde eis en daarbij ook het kunnen afspelen en opnemen tegelijk. Je adviseert me in je reply een aantal zaken. Kan je mij aangeven, met bovenstaande in acht nemend, wat de producten zijn die ik het beste kan aanschaffen?
Uitgaande van dat je case ruim genoeg is, zou ik kiezen voor een pricewatch: Digital Devices DuoFlex CT (V3) inclusief Common Interface Module naar PCI Express met een AlphaCrypt Classic erbij. Het is even een uitgave, maar ten opzichte van elke andere dualtuner met hardwarematige CAM is het relatief nog goedkoop, omdat je anders vaak 2 CAM's nodig hebt.
het voordeel van deze kaart ten opzichte van andere kaarten is dat je kan uitbreiden naar meer tuners, zonder dat het je PCI(e) sloten kost, maar ook nog eens kan kiezen of je er bijvoorbeeld een DVB-S2 dualtuner bij steekt voor Satelliet. Daarnaast maak zodoende dan optimaal gebruik van je CAM, gezien de AlphaCrypt tot vier simultane decoderingen kan doen.
Een softcam-oplossing kan wel wat geld besparen, maar is naar mijn mening toch wat meer voor de hobby-kant dan voor de serieuze gebruiks-kant. (softcams werken prima, maar doordat er meer services e.d. nodig zijn, is er meer kans op storingen).

Dan komt, ongeacht voor welke setup je kiest, daar nog 15,- bij voor DVBViewer Pro (mits je windows draait), 12,- voor een Ziggo Smartcard, en uiteraard wat bekabeling en mogelijk nog een versterker of splitter. Al met al moet je rekening houden met zo'n 300,- tot 350,- voor een dualtuner met hardware-CAM en zo'n 200,- tot 250,- voor een software-CAM. Geen heel goedkope grap dus helaas, maar wel erg leuk speelgoed ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super kaart :)
Je kunt nog mediaportal server gebruiken om 15 euro te besparen, maar deze kaart draait ook goed met openelec met tvheadend naar het schijnt (iets wat ik nog eens wil proberen).
Zo'n setup kan er dan uitzien als dit: http://i.imgur.com/ZUmDSqG.jpg
Als je van digital devices een aanbieding afwacht + een goedkope alphacrypt kun je het spulletje hebben voor een 250 euro zoals ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:19:
Super kaart :)
Je kunt nog mediaportal server gebruiken om 15 euro te besparen, maar deze kaart draait ook goed met openelec met tvheadend naar het schijnt (iets wat ik nog eens wil proberen).
Zo'n setup kan er dan uitzien als dit: http://i.imgur.com/ZUmDSqG.jpg
Als je van digital devices een aanbieding afwacht + een goedkope alphacrypt kun je het spulletje hebben voor een 250 euro zoals ik gedaan heb.
MediaPortal kan inderdaad ook, maar zelf ben ik daar om een aantal redenen sinds kort vanaf gestapt. Het eerste was dat de configuratie in combinatie met XBMC toch niet heel erg lekker liep. Regelmatig dat de melding "tuning failed" verscheen, en alleen een reboot de boel weer aan de gang wilde krijgen. Daarnaast mist MediaPortal TV Server standaard de ondersteuning voor webbased toegang. Dan kan je ofwel de addon van Team MediaPortal zelf gebruiken, maar die vond ik niet heel geslaagd, of Argus TV met MediaPortal backend. ArgusTV zelf ondersteund voor zover ik weet geen hardwarematige cam, dus zal je dan weer een andere backend moeten gebruiken. DVBViewer doet dat allemaal zelf.
Daarnaast zijn de zap-tijden korter geworden, is management eenvoudiger en de support breder. Naar mijn mening de investering meer dan waard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mormel, mooie installatie draaien waar wij al tijden met veel plezier gebruik van maken. Echter sinds enige tijd, een week of twee of drie denk ik, werken een aantal NPO kanalen niet meer.

NPO 1 HD werkt prima
NPO 2 HD werkt niet, maar SD wel
NPO 3 HD werkt niet en SD ook niet

Overige kanalen heb ik geen problemen mee. Hoewel wij niet alle zenders gebruiken, maar in ieder geval alle HD en niet HD kanalen die wij gebruiken werken zonder problemen, zowel encrypted als free to air.

Ik gebruik de volgende setup:
  • Ubuntu 14.04.1 met Linux kernel 3.13.0-35-generic amd64
  • HTS Tvheadend 3.9.1070~g39b6bc1 (niet de allernieuwste i.v.m. een bug in tvheadend)
  • Kodi Entertainment Center 14.0~git20140910.0200-f78c550-0trusty (XBMC)
  • OSCam r9847 met een Smargo USB cardreader
  • Ziggo DVB-C in Oldenzaal met een FireDTV kaart
Tot voor kort werkte alles prima, voor mijn gevoel is dit probleem ongeveer ontstaan rond de naamwijziging van Nederland 2 naar NPO 2. Alleen kijk ik niet zoveel TV om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

XBMC geeft de melding No input detected en met de logs kan ik ook niet veel. De melding Too many open files komt wel voorbij, maar die zie ik veel vaker en krijg ik ook bij zenders die wel goed werken.

Sep 12 19:20:51 aluminium tvheadend[26515]: subscription: "10.0.1.1 [ mediacenter | XBMC Media Center ]" subscribing on "NPO 3 HD", weight: 150, adapter: "FireDTV C/CI : DVB-C #0", network: "DVB-C", mux: "662000", provider: "Ziggo", service: "NPO 3 HD", hostname: "10.0.1.1", username: "mediacenter", client: "XBMC Media Center"
Sep 12 19:20:51 aluminium tvheadend[26515]: linuxdvb: FireDTV C/CI : DVB-C #0 - failed to open dmx for pid 5003 [e=Too many open files]
Sep 12 19:20:54 aluminium tvheadend[26515]: mepgts: 662000 in DVB-C - scan needs more time
Sep 12 19:20:54 aluminium tvheadend[26515]: mpegts: 662000 in DVB-C scan complete
Sep 12 19:21:08 aluminium tvheadend[26515]: subscription: "10.0.1.1 [ mediacenter | XBMC Media Center ]" unsubscribing from "NPO 3 HD", hostname="10.0.1.1", username="mediacenter", client="XBMC Media Center"

Iemand een idee? Is het signaal vanuit Ziggo aangepast? Of ben ik toe aan een nieuwe DVB-C tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:55:
[...]
Iemand een idee? Is het signaal vanuit Ziggo aangepast? Of ben ik toe aan een nieuwe DVB-C tuner?
Nee, dat is een probleem wat erg lijkt op wat ik op dit moment ook probeer op te lossen. Ben alleen een beetje verbaasd dat het ook met andere hardware voorkomt. En helaas is het nog steeds niet opgelost (in tegenstelling tot wat ik zelf eerder dacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
gibraltar schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:01:
[...]

Nee, dat is een probleem wat erg lijkt op wat ik op dit moment ook probeer op te lossen. Ben alleen een beetje verbaasd dat het ook met andere hardware voorkomt. En helaas is het nog steeds niet opgelost (in tegenstelling tot wat ik zelf eerder dacht).
Dit probleem heb ik ook met FireDTV, daarom staat deze ook stof te happen. Zie hier en hier voor buglinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

layzzzz schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:01:
[...]

Dit probleem heb ik ook met FireDTV, daarom staat deze ook stof te happen. Zie hier en hier voor buglinks.
Thanks, het vreemde vind ik dat het eigenlijk altijd goed heeft gewerkt voor mij, tot een paar weken geleden. Ik update mijn systeem regelmatig, dus daar kan het mee te maken hebben. Ik zou kunnen proberen om het weer werkend te krijgen met stable releases, maar wellicht heb ik liever gewoon een goede tuner.

Aanbevelingen? :) Zijn er nog tuners met Firewire op de markt? Of PCI-e slot? Het liefste een kaart met meerdere DVB-C tuners en ondersteuning door Linux is een eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:20:
[...]

Thanks, het vreemde vind ik dat het eigenlijk altijd goed heeft gewerkt voor mij, tot een paar weken geleden. Ik update mijn systeem regelmatig, dus daar kan het mee te maken hebben. Ik zou kunnen proberen om het weer werkend te krijgen met stable releases, maar wellicht heb ik liever gewoon een goede tuner.

Aanbevelingen? :) Zijn er nog tuners met Firewire op de markt? Of PCI-e slot? Het liefste een kaart met meerdere DVB-C tuners en ondersteuning door Linux is een eis.
Ziggo is veelal overgestapt op QAM-256 en HD is standaard geworden, ik denk dat het meer hier aan ligt. Als ik nieuwe DVB-C devices ga kopen wordt het OF een sundtek dvb-c usb dongle of een HDHomerun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
layzzzz schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:23:
[...]

Ziggo is veelal overgestapt op QAM-256 en HD is standaard geworden, ik denk dat het meer hier aan ligt. Als ik nieuwe DVB-C devices ga kopen wordt het OF een sundtek dvb-c usb dongle of een HDHomerun.
Er is zat DVB-C hardwareware in omloop die zonder problemen functioneert. Zo gebruik ik nu een FloppyDTV en een CableStar HD2 icm Ziggo maar als je even rond zoekt vind je meer dan genoeg andere hardware die in combinatie met Ziggo DVB-C prima functioneert. Wel is het decoderen nog altijd een lastig punt, en mede daarom kies ik dan ook voor het gebruik van een AlphaCrypt. Daar heb je eigenlijk geen omkijken naar en functioneert gewoon meteen zoals je mag verwachten. Blijft over het tunen op de juiste kanalen. Zolang je transponder-list goed is, zou dat ook niet zo'n punt moeten zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:20:
[...]

De beste dualtuner-kaarten op het moment zijn naar mijn mening de kaarten van http://www.digitaldevices.de/
Ze kosten helaas wel wat, maar daar heb je ook wel iets goeds voor. Hoe de ondersteuning onder Linux is durf ik niet te zeggen; onder Windows is het in ieder geval prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het eerder vandaag op mijn setup met openelec + tvheadend geprobeerd me tde digital devices dual tuner. Het werkt... alleen tvheadend is echt lastig om een beetje netjes te krijgen. Worden netjes herkend en de streams lopen perfect dus geen driver issues. Zeker sinds ik vanaf 2002 ofzo met mediaportal al een tv kaart aan de gang heb (toen voornamelijk om op te kunnen nemen) voelt het aan kwa stabiliteit en functies alsof ik ineens terug ga richting mediaportal anno 2007 ofzo. Single tuner werkt beter dan dual tuner overigens, linken tussen beiden kaarten wilt totaal niet, tv groups is lastig, en heel veel moet nog automatisch.

Zou om het te leren kennen eerst windows + mediaportal tv server gebruiken aangezien dat het makkelijkste is om te leren kennen, of wellicht dvb-viewer hoewel als tv server ik die niet geweldig vind, en daarna middens een live usb stick zoals ik dan openelec met tv headend. Als je de technische termen niet kent zoek je je rot in tvheadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:20:
[...]

Wel is het decoderen nog altijd een lastig punt, en mede daarom kies ik dan ook voor het gebruik van een AlphaCrypt. Daar heb je eigenlijk geen omkijken naar en functioneert gewoon meteen zoals je mag verwachten.
Voor zover ik weet is in Tvheadend geen ondersteuning voor een CAM van bijvoorbeeld Alphacrypt voor hardwarematig decoderen, daarom gebruik ik nu een Smargo USB cardreader en een softcam (OSCam).
Donderstraaltje schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:22:
[...]

Zou om het te leren kennen eerst windows + mediaportal tv server gebruiken aangezien dat het makkelijkste is om te leren kennen, of wellicht dvb-viewer hoewel als tv server ik die niet geweldig vind, en daarna middens een live usb stick zoals ik dan openelec met tv headend. Als je de technische termen niet kent zoek je je rot in tvheadend.
Ach ja ik ben Tvheadend wel gewend en ik ga echt geen Windows gebruiken ;)

Als de kaarten van Digital Services worden ondersteund door Linux dan lijkt mij dat the way to go. Twee tuners met de uitbreiding van twee extra tuners, dan kan ik op drie televisies tegelijk TV kijken en heb ik nog een tuner beschikbaar voor opnemen, scannen, EPG grab e.d. :)

Inderdaad niet goedkoop met ruim 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
[message=42882515,noline]nesQuick schreef op zondag 14 september 2014 @

Inderdaad niet goedkoop met ruim 300 euro.
Een beetje setop-box kost dat al en wat krijg je dan, precies helemaal niks
Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.