Mmm, daar moet ik even op letten. Ik wil niet nog een apparaat (IR-RF transmitter) erbij moeten kopen, anders heb ik straks voor het tv kijken 7 apparaten staan en dat is wel een beetje veel van het goedePascal.A schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:40:
die stopcontacten werken waarschijnlijk niet op infrarood maar op een radiofrequentie. dat gaat niet met je harmony werken zonder een IR-RF transmitter.
Ik heb ze vanmiddag zien liggen bij de Mediamarkt ; er staat op dat je een huis-frequentie in kunt stellen (zeker zodat het licht bij de buren niet opeens uit gaat), dus je hebt zeer waarschijnlijk gelijk ...Pascal.A schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:40:
die stopcontacten werken waarschijnlijk niet op infrarood maar op een radiofrequentie.
Oh ja, en hij heeft een bereik van 50 meter door muren enzo staat erop, dat lukt met IR ook niet lijkt me ...
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 01-03-2011 21:20 ]
Verwijderd
Zijn er uberhaupt afstandsbedieningen die wel werken met de harmony zonder een transmitter erbij? Ik vond iets van 17 euro voor 3 stopcontacten wel goedkoop, maar helaas dus...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:15 ]
Ppffff.... heb een ONE en die deed het eerst goed met alles.
Toen heb ik het kastje van digitenne verwisselt voor een cam module in me samsung led tv.
Hij ging altijd automatisch op ext1 (scart) en dus had ik geen last van wat ik nu heb.
Als ik nu kies voor tv kijken en de tv moet opstarten dan blijft ie op de vorige ingang staan.
dus ik kijk in de software en dan staat ie al op 9,5 sec met opwarmen, ik verhoogt naar 11 niets.
naar 12 nog niet naar 13 nog niet en nu dus maar 14 sec proberen.
daarom ppffff wat duurt dat lang, wist niet dat tegenwoordig het zolang duurde om een led tv op te starten.
Toen heb ik het kastje van digitenne verwisselt voor een cam module in me samsung led tv.
Hij ging altijd automatisch op ext1 (scart) en dus had ik geen last van wat ik nu heb.
Als ik nu kies voor tv kijken en de tv moet opstarten dan blijft ie op de vorige ingang staan.
dus ik kijk in de software en dan staat ie al op 9,5 sec met opwarmen, ik verhoogt naar 11 niets.
naar 12 nog niet naar 13 nog niet en nu dus maar 14 sec proberen.
daarom ppffff wat duurt dat lang, wist niet dat tegenwoordig het zolang duurde om een led tv op te starten.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
14 seconden is nog niets. Dat Philips kreng van mij doet er gerust meer als een halve minuut over om op afstandsbedieningen te gaan reageren
Hier stond een dode link.
Verwijderd
Ik heb wat extra apparaten gekocht voor de tv boven, maar loop nu tegen de limiet aan dat er maar 5 apparaten op mijn harmony 650 mogen.
Nu heb ik al wel bedacht dat ik gewoon aan mijn huidige apparaten meer knoppen ga toewijzen en die knoppen leer ik ze dan van afstandsbedieningen van apparaten die ik erbij gekocht heb (bijv. scart keuzeselectieapparaat).
Dat werkt naar mijn idee prima, net moet toch in de activiteiten ingebouwd worden
Mijn crt breedbeeldtv boven heeft de irritante eigenschap dat als je een halve meter van het apparaat bent hij sneller op de afstandsbediening reageert dan als je er 2 meter vanaf zit. Ik zal ook eens met die vertraging gaan spelen.
Nu heb ik al wel bedacht dat ik gewoon aan mijn huidige apparaten meer knoppen ga toewijzen en die knoppen leer ik ze dan van afstandsbedieningen van apparaten die ik erbij gekocht heb (bijv. scart keuzeselectieapparaat).
Dat werkt naar mijn idee prima, net moet toch in de activiteiten ingebouwd worden
Mijn crt breedbeeldtv boven heeft de irritante eigenschap dat als je een halve meter van het apparaat bent hij sneller op de afstandsbediening reageert dan als je er 2 meter vanaf zit. Ik zal ook eens met die vertraging gaan spelen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 17:08 ]
schijnt normaal te zijn ... mijn 32LG5700 (lcd) doet er 13 sec. over. Heb de power-on-delay steeds 1 sec opgehoogd op m'n Harmony 600 tot-ie reageerde. Moet switchen van AV1 (scart) voor UPC kabeldoos naar HDMI1 voor mediaspeler. Maar werkt verder uit de kunst, 5 remotes in de lachucky666 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:20:
Maar zit die vertraging pas in je TV na de Cam module ??
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 05-03-2011 17:12 ]
dat vraag ik me af.Goner schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:10:
[...]
schijnt normaal te zijn ... mijn 32LG5700 (lcd) doet er 13 sec. over. Heb de power-on-delay steeds 1 sec opgehoogd op m'n Harmony 600 tot-ie reageerde. Moet switchen van AV1 (scart) voor UPC kabeldoos naar HDMI1 voor mediaspeler. Maar werkt verder uit de kunst, 5 remotes in de la
Maar zit die vertraging pas in je TV na de Cam module ??
als ik opstart met film kijken en me mede8er en tv aangaan en hij stond op een andere kanaal dan schakeld ie er ook niet naar.
als de tv aanstaat en ik schakel naar blu ray kijken of film kijken of tv kijken gaat alles goed.
dan kiest ie alle kanalen goed, behalve als ik dus opstart als alles uitstaat en wil iets kijken waar ik de vorige dag niet mee ben gestopt zet ie hem niet op de goede ingang.
dus ik heb goede hoop om het op te lossen als ik de opstart tijd verhoog van de tv.
zit nu al weer op 17 sec
Aan de andere kant toen ik een kastje had van digitenne starte de tv sneller op dan met de cam module, dus het ligt eigenlijk ook wel aan de cam
[ Voor 7% gewijzigd door chucky666 op 05-03-2011 17:48 ]
Precies ... da's een probleem met meer TV's, kijk maar 's op de Logitech harmony forums ;chucky666 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:24:
behalve als ik dus opstart als alles uitstaat en wil iets kijken waar ik de vorige dag niet mee ben gestopt zet ie hem niet op de goede ingang.
http://forums.logitech.co...p/harmony_remote_controls
Als de TV al aan staat is er geen probleem, maar bij een 'kouwe start' heeft-ie gewoon tijd nodig om te gaan reageren op remote commando's.
Op m'n LG is het keihard 13 sec. .. als ik 'm op 12 sec. zet en ik heb daarvoor via kabelbox (AV1) gekeken en ik wil TV / mediaspeler kijken, dan switched hij niet naar HDMI1 ...
precies, ik heb hem nu op 19 sec staan en dan gaat het goed.Goner schreef op zondag 06 maart 2011 @ 00:25:
[...]
Precies ... da's een probleem met meer TV's, kijk maar 's op de Logitech harmony forums ;
http://forums.logitech.co...p/harmony_remote_controls
Als de TV al aan staat is er geen probleem, maar bij een 'kouwe start' heeft-ie gewoon tijd nodig om te gaan reageren op remote commando's.
Op m'n LG is het keihard 13 sec. .. als ik 'm op 12 sec. zet en ik heb daarvoor via kabelbox (AV1) gekeken en ik wil TV / mediaspeler kijken, dan switched hij niet naar HDMI1 ...
Het is alleen irritant dat ie nu meer tijd nodig heeft om op te starten met een cam module dan zonder scheelt toch een seconde of 10.
Maar hij doet het weer zoals het moet dus mijn dochtertje (3,5j ja ook die gebruikt hem om diego te kijken op de mede8er) en mijn vrouw zijn weer blij.
kunnen ze hem weer normaal bedienen zonder eerst een activiteit op te starten en dan een andere zodat ie het wel deed
Ik gebruik hier een groot stekkerblok met schakelaar dat ik aan moet zetten voor ik überhaupt iets (TV kijken, film kijken, etc.) kan doen. Nu is het probleem dat mijn WDTV Live ook echt aan (dus niet stand by) gaat als ik het stekkerblok aan zet. Vervelend, want zodra ik de Watch Video activiteit op mijn Logitech Harmony 555 gebruik zet de afstandsbediening de WDTV dus uit. Door op Help te klikken krijg ik hem wel weer aan, maar dat is niet handig natuurlijk.
Daarom de vraag: is er een manier om te zorgen dat de Harmony de WDTV niet aan wil zetten? Ik heb me nu al 10x door de (enorm onlogische) menu's heen geworsteld, maar behalve de volgorde van apparaten aanzetten lijk ik het niet te kunnen vinden.
Daarom de vraag: is er een manier om te zorgen dat de Harmony de WDTV niet aan wil zetten? Ik heb me nu al 10x door de (enorm onlogische) menu's heen geworsteld, maar behalve de volgorde van apparaten aanzetten lijk ik het niet te kunnen vinden.
Je kunt aangeven aan de Harmony dat een apparaat 'al aan staat'. Ik heb dat met mijn receiver. Die moet je met een echte ouderwetse grote knop aanzetten, daarna kan hij wel op standby maar de eerste actie is echt aanschakelen met de hand. Als ik dan een activiteit kies waarvoor de receiver nodig is, dan weet de Harmony al dat de receiver aan staat (dat heb ik dan al handmatig gedaan). Als ik daarna een activiteit kies waarvoor de receiver niet meer nodig is, gaat de receiver op stand by. Volgens mij stel je dat in met die wizard, maar ben er niet 100% zeker van.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
is er iemand die voor een harmoney 895 een handleiding heeft hoe ik mijn light manager pro en klik aan klik uit kan installeren en er functies aan toe kan kennen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dank, nu weet ik in ieder geval dat het kan. ik ga me nog maar een keer door de software worstelen dan!BeQuietAndDrive schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:02:
Je kunt aangeven aan de Harmony dat een apparaat 'al aan staat'. Ik heb dat met mijn receiver. Die moet je met een echte ouderwetse grote knop aanzetten, daarna kan hij wel op standby maar de eerste actie is echt aanschakelen met de hand. Als ik dan een activiteit kies waarvoor de receiver nodig is, dan weet de Harmony al dat de receiver aan staat (dat heb ik dan al handmatig gedaan). Als ik daarna een activiteit kies waarvoor de receiver niet meer nodig is, gaat de receiver op stand by. Volgens mij stel je dat in met die wizard, maar ben er niet 100% zeker van.
Ga naar je apparaten, en dan van het apparaat naar instellingen.posttoast schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:18:
[...]
Dank, nu weet ik in ieder geval dat het kan. ik ga me nog maar een keer door de software worstelen dan!
Vervolgens stroominstellingen aanpassen en kies dan "Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan".
Zo verstuurd de harmony geen aan/uit signalen naar dat apparaat.
Dank je wel!Grolsch schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:28:
[...]
Ga naar je apparaten, en dan van het apparaat naar instellingen.
Vervolgens stroominstellingen aanpassen en kies dan "Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan".
Voor wie z'n lampen e.d. met de Harmony wil bedienen: Ik heb vorige week de Lightmanager Mini van JB Media gekocht i.c.m. een aantal Klik aan klik uit ontvangers en dat werkt perfect!
Metal up your ass
Mag ik jou hierover mailen, je dm staat niet aan.JaymzHetfield schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:22:
Voor wie z'n lampen e.d. met de Harmony wil bedienen: Ik heb vorige week de Lightmanager Mini van JB Media gekocht i.c.m. een aantal Klik aan klik uit ontvangers en dat werkt perfect!
Dat is weer wat anders. Dan laat hij hem ook aanstaan als je naar een andere activiteit schakelt waarbij het toestel niet meer in gebruik is. Mijn receiver kan trouwens in standby, ik weet niet of de WDTV dat uberhaupt ook kan, want dat is wel een vereiste natuurlijkGrolsch schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:28:
[...]
Ga naar je apparaten, en dan van het apparaat naar instellingen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De WDTV heeft volgens mij alleen maar een standby en een aan-stand (er is geen echte uit-stand). Ik vind het op zich niet zo'n probleem dat hij altijd aan blijft staan overigens.BeQuietAndDrive schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:12:
[...]
Dat is weer wat anders. Dan laat hij hem ook aanstaan als je naar een andere activiteit schakelt waarbij het toestel niet meer in gebruik is. Mijn receiver kan trouwens in standby, ik weet niet of de WDTV dat uberhaupt ook kan, want dat is wel een vereiste natuurlijk
Ik doe niet aan mailenracoon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:26:
[...]
Mag ik jou hierover mailen, je dm staat niet aan.
Metal up your ass
Als ik mijn lampen werkend heb op de klik aan\ klik uit, hoe installeer ik dan de lightmanager en hoe kan ik dan via de harmoney de lampen bedienen?JaymzHetfield schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:42:
[...]
Ik doe niet aan mailenmaar wil je vragen hier gerust beantwoorden hoor. Hebben anderen er wellicht ook wat aan.
De lightmanager sluit je aan op je pc. Dan voer je de ontvangers in de bijbehorende software in (lamp1, lamp2, lamp3 etc.).racoon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:03:
[...]
Als ik mijn lampen werkend heb op de klik aan\ klik uit, hoe installeer ik dan de lightmanager en hoe kan ik dan via de harmoney de lampen bedienen?
In de software maak je vervolgens light scenes die met 1 druk op de knop zullen kunnen worden aangeroepen. Bijvoorbeeld:
Knop 1 = Slapen
- Lamp woonkamer uit
- Lamp eetkamer uit
- Lamp slaapkamer aan
- Lamp woonkamer 50% dimmen
- 1 sec. pauze
- Lamp eetkamer 25% dimmen
Vervolgens sla je deze settings op in de lightmanager. Hierna voeg je in de Harmony software het apparaat JB media light manager mini toe en wijs je Knop 1, 2 etc. toe aan een willekeurige toets van je harmony.
Daarna kun je de lichten bedienen. De light manager vertaalt het infrarood signaal van de harmony in het rf signaal van de klik aan klik uit ontvangers. Je kunt de light manager dan ook loskoppelen van de pc en op een willekeurige plek in het stopcontact hangen. Dan mis je echter wel de mogelijkheid om via de webinterface lightscenes aan te roepen.
Metal up your ass
Verwijderd
bij mij heb ik alleen een aan en een uitstand? Maar ik heb de wdtv mini, misschien zit daar verschil in? Bij aan brand er een lampje en bij uit brand er geen lampje.posttoast schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:16:
[...]
De WDTV heeft volgens mij alleen maar een standby en een aan-stand (er is geen echte uit-stand). Ik vind het op zich niet zo'n probleem dat hij altijd aan blijft staan overigens.
Als hij handmatig apparaten gaat in/uitschakelen en de IR commando's alleen maar een power toggle kunnen sturen is het niet anders op te lossen.BeQuietAndDrive schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:12:
[...]
Dat is weer wat anders. Dan laat hij hem ook aanstaan als je naar een andere activiteit schakelt waarbij het toestel niet meer in gebruik is. Mijn receiver kan trouwens in standby, ik weet niet of de WDTV dat uberhaupt ook kan, want dat is wel een vereiste natuurlijk
Je kunt ook de powertoggle toevoegen als softkey bij elke activiteit, maar volgens mij is het bij hem geen probleem dat z'n apparaat aan blijft staan, hij schakelt namelijk toch alles uit dmv de harde knop.
Het is in ieder geval gelukt met die "altijd aan laten staan" optie. De WDTV staat nu dus inderdaad altijd aan, maar dat vind ik geen probleem. Als ik niet achter de TV zit zet ik met het stekkerblok toch de hele boel uit.
Zag net de Logitech 300 liggen bij de Blokker voor 20 euro.
Wel een na deel dat er maar 4 apparaten mee te bedienen zijn.
Aangezien ik al een (goedkope) AB boven heb mocht ik hem niet kopen van mijn vrouw
Beneden hebben we tot tevredenheid de 525
Wel een na deel dat er maar 4 apparaten mee te bedienen zijn.
Aangezien ik al een (goedkope) AB boven heb mocht ik hem niet kopen van mijn vrouw
Beneden hebben we tot tevredenheid de 525
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Het mag dan wel over de Harmony gaan, maar net toch wel een hele strakke Philips SRT9320 binnen gekregen, via marktplaats, splinternieuw. Prachtig ding, groot lcd-touchscreen. Heb 'm pas drie keer in m'n handen gehad vandaag maar on-the-fly al mijn hifi en tv aan elkaar geplakt. Nu nog een Marmitek infrarood extender er bij, hoef ik m'n kastjes ook niet meer open te doen, en ik ben bij elkaar voor nog geen 100 euro totaal helemaal onder de pannen. Dat scheelt toch een stuk vergeleken met die Harmony 900..
Verwijderd
Die Philips doet het echter niet goed met sommige apparaten, bijv. mijn mediaplayer (voor zover ik het van forums begrijp).
Over de 300 heb ik nooit positieve reacties gelezen. Verder ken ik het probleem met de vrouwen, hier ook gedonder over een 2e logitech...Sc0rPi0N schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:21:
Zag net de Logitech 300 liggen bij de Blokker voor 20 euro.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 16:05 ]
Ach ze is de rem die ik nodig heb anders blijf ik steeds nieuwere dingen kopen...Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
Die Philips doet het echter niet goed met sommige apparaten, bijv. mijn mediaplayer (voor zover ik het van forums begrijp).
[...]
Over de 300 heb ik nooit positieve reacties gelezen. Verder ken ik het probleem met de vrouwen, hier ook gedonder over een 2e logitech...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Zoals mijn vrouw zegt: dan zet je hem maar op je verlanglijstjeSc0rPi0N schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:21:
Ach ze is de rem die ik nodig heb anders blijf ik steeds nieuwere dingen kopen...
20 euro....Sc0rPi0N schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:21:
[...]
Ach ze is de rem die ik nodig heb anders blijf ik steeds nieuwere dingen kopen...
Is de leeftijd ... dochters (15 jr) hebben geen enkel probleem met de H600, maar moedersVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
Verder ken ik het probleem met de vrouwen,

Verwijderd
Is er eigenlijk een truuk om van mijn harmony 650 een 700 te maken? Of zou die hardware echt anders zijn van binnen?
Is er een trucje om het inschakelen van apparaten en kiezen van doelingangen over te slaan bij het kiezen van een activiteit?
Bijvoorbeeld:
1. keuze activiteit "TV kijken": Apparaten gaan aan, doelingangen worden geselecteerd, knoppen afstandbediening op activiteit "TV kijken" gericht. TV kan bediend worden.
2. keuze activiteit "Licht bedienen": knoppen afstandbediening op activiteit "Licht bedienen" gericht. Lichten kunnen bediend worden.
3. keuze activiteit "TV kijken": Enkel knoppen op afstandbediening worden op activiteit "TV kijken" gericht. Inschakelsignaal en doelingangen worden niet geselecteerd.
Is dit mogelijk? Doel is om tijdelijk een andere activiteit uit te voeren (lichten bedienen).
Bijvoorbeeld:
1. keuze activiteit "TV kijken": Apparaten gaan aan, doelingangen worden geselecteerd, knoppen afstandbediening op activiteit "TV kijken" gericht. TV kan bediend worden.
2. keuze activiteit "Licht bedienen": knoppen afstandbediening op activiteit "Licht bedienen" gericht. Lichten kunnen bediend worden.
3. keuze activiteit "TV kijken": Enkel knoppen op afstandbediening worden op activiteit "TV kijken" gericht. Inschakelsignaal en doelingangen worden niet geselecteerd.
Is dit mogelijk? Doel is om tijdelijk een andere activiteit uit te voeren (lichten bedienen).
Metal up your ass
Verwijderd
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb wel een workaround en die werkende gekregen thuis:JaymzHetfield schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:00:
Klik een activiteit aan en voeg extra knoppen toe (die op dat lcd scherm). Bij die knoppen kan je aangeven welk aparaat er bedient moet worden en wat er moet gebeuren. Je kan gewoon andere apparaten nemen dan in de activiteit zitten.
Bovenstaande werd me aangeraden door de helpdesk toen ik erom vroeg.
"We hebben er een en die doet het nog goed...."
Het "Ja maar...." wordt van de hand gewezen...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Hij kan altijd vallen en kapot gaanSc0rPi0N schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:09:
"We hebben er een en die doet het nog goed...."
Het "Ja maar...." wordt van de hand gewezen...
Ja dat is inderdaad een optie. Niet zo fraai als je het mij vraagt, maar je moet wat.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb wel een workaround en die werkende gekregen thuis:
Klik een activiteit aan en voeg extra knoppen toe (die op dat lcd scherm). Bij die knoppen kan je aangeven welk aparaat er bedient moet worden en wat er moet gebeuren. Je kan gewoon andere apparaten nemen dan in de activiteit zitten.
Bovenstaande werd me aangeraden door de helpdesk toen ik erom vroeg.
Mijn workaround is vooralsnog: infraroodsignaal afdekken zodra je terug gaat naar een eerder gestartte activiteit. Ze zouden eigenlijk iets moeten ontwerpen zodat dit mogelijk is door bijvoorbeeld de activiteit lang ingedrukt te houden of dat je de opstart-sequence kan overslaan met een toetscombinatie o.i.d.
Metal up your ass
Verwijderd
je kan misschien ook een nieuwe activeit maken en dan daarin aangeven dat het tv toestel altijd aanstaat, ik denk dat je dan die aan/uit functie overslaat.
Anders zou ik even de helpdesk bellen.
Het mooist zou zijn als je een activiteit in een activiteit kan stoppen, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Ik zou dan graag in het lcd venster niet alleen knoppen plaatsen, maar ook activiteiten.
Anders zou ik even de helpdesk bellen.
Het mooist zou zijn als je een activiteit in een activiteit kan stoppen, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Ik zou dan graag in het lcd venster niet alleen knoppen plaatsen, maar ook activiteiten.
voor de bezitters: (zonder de topic helemaal door te lezen 
dus ik kan eigenlijk de afstandsbediening zo programmeren dat als ik op de knop
tv kijken druk : de tv op de ingang : antenne (cam module springt)
en als ik weer op dvd kijken druk: dat hij mijn tv kanaal op hdmi zet, en hem gelijkt ook mute en mijn versterker aanspringt op de mediaplayer stand?
ook bruikbaar voor de xbox 360 neem ik aan ?
en als ik weer op dvd kijken druk: dat hij mijn tv kanaal op hdmi zet, en hem gelijkt ook mute en mijn versterker aanspringt op de mediaplayer stand?
ook bruikbaar voor de xbox 360 neem ik aan ?
Verwijderd
JazekerSonyEricsson schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:05:
Ja, maar dan is het vaak het handigste om eerst alles uit te zetten en dan weer aan te zetten. Anders werkt het niet goed als je de tv wilt aandoen en gelijk dvd speler wil kijken. Een activiteit bestaat uit een aantal stappen en het aanzetten van de apparaten is daar onderdeel van. Dit kan je wel omzeilen, maar dan moet je handmatig alles aanzetten en dat schiet niet echt op.en als ik weer op dvd kijken druk: dat hij mijn tv kanaal op hdmi zet, en hem gelijkt ook mute en mijn versterker aanspringt op de mediaplayer stand?
Mijn vrouw kijkt altijd analoog, als ik dan ga kijken druk ik eerst op de uitknop (gaat alles uit en daarna op de knop mediaplayer kijken of digitale tv kijken en dan gaat alles weer aan zoals ik het wil.
Jaook bruikbaar voor de xbox 360 neem ik aan ?
Nu ik dit schrijf vermoed ik dat het wellicht wat lastig te begrijpen is. Je kan zaken op veel manieren doen. Uitschakelen nieuwe activiteit kiezen hoeft niet, je kan ook met het lcd scherm de apparaten los bedienen, alleen kan je dan niet de functies van de knoppen wijzigen en dat kan in de activiteiten wel en dat is erg handig.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 20:16 ]
In de activiteit 'TV Kijken' heb ik gewoon de light manager toegevoegd en vervolgens lamp knopjes toegevoegd als extra knoppen. Dan blijf je ook niet steeds van activiteit switchen.JaymzHetfield schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:00:
Is er een trucje om het inschakelen van apparaten en kiezen van doelingangen over te slaan bij het kiezen van een activiteit?
....
Je kan natuurlijk ook gewoon de lampen aan laten gaan wanneer je de tv start. En dan wel alleen wanneer het donker is uiteraard.
[ Voor 11% gewijzigd door Morpheusk op 22-03-2011 20:24 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Verwijderd
Voor bijv. verlichting werkt dat prima, maar voor andere zaken is het niet heel handig. Je kan namelijk niet met die knoppen regelen dat de fysieke knoppen op de afstandsbediening een andere functie krijgen.Morpheusk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:21:
In de activiteit 'TV Kijken' heb ik gewoon de light manager toegevoegd en vervolgens lamp knopjes toegevoegd als extra knoppen. Dan blijf je ook niet steeds van activiteit switchen.
Het is volstrekt onnodig om alles eerst uit te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:14:
[...]
Jazeker
[...]
Ja, maar dan is het vaak het handigste om eerst alles uit te zetten en dan weer aan te zetten. Anders werkt het niet goed als je de tv wilt aandoen en gelijk dvd speler wil kijken. Een activiteit bestaat uit een aantal stappen en het aanzetten van de apparaten is daar onderdeel van. Dit kan je wel omzeilen, maar dan moet je handmatig alles aanzetten en dat schiet niet echt op.
Mijn vrouw kijkt altijd analoog, als ik dan ga kijken druk ik eerst op de uitknop (gaat alles uit en daarna op de knop mediaplayer kijken of digitale tv kijken en dan gaat alles weer aan zoals ik het wil.
[...]
Ja
Nu ik dit schrijf vermoed ik dat het wellicht wat lastig te begrijpen is. Je kan zaken op veel manieren doen. Uitschakelen nieuwe activiteit kiezen hoeft niet, je kan ook met het lcd scherm de apparaten los bedienen, alleen kan je dan niet de functies van de knoppen wijzigen en dat kan in de activiteiten wel en dat is erg handig.
Je kunt gewoon per aktiviteit selecteren welke apparaten er aan moeten gaan en op welk ingangskanaal het apparaat moet.
Als ik tv aan het kijken ben en ik selecteer de aktiviteit 'film kijken' dan gaat mijn tv naar HDMI2, de DVD-speler gaat aan, de receiver gaat aan en naar standje DVD-IN.
Verwijderd
Maar dan loop je tegen een probleem aan als je besluit een film te gaan kijken en de tv is nog niet aan? Hoe los je dat op?centr1no schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:00:
Als ik tv aan het kijken ben en ik selecteer de aktiviteit 'film kijken' dan gaat mijn tv naar HDMI2, de DVD-speler gaat aan, de receiver gaat aan en naar standje DVD-IN.
Volgens mij moet je dan 2 activiteiten maken, dus:
film kijken (tv is nog uit)
film kijken (tv is al aan)
Je kan die aktiviteit toch niet zo instellen dat hij het ziet dat de tv al aan is?
Als ik alles uit heb staan en ik selecteer 'film kijken' dan gaan de tv, speler en receiver aan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:41:
[...]
Maar dan loop je tegen een probleem aan als je besluit een film te gaan kijken en de tv is nog niet aan? Hoe los je dat op?
Volgens mij moet je dan 2 activiteiten maken, dus:
film kijken (tv is nog uit)
film kijken (tv is al aan)
Je kan die aktiviteit toch niet zo instellen dat hij het ziet dat de tv al aan is?
Ik kan ook zonder problemen naar een andere aktiviteit gaan die niets met tv o.i.d. te maken heeft, zoals bijvoorbeeld verlichting schakelen en vervolgens weer terug naar 'tv kijken' zonder dat er iets met mijn tv instellingen gebeurt.
Ik snap al jullie opmerkingen over extra knoppen toevoegen voor verlichting in de aktiviteit 'tv kijken' dan ook helemaal niet.
Heb zojuist nog even een check gedaan.
Ik heb even een aktiviteit toegevoegd waarmee alleen mijn mediaplayer aan gaat en ik die kan bedienen en verder niets.
Heb dus tv en upc-kast aanstaan. Ik selecteer de nieuwe aktiviteit en de mediaplayer gaat aan en ik kan deze bedienen. Tv blijft gewoon aan en op hetzelfde kanaal. Vervolgens selecteer ik weer 'tv'kijken' en tv blijft aan en ik heb weer gewoon de knopjes voor tv kijken.
Precies zoals ik het wil.
Ik zie het probleem niet.
Verwijderd
Zover begrijp ik het nog, maar als je de mediaplayer aandoet, dan wil je dat beeld toch ook zien? Bij mijn tv moet je dan eerst naar het juiste AV kanaal toegaan. Dat is dan denk ik voor jouw tv niet nodig?centr1no schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:08:
Ik heb even een aktiviteit toegevoegd waarmee alleen mijn mediaplayer aan gaat en ik die kan bedienen en verder niets.
Heb dus tv en upc-kast aanstaan. Ik selecteer de nieuwe aktiviteit en de mediaplayer gaat aan en ik kan deze bedienen. Tv blijft gewoon aan en op hetzelfde kanaal.
Jawel dat moet bij mij ook. Maar ik heb alleen om even te testen een aktiviteit gemaakt waarbij de tv dus niet overschakelt maar de ab mij wel de bediening geeft over een ander apparaat.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:13:
[...]
Zover begrijp ik het nog, maar als je de mediaplayer aandoet, dan wil je dat beeld toch ook zien? Bij mijn tv moet je dan eerst naar het juiste AV kanaal toegaan. Dat is dan denk ik voor jouw tv niet nodig?
Dit was als reactie op de vraag van JaymzHetfield en de reacties daar weer op van anderen die zeggen dat er extra knoppen moeten worden aangemaakt en afschermen van het i.r. signaal terwijl dat helemaal niet nodig is.
Je kunt met de ab gewoon tussendoor een ander apparaat bedienen en daarna terugkeren naar de aktiviteit die je had zonder dat je rare dingen hoeft te doen.
Ik snap deze opmerking niet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:41:
[...]
De tv staat aan. Ook al zou de tv met het schakelen naar een andere aktiviteit weer aan worden gezet dan blijft de tv aan. Aan + aan is bij mij aan.
[ Voor 21% gewijzigd door centr1no op 22-03-2011 22:47 ]
zijn deze "activieiten" alleen mogelijk met de duurdere harmonys?
of voldoet de goedkoopste 300 ook al. want deze heeft alleen 1 tv kjken knop
of zijn de 4 button in het middenbovenkant ook in te stellen als activiteiten?
Van wat ik zo uit de info op de Logitechpagina op maak is er idd maar 1 knop op de 300 waarmee je meerdere apparaten tegelijk kan bedienen en zijn de 4 programmeerbare knoppen maar voor 1 funktie.SonyEricsson schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:09:
zijn deze "activieiten" alleen mogelijk met de duurdere harmonys?
Zou ook niet zo slim zijn als het goedkoopste model net zo veel kon als het duurste he.
hahaha dat zit wel iets van logica in ja.centr1no schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Van wat ik zo uit de info op de Logitechpagina op maak is er idd maar 1 knop op de 300 waarmee je meerdere apparaten tegelijk kan bedienen en zijn de 4 programmeerbare knoppen maar voor 1 funktie.
Zou ook niet zo slim zijn als het goedkoopste model net zo veel kon als het duurste he.
dan maar een 600 of 650 halen
enigste verschil is een kleurendisplay tja...
Verwijderd
Volgens mij wordt er een beetje langs elkaar heen gepraat.centr1no schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:29:
[...]
Jawel dat moet bij mij ook. Maar ik heb alleen om even te testen een aktiviteit gemaakt waarbij de tv dus niet overschakelt maar de ab mij wel de bediening geeft over een ander apparaat.
Dit was als reactie op de vraag van JaymzHetfield en de reacties daar weer op van anderen die zeggen dat er extra knoppen moeten worden aangemaakt en afschermen van het i.r. signaal terwijl dat helemaal niet nodig is.
Je kunt met de ab gewoon tussendoor een ander apparaat bedienen en daarna terugkeren naar de aktiviteit die je had zonder dat je rare dingen hoeft te doen.
[...]
Ik snap deze opmerking niet.
De tv staat aan. Ook al zou de tv met het schakelen naar een andere aktiviteit weer aan worden gezet dan blijft de tv aan. Aan + aan is bij mij aan.
Als ik een activiteit maak zonder de TV dan gaat bij mij de TV uit wanneer ik deze activiteit selecteer. Dit komt omdat ik heb ingesteld dat de TV niet altijd aan staat. Als ik dus een licht installatie wil bedienen tijdens het TV kijken dan moet ik óf op de harmony switchen naar het betreffende apparaat (dus niet een activiteit), óf de installatie toevoegen aan de activiteit en knoppen definiëren.
Ik hoef ook niet eerst alles uit te zetten als ik wil switchen van TV kijken naar DVD kijken. De harmony weet dat de TV al aanstaat en stuurt geen signaal naar de TV (m.u.v. het wisselen van ingang indien nodig).
Uiteraard zou ik kunnen instellen dat mijn TV "altijd aan staat", maar dan moet ik het aan en uit zetten handmatig doen. Of ik moet bij elke activiteit met de TV een commando toevoegen om de TV aan te zetten. En hier komen twee problemen om de hoek kijken: 1) Het selecteren van het ingangssignaal gebeurd waarschijnlijk voordat de TV aanstaat; 2) Wanneer de TV alleen een power toggle heeft wordt de TV uit gezet i.p.v. aan).
En als je een losse activiteit wil maken waarmee je alleen de licht installatie wil bedienen, dan moet je bij alle apparaten aangeven dat ze altijd aan staan. Anders blijft je TV aanstaan maar gaan de versterker en de UPC/Ziggo/KPN decoder uit en zit je naar een zwart beeld te kijken.
Zo werkt het in iedergeval op de Harmony One.
Verwijderd
Ik ben er vanochtend nog even verder ingedoken. Met mijn harmony 650 kan ik geen andere activiteit kiezen als ik al een activiteit uitvoer. Het werkt dus bij mij niet om de activiteit tv kijken te kiezen en daarna de activiteit lampen bedienen. Ik moet dan van de harmony eerst de tv uitdoen.
Kennelijk zit er daarin verschil tussen de harmony's. Ik begrijp uit de verhalen hier dat je met de harmony one dus een activiteit kan starten en vervolgens een 2e activiteit kan starten zonder de uit/aan knop op de harmony te gebruiken?
Kennelijk zit er daarin verschil tussen de harmony's. Ik begrijp uit de verhalen hier dat je met de harmony one dus een activiteit kan starten en vervolgens een 2e activiteit kan starten zonder de uit/aan knop op de harmony te gebruiken?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 08:29 ]
Als je dat niet wil is het niet nodig dat dit gebeurt. Bij de activiteit 'licht bedienen' kun je ergens instellen dat de andere apparaten niet worden uitgeschakeld.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:06:
[...]
Als ik een activiteit maak zonder de TV dan gaat bij mij de TV uit wanneer ik deze activiteit selecteer. Dit komt omdat ik heb ingesteld dat de TV niet altijd aan staat. Als ik dus een licht installatie wil bedienen tijdens het TV kijken dan ...
Ik ben benieuwd hoe je dit doet. Als ik van de activiteit 'tv kijken' naar 'licht bedienen' ga en daarna weer terug naar 'tv kijken', gebeurt het volgende:centr1no schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:08:
[...]
Ik kan ook zonder problemen naar een andere aktiviteit gaan die niets met tv o.i.d. te maken heeft, zoals bijvoorbeeld verlichting schakelen en vervolgens weer terug naar 'tv kijken' zonder dat er iets met mijn tv instellingen gebeurt.
Ik snap al jullie opmerkingen over extra knoppen toevoegen voor verlichting in de aktiviteit 'tv kijken' dan ook helemaal niet.
1e keer 'tv kijken':
- Tv gaat aan
- Tv gaat op digitaal kabel signaal
- Receiver gaat aan
- Receiver gaat op TV input
Vervolgens 'licht bedienen':
- knoppen om licht te bedienen verschijnen op touchscreen vd harmony
- ik kan verlichting bedienen
Wederom selecteren van 'tv kijken'
- Tv kiest opnieuw digitaal kabel signaal (beeld wordt even zwart en komt weer terug)
- Receiver kiest opnieuw TV input (geluid is even weg en komt weer terug)
Dat laatste vind ik dus bijzonder irritant. Ik wil de lichten kunnen bedienen zonder onderbreking van beeld of geluid.
Knoppen voor het bedienen van de lichten toevoegen aan de activiteit 'tv kijken' vind ik niet echt een optie, want dan zou ik dat bij iedere activiteit moeten doen (cd luisteren, radio luisteren, xboxen, htpc etc.).
Metal up your ass
Heb sinds een tijd een Harmony 605. Prima apparaat.
Echter mis ik mn oude 555. Deze had een veel beter bereik.
De sensors waren stekker of waren beter geplaatst.
Wie deelt deze ervaringen?
Echter mis ik mn oude 555. Deze had een veel beter bereik.
De sensors waren stekker of waren beter geplaatst.
Whatever.
Verwijderd
Dat heb ik vaker hier voorbij zien komen (meen in deel 2). Het klopt dus.Harmen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:07:
Volgens mij ontkom je daar niet aan. Of je moet eerst het licht gaan bedienen en daarna tv kijken. Het lastige van de software is dat je niet een hele groep knoppen in 1 keer naar een andere activiteit kan kopieeren of bijv. kan aangeven dat de ingestelde knop bij elke activiteit moet worden getoond. Ik heb een heel processchema gemaakt op papier voordat ik het ging instellen om enige uniformiteit te krijgen in mijn knoppenstructuur (bijv. teletext steeds op pagina 2 van de knoppen in het lcd scherm).JaymzHetfield schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:25:
Knoppen voor het bedienen van de lichten toevoegen aan de activiteit 'tv kijken' vind ik niet echt een optie, want dan zou ik dat bij iedere activiteit moeten doen (cd luisteren, radio luisteren, xboxen, htpc etc.).
Hoe selecteren jullie nu een andere activiteit zonder de huidige af te sluiten met de aan/uitknop? Dat begrijp ik niet.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 11:12 ]
Op de Harmony One heb je daar een knop "activities" voor. je krijgt dan een keuze van de activities op de touch screen. Even uit mijn hoofd kan je de "knop" aan de linkeronderkant ook gebruiken om het scherm met de activities op te roepen. Maar wellicht is het de rechter hoor, ik gebruik het niet zo vaak
Verwijderd
Ik heb in het midden onder het lcd scherm een knop, die werkt voor zowel activities als voor apparaten. Als ik een activity gestart heb zie ik in het lcd scherm de knoppen die ik bij die activity gemaakt heb. Kan dan wel naar apparaten gaan en daar zie ik dan mijn tv , dvd speler etc. staan en die kan ik dan los bedienen.JeroenE schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:14:
Op de Harmony One heb je daar een knop "activities" voor. je krijgt dan een keuze van de activities op de touch screen. Even uit mijn hoofd kan je de "knop" aan de linkeronderkant ook gebruiken om het scherm met de activities op te roepen. Maar wellicht is het de rechter hoor, ik gebruik het niet zo vaak
Maakt verder ook niet uit, een one is te duur voor wat ik nodig heb. Ik bedien alleen de tv en apparatuur ermee, voor het bedienen van de verlichting ben ik mijn kinderen aan het trainen
JaymzHetfield schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:25:
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Voor de belangrijke activities een 'tabblad' voor de verlichting toegevoegd.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:09:
Volgens mij ontkom je daar niet aan. [..]
Hoe selecteren jullie nu een andere activiteit zonder de huidige af te sluiten met de aan/uitknop? Dat begrijp ik niet.
Maar je kunt ook via 'devices > licht' doen, en daarna met 'activities' knop terug.
btw, activiteit selecteren zonder andere af te sluiten: activities knop gebruiken ipv aan/uit.
(althans voor een 555)
Verwijderd
Die optie is eruit gesloopt bij de 650Pascal.A schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:48:
btw, activiteit selecteren zonder andere af te sluiten: activities knop gebruiken ipv aan/uit.
(althans voor een 555)

Vandaar de verwarring.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 15:48 ]
nee hoorVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:48:
[...]
Die optie is eruit gesloopt bij de 650
Vandaar de verwarring.
heb vandaag de 600 binnen gekregen en ff een paar uurtjes aan het stoeien geweest
devices kan je gewoon aan laten als je dat wilt
en alles uit voordat je kan overschakelen naar een andere activitet zoals eerder in het topic hoeft ook niet.
gewoon lekker schakelen van films kijken, naar xbox spelen, naar muziek luisteren
wat aan moet blijft aan en wisselt eventueel van kanaal
en wat uit moet gaat uit(tenzij anders aangegeven)
alles werkt nu voor 99%
ben nu ben alleen de delay command aan het stoeien omdat mijn plasma eerst aangaat en dan pas naar een kanaal zapt. (en niet in 1x) dus moet ergens een goeie delay command ertussen plaatsen
anders moet ik 2x op de activiteit drukken
Verwijderd
Waar kan je dat instellen? Bij mij werkt het namelijk niet zo (zal vanavond het even goed opschrijven en met foto's hier posten).SonyEricsson schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:51:
nee hoor
heb vandaag de 600 binnen gekregen en ff een paar uurtjes aan het stoeien geweest
devices kan je gewoon aan laten als je dat wilt
en alles uit voordat je kan overschakelen naar een andere activitet zoals eerder in het topic hoeft ook niet.
Kan je eens omschrijven hoe die activiteiten er bij jou uitzien? Dan kan ik eens zien wat ik nu fout heb gedaan. Ik vermoed dat het misschien komt omdat mijn tv niet in de database voorkomt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 17:23 ]
heb je wel de software gedownoad ? en niet de webbased setup gebruikt?Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:22:
[...]
Waar kan je dat instellen? Bij mij werkt het namelijk niet zo (zal vanavond het even goed opschrijven en met foto's hier posten).
Kan je eens omschrijven hoe die activiteiten er bij jou uitzien? Dan kan ik eens zien wat ik nu fout heb gedaan. Ik vermoed dat het misschien komt omdat mijn tv niet in de database voorkomt.
want de webbased software is TE beperkt in het instellen van opties
zal zo even kijken waar ik die instellingen kan terug vinden
Verwijderd
ja, ik heb de software, die gebruik ik.
Ik heb nog een collega gevraagd die ook de harmony heeft en die kon ook geen andere activiteiten doen en deed ook alles eerst uit? Ik post straks even hoe ik het gedaan heb met wat screenshots, zou mooi zijn als ik het ook kan zoals jullie.
Ik heb nog een collega gevraagd die ook de harmony heeft en die kon ook geen andere activiteiten doen en deed ook alles eerst uit? Ik post straks even hoe ik het gedaan heb met wat screenshots, zou mooi zijn als ik het ook kan zoals jullie.
Verwijderd
Ik heb het nu als volgt (excuus voor de grote foto's, de oppas is net weg en ik zit hier met 2 kleine kids nu alleen thuis), heb geen tijd om het kleiner te maken:
Stap 1
------
Ik pak de afstandsbediening en zie op het lcd scherm mijn activtiteiten (analoge tv kijken, digitale tv kijken en media player kijken).
Dit ziet er als volgt uit:
http://i54.tinypic.com/2d7bja1.jpg
Stap 2
------
Ik wil nu analoge tv kijken. Ik selecteer die optie en de tv gaat aan. Nu kan ik analoog zappen.
Het lcd scherm ziet er nu als volgt uit:
http://i54.tinypic.com/j635tx.jpg
Ik heb in het scherm nu dus de knoppen die ik geprogrammeerd had voor die activiteit.
Stap 3
------
Als ik nu op apparaten klik, dan krijg ik dit scherm te zien:
http://i54.tinypic.com/2lkve5i.jpg
Stap 4
------
Als ik nu op de knop activiteiten klik, dan krijg ik niet (zoals jullie waarschijnlijk) de afbeelding bij stap 1 te zien, maar deze mogelijkheden: (hiermee kan ik dus geen andere activiteit starten)
Ik heb nog even de instellingen van het programma in een afbeelding gezet, bij deze wat schermen (je ziet dat ik meer apparaten heb dan activiteiten, maar ben even bezig met een plank om alles op te zetten en dat loopt wat vertraging op, dus niet alles zit al in een activiteit):
http://i54.tinypic.com/9k1bis.jpg
http://i52.tinypic.com/8y875k.jpg
http://i51.tinypic.com/300eiv6.jpg
http://i52.tinypic.com/20arz90.jpg
http://i52.tinypic.com/67mfya.jpg
Stap 1
------
Ik pak de afstandsbediening en zie op het lcd scherm mijn activtiteiten (analoge tv kijken, digitale tv kijken en media player kijken).
Dit ziet er als volgt uit:
http://i54.tinypic.com/2d7bja1.jpg
Stap 2
------
Ik wil nu analoge tv kijken. Ik selecteer die optie en de tv gaat aan. Nu kan ik analoog zappen.
Het lcd scherm ziet er nu als volgt uit:
Ik heb in het scherm nu dus de knoppen die ik geprogrammeerd had voor die activiteit.
Stap 3
------
Als ik nu op apparaten klik, dan krijg ik dit scherm te zien:
http://i54.tinypic.com/2lkve5i.jpg
Stap 4
------
Als ik nu op de knop activiteiten klik, dan krijg ik niet (zoals jullie waarschijnlijk) de afbeelding bij stap 1 te zien, maar deze mogelijkheden: (hiermee kan ik dus geen andere activiteit starten)
Ik heb nog even de instellingen van het programma in een afbeelding gezet, bij deze wat schermen (je ziet dat ik meer apparaten heb dan activiteiten, maar ben even bezig met een plank om alles op te zetten en dat loopt wat vertraging op, dus niet alles zit al in een activiteit):
http://i54.tinypic.com/9k1bis.jpg
http://i52.tinypic.com/8y875k.jpg
http://i51.tinypic.com/300eiv6.jpg
http://i52.tinypic.com/20arz90.jpg
http://i52.tinypic.com/67mfya.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 20:40 ]
ik druk eerst op de knop more activities (rechtsboven)
en niet de knop activiteit/apparaten in het midden onder de lcd
want die middelste knop is alleen een switch button voor het makkelijk schakelen tussen de apparaat controls en activiteit controls
eerst dus de knop rechtsboven
dan krijg je alle activiteiten in beeld (nouja 2 per beeldscherm) en dan met de pijlen de juiste activiteit kiezen en hij schakelt automatisch naar de juste activiteit
want die middelste knop is alleen een switch button voor het makkelijk schakelen tussen de apparaat controls en activiteit controls
eerst dus de knop rechtsboven
dan krijg je alle activiteiten in beeld (nouja 2 per beeldscherm) en dan met de pijlen de juiste activiteit kiezen en hij schakelt automatisch naar de juste activiteit
[ Voor 179% gewijzigd door SonyEricsson op 24-03-2011 19:46 ]
Verwijderd
Huh? Ik ken die knop niet.SonyEricsson schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:40:
ik druk eerst op de knop more activities (rechtsboven)
Volgens mij heb ik iets over het hoofd gezien
Staat vast in de handleiding die ik nooit lees

Ik ga het weekeinde er eens mee spelen, dit schept meer mogelijkheden. Ik vraag me nog wel af hoe je dan schakelt. Ik begrijp uit jullie verhalen dat jullie het als volgt hebben:
Activiteit 1 (dvd kijken)
- zet tv aan
- zet dvd speler aan
- zet tv op juiste kanaal
Activiteit 2 (media player kijken)
- zet tv aan
- zet dvd speler aan
En als je dan activiteit 1 start, en na een tijdje kijken activiteit 2 start, dan slaat hij de stap tv aanzetten over?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 20:42 ]
Onder de instellingen van een aktiviteit staat bij mij de optie "niet gebruikte apparaten uitzetten/aan laten staan".Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:06:
[...]
En als je een losse activiteit wil maken waarmee je alleen de licht installatie wil bedienen, dan moet je bij alle apparaten aangeven dat ze altijd aan staan. Anders blijft je TV aanstaan maar gaan de versterker en de UPC/Ziggo/KPN decoder uit en zit je naar een zwart beeld te kijken.
Zo werkt het in iedergeval op de Harmony One.
Als je dan bij de aktiviteit voor de verlichting instelt dat alles aan moet blijven staan blijft alles aan staan.
Als je Harmony weet dat de tv aan staat zal hij die niet uitzetten als je terugschakelt naar 'tv kijken'.
Lijkt mij.
inderdaad ja.... bij act. 2 zet hij dan alleen de mediaspeler aan (bij jouw dan)Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:39:
[...]
Huh? Ik ken die knop niet.
Volgens mij heb ik iets over het hoofd gezien![]()
Staat vast in de handleiding die ik nooit lees
Ik ga het weekeinde er eens mee spelen, dit schept meer mogelijkheden. Ik vraag me nog wel af hoe je dan schakelt. Ik begrijp uit jullie verhalen dat jullie het als volgt hebben:
Activiteit 1 (dvd kijken)
- zet tv aan
- zet dvd speler aan
Activiteit 2 (media player kijken)
- zet tv aan
- zet dvd speler aan
En als je dan activiteit 1 start, en na een tijdje kijken activiteit 2 start, dan slaat hij de stap tv aanzetten over?
dvd speler uit
en tv op de juiste kanaal
allemaal zonder eerst ze uit te zetten

Verwijderd
Deze optie kende ik nog niet.centr1no schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:57:
[...]
Onder de instellingen van een aktiviteit staat bij mij de optie "niet gebruikte apparaten uitzetten/aan laten staan".
Als je dan bij de aktiviteit voor de verlichting instelt dat alles aan moet blijven staan blijft alles aan staan.![]()
Als je Harmony weet dat de tv aan staat zal hij die niet uitzetten als je terugschakelt naar 'tv kijken'.
Lijkt mij.
Ik heb de optie ook niet gemist omdat ik (nog) geen activiteiten heb waarbij ik dit zou willen gebruiken.
Verwijderd
Zo, heb het nu prima werkende. De tv blijft bij mij aan als ik een nieuwe activiteit start waar de tv bij betrokken is. Prima dus.
Maar nu zit ik met het volgende: ik heb een dvd recorder. Daarmee wil ik opnemen en daarna wil ik wat anders gaan doen met de tv.
ECHTER, als ik van activiteit dvd recorder naar activiteit media player schakel, dan gaat mijn dvd recorder uit! Nu kan ik dat ondervangen door het zeggen dat het apparaat niet uitmoet (zie tip hierboven), maar ik gebruik de dvd recorder ook om dvd's te kijken en dan moet hij wel uit.
Ik vraag me af hoe jullie dit opgelost hebben. Zelf dacht ik aan 2 activiteiten voor de dvd recorder:
opnemen (met niet uitgaan)
dvd kijken (met wel uitgaan)
maar dan moet ik wel handmatig de dvd recorder uitdoen als ik klaar ben met opnemen.
Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd het nog ingewikkelder van. Dat kwam mede omdat de software opeens een fout in mijn profiel maakte. Na een herinstallatie heb ik het weer werkende.
Maar nu zit ik met het volgende: ik heb een dvd recorder. Daarmee wil ik opnemen en daarna wil ik wat anders gaan doen met de tv.
ECHTER, als ik van activiteit dvd recorder naar activiteit media player schakel, dan gaat mijn dvd recorder uit! Nu kan ik dat ondervangen door het zeggen dat het apparaat niet uitmoet (zie tip hierboven), maar ik gebruik de dvd recorder ook om dvd's te kijken en dan moet hij wel uit.
Ik vraag me af hoe jullie dit opgelost hebben. Zelf dacht ik aan 2 activiteiten voor de dvd recorder:
opnemen (met niet uitgaan)
dvd kijken (met wel uitgaan)
maar dan moet ik wel handmatig de dvd recorder uitdoen als ik klaar ben met opnemen.
Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd het nog ingewikkelder van. Dat kwam mede omdat de software opeens een fout in mijn profiel maakte. Na een herinstallatie heb ik het weer werkende.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 18:46 ]
Mijn blurayspeler gaat na 10 minuten uit zichzelf uit dus dat probleem heb ik niet.
Ik kan me echter herrineren dat toen ik mijn hdd-recorder nog gebruite ik in de aktiviteit 'tv kijken' onder de opneemknop de opneemfunktie van de recorder had zitten. De recorder had namelijk de funktie dat wanneer rec ingedrukt werd hij automatisch naar dezeflde zender ging als waar de tv op stond.
Ik kan me echter herrineren dat toen ik mijn hdd-recorder nog gebruite ik in de aktiviteit 'tv kijken' onder de opneemknop de opneemfunktie van de recorder had zitten. De recorder had namelijk de funktie dat wanneer rec ingedrukt werd hij automatisch naar dezeflde zender ging als waar de tv op stond.
Verwijderd
dat heeft die van mij volgens mij ook. Ik zal de handleiding eens zoeken. Dat is wel een handige optie.centr1no schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:27:
De recorder had namelijk de funktie dat wanneer rec ingedrukt werd hij automatisch naar dezeflde zender ging als waar de tv op stond.
Dan moet je TV wel aparte aan/uit IR commando's ondersteunen en niet alleen een powertoggle zoals bij mijn TV. Wanneer ik dan terug zou gaan naar de activiteit tv kijken schakelt hij hem vrolijk uit door de powertoggle.centr1no schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:57:
[...]
Onder de instellingen van een aktiviteit staat bij mij de optie "niet gebruikte apparaten uitzetten/aan laten staan".
Als je dan bij de aktiviteit voor de verlichting instelt dat alles aan moet blijven staan blijft alles aan staan.![]()
Lijkt mij.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Heb je wel in de apparaatinstellingen gekeken of de aparte aan- en uitfunkties niet stieken als extra knoppen zijn in te stellen? Bij mijn tv was dat namelijk wel het geval. Als dat lukt kun je de aparte aan- en uitfunkties ook toepassen in een aktiviteit.Morpheusk schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:49:
[...]
Dan moet je TV wel aparte aan/uit IR commando's ondersteunen en niet alleen een powertoggle zoals bij mijn TV. Wanneer ik dan terug zou gaan naar de activiteit tv kijken schakelt hij hem vrolijk uit door de powertoggle.
Mocht dat niet werken is er nog een minder fraaie oplossing. De meeste tv's gaan ook aan wanneer er een kanaal word gekozen (gewoon knop met cijfer 1 bijv.) of zelfs bij een druk op de volumeknop o.i.d.
Je zou dan als 'aan'knop een van die funkties kunnen programmeren.
Wanneer je dan van welke aktiviteit dan ook terugschakelt naar 'tv kijken' zal de tv alleen van kanaal wisselen (en in ieder geval niet meer uit gaan) om vervolgens de ingangsbron te selecteren die ingesteld staat voor het tv kijken indien van toepassing.
Verwijderd
Komt er binnenkort nog een nieuw stuk software of een update?
Ik heb soms wat last met de tab mijn apparaten. Als ik een activiteit verander en die wizard niet goed doorloop, dan is die tab beschadigd. En logitech's helpdesk krijgt het ook niet goed.
Ik heb er dan toch snel 2 uur werk van om het weer goed te krijgen. En volgens mij moet er gewoon een update van die software komen zodat je niet meer opeens een niet werkende tab erin kan krijgen.
Ik heb soms wat last met de tab mijn apparaten. Als ik een activiteit verander en die wizard niet goed doorloop, dan is die tab beschadigd. En logitech's helpdesk krijgt het ook niet goed.
Ik heb er dan toch snel 2 uur werk van om het weer goed te krijgen. En volgens mij moet er gewoon een update van die software komen zodat je niet meer opeens een niet werkende tab erin kan krijgen.
Er zijn al jaren een klachten over de software maar 7.7 staat ook alweer een jaartje of wat online als laatste versie. Veranderingen tussen 7.6 > 7.7 waren uiterst minimaal dus ik zou er maar niet te veel op hopen......
Inderdaad. De Harmony is volgens mij vrij dom. Stuurt gewoon blind alle commando's zonder met context rekening te houden. Je tv negeert vervolgens het AAN signaal als 'ie al aan staat.Morpheusk schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:49:
[...]
Dan moet je TV wel aparte aan/uit IR commando's ondersteunen en niet alleen een powertoggle zoals bij mijn TV. Wanneer ik dan terug zou gaan naar de activiteit tv kijken schakelt hij hem vrolijk uit door de powertoggle.
Metal up your ass
Onzin.JaymzHetfield schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:42:
[...]
Inderdaad. De Harmony is volgens mij vrij dom. Stuurt gewoon blind alle commando's zonder met context rekening te houden. Je tv negeert vervolgens het AAN signaal als 'ie al aan staat.
Ik heb meerdere apparaten (Humax Decoder, Philips TV en Marantz Receiver) die allemaal alleen power toggles kennen en daar weet de Harmony goed mee om te gaan.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Daar heb ik geen last van, ik kan nu de activiteit analoog kijken aanzetten. TV gaat dan aan op kanaal 1. Als ik daarna een nieuwe activiteit start, dan slaat de harmony de stap TV aanzetten over, die blijft dus gewoon aanstaan.JaymzHetfield schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:42:
[...]
Inderdaad. De Harmony is volgens mij vrij dom. Stuurt gewoon blind alle commando's zonder met context rekening te houden. Je tv negeert vervolgens het AAN signaal als 'ie al aan staat.
Het werkt erg goed, alleen moet je in de activiteit analoog kijken wel zetten dat de tv naar de tuner moet schakelen, anders kan je van de actitiviteiten die de AV kanalen gebruiken niet terugschakelen naar de activiteit analoog tv kijken.
Hallo,
ik heb intresse in een Harmony One en 1100, mijn vraag is, kan ik dit als activiteit instellen;
-Samsung C8700tv aanzetten, de receiver (onkyo NR-509,nieuwste type) start automatisch mee
-HDMI 2 kiezen op de tv, dit is het ARC kanaal waarmee de Onkyo >> TV zijn verbonden
-Op de receiver het HDMI kanaal selecteren waarop de Dune D1 zit ingeplugt op de Onkyo receiver
-HDi Dune D1 aanzetten en door de mappen kunnen bladeren met de Harmony,
is dit mogelijk?
Wat ik ook jammer vind is het gemis van een teletext knopje, dit knopje is op elke AB van elk merk nagenoeg het zelfde, dus waarom geen standaard teletext knopje op de AB van Logitech?
ik heb intresse in een Harmony One en 1100, mijn vraag is, kan ik dit als activiteit instellen;
-Samsung C8700tv aanzetten, de receiver (onkyo NR-509,nieuwste type) start automatisch mee
-HDMI 2 kiezen op de tv, dit is het ARC kanaal waarmee de Onkyo >> TV zijn verbonden
-Op de receiver het HDMI kanaal selecteren waarop de Dune D1 zit ingeplugt op de Onkyo receiver
-HDi Dune D1 aanzetten en door de mappen kunnen bladeren met de Harmony,
is dit mogelijk?
Wat ik ook jammer vind is het gemis van een teletext knopje, dit knopje is op elke AB van elk merk nagenoeg het zelfde, dus waarom geen standaard teletext knopje op de AB van Logitech?
ja, dat kan.
mja teletext knopje mis ik niet, staat gewoon in me schermpje onder : teletext
mja teletext knopje mis ik niet, staat gewoon in me schermpje onder : teletext
Verwijderd
ik heb mijn teletext knopjes ook zelf gemaakt in het lcd scherm, werkt eigenlijk wel perfect. Heb je teletext aan / teletext uit/ teletext hold en teletext mix in 1 scherm staan. Vooral die hold knop is handig, die kon ik nooit vinden als ik hem nodig had.
Thanks beide!!!
En het zappen tussen sub-teletext pagina's, kan dat ook ??
Alles wat de originele afstandsbedieningen van al die apparaten kunnen, kan de Harmony ook.golfgti5 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:09:
Thanks beide!!!
En nog veel meer.
Mits goed ingesteld natuurlijk.
Verwijderd
Dat inderdaad. En dat klinkt eenvoudig, maar ik merk nog geregeld dat ik een knopje of een functie vergeten ben in een activiteit...centr1no schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:35:
Mits goed ingesteld natuurlijk.
Nog een vraagje; wij hebben een samsung 7140 decoder welke mijn vrouw enorm lastig vind werken, is het mogelijk om daar ook een activiteit aan te maken waarbij zij meteen in het Guide menu komt om wat op te nemen of een activiteit waarbij zij in het scherm van de decoder komt waarop tezien is wat er opgenomen is,, of eis ik nu heel veel?
Ook dat is te doen.golfgti5 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:54:
Nog een vraagje; wij hebben een samsung 7140 decoder welke mijn vrouw enorm lastig vind werken, is het mogelijk om daar ook een activiteit aan te maken waarbij zij meteen in het Guide menu komt om wat op te nemen of een activiteit waarbij zij in het scherm van de decoder komt waarop tezien is wat er opgenomen is,, of eis ik nu heel veel?
Eigenlijk moet je het zo zien; alle funkties op al je apparaten zijn beschikbaar en kunnen in een aktiviteit in een bepaalde volgorde worden geaktiveerd.
Ok, dat wist ik niet. Dan is het wel jammer dat diezelfde intelligentie (staat apparaat al aan of niet) niet gebruikt wordt om na te gaan of een bepaalde input (staat tv al op hdmi3 o.i.d.) reeds geselecteerd is.Mr_Blobby schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:43:
[...]
Onzin.
Ik heb meerdere apparaten (Humax Decoder, Philips TV en Marantz Receiver) die allemaal alleen power toggles kennen en daar weet de Harmony goed mee om te gaan.
Metal up your ass
In plaats van iedere keer te zeggen dat er iets aan de Afstandsbediening mankeert kun je je ook afvragen waarom je tv reageert op een commando naar een kanaal te gaan waar ie al op staat.JaymzHetfield schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:30:
[...]
Ok, dat wist ik niet. Dan is het wel jammer dat diezelfde intelligentie (staat apparaat al aan of niet) niet gebruikt wordt om na te gaan of een bepaalde input (staat tv al op hdmi3 o.i.d.) reeds geselecteerd is.
Ja, daar heb je gelijk in. Kennelijk verwacht ik meer intelligentie van de Harmony dan van de tvcentr1no schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:19:
[...]
In plaats van iedere keer te zeggen dat er iets aan de Afstandsbediening mankeert kun je je ook afvragen waarom je tv reageert op een commando naar een kanaal te gaan waar ie al op staat.
Metal up your ass
Verwijderd
Zou dat niet op te lossen zijn door aan te geven dat de tv na het einde van de activiteit naar de tuner moet schakelen? Ik vermoed dat het werkt, ga er even naar kijken thuis vanavond. Ik weet niet zeker of hij er wel of geen rekening mee houdt, maar als ik van digitaal tv kijken ovestap naar de activiteit mediaplayer kijken, dan zapt hij 1 AV kanaal te ver. Als ik de tv uit heb en dan gelijk naar de mediaplayer gaat gaat het wel goed.JaymzHetfield schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:30:
Ok, dat wist ik niet. Dan is het wel jammer dat diezelfde intelligentie (staat apparaat al aan of niet) niet gebruikt wordt om na te gaan of een bepaalde input (staat tv al op hdmi3 o.i.d.) reeds geselecteerd is.
Als je naar het NL hamrony forum gaat zitten daar zeer capable mensen die je zo uit de brand helpen, ik had ook 2 x een issue, nou het is fantastisch opgelost door hen, huldeJaymzHetfield schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:29:
[...]
Ja, daar heb je gelijk in. Kennelijk verwacht ik meer intelligentie van de Harmony dan van de tv
Een klein en misschien stom vraagje. Ik heb tijden lang een 525 gehad met een microsoft usb ir receiver. Nu ben ik deze kwijt en op zoek naar een vervangend apparaat. Wat raden jullie aan om aan te schaffen voor mijn o zo fijne harmony?
Gewoon weer dezelfde IR receiver?Mastadont schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:52:
Een klein en misschien stom vraagje. Ik heb tijden lang een 525 gehad met een microsoft usb ir receiver. Nu ben ik deze kwijt en op zoek naar een vervangend apparaat. Wat raden jullie aan om aan te schaffen voor mijn o zo fijne harmony?
daar zat een microsoft remote bij en dan betaal ik natuurlijk vele malen meer... ik ben op zoek naar een losse IR receiver..
Ik heb er hier nog eentje liggen die ik niet gebruik. Ik DM je wel evenMastadont schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:11:
daar zat een microsoft remote bij en dan betaal ik natuurlijk vele malen meer... ik ben op zoek naar een losse IR receiver..
op ebay kosten die dingen nog geen tientje
Deze IR ontvanger heb ik zelf en die werkt ook perfect: pricewatch: Antec Multimedia Station E-Z
Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony