[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Matched: harmony
Ik ben opzoek naar een simpele en vooral goedkope Harmony ter vervanging van mijn 525.
Het is voor gebruik op de slaapkamer en zou 2 devices moeten kunnen bedienen en 1 activity.

Nu kwam ik deze tegen
https://www.conrad.nl/nl/...add-on-zwart-1359831.html

Maar werkt deze wel op zichzelf en heeft het IR?
Lijkt mij dat dit een uitbreiding is voor een Hub, kan ook weinig vinden over aantal devices en activiteiten.

Die Smart Control Add-on wordt het dus niet, geen IR.
Andere alternatieven?

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 29-01-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
schumi2004 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:24:
Ik ben opzoek naar een simpele en vooral goedkope Harmony ter vervanging van mijn 525.
Het is voor gebruik op de slaapkamer en zou 2 devices moeten kunnen bedienen en 1 activity.

Nu kwam ik deze tegen
https://www.conrad.nl/nl/...add-on-zwart-1359831.html

Maar werkt deze wel op zichzelf en heeft het IR?
Lijkt mij dat dit een uitbreiding is voor een Hub, kan ook weinig vinden over aantal devices en activiteiten.

Die Smart Control Add-on wordt het dus niet, geen IR.
Andere alternatieven?
Logitech afstandbedieningen, gesorteerd op prijs:
categorie: Afstandsbedieningen
... de 350 is misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:07

Maduth

Probeersel

Geen matches
Hallo, ik ben er eigenlijk al uit maar zoek toch nog een bevestiging. Mijn oude Logitech afstandsbediening is helaas overleden. Deze wil ik dus nu vervangen voor een versie die de simpele taken moet kunnen uitvoeren:

1. TV aan, [HDMI 01], Ziggo aan, Versterker aan voor het geluid als een activiteit
2. TV aan, [HDMI 02] WII U aan, Versterker aan voor het geluid als een tweede activiteit.
3. Alleen TV en Ziggo aan.

Dus 3 activiteiten, mijn keuze viel op de 350 versie aangezien ik eigenlijk geen 200 euro nu wil spenderen.

Mag ik er vanuit aan dat dit allemaal mogelijk is?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:40
Geen matches
Kon je vorige AB dat ook allemaal, en heeft de 350 minimaal mogelijkheid tot 3 activiteiten?
Dan ja.

Doel je meer op de Wii, dan moet er wellicht een hub tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Wij hebben onlangs een nieuwe Samsung TV aangeschaft, een UE55KU6400, waar ik in eerste instantie enkel de ouderwetse zaken voor ingesteld had, zoals op onze oude non-smart TV. Werkte prima.

Maar nu wil ik de smart functies ook gaan gebruiken. De Netflix app om te beginnen. Maar dan maakt mijn Harmony 650 er een zooitje van. Als ik 'm vertel dat hij de "SmartHub" input moet gebruiken in de nieuwe Smart TV activity, gebeurt er niks. Als ik daarna handmatig het knopje met "Home" klik, opent de SmartHub wel en kan ik naar de Netflix app. Irritant, maar misschien omheen te komen.

Maar nog veel irritanter: als ik vervolgens mijn "Watch TV" activity kies, waarmee hij de versteker goed zet, de KPN DVR aan zet en de TV op HDMI1 zet... heb ik geen TV in beeld. De TV selecteert wel leuk de juiste input, maar de SmartHub blijkt open staan.

Heeft iemand voor elkaar gekregen om enigzins normaal met de smart functies van een Samsung tv om te gaan? Want op deze manier werken losse afstandsbedieningen sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ikweethetbeter schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Mijn accu was al zover opgezet, dat hij er niet meer zonder meer uitging. Gelukkig was het in een paar minuten gepiept, ik heb een schroef in de kapotte accu gedraaid, en toen trok ik heb er gemakkelijk uit. Er zit nu een nieuwe accu is (voor 12,99 gekocht). Hopelijk doet de AB het nu iets langer dan maximaal een avond!
Ik zou heel erg uitkijken met het in een accu draaien van een schroef, zeker bij lithium-ion accu's en vind dit een nogal gewaagd advies... Als je de accu doorboort, kan hij namelijk in brand vliegen, zelfs als de accu bijna niks meer doet.

Ter illustratie:
Tylen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:34:
[...]

Yuup. Zelfs alle waardes geprobeerd. Alle combinaties.

Ik snap niet waarom het zo traag is. Stel ik de ab van de KPN set top box in op de tv dan gaat het wel allemaal rete snel.
Je kan je Harmony natuurlijk altijd nog nieuwe IR-codes laten leren, ook al kent hij ze al wel. Dat heeft voor mij dit soort probleempjes bij m'n One wel opgelost.

Heb ik gelijk ook een vraagje. Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een Harmony One, inmiddels al zo lang dat bij een paar knopjes de opdruk eraf begint te slijten en de up-toets van het navigatieroosje steeds slechter begint te reageren. Kortom, hij begint fysiek versleten te raken.

Nu ben ik wel een beetje aan het rondkijken, maar de keuze valt me een beetje tegen. Omdat we thuis vooral video via een mediaplayer kijken, gebruik ik het numerieke toetsenbord heel veel. In Kodi staat een SMS-stijl keypad ingesteld, waardoor ik in een lijst direct naar bepaalde letters kan springen en gebruik ik het toetsenbord om tekst in te voeren in zoekvensters van Youtube en Spotify.
Alleen lijken er tegenwoordig nog maar twee smaken Harmony te zijn, met numeriek maar zonder interactief touchscreen (bijv. de 650), of met interactief touchscreen, maar zonder numeriek toetsenbordje (de Ultimate One).

Een los toetsenbordje neerleggen wil ik niet, ik heb juist een Harmony om alles met één apparaat te kunnen bedienen.

Wie heeft hier nog een idee over of tips voor?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geen matches
Bij de Ultimate One is het numerieke toetsenbord een van de vensters in het touchscreen. Even naar rechts of links vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Geen matches
vanaalten schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Logitech afstandbedieningen, gesorteerd op prijs:
categorie: Afstandsbedieningen
... de 350 is misschien een optie?
Het wordt idd de 350 ondanks dat ik hem er vrij lomp uit vind zien maar het is niet anders ;)

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:59
Geen matches
deepbass909 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:49:
Ik zou heel erg uitkijken met het in een accu draaien van een schroef, zeker bij lithium-ion accu's en vind dit een nogal gewaagd advies... Als je de accu doorboort, kan hij namelijk in brand vliegen, zelfs als de accu bijna niks meer doet.

Ter illustratie:
[video]
Ik snap het gevaar, maar er was geen andere optie die werkte. Ik kreeg er geen vat op met een tang, en "gewoon" verwijderen was al lang niet meer mogelijk, de accu was daarvoor al teveel opgezet.

Uit voorzorg had ik het in de schuur gedaan, met een betonnen vloer die niet kan branden, en ik heb de schroef er voorzichtig ingedraaid. Het was dat, of de hele AB weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
Geen matches
ikweethetbeter schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:22:
[...]

Ik snap het gevaar, maar er was geen andere optie die werkte. Ik kreeg er geen vat op met een tang, en "gewoon" verwijderen was al lang niet meer mogelijk, de accu was daarvoor al teveel opgezet.

Uit voorzorg had ik het in de schuur gedaan, met een betonnen vloer die niet kan branden, en ik heb de schroef er voorzichtig ingedraaid. Het was dat, of de hele AB weggooien...
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar in dit geval had je even contact op moeten nemen met Logitech. Heb hier 2 AB's gehad met opgezwollen batterij (One en 900), heb voor beide een splinternieuwe AB gekregen (950 en Ultimate), terwijl de AB's al jaren oud waren. Logitech is met die batterij cases heel coulant, mits je kunt aantonen dat de batterij niet zonder hak/breekwerk uit je AB kan komen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

prijk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:12:
Bij de Ultimate One is het numerieke toetsenbord een van de vensters in het touchscreen. Even naar rechts of links vegen.
Dat heeft alleen voor mij wel een groot nadeel, namelijk dat je geen tactile feedback hebt (je voelt niet bij welke knop je zit met je vinger). Zeker bij tekstinvoer wordt dat bijna een gebed zonder einde...

Ik snap dat het er sexier uitziet zonder numeriek, maar juist de Harmony's vind ik zo geweldig omdat ze ergonomisch zo goed in elkaar staken. Maar zonder numeriek gaat dat wel weg :/

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je graag een numeriek toetsenbord wilt op je Harmony, is dit dan geen oplossing?

pricewatch: Logitech Harmony Companion

Ik heb de voorloper hiervan en ben heel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het Leoh-Paard schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:41:
Als je graag een numeriek toetsenbord wilt op je Harmony, is dit dan geen oplossing?

pricewatch: Logitech Harmony Companion

Ik heb de voorloper hiervan en ben heel tevreden. :)
Alleen hoe werkt die met activiteiten? Ik heb in mijn One op het moment 9 (!!!) activiteiten staan, uiteenlopend van gewoon tv kijken en radio luisteren, tot laptop op de tv en spellen spelen (en ja, ik gebruik ze alle 9). Als ik naar de remote van de Companion kijk, zie ik maar 3 activiteiten, wat echt te weinig is.
Het idee via de telefoon is dan wel weer leuk, maar ik krijg m'n vriendin al niet zo ver om Kodi via de telefoon te bedienen, laat staan de hele AV-set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33
Geen matches
deepbass909 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:37:
[...]

Alleen hoe werkt die met activiteiten? Ik heb in mijn One op het moment 9 (!!!) activiteiten staan, uiteenlopend van gewoon tv kijken en radio luisteren, tot laptop op de tv en spellen spelen (en ja, ik gebruik ze alle 9). Als ik naar de remote van de Companion kijk, zie ik maar 3 activiteiten, wat echt te weinig is.
Het idee via de telefoon is dan wel weer leuk, maar ik krijg m'n vriendin al niet zo ver om Kodi via de telefoon te bedienen, laat staan de hele AV-set...
Bijna elk knopje kun je 2 acties toewijzen: kort en lang drukken. Dat geldt ook voor de activiteiten, dus je kunt er 6 kwijt. Als je echt 9 activiteiten nodig hebt, gaat dat inderdaad niet lukken met de companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:19

Tijntje

Hello?!

deepbass909 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:26:
[...]

Dat heeft alleen voor mij wel een groot nadeel, namelijk dat je geen tactile feedback hebt (je voelt niet bij welke knop je zit met je vinger). Zeker bij tekstinvoer wordt dat bijna een gebed zonder einde...

Ik snap dat het er sexier uitziet zonder numeriek, maar juist de Harmony's vind ik zo geweldig omdat ze ergonomisch zo goed in elkaar staken. Maar zonder numeriek gaat dat wel weg :/
Ik had zelf ook de Harmony One en toen die begon te verslijten was er enkel de Ultimate. Die heb ik niet gekocht omdat ik de indeling van scherm en play, pause, forward, rewind, etc heel irritant vond. Je moet steeds de afstandsbediening van boven naar beneden verplaatsen in je hand waarbij je langs het scherm komt.
Uiteindelijk is Logitech gekomen met de Harmony 950 en de Elite. Zelf eerst de 950 gekocht tot die stuk ging en ik via een mazzeltje bij Amazon kon omruilen voor de Elite voor minder geld.
Ik maakte ook altijd heel veel gebruik van de cijfer toetsen echter met de Elite mis ik het niet zo erg. De Favorites voor de TV zenders werken erg fijn.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BoardCrusher schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Bijna elk knopje kun je 2 acties toewijzen: kort en lang drukken. Dat geldt ook voor de activiteiten, dus je kunt er 6 kwijt. Als je echt 9 activiteiten nodig hebt, gaat dat inderdaad niet lukken met de companion.
Dat scheelt al, dan is het alleen puzzelen of ik alle functies die ik bij Kodi gebruik, onder te brengen zijn op een companion.
Tijntje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Ik had zelf ook de Harmony One en toen die begon te verslijten was er enkel de Ultimate. Die heb ik niet gekocht omdat ik de indeling van scherm en play, pause, forward, rewind, etc heel irritant vond. Je moet steeds de afstandsbediening van boven naar beneden verplaatsen in je hand waarbij je langs het scherm komt.
Uiteindelijk is Logitech gekomen met de Harmony 950 en de Elite. Zelf eerst de 950 gekocht tot die stuk ging en ik via een mazzeltje bij Amazon kon omruilen voor de Elite voor minder geld.
Ik maakte ook altijd heel veel gebruik van de cijfer toetsen echter met de Elite mis ik het niet zo erg. De Favorites voor de TV zenders werken erg fijn.
Favorites had je ook al op de One, maar die gebruik ik echt amper.
Het is vooral Kodi waar ik heel veel functies gebruik en met de One nu een nagenoeg perfect werkende AB, alleen begint de omhoogknop van het bedieningsroosje dus slechter te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 10:01
dragon2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Ja werkt prima :) Ik heb deze: http://www.smartykoo.com/...uetooth-keyboard-touchpad. Alleen zat er bij de levering geen receiver en geen batterijen... :? 8)7

Duitse heb ik ook, is wel te doen: je zet de taal op 'engels' in de app dat werkt goed zolang je geen 'rare tekens' nodig hebt. Of je moet er stickers overheen plakken.

De Duitse receiver doet het ook met m'n Canadese tobo dus ik kan hem gelukkig wel gebruiken.
Inmiddels heb ik ok -eindelijk- m'n Harmony Smart keyboard binnen van deze toko. Heeft bijna 3 weken geduurd, waarvan 2 weken wrs bij 1 of andere douane check ofzo (wat wel vreemd was, aangezien het toetsenbord vanuit Frankrijk lijkt te zijn verstuurd).

Bij die van mij zaten ook geen batterijen geleverd, maar wél 1 USB receiver! Die bleek uiteindelijk (na een mailtje naar Smartykoo) in het batterijklepje bevestigd te zitten ;)

Toetsenbord werkt verder fantastisch. Alleen krijg ik met geen mogeijkheid die USB receiver aan de praat. De Harmony software vraagt op een gegeven moment om "receiver 1" in het te gebruiken apparaat te duwen, dat ik uiteraard aan had staan. Maar hij pakt 'm niet op, om vervolgens een timeout te geven. De receiver doet wel 'iets' want Linux herkent 'm als een standaard HID device.

Hoe heb jij overigens je Duitse receiver met je canadese toetsenbord verbonden? :). Volgens een KB post van Logitech kan je de receivers niet met andere toetsenborden uitwisselen en bv. ook geen 'gewone' Unify receiver eraan koppelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33
deepbass909 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Dat scheelt al, dan is het alleen puzzelen of ik alle functies die ik bij Kodi gebruik, onder te brengen zijn op een companion.
Hou er dan rekening mee dat je de home-control knoppen niet vrij kunt toewijzen (die met gele opdruk bovenaan). Aan de positieve kant: voor de minder gebruikte functies kun je altijd nog je telefoon+app erbij pakken, daar kun je zoveel opdrachten kwijt als je wilt.

Ik dacht in eerste instantie ook dat ik wat teveel gelimiteerd zou zijn, maar in de praktijk valt me dat alles mee. Beste Harmony die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Tijntje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Die knoppen bovenaan zijn idd knullig geplaatst en zeker niet handig. Zolang ie het nog volhoud hier maar mee leren leven en anders hopen op ook een replacement met een Ultimate als ie weer defect is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geen matches
eymey schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:01:
[...]
Hoe heb jij overigens je Duitse receiver met je canadese toetsenbord verbonden? :). Volgens een KB post van Logitech kan je de receivers niet met andere toetsenborden uitwisselen en bv. ook geen 'gewone' Unify receiver eraan koppelen.
Yup, zie hieronder, werkte meteen prima :) Wist niet dat het volgens logitech niet kan O-)
Smartykoo beweert nu wel de bijbehorende receiver op te hebben gestuurd, maar die heb ik nog niet binnen.
dragon2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:43:
[...]
De Duitse receiver doet het ook met m'n Canadese tobo dus ik kan hem gelukkig wel gebruiken.
dragon2 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:24:
[...]
Het rare is dat mijn Duitse versie 2 receivers bevatte (met nr 1 en 2 erop, beide met unifying logo) en dat de app er ook 2 verwacht.

Volgens de doos zit er bij de US versie maar 1 receiver, gewoon een unifying receiver zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De receiver die ik erbij heb gekregen lijkt idd ook een 'gewone' unifying receiver. Er zit, naast het Unify logo op het zwarte gedeelte, op het metalen gedeelte ook een sticker met allemaal chinese tekst.

Maar 1 ding is zeker: Het toetsenbord / de Harmony hub reageert er helemaal niet op.

edit: Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat Smartykoo gewoon fake products verkoopt. Moest eigenlijk ook bijna wel voor zo'n lage prijs. Volgens Logitech gaat die 'generieke' Unify receiver iig nooit werken. :(

In ieder geval doet hij het gelukkig wel icm apparaten die Bluetooth muis en toetsenbord ondersteunen. Maar USB gaat 'm dus niet worden....

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 06-02-2017 14:16 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb al jaren een Harmony One Advanced (http://support.logitech.com/nl_nl/product/harmony-one), deze onderteunt enkel infrarood, geen RF. Nu heb ik ook een Logitech Harmony Ultimate Hub, deze ondersteunt wel RF.
Is het mogelijk met de Harmony One Advanced afstandsbediening een activity in de Ultimate Hub in/uit te schakelen? Ik hoop zo het gemis van RF in m'n afstandsbediening op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
Dafuck. Met een probleem Logitech support geraadpleegd en na wat heen en weer gemail het advies gekregen om mijn AB opnieuw te synchroniseren.
De medewerker had de settings aangepast.

Wist geeneens dat dat mogelijk was.
Wel heel prettig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Geen matches
Weet iemand of er verschil zit in de los te verkrijgen hub en de hub die je bij de companion krijgt? Na googlen geen definitief antwoord kunnen vinden. Vind het prijs verschil nogal opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:14:
Dafuck. Met een probleem Logitech support geraadpleegd en na wat heen en weer gemail het advies gekregen om mijn AB opnieuw te synchroniseren.
De medewerker had de settings aangepast.

Wist geeneens dat dat mogelijk was.
Wel heel prettig natuurlijk.
Logitech Harmony support is echt heel goed is mijn ervaring.
Schijnbaar kunnen hun meer als ik zelf als gebruiker kan. Zo heb ik IR codes en bepaalde settings via hun werkend gekregen op mijn remote door aanpassingen van hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Ik heb nu nog een goedwerkende Harmony One, maar die begint toch links en rechts wat gebruikerssporen te vertonen en het plastic aan de onderkant lijkt wel langzaam weggevreten. Deze remote is me tot nu toe altijd goed bevallen, maar ik bedien ook steeds meer apparatuur met de mobiel, zoals kodi op een Pi.
Nu zit ik aan die Harmony Companion te denken omdat
A) de remote simpeler is en
B) het concept met de HUB mij wel aanspreekt.

Nu vraag ik mij echter af wat er in de volgende situatie gebeurd:
Stel alles staat uit en de remote ligt op de tafel. Nu kies ik via de smartphone een activiteit; via de hub zal dan alles aangezet worden en op de juiste HDMI etc worden gezet. Bv, TV kijken via m'n surroundversterker en HUMAX settopbox.

De vraag is nu, weet de remote automatisch welke activiteit dan gekozen is en kan ik dan dus probleemloos die remote pakken en de op dat moment actieve apparatuur bedienen zonder op de remote iets van die activiteit te selecteren? Dus volume gaat via versterker en kanalen selecteren via de HUMAX etc etc.
(Als dit niet zo is dan zou me dat tegenvallen en een no go betekenen voor die Companion)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:41
Geen matches
mtlife schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:24:
Weet iemand of er verschil zit in de los te verkrijgen hub en de hub die je bij de companion krijgt? Na googlen geen definitief antwoord kunnen vinden. Vind het prijs verschil nogal opvallend.
Alle Hub's zijn hetzelfde (evt na update firmware).
Joop_Klepzeiker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:58:

De vraag is nu, weet de remote automatisch welke activiteit dan gekozen is en kan ik dan dus probleemloos die remote pakken en de op dat moment actieve apparatuur bedienen zonder op de remote iets van die activiteit te selecteren? Dus volume gaat via versterker en kanalen selecteren via de HUMAX etc etc.
(Als dit niet zo is dan zou me dat tegenvallen en een no go betekenen voor die Companion)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen matches
Mooi, bedankt voor je bevestiging; dan staat die Companion vanaf nu hoog op mijn wish list :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:01

CSB

:D

Ik heb nu nog een goedwerkende Harmony One, maar die begint toch links en rechts wat gebruikerssporen te vertonen en het plastic aan de onderkant lijkt wel langzaam weggevreten. Deze remote is me tot nu toe altijd goed bevallen, maar ik bedien ook steeds meer apparatuur met de mobiel, zoals kodi op een Pi.
Nu zit ik aan die Harmony Companion te denken omdat
A) de remote simpeler is en
B) het concept met de HUB mij wel aanspreekt.

Nu vraag ik mij echter af wat er in de volgende situatie gebeurd:
Stel alles staat uit en de remote ligt op de tafel. Nu kies ik via de smartphone een activiteit; via de hub zal dan alles aangezet worden en op de juiste HDMI etc worden gezet. Bv, TV kijken via m'n surroundversterker en HUMAX settopbox.

Ik heb beiden. En ik vind het kut. Ik heb er geen andere bewoording voor. De Harmony One doet netjes wat ie altijd al gedaan heeft hoor. Maar die Hub is losstaand in tegenstelling tot eerder antwoord, dus ziet die niet dat je een activiteit eerder hebt gestart met je One en daarna verder overpakt met je smartphone. Wellicht dat het wel werkt met een Hub-based remote, maar NIET met de oude Harmony One. En Logitech zal ook niet netjes zorgen dat het wel werkt met de HUB, ze verkopen liever een nieuwe AB twv 125+ euro... En dat terwijl de One gewoon mee kan met de huidige generatie.
Ook de software is anders, je moet een andere suite gebruiken voor de HUB dan voor de One.

Heb hier laatst helaas nog wee r een halve dag werk in zetten stoppen om Kodi goed aangestuurd te krijgen maar alles wat ik kreeg was een huilbui...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Geen matches
Ik ben wel een heel grote fan van de companion + hub. Ja je moet over qua software, en nee tegelijk met een IR remote gaat niet vloeiend werken nee (wie wil dat ook? Je koopt toch een hub als vervanger voor je oude IR remote?). Maar die hub kan ook zoveel meer... Je hue lampen aansturen bijvoorbeeld, of geintegreerd in je domotica (amazon echo!).

Tip: gooi je oude IR in de la/prullenbak/marktplaats en koop een hub, al dan niet ook een echo. Vet cool zo'n echo dot (vooral i.c.m. Yonomi). Even alles hernoemen naar engels (een paar steekwoorden vermijden) en hop het werkt. Kun je simpelweg in het luchtledige roepen dat je tv aanmoet, zet je hub alles aan voor je, geen remote meer nodig bijna. Ik ben om _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Geen matches
dragon2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:34:
Ik ben wel een heel grote fan van de companion + hub. Ja je moet over qua software, en nee tegelijk met een IR remote gaat niet vloeiend werken nee (wie wil dat ook? Je koopt toch een hub als vervanger voor je oude IR remote?). Maar die hub kan ook zoveel meer... Je hue lampen aansturen bijvoorbeeld, of geintegreerd in je domotica (amazon echo!).

Tip: gooi je oude IR in de la/prullenbak/marktplaats en koop een hub, al dan niet ook een echo. Vet cool zo'n echo dot (vooral i.c.m. Yonomi). Even alles hernoemen naar engels (een paar steekwoorden vermijden) en hop het werkt. Kun je simpelweg in het luchtledige roepen dat je tv aanmoet, zet je hub alles aan voor je, geen remote meer nodig bijna. Ik ben om _/-\o_
De reden is dat mijn vriendin er ook mee om moet kunnen gaan, met name als het een keer niet goed functioneert. Daarbij is het met Kodi i.c.m. plugins e.d. wel fijn als je een ouderwetse AB kunt gebruiken. Nog vervelender: als je telefoon leeg is kun je je apparaten niet meer bedienen!

Daarentegen kan ik me voorstellen dat, als je ENKEL de HUB nog maar gebruikt, het wel fijn zou kunnen zijn. Zeker i.c.m. een Alexa-achtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Geen matches
CSB schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:39:
[...]

De reden is dat mijn vriendin er ook mee om moet kunnen gaan, met name als het een keer niet goed functioneert. Daarbij is het met Kodi i.c.m. plugins e.d. wel fijn als je een ouderwetse AB kunt gebruiken. Nog vervelender: als je telefoon leeg is kun je je apparaten niet meer bedienen!

Daarentegen kan ik me voorstellen dat, als je ENKEL de HUB nog maar gebruikt, het wel fijn zou kunnen zijn. Zeker i.c.m. een Alexa-achtige oplossing.
Heb jij alleen de hub? Ik heb er dat kleine ab'tje bij, en het toetsenbord (handig voor plex, netflix enz omdat dat op een pc draait). Die kun je er beide ook los bijkopen, kan die one weg. Mijn telefoon gebruik ik echt alleen als ik zo snel geen andere ab in de buurt heb eigenlijk. Toetsenbord (en nu stem) gebruik ik het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Geen matches
dragon2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Heb jij alleen de hub? Ik heb er dat kleine ab'tje bij, en het toetsenbord (handig voor plex, netflix enz omdat dat op een pc draait). Die kun je er beide ook los bijkopen, kan die one weg. Mijn telefoon gebruik ik echt alleen als ik zo snel geen andere ab in de buurt heb eigenlijk. Toetsenbord (en nu stem) gebruik ik het meest.
Ja dat is het hem nou juist. Moet ik er weer een AB bijkopen... Nou ja. Ik moet me erbij neerleggen dat de WAF nou eenmaal bestaat. :(

EDIT: Welk AB'tje heb jij dan? Als dat een betaalbare is dan is dat wellicht nog een optie. Dan verkoop ik die oude One wel weer voor een paar tientjes.

[ Voor 11% gewijzigd door CSB op 14-02-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
CSB schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb beiden. En ik vind het kut. Ik heb er geen andere bewoording voor. De Harmony One doet netjes wat ie altijd al gedaan heeft hoor. Maar die Hub is losstaand in tegenstelling tot eerder antwoord, dus ziet die niet dat je een activiteit eerder hebt gestart met je One en daarna verder overpakt met je smartphone. Wellicht dat het wel werkt met een Hub-based remote, maar NIET met de oude Harmony One. En Logitech zal ook niet netjes zorgen dat het wel werkt met de HUB, ze verkopen liever een nieuwe AB twv 125+ euro... En dat terwijl de One gewoon mee kan met de huidige generatie.
Ook de software is anders, je moet een andere suite gebruiken voor de HUB dan voor de One.

Heb hier laatst helaas nog wee r een halve dag werk in zetten stoppen om Kodi goed aangestuurd te krijgen maar alles wat ik kreeg was een huilbui...
Ik snap dat de One niet kan weten dat jij met de smartphone via de HUB een activiteit aangezet hebt, het zal ook niet mijn bedoeling zijn om nog met de One te blijven werken. (die zal dan naar boven verhuizen)

Ik ga er vanuit dat die behorende remote gewoon op tafel ligt en dat ik via de telefoon een activiteit kiest, je hoeft dan niets te richten en te blijven wachten totdat alles goed staat, (dat we nu wel met de One hebben en waardoor er soms een commando gemist wordt met als gevolg dat je dat weer handmatig moet corrigeren). Dus ik stel me zo voor dat ik bv via de Humax TV wil kijken. Ik selecteer die activiteit op m'n telefoon. Plof op de bank, pak die remote van tafel (intussen staat dan alles op de juiste manier aan) zodat ik via de remote kan gaan zappen of whatever.

Dan heeft het voor mij een toegevoegde waarde en kunnen mijn gezinsleden er ook mee werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Geen matches
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Ik snap dat de One niet kan weten dat jij met de smartphone via de HUB een activiteit aangezet hebt, het zal ook niet mijn bedoeling zijn om nog met de One te blijven werken. (die zal dan naar boven verhuizen)

Ik ga er vanuit dat die behorende remote gewoon op tafel ligt en dat ik via de telefoon een activiteit kiest, je hoeft dan niets te richten en te blijven wachten totdat alles goed staat, (dat we nu wel met de One hebben en waardoor er soms een commando gemist wordt met als gevolg dat je dat weer handmatig moet corrigeren). Dus ik stel me zo voor dat ik bv via de Humax TV wil kijken. Ik selecteer die activiteit op m'n telefoon. Plof op de bank, pak die remote van tafel (intussen staat dan alles op de juiste manier aan) zodat ik via de remote kan gaan zappen of whatever.

Dan heeft het voor mij een toegevoegde waarde en kunnen mijn gezinsleden er ook mee werken!
Ja, dat kan. Als dat je geen extra eisen stelt aan de Hub dan is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier (bijna) tevreden gebruiker van een Harmony hub met Companion remote (de kleine simpele remote, onderdeel van Smart Control). De integratie tussen app en de simpele remote is hier geweldig :).

Als je de app open hebt staan zie je het bv. realtime als je met de remote van activiteit wisselt. En andersom ook: Als ik met de app een activiteit kies die normaal geen eigen knop op de remote heeft, dan kan ik daarna tóch óók de remote gebruiken in die activiteit :)

Dat een oudere harmony, die bij mijn weten nooit is ontwikkeld om met de nieuwere hubs te communiceren, geen integratie met het 'nieuwe' ecosysteem heeft lijkt mij niet zo vreemd.

Enige wat ik écht jammer vind aan dit systeem, is dat MyHarmony voor sommige apparaten minder commando's kent dan de 'oude' Harmony app.

Bv. voor de STB van Sparql (Abox42 M12) kan ik in mijn oude Harmony 555 ook een Radio/TV toggle knop krijgen. MyHarmony kent die niet (gelukkig heb ik die 555 nog liggen om 'm dat te leren). Zelfde geldt voor een 'discrete' input selectie voor FM radio op mijn Sony STR-DN1050.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 14-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:49

swv

Geen matches
Ik heb sinds december ook de Hub met Companion Remote. Leuk hoe het werkt enzo, maar ik heb te vaak dat ie even vastloopt en dus niet direct reageert op de Companion Remote, laat staan via de app. Dan na een seconde of 30 worden opeens alle acties uitgevoerd die ik daarvoor heb ingedrukt uit ongeduld. Tevens verliest de Hub erg vaak de WiFi verbinding, wat dus resulteert in het regelmatig zien van het rode lampje ipv groen op de Hub. De Remote werkt, in tegenstelling tot de app, dan gelukkig wel, want die heeft natuurlijk geen WiFi nodig. Herkent iemand dit? Ik heb al eens de boel opnieuw geïnstalleerd. Ik kan op Google met de door mij gebruikte zoektermen geen vergelijkbare gevallen vinden. Ik zie dat het al even geleden is dat er een firmware update is geweest.

Mijn WiFi netwerk kan ik niet direct de schuld geven, want ik heb de problemen met zowel een Netgear R7000 router als met een Ubiquiti AC LR accesspoint (op 3m afstand). Ik kan mits verbonden met de Ubiquiti, in de Unifi Controller mooi de geschiedenis van disconnects bijhouden samen met andere statistieken. Als de problemen (middels een firmware update) op korte termijn niet worden opgelost ga ik toch maar even bol.com contacten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen matches
Je kunt die Hub toch ook bedraad aansluiten ipv wifi. Helpt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
eymey schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:28:

Enige wat ik écht jammer vind aan dit systeem, is dat MyHarmony voor sommige apparaten minder commando's kent dan de 'oude' Harmony app.

Bv. voor de STB van Sparql (Abox42 M12) kan ik in mijn oude Harmony 555 ook een Radio/TV toggle knop krijgen. MyHarmony kent die niet (gelukkig heb ik die 555 nog liggen om 'm dat te leren). Zelfde geldt voor een 'discrete' input selectie voor FM radio op mijn Sony STR-DN1050.
Je kunt eventueel ook aan support vragen of ze functionaliteit willen toevoegen die je mist, of zelf leren idd.
sww89 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:30:
Ik heb sinds december ook de Hub met Companion Remote. Leuk hoe het werkt enzo, maar ik heb te vaak dat ie even vastloopt en dus niet direct reageert op de Companion Remote, laat staan via de app. Dan na een seconde of 30 worden opeens alle acties uitgevoerd die ik daarvoor heb ingedrukt uit ongeduld. Tevens verliest de Hub erg vaak de WiFi verbinding, wat dus resulteert in het regelmatig zien van het rode lampje ipv groen op de Hub. De Remote werkt, in tegenstelling tot de app, dan gelukkig wel, want die heeft natuurlijk geen WiFi nodig. Herkent iemand dit? Ik heb al eens de boel opnieuw geïnstalleerd. Ik kan op Google met de door mij gebruikte zoektermen geen vergelijkbare gevallen vinden. Ik zie dat het al even geleden is dat er een firmware update is geweest.
Hier herken ik helemaal niets van om eerlijk te zijn.
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:50:
Je kunt die Hub toch ook bedraad aansluiten ipv wifi. Helpt dat niet?
Nee, dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 12:32
Geen matches
Iets raars...

De 4 aparaten die boven in het display van de 650 staan verwisselen om de week of zo van plaats.
Lijkt net of ze roteren ? :-) hebben jullie ook of is mijn 650 voodooded :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
Wild guess: heeft positie niks te maken met last/frequent used oid?

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-02-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Geen matches
sww89 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:30:
Dit heb ik ook heel lang gehad. Mijn Hub verliest ook regelmatig verbinding met WiFi, maar dat interesseert me niet omdat ik de app alleen maar gebruik om instellingen te veranderen. Ik gebruik overal verder de afstandsbediening voor.

Dat hij af en toe stilvalt en dan de commando's in een soort buffer/wachtrij plaatst, herken ik ook. Erg irritant inderdaad! Maar sinds ik een tijdje terug de firmware geüpdatet heb, heb ik het niet meer gemerkt.

Er staat ook zoiets in de changelog van augustus, maar gezien jij hem in december gekocht hebt, vermoed ik eigenlijk dat hij er af-fabriek al in zit. Maar dat moet je dan wel even met de app checken; er komt geen automatische melding ofzo dat er een update beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Geen matches
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Dit heb ik ook heel lang gehad. Mijn Hub verliest ook regelmatig verbinding met WiFi, maar dat interesseert me niet omdat ik de app alleen maar gebruik om instellingen te veranderen. Ik gebruik overal verder de afstandsbediening voor.

Dat hij af en toe stilvalt en dan de commando's in een soort buffer/wachtrij plaatst, herken ik ook. Erg irritant inderdaad! Maar sinds ik een tijdje terug de firmware geüpdatet heb, heb ik het niet meer gemerkt.

Er staat ook zoiets in de changelog van augustus, maar gezien jij hem in december gekocht hebt, vermoed ik eigenlijk dat hij er af-fabriek al in zit. Maar dat moet je dan wel even met de app checken; er komt geen automatische melding ofzo dat er een update beschikbaar is!
Dank voor je reactie. Ik vind het ook niet zo'n ramp dat WiFi wegvalt gelukkig, maar het hoort natuurlijk niet. Al mijn slimme apparaten hier in huis hebben stabiele WiFi, maar de Hub niet. En aangezien ik er praktisch niks over lees, dacht ik dat het aan mij lag en dat ik te maken had met een maandagochtend model.

Dat van die buffer/wachtrij bij de Remote is inderdaad de juiste vertaling mijn klacht :P Ik denk niet dat mijn exemplaar al de firmware van november had, maar die van augustus. Dat doet er verder niet toe denk ik, want door het synchroniseren bij installatie in december is er ongetwijfeld automatisch de nieuwste versie opgezet lijkt mij, te weten 4.12.36. Downgraden gaat ook niet, dus ik zal het ermee moeten doen. Maar gezien de tijd die er tussen een update zit zou er ergens de komende weken vast weer nieuwe firmware moeten uitkomen. Jij hebt ook firmware v4.12.36 toch? Wel vreemd dat jij geen vertraging meer met de afstandsbediening ervaart en ik wel. Ik probeer nog wel een reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Ik heb hooguit heeeeeel zelden dat de hub niet direct op de companion remote reageert. Maar dit is me in de 2-3 jaar dat we het ding nu hebben hooguit 2 of 3 keer gebeurd. Toevallig viel dat wel samen met het feit dat ik met m'n WIFI aan het experimenteren was en het ding (ingebouwd in een AV-meubel) dan een heel slechte WIFI verbinding had.

Maar over het algemeen heeft hij ook gewoon een heel goede wifi verbinding en is de app bij mij ook gewoon prima bruikbaar.

Maar áls je ook wifi problemen hebt, kan dat misschien ook samenhangen met het niet reageren op de remote. Bijvoorbeeld omdat de software er niet goed tegen kan als netwerk i/o hangt ofzo. Maar dat is een beetje speculeren.

Hoe dan ook, bij ons is de hub, zeker met companion remote, zeer betrouwbaar en met de app 9 van de 10 keer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Geen matches
The first time I got a universal remote control, I thought to myself “This changes everything.”

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Geen matches
sww89 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:29:
Dat van die buffer/wachtrij bij de Remote is inderdaad de juiste vertaling mijn klacht :P Ik denk niet dat mijn exemplaar al de firmware van november had, maar die van augustus. Dat doet er verder niet toe denk ik, want door het synchroniseren bij installatie in december is er ongetwijfeld automatisch de nieuwste versie opgezet lijkt mij, te weten 4.12.36. Downgraden gaat ook niet, dus ik zal het ermee moeten doen. Maar gezien de tijd die er tussen een update zit zou er ergens de komende weken vast weer nieuwe firmware moeten uitkomen. Jij hebt ook firmware v4.12.36 toch? Wel vreemd dat jij geen vertraging meer met de afstandsbediening ervaart en ik wel. Ik probeer nog wel een reset ;)
Ik moet mezelf helaas corrigeren: gisteravond bleef hij toch weer even hangen. Mijn conclusie is nu dat het wel minder geworden lijkt te zijn sinds de laatste firmware, maar dat het toch nog niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Weet iemand of je een Harmony Ultimate kunt beveiligen tegen ongeoorloofde aanpassingen door analfabeten die niets van techniek afweten?
Kom je thuis blijken ze functies aangepast/verwijderd of toegevoegd te hebben maar ga maar eens uitzoeken wat. :(
Ik heb Logitech al gemaild, die moeten dat vast kunnen opleveren maar zou dit graag inde toekomst willen voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Geen matches
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:06:
[...]
Ik moet mezelf helaas corrigeren: gisteravond bleef hij toch weer even hangen. Mijn conclusie is nu dat het wel minder geworden lijkt te zijn sinds de laatste firmware, maar dat het toch nog niet opgelost is.
Dat is jammer. Top dat je het nog even meldt. Sinds de reset op 14 februari doet de afstandsbediening het nu overigens prima. Echter kan ik daar maar beter niet over praten want dan begint de ellende weer :P WiFi blijft drama overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:19:
Weet iemand of je een Harmony Ultimate kunt beveiligen tegen ongeoorloofde aanpassingen door analfabeten die niets van techniek afweten?
Kom je thuis blijken ze functies aangepast/verwijderd of toegevoegd te hebben maar ga maar eens uitzoeken wat. :(
Ik heb Logitech al gemaild, die moeten dat vast kunnen opleveren maar zou dit graag inde toekomst willen voorkomen!
Hoe hebben ze dat aangepast dan? Via de App? Of MyHarmony? In de Myharmony kun je uitloggen. In de app weet ik het zo 1,2,3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
CSB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Hoe hebben ze dat aangepast dan? Via de App? Of MyHarmony? In de Myharmony kun je uitloggen. In de app weet ik het zo 1,2,3 niet.
Op de remote. Als je bepaalde knoppen raakt dan kun je settings aanpassen, zaken verwijderen of anders toewijzen of zoiets denk.
De remote deed zijn settings bijwerken, dat gebeurt nooit als er niets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wellicht weet iemand hier het:
Mijn TV gaat niet meer aan als ik een activiteit start.
De TV krijgt wel een signaal (knippert lampje) echter is die te kort. Op de originele AB van de TV moet ik de aan-knop ook even vasthouden. Eerder werkte dit prima via de Harmony, nu helaas niet meer.

Ik ga er vanuit dat dit gewoon een bepaalde instelling is (die ik wellicht heb gewijzigd ergens een keer), alleen weet ik niet in welke hoek ik moet zoeken.

Als ik de TV los wil inschakelen via de Harmony werkt het ook niet meer.
Uiteraard wel als ik daar de knop iets langer vast hou (bij de activiteit werkt dat dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
@NeutraleTeun
Dit zijn instellingen die niet standaard (meer) te vinden zijn in set up, die moet Logitech voor je activeren. Als je die instellingen nog wel hebt dan zijn ze te vinden bij je TV onder 'Vertraging Aanpassen' >> "Vertraging bij Aanzetten'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Ik heb nu nog een goedwerkende Harmony One, maar die begint toch links en rechts wat gebruikerssporen te vertonen en het plastic aan de onderkant lijkt wel langzaam weggevreten....
>>>>
Tip: dat wegvreten van dat plastic aan de onderkant had ik ook; het voelt ook 'kleverig' aan. De oplossing (gevonden via Google) is schoonmaken met een doekje en pure Cif Cream Schuurmiddel. Het wordt weer glad als een babyhuidje ;) Verder werkt de One nog top met TV, Shield en Denon Reveiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
@peptalk
Dus die vertraging = langer signaal blijven geven?
Zal dat eens proberen. Dacht vertraging = later signaal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
NeutraleTeun schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:01:
@peptalk
Ja nu je het zegt, kun je wel eens gelijk hebben. Krijg via 4G en WiFi in de trein helaas geen verbinding, kan het dus niet checken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Door aanschaf van een nieuwe TV en soundbar is het inschakelen van mijn Ziggo kastje (Samsung SMT C7140) voldoende om TV en soundbar aan te zetten en het juiste kanaal op beide actief te laten worden. Tot voor kort deed ik dat alles middels een activiteit op mijn Harmony One Advanced. Ditzelfde geldt voor de Nvidia Shield, inschakelen is voldoende voor de rest van de aangesloten apparaten.

Hoe doen jullie dat? Inderdaad enkel de bron inschakelen en de rest vanzelf laten gaan, of toch via een activiteit alles individueel? Ervaren jullie voor- en nadelen van de ene of de andere manier?
Ik zie dat Logitech zelf oppert om CEC en auto power on zaken uit te schakelen bij gebruik van een Harmony https://support.myharmony...nderstanding-hdmi-and-cec.

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 20-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen matches
ROMiJo schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Tip: dat wegvreten van dat plastic aan de onderkant had ik ook; het voelt ook 'kleverig' aan. De oplossing (gevonden via Google) is schoonmaken met een doekje en pure Cif Cream Schuurmiddel. Het wordt weer glad als een babyhuidje ;) Verder werkt de One nog top met TV, Shield en Denon Reveiver!
Thanx man!
Dat ga ik eens uitproberen, dus niet met een schuursponsje maar met een doekje met (ik noem het nog steeds ) jif. :)
En schuur je dan het kleverige plastic glad, of verwijder je die dan zodat de onderliggende plastic te voorschijn komt?
Voor de rest heb je gelijk, het apparaat werkt (na 6 jaar!) nog steeds top! Ik heb gisteren nog wat activiteiten toegevoegd en kwam tot de ontdekking dat er "nieuwe" software voor is gekomen. Ook die werkt goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
NeutraleTeun schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:01:
@peptalk
'Invoervertraging' moet je hebben;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 24-09 21:19

Tijntje

Hello?!

Geen matches
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Thanx man!
Dat ga ik eens uitproberen, dus niet met een schuursponsje maar met een doekje met (ik noem het nog steeds ) jif. :)
En schuur je dan het kleverige plastic glad, of verwijder je die dan zodat de onderliggende plastic te voorschijn komt?
Voor de rest heb je gelijk, het apparaat werkt (na 6 jaar!) nog steeds top! Ik heb gisteren nog wat activiteiten toegevoegd en kwam tot de ontdekking dat er "nieuwe" software voor is gekomen. Ook die werkt goed! ;)
Het wordt heel glad plastic.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Geen matches
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Thanx man!
Inderdaad een gewoon doekje gebruiken; geen schuurspons. En Jif (ik had opgezocht hoe het nu heet ;)).Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar volgens mij wordt het aangevreten laagje verwijderd. Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik dat heb gedaan en tot nu toe is er geen nieuw laagje kleverige troep ontstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
peptalk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Zojuist geprobeerd.
Eerst op 1000ms gezet en toen werkte het, echter duurde wel vrij lang. Dus dacht probeer het eens op 500ms.
Toen werkte het dus niet meer. Erna weer op 1000ms gezet en werkte alsnog niet, zelfs niet op 1500ms.

Word hier helemaal knettah van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Geen matches
Volgens mij moet je die optie hebben van "mijn apparaat reageert te snel of helemaal niet" waarbij je op een schaal van 0 to5 in kan stellen hoe snel je commando's verzonden worden. Zo had ik het probleem dat bij prog + soms 2 zenders geskipped werden, door de instelling lager te zetten stuurt hij nog maar 1 keer het commando als ik de knop indruk. Waarbij bij jou dit dus omhoog zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
Ik heb het iig gekregen nadat ik contact had opgenomen met Logitech en zij volgens mij hebben ze toen 'Invoervertraging' toegevoegd, want dat heb ik niet bij andere apparaten staan. Het betreft bij mij een Panasonic VT50 tv. Wat ik nog even wil melden is dat mijn TV als hij net uitgezet is, geen long press nodig heeft om hem weer aan te zetten.

Edit:

Heb toen een case aangemaakt op support.logitech.com met de volgende vraag:

Hoi,

Mijn Panasonic TV(VT50) heeft als hij een tijdje uit staat een long press power on nodig, maar dat kan ik zelf niet instellen.
Kan deze optie toegevoegd worden aub?

Alvast bedankt,

Was binnen een paar seconden toegevoegd!!

[ Voor 32% gewijzigd door peptalk op 20-02-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
Apparaat reactie schaal staat al op max.
En ik heb inderdaad ook een Panasonic met long press.
Ik zal later nog eens ermee klooien, maar vooralsnog heeft het geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen matches
ROMiJo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:46:
[...]

Inderdaad een gewoon doekje gebruiken; geen schuurspons. En Jif (ik had opgezocht hoe het nu heet ;)).Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar volgens mij wordt het aangevreten laagje verwijderd. Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik dat heb gedaan en tot nu toe is er geen nieuw laagje kleverige troep ontstaan :)
Heb gisterenavond flink staan poetsen en de achterkant is inderdaad weer zo glad als een babyhuidje! :+
Nu kan ie weer een tijdje mee! nogmaals bedankt voor deze tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:46:
Door aanschaf van een nieuwe TV en soundbar is het inschakelen van mijn Ziggo kastje (Samsung SMT C7140) voldoende om TV en soundbar aan te zetten en het juiste kanaal op beide actief te laten worden. Tot voor kort deed ik dat alles middels een activiteit op mijn Harmony One Advanced. Ditzelfde geldt voor de Nvidia Shield, inschakelen is voldoende voor de rest van de aangesloten apparaten.

Hoe doen jullie dat? Inderdaad enkel de bron inschakelen en de rest vanzelf laten gaan, of toch via een activiteit alles individueel? Ervaren jullie voor- en nadelen van de ene of de andere manier?
Ik zie dat Logitech zelf oppert om CEC en auto power on zaken uit te schakelen bij gebruik van een Harmony https://support.myharmony...nderstanding-hdmi-and-cec.
Inmiddels m'n Harmony One Advanced aan de kant gelegd en ik bedien nu alles met de bij mijn Samsung TV geleverde smart remote, werkt tot nu toe perfect in combinatie met TV, soundbar, Ziggo kastje en NVIDIA Shield (2017) in combinatie met CEC.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pOQFySR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen matches
peptalk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Weer een perfecte helpdesk-ervaring.
Apparaten > TV > Stroominstellingen en dan 3x volgende.
In dat scherm kun je blijkbaar de 'duur' instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audia6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 12:06
Hallo ik heb hier een harmony one nu heb ik een decorder van Telenet Belgie
digicorder 3 dc-ad2200 (tlhddigicorder3) weet iemand de oplossing hoe deze te installeren op deze
Harmony ik vind hem niet in de database van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
audia6 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 06:51:
digicorder 3 dc-ad2200 (tlhddigicorder3) weet iemand de oplossing hoe deze te installeren op deze
Met de originele remote inleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
Contact opnemen met Logitech als niemand wat weet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Geen matches
peptalk schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:19:
Contact opnemen met Logitech als niemand wat weet hier.
Logitech zelf kan er ook niet veel mee als deze niet in hun DB staat, zelf inleren is beste optie.
Of een andere model selecteren van zelfde merk (als deze er überhaupt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spockster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:07
audia6 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 06:51:
Ik heb deze destijds kunnen toevoegen in MyHarmony. Telenet DC-AD2200.
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/b16wj9fc5/telenet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen matches
schumi2004 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Logitech zelf kan er ook niet veel mee als deze niet in hun DB staat, zelf inleren is beste optie.
Of een andere model selecteren van zelfde merk (als deze er überhaupt is).
Ik heb er zelf nooit gebruik van hoeven maken,maar ik heb toch er vaak gelezen dat ze dan binnen de kortste keren het apparaat toevoegen aan hun DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:26

Freakie1NL

Grote Baas

Erg druk geweest met de verhuizing dus het een en ander niet kunnen volgen aangaande ontwikkeling van de Harmony. Maar wat hebben ze nu toch gedaan? Dacht eerst, top kan ik met 4G ook mijn Harmony gebruiken want je moet nu ingelogd blijven en kan blijkbaar via de cloud je Hub opdrachten geven. Ja heb dus een Harmony Hub. Maar nu is het zo dat zelfs als ik met WiFi ben verbonden en de Harmony daarmee ook is verbonden het via de cloud gaat. Erger is echter dat de hub niet meer reageert op de commando's van de app. De activiteiten macro's doen het, maar vervolgens reageert de hub niet meer op bijvoorbeeld volume meer of minder. Ook niet als ik via de app naar de individuele afstandsbediening ga. Gebruik ik echter de bijgeleverde afstandsbediening van de Hub dan reageert hij direct. Echter gebruikte ik altijd de app en dan wil ik ook blijven doen. Wie weet wat hier aan de hand is?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audia6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 12:06
Geen matches
Hallo schumi
Ik heb hem ook geinstalleerd
met het volgende
Fabrikant Telenet
modelnummer : DC-AD2200
dan werkt hij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Sinds een jaar de Harmony Ultimate One en ben zeer tevreden. Is er ook een mogelijkheid om mijn mechanische ventilatie toe te voegen? Betreft de Orcon MVS15RH. Zit een RF afstandbediening bij alleen een nieuwe AB moet via het apparaat worden gekoppeld middels een knoppen combinatie. Vind het zonde als het met de Harmony lukt om een tweede AB bij te kopen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Gisteren van een Harmony One overgestapt naar de Harmony Companion. Wat een verademing is het dat ik nu niet meer hoef te richten met de remote!
Heb bijna alles zoals ik het wil, ik kan alleen nog geen Hue Scene koppelen aan een van de Home knoppen, enkel losse lampen of groepen met lampen, dat vind ik wel echt een gemis hoor.
De IR blaster doet ook goed zijn werk, ik heb deze door een buis in de muur gehaald zodat ik toch nog mijn TV kan bedienen. Al mijn apparatuur staat namelijk in een wandkast achter de TV muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Bo0bz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:46:
Sinds een jaar de Harmony Ultimate One en ben zeer tevreden. Is er ook een mogelijkheid om mijn mechanische ventilatie toe te voegen? Betreft de Orcon MVS15RH. Zit een RF afstandbediening bij alleen een nieuwe AB moet via het apparaat worden gekoppeld middels een knoppen combinatie. Vind het zonde als het met de Harmony lukt om een tweede AB bij te kopen.
Volgens deze blog gaat dat niet:
http://blog.logitech.com/...emote-control-rf-devices/
Lijkt me vrij logisch, de remote communiceert enkel via RF met de HUB en de HUB op zijn beurt weer enkel via IR of het gekoppelde Wifi netwerk met apparaten.
Ik heb zelf een openhaard met een RF remote, zou erg vet zijn als ik die ook via de Companion kon aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
ROMiJo schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:29:
Ik ga dit eens op mijn good old 555 testen dan :)

En als het werkt heb ik nog een Razer en Logitech muis die ook zo'n irritante coating hebben die op een gegeven moment door mijn zweetpoten is aangevreten :X :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Ik heb een Logitech Harmony Smart Control waarvan de Ok button er uit is gevallen.
Het gaat om deze ab.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1366111556.jpeg
Heeft iemand een idee waar ik losse buttons kan bestellen zodat ik dit kan vervangen?
Op de site van logitech kom ik geen stap verder...

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:26
jeka schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:53:
Ik heb een Logitech Harmony Smart Control waarvan de Ok button er uit is gevallen.
Het gaat om deze ab.
[afbeelding]
Heeft iemand een idee waar ik losse buttons kan bestellen zodat ik dit kan vervangen?
Op de site van logitech kom ik geen stap verder...
Heb je al gebeld met de klantenservice? Deze zijn heel flexibel en willen je vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Geen matches
Ga ik dat nog even proberen. Thanks.
Edit:
Helaas daar kunnen ze me ook niet verder helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door jeka op 13-04-2017 14:47 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
Geen matches
jeka schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:44:
Ga ik dat nog even proberen. Thanks.
Edit:
Helaas daar kunnen ze me ook niet verder helpen.
Je zou hier eens kunnen kijken:
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Geen matches
Had ik gezien. Maar toch bedankt. Prijs valt me reuze mee.
Ik denk dat ik de OK functie maar onder een andere knop zet die ik niet gebruik.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Heb de Harmony Companion nu toch aangeschaft en laat de Harmony One nu naar boven verhuizen. En ik kan beamen dat dit een verademing is. Je bent binnen een paar minuten klaar want je kunt de gehele setup kopiëren van de One naar de Companion. Je hoeft niet meer te richten en via de App kun je vanaf ieder mobiel device je handeltje bedienen. Ben er nu al enthousiast over! Enige wat de rest van de familie moet leren zijn welke activiteiten de 3 sneltoetsen aansturen (Lang en kort drukken, zijn dus 6 activiteiten).
Miniblaster heb ik niet nodig. Nu eens kijken of de wifi ook stabiel blijft want daar heb ik hier links en rechts wat over gelezen..... Maar tot nu toe niets dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik heb een klein vraagje over de Harmony 350.
Daar zit maar 1 functie toets op (watch TV) en 4 "devices", switch je met de 'devices'-knoppen alleen maar de functie van de knoppen op de afstandsbediening of kun je dat ook instellen dat daarmee een apparaat aangaat (bijvoorbeeld switchen tussen UPC/Ziggo set top box naar mediaspeler)?

Stiekem ben ik al een beetje bang dat ik hiervoor al vrij snel bij de 650 uitkom, maar dat vind ik alweer teveel poespas voor het aansturen/aanzetten van een TV, Versterker + mediaspeler en/of set top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
MonkeyJohn schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:20:
Ik heb een klein vraagje over de Harmony 350.
Daar zit maar 1 functie toets op (watch TV) en 4 "devices", switch je met de 'devices'-knoppen alleen maar de functie van de knoppen op de afstandsbediening of kun je dat ook instellen dat daarmee een apparaat aangaat (bijvoorbeeld switchen tussen UPC/Ziggo set top box naar mediaspeler)?
Met die devices-knop schakel je enkel de functie van de knoppen op de afstandbediening om (bijvoorbeeld: standby knop werkt voor de TV, of voor de versterker). Er wordt niets verzonden aan codes zodra je een device kiest.

Enkel met een activiteit-knop (bij jou dus enkel watch TV) wordt er wat verzonden: apparaten aangeschakeld en op de juiste stand gezet, passend voor die activiteit. En daarna staan de functies van de knoppen op de afstandbediening zoals dat bij die activiteit past (bijvoorbeeld: cijfertoetsen naar de TV, volume/mute knoppen naar de versterker.

Bovenstaande gebaseerd op mijn ervaringen met 3 verschillende Harmony's tot nu toe - ik neem aan dat de 350 net zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Geen matches
Ik zit erg te twijfelen tussen de Ultimate One of de Companion, iemand die beiden heeft gebruikt en advies heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Geen matches
Homeland schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:10:
Ik zit erg te twijfelen tussen de Ultimate One of de Companion, iemand die beiden heeft gebruikt en advies heeft?
Compleet ander systeem.

Ik zou zeggen, ga (nu) altijd voor een ab met hub, zeker als je toch al in die prijsklasse kijkt.

Niet meer hoeven richten is serieus fijn, en integratie mogelijk met bv Amazon Alexa ("Alexa, turn on TV" 8) )

Ik heb zelf de companion, dus hub en de kleine ab, plus het toetsenbord (vooral omdat ik ook een pc aan mijn tv hab hangen, voor plex en netflix enzo). Mijn telefoon als ab gebruiken kan ook, maar in de praktijk gebruik ik dat alleen als ik die toevallig het dichtst in de buurt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen matches
Homeland schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:10:
Zoals je in mijn tegel hierboven kunt zien heb ik ze allebei. Niet de ultimate One, maar de gewone oude. Sinds een paar weken heb ik ook de Companion en die is veel beter. Je hoeft niet meer te richten en dus niet 30 seconden te blijven richten om een geavanceerde activiteit te starten. Kortom neem een Companion, daar krijg je geen spijt van.

Groeten Joop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
Geen matches
De Ultimate One is er ook met Companion. Dus dan heb je de deugden van beide systemen.

Zelf heb ik beide. De Companion voor beneden (of Smart Remote zoals het toen heette) en de One voor op zolder (maar ook met de extra verzendunit).

Het voordeel van de Companion is dat iedereen hem kan gebruiken. Het enige wat je moet onthouden is wat de verschillende activity-knoppen doen. Zelf heb ik dat op een briefje op de achterkant van de remote geplakt :+ Anders krijg ik boze telefoontjes van Miss Waah. Maar verder is het gewoon een recht-toe-recht-aan remote die doet wat die moet. Geen fancy touchscreens die het ingewikkeld maken. Enige nadeel is dat de remote zelf geen infrarood heeft. In mijn geval staan alle devices in een kast op de gang (buiten de woonkamer dus). Dus enkel voor de TV moet ik een oogje naar de woonkamer trekken. Dat is zo'n lange afstand dat ik dat nu (op zijn Tweakers) via een lan-kabel heb aangesloten :+ . Maar als die Infrarood had gehad.... had dat een hoop geklungel gescheeld.

Waarom dan de One voor op zolder? omdat ik 14(!) activity's heb op de zolder. Dan heb je aan de 6 activity's niet genoeg. Daarnaast moet ik vaker in de instellingen en dan kan dat met de One makkelijker. Op de companion moet dat met de app op je smartphone. Ook gaat de accu maximaal een week mee volgens mij. Bij de Companion gaat die HEEL lang mee, en is het een knoopcelletje, dus zo vervangen.

Dus heb je max 6 activity's? ga voor de companion! gemakkelijk in gebruik en je hoeft niet te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:10
Ik kon in dit topic niet zoveel vinden over de default waarde van je afstandsbediening, dus ik hoop niet dat ik de enige ben ;).
Ik heb een Harmony One en daar heb ik laatst wat dingen in aangepast. Nu had ik hiervoor dat wanneer ik mijn remote even niet gebruikte, hij op een soort screensaver modus ging, maar ik kon hem dan wel rustig gebruiken. Als ik vervolgens op het menu klikte, reageerde mijn KPN kastje daarop en kon ik bijv. de TV Guide zien. Op dit moment reageert mijn menu van mijn TV erop. Nu kan ik de menu knop koppelen aan het KPN kastje, maar vervolgens kan ik met de pijltjes toetsen weer niet naar mijn TV Guide toe navigeren :(. (die reageren dus weer op mijn TV).
Nu kan ik ook steeds weer naar het juiste apparaat navigeren op mijn Harmony, maar zodra hij weer in screensaver modus komt, reageert mijn KPN kastje weer niet op mijn Harmony. En dan moet ik hem of weer unlocken door te sliden, maar na een tijdje staat mijn Harmony ook niet meer geselecteerd op mijn KPN kastje, maar op het startscherm.

Is de Harmony zo in te stellen dat hij als default device mijn KPN kastje pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er wat aan te doen dat de Harmony Hub van buiten je eigen netwerk te bedienen is?
Ik heb gezien dat de hub vaak verbinding maakt met het pubnub.com domein. Het blokkeren van dat domein zorgt er alleen maar voor dat de hub heel vlot alle subdomeinen langs gaat. Dit is ook niet echt een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Jelte schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:40:
Is er wat aan te doen dat de Harmony Hub van buiten je eigen netwerk te bedienen is?
Ik heb gezien dat de hub vaak verbinding maakt met het pubnub.com domein. Het blokkeren van dat domein zorgt er alleen maar voor dat de hub heel vlot alle subdomeinen langs gaat. Dit is ook niet echt een oplossing :(
Deny rule op IP basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat zie ik maar als een nee dus. Als in het zit niet ingebouwd in de Harmony zelf. Flauw eigenlijk.

Dan maar firewall etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Jelte schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:21:
[...]
Dat zie ik maar als een nee dus. Als in het zit niet ingebouwd in de Harmony zelf. Flauw eigenlijk.

Dan maar firewall etc.
In dat opzicht is het inderdaad een nee.
Ik moest een collega er ook op attenderen dat dit mogelijk was, die schrok ook een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
schumi2004 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:22:
[...]

In dat opzicht is het inderdaad een nee.
Ik moest een collega er ook op attenderen dat dit mogelijk was, die schrok ook een beetje ;)
Precies dat. Het is nergens echt duidelijk dat het kan. Dat merk je pas als je buiten je eigen netwerk zit en opeens ziet dat een bepaalde tv-kijk activiteit aan staat.
En dan kun je natuurlijk vriendinlief pesten ;)

Maar het moet gewoon uitgezet kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 08-05-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:10
Geen matches
Ik heb mijn antwoord gevonden hoor.

Ik had een activiteit: TV Kijken moeten toevoegen en niet Smart TV Kijken. De eerste vraagt namelijk met welk apparaat je zapt en het geluid regelt, de tweede doet dat standaard met je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb ondertussen enige tijd de Harmony Companion, fantastisch ding, gelukkig is vriendin ook direct om, die had nogal twijfels of het nou wel echt handig zou zijn.

Sinds vandaag ook zo ver dat ik hem aan Google Assistant heb gekoppeld en dus tegen mijn telefoon kan zeggen dat ik bijv. sport of f1 wil zien en hij automatisch naar het Ziggo kanaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Sinds ik de stroom eraf heb gehaald is mijn hub buiten werking.
Lampje blijft rood branden en geen leven meer in te blazen.
(Krijg hem dus ook niet aan het knipperen)
-netwerk is goed, staat niet verborgen op 2.4 (2e hub in slaapkamer werkt tenslotte ook goed)
-pair/reset knop werkt niet
-reset naar fabriekswaarden werkt niet (indrukken tijdens opstarten)
-ios app ziet hem niet, windows met usb verbonden ziet hem niet.
-harmony support is er ook al aan het induiken, maar maar die komen er voor alsnog ook niet uit ;)

Ik denk dat hij kapot is, maar wellicht heeft iemand nog een ideetje om te proberen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Edit :

Bleek toch defect, inmiddels onder garantie een nieuwe ontvangen van Logitech.
Perfecte garantie service, na 1,5 jaar zo een nieuwe!

[ Voor 13% gewijzigd door reinier666 op 02-06-2017 17:29 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony