ikweethetbeter schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:23:
[...]
Mijn accu was al zover opgezet, dat hij er niet meer zonder meer uitging. Gelukkig was het in een paar minuten gepiept, ik heb een schroef in de kapotte accu gedraaid, en toen trok ik heb er gemakkelijk uit. Er zit nu een nieuwe accu is (voor 12,99 gekocht). Hopelijk doet de AB het nu iets langer dan maximaal een avond!
Ik zou heel erg uitkijken met het in een accu draaien van een schroef, zeker bij lithium-ion accu's en vind dit een nogal gewaagd advies... Als je de accu doorboort, kan hij namelijk in brand vliegen, zelfs als de accu bijna niks meer doet.
Ter illustratie:
Je kan je
Harmony natuurlijk altijd nog nieuwe IR-codes laten leren, ook al kent hij ze al wel. Dat heeft voor mij dit soort probleempjes bij m'n One wel opgelost.
Heb ik gelijk ook een vraagje. Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een
Harmony One, inmiddels al zo lang dat bij een paar knopjes de opdruk eraf begint te slijten en de up-toets van het navigatieroosje steeds slechter begint te reageren. Kortom, hij begint fysiek versleten te raken.
Nu ben ik wel een beetje aan het rondkijken, maar de keuze valt me een beetje tegen. Omdat we thuis vooral video via een mediaplayer kijken, gebruik ik het numerieke toetsenbord heel veel. In Kodi staat een SMS-stijl keypad ingesteld, waardoor ik in een lijst direct naar bepaalde letters kan springen en gebruik ik het toetsenbord om tekst in te voeren in zoekvensters van Youtube en Spotify.
Alleen lijken er tegenwoordig nog maar twee smaken
Harmony te zijn, met numeriek maar zonder interactief touchscreen (bijv. de 650), of met interactief touchscreen, maar zonder numeriek toetsenbordje (de Ultimate One).
Een los toetsenbordje neerleggen wil ik niet, ik heb juist een
Harmony om alles met één apparaat te kunnen bedienen.
Wie heeft hier nog een idee over of tips voor?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier