Scarify schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:18:
Terran is imo de meest basis RTS ras, kijk bijv naar C&C RA2/Generals bij de allies.. vrij vergelijkbaar allemaal.
Het is allemaal recht toe recht aan, maar bijv bij Protoss of de Zerg is het net iets ingewikkelder.
(dat vind ik als SC2 newbie)
Lijkt mij wel dat je met Protoss of Zerg meer uitdaging zo hebt
Ook de reden voor mij dat ik gelijk protoss ben gaan doen. (iets anders dan wat je geleerd hebt in de SP).
Morgen ga ik weer een tactiek erbij leren, ff oefenen tegen AI en dan ga ik maar de practice league skippen. dat langzame gedoe zorgt alleen maar dat ik juist minder ingespeeld ben.
Dat gebash op Terran begint vrij saai te worden. Elk ras heeft 2 units om te micro'en (dus met skills) Raven/Ghost. High Templar/Sentury Infestor/... nou ja Zerg misschien 1. Ik ben het wel met je eens dat Terran het meest normale ras is. Dat gedoe met larva en creep voor Zerg en bouwen in Pylons voor Protoss is best lastig om goed door te hebben. Terran is gewoon bouwen, bouwen, bouwen. Ik weet niet of je dat onder uitdaging kan beschouwen tbh, het is gewoon iets wat je jezelf moet leren.
In essentie zijn alle 3 rassen hetzelfde. Terran heeft nog "gedoe" met zijn Techlab/Reactor, je moet goed bewust zijn van wat je bouwt en waarvoor je het bouwt. Daar ligt ook wel de uitdaging voor Terran, iedereen vind Zerg het meest Macro intensieve ras maar imo is dat Terran, constant opletten welke unit production gebouwen je neerzet en welke addon je gebruikt. Welke upgrades je kiest etc. Daar ligt bij Terran wel de uitdaging.
Het Terran leger is opzich één van de minst mobiele legers die er zijn. Vooral in de lucht is het lastig, Terran heeft geen air unit (op de Battle Cruiser na) die grond/lucht kan aanvallen. Phoenix en Void Rays kunnen dat wel, Muta's kunnen dat ook, dat is één van de grotere zwaktepunten van Terran.
De MMM bal is lastig te counteren, natuurlijk maar dat zijn Hydra's Roaches en Stalkers Void Rays ook imo. Spelers verliezen vaak van MMM in de lagere levels omdat ze niet goed weten wat ze ermee moeten, ik heb persoo
nlijk nog nooit van een MMM bal verloren (op vandaag een potje na) omdat ik goed weet wat je moet doen om het tegen te houden.
Ik denk dat ook veel spelers hier heel wat kunnen leren op het herras en scout vlak. Zou leuk zijn als mensen zich meer daar op gingen richten dan "lol Terran met Siege Tank's zijn op want je kan er niets tegen doen".
Dreanor schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:38:
Wat vinden jullie van de matchmaking? Ik vind hem bijzonder crap, altijd rushers en binnen 14 min is de game voorbij (meestal in mijn nadeel).
Als het geen rush is is het altijd wel het ene team dat de ander compleet overspoelt ... ik heb nog geen match gehad waar het leuk tegen elkaar op ging.
Verder toffe game hoor, vooral de singleplayer is erg goed uitgewerkt.
Matchmaking is prima. Dat jij altijd tegen rushers speelt heeft niets met de matchmaking te maken aangezien die geen idee heeft wat voor taktiek iedereen gebruikt. Ik geef je hetzelfde advies, goed scouten en leer de tegenstander zijn rushes en leer wat je er tegen kan doen. Wanneer je een rusher tegen kan houden kan je hem juist daar weer op counteren.
Ik hou wel van een rusher, vooral protoss die met één of andere mongolische cannon rush probeert te winnen (snap echt hoe dat werkt). Meestal laat ik ze één pylon maken en een cannon in de maak zetten. Dan sloot marines op de pylon en die neerhalen. Met een beetje micro kan je zelfs een cannon neerhalen met 5 marines zonder dat er één neergaat. Medivac bouwen en er op uit. Het geld dat hij op een forge/extra pylon/cannon kwijt is vrij veel. Dat zijn geen units en wss geen stalkers.
Klaar.
[
Voor 12% gewijzigd door
MrVegeta op 12-08-2010 23:21
]