Met de release van Bulldozer is de kans groot dat ik dan toch echt aan een upgrade ga. Ik moet nog wel even kijken hoe de prijzen zich op dat vlak ontwikkelen, want een i5 zou uiteindelijk toch de interessantere keus kunnen blijken.
Het zou voor mij ook het ideale moment zijn om toch eens aan de SSD te gaan. Ik heb voor mijzelf afgesproken dat ik niet meer dan 200 euro wil uitgeven (maar het mag uiteraard minder zijn, het hoeft zeer zeker niet op). Dan is het me de winst niet meer waard, zeker gezien hoe snel de ontwikkelingen gaan op dit vlak. Target is zo'n 200 GB met een fatsoenlijke snelheid. Topsnelheid is niet heel erg belangrijk, want het verschil tussen
erg snel of
onzettend snel lijkt me minder relevant.
Die nieuwe M4's zijn blijkbaar een goede keuze, maarja, die is met 128 GB toch net wat aan de krappe kant (gebaseerd op mijn huidige C:\-partitie van 150 GB) en de 256 GB variant is dan weer veel te duur. Zijn er interessante SSD's die dichter bij de door mij genoemde getallen liggen en die nog competitief zijn wat prijs betreft, of kan ik beter inbinden, 40 euro in mijn zak houden en voor de M4 128 GB gaan?
Overige variabelen: Windows 7 64-bit Professional, belangrijkste is productie (CS5), CAD (Solidworks) en in iets mindere mate spellen (Skyrim, Minecraft, F1 2010, Batman, Mass Effect(s) et cetera).
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 15-10-2011 04:13
]