Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goed nieuws Arnoud! En ook fijn dat je ons op de hoogte houdt :)

Zijn er al winkels die een Desire Z hebben die je kunt bezichtigen? Desnoods een dummy-exemplaar? Ik kom eigenlijk nooit in telefoonwinkels en doe mijn aankopen meestal online. Maar dit toestel wil ik toch eerst wel even in mijn handen vasthouden voordat ik hem bestel. Met name de dikte, snelheid en de hinge wil ik even goed aan de tand voelen. Zijn er anno 2010 überhaupt nog winkels die het echte toestel gewoon hebben hangen zodat je hem kan testen (niet de dummy dus)?

Verder staat vandaag de videoreview van de Desire Z en de Desire HD op www.gamekings.tv. Steven en Donny hebben altijd wel goede videoreviews als je het mij vraagt. Donny heeft een aantal weken met de Desire Z op zak gelopen en is altijd erg kritisch, dus ik ben benieuwd wat hij van het toestel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30
monnick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:02:

Verder staat vandaag de videoreview van de Desire Z en de Desire HD op www.gamekings.tv. Steven en Donny hebben altijd wel goede videoreviews als je het mij vraagt. Donny heeft een aantal weken met de Desire Z op zak gelopen en is altijd erg kritisch, dus ik ben benieuwd wat hij van het toestel vindt.
Waar vind ik deze review? Of bedoel je dat hij vandaag online wordt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, hij wordt vandaag online gezet. Zal hier wel linkje plaatsen als hij online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30
monnick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:04:
Ja, hij wordt vandaag online gezet. Zal hier wel linkje plaatsen als hij online staat.
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik ben benieuwd Arnoud.. heb nu een Motorola Milestone maar als deze Z echt heeel goed presteert.. hmm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al winkels die een Desire Z hebben die je kunt bezichtigen? Desnoods een dummy-exemplaar? Ik kom eigenlijk nooit in telefoonwinkels en doe mijn aankopen meestal online. Maar dit toestel wil ik toch eerst wel even in mijn handen vasthouden voordat ik hem bestel. Met name de dikte, snelheid en de hinge wil ik even goed aan de tand voelen. Zijn er anno 2010 überhaupt nog winkels die het echte toestel gewoon hebben hangen zodat je hem kan testen (niet de dummy dus)?

De phoneHouse heeft dummy toestellen. Bij de phonehouse in de kalverstraat in Amsterdam ligt de dummy gewoon in de winkel. Bij een andere phonehouse lag deze nog achter maar hadden ze em even voor mij gepakt. Je krijgt een redelijk goed idee van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:20:
[...]

De phoneHouse heeft dummy toestellen. Bij de phonehouse in de kalverstraat in Amsterdam ligt de dummy gewoon in de winkel. Bij een andere phonehouse lag deze nog achter maar hadden ze em even voor mij gepakt. Je krijgt een redelijk goed idee van het toestel.
En wat zijn jouw ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
Gamesking's Hardware Woensdag is online (HTC Trophy, Desire HD en Desire Z). Stukje over de Z begint na 13 minuten 45 seconden.

[ Voor 18% gewijzigd door QWieke op 10-11-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
QWieke schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:31:
Gamesking's Hardware Woensdag is online (HTC Trophy, Desire HD en Desire Z). Stukje over de Z begint na 13 minuten 45 seconden.
Woei, Donny is wel heel enthousiast, dat zegt wel wat! Ook mooi dat hij nog even nadrukkelijk zegt dat je hinge probleem niet zo storend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik ga ook kijken in Groningen, op zaterdag. :)

Even vergelijken met mijn oude Xperia 1, toetsenbord aanslag controleren, grootte check, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Begin ik toch weer te twijfelen over de Desire HD. Ik vond de HD2 altijd te groot overkomen in een winkel, maar zo heel veel groter is die dan ook weer niet als de Desire Z.

Mijn hekel punt is of ik overweg kan met een virtueel keyboard ... Zou graag zo'n toetsel een weekje willen testen, maar dat zit er natuurlijk niet in. Ik ga er sowieso pas een halen nadat ik beide telefoons werkend in mijn handen heb gehad, het is te veel geld voor mij om die gok te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik vond wel dat ze bij de gamekings review een goed punt hadden:
bijna geen enkele android applicatie heeft een landscape functie. Daar erger ik me al zo erg aan bij mijn TP2. Om daar nou de extra dikte en gewicht in te stoppen en een kleiner scherm dan bij de DHD... Het gaat heel moeilijk worden, ik moet ze even vasthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen maandag een review toestel in handen gehad. Dikte viel mij enorm mee, de hinge was inderdaad zo dat wanneer je het toestel bij het beeld beetpakt dat het toetsenbord naar beneden zakte, maar ik had het toestel wel echt op een manier beet zoals je dat nooit zal doen.. En even zo goed, ik heb ook al mensen gehoord die toestellen hadden waar dit niet het geval was.
Over de snelheid kan ik weinig vermelden. Hij deed het goed hoor, maar ja ik heb niet echt de tijd gehad om m te stressen. t toestel voelde verder wel echt degelijk aan! Ik was bijna om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disturbedmind schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:41:
[...]

En wat zijn jouw ervaringen ermee?
Heel erg goed. Het toestel ziet er mooi uit vind het formaat ook goed. Heb em naast een BB Torch en iphone gehouden en het toestel is hooguit een paar mm dikker dan de iphone en net zo dik als de torch (alleen iets langer). Het Z-mechanisme voor het toetsenbord werkte goed, nadat deze open was kon je leek er hier wel iets van speling in te zitten terwijl ik uit reviews had gehoord dat er geen speling in zit. Dus dat zou kunnen omdat het een dummy was.

Ben wel blij dat ik deze even in mijn handen heb gehad want kon nu oordelen over het design wat ik erg mooi vond. Mooier dan de HD (een maat van mij heeft deze) en geschikter voor iemand met kleine handen (die maat van mij is 1,98m) en net zo mooi als de gewone desire in het zilver. Het toetsenbord tikte erg goed beter dan mijn Blackberry curve en qua feedback en formaat ook beter dan mijn E90 (maar de E90 heeft wel een aparte numerieke rij dat is een pro).

Al met al weet ik zeker dat ik dit toestel ga kopen. Op basis van de review die op tweakers geplaatst gaat worden beslis ik of ik deze meteen koop of over een paar weken mochten er net als de HD wat initieele bugs inzitten.

De achterkant van het toestel met het brushed steel klepje is ook erg mooi trouwens.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:50:
Begin ik toch weer te twijfelen over de Desire HD. Ik vond de HD2 altijd te groot overkomen in een winkel, maar zo heel veel groter is die dan ook weer niet als de Desire Z.

Mijn hekel punt is of ik overweg kan met een virtueel keyboard ... Zou graag zo'n toetsel een weekje willen testen, maar dat zit er natuurlijk niet in. Ik ga er sowieso pas een halen nadat ik beide telefoons werkend in mijn handen heb gehad, het is te veel geld voor mij om die gok te wagen.
Ik den dat de meeste mensen op dit topic net als ik graag een fysiek toetsenbord hebben. Ik schrijf ook veel emails en notities op mijn toestel. Echter, ik ken iemand die de HD heeft gekocht en die zou de Z weer niet willen hebben. Hij is blij met de extra snelheid, groter scherm en tikt met groot gemak door het gebruik van Swype. Echter, hij is lang een heeft grote handen (de HD is natuurlijk een fors toestel) en hij gebruikt deze met name als multimedia toestel. Daarnaast vind het het fijn dat het toestel een stuk platter is.

Dus als je alleen af en toe korte sms-jes en emails tikt dan kan je de HD overwegen. Met swype kunnen ook langere berichten maar als je intensief emailt is denk ik de Z een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

arnoudwokke schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:46:
Dit is wat je ongeveer kunt verwachten:
- Uiteraard veel foto's en leesvoer :)
- Uitgebreide bespreking hardware en scherm
- Ik belicht uiteraard ook het toetsenbord uitgebreid - en heb even een niet representatief testje gedaan hoe snel je kan typen erop tov Swype en onscreen toetsenbord HTC :)
- Uitgebreide bespreking aanpassingen software voor toetsenbord (en natuurlijk de nieuwe Sense, maar veel daarvan kun je ook vinden in de Desire HD-review)
- Benchmarks en praktijktests: en hij presteerde wmb boven verwachting :)
Is het niveau en de diepgang van de review beter dan die van de preview?

Ik snap dat je bij een preview niet overal heel diep op in kunt gaan, maar de preview van de Z was kwalitatief te treurig voor woorden.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ga gewoon naar HTC demodagen, dan kun je beide voelen en bedienen, en dat is over paar dagen al!
Nu al conclusies trekken is wel beetje riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53
@BillsGate
Wat denk je zelf? Een preview is grotendeels een bespreking van het toestel, aangevuld met hands-on ervaringen. De preview werd bovendien gemaakt vér voor de aankondiging (ik was met vakantie rond de tijd van de aankondiging ;)) en toen was hardware nog niet final en software zelfs nog niet helemaal functioneel!

Die preview was gebaseerd op een korte ervaring met het toestel, voor de review heb ik de Desire Z als dagelijks toestel gebruikt en kan ik er dus veel meer over zeggen. De review gaat véél dieper daardoor en is veel uitgebreider.
Previews zijn niet bedoeld als vervanging voor volledige reviews (net als nog kortere hands-ons). Al kan ik me voorstellen dat ze die indruk wekken, omdat ze langer zijn dan sommige reviews die op T.net verschijnen ;)

Verwijderd

Ik kijk in elk geval uit naar de review. Neem aan dat goed wordt ingegaan op de Z-hinge? Hoe lang voordat de laatste komma op zijn plek staat?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:42:
Ik kijk in elk geval uit naar de review. Neem aan dat goed wordt ingegaan op de Z-hinge? Hoe lang voordat de laatste komma op zijn plek staat?
In ieder geval voor het weekend, zoals Arnoud zei. Ik denk dat je het daarmee moet doen, want het is moeilijk te zeggen wanneer het nakijken af zal zijn ;)

Verwijderd

Ik moet binnenkort ook aan de smartphone (momenteel gsm uit jaar 0) en zit te twijfelen over de hd en de z..

wat ik mezelf afvraag en wat ik niet kan vinden op youtube oid.. stel.. ik wil bijvoorbeeld hier op tweakers een reply geven op een topic..
op de z: zie je nog steeds je hele scherm ( je hebt immers een hardware tb) maar hoe ziet dat eruit met een virtueel tb? is dan de helft van je browserscherm weg? of een kwart? heeft iemand screens oid?

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:04:
Ik moet binnenkort ook aan de smartphone (momenteel gsm uit jaar 0) en zit te twijfelen over de hd en de z..

wat ik mezelf afvraag en wat ik niet kan vinden op youtube oid.. stel.. ik wil bijvoorbeeld hier op tweakers een reply geven op een topic..
op de z: zie je nog steeds je hele scherm ( je hebt immers een hardware tb) maar hoe ziet dat eruit met een virtueel tb? is dan de helft van je browserscherm weg? of een kwart? heeft iemand screens oid?
Horizontaal, = helft weg
Verticaal = 3 kwart weg.

Vooral met chatapplicaties is dat storend!
Idd klote. :) Majah, dat neem je maar voor lief. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jamievanm op 11-11-2010 01:56 ]

Verwijderd

Ok.. maar nu ik ook in de review van gamekings dat op zo'n Z zelfst als je in landscape mode werkt sommige apps niet meedraaien? wat is dat ondoordacht gedoe? is dat iets van android of van de apps zelf?

bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/8664/95866891.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4232/93833737.jpg

is dit bij veel apps het geval?

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:09:
Ok.. maar nu ik ook in de review van gamekings dat op zo'n Z zelfst als je in landscape mode werkt sommige apps niet meedraaien? wat is dat ondoordacht gedoe? is dat iets van android of van de apps zelf?

bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]

is dit bij veel apps het geval?
Dit is moeilijk te zeggen.

Spelletjes, navigatie zulle het wss allemaal ondersteunen. De rest, 50% kans. :) Maargoed, der bestaan geloof ik apps die het weer wel mee laten draaien. xd

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik kom van de HTC HD2 af (evengroot als DHD) en ga voor de Desire Z. Reden is het toetsenbord. Het was een mooi apparaat en ook de nieuwe HD is top, echter waar ik me toch in dagelijks gebruik aan stoorde was het feit dat inderdaad 3/4 van het scherm verdween als ik een sms of mail wilde typen. Met name mailen replyen op een mail is erg moeiljk, want vaak wil je toch tijdens typen het oorspronkelijke bericht kunnen lezen. Dat is niet te doen met zoweinig resterende beeldschermruimte. Tevens vond ik persoonlijk het virtuele toetsenbord van de HD2 dramatisch, veel typos terwijl ik op een Touch Pro 2 (met toetsenbord) heerlijk kan typen.

Zoals hierboven al werd gezegd, wil je echt maar zelden een sms of email typen, ga dan voor de DHD (als formaat je niet zoveel uitmaakt) . Zo niet, ga voor de Desire Z...dat zegt een voormalig HD2 gebruiker (ik dus ;))

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee of het prettig lezen is op de DZ? Dan bedoel ik niet het gewone gebruik, maar het lezen van een ebook. Uiteraard heb ik al her-en-der gezocht, maar dit soort ervaringen zijn moeilijk tot niet te vinden. Het enige wat ik vind zijn ervaringen met Android-ereaders, ervaringen met het lezen van ebooks op Android-telefoons kan ik niet vinden. Wel heb ik bij Google dit gevonden, maar dat lijkt alleen om gratis ebooks te gaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:04:

Dat virtuele toetsenbord komt natuurlijk alleen maar in beeld als jij iets wilt typen op die pagina. Het is niet zo dat je constant aan het browsen bent met een virtueel toetsenbord in beeld.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:09:
Je moet bedenken dat het hele menu en internet sowieso wel meedraaien. Ik heb zelf de Milestone gehad, en daar heb je inderdaad dat sommige apps wel draaien, sommige niet. Maar bij een groot deel van de apps hoef je ook niks of bijna niks te typen, en dan heb je ook niet de neiging om je tobo tevoorschijn te halen. In de praktijk erger je je dus vrijwel nooit aan niet meedraaiende apps.

• Genghis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02-2013
Heb deze phone paar dagen in mijn bezit, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Heb hem ondertussen ge-permroot, en CPU overclocked tot 1.4Ghz (ism setCPU).
Hinge is wat 'losjes' maar een probleem kan ik het niet echt noemen. Ik kan heel eerlijk meegeven dat hij in mijn geval nog nooit ongevraagd is 'opengesprongen' ;-)

• disturbedmind
Genghis schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:25:
Heb deze phone paar dagen in mijn bezit, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Heb hem ondertussen ge-permroot, en CPU overclocked tot 1.4Ghz (ism setCPU).
Hinge is wat 'losjes' maar een probleem kan ik het niet echt noemen. Ik kan heel eerlijk meegeven dat hij in mijn geval nog nooit ongevraagd is 'opengesprongen' ;-)
Ik ben toch wel benieuwd hoe jij aan deze telefoon bent gekomen? :P

Verwijderd

Het is niet dat ie niet te krijgen is kijk maar naar de levertijdeen en verkrijgbaarheidstopic maar dan moet je deze alleen uit het buitenland bestellen (amazon.co.uk of expansys). De meesten kopen em liever in NL makkelijker met eventuele garantie issues.

Over de losse Z-hinge, ik lees dat dit per toestel verschilt. Ik heb 2 dummy's in handen gehad (bij twee verschillende phone house filialen) en daarin scheelde het al. Eentje was wat los en de ander juist wat stroef. Ik gaf wel de voorkeur aan de stroeve.

Wat ik niet snap is waarom ze niet gewoon de vormfactor van de touch pro 2 hebben aangehouden. Dat was een fenomenaal toetsenbord en je had dan een numerieke rij. Innoveren is prima maar is de bedoeling niet vooruitgang?

• Genghis
  • Laatst online: 16-02-2013
Ik ben toch wel benieuwd hoe jij aan deze telefoon bent gekomen? :P
Vanuit UK. Prijs van enkel de phone hier, is zelfde als prijs van phone daar + wat gratis goodies en transportkosten, dus keuze was voor mij snel gemaakt.
Inzake garantie: op de HTC website staat duidelijk: producten die verkocht worden in en bestemd zijn voor de EU zone, hebben een geldige garantie in gans deze zone.
Op de achterkant van de doos van mijn Desire Z staat een tabel 'This equipment may be operated in:' gevolgd door een tabel met zo goed als alle Europese landen in vermeld.
Het enige 'nadeel' dat ik opmerkte is dat ik mijn UI language enkel in English, French of Italian kan instellen ;-) Heb ergens gelezen dat dit kan uitgebreid worden via Market, maar nog niet naar gezocht. Keyboard (T9 woordenboek) kan wel perfect in het NL gezet worden (alsook in een 30-tal andere talen). In de 'Maps' app heb ik een free trial subscription for Premium Navigation Worldwide voor 30 dagen bijgekregen. Let wel op: deze activeert automatisch van zodra je Premium Navigation hebt geselecteerd.
Verder merk ik niets van het feit dat ik een phone uit de 'UK' heb (op de UK plug na natuurlijk LOL).

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Zou je ook kunnen kijken of HTC eindelijk een paar bugs in de software heeft gerepareerd? Een irritante bug is de sorteervolgorde van de muziekapplicatie (artiest-album-tracknaam in plaats van artiest-album-tracknummer) en in de mail applicatie: Bij Reply wordt niet gekeken naar de Reply-To header en niet alle IMAP- mappen zijn zichtbaar (alleen 'leafs', dus mappen die geen mappen er meer onder hebben hangen).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:01:
[...]

Dat virtuele toetsenbord komt natuurlijk alleen maar in beeld als jij iets wilt typen op die pagina. Het is niet zo dat je constant aan het browsen bent met een virtueel toetsenbord in beeld.

[...]

Je moet bedenken dat het hele menu en internet sowieso wel meedraaien. Ik heb zelf de Milestone gehad, en daar heb je inderdaad dat sommige apps wel draaien, sommige niet. Maar bij een groot deel van de apps hoef je ook niks of bijna niks te typen, en dan heb je ook niet de neiging om je tobo tevoorschijn te halen. In de praktijk erger je je dus vrijwel nooit aan niet meedraaiende apps.
aha thanks :) heeft de z trouwens OOK een virtueel keyboard? zal toch wel?

• disturbedmind
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:47:
[...]

aha thanks :) heeft de z trouwens OOK een virtueel keyboard? zal toch wel?
Jahoor, een fysieke en een virtueel keyboard waarbij je ook mee kan "swypen".

Verwijderd

ah cool :-)

misschien dan toch voor de z gaan :-)

engadget geeft de z ook een 8/10 en de hd een puntje minder

maarrrr ben nog steeds benieuwd naar de Nexus Two.. die overigens blijkbaar NIET door samsung wordt gemaakt..

Verwijderd

zo net ff de Z dummie in mn handen gehad bij Phonehouse. wat een vet ding zeg. heb m naast de HD gehouden en wat is die HD eigenlijk een baksteen zeg.. voor een hardware keyboard smartphone was de Z toch echt wel de mooste die ertussen stond.. ook stond ik echt versteld van de dikte.. valt echt reuze mee. hijs nét iets dikker dan een iphone.. en dat MET tb :)

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Wat ik nooit gesnapt heb is het hele gedoe met virtuele tobo's. Ok, je hebt dan een 4.3" scherm, maar wat heb je er aan als je de helft van de tijd maar een kwart van dat scherm bruikbaar hebt, doordat je virtuele toetsenbord zo hard in de weg zit?
Dan liever een 3.7" dat altijd volledig als display kan dienen.

[ Voor 3% gewijzigd door phobosdeimos op 11-11-2010 13:54 ]

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 13:59

NetAmp

"for indoor use only"

Bijna? Wat houdt je nog tegen? ;)

Mij lijkt het een goede 'opvolger' voor m'n Nokia N97 - hoewel die nog steeds interessante (hardware) functies heeft zoals het grote opslaggeheugen, FM-zender, etc.

Maar ik kijk het nog even aan. Ben geen 'early adopter' over het algemeen.

Net als veel mede-tweakers hier kijk ik uit naar de review. Plus dat er nog wat dingen "in de lucht hangen" zoals eventuele 'kinderziektes', de aanstaande grote Android versie (hoewel je dan altijd kan blijven wachten) en het 'gedoe' (doch terecht) rondom abonnementsvormen van mobiele aanbieders die in minuten zijn gaan rekenen (aangezien ik 'm toch nooit los zal aanschaffen maar een passend abo. moet zoeken).

Maar de Desire Z is een alleszins interessant/gaaf toestel (en zou mijn eerste 'Android' worden).

Oja, over 'dummies' gesproken... laatst keek ik bij Saturn en zag praktisch helemaal geen HTC modellen liggen. Alleen bij de prepaid afdeling een enkele Legend. (off-topic:) wel lag er een -werkende- Samsung Galaxy Tab gewoon tussen de telefoons ;) grappig gezicht

• pven
  • Niet online
Modbreak:Berichten over levertijden en aanverwante zaken zijn naar [ABO] HTC Desire Z levertijden- en abonnemententopic gemoved, graag weer ontopic!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Nou uit de dev community flinke vooruitgangen geboekt. Dus voor mij het meest heibele punt ook weer van de baan. Permanente Root en schrijfrechten verkregen (weliswaar niet risicoloos, maar goed daar ben je tweaker voor)... inderdaad met een overclock mogelijkheid dus de mhz barriere of "achterstand" is ook weg. Sense is nu bijna te strippen naar stock android, plus de G2 en de DZ ontwikkelaars zitten nu op praktisch hetzelfde toestel (afgezien van de partities). Telefoon klaar dus voor de custom ROMs en dat stemt me meer dan positief.

Toch nog ff real life aanvoelen, maar hoor wat betreft tobo, hinge en formfactor overwegend positieve geluiden dus dikke kans dat we (of ik in ieder geval) naar de Z toe koersen :D

**edit** Yesssss de eerste Nightlies van de CyanogenMod zijn er voor de Z whoooehooee **edit**

[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 12-11-2010 09:09 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• MrDummy

MrDummy

Welke type touchscreen zit op Desire Z? Is het multi touch of een normale?
Zo te zien een capacitive touchscreen. Kan je wel screenprotector erop leggen?

Ik weet niet hoe het gaat met deze schermen, want ik heb meestal resistieve versie.
iPhone heeft het dus ook dezelfde type touchscreen.

Het staat niet in startpost overzicht dat het capacitive touchscreen heeft. Werk even bij.
Ook voor Desire HD.

• RoD
  • Niet online

RoD

MrDummy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:35:
Welke type touchscreen zit op Desire Z? Is het multi touch of een normale?
Zo te zien een capacitive touchscreen. Kan je wel screenprotector erop leggen?

Ik weet niet hoe het gaat met deze schermen, want ik heb meestal resistieve versie.
iPhone heeft het dus ook dezelfde type touchscreen.

Het staat niet in startpost overzicht dat het capacitive touchscreen heeft. Werk even bij.
Ook voor Desire HD.
Dit soort dingen zijn gemakkelijk met Google te vinden. Aub eerst zelf even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55
pfff , ik twijfel dus nog steeds of ik deze android ga nemen of ik ga voor de htc trophy....
Ik zal ze eens in mijn handen moeten hebben denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessant! :)

Ik was een beetje huiverig voor de kwaliteit van het keyboard, maar nu ik deze review heb gelezen maak ik me daar geen zorgen meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even kleine vraagjes aan de mensen die hem al hebben:

1) battery health na intensief gebruik: (mail / Wifi / mobiel internet / gesurf / bellen, etc etc)
2) overclocking (warmte & battery heatlh)
3) snelheid van de phone met veel apps open
4) DE HINGE ! :p
5) HTCSense.com usuabilty

Alvast bedankt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Even een vraagje, ik zie overal op internet dat de Desire Z een S-LCD zou hebben alleen in de review hier op tweakers word van een normaal LCD scherm gesproken.. Wat heeft hij nu? Ook valt me op dat het scherm niet heel goed beoordeeld wordt tegenover S-Amoled en in een ander review (weet even zo gauw niet welke) werd het S-LCD/LCD juist beter beordeeld als Super Amoled 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Idd erg bizar ivm het scherm, in enkele reviews en previews wordt net gezegd dat het een erg goed scherm is, veel mooier dan de Desire HD bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat ik deze review nog heb gelezen, kan het toestel namelijk vanaf 12uur bij pdashop ophalen. Maar het feit dat er geen S-LCD opzit en dat je niet liggend in bed of op de bank een berichtje kan tikken zonder dat het toetsenbord dichtklapt zijn voor mij redenen om de aankoop uit te stellen en mogelijk zelfs ervan af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:54
Als ik bel valt mijn scherm direct uit, is dit hetzelfde probleem als met de HD? Of is dat normaal in android? Mijn vorige telefoon was met Windows mobile.

Het lijkt er wel op maar volgens mij is hier geen update voor, kan hem in ieders geval niet vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door snader2 op 12-11-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:36:
[...]

Ben blij dat ik deze review nog heb gelezen, kan het toestel namelijk vanaf 12uur bij pdashop ophalen. Maar het feit dat er geen S-LCD opzit en dat je niet liggend in bed of op de bank een berichtje kan tikken zonder dat het toetsenbord dichtklapt zijn voor mij redenen om de aankoop uit te stellen en mogelijk zelfs ervan af te zien.
Desire-Z heeft een S-LCD. Dat is gewoon de "nieuwe generatie" LCD schermen gemaakt door oa Sony. Maar inderdaad, het probleem met de hinge blijft... Ik persoonlijk type ook wel eens een smsje in bed hoor, en dat kan met de Desire Z niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gelezen dat in de VS sommige mensen een G2 hadden gekregen met een gewoon LCD ipv S-LCD. Bleek om een fout bij HTC te gaan. Ga me nu ook afvragen of dat ook hier het geval is. Zeker omdat je zoveel mensen hoort over hoe goed het scherm op de Z is, beter dan de HD wordt vaak gezegd. Ik weet ook zeker dat ik vaak S-LCD heb gehoord.

Heel vreemd.

Ook met de hinge het schijnt per toestel te verschillen, sommige zijn wat stroever en sommigen wat losser. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een wat stroevere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snader2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:39:
Als ik bel valt mijn scherm direct uit, is dit hetzelfde probleem als met de HD? Of is dat normaal in android? Mijn vorige telefoon was met Windows mobile.
dat is de proximity sensor denk ik. Kan dat iemand uitzoeken die het toestel al heeft ?

Ik dacht: omdraaien dat ie weer aansprong ofzo ? Anders meteen HTC twitter & markmoons spammen ! Dat ze OTA pushe zoals bij de HD :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snader2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:39:

Het lijkt er wel op maar volgens mij is hier geen update voor, kan hem in ieders geval niet vinden.
Klopt dat is een nieuwe functie als je het toestel aan je oor houdt tijdens een gesprek wordt het scherm uitgezet. Dat is bewust door HTC gedaan om te zorgen dat je niet per ongeluk iets indrukt terwijl je belt en het bespaart batterij. Echter het probleem bij de HD met deze proximity sensor was dat als je het toestel weer van je oor vandaan haalde het scherm zwart bleef en je moest re-booten. Heb je dat of doet het toestel het weer als je het van je oor weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
Nee ik had de telefoon op tafel liggen, en kon mijn gesprek dus niet afbreken want mijn scherm werd gelijk zwart toen ik op call drukte. Net me wat verdiept in het proximity probleem en wat testjes gedaan en nu deed hij het wel zoals het hoort. Ik kijk nog even aan. Bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Is het echt bevestigd dat geen S-LCD op zit?
In topic start staat S-LCD nog vermeld.

http://ai.rs/2010/08/htc-...d2-lcd-screen-test-video/
Geen schokkende verschillen eigenlijk. Ik ga vooral vergelijken met mijn X1, dát bepaalt of het beter is.

Zelfs deze site http://electronica.infonu...caties-en-informatie.html blijft nog praten over S-LCD. Journalistieke fout of teveel overgenomen meuk?

http://www.besteproduct.n...review__HTC_Desire_Z.html denkt dat met de kleuren wel goed zal zitten.

Wikipedia: HTC Desire Z zit nog steeds met S-LCD eigenschappen.

http://www.mobilemag.com/...ne-bound-for-bell-canada/ nog een keer.

Er is ergens een grote fout gemaakt, maar waar?
De review van t.net zegt namelijk dat het geen S-LCD is.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 12-11-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13

Sherlock

No Shit

Zit er nu eigenlijk een Micro SD kaartje bij, of toch niet?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
Zit er nu eigenlijk een Micro SD kaartje bij, of toch niet?
jep standaard door HTC geleverd met 8GB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:10:
[...]
jep standaard door HTC geleverd met 8GB !
Thanks, vreemd dat dat niet vermeld staat bij bijvoorbeeld pdashop!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:20:
[...]

Thanks, vreemd dat dat niet vermeld staat bij bijvoorbeeld pdashop!
normaal zit dit kaartje al in het toestel. toch even navragen bij de mensen hier dan :s

Dennus etc hebben em al.

@dennus: BEDANKT ! :p

dennusb

@bartjen Ja :) 8GB zat er al in :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:25:
[...]

normaal zit dit kaartje al in het toestel. toch even navragen bij de mensen hier dan :s

Dennus etc hebben em al.

@dennus: BEDANKT ! :p

dennusb

@bartjen Ja :) 8GB zat er al in :D
Ja ik heb hem binnen :) Al lekker ff mee lopen spelen op m'n werk :P
8GB zit inderdaad al IN het toestel :) Verder is ie rete snel, en ziet hij er super gaaf uit!
De hinge werkt prima(lekker makkelijk) maar ondersteboven klapt ie idd dicht. Niet dat dat een enorm probleem is :) Maar het is wel zo :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 19-09 13:18
@DennusB; en het scherm? Is het matige LCD review exemplaar van t.net een uitzondering?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Brum schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:45:
@DennusB; en het scherm? Is het matige LCD review exemplaar van t.net een uitzondering?
Er is niks mis met het scherm vind ik :) Is allemaal super helder, mooie kleuren en lekker scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:45:
[...]

Er is niks mis met het scherm vind ik :) Is allemaal super helder, mooie kleuren en lekker scherp :)
jealousy :( ga je hem nog clocken & rooten evt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:00:
[...]

jealousy :( ga je hem nog clocken & rooten evt? :p
Dat is het eerste wat ik vanavond thuis ga doen :-) Rooten die hap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55
Voor iemand die hem al heeft :

Heeft deze Desire Z een notificatiod led dat continu gaat oplichten wanneer je een missed call of sms hebt of dergelijke? Ik heb reeds bevestiging gezien op de G2 model , maar ik wil ook even zeker weten voor de Desire Z

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:49:
even kleine vraagjes aan de mensen die hem al hebben:

1) battery health na intensief gebruik: (mail / Wifi / mobiel internet / gesurf / bellen, etc etc)
2) overclocking (warmte & battery heatlh)
3) snelheid van de phone met veel apps open
4) DE HINGE ! :p
5) HTCSense.com usuabilty

Alvast bedankt. :p
Dat zijn geen vragen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NoFate schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:06:
Voor iemand die hem al heeft :

Heeft deze Desire Z een notificatiod led dat continu gaat oplichten wanneer je een missed call of sms hebt of dergelijke? Ik heb reeds bevestiging gezien op de G2 model , maar ik wil ook even zeker weten voor de Desire Z

Alvast bedankt
Hij heeft een notificatie-led onder het speakertje(rooster) :) Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer even normaal.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 12-11-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 12-11-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 12-11-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:De slowchat mag wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Na toch wat te hebben gelezen over de prox. sensor: gaat het toestel wel weer aan nadat er is opgehangen? Of moet je (net als bij de DHD) de batterij eruit trekken wil je wat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Wat ik mij afvraag over het scherm, er word gesproken over een normaal LCD scherm, waarom staat er op de site van PDAshop over het toestel dan dat het toestel een super lcd scherm heeft? Weet een van jullie die het toestel al hebben wat voor scherm het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
brrrt schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:39:
Na toch wat te hebben gelezen over de prox. sensor: gaat het toestel wel weer aan nadat er is opgehangen? Of moet je (net als bij de DHD) de batterij eruit trekken wil je wat voor elkaar krijgen?
Net getest, werkt top :) Scherm gaat direct weer aan als ik hem bij mn oor weghaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Laatst online: 18-09-2023

323

hoe kan ik de mail instellen van @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
323 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:54:
We zijn hier geen afhaalchinees waar je vragen kunt dumpen ...

Wat heb je zelf zoal geprobeerd en onderzocht voordat je je vraag hier neer plempte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 19-09 13:18
323 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:54:
ff google op 'ziggo op android' levert je direct twee resultaten op waar het letterlijk staat. Was minder moeite geweest dan hier bericht te plaatsen...

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:26
pven schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:55:
[...]

We zijn hier geen afhaalchinees waar je vragen kunt dumpen ...

Wat heb je zelf zoal geprobeerd en onderzocht voordat je je vraag hier neer plempte?
2x Fu Yung Hai met Nasi, 2x hete kip met rijs, 4x loempia's, en 2 porties sate aub.
ja doe maar sambal bij.
Oh shit, verkeerde plek hier. :+

Ontopic: Ik zou ook wel willen weten wat voor type scherm de Desire Z nu heeft.
Overal op internet hebben ze het eigenlijk over S-LCD en Tweakers.net bericht over een 'traditionele' lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De HTC Desire-Z heeft een S-LCD.
En dat is finaal.
Maar: een S-LCD is eigenlijk gewoon een nieuwste generatie LCD scherm uit de Sony fabriek.
Het is geen super LCD of iets dergelijks.
Gewoon een erg goed LCD scherm. Minder contrast en helderheid dan (S)AMOLED, maar wel scherper en realistischere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb af en toe wel wat vreemds met het smsen... Als ik een smsje aan het typen ben, verdwijnt soms het veld waar ik in typ naar onder.. dus dan moet ik hem eerst dichtklappen, weer open doen en dan zie ik m'n typveld weer.. ook de verzendknop verdwijnt daardoor naar onder.. Meer mensen met dat probleem?

En wat is een goede msn client op de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:
Ik heb af en toe wel wat vreemds met het smsen... Als ik een smsje aan het typen ben, verdwijnt soms het veld waar ik in typ naar onder.. dus dan moet ik hem eerst dichtklappen, weer open doen en dan zie ik m'n typveld weer.. ook de verzendknop verdwijnt daardoor naar onder.. Meer mensen met dat probleem?

ebuddy switched mee in landscape tot zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Gamepie56 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:

Ik heb goede verhalen gehoord over de de app "Msn Talk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
Bij mij kreeg ik hem weer wakker door op de aan uit knop te drukken. Maar heb het geval niet kunnen reproduceren. Dus misschien commotie om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Even een quick en dirty. Toestel zojuist ontvangen:

- Toch iets dikker voor mijn gevoel dan ik gedacht had.
- Scherm kwaliteit is prima, komende van een HTC Hero
- Speaker is inderdaad slechter dan menig telefoon. Beltonen klinken erg schel en blik.
- Scharnier kan een probleem zijn. Het zit er los en er is her en der wel wat speling. Ook is het bij mijn toestel mogelijk om direct na uitpakken hetzelfde resultaat te produceren als dat filmpje waarin het toestel bij 1 van de helften wordt opgetild, en het toetsenbord er zo onderuit valt. Gelukkig is dat bij het gebruik van het toetsenbord niet echt een probleem, omdat je vingers het natuurlijkerwijs ondersteunen aan de achterkant. Ik had gehoopt dat het mechanisme wat stroever zou zijn geweest. Nu is het toestel vers uit de doos, en nu al voelt het iets te losjes aan. Het is een must om je wijsvingers langs het scherm af te houden en dit lichtjes vast te klemmen, zodra je een hoek kleiner dan 90 graden hebt, en het niet ondersteund, valt het scherm onder eigen gewicht terug. Erg jammer, maar niet onbruikbaar.
- Verder helemaal happy. Sense 2.2 erg goede verbeteringen.

Toetsenbord typt ook erg lekker. Mis wel de 5e rij met cijfers :)
-

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Zo Desire Z vandaag binnen gekregen en ook al weer geroot niet dat ik er nu wat aan heb...maar het ging vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niks aan rooten? Waarom doe je het dan..
Dat terzijde... thema's / custom roms / overclocken en meer applicaties kunnen installeren is 'niks' idd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even ter info voor de mensen die hem willen kopen.
Ik was in de winkel van coolblue en echt van plan hem te kopen maar ik heb hem niet gekocht nadat ik hem vast had.
Wat een slechte kwaliteit van de afwerking! Scharnier trekt op niets, er zit gewoon TOTAAL GEEN veer achter, hij valt vanzelf open. Je mag hem niet schuinhouden of hij klapt open. En de toetsen van het toetsenbord zijn ook beenhard. En dat voor zo’n dure prijs.

Ik heb hem zelfs op tafel laten vallen omdat ik hem met 1 hand vasthad en het onderste gedeelte zakte naar beneden zodat ik hem enkel nog met het scherm vasthad. Door de "swing" van het toetsenbord schoof ook het scherm ook uit mijn handen, daar ging hij.

Diep teleurgesteld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jivebunny schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:09:
Het is een must om je wijsvingers langs het scherm af te houden en dit lichtjes vast te klemmen, zodra je een hoek kleiner dan 90 graden hebt, en het niet ondersteund, valt het scherm onder eigen gewicht terug.
Kun je deze zin even toelichten? Ik begrijp hem niet helemaal.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:16:
[...]

Je klapt het toestel open en houdt het in landschapmodus vast. Je duimen positioneer je boven het toetsenbord, en je wijsvingers plaats je langs de zijkanten van het toetsenbord naar boven toe. Hierdoor houdt je het schermgedeelte lichtjes vast en als je dan onderuit zou gaan zitten, of gaan liggen, waardoor je het toestel op zijn kop houdt eigenlijk, valt het schermgedeelte niet naar beneden. Als je dit niet zo vasthoudt, valt het scherm naar voren terug.

Hoop dat dit iets duidelijker is. Sorry voor de verwarring.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:16:
[...]

blijkbaar hetzelfde als mijn post erboven. Er zit geen weerstand op het scharnier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt zeker aan je nickname dat je hem liet vallen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jivebunny schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:20:
[...]

Je klapt het toestel open en houdt het in landschapmodus vast. Je duimen positioneer je boven het toetsenbord, en je wijsvingers plaats je langs de zijkanten van het toetsenbord naar boven toe. Hierdoor houdt je het schermgedeelte lichtjes vast en als je dan onderuit zou gaan zitten, of gaan liggen, waardoor je het toestel op zijn kop houdt eigenlijk, valt het schermgedeelte niet naar beneden. Als je dit niet zo vasthoudt, valt het scherm naar voren terug.

Hoop dat dit iets duidelijker is. Sorry voor de verwarring.
Helder, bedankt :) Jullie omschrijven dus het hinge probleem waar al langer over gesproken wordt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:14:
En de toetsen van het toetsenbord zijn ook beenhard. En dat voor zo’n dure prijs.
De toetsen waren inderdaad nogal hard in het begin, maar heb nu alweer flink erop getypt en ze beginnen zachter te worden. Vermoedelijk omdat ze beter ingedrukt kunnen worden en de vering erachter wat losser is geworden. Vind het best fijn tikken nu, maar had hetzelfde gevoel in het begin.

Het scharnier mechanisme is inderdaad twijfelachtig, maar heb al een prettig manier gevonden om het toestel wel goed vast te houden zodat het scherm niet naar voren komt, op wat voor manier ik dan ook aan het tikken ben. Ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe dit over een jaar eruit ziet.

Een hoesje is eigenlijk wel een must, als je het toestel in je broek of jaszak wil hebben en het scharnier na verloop van tijd nogal los gaat raken. Dit om te voorkomen dat het toestel half open staat en daardoor beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:21:Helder, bedankt :) Jullie omschrijven dus het hinge probleem waar al langer over gesproken wordt.
Jep, helaas ook nu nog gewoon aanwezig. Er is niks meer aan gedaan in de tussenliggende periode. Of ik heb natuurlijk gewoon net pech. Het had denk ik minder erg geweest als de vering achter het scharnier wat strakker was. Het is nu gewoon al meteen losjes, wat je pas na een jaar gebruik verwacht. Als het niet erger wordt, is het geen probleem mijn inziens, alleen ik maak me toch wel zorgen omdat ik hem zo uit de doos haal... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht je het toestel vasthouden als een normale mens. Zoals meermaals gezegd hier als op het XDA forum heb je dit gewoon niet voor.

Ooit al iemand gezien die zijn telefoon met zen 2 vingers aan de bovenkant neemt ? neen.

*btw ik wil niet arrogant overkomen maar het feit is dat sommige mensen hierover klagen maar ook op XDA verklaren ze dit*

Vraag even aan dennus hoe het met die hinge zit en hij zegt dat het perfect is (ook als texten in een hoek van 45 graden).

het is gewoon een manier van aanpassen zeker. Alsook voor mij zal dit even wennen zijn.
nogmaals :p ik wil niet arrogant overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Prox. sensor werkt prima op dit toestel. Kan zijn dat anderen er hinder van ondervinden? Ik heb daar dan denk ik geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:26:
mocht je het toestel vasthouden als een normale mens. Zoals meermaals gezegd hier als op het XDA forum heb je dit gewoon niet voor.

Ooit al iemand gezien die zijn telefoon met zen 2 vingers aan de bovenkant neemt ? neen.

Vraag even aan dennus hoe het met die hinge zit en hij zegt dat het perfect is (ook als texten in een hoek van 45 graden).

het is gewoon een manier van aanpassen zeker. Alsook voor mij zal dit even wennen zijn.
nogmaals :p ik wil niet arrogant overkomen :)
Het enige probleem dat je kan krijgen is als je op 45 graden aan het texten bent, en alleen het onderste (toetsenbord deel) gedeelte vasthoudt. Je kan je wijsvingers niet even makkelijk onder het scherm plaatsen, maar moet ze erlangs houden. Anders klapt het bij mij in ieder geval wel dicht.

PS: Batterijduur is verbazingwekkend goed tot nu toe. Staat al een uur of 2 te zeuren dat de batterij onder de 15% is, maar hij gaat maar niet leeg hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivebunny schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:29:
[...]

Het enige probleem dat je kan krijgen is als je op 45 graden aan het texten bent, en alleen het onderste (toetsenbord deel) gedeelte vasthoudt. Je kan je wijsvingers niet even makkelijk onder het scherm plaatsen, maar moet ze erlangs houden. Anders klapt het bij mij in ieder geval wel dicht.

PS: Batterijduur is verbazingwekkend goed tot nu toe. Staat al een uur of 2 te zeuren dat de batterij onder de 15% is, maar hij gaat maar niet leeg hehe.
oke ik ga je ff helpen :p

YouTube: Desire-Z-Keyboard.wmv zo ? => dat is gwn zwaartekracht + hoe moet ik men desire Z NIET vasthouden

YouTube: Slide difettoso HTC Desire Z (dit is eig het zelfde. Ik zie me nooit me telefoon zo opendoen)
Misschien kan je ff een Youtubeje plaatsen als je hem klikt. Maar zo je telefoon vasthouden dat is toch niet normaal ?

:edit:
Dat over die batterijduur doet goed om te horen :p Mag wel nudat me tattoo al 3x per dag moet opgeladen worden met intensief gebruik :x

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@miZ

Nee, zoals in de filmpjes is inderdaad niet representatief. Dat ben ik met je eens. Ik krijg denk ik mijn (let wel enige) situatie niet helemaal goed uitgelegd, waarbij het kan gebeuren dat het scherm naar voren komt terwijl je aan het typen bent en onderuit gezakt hangt of ligt. Als je het onderste gedeelte vasthoudt, je duimen op de logische plaats hebt om te typen, en je wijsvingers achter het toestel om het onderste deel heen hebt, en dus niet langs de zijkanten om het scherm te ondersteunen, kan het gebeuren dat je scherm gedeelte terugklapt als je in een hoek van minder dan 90 graden het toestel houdt.

Ik kan het nu helaas ook niet even filmen, moet eigenlijk werken :) Dit kan nog, en valt niet zo op (op tweakers hangen).

Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!