↓ volgende bericht hieronder ↓
Er zit ook echt ff helemaal niks mee... En om al die foto's nou opnieuw elders te moeten gaan uploadenMexel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:09:
Foto`s doen het niet meer, Bandwidth exceeded ?

[ Voor 51% gewijzigd door Fid3lity op 17-08-2010 12:23 ]
Hoop dat ik binnenkort je CIP kan lezen lijkt me erg interessant
Ga ik ook doen denk ik. Vanavond nog even overleggen met de man die over de creditcards enzo gaat. Ik vind de interface van PB ook heel lekker werken dus het is wel een must om daarbij te blijvenTake schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:27:
Bij photobucket naar een pro account is niet gigantisch duur. Heb het zelf ook bij hun en vind het erg fijn![]()
Hoop dat ik binnenkort je CIP kan lezen lijkt me erg interessant
Hopelijk kun jij dan inderdaad binnenkort mijn CCiP lezen en de plaatjes zien die erbij horen
Te veel werk

Casemod: Cubeleon
Zover zijn we nog niet een PB bevalt mij enorm. Besided, dan zou ik in dit geval alsnog de hele CCiP moeten editen. Dat zijn 8 updates met een totaal van meer dan 100 foto's + thumbs om opnieuw te linken. In principe is het idee goed, maar voor mij meer iets voor laterbrinkdinges schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:04:
Of neem gewoon een eigen site voor je foto's, bevalt mij prima. Dan kun je gewoon mappen overpompen via FTP als je dat wilt, geen gezeur met foto voor foto. Het kost je 4 euro per jaar meer dan een Photobucket Pro account, en dan heb je volledige controle over alles.
Zelfde antwoord als hierboven, dan zit ik nog steeds met het probleem dat de foto's uit mijn eerste account niet meer kunnen worden bekeken. Dusja...Korot schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:09:
Trucje wat iemand mij ooit eens verteld heeft: meerdere PB accounts.
Groet,
Korot

Trouwens ben je 'maar' over je maandelijkse limiet heen, als het goed is kunnen we je afbeeldingen over een tijdje weer zien. Ze zijn dus niet voor altijd 'verdwenen'.
Groet,
Korot
[ Voor 35% gewijzigd door Korot op 17-08-2010 22:45 ]
Maar dan moeten ze natuurlijk niet weer te vaak bekeken worden, anders ligt PB er al snel weer uitKorot schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:44:
Als je de foto's verdeelt over beide accounts, hebben beide genoeg bandbreedte, en hoef je ook maar de helft van de foto's te re-linken.
Trouwens ben je 'maar' over je maandelijkse limiet heen, als het goed is kunnen we je afbeeldingen over een tijdje weer zien. Ze zijn dus niet voor altijd 'verdwenen'.
Groet,
Korot
meuk: Tweakers.net Photo Poster 1.5.0.4Blue-Tiger schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:58:
Te veel werk![]()
... Daarbij, alle foto's individueel (dat zijn er 100+) te moeten uploaden zit ik nou ook niet echt op te wachten
Eindfoto's komen natuurlijk wel in dit album
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Photobucket is geupgrade naar Pro en een nieuw speeltje is onderweg.
[ Voor 52% gewijzigd door Fid3lity op 19-08-2010 11:36 ]
Verder netjes gedaan.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Van de bigboy bedoel je? Deze zit in het zijpaneel en daar komt nog een kap overheen. Dus dat kleine stukje kabel zie ik sowieso niet. De rede dat de kabel op die plek weggewerkt wordt is zodat hij zo strak mogelijk tegen de achterkant van de mobo tray kan gaan lopen, straks. De kabel komt namelijk direct in het mobo zelf te zitten en niet aan de fancontroller wat het ideaal en makkelijk maakt om weg te werken zodat ik er toch praktisch niets van ga zien.Mexel schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:41:
Beters, kunnen we je goed volgen nu, wel jammer dat je die kabel niet beter weggewerkt heb van je fan.
Verder netjes gedaan.
Het is nu even lekker weer dus ik ga straks de mobo tray zijn derde laag geven.
[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 19-08-2010 17:15 ]

Daar is ik weer.

Nou moet ik wel zeggen dat de verf op een aantal puntjes een beetje is gaan lopen. Dit komt waarschijnlijk doordat ik hem deze keer niet goed ontvet had in de aanname dat dat na 2 lagen niet meer nodig was. Dat is dus mijn fout. Maar dat valt nog te accepteren aangezien het op plekjes zit waar ik er helemaal geen last van heb. Het tweede wat ik heb geprobeerd had te maken met de fangrill van de fan die bij de tray geleverd werd. Ook deze heb ik zonder voorbehandeling in de verf gezet, benieuwd naar het resultaat:

Mwua. Niet geweldig goed gelukt dus een reminder dat het écht van belang is die dingen goed te schuren en ontvetten. Weer wat geleerd dus

De planning:
Vandaag komt hopelijk het nieuwe speeltje en het liefst ga ik daar ook zo snel mogelijk mee aan de slag. Wel wordt er tussen 1 en ongeveer 5 uur vanmiddag gewerkt en blijft er daarna nog vrij weinig tijd over. Morgen (zaterdag) hebben we een feest van kennissen dus dan blijft zondag over. Maandag hoef ik alleen mijn rooster op te halen dus in principe heb ik dan ook nog een lange dag om het een en 't ander te doen. Dan wordt mijn planning dus 1, maximaal 2 weken uitgerekt en ben ik uiterlijk in het weekend van 4 september klaar. Maar zover zijn we nog niet, dus ik zie wel
Tot de volgende (hopelijk weer wat grotere) update!
Ciao!

[ Voor 18% gewijzigd door Fid3lity op 20-08-2010 10:03 ]
Welke hardware komt er eigenlijk in?
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Zie post onder je:
Hoe was het koekje trouwens?
+1Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:47:
[...]
Ik gok datgene wat in zijn "sig" staat
Voor de liefhebber wil ik vanmiddag nog wel even een foto maken hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 20-08-2010 12:52 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
[ Voor 56% gewijzigd door GNOOM172 op 20-08-2010 15:39 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Net terug van het werk... ExcusesGNOOM172 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:38:
Het is vanmiddag...JE HOUDT ONS AAN HET LIJNTJE!!! (of kabeltje)

Hierbij de foto

Het systeem zoals het er nu bij ligt (excl. HDD, PSU, Optical en SSD)
[ Voor 24% gewijzigd door Fid3lity op 20-08-2010 16:29 ]
dammed, ik post bericht, is de foto online... -_-
[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 20-08-2010 16:35 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
HahaF.West98 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:34:
10 minuten foto's maken... of een update, of een erg langdurige foto... (eentje van erg lang dus)
edit:
dammed, ik post bericht, is de foto online... -_-
En trouwens, de huidige setup staat ook in de ts
[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 20-08-2010 16:46 ]
Mag ik vragen wat dat voor constructie met 120mm fans is op je (vid)kaarten? Is dat gekocht of zelf gemaakt?Blue-Tiger schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:22:
[...]
Net terug van het werk... ExcusesIk ga gelijk even een foto van de setup maken!
Hierbij de foto:
[afbeelding]
Het systeem zoals het er nu bij ligt (excl. HDD, PSU, Optical en SSD)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is gekocht. De koeler op mijn HD5870 is vervangen door een MK-13 van Prolimatech en op de 8800GTX van ASUS zit nog gewoon de stock koeler. De mounting voor de fans kwam bij de MK-13 en kan ook frontaal geïnstalleerd worden.D4NG3R NL schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:47:
[...]
Mag ik vragen wat dat voor constructie met 120mm fans is op je (vid)kaarten? Is dat gekocht of zelf gemaakt?
Krijgen we nou nog te weten wat dat speeltje is? ik is benieuwdBlue-Tiger schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:36:
Photobucket is geupgrade naar Pro en een nieuw speeltje is onderweg.
Komt zo spoedig mogelijk vandaag, is weer de first thing tomorrow belofte die ik hier maakSpongerobie schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:57:
[...]
Krijgen we nou nog te weten wat dat speeltje is? ik is benieuwd
En ja, Gnoom, dit keer wél goed gespeld
Waar haal je zo'n pakketje weg?Blue-Tiger schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:29:
[...]
Goeie tip, moet ik wel even kijken of ik dat nog heb liggen. Mooi pak met verschillende grootte korrels waarvan alleen de grote korrel over is. Redelijk aggressief dus...

Introducing a new toy
En gisteren was het dan eindelijk zover. Het speeltje wat afgelopen zaterdag pas leverbaar scheen te zijn vanaf de 24ste was donderdag weer op groen gesprongen. Twee luttele dagen later stond het busje van de TNT al vroeg voor de deur met een zwaar, groot pakketje. Er hoefde niet voor ondertekend te worden. Ik vermoed dat de bezorger ons nog kende van alle vorige keren, maar toch moeten ze alles laten ondertekenen geloof ik. Enfin, het pakketje was dus binnen:

Een Voltcraft Master Cut 1000. En na het openen van de doos trof ik dit aan:

Een hele hoop schroefjes en onderdelen. Nogal wiedes, het is een bouwpakket

De cirkelzaag. Althans, hier kan hij in gemount worden. Het kapje erover zorgt overduidelijk dat je stof kan afzuigen met een stofzuiger waarvan ik straks ook nog een voorbeeld heb.

De geleider voor de cirkelzaag.

En de test-opstelling met een oude stofzuiger.
Daarnaast is een andere installatie mogelijkheid te zien. In het gat zou je een freesmachine of een decoupeerzaag kunnen bouwen waardoor je een decoupeertafel of een onderfrees hebt. Ideaal, want je hebt geen last van de vibraties die de apparatuur normaal doorvoeren.

De tekentafel met bankschroef een een wel heel handig bedacht extraatje:

Een uitschuifbaar hulpstukje om een plankje / latje stabiel en moi horizontaal te houden. Het is de bedoeling dat het latje hierop leunt en je het zelf uitlijnt met het werkblad alvorens je de bankschroef weer vast zet. a
Voltcraft levert volgens de doos en het installatieboekje ook nog handige extra's om in de tafel te mounten waar ik ook naar ga kijken. Daarover later (misschien) meer
En nog even een laatste update van het spuitwerk. De tray heeft inmiddels laag 4 al gehad en de fangrill heeft net zijn derde laag gehad. Met de fangrill ben ik nog niet helemaal tevreden dus die moet nog een keer maar de mobo tray is voor zover wel bijna klaar.

Dat was 'm weer, de (waarschijnlijk) laatste update van deze week. Volgende week begint school weer maar wil ik met name in het weekend weer een hoop kunnen doen om het project zsm te kunnen afronden
Tot de volgende update!
Ciao!

Toen was hij inderdaad net gedaan en nog nattigVerwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:38:
Hee!! Ik heb de zelfde "Gele Stofzuiger!" zier er mooi uit! alleen de mobo tray ziet er een beetje spikkelig uit.. of komt dat omdat het nog nat is?

Daar zijn we weer, terug met een kleine update
Vandaag kwamen er 2 pakketjes binnen:

Twee pakketjes dus, te weten van Azerty en Highflow. Allereerst het pakketje van Azerty:

De nieuwe SSD is eindelijk binnen
Als tweede kwamen er nog wat kleine spulletjes van Highflow binnen:

Geopend:

Wat ?!? Een nieuw moederbord

Een anti-vibe rubbertje voor de voeding. Geen idee of ik die echt nodig ga hebben en of ik hem ga gebruiken maar mocht ik dat toch willen, dan heb ik er in ieder geval 1
Iemand toevallig interesse?
Anders hou ik hem wellicht achter de hand voor een toekomstige build waar ik hem wel kan gebruiken. Je weet maar nooit... Dit zijn nou juist de spullen om te hebben
Als laatste kleine stukje werk had ik de tray weer voorzien van de backplate en de fan + grill weer geïnstalleerd. Toen ik hem vervolgens even op de kast zette om de fan aan te sluiten stuitte ik per ongeluk op een wel redelijk hilarische foto:

Dat is echt geen opzet! Ik sloot de fan aan en kwam er vervolgens achter dat die tekenpop erachter stond. De houding die hij dus al had aangenomen kwam nu wel heel grappig uit
Tot de volgende update maar weer!
Ciao!

ziet er erg gaaf uit, jammer van dat school hea, ik moet pas morreguh naar sgool, kennismaken en alles dus dat wordt ook nog niks, kan ik ook nog lekker sketchen voor een casemod.
ik ben in ieder geval HELEMAAL NIET jaloers... :likkebaard:
mooie werkbank ! kan je heel wat mee zo te zien
Mod on!
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Thanks! Maar idd, voor veel zal de eerste schoolweek wel meevallen. Wij zijn dit jaar bij vrijwel elk vak gewoon direct begonnen met het echte werk, dus niet veel geouwehoer met docenten over vakantie's enzo. Komt bij dat ik nog een extra vak gekozen heb om te volgen waarvan ik maar 1 van de 4 lessen per week kan meedoen die de rest krijgt, en alles daarbuiten zal ik zelf moeten zien bij te houden. Ook een groot nadeel is het weer atm. Ik had gehoopt nog een ietwat warme nazomer te hebben zodat ik nog lekker kan klussen. Als ik nu verder wil gaan moet ik namelijk buiten aan de gang en dat durf ik met dit weer even niet aannaarden 4ever schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:31:
lolz, pas maar op dat de hand van de tekenpop niet in de schoepen terecht komen XD
ziet er erg gaaf uit, jammer van dat school hea, ik moet pas morreguh naar sgool, kennismaken en alles dus dat wordt ook nog niks, kan ik ook nog lekker sketchen voor een casemod.
ik ben in ieder geval HELEMAAL NIET jaloers... :likkebaard:
Mijn grote voorbeeld op het gebied van MDF-buildingtomcat175 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:09:
ziet er goed uit
mooie werkbank ! kan je heel wat mee zo te zienen die tekenpop reageert ook op een gepaste manier
Mod on!
(iemand al kennis over de weersverwachting van het komende weekend? ^^
Things are cheaper for a reason
Thanks!Reiniertjuhhh schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:14:
Ik kwam dit topic tegen, en heb hem helemaal doorgelezen. Wat een vette mod zeg! Ondanks alle tegenslagen ga je met enorme precisie te werk. Ga zo door! Het ziet er top uit!
WTF een halfjaartje ouder dan ik en dan zulk ongelooflijke skills.Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:20:
[...]
Thanks!Ik ga zeker door. Het ligt nu al ongeveer 2 weekjes stil vanwege school en het slechte weer. Nu is het weer wat beter maar heb ik de komende periode aardig wat huiswerk en een tweetal toetsen die op mij liggen te wachten. Al met al hoop ik vandaag / nog wel iets te kunnen doen, maar dan moet het huiswerk eerst af
Bedankt voor het enorm mooie compliment!Reiniertjuhhh schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:53:
[...]
WTF een halfjaartje ouder dan ik en dan zulk ongelooflijke skills.

Hehe, weer een beetje werk kunnen verzetten
Vandaag scheen de zon
En al is er niet veel gedaan wat echt extreem anders was dan wat ik al heb laten zien voelde het toch als een soort verplichting het werk van vandaag tóch even te showen. Om te beginnen de final pics van de mobo tray. Helemaal afgerond en met de ventilator geïnstalleerd:

En vervolgens maar weer even aan de slag met wat montage kit. Fantastisch spul is dat ook echt:

Het front. Hiervoor moeten nog plankjes komen voor de 120 mm fans en de 5.25" drives om de boel netjes, strak af te dekken. Daarover later meer.
Als tweede de cage voor die 5.25" drives aangepakt. Volledig gemonteerd ziet het er nu tijdelijk zo uit:

Nog even showen met het wegwerken van een kabel:

Close-up:

De onderfrees geïnstalleerd en ready to go!

En als laatste de beloofde mount voor het mobo tray. Afgewekt en gefreesd ziet dat er zo uit:

Close-up:

En dat was het weer voor vandaag. Misschien had ik het beter samen in een grote update kunnen doen maar dan zou ik zo lang niets van me laten horen. Zeker omdat ik geen idee heb wanneer ik weer verder ga. En bij de volgende update ben ik misschien al begonnen met netjes afwerken en verfen!
Tot de volgende update!
Ciao!

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2010 18:27 ]
Hoeveel betaal je nou voor zo'n multifunctionele werkbank?
offtopic: we hebben hetzelfde 'grote voorbeeld' op het gebied met MDF werken
[ Voor 20% gewijzigd door boazkl0p op 04-09-2010 23:13 ]
Zo'n mooie tafel is nog aardig goed betaalbaarboazkl0p schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:12:
Weer erg netjes gedaan hoor!
Hoeveel betaal je nou voor zo'n multifunctionele werkbank?
offtopic: we hebben hetzelfde 'grote voorbeeld' op het gebied met MDF werken
En thanks!
enne, lijmtangen ftw?
Over de camo verf:
Ik denk dat je het best een paar keer grondlaag zwart kunt doen, totdat dat er goed op zit. Als dat dan helemaal goed is, plak je alles af met schilderstape, en dan moet je proberen heel voorzichtig camouflagepatronen eruit te snijden. Wanneer je vervolgens met blauw eroverheen gaat. Alleen ik ben bang dat je op deze manier snijgootjes ziet zitten.
Zoals je ziet is het camo plan al van de baan.Blue-Tiger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:12:
[...]
Nah, ik denk dat het maar bij strak zwart blijftToch bedankt voor de suggestie, daar doe ik later nog wel een proefje mee.
[ Voor 79% gewijzigd door boazkl0p op 06-09-2010 17:37 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ziet er wel vrij recht uit geloof ikXenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:47:
Het lijkt net of die uitgefreezde lijn vol met krommingen zit? Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn
En zolang 't functioneel is...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Xenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:47:
Het lijkt net of die uitgefreezde lijn vol met krommingen zit? Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn
Perfect recht is hij nietPluisje89 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:52:
[...]
Ziet er wel vrij recht uit geloof ik
En zolang 't functioneel is...
Verwijderd
Ben je niet bang dat je case straks niet meer te tillen is?
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Verwijderd
Ik wacht op de volgende update!
Thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:14:
Goed bezig Blue!
Ben je niet bang dat je case straks niet meer te tillen is?

Ik ook, het heeft allemaal veel te lang geduurdBen benieuwd naar het eindresultaat!
Is het zeker! Fantastisch ding om mee te werkenVerwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:29:
Weer een mooie update! Werkbank ziet er ook uberdeluxe uit!
Ik wacht op de volgende update!
Ik hoop dat er binnenkort weer wat te volgen valt...Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:16:
Die videokaart koeling vind ik wel heel mooi gedaan. Ik ga je volgen.
Just do It
Jazeker kan ik dat. Het afgelopen weekend is vrijwel het geheel bijna allemaal opgeschuurd. De planning van vorige week was niet haalbaar vanwege ziekte en met het complete vakkenpakket dat ik nu heb is het moeilijk om tijd te maken. Me hopes to... er verder aan kunnen werken dit weekend. Mocht het straks een beetje mee gaan zitten met huiswerk e.d. De rest opschuren en eventueel in de grondverf zetten. Maar ik durf niks te belovenReiniertjuhhh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:38:
Ik wil update:D Nee, kun je ons wat vertellen, wanneer je weer van plan bent wat te gaan maken?
Introducing the second MK-13
Kleine update, ditmaal op de 8800GTX
Stel je voor dat ze de connectors helemaal rechtsonder hadden!:D
Daar kan ik alleen maar van dromenReiniertjuhhh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:37:
Die koelertjes zien er echt lekker uit zeg! Ik vind het zo jammer van de power connecters die naar bovenstaan, Als die opzij zouden staan heb ik het gevoel dat ze 3x mooier weg te werken zijn.
Stel je voor dat ze de connectors helemaal rechtsonder hadden!:D
heerlijk die kasten van hout! het is bijna jammer dat er geen PC's met houten behuizingen te koop zijn die betaalbaar zijn. je zou hem dan veel eerder als meubel in de woonkamer kunnen gebruiken.
ik ga hem volgen!
KIG!
gametag: estruqiarixs
Mod je grafische kaart!:p maar serieus, zijn er geen pci-e cables(s) met een knikje van 90 graden?Blue-Tiger schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:00:
[...]
Daar kan ik alleen maar van dromenEn ja, het zou het veel, en veel makkelijker hebben gemaakt om weg te werken
De HD5850 heeft ze wel aan de 'achterkant' van de kaart (ja, wat heet achterkant
).
Dat kun je wel zeggen. Ik blijf het werk ieder weekend maar uitstellen alleen de toetsen en huiswerk blijven ophopen, en dat gaat op het moment wel even voorReiniertjuhhh schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:25:
Ligt het project even stil in verband met school?
Je bent ook maar een half jaartje ouder dan ik
Hoe de fuck krijg je het geld voor zo'n pc???
neen serieus, is jammer een project zo dicht voor het einde stil te zetten. Voor een ker ik iets echt boeiend vind hier, komop hop, de vijs erop..
Verwijderd
school > modJoindry schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:42:
Voortwerken verdorie,
neen serieus, is jammer een project zo dicht voor het einde stil te zetten. Voor een ker ik iets echt boeiend vind hier, komop hop, de vijs erop..
Werken, en de mazzel hebben met het winnen van mijn MSI borddaantjer94 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:46:
Ga harder aan het werk dan tijger...
Je bent ook maar een half jaartje ouder dan ik
Hoe de fuck krijg je het geld voor zo'n pc???
Daarop:Joindry schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:42:
Voortwerken verdorie,
Sorry jongens, ik kan ook even niet anders. Bedenk maar: de herfstvakantie is nabij, dan moet het project sowieso afgerond worden. Komt dus allemaal dik in orde, als jullie nog wat geduld zouden willen hebben. Lijkt me niet teveel gevraagd, toch?
Inderdaad, (niet pocherig bedoeld) maar zo'n extreem dure PC is het nou ook weer niet. Werken zult iedereen! Nee ik heb er volledig begrip hoor jongen, en ik wacht liever nog 2 weken dan dat je het nu gaat afraffelen ivm tijdnood. Neem je tijd, en liever een mooi afgewerkte mod in de vakantie!Blue-Tiger schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:34:
[...]
Werken, en de mazzel hebben met het winnen van mijn MSI bord
[omg nog een quote]
Sorry jongens, ik kan ook even niet anders. Bedenk maar: de herfstvakantie is nabij, dan moet het project sowieso afgerond worden. Komt dus allemaal dik in orde, als jullie nog wat geduld zouden willen hebben. Lijkt me niet teveel gevraagd, toch?
Dat lees ik graag!Reiniertjuhhh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:53:
[...]
Inderdaad, (niet pocherig bedoeld) maar zo'n extreem dure PC is het nou ook weer niet. Werken zult iedereen! Nee ik heb er volledig begrip hoor jongen, en ik wacht liever nog 2 weken dan dat je het nu gaat afraffelen ivm tijdnood. Neem je tijd, en liever een mooi afgewerkte mod in de vakantie!
<sarcasm> Doorwerken verdorie <\sarcams>
Dan zal mijn mop begrepen worden, misschien, hopelijk.
Tuurlijk mag je je tijd nemen om je mod te maken, zolang je maar veel prentjes neemt en hier plaatst achteraf
Pils €0,50

Deze update staat wat meer in het teken van "en hoe nu verder..
Kort gezegd, ik heb weer een aantal tegenslagen gehad waar ik totaal niet blij mee ben. Hierdoor loopt het allemaal wat anders dan van tevoren gehoopt, vandaar ook dat deze update zo lang heeft geduurd. Daarom open ik even met een ietwat spannende foto

Om te beginnen, what happened before?
Het eerste waar ik mee begonnen was is inmiddels al meerdere malen onder handen genomen maar nog steeds niet klaar. Het mobo-tray. Ik moest namelijk nog een manier verzinnen om de tray uiteindelijk te bevestigen inside... Het idee:

Drie gaatjes, waarvan er twee gebruikt zouden gaan worden om een plug doorheen te jassen die vervolgens ook aan de binnenkant van de behuizing moet gaan komen. Echter viel dat nog wel tegen. Het idee was duidelijk en de gaten prima afgetekend, maar toen:

Waarvan er één niet bleek te gaan passen:

Dan maar met één, dit was tot dusver even de eerste tegenslag. Hierna moest er nog het een en ander (opnieuw) vastgemaakt worden:

Ja nou, ehh... 'nuff said
PS: Op de laatste foto is een hulpstukje gebruikt zodat ik zeker weet dat die ene zijkant er loodrecht op staat, goeie tip van de buurman
Hier nog even een indicatie hoe de boel straks vast moet komen te zitten:

En weer verder. wa's dat nou?

Sexy, simpel en toch heel praktisch, een schuur... dinges. Ideaal natuurlijk, want alle planken moeten opgeschuurd worden voor behandeling met grondverf etc. En een klein uurtje (schat ik) verder:

Zo, dat was allemaal voorafgaand...
Vandaag ook weer iets kunnen doen, maar weer een aantal (kleine) tegenslagen gehad die het werk niet prettiger maken. Allereerst wat ik kan laten zien:

Het frontje. De bedoeling is dat het middelste deel een tweetal scharniertjes krijgt en dat boven en onder gewoon vast blijven zitten. Dit zijn een soort afzuigkappen voor de fans aan de voorkant

Close-up.
Als tweede even laten zien hoe de HDD-cage ongeveer geplaatst gaat worden:

En als laatste, Het deurtje achter het moederbord:

Het scharniertje dat onderaan zit was opzich ook een ramp om te bevestigen. Allereerst had ik een aantal schroefjes die gewoon helemaal geen schroefdraad hadden maar wel een kop voor een platte schroevendraaier. Dit was opzich al frustrerend genoeg aangezien ze in eerste instantie niet goed bleven zitten, en in tweede instantie dus ook niet los wilden draaien zonder werking van een schroefdraad. Als tweede deed het probleem zich voor dat het latje toch net wat te smal was geworden. Hierdoor is er een gapende naad ontstaan tussen het plaatje dat op de foto te zien is, en de grote plaat waar hij uiteindelijk op vast moet komen te zitten...
Daarnaast brak mijn houtboortje, was ik even m'n kleine scharniertjes kwijt (even als in, een kleine 6 uur) en raakte ik redelijk gefrustreerd door alles. Ik wil wel heel graag dat het project deze vakantie af kan worden gemaakt, al maakt dit alles wel lastig. Ook zit ik met het punt van de latjes vóór de kabel-sleuven om het moederbord. Een eventuele uitbreiding wordt ietwat in de weg gezeten aan de onderkant waardoor ik me afvraag of dat uiteindelijk nog kan gaan passen. Aangezien deze latjes meer moeite opleveren overweeg ik serieus ze achterwege te laten.
Al met al, toch weer iets kunnen laten zien
Ciao!

Maar hoe ga je die HDD's vastzetten?
Staat al ergens in de log geschreven, die worden gewoon vastgeschroefd (overigens, 1 HDD en 1 SSD)CDA441 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:28:
LOL, nu ik het zie, heb ik ook een Black & Decker werkbank
Maar hoe ga je die HDD's vastzetten?
Oh ja, nu zie ik het!Blue-Tiger schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:32:
[...]
Staat al ergens in de log geschreven, die worden gewoon vastgeschroefd (overigens, 1 HDD en 1 SSD)
Is dat geen ontzettend oude HDD? Of een HDD ter referentie? Mooi dat er weer een update is maar wel balen van alle tegenslagen. Ik heb deze week toetsweek dus ik ga maar weer verder. Succes ermee!Blue-Tiger schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:32:
[...]
Staat al ergens in de log geschreven, die worden gewoon vastgeschroefd (overigens, 1 HDD en 1 SSD)
Nee, is een referentie HDD. Staat ook ergens verder terug wel in de logReiniertjuhhh schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:17:
[...]
Is dat geen ontzettend oude HDD? Of een HDD ter referentie? Mooi dat er weer een update is maar wel balen van alle tegenslagen. Ik heb deze week toetsweek dus ik ga maar weer verder. Succes ermee!

Vorige week dinsdag ontving ik van Highflow een mailtje met de felicitaties en de mededeling dat ik reviewwinnaar van september was geworden. Hiervoor beloonde zij mij met een mooie tegoedbon ter waarde van 25 euro. Zaterdag besloot ik dan dat het tijd was om dat geld uit te geven. Ik had tenslotte nog een reset switch "nodig" en deze kon er nu vrij goedkoop komen. Na wat gedoe met de betaling belde een bezorger dinsdag ochtend bij ons aan en ontving ik het volgende pakketje:

Veel zit er natuurlijk niet in, maar wel gewoon een aantal dingen die nog echt van pas zouden komen:

Men ziet:
[list]• Een HD-audio verlengkabeltje van 40 cm
• Een Reset switch met blauwe LED (zelfde kleur als de power, anders paste het niet bij de mod)
• Handschoentjes
• Big-ass Monster Energy blik
• Highflow Candy en wat papiertjes
Met de reset switch wilde ik wel gelijk aan de slag. Hiervoor moest dus een tweede gaatje worden gemaakt in het front plaatje. Te weten, hier:

Geïnstalleerd ziet dat er dan zo uit:

Vergis je niet, beide LED's branden maar dat doen ze bij normaal gebruik niet. De LED van de Rst switch reageert alleen op de activiteit van de primaire HDD / SSD / Bootschijf. 90% van de tijd staat deze dus gewoon uit
Verder, bij de laatste updat vertelde ik dat er een aantal scharniertjes kwijt waren geraakt maar aan het einde van de avond wel weer waren teruggevonden. Daar on ik dus vervolgens mooi mee aan de slag. Eerst aftekenen en uitvijlen:

Tweemaal, en een voorbeeldje met scharnier:

Tot zover dat. Niets zit nog vast en dat is het probleem een beetje aan het worden bij deze mod. Ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken evenals mijn oh zo geweldige inspiratie van aan het begin van deze build. Echter moet men dan met alternatieven komen om dit op te lossen:
In dit geval de... tochtstrip?

Die daar, close-up? Maar natuurlijk!

De eerste oplossing die ik voorhanden had had te maken met een aluminium hoekprofiel dat ik nog had liggen. Dat zou dan als volgt gebruikt worden:

Met het idee, ik zie het toch niet (want het zit aan de achterkant). En dan zou ik nog in beide vlakken van het profiel gaatjes kunnen boren om het ook nog echt goed vast te zetten aan het MDF. Keuzes, keuzes, alleen lijkt dit op het moment toch wel de beste
Waar ook nog iets op bedacht moest worden, de MeshX plaatjes aan het front @ de lange zijden:

Niet echt uitermate tevreden mee, maar het zou moeten kunnen voldoen. Anders moet ik hiervoor echt nog een alternatief verzinnen. Vandaag zal ik vrij weinig vernieuwends gaan brengen. Boren en zagen laat ik even achterwege in afwachting op input van jullie. Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het echt even nodig
Ciao!

Heel mooi gedaan die knopjes, echt waar. En monster, ik ben grote fan van de oranje versie. Alleen is mijn maag er niet zo een grote voorstander van.
Die scharniertjes vind ik niet zo super eigenlijk. Maar deftige scharnieren kosten dan wel direct weer geld.
En nu verven, zorg vooral voor een stofvrije omgeving is mijn tip.
Volgens mij ben jij zo een type dat altijd met iets moet bezigzijn. Eens deze af is begin je waarschijnlijk direct aan de volgende of zit je nu zelfs al met plannen van wat je volgende keer anders kan doen.
Ik wens je veel succes, veel fun en monster
ik volg tot het eind.
Iedereen weet dat Monster Ripper de eindbaas is. Jammer hoor tigerJoindry schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:23:
"Verfen"
Heel mooi gedaan die knopjes, echt waar. En monster, ik ben grote fan van de oranje versie. Alleen is mijn maag er niet zo een grote voorstander van.
Die scharniertjes vind ik niet zo super eigenlijk. Maar deftige scharnieren kosten dan wel direct weer geld.
Volgens mij ben jij zo een type dat altijd met iets moet bezigzijn. Eens deze af is begin je waarschijnlijk direct aan de volgende of zit je nu zelfs al met plannen van wat je volgende keer anders kan doen.
Ik wens je veel succes, veel fun en monster
ik volg tot het eind.
KUTGW
Ik ben ook niet extreem tevreden met de scharniertjes, echt waar. Ik wil vrijdag denk ik nog even kijken of ik andere scharniertjes kan scoren, want met deze werkt het echt niet prettig (zijn ook relatief stroef).Heel mooi gedaan die knopjes, echt waar. En monster, ik ben grote fan van de oranje versie. Alleen is mijn maag er niet zo een grote voorstander van.
Haha, hoe weet je dat?Volgens mij ben jij zo een type dat altijd met iets moet bezigzijn. Eens deze af is begin je waarschijnlijk direct aan de volgende of zit je nu zelfs al met plannen van wat je volgende keer anders kan doen.
Thanks! Trouwe supporters kan ik wel waarderenIk wens je veel succes, veel fun en monster
ik volg tot het eind.
Ze zijn redelijk aan de prijs, vandaar dus dat ik ook extreem blij verrast was met het mailtje van HighflowReiniertjuhhh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:27:
[...]
Iedereen weet dat Monster Ripper de eindbaas is. Jammer hoor tigerNee lekker hoor. En mooi dat je een extra switch er bij hebt want die zijn redelijk duur.
KUTGW
Enne... KUTGM is het nieuwe KUTGW
Keep Up The Good ModdingVerwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:33:
Keep Up The Good Monster?
Had natuurlijk ook nog gekundVerwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:33:
Keep Up The Good Monster?
Lolwut?

Ik kwam per toeval nog even omdat ik dit weekend naar een minilan ga en mezelf even heb verrijkt met deze:
http://www.watercoolinguk...mbs/monster-ripper-12.jpg
12stuks moet wel ok zijn voor 36uur toch?
Ik moest aan je denken, romantisch he
Ahh, je bent echt een schat!Joindry schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:41:
Alweer een tijdje geleden dat ik een update gezien heb, is het weer druk toch?
Ik kwam per toeval nog even omdat ik dit weekend naar een minilan ga en mezelf even heb verrijkt met deze:
http://www.watercoolinguk...mbs/monster-ripper-12.jpg
12stuks moet wel ok zijn voor 36uur toch?
Ik moest aan je denken, romantisch he

En ja, het is weer even druk geweest. De afgelopen vakantie kon er nog wel het een en ander gedaan worden waarvan ook foto's zijn gemaakt maar voor mij nog niet voldoende om een update mee te vullen. Ik kan dus nog niets zeggen over wanneer ik weer verder kan / wanneer er hier weer een update te zien is maar ik hoop snel. Heb net vandaag de toetsweek achter de rug en ik hoop dus het komend weekend eigenlijk weer verder te kunnen. Maar eerst nieuwe grondverf
Ook is er al een nieuw plan voor de bevestiging van de mesh paneeltjes. Aangezien ik verwacht dat de lichtopbrengst daar ook mee geminderd gaat worden moet ik er nog wel even mee spelen... Maar dat komt allemaal nog
[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 03-11-2010 13:25 ]
op de 36u heb ik in totaal 4Stuks gedronken, nog twee golden powers erbij
en een goeie 4500 Kcal aan chips en nootjes verorberd. En geen uur geslapen.
Ik moet wel zeggen zaterdagavond schoot er niet veel meer over van mij.
WORK HARDER SOLDIER
(vast gaaf)
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:14:
En... Hoe staat het ervoor?! Weinig updates de laatste tijd

Doe m'n bestgekke-gerrit schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:18:
teveel berichten posten op tweakers.net?
WORK HARDER SOLDIER
LOL! En inderdaad...
Thanks voor het compliment. Ik hoop uiteindelijk dat ik redelijk aan mijn eigen (en natuurlijk jullie) verwachtingen kan voldoen... Is nog eventjes afwachten.whitedrag152 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:47:
ben benieuw hoe het totaal plaatje er uit gaat zien
(vast gaaf)
Verwijderd
Eerlijk gezegd, ik heb vandaag het hele draadje gelezen, ik had het gedacht dat de kast op een
soort van nachtkastje ging lijken. Heb ik me dus helemaal in vergist

Doe zo voort, vreselijk nice mod
Android developer & dürüm-liefhebber
Het project bestaat nog zeker. En het zal zijn oorspronkelijke naam blijven behouden in tegenstelling tot project NatalVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:53:
Bijna een maand verder sinds de laatste post: bestaat het project nog? Heb je stiekem nog wat gedaan? Of ben je nog steeds druk met school. Misschien in de vakantie nog wat doen??

En ik vind het wel echt tof dat ik blijkbaar nog steeds nieuwe volgers schijn te krijgen. Wat zal ik zeggen, met het juiste materiaal en een hoop creativiteit kom je wel ergens. Althans, ik hoop wel dat ik dat doeMavamaarten schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:42:
Wauw, ik wist niet dat je zo'n zieke kast kon maken met hout.
Eerlijk gezegd, ik heb vandaag het hele draadje gelezen, ik had het gedacht dat de kast op een
soort van nachtkastje ging lijken. Heb ik me dus helemaal in vergist
Doe zo voort, vreselijk nice mod
Ik heb aan het begin van het jaar VWO5 een beetje onderschat. Dit jaar is toch een aardig stukje zwaarder dan verwacht maar de belofte staat dat Cabless dit jaar nog af gaat komen

Het wordt een witte kerst!!
Zoals beloofd, weer een update. Het is vakantie voor mij en dus is er weer genoeg tijd om ook wat te doen. De afgelopen periode is er een groot gedeelte van Cabless al in de grondverf, met uitzondering van waarschijnlijk een aantal onderdelen. Zo zijn er ook weer een aantal dingen mislukt. De 8800GTX is, samen met mijn vorige geluidskaart, overleden en beiden zijn inmiddels vervangen door een 9800GTX en een ASUS Xonar DX. Hiervan volgen nog foto's zodra de MK-13 weer op de 9800GTX zit en ik de geluidskaart goed kan schieten. Maar man, wat een heerlijke geluidskaart!

Zo, dat even tussendoor
Weer verder met het gedane werk. Deze update zal in verhouding wat meer plaatjes dan tekst bevatten dan ik normaal hanteerde. Bij het grondverven van hout valt dan ook niet zoveel bijzonders te vertellen
Ik begin maar even met iets dat vooraf ging, maar wat ik ook nog niet heb laten zien. Jullie weten misschien nog wel dat er een deurtje aan de voorkant zat voor de front 5.25" drive bays en dat het scharniertje daarvan heel brak en low-quality was? Nou, daar moest dus wat aan gedaan worden. Een tweetal maanden geleden inmiddels alweer naar de Praxis geweest voor een setje nieuwe, en heel degelijke, scharniertjes. Dit zijn ze geworden:

En, zoals te zien, deze scharniertjes zijn ook wat groter dan hun voorgangers. Vandaar dat de inbouwgleuf wat aangepast moest worden:

Iets breder, past perfect nu!

Dat ging dus vooraf. Hierop volgt al het MDF dat al in de grondverf is gezet. De werkwijze? Opschuren en schoonmaken met een doek verdund terpentine:

En dat een aantal keren herhalen:

Note! De cable-holes moesten natuurlijk ook met zorg worden behandeld (letterlijk en figuurlijk, gronden is ook behandelen

Na de eerste keer grondverven moest er toch nog wat op maat gemaakt worden, te weten de HDD-bay:

Passend:

Met HDD:

Let op de ruimte die aan beide zijden nog is overgebleven. Die zal worden opgevuld met een dempend materiaal als extra bescherming tegen die trillingen die harddisks oh zo graag maken.

En zo zit die plank erboven, erboven. Dat zit aardig strak en dat moet ook wel, stevigheid is echt een must!
Verder met het gronden dan maar weer:

Dat waren ze weer voor vandaag! De komende dagen wordt er uiteraard verder gewerkt, maar dat volgt later nog wel. Er is in mijn ogen nog genoeg te doen, al lijkt het zo bijna-af. Ik wens iedereen die het heeft in ieder geval een fijne vakantie en geniet lekker van de sneeuw! (ahum) Tot de volgende update!
Ciao!