Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Dus ik blijf gewoon met mijn huidige Nederlandse nummer whatsappen tijdens het gebruik van een simkaart met een ander nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:58
laserboy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:04:
Dus ik blijf gewoon met mijn huidige Nederlandse nummer whatsappen tijdens het gebruik van een simkaart met een ander nummer?
Ja, dat is precies hoe het zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toen ik twee jaar geleden in Frankrijk zat en van simkaart wisselde, kreeg ik opnieuw de activatiewizard.. was op een Xperia met Android 2.3.

Is nu niet meer dus?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 01:13:
Toen ik twee jaar geleden in Frankrijk zat en van simkaart wisselde, kreeg ik opnieuw de activatiewizard.. was op een Xperia met Android 2.3.

Is nu niet meer dus?
Ik heb onlangs een andere simkaart in mijn telefoon gehad, maar kon gewoon door blijven whatsappen met mijn oude nummer.

Vroeger was het inderdaad zo dat je je nieuwe simkaart opnieuw moest activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Okay, weer wat geleerd :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ik neem wel altijd het zekere voor het onzekere en maak een backup voordat ik van simkaart switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kreeg zonet een melding toen ik WhatsApp opstartte van bedankt voor uw aankoop. Uw abo is geldig tot 2110 of zoiets dergelijke. Heb geen screenshot kunnen maken. Terwijl er bij betalingsinformatie staat, verloopt nooit. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:32
xileS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:46:
Ik kreeg zonet een melding toen ik WhatsApp opstartte van bedankt voor uw aankoop. Uw abo is geldig tot 2110 of zoiets dergelijke. Heb geen screenshot kunnen maken. Terwijl er bij betalingsinformatie staat, verloopt nooit. Meer mensen dit gehad?
Kijk dan eens op instellingen > Account > Betalingsinformatie.

Daar staat tot wanneer je licentie geldig is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12
xileS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:46:
Zou best kunnen hoor. Je moet dat met een korreltje zout nemen, die abonnementen. Mijne is levenslang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik heb een vermoeden dat whatsapp mijn telefoonnummer doorspeelt. Ik heb namelijk sinds kort een smartwatch en heb daar een Hema simkaartje voor gekocht. Het enige wat ik met deze simkaart gedaan heb is een smsje sturen naar mijn vriendin en whatsapp geactiveerd. Vanmorgen werd ik opeens gebeld door een onbekend nummer :?

Ik zou niet weten wie anders aan mijn nummer gekomen is want ik verwacht niet dat mijn vriendin mijn nummer doorverkoopt :9 Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me vreemd dat er een willekeurig nummer gedraait is en ze toevallig mijn net nieuwe sim te pakken hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Telefoonnummers worden na het beëindigen van een abonnement na een bepaalde periode hergebruikt. Wellicht iemand die jouw nummer nog in zijn contactenlijst had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
soulcrusher schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:10:
Ik heb een vermoeden dat whatsapp mijn telefoonnummer doorspeelt. Ik heb namelijk sinds kort een smartwatch en heb daar een Hema simkaartje voor gekocht. Het enige wat ik met deze simkaart gedaan heb is een smsje sturen naar mijn vriendin en whatsapp geactiveerd. Vanmorgen werd ik opeens gebeld door een onbekend nummer :?

Ik zou niet weten wie anders aan mijn nummer gekomen is want ik verwacht niet dat mijn vriendin mijn nummer doorverkoopt :9 Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me vreemd dat er een willekeurig nummer gedraait is en ze toevallig mijn net nieuwe sim te pakken hebben.
Wat dacht je van de Hema zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Henk schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:11:
[...]

Wat dacht je van de Hema zelf? :)
Zou misschien kunnen, op hun site staat dit:
HEMA garandeert je de strikte vertrouwelijkheid van je gegevens. Deze worden nooit ter beschikking gesteld aan derden, tenzij HEMA daartoe wettelijk verplicht is, of dit voor levering van de diensten noodzakelijk is.
Nu is het wel erg obscuur wat "noodzakelijk" is voor levering van hun diensten.

Het lijkt me trouwens niet dat Whatsapp dit zou doen, maar verder heb ik nergens mijn nummer achtergelaten dus ik vind het maar vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door soulcrusher op 19-06-2014 11:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Ik lees het dat als ze diensten moeten leveren, en bijvoorbeeld dit door een vervoerder moet afgeleverd worden, dat deze vervoerder je gegevens krijgt. En dus niet dat hema jou niet gewoon kan bellen. Gegevens blijven dus strikt bij Hema. Er staat niet dat Hema jou niet zou mogen bellen. Ik denk dus inderdaad dat het een grote kans is dat het hema is die jou belt.

Of iemand heeft gewoon een verkeerd nummer gebeld, kan natuurlijk ook. Zou er in ieder geval niet meteen een heel complot achter zoeken ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Kijk dan eens op instellingen > Account > Betalingsinformatie.

Daar staat tot wanneer je licentie geldig is.
Zoals ik al zei, daar staat nooit. Dus levenslang. Vandaar dat ik het zo gek vindt dat ik een melding kreeg ineens. Leek wel op een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Weet niet goed of ik nou een domme vraag stel of niet:
hoe is het mogelijk om bij de whatsapp shortcut ergens op een homescreen het tellertje te krijgen voor het aantal ongelezen berichten? Heb een Nexus 5 met stock android, en was gister bij een kennis met een Galaxy Grand Neo. Die had dus een rood tellertje rechtsboven zijn groene WA shortcut met het aantal ongelezen berichten.. a la iPhone..
Ben ik dan zo dom of heb je er een andere launcher voor nodig o.i.d.?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Heb je inderdaad een andere launcher voor nodig. Apex of Nova bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dutchgio schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:05:
Heb je inderdaad een andere launcher voor nodig. Apex of Nova bijvoorbeeld.
Dan heeft de Galaxy Grand Neo kennelijk een samsung launcher die dat ook ondersteund... die bekende van mij is nogal digibeet, die installeert geen andere launchers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Convoy

g44p

DaRoot schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:58:
Weet niet goed of ik nou een domme vraag stel of niet:
hoe is het mogelijk om bij de whatsapp shortcut ergens op een homescreen het tellertje te krijgen voor het aantal ongelezen berichten? Heb een Nexus 5 met stock android, en was gister bij een kennis met een Galaxy Grand Neo. Die had dus een rood tellertje rechtsboven zijn groene WA shortcut met het aantal ongelezen berichten.. a la iPhone..
Ben ik dan zo dom of heb je er een andere launcher voor nodig o.i.d.?
Teslaunread is daar een voorbeeld van, is een plugin voor Nova Launcher:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/1tah0aXVdiStO-1orRWsTWn03JS-bZzHecyuPyZ3yekR76Waxo_wlKj-WNEq-tGDMZ0=h900-rw

https://play.google.com/store/search?q=teslaunread

Ben er zelf een grote fan van _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 20-06-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Convoy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Teslaunread is daar een voorbeeld van, is een plugin voor Nova Launcher:

[afbeelding]

https://play.google.com/store/search?q=teslaunread

Ben er zelf een grote fan van _/-\o_
Het plaatje is onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:22:
[...]

Het plaatje is onzichtbaar.
Bij mij is hij anders gewoon zichtbaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4WardNL schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:40:
[...]
Bij mij is hij anders gewoon zichtbaar hoor :)
Vreemd, ook ff in Firefox geprobeerd, maar ook daar geen plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet alle browsers hebben ondersteuning voor webp.

http://caniuse.com/webp

[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 21-06-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:11:
Niet alle browsers hebben ondersteuning voor webp.

http://caniuse.com/webp
Bedankt, zo te zien is er weinig ondersteuning, en ik ga niet speciaal Chrome installeren om dat Google-formaat te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

O wee als IE als enige iets ondersteund, dan is het land te klein.

* MegaTronics rent.....

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:49:
O wee als IE als enige iets ondersteund, dan is het land te klein.

* MegaTronics rent.....
Het lijkt erop dat Google alleenheerschappij wil door andere formaten te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Op Whatsapp+ krijg ik gewoon een tellertje erbij tegenwoordig. Ik weet niet of dat komt doordat ik een LG toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08:23
na update van vandaag:

Handig die extra knop voor de camera bij je invoerveld, maar als je een foto maakt dan hoor je dus het sluitergeluid ineens, terwijl mijn telefoon op stil staat en ik dat niet heb met de gewone camerafunctie.

Je kan het uiteraard weer nergens uitzetten dat je dat icoon ziet ja of nee...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ewivis schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:55:
na update van vandaag:

Handig die extra knop voor de camera bij je invoerveld, maar als je een foto maakt dan hoor je dus het sluitergeluid ineens, terwijl mijn telefoon op stil staat en ik dat niet heb met de gewone camerafunctie.

Dat komt omdat WA niet jouw systeem / standaard camera gebruikt, maar een eigen camera functie.

Met WA+ kan je het wel uitzetten ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ewivis schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:55:
na update van vandaag:

En nu ben je bij het stiekem fotograferen betrapt door de dames op je werk? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb al weken die nieuwe camera-functie en heb nog nooit het sluitergeluid gehoord...misschien heeft het ook wel met je ROM te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
MegaTronics schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:32:
[...]

En nu ben je bij het stiekem fotograferen betrapt door de dames op je werk? :+
ssssssst ;-) Nee heb geen custom rom. Stock Lg g2, wel rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:03:
Dat komt omdat WA niet jouw systeem / standaard camera gebruikt, maar een eigen camera functie.

Met WA+ kan je het wel uitzetten ;)
Een normal-press op het camera icoontje opent hier de stock camera en een long-press de WA-camera.
Waarbij die eerste natuurlijk veruit superieur is. Vind het wel handig zo. Uiteraard ook op WA+ :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Brad Pitt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:18:
[...]

Een normal-press op het camera icoontje opent hier de stock camera en een long-press de WA-camera.
Waarbij die eerste natuurlijk veruit superieur is. Vind het wel handig zo. Uiteraard ook op WA+ :P
Klopt ja, bij de normale manier opent wel de normale camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb die knop uitgeschakeld. Maak zelden/nooit een foto om direct te verzenden. Ook het gallery icoon uitgeschakeld.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:44:
Ik heb die knop uitgeschakeld. Maak zelden/nooit een foto om direct te verzenden. Ook het gallery icoon uitgeschakeld.
Ja same here hoor. Was alleen om aan te geven dat 'ie de stock camera opent, waar je, met root, uiteraard gewoon sowieso de focus/capture geluiden mee uit kan zetten :) Vind die knoppen zeer overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Ja same here hoor. Was alleen om aan te geven dat 'ie de stock camera opent, waar je, met root, uiteraard gewoon sowieso de focus/capture geluiden mee uit kan zetten :) Vind die knoppen zeer overbodig.
Ik heb er geen stock camera op staan, alleen Google's camera (is dat te zien als stock?) en Snap Camera die ik 100% naar volle tevredenheid gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:59:
Ik heb er geen stock camera op staan, alleen Google's camera (is dat te zien als stock?) en Snap Camera die ik 100% naar volle tevredenheid gebruik.
Ja da's dan jouw stock inderdaad :) Heb Snap er ook op, en A Better Camera, vind die zelf weer iets fijner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:33
is het trouwens mogelijk om mn ledje zo in te stellen dat ik bij gesprek A kleur blauw krijg, gesprek B rood, en gesprek C groen? Kan dat bij Whatsapp (heb ik het liefste), en anders whatsapp+?

Ik heb het nog niet ontdekt, wel als zijnde alle losse gesprekken 1 kleur, en groepsgesprekken een andere kleur (of dezelfde :P ).. Maar zou ook graag de groepsgesprekken apart in willen stellen.
Kijk ik eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

militairtje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:04:
is het trouwens mogelijk om mn ledje zo in te stellen dat ik bij gesprek A kleur blauw krijg, gesprek B rood, en gesprek C groen? Kan dat bij Whatsapp (heb ik het liefste), en anders whatsapp+?

Ik heb het nog niet ontdekt, wel als zijnde alle losse gesprekken 1 kleur, en groepsgesprekken een andere kleur (of dezelfde :P ).. Maar zou ook graag de groepsgesprekken apart in willen stellen.
Kijk ik eroverheen?
Google Play: Light Flow - LED&Notifications :)

Edit:
Oh, never mind, onderscheid maken tussen gesprekken kan 'ie niet. Wel tussen normale en groeps-gesprekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 18-07-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Light Flow maakt prima onderscheid tussen gesprekken. Zowel op gespreksoort (dus los gesprek of groepsgesprek) als op gesprekken met verschillende contacten. Je kan dus instellen dat alle WhatsApp gesprekken van je vrouw in geel (of welke kleur je wil) binnenkomen en dat de gesprekken van je baas in rood oid binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Heb hier een Samsung S3 die ik een factory reset wil geven.

Als ik de whatsapp database backup, worden dan ook alle groepsgesprekken teruggezet? Ik kan me herinneren dat dat vroeger niet was, maar kan er weinig over vinden verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Groepsgesprekken worden ook teruggezet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Het is niet zo bijzonder. Maar de laatste versie op WhatsApp.com is voorzien van een nieuwe app icoontje. Kan zo snel geen screenshot plaatsen, maar het ziet er weer wat strakker uit.

(nu de rest van de interface nog..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
Zojuist heb ik een gesprek naar mezelf gemaild (als .txt), maar deze is incompleet. Ik mis een aantal maanden vanaf het begin van de chat. Is het mogelijk om de volledige chat te exporteren? Heb veel gezocht en ik denk dat het niet mogelijk is, maar wie weet heeft een van jullie een oplossing.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

nadroJ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:45:
Zojuist heb ik een gesprek naar mezelf gemaild (als .txt), maar deze is incompleet. Ik mis een aantal maanden vanaf het begin van de chat. Is het mogelijk om de volledige chat te exporteren? Heb veel gezocht en ik denk dat het niet mogelijk is, maar wie weet heeft een van jullie een oplossing.
Dat heb ik ook ooit gehad inderdaad, een paar versies terug... voor de gein net ff weer geprobeerd, gaat nu wel goed bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Hmmz, oké. Ik probeer een chat vanaf dec 2012 te exporteren, maar het eerste bericht is van eind mei 2013. Weet iemand of er nog een limiet is van 10000 berichten?

Edit: bij een andere chat vanaf mei 2012 krijg ik wel de hele historie, maar die is er beduidend minder groot dan de andere chat. Lijkt erop dat er toch een limiet zit op het aantal tekens/berichten.

[ Voor 38% gewijzigd door nadroJ op 12-08-2014 16:30 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Geen idee, ik heb hier ook ooit een vraag over gesteld, 'vroeger' kon je gewoon de sqlite db plukken van de sdkaart, maar tegenwoordig worden deze encrypted opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Probeer anders deze app: Google Play: Backup Text for Whats

Hiermee is het ook mogelijk om de chats als html te exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou whatsapp op mijn HTC One m8 niet een optie moeten hebben om foto's niet automatisch op te slaan op mijn telefoon? Ik vind dit namelijk wel als ik zoek op fora als antwoord, maar bij mij staat bij chatinstellingen deze optie niet. Vrij lastig om talloze grappige en minder grappige afbeeldingen uit groepsgesprekken direct in mijn gallerij te hebbben staan (wel in aparte whatsapp map overigens). Is dit uit te zetten?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

nadroJ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:21:
Hmmz, oké. Ik probeer een chat vanaf dec 2012 te exporteren, maar het eerste bericht is van eind mei 2013. Weet iemand of er nog een limiet is van 10000 berichten?

Edit: bij een andere chat vanaf mei 2012 krijg ik wel de hele historie, maar die is er beduidend minder groot dan de andere chat. Lijkt erop dat er toch een limiet zit op het aantal tekens/berichten.
Ik heb toevallig het exporteren de laatste keer geprobeerd met dezelfde chat waarbij ik eerder niet alle berichten kreeg. Met de huidige versie krijg ik wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb ook even wat geprobeerd:
code:
1
adb pull /data/data/com.whatsapp

Vervolgens kun je /databases/msgstore.db openen in een willekeurige sqlite browser en er je eigen statistieken van bouwen :). De backups op de sdcard zijn encrypted, maar die in /data/data niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
contrast schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:28:
Probeer anders deze app: Google Play: Backup Text for Whats

Hiermee is het ook mogelijk om de chats als html te exporteren.
Thanks voor de tip. Werkt niet meer. WA heeft recent de database van een nieuwe encryptie voorzien waardoor het voor 'Backup Text for Whats' niet meer uit te lezen is.

Uiteindelijk de desbetreffende chat maar verwijderd. Alleen dat gesprek opende heel traag. Had al veel media verwijderd naar ca. 150 afbeeldingen, maar dat maakte niks uit...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Weet iemand hoe het zit met die streepjes en twee streepjes op WhatsApp. Ik heb mijn whatsapp ingesteld dat iedereen mijn laatste status kan zien. Vroeger was ik in de veronderstelling dat wanneer iemand mij een bericht stuurde ik deze ook lezen in de notification bar van Android zonder dat er twee streepjes bij de ontvanger stond. Tegenwoordig zijn er gelijk twee streepjes wanneer een bericht mijn toestel ontvangt. Letten jullie hier ook op. Of boeit het verder niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bij android heb je altijd 2 streepjes als je het bericht ontvangen hebt, of je whatsapp opent of niet.

bij iPhone heb je pas twee streepjes als de ontvanger whatsapp daadwerkelijk heeft geopend.

Dus, twee streepjes is van belang bij de ontvangende kant, één streepje is van belang aan de verzendende kant (dan weet je dat de whatsappserver je bericht ontvangen heeft)

[ Voor 30% gewijzigd door maarud op 27-08-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:56:
Weet iemand hoe het zit met die streepjes en twee streepjes op WhatsApp. Ik heb mijn whatsapp ingesteld dat iedereen mijn laatste status kan zien. Vroeger was ik in de veronderstelling dat wanneer iemand mij een bericht stuurde ik deze ook lezen in de notification bar van Android zonder dat er twee streepjes bij de ontvanger stond. Tegenwoordig zijn er gelijk twee streepjes wanneer een bericht mijn toestel ontvangt. Letten jullie hier ook op. Of boeit het verder niet? :P
Ik neem aan dat je die groene vinkjes bedoelt. Vinkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:10:
Bij android heb je altijd 2 streepjes als je het bericht ontvangen hebt, of je whatsapp opent of niet.

bij iPhone heb je pas twee streepjes als de ontvanger whatsapp daadwerkelijk heeft geopend.

Dus, twee streepjes is van belang bij de ontvangende kant, één streepje is van belang aan de verzendende kant (dan weet je dat de whatsappserver je bericht ontvangen heeft)
Ik ben dat niet met je eens;
Alleen de verzender ziet natuurlijk die vinkjes en zijn niet van belang voor de ontvangende kant, die ziet ze immers niet.
1 vinkje = afgeleverd op de WA-server.
2 vinkjes = afgeleverd op de telefoon van de ontvanger, volgens mij ook op de iPhone.

Dat laatste ga ik vanavond eens testen bij iemand met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:31:
[...]

Ik ben dat niet met je eens;
Alleen de verzender ziet natuurlijk die vinkjes en zijn niet van belang voor de ontvangende kant, die ziet ze immers niet.
1 vinkje = afgeleverd op de WA-server.
2 vinkjes = afgeleverd op de telefoon van de ontvanger, volgens mij ook op de iPhone.

Dat laatste ga ik vanavond eens testen bij iemand met een iPhone.
Ligt aan zijn/haar online status. Als die ingesteld staat op verborgen, dan krijg je dat tweede vinkje niet (ook niet als een android gebruiker dit heeft volgens mij)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:32:
[...]
Ligt aan zijn/haar online status. Als die ingesteld staat op verborgen, dan krijg je dat tweede vinkje niet (ook niet als een android gebruiker dit heeft volgens mij)
Jazeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Klopt wel hoor;
1 streepje = verstuurd
2 streepjes Android = bericht ontvangen
2 streepjes iPhone = bericht gelezen.

Of het verbergen van je laatst online tijd daar nog invloed op heeft weet ik zo niet, maar als ik naar iemand met een Android stuur krijg je vrijwel direct 2 streepjes, waar dat naar een iPhone maar 1 is, die moet m eerst lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dutchgio schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:40:
Klopt wel hoor;
1 streepje = verstuurd

Of het verbergen van je laatst online tijd daar nog invloed op heeft weet ik zo niet, maar als ik naar iemand met een Android stuur krijg je vrijwel direct 2 streepjes, waar dat naar een iPhone maar 1 is, die moet m eerst lezen.
Dat hebben ze onlangs aangepast dan. Wel apart dat ze dat niet gelijk trekken...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:40:
Klopt wel hoor;
1 streepje = verstuurd

Nee klopt niet;

1 streepje = verstuurd (Ontvangen op WA-server)
2 streepjes iPhone = bericht ontvangen.

2 streepjes/vinkjes betekenen nooit dat het bericht is gelezen, lees hier de faq van WA daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
Dat hebben ze onlangs aangepast dan. Wel apart dat ze dat niet gelijk trekken...
Er is niets aangepast, het is voor Android hetzelfde als iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Volgens mij zit het verschil in het feit dat op een iPhone de whatsapp applicatie niet altijd actief op de achtergrond blijft. Als dat niet het geval is dan stuurt hij geen bericht terug dat het bericht ontvangen is, en blijft het 2e vinkje dus achterwege tot WA wordt geopend.
Zoiets heb ik tenminste altijd begrepen en is ook al eerder hier besproken.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 27-08-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

Nee klopt niet;

1 streepje = verstuurd (Ontvangen op WA-server)
2 streepjes iPhone = bericht ontvangen.

2 streepjes/vinkjes betekenen nooit dat het bericht is gelezen, lees hier de faq van WA daarover.
Heb zowel iPhone als android hier en kan dit tegen spreken. Kan misschien ook zo zijn dat de iPhone een bevestiging stuurt zodra de ontvanger het gelezen heeft natuurlijk ;)
Arjant2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:55:
Volgens mij zit het verschil in het feit dat op een iPhone de whatsapp applicatie niet altijd actief op de achtergrond blijft. Als dat niet het geval is dan stuurt hij geen bericht terug dat het bericht ontvangen is, en blijft het 2e vinkje dus achterwege tot WA wordt geopend.
Dat is nog maar de vraag, want de notificatie staat wel op het lockscreen als er een bericht is ontvangen.

Zal vanavond thuis nog eens een testje doen :Y)

Vond de 1 / 2 streepjes altijd wel handig en irritant bij android gebruikers :+ ... waarom reageer je niet? Moet je toestemming aan je vriendin vragen ofzo :+ ... En dan kwamen ze weer met een lame excuus dat ze het pas UREN later hadden gelezen. Vandaar dat ik zo zeker ben van de 1 / 2 vinkjes iPhone VS Android. Destijds, paar maanden geleden, al eens aan een test onderworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:55:
Dat zou een plausibele verklaring zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
cypher21 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

Nee hoor,is altijd al zo geweest.

EDIT:
Officieel betekend het tweede vinkje inderdaad "ontvangen op het toestel", in het echt is het gelezen op iOS en ontvangen op Android.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankRicard op 27-08-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Duidelijk verhaal over de vinkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:59:

Vond de 1 / 2 streepjes altijd wel handig en irritant bij android gebruikers :+ ... waarom reageer je niet? Moet je toestemming aan je vriendin vragen ofzo :+ ... En dan kwamen ze weer met een lame excuus dat ze het pas UREN later hadden gelezen. Vandaar dat ik zo zeker ben van de 1 / 2 vinkjes iPhone VS Android. Destijds, paar maanden geleden, al eens aan een test onderworpen.
Ik had ook zulke mensen in mijn lijstje ....
IK bepaal wanneer er antwoord komt, zijn we in een gesprek, dan krijg je vrijwel direct antwoord, of een melding dat ik even afwezig ben.
Stuur je een bericht om 17u terwijl we al een tijdje ( desnoods uur of uren ) geen direct contact hadden, dan kan het best zijn dat je inderdaad geen antwoord krijgt.

Dat jij tijd ziet om iets te verzenden, wil niet zeggen dat ik gelijk kan of wil antwoorden.,,
Net als SMS, telefoon of email .... je krijgt antwoord, ALS ik er de tijd voor heb, mijn tijd is niet gebonden aan jouw ongeduld.

In mijn geval is het eenvoudig, volhouders krijgen dan antwoord, maar wel tijdens mijn nachtdienst, zeker als ik weet dat je om 7u opstaat .... dan bel ik voor de gezelligheid toch even .. om 6u15 ...
Snel afgelopen om dan zo te reageren "moet je toestemming vragen dan ?"

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:37
En zo is het maar net. Mensen verwachten te vaak dat jij ook kan reageren op een moment dat hun een verhaal typen. Toch vind ik het zelf ook vervelend om volledig m'n onlinestatus te verbergen, het kan namelijk toch voor iemand anders handig zijn dat die persoon kan zien wanneer je voor het laatst online bent geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door MyUtd4Life op 28-08-2014 00:48 . Reden: Typo ]

FIFA Benelux Administrator

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Tja afhankelijk wie mij lastig valt, als het mijn vriendin, moeder of zusje is, is de kans groot dat ze binnen 1 minuut antwoord krijgen.

De rest krijgt een antwoord wanneer ik tijd voor heb en dat kan evengoed de volgende dag zijn.

Verwijderd

FrankRicard schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:29:
[...]
Nee hoor,is altijd al zo geweest.

EDIT:
Officieel betekend het tweede vinkje inderdaad "ontvangen op het toestel", in het echt is het gelezen op iOS en ontvangen op Android.
Ik heb dit gisterenavond getest waarbij die persoon naast me stond en een iPhone 5s heeft.
Hij heeft WA helemaal afgesloten.
Ik stuur een bericht naar hem en ik zie alleen 1 vinkje, maar de 2e kwam niet.
Een paar minuten later start hij WA op zijn 5s en gelijk krijg ik het 2e vinkje, maar hij heeft dat bericht nog steeds niet gelezen.

Het is dus idd precies zoals "Arjant2" schreef;
2 vinkjes betekent dus ook voor een iPhone niet automatisch dat het bericht ook gelezen is.

• maarud
Als je WA opent dan kan je er natuurlijk wel van uit gaan dat iemand je bericht gelezen heeft, want als je in het hoofdvenster staat, zie je het bericht al in beeld.

Natuurlijk kan je nooit weten of iemand het bericht echt gelezen en begrepen (oftewel het zit in zijn hersenen) heeft 8)7

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

maarud schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:55:
Als je WA opent dan kan je er natuurlijk wel van uit gaan dat iemand je bericht gelezen heeft, want als je in het hoofdvenster staat, zie je het bericht al in beeld.
Nee hoor. Kan je prima uitschakelen met bijvoorbeeld WA+, door bijvoorbeeld de berichttekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond.

• maarud
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar in een groot deel van de gevallen is het bericht met alle waarschijnlijkheid wel gezien.

Het mooiste zou zijn dat je het tweede vinkje (of desnoods een derde vinkje) zou krijgen als het chatvenster daadwerkelijk geopend is, maar dan kan je de ander zo goed controleren dat je daar alleen maar extra vriendenruzies van krijgt ;)

Wat mij bijvoorbeeld veel gebeurd is dat ik het venster open heb, aan het appen ben met iemand, ik op de achtergrond een bericht krijg (notificatie verdwijnt daardoor direct) en vervolgens vergeet dat ik dat bericht heb. De verzender ziet twee vinkjes, denkt dat ik hem gelezen heb, maar dat is dus niet zo. Dat heeft Hangouts dan wel weer leuk bedacht, zelfs in groepsgesprekken, dan zie je pas wat iemand gezien heeft als hij ook daadwerkelijk de berichten heeft gelezen (er langs is gescrolld).

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 10:04
FreshMaker schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:22:
[...]

Ik had ook zulke mensen in mijn lijstje ....
IK bepaal wanneer er antwoord komt, zijn we in een gesprek, dan krijg je vrijwel direct antwoord, of een melding dat ik even afwezig ben.
Stuur je een bericht om 17u terwijl we al een tijdje ( desnoods uur of uren ) geen direct contact hadden, dan kan het best zijn dat je inderdaad geen antwoord krijgt.

Dat jij tijd ziet om iets te verzenden, wil niet zeggen dat ik gelijk kan of wil antwoorden.,,
Net als SMS, telefoon of email .... je krijgt antwoord, ALS ik er de tijd voor heb, mijn tijd is niet gebonden aan jouw ongeduld.

In mijn geval is het eenvoudig, volhouders krijgen dan antwoord, maar wel tijdens mijn nachtdienst, zeker als ik weet dat je om 7u opstaat .... dan bel ik voor de gezelligheid toch even .. om 6u15 ...
Snel afgelopen om dan zo te reageren "moet je toestemming vragen dan ?"
Hoo hoo, dat was puur onbegrip en misinterpretatie van mijn zijde + wetende dat ze altijd vlot antwoorden ALS ze het gelezen hebben. (hetzij; kom erop terug VS ja leuk).

Bij losse gegevens waar geen tijd / afspraak aan gebonden zit (zoals een biosje pikken een paar uur later) ga ik ook niet zitten zeveren over of ze nog eens gaan reageren.

Enfin, heb toen gewoon weer leren bellen als er direct respons nodig was :+

• FreshMaker
  • Niet online
maarud schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:55:
Nee, ik zie meestal alleen de contacten, met daarin één of twee woorden dik gedrukt.
LinuX-TUX schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:45:
[...]

Hoo hoo, dat was puur onbegrip en misinterpretatie van mijn zijde + wetende dat ze altijd vlot antwoorden ALS ze het gelezen hebben. (hetzij; kom erop terug VS ja leuk).

Bij losse gegevens waar geen tijd / afspraak aan gebonden zit (zoals een biosje pikken een paar uur later) ga ik ook niet zitten zeveren over of ze nog eens gaan reageren.

Enfin, heb toen gewoon weer leren bellen als er direct respons nodig was :+
eventuele afspraken hebben wij onderling alweer op sms staan naar elkaar, aangezien die op FB en WA al regelmatig de mist ingegaan zijn ( storing WA of belachelijke timeline FB )
Bijna iedereen heeft een onbeperkte smsbundel, en de enkelingen die dat niet hebben, krijgt wel een extra biertje toegeschoven ;)

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om je tekstgrootte in te stellen. Heel erg irritant. Iemand al een workaround?

• Brad Pitt
De plus-versie :)

• maarud
Klopt, al vanaf beta .345 niet meer. Had ze er al over gemaild maar ja de kans dat een dev dat mailtje ziet met 400 miljoen gebruikers is nul :P

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja zag het net ook. Beetje jammer, heb hem altijd op klein staan...

Verwijderd

Alexander6501 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:31:
Sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om je tekstgrootte in te stellen. Heel erg irritant. Iemand al een workaround?
Van platform wisselen,
En gebruik maken van de hub.

Maar anders is het vrij moeilijk.
Met costum roms zou je misschien de app kunnen schalen ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:26:
[...]
Met costum roms zou je misschien de app kunnen schalen ofzo.
Root is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:43:
Klopt, al vanaf beta .345 niet meer. Had ze er al over gemaild maar ja de kans dat een dev dat mailtje ziet met 400 miljoen gebruikers is nul :P
Net een update gehad .360 en de tekst grootte is weer te wijzigen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, dat hebben ze snel gedaan. De site staat zelfs nog op .355 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:45:
Ja, dat hebben ze snel gedaan. De site staat zelfs nog op .355 :P
Ze hadden kennelijk die mogelijkheid er per ongeluk uit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gebeurt wel vaker in de beta's, dan zit die bij een volgende update er wel in. Maar dit heeft wel lang geduurd, zelfs in de Play Store release was deze er nog uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn toestel is kapot dus ik wil mijn automatische backup van mijn ene android toestel openen op mijn "nieuwe" toestel (beide draaien 4.2 meen ik). Allleen blijft hij telkens zeggen dat het herstellen mislukt is. Ik heb ook oudere versies van backups geprobeerd maar nog steeds de melding dat het mislukt. Wat kan ik hier aan doen?
Misschien moet ik een oudere versie proberen maar wat is een betrouwbare plek om een oudere versie te downloaden?

edit: op androiddrawer 2.7.8509 gedownload maar die geeft een melding dat ik moet updaten...
Wat kan ik dan nog doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 01-09-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
In update .371 heb je nu ook dubbele vinkjes voor groepsapps ... Verder heb ik nog niets nieuws gezien.

Oja, een widget dat je direct naar een app van een persoon kan, maar dat bestond misschien al?

En je kan een caption invoegen als je een foto verstuurd :)

[ Voor 45% gewijzigd door maarud op 03-09-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:59
maarud schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:04:
In update .371 heb je nu ook dubbele vinkjes voor groepsapps ... Verder heb ik nog niets nieuws gezien.
Hoe werkt dat dan? Pas twee vinkjes als iedereen het ontvangen heeft oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mijn schoonvader heeft een tablet gekocht met een simkaart van Tmobile, deze geven nieuwe nummers uit, speciaal voor tablets, echter beginnen deze nummers met 097 en dan nog wat cijfers.
Uiteindelijk komt het nummer op 12 cijfers en dat vind hij niet leuk en geeft aan dat dit niet in nederland bestaat.

Gemaild met whatsapp maar die reageren niet

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Kan je er wel naar bellen? D.w.z., kan hij uberhaupt gebruikt worden voor meer dan data?

Want dan krijg je straks op duizenden websites problemen met de limiet van 10 tekens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Schijnt er wel mee mogelijk te zijn, er zit ook sms op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:09:
Schijnt er wel mee mogelijk te zijn, er zit ook sms op
Op de site van Tmobile;

Het 097-nummer heeft voor gebruik van mobiel internet op tablet en laptop geen enkele consequentie. Op het nummer na, verandert er niets.

097-nummers zijn uitsluitend bedoeld voor mobiele datacommunicatie. Bellen met een 097-nummer is dus niet waar deze nummers voor bedoeld zijn. Dientengevolge bieden deze nummers niet alle spraak gerelateerde functionaliteiten en aantrekkelijk geprijsde belminuten die je van onze telefonie en gecombineerde telefonie/data producten gewend bent. Voor telefonie en telefonie in combinatie met mobiel internet bieden wij Stel Samen, Samengesteld en PrePaid Voordeel aan. Daarmee maak je wél gebruik van een 06-nummer. Met dit abonnement of PrePaid-product kun je zelf je abonnement/PrePaid-product samenstellen op basis van het aantal belminuten dat je nodig hebt en MB’s die je verbruikt. Zo heb je de mogelijkheid om belminuten en gebruik van data met elkaar te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:12:
[...]

Op de site van Tmobile;

Het 097-nummer heeft voor gebruik van mobiel internet op tablet en laptop geen enkele consequentie. Op het nummer na, verandert er niets.
Wel dus, want whatsapps kan hierdoor niet activeren, ook al zitten de apps voor sms'en gewoon op de Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Leermoment: _nooit_ een telefoonnummer voor tablets aanschaffen. Gewoon voor een 06 nummer gaan, anders beperk je jezelf verschrikkelijk in je mogelijkheden. Die onthoud ik voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:28:
[...]

Wel dus, want whatsapps kan hierdoor niet activeren, ook al zitten de apps voor sms'en gewoon op de Tablet.
Er staat: voor mobiel internet is er geen consequentie. Dat is helemaal waar, als jij aan het internetten bent, merk jij geen verschil.

Wat jij echter wil, is het ontvangen van een sms. Dat heeft dus wel consequentie (SMS is geen mobiel internet).

Dus het klopt wat er staat. Je kan geen SMS ontvangen vanwege je tablet-nummer.

Dat de apps voor bellen/sms op je tablet zitten is logisch, want als je er een gewone SIM instopt, kan je ook bellen en smsen. Maar de aanwezigheid van die apps zegt verder niets over de mogelijkheid tot bellen. Bijna alle tablet-sims kunnen alleen internetten.

[ Voor 18% gewijzigd door maarud op 03-09-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
En daardoor is Whatappp dus nooit beschikbaar voor tablets met een 3/4g met een 097 nummer.
Tmobile is de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie- schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:36:
Leermoment: _nooit_ een telefoonnummer voor tablets aanschaffen. Gewoon voor een 06 nummer gaan, anders beperk je jezelf verschrikkelijk in je mogelijkheden. Die onthoud ik voor mijzelf.
Inderdaad, Daarnaast is het ook nog eens zeer duur, € 20,- voor 250 MB 8)7
Gewoon een sim-only nemen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Tenzij je nog een 06 nummer kan opofferen (als je het smsje niet kan ontvangen kan je altijd nog gebeld worden, dus activeren via een andere telefoon) kan je inderdaad geen whatsapp gebruiken op je tablet :)
Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android