Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:34:
je zou launcherpro kunnen deinstalleren en daar zeam of adw voor in de plaats kunnen zetten.
Je kan beter eerst Zeam installeren en daarna LaunchPro deinstalleren. Dan weet je zeker dat je safe zit.
Auke schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:48:
Ik zie dat je er voor gekozen hebt om de zwarte notificatiebalk weer te vervangen voor de "originele" witte. Is de zwarte nog te installeren, of is er een belangrijke reden om dit niet te doen. Ik moest even wennen aan de zwarte, maar nu de witte er weer is, mis ik de zwarte toch wel weer :+
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
je zou gewoon green-mod kunnen installeren dan krijg je de zwarte balk. je kunt er nu in principe elk thema overheen gooien wat je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Elke Thema wat ik wil????

Betekend dat de thema's die jij hier hebt gepost, of ook andere thema's te vinden op het net? Als dit het geval is, waar moet ik dan rekening mee houden??

Ik heb eens een notificatiebalk gezien waarop de batterij status werd aangegeven in procenten, dat lijkt mij ideaal. Dit heb ik nu wel "opgelost" door installatie van Battery droid, maar in de notificatie balk zou ik dat persoonlijk nog veel liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je kunt gewoon thema's downloaden en installeren. je kunt altijd terug door gewoon mijn rom er weer over heen te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 19:27
Hoi Prologic

Ook hier even een bericht achter laten :)
Je roms zijn geweldig en heb er veel plezier van ! Bedankt daarvoor.

Mischien een beetje off topic,maar vroeg mij af hoe het kan dat een andere rom op xda op 700Mhz loopt en is dat wel veilig/gezond voor de telefoon?
Heeft die persoon dat zelf getweaked of heeft dat ook weer iets te maken met een andere/nieuwe kernel ?
Ik heb er niet zoveel verstand van en mischien kan jij (of iemand anders) een korte uitleg geven .

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
TWFpa2Vs schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:34:
je zou launcherpro kunnen deinstalleren en daar zeam of adw voor in de plaats kunnen zetten. Waarvoor heb je de iso nodig als ik vragen mag? je kunt hem via adb terug plaatsen
zet je telefoon in bootloader.
adb shell mount /data
adb push autorun.iso /data/cdrom

reboot..

oude wallpaper
De ISO maakt het toch mogelijk om weer dat proggie te krijgen waarmee ik kan schakelen tussen bestandsoverdracht/USB/setup? Ik zit op werk en mijn privé laptop is kadoek. Dus ik kan niet zien wat de autorun nu doet. Ik vond het wel makkelijk dat ik kon kiezen.
adb nog nooit van gehoord O-) ga ik zo of morgen maar effe uitzoeken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
rephazer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:03:
Hoi Prologic

Ook hier even een bericht achter laten :)
Je roms zijn geweldig en heb er veel plezier van ! Bedankt daarvoor.

Mischien een beetje off topic,maar vroeg mij af hoe het kan dat een andere rom op xda op 700Mhz loopt en is dat wel veilig/gezond voor de telefoon?
Heeft die persoon dat zelf getweaked of heeft dat ook weer iets te maken met een andere/nieuwe kernel ?
Ik heb er niet zoveel verstand van en mischien kan jij (of iemand anders) een korte uitleg geven .

Alvast bedankt.
ik heb eerlijk gezegd geen idee. ik heb zijn rom eens gedownload maar kan het zo niet vinden. Wel wijkt zijn kernel af van die van mij. Ik vraag me zelf ook af of 700 mhz niet een beetje teveel van het goede is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd als ik een nieuwe custom rom installeerd, dan blijft hij 'hangen' bij het opstarten. Als ik de SD kaart er uit doet, dan start hij door, maar als ik hem later er weer in doe en herstart, het zelfde probleem.

Wat heb ik gedaan:
Poging 1:
- Wipe data/factory reset
- Wipe Dalvik-cache
- Flash zip from sdcard
Resultaat: hangt bij opstarten.

Poging 2:
- Partition sd card
- SD:ext2 to ext3
- SD in cardreader, copy zip to SD, SD back in phone
- Wipe data/factory reset
- Wipe Dalvik-cache
- Flash zip from sdcard
Resultaat: nu gaat het starten door.

Hebben hier meer mensen last van ?
Hoe kan ik voorkomen dat ik elke keer mijn hele SD kaart leeg moet halen ?

Ik wil, om problemen te voorkomen, een full wipe van de telefoon doen. Na het flashen doe ik nooit iets met a2sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je kunt de volgende keer bij poging een ook gewoon je ext partitie wissen en dan ben je ook klaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, tijd voor een klein persoonlijk drama ;)
Omdat het zweet mij spontaan uitbrak bij de gedachte aan het zelf installeren van de customrom ben ik zo wijs/dom geweest naar een lokale gsm-boer te gaan die dit vanochtend voor mij gedaan heeft. Thuis gekomen lukte het mij nog de taal te installeren, te callibreren etc maar daarna sloeg de zaak vast.
Is dit de freeze die bedoeld wordt in versie 08?
Ennuh... valt dat wat gemakkelijk te verhelpen of zal ik nu toch zelf maar aan de slag met versie 9?

Let wel: ik ben nog nooit met mobieltjes rooten bezig geweest dus dit is voor jullie misschien peanuts maar voor mij echt zweten.

Hoe nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
eerst even rustig ademhalen.

Heb je een cardreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Guppekopstra,

Het beste wat je nu kan doen is gewoon terug gaan naar de lokale GSM boer en navragen wat hij/zij allemaal gedaan heeft m.b.t. bootloader, root hack en firmware/ROM? Feitelijk kan je daar toch ook terecht aangezien je een klant bent en hij/zij vast wel een oplossing weet of de stappen kan herhalen voor de zekerheid.

Tja wat kan je zelf doen:
- Wellicht ten overvloede maar heb je al geprobeerd de accu er kortstondig uit te halen zodat je na het opnieuw opstarten de initialisatie stappen opnieuw moet doorlopen.Mogelijk een eenmalig probleem?!?

- Hoe ver kom je als je op de eerste pagina de instructies doorleest en files download? Wellicht het moment om een stap verder te gaan en zo een tweaker carrière te starten :).

- Waar woon je, wellicht kan een van de aanwezige tweakers je helpen?

Succes en hou ons op de hoogte!!
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
wel lachen, zo'n lokale GSM boer die dat ding voor je hacked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de accu er al uit gehad maar wezenlijk levert dat niks op. Doe ik hem er in dan kom ik weer op puntje nul dwz een groen Andriodje met daaronder zo'n tekentje dat ie aan het laden is. Ik kom dus niet eens op de eerste pagina.

Voorzover ik weet heeft de gsm-boer de handleiding op de website gevolgd.

Ennuh... ik kom uit Hoogeveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ergens in dit topic heeft iemand een heel uitgebreide nederlandstalige handleiding gezet over hoe de stappen te volgen die op de eerste pagina in het engels staan. Het is al heel wat pagina's terug. Misschien heb je met behulp van die stappen de mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen.

edit: gevonden: barchettanl in "Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]"

Wat mij de laatste twee keer opviel is dat het opstarten met het poppetje heel erg lang duurde. Ik drukte even wat op de knopjes, en toen starte hij door (toeval :? :? )

Ook heb ik één maal problemen gehad met installatie, hij bleef toen hangen ook bij android poppetje. Niets hielp op dat moment. Ik heb toen een oudere rom gedownload, en die installeerde probleemloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Auke op 07-10-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
geupdate, en werkt weer prima. Het wachten op het mannetje duurde heel lang, maar het werkte wel.. Ik denk echt dat jullie misschien iets langer moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is langer? Ik heb wel een drie kwartier gewacht.

Goed, ik ga eerst wat langer wachten, mocht het niet lukken dan ga ik vermoedelijk met die prachtige handleiding zelf aan de slag en word ik misschien nog wel een echte tweaker.
Tot zover, bedankt he.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Aan iedereen :),

Ik heb een raar probleem met één van mijn twee V845 phone en dat is dat ik geen geluid meer hoor als ik iemand opbel (bedoel geen overgaan geluid of als iemand opneemt en praat). Dat geluid heb ik weer WEL als ik de koptelefoon erin steek of gebruik maak van externe luidspreker stand via menu.

Iemand een idee aangezien ik denk aan een defecte speaker (gleuf boven aan voorzijde) of dat koptelefoon aansluiting "defect" zodat het lijkt of de koptelefoon er altijd inzit. Nog andere opties? Heb de telefoon al uit elkaar gehaald maar de speakercontacten maken verbindingen met moederbordje. Toch geen instelling van alleen die speaker lijkt me, want anders zou ook geluid over koptelefoon of externe luidspeaker uit moeten zijn, toch?!?!?!

Greetzz...
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:52:
Hoe lang is langer? Ik heb wel een drie kwartier gewacht.

Goed, ik ga eerst wat langer wachten, mocht het niet lukken dan ga ik vermoedelijk met die prachtige handleiding zelf aan de slag en word ik misschien nog wel een echte tweaker.
Tot zover, bedankt he.
nou gen 3 kwartier inderdaad..maar probeer het met de handleiding en vraag anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

@ Prologic: Zo gaat snel die versies van de ROM, ik heb 2 weken niet gekeken op dit forum en zoveel nieuwe dingen :)

Ontopic: Heb net ff zelf ff geflashed van 1.6>1.9 alles werkt zoals het moet, ook ff dat Zeam erop gegooid werk ook wel aardig, ik vind LP ook nog steeds wel goed.

Heeft iemand al Firefox geprobeerd op de 845 btw? Ik heb hem net geintalleerd maar als ik em aanklik gaat hij aan en dan gelijk weer uit >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:53
@prologic, ik heb gelezen op xda-developers dat er ook al een mogelijkheid is tot 691 mhz. Zou je dit ook nog willen toevoegen in de volgende editie. Overigens werkt het allemaal prima op mijn vf845: de beste aankoop tot nu toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik weet nog niet precies hoe hij die hack heeft toegevoegd. ook weet ik niet of het slim is een telefoon processor 170 mhz te overclocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:28:
Tja, tijd voor een klein persoonlijk drama ;)
Omdat het zweet mij spontaan uitbrak bij de gedachte aan het zelf installeren van de customrom ben ik zo wijs/dom geweest naar een lokale gsm-boer te gaan die dit vanochtend voor mij gedaan heeft. Thuis gekomen lukte het mij nog de taal te installeren, te callibreren etc maar daarna sloeg de zaak vast.
Is dit de freeze die bedoeld wordt in versie 08?
Ennuh... valt dat wat gemakkelijk te verhelpen of zal ik nu toch zelf maar aan de slag met versie 9?
Ik ben bang dat ik toch echt een probleem heb. Ik had nog niet verteld dat mijn telefoon wel aan wil, niet verder komt dan het Androidje en dan vervolgens niet meer uit te krijgen is. Ik haal dus telkens de batterij er maar uit. Zie helaas dat je bij het installeren de telefoon aan en uit moet doen. Het valt allemaal niet echt mee.

Ik wil Superboot doen. Doe dan eerst de telefoon uit door de batterij los te halen (kan niet anders), doe de tel aan met indrukken onderste vol. knop en rechter knop voorkant. Er verschijnt een zandlopertje, dan superboot windows maar ipv dat mijn telefoon weer opstart, krijg ik deze melding.

C:\Documents and Settings\x hoeksje\Mijn documenten\downloads\1.0-pulsemini-supe
rboot\1.0-pulsemini-superboot>fastboot-windows.exe boot boot.superboot.img
< waiting for device >

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Ik heb nu wel een probleempje...Heb gister 1.9 erop gegooid, maar nu als ik me telefoon aansluit op me pc kan ik niet in de SD kaart komen. Hij gaat direct naar de autorun-map en kan niet terug naar het menu wat je normaal kreeg.

Iemand ook hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
TWFpa2Vs schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:02:
Ik weet nog niet precies hoe hij die hack heeft toegevoegd. ook weet ik niet of het slim is een telefoon processor 170 mhz te overclocken..
Ik moet zeggen dat het aardig stabiel loopt op 691 Mhz (en je kan hem altijd iets lager klokken in set-cpu)
Je hebt namelijk aardig wat stapjes erbij : 528,576,614,652 & 691 Mhz.

Het werkt overigens alleen met de originele '528 Mhz-kernel' en niet de '600 Mhz-kernel'

Momenteel gebruik ik jouw 1.7 rom met de 'boot-swap-overclock-v845.img' hack via fastboot en
het loopt prima @691 Mhz.

Eerst heb ik de originele VF845 stock rom geflashed om de '528 Mhz-kernel' terug te krijgen,daarna heb ik Amora recovery terug geflashed om tevens direct daarna jouw 1.7 rom te flashen (volledige wipe)

Daarna heb ik de boot-swap-overclock-v845.img (http://www18.zippyshare.com/v/117905/file.html)
gedownload en deze via fastboot (recovery) geflashed en voila : 691 Mhz.

Om het mijzelf helemaal makkelijk te maken heb ik een kopie gemaakt van het '1.0-pulsemini-superboot' mapje en daarna de 'boot-swap-overclock-v845.img' hernoemt naar 'boot.superboot.img' en deze in het kopie-mapje van '1.0-pulsemini-superboot' vervangen.

zo hoef ik alleen maar het 'superboot-windows.bat' bestandje te dubbelklikken en niet met allemaal
'commando's' te pielen :)

Met dank aan Lasy @ XDA voor de 'boot-swap-overclock-v845.img' btw.

[ Voor 6% gewijzigd door rephazer op 10-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Laatst online: 12-09 22:50
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Ik ben bang dat ik toch echt een probleem heb. Ik had nog niet verteld dat mijn telefoon wel aan wil, niet verder komt dan het Androidje en dan vervolgens niet meer uit te krijgen is. Ik haal dus telkens de batterij er maar uit. Zie helaas dat je bij het installeren de telefoon aan en uit moet doen. Het valt allemaal niet echt mee.

Ik wil Superboot doen. Doe dan eerst de telefoon uit door de batterij los te halen (kan niet anders), doe de tel aan met indrukken onderste vol. knop en rechter knop voorkant. Er verschijnt een zandlopertje, dan superboot windows maar ipv dat mijn telefoon weer opstart, krijg ik deze melding.

C:\Documents and Settings\x hoeksje\Mijn documenten\downloads\1.0-pulsemini-supe
< waiting for device >
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen ik heb wanneer ik een Superboot doe (ook na de batterij eruit te moeten halen) krijg ik geen melding maar blijft hij weer hangen bij het robotje die dit keer steeds opnieuw verschijnt. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
jongeroel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen ik heb wanneer ik een Superboot doe (ook na de batterij eruit te moeten halen) krijg ik geen melding maar blijft hij weer hangen bij het robotje die dit keer steeds opnieuw verschijnt. Iemand een oplossing?
Begin is van vooraf aan met flashen zou ik zeggen.

0.Maak een backup van je sd-kaart (als daar belangrijke dingen op staan)
1.Superboot flashen.
2.Amora recovery flashen.
3.In Amora Recovery je sd-kaart partitioneren (0 MB swap,512 MB ext2,daarna in hetzelfde menu Ext2 > Ext3)
4.Zet de telefoon uit
5.Backup + Rom terug zetten op de sd-kaart (met card reader)
6.In Amora Recovery alles wipen
7.Rom flashen
8.Reboot en geniet

Hoop dat je hier wat aan hebt ,anders moet je de handleiding op pagina 1 gewoon stap voor stap volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

< waiting for device >
Ik vraag mij af of je de drivers wel goed hebt geinstalleerd.
Je kan het eens op een andere manier proberen.

- Download de vodafone rom (holland) van de Huawei site.
- Na het downloaden moet je de 'dload' folder die in het .zip bestand zit uitpakken op de root van je sd-kaart.
- Start de telefoon nu op met de 'end-call' en 'volume-up' knop ingehouden.
- De telefoon zal zichzelf nu weer in fabrieks-stand flashen

Als dat allemaal lukt ben je al een heel eind.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
@Prologic:

Bij de laatste ROM's (vanaf 1.7) heb je de progjes op de CD partitie er niet meer in zitten; je kan dus geen verbinding meer maken tussen de computer en de SD kaart in de telefoon en je kan ook niet meer afspraken en contacten synchroniseren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb de orginele iso in mijn post staan. deze kun je pushen via adb naar je data partitie, dit kun je doen via het commando adb push autorun.iso /data/cdrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
OK bedankt, nog een vraag: ik heb de nieuwe firmware geladen (Maleisisch) en 1.9 geïnstalleerd. Nu kan WiFi niet meer starten - enig idee wat te doen (krijg trouwens bij het starten ook meldingen: Toepassing berichten (in proces com.android.mms) reageert niet - Toepassing Android toetsenbord (in proces com.android.inputmethod.latin) reageert niet).

Edit: nu kom ik ook niet meer verder dan het robotje... maar weer eens helemaal opnieuw beginnen...

[ Voor 12% gewijzigd door theMob op 10-10-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of je de drivers wel goed hebt geinstalleerd.
Je kan het eens op een andere manier proberen.

- Download de vodafone rom (holland) van de Huawei site.
- Na het downloaden moet je de 'dload' folder die in het .zip bestand zit uitpakken op de root van je sd-kaart.
- Start de telefoon nu op met de 'end-call' en 'volume-up' knop ingehouden.
- De telefoon zal zichzelf nu weer in fabrieks-stand flashen

Als dat allemaal lukt ben je al een heel eind.

Succes
Goed, dat ga ik proberen. Er staat niks op mijn sd kaart dus ook geen root. Moet ik er gewoon een map opzetten genaamd / ? (ben ontstellend noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
Je download het .zip bestand van de Huawei site 'V845 V100R001NLDC02B 220(Holand Vodafone)'

Als je deze op je computer hebt staan dubbelklik je op het zipbestand en sleep je de folder 'dload' op je
sd-kaart. (de folder dus niet alleen de inhoud)

Overigens staat er in de .zip file ook een readme (mocht het niet duidelijk zijn)

Hierna stop je de sd-kaart in de telefoon en hou je de knoppen 'power' 'end call' en 'volume-up' ingedrukt.

Als het goed is kom je nu in een venster waarin de telefoon zelf het bestand gaat flashen naar de fabrieks-instelling.

Is dit eenmaal gelukt kun je beginnen met rooten/flashen enz. (zie 1ste topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
@ Prologic,

Heb je al eens een kijkje genomen bij de TCT rom op XDA?

Die persoon heeft een aantal toevoegingen gedaan,waaronder swap support.
Aangezien we nu eigenlijk gewend zijn om een sd-kaart te partitioneren zonder swap heb jij
enig idee of 'swap support' een toegevoegde waarde heeft?

Ik heb de rom een tijdje geprobeert,maar heb een beetje het gevoel dat het meer voor een ander toestel is.
Het is dan ook een soort van 'universele' rom met aardig veel toevoeging,waarvan ik eigenlijk alleen de
'voice search' erg handig vond.

Deze heb ik gelukkig ook los gevonden (voor 2.1) en werkt ook goed op jouw rom :)
Ik weet niet of ik deze hier mag linken (anders haal ik het weer weg),maar voor de liefhebbers :

Voice search 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Zero
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 11:31
hallo,

ik heb net de nieuw versie 1.9 met de green modV3 geinstaleerd op mijn telefoon en hij werkt prima
alleen als ik naar de zwart taakbalk kijk en daar kompt texst op te staan is de texst ook zwart (dus niet te lezen) mijn vraag is kan ik dit probleem ook op lossen

alvast bedankt,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
probeer greenmod V5 is als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:29:
probeer greenmod V5 is als je wilt.
Zojuist geflashd: taakbalk is wit en heb progress bar in de browser is rood, en veel meer rode onderdelen.

Is dit wel een green-mod ? Denk haast dat het een red-mod is, of dat het flashen niet goed gegaan is.

Edit: flashen is niet goed gegaan: ERROR:Can't find update script ... Installation aborted.

Green-ModV5.zip is dus niet in orde :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 10:08 . Reden: Refrash info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nieuwe greenmod online probleem gevonden.

[ Voor 92% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-10-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:08:
Thanx. Deze werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Zero
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 11:31
Bedankt deze werkt prima

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
Hallo,

Sinds 1.9 staat de pc-suite niet meer op mijn phone.
Kan iemand dat posten? :*)

Alvast dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
willemanleersum schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
Hallo,

TWFpa2Vs schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:00:
ik heb de orginele iso in mijn post staan. deze kun je pushen via adb naar je data partitie, dit kun je doen via het commando adb push autorun.iso /data/cdrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
willemanleersum schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
Hallo,

Mag ik het programma SwiFTP aanraden:

http://www.appbrain.com/app/swiftp-ftp-server/org.swiftp

Verbinding met je toestel via Wifi. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:08:
Werkt ook hier prima!!! _/-\o_

Is het een idee om deze mod de "blackmod" te noemen, dekt mijn inziens meer de lading ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@prologic:
Ik ben nu een paar maanden een tevreden gebruiker van je 1.2 rom. Alleen nu zit ik voor mijn werk in Rusland wil ik een ad hoc verbinding maken met mijn laptop. Ik wil graag even wat bankzaken regelen met de App omdat ik dat stomme kastje vergeten ben.

Nu heb ik dit artiekel gevonden: http://www.wissamidrissi....oid-phone-to-your-ad.html
Voor ik verder ga moet ik er wel even bij zeggen dat ik in dit artikel niet kan vinden of het hier om Android 2.1 gaat. Maar aan de directory structuur te zien lijkt het te kloppen.

Maar ik kan tiwlan.ini niet vinden in de telefoon. Nou is mijn vraag heb jij deze eruit gehaald uit de rom of heeft het er niet in gezeten? En natuurlijk kan ik deze weer terug zetten?

Mvg, Martijn

BTW "Conectifity" lijkt niet te werken met Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Deze heeft er nooit ingezeten.
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:49:
@prologic:
Ik ben nu een paar maanden een tevreden gebruiker van je 1.2 rom. Alleen nu zit ik voor mijn werk in Rusland wil ik een ad hoc verbinding maken met mijn laptop. Ik wil graag even wat bankzaken regelen met de App omdat ik dat stomme kastje vergeten ben.

Nu heb ik dit artiekel gevonden: http://www.wissamidrissi....oid-phone-to-your-ad.html
Voor ik verder ga moet ik er wel even bij zeggen dat ik in dit artikel niet kan vinden of het hier om Android 2.1 gaat. Maar aan de directory structuur te zien lijkt het te kloppen.

Maar ik kan tiwlan.ini niet vinden in de telefoon. Nou is mijn vraag heb jij deze eruit gehaald uit de rom of heeft het er niet in gezeten? En natuurlijk kan ik deze weer terug zetten?

Mvg, Martijn

BTW "Conectifity" lijkt niet te werken met Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:09:
Deze heeft er nooit ingezeten.

[...]
Bedankt voor het antwoord dan moet ik nog even verder kijken. Grt Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
Ik heb het voor elkaar gekregen d.m.v. autorun.iso
Hierna gepusht d.m.v. de SDK datamanager. :)

Weet iemand trouwens hoe ik droid explorer aan de praat kan krijgen met mijn vf845?
Bij mijn vind die mijn device niet :-(

[ Voor 39% gewijzigd door willemanleersum op 12-10-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Is er een significant verschil te bemerken als je je 845 overclockt?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rephazer schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:54:
Je download het .zip bestand van de Huawei site 'V845 V100R001NLDC02B 220(Holand Vodafone)'

Als je deze op je computer hebt staan dubbelklik je op het zipbestand en sleep je de folder 'dload' op je
sd-kaart. (de folder dus niet alleen de inhoud)

Overigens staat er in de .zip file ook een readme (mocht het niet duidelijk zijn)

Hierna stop je de sd-kaart in de telefoon en hou je de knoppen 'power' 'end call' en 'volume-up' ingedrukt.

Als het goed is kom je nu in een venster waarin de telefoon zelf het bestand gaat flashen naar de fabrieks-instelling.

Is dit eenmaal gelukt kun je beginnen met rooten/flashen enz. (zie 1ste topic)
Ik heb nu meerdere keren geprobeerd het bestand down te loaden maar ik kan dubbelklikken wat ik wil maar er unzipt helemaal niks. Niet in XP niet in Windows 7. Winzip herkent het bestand ook niet als zipbestand. Doe ik nou iets fout? Ik heb wel dat Holand-bestand he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

willemanleersum schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:32:
Ik heb het voor elkaar gekregen d.m.v. autorun.iso
Hierna gepusht d.m.v. de SDK datamanager. :)
Zou je kunnen uitleggen hoe je dit heb gedaan?
Ik snap dit echt niet 8)7

Ps. Net ff green framework erop gezet..echt mooi is deze _/-\o_
Salmon

[ Voor 9% gewijzigd door Salmon op 17-10-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
@Salmon.

1. download de Android SDK.
2. open de map /tools
3. draai ddms.bat
4. Sluit je telefoon aan en zorg ervoor dat de fout-opsporing aanstaat (controle: instellingen/toepassingsinstellingen/ontwikkeling/)
5. Ga in de Dalvik Debug Monitor naar device/ en kies dan voor File Explorer.
6. Plaats daarna autorun.iso in de telefoonmap : data/cdrom.

Nu doet pc-suite het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All, ben ik de enige die een V845 heeft waarvan de zogenaamde earpiece (speaker achter de gleuf boven aan voorzijde) niet meer werkt? Ik heb van alles gedaan (rest instellingen, andere ROM, etc.), maar krijg het niet meer werkend dus ik vermoed een defect speakertje (alhoewel deze nog wel een weerstand aangeft op multimeter) of dat telefoon denkt dat koptelefoon altijd ingeplugd is. Lullig is dat zo'n speakertje 5 cent kost, maar nergens kan kopen en ik geen garantie can claimen vanwege sim-unlock, bootlaoder en custom ROM :(. Weet iemand nog een idee of alternatief? Alvast dank! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic, is er een probleem met de 1.9 versie als je een geheel nieuwe ROM flash/install doet. Dus eerst alles wipen, daarna SD card 512 ext3 partitie, om als laatste alleen ROM 1.9 erop te zetten. Na opstarten en dan de "first time config/startup wizard" te hebben doorlopen, krijg ik een zwart scherm (dus geen launcher). Kan dus geen enkele app starten (en ook al kan dat wel, dan is Wifi nog niet geconfigureerd). Je komt dan gewoon niet verder en kan er niets op dat moment niets mee. Op mijn andere toestel heb ik het anders aangepakt door 1.9 over 1.6.2 heen te flashen en dat is wel goed gegaan. Mogelijk een issue met kale install van 1.9 ROM (ook op XDA las ik een melding)?!?!? Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All,

Jaja..... het wordt beter met de V845 aangezien er een Froyo beta (CMI_beta2.zip) is op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809694

Eerst alles wipen en na de beta ook nog even de optical touchpad update (pagina 2 op forum a CMI_no_optical_dpad_update.zip) installeren anders freezed de v845 constant. Nog niet alles werkt, maar dit ziet er hoopvol uit!

Voor de defecte earpiece heb ik vervanger gevonden (Xperia X1 earpiece) die hopelijk past en werkt. Ziet er hetzelfde uit maar kost helaas incl. verzending 9,95 :(op mobielbereikbaar.nl). Ach als het dadelijk dan werkt, is het mooi meegenomen.

groeten en succes met testen :).
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Kijk dit is nou een goed bericht :)

Verder zijn er nog aardig wat problemen (ook genoeg verholpen); de grootste nu is WiFi die het niet doet.
Zelf wacht ik nog wel even totdat alles stabiel draait en dan gooi ik hem er ook op :D

Ze zeggen ook dat 2.2 beter draait dan 2.1 OC naar 671 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
yes, Froyo! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JD_1971 zou je even kunnen laten weten dan of het gelukt is met die speaker ;) Een vriend van mij heeft namelijk zijn 845 vele keren laten vallen waardoor zijn speaker ook kapot is.

En hopelijk werkt die 2.2 rom snel naar behoren :) Ik ben echt benieuwd. Want een officiele update naar 2.2 van Huawei zal nooit komen lijkt me?

En ik las in dat topic van XDA dat flash nooit zal gaan werken op de 845 door de processor o.i.d. Is daar geen oplossing voor? Want anders heeft Froyo voor mij niet zoveel nut....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@The Fame, Even voor de duidelijkheid is het niet de hoofd speaker aan achterzijde, maar de "oor" speaker achter de geluf aan voorzijde. Uiteraard koppel ik mijn bevinding (ik hoop ergens deze week) terug op dit forum. Wat betreft Flash 10, deze schijnt niet te werken vanwege CPU (ARM v6 t.o.v ARM v7) naar ik begreep. Op zich kan je gewoon de FroYo flashen op je V845 met optical "fix" (nog steeds probleem als je op optical dpad drukt) om zo eens een glimp te werpen. Succes allemaal en jullie horen nog van me ;). JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:15:
En ik las in dat topic van XDA dat flash nooit zal gaan werken op de 845 door de processor o.i.d. Is daar geen oplossing voor? Want anders heeft Froyo voor mij niet zoveel nut....
2.2 is veel sneller voor van alles, dus los van Flash is het best nuttig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even todat Wifi het doet, en het geluid werkt. En dan ga ik die 2.2 rom maareens proberen. Alleen je moet wel alles dus wipen zodat je al je contacten+apps+smsjes kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:46:
Ik wacht nog even todat Wifi het doet, en het geluid werkt. En dan ga ik die 2.2 rom maareens proberen. Alleen je moet wel alles dus wipen zodat je al je contacten+apps+smsjes kwijt bent?
contacten staan volgens mij bij Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:33:
[...]

contacten staan volgens mij bij Google?
En je apps bij AppBrain :)
En je SMSjes kan je automatisch laten backuppen in je GMail. ( http://www.appbrain.com/app/sms-backup/tv.studer.smssync )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@ALL (maar speciaal voor @The Fame),

De perfecte vervanger voor een defecte V845 earspeaker (speaker achter de bovenste gleuf aan voorzijde) is de "Xperia X1 earpiece" die precies even groot is en dus past. Incl. verzending komt het op 9,95 (besteld op mobielbereikbaar.nl in 2 werkdagen).

Dus ik kan weer vooruit met de V845 die overige zeer eenvoudig uit te (de)monteren is. Vrij degelijke constructie wat ik gezien heb..

Zo nu maar wachten op de FroYo ROM ;).

Groeten
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD_1971 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:27:
@ALL (maar speciaal voor @The Fame),

De perfecte vervanger voor een defecte V845 earspeaker (speaker achter de bovenste gleuf aan voorzijde) is de "Xperia X1 earpiece" die precies even groot is en dus past. Incl. verzending komt het op 9,95 (besteld op mobielbereikbaar.nl in 2 werkdagen).

Dus ik kan weer vooruit met de V845 die overige zeer eenvoudig uit te (de)monteren is. Vrij degelijke constructie wat ik gezien heb..

Zo nu maar wachten op de FroYo ROM ;).

Groeten
JD1971
Thanks _/-\o_ ik zal het doorgeven.

Inderdaad, hopelijk komt de froyo rom beetje snel.
Nog een klein vraagje aan jullie allen: Hebben jullie een vodafone abbonement afgesloten? Ik gebruik nu namelijk de zorgeloos internet blox (prepaid). Maar deze is erg langzaam. En ook is mijn wifi op laptops/pc thuis erg snel, en op mijn 845 duurt elke pagina laden best lang. Zou overclocken daarvoor helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@The Fame, Ik heb de mijne ge-unlockt en maak gebruik van mijn SimYo abbo zonder internet omdat ik thuis en op mijn werk gebruik kan maken van Wifi internet access. Zit er wel over te denken om zo'n abbo te nemen, maar voorlopig ben ik nog nergens echt tegenaan gelopen omdat ik een "internet licentie :)" op Co-pilot heb voor navigatie met EU map op SD card. Overklokken zal geen verschil maken verwacht ik, maar je kan je telefoon eens wipen en kijken of er dan verschil is. Maar ook dan zal internet via Wifi op PC/laptop sneller reageren/werken dan op een smartphone. Succes! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden 1.8 geinstalleerd. Blijkbaar is daar iets niet goed gegaan want bij het opstarten blijft de telefoon hangen bij het laden. Ik kom niet verder dan het Androidje. een nieuwe rom erop zetten lukt ook niet, vermoedelijk omdat ik de telefoon alleen maar kan uitschakelen door het verwijderen van de batterij.
Nu suggereerde iemand dat ik waarschijnlijk problemen had met de drivers en dus maar de rom van de Huawei-site moest halen.

Dat heb ik gedaan. Probleem; de software wou niet unzippen.
Een paar dagen later wou ik het weer proberen maar... Huawei heeft de software niet meer op de site staan.

Sterker nog, volgens Huawei moet ik met mijn telefoontje naar Vodafone.
Hmmmpfff. Ik vermoed dat ze bij Vodafone niet blij met mij zullen zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik aan die vodafone software kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Guppekopstra, Heb je al alles gewiped? Dit kun je doen door telefoon UIT te zetten en dan Volume UP en Bel toets ingedrukt te houden en daarna telefoon aan te zetten. Zodra zandloper zichtbaar is, mag je de toetsen loslaten. Na enige tijd kom je in een menu groen letters. Daar even onder de wipe functie (kan je heen gaan via optical dpad) alles wipen incl. sd kaart (alle wipe opties 4 a5 uit mijn hoofd doorlopen). Daarna met volume down toets terug naar hoofdmenu om SD kaart formateren zoals aangegeven is in de install manual (eerst EXT2 partitie met 0mb swap en 512Mbyte ext2, na formateren ext2 naar ext3 optie kiezen). Daarna telefoon opnieuw opstarten en kijken of hij nu verder gaat. Nog wel een punt van aandacht omdat je de custom ROM ZIP files NIET hoeft uit te pakken (geldt mogelijk ook de originele ROM!), maar gewoon direct kan flashen als een optie in bovengenoemde menu!! Succes en anders kom je gewoon een keertje bij me langs in (net onder Eindhoven)! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yessssss, wat is dit leuk joh, ik klooi wel eens wat met computers maar met telefoontjes was ik nog nooit bezig geweest. Nu ga ik proberen die laatste rom erop te zetten. Voor nu: bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:12:
[...]

Nog een klein vraagje aan jullie allen: Hebben jullie een vodafone abbonement afgesloten? Ik gebruik nu namelijk de zorgeloos internet blox (prepaid). Maar deze is erg langzaam. En ook is mijn wifi op laptops/pc thuis erg snel, en op mijn 845 duurt elke pagina laden best lang. Zou overclocken daarvoor helpen?
Ik heb in het begin Vodafone Prepaid gebruikt in de V845. Internet was gewoon echt snel.
Nu heb ik hem laten unlocken en heb een KPN abonnement er in met onbeperkt internet, maar dit internet is vele malen trager dan die van Vodafone.
En dat klopt ook wel als je naar de specs van Vodafone en KPN kijkt. Vodafone biedt max 7.2 Mbps aan en KPN 786 Kbps (ofzo).
Wifi op V845 is ook snel. Alleen sinds v1.9 heb ik af en toe wel het idee dat ook dit langszaam is. Maar als ik dan met Advance Taskkiller de boel opschoon, werkt het weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD_1971 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:39:
@Guppekopstra, Heb je al alles gewiped? Dit kun je doen door telefoon UIT te zetten en dan Volume UP en Bel toets ingedrukt te houden en daarna telefoon aan te zetten. Zodra zandloper zichtbaar is, mag je de toetsen loslaten. Na enige tijd kom je in een menu groen letters. Daar even onder de wipe functie (kan je heen gaan via optical dpad) alles wipen incl. sd kaart (alle wipe opties 4 a5 uit mijn hoofd doorlopen). Daarna met volume down toets terug naar hoofdmenu om SD kaart formateren zoals aangegeven is in de install manual (eerst EXT2 partitie met 0mb swap en 512Mbyte ext2, na formateren ext2 naar ext3 optie kiezen). Daarna telefoon opnieuw opstarten en kijken of hij nu verder gaat. Nog wel een punt van aandacht omdat je de custom ROM ZIP files NIET hoeft uit te pakken (geldt mogelijk ook de originele ROM!), maar gewoon direct kan flashen als een optie in bovengenoemde menu!! Succes en anders kom je gewoon een keertje bij me langs in (net onder Eindhoven)! JD1971
Verdorie, het leek alsof alles goed ging. Ik heb de hele riedel aan instellingen doorlopen maar aan het einde van de rit sloeg het beestje gewoon uit. Zwart scherm dus. Ik moet zeggen dat ik nu echt wel in een dip raak. Eindhoven is wel verrekte ver van Drenthe verwijderd. Aan de andere kant moet ik toevallig dit weekend wel in Eindhoven zijn dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:25:
[...]

Verdorie, het leek alsof alles goed ging. Ik heb de hele riedel aan instellingen doorlopen maar aan het einde van de rit sloeg het beestje gewoon uit. Zwart scherm dus. Ik moet zeggen dat ik nu echt wel in een dip raak. Eindhoven is wel verrekte ver van Drenthe verwijderd. Aan de andere kant moet ik toevallig dit weekend wel in Eindhoven zijn dus...
Zelfs mij is het gelukt :P
Maar waar sloeg het precies vast? Bij welke stap was je..
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:22:
[...]

Ik heb in het begin Vodafone Prepaid gebruikt in de V845. Internet was gewoon echt snel.
Nu heb ik hem laten unlocken en heb een KPN abonnement er in met onbeperkt internet, maar dit internet is vele malen trager dan die van Vodafone.
En dat klopt ook wel als je naar de specs van Vodafone en KPN kijkt. Vodafone biedt max 7.2 Mbps aan en KPN 786 Kbps (ofzo).
Wifi op V845 is ook snel. Alleen sinds v1.9 heb ik af en toe wel het idee dat ook dit langszaam is. Maar als ik dan met Advance Taskkiller de boel opschoon, werkt het weer super.
Waar ik nu ben heb ik alleen G, en dan heb ik 0,2 mb/s.
Maar ik zal morgen eens kijken als ik 3g dekking hebt. En sowieso is die internet prepaid bundel van mij maar tot 3,6 Mbps.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Guppekopstra, Zoals The Fame al vraagt kan je even exact aangeven waar het misging zodat we je nog kunnen helpen op afstand :). Uiteraard staat de invitatie om naar mij toe te komen (m.u.v. dit en volgend weekend ivm mijn verjaardag en weekendje weg -> :( sorry!). Mogelijk iemand anders in de buurt die je tot die tijd van dienst kan zijn? Eventueel mag je zodra je me vertrouwd en tel. contact gehad hebben evoor uitwisselen van gegevens, je de v845 naar mij toesturen alleen dan wel aangetekend en verzekerd waarbij een retourtje ongeveer € 16,- kost (verzekerd en aangetekend om verliespost problemen te voorkomen!). Uiteraard kan ik ook geen garanties geven. Maar ben je nog terug geweest naar de toko die je telefoon aangepast heeft, daar heb je toch voor betaald en je kan hen toch aangeven dat het niet werkt zodat ze de stappen kostenloos nogmaals doen en je daar ter plekke test. Of ben je daar al geweest?!?! Gr, JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik ben al bij de gsm-boer geweest. Hij heeft er geen zin in. Het installeren van de customrom was mijn eigen risico dus, ja... typisch geval van jammer.

Maar goed, nog even precies de beschrijving van wat ik doe en waar het fout gaat.
Na het uitvoeren van de wipe-handleiding start ik de telefoon. Dat gaat goed.
Vervolgens pin, schakel dataservice in, kalibratie, druk op oproep om alles af te sluiten. de telefoon sluit af, ik druk op de aan-knop dan start de telefoon wel op maar heb ik, afgezien van het bovenste balkje met tijd/ontvangst een zwart scherm. Het maakt vervolgens niks uit op welke knop ik druk, geen enkele geeft reactie. Het enige wat ik dan wel kan, is afsluiten. Maar doe ik dat, dan blijkt dat ik weer bij af ben. Hij blijft weer eindeloos hangen bij het Androidmannetje.

Edit: ik heb gelukkig net iemand in de buurt gevonden. Hopelijk kan die er chocola van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
het klinkt alsof je launcher ontbreekt. weet iemand de versie van launcherpro verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:21:
het klinkt alsof je launcher ontbreekt. weet iemand de versie van launcherpro verlopen is?
eerder alsof een launcher ontbreekt: ik had dit ook nadat ik launcher pro er af had gegooid.
Voordat het er af was, en wel verlopen kreeg ik elke keer de melding dat het verlopen was en werd er een browser geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Guppekopstra,

MOOI, aangezien dit geen probleem is namelijk :), heb ik ook gehad na het flashen van de laatste MR Edition 1.9 ROM en daar ook een reactie op gegeven.
@Prologic, is er een probleem met de 1.9 versie als je een geheel nieuwe ROM flash/install doet. Dus eerst alles wipen, daarna SD card 512 ext3 partitie, om als laatste alleen ROM 1.9 erop te zetten. Na opstarten en dan de "first time config/startup wizard" te hebben doorlopen, krijg ik een zwart scherm (dus geen launcher). Kan dus geen enkele app starten (en ook al kan dat wel, dan is Wifi nog niet geconfigureerd). Je komt dan gewoon niet verder en kan er niets op dat moment niets mee. Op mijn andere toestel heb ik het anders aangepakt door 1.9 over 1.6.2 heen te flashen en dat is wel goed gegaan. Mogelijk een issue met kale install van 1.9 ROM (ook op XDA las ik een melding)?!?!? Groeten JD1971
De oplossing met MR Edition ROM is wat lastig, vandaar dat ik bij wijze van test op 1 toestel ben ik overgestapt op een andere ROM (XDA developers) die me ook bevalt. Dus om je op weg te helpen even het volgende doen:

- Zet telefoon uit!

- Zet telefoon aan en druk VOLUME UP en OPNEEM toetsen in (zoals je al eerder gedaan hebt) en laat ze los na zandloper om vervolgens in groene menu te komen

- Eerst weer telefoon "leeg" maken door alle stappen doorlopen (Wipen en SD formateren Ext2->Ext3, enz.)! Zie mijn vorige reactie voor de exactere stappen, MAAR nu niet een ROM flashen!

- Download op je PC de volgende XDA ROM (ZIP FILE): http://www.mediafire.com/?bq0pj5ecepw4w2f

- Haal microSD uit telefoon en stop in PC om de ZIP gewoon 1op1 op je microSD kaart te kopieren

- Zet telefoon aan en druk VOLUME UP en OPNEEM toetsen in (zoals je al eerder gedaan hebt) en laat ze los na zandloper om vervolgens in groene menu te komen

- Flash de ROM (zip file)

- Nu werkt het allemaal weer! Voor meer info even aanmelden bij XDA en reactie in volgende topic doorlezen voor eventuele tweaks! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802893

Succes! JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Dit is dus waarom ik ZEAM gebruik. Maar uit dit verhaal maak ik dan op dat ik na een hardreset alsnog de L*L ben. Wanneer komt 1.9.1 met ZEAM uit :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nog nooit een andere rom geprobeerd. Is deze wel een van de beste of zijn er meer aanraders?

Ook is mijn knopje om het scherm mee te (un)locken niet helemaal normaal meer. Hij werkt maar af en toe. Meer mensen met dit probleem ;w ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt JD1971 hij draait! En draait ie dus ook echt he.
Wat een bevalling zeg. Bedankt voor je geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Guppekopstra,Graag gedaan en jij kan nu voortaan ook zelfstandig de telefoon updaten of van andere ROM voorzien! Maar alle credits gaan toch uit naar de custom ROM makers als Prologic, Wildgunman, Tella, etc.. Aangezien zij ons in staat stellen om een alternatief te maken en deze met ons te delen incl. begeleidende info hoe dit te doen. Ook een tweakers community helpt aangezien iedereen informatie met elkaar kan delen aangezien we allemaal tegen andere problemen aanlopen en vragen hebben soms met antwoorden. Maar je mag nog altijd afreizen naar Eindhoven of lager :). Succes met je nieuwe ROM, maar probeer ook een nieuwe Prologic versie in de toekomst anders krijg ik mogelijk ruzie met hem :) en dat wil ik niet! Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je krijgt geen ruzie met mij hoor :) ik zal een 1.9.1 uploaden met een andere launcher erin. ik denk ook niet dat er nog een nieuwe prologic rom komt aangezien er een hoop mensen nu met goed werk bezig zijn en de 2.1 rom wel zo goed als af is nu.

Zag dat een aantal mensen op XDA ook met Froyo bezig waren dus komt helemaal goed met dit toestel.

[ Voor 58% gewijzigd door TWFpa2Vs op 29-10-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic, Dank voor de toezegging 1.9.1 (met extra of alternatieve launcher). Maar wat betreft FroYo, dat hangt op dit moment op de juiste Wifi driver. Als die niet gevonden wordt, ben ik er bang voor dat het niet zinvol is om uit te brengen. En inderdaad zijn er nu verschillende ROM bakkers actief die images maken voor verschilllende doch aanverwante Huawei toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hoi Prologic, ik ben het helemaal met je eens, dat jou Rom zo goed als klaar is, dit werkt echt prima.

Eén kleine wens heb ik nog wel, maar ik heb geen idee, hoeveel werk dat voor jou zal betekenen, of dat er een alternatieve manier is om tot mijn wens te komen..
Mijn wens zou dan zijn dat er een alternatieve basic rom komt. Dus een zo'n kaal mogelijke rom. Dit is omdat je dan een heel persoonlijke indeling kan maken van de vodafone 845. Er staan nu een aantal programma's in die ik nooit gebruik en niet kan verwijderen (voor zover ik weet). Ik heb het idee dat dat is omdat ze in de ROM ingebakken zijn.

Welke er van mij wel uit zouden mogen, zijn:
Bestandsmanager
Browser (ik kan Opera mini van harte aanbevelen, echt veel sneller en praktischer)
Calculator (Geomedroid Pro is een leuk alternatief)
Quick Boot
Talk
Voice Dialer
Wekker (Alarm Klock is een aanrader)

Nogmaals, het is een kleine wens waarvan ik niet weet of het uitvoerbaar is :o , dus je mag dit bericht gerust negeren 8)7

P.S. Ik gebruik Zeam nu een aantal weken, en ben er zeer tevreden over, dus die zou je wel mogen gebruiken als launcher wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
auke,

je kunt de apps wel verwijderen dit moet je echter doen voordat je de rom flasht door dus de programma's de vervangen in mijn rom en daarna te signen en te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Werkt niet.

[ Voor 96% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-11-2010 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:03:
auke,

je kunt de apps wel verwijderen dit moet je echter doen voordat je de rom flasht door dus de programma's de vervangen in mijn rom en daarna te signen en te flashen..
Bedankt voor de uitleg _/-\o_
Heb jij toevallig een link voor mij naar uitleg over het signen. Ik ga er nu van uit dat het flashen is wat we nu ook al doen.
Dan nog een vraag. Indien ik deze "kale" rom dan zou flashen over de bestaande rom. Kan ik dan de programma's daarna op de "normale" manier verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Het Signen heb ik inmiddels gevonden. Even zoeken in dit topic was voldoende |:( :o
Het is dus een kwestie van de apk files uit de zip verwijderen, desnoods nieuwe apk erin. Daarna het sign programmaatje even over de zip file halen en er is een nieuwe zip file die zou moeten werken. Ik heb het verder nog niet getest, ook jou nieuwe update nog niet. Reden hiervoor is tijdsgebrek en de market die momenteel zeer slecht werkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
klopt meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,

Je ROM 1.9.5 lijkt niet goed (of ik heb het fout) aangezien deze stopt gedurende verificatie slag om vervolgens onderstaande foutmeldingen te geven:

Installing update...
E:Syntax error in update script

Installation aborted.

Mogelijk moet je eerst 1.9 erop hebben staan aangezien ik nu een andere ROM had.

Groet,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hee JD_1971 en Prologic

Ik ben de hele middag al aan het knoeien en krijg de zelfde foutmelding. Helaas lukt het mij nu niet meer om eén van Prologic versie's er op te krijgen. Bij alle oude versie's krijg ik nu de zelfde foutcode. Het is mij nu gelukt om die van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802893 er op te krijgen. Maar verder helemaal niks meer. Helaas bevalt die versie mij niet zo goed.

Niet leuk :|

edit 1: 1.8 is nu bezig te installeren. Dit na die van xda developers er nogmaals op te hebben gezet en geen wipe te hebben gedaan.

edit 2: 1.9.5 weigert en 1.9 nu ook.

edit 3: Nogmaals 1.8 erover gezet. Geen wipe wel even uit en weer aan. nu installeert 1.9 wel.

Brr. die 1.9.5 doet rare dingen, maar ik ben blij dat ik weer zover ben :) Nu nog even doorstarten 8)

edit 4: Werkt allemaal nog niet zo lekker, diverse processen die vastlopen, waaronder market. Nu weer een wipe gedaan, maar helaas nu het probleem met het zwarte scherm en launcher pro.

edit 5:Na nogmaals een wipe, wissen van ext partitie en nogmaals 1.9 installeren werkt alles weer zoals het zou moeten. Nu alles weer opnieuw configureren.

[ Voor 49% gewijzigd door Auke op 02-11-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Oke ik zal er naar gaan kijken ik moet alleen eerst even me eigen 845 toestel binnen krijgen. Daarna ga ik kijken of ik dezelfde wifi fix kan inbouwen zoals die ook in andere roms zitten.

Zal nog eventjes duren dus voordat versie 1.9.5 online komt. Bedankt voor het testen!
JD_1971 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:04:
@Prologic,

Je ROM 1.9.5 lijkt niet goed (of ik heb het fout) aangezien deze stopt gedurende verificatie slag om vervolgens onderstaande foutmeldingen te geven:

Installing update...
E:Syntax error in update script

Installation aborted.

Mogelijk moet je eerst 1.9 erop hebben staan aangezien ik nu een andere ROM had.

Groet,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic en Auke, ik heb na het "probleem" met 1.9.5. ROM nog een test gedaan met 1.9 ROM en kan net als Auke ook deze niet meer installeren (zelfde probleem). Ik zag dat de ROM 1.6.2 op de download site ongeveer 100 Mbyte is maar opvolgende versies (1.7, 1.8, 1.9 en 1.9.5) zo rond de 65 Mbyte. Toch heb ik een tijdje terug de 1.9 ROM (na wipe) kunnen installeren alleen kwam de launcher niet op ("zwart scherm" probleem). Daarom heb ik toen even mijn heil gezocht in een alternatieve ROM (The Celestial Theapot) om gisteren weer terug te switchen naar jouw 1.9.5. ROM. Mogelijk dat deze TCT ROM iets gezet heeft waar de Prologic ROM tijdens install tegenaan loopt?!?!?! Ik hoop dat je iets hebt aan deze info! Alvast dank voor je effort, Mvg JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact dezelfde ervaring als JD1971. Heb de boel nu wel weer werkend op v1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik kwam nog een leuke skinmod tegen. Een batterij icon met percentage en kleur indicatie van hoe vol de batterij nog is.

http://www.4shared.com/ge...theme_colorful_batte.html

als een zip flashen.

Voorbeeld hier te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/3994/snap20101012162031.png

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=795169

Edit1: Advies, installeer eerst de green mod (zie bericht 4 van deze topic). Dit ivm witte letters/cijfers op zwarte balk.
Edit 2: In het topic waar de skinmod gevonden wordt staan nog een aantal mogelijkheden o.a:
White clock - changes the clock color to white, for dark bars (niet door mij getest)
http://www.4shared.com/file/9LFWviz_/white_clock.html
Note: after the clock color installation the boot takes long, dont panic!
Edit 3: Om de batterij mod in een witte notificatie bar te krijgen is misschien dit een mogelijkheid.
Espresso theme with vanilla bar, colorful battery and fancy fly animation
http://www.4shared.com/fi...anilla_theme_CB_fly_.html (niet door mij getest(

[ Voor 68% gewijzigd door Auke op 05-11-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh die ga ik gelijk proberen :) Thanks!

Nog even een ander vraagje.
Welk keyboard gebruiken jullie? Ik heb nu SlideIT, maar dat werkt niet echt optimaal met het touchscreen. En ik sommige applicaties bedekt het toetsenbord de textinput zodat je niks ziet..

Edit:
Auke schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:58:
Ik kwam nog een leuke skinmod tegen. Een batterij icon met percentage en kleur indicatie van hoe vol de batterij nog is.

http://www.4shared.com/ge...theme_colorful_batte.html

als een zip flashen.

Voorbeeld hier te vinden:

[afbeelding]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=795169
Als ik die probeer, werkt hij wel. Maar de tijd die zegmaar rechts staat bovenin. Is ook zwart waardoor je dat niet kan lezen?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik had eerst al de green mod, die op de eerste pagina van dit topic staat, geïnstalleerd. Je hebt dan al een zwarte balk met witte letters. In bovenstaande post heb ik nog een en ander aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Auke op 05-11-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:58:

Nog even een ander vraagje.
Welk keyboard gebruiken jullie? Ik heb nu SlideIT, maar dat werkt niet echt optimaal met het touchscreen. En ik sommige applicaties bedekt het toetsenbord de textinput zodat je niks ziet..
Ik heb ook slideIt. Bevalt redelijk, maar toch wel vaak fout. Ben nu met SwiftKey toetsenbord bezig. Lijkt mij beter te bevallen. Fouten worden beter hersteld. En woorden beter " voorspeld ".

[ Voor 15% gewijzigd door Auke op 06-11-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Testers nodig

Vodafone 845 Mr Edition v1.9.5
  • replaced kernel with Kallt_kaffe version OC_633 version (Thanx Kallt_kaffe)
  • fixed wifi problems (Thanx Kallt_kaffe)
  • Added tun.ko module for OpenVPN
  • updated youtube
Eerst een nandroid backup maken en daarna een full wipe (zelf niet getest mijn eigen vodafone 845 nog niet terug)
DOWNLOAD

[ Voor 13% gewijzigd door TWFpa2Vs op 08-11-2010 07:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste