Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:50:
Testers nodig

Vodafone 845 Mr Edition v1.9.5
  • replaced kernel with Kallt_kaffe version OC_633 version (Thanx Kallt_kaffe)
  • fixed wifi problems (Thanx Kallt_kaffe)
  • Added tun.ko module for OpenVPN
  • updated youtube
Eerst een nandroid backup maken en daarna een full wipe (zelf niet getest mijn eigen vodafone 845 nog niet terug)
DOWNLOAD
Ik zou hem graag testen. Maar na de ellende van de vorige keer durf ik dit even niet overdag op mijn werk te doen, doe het vanavond wel.

Die fix voor de wifi problemen, is die ook los te verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
als je een nandroid maakt kun je zo terug? ik heb ook een 1.9.1 online gezet met de laatste launchepro.
de wifi fix komt niet los online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:43:
als je een nandroid maakt kun je zo terug? ik heb ook een 1.9.1 online gezet met de laatste launchepro.
de wifi fix komt niet los online.
nandroid backup gemaakt.
1.9.5 geprobeerd te flashen:
- error: "set_perm 0 0 0666 SYSTEM:/wifi/wpa_supplicant.conf" -> "Installation aborted."

Ga nu de backup maar weer snel terug zetten en hopen dat alles weer werkt ...
[edit: backup is terug gezet. Alles werkt weer. Had ik Nandroid Backup maar eens eerder gebruikt ;) ]

v1.9.5 is dus even een NO-GO

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Foutmelding gevonden nieuwe 1.9.5 online

DOWNLOAD

[ Voor 81% gewijzigd door TWFpa2Vs op 08-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:12:
Foutmelding gevonden nieuwe 1.9.5 online

DOWNLOAD
Deze versie heb ik succesvol kunnen flashen. Ben nu alle basis instellingen weer aan het aanbrengen.
Wifi lijkt als een trein te werken.
Thanx voor deze wederom waardevolle update.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
als het goed is jit nu standaard aangezet en zipalign en overlock tot 633 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb wel interesse in deze gsm, maar als Belg is het niet zo eenvoudig om een te verkrijgen. Zijn er winkels die opsturen naar België? Zoniet, zijn er mensen op het forum die eventueel iets willen doen?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Woon ej ver van de grens? Zo nee, dagje shoppen in NL. Vodafone winkel binnenstappen en kopen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:50:
Woon ej ver van de grens? Zo nee, dagje shoppen in NL. Vodafone winkel binnenstappen en kopen.
En laten unlocken, anders heb je er nog steeds niks aan.

Maareh, lets go on topic

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die Bruine schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:50:
Ja, dat is het probleem. Ik woon tegen Frankrijk...

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
kun je hem in belgie of frankrijk niet gewoon krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al lange tijd niks meer gehoord over de 945...
Ik las wel ergens dat hij sowieso nietmeer in het VK uitgebracht zou worden (ivm concurrentie van de Orange San Fransisco). Nu hopen dat hij in Europa nog uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off-topic maar wil iemand de apn settings van t-mobile posten? heb er nu 3 verschillende geprobeerd geen een werkt :( krijg wel 3g icoontje in beeld en pijltje voor uitgaand doet het wel maar inkomend helaas niet, krijg netwerkfout.

ps. net 1.9 geupdate met een full wipe werkt prima verder. wellicht later 1.9.5

** update: sim kaart van de vrouw erin (ook t-mobile) terug naar de mijne, wifi aan en uit en tada het werkt nu ineens wel... echt te vaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Hoe staat het met battery-life als je 1.9.5 draait. Zorgt de overclocking nog voor een kortere batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:23:
Beetje off-topic maar wil iemand de apn settings van t-mobile posten? heb er nu 3 verschillende geprobeerd geen een werkt :( krijg wel 3g icoontje in beeld en pijltje voor uitgaand doet het wel maar inkomend helaas niet, krijg netwerkfout.

ps. net 1.9 geupdate met een full wipe werkt prima verder. wellicht later 1.9.5
http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/
En dan letterlijk overnemen, dus ook hoofdletters waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Li0nHeart schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:46:
Hoe staat het met battery-life als je 1.9.5 draait. Zorgt de overclocking nog voor een kortere batterijduur?
Als je de juiste profielen instelt, dan verleng je aanzienlijk de accuduur.
bijv. op halve frequentie draaien als het display uit is, dat scheelt al een heel stuk.

Ik twijfel nu of dit wel degelijk de accuduur verlengt. N.a.v. opmerkingen nu eens opgelet en het lijkt dat de accuduur inderdaad verkort wordt door het gebruik van setCPU (display off -> halve freq.).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 13:24 . Reden: twijfel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaard
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 20:30
Hoe kan je de cpu snelheid veranderen van de vodafone 845?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bogaard schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:53:
Hoe kan je de cpu snelheid veranderen van de vodafone 845?
Setcpu downloaden. Tip: zoek via google op "xda setcpu" of downloaden via market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb het gevoel dat Setcpu de batterijduur verkort, dus als je het niet aanzet de batterij langer meegaat. De batterij lijkt vooral veel sneller leeg te lopen als de display niet aanstaat. Dat is bij mij nog wel eens het geval, dus dat ik hem weinig gebruik. Zonder Setcpu heb ik iets van drie dagen accutijd, met Setcpu is hij 's morgens altijd leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kan imand mij op weg helpen bij het installeren van de adb drivers onder XP? Waar vind ik bv de drivers. Heb elk pakket wel geprobeerd dat ik maar kon vinden. Maar onder XP krijg ik het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na 1.9.5 rom een probleem met de YouTube app.
Hij werkte eerst geweldig. Maar ik kreeg vandaag opeens een forse close, en daarna heb ik hem nietmeer opgestart gekregen. Ik blijf maar forse close meldingen geven.
Ik las ergens een oplossing over de cache opschonen, maar het probleem is dat YouTube niet in de rij van toepassingen staat.

Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Die Bruine schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:10:
Kan imand mij op weg helpen bij het installeren van de adb drivers onder XP? Waar vind ik bv de drivers. Heb elk pakket wel geprobeerd dat ik maar kon vinden. Maar onder XP krijg ik het niet aan de praat.
gewoon pc-suite installeren en je hebt automatisch de ADB drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:18:
Ik heb na 1.9.5 rom een probleem met de YouTube app.
Hij werkte eerst geweldig. Maar ik kreeg vandaag opeens een forse close, en daarna heb ik hem nietmeer opgestart gekregen. Ik blijf maar forse close meldingen geven.
Ik las ergens een oplossing over de cache opschonen, maar het probleem is dat YouTube niet in de rij van toepassingen staat.

Iemand oplossing?
niemand over gehoord. je moet de cache gewoon kunnen wissen je moet alleen even het filter op alles zetten ipv gedownload ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope... Had ik al geprobeerd. Ik heb jouw ISO uitgepakt en geïnstalleerd maar hij doet niets. Android 1.0 gevonden maar mooi niet installeren. Het grappige is dat ik dit wil doen om pc suite te kunnen gebruiken zodat ik mijn contacts kan synchen. Is daar een andere manier voor? Dat is namelijk echt de enige reden waarom ik die iso via adb op mn telefoon wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:55:
[...]

niemand over gehoord. je moet de cache gewoon kunnen wissen je moet alleen even het filter op alles zetten ipv gedownload ;-)
Hij blijft maar fc's geven. Is er een manier om de Youtube app op opnieuw te installeren?
Edit:
Opgelost
Het blijkt dat je met deze geporte YouTube app niet in kan loggen, anders krijg je dus die forse closes.
wees gewaarschuwd ;)

Ik heb bij 1.9.5 geen wipe gedaan (Ik lees nu pas dat je moest wipen). Wat kan er nu gebeuren? Want alles werkt nog gewoon naar behoren..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
dan heb je gewoon geluk gehad. je zou namelijk na installatie van 1.9.5 in een bootloop kunnen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:26:
[...]

Wifi lijkt als een trein te werken.
Begin weer te twijfelen over de wifi. Volgens mij nog steeds niet helemaal stabiel ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
Sinds welke versie speelt eigenlijk het probleem met de wifi? Heb al een tijdje niet geupgrade.
@DieBruine: wellicht kun je hier iets vinden http://syncdroid.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij sinds v1.9. Maar ik weet dat niet zeker, omdat ik wifi zo af en toe gebruik, maar bij 1.9 viel het me op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wat voor problemen praten we over? ligt het niet aan je wifi access point? misschien kan je een logcat log posten als de problemen zich voordoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op woensdag 10 november 2010 @ 06:48:
dan heb je gewoon geluk gehad. je zou namelijk na installatie van 1.9.5 in een bootloop kunnen blijven hangen.
Oeh oke, ik had het helemaal over het hoofd gezien.
Is het aan te raden dat ik dan nu nog die cache,dalvik, data & ext wipe en dan 1.9.5 flash? Of omdat ik nu toch geen bootloop gehad heb zo laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:49:
wat voor problemen praten we over? ligt het niet aan je wifi access point? misschien kan je een logcat log posten als de problemen zich voordoen?
Probleem is het niet kunnen connecten met een wifi access point. De ene keer vindt hij niks, de andere keer wel, maar lukt niet om aan te melden. En soms ook helemaal nix aan de hand.
Na een reboot lukt het altijd wel direct zonder problemen. Het even in vliegtuigmode zetten verhelpt het probleem niet, wat wel het geval was in v1.9.

Het ligt niet aan de wifi access point. Heb het probleem namelijk op mijn werk, waar we 6 verschillende wap's hebben staan en thuis (1 wap).

Bij het flashen van v1.9.5 heb ik overigens wederom een full-wipe gedaan.

Zal binnenkort eens kijken of ik zo'n logcat log kan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb ook een keer dergelijke WiFi problemen gehad, dat was weg na een volledige wipe en herinstallatie. Misschien zit het probleem in iets dat je hebt teruggezet met je backup, dus niet in de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Zero
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 11:31
echt geweldig deze software maar is de overclocking naar 633 wel veilig voor het toestel en hoe zon prosessor zit er nou echt in?

[ Voor 70% gewijzigd door Frank_Zero op 10-11-2010 17:11 ]

• TWFpa2Vs
wat ik begrepen heb uit ervaring van de topic's op xda is dat dit toestel makkelijk 633 mhz aankan.

• TWFpa2Vs
2.0 online waarschijnlijk de laatste versie geen bugs gevonden...

[ Voor 36% gewijzigd door TWFpa2Vs op 18-11-2010 14:14 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
TWFpa2Vs schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:14:
thanks, binnenkort maar eens updaten weer.
Er is nog geen nieuws over een goed werkende Froyo versie geloof ik?

• TWFpa2Vs
Nope er zou een kernel gefabriceerd moeten worden en dit is een zeer complex iets aangezien er bepaalde kennis aanwezig moet zijn. Is helemaal een speciaal topic geworden op XDA

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:14:
Thanx dude, voor al je inspanning van afgelopen periode.
Denk dat je mede bijgedragen hebt aan het "succes" (Iin NL) van de V845.

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Prologic, Dank voor al je inspanningen aangezien jij ervoor gezorgd hebt dat ik een Android phone gekocht heb en deze v845 populair geworden is vanwege je ROMS. Ik hoop je nog wel actief terug te zien op de diverse fora :)! JD1971

• Die Bruine
Ik heb 2.0 nu al 3x geflashed. Opstarten ho maar. Na een kwartier is er nog niets gebeurd. En ja ik heb alles gewist. Enige dat ik nog niet heb gedaan is vanaf partition opnieuw de procedure starten. Wanneer ik thuis ben zet ik er lekker weer 1.9.5 op want daar had ik geen problemen mee, tenminste als dat lukt ;)

Format/partition en nog nada. 2.0 not working for me! Na 25 minuten nog geen boot.

Format/partition - wipe alles, nog een keer wipe alles en voilá. Het werkt, eindelijk. 3 uur verder :+

[ Voor 23% gewijzigd door Die Bruine op 18-11-2010 19:46 ]

Verwijderd

Die Bruine schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:47:
Ik heb 2.0 nu al 3x geflashed. Opstarten ho maar. Na een kwartier is er nog niets gebeurd. En ja ik heb alles gewist. Enige dat ik nog niet heb gedaan is vanaf partition opnieuw de procedure starten. Wanneer ik thuis ben zet ik er lekker weer 1.9.5 op want daar had ik geen problemen mee, tenminste als dat lukt ;)

Format/partition en nog nada. 2.0 not working for me! Na 25 minuten nog geen boot.
Helaas, hier ook problemen:
"
E: Can't format SYSTEM
E: Failure at line 7
format SYSTEM:

Installation aborted.
"

Accu er uitgehaald, recovery mode, opnieuw flashen.
En nu gaat hij wel door ...
Maar is wel errug snel klaar. Even testen ...

Ook hier lang wachten. Uiteindelijk de SD kaart er uitgehaald en nu reboot hij wel.
Zo nog even proberen rebooten met SD kaart er in ...
En nu start hij wel met SD kaart. Vreemd ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:29 ]

• Die Bruine
Ik krijg via appbrain de helft aan applicaties niet geïnstalleerd in 2.0. Gisterochtend heb ik pas 1.9.5 erop gezet, die installeerde alles. Nu krijg ik nieteens MSN talk geïnstalleerd. Spider Man krijg ik bv ook niet geïnstalleerd. De app kan niet gevonden worden. Dit is overigens dezelfde lijst die ik al sinds 1.3 synch en zoals vermeld gisterochtend nog.

1.9.5 erop en appbrain werkt weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Die Bruine op 18-11-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@die bruine,

Ik dacht zelf ook al te merken dat de market iets minder apps zag als eerst. echter heeft deze versie van de market wel de auto-update functie.

@de rest

Thanx, ik zie gewoon dat hij nu opgepakt word door meerdere ontwikkelaars die veel meer ervaring en kennis hebben dan mij en vind het zonde om achter de feiten aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kan helaas bevestigen dat er veel apps niet meer in de market gevonden kan worden.
Waarschijnlijk moet hier weer een market-fix toegepast worden ...

Overigens is wifi veel beter (voor mij dan) dan in v1.9.5.
Ik kan nu wel gewoon elke keer wifi aan/uitzetten, hij vindt alles en connect gewoon.

Hopelijk komt er nog een market-fix, anders ga ik toch weer terug naar v1.9.5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb geen probs met 1.9.5. Behalve dan als ik de USB kabel er aan heb hangen, dan start WiFi inderdaad niet op. Maar dat heb ik dan ook niet nodig dus ik kan er niet wakker van ligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
marketfix is in de maak.. ga weer terug naar de oude market dan maar geen auto update.

http://www.multiupload.com/ZM4ZGBFYDH

na deze install, updates en cache van market verwijderen.

[ Voor 37% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-11-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:22:
marketfix is in de maak.. ga weer terug naar de oude market dan maar geen auto update.

http://www.multiupload.com/ZM4ZGBFYDH

na deze install, updates en cache van market verwijderen.
Kreeg nog steeds in de Market (via AppBrain):
"Niet gevonden
Het aangevraagd item is niet gevonden"

Maar na het verwiijderen van de update en cache van de merket werkt het weer als vanouds.
Wederom many thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zo alles ook maar even verwerkt in een 2.01 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik gebruik eigenlijk al vanaf het uitkomen van de 1.2 rom de 1.2 rom ;) en ben wel benieuwd naar je laatste ontwikkelingen. Alleen is er een makkelijke manier om al je instellingen, apps, smsjes en contacten en te backuppen en later terug te zetten in de nieuwe rom?

Gr Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
voor smsjes en contacten zijn er apps in de market te vinden. instellingen word lastig en voor apps kun je een van de backup programma's gebruiken uit de market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Ff vraagje.. bij 1.9.5 staat full wipe needed.

Ik draai nog 1.8. Hoe zit het upgraden naar 2.01.. nog steeds een full wipe? Uit de tekst bij de versie begrijp ik een beetje dat je het kunt proberen, en bij problemen dan wipen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 23:54
Misschien een rare vraag, maar zou de 845 nadat ie geflashed is (1.9.5) ook op moeten starten en werken zonder sd kaart erin? De laatste keer dat ik 't met 1.7 probeerde liep die helemaal vast en kon ik 'm opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Opstarten doet hij in principe altijd wel je kunt dan alleen geen applicaties installeren.

als je voor 1.9.5. zit is het sowieso verstandig een keer een full wipe te doen om alle mogelijk problemen uit te sluiten.

[ Voor 41% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-11-2010 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks prologic ,vrijdag 845 gehaald,zondag geroot en alles en 1.9.5 er op,Works like a charm :)

Props

P.s. ik heb ook volgens mij geen full wipe gedaan??? 1.9.5 erop gezet(ook de vraag kan dat problemen geven?)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Is iemand wellicht al met openvpn bezig geweest op de 845?
Ik probeer een werkende tun.ko te vinden als stap 1, maar nog geen geluk.

Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Li0nHeart schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:32:
Is iemand wellicht al met openvpn bezig geweest op de 845?
Ik probeer een werkende tun.ko te vinden als stap 1, maar nog geen geluk.

Tips zijn welkom.
tun.ko staat in de lib van de rom. dat zou toch genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:23:
Thanks prologic ,vrijdag 845 gehaald,zondag geroot en alles en 1.9.5 er op,Works like a charm :)

Props

P.s. ik heb ook volgens mij geen full wipe gedaan??? 1.9.5 erop gezet(ook de vraag kan dat problemen geven?)
als je de handleiding gevolgd heb dan heb je gewiped tijdens het root en custom rom installeren proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:48:
[...]

tun.ko staat in de lib van de rom. dat zou toch genoeg moeten zijn?
inderdaad.. thanx, ik ga even zoeken.

Ik moet leren lezen, toegevoegd sinds 1.9.5 .. zal eens gaan upgraden.

Update paar uur later:
gewiped, en geupdate, ging vlekkeloos.

Nu nog m'n backup terugzetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Li0nHeart op 23-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
Toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of de 845 (1.9.5) ook werkt zonder sd kaart.
Helaas hij hangt meteen weer vast bij het Android-poppetje. En na vijf minuten nog steeds.

Nu maar hopen dat hij wel start met de sd kaart erin. Raar trouwens want in originele staat werd hij ook geleverd zonder sd kaart. Dus zou je verwachten dat ie met een nieuwe rom het toch ook zou moeten doen.

Oei, wanneer leer ik nou eens eraf te blijven als het werkt. Hij hangt nu ook met de sd kaart er weer in. En dat betekent weer opnieuw flashen, en alle apps er weer opzetten.
Als ik een 20 cent had gekregen voor elke keer dat het kreng vastliep had ik al drie Desire-hd's kunnen kopen.
Gek, hij is er bijna, het poppetje verschijnt, de toetsen gaan branden en dan blijft dat kleine rondje draaien. Met een paar drukken op toetsen verschijnt het belgedeelte van de telefoon en het adresboek. Maar verder kan ik niks.
Toch maar weer een full wipe en opnieuw beginnen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Chielllie,

Heb je een full wipe gedan van alles?
- Telefoon uitzetten, dan opneem+VolumeUp+power toetsen gelijktijdig kort indrukken
- In menu Wipe selecteren (allemaal m.u.v. Wipe SD:Ext partition) uitvoeren
- Volume down toets om terug te komen in hoofdmenu en nogmaals via "Flash zip ..." laatste rom flashen

Je kan eventueel ook een andere ROM proberen (ik heb er diverse geprobeerd). Eentje doe ook net als MR Edition ROM heel stabiel is, is "The Celestial Teapot" ROM (release 3) waarmee ik mijn 845 heb overgeklokt tot 729.6 Mhz (met 245Mhz underclock)!
Hier de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802893

Succes!
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
Uiteindelijk inderdaad een full-wipe moeten doen en alles weer teruggezet. Gelukkig is de 845 mijn spare-toestel, maar ik had gehoopt (vraag niet waarom) dat de 1.9.5 ook zonder sd kaart zou draaien.
Thanks for the tip. Volgende keer dat ie vastloopt ga ik die andere eens proberen.
@prologic: Niet dat ik ontevreden wil overkomen hoor. Ik heb dankzij jou al veel plezier gehad van dit toestelletje.

• TWFpa2Vs
er staat natuurlijk niet voor niks dat deze rom alleen werkt met een SD-kaart. dat komt doordat iedereen graag apps2sd wou hebben. ;-)

• mtr33
Wat is ook weer de procedure om met full wipe te upgraden (naar 2.01) met behoud van de eigen programma instellingen & data? Als ik na de flash een nandroid restore doe, lijkt het erop alsof er een oudere rom op staat (statusscherm geeft 1.6.2 aan ipv 2.01).
Kan dit eigenlijk wel? Het gaat me met name om de instellingen van dingen als wifi & email en dergelijke. Of moet ik na de upgrade naar 2.01 alles weer handmatig instellen (alsof de telefoon net uit de verpakking komt)?

[ Voor 29% gewijzigd door mtr33 op 25-11-2010 09:54 ]

• TWFpa2Vs
Nee een nandroid is gewoon echt een backup van alles. Er zijn hier mensen die het met titanium backup doen. maar het beste is gewoon een schone installatie dat voorkomt de meeste problemen.

• mtr33
Thnx, was ik al bang voor. Zal titanium eerst proberen want ik zit er niet op te wachten om al mijn email accounts opnieuw in te moeten stellen en helaas weigeren de makers van K9 uit veiligheidsoverwegingen elke vorm van backup van gegevens binnen de ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik heb nog steeds last van WiFi dat deze niet wilt starten...Hij doet het pas weer normaal als je de telefoon opnieuw aanzet, als je dit niet doet start Wifi maar 1 op de 10 keer ofzo.

Verder draai ik 1.9 Ik install even 2.0 en dan zie ik morgen wel of dit misschien iets heeft verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
probeer een full wipe en dan 2.01 erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Gisteren wou mijn 845 helemaal niet meer opladen :@ . Ik dacht echt "die moet terug". Nu net toch maar gereset voordat ik vanmiddag een Vodafone winkel zou opzoeken. En Voilá het toestel laat zich weer opladen. Toch een ervaring die ik even wou delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Nog even iets leuks ( vind ik tenminste). Getest met 2.01.

Op de 845 werkt het tethering pakket van onderstaande link. Het zorgt ervoor dat je telefoon een wifi hotspot wordt, evt met beveiliging.

Vanaf http://code.google.com/p/...ads/list?can=2&q=NexusOne kun je wireless_tether_2_0_5-pre14.apk downloaden en via adb installeren. De 845 zal wel onder generic vallen, want het werkt.

Daarna programma Wireless Tether starten, settings evt aanpassen en Tethering starten.

Getest met m'n laptop en werkt perfect als je onderweg internet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Is er nog nieuws over de 2.2 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809694

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=830077

Voorzichtige conclusie: Op korte termijn nog geen 2.2 rom :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 01-12-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
balen, verheugde me er behoorlijk op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Gisteren had ik wat vreemds:

Ik heb een nieuwe microsd kaart gekocht, dus het leek mij een goed moment om up te graden van 1.9.1 naar 2.0.1. Dit ging allemaal wel oke. Full Wipe en dergelijke gedaan, SD kaart klaargemaakt enz. Daarna alle software geïnstalleerd. Nog wat backupinfo van oude sdkaart gekopieerd naar nieuwe sdkaart. Telefoon weer opstarten. Maar wat bleek alle software wat ik geïnstalleerd had, was weg. Alleen de software wat er bij de 2.0.1 opstond was er nog. :?

Daarna Zeam nogmaals geïnstalleerd. Bij opstarten Zeam waren alle snelkoppelingen naar de programma's nog aanwezig, maar de programma's zelf dus niet?????

Dus ik heb de oude sdkaart er maar weer ingedaan, en de nandbackup terug gezet (wat trouwens fantastisch werkt).

Tja, nu denk ik dat ik maar een backup van de sdkaart maak en die kopieer naar de grotere sdkaart en maar bij 1.9.1 blijf. Deze heeft tot nu toe altijd prima voor mij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Nou het kopiëren van een kleinere sdkaart naar een grotere had ook nog wat voeten in aarde, maar het is geloof ik gelukt.

Ik heb image for windows (trial) gedownload
http://www.terabyteunlimi...ads-image-for-windows.htm

-Daarmee heb ik van de ext3 partitie een image gemaakt.
-Alle software van de oude partitie gewoon gekopieerd naar harde schijf (via windows gewoon)
-Grotere sdkaart via telefoon geformateerd
-ext3 image op nieuwe sdkaart gezet
-software weer gekopieerd naar sdkaart

Je kan met image for windows ook een complete backup maken van de sdkaart. Helaas wordt er dan geen gebruik gemaakt van de grotere ruimte op de sdkaart. Daarom bovenstaande workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 16:25
Ik heb deze week een 845 gekocht en met de handleiding van barchettanl hem gisteravond voorzien van Vodafone 845 Mr Edition v2.0.1.zip en het werkt als een trein en het is echt veel sneller dan de orginele ROM.
Dit is mijn eerste root ever en het ging gelukkig meteen goed.

Maar ik heb nog een paar vraagjes.

In de openings post staan deze mods:
Red-Mod
Green-Mod
Blue-Mod (build by lasy)

Wat houden deze mods in?
Veranderen deze alleen de hoofdkleur net zoals bij de HTC select groen of zit er meer achter?

En heb ik key_assign.zip nog steeds nodig?

En prologic thanx voor de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Key Assign is niet meer nodig, dit is al verwerkt in de nieuwere Roms.

Green mod is meer dan alleen groen. De bovenste balk veranderd ook in zwart. De andere twee heb ik nooit gebruikt, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Maar als ik je een tip mag geven: Auke in "Vodafone 845 Root en Custom Roms [Deel 1]" Heb je nog een mooie batterij icon erbij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Is er al een 2.3 versie beschikbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33

OcGuru

Giulietta Qv

Ik heb net mijn 845 geunlockt via dc-unlocker. Maar blijft de sim-unlock wel intakt als ik de rom update ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
OcGuru schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:02:
Ik heb net mijn 845 geunlockt via dc-unlocker. Maar blijft de sim-unlock wel intakt als ik de rom update ?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33

OcGuru

Giulietta Qv

Oke, thanks. Ik ga hem van de week rooten en een custom rom erop zetten.

Kan er eigenlijk iets verkeerd gaan zodat je hem brickt? of is dat niet mogelik.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:29:
[...]

Hij blijft maar fc's geven. Is er een manier om de Youtube app op opnieuw te installeren?
Edit:
Opgelost
Het blijkt dat je met deze geporte YouTube app niet in kan loggen, anders krijg je dus die forse closes.
wees gewaarschuwd ;)
Kun je ook aangeven hoe je dit hebt opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Als ik de YouTube app start krijg ik direct "proces.com.google.android is onverwacht gestopt". Hetzelfde gebeurt als ik op Play klik bij een Youtube video in de browser.

Ik gebruik Mr edition 2.0, ben er erg blij mee. Ook namens mij bedankt prologic.

[ Voor 3% gewijzigd door Antique op 19-12-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Iemand heeft overigens 2.2 met een WiFi gecompileerd waarbij de WiFi nog niet werkt, maar de module (driver voor windows mensen) deels laad, maar nog niet helemaal. Dit kon omdat de driver source bij Huwaei te vinden was!
Hopelijk kunnen ze die geladen krijgen, dan hebben we gewoon Froyo op de 845!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
datadevil schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:31:
Hopelijk kunnen ze die geladen krijgen, dan hebben we gewoon Froyo op de 845!
:9~ zou mooi zijn...
Weet iemand trouwens of de 845 gelijktijdig contact kan maken/houden met meerdere bluetooth devices (zoals een headset en en externe GPS receiver)? Helaas heb ik niets bij de hand om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antique schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:53:
[...]
Kun je ook aangeven hoe je dit hebt opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Als ik de YouTube app start krijg ik direct "proces.com.google.android is onverwacht gestopt". Hetzelfde gebeurt als ik op Play klik bij een Youtube video in de browser.

Ik gebruik Mr edition 2.0, ben er erg blij mee. Ook namens mij bedankt prologic.
Eens even denken,

bij instellingen > toepassingen > beheren > Dan youtube kiezen > Gegevens wissen en daarna Cache wissen.

Volgens mij was het daarna bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
Dank je wel, dit heeft de problemen bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:31

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Gisteren na lang twijfelen toch de 845 gehaald. Las hier teveel positieve geluiden. xD

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

BadpunK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:38:
Gisteren na lang twijfelen toch de 845 gehaald. Las hier teveel positieve geluiden. xD
En hoe bevalt die je?

Bij mij na een klein half jaartje nog steeds perfect voor dit geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

ik ben nog aan het wachten op mijn klasse 6 sdhc kaartje, voordat ik 'm kan gaan flashen. zojuist simlock vrij gemaakt en ben nog beetje aan het spelen...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Auke
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe de app2sd functie nu werkt.

-Hoe kan ik checken wat er op de ext3 partitie staat
-Wordt alle programma's op de ext3 partititie gezet of maar een gedeelte.
-Mijn interne geheugen geeft aan dat is nog 50,46MB van de 189.62MB vrij heb. Ik heb dus het idee dat app2sd het niet helemaal doet.
Of snapt deze leek op dit gebied er nu efkes geen snars van :+

Verder nog een vraag over Nand Backup.

Is het nodig om te kiezen voor Nand + Ext backup (deze geeft altijd een foutmelding)
of is alleen Nand backup voldoende. (Wat gebeurt er dan bij een complete wipe (ook ext wipe)

Verwijderd

Waar blijf de 945 nou?
Hij moest in november al komen toch?
Op google enzo is ook niks te vinden, weet iemand hier al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Zou Prologic of iemand anders de Powerbutton wakeup fix nog willen posten die voor de oudere roms nog nodig was. Ik heb hem helaas verwijderd van mijn hardeschijf en wil hem testen bij een andere rom. Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Auke schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:39:
Zou Prologic of iemand anders de Powerbutton wakeup fix nog willen posten die voor de oudere roms nog nodig was. Ik heb hem helaas verwijderd van mijn hardeschijf en wil hem testen bij een andere rom. Alvast bedankt _/-\o_
http://www.multiupload.com/EGO7U4SPAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Van de week de 845 gekocht voor mijn vrouw. Natuurlijk gelijk de custom-rom van Prologic erop gezet en op zich werkt dat goed. Alleen viel me een ding op: als ik het toestel kantel naar landscape dan verandert natuurlijk de schermlayout maar verscheen er ook kort de volgende boodschap: "This version of launcherpro wil expire in 4 days". Als ik terugkantel verschijnt de boodschap weer kort...

Iemand enig idee waar dit vandaan komt ?

Ter aanvulling: een herinstallatie van launcherpro loste het probleem wel op maar die melding was wel verrassend.

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 03-01-2011 17:17 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Rincewind schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:12:
Van de week de 845 gekocht voor mijn vrouw. Natuurlijk gelijk de custom-rom van Prologic erop gezet en op zich werkt dat goed. Alleen viel me een ding op: als ik het toestel kantel naar landscape dan verandert natuurlijk de schermlayout maar verscheen er ook kort de volgende boodschap: "This version of launcherpro wil expire in 4 days". Als ik terugkantel verschijnt de boodschap weer kort...

Iemand enig idee waar dit vandaan komt ?

Ter aanvulling: een herinstallatie van launcherpro loste het probleem wel op maar die melding was wel verrassend.
Ja, had ik ook.. ook al eens met een vorige rom versie. Herinstallatie lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 22:55
Vorige week naar de Vodafone geweest in Hoogeveen, daar kreeg ik te horen dat ze niet meer worden gemaakt, weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

waarschijnlijk dat de 945 er aan komt welke al een poos geleden aangekondigd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 22:55
Waar heeft iedereen zijn 845 gekocht, als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door WesleyB op 05-01-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
WesleyB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:13:
Vorige week naar de Vodafone geweest in Hoogeveen, daar kreeg ik te horen dat ze niet meer worden gemaakt, weet iemand hier wat meer over?
Mocht je er nog een willen, online lijken ze nog verkrijgbaar:
http://www.vodafone.nl/shop/category/prepaid/cat16170015/
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste