Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 16:25
Ik heb hem gewoon bij de PhoneHouse gehaald nadat ik bij alle vodafone winkels in de buurt was geweest.
Die gast wilde eerst een of ander verkoop praatje houden, maar ik had zoiets van inpakken en wegwezen.

PS. hoe gaat het met FROYO op de 845?

[ Voor 12% gewijzigd door DigiBeer op 06-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

ik ben naar een simpele toko in de buurt geweest, aangezien ze daar voorradig waren. (telefoonkopen.nl is de website uit mijn hoofd)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WesleyB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:13:
Vorige week naar de Vodafone geweest in Hoogeveen, daar kreeg ik te horen dat ze niet meer worden gemaakt, weet iemand hier wat meer over?
Nou Wesley, ik kom ook uit Hoogeveen en een dik half jaar geleden was de 845 ook al niet in Hoogeveen te krijgen. Heel raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mr. Edition 1.9 erop staan en opeens heeft launcherpro kuren. Hij zegt dat de launcherpro verouderd is en ik moet updaten. Maar ik kan geen contact meer krijgen met internet. Hij slaat vast.

Wat is nu wijsheid.
Misschien de allernieuwste rom erop zetten?
Moet ik dan alle stappen herhalen uit de eerste post of zijn er stappen die ik kan overslaan?

Overigens liep 1.9 tot nu toe als een speer. Waarvoor mijn grote dank.

Hm, zie op xdadevelopers dit als oplossing:

I had the same problem with launcherpro. here is what I did

Download adwlauncher, I googled adwlauncher 1.3.6 apk and found it on a mediafire page. but surely can be found elsewhere.

Then rename it to adw.apk and put on the root on the sdcard

go to the default android browser and type file:///sdcard/adw.apk

Install and reboot.

It will ask you what launcher you want to use.. pick adw of course.

Working again.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:12

OcGuru

Giulietta Qv

Lolz, ik heb precies hetzelfde :P Ik ga zometeen eerst een wipe proberen kijken of dat wat uithaalt.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:53
http://bit.ly/hZSgyV

Kan iemand uitleggen hoe je Froyo werkend krijgt? Bijvoorbeeld met behulp van een stappenplan.

Ook Wifi schijnt te werken?

Ik snap vrij weinig van dit topic.
Of is het inderdaad nog niet helemaal af?

BvD

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
willemanleersum schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:25:

Kan iemand uitleggen hoe je Froyo werkend krijgt? Bijvoorbeeld met behulp van een stappenplan.

Ook Wifi schijnt te werken?

Ik snap vrij weinig van dit topic.
Of is het inderdaad nog niet helemaal af?

BvD

William
Is inderdaad nog niet af, ze hebben de wifi driver geladen en je kan wat pingen, maar de rest van het systeem lijkt het niet te snappen nog...helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
Ik heb een tweede nova gekocht en daarop dezelfde rom geflash als mijn andere Vodafone 845 Mr Edition v2.0.1.zip maar na het rebooten krijg ik dat launcher pro verlopen is. En hij wil dan meteen naar de webside gaan. Maar dat werkt om een of andere rede niet maar ik kan ook helemaal niets meer daarna.

Ik denk weet je wat kijk eens in de zip wat daar staat, daarin had ik de launcher pro.apk gevonden. Mijn eerste gedachte delete de oude en zet de nieuwe versie apk erin. Zo gezegd zo gedaan. Weer een zipje van gemaakt. En tijdens het flashen zegt ie dan dat het een ongeldige file is.

Wat zie ik over het hoofd om zo'n zipje de maken en wat kan ik doen om die launcher pro te kunnen updaten.
Greetz,
B

Edit:
go to the default android browser and type file:///sdcard/adw.apk
Install and reboot.
It will ask you what launcher you want to use.. pick adw of course.
Working again.
Dit werkt ook met launcherpro.

Edit2:
Ja had ik gezien maar ik wist niet dat dat ook zou werken voor launcher pro. :) maar na het te proberen werkt ie weer prima.

[ Voor 19% gewijzigd door DigiBeer op 10-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibeer, Kijk even naar mijn post drie stapjes omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Launcher pro Fix

fix voor launcher pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemanleersum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:53
@prologic:

Zou je dit thema kunnen inbouwen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=617390

Ik denk dat je jezelf en anderen er een groot plezier mee zou doen:D

Ik hoor het graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@Willem,

Helaas dat is niet mogelijk dat thema is gebouwd voor de desire en zal dus ook niet zomaar werken op de vodafone 845 mede door zijn lage resolutie zal alles uit verband getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Er lijkt een doorbraak te zijn op xda: de wifi van de ZTE Blade schijnt het zelfde te zijn als de U8120 (onze Vodafone).
http://forum.xda-develope...read.php?t=830077&page=12

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
barchettanl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 07:44:
Er lijkt een doorbraak te zijn op xda: de wifi van de ZTE Blade schijnt het zelfde te zijn als de U8120 (onze Vodafone).
super, zit elke dag daar te kijken maar je bent me net voor. Hopelijk komt er snel een complete rom mee uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

barchettanl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 07:44:
Ze hebben nu de update file gepost, zie link

Ik ga deze vandaag even proberen en alle problemen die ik tegenkom post ik wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Zero
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 11:31
ik heb net de Froyo Wifi enabled version (android 2.2) op mijn vodafone 845 geinstalleerd en deze werkt prima behalve dat je geen scherm callibratie kan doen dit is heel erg lastig want het scherm heeft nu een kleine afwijking naar rechts onder als dit probleem zou worden opgelost ben ik teverden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik mijn 845 met mr845 1.95 ook updaten naar android 2.2?? zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:23:
kan ik mijn 845 met mr845 1.95 ook updaten naar android 2.2?? zo ja hoe?
ja dit kan gewoon even deze link downloade en flashen zoals je ook met de mr rom deed. Ik zelf had wel even een full whipe +ext gedaan voordat ik hem update.

Ook zou ik maar eerst even een backup van je sd+ nanbackup maken, zodat je in 1x terug kan naar je stabiele rom.

Zoals boven jou post heb ik ook gemerkt dat de calibratie niet echt goed werkt, bijvoorbeeld de A en backspace op het onscreen toetsenbord kan ik niet bereiken, voor mij dus nog even geen 2.2. Lets pray for a solution. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:35:
[...]

ja dit kan gewoon even deze link downloade en flashen zoals je ook met de mr rom deed. Ik zelf had wel even een full whipe +ext gedaan voordat ik hem update.

Ook zou ik maar eerst even een backup van je sd+ nanbackup maken, zodat je in 1x terug kan naar je stabiele rom.

Zoals boven jou post heb ik ook gemerkt dat de calibratie niet echt goed werkt, bijvoorbeeld de A en backspace op het onscreen toetsenbord kan ik niet bereiken, voor mij dus nog even geen 2.2. Lets pray for a solution. ;)
thanks voor de info :) ik wacht ook wel ff dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 06:11
Ow ik zou het zo relaxt vinden als dit goed gaat werken helaas heb ik er zelf echt te weinig kaas van gegeten om mee te helpen maar altijd bereid gebruikers feedback te geven :D.

Dit was mijn reservetelefoon tot dat mijn lieftalige iphone 4 gejat werd #snif zit nu te kijken of ik hem ga vervangen voor een ander android toestel of ik deze houdt hij bevalt voor 80% aan me wensen enkel het scherm/ toetsenbord en camera die toch niet helemaal voldoen aan me eisen aan de andere kant een leuk alternatief is toch weer 250 euro en een iphone 650 (die gaat het zeker niet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@CanoCookie, Of wachten op de opvolger V945 (de opvolger van V845) die over betere specs beschikt (multi-touch, 5mp camera, 240x400, etc,) en waarvan verwacht wordt dat die tussen de 100-150 euro moet gaan kosten. Vodafone helpdesk heeft mij verteld dat de V945 aan het einde van deze maand toegevoegd wordt aan prepaid aanbod, maar daar ben ik inmiddels niet zo zeker meer van aangezien een paar dagen later een andere vodafone medewerker van niets wist. Het zou toch wel tijd worden aangezien de V945 al voor Q4 2010 aangekondigd was, maar mogelijk was dat niet voor de nederlandse markt. Ben sterk aan het twijfelen tussen wachten op de V945 of te gaan voor de zeer lastig te verkrijgen ZTE Blade. Damn..... keuze keuzes keuzes :). Groeten, JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een vraag ik heb een v845 nu een paar maandjes met custom rom (nu Vodafone 845 Mr Edition v2.0.1) en hij bevalt me goed. Maar is er eigenlijk een manier om de custom rom te verwijderen en alles terug te zetten zodat hij weer net zo is als ik hem kocht? dus ook de recovery en super user en al die dingen...

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
@JD_1971 wachten op de v945 is een optie inderdaad enkel moet hier dan ook weer een custom rom komen om optimaal van het toestel te benutten net als de v845, of is dit toestel ergens op gebaseerd waarvoor al een custom rom beschikbaar is.

Verder zou ik nog even moeten kijken of ik niet een mid-range toestel met android wil met een beter scherm of met toetsenbord en betere camera en gelieve ook een front camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht geduldig (zover dat lukt :s) op de Huawei ideos x6 :) geruchten gaan dat dit toestel rond de 250 euro gaat kosten :) hier de specs

Model U9000
Item Status Unreleased
What's in the box? Unlocked phone, Battery, Original charger, Adaptor plug, Australian wall charger, Wired handsfree
Network Band GSM 850, GSM 900, GSM 1800, GSM 1900, 3G 900 (Optus YesG/Vodafone), 3G 1900, 3G 2100
Recommended Networks Optus 2G, Optus 3G, Telstra 2G, Three, Vodafone 2G, Vodafone 3G
3G Yes
Next G Compatible No
Form Factor Bar, Touchscreen
Height 122 mm
Width 66 mm
Thickness 10 mm
Weight 143 g
Screen Size (Diagonal) 4.0 inches
Screen Resolution 480 x 800 pixels (WVGA)
Touchscreen Type Capacitive
Ringtone Type MP3
CPU Qualcomm Snapdragon MSM8255 1 GHz processor
Internal Memory 2 GB storage, 512 MB RAM, 2 GB ROM
Expandable Memory Up to 32GB
Camera 5MP
Flash Yes
Secondary Camera Yes
Operating System Android 2.2
Messaging Email, Instant Messaging, MMS, SMS
Bluetooth Yes
Radio Yes
Speakerphone Yes
WiFi Yes
GPS Hardware Yes
Games Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:12

OcGuru

Giulietta Qv

Volgens mij had ik vandaag een kernel panic ofzo. Ik unlockte het lockscreen en toen ging het beeld op zwart. Reageerde helemaal nergens op, alleen de backlight brande nog, Moest de accu eruit halen en nu doet die het weer zoals het moet. 8)7

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

na veel gekloot kan ik niet meer booten via de mr. edition ROM.

Ik wou een andere ROM installeren en dit lukte allemaal, maar ik wou terug naar de mr. edition. Ik had al een nandroid backup gemaakt vantevoren, want ik wist dat ik wel terug wou.

Nadat ik de mr. edition geflashed heb werkt hij gewoon perfect (als ik de lancher pro error even weg denkt). Hij boot en alles. Nu wil ik mijn backup restoren, dit doet hij wel. Maar als ik heb reboot blijft die oneindig doorgaan bij het anroid poppetje.

Ik heb al verschillende whipes+flash geprobeert maar het werkt nog steeds niet, kan de backup corrupt zijn geworden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcGuru schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:29:
Volgens mij had ik vandaag een kernel panic ofzo. Ik unlockte het lockscreen en toen ging het beeld op zwart. Reageerde helemaal nergens op, alleen de backlight brande nog, Moest de accu eruit halen en nu doet die het weer zoals het moet. 8)7
Dat heb ik 1x per maand ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
JD_1971 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:51:
@CanoCookie, Of wachten op de opvolger V945 (de opvolger van V845) die over betere specs beschikt (multi-touch, 5mp camera, 240x400, etc,) en waarvan verwacht wordt dat die tussen de 100-150 euro moet gaan kosten. Vodafone helpdesk heeft mij verteld dat de V945 aan het einde van deze maand toegevoegd wordt aan prepaid aanbod, maar daar ben ik inmiddels niet zo zeker meer van aangezien een paar dagen later een andere vodafone medewerker van niets wist.
Op een Vodafone-forum, een moderator post, gisteren:

De aankondiging voor het Vodafone 945 toestel is gedaan door Vodafone Group. Dit gaat om een algemene aankondiging.
Ik hoorde net dat het Vodafone 945 toestel niet zal worden uitgebracht door Vodafone Nederland. Ik vind het jammer om te melden maar nu weet je wel dat deze telefoon niet komt.

http://forum.vodafone.nl/topic/787-vodafone-945/

Overigens draait de V945 ook 'slechts' 2.1 en omdat er ook nog geen alternative rom is, zal er allerlei Vodafone meuk op zitten.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Over alternative roms gesproken -- heeft iemand deze al geflasht op z'n V845?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10960413

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

barchettanl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:29:
Over alternative roms gesproken -- heeft iemand deze al geflasht op z'n V845?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10960413
Ja ik heb deze ROM momenteel op me telefoon, ik vind het zelf niet echt veel toegevoegde waarde tegenover de mr. edition ROM. Alleen het framework ziet er wat wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:38:
[...]

Dat heb ik 1x per maand ongeveer...
Sinds ik het toestel heb slechts twee keer hoeven resetten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
Ik heb dagelijks (meerdere malen) dat me telefoon uitgaat waar kan dat aanliggen? Verder gaat me telefoon nauwlijks een dag mee nu snap ik dat een smartphone batt zuipt maar minder dan een dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

CanoCookie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:00:
Ik heb dagelijks (meerdere malen) dat me telefoon uitgaat waar kan dat aanliggen? Verder gaat me telefoon nauwlijks een dag mee nu snap ik dat een smartphone batt zuipt maar minder dan een dag....
Ik heb dit probleem ook wel 1x i/d week ofzo. Meestal als ik hem aan de oplader heb liggen en dat deze dan bijvoorbeeld in me stoel ligt. Ik denk dat het toetstel warm wordt en daardoor reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:26:
[...]

Op een Vodafone-forum, een moderator post, gisteren:

De aankondiging voor het Vodafone 945 toestel is gedaan door Vodafone Group. Dit gaat om een algemene aankondiging.
Ik hoorde net dat het Vodafone 945 toestel niet zal worden uitgebracht door Vodafone Nederland. Ik vind het jammer om te melden maar nu weet je wel dat deze telefoon niet komt.

http://forum.vodafone.nl/topic/787-vodafone-945/

Overigens draait de V945 ook 'slechts' 2.1 en omdat er ook nog geen alternative rom is, zal er allerlei Vodafone meuk op zitten.
En nu ook op Tweakers.net:
nieuws: Vodafone annuleert Nederlandse release Android-toestel 945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
Hoe staat het met de 2.2 op de 845?
Ik heb begrepen dat de wifi nu werkt en dat er zelfs een bug fix is voor de scherm calibratie. Klopt dat?
Maar er waren nog een paar zaken die niet helemaal goed waren, nog iets met het dpad ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Er schijnt ook al een dpad fix te zijn op XDA. Wordt nu afwachten op de eerste functionele ROM

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Prologic heeft weer een nieuwe Rom geproduceerd:

zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Er is nu een Android 2.1 en 2.2 rom beschikbaar.

De 2.1 is zo goed als af: Fresh Zodiac Fruit Eclair ROM by Cedric (FZF-ROM) versie 4.0

De 2.2 is hier: Frozen Zodiac Fruit Froyo ROM by Cedric versie 2.1, maar heeft nog wel wat issues.

Binnenkort maar eens die 2.1 uitproberen. Kijken of hij m'n Milestone 2 kan bijhouden ;)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:43
Thanks, gelijk proberen :)
Bied FZF-Eclair trouwens nog iets boven de Prologic Rom? Met Froyo wacht ik liever tot deze stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Geen idee, welk voordeel of nadeel deze heeft, ik lees echter nogal wat bugs in de FZF-Eclair versie van Cedric, ik wacht ook gewoon op een stabiele android 2.2. versie. Tot nu toe ben ik tevreden met de naar mijn eigen smaak aangepaste versie van The Celestial Teapot RLS4d, waarop de nieuwe ROM van Prologic op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
Auke schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:17:
Geen idee, welk voordeel of nadeel deze heeft, ik lees echter nogal wat bugs in de FZF-Eclair versie van Cedric, ik wacht ook gewoon op een stabiele android 2.2. versie. Tot nu toe ben ik tevreden met de naar mijn eigen smaak aangepaste versie van The Celestial Teapot RLS4d, waarop de nieuwe ROM van Prologic op gebaseerd is.
Is die beter?? Geniet momenteel van Prologic zijn ROM en ben daar heel gelukkig mee maar altijd nieuwschierig.

[ Voor 9% gewijzigd door CanoCookie op 14-02-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik denk dat die van Prologic prima is, Ik heb ik altijd veel plezier van gehad van Prologic Roms. Prologic levert goed doordachte Roms. Ik heb de The Celestial Teapot RLS4d er al een behoorlijke tijd op, en met enige stijl aanpassingen is die prima. Maar als ik nu onverhoopt toch opnieuw moet gaat installeren, dan zou ik nu eerst die van Prologic proberen ook omdat die ROM gebaseerd is op The Celestial Teapot RLS4d, helaas is de maker van The Celestial Teapot RLS4d gestopt met het maken van ROMS voor o.a. de Vodafone 845.

edit:

Als ik het zo lees op XDA forum dan zijn veel van de problemen met Froyo opgelost. Ik verwacht stiekem nu binnen enkele dagen/weken een stabiele Froyo ROM. _/-\o_ :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Auke op 14-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Froyo zou echt cool zijn. Is de input ook nu gefixed dan? Ik wordt een beetje moe van het feit dat er nu tig threads zijn op XDA er over, en dat is lastig te volgen. Mooi natuurlijk dat er zoveel mensen mee bezig zijn, maar het overzicht is weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ze hebben de dpad disabled op indrukken. Hierdoor loopt het niet meer vast. Een nette oplossing is het nog niet te noemen. Maar het zijn in ieder geval wel (grote) vorderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
BadpunK schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:14:
Ze hebben de dpad disabled op indrukken. Hierdoor loopt het niet meer vast. Een nette oplossing is het nog niet te noemen. Maar het zijn in ieder geval wel (grote) vorderingen :)
ah dat scheelt al. Maar de calibration is nog steeds niet in orde geloof ik? Dat lijkt me voor mij de laatste reden om nog te wachten...

• Auke
  • Niet online
Ik ben al die topics wel een beetje aan het volgen op XDA, het lijkt erop dat ze met de ene fix, weer een ander probleem creeeren. en zo door... Het zal toch nog wel een tijdje duren ben ik bang... Maar men gaat maar door daar, dus ik blijf hoopvol :+

p.s. Had gisteren een probleempje met de vodafone 845. Moest dus opnieuw ROM installeren. Ik heb nu de rom van prologic erop. Hij lijkt prima te functioneren.
Gingerbread with JIT geprobeerd, maar ik mis toch de Esspresso theme with colorful battery, dus die er weer overheen gezet.

Prologic, bedankt voor je werk _/-\o_

• TWFpa2Vs
auke market fix is online zie XDA topic

• datadevil
Gingerbread with JIT geprobeerd, maar ik mis toch de Esspresso theme with colorful battery, dus die er weer overheen gezet.
gingerbread??? 2.3??

• Auke
  • Niet online
Ha, is alleen maar een Theme. Dus 2.1 die er als 2.3 uitziet.

Prologic, bedankt voor de marketfix, ga ik direct proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Auke op 17-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
auke, ik heb de nieuwe market aangepast zie v2 van mijn nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:17

Rincewind

Take me in your arms tonight

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:23:
auke, ik heb de nieuwe market aangepast zie v2 van mijn nieuwe rom.
Waar kan ik die nieuwe rom vinden ? Hij staat zover ik kon zien niet in de startpost van dit topic.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Rincewind schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:08:
[...]
Waar kan ik die nieuwe rom vinden ? Hij staat zover ik kon zien niet in de startpost van dit topic.
klopt alleen in het xda topic
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
is al verkocht.

[ Voor 87% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-02-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hee Prologic,

Mijn vodafone 845 functioneerd nog prima, dus nee ik heb geen belang.... Maar ehhhh betekend dit nu dat jij stopt met het produceren van die fantastische ROMS... Nee he.. dan zitten we met Cedric123 opgescheept ;) :'(

• TWFpa2Vs
@auke,

daar komt het wel op neer ;-) ik heb me sowieso niet bezig gehouden met froyo en 2.1 is denk ik wel uit ontwikkeld. kleine bugs etc kan ik misschien nog wel verhelpen kan ze echter alleen niet meer testen.

• Auke
  • Niet online
@ Prologic

Hartelijk bedankt voor al het werk wat je gedaan hebt. _/-\o_ _/-\o_

Mede door jou Roms ben ik in het android wereldje terecht gekomen, en het bevalt mij prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@auke graag gedaan. Was voor mezelf een hele uitdaging het uitpluizen en testen maar wel erg leuk en dankbaar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,

Enorm bedankt voor al je inzet!! En zoals ik eerder gemeld heb is deze V845 een superhit geworden door jouw vrijwillige inzet (je was de eerste met een Custom ROM voor zover ik weet). Dus alle credits aan jouw adres *O* d:)b !!

Groeten en het ga je goed, JD1971

[ Voor 6% gewijzigd door JD_1971 op 18-03-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Iedereen,

Ik heb de V845 FroYo ontwikkelingen een beetje gevolgd, maar wat is op dit moment een stabliele en redelijk uigekristaliseerde FroYo ROM? Ik weet dat er nog wat issues zijn (o.a. calibratie, DPAD off), maar nu zijn er diverse ROMs beschikbaar maar weet niet of ze allemaal dezelfde basis hebben en darmee dezelfde bugs of nog te verhelpen issues. Misschien dat er wat FroYo ervaringen gepost kunnen worden. Helaas heeft mijn vriendien de nog enige aanwezige V845 in gebruik (voor har werk) en kan ik daardoor niet handig even wat ROMs uitproberen. Dus vandaar (met schaamrood op de kaken :)) deze vraag.

Alvast dank voor jullie reacties!

Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Helaas is er nog geen echt stabiele ROM voor Froyo, maar het komt wel steeds dichterbij. Ik heb zelf nog geen enkele uitgeprobeerd. Er is op XDA zelfs al een topic over Android 2.3 gingerbread. De verwachting is als de bugs uit Froyo zijn, dat 2.3 ook snel te realiseren moet zijn, aangezien ze daar tegen de zelfde problemen oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:00
dag tweakers,
ik heb via medetweaker een Vodafone 845 gekocht ( volgens vorige eigenaar was het simlock vrij) maar als ik een sim in doe ( van telfort of kpn) krijg ik te zien :
'Pin-code voor ontgrendelen SIM-netwerk "te zien , en als ik op negeer druk dan kom ik wel in de telefoon maar kan het telefoon functie niet gebruiken.

ik heb deze forum doorgepluist maar kon niet duidelijke antwoord vinden.

betekend dat de telefoon een simlock heeft zoja hoe kan ik deze dan makkelijkste verwijderen ( wil eventueel wel betalen)

ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
http://unlock-tmobilepulse.com/

Ik ga er van uit dat het niet de telefoon is die ik jou heb verkocht want daar zat een Simyo kaart in (KPN). Zo ja dan is er echt iets anders aan de hand. Voor de zekerheid stuur ik je de Unlock codes (weet niet meer welke bij welke hoort...)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:00
Die Bruine schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:07:
http://unlock-tmobilepulse.com/

Ik ga er van uit dat het niet de telefoon is die ik jou heb verkocht want daar zat een Simyo kaart in (KPN). Zo ja dan is er echt iets anders aan de hand. Voor de zekerheid stuur ik je de Unlock codes (weet niet meer welke bij welke hoort...)
nope , toen ik je telefoon overnam had ik al vermeld dat ik dezelfde telefoon toevallig eerder die week had gekocht van een andere tweaker. nou dit is die telefoon :)

de link van jou verwijs idd naar een site waar ik de telefoon simlock vrij kan maken, alleen nu begreep ik dat er 2 simlocks zijn, 1 van de simlock en 2 van de telefoon 8)7 |:(
afijn ik ga kijken wat ik met je codes kan bereiken.
thx alvast ( trouwens dit noem ik perfecte aftersales ondersteuning :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat veel mensen hier zeggen dat de fzf-rom eclair veel bugs bevat, deze zijn allemaal gefixed hoor.
Deze blijkt trouwens uit benchmarks sneller te zijn(niet veel trouwens maar toch)
Deze ROM is ook veel beter te themes en er zijn ook veel themas voor gemaakt op xda.

Het voordeel is ook dat heel veel request ook de zelde dag nog gefixed worden en updates ook nog gemaakt worden.
forum.xda-developers DOTTIE com/showthread.php?t=932605

Er zijn ook al zodiac foroyo ROMs maar deze werken nog niet optimaal, er zijn naatuurlijk altijd mensen die liever froyo hebben zelf als is het slomer en heeft het bugs, maar dit zal snel gefixed worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik heb gister ook een vodafone 845 gehaald.

Nu probeer ik hem te rooten maar wanneer ik hem in recovery heb( volume minder + ophangknop) en hem met usb wil verbinden zou die de drivers moeten installeren, echt verschijnt er niks op mijn beeldscherm, ik draai op windows xp.

Ik kan dus ook nie tin de telefoon komen om hem te rooten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kan sinds een paar weken mijn whatsapp niet meer updaten (2.6.3143). Heb al geprobeerd deze te verwijderen en opnieuw te installen maar tevergeefs... Iemand anders met dezelfde ervaring/oplossing?

ik draai de Vodafone 845 Mr Edition v2.0.1 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:01:
Hallo,

Ik kan sinds een paar weken mijn whatsapp niet meer updaten (2.6.3143). Heb al geprobeerd deze te verwijderen en opnieuw te installen maar tevergeefs... Iemand anders met dezelfde ervaring/oplossing?

ik draai de Vodafone 845 Mr Edition v2.0.1 rom
Heb je al geprobeerd de cache van deze app te verwijderen ( Via instellingen>toepassingen>toepassingen beheren>whatsapp) ? Dit kan misschien het probleem verhelpen.

Anders misschien de ROM opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Weet iemand of er al een stabiele froyo ROM beschikbaar is?
Ik kan het niet goed vinden....
misschien dat jullie me kunnen helpen?

Groeten, Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sander_bos schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:36:

Groeten, Sander
niet dat ik weet, allemaal nog problemen met calibratie sowieso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

sander_bos schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:36:

Groeten, Sander
ik draai nu deze ROM . En tot nu toe bevalt hij me wel goed. Ik gebruik em nu ongeveer een maand en nog niet echt veel problemen tegen gekomen.

Je kan het altijd proberen en een NAND-backup maken van je oude ROM en alles terug zetten als je het eventueel toch niet zo geweldig vond lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Gezien in een vitrine bij BelCompany in Goes (want niet op de website):

PrePaid pakket

VODAFONE VF845 NOVA !

registratie beltegoed 5.00

incl. 1 Gb databundel
Multimedia telefoon met Android
2.8" touchscreen
3.2 megapixel camera
Bluetooth, GPS en WiFi
uitgebreide muziekspeler

BelCompany prijs: 39.98

00230222
24/05/2011

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

barchettanl schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 06:46:
Gezien in een vitrine bij BelCompany in Goes (want niet op de website):

PrePaid pakket

VODAFONE VF845 NOVA !

registratie beltegoed 5.00

BelCompany prijs: 39.98

00230222
24/05/2011
Argh... Voor die prijs zou ik er wel eentje willen hebben. Geldt dat alleen in Goes of is dat een landelijke winkeluitverkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
In Vlissingen heb ik niets gezien; in Goes hebben ze er nog 1 in de vitrine en twee één ;) achter in verpakking.

Denk dus niet dat het landelijk is, maar gewoon wat oude voorraad. Even rondbellen?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet mijn vodafone 845 te koop iemand geintresserd?
Mail: cedrichendrikx@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Nou, het heeft een paar maanden geduurd, maar afgelopen weekend is er dan eindelijk een goed-werkende Android 2.3.5 voor de 845/U8120 uitgekomen!

Ik heb 'm een dagje getest en moet zeggen: ja, het werkt! Heel, heel erg mooi en soepel (mooie launcher ook: ADW). Alsof het gewoon een moderne telefoon is :)

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/9524/8451e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/391/8452e.jpg

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1096075

Enige wat nog gebroken is, is het mounten van de SD.
En let goed op bij het calibreren van het scherm, de eerste keer. Doe dat fout en je krijgt het niet meer goed. Ik heb zelf een dozijn keer gekalibreerd (met een pennetje) maar kreeg niet niet meer goed. De cache en dergelijkel ge-erased (aan/uit-knopje - reboot - recovery) en opnieuw begonnen. Perfect tot in alle hoekjes!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zonder tweaks (behalve dat het Android 2.3.5 is natuurlijk):

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/2203/ab1r.jpgAfbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/8030/ab2fn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2108/ab3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/5806/ab4e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/4223/ab5w.jpgAfbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/637/ab6q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9031/ab7gp.jpgAfbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/111/ab8x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/1226/ab9z.jpg

Niks mis mee!

[ Voor 3% gewijzigd door barchettanl op 06-09-2011 00:03 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Tof ! Eens zien of ik deze versie op de telefoon van mijn vrouw kan zetten. Spaart me weer de aankoop van een Blade uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen al voor de resolutie zou ik een Blade kopen, but that's me =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik ging aan de slag om die nieuwe versie te installeren, heb een NAND backup geprobeert te maken, daar kreeg ik een error en nu krijg ik hem niet meer normaal geboot, maar ik krijg hem ook niet in die andere mode waarin ik die backup heb geprobeerd te maken (aanknop + volume naar boven).

De telefoon boot nog wel, maar daar krijg ik vervolgens geen programma's geladen, dus rom manager installeren is geen optie.

Ik dacht dit te doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=929628 (optie 3), maar hij boot gewoon door, komt niet die HERCIMG.zip tegen lijkt het..?

Hoe moet het nu verder..ABP gebruiken?

Update:

Ik heb eerst op deze manier CWM geinstalleerd:

http://androidforums.com/...ascend-2.html#post2735587

En toen kon ik de normale tutorial weer volgen...
Let op: 1e boot duurde vrij lang, dus niet denken dat het niet werkt..

[ Voor 50% gewijzigd door datadevil op 06-09-2011 21:32 . Reden: aan de gang gekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Nu krijg ik alleen nog het HTC IME toetsenbord niet aan de praat, ik heb het via de recovery er op gezet, maar ik zie het nergens terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Als je bij Instellingen-ADWLauncher-Thema instellingen het Senses ADW Theme installeert, in combinatie met Fancy Widgets, dan zou je echt denken dat je een HTC in je handen hebt!
Verder veel leuke tweakjes; mijn favoriet is het vervangen van het batterij-icoon door een getalletje. Ook is de balk die je ziet als je de statusbar naar beneden trekt (wat nu eindelijk gaat door de goede calibratie*) geheel aan te passen. Grappig effect ook bij het aan- en uitzetten. Wel heb ik de pijltjes bij het unlockscherm uitgezet (goed zoeken, is allemaal in te stellen).

*) Calibratie moet de eerste keer zeer nauwkeurig gebeuren, het liefst met een stylus. Doe je het fout, dan komt het niet meer goed, ook niet met de calibratie-app (die raakt alleen maar meer in de war)!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• datadevil
Bij mij werkt het nu allemaal best goed, calibratie is bijna 100%, alleen de toetsen zoals de a op het toetsenbord zijn lastig bereikbaar.
Nu begreep ik dat het HTC_IME toetsenbord fijner kan werken, maar hoe installeer ik dat? Ik had een zip, en die heb ik via CWM geprobeerd te installeren, maar ik zie hem niet terug bij mijn input keuzes, ik zie alleen Android Keyboard

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:43
Heeft iemand een idee van (of link naar) de verschillen tussen de ROMs van Anryl, Joilaroi & Casxp? Alle drie lijken het 2.3.5 ROMs op basis van een 2.6.39 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mijn Vodafone 845 en ik zijn even volledig de weg kwijt en ik hoop maar dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.
Indertijd heb ik met behulp van dit forum de Mr. Edition 1.9 geïnstalleerd. Omdat hij het gewoon steeds goed deed zag ik nut en noodzaak van een update niet in.
Helaas kreeg het beestje de laatste tijd kuren die meestal waren op te lossen door even uit en in te schakelen.
Maar uiteindelijk hielp dat ook niet meer. Het apparaat startte nog wel op maar ik kon geen enkel programma starten.

Vervolgens dacht ik: laat ik dan de fabrieksinstellingen maar terugzetten.
Dit leek goed te gaan. Ik kon kalibreren maar verder kwam ik niet.
Als ik nu opstart kom ik in een eindeloze serie van opstarten terecht. Hij start uit zichzelf telkens weer op.
Wat is nu wijsheid?

De nieuwste mr.edition proberen? Celestial teapot? Of die nieuwe Android 2.3.5 - Cyanogen Mod 7.1.0 ??? of toch maar de oude vodafone software, maar waar hangt die uit?
Ik weet het dus echt niet.
Ik ben dus niet echt een pro op dit gebied maar heb indertijd die 1.9 er wel opgekregen.
En nu moet ik dus weer verder.
Alvast bedankt!

• barchettanl
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:52:
De nieuwste mr.edition proberen? Celestial teapot? Of die nieuwe Android 2.3.5 - Cyanogen Mod 7.1.0 ??? of toch maar de oude vodafone software, maar waar hangt die uit?
Op de eerste pagina van deze topic staat de originele software! (onder het kopje "Originele Downloads:")

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik ben sinds een paar dagen overgegaan van 2.1 ROM naar [ROM] Android 2.3.7 - CM 7 – Huawei U8120 – Anryl http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=950491
Op een paar kleine dingetjes na zeer tevreden. Echt een prima werkende ROM, die nu toe zeer goed en stabiel werkt. Een aanrader dus!!! :) Een van de vele voordelen van deze ROM is dat de volume nu veel beter is in te stellen.

Het heeft een tijdje geduurd, maar we kunnen nu echt over naar 2.3 :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
er zijn ineens wel erg veel roms voor 2.3, weet iemand nog welke nou het beste is? Het beste betekent voor mij vlot, mooie gui en goeie telefoon opties en calibratie....minder belangrijk is flash, camera en FM radio...
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste