Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
wat moet ik nu doen als ik geen kaartlezer heb?
die heb ik namelijk helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Gewoon eentje kopen, kosten een paar euro.

Ik heb trouwens alles maar gewiped want op een gegeven moment wilde de boot van de telefoon niet meer lukken; hij begon halverwege steeds opnieuw.

Ik had al langer rare probleempjes dat het menu van Launcher Pro niet tevoorschijn kwam en met de WiFi die wel verbonden was met het access point maar geen gegevens doorstuurde. Die zijn nu allemaal weer weg.

Kennelijk kan er toch ergens iets misgaan met het installeren. Ik heb drie van die telefoontjes onder beheer en dus nogal wat zitten klooien. Mijn gevoel zegt dat het over elkaar heen installeren van opeenvolgende roms, dan wel het uitvoeren van de lowmem-optimum trick een mogelijke oorzaak is. Let wel, het is een gevoel meer dan dat ik er directe aanwijzingen voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_bos schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:26:
wat moet ik nu doen als ik geen kaartlezer heb?
die heb ik namelijk helemaal niet
ik heb er ook geen maar het is me toch gelukt. Ik heb alles gewoon via de "gewone" data opslag gedaan als je de telefoon aan je pc hangt komt er de vraag wat je er mee wil doen "bestands overdracht" aan klikken en je kunt je spullen er naar toe schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik was er niet meer helemaal zeker van of de telefoon halverwege het modden nog wel 'gewone' data opslag ondersteunde, of dat hij pas aan het eind weer normaal fuctioneert, daarom ben ik er in m'n handleidinkje maar vanuit gegaan dat het niet ging.

Dus: gewoon met het bijgeleverde kabeltje via USB de zipjes naar de SD-kaart in je telefoon kopiëren. :)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 23:54
Heeft iemand misschien enig idee hoe je in het beltonen gedeelte komt. Als je een mp3 als beltoon wilt gebruiken is dat vrij eenvoudig, maar als je een eigen geluid als sms wilt instellen blijken er twee aparte lijsten. Een voor de beltonen en één voor sms- en -agendageluiden, maar daar kan ik dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Dat kan je beter hier: Vodafone 845 Nova Deel 2 vragen omdat dit het forum over de custom roms is :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik hoop dat je van je vakantie geniet. Ik heb wel een "ding" waar je misschien naar kunt kijken. Als er een koptelefoon is aangesloten blijft deze altijd actief. Ik weet niet wat het is, ik denk de headset modus. Logisch zou ik denken aangezien het geluid dan via de koptelefoon moet. Maar dit is dan de eerste telefoon waarbij ik merk dat er constant signaal doorheen gestuurd wordt. Alleen de standaard "Muziek" speler heeft hier geen last van. Als je daar muziek afspeelt en daarna pauzeert, hoor je geen ruis. In elke andere applicatie die ik heb geprobeerd, maar ook bij gewoon gebruik blijft de koptelefoon actief. Je hoort dus die ruis en bij geen enkele speler springt het geluid terug naar stereo mode. Wat je dus krijgt is de bekende "AM-radio 8-bits" geluidskwaliteit. Enige wat dan helpt is de koptelefoon eruit en er weer in. Niet zo erg, maar volgens mij zorgt die ruis ook voor (een waarschijnlijk minimaal) onnodig stroomverbruik ;) . Ik ben benwieuwd of dit bij de stock ROM ook zo was. Iemand nog stock draaien die dit wil testen?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
Die Bruine schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:10:
Ik hoop dat je van je vakantie geniet. Ik heb wel een "ding" waar je misschien naar kunt kijken. Als er een koptelefoon is aangesloten blijft deze altijd actief. Ik weet niet wat het is, ik denk de headset modus. Logisch zou ik denken aangezien het geluid dan via de koptelefoon moet. Maar dit is dan de eerste telefoon waarbij ik merk dat er constant signaal doorheen gestuurd wordt. Alleen de standaard "Muziek" speler heeft hier geen last van. Als je daar muziek afspeelt en daarna pauzeert, hoor je geen ruis. In elke andere applicatie die ik heb geprobeerd, maar ook bij gewoon gebruik blijft de koptelefoon actief. Je hoort dus die ruis en bij geen enkele speler springt het geluid terug naar stereo mode. Wat je dus krijgt is de bekende "AM-radio 8-bits" geluidskwaliteit. Enige wat dan helpt is de koptelefoon eruit en er weer in. Niet zo erg, maar volgens mij zorgt die ruis ook voor (een waarschijnlijk minimaal) onnodig stroomverbruik ;) . Ik ben benwieuwd of dit bij de stock ROM ook zo was. Iemand nog stock draaien die dit wil testen?
Je kunt een nandroid+ext backup maken, vervolgens een wipe + flash van de originele rom, testen of het probleem daar ook bestaat, hier melden op GoT en vervolgens een wipe + restore van je nandroid backup doen.

Je bent wel even bezig maar je krijgt zeker je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zal ik zo ook wel doen denk ik. Ik heb namelijk geheugenkaartje weer omgewisseld van Touch Pro naar Nova. Nand+Ext gedaan, inhoud copy en de oude kaart opnieuw ingedeeld + Wipe en daarna Restore. Restore gaat goed, maar opstarten ho maar. Dus ik denk dat ik dan maar ff net zo goed de originele ROM ga testen vanavond. Baal wel, mag ik weer al die shit applicaties en games gaan installeren :( .

Edit:
Stock ROM heeft hier ook last van. Zodra je de muziekapplicatie start, iets afspeelt en vervolgens pauzeert blijft er spanning op de koptelefoon uitgang staan. Gevolg: ruis en de telefoon staat weer in headsetmode. Koptelefoon eruit en er in en je hebt weer "mooi geluid".

Nu 1.6.2 maar eens flashen en kijken of de restore dan wel lukt.

[ Voor 30% gewijzigd door Die Bruine op 07-09-2010 15:18 ]

• Chielllie
Met Prologic op vakantie is het wel ineens rustig hier. Zou die 't lekker hebben, of zou die stiekem aan 't dromen zijn over een Android 2.2..?
Heeft iemand trouwens een tip hoe je uitzendinggemist kan bekijken via de browser of Opera? Ofwel hoe kan je flashplayer 10 op de rom bakken?

Verwijderd

Chielllie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:51:
Met Prologic op vakantie is het wel ineens rustig hier. Zou die 't lekker hebben, of zou die stiekem aan 't dromen zijn over een Android 2.2..?
Heeft iemand trouwens een tip hoe je uitzendinggemist kan bekijken via de browser of Opera? Ofwel hoe kan je flashplayer 10 op de rom bakken?
Met http://m.uitzendinggemist.nl/ kan je gewoon alles kijken :) En met http://m.nos.nl/ kan je zelfs live Journaal 24 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nog een verzoek; kun je mediavolume in kleinere stappen mogelijk maken? Op z'n zachtst vind ik het nog altijd te hard namelijk. Zowel tijdens afspelen van muziek als het spelen van spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Misschien oortjes met een volumeregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die Bruine schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:50:
Nog een verzoek; kun je mediavolume in kleinere stappen mogelijk maken? Op z'n zachtst vind ik het nog altijd te hard namelijk. Zowel tijdens afspelen van muziek als het spelen van spelletjes.
Zou ik ook graag willen, Ik ben al wat aan het testen geweest met volume applicaties, maar nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
theMob schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:39:
Misschien oortjes met een volumeregeling?
Dat kan ja. Maar zonder oortjes is het ook nog te hard vind ik. Soms game ik gewoon op de bank en dan is het volume toch echt te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste versie (1.6.2) heb ik een probleem met het synchroniseren van mijn Google Calender.

Alle afspraken die ik via het web in mijn Google Calender zet, komen gewoon direct op mijn telefoon.
Echter, als ik de afspraak op mijn telefoon invoer, dan komt hij niet in mijn Google Calender, ondanks dat hij wel in mijn agenda op de telefoon staat.
Het is dus ineens (?) één richtingsverkeer geworden.

Wat heb ik al gedaan:
- alles opnieuw geflasht
- factory reset
- Calendar Cache & Data geschoond.
- ik heb geen multiple agenda's gekoppeld aan mijn Google Calender.

Een speurtocht op internet heeft me ook niet veel verder gehoplen.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Ik heb hetzelfde met mijn agenda. Heb ook eigenlijk geen idee hoe het komt. Is wel irritant inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Li0nHeart op 20-09-2010 11:06 ]

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Hey mensen,

ben weer terug van vakantie, ik heb echter voorlopig geen tijd om een nieuwe update te maken voor dit toestel.
wel heb ik nog even een calendar fix gemaakt die het sync probleem zou moeten verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-09-2010 12:50 ]

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:35:
Hey mensen,

ben weer terug van vakantie, ik heb echter voorlopig geen tijd om een nieuwe update te maken voor dit toestel.
wel heb ik nog even een calendar fix gemaakt die het sync probleem zou moeten verhelpen.
Goede vakantie gehad ( behalve dat hij te kort was )?

Fijn dat je weer terug bent. Bedankt voor de "Calendar fix", werkt super !

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Hoi, ik vraag het hier ook maar even (ja ik weet dit heeft niets met roms te maken maar ik denk dat hier meer gebruikers zijn)

Ik heb problemen bij het aanmelden van 360. Hij zegt steeds: probleem bij het maken van verbinding. Probeer het later nogmaals. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Verwijderd

rudyhattem schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:55:
Hoi, ik vraag het hier ook maar even (ja ik weet dit heeft niets met roms te maken maar ik denk dat hier meer gebruikers zijn)

Ik heb problemen bij het aanmelden van 360. Hij zegt steeds: probleem bij het maken van verbinding. Probeer het later nogmaals. Iemand van jullie hier ervaring mee?
Je hebt helemaal gelijk, dit hoort hier niet ! Misschien dat je op bijv. een audi forum kan vragen, daar is het nog drukker.

Als ik jou was zou ik de klantenservice van Vodafone eens bellen ... Suc6!

• Chielllie
Ik blijf stoeien met deze telefoon. Te vaak als ik een hoop apps uit de market heb gehaald of een update van ProLauncher installeer, valt de telefoon stil en als ik 'm herstart blijft hij herstarten zonder resultaat. Het enige dat dan rest is opnieuw Superboot, install-recovery etc doen en alles opnieuw installeren. Ik heb alles al geprobeerd wel/geen mem-optimizer trick, wel/geen dalvik cache verplaatsten, maar ik kom er niet achter waar 't probleem zit. Vandaag de pincode van mijn sim gehaald in de hoop dat dat een verschil maakt.
Als hij werkt en ik kom er niet meer aan (lees geen nieuwe apps toevoeg of updates uit de market haal) is het prima maar zoals vandaag, de calenderfix flashen, en hij gaat op zwart, herstarten is niet meer mogelijk. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik vind het een geweldige telefoon, maar ik heb tegenwoordig altijd een reserve bij me voor het geval deze plots de geest geeft. Kortom, als iemand nog een goeie tip heeft heel graag.

• Auke
  • Niet online
Ik herken bovenstaande problemen niet, misschien een hardware fout???

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
rudyhattem schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:55:

GoT is geen helpdesk waar je zo even je vraag kan dumpen. Het hoort hier inderdaad niet, en daarnaast verwachten we eigen initiatief in je posts.

Verwijderd

@Chielllie: Ik installeer niet rechtstreeks vanuit de Market, maar via AppBrain. Als ik geflashed heb en alles is weg, dan installeerd ik als eerste AppBrain en daarna haal/installeer ik via AppBrain alle software in één keer. Dit levert voor mij geen problemen op. (ik heb een pincode aan staan).
Ik begin ook een hardware (memory) failure te denken. Zou je het misschien ook met de orginele vodafone software kunnen proberen ? Als het daar ook fout gaat, dan zou ik voor de garantie gaan.

• Die Bruine
Ik flash er ook rustig op los, installeer ook vrijwel alles via Appbrain. Tot op heden 1 crash gehad tijdens het spelen van een spelletje. Mijn zoon en ik, vooral mijn zoon, zijn heavy user mag ik wel zeggen. Ik herken echt niets van wat je zegt. Ik zou zegge, begin lekker even helemaal opnieuw (dus ook opnieuw downloaden). Zet er daarna alleen het broodnodige op en kijk wat er gebeurt.

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Mr_Q
Prologic, net als eerder werd gezegd, unlocked het scherm wel degelijk door de menu knop. Geen idee of dat bij de originele rom ook zo is. Dit gebeurd ook na het toepassen van de patch die je aangeeft. Het scherm gaat dan inderdaad niet aan door menu of een van de andere knoppen, maar als het scherm (per ongeluk) aan wordt gezet door de power knop wordt de telefoon nog steeds geunlocked d.m.v. menu.
Nu snap ik je probleem aangezien ik tijdelijk mijn Ontgrendelingspatroon uitgezet had en dus via het slepen mijn telefoon moest ontgrendelen. En idd als je in die situatie op de Menu knop drukt, komt de telefoon uit de ontgrendling (toch een bugje lijkt me). Gelukkig heb je daar geen last van als je Ontgrendelingspatroon instelt. Optie zit onder "Instellingen/Locatie- en beveiligingsinstellingen/Ontgrendelingspatroon wijzigen".

Hopelijk is dit een alternatief voor je!

JD1971

• JD_1971
@Prologic,

Nog even ter aanvulling de volgende vraagje voor jou:
Kan je AUB er weer voor zorgen (of aangeven hoe) het ontgrendelingspatroon scherm weer grotere buttons heeft. Nu is het weer wat kleinere als in vorige ROM versies en lastiger ontgrendelen aangezien je vaak verschillende foutieve "punten" raakt (Ja ik heb dikke worstenvingers :)).

Thanks alvast.
JD1971

• TWFpa2Vs
je kunt de redmod gebruiken voor dat probleem met de bolletjes, wat betreft de powerwake daar kan ik zo 1-2-3 niets aan doen.

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:06:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, dit hoort hier niet ! Misschien dat je op bijv. een audi forum kan vragen, daar is het nog drukker.

Als ik jou was zou ik de klantenservice van Vodafone eens bellen ... Suc6!
Nou nou nou... wat is dit nou van antwoord. Ik verontschuldig mij van te voren en dan word ik verwezen naar een Audi forum?

Ik stel hier de vraag omdat hier de meeste vodafone 845 gebruikers actief zijn en er is vast wel iemand tussen die hier ook ervaring mee heeft gehad. Lees het forum eens goed door en zeker 1 derde heeft niets met Root en Costum Roms te maken.

Ik weet dat het off topic is maar ik vraag toch niet "zeik mij eens even lekker af"

Gr,
Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Rudyhattem, Inderdaad, je stelde een nette vraag waar ik heb geen problemen mee had. Dus ik vind de twee onvriendelijke reacties dan ook ongepast. Het kan toch best zijn dat dit een combinatie probleem is tussen de V845 enerzijds en Vodafone 360 anderzijds waardoor het indirect met dit topic te maken heeft. Via deze weg wil ik je even een hart onder de riem steken :).

@ Prologic, Wederom dank voor je snelle antwoord en ik ga de RED mod proberen!

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Met JD,

Er zijn hier 2 topics over de 845. Laat 'm gewoon een vraag stellen. Als het je niet interesseert, of je geen antwoord weet, dan negeer je de vraag.

Hier zitten mensen die al veel met de 845 hebben gedaan, dus ik vind dit een logische plek voor een vraag, ook al heeft het zijdelings met de rom te maken.

Het praten over de reactie op de vraag, vervuilt het topic al meer, dan de vraag zelf.

@ProLogic:

CalenderFix heeft het probleem opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Li0nHeart op 24-09-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik ga maar dan vanavond ook even de kalender fix flashen.

Verder doet Quick Boot (app) het niet bij mij, er staat tap on 'Reboot' to reboot your phone, maar dit werkt niet, ook de andere opties werken hier niet.

Offtopic: welcome back 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:58:
[...]

Ik weet dat het off topic is maar ik vraag toch niet "zeik mij eens even lekker af"
Was eigenlijk ook niet echt mijn bedoeling. Mijn excuses hiervoor.
Maar ik vond dit in eerste instantie (en eigenlijk nog steeds niet, want de custom rom heeft geen vodafone 360 software) helemaal niks te maken hebben met het onderwerp van dit topic.
Maar heb je al contact gehad met de Vodafone klantenservice ?

Zag in het juiste topic waar je de vraag stelde, dat het je mede ging om hyves, dat daar iets makkelijks in zit. De hyves applicatie is ook naderhand te installeren in de Custom Rom. Misschien het overwegen waard om voor de custom rom te gaan ?
Ik kan verder niet veel oordelen wat de voordelen van de custom rom zijn, want direct bij aanschaf heb ik de custom rom er in gezet.
Salmon schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:22:
Ik ga maar dan vanavond ook even de kalender fix flashen.

Verder doet Quick Boot (app) het niet bij mij, er staat tap on 'Reboot' to reboot your phone, maar dit werkt niet, ook de andere opties werken hier niet.

Offtopic: welcome back 8)
Ik heb dit ook meegemaakt dat de Quick Boot niet werkte. Ik vermoed dat dit kwam omdat ik de custom rom geflashed had, zonder eerste een wipe te doen. Zodat alle applicaties enzo behouden bleven.
Misschien kan je een bepaalde caching weggooien en dat het dan werkt ? Ik hab dat toendertijd niet verder bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:31:
[...]

Ik heb dit ook meegemaakt dat de Quick Boot niet werkte. Ik vermoed dat dit kwam omdat ik de custom rom geflashed had, zonder eerste een wipe te doen. Zodat alle applicaties enzo behouden bleven.
Misschien kan je een bepaalde caching weggooien en dat het dan werkt ? Ik hab dat toendertijd niet verder bekeken.
Heb eigenlijk nog nooit Quick Boot gebruikt maar zou wel handig zijn als je in 1 keer in recovery boot of zowiezo al reboot in 1 keer :)

Heb net ff bij Quick boot gekeken maar er was geen cache dus kon dat ook niet wissen 8)7
Voor mij een nutteloze app als die niet werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Quickboot werkt hier gewoon normaal. Misschien een wipe proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:31:
Quickboot werkt hier gewoon normaal. Misschien een wipe proberen?
Probeer je telefoon eens opnieuw te rooten. Op de een of andere manier moest ik na elke update van de custom rom de telefoon opnieuw rooten.

• willemanleersum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:53
@prologic

Wil je voor mij (en vele anderen) ook nog een headsetfix maken? hij gaat veel te zacht :'( .

Je ROM's zijn trouwens geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
willemanleersum schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:02:
@prologic

Wil je voor mij (en vele anderen) ook nog een headsetfix maken? hij gaat veel te zacht :'( .

Je ROM's zijn trouwens geweldig!
ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Imak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:32:
[...]

Probeer je telefoon eens opnieuw te rooten. Op de een of andere manier moest ik na elke update van de custom rom de telefoon opnieuw rooten.
Ik had hem gister ff opnieuw geroot maar hij doet het nog steeds niet 8)7

en de calender fix zorgt nog steeds voor een error xD

[ Voor 7% gewijzigd door Salmon op 27-09-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik zou zeggen probeers een een full wipe, dan laaste rom opnieuw flashen en calendar fix er achteraan. je zou eerst nog even een nandroid backup kunnen proberen zodat je terug kunt als het dan nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Heb net ff een full reinstall gedaan, 1.6.2+calender+framework+HTC IME(keybord) en alles werkt gewoon weer zoals het hoord, zelfs de quick boot werkt. Thx :)

Verwijderd

Beetje off topic maar wel interessant, wellicht zelfde rom en unlockmogelijkheden?

Vodafone kondigt opvolger goedkope Android-smartphone 845 aan
Door Arnoud Wokke, woensdag 29 september 2010 08:33, views: 7.628
Vodafone heeft de opvolger van zijn goedkope Android-smartphone 845 aangekondigd. De 945 heeft onder meer een groter scherm met hogere resolutie. Voor tekstinvoer is T9 Trace aanwezig, een variant op Swype van Nokia en Samsung.
Het touchscreen van de Vodafone 945 heeft een diagonaal van 3,2", een stuk groter dan de 2,8" van de 845, die in april dit jaar uitkwam. De resolutie is opgekrikt naar 400x240 pixels. Het touchscreen is van het capacitieve type en ondersteunt multitouch. Over het soort cpu, de processorsnelheid en het werkgeheugen spreekt Vodafone niet, maar het opslaggeheugen in het toestel bedraagt 300MB. Er is een micro-sd-kaartslot aanwezig om het geheugen uit te breiden.
Het toestel draait op Android 2.1 met Vodafones eigen schil eroverheen. De camera heeft een maximale resolutie van 5MP. Het beeld kan worden bijgelicht middels een led-flitser. Daarnaast zijn wifi, bluetooth en gps in het toestel aanwezig. De afbeeldingen duiden daarnaast op de aanwezigheid van diverse sensoren, zoals een nabijheidssensor of lichtsensor. Het is onduidelijk of die er echt op zitten. In elk geval is T9 Trace aanwezig; Trace maakt het mogelijk op een onscreen-toetsenbord van letter naar letter te slepen om een woord te vormen. Swype maakt gebruik van eenzelfde systeem. Marktleiders Nokia en Samsung hebben beide in Swype geïnvesteerd, waardoor het onwaarschijnlijk is dat andere fabrikanten dat goedkoop op hun eigen toestellen mogen zetten.
Een andere wijziging ten opzichte van zijn voorganger is de fabrikant; de Vodafone 845 werd gemaakt door Huawei, maar ZTE nam de ontwikkeling van de 945 voor zijn rekening. De Chinese producent ZTE maakt vooral goedkope telefoons voor providers, maar het bedrijf heeft vooralsnog weinig smartphones op de markt gebracht.
De Vodafone 845 is een relatief populair toestel, mede door zijn lage prijs van 99 euro. Een tweaker publiceerde enkele maanden geleden nog een custom rom op GoT. Het is onduidelijk of de 845 te koop blijft of dat de provider het toestel uit de winkel zal halen.
De 945 moet volgende maand uitkomen. Het is onduidelijk voor welke prijs Vodafone zijn nieuwe Android-toestel zal verkopen, maar het ligt voor de hand dat de prijs opnieuw rond 100 euro komt te liggen.

• JD_1971
@TheDisk2,

Ik gok van niet aangezien de 945 door ZTE wordt gefabriceerd en de 845 door Huawei is gemaakt.
Maar de 945 is voor mij toch wel een topic om te volgen gezien de voordelen t.o.v. de 845.

Wellicht nog wel meer beren op de weg aangezien de bootloader ook niet zal werken evenals de 845 Root hack. Toch hoop ik dat Prologic (of andere capabele tweaker) ook deze kan omtoveren tot een multifunctionele smartphone zonder restricties en Vodafone meuk.

Maar zelfs als root hack (wellicht het minst lastige) of bootloader niet werkt kan je nog altijd de telefoon tweaken door andere gebruikersinterface en widgets. Voor een SIM unlock moet je in het slechtste geval 1 jaar wachten om het daarna via Vodafone te realiseren.

Dus laat de 945 maar komen :)!

Groeten,
JD1971

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
wow..klinkt als een leuke nieuwe telefoon als die inderdaad ook 99euro gaat kosten. Volgens de tekst ligt dat voor de hand, maar dat vind ik dan weer niet zo logisch...

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Als dit toestel voor 99 euro in de winkel komt, lijkt me dat een mooie kiloknaller. Maar het zou me niet verbazen als de prijs iets boven de 845 komt te liggen. Maar dan is ie nog goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
suprise suprise 1.7 online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Wellicht net op tijd, want het ding zit te zeuren dat de licentie op LauncherPro morgen verloopt ....!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je moet ook zo nu en dan wel eens de updates uit de market halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:22:
je moet ook zo nu en dan wel eens de updates uit de market halen ;-)
ik zag nooit iets over updates voor launcher pro..
Kan ik de rom ook downloaden op mijn telefoon (met browser) en daarna updaten? Zit op werk zonder cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
in theorie zou het moeten kunnen heb het zelf alleen nooit getest.. als het downloaden goed gaat gaat het flashen ook wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:42:
in theorie zou het moeten kunnen heb het zelf alleen nooit getest.. als het downloaden goed gaat gaat het flashen ook wel goed..
gaan we dan uitvinden..eerst maar eens kijken of de download lukt met dat gare wifi hier :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
downloaden wil van geen kant met het wifi. Gewone browser wilde sowieso downloaden hier, Opera leek wel te willen maar blijft op 0 staan.
Vanavond dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ok, toch een cardreader gevonden hier, en geupdate.
De Home dinges geeft geen updates beschikbaar in de market maar verloopt nog steeds binnen een dag...hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heel vreemd, je hebt de laatste versie als het goed is. die zit namelijk in de rom.
als je naar de opties van launcherpro gaat welke versie staat er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:22:
Heel vreemd, je hebt de laatste versie als het goed is. die zit namelijk in de rom.
als je naar de opties van launcherpro gaat welke versie staat er dan?
0.7.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Dat is inderdaad niet goed. download hem even uit de market dat zet hij hem er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:47:
Dat is inderdaad niet goed. download hem even uit de market dat zet hij hem er overheen.
dat lijkt goed te gaan..bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dit is nu de tweede keer dat ik een update uitvoer die mn telefoon onbruikbaar maakt. Iemand anders hier nog meer last van? Ik draai gewoon de install via zip zoals ik dat bij eerdere versies ook heb gedaan. Maar bij de laatste twee versies gaat dus mis bij mij. Wipe van alles behalve Ext en een nieuwe flash helpt ook niet. Blijft bezig met het Android logo. Nu maar ff alles kopiëren en dan weer van voor af aan beginnen. Hopelijk de laatste keer. Wordt een beetje moe van al die Ringtone settings en kleine dingetjes. Dat heb ik nog steeds niet geautomatiseerd onder Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,Vraagje is het nu ook weer elke keer nodig om naast het flashen, de volgende fixes te flashen? WakeUponlyPowerbutton, CalendarFix, RedModv3, etc.. Alvast dank voor reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic, Ik heb zojuist 1.7 geflashed (zonder extra fixes) maar krijg gelijk problemen met LauncherPro dat deze expired is. Door de V845 van PC los te koppelen en via web browser recente APK te downloaden en deze na download te selecteren (in info scherm dat download completed is), kan je even handig updaten. Mogelijk een issue in ROM 1.7?!?!? Dan nog de vraag of calendar fix, wakeup on powerbutton en redmod van toepassing zijn op deze ROM? Thanks JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@DieBruine, Dat hij op Android logo bleef hangen hand ik ook maar dat komst omdat ik na de ROM flash gelijk ook de REDmod, WakeUpPowerbutton en calendar fix gedaan heb. Blijkbaar gewoon eerst alleen ROM flashen aangezien bijv. de RedMod niet geschikt is voor de ROM versie. Maar voor mij is het ook niet helder welke fixes er nu in zitten en als dat niet het geval of ik de ROM niet corrupt geraakts na handmatig flashen? Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All, sorry voor al de posts!! Maar wie weet een goed tool om de V845 vanaf PC te beheren als deze via USB is aangesloten. Dus niet via een WiFi en VNC oplossing, maar remote control van de V845 via USB aan PC? Thanks JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
bij mij bleef hij heel lang (echt heel lang!) op dat logo staan maar uiteindelijk ging hij wel door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Calendar fix en wake only zitten verwerkt in 1.7, Waarom launchepro niet update tijdens de updates kan ik even niet verklaren.

Ben bezig met een compleet nieuwe versie gebouwd op basis van de laatste release van huawei. Zodra deze klaar is zal ik hem posten volledig wipen zal dan wel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:06:
Calendar fix en wake only zitten verwerkt in 1.7, Waarom launchepro niet update tijdens de updates kan ik even niet verklaren.

Ben bezig met een compleet nieuwe versie gebouwd op basis van de laatste release van huawei. Zodra deze klaar is zal ik hem posten volledig wipen zal dan wel nodig zijn.
? Nieuwe versie van Huawei? Zeker geen 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nee helaas geen 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Betreft LauncherPro:

Een tijd geleden ging mijn versie ook zeuren.. kreeg ook geen automatische updates.
Als je 'm dan download uit de Market en gewoon installeert, zie ie dat er een oudere versie is, en vraagt ie of je wilt updaten. Vanaf dan krijg je wel automatische updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Begrijp ik het goed uit voorgaande postings dat RedMod niet werkt met 1.7?

Ik heb 'm voor nu maar even zonder RedMod geinstalleerd.

Ik zie bij mij Documents to go er nog steeds (werkend) tussen staan? Vind ik niet erg, want gebruik ik soms, maar klopt dat wel?

[ Voor 56% gewijzigd door Li0nHeart op 06-10-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Mijn roms verwijderen geen apps die je op je telefoon hebt staan. zou je hem nu wipen dan staat hij er niet meer tussen. Intussen is er weer een RED-mod online en 1.8 staat ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ouch..geupdate naar 1.8 en nu krijg ik gelijk na booten dat mijn LauncherPro is verlopen, die opent een browser maar ik heb geen WiFi aan...wat nu..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heel raar.. ik stop altijd de nieuwste versie van launchepro in mijn roms maar schijnbaar update hij die niet bij jullie. ben je bekend met ADB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@datadevil and Prologic,
Dat bedoel ik ook in mijn vorige post en je kan het zo oplossen:

@Prologic, Ik heb zojuist 1.7 geflashed (zonder extra fixes) maar krijg gelijk problemen met LauncherPro dat deze expired is. Door de V845 van PC los te koppelen en via de automatische gestarte web browser recente APK te downloaden en deze na download te selecteren (in info scherm dat download completed is), kan je even handig updaten. Mogelijk een issue in ROM 1.7?!?!? Dan nog de vraag of calendar fix, wakeup on powerbutton en redmod van toepassing zijn op deze ROM? Thanks JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Even de exacte handling zonder overbodige tekst:

Indien je na het flashen gelijk problemen hebt met LauncherPro (expired) kan je dit oplossen door:
- Je V845 los te koppelen van je PC
- Via de automatisch gestarte web browser op het linkje klikken dat naar een recente APK verwijst.
- Deze selecteren en na download selecteren (via info scherm dat aangeeft dat file download klaar is) voor installatie.

That's it!
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Agenda fix en power wake only zitten reeds verwerkt in 1.7. Op de een of andere manier update hij jullie launcherpro niet automatisch.

!TIP na een update kijk altijd even in de market of je de laatste versie hebt zodat je geen problemen krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
JD_1971 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:11:
Even de exacte handling zonder overbodige tekst:

Indien je na het flashen gelijk problemen hebt met LauncherPro (expired) kan je dit oplossen door:
- Je V845 los te koppelen van je PC
- Via de automatisch gestarte web browser op het linkje klikken dat naar een recente APK verwijst.
- Deze selecteren en na download selecteren (via info scherm dat aangeeft dat file download klaar is) voor installatie.

That's it!
JD1971
ja, maar ik heb juist geen internet nu omdat mijn wifi uitstaat....
Ik had overigens gisteren via de markt al mijn LauncherPro geupdate nadat ik 1.7 had geinstalleerd, het lijkt er dus eerder op dat er een oudere versie meekomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb toch echt de laatste versie in mijn update zitten hoor.. Mogelijk komt dit doordat hij in een van de eerste release op een andere locatie opgeslagen werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik ging net van 1.6.2 (volledig geupdated) naar 1.7 en kreeg ook de Launcher Pro klacht. Het is wel makkelijk te verhelpen door via de website die getoond wordt de APK te downloaden en te installeren. Maar er lijkt toch iets vreemds te zijn met 1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig vervang ik LauncherPro door Zean . Werkt net zo goed, maar nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Zean klinkt ook leuk, maar voorlopig kan ik niks doen omdat mijn telefoon de hele tijd alleen maar de browser wil openen en ik geen WiFi heb.
Iemand een idee hoe ik dat fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Same here. De telefoon van mij zoontje doet ook geen ene moer meer. Waardeloos geval hoor. Regelmatig updaten kun je wel zeggen, maar dat niet online gaan je smartphone meteen de domste telefoon op aarde maakt vind ik toch echt belachelijk. Ik kan nieteens even WiFi aanzetten om online te gaan. Bellen en gebeld worden, niets meer, niets minder. Prologic ook geen workaround? 1.8 installeren ook geen zin in, heeft hij helemaal niet nodig. Bellen, SMS en spelletjes is wat hem interesseert.

Dan maar 1.8 erop en meteen LP eraf. Knullig geschreven noem ik het dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 06-10-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
Wellicht werkt dit:
apk op je PC downloaden

Telefoon met usb kabel aan je pc hangen en via de android sdk installeren. (zie 1e pagina).

Commando staat dan in .\tools:

adb install package.apk

Dat zou denk ik de huidige versie moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
maar eens kijken of ik via die ADP iets kan uitspoken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb gekozen voor fresh install ;) . Zometeen maar Zean proberen en hopen dat die niet zoiets stoms heeft ingebouwd.

btw... het is toch òf cachesd òf chachepart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Die Bruine schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:28:
Ik heb gekozen voor fresh install ;) . Zometeen maar Zean proberen en hopen dat die niet zoiets stoms heeft ingebouwd.

btw... het is toch òf cachesd òf chachepart?
maar dan heb je toch nog gelijk bij de 1e boot een verlopen Launcher Pro die gelijk in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
1.8 niet, 1.3.2 wel.

Ik krijg trouwens een foutmelding als ik A2SD cacheSD uitvoer. No dalvik cache directory oid en meteen erna een reboot. Als ik A2SD cachepart doe krijg ik geen foutmelding en gaatie even aan de slag met die dalvik cache. Dus hoe krijg ik die cache naar mn SD verplaatst? Of hoef ik niets meer te doen?

[ Voor 88% gewijzigd door Die Bruine op 06-10-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eh..1.3.2 werkt dus wel bedoel je te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope, mijn zoon had dus nog 1.3.2. Toevallig stond die gisteren en vandaag uit. Ik zet m net aan en ik kan er helemaal niets mee behalve bellen en gebeld worden. Ik kon ook niet even WiFi aanzetten zodat LP een update kon downloaden. Vandaar dat ik dus maar 1.8 erop heb gezet. Ik kreeg op beide telefoons een foutmelding, die heb ik genegeerd en ben gewoon met de setup begonnen. Daarna nog geen pijn gehad. Nu heb ik even geen zin meer. Morgen zoek ik wel een alternatief voor LP. Ik kom regelmatig online gewoon voor de apps als ik me verveel. Maar de kleine niet, dan is zoiets wel vervelend. Dat Zean ziet er leuk uit, die ga ik wel even uitproberen.

Dus, 1.8 erop knallen. Kun je tenminste weer wat meer dan alleen bellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ok, met adb heb ik eerst launcher pro geuninstalled (adb uninstal com.fede.launcher), toen geinstalleerd met adb install iets.apk, toen via appmarket Zeam geinstalleerd, Zeam gestart (staat bij je programma's) en toen via adb weer launcher pro geuninstalled.
Na een reboot vroeg de telefoon nog wel waarmee ik de actie wilde default wilde uitvoeren, launcher pro of zeam en toen heb ik Zeam gezegd (wel raar dat launcher pro daar nog genoemd werd..?).
Na nog een test reboot blijkt dat Zeam nu default is, ideaal. Wat mij betreft een goeie vervanger van Launcher pro in toekomstige roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ook ik heb Zeam nu geinstalleerd. Lijkt op het eerste gezicht zeker een goede vervanger voor Launchpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, nooit update gevraagd maar 1.7 erop en launcherpro gaf vandaag problemen, ook bij update naar 1.8.

Ik heb het op kunnen lossen door via sdk eerst launcherpro te uninstallen hierna apk van site gedownload en deze weer via sdk te installeren.

*few* was ff zweten :P

** off topic **
SwitchPro Widget 1.9.2 AnDrOiD is vervanger voor de standaard wifi/gps aan ding (grijs) en veel meer functies, wellicht iets voor 1.8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wat ik wel raar vind is dat ik hier nog helemaal niemand over gehoord heb in het topic op XDA. vandaag komt versie 1.9 online met wat kleine bugfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,

Allereerst enorme dank voor al je effort die je erin stopt! Ik kan me voorstellen dat je na lezen van sommige reacties wel eens bij jezelf denkt waarvoor je het allemaal doet. Maar niet opgeven "we count on you" want ik ben zeer blij met al je ROMs (zelfs met de 1.7 versie :) die zoals je gelezen hebt bij mij hetzelfde probleem gaf. Overigens OOK bij mijn vriendin die nog ROM 1.6.2. heeft).

Ik weet niet of het een idee is om twee launchers te installeren aangezien je dan in geval van nood kan switchen. Nu weet ik alleen niet of na de default launcher keuze bij installatie, je daarna nog kan switchen als 1 van de twee launchers expired is?!?!? Bijvoorbeeld de default Vodofone launcher als backup want die expired niet lijkt me?!?!?

Voor de rest alleen maar lof en nogmaals dank!
Mvg,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
als je een volledige wipe doet heb je geen verlopen launchepro aangezien de laatste versie in de rom zit. je moet dan wel je SD-EXT partitie ook wipen ;-)

ik zie dit maar als leer moment ;-) toch was ik eigenlijk niet van plan om de launcher te gaan vervangen. vooral ook omdat launcherpro vanuit de market geupdate kan worden en zeam niet. Mogelijk moeten jullie allemaal gewoon een keer een full wipe doen ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door TWFpa2Vs op 07-10-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
1.9 online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Prologic hartelijk bedankt voor al je werk!!! Echt fantastisch, het was wel erg opvallend dat tijdens jou vakantie, dit topic toch wel erg stil was. Respect _/-\o_ _/-\o_

Wat betreft Zeam. Die heb ik gewoon geïnstalleerd via market, dan komen updates dan ook gewoon via de market toch???? Ik heb tot nu toe geen enorme voorkeur voor Zeam of launcherpro.

Ik heb verder geen problemen gehad met launcherpro. Kon hem gewoon gebruiken, werd wel direct een update via de market aangeboden.

Is het nu beslist nodig om een full wipe te doen??

Edit: Ik bedenk mij nu dat gisteravond laat Zeam een update via de market aanbood. Dus dat Zeam niet update via Market is geen reden om hem niet te gebruiken. (p.s. Hiermee wil ik niet zeggen dat Prologic Zeam beslist in de ROM moet zetten!!, Prologic maakt zijn eigen keuze, en gelukkig maar >:) )

[ Voor 21% gewijzigd door Auke op 07-10-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wipe is alleen nodig als je overclock wilt gebruiken. voor de rest raad ik gewoon aan om de versie van laucherpro te vergelijken met de versie die in mijn changelog staat wijkt die af herinstalleren via de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik vind LP ook wel goed werken hoor, geen ene klacht over de werking. Maar zoals gezegd, niet iedereen gaat online en dan is het mij een te groot risico. Gelukkig kan 1.9 gewoon over 1.8. Het werkt in elk geval nog allemaal.

Heb je de oude achtergrond verwijderd uit de ROM? Zo nee, waar kan ik deze dan vinden? En de autorundoet niet zo veel meer voor mij, hoe plaats ik die terug? Ik heb je ISO wel gevonden maar wat doe ik er vervolgens mee ? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Die Bruine op 07-10-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
je zou launcherpro kunnen deinstalleren en daar zeam of adw voor in de plaats kunnen zetten. Waarvoor heb je de iso nodig als ik vragen mag? je kunt hem via adb terug plaatsen
zet je telefoon in bootloader.
adb shell mount /data
adb push autorun.iso /data/cdrom

reboot..

oude wallpaper

[ Voor 11% gewijzigd door TWFpa2Vs op 07-10-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
1.9 staat er op, en werkt als een tiet, geen problemen tot nu toe. _/-\o_

Ik zie dat je er voor gekozen hebt om de zwarte notificatiebalk weer te vervangen voor de "originele" witte. Is de zwarte nog te installeren, of is er een belangrijke reden om dit niet te doen. Ik moest even wennen aan de zwarte, maar nu de witte er weer is, mis ik de zwarte toch wel weer :+
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste