Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dat kan niet, met key_assign hoort hij alleen nog aan te gaan met de aan/uit knop..SambalBij schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:19:
[...]
Thanks, die had ik ff gemist
Lost het daadwerkelijke probleem niet op; hij unlockt nog steeds met de menuknop vanuit het lock scherm, maar hij gaat hiermee in ieder geval minder snel aan in de broekzak
was er al bang voor ergens ;-)bas-r schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:07:
[...]
Welke dezelfde rom is. Er is nl. maar 1 custom rom voor dit toestelletje...
Ben benieuwd of het je lukt vandaag, ik ga het ook nog eens proberen..
[ Voor 130% gewijzigd door TWFpa2Vs op 27-08-2010 08:56 ]
Je hebt gelijk:datadevil schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:15:
[...]
was er al bang voor ergens ;-)
Ben benieuwd of het je lukt vandaag, ik ga het ook nog eens proberen..
Ik heb 'm succesvol geroot via OSX toen er nog de standaard rom op stond, maar nu wordt ie (met prologic's Mr.rom) dus niet meer herkend.
Ook niet via 'system_profile' in een terminal.
Ok...dat is wel balen. Iemand enig idee hoe we dat kunnen fixen?bas-r schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:47:
[...]
Je hebt gelijk:
Ik heb 'm succesvol geroot via OSX toen er nog de standaard rom op stond, maar nu wordt ie (met prologic's Mr.rom) dus niet meer herkend.
dat is wel raar, heb namelijk niks aangepast alles in dat is origineel van de rom. Ik zelf zou ik niet weten hoe ik dit kan fixen aangezien ik niks heb aangepast. kun je niet net zoals bij windows de hardware verwijderen en opnieuw toevoegen?bas-r schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:47:
[...]
Je hebt gelijk:
Probleem heb ik ook gehad(maar dan met Windows). Ben toen helemaal opnieuw begonnen. Eerst de standaard rom erop gezet. Telefoon aan de computer gehangen, pc suite en drivers opnieuw geïnstalleerd en vervolgens alles op de telefoon(recovery, custom rom, etc.) opnieuw geïnstalleerdTWFpa2Vs schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:57:
[...]
dat is wel raar, heb namelijk niks aangepast alles in dat is origineel van de rom. Ik zelf zou ik niet weten hoe ik dit kan fixen aangezien ik niks heb aangepast. kun je niet net zoals bij windows de hardware verwijderen en opnieuw toevoegen?
Dit viel mij ook op tijdens mijn vakantie.
Verder heb ik ook een issue gehad met de patch maar verder nog niet kunnen verifiëren. Indien toegepast, tijdens een langere tijd bellen, gaat het scherm uit (door energiebesparing). Echter werkt de ophangknop niet dus moet de telefoon eerst aangezet worden wat niet altijd even handig is. Dit heb ik pas 1x meegemaakt maar ik bel ook maar zelfde een langere tijd met de telefoon zodat het scherm uit gaat.
Bedankt alvast voor je input.
Dit is het beste wat ik kon doen..
Top! Ik trek 'm nu binnen.TWFpa2Vs schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:34:
1.4 weer online
/offtopic: is Mediafire heel handig? De downloadsnelheid is namelijk altijd erg teleurstellend..
check 1ste pagina.. staat het gewoon netjes vermeld.datadevil schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:30:
wat is nieuw in 1.4?
als jij een goed alternatief hebt zonder datalimiet..bas-r schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:23:
[...]
Top! Ik trek 'm nu binnen.
/offtopic: is Mediafire heel handig? De downloadsnelheid is namelijk altijd erg teleurstellend..
Ik gebruik zelf altijd www.sendspace.com, maar ik weet niet of dat geschikt is voor jou.TWFpa2Vs schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:33:
[...]
als jij een goed alternatief hebt zonder datalimiet..
Wel aantal unlimited downloads, maar ik weet niet hoelang de link blijft leven.
/edit, je hoeft al die mail adressen nooit in te vullen, je krijgt na het uploaden gewoon een link.
/edit2, de rom moet eens in de 27 dagen worden gedownload bij sendspace om 'm actief te laten, unlimited als je een 'max' account neemt.
[ Voor 25% gewijzigd door bas-r op 27-08-2010 09:41 ]
Kun je ook een backup terugzetten naar een nieuwere ROM? (Ik ga uit van niet omdat je zelf ook enkele apps update)
De Tips & Tricks moet je zeker ook elke flash opnieuw doen?
USB foutopsporing moet dat actief blijven?
Wanneer ik mobiele netwerken uitschakel krijg ik links boven een icoontje. Zijn deze meldingen uit te schakelen? Zeker voor mijn zoontje wil ik gewoon dat hij alleen WiFi gebruikt. Gebeurt nu ook, maar die melding is wel irritant. Heb nu maar een bogus APN aangemaakt en die aangevinkt. Maar het liefst schakel ik het gewoon uit... Als dat kan dan.
En nu maar hopen dat mn kennisen niet merken dat je 1.4 online hebt anders mag ik hun telefoons ook weer doen

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Ik heb hem overigens ook geroot met OSX.. Maar voordat ik hem rootte(?) werd hij ook al niet herkend door ADB.. Het rooten en ADB lijken los van elkaar te staan..bas-r schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:47:
[...]
Je hebt gelijk:
als je hem gewoon update hoef je de tips and tricks niet over te doen.Die Bruine schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:11:
Enkele korte vragen, misschien wat voor TS...
Kun je ook een backup terugzetten naar een nieuwere ROM? (Ik ga uit van niet omdat je zelf ook enkele apps update)
De Tips & Tricks moet je zeker ook elke flash opnieuw doen?
USB foutopsporing moet dat actief blijven?
Wanneer ik mobiele netwerken uitschakel krijg ik links boven een icoontje. Zijn deze meldingen uit te schakelen? Zeker voor mijn zoontje wil ik gewoon dat hij alleen WiFi gebruikt. Gebeurt nu ook, maar die melding is wel irritant. Heb nu maar een bogus APN aangemaakt en die aangevinkt. Maar het liefst schakel ik het gewoon uit... Als dat kan dan.
En nu maar hopen dat mn kennisen niet merken dat je 1.4 online hebt anders mag ik hun telefoons ook weer doen. Maar toch bedankt voor je tijd
Usb foutopsporing kun je gewoon uitzetten en gebruik je eigenlijk alleen bij rooten en SDK
als je alleen wifi wilt kun je ook gewoon de APN's verwijderen heb je ook geen melding ;-)

Ennuh hoe verwijder je dan zo een APN? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.
Xie dat je van bier houdt... Heel krat onderweg
[ Voor 16% gewijzigd door Die Bruine op 27-08-2010 11:53 . Reden: Bierrr ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
APN kun je verwijderen door hem te openen de menu knop in te drukken en dan verwijderen kiezen.
Dan heb je er geen last meer van, maar kan je hem weer eenvoudig weer inschakelen indien gewenst.
nah ja, dan maar via windows als het echt moet...Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
Ik heb hem overigens ook geroot met OSX.. Maar voordat ik hem rootte(?) werd hij ook al niet herkend door ADB.. Het rooten en ADB lijken los van elkaar te staan..
heb het erbij gezet.. bedankt voor de tip.. het is inmiddels bij mij zo standaard dat ik altijd als ik een shell open als eerste SU typ..datadevil schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:53:
overigens misschien slim om bij de tips and tricks te vermelden dat je bij elke(?) a2sd actie eerst moet su'en. nu zie je snel wat foutmeldingen langsflitsen als je dat niet doet maar ik denk dat niet iedereen dat door heeft en dan is hun actie wel (half?) mislukt...
geen dank, jij bedankt voor je vele werk met die rom. Ik deed niet automatisch su omdat ik er niet aan dacht dat dit allemaal dingen waren waar je speciale toestemming voor moet hebben. Alles als su doen is niet zo verstandig normaal gesproken...TWFpa2Vs schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:55:
[...]
heb het erbij gezet.. bedankt voor de tip.. het is inmiddels bij mij zo standaard dat ik altijd als ik een shell open als eerste SU typ..
Qua roms, ik heb een host waar ik het zou kunnen hosten (linode.com), als ik het goed had berekend was het zo'n 45 gig. Ik heb normaal gesproken 180 gig per maand te verstouwen, dus dat moet wel kunnen.
Laat maar weten of het interessant is.
Verwijderd
- "Vodafone 845 Mr Edition v1.4" er in gezet
- "Powerbutton wake-up only" er in gezet
Ik heb geen "wipe" gedaan, wilde mijn huidige applicaties behouden.
Nu kreeg ik bij het openen van de calender de volgende melding:
"The process com.android.calender has stopped unexpectedly. Please ty again." (ja, ik heb hem op engels staan).
Ik heb dit weten op te lossen door het volgende uit te voeren:
- Menu > Settings > Applications > Manage Apps > Press Menu Soft Key > Select Filter > Select All
- Dan naar "Calendar" en "Calendar Storage" en vervolgens bij beide de cache en data geschoond.
Hierdoor is de calender (tijdelijk) leeg en werkt weer. En na enige tijd is hij weer gesynchroniseerd (en dus gevuld).
Misschien heeft iemand hier wat aan.
Alvast bedankt
ook er responsive op het toetsenbord en snel genoeg..
Ja ja ja Nee !!
Verwijderd
In mijn geval blijft de telefoon netjes gelocked en kan ik hem alleen maar met powerbutton aanzetten (lees uit sleepmode halen). Heb diverse testen gedaan maar ik kan het echt niet naspelen. Ik heb ROM 1.3.2 + de geweldige Powerbutton wakeup update (Nogmaals extra dank aan Prologic hiervoor). Verder heb ik op het scherm nog wel de "vinger teken" beveiliging aan staan.Prologic, net als eerder werd gezegd, unlocked het scherm wel degelijk door de menu knop. Geen idee of dat bij de originele rom ook zo is. Dit gebeurd ook na het toepassen van de patch die je aangeeft. Het scherm gaat dan inderdaad niet aan door menu of een van de andere knoppen, maar als het scherm (per ongeluk) aan wordt gezet door de power knop wordt de telefoon nog steeds geunlocked d.m.v. menu.
Wel heb ik alleen de eerste keer (dus na een cold start) iets vreemds aangezien je dan nog eenmalig met de call end toets de telefoon uit/in sleepmode kan halen/zetten.
Groeten,
JD_1971
sure, vanavond ok?TWFpa2Vs schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:08:
ik heb 1.5 klaar maar hij moet nog getest worden wie heeft daar trek in?
Ik zie wel hetzelfde: met powerbutton gaat scherm aan, met menu wordt het unlocked...JD_1971 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:32:
@Mr_Q
[...]
In mijn geval blijft de telefoon netjes gelocked en kan ik hem alleen maar met powerbutton aanzetten (lees uit sleepmode halen). Heb diverse testen gedaan maar ik kan het echt niet naspelen. Ik heb ROM 1.3.2 + de geweldige Powerbutton wakeup update (Nogmaals extra dank aan Prologic hiervoor). Verder heb ik op het scherm nog wel de "vinger teken" beveiliging aan staan.
Wel heb ik alleen de eerste keer (dus na een cold start) iets vreemds aangezien je dan nog eenmalig met de call end toets de telefoon uit/in sleepmode kan halen/zetten.
Groeten,
JD_1971
@datadevil
Zal aan het eind van de middag zelf even een pre-test doen om te kijken of alles globaal werkt..
Je krijgt daarna in je PM een link naar de download
[ Voor 82% gewijzigd door TWFpa2Vs op 30-08-2010 09:57 ]
Is prima. En wat betreft die power button, dat weet ik nog niet, heb sinds gisteren pas die lock tool dus we gaan het meemaken ;-)TWFpa2Vs schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:56:
dit klopt maar zijn er mensen die per ongeluk de powerknop indrukken in hun zak?
@datadevil
Zal aan het eind van de middag zelf even een pre-test doen om te kijken of alles globaal werkt..
Je krijgt daarna in je PM een link naar de download
Iemand die hem veel in zijn spijkerbroek heeft overigens ervaring met of er stof in komt? Ik had dat bij vorige goedkope telefoons altijd, overal stof, zelfs achter het scherm...
thanks, goed om te weten :-)JD_1971 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:47:
@datadevil, Ik hebn de v845 nu al weer enige weken in bezit en ben een dagelijkse "broekzak" gebruiker, vandaar dat ik ook zo enorm blij ben met de Powerbutton unlock patch van Prologic. Maar terugkomend op je vraag, ik heb nog geen stof achter display kunnen ontdekken wel achter een beetje achter de accu klep, maar niet vergelijkbaar zoals van het geval was met de ouder "standaard" (nokia) phones. Dus dat lijkt wel goed te zitten. Groeten, JD1971

(Ter vervanging van de sms app op de HTC Legend)
[ Voor 13% gewijzigd door bredend op 30-08-2010 16:06 ]
Ik heb geloof ik de oplossing hiervoor gevonden.Auke schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:55:
Iemand enig idee hoe het opstart geluid uit te zetten.Dit opstart geluid komt als je je code moet indrukken.
Alvast bedankt
Menu-Instellingen-geluid en Weergave-belvolume
Hier vinkje weghale bij Volume van inkomen oproepen gebruiken voor meldingen.
Daarna meldingsvolume geheel naar links schuiven.
Welke geluiden ik nu nog meer ga missen zou ik zo niet weten.
Heb na install van 1.5 circa 8 mb meer geheugen vrij. Super!TWFpa2Vs schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:18:
1.5 online green & red mod zijn ook weer online
Als ik naar mijn contacten wil krijg ik een force close.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:16:
en wat dacht je van bijna alle applicaties in de market ;-)
alles werkte gewoon normaal bij mij..
Dat is even mooi. Had een fout gemaakt met een update dus had alles van een week of vier geleden erop staanTWFpa2Vs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:55:
ja het zijn allemaal full roms dus je kunt vanuit het niets 1.5 flashen
Ik zal eerst even kijken hoe het toestel is met alleen LauncherPro, maar ben er vrij zeker van dat ik een paar dagen later gelijk ga flashen.. Vraag me alleen nog twee dingetjes af: wat zijn die green-mod en red-mod precies.. En als ik hem flash zijn die standaard Vodafone apps zoals de musicstore dus niet geinstalleerd?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Green mod en red mod hiermee kan je de algemene kleur kiezen die android gebruikt. Rood of groen dus.CLB schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:00:
Ben me even aan het inlezen, krijg het toestel namelijk vandeweek binnen..
Ik zal eerst even kijken hoe het toestel is met alleen LauncherPro, maar ben er vrij zeker van dat ik een paar dagen later gelijk ga flashen.. Vraag me alleen nog twee dingetjes af: wat zijn die green-mod en red-mod precies..
Juist. Geen vodafone meuk meer.En als ik hem flash zijn die standaard Vodafone apps zoals de musicstore dus niet geinstalleerd?
Iemand toevallig foto'tjes / screenshots van beide kleurstellingen? Hier op Tweakers vind ik ze niet..
En Vodafonemuk hoef ik toch niet, dus dat wordt gelijk flashen.. LauncherPro erin verwerkt, jaja, nice job!!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik krijg hem onder OS X niet herkend in adb, tenzij ik (via een linux vm) usb mode switch gebruik. Voor rooten heb je wel degelijk adb nodig (je moet su op je device zetten), maar misschien is het een gepatchte versie?Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
Ik heb hem overigens ook geroot met OSX.. Maar voordat ik hem rootte(?) werd hij ook al niet herkend door ADB.. Het rooten en ADB lijken los van elkaar te staan..
Wel vervelend want ik heb de v845 erbij om m'n app Rainy Days te testen....
Su op je device zetten? die van mij is geroot..?grhmpf schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:45:
[...]
Ik krijg hem onder OS X niet herkend in adb, tenzij ik (via een linux vm) usb mode switch gebruik. Voor rooten heb je wel degelijk adb nodig (je moet su op je device zetten), maar misschien is het een gepatchte versie?
Wel vervelend want ik heb de v845 erbij om m'n app Rainy Days te testen....
Verwijderd
Dat had ik ook de 1e keer naar de 1.5 update, ik kreeg wel 5x van die force close dingen. Maar nu lijkt alles opeens goed te gaan?Imak schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:16:
[...]
Als ik naar mijn contacten wil krijg ik een force close.
Verder als ik naar de simtoolkit ga, en dan naar die gratis sms dienst ga, krijg ik ook een force close. Maar dit was in alle versie's al.
En heeft iemand de Appie applicatie al werkend gekregen?
Verwijderd
Ja, hiero ook vaak "storing".datadevil schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:26:
bij mij lukken de downloads niet vanuit Market, iemand ook die ervaring of moet ik het in mijn netwerk zoeken of in een storing op de Market?
Yes vanochtend gelukt. Gisteren geprobeerd via appbrain en fast web installer en toen lukte het niet. Vanochtend stond Appie tussen Mijn downloads in de market app en toen lukte het wel.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:16:
[...]
En heeft iemand de Appie applicatie al werkend gekregen?
soundrecorder bug gefixt
contacts probleem gefixt
Nee, het ging even niet over jouw romTWFpa2Vs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:54:
[...]
Su op je device zetten? die van mij is geroot..?
Als je jouw rom flashed dan hoeft dat natuurlijk niet, want die is al geroot en fastboot mode werkt wel zonder usb mode switching.
Ik zou graag adb in OS X aan de gang krijgen zodat ik eenvoudiger m'n apps kan testen zonder het gedoe wat ik nu moet doen.
je hebt vanaf zaterdag 3 weken rust want dan ben ik op vakantie ;-)
Verwijderd
Laatmaar, hij is er opeens weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 22:25 ]
Verwijderd
Keep up the good work, word ERG gewaardeerd. Mensen in telefoonwinkels gaan helemaal uit hun plaat met dit toestelletje hahaha welke htc is dit? leuk formaat etc etc.
ps. iemand een oplossing voor als je een sms/oproep gemist hebt dit per voorkeur in het locked screen gedeelte word medegedeeld? in het scherm zeg maar waar je ook je tijd voor wekker en laadproces ziet...
3D gallery mod online
[ Voor 41% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-09-2010 07:22 ]
Heb net 1.6.2 geinstalleerd (had nog 1.5). -edit weg-
-edit-
Krijg de melding nog steeds af en toe bij afsluiten van sommige programma's
-edit-
[ Voor 72% gewijzigd door Li0nHeart op 02-09-2010 12:46 ]
Even onder instellingen > toepassingen > toepassingen beheren > Menu > Filter op alles zetten > en dan bij de agenda de cache wissenmtr33 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:50:
Na een update naar 1.6.2 krijg ik bij het openen van de agenda steeds de melding dat het proces com.android.calendar onverwachts is gestopt. Reboot heeft niet geholpen. Enig idee hoe ik mijn agenda weer toegankelijk maak?
Vreemd genoeg werkt de calendar widget van LauncherPro wel gewoon.
Lijkt me dat deze gebruik maakt van dezelfe app, toch?
Verwijderd
Cache wissen kan inderdaad niet, maar je moet de data wissen. Ik had het zelfde probleem ook . En nu doe ik elke keer na een flash een clear data. Hierna moet de agenda weer even synchoniseren met de Google Calendar, maar je merkt er weinig van.mtr33 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:23:
Cache wissen is niet mogelijk (is al leeg & greyed out).
Vreemd genoeg werkt de calendar widget van LauncherPro wel gewoon.
Lijkt me dat deze gebruik maakt van dezelfe app, toch?
Thanks.
De WiFi in de instellingen aan- en uitzetten verhelpt het probleem. Ik weet niet of het progje de boosdoener is, misschien eens een andere proberen...
Trouwens enig idee waar 'SD kaart en telefoongeheugen -> Software bijwerken -> SD kaart -> Upgraden' voor dient?
die dient voor de huawei update'stheMob schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 07:26:
Nadat ik het heb verwijderd lijkt het inderdaad weer beter te gaan...
Trouwens enig idee waar 'SD kaart en telefoongeheugen -> Software bijwerken -> SD kaart -> Upgraden' voor dient?
[wishfull thinking mode] .....huawei's update naar Froyo.....[/wishfull thinking mode]die dient voor de huawei update's
[ Voor 4% gewijzigd door mtr33 op 03-09-2010 08:30 ]
Ik heb er geen updates voor klaar staan in de market. De laatste versie is 0.7.7.2 dus ik heb 'm maar opnieuw geinstalleerd vanuit de Market, en dan vervangt hij de huidige geeft 'Market' aan.
Kan het zijn dat in de Rom nog versie 0.7.1.0 zit?
[ Voor 7% gewijzigd door Li0nHeart op 03-09-2010 08:33 ]
[ Voor 20% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-09-2010 08:37 ]
Opgelost met de green modTWFpa2Vs schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:17:
dat is het probleem van het groene framework.. mocht je het echt graag willen gebruiken zou ik de red-mod aanbevelen
zoals de meesten in dit topic heb ik ook een vf845. heb samen met iemand van het forum geprobeerd om die ROM erop te zetten. maar reeds niet gelukt. de android SDK is wel al geinstalleerd. maar de rest weet ik niet met zekerheid. ik heb min of meer gedaan wat er stond. maar ik ben er slecht in engels en ik weet niet goed hoe en wanneer ik bv de telefoon aan de pc moet hangen en er weer af. welk knopje ik in moet drukken op de computer. waar ik in een bestand kom of wat dan ook.
ik heb dit ook nooit gedaan.
zou er misschien iemand zijn die voor mij de moeite wil nemen om een beschrijving te maken van de installatie zodat IK het snap (dus in jip en janneke taal
kan iemand een nauwkeurige beschrijving, stappenplan voor mij willen maken? dan ben ik je heeeel dankbaar, want ik heb geen idee hoe het moet. ik loop nou al een paar weken te klooien
maar elke keer loop ik vast en ik kan niet uitleggen waar. allemaal op verschillende punten.
dit is me laatste poging om die ROM erop te zetten, anders dan maar niet
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik zal proberen aan de hand van de handleiding van prologic en m'n eigen ervaring een simpele how-to te maken.
[ Voor 0% gewijzigd door Li0nHeart op 03-09-2010 19:51 . Reden: t vergeten ]
Benodigdheden: een Vodafone 845 (!), een MicroSD of MicroSDHC kaartje en een kaartlezer of een laptop met kaartlezer (in dat geval moet je een MicroSD-naar-SD-adaptor hebben).
1)
Allereerst moet je je telefoon aan je pc hangen. Afhankelijk van je Windows vraagt hij of hij software moet gaan installeren (Vista, 7) of installeert hij vanzelf iets (XP) waardoor er een popup tevoorschijnt komt zodra je je telefoon aansluit: "Start mobiele modem / Start PC Suite / Bestandsoverdracht / Handmatig". Als je de PC Suite installeert, worden drivers geinstalleerd die later nodig zijn om je telefoontje te modden.
(Zelf ben ik weer zo eigenwijs om niet de PC Suite te installeren, maar met de hand de drivers in Apparaatbeheer te installeren).
2)
Download van de eerste pagina van deze thread (discussie) deze 4 bestanden:
- Vodafone 845 Mr Edition vxxxx (nu: 1.6.2)
- Powerbutton wake-up only
- Superboot ("DOWNLOAD (Mediafire)")
- AmonRa Recovery ("DOWNLOAD (Mediafire Pro)").
3)
Doe de telefoon uit en doe hem aan TERWIJL je de onderste volumeknop (zijkant) én de meest rechter knop op de voorkant indrukt (een soort molshoop ikoontje
Zodra je een zandlopertje op je telefoon ziet, kan je de knoppen loslaten, het zandlopertje blijft op je scherm staan (telefoon lijkt dus niets meer te doen ..............!)
In het mapje waar je Superboot hebt geunzipt op 'superboot-windows' klikken (je telefoon moet natuurlijk weer/nogsteeds aan je pc hangen).
Je telefoon start opnieuw op, hangt wat, en start nog een keer op. Je telefoon heeft nu een nieuwe 'bootloader', nodig voor deel 4, hieronder!
4)
Doe het zelfde als bij 3): telefoon uit en weer aan TERWIJL je de onderste volume knop en meest rechtse knop ingedrukt houdt. Ook nu weer zie je een zandlopertje en kan je de toetsen loslaten.
Nu moet je in het AmonRa mapje 'install-recovery-windows' aanklikken, net zoals hierboven bij 3.
Ook nu weer blijft je telefoon hangen, maar start niet vanzelf meer op. Remedie: haal je accu uit de telefoon!
Zodra je die er weer in doet, moet je telefoon weer werken. Hij heeft nu echter 'root access', zodat je alles kan installeren wat Vodafone niet goed vind
5)
Doe je telefoon uit en stop een MicroSD of MicroSDHC kaartje in je telefoon. Toen je net je accu eruit had gehaald, kon je zien waar hij aan de zijkant (dus onder het achterklepje) erin moet.
Doe je telefoon aan en druk tegelijkertijd op ... nee, NIET de onderste volumeknop/rechter knop maar ... juist de bovenste volume knop en de linkerknop (het kuil-icoontje) in! Oh wat heb ik lopen prutsen voordat ik in de gaten had dat ik de verkeerde knoppen indrukte!
Rechts van je menu-knop, dus in het midden van alle knoppen, zit een cursortoets. Door met je vinger eroverheen te glijden kan je een cursor op je scherm besturen en door erop te drukken selecteer je een optie. Dit heb je nodig om de volgende opties te selecteren:
- Partition sdcard (klik)
- Partition SD (klik, klik)
- Swap-size = 0 Mb (staat op 32, met je cursurknop naar beneden vegen naar 0 en klik)
- Ext2-size = 512 Mb (klik, klik)
- SD:ext2 to ext3 (klik, klik)
- Power off (klik)
6)
Als je een kaart-lezertje hebt, haal dan je SD-kaartje uit je telefoon en doe die in je pc. Kopieer de Mr Edition zipfile naar je SD-kaartje (niet uitpakken!). Doe je kaartje in je telefoon en doe het zelfde als hierboven bij 5: aanzetten en tegelijkertijd op bovenste volumeknop en de linker menuknop indrukken. Je ziet dan ook het zelfde als daarstraks.
Kies nu:
- Wipe (klik)
- Wipe data/factory reset (klik klik)
- Wipe Dalvik-cache (klik klik)
- Wipe SD:ext partition (klik klik)
- Flash zip from sdcard (klik) en selecteer SDCARD: Vodafone Mr Edition zipje (klik klik)
- Flash zip from sdcard (klik) en selecteer SDCARD: key_assign.zip (klik klik)
- Reboot system now (klik)
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III