Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:41:
[...]

Quickboot werkt hier gewoon? heb je de update van superuser binnengehaald via de maket? anders even cache van superuser weggooien. Misschien dat iemand hier aan zelf aan de slag kan met een framework en daar wat moois van kan maken? Ik moet namelijk ook maar gewoon spul van internet compatible maken met dit toestel en dan ziet het er gewoon niet altijd even goed uit.
SU niet binnengehaald via de market. Cache van SU geschoond, maar nog steeds het zelfde. Ga binnenkort wel weer even een wipe doen.

Ik ga anders wel even zelf naar de framework kijken. Wil toch nog even uitzoeken hoe ik zo'n update.zip (of mod in dit geval) kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Is er een manier om de standaard app voor je contacten te vervangen door een andere/uitgebreidere versie?
Ik zou namelijk graag mijn contacten gerangschikt hebben op achtenaam i.p.v. voornaam (en liefst ook met de mogelijkheid van weergeven middle name). Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 06:11
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

En dit betekent niet dat je met Google Maps altijd de meest actuele situatie hebt. Dit ondervond ik vrijdag in Velsen waar de kaart nog niet op de nieuwe situatie aangepast is.
Maar Google Maps werkt zeker niet verkeerd, ik vind de stem aanwijzingen namelijk erg goed.
Precies daarom gaf ik ook aan "dit kan een nadeel zijn" Hoeft niet de reden of de enige reden te zijn.
Imak schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:38:
[...]

Wat werkt beter?

[...]

Een android toestel zonder mobiel internet? Voor mij heeft een smartphone zonder internet geen zin. Dit argument gaat dus alleen op in het buitenland.

[...]

Dit heb ik met verscheidene pnd's ook gehad. Het zal wel een enorm pluspunt zijn van een ander programma als de kaarten up to date zijn.
Argument of niet navigatie is ook voor het buitenland wil niet zeggen dat ik elke week in het buitenland zit... maar goed is ook niet heel erg ik heb T-mobile daarmee heb ik zoiezo geen bereik :+

En ken meer dan 1 persoon die wil puur een smartphone voor google sync functies (agenda/ mail/ contactpersonen) en omdat ze bijna over wifi hebben waar ze hoeven ze geen internet op de mobiel.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Betaalde navigatie software, waar je naar vroeg.
- Rijbaan begeleiding
- Grensovergangen
- Buitenland (geen datakosten)
- Meer opties zoals bijv. route via, omleiding, NP's, PIO's (flitspalen etc) etc etc

Kaarten zijn eigenlijk nooit 100% up-to-date. Maar bij het "real-time "downloaden van kaarten, wekt bij mij de verwachting dat ze actueler zijn dan reeds vooraf geinstalleerd kaarten. Maar dat is natuurlijk een utopie.

Maar om de discussie in te korten: Google Maps Navigatie is een heel goed product waarmee je zonder problemen van A naar B moet kunnen rijden. En betaalde alternatieven bieden in sommige gevallen, op het moment, meer functionaliteiten, waardoor ze als beter/prettiger ervaren worden
Ook helemaal mee eens

[ Voor 70% gewijzigd door CanoCookie op 17-08-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Ik zou al de voor geinstalleerde driver voor het toestel deinstalleren. En daarna je toestel opnieuw aansluiten. (je koppelt het toestel toch wel he, via de statusbalk ?).
Ik kan zonder pc-suite geinstalleerd te hebben, mijn toestel koppelen als massa-opslag en ook als zodanig benaderen. Alles wat geinstalleerd moest worden, ging automatisch.

[...]
Werkt inderdaad perfect, gewoon de oude driver weghalen :)
Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 23:54
Nogmaals thanks Prologic voor v 1.3.2. Elke keer weer leuk om te zien of er alweer een nieuwe versie is.
Toch nog een paar vraagjes:
Klopt 't dat het opstarten van de telefoon bijna 2 en een halve minuut duurt. 1 minuut 45 'android' in beeld, dan komt pas het Android-poppetje en dat duurt dan nog ongeveer 45 seconden?
Als ik de 845 aan de pc hang en naar USB-opslag ga zie ik geen partities. Er verschijnt maar één nieuw station. In mijn geval J:/ (Iets in mij zegt dat ik er wel drie zou moeten zien)
Hoe kan ik die Clicker.apk verwijderen, want die zorgt er (denk ik) voor dat elke keer dat ik iets met de telefoon doe, hij een soort klikje/kraakje laat horen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Chielllie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:14:
Nogmaals thanks Prologic voor v 1.3.2. Elke keer weer leuk om te zien of er alweer een nieuwe versie is.
Toch nog een paar vraagjes:
Klopt 't dat het opstarten van de telefoon bijna 2 en een halve minuut duurt. 1 minuut 45 'android' in beeld, dan komt pas het Android-poppetje en dat duurt dan nog ongeveer 45 seconden?
Als ik de 845 aan de pc hang en naar USB-opslag ga zie ik geen partities. Er verschijnt maar één nieuw station. In mijn geval J:/ (Iets in mij zegt dat ik er wel drie zou moeten zien)
Hoe kan ik die Clicker.apk verwijderen, want die zorgt er (denk ik) voor dat elke keer dat ik iets met de telefoon doe, hij een soort klikje/kraakje laat horen.
Alvast bedankt.
Nee normaal zal dit niet zo lang moeten duren? Heb je al een keer een wipe uitgevoerd? Dat je maar 1 partitie ziet dat klopt eerst zie je de vodafone cdrom, kies je daarna voor massaopslag verdwijnt deze en word je sdkaart ervoor in de plaats gezet. Clicker.apk is voor het htc toestenbord dat heeft niks met geluidjes te maken. Misschien moet je even onder je instellingen kijken bij geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
mtr33 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:13:
Is er een manier om de standaard app voor je contacten te vervangen door een andere/uitgebreidere versie? Ik zou namelijk graag mijn contacten gerangschikt hebben op achtenaam i.p.v. voornaam (en liefst ook met de mogelijkheid van weergeven middle name).
Ranschikken op achtenaam is zo te zien niet mogelijk dankzij de "why sort if you can search" visie van Google. Is dus niet voorbehouden aan de V845.

[ Voor 12% gewijzigd door mtr33 op 18-08-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Hoera, ik heb nu een 4Gb Class 6 Micro SDHC.

Moet ik nog steeds de Swap-size op 0Mb houden, of kan die nu wat groter? En de Ext2 partitie?

Ik neem aan dat ik hierna ap2sd moet draaien voor optimaal gebruik van de SD?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 23:54
Hmmm, net een wipe (factory reset) gedaan en nu start ie elke 4 minuten opnieuw met het Android poppetje zonder door te lopen naar de pin van de simkaart.
Hoe snel zou 't moeten gaan? Of moet ik ook een Dalvik cache doen?
Morgen het hele stappenplan maar weer eens van voor af aan doen. Want hij start nu helemaal niet meer dus.
Aaaarg!

Edit: Factory reset en Dalvik cache reset gedaan. Daarna 1.3.2 opnieuw geflasht. En hij start weer op en natuurlijk alle apps kwijt. Ietsje sneller inderdaad.
De vraag is nu of de apps die ik weer ga installeren automatisch op de SD terechtkomen.

Edit2: Zo, alles van a-z opnieuw gedaan en 't werkt weer. Toch blijf ik met één vraag zitten: Hoe lang zou 't opstarten van de 845 moeten duren?

[ Voor 38% gewijzigd door Chielllie op 19-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat als je deze nieuwe firmware erop zet je telefoon nog niet automatisch unlocked is voor andere gsm netwerken? kan dit zo niet direct afleiden in dit topic. Ga namelijk zeer binnenkort dit toestelletje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Klopt, zie post #3 voor unlockmogelijkheid.

• TWFpa2Vs
@colaglas.. Wil het al lukken met het framework?

voor mensen die toch apps willen installeren die niet in de market staan maar niet willen klooien met APK's
check dit topic op modaco

[ Voor 74% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-08-2010 09:00 ]

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 07:16:
@colaglas.. Wil het al lukken met het framework?
Helaas nog niet, gisteren onverwacht wat drukker met andere zaken. Nog niet aan toegekomen.

Verwijderd

misschien een noob vraag maar hoe kan ik de T3 uitschakelen?

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:16:
T3?

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/878/143878-1.jpg

Of bedoel je soms T9?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:16:
T9 kan je uitzetten door bij het toetsenbordje lang op de (virtuele) toets "?123" te drukken. Hier kan je de instellingen wijzigen voor dit toetsenbord. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had vandaag een vervelende gebeurtenis met de vodafone 845 met de rom 1.3.2.

Ik was van plan om een ander gmail account er in te zetten. Helaas kon ik mijn oude niet zo veranderen en gaf de telefoon aan dat ik een factory reset zou moeten doen. Dit gedaan via het telefoon menu. Ik kwam daarna op het "flash" schermpje uit. Hierna de telefoon uitgezet, en weer aan gezet.
Helaas bleef de telefoon hangen kwam hij in bij het Android poppetje zonder door te lopen naar de pin van de simkaart.
Hierna een Factory reset en Dalvik cache reset gedaan. Daarna 1.3.2 opnieuw geflasht. Helaas nog steeds niet verder dan het android poppetje. Dit proces nogmaals gedaan, nog geen succes. 8)7 SD kaart opnieuw volgens de richtlijnen geformateerd, en een Factory reset en Dalvik cache reset gedaan. Daarna 1.3.2 opnieuw geflasht, maar dat hielp ook niet :(
Daarna 1.3.1 gedownload en geïnstalleerd.... Yeaah Succes!!!!!!!!! :) _/-\o_

Waarom de 1.3.2 Rom niet lukte, geen idee???

Ik had geen tijd om op dat moment de telefoon verder te installeren bleef bij gmail aanmelding hangen., dus in de broekzak en weg wezen. Later geprobeerd om het nieuwe email adres in voeren. Shit wilde ook niet. Ik kon geen toegang krijgen tot de server.... Bleek dat in de broekzak er contact was gemaakt met internet om het account te verifieren en mijn beltegoed geheel op was... Toch €17 door de gootsteen :(
Dus die key.asign.zip is een must _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Had me heel wat Euri kunnen besparen..

Het blijkt dus dat als je dat gmail gedoe eerst wel kunt overslaan, door wat met de back knop bezig te zijn en het menu verder te volgen. Dan kun je met het aanmelden eerst je wifi instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@auke,

Heel vreemd inderdaad dat 1.3.2. niet wou lukken. Ik test ze namelijk altijd of ik kan updaten vanuit een andere rom en of ik een full wipe kan doen en dan de rom installeren (Full wipe = data / cache / dalvik / sd-ext)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
@prologic,
Welke instellingen/data worden bewaard bij het plaatsen van een nieuwe SD kaart en/of het flashen van een nieuwe ROM? Ik neem aan dat instellingen, gespreksinfo & mail bewaard blijven maar hoe zit het met apps. ZIjn deze op een handige manier weer te installeren, liefst zonder ze weer van de markt te moeten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Beste manier om een sdkaart te wisselen is als volgt:

booten in recovery met oude sd-kaart backup + ext maken met nandroid
nieuwe sdkaart plaatsen formateren in recovery.
Nandroid folder terugplaatsen naar nieuwe sd-kaart en ik recovery backup + ext herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Als ik iets intyp krijg ik alleen T9 aanvullingen vanuit mijn adresboek :? . Iemand een idee hoe ik hier weer gewone woorden krijg? Ik had eerst de Engelse taal, daar werkte het volgens mij gewoon goed (eerste 5 minuten dat ik de telefoon had). Daarna een flash en omdat ik NL T9 wou toch maar op NL gezet. Jammer heb liever Engels, maar met zo een klein toetsenbord toch maar NL T9. Maar goed, ik krijg nu dus alleen voorstellen van namen en geen woorden...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo allemaal,

met heel veel plezier lees en volg ik dit topic. ik heb ook een vf845 :)
nu lukt het me gewoon niet om die custom ROM erop te zetten. ik heb windows vista. en die handleiding staat in het engels. ik heb het idee dat het veels te snel gebeurt is en dat de bestanden niet kloppen. bovendien lukt het me niet om in die ''recovery mode'' te komen.

echt waar ik ben de grootste noob hierzo. ik begin net met android, maar zie toch al de grote voordelen daarvan. en wil nu dus ook deze custom ROM, maar het lukt me niet. ik snap amper wat het allemaal inhoud... 8)7

kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
welke vista versie draai je? x64 of x86? waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Die Bruine schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:34:
Als ik iets intyp krijg ik alleen T9 aanvullingen vanuit mijn adresboek :? . Iemand een idee hoe ik hier weer gewone woorden krijg? Ik had eerst de Engelse taal, daar werkte het volgens mij gewoon goed (eerste 5 minuten dat ik de telefoon had). Daarna een flash en omdat ik NL T9 wou toch maar op NL gezet. Jammer heb liever Engels, maar met zo een klein toetsenbord toch maar NL T9. Maar goed, ik krijg nu dus alleen voorstellen van namen en geen woorden...
Gebruik je het HTC IME toetsenbord?

Is wel een tip. Kan je makkelijk switchen tussen T9 en 'gewone' invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik launcher pro gewoon van af de sd kaart installeren, of moeten er eerst nog andere dingen gebeuren.
En las hier ook iets over een app. dat je programma's vanaf de sd kaart kunt starten.

Ik had al even terug gelezen, maar zie veel informatie maar dat gaat mijn kennis te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Launcherpro is de standaard launcher waarom die opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Hank4all, Als je telefoon qua ROM nog origineelis, kan je Launcher Pro vanuit Market downloaden en installeren (gratis app). Indien je al gebruik maakt van Prologic's custom ROM (maakt niet uit welke), dan is de Launcher Pro al de default. JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
mtr33 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:59:
@prologic,
Welke instellingen/data worden bewaard bij het plaatsen van een nieuwe SD kaart en/of het flashen van een nieuwe ROM? Ik neem aan dat instellingen, gespreksinfo & mail bewaard blijven maar hoe zit het met apps. ZIjn deze op een handige manier weer te installeren, liefst zonder ze weer van de markt te moeten downloaden?
Nog een manier:
Ik heb gister een kaartje van 1G vervangen door 1 van 4G, wilde dus ook FAT32 partitie uitbreiden.

Stappen, je hebt een linux pc nodig, dus niet voor iedereen:

- sluit je sd-kaart aan op een usb poort, linux zal zeggen wat z'n device wordt, bv /dev/sdc
dd if=/dev/sdc of=/tmp/sdcard bs=32k

- verwijder oude kaart, en sluit nieuwe kaart op usb aan, zal wel weer /dev/sdc zijn
dd if=/tmp/sdcard of=/dev/sdc bs=32k

- Als dit klaar is, is je kaartje gekopieerd, maar zijn de partitie groottes niet gewijzigd.

Partities wijzigen:

Ik vind dit het makkelijkste met de gparted live CD.

- opstarten met de CD
- sdcard via usb inpluggen
- sdcard als disk kiezen.
- ext3 naar eind van de kaart verplaatsen
- fat32 uitbreiden

Daarna weer terugplaatsen in de telefoon, en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Imak schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Gebruik je het HTC IME toetsenbord?

Is wel een tip. Kan je makkelijk switchen tussen T9 en 'gewone' invoer.
Geen idee, kan me niet herinneren of ik deze nu wel of niet had geïnstalleerd. Ik kan wel T9 aan- en uitzetten. Het werkt alleen niet :) . De woordenlijst bestaat uit mijn "Contactpersonen" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 845 is nog helemaal standaard, en had begrepen dat dan launcher pro er op kan.

Maar nu lees ik hier ook dat je programma's van af de sdkaart kunt installeren en opstarten.

Is daar dat ook via market te verkrijgen.

Ben nog nieuw hier en kan nog moeilijk afscheid nemen van mijn tytn 2.

Alvast bedankt voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Hank4all, Als je een Launcher Pro APK installatie bestand download kan je deze via bijv. Astro file explorer (ook gratis uit de market) installeren. Maar gewoon Launcher Pro uit de markt halen is eenvoudiger dus vandaar dat voorstel. Stel dat je applicaties hebt waarvoor je moet betalen maar dat niet wilt, dan kan het interessant zijn om naar APK installatie files te zoeken (bijv. news groups) voor manuele installatie. Groeten JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
wordt dit model ook gewoon in telefoonwinkels verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
eh geen idee wat voor vista versie ik draai :S
hoe kom ik daar achter????
en ik kom uit alkmaar :)
zoals je wel leest heb ik echt weinig kaas gegeten van dit soort dingen....
maar daarom wil ik het ook leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik kom zelf ook uit alkmaar.. ik kan je het wel een X laten zien?

de versie kun je zien door naar: start --> rechtermuisknop computer --> eigenschappen.
Je krijgt dan systeem voor je. Bij het kopje systeem zie je staan 32-bits besturingssysteem of 64-bits besturingssysteem

[ Voor 61% gewijzigd door TWFpa2Vs op 20-08-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de unlockcode gekregen van de link bij #3 en werkt direct, dacht meld dit even aangezien ook ik hier in de winkel normaal gesproken voor 10 euro de vodafone 845 ook unlocked kan worden. Mijn toestel was te nieuw om dit daar te doen iets met firmwareversie.

Antwoord op paar post hierboven: Ik heb hem in Groningen bij de gewone vodafone winkel gekocht voor 99,95 (net als in webshop) stond niet echt op display maar lag gewoon in een la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb de telefoon geroot via Vista 64, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even weer een vraagje van mij... moet ik een nieuwe micro-sd ook formateren.

groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ja, je kan het beste precies de stappen uitvoeren die Prologic aangeeft in de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie, maar dit wordt wat " te" voor mij....

Ik probeer de kaart zo wel te gebruiken ben toch niet van plan om er zoveel bij op te zetten.
Alleen navigatie en de launcher pro.

groet, Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Na alle enthousiaste verhalen hier vanavond ook eentje gehaald in de belcompany winkel hier in dorp. Hadden er meerdere op voorraad, schijnbaar verkopen ze vooral HTC Legends...mij wat te duur.
De man in de winkel wist er niet veel van, dacht dat het ding Android 1.6 draaide, en dus geen 2.1 of 2.2 (wat blijkbaar nog uit moet komen uberhaupt..)
Vind het een leuk ding tot nu toe, het touchscreen was even wennen (met slepen drukte ik constand knopjes in), en ik ga morgen maar eens kijken of het unlocken en rooten wil lukken.
Is er enige kans dat er ooit een andere android versie op kan komen, of moeten we altijd een 2.1 versie gebruiken?
Heeft er iemand een suggestie voor een goed hoesje, ik heb hem altijd in mijn broeken dan krast ie snel of wordt ie stoffig...liefst een waarbij je nog wel de telefoon kan aannemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
@hank4all: Ik dacht dat je hem wilde rooten. Anders kan je het kaartje er gewoon insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
@datadevil: Mannen in winkels lijken steeds minder te weten; of wij consumenten komen beter beslagen ten ijs sinds de introductie van het Internet, dat kan ook. Ik heb er twee gekocht en in twee verschillende Vodaphone winkels en beide verkopers keken lichtelijk verbaasd. De een wist wel waar die lag maar de ander had er nog nooit van gehoord leek het.

Nieuwe Android schijnt via de makers te moeten lopen. Ik weet het verschil niet precies tussen 2.1 en 2.2 maar ik heb 2.2 wel hard nodig, want het is nieuwer en ik wil niet het gevoel hebben dat ik achterloop, dus ik zit er keihard op te wachten :D 2.2 schijnt iets sneller te werken dus dat kan nooit kwaad.

Ik heb er nu van die Duitse screenprotectors op uit het andere topic en die lijken wel goed als ik de bubbels er nog uitkrijg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theMob schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:43:
@hank4all: Ik dacht dat je hem wilde rooten. Anders kan je het kaartje er gewoon insteken.
Nee nog niet, moet me er eerst meer in verdiepen, ga eerst gewoon launcher pro er op zetten en dan kijk ik wel eens verder......

En ik zoek nog dat progje dat je de apps van de sd kaart kunt starten.

ieder een fijn weekend

groet, Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nu beetje gek hiero. Ik wil een mp3 als ringtone instellen. Geen idee waar en hoe. kan wel geluidsopnames als ringtone instellen (dat is amr bestand) iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
theMob schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:54:
@datadevil: Mannen in winkels lijken steeds minder te weten; of wij consumenten komen beter beslagen ten ijs sinds de introductie van het Internet, dat kan ook. Ik heb er twee gekocht en in twee verschillende Vodaphone winkels en beide verkopers keken lichtelijk verbaasd. De een wist wel waar die lag maar de ander had er nog nooit van gehoord leek het.
Sja denk dat het ook gewoon niet zo'n spannend beroep is en dat mensen die net wat meer kunnen wat anders gaan doen..
Nieuwe Android schijnt via de makers te moeten lopen. Ik weet het verschil niet precies tussen 2.1 en 2.2 maar ik heb 2.2 wel hard nodig, want het is nieuwer en ik wil niet het gevoel hebben dat ik achterloop, dus ik zit er keihard op te wachten :D 2.2 schijnt iets sneller te werken dus dat kan nooit kwaad.
Mm..was ik inderdaad bang voor...custom ROM vervangt dan niet het hele OS ofzo?
Ik heb er nu van die Duitse screenprotectors op uit het andere topic en die lijken wel goed als ik de bubbels er nog uitkrijg :|
Ook op zich een goeie, maar dan zit ik nog met dat stof probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:33:
Ik word nu beetje gek hiero. Ik wil een mp3 als ringtone instellen. Geen idee waar en hoe. kan wel geluidsopnames als ringtone instellen (dat is amr bestand) iemand enig idee hoe?
Ga naar: ''Muziek''. Zoek het nummer op. Houd het nummer ingedrukt. Dan krijg je de optie om het als beltoon in te stellen.

1: Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0728/device1.jpg
2: Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0710/device2.jpg
3: Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0714/device3.jpg
4: Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0015/device4.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Imak op 21-08-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus bij deze: Vodafone 845 Nova unlocken? $19,99 link en veilig betalen via PayPal
mdiks wijzigde dit bericht 27-07-2010 12:26 (14%)
Reden: Sinds een (hele) lange tijd weer het 1e plaatje GoT

Dus ik hoef alleen de imei code door te geven.

{We Can Supply T-mobile Pulse Mini unlock code (Huawei U8110/U8100/U8120) Locked to Any Worldwide Network}

en bovenstaand model is de juiste??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@datadevil: Mannen in winkels lijken steeds minder te weten; of wij consumenten komen beter beslagen ten ijs sinds de introductie van het Internet, dat kan ook. Ik heb er twee gekocht en in twee verschillende Vodaphone winkels en beide verkopers keken lichtelijk verbaasd. De een wist wel waar die lag maar de ander had er nog nooit van gehoord leek het
Het natuurlijk logisch dat ze de ballen verstand hebben van zo'n prepaid toestel wat 99 euro kost.. Die marge is zo laag dat het niet interessant om actief te verkopen. Als een klant er om vraagt ok.. Dan is het schuiven over te toonbank, en klaar.. Maar als omatje binnenkomt die een telefoontje voor kleindochter (lekkere chick is dat trouwens) wil kopen dan duwen ze wel iets waar ze meer pieken aan verdienen door de strot. Een van de redenen dat ik (buiten betalen) nooit met winkel personeel praat..
het touchscreen was even wennen
Het scherm is ronduit beroerd. Elke keer als ik per ongeluk een bericht moet typen dan baal ik en houd ik hem zo kort mogelijk.. Ik heb zelfs al mijn wachtwoorden naar "ggg" veranderd anders duurt het allemaal zo lang.. We moeten er op kantoor altijd smakelijk om lachen dat dan weer wel.. Onze android developer laat dan vol trots zijn g1 zien en de rest geeft hem dan een high five..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:06:
Het scherm is ronduit beroerd. Elke keer als ik per ongeluk een bericht moet typen dan baal ik en houd ik hem zo kort mogelijk.. Ik heb zelfs al mijn wachtwoorden naar "ggg" veranderd anders duurt het allemaal zo lang.. We moeten er op kantoor altijd smakelijk om lachen dat dan weer wel.. Onze android developer laat dan vol trots zijn g1 zien en de rest geeft hem dan een high five..
Misschien je nagels eens niet tot op het vel afknippen ? Want dan kan je het scherm gewoon 'makkelijk' met je nagel bedienen :)
Je ww hier op tweakers is geen "ggg" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik vind het typen nog wel meevallen juist, en ik bijt mijn nagels behoorlijk kort.
Is er niet bv. een toetsenbord met grotere toetsen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt jullie kunnen typen op dat ding? Nooit een iPhone (of iets anders met een Capacitive scherm) in handen gehad dus.

Ps. Ik ben geen chick dus ik laat mijn nagels niet te lang groeien.. Plus het ziet er behoorlijk travo uit als je zo typt..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:06:

Het natuurlijk logisch dat ze de ballen verstand hebben van zo'n prepaid toestel wat 99 euro kost.. Die marge is zo laag dat het niet interessant om actief te verkopen. Als een klant er om vraagt ok.. Dan is het schuiven over te toonbank, en klaar.. Maar als omatje binnenkomt die een telefoontje voor kleindochter (lekkere chick is dat trouwens) wil kopen dan duwen ze wel iets waar ze meer pieken aan verdienen door de strot. Een van de redenen dat ik (buiten betalen) nooit met winkel personeel praat..
Vodaphone is ten eerste een provider. Ik denk dat ze weinig tot niets aan zo'n toestelletje verdienen maar het vooral bedoeld is om de prepaid crowd duur Internet te laten gebruiken. Dus het lijkt me dat de bazen het als een interessant verkoopitem zien (anders zouden ze het helemaal niet leveren).
Tja, wat ik juist zo leuk vind is het formaat van het toestel, naast de prijs. Als je niet op van die kleine toetsjes wilt drukken moet je een groter toestel kopen. Dat heeft dus op zich niets met de kwaliteit van het schermpje te maken maar met de form factor.

Het schermpje is echt niet slecht. Je moet een beetje kracht zetten omdat het resistief is maar daar betaal je ook (niet) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:01:
Echt jullie kunnen typen op dat ding? Nooit een iPhone (of iets anders met een Capacitive scherm) in handen gehad dus.

Ps. Ik ben geen chick dus ik laat mijn nagels niet te lang groeien.. Plus het ziet er behoorlijk travo uit als je zo typt..
Als je graag met een centrale vewrwarmingsketel iphone in je broekzak rondloopt waarom koop je dan zo'n vodading?

Volgens mij voel jij je opgelaten ofzo omdat ze op je werk de draak steken met je telefoontje. Doet me denken aan cameraforums waar ook soms zo'n sfeertje van 'de mijne is groter' heerst. En dan zie je soms opeens de foto's van die gasten 8)7

Ik denk altijd maar zo, als iemand zich zo heel sterk identificeert met een gadget moet hij waarschijnlijk iets compenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb een ipod touch gehad, en het voornaamste verschil vind ik eigenlijk het gebrek aan multitouch, verder valt het me 100% mee dit scherm...wat ik zeg, zou alleen iets groter toetsenbord wel handig vinden, is er geen optie daarvoor op de market?
Heb net mijn sdhc kaartje gekocht (10 euro 4 gig bij Expert notabene), wel class 4, class 6 kon ik niet vinden en ik had geen zin om te wachten op een internet bestelling.
Zo maar eens mijn paypal account opzoeken, ding unlocken en dan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheMob Jeetje, voel je je persoonlijk aangevallen ofzo?

Ik vind het een prachtig (en snel) toestel voor het geld. We hebben dit toestel omdat we zowel iPhone als Android applicaties (ook bb & ovi btw) maken en het is een ideaal test toestel (kleine scherm == moeilijker interface ontwerpen. Als het op klein werkt, werkt het op groot ook). Alleen het touch is erg slecht. Onze Android developer heeft het allereerste Android toestel en die heeft zo'n fysiek toetsenbord. Hij lacht mij altijd uit als ik moeilijk zit te doen op dat ding en dan klapt hij weer vol trots zijn toetsenbord uit.. Ik vind dat grappig en dus heeft ie een high five verdient..
Vodaphone is ten eerste een provider. Ik denk dat ze weinig tot niets aan zo'n toestelletje verdienen maar het vooral bedoeld is om de prepaid crowd duur Internet te laten gebruiken. Dus het lijkt me dat de bazen het als een interessant verkoopitem zien (anders zouden ze het helemaal niet leveren).
Vodafone is de provider idd. Maar ik koop een telefoon in een winkel en denk je niet de de bazen van de winkels ook centjes moeten verdienen? Als ze 2 toestellen kunnen verkopen zullen ze altijd degene met de hoogste marge proberen te verkopen. Personeel in telefoonwinkels heeft trouwens ook targets op toestellen/abonnementen. Vertrouw dus nooit op wat ze je vertellen en gebruik internet voor research..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 06:11
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:01:

Ik heb ook 2 jaar een iPhone 3G gehad die ik heb verkocht pas geleden en omdat ik nog wacht op de iPhone 4 (en geen smartfone kan missen) heb ik deze vodafone 845 gekocht voor tijdelijk.

Ik zie het probleem niet, het toestel is niet perfect neeh dat klopt maar met een blik zo kritisch als de prijs die er voor betaald is heeft deze telefoon echt een van de betere prijs kwaliteit verhoudingen.

De iphone kost wel effe 10x zoveel; iphone 4 32GB 1000,- los dus dat is wel effe een andere klasse. Als je een auto van 10.000 hebt ga je die toch ook niet afkraken omdat die niet zo fijn,snel of luxe is als een auto van 100.000.

Voor iedere uitgaven zijn situatie of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
mensen die graag een grote toestenbord willen kunnen HTC_IME installeren en die op t9 zetten.. Ik gebruik dat toetsenbord zowel op de v845 als op mijn desire en kan er sneller mee typen dan bv het toetsenbordje van de milestone en de G1..

Svp laten we het ook even on-topic houden dit topic gaat over rooten niet de kwaliteit van het scherm of over de iphone..

[ Voor 20% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-08-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
thanks voor die tip van het toetsenbord.
edited: ben er al achter, nu alleen nog de custom rom doen en dan ben ik klaar....maar waar is mijn kaartlezer :P

[ Voor 76% gewijzigd door datadevil op 21-08-2010 16:31 . Reden: zelf al uitgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een unlock programma geprobeerd...maar dat lukt dus niet

Het gaat om DC-unlocker client software V1.00.0528 maar dat werkt dus niet

Groet, Jan Ongeduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff beltone probleem opgelost, tnhx daarvoor.

Ik ben nu beetje gewent aan android en beetje research gedaan. Kan ik nu deze custom rom proberen en later, om wat voor reden dan ook, weer terug naar de originele rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik probeer met adb op osx mijn telefoon via usb van wat extra packages te voorzien zoals teletekst, maar een ./adb devices levert niks op.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om hem wel mijn telefoon te laten herkennen? Ik heb al wel usb debugging op de telefoon aangezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@All,

Hmmm......
Ik heb een complete wipe/opschoning/herinstallatie van alles gedaan SD card, telefoon geheugen, enzv. Na alles weer opnieuw geinstalleerd te hebben (ROM 1.3.2.) en ook de A2SD commando's doorlopen, wordt er geen applicatie of data meer op mijn SD card geinstalleerd/geschreven. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles wat nu intern opgeslagen wordt alsnog naar de SD card verhuist (dus meer mem vrij) en ook applicaties die later geinstalleerd worden?
Iemand een idee?!?!?

Alvast dank voor het antwoord :)!
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om Swype werkend te krijgen op de 845? Ik las ergens dat je dan de QVGA versie moest gebruiken, maar die is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe rom up and running. Beste verbetering inderdaad. TNHX voor alle tijd wat je erin hebt gestopt!

Ben nu bezig met voice dialer. Krijg het niet helemaal voor elkaar. Wanneer ik zeg: bel piet, werkt het niet. Wanneer ik zeg: call piet, werkt het wel... iemand enig idee hoe dit om te zetten is naar nederlands?

ps. applicatie geeft wel voorbeelden in nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Voice dialing heeft nog geen Nederlandse ondersteuning.. Hij zou de commando's eigenlijk in het engels moeten weergeven maar heb geen idee waarom hij dat niet doet. Google is wel bezig met Nederlandse ondersteuning voor voice dialing en voice search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
telefoon geunlocked, Simpel sim er in!
Hij ziet niet de contacten op mijn sim alleen, of ik heb het op mijn oude telefoon weer eens niet goed op de sim opgeslagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat laatste, want standaard laat de telefoon alle contacten zien. Dit kun je instellen door naar Contactpersonen te gaan en op Menu te drukken.

BTW iemand een idee hoe je de iconen rechtsboven uitzet (bv batterij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Die Bruine schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:03:
Dat laatste, want standaard laat de telefoon alle contacten zien. Dit kun je instellen door naar Contactpersonen te gaan en op Menu te drukken.
ja, balen..nou ja, dan maar gelijk in gmail netjes invoeren..
Kun je ook makkelijk zeggen dat je niet alle gmail mensen die je ooit hebt gemailed als contact wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
datadevil schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:15:
[...]

ja, balen..nou ja, dan maar gelijk in gmail netjes invoeren..
Kun je ook makkelijk zeggen dat je niet alle gmail mensen die je ooit hebt gemailed als contact wilt?
Je kunt een lijst maken van mensen die je wilt synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

TWFpa2Vs schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Je kunt een lijst maken van mensen die je wilt synchroniseren.
Je kan voor de optie kiezen om alleen mensen met telefoonnummers weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Heb sinds een uurtje ook een Vodafone 845 (als reserve naast mijn Desire): net geroot en deze rom erop gezet.
Draait lekker vlot, ik krijg alleen de extra Touchpal taal (Nederlands) niet goed geinstalleerd.
Touchpal geinstalleerd als custom zip via recovery, en de taal op de sd-kaart gezet en de .apk geinstalleerd.
Toch vindt Touchpal dat ik geen andere talen dan Engels kan gebruiken, vreemd?

Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Hey Bas-r, Congrats met deze fone. Nog wel even onder "Taal- en toestenbord instellingen", dan onder "Landinstellingen" eerst "Deutsch" en daarna weer terugzetten op "Nederlands". Nu is de engelse toetsenbord taal ook verdwenen (er staat nu geen taal) en werkt als het goed is de NL T9. Suc6 JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
heel onnozel misschien, maar wat houdt dat via recovery die zip installeren in? Dit is de enige software die ik nog niet heb kunnen installeren uit dit topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Ik ga er van uit dat je AmonRA Recovery 1.6.2 op je telefoon heb staan.

Zet de zip die je wilt installeren op je sd kaart. Zet je telefoon uit en start hem in de recovery op(volume omhoog en bellen knop ingedrukt houden als je de telefoon aanzet. Ga dan naar ''flash zip from sdcard'' en kies je zip uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
bas-r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:15:
Heb sinds een uurtje ook een Vodafone 845 (als reserve naast mijn Desire): net geroot en deze rom erop gezet.
Draait lekker vlot, ik krijg alleen de extra Touchpal taal (Nederlands) niet goed geinstalleerd.
Touchpal geinstalleerd als custom zip via recovery, en de taal op de sd-kaart gezet en de .apk geinstalleerd.
Toch vindt Touchpal dat ik geen andere talen dan Engels kan gebruiken, vreemd?

Iemand die weet wat ik fout doe?
je moet even rebooten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Imak schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:57:
Ik ga er van uit dat je AmonRA Recovery 1.6.2 op je telefoon heb staan.

Zet de zip die je wilt installeren op je sd kaart. Zet je telefoon uit en start hem in de recovery op(volume omhoog en bellen knop ingedrukt houden als je de telefoon aanzet. Ga dan naar ''flash zip from sdcard'' en kies je zip uit.
bedankt, ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
JD_1971 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:42:
Hey Bas-r, Congrats met deze fone.
Dank je, ik ben er erg content mee, zo goedkoop, weinig ram, en toch zulke prima prestaties.
Ok, het is geen Desire, maar erhm, daar heb ik mijn Desire voor ;-)
Nog wel even onder "Taal- en toestenbord instellingen", dan onder "Landinstellingen" eerst "Deutsch" en daarna weer terugzetten op "Nederlands". Nu is de engelse toetsenbord taal ook verdwenen (er staat nu geen taal) en werkt als het goed is de NL T9.
je moet even rebooten ;-)
Dat laatste deed het hem! Nu kan ik makkelijk switchen tussen NL en ENG (die ik allebei gebruik).

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Ik heb er 2 in de pijplijn zitten, worden 1 dezer dagen geleverd.

Deze ROM bevat het alleen de Nederlandse taal of kunnen je hem ook in het engels gebruiken..?

Sinds ik de melding "Dit progamma heeft een ongeldig bewerking uitgevoerd en word afgesloten." heb gelezen , ben ik nederlands in computers en telefoons af..

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ja hoor, zelf Deens en Grieks. Heb vandaag net #3 gekocht. Er is altijd een baas boven baas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
theMob schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:15:
Ja hoor, zelf Deens en Grieks. Heb vandaag net #3 gekocht. Er is altijd een baas boven baas :+
Nou,lekker dan
Moet ik er nog meer kopen ...

Dank je...

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als ik mijn SIMkaart verwissel werkt bv de browser niet meer. Deze start op en sluit automatisch na een seconde of 3. Iemand een idee waarom? Dit is namelijk erg irritant, ik maak gebruik van twee kaarten. en deze wil ik dus regelmatig kunnen wisselen. Beetje gaar dan dat ik niet kan internetten. Ik start op met WiFi en zorg dat ik me opnieuw aanmeld, kennelijk ook nodig bij een SIM wissel. Maar dan nog, de browser sluit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Van die browser weet ik niet, maar ik denk dat als je dat achterkantje er vaak afhaalt hij er op een gegeven moment niet meer op wil blijven zitten. Dat kliksysteem lijkt me niet heel erg solide. Goedkoper om er gelijk twee te kopen <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
pdxnet96 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:40:
[...]

Nou,lekker dan
Moet ik er nog meer kopen ...
Je hebt nog een kans, mijn vrouw wil niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
theMob schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:29:
[...]

Je hebt nog een kans, mijn vrouw wil niet :(
Je moet haar wel dwingen, er zit gps in dat ding , en anders kun je haar niet tracen via google maps...

>:) tuurlijk vertrouw je haar wel, maar net als de overheid is controleren beter >:)

Maar goed, je ligt al voor , dus goed..

Nog even een ontopic vraagje, want het is geen slowchat topic ..

Moet ik hem eerst rooten, en dan pas reloaden met de custom rom ? het lijkt me logisch maar de volgorde is mij niet duidelijk , wacht ik heb nog even gelezen, installatieguide eerst volgen, en daarna tips and tricks.

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
pdxnet96 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:28:
[...]
Moet ik hem eerst rooten, en dan pas reloaden met de custom rom ? het lijkt me logisch maar de volgorde is mij niet duidelijk , wacht ik heb nog even gelezen, installatieguide eerst volgen, en daarna tips and tricks.
Eerst rooten (met Superboot), vervolgens een Custom Recovery image erop zetten, en als laatste stap mbv de custom recovery een custom image erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn unlockcode ontvangen....werkt prima.
Alleen ook mijn contacten kwijt, had hier al iets over gelezen
maar even kijken of ik ze nog weer kan op speuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@prologic: eerder schreef ik al dat ik mijn device niet herkend kreeg in OSX met de Android developer tool adb, is dat misschien een beperking van de rom/phone of weet jij het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@datadevil

Ik heb geen idee zijn er wel drivers voor mac van dit toestel dan? je hebt natuurlijk de adb drivers van dit toestel nodig ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-08-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TWFpa2Vs schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:15:
@datadevil

Ik heb geen idee zijn er wel drivers voor mac van dit toestel dan? je hebt natuurlijk de adb drivers van dit toestel nodig ;-)
Ja goeie vraag, weet uberhaupt niet of er drivers voor nodig zijn...anders moet het maar via een virtuele windows, maar dat is ook weer zo'n gedoe...
Heb al wel ontdekt dat ik in ieder geval ook apk's op mijn webserver neer kan gooien, die downloaden en dan installeren, dus dat is ook prima an sich.
Het is jammer dat je voor de sd kaart de klep aan de achterkant er af moet halen, doe ik liever niet te vaak want die voelt inderdaad niet erg stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Gleufje in dremelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:23:
[...]

Ja goeie vraag, weet uberhaupt niet of er drivers voor nodig zijn...anders moet het maar via een virtuele windows, maar dat is ook weer zo'n gedoe...
Ik heb ontdekt dat de device niet herkend wordt onder OSX in ADB. Maar zodra ik hem onder vmware aan windows abd hang vind hij de device. Als ik dan usb ontkoppel op vmware wordt de device wel herkend op OSX.. Hij heeft dan de naam "?". Ik heb nog niet ontdekt waar het door komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Ik heb ontdekt dat de device niet herkend wordt onder OSX in ADB. Maar zodra ik hem onder vmware aan windows abd hang vind hij de device. Als ik dan usb ontkoppel op vmware wordt de device wel herkend op OSX.. Hij heeft dan de naam "?". Ik heb nog niet ontdekt waar het door komt..
apart! Als je meer ontdekt hoor ik het graag, wil wel met die tools aan de slag om Phonegap dingen te gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb in windows drivers nodig van de pc-suite om adb werkend te krijgen.. ik weet niet hoe dat met mac zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat steeds beter dan android. Vind het echt grappig en snel systeem. Mijn telefoon word echter behoorlijk traag (50% snelheid) wanneer mijn wekker 's ochtends af is gegaan... heb met task killer alles afgesloten maar helpt niet. Enige uitweg is nu dagelijks na de wekker de telefoon rebooten. Iemand die de oplossing weet?

ps. volgens mij is het klaxon wekken (welke standaard in deze rom zit)

• bas-r
datadevil schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:59:
@prologic: eerder schreef ik al dat ik mijn device niet herkend kreeg in OSX met de Android developer tool adb, is dat misschien een beperking van de rom/phone of weet jij het ook niet?
Vreemd, ik krijg 'm wel gewoon herkend in OSX. Zonder iets te hoeven doen heb ik 'm daarmee geroot en een custom recovery erop gezet.
Onder linux kreeg ik 'm gek genoeg niet werkend, terwijl ik wel de juiste regel in androidrules had toegevoegd. Het zou ook direct moeten werken onder OSX, check hier:
http://developer.android.com/guide/developing/device.html

Waar staat:
"If you're developing on Mac OS X, it just works. Skip this step."

• datadevil
bas-r schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Vreemd, ik krijg 'm wel gewoon herkend in OSX. Zonder iets te hoeven doen heb ik 'm daarmee geroot en een custom recovery erop gezet.
Onder linux kreeg ik 'm gek genoeg niet werkend, terwijl ik wel de juiste regel in androidrules had toegevoegd. Het zou ook direct moeten werken onder OSX, check hier:
http://developer.android.com/guide/developing/device.html

Waar staat:
"If you're developing on Mac OS X, it just works. Skip this step."
Ja dat had ik ook gezien, maar bij mij niks herkennen hoor. Misschien andere rom ofzo?

• bas-r
datadevil schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Ja dat had ik ook gezien, maar bij mij niks herkennen hoor. Misschien andere rom ofzo?
Ik heb nu de Mr. rom erop, ik zal morgen even testen voor je als ik bij mijn Mac op het werk ben.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

SambalBij

We're all MAD here

Leuk toestel, en de rom van prologic werkt erg fijn :)

Eén klein probleempje though...
Als het toestel standby wordt gezet dan komt automagisch het lock scherm erop als je hem weer aanzet.
Even links naar rechts slepen is dan de bedoeling voor het unlocken... Echter, als je in dat scherm op 'menu' drukt wordt ie direct ook van de keylock afgehaald :(
Ik heb daardoor al diverse mensen ge-broekzak-belt... :P
Iemand enig idee hoe dat op te lossen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• datadevil
bas-r schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:35:
[...]

Ik heb nu de Mr. rom erop, ik zal morgen even testen voor je als ik bij mijn Mac op het werk ben.
Ik heb de rom van prologic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
SambalBij schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:54:
Leuk toestel, en de rom van prologic werkt erg fijn :)

Eén klein probleempje though...
Als het toestel standby wordt gezet dan komt automagisch het lock scherm erop als je hem weer aanzet.
Even links naar rechts slepen is dan de bedoeling voor het unlocken... Echter, als je in dat scherm op 'menu' drukt wordt ie direct ook van de keylock afgehaald :(
Ik heb daardoor al diverse mensen ge-broekzak-belt... :P
Iemand enig idee hoe dat op te lossen?
Daarvoor is nou net key_assign.zip toegevoegd door meesterbakker Prologic (zie eerste pagina).
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste