Nee, ik heb in het rooie woestijngebied en het gebied voor Rathir heel veel overgeslagen dus je zal nog wel hoger kunnen komen.
De interface is zeker een aandachtspuntje in deze game. Blijkbaar was de tijd op, want het ziet er allemaal ook wat knullig uit. Het is vooral veel saaie tekstuele menu's. Hoop dat ze daar in een vervolg eens goed naar kijken.thewizard2006 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:24:
Verder een leuk spel maar er zijn zoveel kleine dingetjes die het veel makkelijker zouden maken. Het hele verkopen systeem is vrij beperkt, Inventory kan veeel beter en duidelijker, het vergelijken is bijv een actie teveel, het is vrij onduidelijk hoe het craft systeem nu in elkaar zit of wat voor waarde gems hebben, het maken van potions is beperkt etc. Begrijp me niet verkeerd. Ik vermaak mij prima, maar je zou toch wel denken dat door spellen en ervaring als witcher, wow, skyrim, diablo en andere mmo's of rpg's ze hier wat meer aandacht aan zouden schenken.
ik vind de optie take all wel makkelijkBart ® schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:31:
[...]
Ik raap gewoon geen witte items meer op. Die leveren toch amper geld op bij verkoop. Dan kan je prima vooruit met 80 slots...
Verder was de reden dat ik witte items oppakte omdat je die nodig had/hebt voor blacksmithing dacht ik. Maar ik focus daar niet echt op (al zou ik dat wel moeten doen als ik de posts zo lees). Vanaf wel level kan je dan groene en blauwe items uit elkaar halen voor "spare parts"
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ja sommige witte items moet je wel oppakken. Parts, en ingrediënten enzo. Dus je moet wel echt kijken wat het is. Take all is simpeler, maar dan moet je dus weer vaker naar een shop... Kiezen of delen dusthewizard2006 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:09:
[...]
ik vind de optie take all wel makkelijkMaar waarschijnlijk ga ik op een gegeven moment dat waarschijnlijk ook zo doen (was bij skyrim hetzelfde). Jammer dat je ook niet kan zijn hoeveel een item nu echt waard is voor je het op pakt (of kijk ik verkeerd?)
Verder was de reden dat ik witte items oppakte omdat je die nodig had/hebt voor blacksmithing dacht ik. Maar ik focus daar niet echt op (al zou ik dat wel moeten doen als ik de posts zo lees). Vanaf wel level kan je dan groene en blauwe items uit elkaar halen voor "spare parts"
Cunning linguist.
Dus ik ben niet de enige die geen backpacks meer kan vinden bij de vendors? Zal binnenkort weleens alle dorpjes weer afgaan en een lijstje maken
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er uberhaupt maar 3 backpacks in de game te kopen zijn. Ik ben er zelf maar een tegen gekomen.prutser001 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:44:
Dus ik ben niet de enige die geen backpacks meer kan vinden bij de vendors? Zal binnenkort weleens alle dorpjes weer afgaan en een lijstje maken
Kan je trouwens bij zo'n trainer maar 1x een upgrade kopen? Bij de House of Ballads had ik zo'n persuasion point gekocht, wil er nog een kopen (ben nu level 3 in persuasion dus zou nog moeten kunnen). Maar ik heb geen buy-knop meer... Bug or feature?
Cunning linguist.
wat is die junk functie in je inventory en gebruikt iemand die wel eens? Ik heb hem nog niet gebruikt, omdat ik nooit problemen heb met ruimtegebrek...
Alles wat je daar ingooit kan je in 1x verkopen bij een shopTjukkie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:24:
wat is die junk functie in je inventory en gebruikt iemand die wel eens? Ik heb hem nog niet gebruikt, omdat ik nooit problemen heb met ruimtegebrek...
Junk = snel dingen destroyen of verkopen dacht ik
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik ben ook al een week bezig met Kingdoms of Amalur op de PS3. Wat een fantastisch spel! In het begin was ik nog een beetje zoekende, maar nu ik de controls volledig onder de knie heb en mijn character behoorlijke upgrades heeft gekregen overstijgt het zeker mijn verwachtingen.
Ik begrijp alle commotie rondom te hoge review cijfers en vergelijkingen met andere RPG's ook niet helemaal. Ik ken geen ander spel dat een redelijk diepgaande RPG combineert met zeer toegankelijke gameplay en een dergelijk combat systeem. Sommige dingen zijn misschien wat beperkt (graphics, difficulty), maar alles wat er is werkt wel prima! Ben nu level 22 en pas één kleine bug tegengekomen na > 24 uur spelen.
En voor de mensen die op zoek zijn naar backpacks (je bent niet de enige):
Ik begrijp alle commotie rondom te hoge review cijfers en vergelijkingen met andere RPG's ook niet helemaal. Ik ken geen ander spel dat een redelijk diepgaande RPG combineert met zeer toegankelijke gameplay en een dergelijk combat systeem. Sommige dingen zijn misschien wat beperkt (graphics, difficulty), maar alles wat er is werkt wel prima! Ben nu level 22 en pas één kleine bug tegengekomen na > 24 uur spelen.
En voor de mensen die op zoek zijn naar backpacks (je bent niet de enige):
Je hebt basic, advanced en expert trainers waarbij je elk een keer een skill point kan trainen. Basic is voor als je skill tussen 0-3 is, advanced 4-6 en expert 7-9. Ingame is dat inderdaad niet heel duidelijk weergeven nee.Bart ® schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:51:
Kan je trouwens bij zo'n trainer maar 1x een upgrade kopen? Bij de House of Ballads had ik zo'n persuasion point gekocht, wil er nog een kopen (ben nu level 3 in persuasion dus zou nog moeten kunnen). Maar ik heb geen buy-knop meer... Bug or feature?
Nee Basic trainer, maar ik zit op 3. Maar de train-knop wordt gewoon niet weergegeven. Heb er al wel getraind van 2 naar 3...Bernd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:29:
[...]
Je hebt basic, advanced en expert trainers waarbij je elk een keer een skill point kan trainen. Basic is voor als je skill tussen 0-3 is, advanced 4-6 en expert 7-9. Ingame is dat inderdaad niet heel duidelijk weergeven nee.
Cunning linguist.
Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden. Het komt er op neer dat je per trainer één keer een skillpoint kan trainen. het klopt dus dat de train-knop niet meer weergegeven wordt als je er al hebt getrained maar de interface maakt niet echt duidelijk hoe dat werkt. Als je unlimited skillpoints zou kunnen kopen zou het een beetje makkelijk wordenBart ® schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:41:
[...]
Nee Basic trainer, maar ik zit op 3. Maar de train-knop wordt gewoon niet weergegeven. Heb er al wel getraind van 2 naar 3...
Verder in het spel kom je advanced en expert trainers tegen waar je als je in de juiste range van geïnvesteerde skillpoints zit weer één keer per trainer een puntje kan kopen. In totaal kan je voor elke skill dus drie keer een skillpoint kopen.
Gebruik hem continu juist. Van daaruit kun je heel snel salvagen/verkopen.Tjukkie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:24:
Ook nemen sommige items geen slot in in je junk heb ik gemerkt, maar wel in je inventory.
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 20-02-2012 19:11 ]
Ah, dat klaart de boel op, tnx!Bernd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:01:
[...]
Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden. Het komt er op neer dat je per trainer één keer een skillpoint kan trainen. het klopt dus dat de train-knop niet meer weergegeven wordt als je er al hebt getrained maar de interface maakt niet echt duidelijk hoe dat werkt. Als je unlimited skillpoints zou kunnen kopen zou het een beetje makkelijk worden
Verder in het spel kom je advanced en expert trainers tegen waar je als je in de juiste range van geïnvesteerde skillpoints zit weer één keer per trainer een puntje kan kopen. In totaal kan je voor elke skill dus drie keer een skillpoint kopen.
Cunning linguist.
Heeft iemand enig idee hoe ik aan een Greatsword core kom? Ik salvage alle greatswords die ik tegenkom maar er komt maar geen core uit, kan dus nog steeds geen greatsword craften. De greatswords die ik vind zijn ook nog eens zwakker dan mijn gecrafte longsword
De meeste vendors verkopen ook onderdelen voor blacksmithing, kan je een greatsword core tussen vinden. Desnoods kan je ook wat greatswords opsparen en voordat je gaat salvagen saven zodat je het opnieuw kan proberen als je nog steeds geen core eruit krijgtEnigmaNL schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:49:
Heeft iemand enig idee hoe ik aan een Greatsword core kom? Ik salvage alle greatswords die ik tegenkom maar er komt maar geen core uit, kan dus nog steeds geen greatsword craften. De greatswords die ik vind zijn ook nog eens zwakker dan mijn gecrafte longsword
Er zijn in totaal 5 backpacks (1=7500 gold) die je kan kopen in de game vendors. Hier een guide.Bernd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:47:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er uberhaupt maar 3 backpacks in de game te kopen zijn. Ik ben er zelf maar een tegen gekomen.
.
[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:36 ]
Volgens mij is het waardeloos als je het aan je junk kunt toevoegen. Bij quest items is dit niet nodig.
Het is een beetje lore in de meeste gevallen (net als in Skyrim).
Ik vond trouwens een keer een koekepan
(ook maar weggegooid)
Het is een beetje lore in de meeste gevallen (net als in Skyrim).
Ik vond trouwens een keer een koekepan
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 22-02-2012 15:08 ]
vraag me af of er mods komen voor dit spel... zijn een hoop kleine dingetjes die verbeterd kunnen worden
Ik vind de indeling van de tassen etc ook maar vaag. Hoe kan je hier nu niet over nadenken. Tenminste het had een stuk duidelijker gemogen imo.
Voor mij inderdaad erg onduidelijk wat je nu wel of niet naar je junk moet/kan doen. Je weet maar nooit of het een quest item kan zijn of iets dergelijks. Heb nu het eerste gebied helemaal klaar en moet zeggen dat ik het toch nu wel zo'n beetje heb gezien. Qua spreuken kan je niet heel erg veel (hoeft niet slecht te zijn) en is erg repetatief nu en heb niet het idee dat ik erg opschiet. Dit zelfde idee had ik ook toen ik skyrim speelde. Ik denk dat ik me nu maar gewoon alleen op de mainquest ga focussen en de sidequests lekker laat voor wat ze zijn.
Mis ook een beetje de overgang tussen het eerste gebied en het volgende. Ik heb er 1 quest waarvoor ik dus een heel eind moet lopen. Zou makkelijker zijn als ze daar iets leuks mee hadden gedaan. Bijv een vlucht op een grote vogel of een leuke questline ipv er gewoon 15min heen lopen zonder echt nuttig te zijn.
Voor mij inderdaad erg onduidelijk wat je nu wel of niet naar je junk moet/kan doen. Je weet maar nooit of het een quest item kan zijn of iets dergelijks. Heb nu het eerste gebied helemaal klaar en moet zeggen dat ik het toch nu wel zo'n beetje heb gezien. Qua spreuken kan je niet heel erg veel (hoeft niet slecht te zijn) en is erg repetatief nu en heb niet het idee dat ik erg opschiet. Dit zelfde idee had ik ook toen ik skyrim speelde. Ik denk dat ik me nu maar gewoon alleen op de mainquest ga focussen en de sidequests lekker laat voor wat ze zijn.
Mis ook een beetje de overgang tussen het eerste gebied en het volgende. Ik heb er 1 quest waarvoor ik dus een heel eind moet lopen. Zou makkelijker zijn als ze daar iets leuks mee hadden gedaan. Bijv een vlucht op een grote vogel of een leuke questline ipv er gewoon 15min heen lopen zonder echt nuttig te zijn.
questitems kunnen niet naar je junk.. wat naar junk kan is potentieel.. junk.
Hmm het is maar goed dat ik het spel eerst gedownload had. Het blijkt dus dat ie triple monitor niet ondersteund. Nou zou ik het wel op 1920x1080 kunnen spelen, maar dat vind ik zonde van mijn schermen.
Vinden jullie het enigszins de moeite waard om het te spelen, qua gameplay?
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Moet zeggen ben nu level 22 en het begint toch wel erg te vervelen.. speel op hard en ik laat mijn electrische AoE spel op (Thunderstorm) en ik kill alle mobs in 1x -.-'. Tis erg faceroll en de oneindige site questen beginnen ook mainstream te worden. Ga denk maar verder met de main quest om er mee klaar te zijnjopitan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:34:
Hmm het is maar goed dat ik het spel eerst gedownload had. Het blijkt dus dat ie triple monitor niet ondersteund. Nou zou ik het wel op 1920x1080 kunnen spelen, maar dat vind ik zonde van mijn schermen.

Ik ben nu intussen lvl 19, maar ik kan nog steeds niet wachten om door te spelenJerX schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:41:
[...]
Moet zeggen ben nu level 22 en het begint toch wel erg te vervelen.. speel op hard en ik laat mijn electrische AoE spel op (Thunderstorm) en ik kill alle mobs in 1x -.-'. Tis erg faceroll en de oneindige site questen beginnen ook mainstream te worden. Ga denk maar verder met de main quest om er mee klaar te zijn

Dat had ik toen ook nog, maar naar level 20 wordt het erg faceroll.rubjo99 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:04:
[...]
Ik ben nu intussen lvl 19, maar ik kan nog steeds niet wachten om door te spelen
Ik ben nu level 28 en ik moet zeggen dat ik het hele spel steeds saaier vind worden, de combat is leuk maar ik doe de hele tijd hetzelfde, de sidequests vind ik ook niet echt boeiend meer.JerX schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:41:
[...]
Moet zeggen ben nu level 22 en het begint toch wel erg te vervelen.. speel op hard en ik laat mijn electrische AoE spel op (Thunderstorm) en ik kill alle mobs in 1x -.-'. Tis erg faceroll en de oneindige site questen beginnen ook mainstream te worden. Ga denk maar verder met de main quest om er mee klaar te zijn
De main quests en faction quests zijn nog wel iets interessanter maar ik mis gewoon een beetje een algehele epische sfeer in het spel, iemand die dit herkent?
[ Voor 0% gewijzigd door krazzer op 23-02-2012 11:20 . Reden: typo ]
Yup ikkrazzix schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:19:
[...]
Ik ben nu level 28 en ik moet zeggen dat ik het hele spel steeds saaier vind worden, de combat is leuk maar ik doe de hele tijd hetzelfde, de sidequests vind ik ook niet echt boeiend meer.
De main quests en faction quests zijn nog wel iets interessanter maar ik mis gewoon een beetje een algehele epische sfeer in het spel, iemand die dit herkent?
Yeah. Ik vind het jammer dat ze gekozen hebben voor enorm veel kleine sidequests. Volgens mij was het een stuk boeiender gebleven als ze voor een kleinere hoeveelheid, maar lange questlines hadden gekozen (zoals de main en faction quest lines). Dan was het denk ik ook wat beter schaalbaar geweest.krazzix schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:19:
[...]
Ik ben nu level 28 en ik moet zeggen dat ik het hele spel steeds saaier vind worden, de combat is leuk maar ik doe de hele tijd hetzelfde, de sidequests vind ik ook niet echt boeiend meer.
Maar goed. Vind het toch een leuke game die mij in ieder geval best waar voor mn geld geeft, ook al wordt het richting het einde wat minder.
Pfff ik ben van het padje door al deze side-quests.Bosmonster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Yeah. Ik vind het jammer dat ze gekozen hebben voor enorm veel kleine sidequests. Volgens mij was het een stuk boeiender gebleven als ze voor een kleinere hoeveelheid, maar lange questlines hadden gekozen (zoals de main en faction quest lines). Dan was het denk ik ook wat beter schaalbaar geweest.
Maar goed. Vind het toch een leuke game die mij in ieder geval best waar voor mn geld geeft, ook al wordt het richting het einde wat minder.
Ik zie door de quests het verhaal niet meer, loop van hot naar her....

Maar het blijft een leuke game (nog wel)
Ik hoop gewoon dat ze met een vreselijk dikke expansion/dlc/patch komen en de inventory inderdaad een goede update geven en zoals 2 posts hierboven. Langere en leuke faction side quests..
Maar dat hoopt iedereen hier
Maar dat hoopt iedereen hier

Verwijderd
Moet zeggen dat finesse wat uitdagender is dan sorcery dus dat kan helpen. Al wordt je wel steeds krachtiger en uiteindelijk wordt elke tree te krachtig
Mwah.. Finesse en een goede boog is ook een kwestie van button bashen 
*plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink*
weg groep
*plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink* *plink*
weg groep
Leuker nog is eerste zo'n enorme troep bommetjes neer te leggen en terwijl ze daar op stuiteren lekker charged shot van de bow gebruiken. Samen met heftige poison damage voor de extra bite
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik vind het perspectief van de camera bepaald niet optimaal en ook veel te langzaam meedraaien. Vooral in combat erg irritant soms.
Je kunt de camera zelf besturen? Weet niet hoe het zit op de PC, maar neem aan dat je zoals gebruikelijk met de muis je camera bestuurt en met WASD loopt?
Op de console heb je links je loop stick en rechts je camera stick. Met die twee samen bestuur je de game. De automatische camera zou je eigenlijk nooit last van moeten hebben.
Op de console heb je links je loop stick en rechts je camera stick. Met die twee samen bestuur je de game. De automatische camera zou je eigenlijk nooit last van moeten hebben.
[ Voor 82% gewijzigd door Bosmonster op 25-02-2012 10:20 ]
Ja, dat kan, ik speel op PC met X-box controller. Maar het zou fijn zijn als de automatische camera zelf ook wat beter meewerkt.
Speel op de 360, maar is wel waar. Als je sprint (A-knop) dan draait de camera vaak niet mee, erg irritant. En ik heb ook last van de camera bug; Dan zakt de camera door de vloer en zie je de helft onder de grond en boven de grond alles tot de knieen. Een paar rolls lost het meestal op ...DeepR schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:59:
Ja, dat kan, ik speel op PC met X-box controller. Maar het zou fijn zijn als de automatische camera zelf ook wat beter meewerkt.
Inderdaad dat de camera door de vloer zakt heb ik ook meegemaakt. Soms merk ik ook dat de in combat camera niet goed mee draait. Ik zie het vaak vanuit de rechterschouder, waardoor mijn character bijna uit beeld is. Dit is nogal onhandig als er een vijand aan de linkerkant staat.-SaveMe- schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:21:
[...]
Speel op de 360, maar is wel waar. Als je sprint (A-knop) dan draait de camera vaak niet mee, erg irritant. En ik heb ook last van de camera bug; Dan zakt de camera door de vloer en zie je de helft onder de grond en boven de grond alles tot de knieen. Een paar rolls lost het meestal op ...
Verwijderd
Speel het nu ook een weekje, ben nu level 28 en begin het ook wel een beetje makkelijk te vinden. Alle gear die ik heb komt bij de merchant vandaan en ik vind eigenlijk geen gear die daaraan kan tippen in chests of als loot. Het word dus een beetje saai, hoop eigenlijk dat het wat beter word richting het einde
.
Ik heb totaal de andere ervaring. Al mijn gear heb ik gevonden en niks komt bij de vendors vandaan. Speel een Finesse build en het is wel jammer dat ik zoveel kickass might gear vindVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:22:
Speel het nu ook een weekje, ben nu level 28 en begin het ook wel een beetje makkelijk te vinden. Alle gear die ik heb komt bij de merchant vandaan en ik vind eigenlijk geen gear die daaraan kan tippen in chests of als loot. Het word dus een beetje saai, hoop eigenlijk dat het wat beter word richting het einde.
Verwijderd
Ik heb dus het omgekeerde hahaha ik vind allemaal badass Finesse gear-SaveMe- schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb totaal de andere ervaring. Al mijn gear heb ik gevonden en niks komt bij de vendors vandaan. Speel een Finesse build en het is wel jammer dat ik zoveel kickass might gear vind
Ik vind eigenlijk niks
Alles wat ik zelf craft is veel beter vooralsnog dan wat ik vind.
Al begint dat nu misschien iets te veranderen, vond gisteren een bizar goede hood in een shop (+30% damage, +5% critical hit, +8% critical hit damage ofzo).
Al begint dat nu misschien iets te veranderen, vond gisteren een bizar goede hood in een shop (+30% damage, +5% critical hit, +8% critical hit damage ofzo).
Gisteren weer zo'n lucky streak, 5 purple bows op rij geloot. De een nog beter dan de ander ...
Alleen qua armor vind ik vooral might spull. Maar heb wel een paar leuke blues met 3 gems elk ...
Alleen qua armor vind ik vooral might spull. Maar heb wel een paar leuke blues met 3 gems elk ...
Verwijderd
Zo ben er doorheen, main quest line. Ben nu level 35 en heb het wel gezien (ook al veel side quests gedaan). Was opzich een aardige game, vond het einde niet zo interactief, had eigenlijk wel iets speciaals verwacht qua combat. Maar goed...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Nu nog afwachten wat het precies is ^_^SnoeiKoei schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:27:
nieuws: EA kondigt dlc voor Kingdoms of Amalur aan
rekt de levensduur weer wat op
PiratenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:50:
[...]
Nu nog afwachten wat het precies is ^_^
http://reckoning.amalur.com/r/dlc/dead-kel
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ben level 40 en bezig in Alabastra.
Ben bang dat de DLC niet de levelcap verhoogt, dus levellen zit er voor mij niet meer in ..
Ben bang dat de DLC niet de levelcap verhoogt, dus levellen zit er voor mij niet meer in ..
is 40 de levelcap?-SaveMe- schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:33:
Ben level 40 en bezig in Alabastra.
ben nu ergens in de 30 (33 geloof ik) en heb net het 1e "continent" verlaten. inmiddels 144 quest afgerond geloof ik.
Heb de game ondertussen uitgespeeld. 220 voltooide quests. en 40 is inderdaad de cap. Die haalde ik in Alabastra...
Verwijderd
Leuk spel vooral de eerste lvl's. Ik denk ik doe de sidequests wel zodra ik het wat lastiger vind worden. 26uur later spel uitgespeeld op hard.
Geen gemcrafting nodig gehad of smithing (terwijl ik in mijn achterhoofd wel wat interessante combo's had voor als het wat lastiger zou worden)
Geen japanse achtige side bosses waar je spullen moet gaan maxen.
Dus al met al super spel met een paar minpunten
- Te makkelijk
- Dialoog opties geen effect (of zijn er meerdere eindes?)
- Geen unlockable extra difficulty lvl
- Side quests niet de moeite waard (weinig xp/gold/items, plus geen noodzaak om sterker te worden)
Geen gemcrafting nodig gehad of smithing (terwijl ik in mijn achterhoofd wel wat interessante combo's had voor als het wat lastiger zou worden)
Geen japanse achtige side bosses waar je spullen moet gaan maxen.
Dus al met al super spel met een paar minpunten
- Te makkelijk
- Geen unlockable extra difficulty lvl
- Side quests niet de moeite waard (weinig xp/gold/items, plus geen noodzaak om sterker te worden)
ga maar eens faction quests en main quest rushen 
op hard ben ik nu op de 50ste poging bezig tegen maid windemere. echt compleet niet te doen
op hard ben ik nu op de 50ste poging bezig tegen maid windemere. echt compleet niet te doen
Eerste keer had ze me, 2de keer niet. OP power aan en klaar..playlogic schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 03:10:
Als je hebt geinvesteerd in Persuasion kan je in dialogen wel het verloop van quests enigzins beinvloeden. Daarnaast zit de keuze voor Twists of Fate ook in dialoogkeuzes. die invloeden zijn echter wel idd beperkt tot sidequests, het overkoepelende verhaal staat vast.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:22:
Wat items betreft vond ik sidequests wel de moeite waard! De meeste uniques heb ik gevonden terwijl ik bezig was met sidequests en in de caves die daarbij horen vind je vaak genoeg items om te salvagen.- Side quests niet de moeite waard (weinig xp/gold/items, plus geen noodzaak om sterker te worden)
Ik heb op hard echt totaal geen moeite gehad met welke boss dan ook. Ik gebruikte niet eens fateshift bij bosses. DIe maid was echt easy ook.playlogic schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 03:10:
Speelde met finesse build, daggers en bow. De charged bow shot icm een goede bow en max punten erin is echt fantastische opener, je terget krijgt poison en bleeding damage en de andere abilitie points zorgen ervoor dat je daarna met je daggers er gehakt van maakt
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 06-03-2012 17:33 ]
ik ben net level 13 en heb blacksmithing en sagecrafting op 7 en ik heb een longsword gemaakt met 127 damage. Wat je uiteindelijk kan maken tot hoeveel damage gaat dat?
btw waar kun je lockpicks kopen, die dingen zijn vrij schaars.
btw waar kun je lockpicks kopen, die dingen zijn vrij schaars.
[ Voor 16% gewijzigd door ArgantosNL op 07-03-2012 10:43 ]
heeft het zin om veel te blacksmithen?
je levelt er volgens mij niet mee en je kan niet steeds wat beters maken
[ Voor 100% gewijzigd door shalaka op 07-03-2012 11:37 ]
Ik heb zelf tot 75% van het spel niks met BS gedaan. Toen was ik het zat dat ik al vanaf level 8 met dezelfde dagger liep. Naar een fateweaver gegaan om alle punten te resetten. Alles in blacksmithing en sagecrafting gestopt. Bad Ass Dagger gecraft en weer een respec gedaan naar hoe ik het had.shalaka schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:36:
heeft het zin om veel te blacksmithen?
Dat is het mooie aan de game, je kunt altijd een respec doen, of het nou is om te craften of een andere build te proberen...
Ja ik snap het nu
BS zelf levert geen xp op maar alleen wapen, als ik genoeg parts heb kan ik dus alles verkopen
ben nu level 9, tot nu toe erg vermakend spel
BS zelf levert geen xp op maar alleen wapen, als ik genoeg parts heb kan ik dus alles verkopen
ben nu level 9, tot nu toe erg vermakend spel
Verwijderd
Tsjah punt blijft wel dat ik liever meerdere eindes voor meerdere speelwijzes had gezien (geen dealbreaker)Bernd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:19:
[...]
Als je hebt geinvesteerd in Persuasion kan je in dialogen wel het verloop van quests enigzins beinvloeden. Daarnaast zit de keuze voor Twists of Fate ook in dialoogkeuzes. die invloeden zijn echter wel idd beperkt tot sidequests, het overkoepelende verhaal staat vast.
[...]
Wat items betreft vond ik sidequests wel de moeite waard! De meeste uniques heb ik gevonden terwijl ik bezig was met sidequests en in de caves die daarbij horen vind je vaak genoeg items om te salvagen.
En items kom je overal wel tegen ook als je de main quest doet. Eigenlijk word je er mee doodgegooid zoveel spul dat je vind.
Waar kun je trouwens de beste materialen kopen om te craften? Of is het beste om goede equipment te salvagen? Ik heb het gevoel dat je goede items beter kunt verkopen en daarvoor onderdelen koopt.
Verwijderd
Wat ook goed helpt is punten in dispelling. Heel af en toe (zoals bij the maid of windemere) geeft dat een leuk alternatief verloop van de quest doordat je andere dialoogopties krijgt. Maar verwacht er niet teveel van
Zit zwaar te twijfelen om deze game te kopen.
Wilde Mass Effect 3 kopen maar ik denk dat ik die oversla vanwege alle "slechte" berichten.
Deze game stond al op mijn lijstje maar dan tweede hands of budget titel.
Is deze game vergelijkbaar met bijvoorbeeld een game als Darksiders ? Maar dan meer "loot" georienteerd ?
Wilde Mass Effect 3 kopen maar ik denk dat ik die oversla vanwege alle "slechte" berichten.
Is deze game vergelijkbaar met bijvoorbeeld een game als Darksiders ? Maar dan meer "loot" georienteerd ?
FUMES et CARNES
Verwijderd
Ik vind het een fable 2 alleen dan niet zo belachelijk casual, maar nog steeds makkelijk (maar niet zo erg dat het een slechte game is). En een goede game.Iusedto schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:01:
Zit zwaar te twijfelen om deze game te kopen.
Verwijderd
Ik ken Darksiders niet maar de game kun je vergelijken met een aantal andere games. Dit zijn mijn bevindingen:
- Een soort offline Wow maar in KOAR is het wel interessant om de quests te lezen
- Het doet me denke aan Zelda maar de wereld in KOAR is 4x zo groot
- Dragon Age maar dan zonder team en je hebt veel meer vrijheid om te doen wat je wilt
- Skyrim/Oblivion maar in KOAR heb je weer wat minder vrijheid maar wel meer variatie in de omgeving
- Het spel is redelijk verslavend, je wilt altijd de nieuwe talents die je nog niet kan kiezen
- Veel loot en veel quests, je vind regelmatig leuke upgrades
Er zitten ook wat nieuwe RPG dingen in, zoals het dispellen wat je ook kunt gebruiken in dialogen, de wapens, zoals chakrams en wat ander nieuw spul. De keuzes stellen niet heel veel voor in het verhaal.
Maar welke slechte berichten over ME3? Ik heb het niet gespeeld maar de reviews zijn goed toch?
- Een soort offline Wow maar in KOAR is het wel interessant om de quests te lezen
- Het doet me denke aan Zelda maar de wereld in KOAR is 4x zo groot
- Dragon Age maar dan zonder team en je hebt veel meer vrijheid om te doen wat je wilt
- Skyrim/Oblivion maar in KOAR heb je weer wat minder vrijheid maar wel meer variatie in de omgeving
- Het spel is redelijk verslavend, je wilt altijd de nieuwe talents die je nog niet kan kiezen
- Veel loot en veel quests, je vind regelmatig leuke upgrades
Er zitten ook wat nieuwe RPG dingen in, zoals het dispellen wat je ook kunt gebruiken in dialogen, de wapens, zoals chakrams en wat ander nieuw spul. De keuzes stellen niet heel veel voor in het verhaal.
Maar welke slechte berichten over ME3? Ik heb het niet gespeeld maar de reviews zijn goed toch?
Ik zoek gewoon een lekkere casual RPG achtige game met combat (a la Darksiders), liefts zonder companions. Speel al SWTOR 
Gewoon een game waar je lekker in op kan gaan en redelijk simpel is. Na bijv Dark Souls zoek ik iets makkelijkers.
Plus na een dag hard werken wil ik soms ook even kort een game kunnen opstarten en even spelen voor een uurtje ofzo.
ME3 bedoel ik de 3(?) verschillende eindes die mij totaal niet aanspreken en daarom wil ik eigenlijk dat niet gaan spelen
Vond in de demo dat coop samen hordes verslaan wel weer erg leuk. Wel erg Gears of War Horde mode maar wel zeer vermakelijk.
Gewoon een game waar je lekker in op kan gaan en redelijk simpel is. Na bijv Dark Souls zoek ik iets makkelijkers.
Plus na een dag hard werken wil ik soms ook even kort een game kunnen opstarten en even spelen voor een uurtje ofzo.
ME3 bedoel ik de 3(?) verschillende eindes die mij totaal niet aanspreken en daarom wil ik eigenlijk dat niet gaan spelen
Vond in de demo dat coop samen hordes verslaan wel weer erg leuk. Wel erg Gears of War Horde mode maar wel zeer vermakelijk.
FUMES et CARNES
Amalur is geweldig. Ik ben zelf echt een persoon meer voor Darksiders en Demon Souls maar ik vind dit toch wel een geweldige game. Veel loot en een redelijke uitdaging als je niet voor de standaard builds gaat.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb een vraag, ik heb constant 3 rode bolletjes op de plek van curses en boosts. Alleen zijn het geen van beide. Het is een bol met een soort van zwarte doodskop erin. Hoe krijg ik die in hemelsnaam weg, want ik doe mezelf nu damage als ik een muur raak met Chakrams of ieder ander wapen?!
Ga naar een healer en laat je curses/diseases liften.rubjo99 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:03:
Ik heb een vraag, ik heb constant 3 rode bolletjes op de plek van curses en boosts. Alleen zijn het geen van beide. Het is een bol met een soort van zwarte doodskop erin. Hoe krijg ik die in hemelsnaam weg, want ik doe mezelf nu damage als ik een muur raak met Chakrams of ieder ander wapen?!
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ja, dat is dus het probleem. Dat is dus niet mogelijk.kaluro2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:06:
[...]
Ga naar een healer en laat je curses/diseases liften.
Kijk eens bij Status->Effects wat het is.
Er is een quest waarbij je tijdelijk drie van die curses krijgt, gewoon die quest finishen en dan zijn de cursus weer weg. Ik denk dat je die quest niet hebt afgemaakt ... Weet alleen ff de naam van die quest niet meer.rubjo99 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:11:
[...]
Ja, dat is dus het probleem. Dat is dus niet mogelijk.
Ah great... Naja, komt goed uit. Was net van plan alle sidequests ff te disbanden. Aangezien ik er 30 open heb staan en dat werkt niet-SaveMe- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Er is een quest waarbij je tijdelijk drie van die curses krijgt, gewoon die quest finishen en dan zijn de cursus weer weg. Ik denk dat je die quest niet hebt afgemaakt ... Weet alleen ff de naam van die quest niet meer.
Thanks iig
Zeker die quest dat je zo'n item hebt gekregen die je ergens in zo'n poel moet dopen in een grot.
Cunning linguist.
Verwijderd
De input lag is echt verschrikkelijk, je moet 3 keer op run drukken voordat je begint met rennen. De enige boss bij wie ik moeite had was de "maid" maar dat kwam doordat de knoppen niet goed werkten, je drukt op stormbolt maar als je dan wordt aangevallen moet je nog 6 keer op de knop drukken voordat er wat gebeurt. Slechte reviews, dat dit niet genoemd wordt
Dit wordt niet genoemd omdat het denk ik bij jouw configuratie ligt. Ik heb hetzelf op de 360 gespeeld en het spel speelt juist enorm vloeiend. Wellicht helpt het de game grafisch wat minder in te stellen, waardoor je PC het beter trekt ?Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:15:
De input lag is echt verschrikkelijk, je moet 3 keer op run drukken voordat je begint met rennen. De enige boss bij wie ik moeite had was de "maid" maar dat kwam doordat de knoppen niet goed werkten, je drukt op stormbolt maar als je dan wordt aangevallen moet je nog 6 keer op de knop drukken voordat er wat gebeurt. Slechte reviews, dat dit niet genoemd wordt
Verwijderd
Denk dat toch een probleem is met de PC versie als ik zo wat rond google. Je houdt "W" ingedrukt om te lopen, sprint staat op toggle, en dan moet je soms 3 keer op Ctrl drukken voordat je poppetje daadwerkelijk begint met rennen
Geen problemen met 'input lag' hier, en ook de sprint werkt normaal in de 'press'-stand. Dus ik denk dat het toch aan je PC zelf ligt..
Trouwens dood irritante bug:
Hij drukt soms op L2 terwijl ik er totaal niet bij in de buurt zit. Dit gebeurt ook alleen in Amalur ><
Hij drukt soms op L2 terwijl ik er totaal niet bij in de buurt zit. Dit gebeurt ook alleen in Amalur ><
Dat lijkt em aan de controller te liggen en heeft echt niks met de game te maken lijkt mij ...lanerios schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:25:
Trouwens dood irritante bug:
Zo ik heb het spel ook uitgespeel....
even kort mij indrukken op een rij:
*Leuke game die mij zeker vermaakt heeft....
*Heb in het begin veel side questen gedaan maar uiteindelijk hiermee gestopt omdat ik door de bomen het bos niet meer kon zien...
*Mooie grafix en ook soundtrack is prima in orde!
-te makkelijk... weinig uitdaging zelfs op het einde.
-Helaas geen multieplayer... dit mis ik toch bij deze games
-Weinig end-game content.. hoop dat DLC hier iets aan toevoegd.
Gespeeld op de x-doos
Rating 8/10
even kort mij indrukken op een rij:
*Leuke game die mij zeker vermaakt heeft....
*Heb in het begin veel side questen gedaan maar uiteindelijk hiermee gestopt omdat ik door de bomen het bos niet meer kon zien...
*Mooie grafix en ook soundtrack is prima in orde!
-te makkelijk... weinig uitdaging zelfs op het einde.
-Helaas geen multieplayer... dit mis ik toch bij deze games
-Weinig end-game content.. hoop dat DLC hier iets aan toevoegd.
Gespeeld op de x-doos
Rating 8/10
Te geloven, als ik het ook heb bij andere games. Maar dit is alleen bij Amalur, en met rond de 4 uur per dag gaming zou ik dan toch echt bij andere games ook iets moeten merken. Je gaat me niet vertellen dat de controller kijkt naar de game.-SaveMe- schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:36:
[...]
Dat lijkt em aan de controller te liggen en heeft echt niks met de game te maken lijkt mij ...
Slechts 2M ? Ik had dik 10M op het einde
Halverwege had ik ongeveer 1 miljoen, toen alleen nog maar dingen opgepakt die of mijn set verbeterden of paars/goud waren. Heb wel mijn hele inventory en mijn stash vol met paarse en goude items
Uiteraard zit mijn stash ook nog propvol, voornamelijk met sets ...Slapstick schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:09:
Halverwege had ik ongeveer 1 miljoen, toen alleen nog maar dingen opgepakt die of mijn set verbeterden of paars/goud waren. Heb wel mijn hele inventory en mijn stash vol met paarse en goude items
De nieuwe DLC genaamd Kingdoms of Amalur: Reckoning - Legend of Dead Kel is uit op steam, 
voor 10 euro
Heb hem nu even een half uurtje zitten spelen maar hij is wel weer heel gaaf
oja wil je er gelijk aan willen beginnen wel even level 10 zijn minimaal
voor 10 euro
Heb hem nu even een half uurtje zitten spelen maar hij is wel weer heel gaaf
oja wil je er gelijk aan willen beginnen wel even level 10 zijn minimaal
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 20-03-2012 23:47 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Kleine alchemy spoilers volgen:
spoiler:
Gisteren mijn alchemy naar het max gebracht en een aantal master health regen potions gemaakt. Ze zijn niet heel makkelijk te maken omdat je essence of fate nodig hebt maar ze zijn, zoals zoveel in dit spel, zwaar overpowered, 60 health regen per seconde, voor een halve minuut oid. Je kunt vrijwel niet doodgaan als je deze potion neemt.
Ben ik de enige die gaat zeggen dat ik dit nogal (in de goede zin van het woord!!) vindt lijken op de eerste Fable? Het speelt gewoon zo lekker weg en ziet er wat mij betreft visueel ook heel leuk uit.
De sidequeestes zijn leuk, het verkennen is leuk, alles is leuk!
Het lijkt alsof het hele genre weer keihard terug komt!
De sidequeestes zijn leuk, het verkennen is leuk, alles is leuk!
Het lijkt alsof het hele genre weer keihard terug komt!
offtopic:
Ik moet nog Dungeon Siege 1, 2, 3 spelen, NWN2+Exp, Divine Divinity/Divinity 2. Nooit meer echt aan toegekomen... Hell, Nox/Septerra Core/Arcanum (met de community mod) ook maar meteen doen. Krijg er gewoon helemaal zin in om terug te komen naar wat ik ooit was, (Hardcore) RPG-er
Ik moet nog Dungeon Siege 1, 2, 3 spelen, NWN2+Exp, Divine Divinity/Divinity 2. Nooit meer echt aan toegekomen... Hell, Nox/Septerra Core/Arcanum (met de community mod) ook maar meteen doen. Krijg er gewoon helemaal zin in om terug te komen naar wat ik ooit was, (Hardcore) RPG-er
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Eindelijk weer eens een leuke RPG met soepel lopende controls en een heldere interface. Speelt erg fijn weg en de graphics mogen er zeker zijn! Begrijp van meer mensen dan sommige spells/items nogal overpowered zijn, maar ach dat hoort er bij... komen vast nog patches voor.
Ben nu bij Windemeere, de eerste 'eindbaas' die ik als 100% magician toch wel lastig vind, helemaal omdat ik m'n ubermodus net heb moeten gebruiken bij het einde van het vorige stuk. Misschien die nog even opladen en weer terug.
Het enige waar ik wat moeite mee heb zijn de eindeloze discussies die je met iedereen moet voeren. En iedereen heeft over iedereen wel wat te vertellen. Misschien erg interessant, maar ook al weet ik dat het verhaal heel veel toe kan voegen aan de spel ervaring, heb ik niet de neiging om alles af te luisteren.
Ben nu bij Windemeere, de eerste 'eindbaas' die ik als 100% magician toch wel lastig vind, helemaal omdat ik m'n ubermodus net heb moeten gebruiken bij het einde van het vorige stuk. Misschien die nog even opladen en weer terug.
Het enige waar ik wat moeite mee heb zijn de eindeloze discussies die je met iedereen moet voeren. En iedereen heeft over iedereen wel wat te vertellen. Misschien erg interessant, maar ook al weet ik dat het verhaal heel veel toe kan voegen aan de spel ervaring, heb ik niet de neiging om alles af te luisteren.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
RDR gespeeld, Geen last (story run)-SaveMe- schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:36:
[...]
Dat lijkt em aan de controller te liggen en heeft echt niks met de game te maken lijkt mij ...
Demon Souls gespeeld, 3 bosses. Geen last
KIllzone 2 gespeeld. Geen last
Infamous gespeed. Geen last
Amalur gespeeld. L2 wordt constant ingedrukt.
Lijkt me dus niet aan de controller liggen
Vanavond maar ff alle data deleten, en helemaal opnieuw beginnen (te lang niet meer gespeeld uit frustratie van dit probleem. Om de 3 seconden die potion screen zien is erg.. vervelend)
Wat ik trouwens nu echt leuk aan deze game begin te vinden is dat de sidequest niet zomaar een beetje FedEx is (dat noemen ze dan ook echt een "task"
) Een sidequest is een volwassen quest op zichzelve. In sommige gevallen zelfs een compleet verhaaltje. En dan ben ik nog helemaal niet begonnen over de faction-quests. Enorm 
Ik ben hier ZO blij mee met dit spel. Dit is mijn nieuwe Mass Effect
Ik ben hier ZO blij mee met dit spel. Dit is mijn nieuwe Mass Effect
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik ga de DLC ook maar eens vandaag aanschaffen.
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Verwijderd
Is dit aanrader voor de Xbox? Ik heb niet veel RPG's gespeeld in de "medieval" setting en ik ben behoorlijk Mass Effect gek maar dit lijkt me wel een leuke afwisseling.
Verwijderd
Het is niet echt medieval maar meer fantasy achtig. Goeie RPG om mee te beginnen denk ik, de wereld is erg groot en het vechten is leuk