Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Iemand die een manier weet om de retail DVD via Steam te installeren? Ik ga nl. geen Origin installeren maar heb wel de retail dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 10:22
en ook iemand die toevallig beide versie gespeeld heeft?
dus console en pc versie?

heb zelf even de pc versie gespeeld en het bevalt me prima dus ik wel het spel wel gaan aanschaffen, maar nu zit ik te twijfelen of ik de pc of x360 moet kopen (prijs daar even uitgelaten)

de pc versie loopt wat hakkelig (ook op lager reso en settings) de camera is wat troefjes zeg maar en het kijken gaat te snel

iemand die weet of de x360 versie daar ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 08:49
Leuk spel tot nu toe, alleen jammer van de muziek...die is er niet of nauwelijks. Buiten de combat om is het dan ook maar erg stilletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
SonyEricsson schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:07:
de pc versie loopt wat hakkelig (ook op lager reso en settings) de camera is wat troefjes zeg maar en het kijken gaat te snel

iemand die weet of de x360 versie daar ook last van heeft?
Ik weet niet wat jouw pc specs zijn maar bij mij draait ie als een tierelier @ 1920x1080 met alles max behalve AF/AA. Waarschijnlijk zal ie op de X360 dus ook wel goed draaien :)

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58
waar kan ik resurrection scrolls vinden ? weet iemand dat

en weet iemand of ik nog een gezameld opslag kist heb / krijgt in het spel waar je met meerdere char die je speel kan delen :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Resurrection scrolls krijg je afaik alleen voor de quests waar je ze ook echt nodig hebt.
In webwood? krijg je een huis als je alle quests daar gedaan hebt, in dat huis zit een stash maar ik weet niet of die shared is.

Overigens, de lifeleech gems zijn wel een beetje gamebreakend :P

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Gister ook maar even gehaald voor PS3 en een paar uur gespeeld. Wel een grappig spel. Combat speelt wel lekker, al zitten er wel wat quirks in en het voelt allemaal nogal oppervlakkig. Er is duidelijk leentjebuur gespeeld bij Diablo en Elder Scrolls (met name die laatste mbt het crafting en misdaad-systeem)

Graphics zijn wel aardig dan weer en er is erg veel content, dus ik hak me er vandaag wel weer een paar uurtjes doorheen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 12-02-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik snap nog steeds niet hoe je die wards moet dispellen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Taenadar schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:17:
Ik snap nog steeds niet hoe je die wards moet dispellen. Iemand tips?
Op tijd de juiste actie knop drukken, voor de xbox is dat A. Er gaat namelijk een klein rondje, met de klok mee over bepaalde vakjes. Als je op tijd op A drukt word het vakje unlocked. Het is de bedoeling dat je ze allemaal op tijd unlocked :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 11:50

krazzer

Tijd is een illusie

Wat een gaaf spel is dit zeg, ben em sinds afgelopen week helemaal kapot aan het spelen ben nu iets van level 24. Ik speel met might/sorcery, speelt lekker deze combo, eerst mn vijanden eletrocuteren en dan hakken met mn zwaard :P

Het enige probleem wat ik heb is dat scrollen met de muis m'n wapen wisselt en ik heb een touch-muis waardoor ik constant per ongeluk van wapen aan het wisselen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kun je volgens mij wel uitzetten in de control-settings?

Ik speel met een rogue (nu level 11-12). Daggers doen redelijk veel damage. De faeblades ben ik minder over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Bosmonster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:03:
Kun je volgens mij wel uitzetten in de control-settings?

Ik speel met een rogue (nu level 11-12). Daggers doen redelijk veel damage. De faeblades ben ik minder over te spreken.
Daggers zijn single target met damage op alle delen van de combo.
Fae blades zijn aoe met veel damage op de laatste 2 hits van een combo.

Fae blades geven veel meer Crowd Control dan daggers.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Gister begonnen met het spel, maar gelijk in het dorpje paarse chakrams gekregen met vuur. 27 damage dingen. Op zich wel leuk maar ik brand overal doorheen op casual mode. Vanavond maar op hard beginnen en dan niet die chakrams gebruiken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

lanerios schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:14:
Gister begonnen met het spel, maar gelijk in het dorpje paarse chakrams gekregen met vuur. 27 damage dingen. Op zich wel leuk maar ik brand overal doorheen op casual mode. Vanavond maar op hard beginnen en dan niet die chakrams gebruiken
Het begin is erg makkelijk, daarna wordt het moeilijk ook met goede wapens.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
kaluro2 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Het begin is erg makkelijk, daarna wordt het moeilijk ook met goede wapens.
Vanaf waar word het moeilijk dan? Want ik ben nu level 25 en alles is nog steeds erg makkelijk op "Hard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
kaluro2 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:06:
[...]

Daggers zijn single target met damage op alle delen van de combo.
Fae blades zijn aoe met veel damage op de laatste 2 hits van een combo.

Fae blades geven veel meer Crowd Control dan daggers.
Ik kom echter zelden groepen tegen waar alles zo dicht bij elkaar zit dat faeblades netto meer damage doen dan mn daggers... (En ik heb betere faeblades dan daggers op het moment qua damage). Zelfs op de laatste 2 hits van een combo doen mijn daggers net zo veel, zo niet meer.

Magoed, maakt ook niet uit. Vind de daggers erg cool :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 13-02-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Lukin schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Vanaf waar word het moeilijk dan? Want ik ben nu level 25 en alles is nog steeds erg makkelijk op "Hard".
Ik heb gelezen in een review dat de game voor hardcore gamers wat makkelijk zou zijn idd.
Dat maakt het niet minder leuk though, het is niet ' te' makkelijk in mijn optiek.

Ik heb een Mightbased char gemaakt met de focus op 2-h weapons (greatsword). Wat ziet dat er geweldig uit zeg omg, een 2-h moet je hier ook echt met 2 handen vast houden. En niet dat ie 5 cm langer is dan een 1-h zoals bij andere games.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Lukin schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Hangt er ook vanaf hoeveel quests je doet. Het schijnt wel dat als je alle sidequests doet, je de content simpelweg outlevelt (die schaalt niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat een vette game _O_. Heerlijk sfeertje. Gezichtsanimaties vallen wel tegen, die zijn nog slechter dan Skyrim. Maar toch, wat een tof spel! Ben hier nog wel even zoet mee :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:03:
[...]
Hangt er ook vanaf hoeveel quests je doet. Het schijnt wel dat als je alle sidequests doet, je de content simpelweg outlevelt (die schaalt niet mee).
Dan denk ik dat dat het is want ik doe ze bijna allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:45
Is er een manier om de font te vergroten?
Ik speel het spel op m'n tv, en dan is het soms een beetje lastig om de tekst duidelijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Bosmonster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:27:
[...]

Ik kom echter zelden groepen tegen waar alles zo dicht bij elkaar zit dat faeblades netto meer damage doen dan mn daggers... (En ik heb betere faeblades dan daggers op het moment qua damage). Zelfs op de laatste 2 hits van een combo doen mijn daggers net zo veel, zo niet meer.

Magoed, maakt ook niet uit. Vind de daggers erg cool :P
Ik kom toch best vaak groepjes tegen waarbij de mobs dicht genoeg bij elkaar staan om er een paar tegelijk te raken met mn faeblades :)

Jammer overigens dat er geen character panel is waarbij je een beetje kan zien in welke mate stats scalen. Heb nu iets van 400 armor maar geen idee hoeveel dmg reduction me dat geeft en dus ook geen mogelijkheid om te zien of ik beter physical resistance kan craften/gemmen of armor...

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister nog ff gespeeld, gigantische hamer gehaald en lekker druk aan het slachten geweest. Wat is dit spel leuk. voor mij (let op skyrim fanboys, dit is een mening, dus geen feit) een stuk beter dan Skyrim. En echt 100x beter dan Fable.
een zooi sidequests gedaan, en nu maar op zoek hoe ik Shield cores en andere cores voor crafting kan krijgen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Is dit nou een singleplayer game of een multiplayer ala wow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Singleplayer gelukkig. Het is de bedoeling om ooit nog een Amalur MMO uit te brengen begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
lanerios schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:23:
Singleplayer gelukkig. Het is de bedoeling om ooit nog een Amalur MMO uit te brengen begreep ik
laten ze eerst maar eens een zooi DLC en deel 2 uit brengen :) ik wil meer meer .... oke
misschien wat over dreven maar het smaakt wel naar meer :)

al heb ik net 40 missions gedaan voor de 4de keer op nieuw begonnen weet steeds niet wat ik wil zijn ...

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 28-05 23:39
ravw schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:46:
[...]
laten ze eerst maar eens een zooi DLC en deel 2 uit brengen :) ik wil meer meer .... oke
misschien wat over dreven maar het smaakt wel naar meer :)

al heb ik net 40 missions gedaan voor de 4de keer op nieuw begonnen weet steeds niet wat ik wil zijn ...
Ehmm tip: Je hoeft niet opnieuw te beginnen toch? Je kan bij een fateweaver je skills laten resetten voor wat gold dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Laatst online: 17-05 13:35
lanerios schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:23:
het WAS de bedoeling om een amalur MMO te maken... maar dat is deze dus geworden.

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
shenr schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:45:
[...]

Ehmm tip: Je hoeft niet opnieuw te beginnen toch? Je kan bij een fateweaver je skills laten resetten voor wat gold dacht ik.
Klopt je kan gewoon respeccen bij een fateweaver, kost niet veel :)

Ik heb de laatste 10 lvls (lvl29 nu) als Might gespeeld voor de afwisseling. Leuk, vooral de active abilities vind ik leuker en nuttiger. Wat wapens betreft is het wat minder boeiend, greatswords en hammers zijn tof maar tergend langzaam en de longsword is een beetje saai. Denk dat ik de boel nog een keer om ga gooien maar voor een hybrid ga aangezien de Might armor wel heel gaaf is :D

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Bernd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:20:
[...]

Ik heb de laatste 10 lvls (lvl29 nu) als Might gespeeld voor de afwisseling. Leuk, vooral de active abilities vind ik leuker en nuttiger. Wat wapens betreft is het wat minder boeiend, greatswords en hammers zijn tof maar tergend langzaam en de longsword is een beetje saai. Denk dat ik de boel nog een keer om ga gooien maar voor een hybrid ga aangezien de Might armor wel heel gaaf is :D
ja dat kan maar dan ben je al je moves kwijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Bernd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:20:
[...]

Hm das dan wel smaak, ik vind die grote wapens echt geweldig. Je hebt echt het gevoel dat je iets vasthebt.. en niet een paperdoll ofzo :P Ik heb toevallig gisteren weer even skyrim gestart voor die HD mod, en de combat daar is echt zo saai en leeg vergeleken met dit spel.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
ravw schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:00:
[...]

kwijt*

Dat is toch het hele idee? Kan je vervolgens ander moves kiezen om te proberen, of heb jij met een ander doel voor ogen 4 chars gemaakt?

@Dakreal, zeker bruut
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/35DJr.jpg
de drie ogen boven de hilt bewegen ingame :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Bernd op 14-02-2012 23:59 ]

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Pfff, vandaag even geprobeerd maar had na 5 minuten last van motion sickness. Zal toch eerst iets aan die camera moeten doen denk ik anders wordt dit een miskoop voor mij.

Als sidenote, vanaf vandaag zijn de TF2 Preorder items op Steam van deze game ruilbaar. Geen idee wat ze waard zijn maa ruil ze niet voor een paar wapens of zo, ze zijn meer waard dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

ravw schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:00:
[...]

Euhm, dat ben je met opnieuw beginnen ook..?

Verder: ik speel op hard, lees overal dat 't makkelijk is en dat was 't ook (redelijk). Tot gister.

spoiler:
Maid of Windemere. Eerst moet je de koningin afmaken, dat is al een b*tch, en dan die Maid. Zij alleen is geen issue, maar die hele kamer vol Sprites , een Uber Thresh en nog een paar van die heksen... No fun. Mijn character is een Finesse/Sorcery type trouwens.

Uiteindelijk wel gelukt maar het heeft me wel iets van 30 potions gekost :+

En nu is alles weer makkelijk...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Denk dat ik ook maar ga respeccen van full sorcery naar een full rogue build want dat ben ik eigenlijk nooit in een rpg. Sorcery is te makkelijk met alle aoe spells, zelfs op hard. Ik snap de hoge cijfers voor dit spel wel, het is puur vermaak en je wilt blijven verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bernd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:37:
[...]

kwijt*

Dat is toch het hele idee? Kan je vervolgens ander moves kiezen om te proberen, of heb jij met een ander doel voor ogen 4 chars gemaakt?

@Dakreal, zeker bruut
[afbeelding]
de drie ogen boven de hilt bewegen ingame :*)
Welk zwaard is dat? IK WIL! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 17:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Na het zien van een aantal youtube filmpjes ben ik helemaal warm voor dit spel geworden. Binnenkort maar eens voor de PS3 bestellen :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Ik speel rogue/ranger. Heerlijk om met mijn boog een regenbui van pijlen te laten landen. Daarnaast heb ik mijn daggers om alles snel af te kunnen maken. Heb 3 dagen geleden een siege gevecht gehad met een hele dikke grote gast die met een lazer uit zijn oog schiet. Volgens mij zijn de main questen aardig gesplitst.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik ben sorceror pur sang. Normaal speel ik altijd warrior in dit soort games, maar ik dacht: laat ik eens wat anders doen :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
lanerios schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Welk zwaard is dat? IK WIL! :P
Unique zwaard, Lifedrinker. Heb em gevonden in een cave ergens in de Planes of Erathell, random lucky drop :)

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*drool* Vanavond dan maar levellen. Heb pas 10 sidequests gedaan en 1 mainquest (die toren uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb hem afgelopen weekend even opgehaald en heb er zo'n 8 uur opzitten op dit moment.

De besturing met muis/keyboard is goed, ook de menu's zijn goed te doen (vergeleken met skyrim eerste versie). Ik mis toch wel dat 'ouderwetse' mannetje dat in die 'Vitruvian Man' houding staat en daar je items in kan slepen. Ik las ergens dat iemand het beter vind met een gamepad (xbox-controller) misschien dat ik die nog maar eens probeer. Dit lijk me wel weer irritant ivm de balk onderin je scherm.

Het verhaal snap ik nog niet helemaal, op dit moment heb ik een beetje het DA:O gevoel bij het verhaal (Kwade kracht met groot leger wil je kapot maken, jij moet je eigen leger zien te regelen.) En de sidequests zijn afentoe een beetje vervelend als je lager of hoger moet zijn. Je kan wel springen op bepaalde plekken maar klimmen ben ik nog niet tegengekomen.

De dorpjes zien er leuk uit, leuk vorm gegeven. Heb nu 2 dorpjes gezien en een soort van groot landhuis. Kijk er naar uit om de stad te bezoeken. De kaart werkt opzich goed alleen vindt ik de invisible walls wel vervelend, ondanks dat er meer paden zijn naar je doel geeft het afentoe niet echt het free roaming gevoel en komt het meer op DA/DA2 dan b.v. Skyrim.

Grafisch was het even slikken, ik had wel wat gezien van KoA:R maar niet echt serieus gekeken. Het is een stuk mooier dan WoW maar een stuk minder dan Skyrim. Andere setting uiteraard dus het is gewoon even wennen. De bewegingen/combos etc zien er wel goed uit, doet me een beetje denken aan een andere RPG ?Venetica? welke ik een tijd geleden ook gespeeld heb. Het combat systeem komt aardig overeen.

Armor en wapens zijn in het begin een beetje standaard ik ben nog geen bijzondere dingen tegengekomen, wel ergens in een grot een leuk 'Faeblade' setje met vlammen opgepikt wat voor leuke combo's zorgt, naar spells heb ik nog niet gekeken die lightning spell die je vanaf het begin krijgt is nou niet echt boeiend. Had wel al een filmpje gezien van iemand die een soort van meteor shower had en dat zag er erg goed uit of het ook effectief is weet ik niet.

/edit/ was nog niet klaar maar kreeg even een telefoontje.

[ Voor 13% gewijzigd door prutser001 op 15-02-2012 15:34 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
prutser001 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:36:
Heb hem afgelopen weekend even opgehaald en heb er zo'n 8 uur opzitten op dit moment.

De besturing met muis/keyboard is goed, ook de menu's zijn goed te doen (vergeleken met skyrim eerste versie). Ik mis toch wel dat 'ouderwetse' mannetje dat in die 'Vitruvian Man' houding staat en daar je items in kan slepen. Ik las ergens dat iemand het beter vind met een gamepad (xbox-controller) misschien dat ik die nog maar eens probeer. Dit lijk me wel weer irritant ivm de balk onderin je scherm.

Het verhaal snap ik nog niet helemaal, op dit moment heb ik een beetje het DA:O gevoel bij het verhaal (Kwade kracht met groot leger wil je kapot maken, jij moet je eigen leger zien te regelen.) En de sidequests zijn afentoe een beetje vervelend als je lager of hoger moet zijn. Je kan wel springen op bepaalde plekken maar klimmen ben ik nog niet tegengekomen.

De dorpjes zien er leuk uit, leuk vorm gegeven. Heb nu 2 dorpjes gezien en een soort van groot landhuis. Kijk er naar uit om de stad te bezoeken. De kaart werkt opzich goed alleen vindt ik de invisible walls wel vervelend, ondanks dat er meer paden zijn naar je doel geeft het afentoe niet echt het free roaming gevoel en komt het meer op DA/DA2 dan b.v. Skyrim.

Grafisch was het even slikken, ik had wel wat gezien van KoA:R maar niet echt serieus gekeken. Het is een stuk mooier dan WoW maar een stuk minder dan Skyrim. Andere setting uiteraard dus het is gewoon even wennen.

Armor en wapens zijn in het begin een beetje standaard ik ben nog geen bijzondere dingen tegengekomen, wel ergens in een grot een leuk 'Faeblade' setje met vlammen opgepikt wat voor leuke combo's zorgt,
Ik denk echt dat het grafische gedeelte wennen is hoor. Ik vind het zelf erg mooi weergegeven en Skyrim erg houterig vergeleken met deze game. Daarnaast past alles goed bij elkaar en zijn de kleuren ook goed. Ik vond Fable ook erg mooi weergegeven (Fable 1 qua art), denk dat ik daarom de charme van deze graphics ook waardeer.

Qua bewegen kan skyrim iig niet tippen aan deze game. Ik heb het maandag nog even opgestart om te laten zien aan een maat.. maar ja... melee in skyrim is echt rete saai..

zwiep...zwiep..zwiep...ziwpe... ah hij is dood.. next.. zwiep..zwiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Zou ik nou de enige zijn die problemen heeft met het dispellen van chests?

Op de PS3 krijg ik zelfs de simpele maar met moeite/geluk open, meestal dus niet.
Omdat ik geen zin in die curses heb die je er van krijgt laat ik de chests maar links liggen...zonde, want er zitten weleens leuke items in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Dispellen gaat op de PC ook kut ja, heb het idee dat er een beetje input lag in zit. Very easy en easy zijn wel te doen, de rest laat ik ook liggen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ja, t/m Easy lukt me nu ook wel door wat eerder op X te drukken maar daarboven blijven ze echt lastig.
Nja, misschien dat ik later wel wat punten in Dispellen doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

Wat vinden jullie? Deze game of skyrim? Heb ze beide maar weet nog niet welke ik ga spelen. Heb eigenlijk te weinig tijd om ze beide te spelen.

Anoniem: 311097

Dan zou ik toch wel voor Skyrim kiezen hoor. Kan me voorstellen dat de meeste mensen zich daarbij aansluiten.

Ze zijn beiden natuurlijk Fantasy RPG's maar Skyrim is gewoon Skyrim uiteindelijk :P

• Bernd
Amalur en Skyrim zijn toch vrij verschillende spellen. Skyrim is een gigantische open wereld met erg veel te doen naast je main quest. Amalur is ook best groot maar toch veel meer lineair, wel een hoop sidequests ook. Combat van Amalur vind ik vele malen toffer, het tempo ligt veel hoger, lekker vloeiend en je krijg meer een gevoel van power dankzij de combo's en moves die je hebt. Grafisch is Skyrim natuurlijk een stuk beter, maar de stijl van Amalur is wel tof.

Amalur heeft mijn voorkeur vanwege het combat systeem, zoveel leuker en vloeiender dan het statische gehak van Skyrim.

Frogstar#2151

• corset
Skyrim comkbat verpestte het spel voor mij. Dat ging gewoon nergens over, vooral in deze tijd van games. Kansloos gewoon.

• Dakreal
lanerios schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:07:
Skyrim comkbat verpestte het spel voor mij. Dat ging gewoon nergens over, vooral in deze tijd van games. Kansloos gewoon.
De normale RPG's hebben sowieso niet geweldige combat. Skyrim is een uitstekend spel en ik heb mij daar zeker 80 uur mee vermaakt. Skyrim heeft ook weer charmes die KoAR niet heeft en visa versa. Aan het eind zijn het 2 verschillende games, die wat kwaliteiten gemeen hebben.

• corset
Dakreal schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:21:
[...]

De normale RPG's hebben sowieso niet geweldige combat. Skyrim is een uitstekend spel en ik heb mij daar zeker 80 uur mee vermaakt. Skyrim heeft ook weer charmes die KoAR niet heeft en visa versa. Aan het eind zijn het 2 verschillende games, die wat kwaliteiten gemeen hebben.
Dat is waar, en het spel was goed te doen, zolang je geen melee combat probeerde, dan merkte je gewoon de tekortkomingen van het spel.
Moet wel zeggen dat de omgeving in Skyrim net wat mooier was.

• Bosmonster
lanerios schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:07:
Yeah, dat en het first-person geneuzel. Daar moeten ze echt eens vanaf stappen, dat werkt gewoon niet voor een RPG. Don't get me wrong, was verder een leuk spel waar ik heel wat uur in heb zitten, maar er zijn zoveel dingen mis mee dat het niet meer op te noemen is.

KoAR is eenvoudiger en met betere combat. Maar vooral is het hele spel veel meer gestroomlijnd. Ben nog geen hele rare dingen tegengekomen, terwijl dat in Skyrim ongeveer iedere 10 minuten wel gebeurde.

• corset
Klopt, ik miste het hele.. samenhangend gevoel in Skyrim. Jaja vrijheid sandbox bladieblabla. Maar toch mistte ik het idee dat ik in een wereld bezig was. Dit gevoel heb ik meer met KoAR.

• Dakreal
Bosmonster schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Yeah, dat en het first-person geneuzel. Daar moeten ze echt eens vanaf stappen, dat werkt gewoon niet voor een RPG. Don't get me wrong, was verder een leuk spel waar ik heel wat uur in heb zitten, maar er zijn zoveel dingen mis mee dat het niet meer op te noemen is.

KoAR is eenvoudiger en met betere combat. Maar vooral is het hele spel veel meer gestroomlijnd. Ben nog geen hele rare dingen tegengekomen, terwijl dat in Skyrim ongeveer iedere 10 minuten wel gebeurde.
Dat first person was eerst ook mijn probleem. Moet je even je scrollwiel gebruiken :) 3rd person is al een stuk leuker.

De combat is 1 van de punten die zeker beter is, maar Skyrim heeft wel *voor zover ik gezien heb* een levendigere wereld.

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Anoniem: 52038 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:02:
Wat vinden jullie? Deze game of skyrim? Heb ze beide maar weet nog niet welke ik ga spelen. Heb eigenlijk te weinig tijd om ze beide te spelen.
Zeker wel KoAR!

Cunning linguist.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Smurf

Detri

Willybubba schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:39:
[...]

Euhm, dat ben je met opnieuw beginnen ook..?

Verder: ik speel op hard, lees overal dat 't makkelijk is en dat was 't ook (redelijk). Tot gister.

spoiler:
Maid of Windemere. Eerst moet je de koningin afmaken, dat is al een b*tch, en dan die Maid. Zij alleen is geen issue, maar die hele kamer vol Sprites , een Uber Thresh en nog een paar van die heksen... No fun. Mijn character is een Finesse/Sorcery type trouwens.

Uiteindelijk wel gelukt maar het heeft me wel iets van 30 potions gekost :+

En nu is alles weer makkelijk...
En dat was precies waar ik gisteren ook vastliep, heb zelf ook finesse/sorcery, met boog en staff als wapens. Enige verschil is dat ik op het moment maar 2 healthpotjes bij me heb :/

Vanavond eerst maar eens verse potjes regelen, en dan weer los :)
Anoniem: 52038 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:02:
Dat ligt er echt aan wat je wilt denk ik beide games hebben hun plus- en minpunten. Ik heb er in deze game pas 15 ofzo uur opzitten en voor mij zijn de pluspunten toch duidelijk de combat en het RP-en. Je wordt iets meer gestuurd van de ene questhub naar de volgende, en dat vind ik wel prettig voor een spel wat ik af en toe een uurtje speel.
In Skyrim krijg je natuurlijk de ultieme vrijheid, maar hierdoor vond ik de interactie met de NPC's wel wat minder worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Smurf op 16-02-2012 20:03 ]

)

• ravw
lol ik ga de game steeds leuker vinden ondanks de kleine bugs maar die hebben ook wel weer wat leuks :)

even een uppercut geven ... maar dat moet je niet binnen doen :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/PC%20%20en%20GAMES/Reckoning2012-02-1618-14-08-34.jpg

• Bernd
Haha ^^
Heb gemerkt dat je ook moet oppassen met finishing moves op hellingen, ben al twee keer half vast blijven zitten in de grond en dan moet je dus gewoon je laatste save laden, valt niks aan te doen.

Ook weer wat zitten spelen met specs, trispec geprobeerd maar dat is echt heel karig, van alles wat en wat je hebt is net niks omdat je niet hoog genoeg kan speccen voor de goeie abilities/upgrades.
Nu full Sorcery en de tering zeg, wat een damage doe je dan! Volledig op damage gegeared ook, met die minion erbij die 100% leech heeft is health eigenlijk geen probleem. Heerlijk man, ik heb me eigenlijk nog nooit zo krachtig gevoeld als caster :D

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb mn Rogue ook maar even gerespecced gisteravond en volledig blacksmithing en sagecrafting genomen en alle passives. Nu is het helemaal een X-bash festijn geworden waar de getallen me om de oren vliegen. Alleen nog even wat beter armor craften.

Bow is ook best ziek trouwens :P

Vind het echt een lekkere game :)

Wel krom: Even respeccen naar blacksmithing/sage voor gems/craften/repair is goedkoper dan laten repairen :+ Denk dat ik dus uiteindelijk gewoon weer terug ga naar hidden/stealth ofzo als ik alles gecraft heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het al eerder is gezegd in het topic. Maar ik bedenk me net na de post van Bosmonster dat je als je in mijn geval een scout/rogue bent, dat je kan proberen je items kan proberen te salvagen om eventueel later er wat van te maken. De meeste items leveren toch niet zoveel op en de items om iets mee te smeden heb ik nog niet vaak gezien (kzit nog in het begin). Ik heb ook gemerkt dat je niet alles kan salvagen, zal misschien te maken hebben met een blacksmithing van lvl 0.

Voor de rest leuk spel! Ik ben wel benieuwd naar jullie skill tree. Ik heb altijd dilemma's in zulke gevallen, wat zal ik nou lvlen en wat nou niet. Ik heb vaak hunter/archer characters gespeeld. Dit keer ben ik maar gaan proberen om zonder boog te spelen. Ik moet zeggen dat ik de chakram's me wel bevallen (weer een beetje afstand).

Daarnaast misschien ook wel handig om een link naar deze wiki te zetten in de SP. Hier staat redelijk wat informatie als je bijvoorbeeld wat onderzoek wilt doen naar welke build je misschien toe wilt werken en wat je ermee kan.

Verder kan je met de skill tree calculator spelen om verschillende build te proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door 455451n op 17-02-2012 12:43 . Reden: wiki en skill tree link erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bosmonster schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:06:
[...]
Yeah, dat en het first-person geneuzel. Daar moeten ze echt eens vanaf stappen
NEEEEEE :X Genoeg 3rd person games voor de liefhebbers, Skyrim is juist (imho) zo immersive vanwege het 1st person perspektief. Voor een spel dat om verhaal & immersion draait, zou ik niet anders willen. Voor een spel dat vooral om combat draait vind ik 3rd prima.

KoA:R heb ik nog niet gespeeld maar ik ga het wel proberen denk ik. Wat ik zie en lees is overwegend positief, maar WTF-momentje: niet kunnen springen? Omlopen omdat je niet over een lucifer heen kunt lopen of van een randje kan springen? :X :X :X In hoeverre ga ik me hieraan storen denken jullie? Komt het zo vaak voor dat je voor een lullig niksje een eind moet omlopen?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 21:13
Bernd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:48:
Haha ^^
Heb gemerkt dat je ook moet oppassen met finishing moves op hellingen, ben al twee keer half vast blijven zitten in de grond en dan moet je dus gewoon je laatste save laden, valt niks aan te doen.

...
Opslaan op de plek waar je vast staat en dan die savegame laden werkt bij mij ook (ook 2x voorgekomen hier dat ik na een finishing move ineens vast stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
SnoeiKoei schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Wat ik zie en lees is overwegend positief, maar WTF-momentje: niet kunnen springen? Omlopen omdat je niet over een lucifer heen kunt lopen of van een randje kan springen? :X :X :X In hoeverre ga ik me hieraan storen denken jullie? Komt het zo vaak voor dat je voor een lullig niksje een eind moet omlopen?
valt reuze mee, had de eerste 3 uur nog niet eens door dat je niet kon springen :)

vraagje aan de mensen :

ik zit vast met een quest

spoiler:
die wind stones of zo , hoe moet ik die doen ... ( 5 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
ravw schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:58:
[...]

ik zit vast met een quest
spoiler:
Is dat die quest waar je de windstones moet laten ringen (o.i.d.) weet zo gauw de naam niet meer, maar ik kon als ik aan de juiste kant van de steen stond op F drukken (PC) en dan hoorde je een fluit, bij de eerste moet je dan terug naar de general, daarna moet je de andere 4 vinden verspreid over meerdere gebieden en hetzelfde doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
SnoeiKoei schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:06:
[...]

NEEEEEE :X Genoeg 3rd person games voor de liefhebbers, Skyrim is juist (imho) zo immersive vanwege het 1st person perspektief. Voor een spel dat om verhaal & immersion draait, zou ik niet anders willen. Voor een spel dat vooral om combat draait vind ik 3rd prima.

KoA:R heb ik nog niet gespeeld maar ik ga het wel proberen denk ik. Wat ik zie en lees is overwegend positief, maar WTF-momentje: niet kunnen springen? Omlopen omdat je niet over een lucifer heen kunt lopen of van een randje kan springen? :X :X :X In hoeverre ga ik me hieraan storen denken jullie? Komt het zo vaak voor dat je voor een lullig niksje een eind moet omlopen?
Was eerst ook altijd anti 1st person in RPG's, maar als ik nu Skyrim speel vind ik het prima werken ook al was het wel flink wennen.

En over dat springen in KoA, ook dat is even wennen aan het begin ik heb een tic dat ik graag nutteloos rondspring in een (MMO)RPG :P . Je kan nooit zomaar ergens vanaf vallen/springen behalve op aangegeven punten.
Maar storend wordt het nooit, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
superbassie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:19:
[...]

Was eerst ook altijd anti 1st person in RPG's, maar als ik nu Skyrim speel vind ik het prima werken ook al was het wel flink wennen.

En over dat springen in KoA, ook dat is even wennen aan het begin ik heb een tic dat ik graag nutteloos rondspring in een (MMO)RPG :P . Je kan nooit zomaar ergens vanaf vallen/springen behalve op aangegeven punten.
Maar storend wordt het nooit, imo.
Bijna nooit inderdaad, ik heb wel een paar keer gehad (met name op de plains) dat je ergens tegenaan loopt en je dan goed moet kijken om te zien dat er een richeltje is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
maddog_rvo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:12:
[...]

spoiler:
Is dat die quest waar je de windstones moet laten ringen (o.i.d.) weet zo gauw de naam niet meer, maar ik kon als ik aan de juiste kant van de steen stond op F drukken (PC) en dan hoorde je een fluit, bij de eerste moet je dan terug naar de general, daarna moet je de andere 4 vinden verspreid over meerdere gebieden en hetzelfde doen
Die heb ik gedaan maar ik bedoel iets later

spoiler:
Dus waar die 5 stones aan gezet moeten worden ik krijg er 4 maar bij die 5de krijg ik weer zo'n beest
Dus waar die stenen in een cirkel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
spoiler:
Je moet de tekst lezen, de stenen heten: highest, high, middle, lowest en low. Van low naar Highest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

-SaveMe-

-klik-

Smurf schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:52:
[...]

En dat was precies waar ik gisteren ook vastliep, heb zelf ook finesse/sorcery, met boog en staff als wapens. Enige verschil is dat ik op het moment maar 2 healthpotjes bij me heb :/

Vanavond eerst maar eens verse potjes regelen, en dan weer los :)

[...]
Met betrekking tot dat gevecht, de juiste tactiek helpt erg veel:
spoiler:
Je moet NIET vanaf het begin zo snel mogelijk op die maid gaan rammen, want als ze op de helft van haar health zit spawnt ze monsters erbij, waaronder een elite tresh. Eerst dus haar negeren en alle sprites afmaken, dan op haar totdat de tresh verschijnt, dan de tresh zo snel mogelijk dood en dan full op haar. Slechts twee potions nodig gehad op hard. Wel op de 360 ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Wat ook erg helpt bij lastige bossfights is een (bijna) volle fate bar hebben :)

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gewoon je fate bewaren voor bosses idd :P Maakt het wel weer erg makkelijk alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bosmonster schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:41:
Gewoon je fate bewaren voor bosses idd :P Maakt het wel weer erg makkelijk alleen...
Da's ook zonde, levert toch altijd lekker wat extra XP op...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Bart ® schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:47:
[...]

Da's ook zonde, levert toch altijd lekker wat extra XP op...
Bosses geven vaak ook een flinke kluit XP hoor :)

wel suf/irritant trouwens dat er later in het spel nog continue minor healing potions blijven droppen :/

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vergeet bijna altijd mijn fateshift te gebruiken. Bij normal mobs heb ik het niet nodig en bij (mini) bosses denk ik er niet aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bernd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:56:
[...]

Bosses geven vaak ook een flinke kluit XP hoor :)

wel suf/irritant trouwens dat er later in het spel nog continue minor healing potions blijven droppen :/
Ja natuurlijk geven bosses ook veel xp, je moet het daarvoor ook gebruiken, maar niet alleen maar daarvoor, paar leuke trolls bij elkaar geven ook een berg, maar als jij een half uur met een volle meter blijft lopen voor die ene boss die maar niet komt, dan mis je gewoon heel veel...

Weet iemand trouwens de definitie van de verschillende kleuren items?
wit: normaal
groen: speciaal
blauw: specialer
paars: uniek
geel: set

Zoiets denk ik? Of mis ik nog iets?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312706

Bart ® schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:38:
[...]

Weet iemand trouwens de definitie van de verschillende kleuren items?
wit: normaal
groen: speciaal
blauw: specialer
paars: uniek
geel: set

Zoiets denk ik? Of mis ik nog iets?
Ik zie het altijd als volgt:

Wit - Common
Groen - Uncommon
Blauw - Rare
Paars - Epic

Geel weet ik niet eigenlijk. Kan een set zijn inderdaad. Daar heb ik nog niet helemaal op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Gele items zijn set ja. Wel jammer dat set items van zichzelf maar twee stats hebben, maakt ze vrij matig om te dragen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bernd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:51:
Gele items zijn set ja. Wel jammer dat set items van zichzelf maar twee stats hebben, maakt ze vrij matig om te dragen.
Ja ik heb twee set items gevonden tot nu toe (van verschillende sets) maar de stats waren matig. Misschien dat je later in het spel wel betere set items vindt?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
En de kans dat je een set bij elkaar krijgt is nogal minimaal. Tegen de tijd dat dat gelukt is is de set niks meer waard en zit je al vol met epics...

(of zelfgecrafte items, die zijn vooralsnog vele malen beter dan de epics die ik vind..)

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 19-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Om zulke goede items te craften moet je zeker flink wat skillpoints daarin steken... Heb daar nog niets in zitten :'). Wel in sagecraft en potions maken, da's wel handig dacht ik.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Welke game is beter... Witcher 2 of deze? Ben aan het twijfelen welke te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:15
Defineer 'beter'..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik vind Amalur leuker. Maar ja, blijft persoonlijk he.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Met beiden doe je geen miskoop. Witcher 2 is misschien iets pittiger en duisterder. Amalur is iets toegankeljiker en vrolijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Bart ® schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:43:
Om zulke goede items te craften moet je zeker flink wat skillpoints daarin steken... Heb daar nog niets in zitten :'). Wel in sagecraft en potions maken, da's wel handig dacht ik.
Je moet full Blacksmithing hebben ja, dan kan je mastercrafted gear maken waarmee je op elk item nog een kleine bonus krijgt (+6% damage/armor oid).

Sets worden helaas niet beter als je verder komt :P

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
max blacksmithing + sagecrafting (iig t/m pristine) is wel aan te raden. Verder is detect hidden wel leuk, maar verder heb je de skills eigenlijk niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Hmm sinds 1 van de laatste updates heb ik last van crashes, ene keer kan ik 2-3 uur spelen, andere keer krijg ik een crash zodra ik b.v. een huis in ga of bij die korte 'cut scenes' als er een speciaal monster komt.. Voordat de updates kwamen had ik nergens last van.

Op dit moment heb ik er zo'n 32 uur opzitten en ben nu lvl 16. Zo'n beetje alle sidequests en andere dingen gedaan die ik tegenkwam, redelijk wat aan het exploren geweest etc. Op dit moment zit ik op quest 6 of 7 van de main quest.

Wat me nu opvalt is dat de items (wapens/armor) ver onder m'n level zitten. Meeste shops die ik tegenkom hebben op dit moment maximaal lvl 7 spul. Ook het vinden/kopen van Backpacks valt tegen, nu denk ik zo'n 20 vendors gezien en 1 backpack kunnen kopen.

1 van de irritatie puntjes op dit moment zijn de 'invisible walls' al een paar keer gehad dat ik op een vlak stuk niet verder kon lopen omdat er een soort van boom of riggeltje was waar ik helemaal omheen moest.

2de puntje zijn de dungeons, een hoop van de dungeons zijn echter niets anders dan een lang pad met 9 van de 10 keer een jump point of hidden door waardoor je sneller bij de in/uitgang komt.

3de puntje, het crafting systeem, ik ben nog niets tegengekomen dat de moeite is om te craften, de meeste items in 1 of andere kist/rubble/doos zijn beter.

4de puntje, ik krijg niet het idee dat de wereld mee schaalt? Als je alles doet gaat het levelen naar mijn idee te snel. De uitdaging is een beetje aan het vervagen. Groepen vijanden worden groter maar niet moeilijker zodra je wat meer combo's hebt.

Owja laatste punt, een paard zou leuk zijn zeker met de afstanden die ik op dit moment moet afleggen, moet er niet aan denken dat ik Skyrim zonder paard of 'taxi systeem' had moeten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door prutser001 op 19-02-2012 19:12 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Je kunt hier fast travel doen naar alle ontdekte locaties. Elke area heeft er minstens een paar, dus je hoeft nooit ver te lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

-SaveMe- schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:15:
Je kunt hier fast travel doen naar alle ontdekte locaties. Elke area heeft er minstens een paar, dus je hoeft nooit ver te lopen....
Moet je ze wel eerst ontdekken, op dit moment ben ik naar een locatie aan het lopen, zit nu op 30 minuten lopen inclusief wat random encounters. Als ik op de kaart kijk zit ik op de helft. Natuurlijk ben ik wel nederzettingen tegengekomen onderweg maar niets boeiends. Neemt toch niet weg dat enige snellere mogelijkheid van vervoer niet vervelend had geweest.

spoiler:
Heb net die 'Professor Gnome' (Gnome die je in het begin redt) gevonden in 1 van zijn labs, en moet nu naar een andere Gnome toe om die te blackmailen zodat hij niet dood gaat en die kerel die de professor dood wil soort van te vermoorden denk ik. - Namen ben ik vergeten en ja het is een kromme uitleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
prutser001 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:10:

3de puntje, het crafting systeem, ik ben nog niets tegengekomen dat de moeite is om te craften, de meeste items in 1 of andere kist/rubble/doos zijn beter.
Dan doe je iets serieus niet goed. Crafted items zijn ongeveer het beste dat je kunt maken. Gebruik je wel goede components? Van crappy rommel ga je geen goede items maken natuurlijk ;)
4de puntje, ik krijg niet het idee dat de wereld mee schaalt? Als je alles doet gaat het levelen naar mijn idee te snel. De uitdaging is een beetje aan het vervagen. Groepen vijanden worden groter maar niet moeilijker zodra je wat meer combo's hebt.
De wereld schaalt niet mee. Je kunt de gebieden, als je veel farmed en side quest, outlevelen. Wat dat betreft heeft het het meeste weg van een MMORPG. Dan is het gewoon tijd voor een nieuw gebied ;)
prutser001 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Moet je ze wel eerst ontdekken, op dit moment ben ik naar een locatie aan het lopen, zit nu op 30 minuten lopen inclusief wat random encounters. Als ik op de kaart kijk zit ik op de helft. Natuurlijk ben ik wel nederzettingen tegengekomen onderweg maar niets boeiends. Neemt toch niet weg dat enige snellere mogelijkheid van vervoer niet vervelend had geweest.

spoiler:
Heb net die 'Professor Gnome' (Gnome die je in het begin redt) gevonden in 1 van zijn labs, en moet nu naar een andere Gnome toe om die te blackmailen zodat hij niet dood gaat en die kerel die de professor dood wil soort van te vermoorden denk ik. - Namen ben ik vergeten en ja het is een kromme uitleg..
Misschien moet je die quest gewoon even laten liggen dan tot je bij dat gebied aangekomen ben, ipv een uur lang de hele kaart over te gaan wandelen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 19-02-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Bosmonster schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:29:
[...]

Dan doe je iets serieus niet goed. Crafted items zijn ongeveer het beste dat je kunt maken. Gebruik je wel maximale components en maximale skill?

[...]

De wereld schaalt niet mee. Je kunt de gebieden, als je veel farmed en side quest, outlevelen.

[...]

Misschien moet je die quest gewoon even laten liggen dan tot je bij dat gebied aangekomen ben, ipv een uur lang de hele kaart over te gaan wandelen :P
Ik denk dat ik dan iets niet goed doe als het om craften gaat, dit probleem had ik al in andere spellen :P Ondanks dat ik b.v. zo'n 25 'gems' heb blijven de 'create gem' en 'salvage gem'/socket gem' grijs als optie.

Mjah het is de enige quest van de main quest die nog in m'n log staat voorderest kwam ik niet veel boeiende quests tegen toen ik onderweg was, 1 of 2 dungeon quests, 2 'kill x' quests en een item pickup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Misschien een idee om een puntje of wat in je blacksmithing/sagecrafting skill te stoppen dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 19-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
prutser001 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:24:
[...]

spoiler:
Op een gegeven moment nemen de main quest en de factions quests een flinke vlucht ja, maar tussendoor kom je nog genoeg quests tegen. Ik heb nooit het gevoel gehad een mount nodig te hebben, het fast travel systeem is zoooo relaxt!

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Idd, ik doe gewoon gebied voor gebied, telkens zo'n heel gedeelte uitkammen qua quest, daarna ff lopen naar het volgende gebied, en dan daar weer alle quests doen. Alles wat verder weg zit laat ik liggen tot ik daar een keer kom.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bart ® schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:03:
Idd, ik doe gewoon gebied voor gebied, telkens zo'n heel gedeelte uitkammen qua quest, daarna ff lopen naar het volgende gebied, en dan daar weer alle quests doen. Alles wat verder weg zit laat ik liggen tot ik daar een keer kom.
Precies, zo doe ik het ook. Werkt erg lekker en volgens mij is het ook zo bedoeld. Op deze manier past de progressie van de mainquest ook mooi bij de progressie overde gebieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb grotere tassen nodig :( Heb tot nu toe alleen in het eerste dorpje iemand gevonden waar ik 10 slots extra kon kopen. Maar na 1 dungeon moet ik alweer alles vendoren. Van mijzelf zit ik al tussen de 30-40 items.

Verder een leuk spel maar er zijn zoveel kleine dingetjes die het veel makkelijker zouden maken. Het hele verkopen systeem is vrij beperkt, Inventory kan veeel beter en duidelijker, het vergelijken is bijv een actie teveel, het is vrij onduidelijk hoe het craft systeem nu in elkaar zit of wat voor waarde gems hebben, het maken van potions is beperkt etc. Begrijp me niet verkeerd. Ik vermaak mij prima, maar je zou toch wel denken dat door spellen en ervaring als witcher, wow, skyrim, diablo en andere mmo's of rpg's ze hier wat meer aandacht aan zouden schenken.

spoiler:
ben net koning geworden van house of ballads. Nu een volledige gele set (thorn armor?). Maar ik heb er bepaalde andere items voor weggedaan die beter waren maar anders zou ik mijn set niet compleet maken met de bonussen die erbij zitten. Achteraf had ik die spullen beter in de stash in mijn huisje kunnen doen en eventueel later gebruiken

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Nou, uitgespeeld. Level 39 gehaald, full sorcery behalve dan die healing spell, laatste puntjes in might voor de block passive+upgrade.

Zo zag m'n Archmage er uit op het einde :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/17T0W.jpg
full spiritweave (gecraft) en een ebon staff uit de laatste zone

Behalve de sets die je sowieso krijgt bij het completen van de faction quests (voor elke spec één) heb geen enkele set kunnen completen. Geeft verder niet want ze zijn niet de moeite waard maar toch een beetje suf. Wel een flinke berg aan unique wapens in mn stash, vooral veel zwaarden. Helaas heb ik maar twee keer een unique staff gevonden en die waren allebei niet echt de moeite waard. Wat die wapenlevels betreft is het een beetje vreemd ja, m'n staff die ik vlak voor het einde gecraft heb is ook 'maar' lvl16 required. Wellicht als je overal flawless quality dingen hebt dat je dan nog wat hoger lvl komt.

Al met al een erg tof spel, erg verfrissende RPG. Best wat dingen die beter hadden gekund maar ach, het is pas de eerste game van 38 Studios en dan hebben ze toch erg goed werk afgeleverd. Replaywaarde is er helaas niet echt, je zou nog een playthrough kunnen doen om je twists of fate te min/maxen maar daarvoor is het dan toch net weer een te lang spel.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

Japser

Jeej!

Menace_1981 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:51:
Welke game is beter... Witcher 2 of deze? Ben aan het twijfelen welke te kopen...
Mss heb ik me er niet goed genoeg in verdiept maar er is toch een wereld van verschil tussen deze game en the Witcher 2? Zo niet, hoor ik het graag want alles wat maar enigszins in de buurt vd Witcher 2 komt is het waard om de aanschaf te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

thewizard2006 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:24:
Ik heb grotere tassen nodig :( Heb tot nu toe alleen in het eerste dorpje iemand gevonden waar ik 10 slots extra kon kopen. Maar na 1 dungeon moet ik alweer alles vendoren. Van mijzelf zit ik al tussen de 30-40 items.
Ik raap gewoon geen witte items meer op. Die leveren toch amper geld op bij verkoop. Dan kan je prima vooruit met 80 slots...
Bernd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:03:
Nou, uitgespeeld. Level 39 gehaald, full sorcery behalve dan die healing spell, laatste puntjes in might voor de block passive+upgrade.
Level 39, is dat met alle sidequests?

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 20-02-2012 14:32 ]

Cunning linguist.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste