Als je hem koeler wil hebben moet je een fan profiel maken met MSI afterburner (bij settings ergens aanvinken user fan control of zoiets). Bij mij wordt ie niet warmer dan 62 graden met 78% fanspeed op 800mhz.Hazuki schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:28:
Gisteren mijn GTX 460 1GB van Gigabyte gekregen. F2 bios erop geknald en ff overgeklokt naar 800 MHz. Met Furmark loopt de temp op naar 86 graden. Denk niet dat ik verder dan dat ga. Crysis Warhead loopt wel heerlijk soepel op 1920x1080 op enthusiast met 4x AAKon ik van m'n 4850 crossfire setup niet zeggen.
Anoniem: 263922
Furmark is dan ook niet echt representatief voor een gaming situatie. Als ik dat zou draaien met mijn gtx295 vloog hij in brand, hij wordt al 88 graden met gtaIV, al was het toen wel 38 graden op mijn zolderkamer
Daarom juist wel..Anoniem: 263922 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:58:
Furmark is dan ook niet echt representatief voor een gaming situatie. Als ik dat zou draaien met mijn gtx295 vloog hij in brand, hij wordt al 88 graden met gtaIV, al was het toen wel 38 graden op mijn zolderkamer
Hoe hoog heb jij het geheugen en de shaders en welke voltage waarde heb jij ingesteld?Hazuki schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:28:
Gisteren mijn GTX 460 1GB van Gigabyte gekregen. F2 bios erop geknald en ff overgeklokt naar 800 MHz. Met Furmark loopt de temp op naar 86 graden. Denk niet dat ik verder dan dat ga. Crysis Warhead loopt wel heerlijk soepel op 1920x1080 op enthusiast met 4x AAKon ik van m'n 4850 crossfire setup niet zeggen.
Omdat ik zelf totaal niet meer uit komt hier maar even om advies vragen.
Ik heb op het moment een dual monitor setup draaien en ik wil hierbij eigenlijk ook nog eens mijn TV gaan aansluiten als 3de scherm (voor games/films).
Op mijn GTX275 gaat dat niet werken, aangezien die maar 2DVI poorten heeft. Een ouder 7200GS kaartje er bij prikken was ook al geen succes, want dit zorgde alleen maar voor BSOD's.
Ik heb toen gekeken naar een Ati oplossing (HD5770), voldoet in principe aan mijn eis om 3 monitors aan te kunnen sluiten, maar is wel een downgrade voor mijn huidige GTX275. Een HD5850 is dan meteen weer een smak duurder.
Nu las ik dus laatst de GTX460 review en raakte geïnteresseerd. Ook deze kaarten hebben 3 tot 4 monitor outputs, echter blijkt dat je er maar maximaal 2 kan gebruiken, en niet zoals bij Ati 3
Nu heb ik het volgende bedacht, en ik wou graag weten of dit mogelijk is:
De GTX460 bij mijn GTX275 prikken. De 460 dan gaan gebruiken voor mijn hoofdmonitor en TV en de 275 voor mijn 2de monitor. Tegelijkertijd zou ik de GTX275 dan ook willen gebruiken voor physx ter ondersteuning van mijn GTX460. Dit allemaal op een Intel x38 moederbord, dus alleen crossfire en geen SLI...
Gaat dit gewoon werken? Of heb je hier SLI voor nodig? Of kan ik gewoon nog beter de HD5850 halen en de GTX275 verkopen?
Ik heb op het moment een dual monitor setup draaien en ik wil hierbij eigenlijk ook nog eens mijn TV gaan aansluiten als 3de scherm (voor games/films).
Op mijn GTX275 gaat dat niet werken, aangezien die maar 2DVI poorten heeft. Een ouder 7200GS kaartje er bij prikken was ook al geen succes, want dit zorgde alleen maar voor BSOD's.
Ik heb toen gekeken naar een Ati oplossing (HD5770), voldoet in principe aan mijn eis om 3 monitors aan te kunnen sluiten, maar is wel een downgrade voor mijn huidige GTX275. Een HD5850 is dan meteen weer een smak duurder.
Nu las ik dus laatst de GTX460 review en raakte geïnteresseerd. Ook deze kaarten hebben 3 tot 4 monitor outputs, echter blijkt dat je er maar maximaal 2 kan gebruiken, en niet zoals bij Ati 3

Nu heb ik het volgende bedacht, en ik wou graag weten of dit mogelijk is:
De GTX460 bij mijn GTX275 prikken. De 460 dan gaan gebruiken voor mijn hoofdmonitor en TV en de 275 voor mijn 2de monitor. Tegelijkertijd zou ik de GTX275 dan ook willen gebruiken voor physx ter ondersteuning van mijn GTX460. Dit allemaal op een Intel x38 moederbord, dus alleen crossfire en geen SLI...
Gaat dit gewoon werken? Of heb je hier SLI voor nodig? Of kan ik gewoon nog beter de HD5850 halen en de GTX275 verkopen?
Dat gaat goed werken, goed doordacht van je. Een non-SLI x38 is geen probleem in deze setup.Deismyna schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:54:
...
Hou wel rekening met de ruimte die je op je mobo hebt ivm de dubbelslot-coolers van de videokaarten. En zorg dat je een juiste voeding hebt met genoeg PCI-e stekers en voldoende power.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Dat is mooi om te horen. Ruimte heb ik zat (zitten volgens mij 2 slots tussen beide PCI-e 16x aansluitingen) en ook de voeding voldoet prima (750W). Nu alleen nog een keuze zien te maken voor welk merk GTX460. Ik las dat de Palit erg goed uit de bus kwam, maar dat bleek te komen door een koelblokje op de VRM's wat wel op de reviewsamples zat, maar niet op de winkel versies. Op basis daarvan kan ik misschien beter kiezen voor de Gigabyte ? Deze schijnt wel voorzien te zijn van een koelblok op de VRM.bitshape schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:22:
[...]
Dat gaat goed werken, goed doordacht van je. Een non-SLI x38 is geen probleem in deze setup.
Hou wel rekening met de ruimte die je op je mobo hebt ivm de dubbelslot-coolers van de videokaarten. En zorg dat je een juiste voeding hebt met genoeg PCI-e stekers en voldoende power.
Verder vind ik het vooral belangrijk dat de kaart stil is, maar ook dat zit wel redelijk goed bij deze volgens mij.
Als ik nu een GTX460 zou aanschaffen zou ik voor een EVGA GTX460 SuperClocked (non-EE) met de Nvidia referentiekoeler gaan: pricewatch.Deismyna schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Dat is mooi om te horen. Ruimte heb ik zat (zitten volgens mij 2 slots tussen beide PCI-e 16x aansluitingen) en ook de voeding voldoet prima (750W). Nu alleen nog een keuze zien te maken voor welk merk GTX460. Ik las dat de Palit erg goed uit de bus kwam, maar dat bleek te komen door een koelblokje op de VRM's wat wel op de reviewsamples zat, maar niet op de winkel versies. Op basis daarvan kan ik misschien beter kiezen voor de Gigabyte ? Deze schijnt wel voorzien te zijn van een koelblok op de VRM.
Verder vind ik het vooral belangrijk dat de kaart stil is, maar ook dat zit wel redelijk goed bij deze volgens mij.
Deze blijkt uit de reviews de stillere te zijn (en de optionele 10 jaar EVGA garantie door registratie geeft voor de 1e eigenaar een extra 'zeker' gevoel-> dit geldt niet voor dit model in EU btw, dus max 2jaar garantie).
Maar dit is een persoonlijke keuze die je zelf mag maken, je wil ws. een 1GB model.
[ Voor 11% gewijzigd door bitshape op 19-08-2010 17:26 . Reden: eea aangepast ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2010 18:51 . Reden: Shit, dubbele post :( ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb contact gehad met gainward over de GTX470 GoldenSample en zij zeggen:
De gigabyte heeft WEL heatsinks op de VRM's, maar niet op het mem. De Zotac AMP! heeft heatsinks op zowel het mem als de VRM's.
Wat jij trouwens zegt dat de Palit goed uit de bus kwam was heus niet door dat heatsinkje hoor. Die heatsink is er alleen voor de koeling, maar zorgt niet voor prestatieverbetering
Ik heb contact gehad met 1 van de fabrikanten (gainward) waarom zij geen VRM-heatsinks gebruiken. Hun antwoord heb ik hier gepost.
Ook van Palit heb ik inmiddels een antwoord dat overeenkomt met dat van Gainward. Zij geven aan dat onder de zwaarste load de temperaturen van de VRM's en mem netjes binnen de grenzen blijft.
De 4 snelste GTX460 kaarten zijn:
1: Point of View TGT GTX460 1GB Ultracharged (820MHz/2000Mhz)
2: Zotac AMP! GTX460 1GB (810Mhz/2000MHz)
3: Gainward GTX460 GoldenSample GLH 1GB (800MHz/2000MHz)
4: Palit GTX460 Sonic platinum 1GB (800MHz/2000MHz)
Wil je toch perse de koeling op ram/vrm hebben, dan moet je voor Zotac gaan. Zotac heeft wel memkoeling, maar de heatsink heeft GEEN thermalpads als contact tussen heatsink en mem:

Anders de gigabyte. Je zegt dat je het belangrijk vindt dat je kaart stil moet zijn? Ik weet bij Palit en Gainward dat de fan toch hoorbaar wordt bij hoger dan 70% fanspeed, dus dan zouden deze al afvallen. De Point of View TGT is pas NET uit, en volgens mij nog niet te krijgen nu. De Zotac zou qua geluid ook moeten afvallen:
Unfortunately is this card not yet available since the release of GTX460 delayed the production of GTX 470 Golden Sample. At this moment we excpect the European availability by end of this month.
Geen enkele GTX460 heeft heatsinks op het memory of de VRM's op uitzondering van 2.Deismyna schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02:
Nu alleen nog een keuze zien te maken voor welk merk GTX460. Ik las dat de Palit erg goed uit de bus kwam, maar dat bleek te komen door een koelblokje op de VRM's wat wel op de reviewsamples zat, maar niet op de winkel versies. Op basis daarvan kan ik misschien beter kiezen voor de Gigabyte ? Deze schijnt wel voorzien te zijn van een koelblok op de VRM.
De gigabyte heeft WEL heatsinks op de VRM's, maar niet op het mem. De Zotac AMP! heeft heatsinks op zowel het mem als de VRM's.
Wat jij trouwens zegt dat de Palit goed uit de bus kwam was heus niet door dat heatsinkje hoor. Die heatsink is er alleen voor de koeling, maar zorgt niet voor prestatieverbetering
Ik heb contact gehad met 1 van de fabrikanten (gainward) waarom zij geen VRM-heatsinks gebruiken. Hun antwoord heb ik hier gepost.
Ook van Palit heb ik inmiddels een antwoord dat overeenkomt met dat van Gainward. Zij geven aan dat onder de zwaarste load de temperaturen van de VRM's en mem netjes binnen de grenzen blijft.
De 4 snelste GTX460 kaarten zijn:
1: Point of View TGT GTX460 1GB Ultracharged (820MHz/2000Mhz)
2: Zotac AMP! GTX460 1GB (810Mhz/2000MHz)
3: Gainward GTX460 GoldenSample GLH 1GB (800MHz/2000MHz)
4: Palit GTX460 Sonic platinum 1GB (800MHz/2000MHz)
Wil je toch perse de koeling op ram/vrm hebben, dan moet je voor Zotac gaan. Zotac heeft wel memkoeling, maar de heatsink heeft GEEN thermalpads als contact tussen heatsink en mem:

Anders de gigabyte. Je zegt dat je het belangrijk vindt dat je kaart stil moet zijn? Ik weet bij Palit en Gainward dat de fan toch hoorbaar wordt bij hoger dan 70% fanspeed, dus dan zouden deze al afvallen. De Point of View TGT is pas NET uit, en volgens mij nog niet te krijgen nu. De Zotac zou qua geluid ook moeten afvallen:
Bron: http://www.hardwareheaven...rd-review-conclusion.htmlThe 460 AMP! maintains impressive temperatures at load however it has to be said the fan on this model has the potential to be very loud. We registered noise at levels more accustomed to the GTX 480 reference cooler at worst but thankfully when using a chassis with good airflow the new Zotac model remains near silent the majority of the time
[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2010 18:56 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Als je de kaart gaat overclocken hoort daar voldoende koeling bij dus als je flink wilt overclocken en dan gaan mieren over het geluid dan moet je of de kaart minder op "z'n staart trappen" of genoegen nemen met het geluid wat gepaard gaat met een hogere fanspeed.
Elke kaart is stil te krijgen zelfs de zotac maar dan moet de fanspeed omlaag waardoor de temperatuur van je gpu weer omhoog gaat wat weer kan leiden tot vastlopers of defecten op korte of lange termijn.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Gigabyte gaan en deze overclocken tot ~780-800Mhz mits de koeling niet al te veel herrie gaat maken dan doe ik m een tikkeltje terug(800 of 820Mhz maakt ook geen ene moer uit hoor, voor die 1 a 2 fps winst als je dat al haalt ga ik de kaart niet onnodig tot zn max drijven)
Elke kaart is stil te krijgen zelfs de zotac maar dan moet de fanspeed omlaag waardoor de temperatuur van je gpu weer omhoog gaat wat weer kan leiden tot vastlopers of defecten op korte of lange termijn.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Gigabyte gaan en deze overclocken tot ~780-800Mhz mits de koeling niet al te veel herrie gaat maken dan doe ik m een tikkeltje terug(800 of 820Mhz maakt ook geen ene moer uit hoor, voor die 1 a 2 fps winst als je dat al haalt ga ik de kaart niet onnodig tot zn max drijven)
if (!coffee) {
Work = false; }
Das een heel verhaal, maakt wel een hoop duidelijk, thx
Met stil bedoelde ik dat de kaart in idle praktisch onhoorbaar zou moeten zijn, onder load klinkt iedere videokaart tegenwoordig als een F16 met afterburner, dus dat maakt me niet zo gek veel uit.
Ik koop liever een standaard kaart of kaartje met kleine overclock dan dat ik voor 50 euro meer een pre-overclocked kaart ga aanschaffen. Die paar extra MHz krijg ik er zelf ook wel bij. Uiteraard wil ik het niet te extreem maken, zoals hier boven staat zou ~780-800Mhz wel leuk zijn.
Dat de VRM op stock binnen de grenzen blijft kan natuurlijk wel kloppen, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo is als je zelf gaat OC'en. Daarom eigenlijk mijn keuze voor de Giigabyte. Tevens bleek de Gigabyte idle ook erg stil te zijn.
Hoe zit dat met de koeling van het geheugen op de Gigabyte? Ik kan daar eigenlijk niks van vinden dat deze niet gekoeld zouden zijn
[ Voor 45% gewijzigd door Deismyna op 19-08-2010 19:45 ]
@naaitsab: Waarom zou jij de gigabyte kiezen dan? Als ik de reviewers op hun woord moet geloven zijn ze niet zo tevreden over de Gigabyte cooling.....
Gainward heeft bijvoorbeeld koperen heatpipes en plate, iets wat de gigabyte niet heeft. (koper geleidt beter dan aluminium)
@ hierboven. Hier zie je onder het grote koelblok een kleine heatsink die over de VRM gaat:

Hoe het zit met de mem-cooling weet ik niet exact. Ik zal eens gaan zoeken.
EDIT: ik zie in een review het volgende staan:
bron: http://www.bit-tech.net/h...60-graphics-card-review/4
Gainward heeft bijvoorbeeld koperen heatpipes en plate, iets wat de gigabyte niet heeft. (koper geleidt beter dan aluminium)
@ hierboven. Hier zie je onder het grote koelblok een kleine heatsink die over de VRM gaat:

De zeggen dus expliciet over die cooling van de VRM's, maar ze zeggen dat niet over het RAM.The cooler is based around two fans which are bolted to a large, two-heatpipe heatsink. The heatsink is larger than that of the stock cooler, so it should be able to shift more heat, with the fans positioned so that they blow down towards the PCB. This means that the RAM gets cooled effectively, but also that all the waste heat from the card gets dumped in your case.
The VRMs have a small dedicated heatsink which is good to see, and they shouldn’t have any problem keeping cool given the orientation of the fans.
[ Voor 101% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2010 20:03 ]
Vooral de prijs en de koeling vind ik er toch redelijk uit zien.Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:46:
@naaitsab: Waarom zou jij de gigabyte kiezen dan? Als ik de reviewers op hun woord moet geloven zijn ze niet zo tevreden over de Gigabyte cooling.....
Koper geleidt idd beter dan alu maar wie zegt dat het een massief koper blok is je zal niet de eerste zijn die met een koeler met een flinterdun laagje "koper" erop thuiskomt [doemsenario]en je moet rekening houden met de fratsen die palit geflikt heeft bij de VRM koeling ook in dat soort dingen terug zou kunnen komen(eg koper blok bij review model maar retail model gewoon alu)[/doemsenario]
Maja zo heeft elke kaart wel wat, de gb heeft als grote pluspunt zijn prijs en die gainward heeft op het oog een beter koeling, al komt de GB er in testen niet echt slecht van af op temperatuur gebied maja tis ook "maar" een 725Mhz OC.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik kom juist redelijk positieve reviews tegen van de Gigabyte. Zoals hier en hier.
Alleen die RAM heatsinks, lijkt me toch vrij raar als dat niet gekoeld zou zijn? Die dingen worden volgens mij behoorlijk warm?
Edit: Ah, gevonden:
http://www.legionhardware...V-N460OC-1GI/Image_17.jpg
http://www.legionhardware...V-N460OC-1GI/Image_18.jpg
Ziet er idd naar uit dat de RAM chips niet echt gekoeld zijn, misschien dat ze een beetje contact hebben met de bladen van de fan, maar meer ook niet.
En ik zag hier op het topic ook iemand die er wel aardig tevreden over was. Zoals ik al zij, ik wil geen mega overclock doen, maar als ik het zo zie moet 800/1600 makkelijk haalbaar zijn.About sound, the card is really very good .. certainly did not hear yet, I guess they forgot to put fans .. Two fans of the card above and to fulfill the office is very quiet ..
Alleen die RAM heatsinks, lijkt me toch vrij raar als dat niet gekoeld zou zijn? Die dingen worden volgens mij behoorlijk warm?
Edit: Ah, gevonden:
http://www.legionhardware...V-N460OC-1GI/Image_17.jpg
http://www.legionhardware...V-N460OC-1GI/Image_18.jpg
Ziet er idd naar uit dat de RAM chips niet echt gekoeld zijn, misschien dat ze een beetje contact hebben met de bladen van de fan, maar meer ook niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Deismyna op 19-08-2010 20:33 ]
heb gisteren een Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5 bij Salland. Heb kaart nog niet uitgebreid getest. Wou eerst voor een EVGA gaan, maar heb hier een Asus mobo (p5q) en een goeie vriend van mij heeft ook een Asus VGA, maar een Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5, dus volgens mij hetzelfde koeler. HIj zei dat de koeler (geen reference koeler) een stuk stiller was dan de standaard koeler.
Heb wel een positieve aspect van kaart genoteerd: fan draait onder de 30 procent als de computer niet wordt gebruikt. Zelfs 21%...zal misschien volgende maand een review schrijven over deze kaart..
Heb wel een positieve aspect van kaart genoteerd: fan draait onder de 30 procent als de computer niet wordt gebruikt. Zelfs 21%...zal misschien volgende maand een review schrijven over deze kaart..
Zitten geen aparte koelblokjes op het geheugen van de Gigabyte. Het grote koelblok zit er wel redelijk dicht boven met de fans. Dus er is een goede airflow over de chips.Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
De zeggen dus expliciet over die cooling van de VRM's, maar ze zeggen dat niet over het RAM.
De zotac AMP is maar een vreemde kaart. Je kan hem maar blijkbaar volgens een review tot 840mhz overclocken. Zou me niets verbazen als hun koelblok dat vlak tegen of net boven de geheugenchips zit zonder koelpasta of thermalpads juist averechts werkt. En als die fan echt net zoveel geluid als die van de GTX480 maakt dan is dat heel veel herrie.
@Deis. Lijkt me sterk dat de RAM chips een beetje contact hebben met de bladen van de fan
zou niet zo goed zijn he 
En die eerste reviewlink...tja je moet ook een beetje kijken naar de kwaliteit van de reviews. Tweaktown en fudzilla zijn meestal wel ok, maar sommige zijn wat minder. In jouw review van tweaktown:
The cooler on the GIGABYTE card looks strong and no doubt will perform better than the standard GTX 460 cooler. It's not the best GTX 460 cooler we've looked at, though
@naaitsab: tja, ik weet wel dat gainward meestal volledig koper gebruikt, maar nu zie ik koper in de plate en heatsinks, maar niet in de koelvinnen zelf. Wat dat betreft vertrouw ik gainward wel daarin, ze hebben me nog nooit teleurgesteld in hun goldensample modellen. Lijkt me niet dat ze een laagje koper OM het alu heen doen. Lijkt me teveel gedoe.
Gigabyte gebruikt dus wel volledig aluminium t.o.v. de Gainward die alles koper heeft behalve de koelribben. Lijkt me dan sowieso dat in ieder geval deels koper beter is voor de hitte geleiding.
Overigens interesseert het mij geen hol of de fan veel geluid maakt. Ik heb een Gainward 6800GT GoldenSample in mijn oude pc en daar kan geen enkele fan tegenop
Poeh ja ik weet het nog niet welke ik ga nemen. vooralsnog, ondanks het ontbreken van de heatsink op de vrm's blijft de gainward me het meeste aantrekken.
Koelte boven alles!
@luckyjan, een briesje lucht over plastic chipjes is natuurlijk nooit voldoende als die zo heet worden dan he. Ik kan een keramische kookplaat koelt ook niet sneller af als je erover blaast. Als je een pan erop zet en de pan snel laat afkoelen, dan wel
Als er nou van die custommade heatsinkjes waren voor die VRM's dan kon je die gewoon bestellen,maar volgens mij niks te krijgen. Ik ga geen kaart kopen en dan zelf heatsinkjes op maat zagen en boren, kom zeg.
Overigens bij Guru3D klagen ze ook over het ontbreken van de VRM heatsink bij de Palit:
http://www.guru3d.com/new...sonic-could-have-issues-/
het schijnt dat Palit toch over de knie gaat bij guru3d. Ik ga eens afwachten wat Palit erop gaat zeggen, en in het verlengde ook gainward natuurlijk.
En die eerste reviewlink...tja je moet ook een beetje kijken naar de kwaliteit van de reviews. Tweaktown en fudzilla zijn meestal wel ok, maar sommige zijn wat minder. In jouw review van tweaktown:
The cooler on the GIGABYTE card looks strong and no doubt will perform better than the standard GTX 460 cooler. It's not the best GTX 460 cooler we've looked at, though
@naaitsab: tja, ik weet wel dat gainward meestal volledig koper gebruikt, maar nu zie ik koper in de plate en heatsinks, maar niet in de koelvinnen zelf. Wat dat betreft vertrouw ik gainward wel daarin, ze hebben me nog nooit teleurgesteld in hun goldensample modellen. Lijkt me niet dat ze een laagje koper OM het alu heen doen. Lijkt me teveel gedoe.
Gigabyte gebruikt dus wel volledig aluminium t.o.v. de Gainward die alles koper heeft behalve de koelribben. Lijkt me dan sowieso dat in ieder geval deels koper beter is voor de hitte geleiding.
Overigens interesseert het mij geen hol of de fan veel geluid maakt. Ik heb een Gainward 6800GT GoldenSample in mijn oude pc en daar kan geen enkele fan tegenop
Poeh ja ik weet het nog niet welke ik ga nemen. vooralsnog, ondanks het ontbreken van de heatsink op de vrm's blijft de gainward me het meeste aantrekken.
Koelte boven alles!
@luckyjan, een briesje lucht over plastic chipjes is natuurlijk nooit voldoende als die zo heet worden dan he. Ik kan een keramische kookplaat koelt ook niet sneller af als je erover blaast. Als je een pan erop zet en de pan snel laat afkoelen, dan wel
Als er nou van die custommade heatsinkjes waren voor die VRM's dan kon je die gewoon bestellen,maar volgens mij niks te krijgen. Ik ga geen kaart kopen en dan zelf heatsinkjes op maat zagen en boren, kom zeg.
Overigens bij Guru3D klagen ze ook over het ontbreken van de VRM heatsink bij de Palit:
http://www.guru3d.com/new...sonic-could-have-issues-/
het schijnt dat Palit toch over de knie gaat bij guru3d. Ik ga eens afwachten wat Palit erop gaat zeggen, en in het verlengde ook gainward natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2010 22:43 ]
Ik heb zelf 2 van de gigabyte kaarten in SLI staan.
De koelers op de kaarten zijn best aardig. Ik had hiervoor ook 2 kaarten (reference design) dus ik kan het een beetje vergelijken. Helaas waren dat 786MB versies en op 1920*1200 bleken die toch echt niet genoeg geheugen te bevatten.
De reference kaarten waaren in SLI makkelijker te koelen dan de gigabyte kaarten. Deze lieten iig nog enige lucht buiten de kast gaan. Dat valt bij de gigabyte kaarten helaas erg tegen. Zonder de nieuwe firmware waarmee de kaarten hun fans op 100% konden draaien, kreeg ik ze niet koel genoeg. Iig, de bovenste kaart niet, de onderste doet het prima.
Na de kaarten een beetje uit elkaar te klemmen gaat het prima. Dat scheelt zo 15 graden met load! Tijdens furmark tikt de bovenste net tegen de 90 graden aan en de onderste rond de 84 graden. Als ik mijn case fan varieer in snelheid scheelt dit inderdaad veel. Dat was met de reference design kaarten niet echt zo.
Met games komen beide kaarten niet boven de 80 graden. Hoewel MSI afterburner wel laat zien dat deze voor 99% gebruikt worden. Laat zien dat furmark een lompe load legt op je GPU welke in de praktijk eigenlijk niet voorkomt.
Jammer dat de gigabyte kaarten niet de warmte naar buiten geleiden dit kan voor complicaties zorgen. Maar zo lang je daar rekening mee houd, verwacht ik dat ze beter koelen dan het reference design.
Just my 2 cents voor de mensen die het zich afvroegen. Zelf ben ik bijvoorbeeld nog het meest gecharmeerd van de External Exhaust designs, zoals mijn GTX260 had bijvoorbeeld. Dat zou ook voor SLI (en je systeem) het beste zijn. Helaas komt dat weer gepaart met wat extra herrie.
Keuzes keuzes keuzes. Kijk naar je kast en kijk vervolgens naar wat het beste is voor jou situatie.
Reference = prima koeling, beetje exhaust
Gigabyte = goede koeling, geen exhaust
EE = goede koeling, alles exhaust
De koelers op de kaarten zijn best aardig. Ik had hiervoor ook 2 kaarten (reference design) dus ik kan het een beetje vergelijken. Helaas waren dat 786MB versies en op 1920*1200 bleken die toch echt niet genoeg geheugen te bevatten.
De reference kaarten waaren in SLI makkelijker te koelen dan de gigabyte kaarten. Deze lieten iig nog enige lucht buiten de kast gaan. Dat valt bij de gigabyte kaarten helaas erg tegen. Zonder de nieuwe firmware waarmee de kaarten hun fans op 100% konden draaien, kreeg ik ze niet koel genoeg. Iig, de bovenste kaart niet, de onderste doet het prima.
Na de kaarten een beetje uit elkaar te klemmen gaat het prima. Dat scheelt zo 15 graden met load! Tijdens furmark tikt de bovenste net tegen de 90 graden aan en de onderste rond de 84 graden. Als ik mijn case fan varieer in snelheid scheelt dit inderdaad veel. Dat was met de reference design kaarten niet echt zo.
Met games komen beide kaarten niet boven de 80 graden. Hoewel MSI afterburner wel laat zien dat deze voor 99% gebruikt worden. Laat zien dat furmark een lompe load legt op je GPU welke in de praktijk eigenlijk niet voorkomt.
Jammer dat de gigabyte kaarten niet de warmte naar buiten geleiden dit kan voor complicaties zorgen. Maar zo lang je daar rekening mee houd, verwacht ik dat ze beter koelen dan het reference design.
Just my 2 cents voor de mensen die het zich afvroegen. Zelf ben ik bijvoorbeeld nog het meest gecharmeerd van de External Exhaust designs, zoals mijn GTX260 had bijvoorbeeld. Dat zou ook voor SLI (en je systeem) het beste zijn. Helaas komt dat weer gepaart met wat extra herrie.
Keuzes keuzes keuzes. Kijk naar je kast en kijk vervolgens naar wat het beste is voor jou situatie.
Reference = prima koeling, beetje exhaust
Gigabyte = goede koeling, geen exhaust
EE = goede koeling, alles exhaust
Anoniem: 127991
Hoi,
Ik beweer helemaal niet dat de 460 sneller is dan de 470... waar schrijf ik dat? Sorry als ik die indruk heb gewekt!
Het ging mij om andere afwegingen...
Met name stroomverbruik versus lawaai.. sorry maar ik ik kom van de ATI 2600XT stofzuiger-sound af...
Dit las ik elders...
De GF104 lijkt qua opbouw ook wat meer ingesteld op 3D games, terwijl de GF100 primair bestemd leek voor GPGPU-applicaties. Dat blijkt ondermeer uit de verhouding tussen het aantal Cuda cores en het aantal texture units. Binnen de GF104 vinden we 64 (56 ingeschakeld bij de GTX 460) texture units. Ter vergelijk: de GTX 480 heeft er slechts vier meer (60) en de GTX 465 heeft er slechts 44.
Naast de verschillen op 3D-vlak tussen de GF100 en GF104 zijn er ook enige verschillen op het vlak van ondersteuning voor video, waarbij de nieuwe GPU wat vooruitstrevender is dan z'n high-end broer. Net als bij de GF100 is er een geïntegreerde HD videodecoder met ondersteuning voor MPEG2 en H.264. Er is ondersteuning voor HDMI 1.3 en met speciale (betaalde) driversoftware ook voor HDMI 1.4 en daarmee ondersteuning voor 3D Blu-rays. Beide chips kunnen twee HD streams gelijktijdig decoderen. Een verschil is er op het vlak van ondersteuning van Blu-ray audio. Beide GPU's kunnen 8-kanaals PCM audio via HDMI uitvoeren, maar nieuw bij de GF104 is de mogelijkheid om ook Dolby Digital True HD en DTS Master Audio via HDMI te transporteren. Hiermee brengt nVidia de audiomogelijkheden op het niveau van de ATI Radeon HD 5000 serie.
Dit waren mijn afwegingen om voor de 460 te gaan (incl de prijs van dat moment)
Gelukkig maken we onze eigen afwegingen bij aankoop van spullen. Wat voor de een perfect is is voor de andere misschien een reden om het juist niet te kopen.
Dus die 470 is een perfecte kaart volgens mij maar de 1.04 specs geven bij mij de doorslag om gezien de prijs/presatie verhouding voor de 460 te kiezen.
Met respect,
SatScan
Ik beweer helemaal niet dat de 460 sneller is dan de 470... waar schrijf ik dat? Sorry als ik die indruk heb gewekt!
Het ging mij om andere afwegingen...
Met name stroomverbruik versus lawaai.. sorry maar ik ik kom van de ATI 2600XT stofzuiger-sound af...
Dit las ik elders...
De GF104 lijkt qua opbouw ook wat meer ingesteld op 3D games, terwijl de GF100 primair bestemd leek voor GPGPU-applicaties. Dat blijkt ondermeer uit de verhouding tussen het aantal Cuda cores en het aantal texture units. Binnen de GF104 vinden we 64 (56 ingeschakeld bij de GTX 460) texture units. Ter vergelijk: de GTX 480 heeft er slechts vier meer (60) en de GTX 465 heeft er slechts 44.
Naast de verschillen op 3D-vlak tussen de GF100 en GF104 zijn er ook enige verschillen op het vlak van ondersteuning voor video, waarbij de nieuwe GPU wat vooruitstrevender is dan z'n high-end broer. Net als bij de GF100 is er een geïntegreerde HD videodecoder met ondersteuning voor MPEG2 en H.264. Er is ondersteuning voor HDMI 1.3 en met speciale (betaalde) driversoftware ook voor HDMI 1.4 en daarmee ondersteuning voor 3D Blu-rays. Beide chips kunnen twee HD streams gelijktijdig decoderen. Een verschil is er op het vlak van ondersteuning van Blu-ray audio. Beide GPU's kunnen 8-kanaals PCM audio via HDMI uitvoeren, maar nieuw bij de GF104 is de mogelijkheid om ook Dolby Digital True HD en DTS Master Audio via HDMI te transporteren. Hiermee brengt nVidia de audiomogelijkheden op het niveau van de ATI Radeon HD 5000 serie.
Dit waren mijn afwegingen om voor de 460 te gaan (incl de prijs van dat moment)
Gelukkig maken we onze eigen afwegingen bij aankoop van spullen. Wat voor de een perfect is is voor de andere misschien een reden om het juist niet te kopen.
Dus die 470 is een perfecte kaart volgens mij maar de 1.04 specs geven bij mij de doorslag om gezien de prijs/presatie verhouding voor de 460 te kiezen.
Met respect,
SatScan
Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:20:
SatScan, klopt, de GTX470 heeft de 1.00 chip en de GTX460 de 1.04. Maar welke voordelen heeft de 1.04 t.o.v. de 1.00 volgens jou?
Ik zie dat je al de 2e keer zegt dat de GTX460 sneller is dan de GTX470.....De GTX460 heeft meer overclockpotentieel dan de GTX470 ja, maar volgens mij is de GTX470 toch echt wel sneller hoor
Als je voor 249 een GTX470 kunt krijgen en die een beetje OC't dan heb je een snellere kaart dan de dikst overgeklokte GTX460
@TheMask: ja de Asus GTX470 kost bij alternate duitsland maar 249: Asus GTX470
Nu de prijzen van de GTX470 in de buurt komen van die van de GTX460, wordt de keuze toch weer moeilijker.
GTX470: http://tweakers.net/price...DLMRSdih1zM3G4-zcXwfMtdY_
GTX460: http://tweakers.net/price...XoLo0u7SA6Kdvy0l5xUANqrX8
De goedkoopste GTX460 met 1GB kost nu EURO 189,90 terwijl de goedkoopste GTX470 maar 4 tientjes duurder is. Persoonlijk zou ik gaan voor de extra performance van de GTX470, bij deze prijzen.
GTX470: http://tweakers.net/price...DLMRSdih1zM3G4-zcXwfMtdY_
GTX460: http://tweakers.net/price...XoLo0u7SA6Kdvy0l5xUANqrX8
De goedkoopste GTX460 met 1GB kost nu EURO 189,90 terwijl de goedkoopste GTX470 maar 4 tientjes duurder is. Persoonlijk zou ik gaan voor de extra performance van de GTX470, bij deze prijzen.
En je vindt het niet dubieus dat alleen twee shops ze kunnen leveren voor 230 euro en de rest gewoon 300+ euro kost?
Niet echt, zeker gezien de aantallen die ze aangeven voorradig te hebben. Ik vermoed dat de andere shops ook met de prijzen van de GTX470 zullen gaan zakken en dat GTX470 door een ander model wordt vervangen/opgevolgd. Gezien de performance van de GTX460 is er voor de GTX470 weinig markt meer als de prijzen van 300+ EURO gehandhaafd blijven.
[ Voor 22% gewijzigd door CHiLL1972 op 20-08-2010 08:55 ]
Gainward heeft mij verteld dat de productie van de GTX470 series vertraagd zijn door de GTX460. Zij verwachten dat hun kaarten eind deze maand leverbaar zijn.
Daarnaast is het nu allemaal reference-GTX470 en niet own-design-GTX470 kaarten.
Bij alternate.de zijn de kaarten blijkbaar wel leverbaar.....
Daarnaast is het nu allemaal reference-GTX470 en niet own-design-GTX470 kaarten.
Bij alternate.de zijn de kaarten blijkbaar wel leverbaar.....
Er is sinds 1 of 2 dagen een nieuwe benchmark uit. Ik zelf vind het altijd leuk (zeker als ik net nieuwe hardware heb) dit soort dingen te draaien!
Lost Planet 2 Benchmark gisteren avond nog eventjes gedraaid maar moest echt naar bed (om 03:00...). De waardes van mijn GTX460 1GB SLI vielen niet tegen, maar weet ze eventjes niet meer uit mijn hoofd.
Een andere leuke benchmark is Stone Giant.
Beide zijn DX11 georiënteerd en maken gebruik van tesselation en dat soort zaken. En.. beide zien er erg mooi uit!
Ik zal als ik straks thuis ben beide benchmark resultaten eens posten met wat minimale systeem specs erbij. Volgens het volgende topic moet je Stone Giant draaien op 1680x1050, Tesselation High, DOF off om vergelijkbare resultaten te halen. Hierin haal ik exact evenveel als de kop loper, 117 FPS. Vanavond eens kijken of er nog meer uit te persen is.
Makkelijkste manier om de benchmark te draaien is deze op te starten met de settings zoals hierboven beschreven. Op F4 te drukken om de statistieken aan te zetten en vervolgens op enter te drukken om deze te starten. Duurt ongeveer 60 seconden.
Uit mijn hoofd, F1 wireframe aan/uit, F2 tesselation off/med/high, F3 DOF diffure/regular, F4 stats, F5... eeuh... weet niet meer. Met nummers 1 t/m 5 kun je bepaalde camara standpunten aannemen.
Anyway, ik vind het leuk om dit soort zaken te vergelijken. Kijken hoe mijn systeem/setup draait in vergelijking met andere met ongeveer dezelfde hardware.
Lost Planet 2 Benchmark gisteren avond nog eventjes gedraaid maar moest echt naar bed (om 03:00...). De waardes van mijn GTX460 1GB SLI vielen niet tegen, maar weet ze eventjes niet meer uit mijn hoofd.
Een andere leuke benchmark is Stone Giant.
Beide zijn DX11 georiënteerd en maken gebruik van tesselation en dat soort zaken. En.. beide zien er erg mooi uit!
Ik zal als ik straks thuis ben beide benchmark resultaten eens posten met wat minimale systeem specs erbij. Volgens het volgende topic moet je Stone Giant draaien op 1680x1050, Tesselation High, DOF off om vergelijkbare resultaten te halen. Hierin haal ik exact evenveel als de kop loper, 117 FPS. Vanavond eens kijken of er nog meer uit te persen is.
Makkelijkste manier om de benchmark te draaien is deze op te starten met de settings zoals hierboven beschreven. Op F4 te drukken om de statistieken aan te zetten en vervolgens op enter te drukken om deze te starten. Duurt ongeveer 60 seconden.
Uit mijn hoofd, F1 wireframe aan/uit, F2 tesselation off/med/high, F3 DOF diffure/regular, F4 stats, F5... eeuh... weet niet meer. Met nummers 1 t/m 5 kun je bepaalde camara standpunten aannemen.
Anyway, ik vind het leuk om dit soort zaken te vergelijken. Kijken hoe mijn systeem/setup draait in vergelijking met andere met ongeveer dezelfde hardware.
[ Voor 14% gewijzigd door Quindor op 20-08-2010 09:39 ]
Ik zie dat de GTX480 ook in prijs daalt:CHiLL1972 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:54:
Niet echt, zeker gezien de aantallen die ze aangeven voorradig te hebben. Ik vermoed dat de andere shops ook met de prijzen van de GTX470 zullen gaan zakken en dat GTX470 door een ander model wordt vervangen/opgevolgd.
https://maxict.nl/product...80?btwview=in&rs=tweakers
Dat mag ook wel gezien de prijzen van de GTX470, 400+ is dan toch echt te duur. Ik ben benieuwd of ATI hier ook in mee gaat. 345 euro is nu veel te duur voor een HD5870 als je met vooral de GTX470 vergelijkt kwa prijs/kwaliteit.
anathema
Anoniem: 308932
Op alternate.nl is de prijs van de Club 3d gtx 480 zwaar gedaald.anathema schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:20:
[...]
Ik zie dat de GTX480 ook in prijs daalt:
https://maxict.nl/product...80?btwview=in&rs=tweakers
Dat mag ook wel gezien de prijzen van de GTX470, 400+ is dan toch echt te duur. Ik ben benieuwd of ATI hier ook in mee gaat. 345 euro is nu veel te duur voor een HD5870 als je met vooral de GTX470 vergelijkt kwa prijs/kwaliteit.
Nu kan je hem kopen voor 379 euro
ik heb zojuist contact gehad met Gainward en heb ze alle klachten/websites etc laten zien waar veel mensen klagen over de palit en gainward versies van de GTX460 over het ontbreken van de benodigde heatsinks, waar ze wel de juiste kaart MET heatsinks naar de reviewers sturen.
Ook heb ik aan gegeven dat er wel fabrikanten zijn die de heatsink standaard wel op de VRM's/mem doen, zoals Gigabyte en Zotac.
Zij zouden contact opnemen met het HQ in Taipeh en dit probleem daar bespreken.
Eens kijken of er een nieuwe batch gaat komen, want als je googlet op Gainward/Palit GTX460 heatsink zie je best veel mensen met klachten
Ook heb ik aan gegeven dat er wel fabrikanten zijn die de heatsink standaard wel op de VRM's/mem doen, zoals Gigabyte en Zotac.
Zij zouden contact opnemen met het HQ in Taipeh en dit probleem daar bespreken.
Eens kijken of er een nieuwe batch gaat komen, want als je googlet op Gainward/Palit GTX460 heatsink zie je best veel mensen met klachten
Wat mij opgevallen is is dat de prijzen van de GTX 480 ook aan het dalen zijn.chim0 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:48:
En je vindt het niet dubieus dat alleen twee shops ze kunnen leveren voor 230 euro en de rest gewoon 300+ euro kost?
http://tweakers.net/price...EQS9mg1D5XG_ezY389Y6q1_gE
De goedkoopste, 350 voor een GTX 480, misschien heeft het te maken met de komst van de revisie modellen (475) (485)? meerdere shops hebben de prijs van de gigabyte versie verlaagd. zo ook die van club3d dus ik zie er niks verdachts in.
[ Voor 26% gewijzigd door Tjona100 op 20-08-2010 15:33 ]
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Heeft iemand de MSI Cyclone N460GTX Cyclone 1GD5/OC al getest. Was van plan om deze aan te schaffen.
Ik wil dit weekend graag een GTX 460 aanschaffen.
Ik twijfel echter nog een beetje of 768MB memory genoeg is? Ik heb een 24" scherm op 1920x1080.
En zo ja, wat is dan de slilste?
Games die ik speel zijn voornamelijk de Blizzard titels (WoW, Starcraft II en straks Diablo III) maar een shootertje af en toe moet ie natuurlijk ook kunnen trekken.
Overklokken boeit me totaal niet, wat me wel boeit is geluidsproduktie.
Mijn PC staat in de woonkamer en is momenteel nagenoeg geluidloos, het is natuurlijk niet de bedoeling dit met een andere videokaart te verknallen.
Tijdens gamen geeft het natuurlijk niet zo heel veel, maar in rust (gewoon tijdens andere werkzaamheden op de pc) wil ik em eigenlijk niet horen.
Iemand een advies welke ik het best kan aanschaffen?
Ik twijfel echter nog een beetje of 768MB memory genoeg is? Ik heb een 24" scherm op 1920x1080.
Games die ik speel zijn voornamelijk de Blizzard titels (WoW, Starcraft II en straks Diablo III) maar een shootertje af en toe moet ie natuurlijk ook kunnen trekken.
Mijn PC staat in de woonkamer en is momenteel nagenoeg geluidloos, het is natuurlijk niet de bedoeling dit met een andere videokaart te verknallen.
Tijdens gamen geeft het natuurlijk niet zo heel veel, maar in rust (gewoon tijdens andere werkzaamheden op de pc) wil ik em eigenlijk niet horen.
Voor hoge resoluties altijd de 1 GB versie nemen, sowiezo met het oog op de toekomst heeft het weinig zin om nog voor een kaart met minder te gaan.RFdeGroot schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:16:
Ik wil dit weekend graag een GTX 460 aanschaffen.
Verder lijkt mij de Gigabyte kaart het stilst.
Heb zelf een Gainward kaart, die is ook niet hoorbaar tot ik furmark start.
Goede airflow is het belangrijkst, zodat je vga cooler niet overuren hoeft te draaien.
Ok heb even zitten spelen met fan profielen, en als ik de extreme burn mode met post processing aanzet zit ie binnen no time boven de 80, zelfs met fans @ 100%. Maar in de normale modus zijn mijn temps vergelijkbaar met de jouwe. Ik heb overigens een nogal beroerde airflow.luckyjan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:53:
[...]
Als je hem koeler wil hebben moet je een fan profiel maken met MSI afterburner (bij settings ergens aanvinken user fan control of zoiets). Bij mij wordt ie niet warmer dan 62 graden met 78% fanspeed op 800mhz.
Core en shaders heb ik gelinkt staan. Core nu op 850 MHz en shaders komen dan op 1700 MHz.Bull schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:07:
[...]
Hoe hoog heb jij het geheugen en de shaders en welke voltage waarde heb jij ingesteld?
Mem nog niet aangeraakt, evenals voltage. Is het aan te raden om de shaders apart in te stellen? Geen ervaring mee tot dusverre. En wat voor OC halen jullie op het geheugen?
Koekie?
Hopelijk weet Gigabyte meer over de releasedatum van de nieuwe GF104 kaarten dan ons als ze de prijzen nu al stevig gaan verlagen
if (!coffee) {
Work = false; }
Anoniem: 127991
Hoi,
Hetzelde hier maar met mem op 2100 en voltage iets hoger gezet anders kreeg ik problemen met mem.
Dus
(1) Normaal profiel alles standaard
(2) 3D profiel op 850/1700 mem op 2100 wordt dan 61c
In afterburner
Ben nog steeds aan het fine-tunen... deze settings haalt de 460 met gemak. Boven de 850 moet het voltage verder omhoog. Ik zie in MWF2 nu al dat de gpu niet voor 100% belast wordt dus geen reden om verder te OC'n
Grtz,
Hetzelde hier maar met mem op 2100 en voltage iets hoger gezet anders kreeg ik problemen met mem.
Dus
(1) Normaal profiel alles standaard
(2) 3D profiel op 850/1700 mem op 2100 wordt dan 61c
In afterburner
Ben nog steeds aan het fine-tunen... deze settings haalt de 460 met gemak. Boven de 850 moet het voltage verder omhoog. Ik zie in MWF2 nu al dat de gpu niet voor 100% belast wordt dus geen reden om verder te OC'n
Grtz,
Hazuki schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:37:
[...]
Ok heb even zitten spelen met fan profielen, en als ik de extreme burn mode met post processing aanzet zit ie binnen no time boven de 80, zelfs met fans @ 100%. Maar in de normale modus zijn mijn temps vergelijkbaar met de jouwe. Ik heb overigens een nogal beroerde airflow.
[...]
Core en shaders heb ik gelinkt staan. Core nu op 850 MHz en shaders komen dan op 1700 MHz.
Mem nog niet aangeraakt, evenals voltage. Is het aan te raden om de shaders apart in te stellen? Geen ervaring mee tot dusverre. En wat voor OC halen jullie op het geheugen?
Anoniem: 367893
oke jongens ik twijfel nu ik zie dat de prijzen flink aan het dalen zijn
zal ik afwachten wat er gaat gebeuren
of 2 470's nemen of 1 480 nemen..?
zal ik afwachten wat er gaat gebeuren
of 2 470's nemen of 1 480 nemen..?
GTX480 is 100 euro goedkoper dan 2 X GTX470 en is meer dan snel genoeg voor welke game ook.
Doordat het single GPU zul je ook stabielere framerates en geen micro-stuttering hebben dus ik zou daarvoor gaan.
Afwachten heeft denk ik alleen zin als je wacht tot de nieuwe generatie ATI GPU's bijvoorbeeld, maar dat duurt nog wel paar maandjes.
anathema
oke want ik had verw8 dat de 470's in sli sneller zouden zijn dan een 480 en ik zag dat ze in prijs waren gedaald.
goed dan is 480 dus, maar als je me moest adviseren voor de toekomst, als ik dus jaartje of 2 geen nieuwe videokaart wil of er een bij kopen wat is beste om te doen dan nieuwe 480 voor 350
of een gebruiktte 5970 voor 430
goed dan is 480 dus, maar als je me moest adviseren voor de toekomst, als ik dus jaartje of 2 geen nieuwe videokaart wil of er een bij kopen wat is beste om te doen dan nieuwe 480 voor 350
2 X GTX470 is op zich ook wel sneller, maar wel 100 euro duurder. HD5970 t zelfde verhaal.Anoniem: 367893 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:41:
oke want ik had verw8 dat de 470's in sli sneller zouden zijn dan een 480 en ik zag dat ze in prijs waren gedaald.
Ik heb zelf echter nogal negatieve ervaringen met dual kaarten omdat je hogere minimum framerates nodig hebt voor een soepele game-ervaring door micro-stuttering. Maar goed, dat schijnt wel wat persoonlijk te zijn dus als je zelf wel positieve ervaringen hebt met dual GPU kun je daar ook voor kiezen. Ik ga zelf altijd voor de snelste single kaart.
Je kunt ook eerst een GTX470 oid kopen met de huidige lage prijzen, deze wat overklokken, en over een maand of 3 deze met vrij weinig verlies verkopen en een next gen kaart kopen met betere DX11 performance etc.
anathema
Kan iemand bevestigen dat Bad Company 2 met alle candy aan, te draaien is op 1920x1200 met een 460?
Ik heb momenteel 2x een 4890 in crossfire. Ik wil graag iets zuinigers, maar wel kunnen blijven gamen. Aangezien mijn kaarten bij verkoop genoeg opleveren voor een gigabyte 460, leek mij dat een leuke ruil.
Ik heb momenteel 2x een 4890 in crossfire. Ik wil graag iets zuinigers, maar wel kunnen blijven gamen. Aangezien mijn kaarten bij verkoop genoeg opleveren voor een gigabyte 460, leek mij dat een leuke ruil.
Ik zou momenteel nog niet upgraden, er zijn nog veel problemen met de 400 serie en BC2.
Low GPU usage, 30-40% hier. Stuttering!
Hier meer: http://forums.nvidia.com/...p?showtopic=170238&st=160
Behalve BC2 draait alles prima, alleen jammer dat BC2 nou net mijn main game is momenteel.
Ati draait BC2 atm gewoon beter.
Behalve BC2 draait alles prima, alleen jammer dat BC2 nou net mijn main game is momenteel.
Vreemd, ik heb met mn GTX480 nergens last van. Met 1920x1200, DX11 max, 16XQ CSAA heb ik zo'n 50-70 fps en is erg vloeiend. GPU usage is dan zo'n 90-99% met af en toe een kleine dip.unfor schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:10:
Ik zou momenteel nog niet upgraden, er zijn nog veel problemen met de 400 serie en BC2.
Dit is met de beta versie van de 158.96 driver.
anathema
Thanks voor je info.unfor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:08:
[...]
Voor hoge resoluties altijd de 1 GB versie nemen, sowiezo met het oog op de toekomst heeft het weinig zin om nog voor een kaart met minder te gaan.
Verder lijkt mij de Gigabyte kaart het stilst.
Heb zelf een Gainward kaart, die is ook niet hoorbaar tot ik furmark start.
Goede airflow is het belangrijkst, zodat je vga cooler niet overuren hoeft te draaien.
Ik heb er nog even wat recensies enzo op nageslagen en heb uiteindelijk de Gigabyte kaart besteld.
En nu maar hopen dat ie idd zo stil is
Zal wel goed komen lijkt me.
Toch ben ik niet alleen, getuige het grote aantal threads overal op hardware fora.anathema schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:12:
[...]
Vreemd, ik heb met mn GTX480 nergens last van. Met 1920x1200, DX11 max, 16XQ CSAA heb ik zo'n 50-70 fps en is erg vloeiend. GPU usage is dan zo'n 90-99% met af en toe een kleine dip.
Dit is met de beta versie van de 158.96 driver.
Nee, ik geloof vast dat het zo is. Maar ben benieuwd waar het aan ligt dan.unfor schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:22:
[...]
Toch ben ik niet alleen, getuige het grote aantal threads overal op hardware fora.
anathema
Hmm, apart? Ik draai ook op 1920x1200 met 16xCSAA, etc. maar dan met 2xGTX 1GB in SLI. Draait helemaal prima, ook hoog gebruik van de GPU in de 95% of hoger (zo lang vsync uitstaat).anathema schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:37:
[...]
Nee, ik geloof vast dat het zo is. Maar ben benieuwd waar het aan ligt dan.
Ik gebruik nu de nieuwste drivers van NVidia, maar heb ook met de versie voor deze gedraait, beide geen problemen.
p.s. Moet wel zeggen dat ik geloof ik met MSAA problemen had. Maar door over te stappen op CSAA zijn die weg.
[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 23-08-2010 00:12 ]
850 MHz blijkt na een aantal dagen toch niet helemaal stabiel te zijn op mijn Gigabyte GTX 460 1GB OC. Kleine render foutjes in CoD4 en een paar vastlopers. 835 MHz lijkt momenteel wel prima te werken.
Koekie?
Je kan via msi afterburner ook het voltage een beetje verhogen. Bij mij werkte ie toen stabiel op 850. Voor dagelijks gebruik staat ie met standaard voltage op 800mhz.Hazuki schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:08:
850 MHz blijkt na een aantal dagen toch niet helemaal stabiel te zijn op mijn Gigabyte GTX 460 1GB OC. Kleine render foutjes in CoD4 en een paar vastlopers. 835 MHz lijkt momenteel wel prima te werken.
Precies, als het voltage iets wordt verhoogd, van 937 standaard (Asus 768MB) naar 1060 draait de kaart bij mij stabiel op 900Mhz
@luckyjan, wat ik zo overal lees (ook op guru3d) bereiken de kaarten een limiet ergens tussen de 830-880mhz zonder de juiste voltage verhoging. Ik weet niet in hoeverre het goed is voor de levensduur om er meer spanning op te zetten en dan nog verder te OC'en...
Dat is altijd een keuze met overclocken (levensduur vs snelheid).Deathchant schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:47:
@luckyjan, wat ik zo overal lees (ook op guru3d) bereiken de kaarten een limiet ergens tussen de 830-880mhz zonder de juiste voltage verhoging. Ik weet niet in hoeverre het goed is voor de levensduur om er meer spanning op te zetten en dan nog verder te OC'en...
800mhz lijkt mij een veilige overclock aangezien er ook kaarten verkocht worden met die snelheid. Maar als je een echte overclocker bent wil je natuurlijk zoveel mogelijk uit de kaart halen los van of dat wel zo goed is voor de levensduur
Jongs Evga GTX 460 SC Bios update getest en werkt.
Tot nu toe wilt hij wel OC behouden Core: 800MHZ Mem 1100MHZ
Core 825 proberen? Of nog hoger?
Tot nu toe wilt hij wel OC behouden Core: 800MHZ Mem 1100MHZ
Core 825 proberen? Of nog hoger?
[ Voor 52% gewijzigd door sjepper op 26-08-2010 11:08 ]
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Ik moet zeggen dat ik met mijn GTX480 hier toch wel iets van merk in BC2. GPU usage zit bij mij meer tussen 80 en 100% en hoewel het prima speelbaar is kan het net wat vloeiender idd. Dit lijkt bij mij op een milde vorm van micro-stuttering, maar dan met single GPU. Kan wel es frametime grafiekje maken of dit het ook echt is. Iemand hier ook last van of er iets op gevonden? Ik zag in een forum wel dat Nvidia bezig is met een fix en dat die volgende week in een beta driver zou kunnen komen.unfor schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:10:
anathema
In task manager > BFBC2Game.exe > Affinity > 1 core uitvinking schijnt bij de de meeste mensen te helpen.anathema schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:21:
[...]
Ik moet zeggen dat ik met mijn GTX480 hier toch wel iets van merk in BC2. GPU usage zit bij mij meer tussen 80 en 100% en hoewel het prima speelbaar is kan het net wat vloeiender idd. Dit lijkt bij mij op een milde vorm van micro-stuttering, maar dan met single GPU. Kan wel es frametime grafiekje maken of dit het ook echt is. Iemand hier ook last van of er iets op gevonden? Ik zag in een forum wel dat Nvidia bezig is met een fix en dat die volgende week in een beta driver zou kunnen komen.
Bij mij in DX11 iig wel, maar GPU usage blijft laag, waardoor ik gedwongen ben DX9 te spelen.
Dat speelt wel soepel, maar het ziet er niet uit
edit
[ Voor 97% gewijzigd door sjepper op 10-04-2011 18:00 ]
Kij sjepper dit is nou echt tweaker werk
Heb je je nieuwe kaartje al?
Heb je je nieuwe kaartje al?
if (!coffee) {
Work = false; }
Jaw hij ging toch naar rma of heb ik dat verkeerd opgevangen?
if (!coffee) {
Work = false; }
Na veel reviews te hebben gelezen vraag ik me nog steeds af welke GTX 460 momenteel het beste is in prijs/kwaliteit verhouding.
De pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GIdrumstickNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39:
Na veel reviews te hebben gelezen vraag ik me nog steeds af welke GTX 460 momenteel het beste is in prijs/kwaliteit verhouding.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik zou toch voor die van gigabyte gaan de 1G OC versiedrumstickNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39:
Een kleine week geleden waren de prijzen gezakt van de 470 480 van gigabyte maar die zijn inmiddels alweer omhoog
[ Voor 9% gewijzigd door Tjona100 op 26-08-2010 23:28 ]
Pixmania zuigt best wel. En bij de 2e shop issie weer iets duurder dan de Gigabyte
Koekie?
Ik ga dit van mafia 2 / GTA 4 wel eventjes melden bij mijn verkoper
[ Voor 6% gewijzigd door sjepper op 26-08-2010 23:33 ]
Maar de specs zijn ook iets beter.
De palit heeft niet zulke jovele koeling(door die onnodige extra vga poort) en heeft geen vrm koeling, de gigabyte heeft een betere koeler en lijkt me kwalitatief beter maar dat is een mening moet ze eerst beide in handen hebben om dat goed te beoordelen.drumstickNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:22:
[...]
Ik dacht eerst nog deze: http://tweakers.net/price...24mb-gddr5).html#tab:info
Persoonlijk zou ik voor de gigabyte gaan, aangezien de gb zonder problemen naar de snelheid van de palit platinum kan komen(max is ongeveer 850mhz zonder al te veel extra gedoe)
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb de 1GB 460 OC van gigabyte opgevoerd naar 810mhz en shader mee laten gaan.
Zit nog alleen met de mem in mn maag, omdat deze niet actief gekoeld wordt. Maar hij wordt nu uberhaupt niet overclockt en dat vind ik vrij zonde
Iemand hier een mooie stabiele memclock (voor dagelijks gebruik in games) ?
Zit nog alleen met de mem in mn maag, omdat deze niet actief gekoeld wordt. Maar hij wordt nu uberhaupt niet overclockt en dat vind ik vrij zonde
Gewoon naar de 1000 drukken, daar is het voor gemaakt.WernerB schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:45:
Ik heb de 1GB 460 OC van gigabyte opgevoerd naar 810mhz en shader mee laten gaan.
Zit nog alleen met de mem in mn maag, omdat deze niet actief gekoeld wordt. Maar hij wordt nu uberhaupt niet overclockt en dat vind ik vrij zondeIemand hier een mooie stabiele memclock (voor dagelijks gebruik in games) ?
Heb ergens gelezen dat het geheugen overclocken wel eens een negatieve invloed kan hebben op de prestaties bij deze kaarten vanwege de fout correcties die toegepast moeten worden op hogere (te hoge?) snelheden. Zelf heb ik nog niet met de mem slider gespeeld, maar mijn advies is dus om vooral te benchmarken.
Koekie?
Zoals ik al zeg, het geheugen is rated op 1000 MHz. Gigantisch veel hoger dan dat krijg je het toch niet.Hazuki schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:58:
Heb ergens gelezen dat het geheugen overclocken wel eens een negatieve invloed kan hebben op de prestaties bij deze kaarten vanwege de fout correcties die toegepast moeten worden op hogere (te hoge?) snelheden. Zelf heb ik nog niet met de mem slider gespeeld, maar mijn advies is dus om vooral te benchmarken.
Lekker op 1000 zetten en verder niet naar kijken, core OC valt ook veel meer uit te behalen.
Het geheugen wel, maar dat betekent niet dat de memory controller het ook aan kan. Volgens mij is het GTX480 geheugen ook rated voor 1000 Mhz, maar de meesten halen dat echt niet (mijne iig niet).unfor schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14:
[...]
Gewoon naar de 1000 drukken, daar is het voor gemaakt.
Misschien is dat voor de GTX460 minder een issue, maar even testen of de performance niet acteruit gaat is wel de moeite waard.
anathema
Ik neem aan dat je de bios reeds geupdated hebt met de nieuwe van Evga.sjepper schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:40:
ARGH Had ik maar de gigabyte versie........:(
Heb je wel met evga precision de fan hoger gezet zeg als ie bijv. 65 graden wordt?
Het geheugen van mijn gigabyte laat ik mooi standaard staan. Het omhoog klokken levert toch bijna niks op aan performance verbeteringen.
hmmm ik hoop echt op nog een nieuwe batch waarbij iedereen gewoon netjes de heatsinks voor de VRM en het ram heeft. Ik wacht nog steeds op antwoord van het Taipeh hoofdkantoor van Gainward.....
Ik wacht nogsteeds op de volledige gf104 chip 
Zou eind van de zomer zijn en het is volgens mij nu wel zon beetje voorbij met het mooie weer.
Het geheugen zou ik gewoon stock laten bij de gigabyte, je haalt er zo goed als geen prestatiewinst uit en je strest onnodig de kaart.
Zou eind van de zomer zijn en het is volgens mij nu wel zon beetje voorbij met het mooie weer.
Het geheugen zou ik gewoon stock laten bij de gigabyte, je haalt er zo goed als geen prestatiewinst uit en je strest onnodig de kaart.
if (!coffee) {
Work = false; }
Even een vraagje tussendoor:
wat is beter: de nvidia drivers of de guru3D drivers? Ik wil niet echt overclocken, maar naar wat ik begrijp zijn de guru ietsje "stabieler of efficienter", dus ook zonder overclocken?
wat is beter: de nvidia drivers of de guru3D drivers? Ik wil niet echt overclocken, maar naar wat ik begrijp zijn de guru ietsje "stabieler of efficienter", dus ook zonder overclocken?
Interesting times...
Bios update gedaan enige sensor is van de core en die word niet warmer als 50 a 60 graden.
nou kep een update gekregen van gainward:
i heart nothing about your issue.
All new cards are without a heatsink and I don’t think we get a new batch.
The GTX470 GS is hotter as the GTX460, 87 degrees under pressure is with the 470 normal, the gpu specification is 105 degrees.
All under 100 degrees is ok !
Our new cards we test also in a closed case with an airflow.
The GTX460 test results are also from a closed testsystem with 2(12cm) case fans (1xfront/1xback).
Nou fan kan weer van men kaart mafia 2 uitgespeeld.
Morgen lekker naar gamekingslive.
Hoef ik niet meer aan mijn stomme gtx 460 te denken.;)
Morgen lekker naar gamekingslive.
Hoef ik niet meer aan mijn stomme gtx 460 te denken.;)
[ Voor 47% gewijzigd door sjepper op 27-08-2010 22:25 ]
ik heb me pc dus helemaal in elkaar gezet vandaag, alles deed het na het installeren van windows 7, nadat ik de driver van de gtx 470 had geinstaleerd die op dvd staat krijg ik een zwart scherm als ik me pc op start.
als ik me wachtwoord in tik ( zonder dat er wat op scherm te zien is ) dan krijg ik ineens alleen de windows achtergrond voor de rest niks, hoe los ik dit op ..?
o en in safe mode doet ie het wel, maja dan heb je geen opties niks
als ik me wachtwoord in tik ( zonder dat er wat op scherm te zien is ) dan krijg ik ineens alleen de windows achtergrond voor de rest niks, hoe los ik dit op ..?
o en in safe mode doet ie het wel, maja dan heb je geen opties niks
In safemode opstarten en nVidia drivers uninstallen.
Normaal opstarten en de laatste driver voor de 470gtx van de nVidia site downloaden en die installen, kijken of dat beter gaat.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Succes
Normaal opstarten en de laatste driver voor de 470gtx van de nVidia site downloaden en die installen, kijken of dat beter gaat.
Succes
maar internet doet het om wat voor reden dan ook niet terwijl ik wel alle drivers van msi dvd heb geinstaleerd.dr_dreey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:40:
In safemode opstarten en nVidia drivers uninstallen.
Succes
oke ik heb internet aan praat gekregen en alles gedeinstalleerd en weer geinstalleerd maar hij doet het weer niet
krijg weer zwart scherm
krijg weer zwart scherm
mis helpt het als ik zeg wat me setup is
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
1 | Samsung Syncmaster P2370 | € 171,- | € 171,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,56 | € 18,56 |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 78,54 | € 78,54 |
1 | Thermalright Venomous X | € 45,50 | € 45,50 |
1 | Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm | € 11,75 | € 11,75 |
1 | Logitech Cordless Desktop Wave | € 52,26 | € 52,26 |
1 | Intel Core i5 760 | € 179,- | € 179,- |
1 | Seasonic M12D-850 | € 125,- | € 125,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 80,65 | € 80,65 |
1 | MSI P55A-GD65 | € 139,50 | € 139,50 |
2 | Gigabyte GeForce GTX 470 | € 249,- | € 498,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.452,76 |
Probeer idd de nieuwste drivers van nVidia zelf en ook de nieuwste drivers van je moederbord, het kan geen kwaad om te kijken of je connectors van je vga kaart er wel goed inzitten
zowel power zit er goed in als de videokaart zelf in de pci slot.Tjona100 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:29:
Probeer idd de nieuwste drivers van nVidia zelf en ook de nieuwste drivers van je moederbord, het kan geen kwaad om te kijken of je connectors van je vga kaart er wel goed inzitten
ik vind het heel raar want in safe mode doet ie het wel, maar zodra ik naar normale mode ga dan krijg ik zwart scherm.
support mijn moederbord wel de 470
Jawel, je kan zowel xfire als sli op 1156/p55 gebruiken maar wel alleen op 8x8 speeds dacht ik 'correct me if im wrong' ik zie dat je 2 kaarten van deze heb. probeer het eens met 1 kaart en kijken wat ie dan doet.Anoniem: 367893 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:31:
[...]
zowel power zit er goed in als de videokaart zelf in de pci slot.
ik vind het heel raar want in safe mode doet ie het wel, maar zodra ik naar normale mode ga dan krijg ik zwart scherm.
support mijn moederbord wel de 470
[ Voor 3% gewijzigd door Tjona100 op 28-08-2010 20:36 ]
weer zelfde probleem, ik snap er niks van want hij heeft gewoon power anders is die niet aan.Tjona100 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:35:
[...]
Jawel, je kan zowel xfire als sli op 1156/p55 gebruiken maar wel alleen op 8x8 speeds dacht ik 'correct me if im wrong' ik zie dat je 2 kaarten van deze heb. probeer het eens met 1 kaart en kijken wat ie dan doet.
kabels zijn goed gekoppeld enzo.
het is echt zodra ik de driver installeer dat hij het niet meer doet, naja de scherm niks meer laat zien, wel als ik me w8woord in typ maar dan zie ik alleen windows achtergrond.
waar kan het aan ligen..? is het bijv dat ik een bios update moet doen voor videokaart of zo..?
of moet ik sata ook aan videokaart koppelen.
ik draai windows 7 ultimate 64, moet ik gewoon 64 bit driver downloaden of die van 32, want heel veel games installeerde op mijn oude pc met windows7 64 gewon bij x86 bestand
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 367893 op 28-08-2010 21:02 ]
Deze 64bit driver heb je nodig: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-258.96-whql-driver-uk.htmlAnoniem: 367893 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:00:
[...]
weer zelfde probleem, ik snap er niks van want hij heeft gewoon power anders is die niet aan.
kabels zijn goed gekoppeld enzo.
het is echt zodra ik de driver installeer dat hij het niet meer doet, naja de scherm niks meer laat zien, wel als ik me w8woord in typ maar dan zie ik alleen windows achtergrond.
waar kan het aan ligen..? is het bijv dat ik een bios update moet doen voor videokaart of zo..?
of moet ik sata ook aan videokaart koppelen.
ik draai windows 7 ultimate 64, moet ik gewoon 64 bit driver downloaden of die van 32, want heel veel games installeerde op mijn oude pc met windows7 64 gewon bij x86 bestand
Je hebt toch wel eerst windows vers geïnstalleerd?
Ik overweeg om een GTX 460 aan te schaffen maar ben beniewd hoe veel sneller deze kaart zal zijn dan mijn GTS 250. Ik kan helaas nergens een vergelijkende review / benchmark vinden. Heeft iemand deze upgrade gedaan of kent iemand een betrouwbare vergelijkende benchmark?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
@Omie,
Idd. eerst nieuwe windows install, dan moederbord drivers installen en daarna graka drivers installen.
Succes.
Idd. eerst nieuwe windows install, dan moederbord drivers installen en daarna graka drivers installen.
Succes.
Een GTS250 is zo'n 30/40 trager.sjepper schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:00:
Nou een flink stuk.
denk zeker 35% maar misschien heb ik het fout.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 28-08-2010 23:48 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Op tomshardware kan je kaarten vergelijken. Ik weet niet of je nu de 1 gb versie hebt maar een gtx 460 is toch gauw 2 keer sneller en soms 3 keer sneller.Bor de Wollef schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:57:
Ik overweeg om een GTX 460 aan te schaffen maar ben beniewd hoe veel sneller deze kaart zal zijn dan mijn GTS 250. Ik kan helaas nergens een vergelijkende review / benchmark vinden. Heeft iemand deze upgrade gedaan of kent iemand een betrouwbare vergelijkende benchmark?
http://www.tomshardware.c...od[4291]=on&prod[4311]=on
Daar pak je wel direct een stock significant overgeklokte kaart, wat natuurlijk niet representatief is voor de prestaties van de gemiddelde GTX460.luckyjan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:45:
[...]
Op tomshardware kan je kaarten vergelijken. Ik weet niet of je nu de 1 gb versie hebt maar een gtx 460 is toch gauw 2 keer sneller en soms 3 keer sneller.
http://www.tomshardware.c...ty/compare,2392.html?prod\[4291]=on&prod\[4311]=on
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Thanks, nooit gezien dat je daar kaarten kon vergelijken. Ik heb 2 stock kaarten naast elkaar gezet. Nu eens benchen om te kijken of ik dezelfde scores haalluckyjan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:45:
[...]
Op tomshardware kan je kaarten vergelijken. Ik weet niet of je nu de 1 gb versie hebt maar een gtx 460 is toch gauw 2 keer sneller en soms 3 keer sneller.
http://www.tomshardware.c...ty/compare,2392.html?prod\[4291]=on&prod\[4311]=on
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als ik genoeg geld heb wil ik een GTX460 gaan halen.
momenteel heb ik er ene GT320 inzitten en deze is nogal slecht naar mijn idee.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Weet je zeker dat het past?Pykow schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:32:
Als ik genoeg geld heb wil ik een GTX460 gaan halen.
De geforce 3xx series zitte namelijk alleen in oem pc's (dell, hp en compaq enzo)
Dus als het erg krap is binne dat gaat je 460 niet passen.
if (!coffee) {
Work = false; }