Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:34
Gigabyte GV-N460OC-1GI Bios Fanspeed fix toegevoegd aan de OP.

Als iemand nog een stukje voor de EVGA Bios fanspeed fix heeft laat het me weten dan voeg ik die ook toe.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:59
@ naaistab als ik niet aanstaande maar de week erop woensdag terug ben zal ik hem er gelijk op zetten die update

En die bois upodate van evga heeft ook preformance percentages.

[ Voor 23% gewijzigd door sjepper op 15-08-2010 22:15 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
zozo dus de nieuwe kaarten zijn gearriveerd, misschien maar eens tijd voor een upgrade! Welke raden jullie aan als de beste upgrade voor 9800gt's in sli in mijn oude setup? Ik zit zelf te denken aan een GTX 460 / GTX 470 aangezien het niet te veel kan kosten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Tripwire999 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:39:
zozo dus de nieuwe kaarten zijn gearriveerd, misschien maar eens tijd voor een upgrade!
Al een behoorlijk tijdje hoor, onder welke steen kom jij vandaan? :P
Welke raden jullie aan als de beste upgrade voor 9800gt's in sli in mijn oude setup? Ik zit zelf te denken aan een GTX 460 / GTX 470 aangezien het niet te veel kan kosten :).
Ligt er aan wat je budget is en hoeveel je er op vooruit wil gaan. Echt bang 4 buck is de GTX460 natuurlijk, maar t.o.v. 9800gt sli ga je er niet verschrikkelijk veel op vooruit, 20-30% hooguit.maar dan wel zeer goed overclockbaar en met dx11. Uiteindelijk blaas je door de goede SLI schaling van deze kaarten de GTX480 weg, mocht je dat willen. Maar de GTX460 is al een hele beste, check de BBG voor videokaarten.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 20:57
Iemand hier al een idee wat de beste GTX460 is om in SLi te draaien? Ik hoor wisselende berichten over bijvoorbeeld de Gigabyte versie. Op mijn toekomstige bord hebben ze volgens mij 1 slot ruimte er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ze zijn ongeveer allemaal even breed maar de gigabyte heeft een ander fan-systeem en blaast de lucht dus tegen je 2e kaart in SLI, of dit uitmaakt weet ik niet ik heb er nog niks over gehoord dat het problemen oplevert.
Kwestie van de dikte van de graka opzoeken en meetlintje pakken.
@tripwire, een GTX460 in OC en SLI is sneller dan een 480, en een 460 in OC komt aardig in de buurt van een 470 :) check anders even de 460 (SLI) reviews in de OT.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
millman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 03:39:
[...]

Al een behoorlijk tijdje hoor, onder welke steen kom jij vandaan? :P

[...]

Ligt er aan wat je budget is en hoeveel je er op vooruit wil gaan. Echt bang 4 buck is de GTX460 natuurlijk, maar t.o.v. 9800gt sli ga je er niet verschrikkelijk veel op vooruit, 20-30% hooguit.maar dan wel zeer goed overclockbaar en met dx11. Uiteindelijk blaas je door de goede SLI schaling van deze kaarten de GTX480 weg, mocht je dat willen. Maar de GTX460 is al een hele beste, check de BBG voor videokaarten.
Mja ik zoek eigenlijk een videokaart waarmee ik starcraft 2 op ultra kan spelen enzo dat lukt niet met mijn
2 9800gt's. En uiteindelijk kan ik dan nog een ectra GTX 460 bijvoorbeeld kopen om in sli te draaien. Denk dat het dus de GTX 460 word! Overigens kan ik dan altijd nog 1 van mijn 9800gt's als physx kaartje gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tripwire999 op 16-08-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39
Ik heb de Gigabyte GTX460 1Gb in SLI op een Asus mobo:

wenslijst: Nieuwe PC

Onder stress heb ik een temp van 36° mogen meten :) Ik moet wel zeggen dat die Lancool een hele goeie kast is voor koeling..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39
luckyjan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:18:
N.a.v. mijn review ( productreview: Gigabyte GV-N460OC-1GI review door luckyjan) contact opgenomen met Gigabyte over het feit dat de fan maar max 70% gaat.
Een nieuwe bios gekregen die de fan wel naar 100% kan laten gaan.

De windows flash tool:
http://download.gigabyte....ty/vga_utility_atbios.exe

De F2 Bios (er zat een F1 versie in volgens de tool van gigabyte)
http://avg1.gigabyte.de/N460.zip (voor de 1GB versie)

Flashen op eigen risico ;)
Ik heb deze GTX in SLI staan.
Wat moet ik nu juist doen? Welke tool moet ik hebben om te zien welke bios ik heb?
Dan eerst F2 bios op elke kaart zetten en daarna beide kaarten flashen?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

naaitsab schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:52:
Snap nogsteeds niet dat ze die achterlijke vga poort erin zetten :/ net als de palit ben je zo een groot gedeelte van je exhaust mogenlijkheden kwijt omdat je de 2e dvi poort naar boven moet halen, je kunt toch geen 3 monitoren aansluiten dus het nut daarvan zie ik ook niet(zoiets heet een dvi>vga converter :O)
De palit is als ik het goed had gelezen identiek aan de gainward(en zal dus ook wel geen VRM heatsink hebben bij de consumenten modellen 8)7)

Vraag me af of de gigabyte wel alles koelt(die "stroom dingetjes" waar jij het over hebt bijvoorbeeld) aangezien daar toch een hele andere koeler opzit, iemand nog foto's van een 460 van gigabyte die uitelkaar gehaald is gevonden?

Zit wel een flinke heatsink op over de gehele kaart :)
En na de bios update van GB kan de fan ook gewoon op 100% draaien, nu nog kijken of deze net zo lekker naar de clocks van de Palit OC kan komen zonder al te warm te worden, dan is dit een heel mooi kaartje.
Ja nou ja, die vga poort....je moet wel zo denken; de GTX460 is een mainstream kaart die een groter publiek aanspreekt. Mensen die "niks" weten van hardware maar toch iets goeds willen hebben zullen misschien ook voor deze kaart gaan. Zij weten misschien niks van DVI etc. Dus ik snap het wel. Voor mij ook volledig nutteloos, maar goed. Ik sluit toch maar 1 monitor via DVI aan. Voor de rest zal het me worst wezen. Ik koop uiteindelijk een kaart voor de grafische prestaties en het "best bang for the buck"-idee.

Over de Gigabyte. Nee, de heatsink zit ook bij deze enkel op de core en niet op de memory. Deze heeft dezelfde heatsink als de gainward en palit, alleen van aluminium en gainward van koper (betere hittegeleiding).
Je moet alleen bedenken of je 244 euro over hebt voor de gainward GLH (800/2000 speeds) terwijl de Gigabyte en de MSI beide 725/1800 speeds hebben en makkelijk naar Gainward GLH speeds te clocken zijn en "maar" 199 euro kosten. Wat dat betreft kun je beter kijken naar een eVGA GTX460 superclocked. Deze zit onder de 200 euro, maar heeft wel de snelste clocks op Gainward na (763/1900), maar deze is dan wel 768MB en niet 1G.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Onder stress een temp van 36 lijkt me wel érg laag, weet je het zeker? En bedoel je niet de idle temp? En hoe stress je?

Overigens heeft Palit ook een 800MHz kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickH89 op 16-08-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 09:53
kazzzdafke schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Ik heb deze GTX in SLI staan.
Wat moet ik nu juist doen? Welke tool moet ik hebben om te zien welke bios ik heb?
Dan eerst F2 bios op elke kaart zetten en daarna beide kaarten flashen?
Ik zou maar één kaart per keer in de computer doen. Vervolgens het flashtooltje van gigabyte draaien en daar zie je dan F1 of F2 staan (zeer waarschijnlijk dus F1). Als het F1 is kun je hem flashen naar F2. PC uitzetten en de andere kaart erin doen waarbij je hetzelfde doet. Als je ze beide geupdated hebt kan je ze weer terug in SLI zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Deathchant schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Ja nou ja, die vga poort....je moet wel zo denken; de GTX460 is een mainstream kaart die een groter publiek aanspreekt. Mensen die "niks" weten van hardware maar toch iets goeds willen hebben zullen misschien ook voor deze kaart gaan. Zij weten misschien niks van DVI etc. Dus ik snap het wel. Voor mij ook volledig nutteloos, maar goed. Ik sluit toch maar 1 monitor via DVI aan. Voor de rest zal het me worst wezen. Ik koop uiteindelijk een kaart voor de grafische prestaties en het "best bang for the buck"-idee.

Over de Gigabyte. Nee, de heatsink zit ook bij deze enkel op de core en niet op de memory. Deze heeft dezelfde heatsink als de gainward en palit, alleen van aluminium en gainward van koper (betere hittegeleiding).
Je moet alleen bedenken of je 244 euro over hebt voor de gainward GLH (800/2000 speeds) terwijl de Gigabyte en de MSI beide 725/1800 speeds hebben en makkelijk naar Gainward GLH speeds te clocken zijn en "maar" 199 euro kosten. Wat dat betreft kun je beter kijken naar een eVGA GTX460 superclocked. Deze zit onder de 200 euro, maar heeft wel de snelste clocks op Gainward na (763/1900).
Belangrijk verschil is dat de Gigabyte WEL een koelblok op de VRM's heeft!! Verder wordt er lucht door het hele koelblok geblazen omdat er 2 fans opzitten die het hele koelblok koelen ipv de ene fan bij Gainward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

waar zie je dat dan dat bij Gigabyte die dingen WEL gekoeld worden? De heatsink ziet hetzelfde uit als de gainward.....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 07-06 22:09

Quindor

Switching the universe....

@luckjan

Helaas werkt de link van gigabyte niet meer voor het downloaden van de firmware. Ik heb wel een versie bij techpowerup! kunnen vinden maar zou me beter voelen met de versie welke jij hebt gekregen!

Zou je mij een DM of email kunnen sturen hierover? Eventueel met de bios erin, dan zou ik dat ERG op prijs stellen.

Ik draai zelf 2x GTX460 1GB van gigabyte in SLI en vooral de bovenste kaart word gewoon erg warm, goede airflow in de case of niet, ze zitten nou eenmaal redelijk dicht op elkaar gepropt... Als de fans van de kaarten net wat harder zouden werken zou dat probleem ook weer opgelost zijn! :D

Verder echt top dat je dit in het forum komt melden! :D

edit: Via een ander forum waarop een andere link stond inmiddels de orginele file kunnen bemachtigen. :)

Edit2: Wat is warm? De bovenste kaart (waarvan de fans dus praktisch klem zitten) heb ik in furmark op 101 graden zien komen, daarna meteen gestopt. Dat is me TE warm. Airflow is niet zozeer het probleem. De onderste kaart komt niet boven de 70 graden in dezelfde benchmark.

[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 16-08-2010 11:34 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Wat is erg warm? 80/90/100 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
blij dat de gtx 470 aan het zakken is in de prijs onlangs mijn 2de aangeschaft >:) Moet zeggen dat ze erg netjes presteren ze scalen blijkbaar in de meeste games 100% dus ^^ sneller als een 5870 crossfire in de meeste gevallen ;) nu nog eentje op de kop zien te tikken voor triple :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

PatrickH89 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:19:
Wat is erg warm? 80/90/100 graden?
Ik lees dat je van plan dit te doen met 1 slot speling tussen de kaarten. Ik heb zelf een Rampage II GENE welke GEEN slot speling heeft tussen de twee kaarten. Deze zitten dus echt tegen elkaar aan ge-sandwitched.

Ik dacht dat met een redelijke airflow wel op te kunnen lossen, maar helaas blijkt het in de praktijk nogal warm te worden. Ik verwacht dat het met de hogere fan speed wel te doen is (idle is overigens niet echt een probleem), maar ideaal is het niet.

p.s. Ik interpreteer je 1 slot speling eventjes dat je dit over hebt NAAST de 2 sloten welke de kaarten zelf nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Quindor schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:15:
@luckjan

Helaas werkt de link van gigabyte niet meer voor het downloaden van de firmware. Ik heb wel een versie bij techpowerup! kunnen vinden maar zou me beter voelen met de versie welke jij hebt gekregen!

Zou je mij een DM of email kunnen sturen hierover? Eventueel met de bios erin, dan zou ik dat ERG op prijs stellen.

Ik draai zelf 2x GTX460 1GB van gigabyte in SLI en vooral de bovenste kaart word gewoon erg warm, goede airflow in de case of niet, ze zitten nou eenmaal redelijk dicht op elkaar gepropt... Als de fans van de kaarten net wat harder zouden werken zou dat probleem ook weer opgelost zijn! :D

Verder echt top dat je dit in het forum komt melden! :D

edit: Via een ander forum waarop een andere link stond inmiddels de orginele file kunnen bemachtigen. :)

Edit2: Wat is warm? De bovenste kaart (waarvan de fans dus praktisch klem zitten) heb ik in furmark op 101 graden zien komen, daarna meteen gestopt. Dat is me TE warm. Airflow is niet zozeer het probleem. De onderste kaart komt niet boven de 70 graden in dezelfde benchmark.
Aah jammer dat ze die bios daar weer verwijderd hebben. Zal overal die andere link die je gevonden hebt erbij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, de GTX475 van Gainward schijnt toch tegen de 82 graden aan te zitten (en dat zou 6 graden koeler zijn dan de reference modellen). Dat zijn me toch wel temperaturen zeg....ben ik niet gewend. Ik zit hier met mijn 8800GT GS van Gainward netjes op de 53 graden full load....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb altijd een hekel gehad met die hoge temps. Lijkt me echt niet gezond die hitte op de kaart.
Vermoed dat er daarom ook een link zit met die hoge temp verschillen en het doodgaan van nvidia kaarten.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Vandaar dat ik sinds de 8800gt steeds de fan op 100% zet als de temperatuur van de kaart op 65 graden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Deathchant schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:14:
waar zie je dat dan dat bij Gigabyte die dingen WEL gekoeld worden? De heatsink ziet hetzelfde uit als de gainward.....
Hier zie je onder het grote koelblok het blokje zitten voor de vrm's
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/4973/giga1.jpg

Bij gainward zit ie niet begrijp ik en is het grote koelblok kleiner:
De review modellen hadden blijkbaar wel een apart koelblokje op de vrm's maar de retail niet.
http://www.overclock.net/...gtx-460-vrm-heatsink.html
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/6920/img0035nh.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door luckyjan op 16-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
luckyjan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:55:
Ik heb altijd een hekel gehad met die hoge temps. Lijkt me echt niet gezond die hitte op de kaart.
Vermoed dat er daarom ook een link zit met die hoge temp verschillen en het doodgaan van nvidia kaarten.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Vandaar dat ik sinds de 8800gt steeds de fan op 100% zet als de temperatuur van de kaart op 65 graden komt.
Jij woont zeker naast schiphol als je dat geluid kunt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
PatrickH89 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Jij woont zeker naast schiphol als je dat geluid kunt hebben :P
Als ik game heb ik de headset op of het geluid via de speakers hard staan en dan hoor je 't niet. Met de GTX460 van gigabyte valt het geluid op 100% sowieso mee vergeleken met mijn vorige kaart (GTX260) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

luckyjan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:00:
Hier zie je onder het grote koelblok het blokje zitten voor de vrm's
[afbeelding]

Bij gainward zit ie niet begrijp ik en is het grote koelblok kleiner:
En wat is dit dan (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/Reviews/Graphics/Nvidia/Fermi/460/Gainward_GSGLH/pcb-2.jpg
Bron: Fudzilla

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 16-08-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Trouwens, ik heb een email van Gainward gekregen. Ik had gevraagd waarom ze ervoor gekozen hadden geen heatsinks op de VRM's te knallen:
A. Without a MOSFET heat sink (the samples for review had installed the heat sink)

Answer:

1. It is no need to add a heat sink for those components (MOSFET for power circuit). We had passed the thermal qualification testing for the specification. The NV reference board does not add it too.

2. About the review samples, we modified the BIOS to lower the fan speed under 2D/light 3D operation to get lower fan noise. For those boards, we add a heat sink for MOSFET just for conservative action before we finish new thermal qualification testing based on the new BIOS setting. (It needs time and enough quantities to finish it.)

B. BIOS for the GTX 460 boards

Answer:

1. In order to take more care of the thermal design consideration for the new higher performance GPU (GTX 460). We set a safer (more conservative) “FAN CONTROL SCHEME” for the “super over-clocking” GTX 460 board in the first production shipment.

2. To maintain the high quality and low noise design, we modify the BIOS by changing a new “FAN CONTROL SCHEME” for this “super over-clocking” GTX 460 board. And, it is done now. We had implemented the new BIOS for new production.

Hier das Ergebnis unseres internen Tests mit und ohne Heatsink, beide Karten mit dem aktuellsten Bios:

We did the test for the VRM heat sink (same board, with VRM heat sink or without), the performance and the GPU temperature.

Here is the result:

BIOS

Clock
800/2000
800/2000

VRM
Yes
None

FurMark Temp
77C
76C

Entry
54273
54333

Performance
17688
17684

High
11687
11648

Extreme
7684
7706

FurMark v1.8.2

Mode: Stability Test, Xtreme Burning, Post FX

Params: Fullscreen 1920x1200, None MSAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Een review sample :)
De reden waarom ik graag een koelblok op de vrm's heb is simpel. Vroeger een hoop ellende gehad met vage problemen met een ATI 1950 pro kaart (waarbij de GPU maar 50 graden werd!). ATI x1950 Pro - crash topic
Om een lang verhaal kort te maken dat lag dus aan het ontbreken van de koeling voor de VRM's. Je kunt nml die temps NIET uitlezen met een software programma. Dus als ik dan nu de keuze heb met of zonder VRM koeling dan liever met ;)

[ Voor 5% gewijzigd door luckyjan op 16-08-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 19:26
luckyjan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:19:
[...]

Een review sample :)
De reden waarom ik graag een koelblok op de vrm's heb is simpel. Vroeger een hoop ellende gehad met vage problemen met een ATI 1950 pro kaart (waarbij de GPU maar 50 graden werd!). ATI x1950 Pro - crash topic
Om een lang verhaal kort te maken dat lag dus aan het ontbreken van de koeling voor de VRM's. Je kunt nml die temps NIET uitlezen met een software programma. Dus als ik dan nu de keuze heb met of zonder VRM koeling dan liever met ;)
Jawel toch met GPU-Z? Of bedoel je met die X1950 pro destijds?
Maar ik heb liever ook VRM koeling, vooral met overvolten wat tegenwoordig erg makkelijk is. Juist dan worden de VRMs erg warm waardoor je uiteindelijk minder ver kunt overklokken dan met stock cooling, terwijl de core wel veel koeler blijft.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zover ik weet zit er geen sensor bij de VRM's op de GTX460. Zal vanavond nog eens kijken met GPU-Z en everest.
Edit: nee ik zie alleen maar de GPU temp.
Kan nml best wel heet worden in de buurt van de VRM's ;)
http://www.behardware.com...idia-geforce-gtx-460.html
http://www.geeks3d.com/20...s-of-the-geforce-gtx-460/
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/2056/desktop2010071513355875.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door luckyjan op 16-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

Na dit topic doorgelezen te hebben heb ik een vraagje. Ik bezit een Antec 300 kast, dus passen doet de GTX460 gelukkig wel, alleen heb ik m'n twijfels tussen welke merken ik moet kiezen.

M'n mobo is een ASUS P5QL-Pro, in eerste instantie ging mn keus naar de Asus GeForce GTX 460 Direct CU 1024 MB. Het voordeel is dat ik special ASUS software op m'n computer heb lopen met verschillende energieprofielen, en dat een ASUSkaart daar mee overweg kan, en andere kaarten niet. Helaas is deze kaart voor mij een stuk moeilijker te krijgen omdat hij niet in de buurt verkocht wordt.

Alternatieven, waar ik wel zo bij kan komen, zijn de:
Club 3D CGNX-X46024,
GigaByte GV-N460OC-1GI en
MSI N460GTX CYCLONE 1GD5/OC.

Ik heb geen idee welke ik het beste nemen kan, wat ik wel belangrijk vind is geluidsproductie, of beter nog, het gebrek eraan.

Wel valt het me op, dat de Gigabytekaart overal een stukje goedkoper is, heeft dat een speciale reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

aluminium heatsink basis ipv koperen basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Mijn Gigabyte 460GTX hoor je niet. Ik heb trouwens een Asus P5Q-Pro mobo.
Maar goed, prima koop voor 200 euries. Geen spijt van. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Deathchant schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:51:
aluminium heatsink basis ipv koperen basis?
Of gewoon goede concurrentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
luckyjan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:01:
[...]

Of gewoon goede concurrentie ;)
idd GB is altijd al prettig geprijsd, omdat er betere koeling opzit kan je m zo naar de clocks van de palit kunnen clocken en toch koele VRM's hebben wat weer ten goede komt aan de betrouwbaarheid van het kaartje.
Ik wacht nog even op de "echte" gf104 graka want anders was ik zeer zeker voor de gigabyte gegaan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Toch maar voor een Asus ENGTX470 gegaan.
Ik heb een kortingsbon gekregen van een bedrijfje waar ik stage heb gelopen waardoor de kaart in principe dus gratis is.
Dit was de enige videokaart die voldeed aan mijn specs.

Ze krijgen hem over een paar dagen binnen tot die tijd maar op de X300 websites bezoeken en maar wat starcraft 2 op mijn Macbook pro doen.

Mijn videokaart (Asus EN8800GTX) die ik terug gestuurd heb voor garantie aangezien hij begon met artifacts begon te vertonen heb ik nog niks van gehoord maar dat zal nog wel even duren gok ik. (het is nog maar de vraag of ik de garantie ook krijg hij valt er officieel nog wel binnen voor 4 maanden en afaik doet Asus daar nooit moeilijk over.

Iemand enig idee waar de RMA Afdeling van Asus zit Duitsland of mischien zelfs wel Taiwan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 16:51

TGEN

Hmmmx_

Mja, op mijn Gainward GTX460 GS-GLH zat inderdaad ook geen VRM heatsink. Maar de core is iig lekker koel nu, onder water :).
Afbeeldingslocatie: http://herpes.deepbone.net/~tgen/andromeda/2010-08-16%2017.58.18.jpg
Abominabilis schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:29:
Iemand enig idee waar de RMA Afdeling van Asus zit Duitsland of mischien zelfs wel Taiwan?
Er zat vroeger iig ook een afdeling in Emmen, dunno of die er nu nog steeds zit.

[ Voor 40% gewijzigd door TGEN op 16-08-2010 23:03 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Maar je kunt dus niet ( bij mij evga ) de vrm cooling claimen>?

[ Voor 9% gewijzigd door sjepper op 16-08-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

sjepper schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:24:
Maar je kunt dus niet ( bij mij evga ) de vrm cooling claimen>?
Waarom wel? Als het niet voor problemen zorgt met het product voor het aflopen van de garantietermijn is er in principe niets aan de hand voor de fabrikant, behalve dan misschien enige schade aan de goede naam. Ikzelf voel me ook niet bekocht ofzo, ten dele omdat ik ook al wist dat die VRM heatsink er niet bij geleverd zou worden. Als het me echt tegenstaat, of het staat overklokken in de weg, dan zorg ik zelf wel voor een adequate oplossing.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Inmiddels de F2 firmware op de kaarten gezet (voor de zekerheid apart van elkaar geflashed).

Werkt perfect, merk geen verschil behalve dat de fan inderdaad doorgaat tot 100% wat, zoals gezegd, erg fijn is in mijn setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Quindor schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:56:
Inmiddels de F2 firmware op de kaarten gezet (voor de zekerheid apart van elkaar geflashed).

Werkt perfect, merk geen verschil behalve dat de fan inderdaad doorgaat tot 100% wat, zoals gezegd, erg fijn is in mijn setup!
Mag ik vragen waar je die F2 vandaan hebt? De link in de OP is dood.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

naaitsab schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Mag ik vragen waar je die F2 vandaan hebt? De link in de OT is dood.
Euhm, de link staat gewoon nog OP de pagina..... maar goed.

http://www.ziddu.com/download/11069118/N460OCGI.F2.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb ook de F2 firmware erop gezet, en met afterburner kun je de fan nu vrolijk op 100% zetten. Dat kun je trouwens wel horen. Maar goed geen problemen, gewoon geflashed met het proggie van Gigabyte (Gigabyte VGA @BIOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Hij bedoelt op de eerste pagina van deze thread. Daar staat nog de link die ik via Gigabyte had gekregen maar die ondertussen niet meer werkt. Een van de topic starters moet mijn link met die van jou vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bios is geupload naar een knappe filesharesite en staat weer in de OP.
Evga bios links zijn ook nogsteeds welkom.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
naaitsab schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:55:
Bios is geupload naar een knappe filesharesite en staat weer in de OP.
Evga bios links zijn ook nogsteeds welkom.
Tnx. Die van EVGA staan volgens mij hier:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=498804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ook toegevoegd.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
Hey all, onlangs heeft mijn videokaart (Nvidia 8800GT) het loodje er bij neergelegd en nu ben ik geïnteresseerd geraakt in de Nvidia GTX460. Ik heb wat speurwerk verricht maar mis toch een deel kennis om een definitieve keuze te maken. Daarbij neig ik naar de Gigabyte versie van de GTX460 die bij Alternate te verkrijgen is.

Nu heb ik een 2 1/2 jaar oud systeem met Q6600 2.4ghz quad core processor. Eerder in dit topic kwam ik al de vraag tegen of deze videokaart in combinatie met deze CPU rendabel is en daar kwam een volmondig ja op. Enige verschil met deze eerdere vraag is dat ik slechts 2gb geheugen in mijn systeem heb zitten, dus ik zit er over na te denken om deze tegelijkertijd met de aankoop van een nieuwe videokaart uit te breiden met 2gb extra, zoveel kost het immers niet meer.

Nu zit ik nog met 1 vraag waarvan ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen. Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik een voeding van 375watt heb. Ik heb even rondgekeken en kwam posts tegen van mensen die een 500watt voeding hebben en twijfelden of ze hier wel genoeg aan hadden. Er kwamen antwoorden die stelden dat 500watt genoeg is, maar nu vraag ik mij af of 375 watt ook genoeg is. In een ander topic zag ik dat de GTX460 op systemen wanneer zij volledig belast werden in totaal ongeveer 370 watt verbruiken. Betekent dit dat ik om deze kaart bij mijn systeem te zetten een nieuwe voeding zou moeten aanschaffen? Ik mag graag een spel als Starcraft 2 spelen dat het systeem volledig aan het werk zet. Mocht ik nou voor een nieuwe videokaart ook een nieuwe voeding moeten aanschaffen dan is dat voor mij een dealbreaker omdat het in totaal een iets te dure oplossing wordt voor alleen een kapotte videokaart.

Voor de nieuwschierigen onder ons: ik heb een standaard XPS420 systeem van Dell.

Samengevat heb ik de volgende vragen: Is een nieuwe voeding vereist voor mijn systeem in combinatie met de gigabyte GTX460, en denken jullie dat er rendement zit in de GTX460 in dit enigszins gedateerde systeem? Verder ga ik er eigenlijk al van uit dat de upgrade van 2gb RAM vereist is maar zou graag bevestiging horen.

Tot slot handig om te vermelden: ik ben meer end user dan handyman dus ik zal mijn systeem en/of videokaart niet overclocken.

Bij voorbaat alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
375 Watt is veel te weinig, en 2Gb ram er bij kan nooit kwaad. Maar ik ben bang dat je in het verkeerde topic zit, [BBG aanschaf] Videokaarten. Gezien je voeding is een HD5750 of HD5770 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmmm ik lees toch regelmatig nu dat het ontbreken van de koeling op de VRM's toch niet altijd handig is......kep me te pleuris gezocht en alleen Gigabyte lijkt de koeling te hebben. Maar de Gigabytes zijn niet overgeklokt....
Ik was verder aan het zoeken naar de Gainward GTX470 GoldenSample....De GTX470 kaarten zijn ook al een tijdje uit, maar NERGENS een Gainward GS te zien....alleen de gewone GTX470...
Ik moet me toch eens gaan bedenken wat ik wil, maar dat met die koeling zit me wel hoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat ze niet overgeclocked zijn maakt geen fluit uit, je kunt ze zelf overclocken ;)
En dan heb je veel meer aan VRM koeling als je wilt dat je kaartje nog eventjes mee gaat en stabiel blijft draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Desnoods regel je toch zelf die VRM koeling?

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@naaitsab: Nou het gaat zich er ook om dat merken als bijv. Gainward, Palit en andere default-geOCde kaarten garantie geven op DIE speeds. Als je een Gainward GTX460 GS GLH koopt, dan heb je garantie op je kaart bij 800/2000 speeds. Als je een Gigabyte kaart koopt, heb je garantie tot stockspeeds. Clock je zelf over en er ZOU iets mee gebeuren, kun je geen garantie claimen.

@TGEN. Dan zou je op elk van die dingetjes een heatsinkje moeten plakken, of (als die bestaan) van die grote heatsinks met zo'n geleidende plakstrip moeten kopen (zoals die in dat sample voorbeeld van fudzilla).

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 17-08-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Deathchant schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:58:
@TGEN. Dan zou je op elk van die dingetjes een heatsinkje moeten plakken, of (als die bestaan) van die grote heatsinks met zo'n geleidende plakstrip moeten kopen (zoals die in dat sample voorbeeld van fudzilla).
Je kan ook een oude heatsink nemen, die verzagen, en er wat gaten in boren om op de juiste plek een bout doorheen te halen. Alle kaarten (inclusief de non-reference designs) lijken immers gaten te hebben rond de VRMs, en ook bij de geheugenchips.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

OMX2000

By any means necessary...

TGEN schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

Je kan ook een oude heatsink nemen, die verzagen, en er wat gaten in boren om op de juiste plek een bout doorheen te halen. Alle kaarten (inclusief de non-reference designs) lijken immers gaten te hebben rond de VRMs, en ook bij de geheugenchips.
Waarom al die moeite doen als je gewoon meteen een Gigabyte kunt kopen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
@naaitsab: Nou het gaat zich er ook om dat merken als bijv. Gainward, Palit en andere default-geOCde kaarten garantie geven op DIE speeds. Als je een Gainward GTX460 GS GLH koopt, dan heb je garantie op je kaart bij 800/2000 speeds. Als je een Gigabyte kaart koopt, heb je garantie tot stockspeeds. Clock je zelf over en er ZOU iets mee gebeuren, kun je geen garantie claimen.

De gigabyte's zijn wel OCde kaarten alleen niet zoveel als bijv. een GLH van gainward (gigabyte 715mhz).
Het overclocken doe je zelf software matig met bijv. msi afterburner. Je gaat dus niet bijv. de bios aanpassen. Als er dan iets gebeurt met de kaart kan men dus niet zien dat je hem op een hogere snelheid hebt laten draaien.
800mhz kunnen ze trouwens allemaal met gemak aan (alle merken).
Bij MSI had ik een probleem met een moederbord. Netjes tegen ze gezegd dat ik bezig was mijn processor aan het overclocken. Kreeg ik meteen de reactie van dat had je niet moeten zeggen want nu heb je geen garantie meer. Als je het niet had gezegd hadden we het bijna zeker niet kunnen zien 8)7
Na een discussie dat ze geen garantie meer geven bij overclocken maar ondertussen wel overclock wedstrijden houden met msi spul heb ik toch gelukkig garantie gekregen.
In de toekomst zeg ik dus gewoon niets meer over overclocken.

[ Voor 19% gewijzigd door luckyjan op 17-08-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zoals luckyjan al zegt OC'en gaat softwarematig dus als ie naar rma gaat zien hun niet dat ie overclocked is tenzij de boel is afgefikt maar dan heb je slechte airflow of de temperatuur niet in de gaten gehouden, maar als je iets onder de snelheid van het top model van palit gaat zitten dan zit je zeker safe.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Dat lijkt mij wel de beste versie tot nu toe, memory cooling, vrm cooling en een standaard dikke overclock.
Edit: volgens de review heeft de kaart geen memory cooling, maar als je dat blok van onderen bekijkt lijkt het toch overeen te komen met het geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_460_Amp_Edition/images/cooler2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 17-08-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
Deathchant schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:25:
hmmmm ik lees toch regelmatig nu dat het ontbreken van de koeling op de VRM's toch niet altijd handig is......kep me te pleuris gezocht en alleen Gigabyte lijkt de koeling te hebben. Maar de Gigabytes zijn niet overgeklokt....
Ik was verder aan het zoeken naar de Gainward GTX470 GoldenSample....De GTX470 kaarten zijn ook al een tijdje uit, maar NERGENS een Gainward GS te zien....alleen de gewone GTX470...
Ik moet me toch eens gaan bedenken wat ik wil, maar dat met die koeling zit me wel hoog....
En of de Gigabyte's overgeclockt zijn. Moet je wel de OC versie hebben natuurlijk. Stock GTX460 is namelijk 675Mhz GPU en mijn Gigabyte draait standaard op 715Mhz

Mijn Gigabyte GTX460 OC heeft trouwens ook al 860Mhz op de GPU gehad, idle temp gaat iets omhoog. Maar als ik 3dmark draai gaat de temperatuur amper omhoog en ga ik er niet op vooruit qua fps.

Op 800Mhz ook geen betere fps, iemand?

Een Core i5 750 (die met benches altijd 4Ghz draait) mag toch geen bottleneck vormen lijkt me 8)7

EDIT: voeding van het geheel is een Realpower M620 die netjes op de videokaart is aangesloten met de 2x 6-pin PCI-e, zoals het hoort :) Voeding is overigens wel 2,5 jaar oud

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 17-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Jammer dat ze geen testresultaten van andere GTX460 kaarten, dat is nu juist wat mensen(? ik in ieder geval) willen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
PatrickH89 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Jammer dat ze geen testresultaten van andere GTX460 kaarten, dat is nu juist wat mensen(? ik in ieder geval) willen weten..
Ik zie toch echt een standaard 460 in de benchmarks staan, en als je wilt weten wat de andere OC kaartjes doen, reken dat ze er tussen in zitten, de Palit/Gainward 800/4000 kaartjes zullen vrijwel hetzelfde als de Zotac AMP doen.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 17-08-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
En hoe maak ik zelf vrm cooling zonder men garantie te laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Heatsinks erop plakken(staat 1 a 2 pagina's terug een link voor) of fannetje monteren verder kom je niet tenzij je handig bent met een cnc-machine en een brok aluminium of gewoon wachten op aftermarket koeloplossingen.

Verder heeft die Zotac net als de palit ook een slechte exhaust door de plaatsing van de connectors, of dit uitmaakt heb ik nog niet kunnen ontdekken uit de revieuws, maar bij een "rear exhaust" zoals EVGA 460 zuigt koele lucht aan en blaast via een heatsink de warme lucht bij de connectoren naar buiten. een mini pc-kast dus met de fan als intake en de roosters bij de connectoren als exhaust-port

De rest met koelingen ala Palit en Gigabyte blazen gewoon koele lucht op de gpu-heatsink zoals een cpu koeler, de warme lucht komt dus weer terug in de pc kast waardoor een goeie airflow+goeie cable managment wel een must zijn om de boel stabiel te houden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Dus Evga kaart heeft beste cooling structuur?
Of geld dat alleen voor 1 gig?

[ Voor 26% gewijzigd door sjepper op 17-08-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Dus je verwacht dat de EVGA versie het beste gaat doen in SLi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
sjepper schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:32:
Dus Evga kaart heeft beste cooling structuur?
Of geld dat alleen voor 1 gig?
Dat geld voor de rear exhaust modellen van evga (zijn duurder) en een paar andere merken, kijk anders even in de pricewatch(staat in OP) en vergelijk de fotos die ik heb gelinkt, open koeling is duidelijk te herkennen aan de centrale fan zoals bij de palit link.

@patrick, ja dan zuigt ie 2x koude lucht aan en blaast ie 2x warme lucht naar buiten ipv dat kaart warme lucht van kaart 1 opzuigt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
PatrickH89 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:35:
Dus je verwacht dat de EVGA versie het beste gaat doen in SLi?
Ja de EVGA EE heeft zeg maar de oude koeling van de GTX2XX serie. Wordt ook gebruikt voor de GTX470 en 480. Die blaast de warme lucht naar buiten en niet in de kast. Nadeel is wel dat die koelers veel meer herrie maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/PRODUCTS/IMAGES/GALLERY/01G-P3-1373-AR_LG_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Ik ga vanmiddag 2x de EVGA GTX460 EE (External Exhaust) bestellen, ter vervanging van mijn oververhittende GTX285.
Ik ga ervanuit dat er interesse is naar mijn ervaringen hiermee, dus ik zal deze hier plaatsen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

luckyjan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:48:
[...]

Ja de EVGA EE heeft zeg maar de oude koeling van de GTX2XX serie. Wordt ook gebruikt voor de GTX470 en 480. Die blaast de warme lucht naar buiten en niet in de kast. Nadeel is wel dat die koelers veel meer herrie maken.
[afbeelding]
Dat de koeler net zoals die van de GTX2XX serie naar buiten blaast klopt, maar daar houd de vergelijking met de referentie koeler van de GTX480 op. Intern is het design duidelijk anders. Het geribbelde blok is een onderdeel van de heatsink zelf.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmmm ik ben even naar die ZOTAC aan het kijken.....die alu dingetjes komen idd overeen met de mem chips, maar er zit geen pasta of "plakstrip" op. Je kunt niet zomaar het directe ijzer op de memchipjes drukken lijkt me.
Ik ken ZOTAC verder niet (is dat niet sapphire maar dan voor nvidiakaarten?), en ik zal wel even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
millman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:12:
[...]

Dat de koeler net zoals die van de GTX2XX serie naar buiten blaast klopt, maar daar houd de vergelijking met de referentie koeler van de GTX480 op. Intern is het design duidelijk anders. Het geribbelde blok is een onderdeel van de heatsink zelf.
Waar ik op doel is de fan. Die maakt een hoop herrie als ie veel toeren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Deathchant schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:16:
hmmmm ik ben even naar die ZOTAC aan het kijken.....die alu dingetjes komen idd overeen met de mem chips, maar er zit geen pasta of "plakstrip" op. Je kunt niet zomaar het directe ijzer op de memchipjes drukken lijkt me.
Ik ken ZOTAC verder niet (is dat niet sapphire maar dan voor nvidiakaarten?), en ik zal wel even verder kijken.
Hier staat nog een review
http://www.hardwareheaven...card-review-the-card.html
"It is also worth noting that there are no thermal pads or paste between the memory and the heatsink"
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/zotac-gtx-460-amp/zotac-460-amp_removed.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door luckyjan op 18-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmmm maar ze maken dus wel contact met de mem chips?
Overigens is dit de eerste kaart die de gainward GLH overtreft.

En wat zie ik hier:
http://www.fudzilla.com/r...e-fastest-gtx-u460-around

Een POV GTX460 Ultra charged met 820MHz!
Tis nog een preview, er staat niks bij over VRM/MEM cooling

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127991

Hoi,

Jammer dat de je met de bon geen 460 kon nemen... die is toch een stukje beter dan de 470.
Ik zit nu op 850mhz en mem op 2100... wordt na uurtje gamen 65c en fans op 55% (GB OC).
Dus kan nog een stuk sneller.... al zet je de fans op 100% nog steeds weinig geluid,

De garantie service dan Asus is top! Ik heb pas mijn 3j oude 2900xt op het einde van de garantie opgestuurd en kreeg er een 4870 voor retour omdat ze geen 2900xt meer hadden.

De RMA service zit in Duitsland. Koste me 13euro verzending.. met verzendbewijs en verzekering.

Grtz,
Abominabilis schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:29:
Toch maar voor een Asus ENGTX470 gegaan.
Ik heb een kortingsbon gekregen van een bedrijfje waar ik stage heb gelopen waardoor de kaart in principe dus gratis is.
Dit was de enige videokaart die voldeed aan mijn specs.

Ze krijgen hem over een paar dagen binnen tot die tijd maar op de X300 websites bezoeken en maar wat starcraft 2 op mijn Macbook pro doen.

Mijn videokaart (Asus EN8800GTX) die ik terug gestuurd heb voor garantie aangezien hij begon met artifacts begon te vertonen heb ik nog niks van gehoord maar dat zal nog wel even duren gok ik. (het is nog maar de vraag of ik de garantie ook krijg hij valt er officieel nog wel binnen voor 4 maanden en afaik doet Asus daar nooit moeilijk over.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 127991 op 18-08-2010 12:17 . Reden: 2100 ipv 2000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Vraag me toch af of mijn 1920 x 1080 geen overkill is voor mijn 768mb sc.
Of maakt het niet veel uit vergeleken de 1gb versie? NON SC.

Heb als game scherm Samsung syncmaster p2250 fullhd.
http://www.cdromland.nl/p...sung/Samsung_TFT_22_P2250

Want somige sites zeggen dat je alleen de 768 mb verzie moet nemen t/m 16..x1200.

Anders verkoop ik deze en neem ik de evga 1gb EE SC.

[ Voor 8% gewijzigd door sjepper op 18-08-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Anoniem: 127991 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:55:

Jammer dat de je met de bon geen 460 kon nemen... die is toch een stukje beter dan de 470.
Hoezo beter? De GTX470 is wel een stukje sneller en kun je ook overklokken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
sjepper schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:06:
Vraag me toch af of mijn 1920 x 1080 geen overkill is voor mijn 768mb sc.
Of maakt het niet veel uit vergeleken de 1gb versie? NON SC.
Aanbevolen wordt de 1gb versie als je 1080p(en hoger) gebruikt en vaak dual screen draait.
Persoonlijk zou ik voor de 1gb gaan omdat ik vaak gta IV speel en dat is toch redelijk zwaar op je vid-ram als je gaan modden en of je nou 210 uitgeeft of 225 dat zal mij een zorg zijn ;)
anathema schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:36:
De 470 is ook een stukje duurder hé :p wat ik uit het verhaal kon opmaken is dat de 470 te duur is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Conclusie heel snel men kaart verkopen en 1gb nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou hoeft niet perse. De asus GTX470 is default 249 euro. Dat is goedkoper dan de waarschijnlijke prijs van de POV GTX460 UltraCharged :)
http://www.alternate.de/h...2DI/153082/?baseId=681380

Ik kan de GTX470 GoldenSample echt nergens vinden. Het schijnt dat de GTX470 toch erg slecht te krijgen zijn. Vriend van me kan e.e.a. tegen inkoopprijs krijgen en hij zei dat hij de GTX470 Goldensample voor 288 euro kon krijgen. Ik heb em gezegd eerst eens goed naar de barcodes van gainward te kijken, daar er vaak misverstanden zijn tussen gewone en GS versie, dus ben benieuwd.

Bij alternate.de is wel e.e.a. te krijgen, maar heb niet echt gekeken naar verzending naar nederland; in ieder geval zijn de GTX470 series wel beter te krijgen daar.

Overigens, heeft de Gigabyte wel vrm cooling, maar wordt er ook gezegd (op tweaktown) dat de cooling van Gigabyte niet te beste cooler is die ze gereviewed hebben.
The cooler on the GIGABYTE card looks strong and no doubt will perform better than the standard GTX 460 cooler. It's not the best GTX 460 cooler we've looked at, though, which is saying something since we've only looked at one other. The extra heat and noise coming from the card is something you wouldn't really notice as it's only a small difference
bron: TweakTown

@Sjepper, als je niet teveel "verlies" lijdt met de verkoop van je huidige kaart zou ik wel de 1 GB versie nemen. Anders gewoon laten. Die 3fps maakt het dan ook niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
-The_Mask- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

GTX470 voor minder dan 250 euro? :?
idd , 270 euro is de goedkoopste GTX470.
http://tweakers.net/price...DLMRSdih1zM3G4-zcXwfMtdY_

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Denk eerlijk gezegd dat ik hem dan gelijk voor 150 er op moet zetten.
Dat vind ik zonde dus dan koop ik over jaar wel een upgrade.

Moet toch nog men cpu overclocken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
sjepper schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:13:
Denk eerlijk gezegd dat ik hem dan gelijk voor 150 er op moet zetten.
Dat vind ik zonde dus dan koop ik over jaar wel een upgrade.

Moet toch nog men cpu overclocken:P
Als je 70 euro verlies loopt kun je beter 100euro erbijbijleggen en voor 170 euro een 2e kopen voor sli als je mobo dat heeft :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
AMD........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Ik doe het er maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
Hopelijk is mijn EN 470GTX morgen binnen bij de shop waar ik hem heb besteld (volgens mij word er altijd op donderdag geleverd door hun leverancier.

Ik word er langzamerhand een beetje gestoord van een maand niet kunnen gamen :(
Gewoon de hele dag achter een computer met een videokaart die starcraft 2 op de allerlaagste settings net kan draaien met een stotter om de zoveel seconde is gewoon niks aan.

Ik heb al allemaal spellen klaarliggen hier die graag gespeeld willen worden , Maffia 2 demo, AVP , Dirt2 ,

Anyway nu mijn vraag.

Ik kwam gister toevallig de Asus ENGTX470 tegen maar er blijkt ook een V2 te zijn.
Weet iemand wat het verschil is? (zoeken voor mij leverde niks op)

Het verschil dus tussen deze 2:
http://nl.hardware.info/p...di12gd5#tab:specificaties
http://nl.hardware.info/p...80md5v2#tab:specificaties

Website van Asus:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=hs87bcOLPd9irXRk
http://www.asus.com/produ...RCQARzT7QglPKT&templete=2

[ Voor 7% gewijzigd door Abominabilis op 18-08-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 13:24
Abominabilis schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:41:
Hopelijk is mijn EN 470GTX morgen binnen bij de shop waar ik hem heb besteld (volgens mij word er altijd op donderdag geleverd door hun leverancier.

Ik word er langzamerhand een beetje gestoord van een maand niet kunnen gamen :(
Gewoon de hele dag achter een computer met een videokaart die starcraft 2 op de allerlaagste settings net kan draaien met een stotter om de zoveel seconde is gewoon niks aan.

Ik heb al allemaal spellen klaarliggen hier die graag gespeeld willen worden , Maffia 2 demo, AVP , Dirt2 ,

Anyway nu mijn vraag.

Ik kwam gister toevallig de Asus ENGTX470 tegen maar er blijkt ook een V2 te zijn.
Weet iemand wat het verschil is? (zoeken voor mij leverde niks op)

Het verschil dus tussen deze 2:
http://nl.hardware.info/p...di12gd5#tab:specificaties
http://nl.hardware.info/p...80md5v2#tab:specificaties

Website van Asus:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=hs87bcOLPd9irXRk
http://www.asus.com/produ...RCQARzT7QglPKT&templete=2
Waarom wachten op die GTX470?? Een GTX460 factory OC presteert in de meeste gevallen al beter en is aardig wat goedkoper + goed leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
kevinvandorst schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

Waarom wachten op die GTX470?? Een GTX460 factory OC presteert in de meeste gevallen al beter en is aardig wat goedkoper + goed leverbaar!
Als je mijn eerdere post leest zie je dat de 460gtx niet voor mij leverbaar was bij die shop.
Ik krijg de videokaart gratis van deze shop omdat ik er stage heb gelopen.
Dus alleen de 470 was leverbaar voor mij.

Zelf heb ik het geld niet om een vervanger van mijn oude videokaart te zoeken.
Ook is het zo dat ik een 460gtx die standaard overlocked is op het oog had maar die konden zij niet leveren.

• sjepper
Hahahahaha zou graag willen ruilen hoor voor mijn gtx 460 SC

Anoniem: 127991

Hoi,

Ik kijk naar de chipversie... 470 is toch de 1.00 en de 460 - 480 de 1.04 chipset?

De 1.04 heeft een aantal voordelen volgens mij, vandaar.

Grtz,
anathema schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

SatScan, klopt, de GTX470 heeft de 1.00 chip en de GTX460 de 1.04. Maar welke voordelen heeft de 1.04 t.o.v. de 1.00 volgens jou?
Ik zie dat je al de 2e keer zegt dat de GTX460 sneller is dan de GTX470.....De GTX460 heeft meer overclockpotentieel dan de GTX470 ja, maar volgens mij is de GTX470 toch echt wel sneller hoor :)
Als je voor 249 een GTX470 kunt krijgen en die een beetje OC't dan heb je een snellere kaart dan de dikst overgeklokte GTX460 :)

@TheMask: ja de Asus GTX470 kost bij alternate duitsland maar 249: Asus GTX470

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2010 10:36 ]

• luckyjan
Ik heb bewust niet voor de GTX470 of GTX465 gekozen om de eenvoudige reden dat deze enorm heet worden en heel veel stroom verbruiken. Ben dan ook erg blij met de GTX460 die zuinig en koel is.

• anathema
Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:20:
Ik zie dat je al de 2e keer zegt dat de GTX460 sneller is dan de GTX470.....De GTX460 heeft meer overclockpotentieel dan de GTX470 ja, maar volgens mij is de GTX470 toch echt wel sneller hoor :)
En het overclock potentieel van de GTX470/480 wordt ook wel es onderschat. En GTX470, default 607 mhz, gaat met een beetje voltage extra ook wel richting 775-800 Mhz wat vergelijkbaar is met een GTX460 die van 675 mhz naar 850 oid gaat.

(Geluid en stroomverbruik kan idd tegenargument zijn, maar voor dit laatste heb je het over de ordegrootte van een lampje in de keuken of badkamer es wat vaker uitzetten om dit te compenseren ;) )

anathema

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm je hebt gelijk denk ik. In de review van fudzilla hebben ze de GTX470 GoldenSample van gainward getest die onder load op 87 graden uitkwam en daarmee dus 6 graden koeler was dan de reference modellen.....93 graden zeg!
Gainward GTX 470 GS’ out-of-the-box temperatures linger around 87°C, which is 6°C lower than on the reference GTX 470. This is clear proof that Gainward did a good job, and that its cooling is clearly superior to Nvidia’s
En hij gebruikt idd behoorlijk wat:
Our entire rig with the GTX 470 GS card cozily sitting inside, consumed maximum 433W in 3D. Additional overclocking pushed the consumption to 524W. 3D consumption is expectedly higher compared to the reference card (395W), since the Golden Sample card is overclocked.
En dan hebben ze het hier over een goed merk met goeie koeling....
Ik geloof dat nVidia zegt dat ze 104graden max mogen zijn.
Bron

Hmmmz....misschien moet je dan toch vrolijker worden van een GTX460, dan maar zonder VRM en mem cooling :)

• anathema
Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:57:

Hmmmz....misschien moet je dan toch vrolijker worden van een GTX460, dan maar zonder VRM en mem cooling :)
Tja, als de kaart er tegen kan dan maakt het maakt het me niet uit hoe warm hij wordt. Mijn GTX480 heb ik gewoon op auto fanspeed staan en dit houdt hem overgeclockt, 800 Mhz/1.10 volt, op zo'n 91C met acceptabel geluid.
Maar goed, of de kaarten daar op lang termijn goed tegenkunnen kun je afvragen (maar dan heb ik deze allang weer verkocht waarschijnlijk ;) )

anathema

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mij wel. Hoe koeler de kaart is, hoe beter dat dat is voor de levensduur van de kaart. Daarbij wordt je systeem sowieso een fractie warmer door zo'n kachel :)

• anathema
Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:36:
mij wel. Hoe koeler de kaart is, hoe beter dat dat is voor de levensduur van de kaart. Daarbij wordt je systeem sowieso een fractie warmer door zo'n kachel :)
Je weet niet in hoeverre dat zo is, als een GPU met 90C het 5 jaar volhoudt en bij 70C 8 jaar maakt het mij al niet meer uit (Nu is ook die 5 jaar bij Nvidia nog een beetje de vraag na het G80 gebeuren...).
Voordeel van zo'n kachel met stock koeling is wel dat de warmte de kast uitgaat. Die alternatieve koelers zullen je systeem allemaal veel meer verwarmen.

anathema

• luckyjan
Op campzone waren we wel blij dat in de bouwkeet waar wij in zaten iemand een GTX480 had.
Als het s'avonds flink ging afkoelen deden we de deur dicht en dan msi kombustor opstarten met de GTX480 en het werd snel weer wat warmer in de bouwkeet :P

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Gisteren mijn GTX 460 1GB van Gigabyte gekregen. F2 bios erop geknald en ff overgeklokt naar 800 MHz. Met Furmark loopt de temp op naar 86 graden. Denk niet dat ik verder dan dat ga. Crysis Warhead loopt wel heerlijk soepel op 1920x1080 op enthusiast met 4x AA :) Kon ik van m'n 4850 crossfire setup niet zeggen.

Koekie?

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste