• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een TS-410 en ben daar erg tevreden over. Met vier 1.5TB schijven in RAID 5 (nog) geen gebrek aan ruimte en hij streamt m'n 1080p HD films perfect naar mijn Popcorn Hour. Helemaal goed :)

Het enige waar ik af en toe een beetje van baal is de performance van Squeezebox Server. Ik weet 't, de TS-410 is een budgetmodelletje, de CPU is de zwakste uit de huidige lijn van Qnap..... Daarom ben ik ook aan het kijken naar de TS-119, met een 1.2GHz CPU tov de 800MHz in de TS-x10 lijn.

De vraag is natuurlijk, zou dit echt veel verschil opleveren? Iemand ervaringen met beide CPU's?

ps. de TS-239 is geen optie, te duur.

Verwijderd

Ik zal er wel vreselijk over heen lezen....

Maar kan je verschillende disk qua grote in een qnap stoppen ?

Dus bv je begint met 4 maal 1 TB en als je dan te kort komt dan vervang je er 1 door bv een 2 TB model ...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Bij Raid gebruik je meestal dezelfde grootte schijven.
Bij JBOD boeit het niet.

Hangt dus van je inrichting af.

Abort, Retry, Quake ???

• Berk73
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:10:
Ik zal er wel vreselijk over heen lezen....

Maar kan je verschillende disk qua grote in een qnap stoppen ?

Dus bv je begint met 4 maal 1 TB en als je dan te kort komt dan vervang je er 1 door bv een 2 TB model ...
Yep dat is geen probleem, zie hier: http://qnap.com/pro_features_RLM.asp

of een beknopte bevestiging:

The storage capacity of a RAID configuration can be expanded by replacing the hard drives with larger ones. All the data will be kept and seamlessly moved to the newly installed hard drives. There is no need to turn off the server during the process.

Edit: al zal het vervangen van 1 van de 4 disks niet zoveel uitmaken als je RAID 5 gebruikt. Alle 1TB disks vervangen door 2TB disks levert pas nieuwe ruimte op.

[ Voor 10% gewijzigd door Berk73 op 29-09-2010 20:26 ]

Verwijderd

Thanks allemaal

Gaat dus een QNAP worden denk de volgende config

Qnap 459 PRO+ in raid 5
4 maal 2TB WD EAS schijven

Wat ga ik er mee doen

1. Opslag foto's , heel veel foto's (ben fotograaf 50% van mijn tijd)
2. Opslag video en streamen van voornamelijk 1080P films naar mijn Mac mini (bedraad)
3. Backup Sources, andere 50% ben ik software Developer

Moet toch goed komen dacht ik zo met de bovenstaande keuze of zijn er betere oplossingen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 20:33 ]

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 08:32
Er zijn nogal wat problemen met deze WD-schijven in QNAP-nassen. Ik weet niet welke uitvoering je op het oog hebt, maar ik zou eerst even op de compatibility-list kijken.

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
Vraagje, ik heb een Qnap TS-410.
Nu wil ik een frimware update doen en op de site staat: "You are strongly recommended to back up all the data before applying this update".

Moet ik nu 6TB backuppen? of kan ik, zonder verlies van data, de firmware update doen?
(er staan alleen movies en muziek op)

• Room42
  • Niet online
Het is een zinnetje ter bewustmaking dat je weet wat je op het spel zet. Meestal gaat het goed, maar ja... je zult net zien.

Ik waag de gok altijd omdat ik het wel jammer zou vinden, maar er staat geen levensbelangrijke data op. Wel foto's maar die zijn ook extern gebackupped.

Je hoeft dus alleen de data te backuppen die je echt niet kwijt wilt maar dat heb je als het goed is al!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Chris03 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:55:
Er zijn nogal wat problemen met deze WD-schijven in QNAP-nassen. Ik weet niet welke uitvoering je op het oog hebt, maar ik zou eerst even op de compatibility-list kijken.
@Chris : Thanks

Inderdaad goed dat je het zegt..

Slik die Enterprise schijven van Hitachi en Seagate kosten gewoon 250+ euries / stuk

Ik neem aan dat het de schijven die in de lijst staan voor SoHo gebruik toch ook meer dan genoeg zijn voor wat ik ermee wil gaan doen ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 08:42 ]

• aZuL2001
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:32:
Wat ga ik er mee doen

1. Opslag foto's , heel veel foto's (ben fotograaf 50% van mijn tijd)
2. Opslag video en streamen van voornamelijk 1080P films naar mijn Mac mini (bedraad)
3. Backup Sources, andere 50% ben ik software Developer
Och, als je daar risico mee wil lopen ....

Alleen jij kunt de waarde van je data bepalen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

@azul2001 :

Kan niet helemaal inschatten wat je met je opmerking bedoelt...

Ik wil juist een goede NAS om mijn data op te storen en Raid voor eerste lijns protectie.
maar ik kan niet echt inschatten of de dubbele prijs van de "enterprise" schijven die ook
daadwerkelijk waard zijn.

Kijk als een schijf failed dan kan ik die vervangen door een nieuwe (juist de veiligheid van Raid5) dus de vraag is waarom zou ik er dan allemaal hele dure schijven in zetten en niet die schijven die bij Qnap onder "soho" staan beschreven ?

Het is niet zo dat er 24/7 5 gebruikers aan de NAS staan te trekken, ik denk dat het meest belastende nog het streamen van HD films zal zijn...

Uiteraard gaat de data ook nog eens naar een externe HD voor de "echte" backup en in de kluis.
Het is niet alleen of er gebruikers staan aan te trekken. SoHO schijven zijn nu eenmaal niet echt gebouwd om 24/7 aan te staan...

Je kan er zo ver in gaan als je wil. Je kan ook thuis een HP StorageWorks gaan zetten met EVA eraan en alles wat je wil..., ik kan me tot op zekere hoogte vinden in azul zijn opmerking.

Ik heb ook maar soho Seagates er in gestoken, maar ik neem daarbovenop wel een backup van mijn NAS op een 1TB WD schijf, aangezien de NAS mijn mainstorage is. Ik bescherm mijn data fysiek op twee manieren, door backups en RAID 5, en ik bescherm in zekere zin ook de versies (weliswaar maar "één versie" terug) door die backupschijf...

Ik kan het ook beter aanpakken door een tweede NAS in de kelder te zetten voor backups en die schijf waar ik backups op maak naar het werk meepakken zodat hij niet thuis ligt als de boel afbrandt... Hoever wil je gaan... :)

En in die zin kan ik me wel vinden in Azul zijn opmerking (alhoewel ze vrij hautain overkomt, nofi Azul), jij alleen kan de waarde van je data bepalen... Als je professioneel bezig bent met data raad ik toch een offsite backupplan aan dmv tapes of online backup...

Verwijderd

Begrijp me goed ik wil gewoon een hele goed NAS + Schijven omdat mijn foto's en Sources mijn inkomstenbronnen zijn..... en in die zin snap ik wel dat je gewoon goed spul moet hebben.

Daarnaast wordt alles ook nog eens op externe schijven gezet.

Maar goed zoals je zelf al aangeeft .. je kan het zo gek maken als jezelf wilt.... vandaar mijn vraag

edit : Je kan natuurlijk ook je NAS pas aanzetten als je die echt nodig hebt of is dat nadelig ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 14:59 ]

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:56:
[...]

edit : Je kan natuurlijk ook je NAS pas aanzetten als je die echt nodig hebt of is dat nadelig ?
Dat is knutselwerk. Ik zou hem dan gewoon aan laten staan. Dan kun je 's nachts ook backups draaien. Zoals ik eerder al schreef: Ik draai nu zeker 10 jaar gewone schijven 24/7 en ik heb slechts enkele crashes gehad, waarvan drie vlak achter elkaar met dezelfde type schijf. Backups zijn altijd nodig, dus daar hoef je de schijf niet op de selecteren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Nu dat was precies mijn insteek...

Neem SOHO schijven in Raid5 dan kun je er altijd 1 vervangen mocht die kapot gaan en dan zal die best eerder kapot gaan dan een "enterprise" schijf die minster 2 maal zo duur is.....

En dan maak ik nog zeer regelmatig een backup op een andere externe HD en die gaat in de kluis bij de bank

Bedankt allemaal...

Morgen gaat de bestelling voor de qNap de deur uit ...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 15:35 ]

• aZuL2001
Het nadeel van een kort antwoord, mensen gaan er uitgebreid over nadenken ;)

Wat ik bedoelde is dat je de waarde van je data imho mee moet nemen in wat je voor je backup uitgeeft.
Sommigen mensen vinden hun email belangrijk om te backuppen, jij noemt foto's en software develop dingen.

Wat is de waarde van je data ?
Hoeveel tijd ben je kwijt om je software opnieuw te schrijven, en je foto's, voor zover mogelijk, opnieuw te maken ?

Ik bestel ijn QNapjes bij een distri incl schijven. Zij leveren een goed doordachte combi.
Ik ben evt meer tijd kwijt met het zoeken of het goedkoper kan, en dat vind ik de moeite niet waard.
Daarnaast levert de distri ook nog uitgebreide support.

Persoonlijk ben ik van mening dat prijzen scherp moeten zijn, maar heeft de "shop mentaliteit" geleid tot dozenschuivers.
Ik wil mijn klanten een goed product leveren, en zelf ook een beetje verdienen. (Bij hardware is dat procentenwerk.)
Dus test ik vrijwel alle producten voordat ik ze mijn klanten adviseer. En met sommige leveranciers weet ik dat ik op hun oordeel kan vertrouwen.
Heb teveel grappen gezien met "koopjes" en het geneuzel wat erbij kwam kijken om het netjes werkend te krijgen. Was per saldo altijd duurder dan gelijk het goed doen.

Om het even met auto's te vergelijken : je gaat geen <insert favourite brand> kopen om dan op zaken als bijv. motorolie te gaan bezuinigen. Pennywise, poundfoolish. ;)

Terug naar de schijven : Ik las ook waarschuwingen van schijven groter dan 1.5 TB. Overleden allemaal binnen korte tijd, ergo data pleite.
Kan een incident geweest zijn, maar zou daar niet aan moeten denken.

Normale schijven zou prima kunnen werken vertelt bijv sjaakduhuuhl. Kan ook een incident zijn.

24/7 schijven voor je backup in een NAS lijkt mij persoonlijk geen verkeerde keuze.
Dingen zijn er niet voor niets.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid schept in mijn gedachtengang ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

@Azul : Wat zijn dan , in jouw ogen en ervaring, de beste combinatie van Qnap en schijven ?

Ik wil graag een goede, snelle maar vooral een betrouwbare NAS en hoef daarbij niet voor een duppie op de eerste rang te zitten..... Liever wat meer investeren in iets goeds dan achteraf spijt hebben van 200 euro die je hebt "bezuinigt".....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 18:17 ]

• Berk73
Berk73 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:04:
Ik heb een TS-410 en ben daar erg tevreden over. Met vier 1.5TB schijven in RAID 5 (nog) geen gebrek aan ruimte en hij streamt m'n 1080p HD films perfect naar mijn Popcorn Hour. Helemaal goed :)

Het enige waar ik af en toe een beetje van baal is de performance van Squeezebox Server. Ik weet 't, de TS-410 is een budgetmodelletje, de CPU is de zwakste uit de huidige lijn van Qnap..... Daarom ben ik ook aan het kijken naar de TS-119, met een 1.2GHz CPU tov de 800MHz in de TS-x10 lijn.

De vraag is natuurlijk, zou dit echt veel verschil opleveren? Iemand ervaringen met beide CPU's?

ps. de TS-239 is geen optie, te duur.
Anyone?

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... Weet iemand of het mogelijk is om muziek ook te streamen wanneer je niet met je LAN verbonden bent maar via internet vanuit school?

• aZuL2001
@Canonuser

2TB SATA 3.5" 24/7 Hitachi. leveren ze. Exacte type weet ik zo niet, maar ik vond de prijs niet zo schokkend.

Ik vraag me wel af of jij daadwerkelijk die 459 Pro+ nodig hebt.
Met een 439, of wellicht zelfs een 419 kun je volgens mij ook uit de voeten. Voldoet in ieder geval aan je lijstje wat je ermee ging doen. Dat is niet zo processor intensief, dus heb je die dualcore nieuwe atom niet voor nodig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
sinds vandaag is er weer een nieuwe update voor de TS-419p ben hem nu aan het updaten (live update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LightStar schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:54:
sinds vandaag is er weer een nieuwe update voor de TS-419p ben hem nu aan het updaten (live update)
Live update :? Waar zit die optie dan (of moet ik niet in de admin kijken)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Live update :? Waar zit die optie dan (of moet ik niet in de admin kijken)?
System administration -> Firmware update -> tabblad Live Update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Room42 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:02:
System administration -> Firmware update -> tabblad Live Update :)
Zit (nog?) niet in firmware 3.2.0 Build 0622T ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
nope,

Ik vermoed dat jij meer een aanhanger bent van: als je huidige firmware bevalt, waarom upgraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien ergens een stap voor stap handleiding voor het instellen van de ddns service op een qnap ts-419p ?ik hbe de volgende handleiding gevolgt. http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=174&t=16024

als ik alleen nu de domein naam ingeef kom ik op de configuratie pagina van mijn router uit , volgens mij moet ik ergens iets met port forwarding doen maar dat lukt niet helemaal .ik heb een wrt320n met dd-wrt firmware.

of is ergens een plugin te vinden zodat je makkelijk de externe website kunt instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
zo te horen is dat geen QNAP gerelateerde vraag.

Als je bent ingelogged op je router kun je het volgende doen:

1. Zet remote WebGui management UIT
browse naar Administration -> Management -> Remote Access -> zet Web Gui Management op Disable
(click save en apply onder aan het scherm)

2. forward poort 80 naar buiten toe
ga naar "NAT/QoS" daar ga je naar het sub-tabblad Portforwarding.
klik ADD en vul het volgende ieder vakje in:
QNAP 80 TCP <QNAP.NAS.IPaddres> 80 <vinkje bij enable
klik save en apply

Dit kun je herhalen voor de overige qnap poorten die je wilt doorzetten. qnap admin pagina is bv poort 8080 enz.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
sl1000 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:29:
nope,

Ik vermoed dat jij meer een aanhanger bent van: als je huidige firmware bevalt, waarom upgraden? :)
Assumption.... ;)

Intusssen bijgewerkt naar 3.3.0 Build 0924T.

Maar zal ook aan model liggen denk ik. Mijn 409 Pro heeft die Live update feature niet iig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:34:
zo te horen is dat geen QNAP gerelateerde vraag.

Als je bent ingelogged op je router kun je het volgende doen:

1. Zet remote WebGui management UIT
browse naar Administration -> Management -> Remote Access -> zet Web Gui Management op Disable
(click save en apply onder aan het scherm)

2. forward poort 80 naar buiten toe
ga naar "NAT/QoS" daar ga je naar het sub-tabblad Portforwarding.
klik ADD en vul het volgende ieder vakje in:
QNAP 80 TCP <QNAP.NAS.IPaddres> 80 <vinkje bij enable
klik save en apply

Dit kun je herhalen voor de overige qnap poorten die je wilt doorzetten. qnap admin pagina is bv poort 8080 enz.

succes!
heel hartelijk dank voor je bericht , ik heb het precies gedaan zoals je hierboven vermeld. als ik nu probeer te verbinden krijg ik een pagina te zien van Webserver setup guide, Het lijkt mij dat ik eigenlijk op de pagina uit moet komen waarop alle blokken staan als administratie en webserver etc .

doe ik dan toch nog iets verkeerd volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dat is poort 8080, je huidige webserver gooit je door naar 8080 omdat je die niet gebruikt, ik kreeg al zo'n vermoeden dat je dat eigenlijk wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kun je me vertellen wat ik nu precies moet doen of kan doen ?

als ik namelijk via qnap finder naar de configuratie pagina ga dan gaat hij ook naar poort 8080 , tenminste de link is http://192.168.1.135:8080...ml/login.html?3.3.3.0928T

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
als je vanaf het internet bij de admin pagina van je qnap wilt kun je poort 8080 forwarden volgens de handleiding die ik hierboven gepost heb.

aangezien je dyndns gebruikt, heb je een een dyndns adres voor je qnap, na het forwarden kun je vanaf het internet naar http://<dyn.dns.adres.com>:8080 browsen en je komt dan op de adminpagina van je qnap terecht.

maar nogmaals het gaat een beetje ver om in een nas-topic een complete handleiding netwerken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap dat het een beetje ver gaat om hier een handleiding te plaaten heb je helemaal gelijk in .
wat ik wel vreemd vind van qnap is het volgende :

je koop een nas van 465 euro en er zit niet standaard een stukje software in om even een domein adresje aan te maken waarmee je je nas extern kan bereiken .
ik heb hier een budget xtreamer pro , daar zit het standaard in . daarom dacht ik dat zal in een duurdere qnap toch ook wel zitten , ik heb ook al zitten zoeken of ik door middel van een plugin het er in kan krijgen maar ook dat is niet te vinden .
Ik begin al langzaam te balen dat ik niet voor een synology heb gekozen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dyndns registratie zit er wel degelijk in, je moet alleen je router even vertellen wat hij moet doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:29:
wat ik wel vreemd vind van qnap is het volgende :
Kom op zeg.
Ligt niet aan je QNap, ligt aan je router instellingen. Of aan degene die de router beheert ;)

Je kunt een Rolls Royce kopen en op je oprit zetten, maar dan nog zul je je rijbewijs moeten halen.

Als je of hier op GoT, of via Google even wat zoekt op portforwarding, dan begrijp je het issue en kun je er verder mee.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met ^^

Start hier even een nieuw topic over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik ben van plan om een Qnap nas te kopen. Om gewoon bestanden op te slaan maar ook om dvd/mkv bestanden te streamen naar mijn ps3.
Nu stream ik mijn video bestanden via de pc met ps3 Media Server naar mijn ps3. Hier moet ik aangeven welke subtitels ik wil meesturen.
Zoals ik begrijp staat standaard TwonkyMedia server op de Qnap nas om video te streamen. Maar weet iemand hoe het zit met subtitels met TwonkyMedia server naar de ps3? Kan je daar ook aangeven welke subtitels er mee gestreamd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dus is het een Twonkymedia vraag. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
er is voor zover ik weet een aparte qpkg voor het streamen naar de ps3. werkt in dat geval beter dan twonky.
neus even op het engelse forum in de qpkg sectie hij zou voor zover ik weet tussen de beta's moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Weet iemand het antwoord op de volgende vraag...?

Ik wil graag me muziek streamen via het internet naar school bijvoorbeeld... Thuis wanneer ik via LAN ben verbonden verschijnt de itunesservice direct in Rythmbox (Ubuntu muziekplayer). Nu schijnt iTunes dit allemaal te doen m.b.v. het daap protocol. In de eigenschappen van een liedje staat bij Rythmbox de daap link dit is in mijn geval voor ieder liedje: "daap://10.0.0.2:3689/databases/1/items?session-id=1". Nu dacht ik dus ok wanneer ik het via internet wil benaderen dan verander ik gewoon 10.0.0.2 in mijn IP adres en forward de poort goed.

Helaas werkt dat dus niet... Iemand enig idee hoe dit wel werkt of hoe ik de juiste daap link kan zien te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoezo 'werkt' dit niet? Komt je server niet automagisch in Rythmbox? Of zie je hem wel maar lukt het niet om muziek te streamen?

Anyway, de QNAP heeft andere oplossingen om muziek te streamen over internet. Zoek (even) en gij zult vinden, mijn vriend. En beperk je daarbij niet tot GoT ;)

PS: Je dacht, ik probeer het gewoon opnieuw? >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 07-10-2010 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 03:38:
Hoezo 'werkt' dit niet? Komt je server niet automagisch in Rythmbox? Of zie je hem wel maar lukt het niet om muziek te streamen?

Anyway, de QNAP heeft andere oplossingen om muziek te streamen over internet. Zoek (even) en gij zult vinden, mijn vriend. En beperk je daarbij niet tot GoT ;)

PS: Je dacht, ik probeer het gewoon opnieuw? >:)
Hahahaha ;) ja ik kwam en kom er maar niet uit... Wat ook raar is is dat ik vanuit school niet via http://<ip>:8080 kan inloggen op me server... Ik kan wel de ftp benaderen maar de homepage niet... Als ik dan thuis zit en ik typ dan http://<ip>:8080 in dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open er een nieuw topic voor ;) en doe je portforwards eens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
school zal wel firewalls gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Heb het probleem gevonden. Het lag eraan omdat ik daap://<ip>:<port> steeds gebruikte... Hij wou echter alleen het <ip>:<port> hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:09
Ik heb zo net een Qnap ts-410 gekocht en ik moet nog een set harde schrijven halen. Wat ik me af vroeg is of de snelheden van de hardeschrijven veel uitmaken? Ligt het stroomverbruik hoger bij harde schrijven met 7200 rpm ten opzicht van harde schrijven met 5400 rpm? Welke harde schrijven zijn het meest geschikt voor de qnap ts-410?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Plan de Qnap 439 pro II aan te schaffen, nu heb ik in voorgaande pagina's gelezen dat dit werkend is met de squeezebox. Nu ben ik in het bezit van Sonos welke momenteel nog van de Buffalo nas zijn muziek haalt, heeft iemand hier ervaring met Sonos icm Qnap of dit vlekkeloos werkt?
En zoals vele voorgangers twijfel ik ook nog aan de keuze voor de harde schijven. Waarom een schijf nemen van 250 euro terwijl Qnap ook schijven adviseert van 100 euro. Of gaat Qnap er van uit dat de nas bij de goedkoopste schijven elke dag wordt uitgeschakeld wanneer deze niet wordt gebruikt.
Wat houd het Wake on LAN precies in, gaat de nas volledig uit/stoppen de schijven? Of is dit een energiebesparingsstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Ik word er een beetje simpel van. Op internet het een en ander opgezocht en gevonden dat je via deltacopy in theory een backup van je windows box kunt maken op de qnap. Alles ingesteld ( allow remote server to backup ook aan ) en deltacopy geïnstalleerd op mijn windows 7 machine om te testen. Nu probeer ik via deltacopy te connecten naar mijn server dus geef netjes het ip in ( 192.168.1.8 ) en de authenticatie gegevens. Maar deltacopy client blijft helaas hangen en ik moet deze handmatic killen.

Anders om dus via een replication job op de server naar een deltacopy server is het wel mogelijk om te connecten maar ik krijg geen virtual directories te zien en als ik de job uit probeer te voeren failed deze omdat hij , na wat zoek werk, de virtual directory niet kan vinden?

Iemand ervaring met Deltacopy en qnap<>windows?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Webgnome schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:48:
Ik word er een beetje simpel van. Op internet het een en ander opgezocht en gevonden dat je via deltacopy in theory een backup van je windows box kunt maken op de qnap. Alles ingesteld ( allow remote server to backup ook aan ) en deltacopy geïnstalleerd op mijn windows 7 machine om te testen. Nu probeer ik via deltacopy te connecten naar mijn server dus geef netjes het ip in ( 192.168.1.8 ) en de authenticatie gegevens. Maar deltacopy client blijft helaas hangen en ik moet deze handmatic killen.

Anders om dus via een replication job op de server naar een deltacopy server is het wel mogelijk om te connecten maar ik krijg geen virtual directories te zien en als ik de job uit probeer te voeren failed deze omdat hij , na wat zoek werk, de virtual directory niet kan vinden?

Iemand ervaring met Deltacopy en qnap<>windows?
Waarom gebruik je niet de ingebouwde back-up mogelijkheid van Windows 7? Ik heb een folder aangemaakt op me NAS en Windows 7 maakt om de zoveel tijd een backup. Wanneer me laptop crasht laad ik de DVD van Windows 7 en doe ik een herstel over het netwerk.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Monkeydancer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:31:
Ik heb zo net een Qnap ts-410 gekocht en ik moet nog een set harde schrijven halen. Wat ik me af vroeg is of de snelheden van de hardeschrijven veel uitmaken? Ligt het stroomverbruik hoger bij harde schrijven met 7200 rpm ten opzicht van harde schrijven met 5400 rpm? Welke harde schrijven zijn het meest geschikt voor de qnap ts-410?
Ik heb vier schijven gekocht van Samsung die op 5400rpm lopen. Dit is meer dan snel zat voor de TS-410 en het voordeel is dat de 5400RPM schijven minder geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:14:
Ik ben van Plan de Qnap 439 pro II aan te schaffen, nu heb ik in voorgaande pagina's gelezen dat dit werkend is met de squeezebox. Nu ben ik in het bezit van Sonos welke momenteel nog van de Buffalo nas zijn muziek haalt, heeft iemand hier ervaring met Sonos icm Qnap of dit vlekkeloos werkt?
En zoals vele voorgangers twijfel ik ook nog aan de keuze voor de harde schijven. Waarom een schijf nemen van 250 euro terwijl Qnap ook schijven adviseert van 100 euro. Of gaat Qnap er van uit dat de nas bij de goedkoopste schijven elke dag wordt uitgeschakeld wanneer deze niet wordt gebruikt.
Wat houd het Wake on LAN precies in, gaat de nas volledig uit/stoppen de schijven? Of is dit een energiebesparingsstand.
De schijven van 100 euro zijn ook goed en kunnen prima gebruikt worden. De schijven van 250+ zijn voor "enterprise" doeleinden. Deze hebben een langere garantie en zouden beter zijn, ik heb echter mijn twijfels of ze echt beter zijn dan de normale schijven.

Ik zou gewoon gaan voor schijven die op de lijst van Qnap staan en binnen je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik heb een Qnap TS-410 maar ik kom maar niet uit wat voor IP Camera ik moet kiezen.

Wat ik wil is heel erg simpel: goede kwaliteit beeld voor onder de 175,-.

Motion detection zou geweldig zijn maar dingen als het bewegen van de camera op afstand hoeft van mij niet (als het erin zit leuk).

Wie ow wie heeft ervaring/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:43
Mentox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Waarom gebruik je niet de ingebouwde back-up mogelijkheid van Windows 7? Ik heb een folder aangemaakt op me NAS en Windows 7 maakt om de zoveel tijd een backup. Wanneer me laptop crasht laad ik de DVD van Windows 7 en doe ik een herstel over het netwerk.
Daar had ik nog niet naar gekeken eerlijk gezegd meteen met deze functionaliteit aan de slag gegaan. De vraag is echter niet waarom ik het niet gebruik de vraag is waarom dat deltacopy niet werkt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Webgnome schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Daar had ik nog niet naar gekeken eerlijk gezegd meteen met deze functionaliteit aan de slag gegaan. De vraag is echter niet waarom ik het niet gebruik de vraag is waarom dat deltacopy niet werkt?
Geef je het volledige pad op of enkel het IP? Ik heb geen ervaring met Deltacopy maar het kan zijn dat het in de root van je NAS terecht komt waar het geen schrijf rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Webgnome schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Is het dit stukje software: http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DisplayFAQ.do?fid=19

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat de bestanden op je NAS bereikbaar zijn als je deze NAS uitvoert met green schijven? Ben van plan de 439 pro II aan te schaffen, heeft deze ook een slaapstand waar deze uit moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:35:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat de bestanden op je NAS bereikbaar zijn als je deze NAS uitvoert met green schijven? Ben van plan de 439 pro II aan te schaffen, heeft deze ook een slaapstand waar deze uit moet komen?
uhm direct... en vanuit slaapstand max 10sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer valt deze in slaapstand en valt dit in te stellen dat deze tevens niet in slaapstand valt of is dit niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:13:
Wanneer valt deze in slaapstand en valt dit in te stellen dat deze tevens niet in slaapstand valt of is dit niet aan te raden?
is in te stellen van 5 min tot een uur, zelf heb ik deze functie compleet uitstaan gezien ik een website host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een eigen NAS; de QNAP TS 110.
Ergens in de komende vakantie wou ik hem aan internet gaan hangen, maar ik wil dan wel een IP block voor alles buiten West Europa (Oost-europa/ergens anders kom ik niet echt geregeld...).
Ik kan natuurlijk security op high zetten, en alleen de West Europese IP adressen in de lijst zetten, maar als ik op internet daarnaar zoek vind ik nogal versnipperde fragmentjes van het IP-bereik. Klopt dat? Ik dacht namelijk dat NL bv alle 192.x.x.x had, en Belgie 123.x.x.x (puur voorbeeldje, ik weet dat het niet klopt).

Verder vind ik het (tot nu toe iig) een heerlijk werkend systeem; lekker stil, een BAK extra ruimte en een heerlijke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:00:
Ik heb net een eigen NAS; de QNAP TS 110.
Ergens in de komende vakantie wou ik hem aan internet gaan hangen, maar ik wil dan wel een IP block voor alles buiten West Europa (Oost-europa/ergens anders kom ik niet echt geregeld...).
Ik kan natuurlijk security op high zetten, en alleen de West Europese IP adressen in de lijst zetten, maar als ik op internet daarnaar zoek vind ik nogal versnipperde fragmentjes van het IP-bereik. Klopt dat? Ik dacht namelijk dat NL bv alle 192.x.x.x had, en Belgie 123.x.x.x (puur voorbeeldje, ik weet dat het niet klopt).

Verder vind ik het (tot nu toe iig) een heerlijk werkend systeem; lekker stil, een BAK extra ruimte en een heerlijke interface.
uhm dat laatste stukje klopt niet, 192.xxx.xxx.xxx zijn eigen adressen (bedoelt voor thuisnetwerken net zoals de 172. en de 10. reeks) thuis heb ik momenteel een 82.x.x.x adres en toen ik nog xs4all had een 80.x.x.x adres.

dus om alleen de nederlandse adressen erin te krijgen ben je nog wel even bezig.

Edit: zie nu dat je het als voorbeeld had staan |:(

[ Voor 2% gewijzigd door LightStar op 18-10-2010 07:26 . Reden: damn tis nog te vroeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

EDIT: sorry, wrong topic :D
Gepost in het NAS overzichts topic 8)

[ Voor 93% gewijzigd door DRuw op 18-10-2010 14:53 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightStar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:24:
[...]
Edit: zie nu dat je het als voorbeeld had staan |:(
hmm, weet iemand nog een andere (betere) oplossing om alleen de NAS alleen toegankelijk te maken voor mensen in de buurt (aka ik en ik op vakantie + familie leden) en dus niet voor een willekeurige Braziliaan/Rus enz.?
Alvast bedankt!
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Help! (kleine noodkreet...)

Van het weekend vroeg de NAS uitzichzelf om een firmware update te doen. In het verleden al vaker goed gegaan maar nu schijnbaar niet. Bij 10% blijft hij hangen. Na een paar uur toch de NAS uit moeten zetten en opnieuw gestart. Dat ging zonder problemen dus ik was blij.
Alleen... ik kan niet meer geheel bij de data komen...

De NAS is te vinden met de Finder maar kan geen Netwerkverbinding maken. De pc en/of laptop lopen dan vast. Wel is het mogelijk om via de interface in te loggen maar als ik daar kies voor webbrowser gebeurd er ook niks. Ik zie de mappen op de NAS wel maar als ik ze wil openen blijft het laden. Ook geen optie dus.

Het lijkt erop dat er met de firmware iets fout gegaan is. Kan wel in het bestuur komen maar als ik daar een nieuwe firmwareupdate wil doen blijft hij ook hangen.

Is het mogelijk om de firmware te flashen of terug naar de fabrieksinstellingen zonder de data te verwijderen? Of op een andere manier bij de data te komen?

Ik weet dat het sumier en kort beschreven is: meer info uiteraard op verzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik neem maar aan dat je op >>>> http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=11&t=31314 heb rondgesnuffeld. Ik las wat mogelijke oplossingen.

offtopic:
Ik moest eerst nog zoeken welke QNAP je hebt, een TS-410 naar het blijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 18-10-2010 23:38 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Duh... niet eens aangegeven... en ik dacht nog zo: niet vergeten!

Nog niet gekeken, morgen even doen: nu heb ik opeens WEL toegang dus ga eerst even de data eraf halen. Toch vreemd. Moet zeggen dat de TS-410 vaak problemen geeft... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Krijg het probleem niet opgelost. Ik kan via de finder bij de data komen en na een paar minuten is de share niet opgelost. Het lijkt wel of er ergens een conflict zit maar ik weet niet waar. Inloggen op de NAS is nog steeds mogelijk maar kan niet bij de bestanden... weet niet welke stap ik nu het beste kan nemen? Eerste prioriteit is de data behouden maar hoe...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Data behouden = absoluut geen aktiviteit op de schijven uitvoeren.

Je zou eens kunnen kijken of je de upgrade van de firmware anders dan via de webbrowser kunt uitvoeren zoals op het forum wordt gezegd. Ik las nog wel wat andere mogelijke oplossingen maar die kun je zelf ook vinden. Meen dat ook de QNAP van het netwerk moet worden gekoppeld. Ik heb momenteel geen QNAP om wat dan ook te testen voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 19-10-2010 20:12 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik heb een QNAP TS-410 en het apparaat is geweldig (een beetje traag maar dat wist ik voordat ik het kocht).

In de NAS heb ik vier 1.5TB schijven (RAID5) en daarnaast heb ik een werkstation met 3TB opslag en ook 3TB opslag in een ander pand. Tussen de NAS en het werkstation heb ik een gigabit lijn en naar de opslag in het andere pand ligt een lijn van 1Mbit.

Op het werkstation heb ik allway Sunc geïnstalleerd en hiermee synchroniseer ik de data tussen mijn NAS en me werkstation. Dit werkt geweldig en is zeer snel (500Mbps). Vanaf mijn werkstation synchroniseer ik de data naar de externe opslag. Dit gaat goed als ik het iedere dag doe want dan valt de hoeveelheid data mee.

Ik denk dat mijn back-up systeem robuust en veilig genoeg is maar ik twijfel of ik niet beter af ben met RAID0 op me NAS.
1. RAID0 geeft me 1.5TB extra ruimte die ik kan gebruiken voor me downloads/cache/niet belangrijke bestanden. Deze folders worden niet gesynchroniseerd.
2. Snelheid, RAID5 vergt meer CPU kracht. Zal ik enige winst behalen als ik voor RAID0 ga?
3. Herstel proces, het is al paar keer gebeurd dat ik me NAS om zeep heb geholpen (mijn eigen fout). Ik moet dan de RAID5 opnieuw bouwen en dit duurt een dag. Ik weet niet hoe snel het bouwen van RAID0 is maar als dit minder dan een uur is dan is het misschien de moeite waard. Het kopiëren van 3TB kost zo`n 10~12 uur. Dan ben ik slechts ~12 uur kwijt i.p.v. 24 uur voor het bouwen + 10~12 uur voor het kopiëren.

Elk advies of commentaar is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Krijgt iemand de nieuwe firmware gedownload??? http://www.qnap.com/downl...1&p_mn=134&ct_name=Latest voor de QNAP TS-410? Bij mij start de download maar hij haalt geen enkele mb binnen... ook niet via de auto-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dacht begrepen te hebben dat de Amerikaanse ftp server plat lag.
Dan zal de Taiwanese het wel extra druk hebben.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ik update hem wel als ik problemen begin te krijgen heb deze firmware nu 21 dagen draaien zonder problemen dus heb er niet zo'n haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 12:27
Ik wil de pricewatch: QNAP TS-210 Turbo NAS gebruiken om binnen een domein back-up te maken van Hyper-V servers. Verder hoeft hij niet veel spannends te doen. Gaat dit lukken? Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40

murphsy

Product Monkey

LightStar schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:32:
[...]

is in te stellen van 5 min tot een uur, zelf heb ik deze functie compleet uitstaan gezien ik een website host.
Owh? Je host een website? :) En hoe bevalt dat?

Kan je wat vertellen over wat voor verkeer aantallen soepel gaat, welk internet abo je hebt en hoe snel je site inlaadt? Is het ingewikkeld om in te stellen?

Een thuisoplossing voor een kleine site heb ikzelf wel interesse bij en ik twijfel tussen de Synology DS210J of een Qnap oplossing. Alleen over het hosten vind ik weinig - blijkbaar zijn er niet veel mensen die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen in het bezit van de QNAP 439 pro II met 4x WD FASS2001 2TB schijven. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om via de livebox een FTP op te zetten, heb hier uiteraard al naar gezocht. Livebox heeft 192.168.1.1, linksys router 192.168.1.10/192.168.2.1, NAS 192.168.2.11. Port 21 forward staat aan, maar moet je dit doen naar 1.10 of naar 2.11?
Heeft er verder ook iemand ervaring met de Buffalo USB schijven. Hier wil ik mijn backup op maken, maar deze wordt niet herkend door de QNAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
Simkin schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:14:
Ik ben van plan om mijn 509 pro up te graden en ben me aan het inlezen. Kan iemand mij vertellen of de volgende gegevens kloppen?

CPU
[...]

MEMORY
[...]

COOLER
[...]

Als geheugen ben ik van plan om de Kingston HyperX KHX5300S2LLK2/4G modules te kopen, voor de CPU de Intel pentium Dual-Core E6700 chip en de Zalman VF2000 koeler te kopen.

Ervaringen en tips mbt upgraden en aanschaf componenten hoor ik ook graag!
Sorry dat ik wat laat ben Simkin,

Ik ben ook een tevreden eigenaar van een 509pro.
Recent een hardware error op 1 van mijn SATA poorten gehad waardoor
hij 3 weken naar engeland moest. Toen hij terug was had ik een nieuw revisie
moederbord. (Als je hem open maakt heeft deze 7 SATA poorten ipv 5)
Met dank aan de geweldige support van http://Mobile-Harddisk.nl
Hierdoor kun je er vrijwel elke Intel C2D CPU inzetten van de E7xxx serie of eerder (45nm 1066mhz).
Al de informatie die je moet weten ga je hier vinden maar dat wist je waarschijnlijk al 8)
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=97&t=10638
Ik hoop aankomend weekend de hardware te ontvangen om dit uit te voeren.
Heb er ook gelijk maar een USB UPS van APC bij besteld om het compleet te maken.
In de toekomst wellicht 5 * 3TB schijven erin en ik ben de eerst komende 10 jaar onder de pannen...
Ik heb ook gezien dat de nieuwe firmware een "internet mediaspeler" toevoegt.
Ik heb dit al een lange tijd draaien en werkt stukken mooier dan wat Qnap te bieden heeft.
http://ampache.org/
De demo -> http://ampache.org/demo/login.php
Er zijn meedere themes te verkrijgen en de demo is inderdaad een beetje saai.
http://ampache.org/themes/
Werkt ook op je smartphone ala Iphone og Andoid clone.
Helaas nog niet de SQL zoekfunctie maar dat gaat wel komen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Al een tijdje ben ik op zoek naar een NAS. In eerste instantie is mijn oog gevallen op een Qnap en dan met name de TS-459 pro.

Ondanks zijn vele features en hoge snelheid, vind ik de aanschafprijs redelijk aan de hoge kant. Waarom niet zelf een NAS bouwen rondom een Intel Atom 525 cpu en openfiler? Scheelt al snel de helft in prijs.

Qnap maakt mooie producten, maar is zelfbouw niet veel interessanter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Picaroon schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:57:
Qnap maakt mooie producten, maar is zelfbouw niet veel interessanter?
Kijk eens in Complete Systemen & Laptops. Staan diverse interessante topics.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Tnx, maar ben meer geïnteresseerd waarom men een duur kant en klaar systeem koopt dan zelfbouw... voor hetzelfde geld is een Qnap echt wel zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
murphsy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:40:
[...]

Owh? Je host een website? :) En hoe bevalt dat?

Kan je wat vertellen over wat voor verkeer aantallen soepel gaat, welk internet abo je hebt en hoe snel je site inlaadt? Is het ingewikkeld om in te stellen?
Prima !, is per maand verschillend gezien wij een Cattery hebben runt daar een .com site op als spiegel van de .nl

Internet Ziggo alles in 1 Extra 120/10 en instellen doe je op de nas met 1 druk op de knop ! het enige wat je zelf dan nog moet doen is in je router een poort forwarden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht hebben mensen hier ervaring mee...

Ik heb mn QNAP in domein X hangen en mensen die inloggen op domein X krijgen ook netjes toegang tot shares en mappen waar zij recht toe hebben...

Nou heb ik ook een aantal mappen die ik volledig open wil zetten (readonly uiteindelijk), maar ik moet ergens beginnen... Echter zodra users uit domein Y (of Z) die public folder proberen te benaderen, moeten zij inloggen. Alleen accounts uit domein X worden dan toegelaten.

Iemand een idee hoe ik dat moet regelen. Trusting e.d. ben ik wel in thuis, alleen heb ik geen flauw idee hoe dat te doen met QNAP. Zoeken levert alleen maar artikelen op mbt trusting in Windows, maar daar wordt geen woord gerept over QNAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpt het niet als je een trust legt in je domein zelf en dan die users toevoegd uit AD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
als hij helemaal open moet zijn, dan is een trust toch niet perse noodzakelijk?
is het niet een kwestie van simpelweg guest access openzetten op de shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
BtM909 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:48:
Wellicht hebben mensen hier ervaring mee...

Ik heb mn QNAP in domein X hangen en mensen die inloggen op domein X krijgen ook netjes toegang tot shares en mappen waar zij recht toe hebben...

Nou heb ik ook een aantal mappen die ik volledig open wil zetten (readonly uiteindelijk), maar ik moet ergens beginnen... Echter zodra users uit domein Y (of Z) die public folder proberen te benaderen, moeten zij inloggen. Alleen accounts uit domein X worden dan toegelaten.

Iemand een idee hoe ik dat moet regelen. Trusting e.d. ben ik wel in thuis, alleen heb ik geen flauw idee hoe dat te doen met QNAP. Zoeken levert alleen maar artikelen op mbt trusting in Windows, maar daar wordt geen woord gerept over QNAP.
Kun je de share niet simpelweg openzetten met een vinkje bij Evryone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan wat hij met everyone verstaat. Ik versta daar onder "authenticated users", je wilt namelijk niet dat een externe consultant lekker in de documenten zit te neuzen. (tenzij hij ook een domeinaccount heeft) als hij op je netwerk inplugt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:11:
Data behouden = absoluut geen aktiviteit op de schijven uitvoeren.

Je zou eens kunnen kijken of je de upgrade van de firmware anders dan via de webbrowser kunt uitvoeren zoals op het forum wordt gezegd. Ik las nog wel wat andere mogelijke oplossingen maar die kun je zelf ook vinden. Meen dat ook de QNAP van het netwerk moet worden gekoppeld. Ik heb momenteel geen QNAP om wat dan ook te testen voor je.
Zo... even een terugkoppeling is wel netjes vindt ik zo. Door drukte en dingen die veel belangrijker zijn dan computers en data (ja, het bestaat :) ) pas vorige week met mijn NAS aan de slag kunnen gaan. Al die tijd heeft hij wel uitgestaan.

Maar... de data is eraf! Eraf en op een externe hdd gelukkig!
Op een gegeven moment was het toch weer mogelijk de NAS te benaderen en dus meteen aan de slag gegaan. Probleem lijkt inderdaad veroorzaakt door de firmware (lekker dan). Gelukkig is er geen schade (als in data-loss) op dit moment.

Uiteraard wil ik de NAS wel blijven gebruiken. Ga hem toch maar weer naar fabrieksinstellingen terug zetten en van vooraf aan beginnen. En hopen dat het goed blijft gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Heb je een call gemaakt naar QNap support ?
Of de partij waar je hem gekocht hebt ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hemiparo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:52:
[...]
Zo... even een terugkoppeling is wel netjes vindt ik zo.

Maar... de data is eraf! Eraf en op een externe hdd gelukkig!
Mooi zo. :)

Maar om mijn reactie iets meer inhoud te geven, nieuwe firmware installeren is niet altijd nodig. Onder het motto "if it ain't broken, don't fix it" valt ook het upgraden van de firmware. Het is wel altijd handig om te kijken wat de upgrade gaat doen en wat er wordt aangepast. Is dat voor jou niet van toepassing sla je de upgrade gewoon over.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het instellen van mijn Qnap 439 pro II krijg ik nog steeds een foutmelding wanneer ik via ftp wil inloggen.
De volgende melding krijg ik te zie:

Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.

Details:
200Type set to A
227 Entering Passive Mode (192,168,1,10,218,242)

Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud?

Gebruikersnaam en wachtwoord moet worden invoerd, ik kom dus wel in de nas uit. In de log van de router zie ik de FTP verbinding wel staan, in de nas niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:48:
Na het instellen van mijn Qnap 439 pro II krijg ik nog steeds een foutmelding wanneer ik via ftp wil inloggen.
De volgende melding krijg ik te zie:

[...]
Welke FTP client gebruik je? Probeer Filezilla eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:41:
[...]

Mooi zo. :)

Maar om mijn reactie iets meer inhoud te geven, nieuwe firmware installeren is niet altijd nodig. Onder het motto "if it ain't broken, don't fix it" valt ook het upgraden van de firmware. Het is wel altijd handig om te kijken wat de upgrade gaat doen en wat er wordt aangepast. Is dat voor jou niet van toepassing sla je de upgrade gewoon over.
Heel erg waar... sterker nog... doe ik eigenlijk ook nooit zomaar. Dus: nooit van je eigen geloof aftappen... wordt meteen afgestraft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HyperBart schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:17:
Helpt het niet als je een trust legt in je domein zelf en dan die users toevoegd uit AD ?
Trust lijkt me een beetje teveel van 't goede... Het zijn natuurlijk veel meer domeinen
sl1000 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:22:
als hij helemaal open moet zijn, dan is een trust toch niet perse noodzakelijk?
is het niet een kwestie van simpelweg guest access openzetten op de shares?
Guest access openzetten maakt geen verschil.
LightStar schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:02:
[...]

Kun je de share niet simpelweg openzetten met een vinkje bij Evryone ?
Dat heb ik dus gedaan (via access control en niet via NFS rechten), maar dat levert geen gewenst resultaat op :S

Een nieuwe share aanmaken doet 't wel wel goed. Het gaat in dit geval om een bestaande share. Heb naar de rechten, in de webadmin, gekeken, maar zie dus geen verschil.
HyperBart schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:25:
Ligt er aan wat hij met everyone verstaat. Ik versta daar onder "authenticated users", je wilt namelijk niet dat een externe consultant lekker in de documenten zit te neuzen. (tenzij hij ook een domeinaccount heeft) als hij op je netwerk inplugt...
Klopt authenticated zou beter zijn, ware het niet dat ik die niet kan toevoegen (althans: niet kan vinden om toe te voegen :))

Ik ga wel ff verder neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:16:
[...]

Welke FTP client gebruik je? Probeer Filezilla eens?
Er is toch een FTP server ingebouwd, moet je hiervoor extra software installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:30:
[...]

Er is toch een FTP server ingebouwd, moet je hiervoor extra software installeren?
Ja, maar voor een server heb je ook een client nodig, huh? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
QNAP heeft gisteren v3.3.5 Build1105 uitgebracht.
[What's New?]
- none

[Enhancements]
- Modified the tab color on the web administration interface.
- [Live update] GUI enhancement; added a confirmation dialog for the live update feature.

[Major Bug Fixes]
- [Amazon S3] Fixed errors of large files transfer to Amazon S3.

[Known Issues]
- [Surveillance Station] Y-CAM Generic V2 will be disconnected when selecting the channel in Live View page.
Niks relevants voor mij dus ik sla deze over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Voor de liefhebbers: Ik heb weer een nieuw QPKG gemaakt van de laatste dropbox X86 client.
http://forum.qnap.com/vie...t=25529&start=120#p159721

Verwijderd

Wil binnenkort ook een NAS kopen, de keus zou eventueel een QNAP ts-419p kunnen zijn.
Nu heb ik in een lokale PC een (QNAP compatible seagate ST32000542AS) HD met data erop.
Kan ik deze zonder verlies van data in de NAS prikken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 16:55 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.