Ik ga op vakantie en neem mee....
Locatie: vliegen op Venetië, opstappen op Cruise schuitje en dan Bari, Corfu, Mykonos, Santorini, Dubrovnik en dagje zee en terug via Venetië (eigenlijk alleen aankomst en eindig haven).
Sowieso de Nikon 1 J1 en 5DII body mee, maar dan de rest.
Tas: Thinktank retrospective valt af met bijna 1,6kg, handig voor vliegveld enzo maar te groot om mee te zeulen en zoals al gezegd is zelf relatief zwaar.
Domke F5-XZ met maar 750gr. Onopvallend, klein maar alleen plek voor 5D+lens en eventueel een tweede lens/Nikon 1 en drinken (of drinken skippen maar ik zweet vrij veel...:( ).
Crumpler PrettyBoy backpack met 800~850gr, wel wat opvallend (zwart-oranje streep), wel rugtas dus hoger draagcomfort maar daardoor zweet je je rot op je rug. Kan genoeg in qua gear en daypack gedeelte.
Hoef geen hele dagen te zeulen maar toch een dubio of ik de Crumpler of Domke zal meenemen.
Glaswerk:
Canon 17-40/4. Wel iets zwaarder maar mooi groothoek, fijn met een pola erop.
Tamron 28-75. Licht, allround bereik maar mis vooral de groothoek.
Canon 70/200/4. Gebruik ik weinig maar misschien handig om vanaf het schip plaatjes te schieten van eilandjes/kusten/Venetië/zeedieren ? Wel weer groot ding...
Sigma 35/1.4. Zwaar, geniaal ding maarja zoomt niet he
Dus ja, alle vier meenemen is weer flink gezeul, flitser laat ik sowieso thuis. Wel neem ik een Joby Gorillapod mee en denk ND110 filter en remote (eventueel mobiel als remote).
Dus ja wat is wijsheid, kan ik groothoek missen en is 28mm wijd genoeg kan de 17/40 thuisblijven. Is 75mm lang genoeg kan de 70-200 thuis blijven. Is 2.8 genoeg kan de Sigma thuis blijven.
Als je iets niet (mee) hebt moet je je behelpen met wat je wel hebt, maarja nu kan ik nog kiezen. wat is wijsheid op een Cruise, iemand ervaring mee ?