vrijwel alle tests passed... alleen nog een long dst test maar die blijft hangen of duurt erg lang..
iemand enig idee wat de oorzaak anders zou kunnen zijn...
iemand enig idee wat de oorzaak anders zou kunnen zijn...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Precies. Mijn vader had een nieuwe harde schijf nodig voor in de pc (vorige had het begeven).Mx. Alba schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:49:
Nou isman, wat minder mag inderdaad best wel. Sebazzz heeft zeker een punt, in een desktopsysteem is, vooral voor een doorgewinterde tweaker, een oplossing met een SSD voor het systeem en de applicaties, en een gewone harde schijf voor de data, de beste oplossing. Want daar is ruimte voor twee drives. In een laptop niet... Dus als je voor een laptop een SSD te klein of te duur vindt, is een hybride de oplossing.
Ook voor de gemiddelde Jan Doedel die gewoon wat meer performance wil zonder gedoe en voor een redelijke prijs, is een hybride schijf ook in een desktop een mooie oplossing... Maar op dit forum zitten meestal niet de gemiddelde Jan Doedels, maar de doorgewinterde tweakers
Welke firmware heeft je Momentus? Seagate heeft namelijk versie SD24 uitgebracht en hoewel Seagate niet heeft aangegeven welke problemen deze firmware oplost, bevestigen velen op het Seagate forum dat het probleem dat je beschijft in SD24 is opgelost.MattyBomba schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:27:
Mijn Momentus heeft alle testen van het Seatootlje van Seagate goed doorstaan..
Ook de schijfcontrole is positief voltooid.
Bios is up to date.
Toch blijft het probleem zich voordoen, moet ik hieruit concluderen dat het probleem niet in de harde schijf zit maar ergens anders?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
[ Voor 78% gewijzigd door Mx. Alba op 18-01-2011 16:10 ]
Verwijderd
Niet iedereen heeft deze ruimte... in zijn financiën dan.MattyBomba schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:06:
Als ik ruimte had gehad voor 2 HDD's had ik een SSD en die spinpoint gepakt...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35355757technopeuter schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:07:
sorry hoor maar je gebruikt 2x een XT in je laptop en klaagt????
dan heb je dus nooit begrepen waar deze schijven voor dienen.
Dit is een schijf om je primaire schijf in een laptop te vervangen, niet als secundaire schijf daar haal je de snelheidverbetering niet mee.
in jouw geval zou een ssd+grote hd beter zijn.
heb je een laptop met 1 bay dan is deze schijf de uitkomst als je toch veel ruimte en snelheid wlt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Is je XT nog gered?Mx. Alba schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:52:
Die van mij is vrijdag gecrasht... De backlight van de laptop ging net aan dus heb ik een harde reset gedaan; de backlight ging toen wel aan maar toen stond er "NTLDR NOT FOUND"
Wel mijn data eraf kunnen krijgen, maar booten ho maar... chkdisk /r (dus met bad sector check) blijft steeds op 40% hangen. Heb nu spinrite aan het scrubben gezet (runlevel 2), is hij al 34 uur mee bezig en nog 8 uur te gaan...
Ja, nadat SpinRite er 48 uur op heeft staan scrubben heb ik hem geherpatitioneerd en geherformatteerd en nu doet hij het weer als een zonnetjeThrackan schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:30:
[...]
Is je XT nog gered?
Ik ben aan het kijken naar deze schijf om mijn EEEpc (1101HA) te versnellen. Gebruik in mijn desktop een Kingston V+ als OS disk en ik ben zo ontzettend verwend met de performance van een SSD dat mijn EEE'tje ernstig traag aanvoelt. Zijn er tweakers die deze schijf in een EEEpc hebben gebruikt?
Verwijderd
Verwijderd
Heb een Acer Aspire 8930G laptop en daar zit een SD kaartlezer ingebouwd en daar heb ik nu een 2GB SD kaart in zitten voor readyboost.Mx. Alba schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:58:
Dat is denk ik iets wat je zelf zult moeten uitvinden... Ik denk niet dat onder deze omstandigheden readyboost veel nut heeft, vooral als je readyboost-stickje op USB 2.0 zit...
Zulke kaartlezers zitten intern vaak aan de USB bus aangesloten en niet aan PCI(-E)Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:54:
[...]
Heb een Acer Aspire 8930G laptop en daar zit een SD kaartlezer ingebouwd en daar heb ik nu een 2GB SD kaart in zitten voor readyboost.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
thnxs voor de nuttige info. Ik heb zonder problemen hem kunnen updaten naar sd24 met je url zonder een cd te moeten branden.hberntsen schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:18:
Vandaag ook eens de 500GB versie in mijn laptop gezet(Sony vaio FW41M). Hier mijn bevindingen:
Toen ik de hdd aansloot op mijn pc zag ik dat ik versie 23 had. Omdat ik hier op het forum al had gelezen dat er een nieuwe versie (24) was met veel verbeteringen ging ik naar de seagate site om de update te downloaden. Daar moest ik het serienummer invoeren van mijn hdd, toen ik dat deed kreeg ik de melding dat er geen updates waren.Toen vond ik hier een linkje naar versie 24. Na het starten van de updater in windows ging de updater mijn pc rebooten. Via een soort dos werd de updater gestart, deze was een tijdje bezig. Op 't scherm stond dat ie bezig was met updaten en daaronder de melding dat de 2 hdd's van mijn pc geen seagate waren. Verder leek ie niets te doen.
Na een tijdje startte windows, hier zag ik dat de firmware nog steeds versie 23 was. Ik heb toen maar een update boot-cd gebrand en hiermee gestart. Ik had ook maar in de bios de sata modus naar ide veranderd onder het mom van misschien ligt het daar aan. Bij het starten van de bootcd werd mij verteld dat ik alle overige hdd's moest afkoppelen. Dat heb ik maar gedaan en toen kon ik via de bootcd de firmware updaten.
[KNIP]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 10:39 ]
Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden? Ik ervaar namelijk exact hetzelfde met mijn momentus xt 500GB. Het lijkt hem echt in de harde schijf te zitten.MattyBomba schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:49:
Is er een manier om te controleren of de momentus stuk is...
Ik heb deze namelijk ingebouwd in een nieuwe laptop en nu hapert deze...
Hij hapert gewoon in het gebruik, maar tijdens een film afspelen zie je beter wat er precies gebeurt.
Hij stopt en daarna versnelt hij om de stilgestane tijd weer in te halen zeg maar.
Zou hij stuk zijn of kan dit ook een software matig probleem zijn?
Laatste firmware al geprobeerd?Blueone schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:44:
[...]
Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden? Ik ervaar namelijk exact hetzelfde met mijn momentus xt 500GB. Het lijkt hem echt in de harde schijf te zitten.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Bedankt, hier ging ie ook goed.Gurneyhck schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:42:
Firmware SD25 is beschikbaar: http://forums.seagate.com...-now-available/td-p/94570
Update ging hier goed.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 08-04-2011 11:09 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Er is blijkbaar toch een achtergrond proces, anders krijg je geen 19% CPU belasting en 0.4 access.MailMan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:51:
Hmm ik heb al een tijdje de Momentus XT in een MacBook 2.1 uit 2006 en alles leek eigenlijk prima te lopen. Alleen nu test ik hem een keer met HD Tune Pro en zie ik om de zoveel MB's een enorme drop.
[afbeelding]
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Alle onnodige processen heb ik uitgeschakeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-04-2011 15:29 ]
Is vanuit bootcamp idd. Ik zal eens kijken wat er nog meer draait want die 20% cpu load had ik niet eens gezienPhilflow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:25:
[...]
Er is blijkbaar toch een achtergrond proces, anders krijg je geen 19% CPU belasting en 0.4 access.
Draai je HDTune vanuit bootcamp?
Edit: zou ook nog kunnen dat je een hoop bad sectors hebt. Error scan al gedraaid?
Mijn tip: bestel 'm en probeer 'm. Bevalt het niet dan kun je hem terug sturen. Iedere webshop heeft 7 dagen retour recht.ronwiel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:40:
Heb even de laatste pagina's doorgespit en ben er nu nog niet helemaal uit of ik een risico loop als ik een Momentus XT koop (@ OSX, SATA 1,5GBPS). Op het Seagate forum lees ik dat de SD25 firmware nog niet voor iedereen de problemen oplost, maar net als met andere problemen is het vaak 1 slechte op 100 goede ervaringen.
Iemand nog tips.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 15-04-2011 09:51 ]
Ik had alleen de naakte schijf.harydoo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:18:
Kan iemand me vertellen wat er in het doosje zit als ik deze schijf bestel?
Anders moet ik nog een SATA kabel kopen en een bracket.
Dat geldt alleen als je het product niet gebruikt/openmaakt.Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:50:
[...]
Mijn tip: bestel 'm en probeer 'm. Bevalt het niet dan kun je hem terug sturen. Iedere webshop heeft 7 dagen retour recht.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nee, de wet voorziet er in dat je het product mag testen. Zelfs als webshops zeggen dat je hem niet mag gebruiken mag dat toch.Sebazzz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:29:
[...]
Dat geldt alleen als je het product niet gebruikt/openmaakt.
Welke firmware draai je? Met firmware SD25 zou het beter moeten zijn.4POX schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:42:
Maar de verhalen zijn waar. Wat een ontzettende herrie maker en trilplaat is deze schijf. Dat deed de WD Black 500 GB niet.
Mijn Mac Mini heeft al een intel 160 GB SSDMx. Alba schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:31:
Een Momentus XT als externe schijf gebruiken? What a waste
Er zit standaard sd23 in. Ik heb hier niet de middelen om de schijf te kunnen flashen. De Mac Mini openschroeven is best veel werk. Ik heb maar weinig vrienden die een desktop systeem met windows hebben. Veel Apple of windows laptops. Maar ik ga morgen aan een buurman vragen of hij esata heeft op zijn laptop. Je schijnt via esata wel een firmware te kunnen updaten.Philflow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:19:
[...]
Welke firmware draai je? Met firmware SD25 zou het beter moeten zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door 4POX op 13-05-2011 22:24 . Reden: tweede quote beantwoord. ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Op een Apple met een schijf die via USB is aangesloten ?Quad schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:10:
Flashen kun je gewoon met de seagate software.
Downloaden van de site en gaan.
Ja, hallo, moet je niet moeilijk gaan zitten doen natuurlijk4POX schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:26:
[...]
Op een Apple met een schijf die via USB is aangesloten ?
Als je ook het begin van dit topic had doorgenomen, dan had je kunnen zien dat hier al eens eerder over is gediscuseerd en dat de conclusie is dat er hoogstwaarschijnlijk geen 3,5" Hybride hardeschijfen zullen verschijnen, omdat hier eigenlijk geen nut/zin voor is. Een normale behuizing heeft over het algemeen wel plaats voor een SSD (voor OS) en HDD (voor opslag).henkleerssen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:27:
Zijn er ook alternatieve hybride schijven (H-HDD) eigenlijk.. bijvoorbeeld ook een 3,5"? Ik zoek maar ik vind niks.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Waarschijnlijk wist je het al maar voor een paar euro koop je 3.5" brackets voor de Momentus XT.henkleerssen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:27:
Zijn er ook alternatieve hybride schijven (H-HDD) eigenlijk.. bijvoorbeeld ook een 3,5"? Ik zoek maar ik vind niks.
my bad..._Dune_ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:08:
[...]
Als je ook het begin van dit topic had doorgenomen, dan had je kunnen zien dat hier al eens eerder over is gediscuseerd en dat de conclusie is dat er hoogstwaarschijnlijk geen 3,5" Hybride hardeschijfen zullen verschijnen, omdat hier eigenlijk geen nut/zin voor is. Een normale behuizing heeft over het algemeen wel plaats voor een SSD (voor OS) en HDD (voor opslag).
Er zijn wel fabrikanten die bezig zijn met controllers waar je zowel een SSD als HDD op kunt aansluiten, waarmee je engzins een soort gelijk effect crieerd. SilverStone is bijvoorbeeld zo'n fabrikant, alleen miste deze controller de intiligentie van de Seagate HDD's.
ja.. dat kan altijd.. maar ik vroeg me af of er uberhaupt alternatieven zijn .Philflow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:30:
[...]
Waarschijnlijk wist je het al maar voor een paar euro koop je 3.5" brackets voor de Momentus XT.
Heb sinds een tijd deze schijf er ook inzitten in mijn laptop nadat mijn oude schijf kapot was. Toch een stuk sneller.Philflow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:19:
[...]
Welke firmware draai je? Met firmware SD25 zou het beter moeten zijn.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 29-05-2011 18:04 ]
Het is specifiek voor laptops met maar 1 harde schijf vakje gemaakt. Je kan niet een SSD en een harde schijf boven elkaar stapelen (op de dikke laptops van vroeger na). Dan is een hybride schijf interessant om het goede van beiden te kunnen combineren in 1 vakje.henkleerssen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:27:
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 22:12 ]
Hier hetzelfde probleem in een Dell XPS15.Mavado schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:22:
Heb sinds een week of twee ook een momentusXT in mijn macbookpro zitten (500gb). Ding gaat als de brandweer, alleen hoor ik hem vaak een 'klack' geluidje maken. Ik ervaar geen hapering oid, maar hoor vaak een aantal keer zon 'klack' achter elkaar. Heb al wat smart testen gedaan en de laatste firmware (sd25) erop gezet, maar de 'klacken' blijven terugkomen.
Wat ik mij afvraag, kan dat kwaad? Is dit een indicatie dat de schijf niet fris is en er mee kan ophouden? Of betekent dit niets?
Tegenwoodig kun je beter overal beter AHCI voor gebruiken, wanneer je "native IDE"gebruikt schakel je eigenlijk alle voordelen boven de oude P-ATA schijfen uit en zit je ook op S-ATA150 interface "snelheid".Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:32:
Dus maar gewoon "Native IDE" en geen "AHCI" voor de XT?
Of toch??
Ciao, Henk
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 30-05-2011 11:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 20:06 ]
Ja, data zijn ze.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:28:
Je hebt helemaal gelijk. Thanx!
P.S. Zijn alle SATA drives automatisch compatible met AHCI?
Verwijderd
Ik met wat andere computernerds hebben de voorspelling gedaan dat binnen een paar jaar het opslagmedia rechtstreeks op het moederbord wordt gedrukt. Je gaat daardoor heel veel manuren besparen bij de massaproductie van computer systemen. Of het via een pci-e slot gaat gebeuren. Dat weten wij nog nietMx. Alba schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:24:
Nu heb je de vraag "Wat is het nut van een hybride harde schijf?" beantwoord; dat nut snap ik wel.
Maar een harde schijf, hybride of niet, met PCI-e-aansluiting? Is dus alleen voor desktops. Terwijl we eigenlijk al tot de conclusie waren gekomen dat hybride schijven eigenlijk alleen voor laptops nuttig zijn, want in desktops kan je sowieso een SSD en een HDD naast elkaar plaatsen.
Ook al maakt het niet uit, mijn gevoel vond toch dat een klikkende schijf niet fris was. Heb hem omgeruild voor een ander exemplaar, nu zonder bonus geluiden ;-)Mavado schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:22:
Heb sinds een week of twee ook een momentusXT in mijn macbookpro zitten (500gb). Ding gaat als de brandweer, alleen hoor ik hem vaak een 'klack' geluidje maken. Ik ervaar geen hapering oid, maar hoor vaak een aantal keer zon 'klack' achter elkaar. Heb al wat smart testen gedaan en de laatste firmware (sd25) erop gezet, maar de 'klacken' blijven terugkomen.
Wat ik mij afvraag, kan dat kwaad? Is dit een indicatie dat de schijf niet fris is en er mee kan ophouden? Of betekent dit niets?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq