heb je een link van die adapter? Heb dezelfde autohouder besteld.sanderdw schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
Ik heb deze besteld: http://item.ebay.com/190409500795
Ik zal wat foto's maken als hij binnen is.
Verder ook een universele micro usb auto adapter besteld.
De adapter:GandalfTheGrey schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:01:
[...]
heb je een link van die adapter? Heb dezelfde autohouder besteld.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Maar volgens mij kan je gewoon iedere Micro Usb adapter gebruiken, dit is allemaal universeel.
Deze link is nog wat goedkoper, ongeveer 1,50 inclusief bezorging, heb er vandaag 1 besteld daarsanderdw schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:55:
[...]
De adapter:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Maar volgens mij kan je gewoon iedere Micro Usb adapter gebruiken, dit is allemaal universeel.
Lijkt leuk......therealwheely schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:49:
[...]
Niet nodig... Kijk hier even: http://www.google.com/sync/pc.html
Ik heb het ook op mijn PC draaien. Mijn Outlook is altijd in sync met Gmail (e-mail, agenda en contacten).
En mijn GS synced weer gewoon via G3 of Wifi met Gmail.
Altijd alles overal hetzelfde zonder toestanden
Als ik goed begrijp is sync alleen voor de agenda
En als je ook je contacten wilt synchroniseren met Outlook, hoe doe je dat dan?
Volgens mij kan dat met: KiGoonokiaan958GB schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:45:
[...]
Lijkt leuk......
Als ik goed begrijp is sync alleen voor de agenda
En als je ook je contacten wilt synchroniseren met Outlook, hoe doe je dat dan?
http://www.kayxo.com/
Ik heb net gemerkt dat de standaard mp3 player ook namen van songs kan uitspreken. Best handig als je geen zin in hebt om te gaan lezen
Tijdens het afspelen van een liedje gewoon de volume knop omhoog ingedrukt houden en luister
Tijdens het afspelen van een liedje gewoon de volume knop omhoog ingedrukt houden en luister
Prachtig ding die galaxy. vanochtend eentje gescored en gaaf om te zien wat er standdard allemaal op zit.
Een hoge WAF ook;)
Alleen ik kan nergens een gewone agenda functie vinden die gewoon alleen in mijn toestel een agenda bij houdt.
Ik wil liever geen gebruik maken van een on line agenda zoals google biedt.
Weet iemand of er zo'n agenda voor de galaxy bestaat?
Een hoge WAF ook;)
Alleen ik kan nergens een gewone agenda functie vinden die gewoon alleen in mijn toestel een agenda bij houdt.
mrbert
Dank voor de tip. Even geprobeerd maar deze synchroniseert alleen de agenda. Ook even verder gezocht en net als iemand anders hier Kigoo tegen gekomen. Die werkt ook voor contacten (niet synchroniseren maar je kunt heen en weer kopieren), echter neemt ook deze niet de foto's behorende bij de contacten meetherealwheely schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:49:
[...]
Niet nodig... Kijk hier even: http://www.google.com/sync/pc.html
Ik heb het ook op mijn PC draaien. Mijn Outlook is altijd in sync met Gmail (e-mail, agenda en contacten).
En mijn GS synced weer gewoon via G3 of Wifi met Gmail.
Altijd alles overal hetzelfde zonder toestanden
Voor zover ik weet; Als je in de agenda op de telefoon een item aanmaakt dan wordt deze standaard in "Mijn Agenda" opgeslagen. Dit is de agenda die alleen op de telefoon wordt bijgehouden en dus niet synct met Google Calendar of iets dergelijks.mrbert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:06:
Hi propane, thanks!!
Maar ik snap het niet helemaal want hij vraagt om mijn google account instellen?
Dan wil ie toch naar de google calendar?
of vergis ik me nou heel erg?
In de tekst staat dat de toepassingen van google steeds worden gesynchroniseerd tussen telefoon en computer.
Alsik zeg een niewe aan maken wil hij een gmail account aanmaken.
Ik durf ook niet even mijn gegevens van mijn gmail in te toetsen want heb geen idee of ik die er ooit nog uit kan halen.
Maar ik snap het niet helemaal want hij vraagt om mijn google account instellen?
In de tekst staat dat de toepassingen van google steeds worden gesynchroniseerd tussen telefoon en computer.
Ik durf ook niet even mijn gegevens van mijn gmail in te toetsen want heb geen idee of ik die er ooit nog uit kan halen.
[ Voor 8% gewijzigd door mrbert op 07-08-2010 19:30 ]
mrbert
Weet iemand trouwens wat het typenummer/naam is van de oortjes die bij de GS geleverd worden? De mijne hebben een rondje wasmachine niet overleeft en ben nu op zoek naar vervanging, maar kan het niet echt vinden op google/ebay...
Zonder google account begin je weinig, want dat heb je ook nodig voor de app market.
Je zou kunnen overwegen om een nieuw account aan te maken, wat je alleen voor je foon gebruikt. Bij nader inzien had ik dat eigenlijk ook wel willen doen, ipv mijn bestaande account pakken.
Je zou kunnen overwegen om een nieuw account aan te maken, wat je alleen voor je foon gebruikt. Bij nader inzien had ik dat eigenlijk ook wel willen doen, ipv mijn bestaande account pakken.
Hi Raymond,
thanks,
maar ik heb het dus goed begrepen dat er dus altijd een kopie van deze agenda op de google site komt?
En er is geen manier om dat helemaal lokaal te houden?
Ik ben een beetje paranoia met dit soort zaken denk ik
thanks,
maar ik heb het dus goed begrepen dat er dus altijd een kopie van deze agenda op de google site komt?
En er is geen manier om dat helemaal lokaal te houden?
Ik ben een beetje paranoia met dit soort zaken denk ik
mrbert
Ik heb net ff ingelogd op de google calendar website, de afspraken die ik in mijn telefoon heb staan, staan er niet tussen. Blijkbaar kan het uit
Dat is alleen maar omdat de SG ze in de "verkeerde" agenda plaats...Raymond schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:58:
Ik heb net ff ingelogd op de google calendar website, de afspraken die ik in mijn telefoon heb staan, staan er niet tussen. Blijkbaar kan het uit
Bekijk de afspraak maar eens op je telefoon, kan je hem in de google agenda zetten.
Alle andere android fabrikanten hebben dit niet zo geïmplementeerd..Bij hun worden alle afspraken standaard in de agenda van google gezet...Veel handiger vind ik, nu moet ik telkens handmatig de agenda veranderen bij elke afspraak die ik invoer
Ik moet zeggen dat het batterijgebruik van mijn toestel rare sprongen maakt. Na 10 uur unplugged te zijn is de battery level nog maar 13% terwijl ik vandaag het toestel nauwelijks heb gebruikt.
Als ik kijk naar het verbruik dan geeft het toestel het volgende aan:
Android System 28%
Cell standby 21%
Phone idle 15%
Display 13%
Voice calls 12% (3 minuten en 6 seconden bellen)
Android OS 5%
Dialer 3%
wpa_supplicant 3%
Wi-Fi 2%
Het lijkt mij dat er hier toch iets niet goed gaat?
Android System 28%
Cell standby 21%
Phone idle 15%
Display 13%
Android OS 5%
Dialer 3%
wpa_supplicant 3%
Wi-Fi 2%
Ik weet zo niet of een Google account noodzakelijk is voor de agenda. Ik heb m'n account wel gewoon gebruikt, maar zolang je de afspraken die je aanmaakt niet in de agenda van dat account laat zetten komen ze in een aparte lokale agenda die niet gesynchroniseerd wordt met je online agenda. Naar mijn idee wel zo prettig aangezien ik geen gebruik maak van de online agenda.mrbert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:27:
Hi propane, thanks!!
Als ik via de gmail app mail verstuur, komt die direct aan, maar als bv een foto maak en kies voor delen via gmail, is zo'n mail een kwarties onderweg. Kan iemand dat eens bij hem zelf testen?
[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 07-08-2010 21:19 ]
Dat is inderdaad raar. Hoevaak heb je het toestel opgeladen? De eerste 3 keer was mijn toestel vrij snel leeg. Ik heb hem nu drie keer helemaal leeggetrokken en een nacht aan de lader laten liggen. Ik heb vandaag veel belverkeer gehad (verkoop van auto via marktplaats) en hij staat na een uur of 9 nog steeds op 60%.kwiebus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:14:
Ik moet zeggen dat het batterijgebruik van mijn toestel rare sprongen maakt. Na 10 uur unplugged te zijn is de battery level nog maar 13% terwijl ik vandaag het toestel nauwelijks heb gebruikt.
Android System 28%
Cell standby 21%
Phone idle 15%
Display 13%
Android OS 5%
Dialer 3%
wpa_supplicant 3%
Wi-Fi 2%
Spraakoproepen 48%
Mobiel standby 17%
Weergave 16% (heb het scherm vrij donker gezet)
Telefoon standy 12%
Android systeem 3%
Hoe kan het Android systeem zo hoog staan bij jou? Heb jij vretende apps ofzo?
De applicatie "CompanionLink for Google" gevonden, synchroniseert Outlook inclusief foto's met Gmail. Deze kan dan gesynced worden met Android. Geen gratis applicatie maar de 14 dagen trial zijn ruim voldoende om eenmalig te synchroniseren.Altijd_Lastig schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:10:
[...]
Dank voor de tip. Even geprobeerd maar deze synchroniseert alleen de agenda. Ook even verder gezocht en net als iemand anders hier Kigoo tegen gekomen. Die werkt ook voor contacten (niet synchroniseren maar je kunt heen en weer kopieren), echter neemt ook deze niet de foto's behorende bij de contacten mee. Ik denk dat ik die maar opnieuw handmatig moet toevoegen.
Misschien heb je hier ook nog wat aan, een eerdere post van mij ivm contacten syncen met Outlook: Propane in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"Altijd_Lastig schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:55:
[...]
De applicatie "CompanionLink for Google" gevonden, synchroniseert Outlook inclusief foto's met Gmail. Deze kan dan gesynced worden met Android. Geen gratis applicatie maar de 14 dagen trial zijn ruim voldoende om eenmalig te synchroniseren.
Anoniem: 277474
Flightmodus en weer terug, helpt ook. Dat is sneller dan aan en uit zetten.fortfort schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:14:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, echter ik her start de telefoon om weer verbinding te kunnen krijgen.wifi doet het overigens wel als ik die weer op nieuw start
Ik vroeg me af of het normaal is dat de 3.5inch jack zo storingsgevoelig is. Bij kleine aanrakingen van de headsetplug of draaien daaraan raakt het radiosignaal kwijt of verandert de stereooutput of hoor ir ruis. Verder bevalt het toestel best goed alleen de gps is niet helemaal optimaal. En ik vind het gebrek aan in-device versleuteling best jammer.j
Check even voor de zekerheid of je de plug wel ver genoeg erin hebt gedrukt. Klinkt misschien stom, maar sommige mensen hebben al gepost dat ze aardig hard moesten drukken. Geen problemen bij mij in ieder geval, zowel met de standaard plugs als met m'n Creative oordopjes.begintmeta schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:28:
Ik vroeg me af of het normaal is dat de 3.5inch jack zo storingsgevoelig is. Bij kleine aanrakingen van de headsetplug of draaien daaraan raakt het radiosignaal kwijt of verandert de stereooutput of hoor ir ruis. Verder bevalt het toestel best goed alleen de gps is niet helemaal optimaal. En ik vind het gebrek aan in-device versleuteling best jammer.j
Als je een keer (of een aantal) geflashed hebt dan kan het ook zijn dat je batterij indicator onjuiste informatie geeft. In dat geval moet je je telefoon een keer helemaal leeg laten lopen todat hij uitvalt, een paar minuutjes wachten en weer inschakelen en wachten tot hij weer uitvalt om het laatste beetje stroom op te maken. Daarna laadt je de telefoon volledig op totdat je de melding krijgt dat je de lader kunt verwijderen. Dan laat je 'm op de lader zitten en verwijder je met een root explorer het bestandje /data/system/batterystats.bin. Dan even rebooten en de weergave moet in ieder geval weer orde zijn.kwiebus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:14:
Android System 28%
Cell standby 21%
Phone idle 15%
Display 13%
Android OS 5%
Dialer 3%
wpa_supplicant 3%
Wi-Fi 2%
Je kunt het bestandje ook met een terminal app of via adb verwijderen:
code:
1
2
3
4
| (adb shell) su rm /data/system/batterystats.bin reboot |
Als je batterij daarna nog steeds snel leegloopt dan kun je checken op processen die op de achtergrond draaien (widgets, open apps etc.) of desnoods een andere firmware flashen. Als je een beetje op XDA rondneust dan zie je dat het batterijverbruik kan verschillen tussen de firmwares die beschikbaar zijn. JG5 lijkt vooralsnog zo'n beetje de beste te zijn al heb ik met JM2 ook een prima verbruik.
Dit allemaal wel op voorwaarde dat je eerder geflashed hebt en op het moment root access hebt.
Anoniem: 145867
Ah eindelijk iemand die dat ook heeft. Ik wil juist dat hij standaard de google calender pakt. Hij onthoudt mijn keuze niet. Hopelijk is dit opgelost in de android 2.2 update. Anders moet je bij elke afspraak steeds die calendar optie naar google calendar zetten. Zwaar irritant.TripleQ schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:03:
[...]
Dat is alleen maar omdat de SG ze in de "verkeerde" agenda plaats...
Bekijk de afspraak maar eens op je telefoon, kan je hem in de google agenda zetten.
Alle andere android fabrikanten hebben dit niet zo geïmplementeerd..Bij hun worden alle afspraken standaard in de agenda van google gezet...Veel handiger vind ik, nu moet ik telkens handmatig de agenda veranderen bij elke afspraak die ik invoer
Dank je welPropane schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:46:
Check even voor de zekerheid of je de plug wel ver genoeg erin hebt gedrukt. Klinkt misschien stom, maar sommige mensen hebben al gepost dat ze aardig hard moesten drukken. ...

Misschien had ik je wat typewerk kunnen besparen door dat te vermelden.KneoK schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 05:34:
[...]
Als je een keer (of een aantal) geflashed hebt dan kan het ook zijn dat je batterij indicator onjuiste informatie geeft. In dat geval moet je je telefoon een keer helemaal leeg laten lopen todat hij uitvalt, een paar minuutjes wachten en weer inschakelen en wachten tot hij weer uitvalt om het laatste beetje stroom op te maken. Daarna laadt je de telefoon volledig op totdat je de melding krijgt dat je de lader kunt verwijderen. Dan laat je 'm op de lader zitten en verwijder je met een root explorer het bestandje /data/system/batterystats.bin. Dan even rebooten en de weergave moet in ieder geval weer orde zijn.
Je kunt het bestandje ook met een terminal app of via adb verwijderen:
code:
1 2 3 4 (adb shell) su rm /data/system/batterystats.bin reboot
Als je batterij daarna nog steeds snel leegloopt dan kun je checken op processen die op de achtergrond draaien (widgets, open apps etc.) of desnoods een andere firmware flashen. Als je een beetje op XDA rondneust dan zie je dat het batterijverbruik kan verschillen tussen de firmwares die beschikbaar zijn. JG5 lijkt vooralsnog zo'n beetje de beste te zijn al heb ik met JM2 ook een prima verbruik.
Dit allemaal wel op voorwaarde dat je eerder geflashed hebt en op het moment root access hebt.
Hetgeen jij beschijft was mij bekend en had ik uiteraard al een keer gedaan. (Ik heb zelf al sinds dat JM2 uit kwam deze draaien met de ext4 lagfix.)
Het lijkt er op dat bij mij er iets met Wi-Fi aan de hand was.
Ik heb eerst met Warmme de batterij versneld leeggetrokken en deze daarna aan de lader gelegd. Aangezien je met JM2 niet kunt zien of en hoever de batterij geladen is heb ik op een gegeven moment de telefoon aangezet. De batterij was op dat moment voor 97% geladen. Ik heb toen de batterij tot 100% geladen, de battery stats verwijderd, gereboot en de lader losgehaald. Als ik nu kijk dan zie ik een heel ander beeld:
Battery Level 93%
7h 11m 22s sec since unplugged
Cell standby 48%
Phone Idle 35%
Display 14%
Android System 2%
Internet 2%
Ik heb nu Wi-Fi weer aangezet en ben benieuwd wat er dan gebeurd.
Cool man.. thanks..Propane schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:58:
[...]
Misschien heb je hier ook nog wat aan, een eerdere post van mij ivm contacten syncen met Outlook: Propane in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"
Hebben anderen ook last van een zeer trage telefoon op het moment dat een app wordt geinstalleerd?
Bij mij hapert de muziek soms zelfs.
Zal denk ik iets te maken hebben met de trage sd of lage i/o of wat dan de oorzaak is van het lag-probleem.
Zal denk ik iets te maken hebben met de trage sd of lage i/o of wat dan de oorzaak is van het lag-probleem.
Anoniem: 299404
Klopt dat is een probleem met bijna alle Galaxy S, Lag probleemMaarten21 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:23:
Hebben anderen ook last van een zeer trage telefoon op het moment dat een app wordt geinstalleerd?
Je kan het volgende doen
1, Flashen + Lag Fix
2, Instaleer task killer en launcher pro dan word het minder en soms verdwijnt het helemaal (kan je gewoon vinden in de market)
3, Wachten tot dat Samsung met een update komt (tot eind september)
Verder kan je hier lezen dat Samsung dit zelf ook weet
Dus dan denk ik wel dat het opgelost kan worden
Bezoekje aan Samsung
http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 08-08-2010 12:51 ]
Haha dank jeAnoniem: 299404 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Klopt dat is een probleem met bijna alle Galaxy S, Lag probleem
Je kan het volgende doen
1, Flashen + Lag Fix
2, Instaleer task killer en launcher pro (kan je gewoon vinden in de market)
3, Wachten tot dat Samsung met een update komt (tot eind september)
Verder kan je hier lezen dat Samsung dit zelf ook weet
Dus dan denk ik wel dat het opgelost kan worden
Bezoekje aan Samsung
http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/
Ik heb deze telefoon al anderhalve maand, dus ik weet er alles vanaf.
Het was wel de eerste keer dat ik merkte dat zelfs muziek hapert tijdens het installeren van apps.
Ik had al besloten om te wachten op de update. Rooten, flashen en lagfix heb ik niet zo'n behoefte aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Maarten21 op 08-08-2010 12:55 ]
Dat moest ik dus ook doen, de plug zat er gewoon niet diep genoeg in bij mij. Ik dacht eerst dat die niet verder kon omdat ik redelijk hard moest drukken.Propane schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:46:
[...]
Check even voor de zekerheid of je de plug wel ver genoeg erin hebt gedrukt. Klinkt misschien stom, maar sommige mensen hebben al gepost dat ze aardig hard moesten drukken. Geen problemen bij mij in ieder geval, zowel met de standaard plugs als met m'n Creative oordopjes.
Het lijkt erop dat inderdaad Wi-Fi mijn batterij aan het leegtrekken was. Waarschijnlijk bleef Wi-Fi actief na het uitgaan van het scherm en dit zelfs na een reboot.kwiebus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:00:
Battery Level 93%
7h 11m 22s sec since unplugged
Cell standby 48%
Phone Idle 35%
Display 14%
Android System 2%
Internet 2%
Ik heb nu Wi-Fi weer aangezet en ben benieuwd wat er dan gebeurd.
Een keer Wi-Fi uit en aan zetten lijkt het probleem verholpen te hebben:
Battery Level 86%
10h 56m 25s sec since unplugged
Cell standby 41%
Phone Idle 30%
Display 19%
Android OS 7%
Android System 2%
Dit is denk ik een probleem wat optreed als Wi-Fi langere tijd aan staat.
Anoniem: 103465
DDJG4 schijnt een nieuwe update te zijn voor 2.1 voor de galaxy die via KIES leverbaar was in Asia.
Het schijnt sneller te zijn en allerlei problemen opgelost te hebben betreffende gps en lag maar goed
dat is dus na 1 dag.
Het schijnt sneller te zijn en allerlei problemen opgelost te hebben betreffende gps en lag maar goed
dat is dus na 1 dag.
Bij mij blijft wifi ook altijd aanstaan...ook even wifi aan en uitzetten helpt niet.
En wat verbruikt meer energie, wifi of 3g? //edit:3g dus
[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 08-08-2010 15:18 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Anoniem: 202702
Even twee vragen:Anoniem: 299404 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Je kan het volgende doen
2, Instaleer task killer en launcher pro dan word het minder en soms verdwijnt het helemaal (kan je gewoon vinden in de market)
- maakt het niet uit welke task killer?
- kun je Launcher Pro gewoon over de standaard Samsung schil installeren?
Ik hoor het graag van je, want die lag is echt onverwacht groot! ( heb mijn Galaxy nog maar twee dagen, maar had dit echt niet verwacht met 1 GHZ )
Ik heb 3G en Wi-Fi altijd aan staan. Het toestel bepaalt dan zelf wel wat hij het beste kan gebruiken wanneer het scherm actief is.HaTe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:14:
Bij mij blijft wifi ook altijd aanstaan...ook even wifi aan en uitzetten helpt niet.
Meestal is het bij mij zo dat wanneer ik 's-ochtends van huis ga en wanneer Wi-Fi aan staat het toestel wanneer ik 's-avonds thuis kom geen Wi-Fi connectie meer kan maken en ik Wi-Fi een keer uit en in moet schakelen.
Ik was nu een paar dagen vrij geweest en heb dus ook een paar dagen Wi-Fi niet uitgeschakeld. Vervolgens kreeg ik dus het battery drain probleem wat na een keer uit en in schakelen van Wi-Fi weer verdwenen lijkt te zijn.
Anoniem: 103465
Ik draai nu ook flash 10.1 en moet zeggen met de gewone surfer is het prima maar met opera draait het erg poep .Kan nu gewoon Nick Jr en andere site's filmpjes kijken maar nog geen youtube
Tijd voor een deel 4: Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 4]
[ Voor 12% gewijzigd door Ganymedus op 08-08-2010 16:02 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Dit topic is gesloten.