Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Misschien een stomme vraag, maar werkt de mail push optie? Is die er uberhaupt?
Een van de belangrijkste opties is voor mij dat ik mijn mail snel binnen krijg (gmail alsmede inboxen die bij websites horen).

De paar verhalen die ik erover gelezen heb waren niet bijzonder positief. Als dat in orde is dan weet ik wat mijn volgende telefoontjes wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, e-mail werkt prima. Zorg alleen dat je e-mail niet uitschakelt met een app-killer applicatie omdat je mail dan niet meer wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Propane schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:27:
[...]

[...]
Gaan jullie soms allebei vanuit de SMS thread terug naar het homescreen door middel van de home knop? Als ik een berichtje krijg die volledig in zo'n 'tekstwolk' past en ik druk op de terug knop dan is hij daarna gewoon als gelezen gemarkeerd.
Beter laat dan nooit: Het klopt inderdaad dat als je de home knop gebruikt het bericht niet als gelezen gemarkeerd wordt, met de terug knop wel.

Jammer :(

En wat betreft de mensen die niet kunnen wennen aan Swype: oefening baart kunst en daarna wil je echt niet anders meer, als ik het mensen die het ook allemaal niet zo geloven laat zien staan ze vaak compleet verbaasd te kijken als ik een woord "veeg" in de tijd dat zij 2 tekens op hun scherm hebben staan!

Verder is het natuurlijk wel belangrijk dat je je ook even in de opties verdiept:

Verwijderd in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 17:55

bdu

Heb je hier een live foto van? Zelf ook in het bezit ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe review in het Nederlands, zeer uitgebreid en objectief:

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5427&ch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:40:

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5427&ch=1
Alleen jammer dat ze een task killer aanprijzen.. Echt waar. Het enige nut ervan is het afsluiten van vastgelopen applicaties. En dat heb ik nog nooit gehad. En ik heb daar ook een andere oplossing voor: Reboot.
Het kan zijn dat je een slecht geprogrammeerde app hebt die wel acties uitvoert en nutteloos is op de background. Maar dan hoort zo'n applicatie gewoon niet op je telefoon. Weg ermee... Geef dan gewoon 1 ster met een comment dat hij batterij zuipt op de background.

Ze hebben ook last van vertragingen en wijten dat aan dat de geheugen vol loopt en dergelijke onzin. Ze moeten ook maar even JG5 of hoger installeren. Want heb nergens lagg meer ook al heb ik niks afgesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag opgehaald, super toestel!

Ik zit nog wel te rotzooien met mijn contacten. Ik had de contacten van mijn HTC TP via google sync naar gmail verplaatst. En van daaruit synct het automatisch met mijn GS. Echter, na de sync blijkt dat GS/Android ze niet als 'echte' contacten beschouwd. Ze staan wel in de contactenlijst en ik kan ze dus wel bellen/smssen en dergelijke. Maar toekennen aan (nieuwe) groepen dat gaat niet. Ook als ik in Kies bij contacten kijk, dan ziet ie alleen een eerder en handmatig door mij ingevoerd contact.
De gesyncte 'contacten' zitten in een groep 'Google'.

edit:

Als ik in gmail groepen aanmaak, kan ik de aldaar aanwezige contacten wel toevoegen aan die groepen. Echter groepen worden niet gesync-ed, dus dat was ook geen oplossing

Zie ik iets over het hoofd?

p.s. als dit al voorbij is gekomen, dan spijt me dat. Ik heb reeds eea gegoogled en ben nu aan het bijlezen. Ben op pagina 9 van Deel 2, dus duurt nog wel even. En ongeduld is mijn makke, dus ik wil het graag nu, nu, nu weten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:40:
Interessant, wel een vooral op de gewone consument gerichte review denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:38:
[...]

Wist je dat:

- Als het woord wat je wilt tiepen het eerste woord in de pop-up is, je gewoon door kunt tiepen?
- Swype woorden kan leren door ze gewoon in te toetsen (dus niet te swypen)
- Je ook normaal kan tiepen met het swype toetsenbord
- Je heel snel van taal kan wisselen door de "Q" toets?
- Er een cursorblok kan worden gestart door over de "swype toets" en "SYM" te swypen (linksonder van links naar rechts)?

Persoonlijk vind ik swype echt heel goed, ik kan inderdaad bijna net zo snel met swype berichten als met een toetsenbord.
Naar dat wisselen van taal had ik dus lang gezocht omdat ik persoonlijk dat vaak nodig heb, maar je dat meestal niet gebruikt ;)

Ik zou absoluut niet meer zonder Swype willen.
Het is zonder twijfel de snelste manier van txten als je er aan gewend bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:53:

[...]

RTL Gemist
bekijk het met de "iPad" site van "RTL gemist" in je Browser
http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml
werkt perfect!
Ontzettend goede tip! Heel erg bedankt!
Dit werkt echt fantastisch op onze Galaxy S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de taskkillers verwijderd van m'n mobiel. En alle problemen opgelost. Niets meer aan het handje. Het was dus steeds Taskiller die er een bende van maakte.
Nu alleen nog TitaniumBackup installeren. Maar ik ben een beetje huiverig voor het rooten. Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de galaxy nu een paar dagen en ben er erg blij mee.
Alleen heb ik een vraag over de accu. Deze is bij mij namelijk erg snel leeg (vind ik), terwijl ik hem niet erg intensief gebruik. Zelfs alleen op stand by houdt hij het maar een halve dag vol ofzo.

En vervolgens duurt het opladen iets van 3,5 uur. Is dit bij jullie ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:55:

En vervolgens duurt het opladen iets van 3,5 uur. Is dit bij jullie ook zo lang?
Laad je op via je PC?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, gewoon via stekker in stopcontact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
Alleen heb ik een vraag over de accu. Deze is bij mij namelijk erg snel leeg (vind ik), terwijl ik hem niet erg intensief gebruik. Zelfs alleen op stand by houdt hij het maar een halve dag vol ofzo.

Het duurt een aantal laad cycli voordat die maximaal kan opladen dus zou met een keer of 4 ä 5 beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
catt4u schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Naar dat wisselen van taal had ik dus lang gezocht omdat ik persoonlijk dat vaak nodig heb, maar je dat meestal niet gebruikt ;)

Ik zou absoluut niet meer zonder Swype willen.
Het is zonder twijfel de snelste manier van txten als je er aan gewend bent _/-\o_
Hoe zet je dat swype eigenlijk aan op de Galaxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

LordLynx schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:08:
[...]

Hoe zet je dat swype eigenlijk aan op de Galaxy?
Even het tekstvak ingedrukt houden, dan komt er een popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

Het duurt een aantal laad cycli voordat die maximaal kan opladen dus zou met een keer of 4 ä 5 beter moeten gaan.
Ok, dankje. Ik wacht het even af nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28
Dat valt niet te vergelijken, vind ik. Telefoons als deze zijn eigenlijk al bijna computertjes, waarop applicaties draaien die natuurlijk hun wissel trekken op de accu. Als je telefoon helemaal kaal is en alleen maar voor telefoon speelt, dan gaat'ie natuurlijk veel langer werken op een acculading dan wanneer je 20 apps hebt draaien die allemaal dingen op de achtergrond aan het doen zijn.
Laden mbv de lader gaat echt 2x sneller dan via USB poort van de pc. Die van mij was gisteravond binnen een uurtje opgeladen (vanaf 10% vol oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de accu: een app-killer werkt echt goed. De tip dat ie pas na een keer of 5 laden echt op zn top zit kan wel kloppen.
Al met al, vergeleken met andere phones en de intensiteit waarmee je dit apparaat kunt gebruiken (3 uur google turn by turn navigatie) zonder accuproblemen, is dat echt een een onwijze prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:29:
Wat betreft de accu: een app-killer werkt echt goed. De tip dat ie pas na een keer of 5 laden echt op zn top zit kan wel kloppen.
Al met al, vergeleken met andere phones en de intensiteit waarmee je dit apparaat kunt gebruiken (3 uur google turn by turn navigatie) zonder accuproblemen, is dat echt een een onwijze prestatie.
een app killer heb ik al. Maar heb sowieso (nog) niet veel apps geïnstalleerd.
Maar over accuduur maakte ik me nog niet zoveel zorgen, wel over het feit dat hij er zo lang over deed om op te laden via het stopcontact. Als dit zo blijft ga ik nog wel even een keer langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Komt echt zó vaak terug: de accu gaat pas echt langer mee na een aantal keer laden.
Dus pas na een week kun je er echt iets zinnigs over zeggen.

En om (heel) bot te zijn: je koopt een smartphone, de meeste anderen kunnen er ook niet langer dan een dag mee doen!

TIP: Kan de OP niet worden bijgewerkt met deze vragen??

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Heb de SGS nu een maandje in mn bezit, en moet zeggen dat ik er overall erg blij mee ben. Maar heb toch een paar minpunten en gekke dingen:

Als navigatie systeem is de SGS totaal ongeschikt door de brakke GPS. Zelfs na het toepassen van de diverse fixes die gevonden zijn is het vrijwel onmogelijk een constante fix te krijgen. Ook mist de google maps navigatie de intelligentie om te bedenken dat je je misschien wel op een weg bevindt als je al een tijdje de weg volgt. Soms, zomaar ineens staat het pijltje naast de weg, wat verrekte irritant is als je net een ingewikkeld kruispunt nadert. Ook is het gebeurd dat de aanwijzer ineens naar een compleet andere weg versprong bij het naderen van een kruispunt. Zit je ineens al op de weg waar je heen wilt, maar wel rijdende in de andere richting. Is dit trouwens ook zo bij een *echte* navigatieapp, of is dit gewoon nog de brakheid van google maps navigatie?

Beste bewijs van de ongelooflijk brakke GPS was wel de test op de Aguille du Midi (3842 meter hoogte, vrij uitzicht rondom). Ondanks een fix van 8 satellieten bleven de positie en hoogte maar verspringen terwijl ik geen stap verzette. Ik mag toch verwachten van een GPS device dat die op een gegeven moment stabiele cijfers geeft als je je niet verplaatst.

Maar goed, het probleem is bekend. Hopelijk lost Froyo een en ander op.

Verder viel me op dat als ik met windows verkenner door mijn SGS browse, dat álle bestanden als datum 23-7-2003 19,36 hebben. Erg vaag. Kopieer ik bestanden naar mn HDD hebben ze gelukkig wel de juiste datum.

Nog wat rare problemen die ik tegengekomen ben, maar die zichzelf opgelost hebben na 1 of meer reboots:
- Internet App crash bij swypen in google,com zoek invoerveld
- Google maps navigatie crasht bij bepalen route (kan te maken gehad hebben met nieuwe update?)
- Telefoon niet gezien na aansluiten op USB (na 3 keer rebooten ineens weer wel)

Andere irritante dingetjes:
- volume geluiden bij afsluiten en opstarten (is dit ergens aan/uit te zetten?)
- Melding dat de batterij vol is terwijl je de foon aan je laptop hebt om bestanden over te zetten.
- Samsung Kies en windows 64bit (net de 64bit usb drivers binnengehaald. eens kijken of het effect heeft)

Overall:
Ben heel erg blij me dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DaBeetle schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:19:
Beste bewijs van de ongelooflijk brakke GPS was wel de test op de Aguille du Midi (3842 meter hoogte, vrij uitzicht rondom). Ondanks een fix van 8 satellieten bleven de positie en hoogte maar verspringen terwijl ik geen stap verzette. Ik mag toch verwachten van een GPS device dat die op een gegeven moment stabiele cijfers geeft als je je niet verplaatst.
Volgens mij is het precies andersom: Juist wanneer je je verplaatst wordt het wat nauwkeuriger.
Ik heb iig geen problemen met de GPS. Daar heb jij natuurlijk niks aan, maar het lijkt bijna alsof er 2 revisies van het toestel zijn, als je zo de opmerkingen over de gps leest.
- volume geluiden bij afsluiten en opstarten (is dit ergens aan/uit te zetten?)
Ja, dat is uit te zetten.

[quote]
- Samsung Kies en windows 64bit (net de 64bit usb drivers binnengehaald. eens kijken of het effect heeft)
Ik zal wel heel gezegend zijn, maar ook hier heb ik geen problemen mee: werkt tadeloos onder win7 64 bit. Treden die dingen nog bij bepaalde onderdelen van Kies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ook mist de google maps navigatie de intelligentie om te bedenken dat je je misschien wel op een weg bevindt als je al een tijdje de weg volgt. Soms, zomaar ineens staat het pijltje naast de weg, wat verrekte irritant is als je net een ingewikkeld kruispunt nadert. Ook is het gebeurd dat de aanwijzer ineens naar een compleet andere weg versprong bij het naderen van een kruispunt.
Er staat duidelijk dat het een programma in beta status is. Sterker nog, voordat je het in gebruik kon nemen ben je duidelijk akkoord gegaan met het feit dat het een beta applicatie is. Navigatie != SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Raymond schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:32:
Volgens mij is het precies andersom: Juist wanneer je je verplaatst wordt het wat nauwkeuriger.
Ik heb iig geen problemen met de GPS. Daar heb jij natuurlijk niks aan, maar het lijkt bijna alsof er 2 revisies van het toestel zijn, als je zo de opmerkingen over de gps leest.
Ik weet het niet. Ik weet wel dat ik dan er eentje heb die niet goed is. Oke, het is beter als in mijn 2 jaar oude HTC, maar goed is hij niet. Hij krijgt snel en accuraat een fix, maar zijn lock houd hij niet goed vast.

En over 2 revisies. Je ziet ook op XDA mensen die in het begin heel tevreden zijn, maar later dan toch weer niet omdat ze tegen problemen aanlopen.

Hij is "bruikbaar" voor navigatie in combinatie met bijvoorbeeld mcguider. Maar goed is hij in elk geval niet.

Kun je trouwens een het GPS test programmatjes uit de market draaien. Wat hij bij jou doet? Bij mij blijven de balkjes verspringen. i.t.t. mijn garmin etrex

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
[Over swype] Wist je dat:

- Er een cursorblok kan worden gestart door over de "swype toets" en "SYM" te swypen (linksonder van links naar rechts)?
hee! dat is inderdaad handig. Vooral dat cursorblok is iets wat ik echt miste. Nu zat ik met me vinger proberen op de goede plek in de tekst te komen, vervolgens was het selecteren van tekst ook een ramp.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:25
bdu schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:33:
[...]

Heb je hier een live foto van? Zelf ook in het bezit ervan?
Nee ik heb zelf niet, heb wel eentje besteld op ebay als het wat is maak ik wel paar foto's

http://myworld.ebay.com/eshop_168 dan gewoon op Samsung GS zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Wist je dat:

Jij bent mijn held van de dag!
Ik miste mijn trackbal enorm van de htc Magic..Kon nooit goed tekst selecteren!
Gebruik Swype al weken, maar dat was me nog niet bekend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cyberpope schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:40:
Kun je trouwens een het GPS test programmatjes uit de market draaien. Wat hij bij jou doet? Bij mij blijven de balkjes verspringen. i.t.t. mijn garmin etrex
Ik heb het progje gps test van chartcross. Die heb ik al langer gebruikt, ook om in de trein te checken ed. Geeft altijd wel redelijk snel een fix, met een mooie accuracy en hield hem ook wel vast. In de auto ook wel, maar moet wel bekennen dat ik hem alleen nog maar getest heb op routes waar ik de weg toch al wel wist (dus dan houd je hem toch al minder scherp in de gaten). Ik meld me wel weer terug als ik hem een keer echt als navigatiemiddel heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malouiner
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Wat een BAGGER telefoon. :'(
Heb hem nu 6 weken, eerste 2 weken zonder problemen maar daarna.........
- problemen met Kies.
- stabiel draaien
- geen internet heb Vodafone , en Hi en op allebei netwerk verbinding.
- sinds 2 weken geen toegang op de andriod market toen het internet nog werkte gaf hij alleen nog maar download mislukt.
- GPS zeer brak wel 1 km uit de richting
- via Privacy systeem herstellen lukt niet, geeft dan aan NIET TERRUGGEZET SYSTEEM WISSEN NIET BESCHIKBAAR IS. :X

contact gehad met VODAFONE'S TECH. HELPDESK konden het niet vinden , daarna via SAMSUNGS TECH. DIENST fabrieks reboot gedaan *....*....# ook geen resultaat hij gaf meteen weer aan sevice systeem wissen niet beschikbaar is. lijkt mij toch een telefoon met geen volledige software. moet nu naar de repair dienst met als gevolg dat ik hem ongeveer 4 weken kwijt ben.
en dan maar hopen dat het goed komt.
Met mijn NOKIA N95 nooit deze klote problemen gehad.
Ben mijn vertrouwen in deze telefoon verloren. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsaturnus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 13:08
Weet iemand eigenlijk wat het verschil is tussen de firmwares van europa, asia en de vs?

Ik zit momenteel in de vs en heb hem hier gekocht, maar ik zou eigenlijk best wel de europese firmware erop willen zetten.

PS op bnr stond vandaag een bericht dat er voor het eerst meer droid phones verkocht zijn dan iphones.

4,76 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Malouiner schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:11:
Heb hem nu 6 weken, eerste 2 weken zonder problemen maar daarna.........
- problemen met Kies.
- stabiel draaien
- geen internet heb Vodafone , en Hi en op allebei netwerk verbinding.
- sinds 2 weken geen toegang op de andriod market toen het internet nog werkte gaf hij alleen nog maar download mislukt.
- GPS zeer brak wel 1 km uit de richting
- via Privacy systeem herstellen lukt niet, geeft dan aan NIET TERRUGGEZET SYSTEEM WISSEN NIET BESCHIKBAAR IS. :X

contact gehad met VODAFONE'S TECH. HELPDESK konden het niet vinden , daarna via SAMSUNGS TECH. DIENST fabrieks reboot gedaan *....*....# ook geen resultaat hij gaf meteen weer aan sevice systeem wissen niet beschikbaar is. lijkt mij toch een telefoon met geen volledige software. moet nu naar de repair dienst met als gevolg dat ik hem ongeveer 4 weken kwijt ben.
en dan maar hopen dat het goed komt.
Met mijn NOKIA N95 nooit deze klote problemen gehad.
Je bent echt de eerste die ik zie met zulke problemen. Het kan natuurlijk altijd dat je net een defect toestel hebt getroffen. Zeer vervelend voor je.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Net even de Galaxy S en de Iphone4 naast elkaar geprobeerd. Qua scherm en beleving wint de Galaxy S toch echt wel. Qua Camera wint de Galaxy S ook. Nog 3 maanden en dan kan ik mijn pixon aan mijn vrouw geven en dan ga ik voor de Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wat mij vooral opviel aan de iPhone 4 dat hij (op gevoel) gewoon 2x zo zwaar is... Hoewel de officiele specs zeggen dat het maar 20g scheelt, is het echt een baksteen in vergelijking tot mijn GS :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
[...]

Klinkt me erg raar in de oren dat een plaatsbepalingssysteem beweging nodig heeft om beter de plaats te kunnen bepalen? GPS is in principe een statisch systeem, waarbij beweging gesimuleerd wordt door het verschil tussen 2 posities. Als plaats 1 al niet nauwkeurig is, wordt je beweging naar positie 2 dus ook niet nauwkeurig.

Maar goed, ik ben geen GPS deskundige. Had alleen betere resultaten verwacht op GPS. Maar t komt niet in de buurt van de GPS stabiliteit van mijn Nokia N95
[LuieBuiModus = aan]
waar dan? :)
[LuieBuiModus = uit]
Ik zal wel heel gezegend zijn, maar ook hier heb ik geen problemen mee: werkt tadeloos onder win7 64 bit. Treden die dingen nog bij bepaalde onderdelen van Kies op?
Gelijk bij installatie verscheidene errors bij het installeren van de drivers...
Net de 64 bit driver die eerder in dit topic gelinked is gedownload en kan nu sowieso bestanden overzetten. Geen idee waarvoor ik Kies verder nog nodig zou hebben.
Oyster schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Er staat duidelijk dat het een programma in beta status is. Sterker nog, voordat je het in gebruik kon nemen ben je duidelijk akkoord gegaan met het feit dat het een beta applicatie is. Navigatie != SGS.
Ik weet dat het beta is, en niet 100% werkt. Mar het feit dat mijn pijltje verspringt van dan weer op de juiste plek, dan weer 200 meter naast de snelweg, dan weer een compleet andere weg ligt imho ook deels aan de GPS van de SGS (wat trouwens door een goede navigatie app gecorrigeerd zou moeten kunnen worden op basis van logica).

Trouwens, ik zie net dat van de niet-standaard fotoos (panorama's en front-cam zelfportretten bijvoorbeeld) de datum op 23-7-2003 19:36 blijft staan. Erg irritant. Niemand die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Thombias schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:29:
Net even de Galaxy S en de Iphone4 naast elkaar geprobeerd. Qua scherm en beleving wint de Galaxy S toch echt wel. Qua Camera wint de Galaxy S ook. Nog 3 maanden en dan kan ik mijn pixon aan mijn vrouw geven en dan ga ik voor de Galaxy S.
Als je dan je abbo mag verlengen, dat kan meestal 4mnd van te voren, kan je gewoon nu al de galaxy nemen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de mogelijk mij aan te geven wat de goede manier is om te rooten, en welk bestand ik dan precies via welk programma moet gebruiken? Ik zie op verschillende sites verschillende manieren. De een heeft het alleen over een bestandje dat naar de sd moet om daarna alleen uit gepakt te worden. Een tweede voegt er ineens een code aan toe die ingevuld moet worden. En een derde heeft het over het via Odin opnieuw moeten installeren van een rom. Ik wil alleen een Titanium BackUp installeren. Ik hoef geen nieuwe Rom oid. Graag advies. Als het buiten het forum beleid ligt om dat hier te bespreken, dan graag een dmtje. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:41:
Heeft iemand de mogelijk mij aan te geven wat de goede manier is om te rooten, en welk bestand ik dan precies via welk programma moet gebruiken?
Makkelijker wordt het niet (denk ik). ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=728754

Dit is trouwens het juiste topic voor je vraag (en antwoorden). :)

[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware

[ Voor 16% gewijzigd door Oyster op 02-08-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:41:
Heeft iemand de mogelijk mij aan te geven wat de goede manier is om te rooten, en welk bestand ik dan precies via welk programma moet gebruiken? Ik zie op verschillende sites verschillende manieren. De een heeft het alleen over een bestandje dat naar de sd moet om daarna alleen uit gepakt te worden. Een tweede voegt er ineens een code aan toe die ingevuld moet worden. En een derde heeft het over het via Odin opnieuw moeten installeren van een rom. Ik wil alleen een Titanium BackUp installeren. Ik hoef geen nieuwe Rom oid. Graag advies. Als het buiten het forum beleid ligt om dat hier te bespreken, dan graag een dmtje. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware
Graag daar lezen, en vragen stellen als je er niet uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedywhee
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2024
Hmm ik vraag me af of een oplader voor de Galaxy S op zonne-energie een idee zou zijn om bijvoorbeeld langere routes te navigeren...

Op eBay zie ik er een paar staan (http://cgi.ebay.com/Solar...ories&hash=item41519cd277) voor een behoorlijk lage prijs, maar ik heb nog nooit met dergelijke laadstations gewerkt en heb met zulke lage prijzen zo mijn twijfels of dit werkelijk functioneert... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keer op keer komt het "gps probleem" voorbij. Zie:
GPS probleem
Heb ik al eens eerder gepost:
http://www.androidcentral...ung-galaxy-s-series-phone
werkt bij mij sindsdien probleemloos met Maps en Copilot live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
racoon schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Als je dan je abbo mag verlengen, dat kan meestal 4mnd van te voren, kan je gewoon nu al de galaxy nemen.
Dan is het 4 maanden van te voren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:28:
Keer op keer komt het "gps probleem" voorbij. Zie:

[...]
Ja und???? Er zijn genoeg mensen waarbij dit NIET de oplossing is!!!! zie ook het draadje op XDA. Daar zijn vele oplossingen doorgesproken. En ja, sommige roepen dat het de oplossing is, maar bij nader onderzoek blijkt dat gewoon niet de structurele oplossing te zijn en is het zelden meer als een kleine verbetering of tijdelijke fix.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
DaBeetle schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:35:
[LuieBuiModus = aan]
waar dan? :)
[LuieBuiModus = uit]
Systeemvolume die je kan vinden bij de instellingen op 0 zetten :)

[ Voor 81% gewijzigd door TheBoneCollector op 02-08-2010 16:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Voor het calibreren van de tiltsensor:

.
code:
1
2
su
/system/bin/sensorcalibutil_yamaha

Let op dat het scherm (omhoog!!) goed horizontaal ligt. Na het calibreren even herstarten.

Fixt overigens de scheve horizon in bijvoorbeeld layers. En als grootste voordeel fixt een juiste calibratie dat het scherm niet meer wordt gekanteld zodra de telefoon neergelegd wordt. Bij mij was de calibratie onjuist in ieder geval.

[ Voor 38% gewijzigd door Oyster op 02-08-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DaBeetle schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:35:
Gelijk bij installatie verscheidene errors bij het installeren van de drivers...
Net de 64 bit driver die eerder in dit topic gelinked is gedownload en kan nu sowieso bestanden overzetten. Geen idee waarvoor ik Kies verder nog nodig zou hebben.
Juist voor het overzetten van bestanden heb je dat hele Kies niet nodig. Kan gewoon via USB, mass storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Wist je dat:

- Als het woord wat je wilt tiepen het eerste woord in de pop-up is, je gewoon door kunt tiepen?
- Swype woorden kan leren door ze gewoon in te toetsen (dus niet te swypen)
- Je ook normaal kan tiepen met het swype toetsenbord

Persoonlijk vind ik swype echt heel goed, ik kan inderdaad bijna net zo snel met swype berichten als met een toetsenbord.
Jup, dat wist ik allemaal al;

- Je zult dus eerst moeten checken of het eerste woord wel de goede is.
- Helpt weinig als de woorden tijdens het swypen uit dezelfde letters bestaan
- Typt niet zo prettig als de Samsung versie
- Zo snel gaat dat niet, eerst Q ingedrukt houden, dan naar de taal scrollen en dan pas weer verder.
- Nog geen enkele keer nodig gehad.

Mijn ervaring tot dusver is in ieder geval dat de snelheid met het Samsung toetsenbord niet echt lager ligt dan met Swype. Nogmaals, het is een goed principe, maar voor mij werkt het dus niet zo goed als voor anderen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:28:
[...]
Jup, dat wist ik allemaal al;

- Je zult dus eerst moeten checken of het eerste woord wel de goede is.
- Helpt weinig als de woorden tijdens het swypen uit dezelfde letters bestaan
- Typt niet zo prettig als de Samsung versie
- Zo snel gaat dat niet, eerst Q ingedrukt houden, dan naar de taal scrollen en dan pas weer verder.
- Nog geen enkele keer nodig gehad.

Mijn ervaring tot dusver is in ieder geval dat de snelheid met het Samsung toetsenbord niet echt lager ligt dan met Swype. Nogmaals, het is een goed principe, maar voor mij werkt het dus niet zo goed als voor anderen misschien.
Was niet privé voor jou bedoeld dat berichtje hoor (al leek dat wel zo), dan had ik je bij wijze wel een PM kunnen sturen ;). Maar goed, swype werkt voor jou dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Uit Korea een flip hardcase hoesje met 2screenbeschermers voor een euro of 7..pas goed om de SG.
Alle knopjes kun je goed bij..exact wat ik zocht!

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/14nibfo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/23tqiib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/xga4c7.jpg

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Malouiner schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:11:

Das dan jammer!!..waarschijnlijk heb je gewoon pech met je toestel. Bij de meeste werkt de GS perfect.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sterk aan het twijfelen geslagen. Het was eerst de bedoeling dat ik de Iphone4 ging halen tot ik deze telefoon tegen kwam. Kan iemand mij alsjeblieft een goeie raad geven???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:40:
Ik ben sterk aan het twijfelen geslagen. Het was eerst de bedoeling dat ik de Iphone4 ging halen tot ik deze telefoon tegen kwam. Kan iemand mij alsjeblieft een goeie raad geven???
Ja hoor, geen probleem. Koop de IPhonekiller. Niet de IPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:39

itarix

404 soul not found

Het is maar net wat je zelf wil...
Leven onder de tirannie van Steve Jobs met zijn dichte systeem.
Of vrij zijn met Android :+

De vraag is wat wil je ermee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De Galaxy S is sneller heeft een beter scherm, betere camera, etc etc.
verder geen gezeur met itunes om mp3tjes op je gsm te krijgen.
Je kan extra extern geheugen(sdcard) toevoegen. Dus meer opslag voor veeeel minder eurotjes.
Ik kan nog wel ff verder gaan.
In de VS worden inmiddels meer android toestellen verkocht dan iphones.

Wel een van de belangrijkste voordelen ten opzichte van de iphone is het kras bestendige scherm wat de Galaxy S heeft.(Hier is een youtube filmpje van.)

etc.
etc.

Lees dit topic door en zet de voordelen op papier en zet dat af tegen de voordelen van een iphone.

Als Apple niet snel met een opvolger komt van de IPhone 4 dan liggen ze uit de markt, verwacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 02-08-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 00:24
Nog twee voordelen van de GS ten opzichte van de Iphone 4:

- Je kunt hem ook met fatsoenlijke netwerken krijgen. (dus niet gebonden aan dat brakke T-Mobile)
- Hij is een stuk goedkoper!

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
als ik de SGS benader als externe schijf krijgt ik bv voor de video's en foto's identieke iconen
lukt me niet om daar herkenbare thumbnails te krijgen, waardoor ik weet welke video's ik kan deleten..
wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Is er naast de lagfix nog een andere goede rede om te rooten? En merk je de lagfix in het dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik hoop wel dat de fabrikanten hun telefoons netjes blijven updaten, Android 3 zou IMHO toch wel op telefoons als de Galaxy S en HTC Desire moeten komen... daar ben ik nog wel een beetje onzeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
bryan1988 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:54:
Zijn er nog meer mensen die last hebben dat sommige smsjes niet binnen willen komen af en toe? Heb nu al een paar keer gehad, waarvan ik 1 keer ze later als nog binnen kreeg (al waren dat wel 9 smsjes om half 4 's ochtends).

En gister weer 2 smsjes die niet binnen zijn gekomen. Nou heb ik gezocht op google en daar kon ik 1 topic vinden over de HTC Hero die er last van heeft/gehad. Daarbij staat wel dat HTC het probleem erkent en er een update voor is gekomen. Over de SGS kon ik niks vinden.
Bij deze een update hierover.

Ik heb mijn simkaart in mijn oude SEX1 gedaan en kreeg daarop dus alle smsjes binnen die ik niet binnen kreeg op de SGS en dat meteen nadat er verbinding was. Ik heb de SGS daarop een hard reset gegeven en nu krijg ik weer gewoon alle sms binnen gelukkig.

Punt blijft dat ik me afvraag hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan in de eerste plaats, heb gewoon alles stock dus geen lag fixes en root toegang of wat dan ook. Een paar spelletjes gedownload en een paar programma's zoals buienradar en taskkiller en daar houd et wel mee op. Wat ik eruit op kan maken is dat het dan toch een probleem is van de samsung met het binnen halen van de sms. :'(

Echt niemand die dit al eens heeft mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Kaasje123 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:22:
Is er naast de lagfix nog een andere goede rede om te rooten? En merk je de lagfix in het dagelijks gebruik?
Ik heb mijn foon niet geroot, alleen deze firmware ( I9000XXJP3 ) erop gezet en ben zeer tevreden tot nu toe.
Met de officiele update van Froyo kan het denk ik alleen nog maar beter worden.
Maar de keuze is aan jezelf wat je wil. Ik zie geen reden om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
bryan1988 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:42:
[...]

Ik heb mijn simkaart in mijn oude SEX1 gedaan en kreeg daarop dus alle smsjes binnen die ik niet binnen kreeg op de SGS en dat meteen nadat er verbinding was. Ik heb de SGS daarop een hard reset gegeven en nu krijg ik weer gewoon alle sms binnen gelukkig.

Punt blijft dat ik me afvraag hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan in de eerste plaats, heb gewoon alles stock dus geen lag fixes en root toegang of wat dan ook. Een paar spelletjes gedownload en een paar programma's zoals buienradar en taskkiller en daar houd et wel mee op. Wat ik eruit op kan maken is dat het dan toch een probleem is van de samsung met het binnen halen van de sms. :'(

Niet zelf meegemaakt maar het schijnt dat een taskkiller bij meer mensen voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien ligt het aan de taskkiller die automatisch de sms/berichten app killt.
En je hebt in android helemaal geen taskkiller nodig.

Edit: ik zie dat iemand mij voor was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
[...]

[...]

Een paar spelletjes gedownload en een paar programma's zoals buienradar en taskkiller en daar houd et wel mee op. Wat ik eruit op kan maken is dat het dan toch een probleem is van de samsung met het binnen halen van de sms. :'(

Zoals Lucky1965 ook meldt: Ik denk dat het je task killer is (of andere nadien geïnstalleerde applicatie).
Zelf heb ik totaal geen problemen;
De sms-jes komen direkt aan als ik antwoord van iemand ontvang waar ik mee sms.

Gooi eerst die apps er eens af en kijk of het dan wel goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem: Graag zou ik voor mijn vader, welke een Samsung Galaxy S heeft sinds enkele dagen, zijn KPN mail willen instellen op zijn toestel. Vanzelfsprekend start ik via de mail app. in het hoofdmenu en volg de stappen die gevraagd worden.

Ik geef daarbij zijn email adres in, zijn wachtwoord, inkomende server (pop.kpnmail.nl, poort 110), uitgaande server (mail.kpnmail.nl, poort 25) en laat de beveiliging ongemoeid. Helaas krijg dan telkens de melding dat hij geen ondersteuning heeft voor het beveiligingscertificaat.

Vanzelfsprekend heb ik alle 5 de verschillende beveiligingsopties geprobeerd (uit/SSL (2 varianten) en TLS (2 varianten)), maar geen van allen mogen baten.

Zijn jullie hiervan op de hoogte en is er in de market een ander programma beschikbaar waardoor deze emails wél binnen kunnen komen op het toestel? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Graag hoor ik van jullie.

p.s. Gmail en Hotmail doen het beiden wel gewoon, zonder een enkel probleem. Ook de KPN Technische Dienst kon me hiermee niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
begintmeta schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:23:
Ik hoop wel dat de fabrikanten hun telefoons netjes blijven updaten, Android 3 zou IMHO toch wel op telefoons als de Galaxy S en HTC Desire moeten komen... daar ben ik nog wel een beetje onzeker over.
Je moet er wel rekening mee houden dat de levens cyclus van een telefoon tegenwoordig hoogstens een jaar is. Niet omdat de hardware versleten is maar omdat de hardware verouderd is :(

De ontwikkeling gaat zo snel dat er binnen een jaar zoveel is veranderd dat de 'oude hardware' niet meer in staat is om de ontwikkelingen te ondersteunen.
Dat zal met je wens om Android3 (Gingerbread) te kunnen draaien ook wel zo gaan.
De processor/geheugen zullen niet goed genoeg meer zijn om het volle potentioneel van Android3 te benutten ;)

Het zelfde is nu al te lezen over de hardware specs. die voor Windows Phone7 bekend zijn gemaakt.
Voor wat ik er van gelezen heb zou het gerucht van de Samsung Galaxy 2 over de hardware beschikken om met Android3 te kunnen draaien.
Zou ook wel mooi uitkomen want tegen de tijd dat die leverbaar is, viert onze Galaxy S z'n eerste verjaardag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
renskoenraadt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:10:
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem: Graag zou ik voor mijn vader, welke een Samsung Galaxy S heeft sinds enkele dagen, zijn KPN mail willen instellen op zijn toestel. Vanzelfsprekend start ik via de mail app. in het hoofdmenu en volg de stappen die gevraagd worden.

Ik geef daarbij zijn email adres in, zijn wachtwoord, inkomende server (pop.kpnmail.nl, poort 110), uitgaande server (mail.kpnmail.nl, poort 25) en laat de beveiliging ongemoeid. Helaas krijg dan telkens de melding dat hij geen ondersteuning heeft voor het beveiligingscertificaat.

Vanzelfsprekend heb ik alle 5 de verschillende beveiligingsopties geprobeerd (uit/SSL (2 varianten) en TLS (2 varianten)), maar geen van allen mogen baten.

Zijn jullie hiervan op de hoogte en is er in de market een ander programma beschikbaar waardoor deze emails wél binnen kunnen komen op het toestel? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Graag hoor ik van jullie.

p.s. Gmail en Hotmail doen het beiden wel gewoon, zonder een enkel probleem. Ook de KPN Technische Dienst kon me hiermee niet helpen.
Ik denk dat er een vinkje verkeerd staat bij de beveiliging.
Zelf heb ik een privé domein zonder beveiligings cert. en ik kan gewoon mail verzenden/ontvangen.

De makkelijkste oplossing is het mail adres van kpn koppelen aan de Gmail account en Gmail de mail van kpn laten ophalen.
Dan hoef je ook niet steeds naar twee mail accounts te gaan en je krijgt toch een melding van Gmail als er mail binnen is gekomen ;)
Als afzender kan je gewoon het kpn mail adres invoeren bij Gmail als dat belangrijk is.

EDIT:
Ik zit net het bericht nog es te lezen maar
moet je inkomende mail server niet mail.kpnmail.nl zijn
en je uitgaande server smtp.kpnmail.nl
:?

[ Voor 4% gewijzigd door catt4u op 02-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
catt4u schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:13:
... Je moet er wel rekening mee houden dat de levens cyclus van een telefoon tegenwoordig hoogstens een jaar is. Niet omdat de hardware versleten is maar omdat de hardware verouderd is :(

De ontwikkeling gaat zo snel dat er binnen een jaar zoveel is veranderd dat de 'oude hardware' niet meer in staat is om de ontwikkelingen te ondersteunen.
Dat zal met je wens om Android3 (Gingerbread) te kunnen draaien ook wel zo gaan.
De processor/geheugen zullen niet goed genoeg meer zijn om het volle potentioneel van Android3 te benutten ;)
...
Het volle potentieel hoeft wellicht ook niet, maar ik draai hier bijvoorbeeld Ubuntu 10.04 en Windows 7 Ultimate met evenveel meer plezier op oudere hardware (P4 2.4Ghz, 2GB RAM, GeForce 6600) als hun voorgangers (8.04, XP...) IMHO ligt het toch ook wel echt aan de fabrikanten, die verkopen natuurlijk op zich ook liever een nieuw device dan dat ze de levensduur van oudere verlengen. AFAIKTR zou de hardware van de Galaxy S wel aan de minimumeisen van Gingerbread voldoen. Je ziet bij de concurrentie ook wel dat enige functionaliteit nog op 2-jarige telefoons tot stand komt, en ik denk dat het steeds makkelijker zal worden dat vol te houden mbt hardware.

De tijd zal het uitwijzen, vermoedelijk zal het inderdaad somber gesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
smeijers schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:10:
als ik de SGS benader als externe schijf krijgt ik bv voor de video's en foto's identieke iconen
lukt me niet om daar herkenbare thumbnails te krijgen, waardoor ik weet welke video's ik kan deleten..
wie helpt?
niemand een idee?
====
overigens de updates van KIES gewoon via de site downloaden; gisteren liep het downloaden vanuit KIES
bij meerderen op niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:23:
Waarom? Wat zijn in jou ogen de redenen waarom er een update naar 3 moet komen (welke functionaliteit mis je bijvoorbeeld die wel in 3 zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Speedywhee schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:00:
Hmm ik vraag me af of een oplader voor de Galaxy S op zonne-energie een idee zou zijn om bijvoorbeeld langere routes te navigeren...

Op eBay zie ik er een paar staan (http://cgi.ebay.com/Solar...ories&hash=item41519cd277) voor een behoorlijk lage prijs, maar ik heb nog nooit met dergelijke laadstations gewerkt en heb met zulke lage prijzen zo mijn twijfels of dit werkelijk functioneert... Iemand ervaring hiermee?
Gaaf zeg, als ik nog PayPal had, had ik er zeker één gekocht. Vraag me wel af hoe lang het duurt tot je telefoon is opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:56:
... Waarom? Wat zijn in jou ogen de redenen waarom er een update naar 3 moet komen (welke functionaliteit mis je bijvoorbeeld die wel in 3 zit).
Concreet qua geruchten eigenlijk niets voor zover ik weet, maar ik weetdenk ik ook gewoon niet zoveel ervanaf. Ik hoop dat ze met name wat doen aan in-device encryptie en dat algemeen wat meer sychronisatieinterfaces (beschikbaar) worden gemaakt: CalDAV, SyncML...

Of die zaken in 3.0 of 2.3 of wat dan ook komen zal me natuurlijk niet zoveel uitmaken. Het belangrijkste blijft IMHO dat securityupdates ook voor wat oudere hardware/software beschikbaar wordt gemaakt. Op zich is Android dan weer geen slecht platform denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Ik denk dat ik een probleempje heb met mijn Galaxy S.

Als de telefoon in stand-by staat en je duwt op de Home knop krijg ik een licht paars scherm en verspringt het binnen de seconde naar zijn normale kleur?

Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
silitek schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:29:
Uit Korea een flip hardcase hoesje met 2screenbeschermers voor een euro of 7..pas goed om de SG.
Alle knopjes kun je goed bij..exact wat ik zocht!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:)
Ziet er netjes uit :)
Heb je een linkje voor de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Obl1viA schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:21:
Ik denk dat ik een probleempje heb met mijn Galaxy S.

Als de telefoon in stand-by staat en je duwt op de Home knop krijg ik een licht paars scherm en verspringt het binnen de seconde naar zijn normale kleur?

Nog mensen met dit probleem?
Geen last van en nooit van gehoord. Klinkt dus als een defect. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:04:
vrijdag opgehaald, super toestel!

Ik zit nog wel te rotzooien met mijn contacten. Ik had de contacten van mijn HTC TP via google sync naar gmail verplaatst. En van daaruit synct het automatisch met mijn GS. Echter, na de sync blijkt dat GS/Android ze niet als 'echte' contacten beschouwd. Ze staan wel in de contactenlijst en ik kan ze dus wel bellen/smssen en dergelijke. Maar toekennen aan (nieuwe) groepen dat gaat niet. Ook als ik in Kies bij contacten kijk, dan ziet ie alleen een eerder en handmatig door mij ingevoerd contact.
De gesyncte 'contacten' zitten in een groep 'Google'.

edit:
Als ik in gmail groepen aanmaak, kan ik de aldaar aanwezige contacten wel toevoegen aan die groepen. Echter groepen worden niet gesync-ed, dus dat was ook geen oplossing

Zie ik iets over het hoofd?

p.s. als dit al voorbij is gekomen, dan spijt me dat. Ik heb reeds eea gegoogled en ben nu aan het bijlezen. Ben op pagina 9 van Deel 2, dus duurt nog wel even. En ongeduld is mijn makke, dus ik wil het graag nu, nu, nu weten :)
Probeer je contacten eens van je HTC te exporteren naar een .vcf bestand op je SD kaart.
Dan dat bestand of bestanden kopieren naar je SGS en daar weer bij contacten importeren.

Dit heb ik net met 734 contacten gedaan van de Nokia E90 van mn vader.
Werkt echt heel goed, daarna nog even geimporteerd in Gmail en nu staan alle contacten waar hij ze wil hebben.

(o,a. mbv deze link gedaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 02-08-2010 21:42 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Maarten21 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

mm das balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

RTL Gemist
werkt perfect!
Is er ook zo'n (iPhone/iPad) link voor Uitzendinggemist? (ipv m.uitzendinggemist.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
catt4u schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:03:
[...]

Zoals Lucky1965 ook meldt: Ik denk dat het je task killer is (of andere nadien geïnstalleerde applicatie).
Zelf heb ik totaal geen problemen;
De sms-jes komen direkt aan als ik antwoord van iemand ontvang waar ik mee sms.

Gooi eerst die apps er eens af en kijk of het dan wel goed werkt ;)
Na de hard reset werkt het ook weer naar behoren, als jullie gelijk hebben dus door task killer. Task killer liet ik de berichten open houden trouwens, gebruik hem alleen om niet belangrijke dingen te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Ik had hier ook last van en werd steeds erger. Bij T Mobile heb je een 60 dagen omruil service , dus is je toestel nog net nieuw , ruilen ze hem zo om. Wel even aangeven die 60 dagen want de helpdesk medewerkers weten dit niet allemaal , ik kwam erachter in een T Mobile shop en die medewerker heeft het aan de klantenservice moeten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Raymond schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:33:
[...]

Ziet er netjes uit :)
Heb je een linkje voor de winkel?
Komt tie:
http://shop.ebay.nl/super...from=&_ipg=&_trksid=p4340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:45

WTM

Ik zal wel een enorme beunhaas zijn, maar ik krijg iets niet voor elkaar. Volgens mij zou het wel moeten kunnen.

Ik had op m'n winmo toestel een rss reader, die van bijv. nu.nl wat headlines afhaalde. Nu dacht ik die links te kunnen toevoegen aan die daily briefing kan dat eigenlijk wel? Of kun je alleen die standaard gebruiken en er zelf niets aan toevoegen? (nu is er alleen die weather app, yahoo finance en je agenda.. maar daar moet toch meer aan toe te voegen zijn? In 't boekje kon ik er niets over vinden (net als search...)

Verder gaaf toestel. Bij deze kan ik bevestigen dat hij goed connect via bluetooth met mijn carkit (Parrot Mki9100). Zijn er al goede 'autohouders' door iemand gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:28:
[...]

Ik had hier ook last van en werd steeds erger. Bij T Mobile heb je een 60 dagen omruil service , dus is je toestel nog net nieuw , ruilen ze hem zo om. Wel even aangeven die 60 dagen want de helpdesk medewerkers weten dit niet allemaal , ik kwam erachter in een T Mobile shop en die medewerker heeft het aan de klantenservice moeten vertellen.
Bedankt! ik heb hem gekocht op 25/06/2010 bij T mobile. Dus dan kan ik hem nog gaan omruilen. Morgen maar eens doen.

Kan nog iemand bevestigen dat je 60 dagen krijgt om je toestel om te ruilen bij T-Mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! ik heb hem gekocht op 25/06/2010 bij T mobile. Dus dan kan ik hem nog gaan omruilen. Morgen maar eens doen.

Kan nog iemand bevestigen dat je 60 dagen krijgt om je toestel om te ruilen bij T-Mobile ?
[/quote]

Als je goed zoekt onder de voorwaarden kan je het vinden, het zijn heeele kleine lettertjes maar via Kassa is er ook zo'n uitspraak gekomen. Dit kan je op de site van Kassa in het forum vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
GPS probleem
Heb ik al eens eerder gepost:
http://www.androidcentral...ung-galaxy-s-series-phone
werkt bij mij sindsdien probleemloos met Maps en Copilot live.

RTL Gemist
werkt perfect!

Pauze inlassen bij nummers draaien:
Druk op menu als je in je telefoonkiezer zit en kies P of W wanneer je een pauze wil toevoegen.
Geweldige post imo. Ik was met name benieuwd naar het GPS trucje.
Compleet zinloos en nul verbetering helaas. Een fix is een fix als de brakke GPS ook daadwerkelijk de sat vasthoudt. Niet het geval met alle geprobeerde trucjes zover, ook niet met deze.
Laat onverlet dat dit een goeie post was. Thanx..

Still got my hopes on Froyo :F

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

jpvaneijk schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:18:
[...]

Geweldige post imo. Ik was met name benieuwd naar het GPS trucje.
Compleet zinloos en nul verbetering helaas. Een fix is een fix als de brakke GPS ook daadwerkelijk de sat vasthoudt. Niet het geval met alle geprobeerde trucjes zover, ook niet met deze.
Laat onverlet dat dit een goeie post was. Thanx..

Still got my hopes on Froyo :F
Er is hoop als je de laatste post van die link mag geloven:
" Regarding your concern on the GPS capabilities of your phone, Samsung Mobile is aware that under certain conditions, the GPS on our U.S. Galaxy S devices may not be meeting performance expectations. We are diligently evaluating the situation and will provide an update as soon as possible."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom ergens niet aan uit. Ik heb mijn muziek en ringtones op mijn externe sd card staan als ik nu een ringtone wil instellen voor mij telefoon is dit geen probleem is zo benaderbaar. Alleen het rare is als ik een tone in wil stellen voor mijn email en sms dan krijg ik die optie niet om bij mijn ringtones te komen. Nu heb ik gezien dat ik een map moet maken op mijn interne sd card maar in welke map moet ik deze dan zetten op die sd card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Iemand toevallig ook zo iets om zn toestel gedaan, zo ja wil je dan aub fotos plaatsen?
Ben benieuwd hoe het er uit als het om je toestel zit.
Toestel vind ik net iets te licht in me hand voelen, niet dat ie super zwaar moet voelen.
Het voelt gevoelsmatig niet zwaar genoeg om de toestel lekker in me hand te houden.
Hoewel ik hem hopelijk morgen terug van rma krijg, fingers crossed ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:31:
ik kom ergens niet aan uit. Ik heb mijn muziek en ringtones op mijn externe sd card staan als ik nu een ringtone wil instellen voor mij telefoon is dit geen probleem is zo benaderbaar. Alleen het rare is als ik een tone in wil stellen voor mijn email en sms dan krijg ik die optie niet om bij mijn ringtones te komen. Nu heb ik gezien dat ik een map moet maken op mijn interne sd card maar in welke map moet ik deze dan zetten op die sd card?
Voor sms en email een map maken met de naam: Notifications
Voor alarm geluiden een map met de naam: Alarms
En dan de ringtones welke je wil gebruiken in deze mappen plaatsen

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 02-08-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:11:

[/quote]

Als je goed zoekt onder de voorwaarden kan je het vinden, het zijn heeele kleine lettertjes maar via Kassa is er ook zo'n uitspraak gekomen. Dit kan je op de site van Kassa in het forum vinden
ik ben op zoek gegaan op de website van T-Mobile en kassa forum maar kan dit niet onmiddellijk vinden.
Heb je toevallig een linkje voor mij?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:22:
[...]
Er is hoop als je de laatste post van die link mag geloven:

[...]
Ik had ergens gelezen, weet niet meer waar
Dat Samsung bezig is met de GPS en LAG fix (dus Samsung weet zelf ook van deze problemen.)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Is er al iemand met praktijk ervaring met een goeie autohouder. Er circuleren er wat op e-bay opzich niks mis mee maar ben benieuwd naar de kwaliteit. Ben dus benieuwd naar de laadmogelijkheid en of de galaxy goed in de houder blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Hoe is jullie ervaringen met de FM radio?

Ik heb gelezen dat deze last heeft van 'ruis' en dat de Galaxy alleen 'mono' weergeeft?

Als huidige N95 gebruiker met een uitstekende FM kwaliteit en fervent radio luisteraar is dit wel een puntje voor mij.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

Erg vervelend, maar ik probeer tot in den treure de GS aan te sluiten op mijn win7 64. Eerder heeft dit prima gewerkt, maar sinds de update van kies lukt het me totaal niet meer. De drivers lijken niet goed te installeren:
-Samsung android usb composite device PRIMA
-MTP USB Device FAIL
CDC Abstract Control Model (ACM) FAIL.

Daarnaast geeft die MTP app de hele tijd aan te initialiseren, dan lijkt deze te stoppen en is kort de homescreen zichtbaar en vervolgens springt die MTP weer aan op initialiseren. Dit loopt de hele tijd zo door....

Help ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
Verder viel me op dat als ik met windows verkenner door mijn SGS browse, dat álle bestanden als datum 23-7-2003 19,36 hebben. Erg vaag. Kopieer ik bestanden naar mn HDD hebben ze gelukkig wel de juiste datum.
Goed, probleem gevonden. Allereerst niet goed opgelet. De file create datum is gewoon overgenomen bij het kopieren. De datum die ik zag was de photo taken datum :(

Maar het lag dus aan de keuze voor Samsung Kies als verbindingstype. Ergens kan de mtp application kennelijk niet met datums overweg. Na het kiezen voor massa opslag was alles weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:40:
[...]
Probeer je contacten eens van je HTC te exporteren naar een .vcf bestand op je SD kaart.
Dan dat bestand of bestanden kopieren naar je SGS en daar weer bij contacten importeren.

Dit heb ik net met 734 contacten gedaan van de Nokia E90 van mn vader.
Werkt echt heel goed, daarna nog even geimporteerd in Gmail en nu staan alle contacten waar hij ze wil hebben.

(o,a. mbv deze link gedaan)
Bedankt voor je reactie!
Ik ben de tips gaan volgen, maar die werkte helaas niet. De menu optie om v-cards te verzenden, werd gedisabled op het moment dat ik meerdere contacten selecteerde. Dat was een bummer.
Ook het verzenden via bluetooth (en masse) kreeg ik niet voor elkaar.

Echter werd ik wel in een werkbare richting geduwd.
Vanuit Outlook heb ik een csv bestand aangemaakt en deze heb ik in Kies geopend. Vanuit Kies heb ik ze naar de sgs gestuurd. Deze is zo slim om de reeds aanwezige gmail contacten (van de vorige operatie) te koppelen aan de nieuwe contacten.

Ook kan ik nu contacten in groepen plaatsen. Echter, de reeds aangemaakte groepen worden niet meer getoond. Als ik die opnieuw probeer aan te maken, krijg ik wel de melding dat de groep al bestaat.
Dus dat moet ik nog maar even uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de oplossing werkt prima zo simpel en toch niet kunnen vinden....
Gutteguttegut schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:45:
[...]
Voor sms en email een map maken met de naam: Notifications
Voor alarm geluiden een map met de naam: Alarms
En dan de ringtones welke je wil gebruiken in deze mappen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
An1mA schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

Iemand toevallig ook zo iets om zn toestel gedaan, zo ja wil je dan aub fotos plaatsen?
:( :( :(

uuuh ja... 3 paginas terug staan er fotos van dit hoesje. Niet goed gezocht dus. Maar goed; Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

lometje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:22:
Erg vervelend, maar ik probeer tot in den treure de GS aan te sluiten op mijn win7 64. Eerder heeft dit prima gewerkt, maar sinds de update van kies lukt het me totaal niet meer. De drivers lijken niet goed te installeren:
-Samsung android usb composite device PRIMA
-MTP USB Device FAIL
CDC Abstract Control Model (ACM) FAIL.

Daarnaast geeft die MTP app de hele tijd aan te initialiseren, dan lijkt deze te stoppen en is kort de homescreen zichtbaar en vervolgens springt die MTP weer aan op initialiseren. Dit loopt de hele tijd zo door....

Help ;w
Ondertussen op kunnen lossen door de interne SD te formatteren en bij privacy ook het toestel te resetten...

Gelukkig had ik nog gauw even wat foto's gemaakt van alle apps > scheelt weer terugzoeken in mijn eigen interne geheugen :+
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.