Heb de SGS nu een maandje in mn bezit, en moet zeggen dat ik er overall erg blij mee ben. Maar heb toch een paar minpunten en gekke dingen:
Als navigatie systeem is de SGS totaal ongeschikt door de brakke GPS. Zelfs na het toepassen van de diverse fixes die gevonden zijn is het vrijwel onmogelijk een constante fix te krijgen. Ook mist de google maps navigatie de intelligentie om te bedenken dat je je misschien wel op een weg bevindt als je al een tijdje de weg volgt. Soms, zomaar ineens staat het pijltje naast de weg, wat verrekte irritant is als je net een ingewikkeld kruispunt nadert. Ook is het gebeurd dat de aanwijzer ineens naar een compleet andere weg versprong bij het naderen van een kruispunt. Zit je ineens al op de weg waar je heen wilt, maar wel rijdende in de andere richting. Is dit trouwens ook zo bij een *echte* navigatieapp, of is dit gewoon nog de brakheid van google maps navigatie?
Beste bewijs van de ongelooflijk brakke GPS was wel de test op de Aguille du Midi (3842 meter hoogte, vrij uitzicht rondom). Ondanks een fix van 8 satellieten bleven de positie en hoogte maar verspringen terwijl ik geen stap verzette. Ik mag toch verwachten van een GPS device dat die op een gegeven moment stabiele cijfers geeft als je je niet verplaatst.
Maar goed, het probleem is bekend. Hopelijk lost Froyo een en ander op.
Verder viel me op dat als ik met windows verkenner door mijn SGS browse, dat álle bestanden als datum 23-7-2003 19,36 hebben. Erg vaag. Kopieer ik bestanden naar mn HDD hebben ze gelukkig wel de juiste datum.
Nog wat rare problemen die ik tegengekomen ben, maar die zichzelf opgelost hebben na 1 of meer reboots:
- Internet App crash bij swypen in google,com zoek invoerveld
- Google maps navigatie crasht bij bepalen route (kan te maken gehad hebben met nieuwe update?)
- Telefoon niet gezien na aansluiten op USB (na 3 keer rebooten ineens weer wel)
Andere irritante dingetjes:
- volume geluiden bij afsluiten en opstarten (is dit ergens aan/uit te zetten?)
- Melding dat de batterij vol is terwijl je de foon aan je laptop hebt om bestanden over te zetten.
- Samsung Kies en windows 64bit (net de 64bit usb drivers binnengehaald. eens kijken of het effect heeft)
Overall:
Ben heel erg blij me dit toestel