Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:40

tomtommie

Alaaf!

Geniaal ja, geen vage artifacts meer bij het skippen door een 1080 film! Altijd eigenlijk al niet begrepen waarom dat niet soepel ging, maar nooit bij stil gestaan dat het een instelling kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289740

fr3z schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:41:
Yeehaw, dat zou zin hebben als ik ingelogd was. Maar ik was niet ingelogd dus er draaide geen programma's.
Edgar, wat je zegt zou wel kunnen want ik gebruik wel een draadloze muis (die er bijna altijd inzit)..

Kan je dit uitschakelen, dat hij reageert op USB poorten?
Je muis zal inderdaad het probleem zijn. Je MacBook Pro gaat aan zodat je hem met extern scherm kunt gebruiken, terwijl het scherm van de MBP dichtblijft. Omdat je MBP waarschijnlijk activiteit ziet van je muis, schakelt hij zichzelf aan. Ik heb net even voor je gekeken in de instellingen, maar kan helaas niks vinden waarmee je dit zou kunnen uitschakelen. Je muis eruit halen zou de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346063

Dankje voor de adviezen.
bozzo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:11:
[...]

Ik had ook vooral de overweging i.v.m. mobiliteit. Regelmatig en lang (ruim 3 uur per keer) in de trein, weekend vaak bij vriendin waar het ook fijn is om een eigen computer te hebben. Doordeweeks is het daarnaast prettig om op de slaapkamer ook over de MBP 13" te beschikken en de laatste tijd ook in de tuin :)

De 13" heeft hele prettige afmetingen om mee op stap te gaan terwijl de accuduur ruimschoots voldoet. Wat ik echter een jaar geleden niet kon vermoeden, is dat het Mac/OS X virus me flink te pakken kreeg zodat tegen de kerst ik me ook nog verwend heb met een iMac 27". Het omschakelen met werken op een 13" en 27" scherm vind ik geen probleem, al beperk ik me op de MBP tot de wat eenvoudiger taken. Met bijv. Photoshop aan de slag op een flink beeldscherm is toch een stuk comfortabeler.

Succes met je keuze!
Goh, de optie MBP13" met een extern 24" schermpje is er natuurlijk ook. Ik heb enkel wat schrik dat de 13" niet krachtig genoeg is. Ik speel graag wel eens een gamepje wat grafisch absoluut niet 'wauw' moet zijn. Op low heb ik er evenveel plezier in maar het moet wel netjes draaien.

Dan lees ik in dit topic dat de 13" bijvoorbeeld probleempjes heeft met het afspelen van HD-content.. en als er nou iets is waar ik me de laatste 2j echt in heb opgejaagd is het wel de afspeelcapaciteit van mijn Acer 8920. Dit ding kan net een DVD-ripje zonder haperingen afspelen (alhoewel).

De opties zijn als volgt:

- 13" MBP C2D 2.66GHz / 4GB / 320GB
- 15" i5 2.4GHz / 4GB / 320GB
- 15" i5 2.53GHz / 4GB / 500GB

Bij optie 1 kan ik dan evt een extra scherm kopen. Belangrijk voor mij is goede video-playback en een goede resolutie voor muziekprogramma's a la Traktor (extra scherm voor thuis).

Het budget is er voor alle 3 de opties, maar logischerwijs hoeft het geld niet op.

Twijfels, twijfels, twijfels.. alle raad is uiteraard welkom.

Misschien handig om erbij te zeggen: ik heb een 500GB externe bus-powered hier liggen en in de loop van volgend jaar komt er waarschijnlijk een 21,5" iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Grmbl. Er is wat op mijn Macbook Pro 15 gevallen en nu zit er een dikke barst op het lichtgevende logo. Kunnen ze dit makkelijk en goedkoop maken of is het een dure operatie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Anoniem: 230207 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:15:
Grmbl. Er is wat op mijn Macbook Pro 15 gevallen en nu zit er een dikke barst op het lichtgevende logo. Kunnen ze dit makkelijk en goedkoop maken of is het een dure operatie :'(
Balen man... :s Wat is er op gevallen? Als het een ongeluk was kan je toch je verzekering proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-04 20:54
Anoniem: 230207 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:15:
denk dat je dit beter via de verzekering kan doen ofzo, als dit het logotje wat achterop het scherm is dan wordt het inderdaad een hele dure operatie (~600 euro unibody) aangezien het hele display vervangen dient te worden.
Dit is wat het ongeveer zou kosten bij een officieel service centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289740

Anoniem: 346063 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:49:
Dankje voor de adviezen.

[...]

Goh, de optie MBP13" met een extern 24" schermpje is er natuurlijk ook. Ik heb enkel wat schrik dat de 13" niet krachtig genoeg is. Ik speel graag wel eens een gamepje wat grafisch absoluut niet 'wauw' moet zijn. Op low heb ik er evenveel plezier in maar het moet wel netjes draaien.

Dan lees ik in dit topic dat de 13" bijvoorbeeld probleempjes heeft met het afspelen van HD-content.. en als er nou iets is waar ik me de laatste 2j echt in heb opgejaagd is het wel de afspeelcapaciteit van mijn Acer 8920. Dit ding kan net een DVD-ripje zonder haperingen afspelen (alhoewel).

De opties zijn als volgt:

- 13" MBP C2D 2.66GHz / 4GB / 320GB
- 15" i5 2.4GHz / 4GB / 320GB
- 15" i5 2.53GHz / 4GB / 500GB

Bij optie 1 kan ik dan evt een extra scherm kopen. Belangrijk voor mij is goede video-playback en een goede resolutie voor muziekprogramma's a la Traktor (extra scherm voor thuis).

Het budget is er voor alle 3 de opties, maar logischerwijs hoeft het geld niet op.

Twijfels, twijfels, twijfels.. alle raad is uiteraard welkom.

Misschien handig om erbij te zeggen: ik heb een 500GB externe bus-powered hier liggen en in de loop van volgend jaar komt er waarschijnlijk een 21,5" iMac.
Ik zou als je van een toch een klein beetje van gamen houdt toch gaan voor de 15 inch met dedicated videokaart. Ik zelf heb pas geleden ook de overstap gemaakt van een MBP 13 inch naar 15 inch en ben er echt tevreden over. Vooral voor de hogere resolutie zou ik naar 15 inch kijken, want die 1280x800 op de MBP 13 inch vind ik echt te weinig.
FullHD is overigens op beide geen probleem, met goede codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

High res schermpje is geen optie vanwege de kostprijs. Eventueel een i5 2.4GHz en een 24" samsungetje.

Hmm, die 0.13GHz maakt zoveel niet uit, right? Misschien staat de keuze dan wel vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awoodentree schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:48:
[...]

Balen man... :s Wat is er op gevallen? Als het een ongeluk was kan je toch je verzekering proberen?
Ja, kan het proberen vraag me alleen af of verzekering dan niet gaat zeuren aangezien het eigenlijk puur kosmetisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 289740 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:47:
Je muis zal inderdaad het probleem zijn. Je MacBook Pro gaat aan zodat je hem met extern scherm kunt gebruiken, terwijl het scherm van de MBP dichtblijft. Omdat je MBP waarschijnlijk activiteit ziet van je muis, schakelt hij zichzelf aan. Ik heb net even voor je gekeken in de instellingen, maar kan helaas niks vinden waarmee je dit zou kunnen uitschakelen. Je muis eruit halen zou de oplossing zijn.
Thanks dat je effe hebt gekeken! Jammer dat je het er niet uit kan schakelen, misschien ook wel logisch omdat de meeste mensen ook een USB keyboard hebben.

Dan maar me USB ontvanger er uit halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 230207 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:21:
[...]

Ja, kan het proberen vraag me alleen af of verzekering dan niet gaat zeuren aangezien het eigenlijk puur kosmetisch is.
Dat is het punt niet. Je verzekert voor schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:26
Helaas na 2 maanden heeft mijn Macbook pro het begeven. De fan ging als een gek tekeer en daarna was het over. Geen beeld meer, en wilde niet meer aan.
Gelukkig valt deze macbook pro (15" met GT8600) onder de coulance regeling en krijg ik een nieuwe Logic board.
Helaas 2 weken wachten...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Na een restart van mijn MBP, nadat ik beide tips heb gebruik van Dezorlan, spelen de 1080p films nu bijna foutloos af. Maar blueray films geven nog héél af en toe artifacts, dat zie ik dan wel door de vingers en heb ik niet zo'n last van aangezien je het amper ziet.
Bedankt voor je tips nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363301

Eindelijk heb ik de stap van Microsoft naar Mac gemaakt wat voor een student niet altijd even makkelijk is aangezien men budget enzo. ;)
Ik heb vandaag juist men Macbook pro 15" hires besteld. Binnen een kleine twee weken zal hij wel binnen zijn denk ik. Hopelijk is hij krachtig genoeg dat ik via parallels CAD programma's zoals Siemens nx en Alias op windows 7 ga kunnen draaien. Ik kijk er al naar uit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Exo-Teria, ik heb onlangs een leuk iets tegengekomen. Ikzelf ga namelijk ook Architectuur studeren(heb ook cad nodig)..

"In April, there had been some rumors that AutoCAD may finally be returning to the Macintosh platform. The Apple Lounge has posted some screenshots from the private beta that were found on Italiamac's forums.

AutoCAD is a 2D and 3D design and drafting application that was first released in the 1980s. AutoCAD for the Mac was discontinued in the early 90s. According to the tester that posted the images, this beta runs pretty poorly, but, obviously, there is much time for improvement as this is the first seeding. The Beta is 64-bit only and support for multi-touch gestures (see above screenshot). No word on when the final is expected."

Bron: http://www.macrumors.com/...c-first-beta-screenshots/

Ik weet nu niet of het jouw programma's ook zal bevatten, maar het is toch al een stap vooruit.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 17-07-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ JelmerHT

Ja ik had dit ook al gehoord. :) Aangezien Alias ook van Autodesk is en er hier ook al zelfs over prijzen ed. wordt gesproken, denk ik dat het al uit is of voor de nabije toekomst.
Hopelijk weet ik tegen september iets meer want hoe minder je windows moet gebruiken hoe leuker! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vriend van mij wil ook een macbook pro kopen. Hij wil één iets upgraden maar weet nog niet goed wat.
Wat kan hij het best aanpassen?
Hij wil een macbook 15" 2,4 Ghz hires. kopen
upgrade je beter je ram van 4 naar 8
of beter je hdd van 320 @ 5400 naar 500 @ 7200 (Hij heeft ook een externe harde schijf...)
of beter direct een macbook pro met i5 van 2,53 Ghz pakken?

Hij gaat er wat muziek op maken en wat photoshop. Geen hd videobewerking ofzo...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 363301 op 18-07-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Exo-Teria, je kan beter je harde schijf vervangen door een SSD (wel zelf doen dan, scheelt veel in de prijs). Dan merk je echt veel verschil qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Beste mensen,

hoe kan het zijn dat mijn Free memory helemaal naar ±10 mb terugvalt, en ik soms haperingen heb tijdens het bekijken van een 1080p film? Mijn fans draaien op volle toeren, maar dat lijkt me niet zo vreemd tijdens een dergelijke film, maar haperingen, stotteringen af en toe, dat gaat mij toch een beetje ver voor een nieuwe mbp 15" i5 met 4GB geheugen. Wie weet waar dit aan kan liggen?

edit: ik gebruik mijn mac als desktop modus, en bekijk de film op een 24" scherm met hoogste resolutie 1920*1200 als ik mij niet vergis.

[ Voor 14% gewijzigd door reAaa op 21-07-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352835

Ik denk dat het aan je GPU kaart ligt, bij apple hebben ze de trend om het aantal mb zo laag mogelijk te houden.

Ik vroeg me af of de Macbook pro 15'' wel sterk is want ik hoorde van een werknemer bij de mediamarkt dat de macbook pro snel kapot gaat als je te vaak het notebook open en dichtklapt, klopt dit ook? want ik ga echt niet zoveel geld uitgeven voor crap quality betreft de hardware.

Bovendien zit ik te twijfelen tussen een macbook pro 15'' en een alienware m15x,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 352835 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:05:
Ik vroeg me af of de Macbook pro 15'' wel sterk is want ik hoorde van een werknemer bij de mediamarkt dat de macbook pro snel kapot gaat als je te vaak het notebook open en dichtklapt, klopt dit ook? want ik ga echt niet zoveel geld uitgeven voor crap quality betreft de hardware.
Haha, nee hoor, het is geen Acer waarbij de scharnieren scheuren na een tijdje :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Die werknemer van de Mediamarkt is niet goed bij z'n hoofd idd. MBP is zo'n beeje de meest robuste laptop die kunt hebben. Geen losse stukken plastic, maar 1 stuk aluminium. Het scharnier van het scherm is juist een van de sterke punten van de MBP, dat kan ook bijna niet stuk en wordt zelfs niet lam.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe sluit ik programma's in mijn dock die niet willen openen? Steam en Quicktime in dit geval.

Edit - gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 346063 op 21-07-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:50:
Die werknemer van de Mediamarkt is niet goed bij z'n hoofd idd. MBP is zo'n beeje de meest robuste laptop die kunt hebben. Geen losse stukken plastic, maar 1 stuk aluminium. Het scharnier van het scherm is juist een van de sterke punten van de MBP, dat kan ook bijna niet stuk en wordt zelfs niet lam.
Nu moet ik wel toegeven dat het aluminium erg snel buigt en dat het dus, zeker nu, belachelijk warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik ben in het bezit van een Macbook Pro (Late 2009) en ik vind dat die de laatste tijd nogal warm wordt. Nou is het weer natuurlijk ook wel warm, maar naar mijn mening is dit wel wat warm.

Als ik naar het cpu-gebruik kijk, ligt dat rond de 5%. De temperatuur van de CPU is dan 75 graden. Is dat niet wat hoog voor een C2D 2,53 die eigenlijk niets aan het doen is.

Heb net met SMC Fan control de ventilator vol aangezet en dan zakt de cpu met ruim 20 graden naar 52. Een stuk aangenamer voor de schoot, maar wel erg veel geluid. De ventilatie aan de achterzijde is niets mis mee, dus dat kan het probleem niet zijn. Moet ik hier gewoon even mee naar Apple bellen?

Edit: Met een stress test schiet ie zo naar de 101 graden. Dit was voorheen 85 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 21-07-2010 21:08 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je snow leopard draait? doe eens een schone installatie en update dan via de combo upgrade die je kunt downloaden.
Probeer ook eens een undervolt van je c2d met bijv Coolbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Yes, het is idd SL. Hmmz, een schone installatie ga ik dan na mijn vakantie maar eens doen, moet een hoop zooi vanaf.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 21:28
Anoniem: 269758 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:25:
Exo-Teria, ik heb onlangs een leuk iets tegengekomen. Ikzelf ga namelijk ook Architectuur studeren(heb ook cad nodig)..

"In April, there had been some rumors that AutoCAD may finally be returning to the Macintosh platform. The Apple Lounge has posted some screenshots from the private beta that were found on Italiamac's forums.

AutoCAD is a 2D and 3D design and drafting application that was first released in the 1980s. AutoCAD for the Mac was discontinued in the early 90s. According to the tester that posted the images, this beta runs pretty poorly, but, obviously, there is much time for improvement as this is the first seeding. The Beta is 64-bit only and support for multi-touch gestures (see above screenshot). No word on when the final is expected."

Bron: http://www.macrumors.com/...c-first-beta-screenshots/

Ik weet nu niet of het jouw programma's ook zal bevatten, maar het is toch al een stap vooruit.. :)
ik heb autocad voor osx op mijn mac staan. nog niet veel mee gespeeld maar mijn eerste indruk was iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
mijn MBP red het makkelijk in de hitte, als het te warm word zet ik de fans gewoon vast op 6K rpm, maar:
Mijn magsafe lichtnetadapter wordt wel heel erg warm, is er een kans dat deze te warm wordt? moet ik hem op een of andere manier coolen en zijn er meer gebruikers die last hebben van een te heet magsafe adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315035

Er zijn wel eens gevallen geweest dat de magsafe doorgebrand is, het zijn vrij prijzige adapters, en de accu van je MacBook gaat lang zat mee om toch even op de accu te spelen, dus ik zou hem gewoon even uit het stopcontact halen om te laten coolen. Dat is iig wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ben toch enigszinds teleurgesteld in de accu van m'n MBP. Heb 'm eergisteren binnen gekregen (i5 15" 2.4) maar de batterij gaat hoop en al 3 a 4u mee. Heb 'm net gekocht met een goede accu in het achterhoofd.

Wat doe ik eventueel verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-04 18:33
Anoniem: 346063 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:28:
Hmm, ben toch enigszinds teleurgesteld in de accu van m'n MBP. Heb 'm eergisteren binnen gekregen (i5 15" 2.4) maar de batterij gaat hoop en al 3 a 4u mee. Heb 'm net gekocht met een goede accu in het achterhoofd.

Wat doe ik eventueel verkeerd?
Wat doe je ermee? Gewoon surfen of gebruike je zware applicaties? Je accu gaat alleen 7 uur mee als je de standaard dingen doe. Dus surfen op internet en misschien muziek erbij afspelen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Je kunt het beste eerst even de batterij kalibreren. En als dat niet helpt even kijken wat coconut battery zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben juist zeer tevreden over de batterij van mijn i5 Macbook.. ik kan nu haast 3 uur Youtube filmpjes kijken (als ik dat vol zou houden), terwijl ik eerst net 3 uur gewoon kon internetten. Ik vind gfxCardStatus wel een onmisbare tool, zeker in het begin. Wie had ooit gedacht dat NetNewsWire je NVidia GPU zou activeren?

Ik heb overigens het hi-res antiglare scherm.. het is erg mooi (had hiervoor een glare scherm, maar was dat even zat), maar dit is wel de maximaal acceptabele resolutie voor een 15,4" schermin mijn ogen. Sommige teksten (ook standaard OS X dingen) zijn echt aan de kleine kant. Mensen met slechte ogen zijn gewaarschuwd dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 22-07-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thugg schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:30:
[...]Wat doe je ermee? Gewoon surfen of gebruike je zware applicaties? Je accu gaat alleen 7 uur mee als je de standaard dingen doe. Dus surfen op internet en misschien muziek erbij afspelen via iTunes.
Gewoon surfen ja, niets speciaals. Gewoon wat internetten, Adium en een torrentje oid. Coconut Battery geeft goede waarden aan imho.

Heb met die GFX tool ook de Intel GPU aangezet. Gamen doe ik voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345495

op welke stand staat de brightness?
volgens apple gaat de batterij 3 uur langer mee als hij op mid staat ten opzichte van max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:09
Ik zou graag een macbook pro via de TU delft link bestellen, maakt het uit dat ik op de TU/e studeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
mocht het gecontroleerd worden, ja dan maakt het uit. In werkelijkheid (en uit ervaringen van anderen) komt dat nauwelijsk voor en is het wel safe om 'm te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
thenapster schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:04:
Ik zou graag een macbook pro via de TU delft link bestellen, maakt het uit dat ik op de TU/e studeer?
Ik studeer niet eens op een TU, maar heb hem toch binnen gekregen hoor :)

Ben zelf uiterst tevreden over de batterij van mijn 13 inch MBP. Ben nu al anderhalf uur aan het surfen/msnen en ik heb volgens de klok nog 6 uur en 41 minuten :) Nu staat het scherm bijna op z'n laagst nu natuurlijk (ivm schemering buiten enzo), maar ik vind dit wel perfect :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb ik 'm helemaal laten opladen, staat toboverlichting af en brightness op 20%.

http://cl.ly/0f521b18cfda3f8b35b2

en

http://cl.ly/4a2be46dd0da77204261

heb 'm 5 minuutjes gebruikt tussen het opladen en deze screenshots. Ohja, ik ben bezig met de kalibratie. Helemaal opgeladen, dan 2u laten rusten en nu dit.

Macbook pro is trouwens 2 maanden oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 346063 op 22-07-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update'je, 40min later: http://cl.ly/06371a4577ea1ec7c2b4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

15" i5 2.4GHz

Update: nu wordt het raar. Hij is 22 minuten verder en er is 4% van de batterij verbruikt. Dus dan zou de totale capaciteit -volgens een simpel rekensommetje- op 550 minuten oftewel een dikke 9u komen. De MBP geeft thans nog 4.20u resterend aan (op 76%).

Begrijpen wie begrijpen kan.. volgens mij gaat ie wel zo lang mee maar kloppen de metertjes niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 346063 op 22-07-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij kijkt continu naar het gebruik van de laptop en geeft je op basis van dat gebruik een prognose van de accuduur. Daardoor varieert je accuduur nogal van tijd tot tijd. Al helemaal als je wisselt tussen het simpele werk zoals een beetje internetten en het zware werk zoals virtualisatie of iets compileren (bijv. iets uit de macports installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
thenapster schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:04:
Misschien maakt het voor jou niet uit. Als er echter maar genoeg mensen op deze manier misbruik van maken van de regeling maakt het straks voor mensen die WEL echt op de TUD studeren WEL uit. Als je gewoon online naar de Apple Store voor Education gaat kun je ook gewoon met korting bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Anoniem: 346063 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:06:
15" i5 2.4GHz

Update: nu wordt het raar. Hij is 22 minuten verder en er is 4% van de batterij verbruikt. Dus dan zou de totale capaciteit -volgens een simpel rekensommetje- op 550 minuten oftewel een dikke 9u komen. De MBP geeft thans nog 4.20u resterend aan (op 76%).

Begrijpen wie begrijpen kan.. volgens mij gaat ie wel zo lang mee maar kloppen de metertjes niet.
Het is een pure indicatie. Heb zelf gemerkt dat die tijd berekening niet helemaal lekker werkt, gewoon terug op procenten zetten en je Macbook (Pro) normaal gebruiken. (dus zonder op je accu te letten). Een keer per maand je accu kalibreren en hij blijft draaien als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima! Loop ondertussen al tegen andere problemen aan ivm HD TV en optische uitgang naar de Bose set. Als het me echt niet lukt lees je de vraag straks wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Hee Macbook pro gebruikers,

Ik heb een kleine vraag, heb al een tijdje de witte macbook, en wil binnenkort over gaan stappen naar de macbook pro. (wat zijn die unibody's toch geweldig) Maar nu las ik op de frontpage dat de batterij van de nieuwe macbook pro 13" 2010 een flink stuk minder presteert dan de de macbook pro 13" uit 2009. Wat zijn jullie ervaringen met de macbook pro 13" lettend op batterij duur?

Ik lees 10 uur batterij op de apple site, maar lees ook dat hij in werkelijkheid zelfs minder land mee gaat als het oude 2009 model?

Alvast bedankt voor de informatie :)

link naar vergelijking:
reviews: De MacBook Pro 13" en 15" tegen elkaar afgezet

[ Voor 14% gewijzigd door Siebelouis op 23-07-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317322

Om het, imho, kort te zeggen:
Of je stapt over naar de 15" vanwege de prestatie verschillen.
Of je doet niets omdat het verschil maar marginaal zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Siebelouis schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:24:
Ik heb een kleine vraag, heb al een tijdje de witte macbook, en wil binnenkort over gaan stappen naar de macbook pro. (wat zijn die unibody's toch geweldig) Maar nu las ik op de frontpage dat de batterij van de nieuwe macbook pro 13" 2010 een flink stuk minder presteert dan de de macbook pro 13" uit 2009. Wat zijn jullie ervaringen met de macbook pro 13" lettend op batterij duur?

Ik lees 10 uur batterij op de apple site, maar lees ook dat hij in werkelijkheid zelfs minder land mee gaat als het oude 2009 model?
Ik merk dat de accu van de nieuwe MBP langer meegaat dan van het 2009 model. Ik vind het ook raar dat deze resultaten niet terug te vinden zijn in de review (tegenovergestelde zelfs). Maar ga er maar vanuit dat je een langere accuduur zult hebben (hoewel natuurlijk niet erg veel, verwacht geen wonderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 16:11
Volgens mij komt het verschil in batterijtijd voornamelijk omdat ze testen met het 2.66 model en niet met de standaard 2.4

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Bij het kalibreren van de batterij moet ik mijn MBP toch gewoon uit laten vallen zegmaar? Gebruik hem nu al sinds gisteravond vanaf de batterij, heb nu nog 53 minuten op de klok staan.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03 22:15
Ik heb net een WD Passport harde schijfje gekocht voor onderweg tijdens de vakantie.

Ik moet nu partities maken en hem formatteren naar HFS + om het te gebruiken op Mac.
Alleen heb ik geen flauw idee hoe dit moet.

Ik heb al op Google gezocht maar niks gevonden.

(Het gaat om een MBP 13 2.4 en WD My Passport Essentials schijfje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Servertje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:26:
Ik heb net een WD Passport harde schijfje gekocht voor onderweg tijdens de vakantie.

Ik moet nu partities maken en hem formatteren naar HFS + om het te gebruiken op Mac.

Als je je WD Passport ook op een Windows machine wilt aansluiten kun je overwegen om in NTFS te formatteren (als dat al niet het geval is). Met een tooltje (er is keus) kun je onder OS X dan ook lezen/schrijven naar je WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ik ga de schijf vooral op Mac gebruiken en afentoe op Windows waar dan onder windows het programmaatje Mac.... (Ben nu ff de naam kwijt.)

En als je NTFS op Mac gaat lezen en schrijven duurt dat echt ontzettend lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Servertje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:31:
Ik ga de schijf vooral op Mac gebruiken en afentoe op Windows waar dan onder windows het programmaatje Mac.... (Ben nu ff de naam kwijt.)

En als je NTFS op Mac gaat lezen en schrijven duurt dat echt ontzettend lang.
Valt wel mee met Paragon NTFS for Mac. Hiervan heb je ook een windows versie om HFS te lezen. Helaas dus niet schrijven. Maar de performance van NTFS for Mac is erg goed en de laatste versie is ook zeer stabiel

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of het normaal is dat je batterij al dood is naar 100 cycles? Ik heb een nieuwe batterij eind vorig jaar gekocht en nu is ie alweer stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Je batterij kan 1000 cycles mee.

Maar dat was niet de vraag. :(
Ik wil eerst graag partities maken en dan HFS + formatteren.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit alsnog te twijfelen tussen de alienware en de MBP.
Ene kant, heeft de Alienware m15x VEEL betere specs, maar een lage accuduur.
Aan de andere kant heeft de Macbook Pro 15'' een langere batterylife maar waardeloze specs voor het geld dat je betaald.
Ik lees dit topic, en de ''ervaring met alienware producten'' dus ik wacht het af.
Ik heb het gevoel dat Nvidia de optimus systeem ook toepast bij de GTX 460 en de GTX 480 waardoor de batterylife van de M15x omhoog gaat, mits alienware deze vidcard in de m15x stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 352835 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:20:
Ik zit alsnog te twijfelen tussen de alienware en de MBP.
Ene kant, heeft de Alienware m15x VEEL betere specs, maar een lage accuduur.
Aan de andere kant heeft de Macbook Pro 15'' een langere batterylife maar waardeloze specs voor het geld dat je betaald.
Ik lees dit topic, en de ''ervaring met alienware producten'' dus ik wacht het af.
Ik heb het gevoel dat Nvidia de optimus systeem ook toepast bij de GTX 460 en de GTX 480 waardoor de batterylife van de M15x omhoog gaat, mits alienware deze vidcard in de m15x stopt.
Macbook: Betere bouwkwaliteit, Beter scherm, Betere Batterijduur. OSX. Misschien ook wel beter geluid.

Alienware: Betere specs; Windows voor games. Betere flash-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Een alienware is wel heel wat anders als een MBP, wil je gaan gamen met alles liefst op max? Dan de Alienware (imho zou ik dan zelfs voor een desktop gaan).

Een MBP is veel meer 'potable' (lichter, dunner en steviger). Wil je een laptop die fijn werkt, maar 'boeit gamen minder' dan zou ik voor de MBP gaan. Ik ken geen laptop die zo fijn werkt, zelfs als je onder Windows zou moeten werken. Daarintegen is de videokaart wat minder, gamen wil wel prima (Onder Windows, onder OSX zijn nu wel wat games via Steam e.d beschikbaar), maar de instellingen zullen wat lager moeten.

Het zijn wel twee complete verschillende producten, in auto taal zou je twijfelen tussen een monster-truck en een luxe mercedes. Dus ik heb een beetje het gevoel alsof je niet precies weet wat je wilt. (en waarom)

[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 23-07-2010 23:32 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siebelouis schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:24:
Maar nu las ik op de frontpage dat de batterij van de nieuwe macbook pro 13" 2010 een flink stuk minder presteert dan de de macbook pro 13" uit 2009. Wat zijn jullie ervaringen met de macbook pro 13" lettend op batterij duur?
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de review van tweakers.net op dit vlak niet klopt. Als je diverse andere reviews bekijkt hebben ze allemaal dezelfde conclusie die exact het tegenovergestelde is van tweakers.net. Daarnaast is het altijd weer natte vinger werk omdat iedereen weer wat anders verstaat onder licht en zwaar werk. De daadwerkelijke accuduur is geheel afhankelijk van wat je doet.
Er zijn zat mensen die er 10 uur uit weten te persen. Bij de 15" en 17" modellen moet je niet verwachten dat je de 9 uur haalt, zo'n 7 tot 8 uur met simpel browse werk wil nog wel. Het 13" model wat hier in huis rondzwerft weet ook bijna de 10 uur te halen en voldoet daarmee feitelijk keurig netjes aan de door Apple opgegeven specificatie. Ik kan me dan ook absoluut niet vinden in de resulaten van de review van tweakers.net (het oude model kon hooguit 8 uur aan wat het ook wist te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363230

Ik heb sinds vandaag een macbook pro 13" 2.4GHz etc (standaard specs). Op termijn komt er mss nog wel een ssd in. Ben voor de kleinste gegaan omdat ik er vooral onderweg (icm tethering gsm) op ga werken. Werken is in mijn geval programmeren, zware specs heb ik dus niet nodig.

Ik kom van een Dell Inspiron 510m die ondertussen toch al iets van 4j oud moet geweest zijn. Ik had destijds 2 accu's (1 in de plaats van cd) waardoor ik 8u haalde op 1 lading. Nu zijn die 2 batterijen niets meer waard dus was het tijd om over te stappen.

En amai van overstappen gesproken. Ik ontdek echt constant vanalles. Daarnet nog ontdekt hoe ik kan scrollen met de touchpad bijvoorbeeld :). Ik heb wel ervaring met linux wat wel helpt. Verder is het voorlopig nog serieus wennen aan de andere aanpak. Moet wel gezegd dat ik alles logischer vind. Doordachter.

Ow en de emailclient is zonet ingesteld door enkel m'n wachtwoord op te geven. Dat was op windows wel anders :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yeehaw schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:25:
[...]

Macbook: Betere bouwkwaliteit, Beter scherm, Betere Batterijduur. OSX. Misschien ook wel beter geluid.
Betere bouwkwaliteit? ik dacht het niet, de alienware is heel stevig en robuust.
Betere scherm? je hebt RGB Led en 1080p wat eigenlijks beter is dan de scherm die apple aanbied.
Het geluid bij de apple macbook pro's is opvallend en zeker beter dan die van de alienware.
De alienware geluid is wat ''holo'' achtig, terwijl de apple macbooks pro's een aardige geluidsboxjes hebben.
OSX is beter, maar dat is ook puur omwille van het accuduur (als je win 7 op de macbook pro zet, gaat het minder lang mee, dit heb ik gelezen bij de notebook reviews van de macbook pro's).
Plus dat je de alienware kunt uitbreiden, je kunt niet alleen de GPU vervangen, maar zelfs de CPU wat ik toch wel mis bij de apple.
ZpAz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:31:
Een alienware is wel heel wat anders als een MBP, wil je gaan gamen met alles liefst op max? Dan de Alienware (imho zou ik dan zelfs voor een desktop gaan).
Mua, ze zijn wel aan elkaar gewaagd als het om design gaat, laten we dat niet vergeten want ze werken beiden met a-klasse bouwmateriaal. Overigens is de design van de M15x heel mooi, dus ik doe het niet puur voor het gamen maar ook design speelt een rol, en de alienFX is gewoon geweldig.
Een MBP is veel meer 'potable' (lichter, dunner en steviger).
Wacht, het is niet steviger maar wel dunner en lichter inderdaad maar goed wat wil je ook met een sterke grafische kaart erin.
Wil je een laptop die fijn werkt, maar 'boeit gamen minder' dan zou ik voor de MBP gaan.
mmm ik vind de OS geweldig, het werkt fijn en het is wat anders.
Ik ken geen laptop die zo fijn werkt, zelfs als je onder Windows zou moeten werken. Daarintegen is de videokaart wat minder, gamen wil wel prima (Onder Windows, onder OSX zijn nu wel wat games via Steam e.d beschikbaar), maar de instellingen zullen wat lager moeten.
Wat ik graag wil is merendeels gewoon volle blueRay films kijken op een laptop; dan maakt met gaming niet veel uit, maar het moet echter wel lekker draaien en dan kom ik weer bij de vraag of een mbp dat wel aankan gezien de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-04 16:48

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Servertje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:26:

Kan toch gewoon met 'Schijfhulpprogramma'? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Bedankt! Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
ik kan mijn omnia gewoon koppelen en dat lezen en naartoe schrijven.(zit een mini SD)

De MBP heeft nog geen blueray lezer dus dat gaat niet lukken. Het games gaat toch wel redelijk, heb zelf een MBP 2.4 en het loopt aardig. De Alienwere zal op dat gebied wel beter/sneller etc zijn dan de mbp.

Gewoon net als alles, uitproberen/bedenken wat je precies wilt en verwacht en dan kiezen. Veel succes.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren.. gisteren kreeg ik eindelijk mijn mDP to HDMI kabeltje binnen.. heb ik gelijk alles geprobeerd om 'm aan te sluiten, maar helaas. Ik weet echt niet wat ik fout doe. Heb al heel wat opgezocht en vanalles geprobeerd (eerst tv aansluiten, dan mbp / herstarten / modus van de tv anders/ andere resolutie op de mbp/ scherm detecteren als een gek indrukken ;)) etc. De digibox doet het perfect, dus ik ben niet zeker als het aan de kabel ligt.

Ik heb een 'Philips Cineos Flat TV 32PFL9632D 32inch' en krijg gewoon zwart beeld. Wat ik raar vind is dat wanneer ik een instelling op de TV wijzig of van HDMI input verander, het scherm van mijn MBP een secondje blauw wordt. Er is dus wel een soort van interactie. Daardoor heb ik wat opgezocht over de handshake maar daar werd ik ook niet wijzer van.

Als iemand me kan helpen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik ga binnenkort naar het Grafisch Lyceum in Rotterdam voor de opleiding Mediatechnologie Gamedeveloper/ Webdeveloper en ik zit te twijfelen om een 13'' 2,4-GHz MBP te halen maar is dit redelijk te doen met programma's zoals Photoshop CS5 en Dreamweaver CS5? De prijsverschil tussen de 13 en de 15 (2,4-GHz, i5) inch is namelijk erg groot vind ik. Zal ik voor de 13 inch gaan?

Voor de meeste programma's heb ik al een alternatief gevonden >:)

Notepad++ > TextMate, CSSEdit, Espresso
Internet Explorer (voor webdev) > bootcamp Windows 7
Visual Studio > bootcamp Windows 7
putty > osx terminal
filezilla > cyberduck / transmission

Ook om deze rede ga ik liever voor een MBP dan een xxodd laptop.

Kan ik dan beter naar een Premium Seller gaan (krijgen studenten 6% korting) of bestellen op de Apple site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@The_Source: als het je eerste Mac is: loop een Apple Premium Reseller en ga eens uitgebreid kijken en proberen. Voor een grafische opleiding lijkt een 15" laptop me fijner, om gewoon meer kwijt te kunnen op je scherm. Als draagbaarheid voor jou belangrijker is en je bijvoorbeeld thuis een extern scherm hebt kan dat natuurlijk ook je voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317322

The_Source schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:26:

deze rede ga ik liever voor een MBP dan een xxodd laptop.
Wanneer ik op de link klik zegt ie: gerapporteerde aanval pagina! ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 317322 op 24-07-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ja, hij geeft een melding van Malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Servertje schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:48:
Ja, hij geeft een melding van Malware
Raar, hier in Chrome niet, eerlijk waar. Als je op Google zoekt: ''notepad++ osx" en dan de eerste query aanklikt krijg je de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

yeehaw schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:25:
[...]

Houd er rekening mee dat de ALW tijdens het gamen erg warm wordt,iets dat ik zelf door schade
en schande helaas heb gemerkt( ik heb het dan over de notebook)
Ook wil ik opmerken dat ALW een echt game gebeuren is en minder een algemene notebook zoals
die van Apple die trouwens ook,als je BootCamp installeert,alle windows games kan draaien op high res.

Ik heb een andere vraag en misschien weet iemand daar een antwoord op.
Ik wilde laatst een nieuwe MBP bestellen en als beste optie had je alleen de 2.66 terwijl op YouTube
ik gasten zag die een 2.93 GHZ hadden.

Hoe kan dit? Of geldt dat alleen voor de US Applestore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366954

Welke store maakt niet uit, zijn allemaal dezelfde, een eventuele reden zou overclocken kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
@mark.
er zit ee turbo in de cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 17:54
The Fatal schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:36:
@mark.
er zit ee turbo in de cpu
En dan? wat kan je daarmee want ik snap je niet echt. Kun je die turbo dan aansturen?

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346063 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:24:
Heren.. gisteren kreeg ik eindelijk mijn mDP to HDMI kabeltje binnen.. heb ik gelijk alles geprobeerd om 'm aan te sluiten, maar helaas. Ik weet echt niet wat ik fout doe. Heb al heel wat opgezocht en vanalles geprobeerd (eerst tv aansluiten, dan mbp / herstarten / modus van de tv anders/ andere resolutie op de mbp/ scherm detecteren als een gek indrukken ;)) etc. De digibox doet het perfect, dus ik ben niet zeker als het aan de kabel ligt.

Ik heb een 'Philips Cineos Flat TV 32PFL9632D 32inch' en krijg gewoon zwart beeld. Wat ik raar vind is dat wanneer ik een instelling op de TV wijzig of van HDMI input verander, het scherm van mijn MBP een secondje blauw wordt. Er is dus wel een soort van interactie. Daardoor heb ik wat opgezocht over de handshake maar daar werd ik ook niet wijzer van.

Iemand? Had graag nog een filmpje opgezet vanavond.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Op mijn oude macbook werkte dat gewoon out of the box.. is je hdmi kabel wel goed? Als je naar system preferences gaat en dan naar display ziet hij dan een tweede scherm?

Ik zou het anders eigenlijk ook niet weten.. ik heb dit destijds gedaan op mn pfl5522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik 'm aansluit zie ik niets speciaals op m'n 'beeldscherm' overzicht. Enkel de resoluties links en een 'detecteer scherm' knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 14:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ayrton schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:16:
[...]

En dan? wat kan je daarmee want ik snap je niet echt. Kun je die turbo dan aansturen?
de i5 en i7 hebben een turbo modus zodat de processor automatisch kan overclocken (of eigenlijk hoger geclocked wordt naar) een hogere frequentie.

Wanneer je het nodig hebt (CPU intensieve taken) word de kloksnelheid dus omhoog geschroefd en dit gaat automatisch. hij klokt zichzelf ook weer terug naar de normale snelheid (zonder turboboost) als je klaar bent met je CPU intensieve taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:23:
Houd er rekening mee dat de ALW tijdens het gamen erg warm wordt,iets dat ik zelf door schade
en schande helaas heb gemerkt( ik heb het dan over de notebook)
Wat voor schade liep je op dan? ik neem aan dat de vents best wel goed zijn, daar zou Alienware wel over hebben nagedacht.
Ook wil ik opmerken dat ALW een echt game gebeuren is en minder een algemene notebook zoals
die van Apple die trouwens ook,als je BootCamp installeert,alle windows games kan draaien op high res.
En bootcamp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update`je, nu zie ik al het scherm 'rangschikking'.. hmm nog geen beeld thans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Anoniem: 323791 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:23:
Ik heb een andere vraag en misschien weet iemand daar een antwoord op.
Ik wilde laatst een nieuwe MBP bestellen en als beste optie had je alleen de 2.66 terwijl op YouTube
ik gasten zag die een 2.93 GHZ hadden.

Hoe kan dit? Of geldt dat alleen voor de US Applestore?
Volgens mij zijn dat gewoon MBP's van de vorige generatie. Ikzelf beschik over zo'n MBP (mid 2009 15") @ 2.8 GHz en ik herinner mij dat ik tijdens het bestellen de optie had om de CPU te upgraden naar 2.93 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 352835 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:00:
Plus dat je de alienware kunt uitbreiden, je kunt niet alleen de GPU vervangen, maar zelfs de CPU wat ik toch wel mis bij de apple.
Welk ander laptop-merk ken je waar dat mogelijk is? Als je goed naar laptops kijkt zijn de uitbreidingsmogelijkheden van zo'n apparaat gewoon zeer beperkt. Veelal gaat het niet verder dan geheugen en harde schijf. Je moet dus zeker geen laptop aan gaan schaffen als je het ding wil gaan uitbreiden, dan kun je beter een gewone desktop machine kopen. Dan kom je ook het nadeel van Apple tegen: de enige waarbij je dat echt kunt doen is de Mac Pro wat ook meteen de duurste Mac is (qua client machine). Doordat er vrijwel geen laptops zijn waarbij je onderdelen als de cpu en gpu kunt verwisselen heeft dat tot gevolg dat het vinden van een losse gpu ook een zoektocht naar een speld in een hooiberg is. Dan is het ineens goedkoper (en makkelijker) om gewoon de gehele machine maar te upgraden.

Enige probleem bij Apple notebooks is de gekozen gpu die erin zit. Bij andere merken is dat vaak een veel betere gpu. Tegenwoordig zijn er ook zat modellen die een betere gpu hebben en desondanks toch een prima accuduur kunnen bieden die aardig de strijd aan kan met de accuduur die Apple biedt.
Wat ik graag wil is merendeels gewoon volle blueRay films kijken op een laptop; dan maakt met gaming niet veel uit, maar het moet echter wel lekker draaien en dan kom ik weer bij de vraag of een mbp dat wel aankan gezien de specs?
Qua specs kan het dat prima aan. Probleem is alleen het gebrek aan blu-ray ondersteuning in zowel de hardware als de software. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n heel erg groot probleem wat films e.d. betreft, die kijk je toch eerder op je tv dan op je laptop/desktop. Blu-ray kan echter ook voor data worden gebruikt en dat is juist wel interessant voor laptop/desktop machines, vooral het Mac Pro publiek zit er op te wachten. Op dit moment is het behelpen door zelf een blu-ray brander aan te schaffen met Toast als brandsoftware (deze heeft de softwarematige ondersteuning voor die schijfjes). Er zijn inmiddels al slotloading blu-ray lezers en zelfs branders op de markt (kost alleen wel een aardige duit), moet je alleen nog het lef hebben om die in je mbp te klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Bij de online Apple Store staat:
Keyboard en documentatie
Kies de gewenste taal voor het toetsenbord en de gedrukte documentatie die bij uw MacBook Pro worden geleverd.
Als het goed is kun je hier dus de toetsenbordindeling kiezen? Ik twijfelde een beetje omdat er 'taal' staat en niet 'indeling'.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/n1eyxl.jpg
Ik wil deze indeling, ik heb nu ook zo'n toetsenbord. Ik vind de lange linker Shift en de langwerpige Enter erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293659

Ik sta op het punt een macbook pro 15 inch te importeren uit de UK (via electronic king). Nou vraag ik me af wat voor toetsenbord ik dan krijg, eentje zoals hierboven? Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken bij het importeren uit de UK? Dingen die anders zijn aan het model bijvoorbeeld? Ik heb wel gelezen dat je een pond teken krijgt ipv een #.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321022

Bekijk deze pagina eens, MacBook uit het buitenland

Deze mensen hebben US International gekregen via EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293659

Ah dankje, ik dacht al dat ik een topic had gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
@catbread, dan moet je je laptop bestellen met US toetsenbordindeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

Voor mijn nieuw te starten opleiding (Camera-journalist, Arnhem) heb ik een MacBook nodig. Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden om met Final Cut Pro filmpjes te monteren. Eventueel documenten tikken ed gaat sowieso wel lukken.

Nu zit ik zelf te denken aan de volgende opties:
-MBP 2,4 met een 320GB HD @5400 en een glossy scherm met een 1440 x 900 resolutie
-MBP 2,53 met een 500GB HD @5400 en een glossy scherm met een 1440 x 900 resolutie

En dan wil zit ik te twijfelen of ik het 'high-res' scherm moet nemen, die 1680 x 1050 meet, en of ik dan een glossy of een ontspiegeld scherm moet nemen.

Zelf denk ik dat ik voor de MBP 2,53 ga, omdat ik studenten korting krijg, en dan qua prijs uiteindelijk op dezelfde prijs kom als de 2,4 zonder korting. Natuurlijk moet deze keuze niet alleen afhangen van de prijs, maar wil een wel overwogen keuze nemen, omdat deze MBP lang mee zal moeten gaan.

Of er voor de snelheid een SSD in moet, en/of geheugen upgrade is denk ik iets van latere zorg. Wat eventueel nog wel een zorg is, is de snelheid van de HD. Maar aangezien ik er toch over denk om op termijn een SSD erin te zetten, neem ik voorlopig liever de 'gewone' HD.

De keuze voor een 15" had ik al snel gemaakt, aangezien er veel op gemonteerd gaat worden, lijkt mij 13" te klein, en 17" is te groot omdat hij wel mobiel moet blijven. Ook aangezien ik er de opleiding mee zal slepen tussen huis, school en stage (Apeldoorn-Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321022

Films monteren is een redelijk zwaar karwei voor een PC. Hoe sneller hoe beter, maar een 7200 RPM hardeschijf of SSD is wel aan te raden (Vooral 7200 RPM is een goedkope upgrade 20-30 euro?)

Processor type ligt meer even aan wat je te besteden hebt, i7 is bijvoorbeeld 15% sneller maar 25% duurder, het is maar wat je er voor over hebt.

13 is sowieso geen prettig formaat voor dit werk, en high resolutie is natuurlijk wel mooier. Zou dan wel de Anti-Glare versie nemen. Glanzende schermen vind ik zelf waardeloos als ontwerper.

Mijn aanrader: 2,53 ghz met 7200 RPM en anti glare (en als je wat dieper in portomonee wilt kijken i7 en SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-04 20:49

pcprutser

No message

Zoals ik al zei, denk ik niet dat het nu zin heeft om in de HD te investeren, aangezien ik er op afzienbare termijn toch een SSD in wil stoppen. (scheelt €40, maar toch ;))
En de 2,53 is toch wel de max qua prijs, iemand enig idee hoeveel performance winst je maakt met de 2,53 tov 2,4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
@alex028: Thanks!

Is anti-glare wel de moeite waard als je alleen thuis en op school aan je MBP werkt? Als ik buiten in het zonlicht zit zou het wel fijn zijn, maar heeft het een meerwaarde als je binnen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@catbread,
Als je in het daglicht binnen zit, en de zon schijnt door de ramen; dan is het wel fijn om anti-glare te hebben.
Maar als je meer in het donker werkt, dan is het niet echt nodig.

Ik vroeg me af of je op de Macbook pro msn messenger erop kunt zetten?
want het is van Windows, maar kan het ook op de mac? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Anoniem: 352835 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:02:
Ik vroeg me af of je op de Macbook pro msn messenger erop kunt zetten?
want het is van Windows, maar kan het ook op de mac? ;p
Let me google that for you :F

Overigens kan je ook Adium overwegen want Messenger for Mac loopt serieus achter in functionaliteit en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Anoniem: 346063 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:24:

Ik zit exact met hetzelfde probleem. Heb een nieuwe MBP 15" i5, en hier bij de plaatselijke store een mDP to HDMI convertertje gehaald. Bij mij wordt ook het scherm een secondje ;) blauw.

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fanatic_david schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:34:
[...]

Let me google that for you :F

Overigens kan je ook Adium overwegen want Messenger for Mac loopt serieus achter in functionaliteit en prestaties.
Dat was wel vet haha (de google ding).

Adium, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Hallo allemaal,

Als het goed is ben ik deze week de trotse bezitter van een MacBook Pro i5 highres _/-\o_
Het volgende wilde ik vragen; ik wil mn MBP aansluiten via DVI op een extern scherm maar is het noodzakelijk om een Apple keyboard te hebben en dito muis? Ook even voor de duidelijkheid; ik ben een switcher en heb dus nog geen ervaring met OS X.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Groeten Tristal

iPhone 8 Plus iPad air 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.