Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:32:
Ik heb nu in mijn wensenlijst de Sapphire HD6870 geselecteerd. Maar ik kom er net achter dat we nog één kennen (een HD6870), namelijk die van XFX:

http://tweakers.net/price...3151;274308;271551;277825

De kaarten zijn vrijwel identiek, op een paar euro prijsverschil na én de "OpenGL Ondersteuning": 4.1 bij de XFX en 3.2 bij de Sapphire.

Wat wil dit zeggen? En maakt dit de XFX beter?

Als laatste nog even de vraag of met deze videokaart een spel als BF3 (en als wat minder is zoals MW2 en GTA) goed te spelen is? Ik kan voor +/- 50 euro meer een betere kaart kopen zoals de pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI die me in het BBG gedeelte werd aangeraden vanwege Cuda cores (zegt me trouwens helemaal niets 8)7 )... Maar ja, is het echt nodig.. :?
We kennen er nog veel meer, maar dat lijstje zijn imo de beste aankopen momenteel.
http://tweakers.net/price...KVrC2zmXgqrVu79TT1UJfSvkA

Verschillen in OpenGL zijn er niet, foutje in de specificaties.

Voor 50 euro meer heb je inderdaad een 560ti, maar deze is niet 25% sneller dan een 6870 terwijl hij wel 25% meer kost.
De CUDA cores heb je echt alleen 'nodig' voor een beperkt aantal functies in een beperkt aantal foto/videobewerkings programma's, voor games (physx) is het eigenlijk geen meerprijs waard.
(af en toe wapperen de vlaggetjes net wat mooier, beweegt het publiek wat anders, dwarrelen er wat papiertjes door het beeld, verder voegt het niks toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JKa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:53:
[...]

Ik weet het niet, ik hoop dat jij me dat kunt vertellen? Ik heb 2 foto's gemaakt
http://imageshack.us/f/802/imag0038h.jpg/
http://imageshack.us/f/715/imag0040cw.jpg/
rechtsboven het eerste plaatje zit een (halve) sticker, de info daarop hebben we nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 22:07

JKa

mitsumark schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:54:
[...]

rechtsboven het eerste plaatje zit een (halve) sticker, de info daarop hebben we nodig ;)
Deze bedoel je?

http://imageshack.us/f/39/imag0037d.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:54:
[...]

Voeding had die al gepost.
JKa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:53:
[...]

Ik weet het niet, ik hoop dat jij me dat kunt vertellen? Ik heb 2 foto's gemaakt
http://imageshack.us/f/802/imag0038h.jpg/
http://imageshack.us/f/715/imag0040cw.jpg/
CrossFire is idd niet mogelijk, je zult het moeten houden bij één videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:23:
[...]

Voeding had die al gepost.

[...]

CrossFire is idd niet mogelijk, je zult het moeten houden bij één videokaart.
Oke bedankt! Dan ga ik voor de HD6870. Als ik die erin zet en mijn voeding blijkt niet goed genoeg te zijn, betekend dat dan dat de boel kapot gaat of start het gewoon niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuus, ik dacht het om de voeding ging, niet het moederbord.

/posthunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

mitsumark schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:48:
[...]

[...]

Excuus, ik dacht het om de voeding ging, niet het moederbord.

/posthunt
Daar mag je evt ook wel je mening over geven of die goed genoeg is. Hoe meer meningen hoe beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzenberg
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:57
Ik ben er te laat achter gekomen dat de koeler van mijn videokaart defect is. Hij deed het nog toen ik er achter kwam dat hij idle op 93 graden stond. Toen de kast open was miste ik net het beetje luchtstroom waardoor de kaart het laatste zetje richting de dood kreeg. :'( (de garantie is natuurlijk weer verlopen)

Afijn, om een lang verhaal kort te maken: ik heb een nieuwe kaart nodig maar zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn systeem:
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Cooler Master Real Power M520
Scythe Mugen 2
OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-10666 4x2GB
Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
LG GH22NS30
Dit is ingebouwd in een Cooler Master Sileo 500

De kapotte kaart was een Asus EAH4850 MATRIX/HTDI/512M.

Mijn computer wordt voro van alles gebruikt: administratie, virtuele machines, server, mediacenter, fotobewerking en af een toe een spelletje. Games die ik nog wel eens speel zijn al wat ouder: Unreal 3, Crysis, Civilization V etc.

Ik ben op zoek naar een vergelijkbaar model als mijn oude kaart maar ik wil wel onder de 70 euro blijven als dat kan. Ik wordt niet veel wijzer van alle nummeringen die kaartenbakkers hanteren. Is een ATI 6550 beter (want nieuwer) dan een 4850?

Wie wil er met mij meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zon bedrag zou ik 2e hands kijken, krijg je veel meer terug. Anders zou ik meer geld blij leggen tot een HD5770/HD6770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:53:
[...]

We kennen er nog veel meer, maar dat lijstje zijn imo de beste aankopen momenteel.
http://tweakers.net/price...KVrC2zmXgqrVu79TT1UJfSvkA

Verschillen in OpenGL zijn er niet, foutje in de specificaties.

Voor 50 euro meer heb je inderdaad een 560ti, maar deze is niet 25% sneller dan een 6870 terwijl hij wel 25% meer kost.
De CUDA cores heb je echt alleen 'nodig' voor een beperkt aantal functies in een beperkt aantal foto/videobewerkings programma's, voor games (physx) is het eigenlijk geen meerprijs waard.
(af en toe wapperen de vlaggetjes net wat mooier, beweegt het publiek wat anders, dwarrelen er wat papiertjes door het beeld, verder voegt het niks toe)
Kortom, die Sapphire HD 6870 die ik geselecteerd heb is een prima kaart?

Dan ga ik idd niet 50 euro extra uittrekken voor een andere kaart. Loont het nog wel om die paar euro extra uit te geven voor de XFX HD6870? De kaart is ietsjes nieuwer dus misschien meer features? Of gewoon lekker voor de Sapphire gaan?

Thx voor je info mitsumark! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

ap3nr0ts schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:38:
...

- CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU
- Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ
- Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 1066 MHz / PC2-8500
- AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 940 / 3 GHz - Socket AM2+
- XFX Radeon HD 4870 XXX
- ASRock A780GXH/128M
- Cooler Master Gladiator 600
- Samsung SH-S223B

...
Ik wil toch niet al te duur uitkomen na wat nadenken. Ben immers een arme student. :'(

pricewatch: Club3D HD 6790 CoolStream

Is dit een zinnige keuze? Ook uit de BBG van deze maand en het mag wel iets duurder. 200 vind ik echter weer net te veel. Mijn huidige videokaart heeft een losse koeler en rammelt daarom erg veel.

Die wil ik eruit én ik wil games als Dragon Age II, Skyrim, GTA IV, Fable III etc. gewoon op volle kracht spelen. Als ik daarvoor beter iets duurder kan gaan, is dat dus nog wel te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Na twee jaar in Capital Wasteland rond te hangen blijkt mijn huidige kaart niet DX11 compatibel en ik zou mijn nieuw spel, Deus Ex – Human Revolution, graag met alle visuele opties zien passeren. Later plan ik misschien L.A. Noire maar ik speel niet zo veel meer.

Binnen de Nvidia kaarten had ik mijn oog op de GTX 560 Ti laten vallen. Die kan ik (in België) voor 229 euro kopen hoewel mijn limiet eerder 200 euro is. Naast performance vind ik stilte een belangrijke factor.
Graag jullie advies, hetzij binnen Nvidia of AMD, alvast bedankt voor de tips.

Mijn huidige configuratie uit 2009, ken alleen mijn moederbord merk niet vanbuiten:
Resolutie 1920 x 1200
CPU: INTEL CORE I7 920 45NM + SCYTHE MUGEN II (INFINITY) CPU COOLER
RAM: CORSAIR 6GB KIT (3X2GB) 1600MHZ DDR3 XMS TRIPLE CHANNEL SERIES
Videokaart: MSI N275GTX TWIN FROZR OC 896MB DDR3
Harde schijf: OCZ 60GB VERTEX SERIES SATA II 2.5 SSD
Voeding: ANTEC 850W TRUEPOWER QUATTRO
NB. Speelt PCI-e 2.1 16x een rol? Mijn huidige kaart en mobo is versie 2.0, de 560 Ti is 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ap3nr0ts schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:57:
[...]

Ik wil toch niet al te duur uitkomen na wat nadenken. Ben immers een arme student. :'(
Tweedehands HD5850 een optie? HD6790 is namelijk amper sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Laatst online: 02-09 20:37
De videokaart van mijn medion PC is ermee opgehouden en wil vandaag eigenlijk nog een nieuwe halen bij de mediamarkt. Ik heb alleen wat advies nodig omdat ik er maar weinig verstand van heb.

Specs:

Voeding: 400 Watt
Moederbord: MSI MS-7502
Chipset: Intel P31/P35, Intel 82801IH (ICH9DH)
CPU: Intel Core 2 Quad Q8300 (4x 2.5 GHz)
Werkgeheugen: 6GB
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 230, 512 MB (deze is dus kapot)

Budget maakt niet veel uit.

Het hoeft geen high-end kaart te zijn, ik game nooit op PC. Maar het zou wel prettig zijn als de overall prestaties van de PC wat worden verbeterd. (videokaart stuurt 2 grote Full-HD schermen aan)

Ik zie hier dat de P35 chipset die ik heb PCIe versie 1.1 heeft en dus compatible is met 2.0 videokaarten ? (geen 2.1?) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241374

Maar nu open ik net Sandra en daar staat: PCIe 1.00 X16 2.5Gbps..

De grootste vraag die ik dus eigenlijk heb is: is mijn PCIe slot compatible met PCIe 2.0 (2.1) videokaarten ?

[ Voor 8% gewijzigd door Benny op 02-11-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je niets grafisch doet (of GPGPU-berekeningen) zal een videokaart ook geen prestaties verbeteren. Ik wist trouwens niet dat mediamarkt videokaarten verkocht maar er staan er maar twee op hun website en die zijn allebei jaren oud en veel te duur, ik denk dus dat je beter een andere winkel kan uitzoeken die wél op computeronderdelen gericht is. ;)

Als het puur voor het aansturen van twee beeldschermen kan je gewoon een goedkoop kaartje nemen, dat kunnen ze namelijk allemaal. Ja, in een PCIe 1.1-slot kan je gewoon een PCIe 2.x-kaart steken.

@Benny: Zowel GTX560Ti als HD6950 zijn prima GPU's.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 02-11-2011 16:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
bwerg schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:04:
Als je niets grafisch doet (of GPGPU-berekeningen) zal een videokaart ook geen prestaties verbeteren. Ik wist trouwens niet dat mediamarkt videokaarten verkocht maar er staan er maar twee op hun website en die zijn allebei jaren oud en veel te duur, ik denk dus dat je beter een andere winkel kan uitzoeken die wél op computeronderdelen gericht is. ;)

Als het puur voor het aansturen van twee beeldschermen kan je gewoon een goedkoop kaartje nemen, dat kunnen ze namelijk allemaal. Ja, in een PCIe 1.1-slot kan je gewoon een PCIe 2.x-kaart steken.
Oke duidelijk, had de indruk dat ze bij mediamarkt wel onderdelen verkochten waaronder videokaarten :) Thanks voor de tip, ik ga wel naar een computerzaak.

Maar is het wel zeker dat mijn PCIe slot 2.x kaarten ondersteund ? Aangezien Sandra dus zegt PCIe 1.00 ?

Edit: De GTX560Ti en HD6950 zijn toch high-end kaarten gericht op intensive gaming ? Boven de 200 euro ook.. Ik zat eerder aan een eurootje of 100 te denken aangezien ik toch niet veel dingen doe die veel eisen van de GPU.. Beetje zonde om dan een kaart te kopen van 200+ :p

en behalve dat, ik heb maar 400 Watt voeding.. die GTX560Ti en HD6950 gaan het daar niet op redden lijkt me ?

[ Voor 17% gewijzigd door Benny op 02-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Volgens mij ondersteunt de P35-chipset gewoon 1.1 en dan gaat het sowieso goed met 2.x, normaal gesproken zou 1.0 icm. 2.x ook goed moeten gaan (bij sommige oudere chipsets niet, maar dat zal niet het geval zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
bwerg schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:14:
Volgens mij ondersteunt de P35-chipset gewoon 1.1 en dan gaat het sowieso goed met 2.x, normaal gesproken zou 1.0 icm. 2.x ook goed moeten gaan (bij sommige oudere chipsets niet, maar dat zal niet het geval zijn).
Kijk, dat wou ik weten :) Nog tips voor een leuk kaartje voor rond de 100 euro ? liefst een normaal formaat kaart (zie tegenwoordig veel van die 'dubbele' kaarten). Heb niet al te veel ruimte in die kast, wil graag een kaart die gewoon zelfde formaat is als die er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:17:
[...]

Kijk, dat wou ik weten :) Nog tips voor een leuk kaartje voor rond de 100 euro ? liefst een normaal formaat kaart (zie tegenwoordig veel van die 'dubbele' kaarten). Heb niet al te veel ruimte in die kast, wil graag een kaart die gewoon zelfde formaat is als die er nu in zit.
Ik weet niet of het nog altijd het geval is maar toen ik eind vorig jaar mijn PCtje samengesteld heb kon je op nVidia kaarten geen twee schermen op één kaart verbinden, dus heb je waarschijnlijk een ATI kaartje nodig.
(Fysiek gaat het wel maar de drivers weigeren een extra scherm aan te sturen...)

Gezien je wensen zou je kunnen denken aan een tweedehands kaartje, als je niet echt nieuwe games gaat spelen zal een kaartje uit de ATI HD5XXX serie waarschijnlijk wel voldoen, bijvoorbeeld een ATI HD5770, maar als je liever nieuw koopt ga je richting de ATI HD6770 denk ik zo. Op de plaatjes kan je zien of het een kaart is van normale hoogte of zo'n 'dubbelslots' kaart, op het eerste zicht komt de XFX HD-677X-ZNLC precies in aanmerking, te bemachtigen vanaf 90€.

Een zwaardere kaart zal je voeding waarschijnlijk ook nog wel aankunnen trouwens, maar om dat met meer zekerheid te kunnen zeggen is het merk van je voeding erg van belang, de ene 400w voeding is de andere amelijk niet helaas...
ap3nr0ts schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:57:
[...]

pricewatch: Club3D HD 6790 CoolStream

Is dit een zinnige keuze? Ook uit de BBG van deze maand en het mag wel iets duurder. 200 vind ik echter weer net te veel. Mijn huidige videokaart heeft een losse koeler en rammelt daarom erg veel.

Die wil ik eruit én ik wil games als Dragon Age II, Skyrim, GTA IV, Fable III etc. gewoon op volle kracht spelen. Als ik daarvoor beter iets duurder kan gaan, is dat dus nog wel te overwegen.
Skyrim moet nog uitkomen en ik heb de reccommended system requirements er even niet bij maar het hangt sowieso wat af van jouw definitie van 'volle kracht' in deze. Als je gewoon normaal wilt kunnen spelen op ongeveer medium dan hoef je je niet erg veel zorgen te maken en zullen de meeste kaarten uit de HD5XXX serie en alle kaarten uit de HD6XXX voldoen, als je toch wat meer FPS wilt hebben moet je toch gaan denken aan de duurdere kaarten van de twee series, welke kaarten precies durf ik zo uit het hoofd niet te zeggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Cronax op 02-11-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Cronax schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet of het nog altijd het geval is maar toen ik eind vorig jaar mijn PCtje samengesteld heb kon je op nVidia kaarten geen twee schermen op één kaart verbinden, dus heb je waarschijnlijk een ATI kaartje nodig.
(Fysiek gaat het wel maar de drivers weigeren een extra scherm aan te sturen...)

Gezien je wensen zou je kunnen denken aan een tweedehands kaartje, als je niet echt nieuwe games gaat spelen zal een kaartje uit de ATI HD5XXX serie waarschijnlijk wel voldoen, bijvoorbeeld een ATI HD5770, maar als je liever nieuw koopt ga je richting de ATI HD6770 denk ik zo. Op de plaatjes kan je zien of het een kaart is van normale hoogte of zo'n 'dubbelslots' kaart, op het eerste zicht komt de XFX HD-677X-ZNLC precies in aanmerking, te bemachtigen vanaf 90€.

Een zwaardere kaart zal je voeding waarschijnlijk ook nog wel aankunnen trouwens, maar om dat met meer zekerheid te kunnen zeggen is het merk van je voeding erg van belang, de ene 400w voeding is de andere amelijk niet helaas...
Bedankt. Vreemd dat nVidia kaarten (drivers) geen 2 schermen aan kan sturen .. Goed dat je dit even zegt.. Ik ga op zoek naar een ATI kaart :)

Normale hoogte lijkt al redelijk uitgestorven te raken als ik het zo zie.. alleen de XFX die je noemt kan ik vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee schermen kan op elke moderne videokaart, drie schermen met elk een ander beeld kan alleen op een moderne AMD kaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Cronax schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:41:
[...]

Onzin, er zijn zat nvidia kaartjes die twee schermen aan kunnen sturen. Je zult alleen even op moeten letten welke combinaties van aansluitingen mogelijks zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Zer0 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:04:
[...]

Onzin, er zijn zat nvidia kaartjes die twee schermen aan kunnen sturen. Je zult alleen even op moeten letten welke combinaties van aansluitingen mogelijks zijn.
Ik heb mijn monitor via DVI en HDTV via HDMI. Dit gaat dus werken, ook gewoon op (wat recentere) nVidia kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:02:
Twee schermen kan op elke moderne videokaart, drie schermen met elk een ander beeld kan alleen op een moderne AMD kaart.
Matrox kaarten konden het al lang voor AMD kaarten het konden,
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:05:
[...]

Ik heb mijn monitor via DVI en HDTV via HDMI. Dit gaat dus werken, ook gewoon op (wat recentere) nVidia kaart ?
Ja, tenzij het een vage uitgeklede OEM versie is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Zer0 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:11:
[...]

[...]

Ja, tenzij het een vage uitgeklede OEM versie is.
Met MSI, Club3D, ASUS, Sapphire, Gigabyte, EVGA zit ik sowieso wel goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:11:
[...]

Ja maar het gaat hier over consumenten kaarten anders zijn er nog wel meer te bedenken ja. Moderne nVidia videokaart met twee GPU's zou het namelijk ook moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Heb net een Sapphire Radeon HD6570 gekocht voor 83 euro.

Bijna de duurdere gehaald (6750?) voor 115 euro maar de verkoper raadde me dat af. (vanwege voeding en omdat ik toch geen games speel op PC)

Plus deze 6570 is normaal formaat (geen dubbelslot) wat voor mijn krappe kast wel meegenomen is :)

edit: zie dat ik er wel te veel voor heb betaald maarja je moet maar.. :p

[ Voor 11% gewijzigd door Benny op 02-11-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 07:30
HD6950 of HD6970 met 1920x1080 welke is meer futureproof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:34:
Heb net een Sapphire Radeon HD6570 gekocht voor 83 euro.

Bijna de duurdere gehaald (6750?) voor 115 euro maar de verkoper raadde me dat af. (vanwege voeding en omdat ik toch geen games speel op PC)

Plus deze 6570 is normaal formaat (geen dubbelslot) wat voor mijn krappe kast wel meegenomen is :)

edit: zie dat ik er wel te veel voor heb betaald maarja je moet maar.. :p
Voor 40 euro waren er ongetwijfeld ook wel videokaarten te vinden welke alles konden wat jij wilde.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:12:
[...]

Voor 40 euro waren er ongetwijfeld ook wel videokaarten te vinden welke alles konden wat jij wilde.
Ja precies.. Maar de HD6570 die k nu heb is een kaart uit de middenklasse zegmaar?
Zie net dat mn Pa een AMD Radeon HD6670 in zn PC heeft van 1.5 jaar oud ongeveer.. Is toch nie zo dat dat een betere kaart is dan die ik net heb gekocht? Je zou denken 6670>6570. Of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:22:
[...]

Ja precies.. Maar de HD6570 die k nu heb is een kaart uit de middenklasse zegmaar?
Zie net dat mn Pa een AMD Radeon HD6670 in zn PC heeft van 1.5 jaar oud ongeveer.. Is toch nie zo dat dat een betere kaart is dan die ik net heb gekocht? Je zou denken 6670>6570. Of is dat niet zo?
De 6670 is wel sneller dan de 6570 maar als je de GDDR5 versie van de 6570 hebt dan valt het verschil best mee.
Overigens bestaat de 6670 nog geen 1.5 jaar maar misschien dat het een 5670 is?
Als je vader een 5670 heeft dan is een 6570 met GDDR5 wel wat sneller geloof ik maar het zal nooit veel schelen.

Ik zou een 6570 ook zeker geen middenklasse kaart noemen dat is toch eerder een 6750/6770, de 6570 is hooguit een kaart uit de hogere lage klasse :+

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 02-11-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-01 20:08
Hallo,
weten jullie of de voeding en moederbord met de videokaart gaat passen/werken?,
heb de voeding al besteld.. weet dat het niet zo'n beste is maarja,
ik wil battlefield 3 gaan spelen en de andere nieuwe games..

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,50€ 57,50
1Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5€ 240,40€ 240,40
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 111,80€ 111,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:22:
[...]

Mid/low-end kaart, maar een low-end kaart zou ook al meer dan snel genoeg zijn voor jouw. Jij hebt namelijk 0,0 aan een snellere kaart, helpt helemaal niks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spacekeek6 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:40:
Hallo,
Als je dat weet waarom heb je hem dan besteld? Voor hetzelfde of minder vind je namelijk wel iets beters.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

spacekeek6 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:40:
ik wil battlefield 3 gaan spelen en de andere nieuwe games..
Ja hoor. Videokaart/mobo/PSU is sowieso altijd wel compatibel zolang je een beetje recent spul hebt, en de PSU heeft ook genoeg vermogen en aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Redblader schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:29:
[...]

De 6670 is wel sneller dan de 6570 maar als je de GDDR5 versie van de 6570 hebt dan valt het verschil best mee.
Overigens bestaat de 6670 nog geen 1.5 jaar maar misschien dat het een 5670 is?
Als je vader een 5670 heeft dan is een 6570 met GDDR5 wel wat sneller geloof ik maar het zal nooit veel schelen.

Ik zou een 6570 ook zeker geen middenklasse kaart noemen dat is toch eerder een 6750/6770, de 6570 is hooguit een kaart uit de hogere lage klasse :+
Windows geeft aan dat hij een Radeon HD6670 heeft maar eigenlijk lijkt me dat sterk want het is een van de goedkopere Aldi Medion PC's van ruim een jaar oud. (denk wel 1.5 jaar). Net die kaart ff gezien van hem en hij ziet er nou ook niet bepaald indrukwekkend uit ofzo :p Maar Medion geeft videokaarten wel vaker andere namen.. (rebranden) Misschien bij die kaart ook het geval ? Ik had in mijn Aldi Medion PC van Juni 2009 volgens windows een nVidia Geforce GT 230 maar eigenlijk is dat gewoon een Geforce 9600 GT..

edit: overigens heb ik gewoon de HD6570 1GB DDR3 versie..

Ik heb trouwens meteen al een probleem met de nieuwe kaart. Monitor aangesloten via DVI, HDTV via HDMI.

Het hoort er natuurlijk zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/bbouws/100244/IMG_0099/web.jpg?ver=13202619010001

Maar om de 2 minuten ongeveer (soms iets snellers, soms wat langzamer) springt het beeld naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/bbouws/100244/IMG_0097/web.jpg?ver=13202617920001

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacekeek6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-01 20:08
daar kwam ik pas later achter maarja is nie anders,, ik dacht omdat der goede revieuws bijstond dat ie wel goed was.. maar volgens sommige tweakers dus niet. en bedankt voor de reacties ;)
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:45:
[...]

Als je dat weet waarom heb je hem dan besteld? Voor hetzelfde of minder vind je namelijk wel iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benny schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:27:
[...]
Ik heb trouwens meteen al een probleem met de nieuwe kaart. Monitor aangesloten via DVI, HDTV via HDMI.

Het hoort er natuurlijk zo uit te zien:
[afbeelding]

Maar om de 2 minuten ongeveer (soms iets snellers, soms wat langzamer) springt het beeld naar dit:

[afbeelding]

Iemand enig idee ?
waarschijnlijk een kabeltje/stekkertje die niet helemaal goed zit, kijk alles nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
mitsumark schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:16:
[...]

waarschijnlijk een kabeltje/stekkertje die niet helemaal goed zit, kijk alles nog even na.
Alles zit goed aangesloten.. Denk dat ik morgen terug ga en hem ruil voor een 6770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet een HD5450 met HDMI en DVI? Wat mist zo'n kaart voor jouw wat een HD6770 wel heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Voor de Battlefielders die net zoals ik nog op 1680x1050 spelen en een nieuwe Geforce kaart zoeken, ik ben erg tevreden met de Asus GTX 560ti 1GB die ik onlangs heb aangeschaft voor mijn systeem:

AMD X6 1055T 2.8 GHz
4GB DDR3 1666MHz

Op 1680x1050 met alles op high en 2x MSAA draait BF3 als een zonnetje, met geen framedrops onder de 40fps. Op ultra zak ik soms onder de 30fps. Ik verwacht dat high op 1920x1080 ook moet kunnen, maar dan wel zonder de 2x MSAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Is dat toevallig een Philips TV? Mijn laptop (met een ATI Radeon 5870 mobility) doet precies hetzelfde. Het is erg random, soms gaat het slechts een minuut goed, soms een halve film. Mijn HTPC met dezelfde HDMI kabel op dezelfde HDMI aansluiting doet dit niet. HTPC heeft een NVIDIA 9100M.
Wellicht een ATI/AMD probleempje met bepaalde TVs?

(Voor de duidelijkheid, mijn laptop is normaal gesproken altijd aangesloten op een normale monitor via HDMI en dat werkt probleemloos)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hetzelfde met mijn sony tv op een 5850 en 6950 en mn laptop met ION chip.
Lag elke keer aan de hdmi kabel die niet helemaal juist in de tv zat.
Als je er aan zit springt het beeld niet naar de juiste kleuren?

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 03-11-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Xthemes.us schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:54:
Is dat toevallig een Philips TV? Mijn laptop (met een ATI Radeon 5870 mobility) doet precies hetzelfde. Het is erg random, soms gaat het slechts een minuut goed, soms een halve film. Mijn HTPC met dezelfde HDMI kabel op dezelfde HDMI aansluiting doet dit niet. HTPC heeft een NVIDIA 9100M.
Wellicht een ATI/AMD probleempje met bepaalde TVs?

(Voor de duidelijkheid, mijn laptop is normaal gesproken altijd aangesloten op een normale monitor via HDMI en dat werkt probleemloos)
Het is inderdaad een Philips TV. Ik heb al eerder een soortgelijk (min of meer hetzelfde) probleem gehad met m'n Apple TV.. daarbij ging de HDMI handshake (?) niet goed is mij verteld op GoT. Dat heb ik op kunnen lossen door een andere versie van XBMC erop te zetten.

In dit geval heb ik geen flauw idee hoe ik het kan oplossen en ik zit er sterk aan te denken om de kaart te ruilen voor een nVidia.
mitsumark schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:12:
Ik had hetzelfde met mijn sony tv op een 5850 en 6950 en mn laptop met ION chip.
Lag elke keer aan de hdmi kabel die niet helemaal juist in de tv zat.
Als je er aan zit springt het beeld niet naar de juiste kleuren?
Nope.

[ Voor 16% gewijzigd door Benny op 03-11-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers!

Ik zit er over na te denken om binnenkort een 6850 6950 2gb aan te schaffen gezien goede prijs/kwaliteit verhouding + de nieuwe games de komende tijd.

Belangrijkste van mijn systeem:
Zalman ZN600-HP 600watt (20+24 pins)
Gigabyte GA-x48-DS5
intel core 2 Quad Q9450 @ 3.2 ghz (+mugen infinity koeler)
4gb PC6400, 800 mhz
sapphire HD4870 512mb
HP w2207h op 1680x1050

Waar ik nu echter aan twijfel is of die 6850 6950 niet een beetje overkill is voor mijn 3 jaar oude systeem. Verleng ik met deze upgrade enigszins de levensduur van mijn pc of vormt de CPU binnenkort al de bottleneck?
Ik vermoed van niet aangezien de meeste games toch compatible moeten zijn met consoles en die tragere CPU's hebben, maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening. Ik gebruik de pc overigens voornamelijk voor gaming.

enig idee? alvast bedankt!

*edit* vergeet ik het moederbord :F
@Hasemike: oeps typefout. ik bedoel 6950!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@socks : Zijn er eigenlijk wel 6850 met 2gb ? Maar goed : vergeet die 2GB, zijn niet nodig, beter voor hetzelfde geld een 6870 kopen, b.v. de Sapphire radeon 6870, zit onder de 150 euro en komt met gratis Dirt 3. Maak je geen zorgen over de CPU die is voldoende voor de overgrote meerderheid van de games.

Zit je voorlopig goed, en kan je (veel) later voor weinig geld naar een crossfire systeem upgraden als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het algemeen beleid #quickstart
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Eén keer plaatsen op GoT is wel genoeg...

[ Voor 87% gewijzigd door Edmin op 03-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
HaseMike schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:21:
@socks : Zijn er eigenlijk wel 6850 met 2gb ? Maar goed : vergeet die 2GB, zijn niet nodig, beter voor hetzelfde geld een 6870 kopen, b.v. de Sapphire radeon 6870, zit onder de 150 euro en komt met gratis Dirt 3. Maak je geen zorgen over de CPU die is voldoende voor de overgrote meerderheid van de games.

Zit je voorlopig goed, en kan je (veel) later voor weinig geld naar een crossfire systeem upgraden als je dat zou willen.
Dit is niet helemaal waar, het is sterk afhankelijk van wat je met je kaart wil doen of 2GB wel of geen zin heeft. Een goed voorbeeld is Battlefield 3, net uit: deze game heeft wel degelijk baat bij 2GB ram ivm het inladen van de textures op de hogere kwaliteitsinstellingen. Zeker als je Crosssfire wil kunnen draaien in de toekomst is de 2GB geen overbodige luxe, ervaringen en benches tonen nu al aan dat Battlefield 3 met een Crossfire opstelling de 1GB videogeheugen vol trekt en eigenlijk op ultra 1.25gb aan videogeheugen op iedere kaart. Als je natuurlijk niet die nieuwste games op de hogere kwaliteitsinstellingen hoeft te spelen, dan is die 1GB mogelijk wel overkill.
Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen maar ik denk niet dat je echt een bottleneck zal krijgen met die CPU. Als je moederbord het ondersteund zou je kunnen kiezen voor wat sneller geheugen, hoewel je latencies waarschijnlijk wel goed zijn is het geheugen zelf niet zo heel snel, ik stel me voor dat dit eventueel wel een bottleneck kan zijn/gaan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Cronax op 03-11-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerX42 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:59:
Voor BF3 ben ik mijn systeem aan het upgraden. Mijn E8400 wordt een Q6600,
Je gaat hem wel overklokken toch?
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:16:
Waar ik nu echter aan twijfel is of die 6850 6950 niet een beetje overkill is voor mijn 3 jaar oude systeem. Verleng ik met deze upgrade enigszins de levensduur van mijn pc of vormt de CPU binnenkort al de bottleneck?
Ik vermoed van niet aangezien de meeste games toch compatible moeten zijn met consoles en die tragere CPU's hebben, maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening. Ik gebruik de pc overigens voornamelijk voor gaming.
Nee is een prima upgrade. CPU is niet zon bottlenek in de meeste games.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:39:
[...]

Je gaat hem wel overklokken toch?
Ik weet het nog niet eerlijk gezegd. Als hij op stock snelheden geen bottleneck is voor BF3, waarschijnlijk niet.
Is dat wel zo, dan zal ik hem moeten overklokken. Hoewel dat prima zou moeten gaan (G0 stepping) ben ik er toch niet helemaal blij mee. Ik zou dan eigenlijk een aftermarket CPU koeler moeten aanschaffen, en dan ook een betere behuizing. (huidige behuizing is te klein voor een fatsoenlijke aftermarket koeler)

Ik hoopte eerst voor €100 klaar te zijn, door enkel een tweede hands videokaart te kopen..
Nu koop ik waarschijnlijk een nieuwe 6870 voor zo'n 150-160, een Q6600, een grotere HDD, een aftermarket CPU-cooler en een behuizing. Lichtelijk buiten het budget van €100 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je gaat nu van een snelle dual core, naar een langzame quad core. Ondanks dat BF3 multicore goed ondersteund zou je die Q6600 nog een stuk hoger moeten klokken wil je dat echt goed gaan merken. Denk aan 3,2Ghz, wat geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:47:
Maar je gaat nu van een snelle dual core, naar een langzame quad core. Ondanks dat BF3 multicore goed ondersteund zou je die Q6600 nog een stuk hoger moeten klokken wil je dat echt goed gaan merken. Denk aan 3,2Ghz, wat geen probleem zou moeten zijn.
Dat was inderdaad iets waar ik lang over heb moeten nadenken. Misschien dan toch maar een extra €100,- uitgeven aan behuizing en koeler..

Wat is je mening overigens over de versie 6870?
KillerX42 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:18:
Nu zit ik te twijfelen tussen de XFX Dual Fan of de Asus Direct CU versies. Aangezien ze ongeveer even veel kosten zijn ze beiden een optie. Graag heb ik de kaarten zo koel en stil mogelijk. Welke van de twee is de betere keus?

XFX Dual Fan: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)

of de Asus Direct CU:
pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, behuizing hoeft niet echt (misschien een extra fan er bij), 3,2Ghz is niet moeilijk. Goeie koeler zou ik wel doen. Zalman heeft een goeie vervanger van de Mugen 2. pricewatch: Zalman CNPS10X Performa

pricewatch: HIS HD6870 IceQ X Turbo 1024MB GDDR5

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:55:
Nee, behuizing hoeft niet echt (misschien een extra fan er bij), 3,2Ghz is niet moeilijk. Goeie koeler zou ik wel doen. Zalman heeft een goeie vervanger van de Mugen 2. pricewatch: Zalman CNPS10X Performa

En als je zou moeten kiezen tussen de twee die ik aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerX42 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:10:
[...]

En als je zou moeten kiezen tussen de twee die ik aangaf?
Die HIS. Die is sneller en stil en kost ongeveer het zelfde. Wat is er is mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HIS is niet (zoveel) sneller, want die is 920MHz in plaats van de 975 in de specs.

Ik zou voor de XFX gaan, goede koeler en een heel stuk goedkoper dan de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:26
Na enig aarzelen om toch over te stappen van mn oude CRT naar een grotere LCD monitor toch de knoop doorgehakt en een Dell U2410 1900x1200 scherm besteld. Helaas ondersteund mijn videokaart geen 1900x1200 resulutie, en ik was nog niet van plan om het hele systeem te vervangen. Dus als tussenoplossing op zoek naar een andere videokaart.

Mijn systeem:
Voeding: Spire ATX-420WB&P4 (12V -15A)
Moederbord: GA-P35C-DS3R (PCIE_16)
Videokaart: ECS Geforce 8800 GTS
Processor: intel core 2 duo E6700 8 GB geheugen DDR2
Windows Vista/7

Ik speel LOL, MW2, starcraftII, AS Creeds op dit moment naar tevredenheid.

Budget ligt tot ~€150,-

Ik zat te denken aan de Club3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition
of de iets duurdere Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e

De vragen die ik nu nog heb is of deze op mijn oudere PCIE_16 bord passen
en of mijn voeding dit wel gaat trekken en ik niet na een flinke rookwolk alsnog alles moet gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:59:
De HIS is niet (zoveel) sneller, want die is 920MHz in plaats van de 975 in de specs.

Ik zou voor de XFX gaan, goede koeler en een heel stuk goedkoper dan de asus.
Maar hij geeft aan dat ze ongeveer het zelfde kosten, dat kost de HIS ook, die is wel iets sneller (snelste van de 3) en de koeler is zeer goed.
jambon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:02:
De vragen die ik nu nog heb is of deze op mijn oudere PCIE_16 bord passen
en of mijn voeding dit wel gaat trekken en ik niet na een flinke rookwolk alsnog alles moet gaan vervangen?
Ja, moet voor beide geen probleem zijn. Al is de voeding wss niet je van het.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Bedankt iedereen! Dankzij het goed lezen heb ik het idee gekregen dat mijn plan voor een upgrade wel ok is. Toch post ik het hier nog even voor het geval iemand een reden ziet om het niet te doen.

Mijn doel: Battlefield 3 beter te kunnen spelen als nu op low, en niet meer een hele nieuwe PC kopen aangezien ik minder game.

Mijn huidige situatie:

Intel Core 2 Duo E8400 (nog @ stock)
Gigabyte GA-P35-DS3R
OCZ 4 GB DDR2-800
GF8800GT Xpertvision/Palit Super+ (1GB ddr3)
Zalman ZM600-HP 600W

Mijn plan is op een Geforce 560 Ti te kopen. Ik was eerst bang dat het PCI-Express v2.x te weinig bandbreedte zou hebben op mijn v1.0 mobo, maar ik vermoed, na het lezen van deze topics dat dit geen groot probleem zou moeten vormen.

Indien de videokaart upgrade alleen het niet trekt wil ik de CPU overclocken, hier is bij aanschaf van het systeem al rekening mee gehouden door het kopen van verscheidene coolers. Ik wil hem dan naar 3.6Ghz schroeven.

Met een BF3 High op 1920*1080 (zonder AA) zou ik al zeer tevreden zijn!

Gr,

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
MorDrakka schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:46:
Bedankt iedereen! Dankzij het goed lezen heb ik het idee gekregen dat mijn plan voor een upgrade wel ok is. Toch post ik het hier nog even voor het geval iemand een reden ziet om het niet te doen.

Mijn doel: Battlefield 3 beter te kunnen spelen als nu op low, en niet meer een hele nieuwe PC kopen aangezien ik minder game.

Mijn huidige situatie:

Gigabyte GA-P35-DS3R
OCZ 4 GB DDR2-800
Zalman ZM600-HP 600W

Mijn plan is op een Geforce 560 Ti te kopen. Ik was eerst bang dat het PCI-Express v2.x te weinig bandbreedte zou hebben op mijn v1.0 mobo, maar ik vermoed, na het lezen van deze topics dat dit geen groot probleem zou moeten vormen.

Indien de videokaart upgrade alleen het niet trekt wil ik de CPU overclocken, hier is bij aanschaf van het systeem al rekening mee gehouden door het kopen van verscheidene coolers. Ik wil hem dan naar 3.6Ghz schroeven.

Gr,

M
Wees er wel op bedacht dat zelfs 3.6Ghz misschien niet genoeg is. Ik heb zelf ook een E8400 op 3Ghz, en die zit in alle maps constant op de 100% belasting. Hoewel 600mhz extra altijd mooi is, is waarschijnlijk een upgrade naar een quad core nog beter. Al is het natuurlijk handig om eerst even te kijken of de overclock genoeg is.
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:55:

Bedankt voor je tip. Die Zalman ziet er zeker goed uit, met lovende reviews. Ook die IceQ scoort ontzettend goed. Toch neig ik meer naar de XFX: €15 goedkoper, zeer mooi design en net als de IceQ goede scores voor stilte en temperatuur. Vandaag wil ik gaan bestellen en een levering binnen 24h zou leuk zijn, daar heeft de XFX dan weer een plusje :)

[ Voor 23% gewijzigd door Brokxie op 03-11-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jambon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:02:
Na enig aarzelen om toch over te stappen van mn oude CRT naar een grotere LCD monitor toch de knoop doorgehakt en een Dell U2410 1900x1200 scherm besteld. Helaas ondersteund mijn videokaart geen 1900x1200 resulutie, en ik was nog niet van plan om het hele systeem te vervangen. Dus als tussenoplossing op zoek naar een andere videokaart.
Een 8800GTS (welke van de drie dan ook) kan gewoon een resolutie aan van 1920x1200 (dat is wat je bedoelt denk ik).
Het verbaast mij dat dat nog niet gebeurt is, voeding is namelijk niet vertrouwd met de huidige PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
MorDrakka schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:46:

Mijn huidige situatie:

Gigabyte GA-P35-DS3R
OCZ 4 GB DDR2-800
Zalman ZM600-HP 600W

Je kan inderdaad een upgrade van je videokaart doen maar de dualcore zal (bij Battlefield 3) toch voor een bottleneck zorgen...als je echt op High wilt spelen is een quadcore processor wel een must, liefst eentje die draait op 3.2ghz. Verder is een videokaart met 1GB videogeheugen inderdaad aan te raden om op High te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:10:
[...]
Ja, moet voor beide geen probleem zijn. Al is de voeding wss niet je van het.
Achteraf gezien niet je van het maar destijds vond ik het wattage al behoorlijk watt, inmiddels weet ik dat er andere dingen zijn om op te letten, hij gaat ook al weer zon 4 jaar mee gelukkig zonder problemen.
[b]-The_Mask- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:17:
[...]
Een 8800GTS (welke van de drie dan ook) kan gewoon een resolutie aan van 1920x1200 (dat is wat je bedoelt denk ik).
Inderdaad deze resolutie is optimaal voor de nieuwe monitor, Mijn huidige 8800GTS 320MB laat zich in de huidige configuratie niet verder opschroeven dan 1600x1200. Misschien dat de monitor of de drivers een beperkende factor zijn. Misschien toch afwachten tot de monitor binnen is, zou nog de moeite waard zijn.
[...]
Het verbaast mij dat dat nog niet gebeurt is, voeding is namelijk niet vertrouwd met de huidige PC.
Toch nog maar een nieuwe voeding reserveren icm een nieuwe kaart is misschien niet onverstandig kennelijk is het erger dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik wil de videokaart van de oude computer van mijn vriendin wat opwaarderen zodat mijn zus er lekker op kan werken met Coreldraw en wellicht ook met wat fotobewerkingssoftware. Ze heeft een eigen bedrijfje, ontwerpt huisstijlen e.d.. Een nieuwe monitor moet er nog komen, maar ik vermoed zo dat de resolutie 1920 * 1080 zal gaan worden. Qua prijs wil ik zo rond de 40 euro uitkomen, het mag wel een tientje meer worden maar meer niet.

De specs van het systeem zijn als volgt:
Type: Acer Aspire M1100
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+
PCI express version supported: v1.0
Memory: 2 GBytes DDR2 SDRAM
Video: ATI RADEON X1250 (RS690) - Internal Graphics - 256 MB shared RAM
PSU: FSP Group ATX-250PA 250W

Natuurlijk kan ik er nog wat meer intern geheugen plaatsen of de 250 GB HD vervangen door een SSD schijf echter ik vraag me vooral af of het zinnig is om de geïntegreerde videokaart te vervangen door een extern exemplaar.

Zo ja, dan dis de vraag welke. Ik ben in 1e instantie uitgekomen op een kaart met de Radeon HD6450 chipset, echter ik lees dat deze vooral geschikt is voor htpc's. Heeft het zin om voor een duurdere kaart, bijv. één met de 5570 chipset te gaan, of voldoet een 43/4550 kaart ook al voor mijn doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou even uitzoeken in hoeverre coreldraw en andere fotobewerkingssoftware gebruik maakt van de videokaart, want voor het huis-tuin-keuken gebruik is het eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hmm goede vraag, als ik op http://www.corel.com/core...440071&segid=1800070#tab4 kijk dan zijn de systeemvereisten in ieder geval niet zo hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 15-09 07:18
jambon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:41:

Inderdaad deze resolutie is optimaal voor de nieuwe monitor, Mijn huidige 8800GTS 320MB laat zich in de huidige configuratie niet verder opschroeven dan 1600x1200. Misschien dat de monitor of de drivers een beperkende factor zijn. Misschien toch afwachten tot de monitor binnen is, zou nog de moeite waard zijn.
Waarschijnlijk gaat je CRT gewoon niet verder dan 1600x1200 en gaat 1920x1200 gewoon werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mitsumark schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:08:
want voor het huis-tuin-keuken gebruik is het eigenlijk niet nodig.
Ik blijk op mijn eigen systeem ook een ATI Radeon X1250 (RS690) te hebben. Op deze machine internet ik en kijk ik films op mijn Samsung Syncmaster P2370 (deze is via een DVI aansluiting verbonden). Klopt het dat ik voor deze doeleinden kan volstaan met mijn huidige on-board kaart? Of kan de beeldkwaliteit er met een andere kaart nog op vooruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze HD6950 Dirt 3 Edition en deze HD6950 Dirt 3 Edition?
Ik kan het namelijk niet vinden, maar ze zijn wel anders geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers. Ik ben op zoek naar een 2e videokaart voor BF3.
Ik heb nu een reverentie gtx580 van evga die bf3 net niet de soepele game play heeft die ik wel graag zou willen hebben met alle toeters en bellen aan.

Mijn systeem is een i7 2500k op 4000mhz 8gb 1600mhz geheugen.
Reverentie gtx580 stock settings.
Ik zou willen weten welke kaart hier het beste bij past en moet het precies de zelfde batch nummers hebben?
Ik lees namelijk heel veel problemen met cf en sli dat 2 verschillende kaarten nog al eens problemen
geven. Budget heb ik niet echt want het gaat van mijn spaarrekening af waar nog meer dan genoeg op staat.
Zolang het maar minnen de perken van 1000 euro blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:12
mede-tweakers,

Ik wil een nieuwe grafische kaart aanschaffen in verband met het uitkomen van Skyrim volgende week. Uiteraard ook vanwege andere spellen die er uit gaan komen volgend jaar. Ik wil gewoon weer 2 jaar vooruit kunnen.

Huidige systeem:
DualCore Intel Core 2 Duo E8600, 3333 MHz (10 x 333)
Asus P5Q Deluxe (2 PCI, 2 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
8192 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
ATI Radeon HD 4850 (512 MB)
SAMSUNG HD103UJ ATA Device (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)
voeding zoek ik nog even op

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1680x1050 op een 20" samsung schermpje

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Zoals hierboven al vermeld, ik gebruik het systeem vooral voor games. Hier stel ik dan ook wel wat eisen aan. Ik ben niet bekend met overclocken en heb verder ook geen interesse om dit te gaan doen. Ik heb mijn huidige systeem zelf gebouwd dus ik heb wel enige technische kennis, geen hardcore tweaker though.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ergens tussen de 220 en 240 euro. Ik heb een voorkeur voor ATI/AMD maar nVidia is ook geen probleem. Ik heb altijd ATI/AMD gehad en nooit problemen gehad (lees:merktrouw)

Ik schaf alleen een nieuwe grafische kaart aan als er een kaart is die binnen het budget valt zonder dat er bottleneck ontstaat, bijvoorbeeld de processor. In dat geval wacht ik spaar ik liever en upgrade die tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPU overklokken is misschien toch wel handig, CPU wordt al een beetje traag voor de moderne games.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:52:
Hallo tweakers. Ik ben op zoek naar een 2e videokaart voor BF3.
Ik heb nu een reverentie gtx580 van evga die bf3 net niet de soepele game play heeft die ik wel graag zou willen hebben met alle toeters en bellen aan.
Wat noem jij alle toeters en bellen aan? Ik kan namelijk met mijn HD6950 2GB BF3 op het aller hoogst soepel draaien op 1920x1080 met 2xAA. Of gebruik jij 8xAA of hoger? Want dat is imo toch vrij nutteloos in BF3.
Ik zou willen weten welke kaart hier het beste bij past en moet het precies de zelfde batch nummers hebben?
Ik lees namelijk heel veel problemen met cf en sli dat 2 verschillende kaarten nog al eens problemen
geven.
Daar is niks van waar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik had altijd wel die problemen met 2 verschillende kaarten. Met sommige drivers had ik problemen dat de 2e kaart in 2d modus bleef hangen en met weer andere drivers niet en vaak met de nieuwere drivers kreeg ik die problemen. Wat ook vaak gebeurde is dat gpu gebruik bij beide kaarten heel laag bleef ondanks dat er geen cpu bottlenek was. Verder lees ik deze problemen best wel vaak overal op het net. Ik neem daarom altijd nog maar 2 de zelfde kaarten. Toen ik over gin op kaarten met de zelfde klocks was alles over.

Alle toeters en bellen aan zijn de in game settings op zijn hoogst.
Ik heb dan zo'n 40-50 fps en dat is te weinig voor het gevoel als ik online ga gamen.
Ik erger mij dan heel erg aan de drops waar door het gaat laggen.
Voor de single player maakt het niet zo veel uit.

Dit komt eigenlijk omdat ik een game play van gemiddeldl 60 fps altijd al gewend was dan voel je het gelijk als je daar 25fps onder komt, je ziet het ook nog eens.

Edit

Ik heb ongeveer de zelfde gemiddelde fps als in deze test
http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/5

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verkoop je 580 en haal 2x 6950, kost je haast niks.
Met 6950CF ik haal gemiddeld 70 fps met laagste drop 54 fps over 1,5 uur singleplayer (1920x1200 alles op ultra).
Of als je nog meer prestaties wilt kun je er natuurlijk een 2e 580 bij prikken, wel zonde van je geld imo.

Heb je wel een geschikt moederbord en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:36:
[...]
Want dat is imo toch vrij nutteloos in BF3.
Wat voor jou geldt hoeft niet voor een ander te gelden.

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 06-11-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:47:
Verkoop je 580 en haal 2x 6950, kost je haast niks.
Met 6950CF ik haal gemiddeld 70 fps met laagste drop 54 fps over 1,5 uur singleplayer (1920x1200 alles op ultra).
Of als je nog meer prestaties wilt kun je er natuurlijk een 2e 580 bij prikken, wel zonde van je geld imo.

Heb je wel een geschikt moederbord en voeding?
Eigenlijk vind ik het zonde om mijn jaar oude gtx580 nu nog te gaan verkopen en daar voor een minder sterkere kaarten te gaan halen. Ik haal dan liever een 2e gtx 580 want dat is nog sneller en gaat denk ik wat snelheid betreft ook iets langer mee met de . Ik vind het verder niet zonde van mijn geld, een ander zou het misschien wel zonde vinden maar ik niet. Voeding en moederbord kunne het makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
Feuille schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:33:
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze HD6950 Dirt 3 Edition en deze HD6950 Dirt 3 Edition?
Ik kan het namelijk niet vinden, maar ze zijn wel anders geprijsd.
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://tweakers.net/price...gb-dual-fan.html#tab:info
Das die goedkope van Afuture
Zijn gewoon dezelfde kaarten maar de andere heeft Dirt 3 erbij

kan ook zijn dat het een 1gb versie is maar dan is die prijs wel ZEER hoog

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
yzx schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:59:
[...]

http://tweakers.net/price...gb-dual-fan.html#tab:info
Das die goedkope van Afuture
Zijn gewoon dezelfde kaarten maar de andere heeft Dirt 3 erbij

kan ook zijn dat het een 1gb versie is maar dan is die prijs wel ZEER hoog
Ah bedankt. Ik had namelijk net http://tweakers.net/price...hd6950-dirt3-edition.html gekocht bij Afuture toen ik erachter kwam dat er 3 waren. Ze hebben iig alle 3 2gb RAM. Degene die ik besteld heb is 6 euro duurder, maar heeft dus blijkbaar ook daadwerkelijk dirt 3 meegeleverd. Ik was niet van plan het te spelen, maar misschien een x voor die 6 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mitsumark schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:08:
Ik zou even uitzoeken in hoeverre coreldraw en andere fotobewerkingssoftware gebruik maakt van de videokaart, want voor het huis-tuin-keuken gebruik is het eigenlijk niet nodig.
Ik wil toch nog even terugkomen op mijn vraag over of een videokaart in de situatie van de PC voor mijn zus zinnig is. Ik begreep net van haar dat ze zeker ook met Photoshop wil gaan werken. En als ik http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/tech-specs.html zo bekijk dan zijn de hardware eisen wel een stuk hoger dan die van Coreldraw. Photoshop heeft bij mij ook meer de naam van een zwaar programma.

Dan nog iets heel anders, ik zag dat de bewuste PC geen DVI of HDMI aansluiting heeft. Mijn zus wil binnenkort een monitor kopen die kleurechte weergave bied. Is het voor deze toepassing een probleem dat je een monitor alleen aan kan sluiten via een VGA aansluiting? Zo ja, dan is dat misschien alsnog een reden om een videokaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Beste Mede-Tweakers,

lk ben op dit moment bezig met het digitaal in elkaar zetten van een nieuwe medium/high-end game--pc. Ik wil voor mijn videokaart maximaal rond de 200 uitgeven.

De resolutie zal naar alle waarschijnlijkheid 1920*1080 worden.

De voeding die ik zal aanschaffen is voldoende voor beide denk ik, namelijk: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

De videokaart wil ik gebruiken voor: BF3, COD, Skyrim en FS X.

Er zijn twee kaarten waar ik tussen twijfel, ik zit al een tijdje op het internet te zoeken naar antwoorden (bijvoorbeeld: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6950-1gb-vs-geforce-gtx-560-ti-review/1) Maar het word mij niet helemaal duidelijk. Hoe kan een 1gb kaart nou beter scoren dan de 2gb? Aangezien ze verder redelijk hetzelfde zijn?

Mocht het nog niet duidelijk zijn, de kaarten waar ik tussen twijfel zijn de:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 205,50€ 205,50
1Gainward GeForce GTX 560 2048MB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,40

Wat zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ircghost schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:47:
Beste Mede-Tweakers,

lk ben op dit moment bezig met het digitaal in elkaar zetten van een nieuwe medium/high-end game--pc. Ik wil voor mijn videokaart maximaal rond de 200 uitgeven.

De resolutie zal naar alle waarschijnlijkheid 1920*1080 worden.

De voeding die ik zal aanschaffen is voldoende voor beide denk ik, namelijk: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

De videokaart wil ik gebruiken voor: BF3, COD, Skyrim en FS X.

Er zijn twee kaarten waar ik tussen twijfel, ik zit al een tijdje op het internet te zoeken naar antwoorden (bijvoorbeeld: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6950-1gb-vs-geforce-gtx-560-ti-review/1) Maar het word mij niet helemaal duidelijk. Hoe kan een 1gb kaart nou beter scoren dan de 2gb? Aangezien ze verder redelijk hetzelfde zijn?

Mocht het nog niet duidelijk zijn, de kaarten waar ik tussen twijfel zijn de:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 205,50€ 205,50
1Gainward GeForce GTX 560 2048MB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,40

Wat zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt!
Die GTX560 is niet de Ti versie. ;) Deze is net zo snel als een AMD 6870 en heeft alleen 2GB VRAM i.p.v 1GB.
Als je tussen deze twee wilt kiezen zou ik toch de AMD 6950 nemen.
Verder is het misschien wel beter voor BF3 om de 2GB versie van de AMD6950 te nemen zodat je niet op een VRAM bottleneck loops bij ultra settings.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Bedankt, ik heb besloten voor de AMD6950 2gb te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Neem er dan wel eentje waar BF3 al bij gebundeld zit (als je BF3 nog niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:24:
Bedankt, ik heb besloten voor de AMD6950 2gb te gaan!
Als het voor bf3 is zou ik het niet doen. De ti doet het beter op ultra en met MSAA
Maar goed aan ultra heb je niet veel als je voor deze kaarten gaat tenzij je voldoening haalt uit 30 fps

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
i5 2500k
8gb ram
ati 6870HD

Wat is nu handig om te doen? Nog een 6870HD xfire? Of een 6970 Dirt 3 edition en dan over een tijdje nog een 6970 en dan die XFIRE?

(Ik speel BF3 en straks Oblivion)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:19:
[...]

Als het voor bf3 is zou ik het niet doen. De ti doet het beter op ultra en met MSAA
Maar goed aan ultra heb je niet veel als je voor deze kaarten gaat tenzij je voldoening haalt uit 30 fps
HardOCP schrijft altijd goed over speelbaarheid en die komt tot een heel andere conclusie.

http://www.hardocp.com/ar...r_performance_iq_review/5
Further down the pricing scale, the NVIDIA GeForce GTX 570 and AMD Radeon HD 6950 video cards were not playable at 2560x1600 without turning down several quality settings. Rather than do that, we chose to decrease our playable resolution to 1920x1200, which allowed us to turn all of those settings back up. Neither the NVIDIA GeForce GTX 570 nor the AMD Radeon HD 6950 was playable at 1920x1200 with 4X AA enabled, but they were both playable with High FXAA selected. Of course, we didn't mind this trade-off at all, since High FXAA looks as good as 4X AA most of the time, and better some of the time.

Performance was quite high at 1920x1200, but there are only two ways to increase settings beyond what we found playable: add 4X AA or increase resolution. As we said, both of those options rendered the game unplayable, so neither option was a valid option for us. In the ~$200 range of video cards, performance was better than expected. The NVIDIA GeForce GTX 560 Ti and the AMD Radeon HD 6870 were both able to match settings with the more expensive GeForce GTX 570 and Radeon HD 6950. Framerates were lower, but the gameplay experience was the same.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gianni Rombios schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:18:
Neem er dan wel eentje waar BF3 al bij gebundeld zit (als je BF3 nog niet hebt).
Zijn die er dan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:47:
[...]

HardOCP schrijft altijd goed over speelbaarheid en die komt tot een heel andere conclusie.

http://www.hardocp.com/ar...r_performance_iq_review/5

[...]
Dat hou je toch met reviews ze zijn meestal allemaal niet 100% gelijk.
Ligt ook vaak aan de hardware wat gebruikt word. Hardocp heeft ook vaak een hele andere uitkomst dan de meeste andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:03:
[...]

Dat hou je toch met reviews ze zijn meestal allemaal niet 100% gelijk.
Ligt ook vaak aan de hardware wat gebruikt word. Hardocp heeft ook vaak een hele andere uitkomst dan de meeste andere reviews.
Ja, HardOCP is dan ook een van de betere. Guru3D.... niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij juist niet gezien de meeste andere reviews een ander beeld weer geven dan hardocp altijd doet.
Ik ga er dan van uit dat je dan vooral naar andere reviews moet kijken en daar het gemiddelde uit probeert te trekken. Maar goed ieder zijn vooreur zo war review sites betreft. Ik mijn ogen is 3dguru juist een van de betere
gezien deze meer linair ligt met andere reviews

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:06:
Ik mijn ogen is 3dguru juist een van de betere gezien deze meer linair ligt met andere reviews
Onzin, het verleden heeft al vaak genoeg aangetoond dat Guru3D een stevige bias heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft nu iedere review site dus een bias gezien de conclussie meestal gelijk zijn aan 3dguru.
Wat vroeger was heeft niets meer met nu te maken.
Dat betekend dat jij hardopc alleen maar goed vind. Ik denk haast ook wel te weten waarom
maar dat hou ik wel voor mij zelf want ik doe niet aan die ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:39:
Dan heeft nu iedere review site dus een bias gezien de conclussie meestal gelijk zijn aan 3dguru.
Valt mij heel erg tegen anders. Daarbij zijn er niet zo veel reviews die specifiek dit probleem tackelen.
Wat vroeger was heeft niets meer met nu te maken.
Tuurlijk wel, dat heeft er alles mee te maken. Dat maakt resultaten van Guru3D gewoon onbetrouwbaar.
Dat betekend dat jij hardopc alleen maar goed vind.
Waar zeg ik alleen? Ze zijn ook gewoon goed.
Ik denk haast ook wel te weten waarom
maar dat hou ik wel voor mij zelf want ik doe niet aan die ongein.
Pot verwijt de ketel...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 3dguru nu niet meer een voorkeur heeft is het gewoon een goede site.
En dus heeft dat niets meer met nu te maken en kan dat gewoon als een vertrouwde site
gezien worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:51:
Als 3dguru nu niet meer een voorkeur heeft is het gewoon een goede site.
Ja alsof dat zo zou zijn...
En dus heeft dat niets meer met nu te maken en kan dat gewoon als een vertrouwde site
gezien worden.
Tuurlijk wel, het is nog steeds een biased site.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de reviews ben ik geen verkeerde review tegengekomen waar uit blijkt dat 3dguru een voorkeur heeft.
Ik doel dan op reviews van de afgelopen maanden, je zit nu eingelijk alleen maar te trollen en dat vind ik jammer

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:02:
Gezien de reviews ben ik geen verkeerde review tegengekomen waar uit blijkt dat 3dguru een voorkeur heeft.
Zegt dat dan niet meer over jouw, nofi? Vaak verouderde drivers gebruiken bij AMD/ATI om maar een voorbeeld te noemen.
k doel dan op reviews van de afgelopen maanden, je zit nu eingelijk alleen maar te trollen en dat vind ik jammer
Guru3D heeft gewoon die reputatie. Je mag je hoofd van mij in het zand steken, niet mijn probleem.
Dat is zeker wel waar, daar hebben ze een handje van gehad.
Each card runs on the same PC with the same operating system clone. GeForce cards use the 285.62 WHQL 64-bit driver and for AMD Radeon we used the latest 11.10 Preview 3 driver with the Catalyst Application Profile 11.10 CAP4.
Het gaat niet alleen om drivers, maar om veel meer dingen. Drivers was alleen maar een voorbeeld.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is helemaal niet waar

Each card runs on the same PC with the same operating system clone. GeForce cards use the 285.62 WHQL 64-bit driver and for AMD Radeon we used the latest 11.10 Preview 3 driver with the Catalyst Application Profile 11.10 CAP4.

Harocp is wat dit betreft veel minder goed bezig en test met de verkeerde .
Altijd met die of door beter schalen of met die juist met amd beter schalen.
Dat geeft helemaal een vertekend beeld.

Jij je zin ome hilbert is een fanboy wat helemaal niet zo is maar goed.
Nu zeg je zelf dat ze het hebben gehad dus niet meer hebben. Dus 3dguru is wel een goede site?
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:05:
[...]

Zegt dat dan niet meer over jouw, nofi? Vaak verouderde drivers gebruiken bij AMD/ATI om maar een voorbeeld te noemen.

[...]

Guru3D heeft gewoon die reputatie. Je mag je hoofd van mij in het zand steken, niet mijn probleem.

[...]

Dat is zeker wel waar, daar hebben ze een handje van gehad.

[...]

Het gaat niet alleen om drivers, maar om veel meer dingen. Drivers was alleen maar een voorbeeld.
Kom eens met een goed voorbeeld ipv trollen.
Zo lang je geen goed voorbeeld kunt geven van de afgelopen maanden weten mensen hier dat ze deze conclusies met een flinke korrel zout moeten nemen.

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:19 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic