Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
bwerg schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:00:
[...]

Zoals windows aero ook over de videokaart doet? :)
Klopt, maar Mac OS doet het al langer en ik meen zelfs iets uitgebreider/beter maar ik kan zo snel even geen bron vinden.

Ook zit er sinds Snow Leopard OpenCL in OS X, hetgeen 'normale' applicaties toelaat de GPU berekeningen uit te laten voeren Wikipedia: OpenCL

Maar linksom of rechtsom, Apple of niet, een videokaart van de vorige serie in je nieuwe systeem nemen terwijl de volgende serie er waarschijnlijk aan zit te komen lijkt me niet direct verstandig ;)

Offtopic:
Ik heb toen ik mijn MacBook Pro aankocht expres iets langer gespaard en het iets duurdere model genomen met een betere GFX kaart, maar vreemd genoeg hoor ik tegenwoordig alleen nog maar geluiden dat zowel de simpele als de betere kaart altijd al standaard in de MBP zitten...uiterst merkwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
epic_fail schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

voor het geld, ~80 euro, denk ik wel. Je kan misschien kijken naar een 5670 maar die is minder sterk. Heb je wel een nieuwere kaart met DX11 en alles.

edit: 5670 moet je niet nemen denk ik bij nader inzien, te lage framerate: reviews: Starcraft II - Wings of Liberty
Voor 15 euro extra heb je een stillere en zuinigere HD5750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede low budget videokaart (<50 EUR). Het is voor op een 5 jaar oude pc af en toe wat te gamen (P4 3.2GHz + 2GB RAM). Mijn "nVidia GeForce 6800 256MB" heeft het begeven en nu krijg ik dus beeld via de intel chip. Het moet een PCIe kaart zijn en er moet een VGA poort op zitten want mijn scherm heeft geen VGA en heeft een maximale resolutie van 1280x1024.
Een behoorlijk bejaarde boel dus, maar ik gebruik deze enkel nog voor typische pc games zoals Age of Empires 3 en Battlefield 2. Voor mooie graphics neem ik wel even mn PS3!

Alvast bedankt! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze dus even vergeleken (4850/5750) en de HD5750 schijnt met oog op de toekomst net wat beter te zijn i.v.m. volledige DirectX 11 ondersteuning. Ik moet wel zeggen dat de geilheidsfactor van mijn grafische kaart er wel dramatisch achteruit op gaat zeg. Sjezus wat een lelijk saai ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetiswat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:02

Hetiswat

hetis.

Maakt dat uit hoe je graka eruit ziet? Of is je case transparant waar je doorheen kan kijken maar dan van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oka1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo allemaal,
ik heb een vraag waarop ik het antwoord tot nu toe niet echt heb kunnen vinden, vandaar dat ik hier uitkom.

Mijn systeem:
asus P5K
2x OCZ 2GB DDR2-1066
core2duo E6750 @3.45ghz
schermresoluties (2 schermen) 1680x1050 & 1024x768 (oud kreng)
Sapphire X1950pro

Mijn twijfel:
5750 1GB of 5770 512MB

Ik wil er voorlopig weer mee door kunnen om oa de nieuwe Starcraft, Mafia en Civ kunnen spelen - met een budget van rond de 120 euri. Wellicht in de toekomst vervang ik mn 2e kleine scherm door een grotere met (natuurlijk) full HD resolutie.
Scheelt het in deze setting nou al of ik 512MB of 1GB op de kaart heb zitten of wordt het pas van toepassing als ik de games op full HD heb draaien? Of loont het meer om dan een 5770 512MB voor ongeveer t zelfde geld? Ik heb al wat rondgezocht maar vond niet echt een bevredigend antwoord...

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Mijn 8800gt 512mb is helaas gestorven en ik wil een vervangende videokaart kopen. Het liefst een van soortgelijke performance/power consumption.
Ik ben uitgekomen bij een hd4850 512mb. Ik las wel over een 'strepen probleem' dat soms optreedt. Is dit een vaak voorkomend probleem of moet je daar echt pech voor hebben?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

aicaramba schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:11:
Ik ben uitgekomen bij een hd4850 512mb. Ik las wel over een 'strepen probleem' dat soms optreedt. Is dit een vaak voorkomend probleem of moet je daar echt pech voor hebben?
Ik lees er niets over dus ik vermoed dat dat al opgelost is, maar dat probleem speelde alleen bij HD5000-kaarten, dus de HD4850 zal dat probleem sowieso niet hebben.
oka1 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:18:
Scheelt het in deze setting nou al of ik 512MB of 1GB op de kaart heb zitten of wordt het pas van toepassing als ik de games op full HD heb draaien? Of loont het meer om dan een 5770 512MB voor ongeveer t zelfde geld? Ik heb al wat rondgezocht maar vond niet echt een bevredigend antwoord...
De prestatiewinst van 1GB zal niet gigantisch zijn maar op full HD is het een leuke extra. Maar als je moet kiezen tussen een HD5750 1GB of een HD5770 512MB dan is die laatste toch wel sneller.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Zoals je hier kunt lezen is mijn videokaart aan het overlijden en is dus toe aan vervanging.

*Wat voor systeem heb je nu?
Videokaart: Geforce 8800GT (is dus aan het overlijden)
Moderbord: Gigabyte GA-P35-DS3
Geheugen: 4 GB (2x2) G.SKILL
Monitor: Samsung SyncMaster 730BF (zal denk ik over een half jaar vervangen worden door een 22 of 24")

*Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Nu 1280*1024. Maar na vervanging van de monitor zal dat wel iets anders worden.

*Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Internet en standaard office programma's. Heels soms een klein beetje Photoshop.
Spellen:
Trackmania
America's Army 3
GTR2
En als F1 2010 uit komt zal die er aan toegevoegd worden.

*Wat mag je nieuwe kaart kosten?
€150,- tenzij er voor iets meer er echt een duidelijk betere kaart te krijgen is waar ik langer mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb nu:
Asus A8N32SLI deluxe (s939)
AMD X2 4800+ Toledo
2x1G Kingston HyperX (2-3-2-6-1)
Gainward 8800GT GoldenSample
Wat WD en samsung schijven, niks bijzonders, gewon 7,2k RPM schijven.
Enermax Liberty 550Watt

Ik was vroeger in mijn jonge jaren altijd up to date, maar tegenwoordig niet meer en wil mijn PC gaan upgraden, of misschien wel alles nieuw.
Ik ben een ultieme fan van Gainward. Zij maken naar mijn idee toch de betere kaarten met de beste cores en beste cooling solutions (meestal met koper), vooral de GoldenSample modellen. Wel soms wat lawaaierig, maar ik prefereer koelte boven lawaai. Van alle videokaarten die ik heb gehad zijn de Gainward de stabielste. Dus ik ben op zoek naar een Gainward kaart die met de huidige spellen meekan. Ik wil absoluut niet de state-of-the-art-top-of-the-line kaart hebben en ook niet het model eronder. Ik hoef ook niet op 4000x30000 163xFSAA en 287xAF te spelen met ultra ultra leet high top super settings. Ik speel op 1680x1050 en wil misschien overstappen naar een 1920x1080 scherm en die reso wil ik nog kunnen spelen. FSAA en AF hoeft voor mij niet.
Mijn wens is dus: ik wil de games gewoon op de hoogste setting, maar dan zonder fsaa en af vloeiend (40fps+) kunnen spelen. Ik heb tussen de 200-300 euro over voor een videokaart, dus welke Gainward videokaart in dit budget komt het dichtst bij mijn wens? Ik weet dat ik niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten, maar wil wel in dat budget het beste eruit halen.
Ik had zelf 2 kaarten gezien:
- Gainward GeForce GTX460 1024MB GoldenSample Goes-Like-Hell:
GPU: 800MHz
MEM: 2000MHz
Shader: 1600MHz
Voor EUR 244,90:
http://www.hiq24.de/produ...Sample-GLH-OC-800MHz.html

- Gainward GeForce GTX460 2045MB GoldenSampe:
GPU: 700MHz (stock: 675MHz)
MEM: 1800MHz
Shader: 1400MHz
Voor EUR 254,90:
http://www.hiq24.de/produ...den-Sample-OC-700MHz.html

Ik heb deze preview gevonden van de GLH:
http://www.fudzilla.com/r...-goes-like-hell-previewed

Dus beide zijn wel goed overgeclocked. Alleen de een heeft 2G en GoldenSample-clocks en de ander heeft 1G en GLH-clocks.

Dus ik moet kiezen tussen OF hogere clocks, OF 1GB meer. Uit het verleden weet ik dat meer mem niet altijd beter is, maar dat weet ik in dit geval dus niet. Prijzen zijn nagenoeg gelijk, maar uit welke kaart haal ik de beste performanceresults?
Waarom zou ik voor de een moeten gaan i.p.v. de ander?

Op de website in bovenstaande links staat ook een GTX470, maar ik heb gelezen dat een opgefokte GTX460 daar zo overheen kan gaan en daarbij is er geen GTX470 GoldenSample te vinden en ik ga altijd voor een GoldenSample. Hier is een vergelijking tussen GTX460GS GLH en GTX470GS:
http://www.theinquirer.ne...722606/gainward-gtx460-gt

Ik wil als overige setup een Core i7 930 op een Asus P6T of Asrock X58 Extreme3. Help?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 14-08-2010 12:00 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Deathchant schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:50:
Ik heb nu:
Asus A8N32SLI deluxe (s939)
AMD X2 4800+ Toledo
2x1G Kingston HyperX (2-3-2-6-1)
Gainward 8800GT GoldenSample
Wat WD en samsung schijven, niks bijzonders, gewon 7,2k RPM schijven.
Enermax Liberty 550Watt

Ik was vroeger in mijn jonge jaren altijd up to date, maar tegenwoordig niet meer en wil mijn PC gaan upgraden, of misschien wel alles nieuw.
Ik ben een ultieme fan van Gainward. Zij maken naar mijn idee toch de betere kaarten met de beste cores en beste cooling solutions (meestal met koper), vooral de GoldenSample modellen. Wel soms wat lawaaierig, maar ik prefereer koelte boven lawaai. Van alle videokaarten die ik heb gehad zijn de Gainward de stabielste. Dus ik ben op zoek naar een Gainward kaart die met de huidige spellen meekan. Ik wil absoluut niet de state-of-the-art-top-of-the-line kaart hebben en ook niet het model eronder. Ik hoef ook niet op 4000x30000 163xFSAA en 287xAF te spelen met ultra ultra leet high top super settings. Ik speel op 1680x1050 en wil misschien overstappen naar een 1920x1080 scherm en die reso wil ik nog kunnen spelen. FSAA en AF hoeft voor mij niet.
Mijn wens is dus: ik wil de games gewoon op de hoogste setting, maar dan zonder fsaa en af vloeiend (40fps+) kunnen spelen. Ik heb tussen de 200-300 euro over voor een videokaart, dus welke Gainward videokaart in dit budget komt het dichtst bij mijn wens? Ik weet dat ik niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten, maar wil wel in dat budget het beste eruit halen.
Ik had zelf 2 kaarten gezien:
- Gainward GeForce GTX460 1024MB GoldenSample Goes-Like-Hell:
GPU: 800MHz
MEM: 2000MHz
Shader: 1600MHz
Voor EUR 244,90:
http://www.hiq24.de/produ...Sample-GLH-OC-800MHz.html

- Gainward GeForce GTX460 2045MB GoldenSampe:
GPU: 700MHz (stock: 675MHz)
MEM: 1800MHz
Shader: 1400MHz
Voor EUR 254,90:
http://www.hiq24.de/produ...den-Sample-OC-700MHz.html

Ik heb deze preview gevonden van de GLH:
http://www.fudzilla.com/r...-goes-like-hell-previewed

Dus beide zijn wel goed overgeclocked. Alleen de een heeft 2G en GoldenSample-clocks en de ander heeft 1G en GLH-clocks.

Dus ik moet kiezen tussen OF hogere clocks, OF 1GB meer. Uit het verleden weet ik dat meer mem niet altijd beter is, maar dat weet ik in dit geval dus niet. Prijzen zijn nagenoeg gelijk, maar uit welke kaart haal ik de beste performanceresults?
Waarom zou ik voor de een moeten gaan i.p.v. de ander?

Op de website in bovenstaande links staat ook een GTX470, maar ik heb gelezen dat een opgefokte GTX460 daar zo overheen kan gaan en daarbij is er geen GTX470 GoldenSample te vinden en ik ga altijd voor een GoldenSample. Hier is een vergelijking tussen GTX460GS GLH en GTX470GS:
http://www.theinquirer.ne...722606/gainward-gtx460-gt

Ik wil als overige setup een Core i7 930 op een Asus P6T of Asrock X58 Extreme3. Help?
Volgens mij helpt dat geheugen alleen bij bepaalde spellen die veel video geheugen gebruiken bijvoorbeeld gta 4.
En als je de settings van het spel flink omhoog schroeft qua resolutie.
(ik kan het fout hebben so don't shoot me if i'm wrong.)

In ieder geval beide interessante kaarten ik had zelf een Palit 460GTX Sonic Platinum edition op het hoofd maar ze zijn beide precies even goed geclocked.

Maar ik zit nu dus ook van de 460 van Palit of de 460 van Gainward ze zijn beide even hoog geclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Zeker op jouw resoluties merk je (veel?) meer van die hogere clock dan van 1GB extra. De keuze zou duidelijk zijn voor mij (met een 800MHz core zit presteert ie ongeveer even goed als een stock HD5850).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bij welke videobewerkingen wordt met name het geheugen gebruikt? dat is toch juist ook als die al die meuk aanzet van fsaa enzo he. In ieder geval, lijkt die 460 van gainward dus een winnaar. Hij is ook een stuk kleiner dan bijvoorbeeld de GTX470 goldensample zie ik net. Misschien wel handig bij de inbouw van HDD's etc :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Laatst online: 09-05-2019
de 460 kaarten zijn aardig overclockbaar als je kijkt naar de reviews hier en daar.
Bovendien kunnen ze de 470 aardig bijbenen mits overclocked en als je kijkt naar het prijs verschil tussen de 460 en 470 kan je denk ik beter voor de 460 gaan.
Ik zou je aankopen niet gooien op hoe groot een kaart is , het is mischien wel handig maar als je kast groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Heb een probleempje met waarschijnlijk de driehoeksverhouding tussen mijn videokaart (-drivers?), geheugen en windows 7 64bit Ultimate (zie elders)... Zit er over te denken om misschien een nieuwe videokaart in mijn systeempje te pluggen om te kijken of dat de problemen verhelpt. Ben nu dus op zoek naar een qua prestaties iets betere videokaart dan wat er in ligt, en het liefst een nVidia. Heeft het nog "nut" om 1 GB geheugen te nemen tov 512MB?

* Wat voor systeem heb je nu?
AsRock 939S56-M motherboard
AMD Athlon64 300+ 1.8 Ghz processor
4 GB memory
Eizo 1931 monitor
Asus Extreme AX 550 videocard (256MB)
Draai Windows 7 64bit Ultimate

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1280*1024

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Office, Photoshop, 'simpele' videobewerking via programma's als Windows Movie Maker

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
< 60 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
en heb op dit moment een GTX 460 videokaart in de wishlist. Mijn vraag is of een kleinere/langzamere kaart, bv. de 5750 (passief) ook zou volstaan? Ik heb nl. geen idee wat ik nodig heb voor videokaart, met een 460 weet ik iig wel zeker dat ik er nog een hele tijd mee vooruit kan, maar scheelt wel 70,-. Die 70,- kan ik over 4 jaar ook aan een nieuwe kaart uitgeven die tegen die tijd weer veel sneller is. Denk dat het belangrijkste is dat ik redelijk snelle previews heb van mijn render in mijn viewports. (Voor zover ik heb begrepen worden deze wel gerenderd door de GPU)
Er is me al aangeraden om een videokaart met Cuda cores te nemen. Maar zolang Max of Mental Ray geen ondersteuning voor Cuda heeft (misschien wel in 2012 versie) heb ik daar natuurlijk niets aan.Zou ik dan daar werkelijk iets van merken als ik toch voor een ATI kaart zou kiezen? Ik zie nl. wel meer Max/Cad gebruikers die toch voor een ATI kaart kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 29-09 19:42

epic_gram

undercover moderator

El Reino schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:39:
Heb een probleempje met waarschijnlijk de driehoeksverhouding tussen mijn videokaart (-drivers?), geheugen en windows 7 64bit Ultimate (zie elders)... Zit er over te denken om misschien een nieuwe videokaart in mijn systeempje te pluggen om te kijken of dat de problemen verhelpt. Ben nu dus op zoek naar een qua prestaties iets betere videokaart dan wat er in ligt, en het liefst een nVidia. Heeft het nog "nut" om 1 GB geheugen te nemen tov 512MB?

AsRock 939S56-M motherboard
AMD Athlon64 300+ 1.8 Ghz processor
4 GB memory
Eizo 1931 monitor
Asus Extreme AX 550 videocard (256MB)
Draai Windows 7 64bit Ultimate

1280*1024

Office, Photoshop, 'simpele' videobewerking via programma's als Windows Movie Maker

< 60 euri
Als je nVidia wil heb je alleen keuze uit de vorige generaties, dus nog geen DX11. Ik zou toch echt voor een ATI gaan, gezien je systeem zou ik voor de goedkoopste gaan, dus een 5450 is het beste wat je kan krijgen voor 60 euro. Daar dan weer de goedkopere versie van, kom je op pricewatch: XFX HD5450 512MB DDR2 PCI-E (HD-545X-YNH2) uit. 1GB versie, als die bestaan, zou ik niet nemen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Ik vroeg me af welke GTX460 1GB het best geschikt is qua koeling (en stilte!) voor een SLi opstelling. Het komt waarschijnlijk allemaal op een pricewatch: Asrock P55 Deluxe3 moederbord, dus als ik het goed heb zit er 1 slot tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 29-09 19:42

epic_gram

undercover moderator

ik denk deze: pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI

2 fans dus het zal stiller zijn, aangezien ze langzamer draaien. gigabyte claimt ook dat het beter gekoelt is.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Het enige is dat ik bij reacties op de gebruikersreview het volgende gelezen:
Jammer dat deze kaart bij sli gebruik over de 100 graden wordt, zonder verdere overclock. De fan kan dan niet genoeg lucht aanzuigen.
Het kan natuurlijk dat er bij deze ervaring geen slot ruimte tussen zat, maar ik weet niet of dit dan de optimale kaart is voor een SLi opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
epic_fail schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Als je nVidia wil heb je alleen keuze uit de vorige generaties, dus nog geen DX11. Ik zou toch echt voor een ATI gaan, gezien je systeem zou ik voor de goedkoopste gaan, dus een 5450 is het beste wat je kan krijgen voor 60 euro. Daar dan weer de goedkopere versie van, kom je op pricewatch: XFX HD5450 512MB DDR2 PCI-E (HD-545X-YNH2) uit. 1GB versie, als die bestaan, zou ik niet nemen.
Is het erg bezwaarlijk om ene kaart uit de vorige generatie te hebben die geen DX11 kan? (Heb ik nu er ook in zitten toch?). Ik heb zelf het idee (maar ja, dat is gut-feeling) dat de combinatie ATI-geheugen-Win7 niet lekker loopt, vandaar dat ik dacht om een nVidia te nemen. Zat nog eens te kijken, en kwam deze tegen als (hele) goedkope optie: Asus EN8400GS/P/512M. DX 10.1 zie ik, maar als dat nou geen onoverkomelijk bezwaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een post op een verkeerde plaats, hier nogmaals de vraag:

Ik ben in het bezit van het onderstaande systeem, maar sinds een aantal weken vertoont het kuren. In eerste instantie hoopte ik op een softwarematig probleem (waar het ook op leek, want na het verwijderen van wat drivers werkte alles weer naar behoren). Helaas kwam het systeem weer op non actief. Ik heb 1 van de videokaarten eruit gehaald (welke in SLI opstelling stonden) en alles werkte weer...tot gisteren.
Ik heb alle componenten eruit gehaald en tot de conclusie gekomen dat mijn Mobo gefrituurd is (ALWEER!). Geeft geen sjoege meer. Ik ga proberen om bij Asus wederom een garantieregeling te treffen, maar ik ben me toch een beetje aan het orienteren op een nieuw systeem, mocht asus niet mee willen werken.

Momenteel heb ik dit setje:

Kast/voeding: Aopen z400-08fc 400W
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor E6600 (4M Cache, 2.40 GHz, 1066 MHz FSB)
MoBo ASUS P5N32-SLI Premium/WiFi-AP Edition nForce 590
Geheugenreepjes: OCZ EL DDR2 PC2-6400 / 800 MHz / Enhanced Latency / Platinum Edition / Revision 2 / 1GB Modules / 2GB Dual Channel
Videokaart: Asus EN8500GT SILENT/HTP/512M (2x)
HDD: Samsung HD322GJ 320GB
DVD: DVD writemaster Samsung
Monitor: Ilyama 21" CRT monitor

Doelen van het systeem: RTS games (waarvan starcraft 2 de nieuwste aanwinst is), het liefst op een goede grafische instelling. Met de instellingen die mogelijk waren op het bovenstaande geheel was ik tevreden, maar betere instellingen zijn uiteraard een pre. Naast de RTS games speel ik nauwlijks ander type games, m.u.v. adventuregames en de oudere games. Verder gebruik ik alleen internet. Fotobewerking en videobewerking doe ik eigenlijk niet.

Overclocking: ik weet te weinig van overclocken om het toe te passen. Ik hoef dus geen systeem waarop dit mogelijk of een must is.

Omdat ik niet zeker weet of ook mijn videokaarten ook stuk zijn, wil ik de optie behouden om deze toch te gebruiken. De vraagstelling volgt later, niet getreurd. Na wat snuffelen, lijkt een upgrade naar een Intel i5 de beste optie (ook met het oog op de komende jaren). Ik wil sowieso overstappen naar :

Processor: Intel core i5 750
Mobo: MSI- P55-GD65
Geheugenreepjes: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G x2
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Vraag 1:
Is de EN8500 silent (eenmaal, indien er eentje stuk is. Tweemaal indien ze beiden nog kunnen werken) nog steeds een goede optie met deze nieuwe hardware om de spellen te kunnen spelen die ik wil spelen (lees: SC II)? Zo nee, wat is een goed alternatief om binnen een budget van 100 euro (indien mogelijk uiteraard) betere prestaties te kunnen leveren? Let wel: ik heb nog een oude CRT monitor met VGA aansluiting. Ik ben nog niet overtuigd van de flatscreens en deze werkt nog goed. Ik wil dus zeker een VGA aansluiting hebben (of er moeten verloopstekkertjes DVI - VGA in de handel zijn...)

Vraag 2:
Is de voeding in mijn huidige kast toereikend voor het eventuele nieuwe systeem (inclusief evt nieuwe videokaart en alle randapparatuur inclusief printer, scanner, webcam en toetsenbord/muis). Zo nee, welk wattage zou het beste aan te raden zijn (ik ga daarbij vanuit dat het non sweex/trust voedingen betreffen) en niet al te heftig drukken op het budget. Ik wil uiteraard ook geen product welke overpresteert.

Alvast mijn grote dank voor replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

@ jbleeker.
Als ik jou was met een beperkt budget van 100 euro, dan zou ik eventueel 2e hands HD4850('s) afwegen.
Deze advertentie is bijvoorbeeld misschien wat. Hij bied twee HD4850's aan voor rond de 100 euro, maar je voeding gaat dat dan niet trekken voor zover ik dat weet.

Nieuwe voeding ligt er aan hoeveel amperage je huidge voeding op de 12V lijn kan leveren. Eén HD4850 heeft een TDP van rond de 110W en vereist één 6-pins voedingsconnector.
Je nieuwe voeding moet dan tenminste (110W / 12V is ongeveer 9A) +18A op je huidige situatie moeten kunnen leveren.
Als suggestie zou ik zelf dan de OCZ 550W Fatality kiezen (deze).

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkertje op 16-08-2010 01:03 . Reden: andere voeding met meer A op beide trails ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om eindelijk eens een nieuw systeem te kopen. Ben er wel zo'n beetje uit maar ik zit nog steeds met één ding waar ik maar niet echt een vinger achter kan krijgen.

Ik wil de EVGA GeForce GTX 460, weet nog niet precies welke versie, maar ik kan nergens vinden hoe het zit met het geluid van deze kaart. Moet je dat doorlinken vanaf je mobo of zit het op de kaart zelf, of hoe zit dat?
Ik wil de kaart het liefst rechtstreeks op mn plasma aansluiten, liefst via HDMI via mn receiver. Dus dan is het wel handig als alles via de HDMI out van mn videokaart loopt. Maar ik wil als het even kan weten hoe alles nu zit met geluid (5.1, 7.1 is niet belangrijk tenzij er tweakers zijn die willen helpen mn dinntje te overtuigen dat er toch ook nog eens 2 extra spreakers in de woonkamer moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

El Reino schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

Is het erg bezwaarlijk om ene kaart uit de vorige generatie te hebben die geen DX11 kan?
Nope, als je het niet van plan bent te gebruiken...
(Heb ik nu er ook in zitten toch?). Ik heb zelf het idee (maar ja, dat is gut-feeling) dat de combinatie ATI-geheugen-Win7 niet lekker loopt, vandaar dat ik dacht om een nVidia te nemen.
Ik verwacht niet dat dat een probleem wordt, eigenlijk zou ik niet weten hoe dat een probleem zou kunnen zijn. Geheugen en videokaart hebben weinig met elkaar te maken en een nieuwe ATI wordt echt wel goed ondersteund onder windows 7.
Zat nog eens te kijken, en kwam deze tegen als (hele) goedkope optie: Asus EN8400GS/P/512M. DX 10.1 zie ik, maar als dat nou geen onoverkomelijk bezwaar is?
Tsjah, er komt beeld uit, maar het is echt geen krachtige kaart. Maar gezien jouw doeleinden kan hij misschien wel voldoen, het enige wat ik niet weet is of windows movie maker gebruik maakt van de GPU en zo ja, hoe zwaar. Als dat wat GPU-kracht nodig heeft, ga voor de HD5450 of zo, maar zo niet, dan maakt het natuurlijk niet uit. Hij heeft trouwens DX10, niet DX10.1, maar dat boeit dus niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Dijkertje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:01:
@ jbleeker.
Als ik jou was met een beperkt budget van 100 euro, dan zou ik eventueel 2e hands HD4850('s) afwegen.
Deze advertentie is bijvoorbeeld misschien wat. Hij bied twee HD4850's aan voor rond de 100 euro, maar je voeding gaat dat dan niet trekken voor zover ik dat weet.

Nieuwe voeding ligt er aan hoeveel amperage je huidge voeding op de 12V lijn kan leveren. Eén HD4850 heeft een TDP van rond de 110W en vereist één 6-pins voedingsconnector.
Je nieuwe voeding moet dan tenminste (110W / 12V is ongeveer 9A) +18A op je huidige situatie moeten kunnen leveren.
Als suggestie zou ik zelf dan de OCZ 550W Fatality kiezen (deze).
Ik zou nooit een OCZ voeding nemen. Op zich zijn ze niet slecht, maar er zijn andere merken die zo veel beter zijn. Ik zou voor een Pricewatch: Seasonic S12II Bronze 520W gaan, die zijn veel stabieler, amper ripple, en op de koop toe nog stil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Ik overweeg een Asus M4A87TD EVO aan te schaffen in combinatie met een ATI HD5750 512MB videokaart. Nu heb je deze kaart in een single en dual slot versie, waabij de 2de versie je een PCI-slot kost.

Dual Slot:
- PCI-slot inleveren
+ uitgang voor DVI, DVI, DisplayPort, HDMI

Single Slot:
- alleen uitgang voor DVI, HDMI,VGA
+ geen PCI-slot inleveren

In eerste instantie wil ik de PC aansluiten op één monitor (DVI) en één LCD (HDMI). Tevens zal ik niet alle PCI-sloten gaan gebruiken, dus beide opties zouden kunnen. Alleen welke optie is meer toekomstbestendig. Is een DisplayPort erg handig om te hebben omdat dat de nieuwe standaard wordt? Of een overbodige luxe en kun je beter je PCI-slot vrijhouden voor nieuwe features die je dan op een apart kaartje aanschaft?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49
Je vergeet dat een single-slot versie al snel meer herrie zal maken (kleinere fan, meer turbulentie). Als er een tijd komt wanneer je displayport nodig hebt, kun je ook een adaptertje gebruiken, maar waarschijnlijk heb je dan allang een nieuwe videokaart.

Zou je overigens niet voor de iets duurdere HD 5770 gaan? Die biedt volgens mij een iets betere prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Dank voor advies. Herrie vind ik wel een issue, dus icm meer uitgaande poorten zou de dual-slot versie beter zijn.

De HD5770 wel overwogen, maar de HD5750 was eigenlijk al duurder dan ik wilde ten opzichte van de HD5670 die ik eerst op het oog had. Aangezien je met de HD5750 voor ca 25-30 extra wel veel meer prestatie hebt wil ik die stap nog wel nemen.

Hoe verleidelijk ook is dat wel de grens voor mij :*)

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:32
Mijn 9800gt's in sli beginnen toch wel oud te worden dus ik denk dat het tijd word voor een upgrade.
Systeem dat ik nu heb:

Kast/Voeding: Coolermaster HAF932
Processor: Intel Core I7 920
Mobo: DFI LANPARTY UT X58-T3eH8
Geheugen: 3x 2gb GEILL ddr3 12800
Videokaarten: 2x 9800gt
HDD's: 2x 500gb maxtor + 1x 160gb WD
DVD: NEC DVD brander
Monitor: LG 24" LCD monitor

Ik speel alle games op een Full HD resolutie dus 1920x1200. Ik ga de videokaart voor games gebruiken zoals starcraft 2, mafia 2, crysis 2 enz..

Ik heb een budget van 200 a 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E

Een 5850 zou al je zorgen moeten laten verdwijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 06:27
Ho, Stop, Wacht!

Hij zegt een 98000GT SLI setje te hebben gehad, en een GTX460 SLI setje schaalt veel beter als een HD5850 CF setje. Dus waarom niet de 460GTX? En dan later mogenlijk een 2e.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:58
Hallo Tweakers!

Gisteren is eindelijk mijn videokaart kapot gegaan ik zat er al zolang op te wachten :P
maar het was dus een 8800GT 1GB van Asus.
Ik wil ongeveer hetzelfde model hebben, misschien iets beter omdat ik in de tussentijd naar 1920x1200 ben overgestapt(24").
Mijn budget ligt rond de 100-120 euro, en waar wil ik de kaart voor gebruiken, tja, GTA 4 lijkt me wel een keer leuk om Normaal te kunnen uitspelen.

Mijn Setup:

Intel Core2duo E8400 3x2 Ghz
Oude Ati x800 Videokaart tijdelijk
550w Antec Voeding
Asus Socket 775 Moederbord

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Kun je niet een paar euro meer kwijt voor een HD5770 van 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Hoeveel kost die dan, ik heb totaal geen verstand van Ati kaarten

Edit: Scheelt dat veel 1GB of 512MB ?

pricewatch: Sapphire HD5770 512MB GDDR5 PCIE

die van Club3d is ook nog ietsje goedkoper.

Welke merk raden jullie aan?

[ Voor 72% gewijzigd door robinvs93 op 16-08-2010 20:14 ]

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Gewoon de goedkoopste 1GB variant, op jouw resolutie kun je 1GB best gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 27-09 22:32
D4NG3R NL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:02:
[...]

Ho, Stop, Wacht!

Hij zegt een 98000GT SLI setje te hebben gehad, en een GTX460 SLI setje schaalt veel beter als een HD5850 CF setje. Dus waarom niet de 460GTX? En dan later mogenlijk een 2e.
En raad je dan de 1gb versie aan of de 768mb versie? De 1gb neem ik aan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Laatst online: 29-09 16:24
Ik heb momenteel een Ati HD4850 in mijn pc zitten. Nu speel ik op Full HD resolutie, en kan ik bijvoorbeeld BC2 alleen maar op Low spelen, en ben ik dus op zoek naar een nieuwe kaart. Nu heb ik deze 2 gevonden die me wel wat lijken. Zijn dit goede kaarten, of kan ik voor dat geld ( of minder ) betere kaarten vinden?

http://azerty.nl/8-970-26...on-hd-5870-grafische.html
http://azerty.nl/8-970-27...twin-frozr-ii-grafis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn prima kaarten. Je zult niet veel beters voor je geld krijgen voor die prestaties, of je moet wat low END kaarten in Crossfire/ SLI gaan zetten. Het blijkt toch vaak gemakkelijker om 1 kaart te hebben in plaats van twee low-end kaarten. Zeker als je een wat ouder moederbord hebt, die misschien nog niet PCI-Express 2.0 heeft of niet 2x 16-lanes slots. In Crossfire/ SLI krijg je dan toch last van het gebrek aan bandbreedte.
Ik raad je aan om deze kaarten op te zoeken in de pricewatch en dan bij de goedkoopste shop te bestellen. Voor de rest, prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
D4NG3R NL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:36:
Gewoon de goedkoopste 1GB variant, op jouw resolutie kun je 1GB best gebruiken :)
Het is de Club3d variant geworden, ik ben benieuwd.

Bedankt voor het Advies!

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:53

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik ben opzoek naar een Video kaart. Eerst maar even de standaard vragen:

Wat voor systeem heb je nu?

-Dell Inspiron 560 MT : Intel Pentium Dual Core E5400(2.70GHz,800MHz,2MB)
Memory : 4096MB (4x1024) DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Graphics : Integrated Intel Graphics Media Accelerator X4500
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?

-Dual screen 1680x1050

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?

-Geen games. Alleen maar kantoor toepassingen zonder programma's als 3D Max. Maar wel programma's uit de Adobe Suite.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Liefst rond de 50-80. Met een eventuele uitloop naar 100.

Extra:

Er moeten 2x DVI aansluiting op zitten. Dus liever niet met convertors werken. En het liefst passief gekoeld.

Jammer dat er in de pricewatch niet geselecteerd kan worden op dual dvi of iets dergelijks anders had ik het zelf kunnen uitzoeken. Nu heb ik het geprobeerd, maar daar is geen beginnen aan. En google helpt ook niet echt.

[ Voor 10% gewijzigd door EVILSalami op 17-08-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Nu mijn beeldscherm het ook bijna blijkt te begeven ben ik op zoek naar een nieuwe, met meteen een upgrade van m'n grafische kaart. Op dit moment maak ik gebruik van de onboard VGA chip, wat niet echt zoveel voorstelt. Ik ben van plan om dual screen te gaan werken, omdat ik nogal veel doe met webdevelopment lijkt me dit erg handig. Ook zoek ik een nieuwe grafische kaart met wat betere prestaties, voor games e.d.

Op dit moment heb ik het volgende systeem:
- Foxconn A690GM2MA-RS2H moederbord
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ processor
- 3 GB DDR2 geheugen
- ATI Radeon X1200 grafische kaart (onboard)
- Windows 7 Home Premium x64

Op het moederbord zit een PCI-e x16 aansluiting, maar daar staat niet bij dat het v2.0 is (daar ga ik dus ook niet vanuit). Ik zag dat veel grafische kaarten dit wel nodig hebben, kan een PCI-e x16 v2.0 kaart ook in deze PCI-e x16 sleuf?

Als grafische kaart dacht ik zelf aan eentje uit de ATI HD5700 serie, zoiets als deze. Zo'n kaart heeft meteen 2 DVI-I uitgangen, waar ik dan de 2 beeldschermen op kan aansluiten om dual screen te werken. Vereiste voor de videokaart is dus ong. vergelijkbare prestaties met de HD5700 serie, max. €150 en aan te sluiten op mijn moederbord met PCI-e x16.

Verder zoek ik nog 2 beeldschermen van 17" om een dual screen mee te maken, beide in een resolutie van 1280x1024. Liefst niet te duur (€100-120), en met een DVI aansluiting, zodat de beeldschermen direct op de videokaart kunnen worden aangesloten.

Wie kan mij advies geven welke beeldschermen het meest geschikt zijn, en welke grafische kaart in mijn geval het beste uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Mijn doel is vooral Starcraft 2 en later Diablo 3 te kunnen spelen op high settings.

Mijn systeem:
CPU: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz (FBS: 797.3MHz)
Memory: 2x1024MB DDR2 266.5MHz
Video card model: Giga-Byte NVIDIA GeForce GT 240
HDD: Seagate ST3300822AS 300GB SATA-300
Desktop Resolution: 1920x1080 (VGA connectie)

Ik wil een Geforce GTX460 1GB (*) halen, maar ik twijfel omdat men CPU niet zo sterk is.
Denken jullie dat het tijd is voor een nieuwe PC? Wat zou het geven moest ik toch deze kaart kopen?

Alvast bedankt!

(*) MSI N460GTX Cyclone (1GB DDR5 - Clock 725Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Je processor is nogal oud, je RAM heeft ook een nogal lage kloksnelheid, dus die high settings zal je met dit systeem niet halen, welke kaart je er ook in propt

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaaaaa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Is er nog iemand die hier op kan/wil reageren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Wazzaaaaa schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:
Is er nog iemand die hier op kan/wil reageren?

Alvast bedankt!
Nvidia is, zover ik weet, altijd beter met photoshop e.d., Daarvoor namelijk: Cudacores

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas789
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 14:02
-NZXT Lexa S
-Intel Pentium E5300 @ 3.4ghz
-Asus P5kl-am
-4GB DDR2 1066mhz
-XFX 9600 GT
-CM voeding, dacht rond de 600 watt?(iets in die richting iig)

1680x1050 (22inc)

Toch wel de nieuwere games, -> CoD BO. Maffia 2 etc. Kan nu nog wel goed mw2 & blur spelen, alleen merk dat ik toch op t max van mn videokaart kom (en heb hem al aardig wat geclocked)

Tja liefst bang 4 buck, dus zo goed mogelijk, zo goedkoop mogelijk. Twijfel alleen of ik de rest van mn systeem ook nog zou moeten upgraden. mgoed, om een prijs te noemen rond de 150 euro? kom ik waarschijnlijk uit op een 5770 ofniet?

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas789 op 17-08-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:12:
Denken jullie dat het tijd is voor een nieuwe PC?
Ligt aan je eisen maar een tweedehands HD4850 zo al een beste vooruitgang zijn, maar het is sowieso natuurlijk best wel handig om de voeding te vermelden. ;)
GTX460 zou ik sowieso niet doen, PC is veel te traag hiervoor en een tweedehands HD4850 kost maar zo'n 50/60 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bg19
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik ben op zoek naar een videokaart voor onderstaand systeem...

CPU: i7 930
MB: Asus p6t se
RAM: 6gb triple channel
Voeding: Antec TP-750
Scherm: SyncMaster 2032MW (22 inch res. 1680*1050)
Windows 7 64 bit

Budget: 200

Gaat puur om games nu en in de toekomst soepel en op hoge resolutie te kunnen spelen, zoals Starcraft 2. Daarnaast gaat er een HDMI kabel naar mijn tv. Ik ben dus op zoek naar een videokaart die het beste past bij mijn systeem, voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een budget van 200 euro kom je op een GTX460 te recht, al is voor jouw een HD5770 nu ook meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Laatst online: 19-09 22:00
Hey all, onlangs heeft mijn videokaart (Nvidia 8800GT) het loodje er bij neergelegd en nu ben ik geïnteresseerd geraakt in de Nvidia GTX460. Ik heb wat speurwerk verricht maar mis toch een deel kennis om een definitieve keuze te maken. Daarbij neig ik naar de Gigabyte versie van de GTX460 die bij Alternate te verkrijgen is.

Nu heb ik een 2 1/2 jaar oud systeem met Q6600 2.4ghz quad core processor. Eerder in dit topic kwam ik al de vraag tegen of deze videokaart in combinatie met deze CPU rendabel is en daar kwam een volmondig ja op. Enige verschil met deze eerdere vraag is dat ik slechts 2gb geheugen in mijn systeem heb zitten, dus ik zit er over na te denken om deze tegelijkertijd met de aankoop van een nieuwe videokaart uit te breiden met 2gb extra, zoveel kost het immers niet meer.

Nu zit ik nog met 1 vraag waarvan ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen. Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik een voeding van 375watt heb. Ik heb even rondgekeken en kwam posts tegen van mensen die een 500watt voeding hebben en twijfelden of ze hier wel genoeg aan hadden. Er kwamen antwoorden die stelden dat 500watt genoeg is, maar nu vraag ik mij af of 375 watt ook genoeg is. In een ander topic zag ik dat de GTX460 op systemen wanneer zij volledig belast werden in totaal ongeveer 370 watt verbruiken. Betekent dit dat ik om deze kaart bij mijn systeem te zetten een nieuwe voeding zou moeten aanschaffen? Ik mag graag een spel als Starcraft 2 spelen dat het systeem volledig aan het werk zet. Mocht ik nou voor een nieuwe videokaart ook een nieuwe voeding moeten aanschaffen dan is dat voor mij een dealbreaker omdat het in totaal een iets te dure oplossing wordt voor alleen een kapotte videokaart.

Voor de nieuwschierigen onder ons: ik heb een standaard XPS420 systeem van Dell.

Samengevat heb ik de volgende vragen: Is een nieuwe voeding vereist voor mijn systeem in combinatie met de gigabyte GTX460, en denken jullie dat er rendement zit in de GTX460 in dit enigszins gedateerde systeem? Verder ga ik er eigenlijk al van uit dat de upgrade van 2gb RAM vereist is maar zou graag bevestiging horen.

Tot slot handig om te vermelden: ik ben meer end user dan handyman dus ik zal mijn systeem en/of videokaart niet overclocken. Verder heb ik een 24" scherm dus draai ik 1920x1200. Ik speel regelmatig shooters maar Starcraft 2 en zeker in de toekomst Diablo 3 moeten gewoon goed draaien! Nu ben ik benieuwd welke videokaart "men" aanraad voor mijn systeem. Indien ik inderdaad moet upgraden van voeding voor een GTX460 zou ik naar een goedkopere kaart willen kijken om te voorkomen dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen.

Bij voorbaat alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heeft iemand onlangs een HD5750 besteld en ook daadwerkelijk geleverd gekregen? Ze lijken overal op te zijn :Z

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Tripwire999 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

En raad je dan de 1gb versie aan of de 768mb versie? De 1gb neem ik aan :)?
De 1GB variant heeft naast meer geheugen ook een bredere geheugenbus. En komst gemiddeld ruim 20% (!) sneller uit benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Back to basic: ik heb besloten dat er gewoon maar een heel nieuw systeem moet komen. Budget is: hooguit rond de 700 euro.

Wat wil ik ermee? Ik wil in ieder geval weer een jaar of 4 voort kunnen (waarbij ik niet meehoef met de nieuwste games. De spellen die ik speel kan ik altijd op wat lagere resolutie spelen). Ik zou Starcraft II op een goede kwali willen spelen. Ik wil in ieder geval niet overclocken en zeker geen FPS spelen.

Ik heb gekozen voor het mid systeem en een aanpassing gemaakt op de grafische kaart om het budget te drukken (en ik geen high end hoef te spelen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)€ 89,50€ 89,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,26€ 23,26
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 69,90€ 69,90
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
1AMD Phenom II X6 1055T€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,85€ 81,85
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,96

Ik wil dit alles in mijn oude AOpen kastje plakken met de nieuwe voeding.

Is is een goede optie voor mijn wensen? Is bovendien die extra fan nodig? Ik dacht namelijk dat de processoren worden geleverd met bijbehorende koeler...
Bovendien heb ik nog een tweede koeler op de achterzijde van mijn kast staan...

Een aanvullende vraag: kan ik beter de 32bit versie van windows 7 nemen of de 64 bit versie. Voor de thuisgebruiker, wat zijn de merkbare verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CodeCaster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
Heeft iemand onlangs een HD5750 besteld en ook daadwerkelijk geleverd gekregen? Ze lijken overal op te zijn :Z
Voor zover ik weet zijn ze gewoon goed verkrijgbaar, ik zie ook overal groene vrachtwagentjes.
Ziet er prima uit.

Is is een goede optie voor mijn wensen? Is bovendien die extra fan nodig? Ik dacht namelijk dat de processoren worden geleverd met bijbehorende koeler...
CPU komt inderdaad met koeler, extra fan is alleen nodig als je denkt dat je kast niet genoeg airflow heeft maar aangezien deze pc ook geen gigantische stroomvreter is zal dat wel goedkomen.
Een aanvullende vraag: kan ik beter de 32bit versie van windows 7 nemen of de 64 bit versie. Voor de thuisgebruiker, wat zijn de merkbare verschillen?
Belangrijkste verschil is dat je met x32 niet al je geheugen kan gebruiken (want het maximale geheugen is daarbij 4GB, daar moet je intern geheugen en videogeheugen in en nog wat dingetjes). Nadelen zijn er niet echt, bestanden zijn ìets groter maar gezien de huidige prijs van HDD's is dat geen ramp. En sommige programma's worden onder x64 niet ondersteunt maar dat valt best mee, die programma's die op x64 niet draaien doen het vaak überhaupt al niet onder een modern OS. Dus: duidelijk 64-bitsversie.

[ Voor 67% gewijzigd door bwerg op 17-08-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:01:
Back to basic: ik heb besloten dat er gewoon maar een heel nieuw systeem moet komen. Budget is: hooguit rond de 700 euro.

Wat wil ik ermee? Ik wil in ieder geval weer een jaar of 4 voort kunnen (waarbij ik niet meehoef met de nieuwste games. De spellen die ik speel kan ik altijd op wat lagere resolutie spelen). Ik zou Starcraft II op een goede kwali willen spelen. Ik wil in ieder geval niet overclocken en zeker geen FPS spelen.

Ik heb gekozen voor het mid systeem en een aanpassing gemaakt op de grafische kaart om het budget te drukken (en ik geen high end hoef te spelen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)€ 89,50€ 89,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,26€ 23,26
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 69,90€ 69,90
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
1AMD Phenom II X6 1055T€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,85€ 81,85
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,96

Dat je OS de volledige 4 GB geheugen kan aanspreken, ipv 3.25 :) Verder zijn er voor de consument niet zulke enorme (merkbare) verschillen tussen 32 en 64 bits. Alleen wordt 64 bits vaker gekozen ivm het feit dat de nieuwe systemen vaak (say: nagenoeg altijd) met 4 GB RAM uitgerust worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

bwerg schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Voor zover ik weet zijn ze gewoon goed verkrijgbaar, ik zie ook overal groene vrachtwagentjes.
Dat betekent tegenwoordig dat 'ie leverbaar is bij de leverancier van de webshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja maar als dat zo is is 'ie toch leverbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, "leverbaar bij leverancier" betekent dat je gerust een week kan wachten, terwijl de webshop adverteert dat er voorraad is en je 'm morgen in huis hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:29:
Nee, "leverbaar bij leverancier" betekent dat je gerust een week kan wachten, terwijl de webshop adverteert dat er voorraad is en je 'm morgen in huis hebt :)
Hangt ervan af hoe de shop inkoopt. Sommigen kopen elke dag in (dan heb je het de volgende dag), anderen om de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bwerg & Blue-Tiger: Bedankt. Ik ga maar eens wat shoppen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
@jbleeker

Ik heb een bijna identiek systeem, qua performance. Ik heb een triple core i.p.v. een hexa core. Über cheap en toch een "dikke" bak die zich overal doorheen slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bg19
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:39:
Met een budget van 200 euro kom je op een GTX460 te recht, al is voor jouw een HD5770 nu ook meer dan genoeg.
Bedankt voor het advies. GTX lijkt me een mooie kaart, nu ondersteund mijn moederbord geen SLI is, wel crossfire is dit nog iets om rekening mee te houden? Die HD5770 is wel een stuk goedkoper zeg. Met het oog op de toekomst is de GTX een betere keuze dan, of zit er dan nog ergens een bottleneck in mijn systeem?

Mocht ik kiezen voor de GTX460 welke varriant kan ik dan het beste kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
De videokaart van de pc waar mijn broertje op speelde is een paar dagen geleden doodgegaan. Ik heb de videokaart in de oven gebakken, maar dat mocht niet baten. Het was een Nvidia 7800GTX. Maar nu wil ik een andere videokaart voor hem aanschaffen, maar weet niet zo goed wat past bij deze relatief verouderde systeem:

Proccesor: Athlon X2 3800+ (niet overgeclocked)
Moederbord: A8N32-SLI-Deluxe
Geheugen: 2 GB DDR Kingston
Videokaart: Nvidia 7800GTX (= dood)
PSU: Cooler master 450 Watt.

Hij speeld vooral Battlefield Bad Company 2 en COD MW2 op resolutie 1280×1024 .

Een Ati 5750 is denk ik een overkill voor de bovenstaande pc, niet?
Ook heeft de bovenstaande moederbord PCI-E 1.0 16x. Dat moet denk ik geen probleem zijn, want dat kwam ongeveer overeen dacht ik met een PCI-E 2.0 8x.

Prijs is, hoe lager hoe beter
[/quote]

Ik heb toen een reactie gehad dat een 5670 512MB versie voldoende moet zijn, en dat kan wel kloppen als ik naar de benchmarks kijk. Maar ik zag in de priceswatch dat je voor dezelfde prijs een Ati 4850 kan kopen. Denken jullie dat dat een beter optie is? Zou de voeding het aankunnen?
Ik heb ook gelezen dat de 4850 ook de nodige warmte produceert, in ieder geval meer dan de engeriezuinige 5670. De kast is een thermaltake soprano, met 1x120mm intake, 1x120mm outake, en 1x 80 mm intake, dan moet neem ik aan de koeling geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij de eerste hit op [google=4850 vs 5670] gaat de voorkeur uit naar de 4850 voor gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 18-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

bg19 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:33:
[...]

Bedankt voor het advies. GTX lijkt me een mooie kaart, nu ondersteund mijn moederbord geen SLI is, wel crossfire is dit nog iets om rekening mee te houden? Die HD5770 is wel een stuk goedkoper zeg. Met het oog op de toekomst is de GTX een betere keuze dan, of zit er dan nog ergens een bottleneck in mijn systeem?

Mocht ik kiezen voor de GTX460 welke varriant kan ik dan het beste kiezen??
Ik zit in dat andere topic ook te discussieren erover. De meeste GTX460 fabrikanten hebben GEEN memory cooling en GEEN VRM cooling, dus alleen GPU-cooling en dat vind ik wel een nadeel moet ik zeggen. Alleen de Gigabyte heeft VRM cooling, maar geen mem cooling. De Zotac AMP! heeft zowel mem als VRM cooling en is nog een tikkie sneller dan de Gainward GTX460GS GLH. Er schijnt nog een snellere te zijn: de POV ultra charged en is daarmee de allersnelste GTX460 tot nu toe.

Ik ben zelf een fan van Gainward,maar het ontbreken van de VRM cooling vind ik een gemis. Ik heb Gainward hier over gecontacteerd en zij vinden het onnodig om VRM cooling te gebruiken aangezien hun GS-GLH kaarten enorm gestresst worden en daar bleef de temperatuur netjes binnen grenswaarden.
Ik ken Zotac, Gigabyte en POV niet zo goed als hoge-kwaliteits-merken.

Als jij niet merk-gebonden bent, zou ik zeker voor de Zotac AMP! of de POV gaan.

Dus ik ben zelf aan het dubben of ik wel voor de GTX460 reeks wil gaan, aangezien geen enkele kaart me het meest aanstaat. Ik ben nu aan het kijken naar een GTX470 GoldenSample, die al sinds mei te krijgen zou moeten zijn, maar ik heb nog nergens een winkel gezien die em kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
CodeCaster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:58:
Bij de eerste hit op [google=4850 vs 5670] gaat de voorkeur uit naar de 4850 voor gamen.
Stom stom, ik googlede op 4850 vs 5760, geen wonder dat ik geen hits kreeg.. |:(

Maar als ik kijk naar de hits op jouw goede googlesearch, dan zie ik dat juist de voorkeur gaat naar de 4850. Vooral omdat het meer power heeft, welliswaar heeft de 5670 Dx11, maar is de kaart eigenlijk te zwak om daar gebruik van te maken. Daarnaast zou de 4850 meer waardevast zijn dan de 5670.

een quote van tomshardware
It is this cutthroat ~$100 environment where the Radeon HD 5670 will be forced to sink or swim at $99. Here it will have to compete against the similarly-performing $80 GeForce 9600 GT, the slightly-faster $95 GeForce 9800 GT, the clearly-superior $110 Radeon HD 4770, and the vastly more attractive $110 Radeon HD 4850 / GeForce GTS 250. Purely from a performance standpoint, it would be madness to buy the Radeon HD 5670 instead of spending a couple dollars more for the Radeon HD 4850 or GeForce GTS 250. DirectX 11 isn't much of an issue here. From what we've seen so far in our DiRT 2 results, the performance hit is too large to bear for the new Radeon HD 5670. Granted this is only one DirectX 11 title, but it certainly sets the stage.
De vraag is nu of de 3-jaar oude Cooler Master 450 Watt voeding de videokaart aan kan, maar dat is toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 16-09 08:53

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Kan iemand misschien hier op reageren? EVILSalami in "[BBG aanschaf] Videokaarten"

Opzoek naar een niet-gamers kaart met 2x DVI output. Simpel voor de kenners lijkt me. Maar ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
EVILSalami schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:11:
Kan iemand misschien hier op reageren? EVILSalami in "[BBG aanschaf] Videokaarten"

Opzoek naar een niet-gamers kaart met 2x DVI output. Simpel voor de kenners lijkt me. Maar ik kan niets vinden.
Veel kaarten hebben gewoon 2x DVI output, volgens sommigen merk je met Adobe applicaties dat nVidia kaarten beter presteren maar ik zou persoonlijk niet direct een kaart weten die nou echt ideaal is voor jouw gebruik...aangezien je op dit moment via integrated graphics zit denk ik dat de meeste (redelijk) recente kaarten al een stevige vooruitgang zullen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iceman1987 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:06:
De vraag is nu of de 3-jaar oude Cooler Master 450 Watt voeding de videokaart aan kan, maar dat is toch geen probleem?
Coolermaster heeft best slechte voedingen in deze categorie dus welke heb je precies?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Om even terug te komen op de keuze voor een nieuwe grafische kaart. Ga ik veel verschil merken tussen: http://tweakers.net/price...tion-1gb-gddr5-pci-e.html en http://tweakers.net/price...t-%28hd-587x-znfv%29.html

Veel verschil als in, zou de Hd5850 bijvoorbeeld Bad Company 2 ook op high kunnen draaien op full hd resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke CPU jij hebt.
Ik heb zelf een Q6600 (overclocked naar 3.2Ghz en een MSI R5830 twin frozr en bij mij draait Bad Company 2 op high perfect (60 fps).
Een 5850 en de 5870 zal alleen maar beter zijn.
Weet niet wat jouw eisen zijn , maar vind een 5850 meer dan genoeg (worden nu steeds meer 2de hands aangeboden voor een leuk prijsje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Mijn eisen zijn dat hij de games die nu uitkomen, op high kan draaien. Nu heb ik een 4850 en die draait BC2 op low met 50 fps, dat vind ik niet genoeg. Ik heb btw een E8400 processor met 3.0ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
-The_Mask- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:51:
[...]

Coolermaster heeft best slechte voedingen in deze categorie dus welke heb je precies?
Ohjeeh. Ik heb de Coolermaster Realpower 450 wat.
Tweakers heeft hier een review er over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Iceman1987 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Die review is natuurlijk al best wel oud, en er wordt ook niet gesproken over de zaken die echt belangrijk zijn bij een voeding: wordt het beloofde wattage daadwerkelijk geleverd, is de voeding stabiel, heeft hij veel ripple, en voor sommige mensen nog hoeveel lawaai maakt hij.

Als je er nu tevreden over bent dan zal het lawaai geen issue zijn, maar met name de stabiliteit en of het beloofde wattage geleverd word is in deze erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Company 2 is wel behoorlijk CPU afhankelijk.
Had zelf eerst een duo core op 2.8 Ghz (een E2180...wel heel wat minder dan jouw E8400) en toen draaide Bad Company 2 voor geen meter.
Maar de E8400 kan ook nog behoorlijk overclocked worden (scheeld ook weer).
De kaarten die jij in gedachten hebt zijn een grote stap vooruit kwa performance.
Je kan altijd later nog jouw CPU upgraden (een Q6600 zijn ook wel voor een zacht prijsje te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:47:
Bad Company 2 is wel behoorlijk CPU afhankelijk.
Had zelf eerst een duo core op 2.8 Ghz (een E2180...wel heel wat minder dan jouw E8400) en toen draaide Bad Company 2 voor geen meter.
Maar de E8400 kan ook nog behoorlijk overclocked worden (scheeld ook weer).
De kaarten die jij in gedachten hebt zijn een grote stap vooruit kwa performance.
Je kan altijd later nog jouw CPU upgraden (een Q6600 zijn ook wel voor een zacht prijsje te vinden).
Bedankt voor de info. Zojuist zegt iemand tegen me dat de 460GTX en betere keuze voor mij zal zijn. Klopt dit? is dit een betere kaart dan de 5850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

die 2 zijn juist aan elkar gewaagd. je ziet overal dat de GTX460 kaarten default overclocked zijn en dat deze GPU's extreem ver te overklokken zijn en dan nog goeie temperaturen hebben. Ik weet niet wat de prijzen zijn van de Radeon maar de GTX460 is zeker weten een goeie keuze :)

zie deze review eens:
http://www.fudzilla.com/r...-gs-goes-like-hell-tested
Scroll wat naar onder en dan zie je dat ze nagenoeg gelijk presteren.

EDIT; ik zie net dat de 5850 een stuk duurder is. Dus GTX460 is de best bang for the buck.

[ Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry..Dacht dat je alleen een 5850 of een 5870 wou :S
De GTX460 geeft wel de beste performance voor z'n geld (baal zelf ook dat ik een 5830 heb gekocht).
Als de GTX460 een beetje overclocked word dan zit die op 5850 niveau.
Dat is wat ik heb gelezen uit ervaring van andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iceman1987 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Is een voeding van niks en een review van niks, voeding is zeker niet kwalitatief hoogstaand.
300 Watt voedingen van tegenwoordig kunnen meer vermogen leveren op de 12 voltlijnen en kwalitatief was die vroeger ook zeker niet meer dan een lage middenmoter.
HD4850 op die voeding is iig niet een aanrader, HD5670 moet wel gaan die is zuiniger dan de huidige kaart maar is wel wat duur.

AMD Nieuwsdiscussie

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:13
Ik zoek een krachtig (hoe krachtiger hoe beter) low-profile grafische kaart voor in mijn small formfactor systeem. Dat systeem zal worden gebruikt om te emuleren (NES, SNES, N64, GMC). Games te spelen, gebruiken als mediacenter (HD-films, audio spelen met visualisatie enz). De kaart moet wel zeker een HDMI uitgang hebben.

* Wat voor systeem heb je nu? SFF met Core2Duo E8400, 4 GB DDR3, 2 TB DISK
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken? HD-Resolutie, zal zowel aan PC monitor als TV-scherm komen
* Wat mag je nieuwe kaart kosten? Van minder belang...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 15:27
Galactic schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:48:
Ik zoek een krachtig (hoe krachtiger hoe beter) low-profile grafische kaart voor in mijn small formfactor systeem. Dat systeem zal worden gebruikt om te emuleren (NES, SNES, N64, GMC). Games te spelen, gebruiken als mediacenter (HD-films, audio spelen met visualisatie enz). De kaart moet wel zeker een HDMI uitgang hebben.

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken? HD-Resolutie, zal zowel aan PC monitor als TV-scherm komen
In de pricewatch kun je zoeken op low-profile kaarten, de snelste low profile kaart die ik zo kon vinden was een
ATI hd 5570.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is misschien de plek waar ik als leek terecht kan om wat advies te krijgen :) :

Mijn systeem:

Aspire M5810
Intel i7 860 2.80GHz
6GB RAM
Windows7 64bit
huidige videokaart: NVidia GT 220

Ik heb sinds de aanschaf van dit systeem continu problemen gehad met de werking van de videokaart: regelmatig vervelende schermfreezes, display driver stopped responding, soms de hele scherm video-input die gewoon uitvalt, ... miserie dus :(
Na lange zoektochten en vele herstelpogingen heb ik er genoeg van en wil ik me gewoon een nieuwe kaart aanschaffen.

Voornaamste eis is dat ie zonder problemen draait, moet liefst wel dingen zoals MTW2/ETW en de occasionele shooter aankunnen. Budget? pakweg EUR 150-200.

Ben zelf dus compleet onwetend 8)7 mbt videokaart-specificaties, maar afgaand op wat ik op het forum al heb kunnen lezen/begrijpen denk ik in de richting van een HD5770? Na alle problemen heb ik een natuurlijke afkeer ontwikkeld voor Nvidia-kaarten, dus als er goede alternatieven zijn...

Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Moss

• Daaaaf
  • Laatst online: 19-08 10:55
whiplash1990 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:57:
[...]

In de pricewatch kun je zoeken op low-profile kaarten, de snelste low profile kaart die ik zo kon vinden was een
ATI hd 5570.
Nvidia GTS250 / GT240 zijn behoorlijk wat sneller dan een HD5570, en ook als low-profile verkrijgbaar.

• reddorian
  • Laatst online: 26-06 15:53
Dit is het systeem wat ik nu heb samengesteld, inclusief de grafische kaart uit de BBG.
Ik heb zelf al een hannspree verona 22 inch LCD monitor.
Ondersteunde timings
vesa 1440x900@75hz
vesa 1680x1050@60hz
ntsc 480i/480p
vesa ctv pal 576i/576p
vesa ctv hd 720p/1080i

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,30€ 89,30
1Fractal Design Define R2€ 92,76€ 92,76
1Coolink Corator DS€ 49,-€ 49,-
1Arctic Silver Arctic Silver 5€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i7 930€ 249,-€ 249,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 700W€ 113,68€ 113,68
1OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK€ 153,-€ 153,-
1Asrock X58 Extreme3€ 164,62€ 164,62
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 276,01€ 276,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.263,41

De spellen die ik voornamelijk ga spelen zijn Starcraft 2 en WoW Cataclysm:

Starcraft 2 systeemeisen
Windows® 7
Dual Core 2.4 GHz
512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX
ATI Radeon® HD 3870
2 GB ram
WoW systeemeisen(voor cataclysm nog niet bekend maar kleine upgrades worden verwacht)
1 GB RAM (2 GB recommended for Mac and Vista Users)
Dual Core Processor
ATI Radeon™ X1600 with 128MB VRAM or better
Intel Processor

Verder speel ik vooral strategy games.
Nu zou ik later nog een 2e grafische kaart kunnen plaatsen als de prestaties tegenvallen.
Maar het ligt ook binnen mijn budget om nu een hd5970 of een gtx 480 te kopen.

Als ik de reviews lees over grafische kaarten komt WoW of starcraft2 daar niet in voor, waarschijnlijk omdat de grafische eisen van die spellen veel te laag liggen.

Ik wil graag een systeem bouwen waarmee ik de eerste 3 jaar alles kan spelen wat ik wil.
Maar ik heb het idee dat ik nu op het punt sta om een compleet gepimpte ferrari te kopen om er vervolgens alleen boodschappen mee te gaan doen bij de supermarkt om de hoek.

Ik wil geen grafische lagg in WoW en spelen op de max resolutie die mijn monitor aankan, wat kunnen jullie me adviseren.

Redorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:07:

Na alle problemen heb ik een natuurlijke afkeer ontwikkeld voor Nvidia-kaarten, dus als er goede alternatieven zijn...
Volgens mij ligt het eerder aan jou dan aan de kaart of hij moet fysiek kapot zijn maar ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
reddorian schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:18:

Maar ik heb het idee dat ik nu op het punt sta om een compleet gepimpte ferrari te kopen om er vervolgens alleen boodschappen mee te gaan doen bij de supermarkt om de hoek.
Sta je ook want de spellen die je noemt zijn allemaal meer processor intensief dan videokaart intensief. X58 platform is ook meer bedoeld voor high-end systemen met drie of vier videokaarten en triple channel geheugen. Ik zou gewoon een Asrock P55 Deluxe3 + i5 760 + 4GB + GTX460 kopen en een wat betere voeding (Antec TP-650). Heb je prima prestaties en kan je evt. uitbreiden naar SLI. Of als je Hyper-threading nodig hebt, een i7 860.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
reddorian schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:18:
Ik wil graag een systeem bouwen waarmee ik de eerste 3 jaar alles kan spelen wat ik wil.

Ik wil geen grafische lagg in WoW en spelen op de max resolutie die mijn monitor aankan, wat kunnen jullie me adviseren.

Redorian
Ik ken WoW zo niet maar ik speel al 2 dagen Starcraft 2 op een I7 860, 4 gb met een HD5770 en dat loopt op 1080p met de instellingen op ultra (automatisch)

Een HD5770 en eventueel later een tweede in crossfire lijkt me persoonlijk een beter optie.

Je kan nu 400/500 euro uitgeven aan een supersnelle videokaart, maar deze zal economisch na 1.5 jaar bijna niks meer waard zijn. Zonde om nu een dure videokaart te halen als je hem eigenlijk niet gebruikt. Kan je beter of een jaar of 2 weer voor 200 euro een goede videokaart halen.

Overigens vind ik een 700 watt voeding behoorlijk gezien je specs. Ik heb een 380 watt voeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:40:
Volgens mij ligt het eerder aan jou dan aan de kaart of hij moet fysiek kapot zijn maar ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Eerlijk is eerlijk, de hardwarematige kwaliteit van NVidia-GPU's van afgelopen series (8000 en 9000-series en misschien daarna ook nog) was niet best. Maar dat zijn niet de problemen waar Moss Orleni tegenaan is gelopen als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenevelden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2022
Mijn systeem:
AMD Phenom II X3 720 Black Edition (AM3, 2,8Ghz, 7,5MB) - Overgeklokt naar 3.7 Ghz.
AOpen H450E (mATX, 400W, Zwart⁄Zilver)
Gigabyte GA-MA78GM-S2H (AM2+, 780G, mATX, 4x DDR2, PCI-e)
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G)
Scythe Mugen 2 Rev. B

Samsung 250GB HD252HJ (SATA II 7200RPM 8MB)
Samsung 640GB HD642JJ (SATA II 7200RPM 16MB)
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII)
Samsung Syncmaster T260HD

Microsoft Windows Vista Home Premium NL 64-bits

Schermresolutie 1920x1200

Games: voorlopig alleen RUSE

Budget: <200,- Wel een stille kaart.

Ik was eerst van plan om een 5770 te kopen. Nu twijfel ik of een GTX460 wellicht een betere optie is.
De kast heeft geen goede airflow. Alleen aan de achterkant zit een ventilator. CPU wordt wel goed gekoeld.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 15:27
Daaaaf schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Nvidia GTS250 / GT240 zijn behoorlijk wat sneller dan een HD5570, en ook als low-profile verkrijgbaar.
excuus, ik was in de veronderstelling dat deze trager waren :X mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Groenevelden. tja, je zult toch wat betere airflow moeten hebben dan. Want de meeste GTX460 kasten blazen ook de kast in. De gigabyte bijvoorbeeld is een "open" videokaart.
Misschien is de eVGA GTX460 een optie? Die is voor zover ik weet wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Galactic schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:48:

http://nl.hardware.info/n...50-in-low-profile-formaat

:)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Deathchant schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:39:
@Groenevelden. tja, je zult toch wat betere airflow moeten hebben dan. Want de meeste GTX460 kasten blazen ook de kast in. De gigabyte bijvoorbeeld is een "open" videokaart.
Misschien is de eVGA GTX460 een optie? Die is voor zover ik weet wel dicht.
Waarom niet gewoon een GTX460 met een extra (120mm) fan? Is denk ik voor zijn algemene systeemtemps ook een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenevelden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2022
D4NG3R NL schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 02:40:
[...]

Waarom niet gewoon een GTX460 met een extra (120mm) fan? Is denk ik voor zijn algemene systeemtemps ook een stuk lekkerder.
Als ik een extra fan zou kunnen plaatsen zou dat een goede optie zijn. Ik zie echter nergens een voorbereide plek voor een fan. (of het zou op rooster aan de zijkant moeten zijn, hier zat een 'tuit' aan de binnenkant richting de stock koeler zodat deze koeler de lucht van buiten kan aanzuigen. Deze tuit heb ik moeten verwijderen omdat de Mugen te veel ruimte in nam).

Een complete dichte GPU zou dan een oplossing kunnen zijn, al zijn die vaak wel rumoeriger dan een open versie. Wat me alleen nog zorgen baart is of de 400 Watt voeding dit wel trekt...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag voor school een nieuwe laptop kiezen, nou had ik eerst via campusshop de Asus Pro64jq besteld, deze had een ATI Radeon HD 5730 videokaart i.c.m. een i7 720QM processor. Deze kon echter niet eerder geleverd worden dan over twee weken terwijl ik heb eigenlijk vrijdag al nodig heb. Nu kan ik de bestelling omzetten naar een Asus 52JB en die heeft een NVIDIA Geforce 310M Videokaart i.c.m. een i5 450M. Mijn vraag is echter of ik met die NVIDIA ook games als Crysis etc. op medium/high kan spelen, want beide videokaarten hebben 1GB DD3. Nou heb ik niet zoveel verstand van computers, maar ik zou toch graag wat leuke games erop willen spelen. Ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt.

Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is echt een beste achteruitgang en Crysis zal er echt niet goed op gaan draaien, videokaart is daar veel te traag voor. Maar je zit eigenlijk best wel in het verkeerde topic. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, mijn excuses daarvoor. Maar iig bedankt voor je antwoord!
Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic