Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 14:18
is de GTX460 beter dan de 4850 + 5770 gecombineerd dan? :o en je zeg dat de 5770 maar "ietsjes" beter is. Dus ik ga geen extreem verschil merken dan of? Wel makkelijker te weten voordat ik geld weggooi

edit: Club3d is niet echt mijn ding, beetje de cheap ass versie van de video kaarten. Slechte ervaring mee :> Dan zou ik gewoon voor nvidia gaan.

En voorkeur gaat uit naar Ati, excuses voor het niet melden. Is de koeling op de Asus 5770 niet beter vergeleken met de Sapphire Vapor? Bedankt! _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door s1ck op 04-08-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HD5830 is ongeveer 15% sneller als de HD5770, en de GTX460 ongeveer 20% sneller als de HD5770.

De HD4850 is ongeveer 20% trager als de HD5770.

Ik heb juist een zeer goede ervaring met Club3D :X.

Vertel mij eens waarom je voorkeur uit gaat naar ATI, en niet zo van "De kaart werkte altijd" kom met argumenten zoals prestatie ect. Want op dit moment levert Nvidia gewoon veel beter voor 200 euro..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

s1ck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:05:
is de GTX460 beter dan de 4850 + 5770 gecombineerd dan?
Hoe wil je ze combineren dan? Als je crossfire bedoelt, dat werkt alleen met gelijke GPU's, dus ja, een game draait beter op een GTX460 dan op een 4850 + 5770 omdat je dan alleen de 5770 gebruikt. ;) enige voordeel van die twee kaarten is meer schermen aan kunnen sturen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn XFX7600 GT videokaart is overleden, graag zou ik iets gelijkwaardigs, of ligt beters willen hebben,
energie zuinig heeft wel mijn voorkeur, dat ding staat hier circa 18 uur p/d aan en voor de slaapstand krijgt hij nauwelijks de tijd

* Wat voor systeem heb je nu?
Intel Core 2 E8500 @ ~2,75 Ghz @ 1V
Gigabyte p35c-ds3r
2GB RAM
250 GB Harddisk

Een of andere flutvoeding van of 350 of 400 Watt

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Momenteel een scherm van 1280 x 1024 17", (HP L1740)

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?

Van alles en nog wat, en vind het geen probleem om een resolutie terug te gaan als het niet goed loopt.

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

MaX 80 euro ,

Zelf zit ik te denken aan: HD4550 is minimaal beter dan de 7600 GT als ik het een beetje goed gevolgd heb.
of een 5550 of een 5570.

Ik zie wisselende prijzen voor de 4550 van circa 30 en 50 euro, die van 30 zijn ook pas sinds juli verkrijgbaar, , of zijn dit weer andere kaarten dan die van 50 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 14:18
Ik denk dat ik een blackout moment heb gehad. Ik dacht altijd dat Crossfire betere prestaties opleverde voor games:o

En over het club3d, excuses maar ik denk dat ik gewoon een miskoop had gehad, toen die tijd had ik een 2e hands 6000 serie kaart gekocht maar die was kapoet na een aantal weken. Maar je heb gelijk! niet negatief doen, ik ga de Club3d in me achterhoofd houden.

Bedankt!

Edit:

Ik edit deze even anders word het beetje te gek met al die posts^^

Owsnap :> Dus een 2x 4850 is beter dan 1x 5770 neem ik aan? En dubbele prestaties, dat klinkt goed. Ik ga is even rond neuzen. En om een betere prestatie te krijgen kan ik beter de 4850 verkopen en een gtx 460 te kopen neem ik aan:>

Bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door s1ck op 04-08-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

s1ck schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:20:
Ik denk dat ik een blackout moment heb gehad. Ik dacht altijd dat Crossfire betere prestaties opleverde voor games:o
Doet het ook hoor, een extra HD4850 zou je prestaties nagenoeg verdubbelen, maar het punt is dus dat een HD5770 en HD4850 niet samen in CF kunnen draaien omdat het verschillende GPU's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Het is ook echt niet te geloven hé, Vorige week zaterdag videokaart besteld bij MyCom, 2dagen later krijg ik deze binnen en blijkt het de verkeerde te zijn. Dag erna besteld MyCom een nieuwe voor me en na 2 dagen blijkt dat ook deze verkeerd is. (En dan tegen mij durven zeggen: ''Ja, we blijven niet bestellen hoor'')
Afgelopen donderdag bestel ik hem maar bij Azerty en krijg ik vandaag te horen dat het wederom de verkeerde besteld is.

Iemand ergens WEL goede en snelle ervaringen?
>.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 17:55
Peter F schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:17:
Een of andere flutvoeding van of 350 of 400 Watt
Zelf zit ik te denken aan: HD4550 is minimaal beter dan de 7600 GT als ik het een beetje goed gevolgd heb.
of een 5550 of een 5570.

Ik zie wisselende prijzen voor de 4550 van circa 30 en 50 euro, die van 30 zijn ook pas sinds juli verkrijgbaar, , of zijn dit weer andere kaarten dan die van 50 euro ?
De 5550 is voor jou dan zeker een aanrader, als het budget het toelaat is een 5670 eigenlijk nog interessanter.

Als je zoveel geeft om energie besparing is het ook te overwegen om een andere voeding te halen met een veel hogere efficiëntie. Een flut voeding zit misschien op 70% efficiëntie, tegenwoordig is 80%+ eerder regel dan uitzondering.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:31:
Sja, voor net 100 euro exclusief verzenden heb je een HD5750 512MB, maar ik zag dat de 1GB net een prijs drop heeft gemaakt. Die is ongeveer een tientje duurder. Daarboven is de HD5770 1GB weer die weer 30 euro duurder is. Het verschil tussen een HD5750 1GB en 512MB is niet zo groot, maar zou ik met jouw reslotie toch opteren voor de 1GB. Wat je voor je zelf moet beslisen of de HD5770 die 30 euro waard is (bedenk dat 30 euro wel een hoog percentage is van de prijs!). Benchmarks lezen.
bedankt voor je reactie. Zojuist mijn 8800GT bij de buren getest, en jawel de kaart is gefrituurd. Zojuist een 5770 1gb besteld, kan ik er weer eventjes tegenaan =)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Hoi tweakers,

Gisteren dit systeem besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,05€ 89,05
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,-€ 77,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i5 760€ 177,57€ 177,57
1Antec TruePower TP-650€ 96,-€ 96,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 155,-€ 155,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,66€ 85,66
1Asrock P55 Deluxe3€ 134,79€ 134,79
1EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked€ 190,86€ 190,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,42

Nou zat ik te twijfelen nog een GTX460 erbij te zetten, maar de twijfel die ik heb of het echt nodig is? Ik hoef geen 300 fps in de spellen die ik speel (gewoon de nieuwste spellen). Dus mijn vraag heeft het echt een meerwaarde nu al een tweede gtx 460 erbij te zetten of zeggen jullie nou als je er een 2de over 1 jaartje bijzet (2de hands) is dat ook prima?

Voor mijn budget zou er eventueel wel een 2de bijkunnen, maar om onnodig ergens geld voor neer te tellen is ook weer zonde natuurlijk vooral als het dan eventueel niet eens nodig is.

Ik speel trouwens op een resolutie van 1920 x 1080 en alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:06:

Ik hoef geen 300 fps in de spellen die ik speel (gewoon de nieuwste spellen).
Dan hoef je ook geen tweede GTX460. :+

Tenzij je 3D Vision Surround wilt gebruiken, dan is GTX460 SLI noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hoi tweakers,

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,05€ 89,05
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,-€ 77,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i5 760€ 177,57€ 177,57
1Antec TruePower TP-650€ 96,-€ 96,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 155,-€ 155,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,66€ 85,66
1Asrock P55 Deluxe3€ 134,79€ 134,79
1EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked€ 190,86€ 190,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,42

Nou zat ik te twijfelen nog een GTX460 erbij te zetten, maar de twijfel die ik heb of het echt nodig is? Ik hoef geen 300 fps in de spellen die ik speel (gewoon de nieuwste spellen). Dus mijn vraag heeft het echt een meerwaarde nu al een tweede gtx 460 erbij te zetten of zeggen jullie nou als je er een 2de over 1 jaartje bijzet (2de hands) is dat ook prima?

Voor mijn budget zou er eventueel wel een 2de bijkunnen, maar om onnodig ergens geld voor neer te tellen is ook weer zonde natuurlijk vooral als het dan eventueel niet eens nodig is.

Niet echt videokaart-gerelateerd, maar ik zou toch echt niet voor een Asrock-bordje gaan. Daar heb ik echt alleen maar slechte ervaringen mee. Beter neem je Gigabyte of Asus.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter F schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:17:
Mijn XFX7600 GT videokaart is overleden, graag zou ik iets gelijkwaardigs, of ligt beters willen hebben,
energie zuinig heeft wel mijn voorkeur, dat ding staat hier circa 18 uur p/d aan en voor de slaapstand krijgt hij nauwelijks de tijd
[...]
De pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCIE VGA verbruikt amper 5w meer en kost je 80 euro rond :+ . Is voor die resolutie echt perfect & zul je alle moderne games (Buiten overkill games als Crysis dan) gewoon heerlijk maxed op kunnen spelen ;)

Ik denk eerlijkgezegt dat je beter een nieuwere voeding erbij kunt halen, want je oude 400w flutvoeding heeft misschien maar een efficientie van 70% :+ terwijl moderne voedingen bijna allemaal rond de 80% liggen.
Eventueel de: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W past perfect bij de rest van het systeem (en een HD5670)
Richard_AFC schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:20:
Het is ook echt niet te geloven hé, Vorige week zaterdag videokaart besteld bij MyCom, 2dagen later krijg ik deze binnen en blijkt het de verkeerde te zijn. Dag erna besteld MyCom een nieuwe voor me en na 2 dagen blijkt dat ook deze verkeerd is. (En dan tegen mij durven zeggen: ''Ja, we blijven niet bestellen hoor'')
Afgelopen donderdag bestel ik hem maar bij Azerty en krijg ik vandaag te horen dat het wederom de verkeerde besteld is.

Iemand ergens WEL goede en snelle ervaringen?
Ik heb altijd al een zeer goede ervaring met Azerty gehad, altijd netjes binnen de aangegeven tijd geleverd. Als ik een product wou annuleren ging dit altijd zonder problemen, en ik heb ook nooit een verkeerd of kapot product van hun gehad. MyCom heb ik geen ervaring mee.
Hoi tweakers,

[...]
Als je genoeg geld hebt voor een 2e 460GTX, zou ik liever kijken naar een HD5850 (~€250).
Neem anders op zijn minst de 1GB variant, die heeft dus meer geheugen beschikbaar, en een hogere geheugenbus wat je in games een paar FPS oplevert, terwijl de prijs amper hoger ligt ;).
Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

Niet echt videokaart-gerelateerd, maar ik zou toch echt niet voor een Asrock-bordje gaan. Daar heb ik echt alleen maar slechte ervaringen mee. Beter neem je Gigabyte of Asus.
Asrock is een dochteronderneming van Asus :+ . Ikzelf heb nu 2 Asrock borden gehad, en er nooit problemen mee ondervonden.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2010 09:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

Wat voor slechte ervaringen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

chim0 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:53:
[...]

Wat voor slechte ervaringen dan?
Lekke condensators, Sata-poorten die uitvallen, designfouten zoals een 32-bits geheugencontroller...
D4NG3R NL schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:47:
Asrock is een dochteronderneming van Asus :+ .
Dus kunnen ze er geen goedkopie onderdelen opgooien?

[ Voor 29% gewijzigd door Bart ® op 06-08-2010 10:19 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Lekke condensators, Sata-poorten die uitvallen, designfouten zoals een 32-bits geheugencontroller...
Gelukkig is jouw ervaring statisch verantwoord voor dat hele merk....Euh... nee dus niet. Er is niets mis met Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Dat zal dan wel in het verleden zijn geweest want ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog zo is. En trouwens, elke fabrikant heeft wel een periode gehad met allerlei problemen met hun moederborden. Heeft gewoon te maken met de generatie die er was en wat er toen beschikbaar was aan onderdelen.

Of je hebt een maandagochtend model, dat kan ook natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Als je als bedrijf een moederbord op de markt brengt dat 4GB geheugen aan kan, en er vervolgens een 32 bit geheugencontroller erop monteert waardoor je zelfs met een x64-OS nog maar 3,2GB beschikbaar hebt, dan heb je toch wel zulke grote faal-engineers in dienst, dat ik er niets meer van hoef te hebben. Dat heeft niets te maken met dat ik toevallig net een slecht bordje had, daar had iedereen met dat bord last van, statistisch dus wel degelijk verantwoord, Reinman.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb van mn werk een Dell Optiplex 980 Smalle Form Factor gekregen om thuis op te werken.
Nu heeft hij standaard de Intel Core i5-670 with VT (3.46GHz, 4M) processor die ook de video beelden regelt.
Maar om een spelletje te spelen heb ik toch een betere nodig?! Ik speel geen zware spellen, maar midden klassers (zoals Warcraft) Maar wil gewoon de beste kaart die nu beschikbaar is voor mijn systeem.

Ik weet dat ik een Low Profiel kaart moet hebben vanwege de Smalle Form Factor.
Maar er zit ook slechts een voeding in van 235watts.

Ik wil niet volgend jaar weer een nieuwe kopen, dus DirectX 11 en 1GB geheugen zou lekker zijn.
Nu zag ik op internet ergens deze lijst:

ATI Radeon HD5670 gebruikt < 65 watt
ATI Radeon HD5550 gebruikt < 50 watt
ATI Radeon HD5450 gebruikt < 45 watt
ATI Radeon HD4650 gebruikt < 45 watt
ATI Radeon HD4550 gebruikt < 25 watt
ATI Radeon HD4350 gebruikt < 20 watt

Deze zijn allemaal Low Profiel en DirectX geschikt, maar welke kan ik nemen in verband met mijn voeding?
Of misschien een hele andere?
Prijs maakt niet uit (low profiel en geschikt voor deze voeidng zijn ze toch niet duurder dan €150,- denk ik)
Ik hoor graag wat adviesen!

Alvast bedannkt!
Groetjes,
Lindsey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

HD4xxx is volgens mij geen DX11 hoor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs de HD5670 zou je voeding nog wel moeten trekken. De voedingen die in die Dell SFF zitten zijn altijd wel goed. Core i5 dual core is niet zo hongerig naar stroom.
Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:45:
Als je als bedrijf een moederbord op de markt brengt dat 4GB geheugen aan kan, en er vervolgens een 32 bit geheugencontroller erop monteert waardoor je zelfs met een x64-OS nog maar 3,2GB beschikbaar hebt, dan heb je toch wel zulke grote faal-engineers in dienst, dat ik er niets meer van hoef te hebben. Dat heeft niets te maken met dat ik toevallig net een slecht bordje had, daar had iedereen met dat bord last van, statistisch dus wel degelijk verantwoord, Reinman.
Ja hoor, want alle borden van Asrock die nu zijn, hebben daar ook mee te maken(FYI: De Extreme 3 serie, ongeacht socket word zeer veel verkocht, dan zou je ook bulten mensen moeten horen dat het niet wil). Dus niets statisch verantwoord. Je hebt het over een serie. Of moet ik hier Asus ook maar af gaan branden op die ene serie van hun waar die slechte caps op zaten?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:57:
Ja hoor, want alle borden van Asrock die nu zijn, hebben daar ook mee te maken. Dus niets statisch verantwoord. Je hebt het over een serie. Of moet ik hier Asus ook maar af gaan branden op die ene serie van hun waar die slechte caps op zaten?
Natuurlijk hebben niet alle borden daar last van. Maar het feit dat er eentje is met zo'n grove fout, zegt toch al genoeg over het merk? Dat zijn gewoon fouten die niet voor mogen komen. Slechte caps hebben alle bedrijven wel een keer gehad. Maar Asrock gebruikt gewoon nog steeds goedkope elco's, die mogelijk kunnen gaan lekken, terwijl de A-merken nog enkel solid-state caps gebruiken. Wederom statistisch verantwoord. Het blijft gewoon een budgetmerk met goedkopere onderdelen, waar denk je dat de lagere prijzen van hun producten anders vandaan komen? Er werken echt geen vrijwilligers hoor. Maar ga jij maar lekker Asrock kopen, ík hoef er niet meer achter te komen dat goedkoop=duurkoop.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Natuurlijk hebben niet alle borden daar last van. Maar het feit dat er eentje is met zo'n grove fout, zegt toch al genoeg over het merk?
Nee, want dan kan je zo wat elk merk wel compleet afschrijven. De eerste die me zo binnen schiet is Nvidia met hun slechte soldeersel. Intel met hun FDIV bug. AMD met hun TLB bug. Heel OCZ om hun 750 watt stealth extreme pro. Heel cooler master om hun GX en extreme power voedingen. Heel Antec om hun oude Neo powers. Alle sony-ericsson telefoons om die X10 waarvan de behuizing scheurt. Alle Apple producten om de iMac's met een verkleurd scherm.
Dat zijn gewoon fouten die niet voor mogen komen. Slechte caps hebben alle bedrijven wel een keer gehad. Maar Asrock gebruikt gewoon nog steeds goedkope elco's, die mogelijk kunnen gaan lekken, terwijl de A-merken nog enkel solid-state caps gebruiken. Wederom statistisch verantwoord. Het blijft gewoon een budgetmerk met goedkopere onderdelen, waar denk je dat de lagere prijzen van hun producten anders vandaan komen? Er werken echt geen vrijwilligers hoor. Maar ga jij maar lekker Asrock kopen, ík hoef er niet meer achter te komen dat goedkoop=duurkoop.
Asrock gebruikt al heel lang solid caps.
ASRock DuraCap (2.5 x longer life time), 100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors
De hele Extreme/Deluxe 3 serie, die USB3, SATA3 en een PLX chip heeft allemaal solid caps. Zelfs de goedkoperen.
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=X58%20Extreme3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GX%20Extreme3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=870%20Extreme3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890FX%20Deluxe3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=880G%20Extreme3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P55%20Deluxe3

Asrock is net zo budget tegenwoordig als Asus. Hoe komt het dat Asus, MSI en Gigabyte niet veel duurder zijn dan? Daar werken toch ook geen vrijwilligers?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:06:
Asrock gebruikt al heel lang solid caps.
http://www.bcchardware.co...d=40&limit=1&limitstart=1
ASRock uses a mix of solid-state and electrolytic capacitors
Dus ja, ze gebruiken ze, maar niet helemaal. Beetje lomp he? Wederom zo'n bezuinigingsfaal.
Asrock is net zo budget tegenwoordig als Asus. Hoe komt het dat Asus, MSI en Gigabyte niet veel duurder zijn dan? Daar werken toch ook geen vrijwilligers?
Sorry? Asrock heeft ruimschoots meer features op hun borden die even duur zijn als de borden van de A-merken. Of je neemt evenveel features en dan ben je echt wel goedkoper uit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
http://www.bcchardware.co...d=40&limit=1&limitstart=1
[...]

Dus ja, ze gebruiken ze, maar niet helemaal. Beetje lomp he? Wederom zo'n bezuinigingsfaal.
Waarom denk je dat ik het alleen over de Extreme/Deluxe 3 serie heb? Of heb je na dat vorige stuk nog niet begrepen dat je een merk niet op een serie af moet rekenen. Dan geld het vice versa natuurlijk ook: Je moet per serie kijken of ze goed zijn. De Extreme/Deluxe 3 serie zijn uitstekende borden. pricewatch: Gigabyte GA-H55M-S2. Is ook niet full solid cap. Heel Gigabyte nu faal?
Sorry? Asrock heeft ruimschoots meer features op hun borden die even duur zijn als de borden van de A-merken. Of je neemt evenveel features en dan ben je echt wel goedkoper uit.
Zeker niet. Dat ligt er maar net aan welke je bekijkt. De reden waarom ze nu zo populair zijn is de goeie Extreme3 en Deluxe 3 serie, gezien die wel crossfire/sli kunnen doen met SATA3 en USB3 snelheid intact omdat ze een PLX chip gebruiken(Intel). Asus vraagt daar gewoon een dikke premium prijs voor, maar daar krijg je ook een veel luxer bord voor terug. pricewatch: Asus P7P55D-E Pro vs pricewatch: Asrock P55 Deluxe3 vs pricewatch: Gigabyte GA-P55A-UD3 (Kan dat dus niet, maar is het goedkoopste USB3/SATA3 bord). Bij AMD zitten ze ook op gelijke hoogte met de 870 en 890GX chipset, alleen hebben ze gekozen bij de 870 om de pci-e lijnen anders neer te leggen dan de concurrent(en idd een aantal cost reducties zoals geen IDE connector) waardoor 8x8x CF mogelijk is terwijl de concurrentie 16x4x doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:41:
[...]

Waarom denk je dat ik het alleen over de Extreme/Deluxe 3 serie heb? Of heb je na dat vorige stuk nog niet begrepen dat je een merk niet op een serie af moet rekenen. Dan geld het vice versa natuurlijk ook: Je moet per serie kijken of ze goed zijn. De Extreme/Deluxe 3 serie zijn uitstekende borden. pricewatch: Gigabyte GA-H55M-S2. Is ook niet full solid cap. Heel Gigabyte nu faal?
Dat wist ik niet, maar het valt me inderdaad wel tegen van Gigabyte.
[...]

Zeker niet. Dat ligt er maar net aan welke je bekijkt. De reden waarom ze nu zo populair zijn is de goeie Extreme3 en Deluxe 3 serie, gezien die wel crossfire/sli kunnen doen met SATA3 en USB3 snelheid intact omdat ze een PLX chip gebruiken(Intel). Asus vraagt daar gewoon een dikke premium prijs voor, maar daar krijg je ook een veel luxer bord voor terug. pricewatch: Asus P7P55D-E Pro vs pricewatch: Asrock P55 Deluxe3 vs pricewatch: Gigabyte GA-P55A-UD3 (Kan dat dus niet, maar is het goedkoopste USB3/SATA3 bord). Bij AMD zitten ze ook op gelijke hoogte met de 870 en 890GX chipset, alleen hebben ze gekozen bij de 870 om de pci-e lijnen anders neer te leggen dan de concurrent(en idd een aantal cost reducties zoals geen IDE connector) waardoor 8x8x CF mogelijk is terwijl de concurrentie 16x4x doet.
Dan snap ik niet waarom het merk überhaupt nog bestaansrecht heeft, op deze manier concurreert Asus met zichzelf, terwijl ze het merk juist op de markt hebben gebracht om het budgetsegment op zich te nemen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:57:
[...]
Dat wist ik niet, maar het valt me inderdaad wel tegen van Gigabyte.
Nou dan kan ik van elk merk wel een bord laten zien wie dat heeft. Welkom in de budget wereld. Die Extreme/Deluxe 3 zijn geen echte budget borden meer.
Dan snap ik niet waarom het merk überhaupt nog bestaansrecht heeft, op deze manier concurreert Asus met zichzelf, terwijl ze het merk juist op de markt hebben gebracht om het budgetsegment op zich te nemen.
Misschien omdat Asrock verder een zelfstandig bedrijf is? Ondanks dat het een dochter van Asutek is. Daarbij, Asus maakt zelf ook budget borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 19:42

epic_gram

undercover moderator

asrock is niet van asus, maar van asustek. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:57:
Zelfs de HD5670 zou je voeding nog wel moeten trekken. De voedingen die in die Dell SFF zitten zijn altijd wel goed. Core i5 dual core is niet zo hongerig naar stroom.
Dank voor de reactie. Dat zou wel super zijn!
Is er nog iemand die hier een mening over heeft?"

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 ook altijd wel vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity

En dan nu het antwoord op mijn vraag ? :P

Maar toch wel een intressante discussie :P, ik hou het op me moederbordje.

[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 06-08-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem er altijd nog bij zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Diversity schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:56:
[...]

En dan nu het antwoord op mijn vraag ? :P
Tenzij je echt de allerzwaarste games met veel AA wil kunnen spelen, zou ik er geen tweede bij zetten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Ok bedankt,

Dan houd ik het gewoon lekker zo, koop ik tegen die tijd wel 1 als het echt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Diversity schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:07:
Ok bedankt,

Dan houd ik het gewoon lekker zo, koop ik tegen die tijd wel 1 als het echt moet.
Tegen die tijd heb je waarschijnlijk al snellere enkele videokaarten, voor nagenoeg hetzelfde geld, maar die minder stroom en warmte produceren dan twee kaarten...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSiDH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb momenteel een ACER Aspire X3200, CPU 7450 AMD Athlon X2, voorzien van W7-32bit Home Premium OS.
3 GB werkgeheugen en 300 GB opslag.
Het systeem draait op Nvidia chipset 9200 als ik me nie vergis.
Voeding betreft 220 watt, als ik me niet vergis.

Ik ben in het bezit van een Acer X223HQ scherm 1080p
De nieuwe kaart mag rond de 50 a 75 euro kosten.
En de kaart moet een Low Profile beschikken.

Nu mijn volgende vraag.
Omdat er al Nvidia drivers zijn geinstalleerd op de pc, is het dan beter om een Nvidia kaart aan te schaffen of maakt dat niet zoveel uit?

Moet ik de Nvidia drivers van mijn pc verwijderen als ik een ATI kaart koop en installeer of kan ik alles laten zoals het is en hoef ik dan alleen nog maar de drivers voor de ATI kaart te installeren zodat deze ook functioneert?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 19:29

RvL

Makkelijk om te weten: waar wil je de kaart voor gebruiken?

Overigens draait je systeem op de GeForce 8200 chipset.

NVidia drivers zou ik wel verwijderen als je een ATI kaart. Eventueel zelfs Driver Sweeper er overheen halen om zeker te zijn dat alles weg is.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Al wil het soms als nog niet helemaal goed werken na prutsen van drivers en is het toch beter windows opnieuw te installeren, dus dat risicootje loop je bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 22:46
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kope omdat ik ga overstappen op een nieuw scherm. Dit scherm zal hoogstwaarschijnlijk een resolutie van 1920x1080 zijn.
Momenteel bezit ik de Asus 4850 Matrix, een kaart waarvan ik zeer tevreden ben. Deze heb ik overclocked naar een GPU clock van 752 en een Mem clock van 1010 wat volgens mij net iets hoger is als een 4870 (verbeter me als ik hier al verkeerd zit :D)
Nu is mijn vraag, zou ik het beste een ati5770 kopen of zou ik gewoon een andere 4850 in crossfire erbij zetten?
Mijn voeding is 600 watt en kan de 4850 in crossfire normaal gezien wel aan. Verder heb ik geen nood aan Eyefinity of DX11.
Stel ik neem de 4850 in crossfire, is het dan mogelijk om een andere kaart te nemen dan dezelfde Asus 4850 Matrix, aangezien ik deze niet vind in online shops als Azerty en Salland.
Een andere optie die ik overweeg is om een 4870 te kopen en deze erbij te steken, dit om het feit dat mijn huidige Matrix geclockt is op het niveau van een 4870 ( dat veronderstel ik toch). Als ik dit doe zou ik die nieuwe 4850 niet hoeven te overclocken.

Mochten er betere opties zijn die ik niet vermeld heb zijn deze altijd welkom natuurlijk.
Ik zou het liefst mijn budget beperken tot 150 - 170EUR.

Alvast bedankt,
grtz Gleja

EDIT: Misschien nog iets dat ik beschouw als vanzelfsprekend; ik zal de setup gebruiken om te gamen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gleja op 09-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gleja schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:15:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kope omdat ik ga overstappen op een nieuw scherm. Dit scherm zal hoogstwaarschijnlijk een resolutie van 1920x1080 zijn.
Momenteel bezit ik de Asus 4850 Matrix, een kaart waarvan ik zeer tevreden ben. Deze heb ik overclocked naar een GPU clock van 752 en een Mem clock van 1010 wat volgens mij net iets hoger is als een 4870 (verbeter me als ik hier al verkeerd zit :D)
Je GPU wel, maar je geheugen niet. Gezien GDDR5 effectief 4x is en GDDR3 2x....
Nu is mijn vraag, zou ik het beste een ati5770 kopen of zou ik gewoon een andere 4850 in crossfire erbij zetten?
Mijn voeding is 600 watt en kan de 4850 in crossfire normaal gezien wel aan. Verder heb ik geen nood aan Eyefinity of DX11.
Stel ik neem de 4850 in crossfire, is het dan mogelijk om een andere kaart te nemen dan dezelfde Asus 4850 Matrix, aangezien ik deze niet vind in online shops als Azerty en Salland.
Een andere optie die ik overweeg is om een 4870 te kopen en deze erbij te steken, dit om het feit dat mijn huidige Matrix geclockt is op het niveau van een 4870 ( dat veronderstel ik toch). Als ik dit doe zou ik die nieuwe 4850 niet hoeven te overclocken.

Mochten er betere opties zijn die ik niet vermeld heb zijn deze altijd welkom natuurlijk.
Ik zou het liefst mijn budget beperken tot 150 - 170EUR.

Alvast bedankt,
grtz Gleja

EDIT: Misschien nog iets dat ik beschouw als vanzelfsprekend; ik zal de setup gebruiken om te gamen :)
Je HD4850 CF gaat een stuk sneller dan een HD5770, gezien die maar net iets sneller is dan de HD4870(ligt er een beetje aan). Ik zou dus 2e hands gaan kijken naar een HD4850. Merk maakt niet uit, maar je kan natuurlijk 'last' hebben dat hij niet zo ver klokt als je matrix. Wat voor moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:31:
Je GPU wel, maar je geheugen niet. Gezien GDDR5 effectief 4x is en GDDR3 2x....
Aargh, daar heb ik los over gekeken, bedankt om me daarop te wijzen :D
Je HD4850 CF gaat een stuk sneller dan een HD5770, gezien die maar net iets sneller is dan de HD4870(ligt er een beetje aan). Ik zou dus 2e hands gaan kijken naar een HD4850. Merk maakt niet uit, maar je kan natuurlijk 'last' hebben dat hij niet zo ver klokt als je matrix. Wat voor moederbord heb je?
Ik zou liever geen 2e hands kopen, een rede hiervoor heb ik niet...
Ik heb liever nieuwe zaken, maarja.

Ja ik had inderdaad mijn config nog niet gepost:

Core i7 920 @3.88
6GB Ram OCZ gold
Gigabyte EX58-UD5
Intel Postville 80GB + Samsung Spinpoint F 750GB
OCZ ModXstream 600w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de beste voeding, maar het zou wel moeten werken. Ik zou toch 2e hands gaan. Simpel weg omdat je ze voor veel minder kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:03:
Niet de beste voeding, maar het zou wel moeten werken. Ik zou toch 2e hands gaan. Simpel weg omdat je ze voor veel minder kan krijgen.
Hm , ik dacht altijd dat die voedingen van OCZ van degelijke kwaliteit waren.
Maar zolang hij die setup zou trekken is het voor mij geen probleem.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gleja schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:07:
[...]

Hm , ik dacht altijd dat die voedingen van OCZ van degelijke kwaliteit waren.
Nee, ze zijn niet echt heel goed(Dat is niet slecht, maar ook niet goed). Het probleem is dat de meeste reviews niet verder komen dan systeem er aan hangen en zeggen hij doet het, dus hij is goed. Wat natuurlijk niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi, ik heb ook een vraag over een nieuwe videokaart,

Op het huidige systeem met onboard HD3200 graphics kan ik maar één scherm tegelijk aansluiten en het heeft ook te veel moeite met de 1080p resolutie. Vandaar dat ik er een videokaart in wil zetten.

Het doel is dat terwijl er op de pc gewerkt wordt, simpel office gedoe, de pc op het tweede scherm moeiteloos 1080p materiaal kan afspelen. Er hoeven geen games op gespeeld te worden.

Het gaat om het volgende systeem:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
OCZ 2x2GB DDR2-800
Scherm1: 17" 1280x1024 (Acer LCD/dvi)
Scherm2: 37" 1920x1080 (FullHD Philips TV/hdmi)

Na het lezen van reviews begrijp ik dat de Ati HD5450 wel voldoende zou moeten zijn voor mijn doel? Zou het voor mijn doel nog uitmaken of de kaart 512MB of 1GB geheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Nee, ze zijn niet echt heel goed(Dat is niet slecht, maar ook niet goed). Het probleem is dat de meeste reviews niet verder komen dan systeem er aan hangen en zeggen hij doet het, dus hij is goed. Wat natuurlijk niet zo is.
Wat is dan het verschil tussen een OCZ en een wel echt goede voeding (Tagan ofzo?)?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Wat is dan het verschil tussen een OCZ en een wel echt goede voeding (Tagan ofzo?)?
http://www.hardocp.com/ar...xstream_pro_power_supply/
http://www.hardocp.com/ar...ream_pro_700w_40c_update/

Het probleem is dat de meeste reviews de voedingen helemaal niet tot de max testen. Er zijn maar een aantal sites die het goed doen. HardOCP, jonnyguru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:18:
[...]

http://www.hardocp.com/ar...xstream_pro_power_supply/
http://www.hardocp.com/ar...ream_pro_700w_40c_update/

Het probleem is dat de meeste reviews de voedingen helemaal niet tot de max testen. Er zijn maar een aantal sites die het goed doen. HardOCP, jonnyguru.
Interessant, ga ik eens ff naar kijken :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 21:40
StupidMonkey schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:01:
Ik ben van plan om een 5970 te gaan halen namelijk deze http://tweakers.net/price...dition%29.html#tab:prices.

Op dit moment draai ik een C2D8500 (3.16ghz) met 4gb Corsair geheugen. Dit allemaal onder Windows 7.
Ik speel standaard op 1920x1200, maar mijn huidige kaart (8800GTS 512gb) vindt dit minder prettig. Dit alles wordt gedragen door een Asus striker extreme II bordje en gevoed door een Coolermaster 550 watt voeding.
Mijn vraag is eigenlijk of mijn CPU geen (te erge) bottleneck gaat worden voor deze kaart.
Ik speel op het moment voornamelijk:
- WoW
- L4D2
- Metro 2033
- en wil binnenkort ook Crysis 2 gaan aanschaffen.

Kortom ik wil eigenlijk voorbereid zijn op de toekomst met deze kaart, die op den duur ook een CPU upgrade zal gaan meemaken.
Maar zal ik er nu al direct wat van gaan merken?
Ik wilde toch nog even reageren, aangezien ik ondertussen de aankoop van de 5970 al heb verricht. Ondanks jullie advies om een 460 of 58xx kaart te kopen, ben ik dus toch voor mijn eigen keus gegaan. En tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden, ik heb in Metro2033 nu al een FPS increase van 60 (gemeten met fraps in een ingame filmpje) ben van 18.1 average naar 81.7 fps average gegaan met een minimum van 63.

Dus om mijn eigen vraag nog even te beantwoorden, "ja je zult zeer zeker verschil merken". Mijn kaart kan er wel weer een paar jaar tegenaan... dan zullen we wel de Nvidia 960X en HD8990 ofzo hebben :P.

Maar dus toch bedankt voor de reactie's!

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StupidMonkey schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:21:
Ik wilde toch nog even reageren, aangezien ik ondertussen de aankoop van de 5970 al heb verricht. Ondanks jullie advies om een 460 of 58xx kaart te kopen, ben ik dus toch voor mijn eigen keus gegaan.
Beetje nutteloos om te vragen en dan niet te luisteren. Dan hebben die mensen dus hun tijd verdaan. Daarbij is een HD5970 een stuk duurder dan wat je werd aangeraden, het zou ook wel heel slecht zijn als je geen verschil zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Waarschijnlijk bedoelde men inderdaad dat je een vergelijkbaar resultaat voor een lagere prijs had kunnen halen.

Ik heb onlangs mijn defecte 8800GTS (640MB) verruild voor een HD4870 met 512MB. Ik speel alleen TF2 op 1280x1024, maar ben nog niet echt tevreden.
Ik heb settings als texture details, anti-aliassing en anisotropic filtering omlaag moeten zetten en nog twijfel ik of mijn fps wel hoger ligt. Had achteraf gezien wellicht liever toch iets meer betaald voor een GTX260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinZikor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:21
Huidig systeem:
AMD Phenom II X3 720BE @ 2.8 Ghz (stock)
OCZ 2x2GB DDR3 1333Mhz
Asus M4A78T-E
Western Digital 640GB HDD
Cooler Master Real Power M520
Sapphire Vapor-X HD5770 1GB

Resolutie 1920x1200

Budget rond 200 euro

Ik zat er aan te denken om nog een HD5770 erbij te doen om in cross-fire te draaien. Ik zit echter met drie vragen:

1. Gaat de CPU op deze resolutie te veel bottlenecken, en kan ik mijn geld beter daarin steken?
2. Gaat de voeding het wel trekken? Op de website van Sapphire wordt 600 watt aanbevolen.
3. Is het een probleem dat de PCI-E sloten beide op x8 lopen ipv x16? Het is wel PCI-E 2.0

Als een nieuwe HD5770 niet gaat werken, kan ik altijd mijn huidige kaart verkopen en mijn budget verhogen naar ik schat zo'n 300 euro, wat zou in dat geval een goede aankoop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:23:
[...]

Beetje nutteloos om te vragen en dan niet te luisteren. Dan hebben die mensen dus hun tijd verdaan. Daarbij is een HD5970 een stuk duurder dan wat je werd aangeraden, het zou ook wel heel slecht zijn als je geen verschil zou merken.
Strikt genomen vroeg ik ook niet om advies om welke kaart te nemen... Dat men mij iets anders aanrade staat dus een beetje los hiervan. Ik wilde alleen even voor eventuele andere mensen toch de vraag beantwoord, geven.
frickY schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:28:
Waarschijnlijk bedoelde men inderdaad dat je een vergelijkbaar resultaat voor een lagere prijs had kunnen halen.
Heb je gelijk in, als ik niet vantevoren had aangegeven dat ik die kaart dus wilde kopen met oog op de toekomst.

[ Voor 22% gewijzigd door StupidMonkey op 10-08-2010 20:50 ]

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49
@ Gleja

Ik zou je videokaart verkopen en een GTX 460 kopen, misschien zelfs een HD 5850. Twee keer HD 4850 heb ik zelf ook gedraaid en dat was sneller dan bijvoorbeeld een GTX 285, maar een enkele GTX 460 is ook ruim sneller dan een GTX 285. Dus met een GTX 460 ga je er zonder meer op vooruit, blijf je binnen budget en geen sli/cf gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:59:
@ Gleja

Ik zou je videokaart verkopen en een GTX 460 kopen, misschien zelfs een HD 5850. Twee keer HD 4850 heb ik zelf ook gedraaid en dat was sneller dan bijvoorbeeld een GTX 285, maar een enkele GTX 460 is ook ruim sneller dan een GTX 285. Dus met een GTX 460 ga je er zonder meer op vooruit, blijf je binnen budget en geen sli/cf gezeik.
Het verschil is alleen 200-60=140 euro.... Of wil je zeggen dat de GTX 460 1GB 140 euro sneller is?(in procenten dus meer dan 100%!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Het verschil is alleen 200-60=140 euro.... Of wil je zeggen dat de GTX 460 1GB 140 euro sneller is?(in procenten dus meer dan 100%!!!).
Kost een tweedehands HD 4850 maar 60 euro? Das wel goedkoop upgraden... Maar nog, voor 140 euro is een GTX 460 een flinke upgrade ten opzichte van een HD 4850, en zonder meer sneller dan twee HD 4850's, zonder CrossFire-gedoe. Persoonlijk vind ik het niet veel geld voor een dergelijke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleja
Marc Rademaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:59:
@ Gleja

Helaas heb ik een uur geleden net m'n 2e 4850 besteld bij Azerty.
Die 5850 vond ik te duur en aan de GTX460 heb ik ook gedacht, maar uiteindelijk ben ik toch het goedkoopste af met een extra 4850. (+ mijn huidige 4850 wordt niet nutteloos).
Ik ga afwachten hoe het met die CF zit, ik lees af en toe wel eens dat er problemen mee zijn, maar ik neem aan dat de meeste problemen achter de rug zijn omdat CF ondertussen toch al een aantal jaren oud is en ik bijgevolg aanneem dat deze zich in het "volwassen stadium" bevindt evenals de 4xxx reeks die ondertussen toch ook al een kleine 2jaar op de markt is.

Toch bedankt voor de respons, ook al heb ik er niet meer veel aan :)
Hoewel, mocht die CF nu toch op de een of andere manier langs geen kanten werken, zal ik jou advies ter harte nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Ik vraag me af of het voor mij nodig is om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Ik heb de laatste tijd de videokaartenwereld niet echt bijgehouden, dus graag jullie reactie:

* Wat voor systeem heb je nu?
Asus P5Q
Intel Core 2 Duo E8500 (Heeft ook een update nodig denk ik?)
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit
XFX GF9800GTX+ 785M Black
Club 3D Theatron Agrippa
Samsung 750GB
Cooler Master RealPower M620
Antec Performance One P182
Samsung T220

1680x1050 maar in de toekomst wil ik een Full HD scherm halen

Maffia II en soortgelijke games, software alleen Photoshop CS5

Rond de 300 euro, mag ook iets meer zijn.

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Eerlijk is eerlijk, als je de huidige HD4850 verkoopt voor 60 dan is het verschil nog maar 80. En misschien kun je voor een tweedehands HD4850 wel 70,- krijgen. Dan zou ik zeggen dat het niet zo veel meer uit maakt, HD4850 CF voor pure bang-for-buck of de GTX460 voor nieuwe features, zuiniger etc.

@Impulzer: GTX460 is verreweg de beste bang-for-buck als je NVidia wilt, ligt wel een stuk onder je budget maar is gewoon een goede kaart en ik zou geen GTX470/480 willen aanraden nu de GTX460 er is. Maar een HD5850/5870 is ook een prima koop, weer iets sneller dan de GTX460.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 11-08-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Marc Rademaker schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:27:
[...]

Kost een tweedehands HD 4850 maar 60 euro? Das wel goedkoop upgraden... .
Een 512MB 4850 is inderdaad ergens tussen de 60 en 70 euro waard, omdat de 4870s ook steeds goedkoper worden 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een kaartje voor mijn nog te bouwen systeem.

Intel i7 920
ASrock X58 Extreme3
6 Gb PC3-10600 (DDR3-1333) geheugen

Voor de rest ben ik er nog niet helemaal uit

Resolutie: minimaal 1920*1080
Gebruik: Software (3dsmax, photoshop, illustrator, Chief architect, autoCAD,...) en games (zoals mafia II, GTA IV, Crysis,...)
Budget: Rond de 500 Euro.

Ik kwam al eens op de site van Nvidia bij die 'professionale videokaarten' Quadro FX maar daar hoor ik weinig goeds over (vooral dan over het gebrek aan meerwaarde terwijl ze stukken duurder zijn)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

dat lijkt me een nVidia taakje, photoshop ondersteunt tegenwoordig CUDA, en ook sommige renderers van 3ds max kunnen daar gebruik van maken.

Als je een goede voeding hebt, zou ik voor 2x460 1024mb gaan, omdat dat prima in het budget past. Wil je liever 1 kaart, kies dan voor een 480 :D.

Het is niet zo dat ATI dit niet zou kunnen, maar cuda lijkt me in jouw voordeel (physX ook, doordat je maffia 2 wil spelen)

Professionele kaarten lijken me voor jouw taken niet nodig, die zijn slechter in games, wat in dit geval wel een eis is geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door windwarrior op 11-08-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Hi,

De recente release van Starcraft II heeft er voor gezorgd dat ik weer wat regelmatiger aan het gamen ben. Hierdoor overweeg ik toch maar weer eens een videokaart aan te schaffen voor mijn HTPC die ik normaal gesproken eigenlijk enkel voor office-werk gebruik.

Het systeem is redelijk nieuw, en bestaat onder andere uit
  • AMD Athlon X2 240E
  • Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G
  • Asus M4A785-M (on-board ATI HD 4200)
  • Antec 350W 80Plus PSU
Alles is in elkaar gezet met oog op stilte en laag stroomverbruik; de in de kast meegeleverde fans zijn bv uitgeschakeld of vervangen voor andere exemplaren. Daarnaast draait mijn monitor native op 1650x1080.

Met de huidige opzet draait mijn systeem idle rond de 35-37 graden (CPU ~20; HD ~30); na een tijdje gamen staat de teller tegen de 50 graden (CPU ~30; HD ~45). Aldus SpeedFan tenminste.

Na het lezen van een aantal reviews overweeg ik een grafische kaart aan te schaffen uit de ATI HD 5670 serie. Wel met iets gemengde gevoelens, want volgens mij gebruikt die kaart under load meer prik dan mijn hele systeem momenteel bij elkaar.. :/

Ook begrijp ik dat de build quality, naar believen van de fabrikant, nog al eens kan variëren. Andere fans, andere koelelementen, etc Ik herinner met bv een review voor een kaart van Sapphire (wel uit de 5570 serie) die hierdoor flink warmer en luidruchtiger werd.

Ik ben me bewust dat ik voor meer koeling/airflow moet gaan zorgen wanneer ik een videokaart toevoeg. Dit kan zowel van de kaart zelf zijn, maar een andere optie zou bijvoorbeeld de passief gekoelde Sapphire Ultimate kunnen zijn, met toevoeging van een goede, stille case-fan.

Voor zover ik gezocht heb zijn er eigenlijk enkel reviews te vinden van de ATI HD 5670 chip op het reference-board van AMD. Vergelijking tussen de variaties die de fabrikanten hierop gemaakt hebben (ASUS, Sapphire, Club3D, HIS, etc) lijken er niet te zijn.

Mijn vraag: Ik zoek een stille, koele grafische kaart met een ATI HD 5670 chip. Welke kaart zouden jullie adviseren? En welke koel-oplossing verdient in dit geval de voorkeur? Actief? Of passief met een extra case-fan?

In ieder geval vast dank voor doorlezen van het bovenstaande verhaal! :)

met excuus voor het eerder verkeerd interpreteren van het VB beleid

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met dit systeem:
  • CPU: AMD Athlon II X3 435, triplecore 2,9 GHz
  • Voeding: Antec Basiq BP 350 watt
  • RAM: Kingston ValueRAM 2 GB DDR3
  • Mobo: Asus M4A78LT-M met onboard video (ATI Radeon 3000, 256 MB, 350 MHz)
wil Starcraft 2 net niet draaien op medium kwaliteit op 1280x1024. Ik wil echter op de native resolutie van mijn scherm gaan draaien omdat de tekst anders ook onleesbaar is, die resolutie is 1680x1050 . En liefst op hoogst detail.

Ik weet dat het een wat zwakke voeding is, maar ik wil de gok wel wagen. Het budget is niet zo groot: 50-100 euro, maar het spel vergt ook niet zo veel. Qua RAM, die twee gig ja, ben ik ook nog geen problemen tegengekomen. Het is niet extreem veel, maar zeker niet te weinig voor dit spel op Windows 7.

Binnen deze eisen, als ik dan nog een kaart met minimaal 1 GB wil, blijven er nog ruim 150 kaarten over. Hiervan zijn, volgens benchmarks, de enige noemenswaardige kaarten:

- HD5550 (168 frames, 60 euro)
- HD5570 (206 frames, 70 euro)
- HD4670 (213 frames, 60-80 euro)
- HD5670 (295 frames, 80-100 euro)
- HD4870 (501 frames, 100 euro)
- HD5750 (387 frames, 110 euro)

Ik vind het zo vreemd dat Nvidia totaal ontbreekt in de benchmarks. Of nou ja, ze zijn wel aanwezig, maar of duurder dan 100 euro voor vergelijkbare prestaties, of juist goedkoop, vanaf 60 euro zoals de GT 220, maar die wordt de grond ingeboord in vergelijking met de HD4670.

Lang verhaal kort: is een Club3D HD4670 de beste bang for buck? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

BetuweKees schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:22:
Hi,

De recente release van Starcraft II heeft er voor gezorgd dat ik weer wat regelmatiger aan het gamen ben. Hierdoor overweeg ik toch maar weer eens een videokaart aan te schaffen voor mijn HTPC die ik normaal gesproken eigenlijk enkel voor office-werk gebruik.

Het systeem is redelijk nieuw, en bestaat onder andere uit
  • AMD Athlon X2 240E
  • Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G
  • Asus M4A785-M (on-board ATI HD 4200)
  • Antec 350W 80Plus PSU
Alles is in elkaar gezet met oog op stilte en laag stroomverbruik; de in de kast meegeleverde fans zijn bv uitgeschakeld of vervangen voor andere exemplaren. Daarnaast draait mijn monitor native op 1650x1080.

Met de huidige opzet draait mijn systeem idle rond de 40-43 graden (CPU ~25; HD ~38); na een tijdje gamen staat de teller tegen de 50 graden (CPU ~29; HD ~45). Aldus SpeedFan tenminste.

Na het lezen van een aantal reviews overweeg ik een grafische kaart aan te schaffen uit de ATI HD 5670 serie. Wel met iets gemengde gevoelens, want volgens mij gebruikt die kaart under load meer prik dan mijn hele systeem momenteel bij elkaar.. :/

Ook begrijp ik dat de build quality, naar believen van de fabrikant, nog al eens kan variëren. Andere fans, andere koelelementen, etc Ik herinner met bv een review voor een kaart van Sapphire (wel uit de 5570 serie) die hierdoor flink warmer en luidruchtiger werd.

Ik ben me bewust dat ik voor meer koeling/airflow moet gaan zorgen wanneer ik een videokaart toevoeg. Dit kan zowel van de kaart zelf zijn, maar een andere optie zou bijvoorbeeld de passief gekoelde Sapphire Ultimate kunnen zijn, met toevoeging van een goede, stille case-fan.

Voor zover ik gezocht heb zijn er eigenlijk enkel reviews te vinden van de ATI HD 5670 chip op het reference-board van AMD. Vergelijking tussen de variaties die de fabrikanten hierop gemaakt hebben (ASUS, Sapphire, Club3D, HIS, etc) lijken er niet te zijn.

Mijn vraag: Ik zoek een stille, koele grafische kaart met een ATI HD 5670 chip. Welke kaart zouden jullie adviseren? En welke koel-oplossing verdient in dit geval de voorkeur? Actief? Of passief met een extra case-fan?

In ieder geval vast dank voor doorlezen van het bovenstaande verhaal! :)

met excuus voor het eerder verkeerd interpreteren van het VB beleid
5670 zal wel gaan hoor, qua voeding. Maar ik zou dan wel je cpu overclocken en je HDD extra koelen, 45 graden is wel veel. Ik zou daarom ook niet voor een passieve gaan denk ik, gewoon actief gekoeld anders word het zaakje wel erg warm.

edit @ codecaster: ik zou dan voor die 5570 gaan denk ik, die is iets zuiniger, en je hebt DX 11. Verder liggen de prijs en prestaties ongeveer op hetzelfde niveau.

edit2 @ codecaster: ik zie dat de prijzen wel iets anders zijn dan dat je zei. :P

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 16:33 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dilema;
Ik wil van de Crossfire af - teveel gezeur met drivers en spellen..

•Wat voor systeem heb je nu?
- i7 op 3.6, 6Gb geheugen en 2 SSD's en 2 4890's in Crossfire.
•Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1200
•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?Puur games; alle bekende van Valve/Steam - Bad Company 2 - eventueel nieuwe spellen
•Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Uiteraard met verkoop van de 2 4890's sta ik open voor 100-150 euro bijleggen.

De dubbele 4890 zijn nog steeds zeer snel - nadeel is dan toch de drivers van ATI en Bad Company 2. Ook is geluids productie en stroom (ook in idle) een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
SileX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:41:
Dilema;
Ik wil van de Crossfire af - teveel gezeur met drivers en spellen..

- i7 op 3.6, 6Gb geheugen en 2 SSD's en 2 4890's in Crossfire.
1920x1200
•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?Puur games; alle bekende van Valve/Steam - Bad Company 2 - eventueel nieuwe spellen
Uiteraard met verkoop van de 2 4890's sta ik open voor 100-150 euro bijleggen.

De dubbele 4890 zijn nog steeds zeer snel - nadeel is dan toch de drivers van ATI en Bad Company 2. Ook is geluids productie en stroom (ook in idle) een belangrijke factor.
Dan zal een HD5870 waarschijnlijk net haalbaar zijn. Die is een stuk stiller en zuiniger, maar verwacht geen grote vooruitgang in fps.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:23:
Met dit systeem:
  • CPU: AMD Athlon II X3 435, triplecore 2,9 GHz
  • Voeding: Antec Basiq BP 350 watt
  • RAM: Kingston ValueRAM 2 GB DDR3
  • Mobo: Asus M4A78LT-M met onboard video (ATI Radeon 3000, 256 MB, 350 MHz)
wil Starcraft 2 net niet draaien op medium kwaliteit op 1280x1024. Ik wil echter op de native resolutie van mijn scherm gaan draaien omdat de tekst anders ook onleesbaar is, die resolutie is 1680x1050 . En liefst op hoogst detail.
Een starcraft fps test: http://www.guru3d.com/art...gpu-graphics-performance/
Ik zou kopen: pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE
Dat zal best gaan op je voeding ;)
Ik vind het zo vreemd dat Nvidia totaal ontbreekt in de benchmarks. Of nou ja, ze zijn wel aanwezig, maar of duurder dan 100 euro voor vergelijkbare prestaties, of juist goedkoop, vanaf 60 euro zoals de GT 220, maar die wordt de grond ingeboord in vergelijking met de HD4670.
NV loopt achter met dde implementatie van hun nieuwste generatie. Ze hebben eerst de duurste varianten ontwiukkeld en de goedkopere (sub-GTX460) zullen de rest van 2010 binnen blijven druppelen.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
StupidMonkey schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:48:
[...]

Strikt genomen vroeg ik ook niet om advies om welke kaart te nemen... Dat men mij iets anders aanrade staat dus een beetje los hiervan. Ik wilde alleen even voor eventuele andere mensen toch de vraag beantwoord, geven.

[...]

Heb je gelijk in, als ik niet vantevoren had aangegeven dat ik die kaart dus wilde kopen met oog op de toekomst.
Ik was wel enthousiast en dankbaar om je reactie te lezen. Ik heb een Q9550 + 4GB ram (ook nog 4GB in de kast liggen, maar past niet onder mijn scythe koeler :P ) en vind het interessant te lezen dat een dergelijk videokaart upgrade een dergelijk effect heeft. Wat mij dus doet aannemen dat mijn setup, afgezien van de HD4850, nog wel even mee kan en dat een 460 of 5850 bijvoorbeeld nog best een zinnige stap kan zijn waar ik wat van kan merken, of zelf s een generatie later.

Even half offtopic maar toch in de vraagstelling van toepassing (gezien de hier aanwezige kennis): Heeft een videokaart effect op de lag die je ervaart tijdens het opnemen met fraps of xfire van ingame footage? Bij bf2 kan het net speelbaar, maar bfbc2 lukt niet met een fatsoenlijk speelbare FPS. Ik neem op naar een aparte fysieke schijf. (sys/gamesinstall is een 80gb postville)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
AFAIK heef dat niets met je gpu te maken, maar met je cpu. Het www staat er vol mee: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=4ca0f650ea5b9e86

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bedankt! Deze pagina is voor mij dan wel interessant, en die toont voor de HD4870 al een framerate richting de "very good gameplay", met als conclusie "Value for money wise if you are in the market right now then you should hunt down a Radeon HD 5770, 5830 or GeForce GTX 460 768 / 1024MB.", maar die kosten beide bijna tweemaal mijn budget.

De kaart die jij noemt heeft 512 MB en kost bij de eerste winkel die hem op voorraad heeft én waarbij ik 'm wil kopen 117 euro, terwijl de 1 GB-versie bij diezelfde winkel 120 euro kost... de overweging waard, ware het niet dat dat 20% boven budget is en dat de HD4870 dezelfde of betere specs heeft?
[...]

NV loopt achter met dde implementatie van hun nieuwste generatie. Ze hebben eerst de duurste varianten ontwiukkeld en de goedkopere (sub-GTX460) zullen de rest van 2010 binnen blijven druppelen.
Aha :) Zo lang wil ik alleen niet wachten. :P

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2010 01:04 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HD4870 is ietsjes sneller, maar verbruikt een stuk meer en mist wat leuke features (DX11, en mocht je het ooit gebruiken, eyefinity). Ik zou eigenlijk liever de HD5750 hebben. De HD5750 heeft een TDP van 86W en de HD4870 157W. En de prestaties zijn wel ìets beter maar ik zou toch voor de HD5750 gaan.

Mijn broer heeft ook een HD5750 op een 350W-voeding en die van jou lijkt me van iets betere kwaliteit (hij heeft een nieuwe AOpen) dus dat trekt 'ie sowieso wel.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Na het waarschijnlijk jammerlijk overlijden van m'n Nvidia 8800GTS512, ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart, en kwam uit op deze: http://www.mycom.nl/Produ...deon-57702DI,512MB/270932 (Ati Radeon 5770, 512 mb). Is dat een beetje een goede keuze met onderstaande info, of zijn er beter opties voor minder geld? De nieuwe videokaart moet minstens iets beter presteren als m'n oude...

Systaam:
Core2duo 6750, 4 gig geheugen.

Resolutie:
1440x900

Doel:
Games als COD, Lock-on - modern air combat flaming cliffs 2, Black Shark, etc.

Budget:
Max: 150,-

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

prima kaart, vraagt minder stroom dan je 8800GTS dus ik verwacht geen problemen. Die spellen die jij daar noemt trekt ie ook makkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 12-08-2010 16:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:44:
Kast: TT-VC8000SWA Thermaltake EUREKA Home Server
Moederbord: Asus P5B
Processor: Intel Core 2 Duo Allendale E6400 2,13Ghz 2MB 775
Processorkoeler: weet ik niet meer
Videokaart: Sapphire 256MB ATI X1900XT
Geheugen: 2x Corsair 1024MB DDR2 5300 128MX64
Geluidskaart: Creative X-FI Xtreme Gamer OEM
Voeding: Antec NeoHE 550W
Hardeschijf: Samsung 250GB SATA II 8mb
DVD-ROM: LG DVD 16x52 OEM zilver

1680x1050 denk ik

•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
voornamelijk kijken van films, en spelen van Call of Duty 4 en Fifa.

liefste maximaal 50 (indien 2e hands) en anders maximaal 100 als het niet anders kan.

ps. 2e hands is een goede optie, als het maar beetje goedkoop is.
Blue-Tiger schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:45:
[...]

HD4850 zoeken in de V&A lijkt mij dan je beste optie ;) Sterk zat om nog eens een andere game mee te spelen als je wilt en, tsjah, films kijken is niet zwaar...
past deze videokaart gewoon op het moederbord etc.?? pricewatch: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Zolang je een PCIexpress slot hebt past die er op inderdaad, maar volgens mij, is een 4870 niet zwaar bottlenecked door de rest van zijn hardware, vooral de processor?

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte GTX 460 1024MB besteld, ik vraag me af of ik het potentieel uit deze kaart ga halen met mijn huidige systeemspecs.

Dual Core e6600 ( uit 2006 )
Asus P5Q-pro
8 Gb DDR 2 OCZ
Raid-0 met 2x WD 500GB.
LG 24 inch LCD FullHD

Om Mafia 2 te kunnen spelen moest ik mijn videokaart wel upgraden, mijn huidige videokaart is een XFX 7900 GT. Zal ik veel verschil merken wanneer ik morgen mijn GTX 460 erin heb zitten? Kan ik met deze proc nog wel de hedendaagse spellen vloeiend spelen? Een upgrade zal heus wel een keer moeten, maar het is natuurlijk veel geld (Proc, Mobo, geheugen). Zeker nu de Euro zo laag staat lijkt het alsof hardware duurder is geworden, kan me herinneren dat ik in december 2009 een lijstje had gemaakt met i7 920, asus mobo, 6 gb ddr en een radeon 5850 en dan ik op 690 euro kwam. Terwijl als ik datzelfde lijstje nu samenstel ik dik over de 850 euro zit. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Arsenius op 12-08-2010 18:54 ]

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

epic_fail schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

5670 zal wel gaan hoor, qua voeding. Maar ik zou dan wel je cpu overclocken en je HDD extra koelen, 45 graden is wel veel. Ik zou daarom ook niet voor een passieve gaan denk ik, gewoon actief gekoeld anders word het zaakje wel erg warm.
Dank voor het advies! Ook fijn om te weten dat mijn voeding de 5670 fijn zal vinden.

Ik begrijp uit je reactie mbt overclocken van de cpu dat de rekenkracht daar dus een bottle-neck gaat vormen zodra ik een grafische kaart installeer? Interessant.. Ook duidelijk wat je over koelen zegt.

Maar, is er nog een specifieke 5670 die je aan kunt raden? Asus, Sapphire, Club3D, MSI?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:00:
[...]

Bedankt! Deze pagina is voor mij dan wel interessant, en die toont voor de HD4870 al een framerate richting de "very good gameplay", met als conclusie "Value for money wise if you are in the market right now then you should hunt down a Radeon HD 5770, 5830 or GeForce GTX 460 768 / 1024MB.", maar die kosten beide bijna tweemaal mijn budget.
Daarom raad ik je die ook niet aan. ;)
De kaart die jij noemt heeft 512 MB en kost bij de eerste winkel die hem op voorraad heeft én waarbij ik 'm wil kopen 117 euro, terwijl de 1 GB-versie bij diezelfde winkel 120 euro kost... de overweging waard, ware het niet dat dat 20% boven budget is en dat de HD4870 dezelfde of betere specs heeft?
:N Specs van verschillende soorten gpu's vergelijken heeft geen nut, omdat de architectuur anders is. Bovendien verbruikt een 4870 nogal wat meer stroom.
Kies dan gewoon de volgende goedkoopste 5750: pricewatch: XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Edmin schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Daarom raad ik je die ook niet aan. ;)

[...]

:N Specs van verschillende soorten gpu's vergelijken heeft geen nut, omdat de architectuur anders is. Bovendien verbruikt een 4870 nogal wat meer stroom.
Kies dan gewoon de volgende goedkoopste 5750: pricewatch: XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E
Het was zeven jaar geleden zoveel simpeler, toen ik mijn laatste videokaart kocht ;( De topkaarten hadden zo'n beetje allemaal DDR-geheugen en acht pixelpipelines, dus het kwam neer op meer MHz is meer performance, maar ook meer euro's en meer stroomverbruik. :P

Maar ik weet nu wat meer, ik zal eens kijken waar ik mijn zuurverdiende centjes aan ga spenderen :) Bedankt!

Verwijderd

ik weet niet waar ik dit het beste kan zetten dus ik zet het hier maar

ik zit te twijfelen om of een 5870 te halen of 2 5850's
of een 5870 nu en over paar maandjes een tweede 5870
maar na de review van tweakers zit ik ook te twijfelen aan 2 460's of 2 470''s
wat is de beste keuze voor mij qua prijs en performance.

en werkt mijn moederbord wel met een nvidia kaart gigabyth 790XTA - UD4

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:58:
en werkt mijn moederbord wel met een nvidia kaart gigabyth 790XTA - UD4
Dan bekijk je de specs van je moederbord, en dan zie je dat 'ie een "AMD 790X" chipset heeft.

[google=nvidia sli on amd chipset?]
Nope. Crossfire only.
:)

Verwijderd

oke crossfire only hmm dan ga ik dus maar voor de 5870 en verkoop ik mijn 5850

http://xfxforce.com/en-gb/features/5870Eyefinity6.aspx#1 hoeveel meer nut heeft een 2gb 5870 dan een normale 5870 eigenlijk

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Je weet dat dat een Eyefinity 6 kaart is?

Verwijderd

Hallo,

Ik wil binnenkort een iMac kopen voor de studie en ik had de volgende op het oog:
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac de meeste linkse
Specs:
21,5"
3,06-GHz Intel Core i3
Resolutie van 1920 x 1080
4 GB (twee maal 2 GB)-geheugen
ATI Radeon HD 4670
met 256 MB

Deze specs zijn echt perfect, al heb ik 1 vraagje: is 256mb videogeheugen niet veel te weinig voor een scherm met zo'n resolutie? Ik game regelmatig, niet de nieuwste games maar onder andere World of Warcraft. Trekt deze videokaart dat op full hd?

Mvg,
Pamhen

Verwijderd

ja iemand wil een ongeopende voor 350 aan me verkopen dus ik dacht waarom niet ..?
werkt die niet alleen op 1 monitor of zo
het is gewoon deze versie

pricewatch: XFX HD5870 Eyefinity6 Edition

Verwijderd

Tuurlijk werkt deze op 1 monitor, en voor 350 eu is het zeker een goede deal. Het is alleen dat een 'normale' HD5870 meestal minder kost.

Verwijderd

o oke nee oke dan koop ik die gewoon en zet ik hem ooit op crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:12:
is 256mb videogeheugen niet veel te weinig voor een scherm met zo'n resolutie? Ik game regelmatig, niet de nieuwste games maar onder andere World of Warcraft. Trekt deze videokaart dat op full hd?
Full HD trekt 'ie gemakkelijk. Hoge settings niet maar op lagere settings zal het zeker vloeiend lopen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
bwerg schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:31:
[...]

Full HD trekt 'ie gemakkelijk. Hoge settings niet maar op lagere settings zal het zeker vloeiend lopen ja.
Ik denk inderdaad dat het wel moet gaan, maar toch zou ik proberen of je niet net eentje hoger kan nemen, scheelt toch wel veel qua GFX kaart, zeker voor Mac OS X. Mac OS maakt namelijk veel meer gebruik van je videokaart dan een windows PC, dus een betere GFX kaart ga je niet alleen in games merken maar ook in de performance van je computer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
:W
Ik wil binnenkort een iMac kopen voor de studie en ik had de volgende op het oog:
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac de meeste linkse
Specs:
21,5"
3,06-GHz Intel Core i3
Resolutie van 1920 x 1080
4 GB (twee maal 2 GB)-geheugen
ATI Radeon HD 4670
met 256 MB

Deze specs zijn echt perfect,
RLY? :|
Ach, zo lang je je realiseert dat je een behoorlijke premium betaalt voor een off-white computer met OSX... Nou kan ik me nog herinneren hoe hoog mijn inkomen was toen ik studeerde en ik zou zo'n ding dan ook alleen maar kopen als het echt noodzakelijk was. :)
al heb ik 1 vraagje: is 256mb videogeheugen niet veel te weinig voor een scherm met zo'n resolutie? Ik game regelmatig, niet de nieuwste games maar onder andere World of Warcraft. Trekt deze videokaart dat op full hd?
Nou is WoW niet de meest zware game, maar recente uitbreidingen en misschien toekomstige ook wel, hebben toch wat extra systeemeisen neergelegd. Op dit moment zal de game best lopen op lagere settings, maar wat gebeurt er als Blizzard de hik krijgt en WoW2 uitbrengt? Hoe groot schat je de kans in dat er toch nog een nieuwe game uitkomt die je wel graag wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Arsenius schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:52:
Ik heb een Gigabyte GTX 460 1024MB besteld, ik vraag me af of ik het potentieel uit deze kaart ga halen met mijn huidige systeemspecs.

Dual Core e6600 ( uit 2006 )
Asus P5Q-pro
8 Gb DDR 2 OCZ
Raid-0 met 2x WD 500GB.
LG 24 inch LCD FullHD
Als je de processor upgrade naar een quad-core, dan kan je de komende tijd weer even vooruit. De meeste nieuwe games worden multithreaded en maken dus optimaal gebruik van een quad-core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cronax schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:48:
Mac OS maakt namelijk veel meer gebruik van je videokaart dan een windows PC, dus een betere GFX kaart ga je niet alleen in games merken maar ook in de performance van je computer zelf.
Nou maak je me wel benieuwd... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

Als je de processor upgrade naar een quad-core, dan kan je de komende tijd weer even vooruit. De meeste nieuwe games worden multithreaded en maken dus optimaal gebruik van een quad-core
Ja dat is wel een goeie, misschien een Intel Core 2 Quad Q9550 of iets dergelijks. Het is altijd zo moeilijk als je upgrade.. Zeker nu als ik zou upgraden naar een 1156 of 1366 platform dan komt daar weer DDR3 geheugen bij en veel minder dan 8 GB geheugen wil ik ook niet. Voor een fatsoenlijke upgrade van een mobo, proc en geheugen ben je a 650 euro kwijt.

Ik ga denk eerst even kijken of zo een quad core het wel waard is tegenover een i7 platform ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

in RL prestatie ga je het niet zo gauw merken, kan je beter nu de proc upgraden en dan als intel met de nieuwe sockets komt eens kijken of het het upgraden waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetiswat
  • Laatst online: 18-08 22:02

Hetiswat

hetis.

Even een klein vraagje over een... heel oude videokaart. Volgens mij de Asus EN7300 GT Silent. Ik was hd's aan het verwisselen (system hd bleef er gewoon in, tweede hd kwam uit een ander systeem - stonden ook geen systemfiles op) en na de reboot gaf de monitor geen signaal meer aan. Met kaart uit het slot kreeg je wel gewoon beeld. Ding heeft heel lang in de kast gelegen. Zo'n 3 jaar geleden gekocht, 2 jaar niet gebruikt. Is die echt per definitie kapot of kan er ook wat anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
bwerg schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Nou maak je me wel benieuwd... O-)
Tis misschien stiekem offtopic maar de strekking is dat Mac OS je videokaart gebruikt om de vensters van applicaties te renderen, terwijl windows hier hoofdzakelijk je CPU mee belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar jaren van trouwe dienst en het verwarmen van mijn koude studentenkamer in de winter is mijn HD 2900 XT toch denk ik aan vervanging toe. Starcraft II is namelijk niet echt soepel te spelen. Ik vroeg mij af wat de beste optie hiervoor was (naast SC II ook wat games die nog uit moeten komen in de toekomst), wat systeemspec's:

E6750 @ 3.2 GHZ
2GB DDR2 PC-6400 (ga er ook 4 gb bijzetten)

Ik heb een resolutie van 1680x1050.

Nu heb ik op mijn mobo wel de bottleneck dat ik een PCI-e slot x16 1.0 heb, niet 2.0.

Een 4850 zal denk ik het maximale eruit halen denk ik? Of denkt iemand hier daar heel anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cronax schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Tis misschien stiekem offtopic maar de strekking is dat Mac OS je videokaart gebruikt om de vensters van applicaties te renderen, terwijl windows hier hoofdzakelijk je CPU mee belast.
Zoals windows aero ook over de videokaart doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:40:
Een 4850 zal denk ik het maximale eruit halen denk ik? Of denkt iemand hier daar heel anders over?
voor het geld, ~80 euro, denk ik wel. Je kan misschien kijken naar een 5670 maar die is minder sterk. Heb je wel een nieuwere kaart met DX11 en alles.

edit: 5670 moet je niet nemen denk ik bij nader inzien, te lage framerate: reviews: Starcraft II - Wings of Liberty

[ Voor 22% gewijzigd door epic_gram op 13-08-2010 12:05 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic