Verwijderd

EmielW. schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:07:
[...]

Ja maar hij heeft wel een punt als hij zegt dat de 6950 en 6970 kwa prestaties erg dicht bij elkaar liggen. Hoewel ik dat als leek sowieso erg moeilijk te beoordelen vind, het verschil tussen die kaarten gemiddeld 10 FPS volgens mij

http://www.tomshardware.c...er-crossfire,2995-10.html

Hoe veel verschil is 10 FPS? Als het om graden Celsius zou gaan weet ik wat ik kan verwachten als het morgen 10 graden warmer wordt.
Er zijn zat mensen die 100 euro extra uit willen geven voor 10fps. Als het budget het toe laat en de
koper wil ruwe prestatisvoor zijn geld dan is de hd6970 helemaal geen slechte keuze.
Het gaat er om wat de koper wil niet wat de mensen hier willen aanbevelen aan die persoon.
Verder zal iedere videokaart van deze tijd goed omgaan met de warmte wat de kaart produceerd.
ALs het morgen in eens 30 graden word zullen alle kaarten iets warmer worden.En de kaarten vannu kunnen
dat allemaalwel aan. Maar alsje airflow van de kast niet goed is dan ligt e tprobleem bij jezelf en niet bij de videokaart.

• EmielW.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:28:
[...]

Er zijn zat mensen die 100 euro extra uit willen geven voor 10fps. Als het budget het toe laat en de
koper wil ruwe prestatisvoor zijn geld dan is de hd6970 helemaal geen slechte keuze.
Het gaat er om wat de koper wil niet wat de mensen hier willen aanbevelen aan die persoon.
Verder zal iedere videokaart van deze tijd goed omgaan met de warmte wat de kaart produceerd.
ALs het morgen in eens 30 graden word zullen alle kaarten iets warmer worden.En de kaarten vannu kunnen
dat allemaalwel aan. Maar alsje airflow van de kast niet goed is dan ligt e tprobleem bij jezelf en niet bij de videokaart.
Kijk ik heb er best die 80 euro voor over (of in geval van CFx 160) als ik daardoor 10 fps meer krijg. Maar mijn vraag was hoeveel maakt die 10 fps uit. Als dit maar heel weinig is waarom zou je dan 80 of 160 euro meer betalen.

Om nog maar eens een vergelijking te trekken als je 1 ton voor een BMW 520i moet betalen en die gaat 200kmh of je kan ook een 525i kopen voor 1,5 ton en die gaat 210 is dat die 50.000 waard.

Vertaald in mijn geval als ik met 2x 6950 euro BF3 helemaal kan maxen op 1920x1080 en evt later in de toekomst ook als ik op meerdere schermen ga spelen, dan hoef ik nu geen 160 euro extra uit te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door EmielW. op 08-09-2011 10:52 ]

Verwijderd

Tjah daar zijn verschillende redenen voor en verschillende mensen hebben nog meer verschillende redenen.
Het kan gaan om dat een game net wel vloeiend loopt, het kan gaan om extra benchmark punten, het kan gaan om ik heb de dikste kaart, het kan gaan om iets langer met de pc te doen en er zijn vast nog wel meer redenen.
Het kan zelf gaan hoe kom ik het makelijkste van mijn geld af want heb er genoeg van. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 10:51 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:50:
Tjah daar zijn verschillende redenen voor en verschillende mensen hebben nog meer verschillende redenen.
Het kan gaan om dat een game net wel vloeiend loopt, het kan gaan om extra benchmark punten, het kan gaan om ik heb de dikste kaart, het kan gaan om iets langer met de pc te doen en er zijn vast nog wel meer redenen.
Het kan zelf gaan hoe kom ik het makelijkste van mijn geld af want heb er genoeg van. >:)
maar als je gtx580 koopt en later sli doet mis je de fps voor x tijd

mja zoveel geld heeft naruurlijk ieereen zoals jij voor gpu

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Iedereen raad wel de 6870 cf, 6950 aan, maar ik heb bijvoorbeeld een GTX 570 Twin Frozr 3 gekocht en die kan ik dus op 0,962V naar 820mhz en op 1,062V naar 930mhz overclocken, dit is ver over een stock 580 heen
en ik heb er 295 euro voor betaald.

Dan is het toch geen slecht idee om een single GPU te nemen die max 61 graden wordt op +0,1V in 12 uur Heaven Benchmark en 2 uur Crysis 2 alles max.

Er zijn gewoon wat nadelen aan een SLI/CF opstelling en als je met een overclock voor ongeveer dezelfde prijs dezelfde prestaties haalt maar dan met een single card is dat uiteindelijk toch voordeliger?( nog upgrade mogelijkheden, geen driver issues, minder energie verbruik)

Verwijderd

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:10:
[...]

maar als je gtx580 koopt en later sli doet mis je de fps voor x tijd

mja zoveel geld heeft naruurlijk ieereen zoals jij voor gpu
Mis je de FPS ?
Ik snap deze zin niet.

Edit

Ik snap hem al maar goed, die keuze maak je dan dat je tijdelijk minder fps hebt.
Ik neem aan dat dat geen probleem zal zijn ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 13:34 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:33:
Ik snap hem al maar goed, die keuze maak je dan dat je tijdelijk minder fps hebt.
Ik neem aan dat dat geen probleem zal zijn ?
Tijdelijk minder fps en nu en in de toekomst een mindere prijs/prestatie en prestatie, wat zou het voordeel eigenlijk zijn?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Een game soepel draaien waar het uiteindelijk om zal gaan bij de gamer.
(als er nog zware games uit komen en de gamer zware games heeft)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 13:43 ]

Je loopt altijd achter, ongeacht welke kaart, want software loopt altijd voor op hardware.

Dus nu een mindere kaart nemen met de doelstelling over een jaar een betere, klopt dus ook niet want over een jaar heb je ook weer nieuwe software en is die nieuwe kaart weer traag daarvoor en zo gaat het maar door.

Je loopt met hardware gewoon altijd achter de feiten aan op software.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:54:
Je loopt altijd achter, ongeacht welke kaart, want software loopt altijd voor op hardware.

Dus nu een mindere kaart nemen met de doelstelling over een jaar een betere, klopt dus ook niet want over een jaar heb je ook weer nieuwe software en is die nieuwe kaart weer traag daarvoor en zo gaat het maar door.

Je loopt met hardware gewoon altijd achter de feiten aan op software.
Klopt en daarom is cf of sli een mooie uitkomst. Dit is dus een van de redenen waarom ik direct voor sli of cf ga of wat later. :)

Ik ben zelf gelijk voor sli gegaan omdat er een paar games niet optimaal kan draaien met één kaart en nu kan ik dus al bijna een jaar alles op zijn max draaien. En hopelijk volgend jaar ook nog.
Nadeel is dat het veel geld kost maar mijn eisen zijn gewoon hoog. Ik koop al jaren 2 high end kaarten
in een keer dus ben er gewend aan geraakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 14:05 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:00:
[...]

Klopt en daarom is cf of sli een mooie uitkomst. Dit is dus een van de redenen waarom ik direct voor sli of cf ga of wat later. :)
Naja, je moet wel. Games zijn gewoon te zwaar voor 1 kaart als je alles op MAX wilt en minimaal 100fps.

Een moderne shooter met 40fps spelen is gewoon gaar.

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Wat voor systeem heb je nu?
Asrock880GMH/AMD Athlon II X4 640/4GBDDR3 met een Club 3D HD5770.
(Komt binnenkort upgrade naar ASUS Sabertooth/AMD Bulldozer, het wachten is op AMD :))

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
(vooralsnog) 1920x1080

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Battlefield 3

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
+/- EUR 300.

De HD6970 van Club3D lijkt me wel wat.
Heb min of meer ook voor deze kaart gekozen omdat ik in de toekomst waarschijnlijk een 27" 2560x1140 Monitor aan ga schaffen. Is dat te doen met deze kaart, of moet ik dan gaan denken aan een dikkere kaart/crossfire ?

Verwijderd

Ligt er aan wat jou'n eisen zijn. Moeten de games alles voluit kunnen draaien zonder onder de 50-60 fps te komen tijdens de laagste frame drops?

Zo niet dan volstaat een enkele hd 6970 of gtx570

Gtx570 is iets sneller voor hoge resoluties
http://www.hwcompare.com/...tx-570-vs-radeon-hd-6970/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:17 ]

• KangaroeHenkie
Ik weet dat de GTX570 wat sneller is. Alleen het idee met een Nvidia kaart te zitten straks, spreekt me niet zo aan. Beetje AMD fanboy wellicht. :+

Ik heb even wat rond zitten kijken voor 27" Monitors, en ben tot de conclusie gekomen dat je flink wat neer moet tellen voor een goede (game) monitor op dat formaat. Volgens mij kan ik beter max. 24" Pakken.

Ik denk dat de HD6970 dan zeer geschikt is. Moet alleen nog even uitzoeken welke versie ik het beste aan kan schaffen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17

Thomg

Aww yiss

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:26:
Ik weet dat de GTX570 wat sneller is. Alleen het idee met een Nvidia kaart te zitten straks, spreekt me niet zo aan. Beetje AMD fanboy wellicht. :+

Ik heb even wat rond zitten kijken voor 27" Monitors, en ben tot de conclusie gekomen dat je flink wat neer moet tellen voor een goede (game) monitor op dat formaat. Volgens mij kan ik beter max. 24" Pakken.

Ik denk dat de HD6970 dan zeer geschikt is. Moet alleen nog even uitzoeken welke versie ik het beste aan kan schaffen.
Ik zeg, pak een 6950 Wanneer je switcht naar 2560*1140 pak je er nog 1 als je niet tevreden bent met de prestaties. Of meteen 2x 6870.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 16:31 ]

Verwijderd

http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=292

En nog een keer.
Maar wat zijn de eisen verder wat ik net al vroeg?

Edit
Als je liever AMD hebt zit je ook wel gewoon goed met een hd6970 want veel verschil is het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:34 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:52
Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:28:
[...]

Ik zeg, pak een 6950 Wanneer je switcht naar 2560*1140 pak je er nog 1 als je niet tevreden bent met de prestaties. Of meteen 2x 6870.
Of juist niet aangezien de 2GB van een 6950/6970 misschien nog wel handig kan zijn op zo'n hoge resolutie. ;)

Edit: flauw hoor, je bericht editen terwijl ik quote :+

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 08-09-2011 16:35 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Redblader schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:33:
[...]

Of juist niet aangezien de 2GB van een 6950/6970 misschien nog wel handig kan zijn op zo'n hoge resolutie. ;)

Edit: flauw hoor, je bericht editen terwijl ik quote :+
Jij post om 33, ik edit om 31 O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 16:49 ]

• Ferdi_TDI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-10 06:32

Ik kan je de hazro hz27wc van harte aanbevelen! Als je toch 24inch wil, heb ik nog 2 te koop waarvan 1 nieuw en 1 nog geen 2 maand oud. Als je interesse hebt stuur me maar een berichtje.

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:10:
Gtx570 is iets sneller voor hoge resoluties
Hoe zwaarder de instellingen (hogere resolutie o.a.) hoe beter de gemiddelde AMD kaart het doet tegenover een nVidia. Is bij de GTX570 vs HD6970 ook zo.

AMD Nieuwsdiscussie

[...]
Leg eens uit wat je precies verstaat onder 'ruwe' prestaties.
Maar dan moet je de koper geen slechte informatie geven...
570 kan ik misschien nog inkomen (al zal die altijd minder presteren dan een 6870CF), maar een 580/6970 is gewoonweg dom met de huidige prijzen.
Bij jou heb ik het idee dat iedereen maar aan de snelste single-gpu-kaart moet (580/6970), laten die nou net de worst buy kaarten zijn.
Mocht je het nog niet doorhebben, dit is een best buy topic.

Propaganda voor de 580 kun je misschien beter in het 5xx ervaringen topic posten.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 08-09-2011 17:56 ]

• KangaroeHenkie
de snelste single-gpu-kaart (580/6970), laten die nou net de worst buy kaarten zijn.
Ik volg deze discussie met grote interesse :)

En suggesties voor evt. andere kaarten zijn zeker welkom! Ik ben gewoon op zoek naar een nieuwe kaart uit het (semi) top-segment, waar ik goed mee kan gamen. Resolutie : 1920x1080. Voorkeur is dus AMD.

Ik zelf uiteraard wat research gedaan, en daar kwam de 6970 uit. Als ik zeker was van die zaak, had ik het hier niet eens gevraagd, maar de kaart gelijk aangeschaft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KangaroeHenkie op 08-09-2011 18:11 ]

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:07:
[...]

Ik volg deze discussie met grote interesse :)

En suggesties voor evt. andere kaarten zijn zeker welkom! Ik ben gewoon op zoek naar een nieuwe kaart waar ik goed mee kan gamen, op 1920x1080. Voorkeur is dus AMD.

Ik zelf uiteraard wat research gedaan, en daar kwam de 6970 uit. Als ik zeker was van die zaak, had ik het hier niet eens gevraagd, maar de kaart gelijk aangeschaft ;)
CFX 6870? een 6950 meer dan genoeg

• KangaroeHenkie
yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:08:
[...]

CFX 6870? een 6950 meer dan genoeg
De 6870 is wat aan de magere kant, zeker als je ziet hoe 'ie presteert in benchmarks t.o.v. de 6950. De prijs is wel erg vriendelijk.

De 6950 heb ik ook naar gekeken. Alleen vraag ik me af of ik met het oog op de toekomst wel de beste keuze is, met de mogelijkheid op 2560x1440. Ook is de kaart waarschijnlijk een stuk sneller "outdated" dan de 6970, en zal ik alsnog moeten gaan denken aan Crossfire of een nieuwe kaart.

Lastig :+

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:55:
[...]

Leg eens uit wat je precies verstaat onder 'ruwe' prestaties.

[...]

Maar dan moet je de koper geen slechte informatie geven...
570 kan ik misschien nog inkomen (al zal die altijd minder presteren dan een 6870CF), maar een 580/6970 is gewoonweg dom met de huidige prijzen.
Bij jou heb ik het idee dat iedereen maar aan de snelste single-gpu-kaart moet (580/6970), laten die nou net de worst buy kaarten zijn.
Mocht je het nog niet doorhebben, dit is een best buy topic.

Propaganda voor de 580 kun je misschien beter in het 5xx ervaringen topic posten.
Beetje dubbel niet, de gtx570 kun je nog in komen maar de 6970 niet?
Ze zijn gelijk gesprijst en presteren vrijwel gelijk.
Ik geef de koper nooit slechte info waar haal je die onzin vandaan eingelijk? Verder adviseer ik de hd6970
of gtx570 aan deze man die de vraag stelde.
Wil jij je de volgende keer want inhouden qua op de persoon in gaan want dat is niet gewenst.
Verder is dit niet een topic waar het om gaat best buy for your money want er zijn zat mensen die ook gewoon alleen voor ruwe prestaties willen gaan vanwege dat alles op zijn hoogst moet worden gespeeld door de koper, en het staat niet in de startpost of dit wel of niet kan mag.
-The_Mask- schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:54:
[...]

Hoe zwaarder de instellingen (hogere resolutie o.a.) hoe beter de gemiddelde AMD kaart het doet tegenover een nVidia. Is bij de GTX570 vs HD6970 ook zo.
Klopt maar nvidia blijft dan nog voor met de gtx570 alleen net ff wat minder.
Een poosje trug was dit nog erger maar nviia heeft zijn drivers nu beter op orde.
Dat zie je ook in de benchmarks die ik net poste.

Hoe raporteer je eingelijk bij een mod hier?
KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:20:
[...]

De 6870 is wat aan de magere kant, zeker als je ziet hoe 'ie presteert in benchmarks t.o.v. de 6950. De prijs is wel erg vriendelijk.

De 6950 heb ik ook naar gekeken. Alleen vraag ik me af of ik met het oog op de toekomst wel de beste keuze is, met de mogelijkheid op 2560x1440. Ook is de kaart waarschijnlijk een stuk sneller "outdated" dan de 6970, en zal ik alsnog moeten gaan denken aan Crossfire of een nieuwe kaart.

Gezien wat jij wil is de gtx570 of hd6970 de beste keuze. En dan nog zal je zo op den duur in sli of cf moeten zetten voor die hoge resoluties. Teminste als je eis ook os de bol op zijn zwaarste instellingen te willen draaien.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:37 ]

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:20:
[...]

CFX 6870 betekent 2x 6870, dan zit je alsnog rond de 6970 prijs maar heb je veel betere prestaties (ook in de toekomst op 2560x1440).

1x 6950 zal nu nog voldoende zijn, als je je nieuwe monitor koopt kun je eventueel er nog 1 bij zetten.
6950 is wel iets langzamer dan 6970, maar kost ook een berg minder.

Verwijderd

Mensen de specs op de FP al gezien van de nieuwe ati serie? :9~ :9~ :9~ :9~

• KangaroeHenkie
CFX 6870 betekent 2x 6870, dan zit je alsnog rond de 6970 prijs maar heb je veel betere prestaties (ook in de toekomst op 2560x1440).
Haha, ik zat al ffe te kijken van WUT. :P
Ik houd de 6950 en de 6970 op de lijst als grootste kanshebbers. Als er nog mensen zijn met tips, hoor ik dat uiteraard graag.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:29:
8Ghz ram man man man :+ nvidia got no chancee?
KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:31:
[...]

Ik houd de 6950 en de 6970 op de lijst als grootste kanshebbers. Als er nog mensen zijn met tips, hoor ik dat uiteraard graag.
WUT? http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=292

Verwijderd

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:33:
[...]

8Ghz ram man man man :+ nvidia got no chancee?
Sja 2 process nodes zijn niet gering. /me gaat maar ff goed sparen...
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:25:
[...]
Beetjedubbel niet de gtx570 kun je nog in komen maar de 6970 niet?
Ze zijn gelijk gesprijst en presteren vrijwel gelijk.
Ik geef de koper nooit slechte info waar haal je die onzin vandaan eingelijk?
Voordat informatique ging stunten met de club 3d 6970 was de 570 wel degelijk een stuk goedkoper (en afhankelijk van het spel en de settings vaak wat sneller).
Die club 3d is eigenlijk niet eens zo'n slechte koop, maar vorige keer was ie ook maar heel kort in de aanbieding, wees er dus snel bij als je hem wilt. pricewatch: Club3D CGAX-69748F

Beiden blijven alsnog te duur voor wat je ervoor terug krijgt, maar het is niet zo erg als bij de 580.

Ik haal die 'onzin' uit al je voorgaande posts (al enkele weken) waarin je herhaaldelijk een 580 (of andere te dure opties) blijft aanbevelen.
Het is misschien leuk om mee te pronken, maar het is niet de best buy.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:29:
Jeps helaas is dat nog maar een gerucht die niet is bewestigd. Ik zou me er dus niet te veel op vastpinnen.
Over dat geheugen was trouwens ook bedoel meer voor de profesionele markt, ze willen een soort van cuda gedoe hebben ofzo? Helaas zal dit met gamen niet veel toevoegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:40:
[...]

Jeps helaas is dat nog maar een gerucht die niet is bewestigd. Ik zou me er dus niet te veel op vastpinnen.
Over dat geheugen was trouwens ook bedoel meer voor de profesionele markt, ze willen een soort van cuda gedoe hebben ofzo? Helaas zal dit met gamen niet veel toevoegen.
Ligt in de lijn van de verwachting. 2 process nodes is een hele grote stap, dus zeer veel ruimte voor verbeteringen, reken maar op dat die de vorige serie uit het water blaast.

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:36:
[...]

Ik haal die 'onzin' uit al je voorgaande posts (al enkele weken) waarin je herhaaldelijk een 580 (of andere te dure opties) blijft aanbevelen.
Het is misschien leuk om mee te pronken, maar het is niet de best buy.
En voor sommige mensen hoeft het ook niet best buy fot your mony te zijn.
Er was trouwens ook niemand waar voor ik die gtx580 aan zou bevelen,
Het ging er meer om als iemand geld genoeg heeft en mischien sli of cf zou willen hebben dat voor diegene
de gtx580 helemaal geen slechte keuze is, gezien het bij diegene alleen om de max prestaties gaat dan en dan kun je gerust een gtx580 als keuze mee nemen. Sterker nog je laat mensen anders goede producten achterwege, als je het niet mee neemt.

Ik zelf ben ook imand die voor de prestaties gaat al zal mij dat 1200 euro moeten kosten.
Ik kan er wel beter mee uit de voeten dan andere setups, maar mijn eisen zijn altijd ook heel hoog.
Verder wil ik wat meer weten van de koper en zeg daarom niet gelijk dat een hd5950 de beste keuze is.
Het kan namelijk maar zo zijn wat ik al eerder poste dat het om de prestaties gaat en niet om de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:52 ]

Verwijderd

Dit hoord hier niet in dit topic, en zij ook nog maar speculaties. En dat uitloking tot flamen hoeft ook niet. ;)
Kan ik hier geen mod ofzo worden ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:55 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:49:
[...]

Dit hoord hier niet in dit topic, en s ook nog maar speculaties. En dat uitloking tot flamen hoeft ook niet. ;)
Hou het leuk jongens!
Ik denk dat het advies van een 6950 en een 2e 6950 bij ontevree over prestaties een mooie tussenweg is. :*)

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:31:
[...]

Wat wil jij nu eingelijk precies, gezien je verder weining zegt over de prestaties die nodig moet zijn.
Met welke instelingen wil jij kunnen gamen bvb hoogst haalbare met famedrops tot max 50 fps
of mag het ook een wat minder sterke kaart(en) zijn?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:58:
[...]

Wat wil jij nu eingelijk precies, gezien je verder weining zegt over de prestaties die nodig moet zijn.
Met welke instelingen wil jij kunnen gamen bvb hoogst haalbare met famedrops tot max 50 fps
of mag het ook een wat minder sterke kaart(en) zijn?
Hij had het over Battlefield 3 op 2560x1440 ( wss typo die 1140 ) met alles op max. Momenteel heeft hij een 1920x1080
2073600pi > 3686400pi
1 6950......> 2 6950's
2x zoveel pixels, 2x zoveel power ( net niet het dubbele, maar Crossfire Scaling is ook nooit 100% ).

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 19:04 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:49:
[...]

Dit hoord hier niet in dit topic, en zij ook nog maar speculaties. En dat uitloking tot flamen hoeft ook niet. ;)
:+

Anyhow ik zou voor die resolutie op 6950 gaan anders op 6870

• Thomg

Thomg

Aww yiss

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:05:
[...]

:+

Anyhow ik zou voor die resolutie op 6950 gaan anders op 6870
Sluit ik me bij aan, pak het slim aan en neem een 6950 2 GB, unlock hem naar 6970 en gooi er een dikke Accelero erop, ben je ook van de hitte/geluidsproblemen af bij CF.

Verwijderd

Mwah gezien de benchmarks die er al zijn en als het alleen om bfbc3 gaat en dan ook nog eens die resolutie.
Tjah dan zal de ts toch wel moeten gaan kijken voor een gtx570 want deze presteerd beter in bf3 momenteel
een stuk beter dan de hd6970. Alleen zal de ts dan niet alles op zijn hoogst kunnen spelen en boven de 50 fps blijven tijdens de fps drops.

Beter is om te wachten op de uiteindelijke bf3 en mischien wel de nieuwe amd 7000 reeks, teminste dat zou ik doen. Maar wat wil de koper?
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:08:
Mwah gezien de benchmarks die er al zijn en als het alleen om bfbc3 gaat en dan ook nog eens die resolutie.
Tjah dan zal de ts toch wel moeten gaan kijken voor een gtx570 want deze presteerd beter in bf3 momenteel
een stuk beter dan de hd6970. Alleen zal de ts dan niet alles op zijn hoogst kunnen spelen en boven de 50 fps blijven tijdens de fps drops.

Beter is om te wachten op de uiteindelijke bf3 en mischien wel de nieuwe amd 7000 reeks, teminste dat zou ik doen. Maar wat wil de koper?
maar een CFX 6870 is sneller dan een GTX570 8)7

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:08:

Uhm, de 7000 reeks word pas verwacht over 2/5 jaar ( high end gedeelte ).

Verwijderd

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:08:
[...]

maar een CFX 6870 is sneller dan een GTX570 8)7
Als de koper voor cf of sli wil gaan en later niet meer up wil graden kan dit een optie zijn.
Mar deze optie is wel te zwak voor bf3 op 2500+ resoluties. En dan doel ik op 50+ fps en hoogste instellingen.
Als de koper nog later wil ugraden is de gtx570 nu een betere optie gezien de drivers van nvidia tegenwoordig ook op hoge resoluties de boel wat beter laat draaien dan een poosje trug.

Ik wacht wel ff af wat de koper nu eingelik wil want dat is nog niet helemaal duidelijk.
Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:09:
[...]

Uhm, de 7000 reeks word pas verwacht over 2/5 jaar ( high end gedeelte ).
Dat is wel wat laat, ze zouden dit jaar nog komen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:17 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:10:
[...]

Als de koper voor cf of sli wil gaan en later niet meer up wil graden kan dit een optie zijn.
Mar deze optie is wel te zwak voor bf3 o p2500+ resoluties. En dan doel ik op 50+ fps en hoogste instellingen.
Als de koper nog later wil ugraden is de gtx570 nu een betere optie gezien de drivers van nvidia tegenwoordig ook op hoge resoluties de boel wat beter laat draaien dan een poosje trug.
maar dan is HD 6950 en later nog 1 nog altijd beter dan SLI GTX570 vooral op hoge resolutie en meerdere schermen

Verwijderd

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:13:
[...]

maar dan is HD 6950 en later nog 1 nog altijd beter dan SLI GTX570 vooral op hoge resolutie en meerdere schermen
Nope dat is niet waar
de GTX570 blijft dan zelf nog de hd6970 voor in veel gevallen.
Daar heb ik net nog reviews van gepost met recente drivers ;)

Waarom is iedereen hier zo slecht op de hoogte van hoe het staat met de vga kaarten tegenwoordig.
Ik vind dit niet kunnen in een aankoop topic tegenover de mensen die wat willen kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:17 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:15:
[...]

Nope dat is niet waar
de GTX570 blijft dan zelf nog de hd6970 voor in veel gevallen.
Daar heb ik net nog reviews van gepost met recente drivers ;)

Waarom is iedereen hier zo slecht op de hoogte van hoe het staat met de vga kaarten tegenwoordig.
Ik vind dit niet kunnen in een aankoop topic tegenover de mensen die wat willen kopen.
http://nl.hardware.info/r...restaties-metro-2033-dx11

Zie ik daar nu de CFX6970 een GTX590 voorbij gaan? :O
Hoe je het draait of keert de 6950 in CFX is meer bang for bucks dan SLI GTX570

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:43:
[...]
En voor sommige mensen hoeft het ook niet best buy fot your mony te zijn.
Er was trouwens ook niemand waar voor ik die gtx580 aan zou bevelen,
Het ging er meer om als iemand geld genoeg heeft en mischien sli of cf zou willen hebben dat voor diegene
de gtx580 helemaal geen slechte keuze is, gezien het bij diegene allen om de max prestaties gaat dan en dan kun je gerust e gtx580 alskeuze mee nemen. Sterker nog je laat mesnen anders goede producten achterwege.
Ik heb je toen ook gezegd dat je dan beter 6990+6950/70 kunt nemen.

Geld genoeg, hoor je wel wat je zegt? Geef het uit aan wat anders...
Waarom zou je überhaupt meer uitgeven voor 'hetzelfde'?
Een 580 is ALTIJD te duur. De 6970 en 570 eigenlijk ook, maar in mindere mate.

De enige keer wanneer je voor de 580 kunt gaan is als je er 4 koopt, dan is er simpelweg niks snellers.
1x 580 < 2x 6870, 2x 6950, 2x 560
2x 580 < 3x 6950, 6990+6950/70
3x 580 < 2x 6990
4x 580 > alles, al denk ik dat 2x 6990 wel in de buurt komt.

Eenzelfde lijstje kun je maken voor 570/6970, er is altijd wel een optie die goedkoper én sneller is (of in ieder geval rond dezelfde prijs en een veel betere koop), welke deze 2 kaarten simpelweg overbodig maken (of je moet maar 1 pcie slot hebben).

• Thomg

Thomg

Aww yiss

580 > 480 = 570 = 6970 > 6950 2 GB = 560Ti = 6950 > 560 ..etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 19:31 ]

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:23:

Eenzelfde lijstje kun je maken voor 570/6970, er is altijd wel een optie die goedkoper én sneller is (of in ieder geval rond dezelfde prijs en een veel betere koop), welke deze 2 kaarten simpelweg overbodig maken (of je moet maar 1 pcie slot hebben).
Dan kun je nog uitwijken naar een 6870x2 als er maar 1 PCI slot is

• Thomg

Thomg

Aww yiss

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:26:
[...]

Als je maar 1 slot hebt, heb je het verkeerde moederbord 8)7

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:23:
[...]

Ik heb je toen ook gezegd dat je dan beter 6990+6950/70 kunt nemen.

Geld genoeg, hoor je wel wat je zegt? Geef het uit aan wat anders...
Waarom zou je überhaupt meer uitgeven voor 'hetzelfde'?
Een 580 is ALTIJD te duur. De 6970 en 570 eigenlijk ook, maar in mindere mate.

De enige keer wanneer je voor de 580 kunt gaan is als je er 4 koopt, dan is er simpelweg niks snellers.
1x 580 < 2x 6870, 2x 6950, 2x 560
2x 580 < 3x 6950, 6990+6950/70
3x 580 < 2x 6990

4 gpu's schalen niet goed in de meeste games 3 gpu's wat beter en 2 gpu's schalen het beste.
Alsje wat kooptis 3 gpu's wel de max wil je veel gamen.
Verder zal ik nooit meer uitgeven oor het zelfde. Halo zeg ik ben niet achterlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:30 ]

Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:27:
[...]

Als je maar 1 slot hebt, heb je het verkeerde moederbord 8)7
Denk aan een mATX/ mITX of een budget bord met een x16 en x4 lane

Verwijderd

Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:24:
580 > 480 = 570 > 6970 > 6950 2 GB > 560Ti > 6950 > 560 ..etc..
Wel heel nvidia positief. Ik zou het eerder gewoon op gelijkend houden omdat ze per game verschillen welke sneller is.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zie dat ik een paar keer het verkeerde teken heb gepakt.
Zo, aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 19:34 ]

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:26:
[...]
Die wilde ik noemen als optie inderdaad, maar die is ook al wat aan de dure kant.
Het verschil tussen moederborden is minder dan 2x 6870 vs 6870x2.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:27:
[...]
4 gpu's schalen niet goed in de meeste games 3 gpu's wat beter en 2 gpu's schalen het beste.
Alsje wat kooptis 3 gpu's wel de max wil je veel gamen.
Haal je nu zelf het laatste argument vóór de 580 weg?
Gelukkig, dan kunnen we het er over eens zijn dat we de 580 niet meer als best buy aanraden.

Kunnen we je voor de 570/6970 ook nog overtuigen?
Wat voor bewijs wil je zien? Welk toekomstperspectief kunnen we nog schetsen?

Verwijderd

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:22:
[...]

http://nl.hardware.info/r...restaties-metro-2033-dx11

Zie ik daar nu de CFX6970 een GTX590 voorbij gaan? :O
Hoe je het draait of keert de 6950 in CFX is meer bang for bucks dan SLI GTX570
Jah maar jij blijft bij de prijs prestatie gedoe en ik heb het over enkel prestaties.
Dan is de gtx570 de betere keuze zie mijn voorige benchmarks met recente drivers.
Man hou toch eens op met dan fanboy gedoe

• Thomg

Thomg

Aww yiss

yzx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:28:
[...]

Denk aan een mATX/ mITX of een budget bord met een x16 en x4 lane
Bij een mATX of mITX bord is het niet de bedoeling dat je daar gaat CFxen/SLI'en. Daar is ATX voor toch?

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:31:
[...]

Die wilde ik noemen als optie inderdaad, maar die is ook al wat aan de dure kant.
Het verschil tussen moederborden is minder dan 2x 6870 vs 6870x2.

[...]

Haal je nu zelf het laatste argument vóór de 580 weg?
Gelukkig, dan kunnen we het er over eens zijn dat we de 580 niet meer als best buy aanraden.

Kunnen we je voor de 570/6970 ook nog overtuigen?
Wat voor bewijs wil je zien? Welk toekomstperspectief kunnen we nog schetsen?
De gtx580 was in de tijd waneer die uit kwam voor mij de beste keuze voor sli want de hd69xx series waren toen nog niet uit. Ik gebruite het ook meer als voorbeeld beveel het niet iemand aan.
En nee je kunt mij niet overtuigen dat de gtx 570 de slechtere keuze is want benchmarks bewijzen het tegendeel Zelfde prijs ongeveer en mee prestaties
Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:24:
580 > 480 = 570 = 6970 > 6950 2 GB > 6950 > 560Ti > HD6870 = 560 ..etc..
Zo klopt die, een HD6950 wint het namelijk net van een GTX 560 Ti.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:36:
[...]

Zo klopt die, een HD6950 wint het namelijk net van een GTX 560 Ti.
jeps
I rest my case want het heeft geen zin
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:32:
[...]
Jah maar jij blijft bij de prijs prestatie gedoe en ik heb het over enkel prestaties.
Dan is de gtx570 de betere keuze zie mijn voorige benchmarks met recente drivers.
Man hou toch eens op met dan fanboy gedoe
Oke, puur naar prestaties gekeken.
6870cf > 570
6850cf > 570
460sli > 570

Of bedoel je wat anders?
Ik snap je 'ruwe performance' posts nog steeds niet (heb je al 2x gevraagd dit uit te leggen), wat bedoel je er precies mee?

Ja, de 570 is sneller dan een 6950. Echter de 570 is langzamer dan 6850cf en 6870cf...

Verwijderd

Met ruwe peformance bedoel ik meer naar de prestaties kijken.
En jah klopt die cf opstellingen zijn sneller.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:41 ]

Dat doen we al 335 pagina's (en daarvoor ook), deze prestaties zetten we dan uit tegen de prijs.
Als je moet kiezen tussen 2 opties met dezelfde prestaties neem je toch de goedkoopste?
Of als je moet kiezen tussen 2 opties voor hetzelfde geld, dan neem je toch de snelste?
Of neem je liever de duurste/langzaamste optie?

Verwijderd

Laten we maar ontopic blijven want je haald er dingen bij waar ik het helemaal niet over had.
In mijn tijd heb ik het beste gekocht voor mijn geld en dat waren toen 2 gtx580's, momenteel zijn er wee rsnellere opties maar dat hou je altijd ook met amd kaarten, waar ik redelijk wat van heb versleten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:45 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:35:
[...]
En nee je kunt mij niet overtuigen dat de gtx 570 de slechtere keuze is want benchmarks bewijzen het tegendeel Zelfde prijs ongeveer en mee prestaties
Okee, de 580 zullen we het niet meer over hebben.

Maar dit kun je toch niet negeren?
http://www.anandtech.com/bench/Product/302?vs=306
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=306
6850cf is iets goedkoper, 6870cf is iets duurder/gelijk.

Of ik moet jouw definitie van 'ruwe performance' nog niet snappen..

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 08-09-2011 19:47 ]

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:45:
[...]

Okee, de 580 zullen we het niet meer over hebben.

Maar dit kun je toch niet negeren?
http://www.anandtech.com/bench/Product/302?vs=306
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=306
6850cf is iets goedkoper, 6870cf is iets duurder/gelijk.

Of ik moet jouw definitie van 'ruwe performance' nog niet snappen..
Klopt maar voor wie is deze keuze eingelijk?
ahaier hebben we het niet over gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 19:50 ]

• KangaroeHenkie
@Jan de G
Ik wil dus zoals gezegd BF3 spelen. Maxed out zal wss nog niet eens super lukken met een 6970, gezien de Benchmarks die gedraaid zijn. (in de Alpha, weliswaar)

Het lastige is dat ik daar dus niet heel veel over kan zeggen, aangezien de systeemeisen nog niet helemaal helder zijn. Ik wil niet beneden de 50FPS komen op 1920x1080, kortgezegd.

Als ik de reacties zo zie, is een 6950 een goede keuze. Mocht ik naar 2560x1440 gaan in de toekomst (Was inderdaad een typfout in 1 van m'n vorige posts) Of niet tevreden zijn, kan ik er evt. altijd nog overgaan op Crossfire.

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:49:
@Jan de G
Ik wil dus zoals gezegd BF3 spelen. Maxed out zal wss nog niet eens super lukken met een 6970, gezien de Benchmarks die gedraaid zijn. (in de Alpha, weliswaar)
Het lastige is dat ik daar dus niet heel veel over kan zeggen, aangezien de systeemeisen nog niet helemaal helder zijn. Ik wil niet beneden de 50FPS komen op 1920x1080, kortgezegd.

Als ik de reacties zo zie, is een 6950 een goede keuze. Mocht ik naar 2560x1440 gaan in de toekomst (Was inderdaad een typfout in 1 van m'n vorige posts) Of niet tevreden zijn, kan ik er evt. altijd nog overgaan op crossfire.
Je hebt nog niet op de FP de gelekte specificaties van de nieuwe serie gezien? 8)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:51:
[...]

Je hebt nog niet op de FP de gelekte specificaties van de nieuwe serie gezien? 8)
Die 7950 :+ en die 7970 :o
hebbe hebbe 8)7

• KangaroeHenkie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:51:
[...]

Zeker wel! Helemaal doorgelezen. Echter is het altijd zo dat net op het moment dat je wat aanschaft, er altijd wel iemand zegt : "Ja, maar wacht nog even. Dan komt er wat véél beters!"

Je blijft een beetje bezig, op die manier.

Ik had dit bijv. ook toen ik een OCZ Vertex2 wilde kopen. Ook getwijfeld. Want ja, er zat een veel snellere Vertex3 aan te komen. Dat bleek later ook nog wel even te duren.

[ Voor 7% gewijzigd door KangaroeHenkie op 08-09-2011 19:58 ]

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:57:
[...]

Zeker wel! Helemaal doorgelezen. Echter is het altijd zo dat net op het moment dat je wat aanschaft, er altijd wel iemand zegt : "Ja, maar wacht nog even. Dan komt er wat véél beters!".

Je blijft een beetje bezig, op die manier.
Nee hoor, release cycles zijn wel ongeveer bekend. Zeker als je ingelezen bent, weet je of er dicht in de horizon wat te krijgen is. Je gaat dan ook nog voorbij dat de 6 serie niet zo bedoeld is geweest, die had op 32nm moeten zijn in plaats van 40nm en dat de nieuwe serie op 28nm komt. Dat betekend 2 nodes kleiner!
Zoals een van mijn ICT-Docenten zegt : Als je in de ICT het beste wilt, kun je beter even wachten. :+
Dan weet je ICT Docent niets van release cycles. Er is altijd een mooi moment om in te stappen, denk aan intels tick tock, release cycles van de videokaart makers van ongeveer 18 maand.

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:49:
@Jan de G

Als ik de reacties zo zie, is een 6950 een goede keuze. Mocht ik naar 2560x1440 gaan in de toekomst (Was inderdaad een typfout in 1 van m'n vorige posts) Of niet tevreden zijn, kan ik er evt. altijd nog overgaan op Crossfire.
Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvVGVzdF9HUFUvQWN0aW9uL0JhdHRsZWZpZWxkXzNfQWxwaGFfL0JBVF8zX0RYMTEucG5nJmFtcDt3PTkzMCZhbXA7aD0wJmFtcDtxPTIwMCZhbXA7emM9MCZhbXA7Zmx0cltdPXdtaXx3YXRlcm1hcmsvd3MucG5nfEJSfDMw

Als je hier mee wil vergelijken dan is de gtx570 de betere keuze als je later ook nog eens wil upgraden naar sli.
Ik neem aan dat dit de bedoeling van jou was eerst 1 kaart voor dat geld en dan een 2e er bij?
Een hd6970 kan ook nog maar die is wel iets minder snel dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 20:02 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:00:
[...]

[afbeelding]

Als je hier mee wil vergelijken dan is de gtx570 de betere keuze als je later ook nog eens wil upgraden naar sli.
Ik neem aan dat dit de bedoeling van jou was eerst 1 kaart voor dat geld en dan een 2e er bij?
Een hd6970 kan ook nog maar die is wel iets minder snel dan.
Deze chart is alpha, oftewel de graka's worden nog geoptimaliseert ( betere fps ). Gemiddeldes staan zga vast en krijgen er max 10 fps bij, maar minimum zal wel dichter naar de average gaan. :Y

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:05:
[...]

Deze chart is alpha, oftewel de graka's worden nog geoptimaliseert ( betere fps ). Gemiddeldes staan zga vast en krijgen er max 10 fps bij, maar minimum zal wel dichter naar de average gaan. :Y
Zover ik weet waren in de pre-Alpha nog lang niet alle grafische opties vrijgegeven

Verwijderd

Maar je hebt nu wel en beetje een beeld van wat je kan gaan verwachten.
Het zal niet veel verschillen.

Verwijderd

Thomg schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:05:
[...]

En hoe weet jij dat de gemiddeldes zo goed als zeker zijn? Vind ik wel voorbarig, zeker omdat zowel de game als de drivers nog niet geoptimaliseerd zijn. (Denk aan betere SLI/CF profielen en betere verwerking van de code in de drivers (denk aan meer shader bewerkingen bij elkaar zodat de VLIW4 en 5 beter werken.)

• KangaroeHenkie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:59:
[...]

Nee hoor, release cycles zijn wel ongeveer bekend. Zeker als je ingelezen bent, weet je of er dicht in de horizon wat te krijgen is. Je gaat dan ook nog voorbij dat de 6 serie niet zo bedoeld is geweest, die had op 32nm moeten zijn in plaats van 40nm en dat de nieuwe serie op 28nm komt. Dat betekend 2 nodes kleiner!

[...]

Dan weet je ICT Docent niets van release cycles. Er is altijd een mooi moment om in te stappen, denk aan intels tick tock, release cycles van de videokaart makers van ongeveer 18 maand.
Die opmerking van m'n ICT Docent was vooral op videokaarten gericht, als reactie op een discussie over videokaarten in de klas :+ Ik vind die kaarten die er aan zitten te komen ook heel vet, maar er zijn geen exacte releasedates! Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Anders zit ik weer te wachten, wordt het weer uitgesteld.

Ik ga niet zitten wachten op een gerucht, waarvan nog een releasedate MOET komen, en wellicht wordt die OOK nog eens uitgesteld. Tja.

En AMD Bulldozer, ook dat is verschillende keren uitgesteld.

Je kunt er nooit zeker van op aan, dat bedoel ik.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:10:
[...]

En hoe weet jij dat de gemiddeldes zo goed als zeker zijn? Vind ik wel voorbarig, zeker omdat zowel de game als de drivers nog niet geoptimaliseerd zijn. (Denk aan betere SLI/CF profielen en betere verwerking van de code in de drivers (denk aan meer shader bewerkingen bij elkaar zodat de VLIW4 en 5 beter werken.)
De drivers worden flink verbetert, komt dus flink wat fps bij, daar tegenover komen er ook meer grafische settings ( 8x AA is er vast ook wel ).
Natuurlijk is dit nooit zeker, maar wel een goede indicatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 08-09-2011 20:14 ]

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat het beter is om nog even te wachten op de hd7000 reeks als je een kaart voor toekomstige games wil gan gebruiken. Het is namelijk niet lang meer wachten tot de nieuwe series er zijn.
De game is dan ook al uit en je hebt meer keuze in videokaarten.

• KangaroeHenkie
Als ik heel eerlijk ben, zit ik er zelf ook erg over te twijfelen.

Misschien moet ik dan maar even gaan kijken wat er uit m'n HD5770 te halen valt.

Maar straks komen die kaarten ergens eind februari :( Zou zonde zijn om zolang zonder fatsoenlijke kaart te zitten, Haha.

Verwijderd

Wat je ook kunt doen om tijdelijk een 2e kaart er bij prikken. CF schaalt erg goed.
En ik geloof dat de hd5770 (2ehands) niet meer zo heel duur is en je verkoopt ze dan als de hd7000 series uit is.

• KangaroeHenkie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:20:
Wat je ook kunt doen om tijdelijk een 2e kaart er bij prikken. CF schaalt erg goed.
En ik geloof dat de hd5770 (2ehands) niet meer zo heel duur is en je verkoopt ze dan als de hd7000 series uit is.
Heb ik ook aan gedacht, er is alleen 1 nadeel.
Ik zit met een Asrock 880GMH, en die heeft maar 1 PCI-e x16 slot.

Maar omdat ik ga upgraden naar AMD Bulldozer, heb ik toch een AM3+ Moederboard nodig. Die wordt sowieso met meerdere sloten. (Wss een ASUS Sabertooth 990FX)

Ik ga dan van het weekend eerst eens kijken wat ik nog uit de HD5770 kan krijgen. Daarna kijk ik wel even verder. Bedankt voor jullie hulp iig :)

[ Voor 10% gewijzigd door KangaroeHenkie op 08-09-2011 20:47 ]

Verwijderd

Graag gedaan. wat ik had met bfbc2 was ook wel leuk.
Ik had de game al met een niet zo'n sterke kaart dus ik moest wat instellingen
trug zetten. Toen had ik bf al een poosje gespeeld. Met een nieuwe sterkere kaart later
werd de game ook in eens weer nieuw of iig de gfx. Ik vond de game dus voor 2 keer
weer wat aantrekkelijker worden.
Eerlijk gezegd hecht ik 0,0 waarde aan die BF3 chart.

De 6990 is avg maar 20% sneller dan een 6970?
De 570 doet het beter dan de 590???
Iets doet mij denken dat crossfire/sli (nog) niet optimaal werkt...

De 470 hoort volgens mij ook (een stuk) sneller te zijn dan een 5850.

Daarnaast staan er 5 processors boven, met welke is er getest?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
mitsumark schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:34:
Eerlijk gezegd hecht ik 0,0 waarde aan die BF3 chart.

De 6990 is avg maar 20% sneller dan een 6970?
De 570 doet het beter dan de 590???
Iets doet mij denken dat crossfire/sli (nog) niet optimaal werkt...
Dat is vrij logisch, driver kwestie.

De 470 hoort volgens mij ook (een stuk) sneller te zijn dan een 5850.
Want?

Daarnaast staan er 5 processors boven, met welke is er getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abZurdo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik ben toe aan een upgrade.

Ik zelf heb redelijk wat gelezen en mijn voorkeur gaat nu uit naar een nieuw moederbord + nieuwe videokaarten.

http://tweakers.net/price...70-extreme4.html#tab:info

+2 x HD6950 mede doordat ik game op een 30 inch scherm.

Is dit een prima moederbord of heeft iemand anders een betere tip?
Heb de volgende processor: QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 955, 3200 MHz (16 x 200)

Mijn huidige voeding = 530W, wat voor voeding raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10 11:08
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is qua geluid en warmte tussen de volgende twee 6950's?
- De Sapphire HD6950 Dirt 3 Edition: pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
- De Asus HD6950 met DirectCU II cooler: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

abZurdo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:41:
Ik ben toe aan een upgrade.

Ik zelf heb redelijk wat gelezen en mijn voorkeur gaat nu uit naar een nieuw moederbord + nieuwe videokaarten.

http://tweakers.net/price...70-extreme4.html#tab:info

+2 x HD6950 mede doordat ik game op een 30 inch scherm.

Is dit een prima moederbord of heeft iemand anders een betere tip?
Heb de volgende processor: QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 955, 3200 MHz (16 x 200)

Mijn huidige voeding = 530W, wat voor voeding raden jullie mij aan?
Een quadcore gaat een high-end duo bottlenecken. Verder maakt het formaat van de beeldscherm geen drol uit, het gaat om de resolutie. Welke zou dat zijn? Verder kan ik me niet voorstellen dat je 2x een 6950 nodig hebt voor 1 30" scherm, tenzij +3 MP is er 1 wel genoeg. 8)7 Welke voeding heb je? Als het een hoogwaardige voeding is, hoeft die niet per se vervangen te worden.
Mee_ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:28:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is qua geluid en warmte tussen de volgende twee 6950's?
- De Sapphire HD6950 Dirt 3 Edition: pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
- De Asus HD6950 met DirectCU II cooler: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Welke raden jullie aan?
Asus.
Punt.
Stiller + koeler. De sapphire is stil maar gaat wel richting de 85 graden, asus hoor je zga niet en is 65 graden. Het is die 20 euro helemaal waard.
reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest
Reviewtje tweakers.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 09-09-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:46:
[...]
Een quadcore gaat een high-end duo bottlenecken. Verder maakt het formaat van de beeldscherm geen drol uit, het gaat om de resolutie. Welke zou dat zijn? Verder kan ik me niet voorstellen dat je 2x een 6950 nodig hebt voor 1 30" scherm, tenzij +3 MP is er 1 wel genoeg. 8)7 Welke voeding heb je? Als het een hoogwaardige voeding is, hoeft die niet per se vervangen te worden.
[...]
Asus.
Punt.
Stiller + koeler. De sapphire is stil maar gaat wel richting de 85 graden, asus hoor je zga niet en is 65 graden. Het is die 20 euro helemaal waard.
reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest
Reviewtje tweakers.
Ik ben het met beide uitspraken eigenlijk niet eens.

Een (simpele) quadcore kan prima met 2 high-end kaarten, zeker op hogere resoluties zijn het de gpu's die 'al' het werk moeten doen.
30" is vrijwel altijd 2560x1600 (tenzij het een tv is), met 4MP kun je zeker 2x 6950 2gb gebruiken.
(en over 1-2 jaar al helemaal)

De asus is inderdaad een mooi apparaat, maar de grote koeler kan nog wel eens problemen geven bij een kleine kast en/of crossfire setups.
De sapphire wordt helemaal niet 85 graden, bij mij bleef hij in crossfire zelfs nog onder de 70.
(ik zie verschillende reviews waar ie 65-70 graden wordt)
Kwa koeling verschillen ze dus eigenlijk niet zoveel, kwa geluid ook niet.
IMO is de asus de 20 euro extra niet waard, zeker niet als je Dirt3 kan 'gebruiken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

mitsumark schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:28:
[...]

Ik ben het met beide uitspraken eigenlijk niet eens.

Een (simpele) quadcore kan prima met 2 high-end kaarten, zeker op hogere resoluties zijn het de gpu's die 'al' het werk moeten doen.
30" is vrijwel altijd 2560x1600 (tenzij het een tv is), met 4MP kun je zeker 2x 6950 2gb gebruiken.
(en over 1-2 jaar al helemaal)

De asus is inderdaad een mooi apparaat, maar de grote koeler kan nog wel eens problemen geven bij een kleine kast en/of crossfire setups.
De sapphire wordt helemaal niet 85 graden, bij mij bleef hij in crossfire zelfs nog onder de 70.
(ik zie verschillende reviews waar ie 65-70 graden wordt)
Kwa koeling verschillen ze dus eigenlijk niet zoveel, kwa geluid ook niet.
IMO is de asus de 20 euro extra niet waard, zeker niet als je Dirt3 kan 'gebruiken'.
Over het 1e, bottlenecken valt mee, tenzij je echt spellen gaat spelen die leunen op de processor, zul je er inderdaad niets van merken. Volgens mij staat daar duidelijk tenzij, dus bij 1920x1080 zul je er echt niet 2 nodig hebben ( 6870 cfx voldoet wel ).

Iemand met persoonlijke ervaring trekt altijd aan het langste eind :+ . Als jij dat zeg is dat slimmer. Verder kan er prima twee 3-slots graka's op z'n mobo ( tenzij hij andere kaarten heeft, maar aangezien dat niet vermeld is ga ik uit van niet ).

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 09-09-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abZurdo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-12-2020
Bedankt voor de reacties. Mijn resolutie is idd 2560x1600.
Mijn voeding is van be Quiet.

Dus bij 1 videokaart geen nieuwe voeding, bij crossfire wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

abZurdo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:43:
Bedankt voor de reacties. Mijn resolutie is idd 2560x1600.
Mijn voeding is van be Quiet.

Dus bij 1 videokaart geen nieuwe voeding, bij crossfire wel?
Je voeding kan ~430W leveren op de 12V lijn, de kaarten samen vereisen circa 350W en daar komt nog 125W bij van proc, beetje rekenen en je komt uit op 475W. Ik zeg, pak een XFX 650W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Ferdi_TDI schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:55:
[...]

Bedankt voor alle adviezen van gisteren! Ik heb een xfx pro 550watt besteld en een HIS hd6950 2gb iceqx turbo. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit loopt met cod black ops op 2560x1440.
Zoals beloofd :D. Vanmiddag nieuwe voeding en kaart erin gezet. Black ops met de onderstaande instellingen geeft met fraps aan een vrij steady 60fps met enkele drops richtig 45fps. Het draaid gewoon supermooi en ziet er fantastisch uit voor zover de graphics van black ops fantastisch zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y19/BMWtje/2011-09-09_00001.jpg

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:55:
[...]

Zoals beloofd :D. Vanmiddag nieuwe voeding en kaart erin gezet. Black ops met de onderstaande instellingen geeft met fraps aan een vrij steady 60fps met enkele drops richtig 45fps. Het draaid gewoon supermooi en ziet er fantastisch uit voor zover de graphics van black ops fantastisch zijn.

[afbeelding]
Zie je nou wel dat 2 gewoon overkill is O-)
Veel plezier ermee :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Trouwens bij mijn his iceqx turbo zat ook een bon voor gratis dirt3 tot mijn verbazing. De site ligt er helaas wel uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10 11:08
[b][message=36733959,noline]Verder kan er prima twee 3-slots graka's op z'n mobo ( tenzij hij andere kaarten heeft, maar aangezien dat niet vermeld is ga ik uit van niet ).
Geen extra kaarten die in de weg zitten, dus dat zit wel goed.

Ik vroeg het omdat ik de Asus al had besteld maar daar is blijkbaar momenteel nogal een tekort aan. Er werd mij vanuit de winkel voorgesteld om eventueel die Sapphire te nemen, maar omdat die Asus dus toch stiller gaat zijn ga ik er toch nog effe op wachten. Het prijsverschil daar is trouwens €1,5, dus daar moet ik het niet voor doen :).
En Dirt 3 heb ik al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Ik moet binnenkort mijn oude videokaart vernieuwen naar een kaart met een HDMI 1.4a ingang.
Alleen nu heb ik een nieuwe Plasma tv gekocht TX-P65VT30 dit is een 65inch plasma scherm.
Ik wil hierop 3D Blu-ray films kunnen streamen direct vanaf mijn PC met bijvoorbeeld Powerdvd.
Ik zelf ben niet tot nauwelijks bezig met spellen, maar ik wil advies welke videokaart ik moet hebben.
Heb ik de nieuwste kaart nodig of kan het ook met een goedkoper model goed weer gegeven worden op dit grote scherm ?
Ik zat zelf aan een GTX460 te denken ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Pagina: 1 ... 84 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic