Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qwa prijs en performanc per watt indd wel maar niet qwa ruwe performance.
Kijk daarom heb je mensen die nog al verschillen in hun aankopen. Mijn broertje en ik kijken
alleen naar ruwe performance en dat doen vast wel meer mensen. Ik kom namelijk zat mensen
tegen die een gtx580 sli opstelling hebben, het is dus maar net wat bij jou past en het budget wat iemand
maximaal uit wil geven.

Als iemand vraagt ik wil het snelste hebben voor max 800 euro
dan raad je natuurlijk diegene de gtx580 sli aan en als hij cf ondersteuning heeft 3xhd6950's

Ik vind daarom ook hardopc een slechte site om te gaan vergelijken die gaan alleen maar voor
prijs prestaties. Als je bvb op ziek bent naar de gtx580 sli vs hd6970 cf dan is de 6970 cf
de betere keuze dit omdat de prijs/performance beter is maar er word weer niet gekeken naar de ruwe prestaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliasfrodo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08 14:31
Mijn geluidskaart (zit on board) is gesneuveld dus moet ik mijn pc binnen brengen. Dit leek me het uitgelezen moment om de rest van mijn pc even onder handen te nemen. Hij is nu bijna 2 jaar oud en ik wil the elder scrolls 5: skyrim op de beste kwaliteit kunnen spelen.

mijn pc op dit moment:
Intel-core I7 920
voeding Corsair-VX550W
grafische kaart Sapphire- HD5850
Ram Corsair 6GB kit (3x2GB)
Windows 7
scherm: Samsung- P2370 23 Inch wide LCD screen

Ik denk dat ik hiermee alles wel gegeven heb. Qua budget voor de grafische kaart reken ik op een 300 euro, maar hier kan ik eventueel wel van af wijken. Aangezien mijn pc nu wel al behoorlijk wat warmte afgeeft verkies ik eerder een iets zuiniger model (dit is echter niet de hoofdzaak).

Indien jullie nog andere onderdelen zien die ook wel een upgrade kunnen gebruiken mag je dit gerust ook vermelden. (Mijn excuses voor de off-topic bijvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:09:
Qwa prijs en performanc per watt indd wel maar niet qwa ruwe performance.
Kijk daarom heb je mensen die nog al verschillen in hun aankopen. Mijn broertje en ik kijken
alleen naar ruwe performance en dat doen vast wel meer mensen. Ik kom namelijk zat mensen
tegen die een gtx580 sli opstelling hebben, het is dus maar net wat bij jou past en het budget wat iemand
maximaal uit wil geven.
Zijn ook genoeg mensen die geen idee hebben wat ze kopen dus dat zegt vrij weinig.
Als iemand vraagt ik wil het snelste hebben voor max 800 euro
dan raad je natuurlijk diegene de gtx580 sli aan en als hij cf ondersteuning heeft 3xhd6950's
Twee GTX 580's is niet het snelste voor max 800 euro, dus dat aanraden is natuurlijk een vrij slecht idee als iemand het snelste wil hebben. Maar twee PCI-e sloten is ook een geen reden trouwens.
Ik vind daarom ook hardopc een slechte site om te gaan vergelijken die gaan alleen maar voor
prijs prestaties. Als je bvb op ziek bent naar de gtx580 sli vs hd6970 cf dan is de 6970 cf
de betere keuze dit omdat de prijs/performance beter is maar er word weer niet gekeken naar de ruwe prestaties.
HardOCP is één van de beste site's, maar als je beteren weet moet je het zeggen.
aliasfrodo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:11:
Indien jullie nog andere onderdelen zien die ook wel een upgrade kunnen gebruiken mag je dit gerust ook vermelden. (Mijn excuses voor de off-topic bijvraag)
PC is nog prima, maar de videokaart voldoet niet meer? Welke instellingen gebruik je dan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Ik had mijn vraag gisteren al midden in een felle trisli Nvidia/AMD discussie gepost (heel onhandig ;)), dus breng hem graag nog een keer onder de aandacht:

Dit is in opvolging van wat vragen die ik een week ofzo geleden gesteld had over de aanschaf van een nieuwe videokaart. Gezien het budget en het feit dat ik geen AMD/ATI wil kwamen we uiteindelijk op de GTX460 uit. Als ik voor een GTX460 ga (en hem al dan niet overclock), gaat mijn processor (AMD XII 550 BE op 2x 3.8 GHz of 4x 3GHz, unlocked) dan nog een bottleneck vormen? Het zit verder in dit budget-bordje: http://tweakers.net/price...srock-m3a785gmh-128m.html (wel in een grote case dus ruimte is geen probleem) met 4GB 1333MHz geheugen.

Dus; wat wordt bij een gemiddeld spel de beperkende factor: GPU of CPU? Of valt hier niets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Heb die maar besteld :)
De Asus was wel toffer, maar die is nergens meer op voorraad dus dan schiet het ook niet echt op. Plus mijn HD4870 was ook van Sapphire en ik ben best tevreden over dat merk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:53:
[...]
Zijn ook genoeg mensen die geen idee hebben wat ze kopen dus dat zegt vrij weinig.

[...]

Twee GTX 580's is niet het snelste voor max 800 euro, dus dat aanraden is natuurlijk een vrij slecht idee als iemand het snelste wil hebben. Maar twee PCI-e sloten is ook een geen reden trouwens.

[...]
HardOCP is één van de beste site's, maar als je beteren weet moet je het zeggen.

[...]

PC is nog prima, maar de videokaart voldoet niet meer? Welke instellingen gebruik je dan.
2 gtx580s is wel het snelste voor max 800 euro als je moederbord geen cf ondersteund, dat zeg ik ook duidelijk als je moederbord wel cf ondersteund zeg ik ook 3xhd6950's.
Hardopc is niet een van de beste site's want ze geven de ruwe performance geen eens een kans voor als iemand dat graag heeft, maar er zijn gelukkig zat site's die dat wel weer doen Hardopc heeft gewoon een andere kijk er op en leund een beetje naar de kant van amd in veel gevallen. Je krijg dan als andwoord dat de prijs performance kaarten de betere keuze is want niet voor iedereen geldt overgens, mijn broertje is daar ook een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

2 gtx580s is wel het snelste voor max 800 euro als je moederbord geen cf ondersteund, dat zeg ik ook duidelijk als je moederbord wel cf ondersteund zeg ik ook 3xhd6950's.
Hardopc is niet een van de beste site's want ze geven de ruwe performance geen eens een kans voor als iemand dat graag heeft, maar er zijn gelukkig zat site's die dat wel weer doen Hardopc heeft gewoon een andere kijk er op en leund een beetje naar de kant van amd in veel gevallen. Je krijg dan als andwoord dat de prijs performance kaarten de betere keuze is want niet voor iedereen geldt overgens, mijn broertje is daar ook een voorbeeld van.
Welk moederbord heb je want tegenwoordig ondersteunen de intel mobo zowel CFX als Sli hoor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jan de G:
Ik heb al je teksten gelezen, maar ik denk dat je het niet snapt (of niet wilt snappen).
Kwa ruwe performance is een 6990+6970 ook beter dan een 580 sli.
Elk moederbord dat 2 pcie sloten heeft en crossfire ondersteunt (bijna alles tegenwoordig), ondersteunt 6990+6970 (trifire).
(bij voorkeur wel 2x pcie 2.x x16, maar ook x8 werkt nog prima)

HardOCP heeft ook benchmarks van 580 sli vs 6970 cf, en ja de 580's zijn dan over het algemeen iets sneller (niet eens zoveel), maar 580's zijn gewoonweg te duur...

De beste prestaties voor 800 euro: 1x 6990 + 1x 6970, sneller bestaat niet voor dat geld.

580 sli verbruikt ongeveer hetzelfde als 6990+6970, dus kwa warmte afvoer is er geen verschil.

Als je een budget hebt waarbij je een 580 of 2x 580 kunt kopen, kun je voor hetzelfde geld ALTIJD een snellere AMD setup aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft de MSI eclips SLI x58. Mij en mijn broertje is verteld in de winkel dat deze geen cf ondersteuning heeft. Ik zou zeker mijn broertje dan de hd 6990+ een hd 6970 laten aanschaffen als dit wel kon en dan is indd die optie ook sneller en beter.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:27:
Mijn broertje heeft de MSI eclips SLI x58. Mij en mijn broertje is verteld in de wilken dat deze geen cf ondersteuning heeft.
http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1839_1.html
The board on the review bench today is the MSI X58 Eclipse motherboard which features support for both SLI and Crossfire unlike the Intel reference board which is not yet qualified for SLI.
Jaa daaagg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet zo raar te reageren. Ik wist niet dat zijn moederbord dus wel cf ondersteuning heeft dit is overgens in de wilkel zelf verteld hé dus ik kan daar nix aan doen.
Ik vind je vervelend overkomen met dat handje telkens, doe eens wat aardiger want je valt er mensen mee lastig zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CF werkt inderdaad, maar zelfs als je alleen SLI kon draaien kon je alsnog beter 570 sli pakken (en dan eventueel eerder upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Je hoeft niet zo raar te reageren. Ik wist niet dat zijn moederbord dus wel cf ondersteuning heeft dit is overgens in de wilkel zelf verteld hé dus ik kan daar nix aan doen.
Maar je kon het wel opzoeken, dus 6990+6970 of nog steeds die sli gtx580
En wat is je CPU voordat je een leuke bottleneck erbij haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cpu is een core i7 930 als ik het goed heb. Hij is verder ook overgekockt maar hoe ver kan ik zo niet zeggen 123. Nu is de keuze snel gemaakt en word het toch de 6990 en 6970, teminste dat lijkt mij voor hem de betere keuze. Alleen nog ff uitzoeken wie beter is met 3d vision want mijn broertje heeft al een nvidia 3 d vision kit ooit gewonnen, en wil deze ook gaan toepassen anders kan hij hem weg gooien. Of anders nog maar even geen 3d voor hem.

Edit

Ik heb net nog met mijn broertje gesproken en wil nog geen geen gebruik maken van 3d.
Het word hoogstens 3 schermen want 3d op 3 schermen zal te zwaar zijn nog met de hardware van nu.
De keuze word voor hem nu de hd6990+ een hd6970 trifire.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eventueel een (overgeklokte) 6950 overwegen, scheelt 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog nieuws over de release van de AMD HD7k serie? zijn de geruchten over het samenvallen met de bulldozer CPU's waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
CPU: I7-920
Moederbord: Foxxconn Flamingblade GTI
Geheugen: Vdata 1333 2GB x3
Videokaart: Ati Radeon HD 4770
Voeding: Recom PE-550PLUS
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1080
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
heb vanmiddag een 27" scherm besteld met resi van 1920x1080
Ik wil hier graag de komende tijd games als BF3/Skyrim/Assasins creed op ultra ultra max settings kunnen spelen.
Elke optie moet op zn aller hoogst staan en dan nogsteeds goede FPS kunnen behalen.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
max 250 met evt 300 als dat echt nodig is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x 6870 zal voor jou het beste zijn, al is het wel tegen de bovenkant van je budget.
Met minder (6950 of 570) zul je waarschijnlijk niet alles op max kunnen draaien.

Ik ken de kwaliteit van je voeding niet, maar met 2x 22A op de 12V lijnen moet ie bovenstaande aankunnen.
(correct me if i'm wrong)

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 23-08-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
-The_Mask- schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:14:
Dat klopt niet, heb je anders een foto van de zijkant waar het te zien is?
Mijn voeding is via onderstaande link te vinden. Een plaatje ervan dan :)
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1637/imag0001y.jpg

Nog ff op een rij (staat inmiddels twee pagina's terug, zo snel gaat het hier):
Moederbord : Gigabyte 965P-DS3
Chipset : Intel P965
Processor : Intel Core 2 Duo E6600 @ 2400MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)

Welke kaart past hier in, in een budget 50-100 euro (eventueel ook tweedehands zoek ik). Ik wil erop vooruit gaan, heb nu een kapotte geforce 8800gts. Ik hoef niet persé in de nvidea te blijven, alles kan.

Heb inmiddels de gtx 460 en 470 als opties gehoord. Zijn er nog meer ideeën die in mijn straatje passen?

[ Voor 3% gewijzigd door Goofyduck384 op 23-08-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

mitsumark schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:49:
2x 6870 zal voor jou het beste zijn, al is het wel tegen de bovenkant van je budget.
Met minder (6950 of 570) zul je waarschijnlijk niet alles op max kunnen draaien.

Ik ken de kwaliteit van je voeding niet, maar met 2x 22A op de 12V lijnen moet ie bovenstaande aankunnen.
Volgens reviews is een 6870 247 W onder full load, x2 is dat 494/12 is dus 41.2A van de 44A, dan hebben we het niet over de cpu en hoe snel de voeding bam zal zeggen als ie constant onder full load zit. Ik zeg, pak een 6970, beter krijg je niet met de voeding die je atm hebt. GTX 570 is ook niet verkeerd, maar die verbruikt net wat meer en dan knalt je voeding er snel uit. Recom is niet echt een geweldig merk.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:56:
[...]

Volgens reviews is een 6870 247 W onder full load, x2 is dat 494/12 is dus 41.2A van de 44A, dan hebben we het niet over de cpu en hoe snel de voeding bam zal zeggen als ie constant onder full load zit. Ik zeg, pak een 6970, beter krijg je niet met de voeding die je atm hebt. GTX 570 is ook niet verkeerd, maar die verbruikt net wat meer en dan knalt je voeding er snel uit. Recom is niet echt een geweldig merk.
247W is voor de hele pc volgens mij, als het goed is verbruiken ze zo'n 150W per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

mitsumark schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

247W is voor de hele pc volgens mij, als het goed is verbruiken ze zo'n 150W per kaart.
http://www.bit-tech.net/h...i-radeon-hd-6870-review/9
Edit, zie nu sites die die site gelijk geven, maar ook tegenstrijdige. Iemand is hier de liegert van de sites 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
  • Laatst online: 26-08 22:31
Goedenavond allen,

Ik ben nieuw op tweakers en heb me aangemeld omdat ik graag wat advies zou willen over een eventuele nieuwe videokaart.

•Wat voor systeem heb je nu?
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een Dell studio xps gekocht met de volgende ingredienten:
Intel Core 2 Quad-Core Q8300 (2.5GHz,1333MHz,4MB)
6144MB (2x2048 + 2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive 640GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm)
Graphics : 1024 MB nVidia GeForce GT220
Voeding p-case 460W

•Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Dit is de reden dat ik me hier heb aangemeld. Ik werk momenteel op een 24 inch scherm met een resolutie van 1960x1080 en dit gaat prima, maar ik heb een hazro hz27wc besteld met een native resolutie van 2560x1440. Mijn vraag is dus eigenlijk of dat gaat werken met mijn huidige videokaart of dat ik moet upgraden?

•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Ik speel voornamelijk cod black ops en age of empires 3.

•Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Het moet goed gaan werken met de nieuwe schermresolutie, welke bedragen hier bij horen heb ik geen idee van. Ik laat me graag voorlichten door jullie experts :D.

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

http://www.bit-tech.net/h...i-radeon-hd-6870-review/9
Edit, zie nu sites die die site gelijk geven, maar ook tegenstrijdige. Iemand is hier de liegert van de sites 8)7
Dat is de hele PC de 6870 trekt max 151W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:02:
Goedenavond allen,

Ik ben nieuw op tweakers en heb me aangemeld omdat ik graag wat advies zou willen over een eventuele nieuwe videokaart.

•Wat voor systeem heb je nu?
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een Dell studio xps gekocht met de volgende ingredienten:
Intel Core 2 Quad-Core Q8300 (2.5GHz,1333MHz,4MB)
6144MB (2x2048 + 2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive 640GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm)
Graphics : 1024 MB nVidia GeForce GT220
Voeding p-case 460W

•Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Dit is de reden dat ik me hier heb aangemeld. Ik werk momenteel op een 24 inch scherm met een resolutie van 1960x1080 en dit gaat prima, maar ik heb een hazro hz27wc besteld met een native resolutie van 2560x1440. Mijn vraag is dus eigenlijk of dat gaat werken met mijn huidige videokaart of dat ik moet upgraden?

•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Ik speel voornamelijk cod black ops en age of empires 3.

•Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Het moet goed gaan werken met de nieuwe schermresolutie, welke bedragen hier bij horen heb ik geen idee van. Ik laat me graag voorlichten door jullie experts :D.
Kort en eerlijk, je kan er je bureaublad mee zien, je hebt aero, maar gamen kan je dag dag zeggen tenzij de resolutie drastisch verlaagd. Zoek even een 67xx, zonde van je resolutie onder het gamen... Waarom 67xx? Voeding kan niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Ok das duidelijk. Voeding kan in principe wel veranderd worden mocht dat nodig zijn, hebben jullie dan nog een ander advies? En welke getallen er op de x-en komen maakt weinig uit? Ik heb nog echt weinig verstand van videokaarten....

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:56:
[...]

en als ik de voeding ga upgraden?

(kun je dan evt ook een voeding aanraden die het beste bij zon setup past?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:11:
Ok das duidelijk. Voeding kan in principe wel veranderd worden mocht dat nodig zijn, hebben jullie dan nog een ander advies? En welke getallen er op de x-en komen maakt weinig uit? Ik heb nog echt weinig verstand van videokaarten....
Dan moet ik echter eerst je budget weten, want anders kan je ik je 1000W voeding en 2x GTX 580 aanwijzen ;)
Elohsa schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:12:
[...]

en als ik de voeding ga upgraden?

(kun je dan evt ook een voeding aanraden die het beste bij zon setup past?)
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Budget, ja het liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik weet niet wat realistisch is? 200?

Met 67xx bedoel je de kaarten van asus neem ik aan? En hier kan ik leuk mee gamen op die resolutie? Ik hoef niet het snelste of mooiste maar het moet wel lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:20:
Budget, ja het liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik weet niet wat realistisch is? 200?

Met 67xx bedoel je de kaarten van asus neem ik aan? En hier kan ik leuk mee gamen op die resolutie? Ik hoef niet het snelste of mooiste maar het moet wel lekker werken.
Een 6850 zou het denk ik net kunnen trekken.
pricewatch: XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Ca. 180 piek.
Voeding kan wel wat minder, maar dan kun je een 6870 nemen als je het nou net toch wat soepeler wilt.
yzx schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:03:
[...]

Dat is de hele PC de 6870 trekt max 151W
Blijkbaar foutje gemaakt, 2x 6870 zal gewoon moeten werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Dus als ik het goed begrijp kan een 6850 het wel doen, maar ben ik een iets grotere voeding nodig? En een 6870 is nog een stapje hoger maar dan is een 600 watt voeding aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:44:
Dus als ik het goed begrijp kan een 6850 het wel doen, maar ben ik een iets grotere voeding nodig? En een 6870 is nog een stapje hoger maar dan is een 600 watt voeding aan te bevelen?
Ik zit blijkbaar slecht op te letten naar of het om enkel de kaart of het systeem gaat. Een heel simpele voeding voldoet eigenlijk al.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Dus mijn p case 460 watt (voeding van mijn volledige kast) is voldoende om ook nog 1 van die kaarten van prik te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:50:
Dus mijn p case 460 watt (voeding van mijn volledige kast) is voldoende om ook nog 1 van die kaarten van prik te voorzien?
Kijk even op je voeding hoeveel A's het levert op de 12V line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik wil een nieuwe game pc gaan aanschaffen, omdat ik nu op een 3 jaar oude Acer Aspire M3641 speel met volgende specificaties:

> Moederbord : ACER MCP73PV
> Chipset : nVidia GeForce 7100
> Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2333MHz
> Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM ) = MAX
> Videokaart : ATI Radeon HD 3600 Series
> Harde Schijf : Western Digital WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (640GB)
> Harde Schijf : Samsung S2 Portable (500GB)
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
> DirectX : Versie 11.00

Toch wil ik proberen deze Acer nog eens wat op te krikken door er een beter grafische kaart in te gooien. Ik denk aan een Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 maar vraag me af of dat wel zin heeft met deze configuratie. Daarnaast is de voeding "slechts" 350W dus denk ik dat die dan ook opgekrikt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

sajma schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:58:
Ik wil een nieuwe game pc gaan aanschaffen, omdat ik nu op een 3 jaar oude Acer Aspire M3641 speel met volgende specificaties:

> Moederbord : ACER MCP73PV
> Chipset : nVidia GeForce 7100
> Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2333MHz
> Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM ) = MAX
> Videokaart : ATI Radeon HD 3600 Series
> Harde Schijf : Western Digital WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (640GB)
> Harde Schijf : Samsung S2 Portable (500GB)
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
> DirectX : Versie 11.00

Toch wil ik proberen deze Acer nog eens wat op te krikken door er een beter grafische kaart in te gooien. Ik denk aan een Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 maar vraag me af of dat wel zin heeft met deze configuratie. Daarnaast is de voeding "slechts" 350W dus denk ik dat die dan ook opgekrikt moet worden?
Een 6850 doet het op z'n sloffen met 350W. Antwoord spreekt dan wel voor sich. Noteer voor de zekerheid maar wel even hoeveel Atjes het levert op de 12v line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
12v- 25ampere output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Top, bedankt voor je tijd en kennis :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:05:
Top, bedankt voor je tijd en kennis :)!
Kijk je ook even of het een 6-pins power connector heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:02:
[...]

Een 6850 doet het op z'n sloffen met 350W. Antwoord spreekt dan wel voor sich. Noteer voor de zekerheid maar wel even hoeveel Atjes het levert op de 12v line.
Dank je voor de snelle response. Dat van die Atjes op de 12V line zegt me even niets maar daar vind ik ongetwijfeld ergens tekst en uitleg over d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
Thomg, Zou je nog even naar mijn vraag willen kijken?

Ik ben benieuwd welke voeding ik dan evt moet aanschaffen als ik die 2x 6870 wil runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elohsa schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:16:
Thomg, Zou je nog even naar mijn vraag willen kijken?

Ik ben benieuwd welke voeding ik dan evt moet aanschaffen als ik die 2x 6870 wil runnen
550W XFX kunje ook nog OCen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
6 pins power connector... Zegt me zo niks, maar kun je het zien op deze foto's?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y19/BMWtje/DSC_0352.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y19/BMWtje/DSC_0351.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

sajma schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:15:
[...]

Dank je voor de snelle response. Dat van die Atjes op de 12V line zegt me even niets maar daar vind ik ongetwijfeld ergens tekst en uitleg over d:)b
Kast openbreken en sticker opzoeken op je voeding, daar staat als het goed is 12V en XXXA bij. Dat wat xyz zegt is idd al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey beste mensen,

ik zou graag een nieuwe videokaart willen kopen maar nou heb ik wel een inspiron 531 van 4 jaar geleden
die o.a. een voeding van 160 watt heeft nou vroeg ik me af wat voor videokaart jullie me zouden aanraden zonder dat ik al teveel moet vervangen (voeding zal denk ik wel vervangen moeten worden) ik heb zelf niet heel veel verstand van alle hardware

mijn specificaties zijn:
processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+
moederbord: dell inc. 0RY206
chipset: Nvidia MCP61
fysiek geheugen: 2gb en laatst 1gb bijgezet (DDR2)
besturingssysteem: windows 7 ultimate (64bit)
heb op dit moment een Ati Radeon X1300/X1550 series

ik wil het liefst een beetje kunnen gamen op games zoals call of duty met een resolutie van 1920/1080
ik weet niet hoeveel dat ongeveer zou kunnen kosten maar ik wil het liefst max 100 euro en het zou ook een tweedehans mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:21:
6 pins power connector... Zegt me zo niks, maar kun je het zien op deze foto's?

[afbeelding]

[afbeelding]
Helaas niet, http://ditamarta.students...c.id/files/2010/09/b2.jpg die op 1 na linkste van onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
:( Heb je nog andere mogelijkheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Degen die ik net gaf, ga al je draden even na. Anders moet je duimen dat er zo'n molexje bij de vid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een systeem gaan bouwen met de volgende specs:

I5 2500k
8 GB 1333 kingston valueram
Sharkoon Rush Power SHA-R600M ( 41,67 a totaal op de +12v lijn)
ASUS P8H67 -=Rev.3.0=-
Western Digital WD1002FAEX
2 x 6870 crossfire
DVD-brander (heb ik nog)

Ik zit vooral in over de voeding, ik weet dat een 6870 ongeveer 150 watt onder load trekt, maar het gaat mij vooral om de ampères. Gaat die voeding dit kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:22:
Heey beste mensen,

ik zou graag een nieuwe videokaart willen kopen maar nou heb ik wel een inspiron 531 van 4 jaar geleden
die o.a. een voeding van 160 watt heeft nou vroeg ik me af wat voor videokaart jullie me zouden aanraden zonder dat ik al teveel moet vervangen (voeding zal denk ik wel vervangen moeten worden) ik heb zelf niet heel veel verstand van alle hardware

mijn specificaties zijn:
processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+
moederbord: dell inc. 0RY206
chipset: Nvidia MCP61
fysiek geheugen: 2gb en laatst 1gb bijgezet (DDR2)
besturingssysteem: windows 7 ultimate (64bit)
heb op dit moment een Ati Radeon X1300/X1550 series

ik wil het liefst een beetje kunnen gamen op games zoals call of duty met een resolutie van 1920/1080
ik weet niet hoeveel dat ongeveer zou kunnen kosten maar ik wil het liefst max 100 euro en het zou ook een tweedehans mogen zijn
Verder dan een 6750 en een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W ga je niet komen, en dan nog over budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Degen die ik net gaf, ga al je draden even na. Anders moet je duimen dat er zo'n molexje bij de vid zit.
Zo'n 6 pins heb ik niet helaas, maar een molexje kopen is altijd mogelijk dus?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:26:
Ik wil een systeem gaan bouwen met de volgende specs:

I5 2500k
8 GB 1333 kingston valueram
Sharkoon Rush Power SHA-R600M ( 41,67 a totaal op de +12v lijn)
ASUS P8H67 -=Rev.3.0=-
Western Digital WD1002FAEX
2 x 6870 crossfire
DVD-brander (heb ik nog)

Ik zit vooral in over de voeding, ik weet dat een 6870 ongeveer 150 watt onder load trekt, maar het gaat mij vooral om de ampères. Gaat die voeding dit kunnen trekken?
Simpel rekensommetje vertelt dat je voeding het gewoon trekt ( 151*2/12 ), das 25 A, komt nog 10 A bij voor Processor en je ziet dat je safe zit.
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:30:
[...]

Zo'n 6 pins heb ik niet helaas, maar een molexje kopen is altijd mogelijk dus?!
Grote kans dat het erbij word geleverd, anders 1 van tweakers plukken. Staat er ook ergens iets over combined load? Ik heb zo'n slecht voorgevoel. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simpel: watt = ampere * volt.

ik zie nu overigens een berg vragen waarbij de voeding belangrijk is, hiervoor kun je beter in het BBG voedingen topic kijken, daar zitten lui met meer verstand van voedingen (mask etc).
het aantal watts of ampere op de 12V lijnen zeggen niet altijd of de voeding afdoende is.

edit: oh we zijn een pagina verder..

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 23-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Verder dan een 6750 en een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W ga je niet komen, en dan nog over budget...
Zal ik hier denk je flinke verbeteringen mee maken dan met de kaart die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:31:
[...]

Grote kans dat het erbij word geleverd, anders 1 van tweakers plukken. Staat er ook ergens iets over combined load? Ik heb zo'n slecht voorgevoel. 8)7
Ok prima. Combined load, waar zou dat moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

Zal ik hier denk je flinke verbeteringen mee maken dan met de kaart die ik nu heb?
Je gaat van de oertijd naar de renaissance... Kan het erg moeilijk uitleggen. Je maakt wel een flinke sprong vooruit.
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Ok prima. Combined load, waar zou dat moeten staan?
Op de voeding.
Gewoon random foto, http://www.overclock3d.ne.../2008/04/28200043143l.jpg, zie je de combined wattage staan? Soms staat het ook in text eronder.

[ Voor 42% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Je gaat van de oertijd naar de renaissance... Kan het erg moeilijk uitleggen.
haha oke ik heb het duidelijk begrepen maar ik zou voor deze kaart dus wel een voeding van 320 watt moeten kopen of kan het misschien toch met de 160 watt omdat de 6750 maar 44 watt max heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:40:

Op de voeding.
Gewoon random foto, http://www.overclock3d.ne.../2008/04/28200043143l.jpg, zie je de combined wattage staan? Soms staat het ook in text eronder.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y19/BMWtje/DSC_0353.jpg

Dit is em...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

haha oke ik heb het duidelijk begrepen maar ik zou voor deze kaart dus wel een voeding van 320 watt moeten kopen of kan het misschien toch met de 160 watt omdat de 6750 maar 44 watt max heeft?
Hoe kom jij aan 44? Het is 86 watt hoor :) Verwar je je niet met de 6570?
Als de fabrikant de specs ook waar maakt, zit je snor.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:49:
[...]

Hoe kom jij aan 44? Het is 86 watt hoor :) Verwar je je niet met de 6570?
ah ho sorry ik keek verkeerd :P maar dan heb ik inderdaad wel een 350 watt nodig ;)
en dan zou die goed moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Top, daar ga ik even vanuit! Ik heb inmiddels ook uitgevonden dat de radeon hd 6870 van amd is en dat deze door verschillende merken gebruikt wordt, klopt dat? Maakt het dan nog uit welk merk gekozen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:52:
[...]

ah ho sorry ik keek verkeerd :P maar dan heb ik inderdaad wel een 350 watt nodig ;)
en dan zou die goed moeten werken toch?
Deze is 350W, ik verwacht de totale drain op 12V 15 A, wat ruimte om safe te zitten, 18A. Voeding heeft 2x 18A, voldoende dus :)
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:54:
Top, daar ga ik even vanuit! Ik heb inmiddels ook uitgevonden dat de radeon hd 6870 van amd is en dat deze door verschillende merken gebruikt wordt, klopt dat? Maakt het dan nog uit welk merk gekozen wordt?
Maakt naar mijn wetens geen moer uit, pak altijd de goedkoopste tenzij ik specifiek naar merk, reference of OC/betere koeler zoek.

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Super bedankt Tom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:49:

Wrong, dat zou ik niet doen...
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:50:
Als je de PC in rook wil zien opgaan is dit wel de perfecte voeding. :)
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Deze is 350W, ik verwacht de totale drain op 12V 15 A, wat ruimte om safe te zitten, 18A. Voeding heeft 2x 18A, voldoende dus :)
Deze voeding kan volgens jouw 432W op de 12V leveren en totaal maar 350W, hoe wil je dat hebben?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Wrong, dat zou ik niet doen...

[...]

[...]

Deze voeding kan volgens jouw 432W op de 12V leveren en totaal maar 350W, hoe wil je dat hebben?
@het laatste, is nog steeds voldoende, is werkelijk 25A.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:01:

[...]

Moet er wel een dikkere voeding in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:03:
[...]

Moet er wel een dikkere voeding in?!
1 kaart kan het net hebben, 2 is dodelijk. Zolang je bij een 6850 blijft zou ik niet zien waarom het niet zou werken. Ik heb wel slechte ervaringen met OEM voedingkjes... Daarom verwees ik je ook naar een andere voeding, echter zou deze het gewoon moeten trekken.

[ Voor 35% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

1 kaart kan het net hebben, 2 is dodelijk. Zolang je bij een 6850 blijft zou ik niet zien waarom het niet zou werken.
Omdat voedingen als deze heel vaak maar zo'n 100/150W stabiel kunnen leveren en zelfs dan geen lange levensduur hebben.

P-case is geen OEM voeding zoals je in Medion/HP/Dell ziet, maar rommel wat je gratis bij een behuizing van 25 euro krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2011 20:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ken je toevallig iemand met een videokaart in die Watt range? Door te testen weet je het pas zeker. Mask bevestigde wel een beetje het voorgevoel :/
Ik kon 0 komma 0 info vinden erover, is deze dan zo brak?

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

1 kaart kan het net hebben, 2 is dodelijk. Zolang je bij een 6850 blijft zou ik niet zien waarom het niet zou werken. Ik heb wel slechte ervaringen met OEM voedingkjes... Daarom verwees ik je ook naar een andere voeding, echter zou deze het gewoon moeten trekken.
Mijn voeding is al een keer stuk gegaan en toen is deze er weer in gekomen. Ik denk wel aan de 6870 als jij zegt dat dat zeker weten lekker gaat werken in combinatie met de rest en met name het 2560x1440 ips paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:09:
[...]

Mijn voeding is al een keer stuk gegaan en toen is deze er weer in gekomen. Ik denk wel aan de 6870 als jij zegt dat dat zeker weten lekker gaat werken in combinatie met de rest en met name het 2560x1440 ips paneel.
Nee, 6850, niet 6870. Om zeker te zijn herhaal ik de vraag, ken je iemand met een vid in die W range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Nee die ken ik niet... Een 600 watt voeding kan de 6870 wel aan? Ik bedoel zo'n voeding kost ook de wereld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:09:
[...]

Mijn voeding is al een keer stuk gegaan en toen is deze er weer in gekomen.
De voeding die je hebt gekregen kun je er beter maar weer uithalen, want zulke voedingen zijn nu niet echt veilig voor de rest van je PC.
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:11:
Nee die ken ik niet... Een 600 watt voeding kan de 6870 wel aan? Ik bedoel zo'n voeding kost ook de wereld niet.
Een 600W voeding die weinig kost is waarschijnlijk weer grote troep welke nog niet eens de helft kan leveren. Je hebt veel meer aan een goede 450W die geen enkel probleem heeft met een videokaart zoals de HD6870.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:26:

Je moederbord is niet geschikt voor CrossFire en de voeding zou ik ook niet doen.
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:03:
[...]

@het laatste, is nog steeds voldoende, is werkelijk 25A.
Corsair CX430 is een betere voeding en nog goedkoper ook.

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2011 20:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Tom had een 650watt van 70euro aangedragen, dat is nog te doen. Of is 650 watt weer overkill? Wat is het meest verstandige wattage om te nemen voor mijn systeem icm een 6870 en welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sajma schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:58:

Zonder de precieze specs van de voeding te noemen zul je geen goed antwoord kunnen krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:19:
[...]

Zonder de precieze specs van de voeding te noemen zul je geen goed antwoord kunnen krijgen.
Ik wees een XFX 650W aan, maar ik zag dat ik een grove fout had gemaakt bij het kijken naar de wattages.

Ik had de builder over het hoofd gezien, beste optie voor beiden pricewatch: Corsair Builder CX430 V2.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn huidige voeding kan ook voldoen, er zijn zelfs 350W voedingen die meer vermogen op de 12V kunnen leveren dan dat de CX430 kan. De CX430 kan ook gewoon een mindere voeding dan zijn huidige zijn, al is die kans natuurlijk niet zo heel groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:30:
Zijn huidige voeding kan ook voldoen, er zijn zelfs 350W voedingen die meer vermogen op de 12V kunnen leveren dan dat de CX430 kan. De CX430 kan ook gewoon een mindere voeding dan zijn huidige zijn, al is die kans natuurlijk niet zo heel groot.
Het is eigenlijk gewoon een muntje opgooien, kop is werken munt is boem. Aangezien jij ervaring hebt met die voedingen is het waarschijnlijk dus boem.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:15:
Tom had een 650watt van 70euro aangedragen, dat is nog te doen. Of is 650 watt weer overkill? Wat is het meest verstandige wattage om te nemen voor mijn systeem icm een 6870 en welk merk?
Goede 650W voeding is pure overkill.
pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Komt op zo'n 200 euro uit en is een mooie vooruitgang.
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:33:
[...]
Het is eigenlijk gewoon een muntje opgooien, kop is werken munt is boem.
Of gewoon weten wat je doet natuurlijk. :P
Aangezien jij ervaring hebt met die voedingen is het waarschijnlijk dus boem.
Heb de voeding wel eens gezien, maar ga echt niet de dure hardware riskeren om te zien als die echt een goede knal geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2011 20:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

[...]

Of gewoon weten wat je doet natuurlijk. :P
Ik kwam allang geleden terug daarop nadat ik de fout drie kwartier geleden al zag. Nooit overlezen of het om systeemwaardes of videokaart alleen gaat. Wat jij neerzet ziet er ook prima uit. De builder lijkt me toch wel beter hiervoor, 10 euro goedkoper en zga dezelfde performance.
En nee, heb die voedingen nooit gezien, hoopte daarom ook dat er iemand met wat meer verstand op die voedingen zou reageren, ik dacht dat dit het videokaarten topic was :+

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

nog een vraagje welke leverancier zou je aanraden? sapphire?
of asus, gigabyte of club 3d
want ik zag dat gigabyte wel weer 150 watt max heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:40:
[...]

nog een vraagje welke leverancier zou je aanraden? sapphire?
of asus, gigabyte of club 3d
want ik zag dat gigabyte wel weer 150 watt max heeft
Eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, ik zou de goedkoopste pakken. De gigabyte verkoopt blijkbaar 150W, die rest is 151W, beetje overdreven dus O-) .
Snij je jezelf ook in de vingers als je is wil OC'en.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:37:
De builder lijkt me toch wel beter hiervoor, 10 euro goedkoper en zga dezelfde performance.
De Corsair Builder CX430W kan iets van 75W minder leveren op de 12V dan de XFX Pro 450W, de CX430W heeft een 6 pins PCI-e aansluiting te weinig waardoor je direct verloopjes moet gebruiken en de kwaliteit is ook wat minder. Lijken mij wel allemaal goede redenen om voor de XFX Pro 450W te gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Bedankt! Deze combi kan de genoemde resolutie probleemloos aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Bedankt! Deze combi kan de genoemde resolutie probleemloos aansturen?
De resolutie is geen probleem dat kan elke videokaart wel, maar de modernste games op het hoogst is een heel ander verhaal. Maar de Q8200 is ook niet meer de nieuwste processor en de HD6870 past hier mooi bij. Games die je noemt zullen iig prima draaien op high misschien geen 4xAA meer maar dat lijkt mij niet echt een probleem met zo'n resolutie en het is een hele grote vooruitgang met een GT220.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:46:
[...]

De resolutie is geen probleem dat kan elke videokaart wel, maar de modernste games op het hoogst is een heel ander verhaal. Maar de Q8200 is ook niet meer de nieuwste processor en de HD6870 past hier mooi bij. Games die je noemt zullen iig prima draaien op high misschien geen 4xAA meer maar dat lijkt mij niet echt een probleem met zo'n resolutie en het is een hele grote vooruitgang met een GT220.
Ok duidelijk! Bedankt in ieder geval! Processor is een Q8300 trouwens...

[ Voor 30% gewijzigd door Ferdi_TDI op 23-08-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:43:
[...]

Eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, ik zou de goedkoopste pakken. De gigabyte verkoopt blijkbaar 150W, die rest is 151W, beetje overdreven dus O-) .
Snij je jezelf ook in de vingers als je is wil OC'en.
Heey weet je toevallig ook welke voeding van 350 watt het handigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De xfx van 450W die ergens hierboven aan bod kwam. Anders moet je werken met molexjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 23-08-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD6750 heeft maar één 6 pins PCI-e aansluiting nodig dus de XFX Pro 450W is nergens voor nodig. Ook is zijn PC al weer redelijk aan de oude kant en kan het ook zo zijn dat er niet eens normale videokaarten in passen omdat zijn behuizing ook low-profile kan zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:15:
Een HD6750 heeft maar één 6 pins PCI-e aansluiting nodig dus de XFX Pro 450W is nergens voor nodig. Ook is zijn PC al weer redelijk aan de oude kant en kan het ook zo zijn dat er niet eens normale videokaarten in passen omdat zijn behuizing ook low-profile kan zijn.
Ik haal nu mensen door elkaar, ik dacht dat deze over de 6870 ging. De builder is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ga wel even traditioneel een meetlint pakken om te kijken of de kaart er goed inpast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je kunt vertellen welke van de twee behuizingen je hebt is dat ook al genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/dell_inspiron_531s_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/INSPIRON-531-1C-2.jpg

Overigens zou een foto van de voeding ook heel leuk zijn dan is het formaat ook te zien en de specs 160W zie je namelijk niet vaak.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2011 21:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is de ASUS P8H67 gewoon geschikt voor crossfire? Waarom zit er anders een twee keer een PCI-E 16x slot op?

ook staat er op de alternate website vermeldt dat hij crossfire ondersteund.

Kan iemand dit bevestigen?

http://www.alternate.nl/h...P8H67_-=Rev.3.0=-/526160/?

Ook op de website van de fabrikant staat hetzelfde:

http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67/
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:15:
[...]

Je moederbord is niet geschikt voor CrossFire en de voeding zou ik ook niet doen.

[...]

Corsair CX430 is een betere voeding en nog goedkoper ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hij is wel geschikt, alleen het tweede slot heeft maar een x4 bandbreedte, dat beperkt de schaling van de 2e kaart ietsje.

1 x PCIe 2.0 x16 (blue)
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black)

*1-1: PCIe x1 slot shares the bandwidth with PCIe x16_2 slot.
*1-1: Due to CrossFireX™ limitation, DO NOT use the PCIe x1 slot when you install two CrossFireX™ graphics cards on both the PCIe x16 slots to set up a CrossFireX™ cofiguration.
*1-3: To disable the PCIe x1 slot, refer to the Onboard Devices Configuration section in the BIOS for details.

edit:
http://www.hardocp.com/ar...width_perf_x16x16_vs_x4x4

http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/25.html

[ Voor 83% gewijzigd door mitsumark op 23-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan denk ik dat ik iets mis, care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:35:
Als je kunt vertellen welke van de twee behuizingen je hebt is dat ook al genoeg.

[afbeelding][afbeelding]

Overigens zou een foto van de voeding ook heel leuk zijn dan is het formaat ook te zien en de specs 160W zie je namelijk niet vaak.
ik heb de rechter (de kleine dus)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/nnnzid.jpg
en dit is een foto van me specificaties van mijn voeding (sorry had niet zo snel goede camera bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

ik heb de rechter (de kleine dus)
De grote dus eigenlijk, het plaatje is wel kleiner maar de behuizing is groter. :p
[afbeelding]
en dit is een foto van me specificaties van mijn voeding (sorry had niet zo snel goede camera bij de hand)
Dat is een 300 watt Bestec die 216W op de 12V kan leveren.

Deze voeding moet nog wel een HD6750 aan kunnen, een HD5750 kan ook zelfde kaart is alleen tweedehands goedkoper te krijgen of een HD4770 tweedehands kan ook prima iets langzamer.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2011 23:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 79 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic