Beste Tweakers,
Aanschouw mijn beeld!
2011-08-04 20.35.03.jpg
Nu zie ik mijzelf niet als een doorgewinterde techneut maar volgens mij duidt dit op een kapotte grafische kaart, klopt dat?
Als dat het geval is dan ben ik in ieder geval in de goede thread. Ik ben bij deze op zoek naar een nieuwe videokaart. Aangezien mijn computer inmiddels al een dikke drie jaar oud is zoek ik (obviously) een kaart die compatibel is met mijn verouderde hardware. De samenstelling van mijn huidig systeem is als volgt:
Windows 7 64bit
Cooler Master RP-650-PCAA Extreme Power Plus, 650W (ATX12V V2.01)
Intel Q6600
MSI Nvidia geforce 8800 GT 512 mb (deceased)
ASUS P5N32-e Sli
4 GB geheugen
Mijn budget voor de gpu is ~100 euro. GPU mag wel enigszins krachtig zijn aangezien ik nog wel eens game (battlefield bad company 2, diablo 3 in de toekomst, etc.) en fullhd films kijk maar ik wil niet dat de rest van mijn hardware een bottleneck vormt. Ik zou het natuurlijk fijn vinden als de kaart wat stiller is maar dat is geen pré. Zowel overklokken als Sli/crossfire ga ik niet gebruiken.
Zelf dacht ik aan een Geforce GTX 260, alleen heb ik geen flauw idee of die overweg kan met mijn mobo.
Tot slot vroeg ik me af of tweedehands kopen de moeite waard is? Ik denk niet dat ik nog 2 jaar met deze PC werk maar minstens nog wel 1 jaar.
Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag. Alvast bedankt voor de moeite!
Ronald
[
Voor 3% gewijzigd door
grotebaas op 06-08-2011 20:40
]