Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik zit ook te kijken voor een nieuwe videokaart ter vervanging van mijn Gainward 8800 GTX 768MB. Ik twijfel echter nog over wat ik moet doen.

Wat voor systeem heb je nu?

Phenom II X6 1055T
Geheugen: GeIL CL9-9-9 DDR3-1333 2 x 2 GB
Mobo: Gigabyte GA-770TA-UD3
Voeding: Antec Truepower 550
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB x2 in Raid 0

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?

Ik ben van plan om een Dell U2311H te kopen, wat een 1080p monitor is.

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Ik zal de nodige tijd in Word en mijn browser doorbrengen, maar speel uiteraard ook games. Verder geen andere grafisch veeleisende software. Ik ben wel van plan eens in Photoshop te duiken en wat meer met videoeditten te doen, maar dit heeft niet echt prioriteit.
De gamses die ik speel zijn vooral 3D shooters, RTS' en arcade racers. Concrete titels zijn feitelijk alle grote blockbusters in de genoemde genres. Ik ben dus best wel een commercie hoer als het op PC gamen aankomt. Ik zal dus zowel MW3 als BF3 spelen. Echter niet echt lang, aangezien ik na het completeren van de single player het over het algemeen wel voor gezien houdt. De racers blijf ik wel spelen.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Budget is ongeveer 200 Euro. Ik houd echter wel van bang for buck, dus als ik voor iets meer (ongeveer 30 euro, evt. iets meer als het echt de moeite waard is) een flinke dosis aan prestatiewinst kan krijgen, sta ik ervoor open. De andere kant op geldt echter hetzelfde. Wanneer ik voor redelijk wat minder slechts een beetje aan prestatiewinst hoef in te leveren, sta ik er ook voor open.

Verder
Ik ga in principe niet overklokken. Misschien dat ik uit verveling er wel naar ga kijken om de mogelijkheden eens te onderzoeken, maar normaal gesproken zal ik dit niet doen.

Een wat lagere stroomverbruik is natuurlijk nooit weg. Ik heb het dan vooral over het stroomverbruik tijdens het werken met Office en internetten. Tijdens het gamen hebben de prestaties prioriteit.

Stilte, daar houd ik wel van. En dan vooral tijdens de bezigheden buiten het gamen om. Tijdens het gamen komt het geluid er toch wel bovenuit en is het dus niet echt belangrijk.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) let op de goedkoopste vermelding (Alternate) is geen black edition

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk

pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition heb je meteen dirt3 erbij.

De goedkoopste levert imo de meeste bang for buck, maar de andere kaarten zijn wel wat sneller. De laatste heeft dus een leuke game erbij (dirt3) en 2GB geheugen. Ze hebben allemaal een stille koeler en het verbruik in 2D is met alle nieuwe kaarten laag.

[ Voor 15% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-07-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Wanneer je het verschil zou moeten beoordelen tussen de MSI N560GTX-Ti Hawk en de Sapphire HD6950, die Dirt3 Edition dus, maar even afgezien van de aanwezigheid van die game, waar zou ik op moeten letten bij een keus tussen die twee? Je hebt bijv. Physx wat je alleen bij Nvidia hebt, is dat van doorslaggevende waarde? Of wordt dat niet meer gebruikt? Ik speelde bijv. Mirrors Edge met Physx, en als ik naar de Youtube filmpjes kijk, zie ik toch een flink verschil in effecten die de game een eigen gezicht gaven... Maar aangezien Dice nu kennelijk samenwerkt met AMD zullen ze toch niet.....

[ Voor 44% gewijzigd door RaJitsu op 01-07-2011 14:05 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 13:02
Ik ga binnenkort een nieuwe pc voor een kennis samenstellen. Hij speelt nogal eens een spelletje en de videokaart moet dus een tijdje mee kunnen gaan.

In eerste instantie was mijn keuze gevallen op pricewatch: Gigabyte GV-N550OC-1GI.
Maar ik lees nu in de laatste posts dat veel AMD videokaarten beter zijn dan de nVidia 560 kaarten. Ik neem aan dat 560 beter is dan 550, dus begin ik te twijfelen of mijn keuze goed is.

In een van de laatste posts kom ik deze tegen: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)

Hij is wel 25 euro's duurder die eigenlijk niet beschikbaar zijn, maar is het de 25 euro echt waard?
Of is er rond de prijs van 115 euro ook een beter AMD alternatief voor de gekozen nVidia 550 kaart?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Redblader schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:29:
[...]

Intel+AMD (ATI is niet meer) werkt anders net zo goed als AMD+AMD, je krijgt echt geen verborgen prestaties erbij als je bepaalde bedrijven combineert.

Het is moeilijk om een ''beter'' merk aan te wijzen maar AMD/Nvidia hebben allebij hun goede en slechte kanten, AMD videokaarten zijn over het algemeen een stuk zuiniger en in veel prijssegmenten krijg je meer waar voor je geld bij AMD.

Nvidia heeft dan weer de vrij goed geprijsde GTX 560 Ti en de snelste single GPU met de GTX 580, alleen dit zijn maar 2 specifieke prijspunten en aangezien AMD tegenwoordig ook beter dan Nvidia schaalt met crossfire wordt er tegenwoordig in de meeste situaties AMD aangeraden.

Edit: en in het specifieke geval van BF3 is het gewoon zo dat DICE samen werkt met AMD, waardoor het te verwachten is dat BF3 beter gaat lopen op AMD hardware :)
Als we zo beginnen stel ik meteen deze vraag: Welke kaart is beter, die van Nvidia of van AMD?
Ik gebruik: 3Ds Max, Adobe After Effects, Premiere, PhotoShop, en veel games...

Ik wou gaan upgraden naar een 570 GTX... (Heb nu een 470GTX)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 29,14€ 29,14
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 68,65€ 68,65
1Adata AD3U1333C4G9-2€ 52,72€ 52,72
1AMD Phenom II X4 975 Black Edition€ 143,38€ 143,38
1Asrock 870 Extreme3€ 70,21€ 70,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,10

Beste lezer,

Op het moment ben ik een pc aan het samenstellen bij alternate met de PC-builder.
Nu heb ik eigenlijk alles wel alleen zit ik met één probleem (hoe kan het ook anders :P).
Ik weet namelijk nu niet welke videokaart ik moet nemen. Mijn doel met deze pc is grotendeels
om de binnenkort uitkomende battlefield 3 te spelen.

Mijn budget intotaal is rond de 800€.

Iemand een voorkeur voor videokaart?

MVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:31:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 29,14€ 29,14
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 68,65€ 68,65
1Adata AD3U1333C4G9-2€ 52,72€ 52,72
1AMD Phenom II X4 975 Black Edition€ 143,38€ 143,38
1Asrock 870 Extreme3€ 70,21€ 70,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,10

Beste lezer,

Op het moment ben ik een pc aan het samenstellen bij alternate met de PC-builder.
Nu heb ik eigenlijk alles wel alleen zit ik met één probleem (hoe kan het ook anders :P).
Ik weet namelijk nu niet welke videokaart ik moet nemen. Mijn doel met deze pc is grotendeels
om de binnenkort uitkomende battlefield 3 te spelen.

Mijn budget intotaal is rond de 800€.

Iemand een voorkeur voor videokaart?

MVG.
Beste prijs/prestatie verhouding is 6870 in crossfire ;) Kun je Battlefield 3 mee maxen aangezien het AMD beter ondersteund en sneller is dan een gtx580 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l166 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Beste prijs/prestatie verhouding is 6870 in crossfire ;) Kun je Battlefield 3 mee maxen aangezien het AMD beter ondersteund en sneller is dan een gtx580 :)
Zit je er dan niet mee dat die kaarten te warm worden? Of moet ik er dan nog ff een koeler bij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Zit je er dan niet mee dat die kaarten te warm worden? Of moet ik er dan nog ff een koeler bij doen?
6870's worden helemaal niet zo warm, en met een beetje airflow mag warmte echt geen probleem zijn.
Saeverix schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:24:
Ik ga binnenkort een nieuwe pc voor een kennis samenstellen. Hij speelt nogal eens een spelletje en de videokaart moet dus een tijdje mee kunnen gaan.

In eerste instantie was mijn keuze gevallen op pricewatch: Gigabyte GV-N550OC-1GI.
Maar ik lees nu in de laatste posts dat veel AMD videokaarten beter zijn dan de nVidia 560 kaarten. Ik neem aan dat 560 beter is dan 550, dus begin ik te twijfelen of mijn keuze goed is.

In een van de laatste posts kom ik deze tegen: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)

Hij is wel 25 euro's duurder die eigenlijk niet beschikbaar zijn, maar is het de 25 euro echt waard?
Of is er rond de prijs van 115 euro ook een beter AMD alternatief voor de gekozen nVidia 550 kaart?
Voor die 25 euro extra krijg je wel een véél snellere videokaart.

Zoals je in die review kan zien is een 6870 vaak zo'n ~40%(!) sneller, dat is toch wel zéker een merkbaar verschil :)

Voor ongeveer dezelfde prijs als een GTX 550 heb je ook de pricewatch: Club3D HD 6790 CoolStream maar die doet het toch een stuk minder qua prijs/prestatie, een 6790 is wel sneller dan een GTX 550 maar een 6870 is echt een klasse hoger (~30% sneller) en kost niet zo gek veel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 01-07-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dat dan zoveel beter als je die 2 videokaarten in crossfire zet? Ik weet er niets van af namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:00:
Maar is dat dan zoveel beter als je die 2 videokaarten in crossfire zet? Ik weet er niets van af namelijk :P
Echt wel! Voor games dan hé... Voor 3D programma's enzo helpt het helaas niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Echt wel! Voor games dan hé... Voor 3D programma's enzo helpt het helaas niets. :(
Sorry dat ik dit vraag hoor (weinig ervaring -.-), Maar hoezo beter voor games dan, op welk gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:15:
[...]

Sorry dat ik dit vraag hoor (weinig ervaring -.-), Maar hoezo beter voor games dan, op welk gebied?
Omdat in bijna elke game je 75%+ inc performance hebt.

De 6870 scaalt ongelofelijk goed :P geld eigelijk allemaal voor de 6xxx series

http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=301

Kijk maar voor jezelf in die link

Bij bv BFBC2 krijg je 100+% inc in power :P

En geloof me als je 1maal op 60FPS komt wil je op die 60FPS blijven

[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 19:32 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is ongeveer een goeie FPS ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:32:
Wat is ongeveer een goeie FPS ? :P
30 fps is gewoon bewegend beeld, 60 fps is zeer vloeiend, niks happered, persoonlijk vind ik het ook prettiger voor de ogen als je lang gamed.

En FPS is niet First Person Shooter in deze context maar Frame Per Second :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:34:
[...]

30 fps is gewoon bewegend beeld, 60 fps is zeer vloeiend, niks happered, persoonlijk vind ik het ook prettiger voor de ogen als je lang gamed.

En FPS is niet First Person Shooter in deze context maar Frame Per Second :+
Oke duidelijk, als ik HD6870 CF heb en ik doe BF3 op medium, wat gok je dan wat me fps is :$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Oke duidelijk, als ik HD6870 CF heb en ik doe BF3 op medium, wat gok je dan wat me fps is :$?
Zou ik niet kunnen zeggen man, specs van de game zijn nog niet uit

Weet alleen dat AMD spul beter gaat lopen daarop dan Nvidia spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:44:
[...]

BF3 moet daarmee wel op high kunnen met 40-50+ FPS ;)
De demo's van BF3 tot nu toe zijn gegeven met een enkele GTX 580 (meen ik ergens gelezen te hebben)
2x 6870 is sneller dan een GTX 580 en AMD werkt ook nog samen met DICE, het zal dus zeker wel goed komen qua FPS :)

Overigens kan je die voeding beter uit je lijst halen en deze kiezen: pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Kost evenveel maar is een stuk beter qua kwaliteit.

[ Voor 50% gewijzigd door Redblader op 01-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redblader schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:49:
[...]

BF3 moet daarmee wel op high kunnen met 40-50+ FPS ;)
En dan is het wss ook nog AA gedeelte kun je lekker op x4 laten staan scheelt ook al enorm wat FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:50:
[...]

En dan is het wss ook nog AA gedeelte kun je lekker op x4 laten staan scheelt ook al enorm wat FPS
AA op x4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://nittech.blogspot.c...lter-and-anisotropic.html
Je kunt alles lezen of simple de 3 onderste foto's bekijken dan snap je het ook wel :P

Hoe meer AA des te lager je FPS want het ziet er mooier uit
en SSAA of MSAA (nu weet ik het niemeer) is het mooiste maar ook het zwaarste

[ Voor 17% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik een 470GTX in SLI neem, kan iemand mij dan aanraden welke koeler ik erbij kan nemen? (Voor alle 2 de videokaarten)

Ik heb nu een singel Nvidia 470GTX, maar wou of upgraden, of een SLI setup nemen.
Maar als ik de 470GTX hou wil ik de stock koeler ook vervangen, aangezien hij veel lawaai maakt en erg warm wordt. (90 Graden)

Nu is een normale kaart 2 slots in je pc kast. Hoeveel wordt dat met een andere koeler?
Aangezien je veel ruimte nodig hebt bij een SLI setup...

Ik heb een Corsair 600T kast, waar 3 videokaarten in kunnen. (Er zitten 7 sloten in de kast, waarvan er 1 nodig is om de ruimte te behouden tussen de voeding en videokaart)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:24:
Als ik een 470GTX in SLI neem, kan iemand mij dan aanraden welke koeler ik erbij kan nemen? (Voor alle 2 de videokaarten)

Ik heb nu een singel Nvidia 470GTX, maar wou of upgraden, of een SLI setup nemen.
Maar als ik de 470GTX hou wil ik de stock koeler ook vervangen, aangezien hij veel lawaai maakt en erg warm wordt. (90 Graden)

Nu is een normale kaart 2 slots in je pc kast. Hoeveel wordt dat met een andere koeler?
Aangezien je veel ruimte nodig hebt bij een SLI setup...

Ik heb een Corsair 600T kast, waar 3 videokaarten in kunnen. (Er zitten 7 sloten in de kast, waarvan er 1 nodig is om de ruimte te behouden tussen de voeding en videokaart)

Alvast bedankt! :)
Ze zijn niet goedkoop hoor
http://tweakers.net/price...f%28gtx470-gtx465%29.html

Vind nu niet even een andere die op GTX470 passen, maar ik weet dat ze lekker koelen ga ze zelf halen maar dan de AMD versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Niet goedkoop... Ik verwacht er wel van dat ik er dan wel weer 1.5 jaar mee verder kan. :)
Dus dan valt de prijs nog te over zien. Maar hoeveel Sloten gebruikt deze koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee300/DerComissar/EVGAandZalmanAMP480in932BE.jpg

2.5 slot dus 3 slot.

Deze past ook op de GTX470 maar moet je iets bij kopen

http://www.arctic.ac/en/p...treme-plus-ii.html?c=2182

[ Voor 37% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

De koeler is dus anderhalve slot? En de videokaart een slot?
Helaas kan ik dan niet bij mijn 2e slot op mijn moederbord, wat betekent dat mijn 2e videokaart in het derde slot moet zitten. (Die slomer is dan mijn eerste 2 sloten) Maar dan ben ik bang dat ik over mijn moederbord ga. (De plek waar alle aansluitingen in zitten van mijn pc kast en fans)

Zoals we hier zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/msi_x58pro_e.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door iApp op 01-07-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan denk ik dat dit je enige oplossing is http://www.scythe-eu.com/...ga-cooler/setsugen-2.html Enige 2slot voor GTX470 die ik kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het nadeel is gewoon dat als ik een 3 slot videokaart heb, ik over mijn 2e videokaart slot van mijn moederbord ga. Als ik een 4 Way videokaart slot had in mijn moederbord had, dan kon het. Maar helaas...

En vandaag las ik dat de Sandy Bridge E socket uitgesteld is naar 2012, en tot die tijd is een nieuw moederbord het ook niet waard. Toch maar een 570GTX met een Zalman koeler of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:42:
Het nadeel is gewoon dat als ik een 3 slot videokaart heb, ik over mijn 2e videokaart slot van mijn moederbord ga. Als ik een 4 Way videokaart slot had in mijn moederbord had, dan kon het. Maar helaas...

En vandaag las ik dat de Sandy Bridge E socket uitgesteld is naar 2012, en tot die tijd is een nieuw moederbord het ook niet waard. Toch maar een 570GTX met een Zalman koeler of....?
WCtjes zetten is misschien een optie.

En die Scythe is 2 slot ( dus koeler + GPU ), is stil en is zelfs een review van hier op tweakers, had hem net open...

Edit : ofwel heb je gewoon veel geluk ? ofwel weet ik het niet http://tweakers.net/aanbo...x-570-1280mb-phantom.html :9

[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oef, dat is wel héél ver weg voor iemand die in het noord-oosten woont. (3Uur rijden) :P

Edit: Na het lezen van de review van de Scythe, zie ik dat de VRM's van de videokaart in de fik staat op loaded... (120 Graden)

Dus dat wordt hem in ieder geval niet. :)

[ Voor 50% gewijzigd door iApp op 01-07-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
HardCoreGamer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:09:
Oef, dat is wel héél ver weg voor iemand die in het noord-oosten woont. (3Uur rijden) :P

Edit: Na het lezen van de review van de Scythe, zie ik dat de VRM's van de videokaart in de fik staat op loaded... (120 Graden)

Dus dat wordt hem in ieder geval niet. :)
Ik geloof dat we het hier al vaker over hadden gehad :P
Conclusie was toen dat als je inderdaad de VRM's niet verschrikkelijk heet wilt laten worden je vast zit aan een Zalman VF3000F, die de temps erg laag houdt, of een Accelero Xtreme waarbij de VRM's wel iets warmer maar nog acceptabel worden ;)

Op welke snelheid loopt je derde PCI-e slot?
Als dit 8x is namelijk dan zul je geen prestatieverlies merken, dus dan is een 3-slot koeler zoals de Zalman VF3000F nog steeds een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Helaas het 3rde slot 4x speed, waar ik mijn videokaart eerst in had. (Oude kast, zoveel kabels, videokaart paste er niet eens in :P )

Dat slot valt mee, maar gaat wel een tikje langzamer dan de andere 2 16de sloten. :)
Of te wel, ik heb geen keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:16:
Helaas het 3rde slot 4x speed, waar ik mijn videokaart eerst in had. (Oude kast, zoveel kabels, videokaart paste er niet eens in :P )

Dat slot valt mee, maar gaat wel een tikje langzamer dan de andere 2 16de sloten. :)
x4 zou ik echt niet doen dat is waste van je 2de GPU dan, x8/x8 is goed en x16/x16 is beter maar verschil tussen 8 & 16 is niehiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
HardCoreGamer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:16:

Als ik dat plaatje van je moederbord bekijk denk ik niet dat SLI nog gaat lukken met 2 aftermarket koelers, er is precies genoeg ruimte om 2 kaarten met 2-slots koelers naast elkaar te zetten.

Als je later SLI/crossfire wilt draaien met dit moederbord kan je dus waarschijnlijk beter kijken naar kaarten die van de fabriek af al komen met een goede 2-slots koeler, zoals de MSI Twin frozr varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jidd00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
ik had hier al een berichtje geplaatst maar ik heb nu toch iets anders gevonden, specs:
-AMD athlon 2 x4 640
-msi 880GM-E41
-4 gb ddr3
-bequiet pure power 430w

ik dacht aan een 6950 2gb zoiets: wenslijst: 6950,
kan dit bf3 op hoge settings draaien, ik dacht aan een resolutie van 1600x1200 of 1024x768
en kan mijn voeding dit wel aan?
of vormt mijn cpu dan een bottleneck?
Mijn moederbord is ook niet echt top, kan ik daar ook nog prestaties op verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Redblader schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:35:
[...]

Als ik dat plaatje van je moederbord bekijk denk ik niet dat SLI nog gaat lukken met 2 aftermarket koelers, er is precies genoeg ruimte om 2 kaarten met 2-slots koelers naast elkaar te zetten.

Als je later SLI/crossfire wilt draaien met dit moederbord kan je dus waarschijnlijk beter kijken naar kaarten die van de fabriek af al komen met een goede 2-slots koeler, zoals de MSI Twin frozr varianten.
Maar dan hebben wij het over een nieuwe kaart kopen. En als wij dat doen stappen wij over naar de 500 series...

Worden de kaarten niet minder warm als ze met ze'n tweeën draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
HardCoreGamer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:03:
[...]

Maar dan hebben wij het over een nieuwe kaart kopen. En als wij dat doen stappen wij over naar de 500 series...

Worden de kaarten niet minder warm als ze met ze'n tweeën draaien?
Nee, vooral de bovenste kaart wordt warmer bij een SLI setup, dit is ook logisch aangezien de bovenste kaart de warme lucht van de onderste kaart aan zuigt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dus wat is de oplossing?
Oordopjes in bij het gamen? (Ze maken veel lawaai)
Een Zalman koeler en overclocken? (Geen SLI)
Een Nvdia 570GTX met andere factory koeler? (In de toekomst SLI)
Ander moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:38:
Dus wat is de oplossing?
Ander moederbord?
AMD 6870CFX optie? :P

Je kan altijd een 2de aftermarkt 2 slot GTX470 kopen en dan die luide een zalman op steken en in de onderste slot doen als dat kan ( heeft red me ook gezegt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
HardCoreGamer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:38:
Dus wat is de oplossing?
Ander moederbord?
De goedkoopste oplossing is eigenlijk gewoon de Zalman koeler kopen inderdaad, dan wordt je GTX 470 een stuk stiller en koeler :)
Ik heb met een lichte voltage verhoging mijn GTX 470 kunnen overclocken naar 750/900/1500 en de prestaties zijn nu dan ook zo'n 20% hoger terwijl de temperatuur en het geluid nog steeds vele malen lager zijn dan met de stock koeler.

Dan kan je verder sparen en wanneer de nieuwe 28nm videokaarten komen koop je er daar 1 van, dat zal dan tenminste een écht goede upgrade zijn. :)
yzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:40:
[...]

AMD 6870CFX optie? :P

Je kan altijd een 2de aftermarkt 2 slot GTX470 kopen en dan die luide een zalman op steken en in de onderste slot doen als dat kan ( heeft red me ook gezegt )
Ik meen me te herinneren dat hij gebruik maakt van CUDA dus dan is AMD geen optie :P

Maar inderdaad, als de extra prestaties van SLI echt nodig zijn is jouw idee ook een optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Redblader op 02-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En geen SLI dus?
Zalman was sowieso mijn plan, met de Zalman wordt mijn hele videokaart dus een 3 slots videokaart?
Als ik een 4 slot moederbord koop volgend jaar, kan ik SLI wel realiseren maar waarschijnlijk upgrade ik dan naar de Nvidia 670GTX, alhoewel de 770GTX een stuk sneller zou zijn omdat hij dan PCI Express 3.0 16x support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wacht even, hier zie ik een link dat 4X speed niet zo héél veel verschil maakt als 16x speed.
http://www.overclock.net/...6x-16x-vs-16x-4x-gtx.html

Als ik mijn eerste kaart nou een Zalman koeler upgrade (bovenste warmste kaart)...
Dan koop ik een 2e SLI kaart met een factory andere koeler...
(Deze bijvoorbeeld???)
pricewatch: Zotac GTX 470 AMP! Ook Zotac, vandaar...
Dan is het dus 3 sloten vs 2 sloten factory changed cooler... :)

Dan moet het kunnen en lukken. Iemand een idee hoelang ik een 470GTX nog high end kan noemen?
Ik hoop dat ik er nog tot najaar 2012 minimaal mee kan werken (Alles op high, minimaal 40FPS en DirectX 11), anders is die 250 euro in de toekomst geld verspilling aangezien ik dat niet in een maand koop. ;) (Binnen 2 maanden heb ik het geld ervoor... )

[ Voor 19% gewijzigd door iApp op 03-07-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SLI GTX470 ~ CFX 6870, zal wel nog even mee gaan, zeker tot in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat raadt je me aan? Wachten op een Nvidia 670GTX voor eind dit jaar. Daarna rond September 2012 (I.v.b dure Sandy Bridge E CPU aankoop) SLI nemen.

Of nu SLI en wachten op een nieuwe 770GTX kaart van Nvidia. (Eind 2012)
Mijn bedoeling is: elke game, van GTA V tot de nieuwe Tomb Raider op high en Direct X 11 te kunnen spelen.
Daarnaast gebruik ik deze kaarten enorm veel bij video bewerking en 3D design. Ik weet dat je nu vast gaat zeggen, SLI helpt niet bij programma's, als ik 3Ds Max heb staan renderen, kan ik geen leuk potje Battlefield doen. En aangezien 3Ds Max soms wel 8 uur zit te renderen, vind ik dit een mooie oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft een werkende glazen bol, koop wat je nu de beste prijs/performance verhouding geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doubt dat de 7xxx van AMD or de 6xx van Nvidia dit jaar gaan uitkomen.
Ik zou SLI gaan en die zo lang mogelijk gebruiken tot het wat te traag word ( ga ik ook doen met mijn 6870's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tja, maar als hij in April 2012 al traag wordt, wacht ik toch liever op de 670GTX series, en koop ik daar een versie van... ;)

En dat Nvidia eind dit jaar mer een serie nieuwe videokaarten komen, is wel 100% zeker, althans, binnen November en Maart 2012. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:55:
Tja, maar als hij in April 2012 al traag wordt, wacht ik toch liever op de 670GTX series, en koop ik daar een versie van... ;)

En dat Nvidia eind dit jaar mer een serie nieuwe videokaarten komen, is wel 100% zeker, althans, binnen November en Maart 2012. :)
Dat is een half jaar tijds ruimte daar tussen :P zal wel Q1/Q2 van 2012 zijn.
Natuurlijk als de 6xx komen kun je misschien 2 GTX580 op de kop tikken voor een leuke prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen wil je dan natuurlijk geen 2x GTX580 meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

HardCoreGamer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:35:
Sinds wanneer is ATI weer beter? Dacht dat Nvidia tot op heden nog een goed merk is... Nvidia + Intel - ATI + AMD. Toch?
Dat is al ZO lang niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel nu dat de GTX680 een 500euro per stuk gaan kosten ( eigenlijk vind ik dit een redelijjke prijs )
En je kunt een set GTX580 op de kop tikken voor 600euro :P dan is het wel interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:00:
Stel nu dat de GTX680 een 500euro per stuk gaan kosten ( eigenlijk vind ik dit een redelijjke prijs )
En je kunt een set GTX580 op de kop tikken voor 600euro :P dan is het wel interesant
Ja dan, maar dan moet je nog ff 600 euries in je zak hebben hé :P
Ik dacht eerder aan 2x 200 euro betalen... Max 2x 250 euro betalen... Dat lijkt mij redelijk. O.a, een 480 GTX kost nu rond de 250 euro, redelijk dus...

Conculsie, SLI 1 kaart in 16x speed slot, en 1 kaart in 4x slot. Is het de moeite waard? En hoelang verlang ik de levensduur van mijn PC hiermee? Is een 2e SLI kaart nou ook echt 75% sneller, ook als hij in een 4x slot zit? _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door iApp op 03-07-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
Hoe zit het nou met 1 12v circuit op een voeding? want bij alternate pc builder krijg ik telkens de mededeling (conflict-.-) dat ik een andere voeding moet kiezen voor 6870cf die meer dan één 12v circuit bevat. Het gaat hier om de voeding XFX 650 watt xxx modulair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik ben van plan een PC te bouwen met de items in mijn wensenlijst,
Ik ben daarvoor opzoek naar een leuke crossfire setup.
Gaat deze kaart x2 in mijn kast passen? -> Sapphire HD 6870
Zal mijn voeding het ook daarmee redden?

Mijn goal is om crysis2 op insane te spelen op 1920x1080.
Tips zijn altijd welkom, eventuele andere kaarten dat net ietsje beter zijn o.i.d..

Thank you in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Laatst online: 22:22
Hallo allemaal,

Mijn toekomstige PC ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 39,79€ 39,79
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 68,15€ 68,15
1Crucial m4 SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 61,31€ 61,31
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 149,90€ 299,80
1Asrock P67 Extreme4€ 125,31€ 125,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 953,26

Alleen vroeg ik me af of deze opstelling te warm wordt voor de videokaarten, of dat het zo wel zal gaan. (alleen de stock fans van de kast) Of is het misschien een beter idee om de R6870 HAWK te nemen in crossfire of extra fans?

En wat zijn acceptable temperaturen voor crossfire en single cards?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feuille schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:44:
Hallo allemaal,

Mijn toekomstige PC ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 39,79€ 39,79
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 68,15€ 68,15
1Crucial m4 SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 61,31€ 61,31
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 149,90€ 299,80
1Asrock P67 Extreme4€ 125,31€ 125,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 953,26

Alleen vroeg ik me af of deze opstelling te warm wordt voor de videokaarten, of dat het zo wel zal gaan. (alleen de stock fans van de kast) Of is het misschien een beter idee om de R6870 HAWK te nemen in crossfire of extra fans?

En wat zijn acceptable temperaturen voor crossfire en single cards?

Alvast bedankt
http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-zdfc%29.html

Deze pakken ipv de sapphires. en kun je nog een extra fan kopen :P

En die sapphires zijn goed hoor op warme zomer dag als 1str kaar toch maar 75°C en dan nog niet eens de fan al te hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
beetje domme vraag wellicht. Ik wil een 6970 (denk ik) gaan aanschaffen en er een waterblok opzetten. Ik heb dus een reference model nodig. Hoe kun je zien of het een reference model is, en weet iemand of er dan nog andere zaken zijn om op te letten?

alvast bedankt :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:45:
beetje domme vraag wellicht. Ik wil een 6970 (denk ik) gaan aanschaffen en er een waterblok opzetten. Ik heb dus een reference model nodig. Hoe kun je zien of het een reference model is, en weet iemand of er dan nog andere zaken zijn om op te letten?

alvast bedankt :D
Als er zoeen grote dikke blok met 1 fan opzit aan de rechtse kant met een stikker op :P
Enige waar je op moet letten zijn de PCB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D CGAX-69748F€ 292,50€ 292,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 281,54€ 281,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,04

deze dus? bijvoorbeeld?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:55:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D CGAX-69748F€ 292,50€ 292,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 281,54€ 281,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,04

deze dus? bijvoorbeeld?
XFX wel de Club niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
Beste Tweakers,
Na het pijnlijk overlijden van mijn ATI Radeon HD3800 Series 512MB zoek ik een nieuwe videokaart.
Hierbij meld ik dat ik de rest van mijn computer ook ga upgraden, binnen 2/3 maanden.

Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86GHz 2GB DDR2
ATI Radeon HD3800 Series 512MB
Maxtor 6L250M0
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7235 REV:1.1
Intel P965/G965 PCI Express
Windows XP

1680x1050

Alleen voor games, Bad Company 2, Battlefield 3 & World of Warcraft.

Rond de 125 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masvic schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:55:
Beste Tweakers,
Na het pijnlijk overlijden van mijn ATI Radeon HD3800 Series 512MB zoek ik een nieuwe videokaart.
Hierbij meld ik dat ik de rest van mijn computer ook ga upgraden, binnen 2/3 maanden.

Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86GHz 2GB DDR2
ATI Radeon HD3800 Series 512MB
Maxtor 6L250M0
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7235 REV:1.1
Intel P965/G965 PCI Express
Windows XP

1680x1050

Alleen voor games, Bad Company 2, Battlefield 3 & World of Warcraft.

Rond de 125 euro
HD6770 of HD6850 maar wat voeding heb je? Merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
chim0 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:47:
[...]

HD6770 of HD6850 maar wat voeding heb je? Merk en type?
Voeding is niet relevant op dit moment. Als ik niet genoeg stroom blijk te hebben, schaf ik een nieuwe aan. Er hoeft overigens ook geen rekening gehouden te worden met eventuele bottlenecks, ik zoek gewoon een goede videokaart :)

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jidd00
  • Laatst online: 30-01-2024
ik heb een vraag, ik ga binnenkort mijn videokaart upgraden en dacht aan een pricewatch: MSI R6870 HAWK
maar kan mijn 430W Bequiet pure power dat wel aan, incl. athlon 2 x4 640?

@yzx bedankt voor de snelle reactie, weet je toevallig ook of de hawk editie ook een stuk koeler/stiller is dan de andere of kan ik net zo goed voor de goedkoopste gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door jidd00 op 03-07-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jidd00 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:33:
ik heb een vraag, ik ga binnenkort mijn videokaart upgraden en dacht aan een pricewatch: MSI R6870 HAWK
Voeding kan dat aan hoor, 6870 heeft een TDP van 151watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je moet dan trouwens wel met een verloopje moeten werken, de L7 430 heeft maar één PCIe-connector, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Als ze die kaart nou 5MHz lager hadden geklokt of zo was die tweede stekker niet nodig geweest. :P

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 03-07-2011 20:49 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Wanneer ze die tweede aansluiting weglaten klaagt men weer over de beperkte overklok capaciteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn voorstel: is SLI nemen, eerste kaart in een 16x speed slot, en 2e kaart in 4x slot. Wordt hij er echt 75% sneller van? Ook als hij in een 4x slot zit?
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jidd00 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:33:

@yzx bedankt voor de snelle reactie, weet je toevallig ook of de hawk editie ook een stuk koeler/stiller is dan de andere of kan ik net zo goed voor de goedkoopste gaan?
Wel, HAWK is zowieso stil maar van de XFX dual fan edition heb ik ook al leuke dingen gehoord dat die stil & koel is

@Bwerg, 1watt hoe zielig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat zei je? :D
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/nvidia/148063d1269780409-gtx-470-sli-review-fermi-sli.jpg

Oke, als je 4 470GTX's in je PC hebt zitten, is dat hetzelfde als 3x een 480GTX. Maargoed, je ziet het, meer dan 80% beter! :)

[ Voor 15% gewijzigd door iApp op 03-07-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:46:
[...]

Wat zei je? :D
[afbeelding]

Oke, als je 4 470GTX's in je PC hebt zitten, is dat hetzelfde als 3x een 480GTX. Maargoed, je ziet het, meer dan 80% beter! :)
Op welke lanes staan die? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Op 16x 16x, ik doe 16x 4x, is dat zo'n verschil als ik die website mag geloven??? ^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:58:
Op 16x 16x, ik doe 16x 4x, is dat zo'n verschil als ik die website mag geloven??? ^^^
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ja... Nee.... Wie moet ik nou geloven?
Ik heb het over deze site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dus, 4x, 8x, 16x speed, inprinciepe allemaal hetzelfde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
Hallo,

Ik ben dus net als vele op zoek naar vernieuwing.

Aangezien ik mijn oude systeem heb vervangen voor wat nieuw spul, ben ik op zoek naar een nieuwe Graka.

Mijn huidige Setup:

MSI P67A-GD55
I7 2600K
>GTX 295 Single pcb<
Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666
XFX Core Edition Pro 750 Watt
Windows 7 64bit
Dell Ultrasharp U2311H 1920x1080 over DVI
LG Flatron M2794D 1920 x 1080 over DVI
Budget: ~300,-

Nu wil ik me GTX 295 vervangen voor iets wat toch gewoon wat beter mee kan, en vooruit kan voor iig de komende 2 jaar ofzo.

Ik lees veel verschillende dingen.
Voornamelijk: Niet vervangen, is gewoon best voor het komende jaar enzo.
Maar ik irriteer me echt als iets niet loopt zoals ik het wil.
Dus met mijn nieuwe machine, en mijn oude kaart, loop ik gewoon nog tegen het eea aan.

Ik wil graag Battlefield 3 bijvoorbeeld gewoon op alles max willen spelen.
Maar ook World of warcraft (is nu al geen probleem uiteraard), Crysis2 en andere "high-end" games.
Daarnaast word de setup gebruikt voor 3d renderen, videobewerking en fotobewerking.

Als ik nu zou willen upgraden, wat zou nou een leuke performance boost geven?

Ik heb veel gelezen. Heel veel, en heel veel reviews. Het grote probleem is nu dus dat ik door alle bomen het bos niet meer kan zien.
Kaarten met cooler X, Kaarten met cooler Y. Kaarten die Net iets beter zouden zijn. Andere net weer slechter.

Ik heb geen probleem om Dual kaarten te draaien. Maar wel tegen het idee van crossfire/SLI.

Enig idee welke richting ik uit moet zoeken? Of is het wijsheid om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dalverian : voor de video bewerking en rendering zijn de cuda cores van Nvidia interessant. Maar een 580GTX kan BF3 maxed out spelene maar ben je veel geld kwijt.

CFX 6870 goedkoop, snel en goed en onder de 300euro oplossing is sneller dan 580GTX en omdat BF3 in samenwerking is met AMD zal dit nog eens sneller zijn in BF3
En dit zal dan de snelste game oplossing zijn. maar qua photoshop wise enz zul je de cuda cores verliezen.
http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-zdfc%29.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masvic schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:32:
[...]

Voeding is niet relevant op dit moment.
Sorry maar dit is het meest relevante onderdeel van je PC, zeker gezien het feit dat je PC al oud is en je een nieuwe videokaart wilt aanschaffen. Als het een hakkie takkie voeding is, kan je je PC wel gedag kussen.
Als ik niet genoeg stroom blijk te hebben, schaf ik een nieuwe aan. Er hoeft overigens ook geen rekening gehouden te worden met eventuele bottlenecks, ik zoek gewoon een goede videokaart :)

Bedankt voor je reactie!
Je processor is wel een bottleneck maar nogmaals, gezien je budget een HD6770 of 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
yzx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 06:46:
Maar een 580GTX kan BF3 maxed out spelene maar ben je veel geld kwijt.
Zijn de BF3 system requirements al bekend?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op maandag 04 juli 2011 @ 07:58:
[...]

Zijn de BF3 system requirements al bekend?
Nein mann, maar op een demo van BF3 draaien ze met een GTX580 maxed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
yzx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:05:
[...]

Volgens mij waren een aantal instellingen (AA/AF) helemaal niet bekend. Zomaar roepen dat een GTX580 alles maxed out kan spelen lijkt mij dan ook een beetje voorbarig..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:30:
[...]

Volgens mij waren een aantal instellingen (AA/AF) helemaal niet bekend. Zomaar roepen dat een GTX580 alles maxed out kan spelen lijkt mij dan ook een beetje voorbarig..
Daarom dat ik CFX 6870 voorstel, die zijn ongeloofelijk snel _/-\o_ sneller dan een GTX580 en mits BF3 icm AMD werkt zullen ze nog eens een extra boost krijgen dus hierdoor mijn voorstel

Edit :Na wat google werk kom ik dit tegen : http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements en eerlijk zou ik durven zeggen dat de specs rond dat komen te liggen

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 04-07-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
yzx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:05:
[...]

Een dev had duidelijk gezegd dat bf3 toen op de gtx 580 niet maxed out was en dat ook nie kon (misschien komt dit door de screen capture??, kost ook veel kracht), met als reactie dat de pc die bf3 moet gaan maxen nog ''gebouwd' moet worden.... Maar sowieso, hij is nog niet geoptimaliseerd dus we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Laatst online: 08-09 14:22
Mijn systeem:

Moederbord: Asus M3A78-EH
Geheugen: 6GB DDR2 800Mhz Kingston
Processor: AMD athlon x2 2.8Ghz
HDD: 500GB schijfje van samsung
Videokaart: nvidia 9600GT asus koeler

Destijds heb ik dit als gamesysteem laten samenstellen.was toen ook het topje van de ijsberg :) heb er ook al een keer geheugen bij ingezet. Maar ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe videokaart.
Het is vooral bedoeld om te gamen. met een maximaal budget van rond de €100,- iets erboven zou niet heel veel uitmaken. Werk op een resolutie van 1440x900. Maar als mijn processor de echte bottleneck is dan dat ook graag melden :P Ik heb al vernomen dat de processor opzich zelf niet heel veel uitmaakt als je wil gaan gamen maargoed....

zelf zat ik te denken aan een van deze 2: Is de 6790 gelijk VEEL beter dan de 5770 of zit daar weinig verschil tussen?
pricewatch: Sapphire HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
pricewatch: MSI HD6790 1GB GDDR5 PCI-e

maar nog een x als mijn CPU de bottleneck is dan graag zeggen.

Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door dicee op 04-07-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
Bedankt voor de reacties.

Maar als ik het dus goed zie, is eigenlijk niks op dit moment *echt* een goede optie om te doen, behalve overstappen op Crossfire?

Misschien toch wijsheid om even te wachten en zien wat ATI/Nvidia ons gaan brengen in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Mijn systeem:

AMD X2 555 @ X4 op 3,2Ghz
Asrock mobo
8GB DDR3
32GB SDD
XFX 7600GT
Ubuntu 10.10

Nu wil ik die 7600GT vervangen. Draai maar lichte games in Wine maar wil toch wat meer fps. Nu twijfel ik tussen de Nvidia 440GT en ATI 6570 / ATI 6670. Wil namelijk een goedkoop kaartje zonder extra stroom aansluiting. Ik weet dat de driver support voor Nvidia kaarten beter is maar volgens mij moet het met die Ati ook wel lukken.

gebruik:
- licht game via Wine : Wow, CS, Oblivion
- moet dvi + hdmi hebben
- zonder extra voeding

[ Voor 12% gewijzigd door DJ-Promo op 04-07-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
yzx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:36:
[...]

Daarom dat ik CFX 6870 voorstel, die zijn ongeloofelijk snel _/-\o_ sneller dan een GTX580 en mits BF3 icm AMD werkt zullen ze nog eens een extra boost krijgen dus hierdoor mijn voorstel

Edit :Na wat google werk kom ik dit tegen : http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements en eerlijk zou ik durven zeggen dat de specs rond dat komen te liggen
Please note: these are our expected system requirements for Battlefield 3. When EA/DICE releases the official system requirements, we’ll update this page accordingly.

Nog steeds koffiedik kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HardCoreGamer schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:38:
Ja... Nee.... Wie moet ik nou geloven?
Ik heb het over deze site. ;)
Je kan daar niks mee. Het is veel te karig. Er staat bijvoorbeeld geen mobo bij (wel in zijn sign maar wie zegt dat hij die toen ook gebruikte) Dus je kan niet weten hoeveel bandbreedte het tweede PCI-e nu echt had. Was het bijvoorbeeld een PCI-e 1.x of 2.x slot. Hoe was dit slot aangesloten, via een south/northbridge terwijl de andere PCI-e sloten via de CPU/northbridge waren aagesloten en daardoor de bandbreedte moesten delen met bijvoorbeeld de HD's/netwerkchip/USB apparatuur. Hoe gaat de performance eruit zien als deze appatuur van dezelfde bandbreedte gebruik moet maken?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Mijn post is niet meer nodig heb een site gevonden waarin de 440GT wordt getest en de 6670. Die laatste scoort een stuk beter. Ga nu even zoeken hoe de drivers onder Linux voor deze kaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coob schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Please note: these are our expected system requirements for Battlefield 3. When EA/DICE releases the official system requirements, we’ll update this page accordingly.

Nog steeds koffiedik kijken dus.
Ja maar gezien de demo & dan die site, vind ik het wel redelijk :P
dalverian schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:50:
Bedankt voor de reacties.

Maar als ik het dus goed zie, is eigenlijk niks op dit moment *echt* een goede optie om te doen, behalve overstappen op Crossfire?

Misschien toch wijsheid om even te wachten en zien wat ATI/Nvidia ons gaan brengen in de nabije toekomst?
Hoe je het ook draait of keert voor 300euro is de CFX6870 opstelling het snelste, op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Mijn non-reference 6950's gaan de deur uit.
Dus ik zoek nu voor maximaal 600 euro grafische kaarten inclusief waterblocks.

Geen bezwaar tegen nVidia of AMD, geen bezwaar tegen CFX/SLI. Maximaal 2 kaarten want anders zou de derde draaien op x4.

570's SLI zou inclusief waterblocks te duur worden, denk ik. Wat raden jullie aan?
Overige dingen die wellicht belangrijk zijn:

4.2GHz 2600K
8GB Ram
P8P67 Evo
2560x1440

[ Voor 12% gewijzigd door SytseHartvelt op 04-07-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voldeden de twee HD6950's qua prestaties? Waarom wil je waterkoeling?
Je zou de twee HD6950's ook kunnen ruilen tegen twee reference HD6950's, daar is wel waterkoeling voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:53:
Voldeden de twee HD6950's qua prestaties? Waarom wil je waterkoeling?
Je zou de twee HD6950's ook kunnen ruilen tegen twee reference HD6950's, daar is wel waterkoeling voor.
Ze voldoen, maar ik wil er een flinke tijd mee vooruit kunnen.
Ik wil waterkoeling vanwege de stilte, en het extra overclock potentieel. Ik heb al een dikke 360mm rad, een 750l/h pomp en alles wat nodig is voor de CPU (dus ook reservoir enzo), dus er missen alleen nog de GPU-blocks.

Het probleem met de waterkoeling voor de reference 6950's is dat ze 130 euro per block kosten (Swiftech Komodo HD6900) en ik dan voor 2 reference 2GB's (2x 220) + 2 waterblocks (2x 130) 700 euro kwijt ben.
Voor twee GTX570's ben ik (2x 250) + waterblocks (2x 82, EK-FC580 GTX) 664 kwijt, maar heb ik extra performance. Dat lijkt enigzins krom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:00:
[...]
Ze voldoen, maar ik wil er een flinke tijd mee vooruit kunnen.
Ik wil waterkoeling vanwege de stilte, en het extra overclock potentieel. Ik heb al een dikke 360mm rad, een 750l/h pomp en alles wat nodig is voor de CPU (dus ook reservoir enzo), dus er missen alleen nog de GPU-blocks.

Het probleem met de waterkoeling voor de reference 6950's is dat ze 130 euro per block kosten (Swiftech Komodo HD6900) en ik dan voor 2 reference 2GB's (2x 220) + 2 waterblocks (2x 130) 700 euro kwijt ben.
Voor twee GTX570's ben ik (2x 250) + waterblocks (2x 82, EK-FC580 GTX) 664 kwijt, maar heb ik extra performance. Dat lijkt enigzins krom...
Powercolor heeft een 6990 in WC :P betaal je 750 euro voor ( in Duitsland 25 euro goedkoper )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
yzx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:05:
[...]

Powercolor heeft een 6990 in WC :P betaal je 750 euro voor ( in Duitsland 25 euro goedkoper )
Losse 6990 (535) + waterblock (125) = 660 euro :p
Maar dan heb ik wel minder performance dan die SLI 570's of CF 6950's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:08:
Niet mindere performance als twee HD6950's en met de bios switch op de AUSUM stand gemiddeld zelfs iets sneller dan twee GTX570's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:08:
[...]
Losse 6990 (535) + waterblock (125) = 660 euro :p
een sponser zoeken :+ of wachten tot de 6xx van groen en 7xxx van rood

Pagina: 1 ... 68 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic