Als ik vragen mag: Waarom geen ATI-kaartje?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:40:
[...]
Beste keuze voor die prijs van 200 euro
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Thx
Verwijderd
Als ik vragen mag: Waarom geen ATI-kaartje?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:40:
[...]
Beste keuze voor die prijs van 200 euro
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Verwijderd
Die wou ik nog even toevoegen, alleen vraag ik mij af hoe stil deze is ?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:42:
[...]
Als ik vragen mag: Waarom geen ATI-kaartje?
Thx
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 12:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Phasis op 19-06-2011 12:48 ]
Verwijderd
Ja dat lijkt me wat beter aangezien ik een amd-systeem heb en ik dan over een tijdje altijd nog in crossfire kan runne.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Die wou ik nog even toevoegen, alleen vraag ik mij af hoe stil deze is ?
Ik heb geen redenen waarom het geen AMD zou moeten zijn. Ik weet wel dat de ti iets sneller is
pricewatch: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E
Haha, nou volgens de review link die ik je gaf kan die de witcher 2 spelen met ongeveer 50 fps. The Witcher 2 was ook mijn reden dat ik een nieuwe videokaart ging kopen, maar dat even terzijde. Ik heb metro2033 gespeeld met mijn 5570, en ik vond het toen wel soepel lopen en ik vond dat het er nog goed uitzag ook (misschien niet beter gewend). Dus ik weet 100% zeker dat je echt geen spijt gaat krijgen van een kaart als de 6950 TF III. Je kan natuurlijk die 570gtx TF III nog nemen. Dan heb je toch nog een iets meer toekomstbestendigere (wat een woord niet) kaartPhasis schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:45:
Als ik jou niet had Pablo.je heb helemaal gelijk. Die bedragen zijn voor wat ik game te hoog.
Alleen het probleem is, Wat heb ik aan een kaart van 250euro als ik Metro 2033 niet knap kan draaien.
Het spel leek me juist zo gaaf omdat het er zo goed uitziet.
Thx 3dgamert zal die link even doorlezen.
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
OF je kunt die 6950 kopen en een 8800GT voor physx gebruiken, dat werkt natuurlijk ook hoor, vb op tweakers forum : Blue Tigerpablo11392 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:33:
[...]
Gewoon die TF III doen man. Jij wilt voor ongeveer 250 euro iets kopen. Nou, dan moet je het niet al te bond voor jezelf maken... Je kan wel het beste van het beste kopen, maar dat is het ook niet waard denk ik toch...
Die TF III is ook nog goed overclockbaar en erg stil. Of je kan nog overwegen om de MSI 570 TF III te nemen. Heb je het toch iets duurder en net ff wat beter.
http://tweakers.net/price...iii-power-edition-oc.html
[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 19-06-2011 13:15 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Je maakt hier een paar hele goeie punten. vooral die 800 euro aan videokaarten. Ben geen Die hard gamer die alle nieuwe games speelt. Alleen selecte games als Mass Effect 1,2,3 leken me wel gaaf. Battlefield 3 zkr. En dan nu Metro 2033. Dus het is voor mij het geld niet waard dnek ik.pablo11392 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:56:
[...]
Haha, nou volgens de review link die ik je gaf kan die de witcher 2 spelen met ongeveer 50 fps. The Witcher 2 was ook mijn reden dat ik een nieuwe videokaart ging kopen, maar dat even terzijde. Ik heb metro2033 gespeeld met mijn 5570, en ik vond het toen wel soepel lopen en ik vond dat het er nog goed uitzag ook (misschien niet beter gewend). Dus ik weet 100% zeker dat je echt geen spijt gaat krijgen van een kaart als de 6950 TF III. Je kan natuurlijk die 570gtx TF III nog nemen. Dan heb je toch nog een iets meer toekomstbestendigere (wat een woord niet) kaartEn nu vind je metro ff vet, omdat je het nieuw hebt. Maar met een week ofzo heb je het wel uitgespeeld, en daar zit je dan met je 800 euro aan videokaarten... Heb je natuurlijk wel een snelle bak. Maar met alleen een goeie videokaart kom je ook niet overal. Ik zou het gewoon niet al te gek maken voor jezelf. Er zijn nog meer dingen in het leven; schoolspullen kopen voor volgend jaar etc. Moet je ook geld voor overhouden eh.
Ik zou even afwachten wat alternate zegt. Zolang jij de bon heb en er 24 maanden garantie op staat lijkt mij dat dat geen problemen zal opleveren. Er zullen wel voorwaarden aan een reparatie zitten. Of daar omruiling tegen bijbetaling ook bij hoort is de vraag.coob schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:16:
De fan van mijn Saphire 5870 is aan het stuk gaan denk ik.
Hij maakt sinds een week plots een aanlopend/slepend geluid.
Ik heb de kaart zelf meer dan een jaar in gebruik en destijds van iemand over genomen.
Met bon en dus ook nog garantie neem ik aan? De kaart is nu ruim 1,5 jr oud en volgens de bon 24 mnd garantie.
Nu hoop ik dus niet dat Alternate moeilijk gaat doen omdat ik niet de eerste eigenaar ben van de kaart.
Ik heb ze net gemaild en ik wacht af.
Nu ben ik aan het kijken wat ik zal doen want ik zal de kaart wel een weekje of 2 kwijt zijn en ik heb geen tijdelijke vervanger liggen.
Na veel lezen lijkt me de 6870 in crossfire wel wat.
Een XFX 6870 koop je al voor zo'n 140€ en in CF zijn die dingen best rap.
Mooiste zou eigenlijk zijn om alvast een 6870 aan te schaffen en bij Alternate zien te regelen dat men de kapotte kaart van mij omruilt voor een 2e 6870.
Die is immers iets goedkoper dan een 5870.
Of worden er ook wel eens koelers vervangen onder garantie?
Verwijderd
ik speel left for dead 2 op 1280 x 960 en instellingen op lowchim0 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 06:41:
[...]
6GB? Dan heb je geen dual channel, is zonde van je snelheid. Kan je beter nog een reepje van 2GB erbij halen, heb je 8GB dual channel wat gewoon sneller is. En ik zou ook Windows 7 aanraden.
Maar een videokaart van 250 euro, kom je uit bij een HD6950 of GTX560Ti maar gezien je processor, die gaat een bottleneck vormen. Dus ik zou of eerst je processor upgraden of een wat mindere videokaart nemen.
Maar welke games speel je, op welke resolutie en welke instellingen, en het belangrijkste, wat voor voeding heb je?
Maar gezien de rest van je systeem, ben je denk ik prima af met een HD6850/6870 of GTX460/560.
Verwijderd
Dus jij vergelijkt een BMW M3 ( =GTX580 ) tegen een Fiat 500 ( Single HD 6870 ), dat gaat toch niet.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:37:
@l166 om een single gtx580 te verslaan met een 6870 moet je ze wel in CF draaien. Dan heb ik het over rauwe kracht. Dat betekent ook weer meer power drain, een tweede kaart, en een mobo wat XF ondersteunt. Als je even googled op Gtx580 vs Hd6870 vindt je snel een benchmark van Total War napoleon, waar de GTX580 de 6870 van de kaart blaast. Uiteindelijk is een enkele GTX goedkoper dan een XF 6870 opstelling.
Dit is ook pas een van de vele benchmarks beschikbaar die de kracht aantonen vsn de GTX580.
Natuurlijk, als geld echt een issue is (een GTX580 is al snel 400 euro) dan is de 6870 een goede keus. Maar verwacht dan niet resultaten waar je van uit je stoel geblazen wordt!
Regards,
Vex
Allemaal bedankt voor jullie hulp. Ik heb aan het end van de middag besloten om voor de MSI R6950 Twin Frozr III te gaan. En deze te unlocken naar de 6970.l166 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:56:
@phasis Wil je metro2033 op 1920:1080 maxen, dan zou ik voor 6870 cf gaan. ong 8-10% sneller dan een gtx 580 en het belangrijkste veel goedkoper. Wil je het spel maxen op 1920:1200 dan zou ik als ik jou was 6950 of 6970 gaan crossfiren. Ik vind de prijs/kwaliteit van nvidia niet op kunnen tegen AMD, behalve de gtx 560 ti. Maar met die kaart kun je het niet maxen vandaar deze keuzes van mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Phasis op 19-06-2011 18:48 ]
Uhm, ik vermelde toch ook in mijn bericht dat hij ze in cf moest draaienVerwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:37:
@l166 om een single gtx580 te verslaan met een 6870 moet je ze wel in CF draaien. Dan heb ik het over rauwe kracht. Dat betekent ook weer meer power drain, een tweede kaart, en een mobo wat XF ondersteunt. Als je even googled op Gtx580 vs Hd6870 vindt je snel een benchmark van Total War napoleon, waar de GTX580 de 6870 van de kaart blaast. Uiteindelijk is een enkele GTX goedkoper dan een XF 6870 opstelling.
Dit is ook pas een van de vele benchmarks beschikbaar die de kracht aantonen vsn de GTX580.
Natuurlijk, als geld echt een issue is (een GTX580 is al snel 400 euro) dan is de 6870 een goede keus. Maar verwacht dan niet resultaten waar je van uit je stoel geblazen wordt!
Regards,
Vex
[ Voor 17% gewijzigd door keanou op 19-06-2011 20:30 ]
Met een lekkere OC haalt ie toch wel meer uit zijn 6950 TF3 dan het unlockenl166 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:26:
@phasis, Ik zou voor de pricewatch: Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E gaan, goede koeler, en deze is wel full te unlocken naar een 6970;)
Zie http://www.tweaktown.com/...ked_to_hd_6970/index.html
Suc6
Is ATI dan "de standaard" dat als iemand iets anders neemt, hij zich moet verantwoorden?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:42:
[...]
Als ik vragen mag: Waarom geen ATI-kaartje?
Thx
Als ik dit zie scheelt het toch wat FPSGianni Rombios schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:53:
http://www.vortez.net/art..._edition_unlocking,1.html
Je kunt hem niet flashen naar een 6970 maar wel de shaders unlocken en daarna overklokken. De shaders leveren heel weinig extra performance en kunnen de maximale overklok lager laten uitvallen. Je kunt dat unlocken dus ook achterwege laten.

Bedankt voor de tip. Even denken dat zou ik me order moeten annuleren.l166 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:26:
@phasis, Ik zou voor de pricewatch: Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E gaan, goede koeler, en deze is wel full te unlocken naar een 6970;)
Zie http://www.tweaktown.com/...ked_to_hd_6970/index.html
Suc6
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159Gianni Rombios schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:53:
http://www.vortez.net/art..._edition_unlocking,1.html
Je kunt hem niet flashen naar een 6970 maar wel de shaders unlocken en daarna overklokken. De shaders leveren heel weinig extra performance en kunnen de maximale overklok lager laten uitvallen. Je kunt dat unlocken dus ook achterwege laten.
Zal dit dan de beste keuze zijn? ipv http://tweakers.net/price...950-2-gb-gddr5-pci-e.htmlGianni Rombios schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:55:
Voor wie een vrij dure 6950 op het oog heeft:
De 570 is inmiddels eigenlijk ook best interessant voor 250 euro:
pricewatch: MSI N570GTX-M2D12D5
[ Voor 46% gewijzigd door Phasis op 19-06-2011 21:42 ]
Verwijderd
Terugkomend op de prijs, had ik helaas de 6970 opgezocht voor de prijs. Hier zit ik dus fout, mijn excuses daarvoor!l166 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:15:
[...]
Uhm, ik vermelde toch ook in mijn bericht dat hij ze in cf moest draaienEn hoe kom jij erbij dat gtx580 sneller en goedkoper is dan 6870 in crossfire
![]()
Als je 6870 in crossfire draait ben je +5-10% sneller dan een gtx 580 en zoals eerder vermeld kost het maar 280 euro, waarbij de goedkoopste gtx 580 390 kost
Zelfs met de kosten van een andere voeding en moederbord scheelt het nog aardig wat tientjes. De gtx 580 is gewoon veel te duur., Hij past beter in het prijssegment van ong. 300 euro...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 21:35 ]
Dus wat jij zou doen is, bijna 600euro meer betalen voor ~25 fps?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:32:
[...]
Terugkomend op de prijs, had ik helaas de 6970 opgezocht voor de prijs. Hier zit ik dus fout, mijn excuses daarvoor!
Om even de performance te checken van veel mogelijke setups bij Metro2033 is dit wel een handige review:
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/9
Is een mooi beeld van de kaarten setups die mogelijk zijn zonder de al te extreme kaarten. Wel moet hier genoteerd worden dat de drivers die daar gebruikt worden iets oduer zijn dan de huidige dirvers, maar dan moet je maar 'zo'n 5 fps bij alles optellen. Zo krijg je een beetje een beeld van de mogelijkheden van de kaarten.
Edit: Hier nog een leuke review:
http://www.hardwarecanuck...-lightning-review-13.html
Dit zijn de meer high end kaarten, dat wel, maar krijg je ook een mooi beeld van prestaties.
Regards,
Vex
Verwijderd
Klinkt misschien stom, maar op het moment wel. Ik zou eventueel voor die setup kunnen gaan, maar dan zou ik later alles eruit moeten halen voor een betere setup (580 SLi/6970 Trifire of beter). En aangezien ik nooit dingen echt doorverkoop; met uitsluiting van de 6950's omdat die vriend van mij ze echt niet gratis wou hebben, is het voor mij weggegooid geld.yzx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:41:
[...]
Dus wat jij zou doen is, bijna 600euro meer betalen voor ~25 fps?
Wil wel eens zien hoe CFX 6870 + 8800GT (physiX) presteert tegen Sli GTX580
Ja 60FPS is zeer leuk vooral als je eventjes een nachtje door doet geef ik je gelijk inVerwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:09:
[...]
Klinkt misschien stom, maar op het moment wel. Ik zou eventueel voor die setup kunnen gaan, maar dan zou ik later alles eruit moeten halen voor een betere setup (580 SLi/6970 Trifire of beter). En aangezien ik nooit dingen echt doorverkoop; met uitsluiting van de 6950's omdat die vriend van mij ze echt niet gratis wou hebben, is het voor mij weggegooid geld.
Met nu een GTX580, een GTX580 Later en als het er echt op aankomt nog een GTX580 vindt ik mijzelf meer futureproof, maar natuurlijk verschillen meningen hierover.
Tevens ben ik een Semi-frame-whore, aangezien ik heb mogen meemaken hoe vloeiend 60 FPS is tegenover mijn gemiddelde 30 waarmee ik voor langere tijd heb moeten spelen. Het voelt voor mij alsof je van een i7 processor terug gaat naar de pentium 2 era. Nou kunnen mensen daarmee leven, maar ik ben te verwend geraakt door die 2 weken op 60FPS met alles op Ultra bij praktisch elke game.
Vandaar mijn keuze om nu iets meer uit te geven voor wat meer performance.
Owk gelukkig, dan laat ik me bestelling staan, ik heb nu de 6950 TWIN FROZR III in bestelling en al betaald.Gianni Rombios schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:04:
@Phasis: ja je kunt de shaders unlocken op die MSI maar niet een 6970 bios erin flashen. Maar met dezelfde clockspeed kom je wel op dezelfde prestatie uit.
Die 570 is min of meer een aanbieding (20 euro goedkoper). Ik denk dat de meesten de 570 niet zo in de gaten houden (omdat hij te duur was). Het is wel een gewone reference kaart, dus zul je even wat reviews moeten checken of die goed is. Trekt dus wel meer stroom dan de 6950. Het lijkt me een goede prijs.
Maar naar mijn idee zit je met een goeie 560Ti, 6950 of deze 570 gewoon goed en zul je niet echt verschil merken in de praktijk.
Verwijderd
Ja, ik had nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken, aangezien ik altijd goed heb kunnen gamen rond de 30 FPS. Maar zodra je van de 60FPs experience hebt mogen proeven, ben je instantly addictedyzx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:14:
[...]
Ja 60FPS is zeer leuk vooral als je eventjes een nachtje door doet geef ik je gelijk in![]()
Dan nog zou ik ipv van sli 580, een 6990 maar ik weet dat je geen AMD moet.
Jah ik ben ook niet voor doorverkoop, daarom kijk ik naar wat ik krijg voor mijn geld. En 800euro voor 60fps te halen met alles maxed of 280euro voor alles maxed en dan AA op x4, is mijn keuze snel gemaakt
* yzx ziet het verschil tussen AAx4 een AAx16 of AAx32 toch niet
[ Voor 6% gewijzigd door Abeltje130 op 19-06-2011 22:27 ]
http://www.snogard.de/?artikelId=VGAP40-PC6993Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:26:
[...]
Ja, ik had nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken, aangezien ik altijd goed heb kunnen gamen rond de 30 FPS. Maar zodra je van de 60FPs experience hebt mogen proeven, ben je instantly addicted![]()
Ik heb inderdaad nagedacht over de 6990, vooral aangezien die kaart momenteel op veel vlakken sneller is dan de GTX590 in benchmarks. Maar na enkele youtube filmpjes te hebben gehoord met het geluid wat de 6990 maakt, ben ik toch van dat idee afgestapt.Het is namelijk de meest luidruchtige setup die er is. Ook de hitteniveaus ben ik niet over te spreken, dus tenzij ik nog +/- 100 wil neerleggen voor een watercooling-block (als die er al is) blijf ik voor nu maar even bij mijn GTX580 setup
Haha, ik zie het zo, nu kan hij overkill settings draaien die niet echt nodig zijn, maar dat betekent wel dat ik voor geruime tijd niet hoef te upgraden. Zelfs al moet ik uiteindelijk naar 4xAA overstappen. Dus ik ben echt naar mijn toekomstperspectief aan het kijken.
Tevens zijn de GTX580's al afgeprijsd als ik eindelijk toe ben aan een tweede, dus de kosten zullen ook drastisch gereduceerd worden, terwijl ik wel nog een leuke performance boost krijg.
Leuk filmpje over SLi scaling bij de GTX580 btw:
YouTube: ASUS GTX580 SLI scaling performance on the Rampage III Formula video
Maar ik wil natuurlijk niet zeggen dat jouwn setup totaal niet werkt hoor, ik vindt het zelfs knap dat je voor zo "weinig" geld toch nog een setup hebt weten te vinden die mijne zou wegblazen op het moment
Regards,
Vex
Verwijderd
http://www.vortez.net/art...hd6990_4gb_review,26.htmlAbeltje130 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:27:
@Vexation
Vaak zijn die filmpjes van net na de release(over de 6990), nu schijnt het geluids niveu heel wat lager te zijn.
Vortez heeft me nog geen inconsistencies kunnen geven met betrekking tot reviews, dus ik geloof ze best, ook al is het lichtelijk overdreven, dan is de kaart nog altijd bijhoorlijk luid. Vandaar mijn beslissing om deze niet te nemen.Vortez
The main downside of the 6990 is the noise. More times than often, I found myself simply turning off a game because the fan noise became unbearable. Simply turning up the in-game volume was not enough to drown the card's noise and after longer periods of time. the fan would easily ramp up to 100% where it imitated a jet fighter taking off!
Sommige spellen doen wel eens moeilijk, maar dit is meestal heel snel opgelost.keanou schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:50:
Ik heb gehoord van mensen om me heen dat veel spellen problemen hebben met Crossfire / SLI is dit daadwerkelijk zo of is dit zo'n verhaal van 5 jaar terug? Want dan weet ik of ik een GTX580 single moet kopen of 2*6950.
Verwijderd
Haha ja, maar ik loop liever niet hey risico dat ik dadelijk een herriemaker heb, nadat ik m'n kast zo stil mogelijk heb gemaakt terwijl ik niet TE veel op performance inlever.Abeltje130 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:45:
@Vexation
Ik heb niet gezegd dat hij stil is, maar wel stiller als helemaal bij de release.
Ook even bedenken dat die kaart (waarschijnlijk) op een test bench is getest, en een kast nog enige demping biedt.
Maar dat weet je dus niet zeker
Dat ziet er inderdaad interessant uit, al ken ik het bedrijf helemaal niet, dus of ik het moet vertrouwen is weer een andere vraag. Ook is het wel meteen een enorme uitgave, wat bijna gelijk staat aan 2x GTX580! Daar gaat de ATI lage prijs garantieyzx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:34:
[...]
http://www.snogard.de/?artikelId=VGAP40-PC6993
Pre-OC'd en met wasserblokken opvind ze nergens anders dan daar
![]()
Achja ieder zijn ding, zolang is je maar versla mantegen dat jij SLi GTX580 heb zal ik 7490 in crossfire hebben
lolz
Edit: sli GTX580 zal ook al wat hitte gaan produceren hoor
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 22:54 ]
over het algemeen is AMD toch wel uptodate over hun gamesAbeltje130 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:54:
@keanou
simpel gezegd wel ja,
vaak kun je zelf ook tweaks aanpassen om enige problemen te verhelpen.(zoals bij crysis 2 flikkering laten verdwijnen door je .exe naam te veranderen)
Powercolor = AMD/ATI only, is zoiets als EVGA voor de groene.Dat ziet er inderdaad interessant uit, al ken ik het bedrijf helemaal niet, dus of ik het moet vertrouwen is weer een andere vraag. Ook is het wel meteen een enorme uitgave, wat bijna gelijk staat aan 2x GTX580! Daar gaat de ATI lage prijs garantie
[ Voor 38% gewijzigd door yzx op 19-06-2011 22:56 ]
Over het algmeen ja, dus heel soms zit er eentje tussen die zeurt(witcher 2, crysis 2) over crossfire.yzx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:55:
[...]
over het algemeen is AMD toch wel uptodate over hun games
Dat ligt dat ook weer niet 100% bij AMD of Nvidia maar vooral met dat de content niet voor de release er is ofzoAbeltje130 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:56:
[...]
Over het algmeen ja, dus heel soms zit er eentje tussen die zeurt(witcher 2, crysis 2) over crossfire.
SLI heeft net zulke probleempjes.
Verwijderd
Verwijderd
Hoeveel watt (en van welk merk) is je voeding? Voor die processor zou ik maximaal een 5750 of 5770 halen, voor de sterkere kaarten wordt de processor de bottleneck. Beide kaarten zijn sterk zat om Minecraft of MW2 op die resolutie te draaien.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:40:
Ik zou graag games zoals mw2 en minecraft kunnen spelen zonder problemen te hebben met haperen en zo.
Meestal speel ik op 1024x768 maar zou graag op 1680x1050 spelen.
Ik zou maximum 150 euro aan deze wille spenderen.
Info over de pc:
http://speccy.piriform.com/results/B4tqpnsvsIbYn2noKtt1ty8
De videokaart was een ati radeon HD3450 maar deze heeft wat problemen met de ventilator,
heb meer zin om gelijk een nieuwe te kopen.
pricewatch: MSI R6870 HAWK lijkt me een leuk kaartje voor jou. Koeler is ook goed, niet de stilste geloof ik? (correct me if I'm wrong) maar wel erg koel. Ik weet niet of je moederbord dit ondersteunt, maar je processor is te unlocken naar een X4 waardoor hij nog wel even mee kan. 4GB blijft voorlopig nog wel genoeg voor games. Over Battlefield 3 valt nog niet veel te zeggen qua eisen, maar voor Shogun 2 moet een 6870 genoeg zijn.Hallo,
een vraagje:
-Processor: Triple Core AMD Phenom II X3 Black Edition 720, 2800 mhz (14*200)
-Moederbordnaam: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
-2 keer Kingston 9905403-011.A03LF 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
-MSI NX8800GT-E (MS-V801) 512 MB (deze mag weg)
-Voeding: OCZ ModXStream Pro 700 W
-Windows 7 64 bit
-Scherm: Samsung Syncmaster 2032 MW resolutie 1680 * 1050, 5ms
Ik ben een groot fan van de total war series, Total War Shogun 2, en ik wil voornamelijk die game op de hoogste settings spelen (voorzover mogelijk met mijn budget). Ook zou ik bv Battlefield 3 of andere gelijkwaardige shooters willen spelen die moeten uitkomen. Ik ben al een paar dagen aan het kijken maar er is zoveel keus dat ik het gewoon niet meer weet . mijn budget is max 175 euro. met mijn huidige kaart kan ik niet vol genieten van Shogun 2 en ik vraag me eigenlijk ook wel af of mijn processor en geheugen goed genoeg zijn. Ik hoop dat jullie me het een en ander kunnen aanbevelen zodat ik kan kijken wat ik moet halen
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 02:15 ]
Verwijderd
Ik heb deze voeding:Knul schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:56:
Hoeveel watt (en van welk merk) is je voeding? Voor die processor zou ik maximaal een 5750 of 5770 halen, voor de sterkere kaarten wordt de processor de bottleneck. Beide kaarten zijn sterk zat om Minecraft of MW2 op die resolutie te draaien.
Ze draaien altijd op de duurste hardware dat ze kunnen, puur commerce zodat je denkt dat je het nodig hebtVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 02:13:
Het enige wat tot nu toe over BF3 bekend is, is dat de PC gameplay die getoond werd op een enkele non-oc GTX580 gedraaid werd. En de settings stonden toen nog niet op het max. Dus beredeneer er maar op los
Een 6870 zou inderdaad genoeg moeten zijn om op een redelijke resolutie met high settings te kunnen spelen
Edit: voor noise levels verwijs is je graag naar:
http://www.guru3d.com/article/msi-radeon-6870-hawk-review/11
39DBa ongeveer onder load, dus valt bijhoorlijk mee
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
[ Voor 16% gewijzigd door Abeltje130 op 20-06-2011 08:23 ]
Hoi, je systeem is niet top of the edge nee maar de enigste bottleneck die ik zie naast je GFX is je CPU. met een upgrade naar een pricewatch: MSI R6870 HAWK kom je volgens mij al een heel eind in de richting en valt mooi in je budgetVerwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:45:
Hallo,
een vraagje:
-Processor: Triple Core AMD Phenom II X3 Black Edition 720, 2800 mhz (14*200)
-Moederbordnaam: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
-2 keer Kingston 9905403-011.A03LF 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
-MSI NX8800GT-E (MS-V801) 512 MB (deze mag weg)
-Voeding: OCZ ModXStream Pro 700 W
-Windows 7 64 bit
-Scherm: Samsung Syncmaster 2032 MW resolutie 1680 * 1050, 5ms
Ik ben een groot fan van de total war series, Total War Shogun 2, en ik wil voornamelijk die game op de hoogste settings spelen (voorzover mogelijk met mijn budget). Ook zou ik bv Battlefield 3 of andere gelijkwaardige shooters willen spelen die moeten uitkomen. Ik ben al een paar dagen aan het kijken maar er is zoveel keus dat ik het gewoon niet meer weet. mijn budget is max 175 euro. met mijn huidige kaart kan ik niet vol genieten van Shogun 2 en ik vraag me eigenlijk ook wel af of mijn processor en geheugen goed genoeg zijn. Ik hoop dat jullie me het een en ander kunnen aanbevelen zodat ik kan kijken wat ik moet halen
Verwijderd
Met referentie kaarten max 85 graden en lekker stil. Valt mee dus.yzx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:34:
[...]
http://www.snogard.de/?artikelId=VGAP40-PC6993
Pre-OC'd en met wasserblokken opvind ze nergens anders dan daar
![]()
Achja ieder zijn ding, zolang is je maar versla mantegen dat jij SLi GTX580 heb zal ik 7490 in crossfire hebben
lolz
Edit: sli GTX580 zal ook al wat hitte gaan produceren hoor
85Max voor 1 kaart, met 2 wordt dat wat warmer + je hebt jet motoren als ze zo heet worden met refferenceVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:11:
[...]
Met referentie kaarten max 85 graden en lekker stil. Valt mee dus.
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 13:27 ]
Naast eerdergenoemde 6870 is ook de GTX 560 een prima optie, bijvoorbeeld deze Gainward Golden Sample:
[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 20-06-2011 13:29 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
http://tweakers.net/pricewatch/276679/msi-r6870-hawk.html 6870 is ~10euro goedkoperCheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:27:
[...]
Naast eerdergenoemde 6870 is ook de GTX 560 een prima optie, bijvoorbeeld deze Gainward Golden Sample:
pricewatch: Gainward GeForce GTX 560 1024MB Golden Sample
of pricewatch: MSI GeForce GTX560 N560GTX-M2D1GD5
Prestaties liggen gelijk aan de 6870, maar de GTX560 is beter overklokbaar en heeft nog een aantal exclusives als support voor PhysX en CUDA voor dezelfde prijs als de 6870.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Daar kun je ook niks mee, Qtec is 100% rommel. Probleem is ook dat je totaal niet kunt weten hoeveel zo'n voeding nu echt kan leveren, maar waarschijnlijk kan die niet eens de helft stabiel leveren van wat die belooft...Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 02:26:
[...]
Ik heb deze voeding:
Q-Tec PSU 650W Triple Fan
http://www.qtec.info/products/product.htm.228.html
Alvast bedankt
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik vraag me af welke games nog soepel zullen spelen op een enkele 6870 met high settings-The_Mask- schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:36:
En een HD6870 heeft een aantal exclusives zoals Eyefinity...
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, elke dag. Jij ook?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:31:
Wel eens in de spiegel gekeken?
Kleine, nietszeggende dingetjes waar nauwelijks gebruik van wordt gemaakt? Ok, even analyseren.Allemaal zulke kleine niets zeggende dingetjes waar nauwelijks gebruik van word gemaakt en het nauwelijks ondersteund word en nauwelijks wat toevoegd, waar het om gaat is performance voor je euro.
Bij aardig wat games doet het dat niet vanaf release. En dat is vaak wanneer je een game wilt spelen. nV heeft ook dat met hun TWIMTBP programma (ook "klein en nietszeggend" zeker?) beter op orde dan AMD trouwens.Trouwens, crossfire en ondersteuning van 2 kaarten draait gewoon goed. Je doet alsof het heel wat is, maar ja. Zie de opmerking met de spiegel he.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
159,70 - 157,51 = 10 Euro? Ik zou graag zaken met je doenyzx schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:34:
http://tweakers.net/pricewatch/276679/msi-r6870-hawk.html 6870 is ~10euro goedkoper
Eensch...-The_Mask- schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:55:
Is ook een non reden,
2,20 Euro goedkoper, en dat zuiniger valt behoorlijk mee. Idle is de 560 precies 6W zuiniger, load (in game) 17W onzuiniger. Dat houdt in dat dit verschil non-existent is als je van iedere 3 uur PC gebruik 2 uur internet en 1 uur gamed.maar het ging hem om een zuinigere kaart en dan is de HD6870 een betere keuze dan een GTX560, ze presteren ongeveer gelijk, maar een HD6870 is goedkoper en zuiniger.
Full Specz
Nu omdat als een game released net na een nieuwe patch, ga je ind een week moeten wachten maar dat zal ook zo zijn bij de groene als bij de rodeCheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:43:
[...]
[...]
Bij aardig wat games doet het dat niet vanaf release. En dat is vaak wanneer je een game wilt spelen. nV heeft ook dat met hun TWIMTBP programma (ook "klein en nietszeggend" zeker?) beter op orde dan AMD trouwens.
Met je CF setup moet je dan gaan zitten wachten op een patch, of moet je internetforums gaan afstruinen hopende een functionerende work-around te vinden. Een gemiddelde eindgebruiker zit daar niet op te wachten en wil gewoon dat het werkt. Ook daar valt dus prima wat te zeggen voor een snelle single-gpu kaart ipv een multi-gpu setup.
Wederom, dat jij dit allemaal "nietszeggend" vind mag, maar mensen komen in dit topic om geinformeerd te worden. En bovenstaand is m.i. bepaald geen onbelangrijke informatie bij het maken van een gedegen keuze.
Oh dat was EbugCheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:12:
[...]
159,70 - 157,51 = 10 Euro? Ik zou graag zaken met je doen
[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 20-06-2011 15:14 ]
Net zoals de dingen die jij noemt. Een HD6870 is zuiniger en goedkoper, PhysX gaat dat niet goed maken. Anders kun je ook dingen als HD3D, Eyefinity en zo bij AMD gaan noemen. Een HD6870 is gewoon een betere koop voor hem.
AMD Nieuwsdiscussie
The Way It's Meant To Be Played, ook wel TWIMTBP. Bijbehorende driveroptimalisatie vanwege intensief contact tussen de gamedev en nVidia. Het staat toch echt in de argumentatie.yzx schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:12:
Nu omdat als een game released net na een nieuwe patch, ga je ind een week moeten wachten maar dat zal ook zo zijn bij de groene als bij de rode
Boooh fan boy
159,70 - 147,10 = 20 Euro?Dan nog http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-znfc%29.html Dat is 20euro verschil

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 20-06-2011 16:42 ]
Full Specz
Ja het wiskundigeCheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:23:
[...]
The Way It's Meant To Be Played, ook wel TWIMTBP. Bijbehorende driveroptimalisatie vanwege intensief contact tussen de gamedev en nVidia. Het staat toch echt in de argumentatie.
[...]
![]()
[...]
159,70 - 147,10 = 20 Euro?
En dan heb je een reference 6870 met een lawaaikoeler die niet minder dan 10db meer geluid produceert onder load.
Maar alles is geoorloofd als men maar AMD koopt toch?
Ik laat de neutrale lezer voor zichzelf beslissen wie er hier de fanboys zijn. Mijn argumenten zijn duidelijk.
Het wiskunde basisschool-rekenwerk ook trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 20-06-2011 16:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
En je vind wat je daar zelf zegt, niet op je zelf slaan? Knap staaltje cognitieve dissonantie dan.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:12 ]
[ Voor 107% gewijzigd door Cheetah op 20-06-2011 17:57 ]
Full Specz
Verwijderd
En wat is dit dan? Wel grappig dat je er niet op in gaat dat het gewoon op je zelf slaat. Je zal het zelf wel niet zien, maar je gedraagd je gewoon als een keiharde fanboy.Cheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:22:
0 argumenten, 1 jij-bak en 1 ad-hominem.
In 1 post met 2 zinnen. Knap.
Je begint er zelf mee, door te suggeren dat jij onpartijdig bent. Wat we allemaal weten niet zo is.Voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal geen zin in een discussie over mij en jou. Dat is 1.) niet interessant, en 2.) neigt naar een moddergevecht. Laten we het gewoon bij concrete inhoudelijke argumenten houden. Die staan duidelijk in mijn post. Ben je het daar niet mee eens: reageer dan daarop.
Ik ben ook niet geinteresseerd in jouw mening over Physx en CUDA, die ken ik al lang. Ik geef genoeg feiten, namelijk prestaties voor je geld, dat is het enige wat telt. Jij mag dan zelf komen met je pro nvidia verhaal over rand verschijnselen en dan natuurlijk alle AMD randverschijnselen weg laten om te laten lijken alsof Nvidia beter is, ik geef gewoon advies. Jij presenteerd ook je mening, jij vind die randverschijnselen belangrijk.Ik ben verder ook niet bijster geinteresseerd in jouw mening over PhysX en CUDA, die ken ik al lang. Wij gaan het daarover toch niet eens worden. Het ging mij erom dat je mensen die je advies geeft de feiten presenteert zoals ik dat ook in mijn post hierboven heb gedaan, en ze uit die feiten ze zelf een mening laat vormen en keuze laat maken. Dat uiteraard in plaats van dat ze je jouw mening presenteert.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:37 ]
Verwijderd
Het zijn wel AAA titel games die heel veel gespeeld en verkocht worden. Die cijvers zijn nix zeggend.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:08:
[...]
En je vind wat je daar zelf zegt, niet op je zelf slaan? Knap staaltje cognitieve dissonantie dan.
En als je die 'geweldige' ondersteuning bekijkt van zowel physx en cuda, dan is de helft al heel erg weinig waar je er echt wat aan hebt en de andere helft al weer verouderde games.
Mafia 2 een 7
http://uk.pc.ign.com/objects/957/957839.html
Metro 2033 een magere 7
http://uk.pc.ign.com/objects/849/849120.html
Beide nu niet echt super games.
Verwijderd
Ik kan er genoeg titels met hogere cijfers, die ook AAA zijn die meer gespeeld worden tegenover zetten, die dat allemaal niet hebben.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:37:
[...]
Het zijn wel AAA titel games die heel veel gespeeld en verkocht worden.
Zeker zeggen die wel wat. Het zijn gewoon matige games.Die cijvers zijn nix zeggend.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:39 ]
Verwijderd
Dat zijn ze wel, ze zijn een indicatie hoe goed de game is. Beide zijn maar matige games.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:39:
Maar die cijvers zijn niets zeggend punt.
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:40 ]
Verwijderd
De game-critisie zeggen van wel. Hun mening is wat belangrijker dan de jouwe, gezien jij geen autoriteit op dat gebied bent.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:40:
Dat zijn ze niet, want ergens anders hebben ze weer andere cijvers
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:42 ]
Wat voor mobo en voeding heb je in gedachte? Maakt nl. uit voor een cfx oplossingVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:36:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC te bouwen, 2500k systeem, waarop ik op 1920x1080 de nieuwste games (Crysis 2, BF3, Diablo 3 enz.) op hoge resolutie wil kunnen draaien.
Waarschijnlijk komt er een 6950 in (budget voor de videokaart is +/-225 euro), en dan kan ik er later nog een 6950 bijzetten als dat nodig is.
De goede verhalen over 6870CF brengen me echter aan het twijfelen, is het het waard om nu mijn budget wat op te rekken en er 6870CF in te zetten, of blijft de 6950 (en eventueel op den duur een 2e voor CF) nog steeds een goede keuze ondanks de (flink) hogere stukprijs?
Verwijderd
Lol, wil je nu een welles, nietus spelletje, wat ben je, 12
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:50 ]
Verwijderd
Wil je een keer stoppen met altijd maar op de man in te spelen heel veel mensen hebben last van jou'n gedrag hier op het forum. Er zijn zo veel verschillende cijvers snap je.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:44:
[...]
Lol, wil je nu een welles, nietus spelletje, wat ben je, 12? Het is heel simpel, krijg jij de opdracht om voor een gerenomeerde site games te reviewen? Dan heb je daar je antwoord op of jouw mening er toe doet over die games.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 17:50 ]
Ik heb meer last van ''andere'' mensen..Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:48:
[...]
Wil je een keer stoppen met altijd maar op de man in te spelen heel veel mensen hebben last van jou'n gedrag hier op het forum.
[ Voor 25% gewijzigd door Redblader op 20-06-2011 17:51 ]
Verwijderd
Tuurlijk joh.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:48:
[...]
Wil je een keer stoppen met altijd maar op de man in te spelen heel veel mensen hebben last van jou'n gedrag hier op het forum.
Heel simpel, door de bank genomen, over heel veel sites die reviewen, krijgen ze nog het gemiddelde cijfer matig. Dus dan mogen er verschillen zijn, door de bank genomen zijn het matige games.Er zijn zo veel verschillende cijvers snap je.
[ Voor 19% gewijzigd door Knul op 20-06-2011 17:57 ]
Waar suggereer ik dat? Er staat daar een listing van feiten en voorbeeldfilmpjes waar je nog steeds niet op in bent gegaan, en terwijl je blijkbaar nog steeds sterk de behoefte voelt om het over mij persoonlijk te hebben.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:25:
Je begint er zelf mee, door te suggeren dat jij onpartijdig bent.
We? Allemaal? Weten?Wat we allemaal weten niet zo is.
Het grappige is dat er in mijn posts vrij weinig mening staat over CUDA en PhysX. Alleen dat ik persoonlijk wel bereid zou zijn om 1 of 2 tientjes extra ervoor neer te tellen. Dat CUDA en PhysX "randverschijnselen" zouden zijn - sterker nog randverschijnselen die volgens jou blijkbaar genegeerd moeten worden - is wederom jouw persoonlijke (nogal sterke) mening.Ik ben ook niet geinteresseerd in jouw mening over Physx en CUDA, die ken ik al lang. Ik geef genoeg feiten, namelijk prestaties voor je geld, dat is het enige wat telt. Jij mag dan zelf komen met je pro nvidia verhaal over rand verschijnselen en dan natuurlijk alle AMD randverschijnselen weg laten om te laten lijken alsof Nvidia beter is, ik geef gewoon advies. Jij presenteerd ook je mening, jij vind die randverschijnselen belangrijk.
Full Specz
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 18:00 ]
Verwijderd
Terug lezen over de opmerking over de spiegel.Cheetah schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:54:
[...]
Waar suggereer ik dat? Er staat daar een listing van feiten en voorbeeldfilmpjes waar je nog steeds niet op in bent gegaan, en terwijl je blijkbaar nog steeds sterk de behoefte voelt om het over mij persoonlijk te hebben.
De mensen die hier langer lopen en genoeg topics lezen ja.We? Allemaal? Weten?
Ja, randverschijnselen, again prestaties voor je geld. Dat is waar best buy over gaat.Het grappige is dat er in mijn posts vrij weinig mening staat over CUDA en PhysX. Alleen dat ik persoonlijk wel bereid zou zijn om 1 of 2 tientjes extra ervoor neer te tellen. Dat CUDA en PhysX "randverschijnselen" zouden zijn - sterker nog randverschijnselen die volgens jou blijkbaar genegeerd moeten worden - is wederom jouw persoonlijke (nogal sterke) mening.
Als die gene dat noemt zeker. Zeker als iemand zegt ik speel vooral game X, dan zoek ik gewoon op welke kaart hij beter draait, maar als iemand vraagt ik wil een kaart voor X euro, dan is het gewoon prestaties door de bank genomen.Over price/performance heb ik hierboven ook een paar duidelijke uitspraken gedaan: De prijsverschillen tussen gelijkpresterende kaarten van AMD en nV bedragen over het algemeen niet meer dan enkele Euro's. Het is dan wel fijn als je het aan de advies-vrager overlaat of hij wat naar jouw opinie "randverschijnselen" zijn al dan niet interessant vind.
Ik zeg nergens interessant genoeg, again door de bank genomen zijn het middelmatige games, geeft iemand aan die veel en vooral te gaan spelen, dan word het advies er op gemaakt, vraagt iemand alleen om goed gamen voor X euro, dan is het gewoon de meeste prestaties voor je geld en geen randvoorwaarden als physx, cuda, 3D, eyefinity, HD3D, UVD3, etc.Het wordt al helemaal mooi dat je om PhysX te downplayen zelfs voor de lezer schijnt te willen beslissen dat Mafia II en Metro 2033 "niet interessant genoeg" zouden zijn, omdat IGN ze een 7 geeft.
Zie hier boven.Batman AA, de komende Alice en de komende Batman Arkham City zijn trouwens ook niet interessant zeker?
Valt je tegen, daarbij dat voor veel mensen niet belangrijk, zie verdere punt hier boven.Verder gebruikt er bijna niemand Photoshop en Premiere? Toch?
Dat is dus het punt, je betaald iets meer voor features die niet super veel gebruikt worden.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:57:
AMD heeft meer prijs prestatie kaarten maar nvidia heeft ze ook gewoon en dan kun je voor die prijs beter voor een nvidia kaart gaan omdat deze net even wat meer te bieden heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 18:00 ]
Dat is dus gewoon niet waar, hiermee laat je dus wel zien hoe jij over AMD denkt, namelijk dat AMD in jouw ogen minderwaardig is aan Nvidia, en hiermee help je anderen niet aangezien dit gewoon niet waar is.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:57:
AMD heeft meer prijs prestatie kaarten maar nvidia heeft ze ook gewoon en dan kun je voor die prijs beter voor een nvidia kaart gaan omdat deze net even wat meer te bieden heeft.
Ik vind eigenlijk alleen de 560 Ti en 580 interessant. Verder is AMD gewoon (imho) superieur qua prijs/kwaliteit. En PhsyX, tsja, het hoeft van mij niet per se. Cuda is dan wel weer leuk, maar alleen als je echt regelmatig photoshopt (wat ik nooit doe).Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:57:
Verwijderd
Dat is dus wel waar kijk maar naar physx en cuda. Je hebt dus meer functies voor je geld. Ik wil hier verder echt niet mee zeggen dat AMD veel slechter is. Je wilt toch zo veel mogelijk voor je geld neem ik aan?Redblader schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:59:
[...]
Dat is dus gewoon niet waar, hiermee laat je dus wel zien hoe jij over AMD denkt, namelijk dat AMD in jouw ogen minderwaardig is aan Nvidia, en hiermee help je anderen niet aangezien dit gewoon niet waar is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 18:04 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq