Gooi je 8800gtx 10 minuten in de oven op 180 graden, dan doet hij het weer perfect.MrOrang3 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:17:
Mijn 8800gtx is helaas aan het doodgaan. Geen idee wat er mis mee is, maar hij crash steeds na aantal minuten.
Ik wil graag snel iets nieuws kopen, zodat ik in ieder geval aantal maanden vooruit kan. Ik zoek een videokaart die niet al te veel kost maar wel vergelijkbaar is met de 8800gtx.
Ik draai op Win7 64bit. Wil de kaart ook gebruiken voor gamen, dus kaart moet dat bij voorkeur ook aankunnen.
Ik had er 2 beeldschermen op draaien. 1680x1050 en 1280x800.
Heeft iemand een tip?
Een paar uur geleden heb ik definitief het vertrouwen in mijn huidige Sapphire HD4870 X2 opgegeven. Aangezien mijn PC nu niet veel meer is dan stilstaand meubilair ben ik nu dringend op zoek naar een nieuwe videokaart.
Mijn huidige systeem:
- Gigabyte GA-EX58-UD5 Moederbord
- Cooler Master RS-850-ESBA Real Power 850W
- Intel Core i7 920
- Kingston 6GB KVR1333D3N9K3/6G 1333MHz DDR3
- Samsung 750GB 32MB 7200rpm SATA (F1-series) x2
Nu heb ik op het moment een scherm waarvan ik altijd op 1920*1200 speel. Ik speel op het moment regelmatig Battle Field Bad Company 2, Assassins Creed Brotherhood, World of Warcraft en Aion. Ik was echter al van plan om mijn videokaart te vervangen om in de toekomst Battle Field 3 en de nieuwe Elder Scrolls the spelen. Maar doordat mijn videokaart nu waardeloos is, is dit moment wat vroeger gekomen.
Ik zat te denken aan een Radeon HD 6950 of 6970. Enkel of in Crossfire. NVIDIA zal al snel te duur zijn als ik die in SLI wil doen gok ik. Het liefst ook een beetje iets met koeling die makkelijker schoon te maken is dat mijn huidige HD4870 X2, want volgens mij is stof daar een grote boosdoener geweest.
Mijn hoofdzorg is echter of het gaat passen. De HD 4870 X2 is 27 cm lang (exclusief dat uitsteksel waar de schroefjes door heen gaan, om de kaart vast te zetten). Langer dan dit moet het niet zijn, want anders gaat het niet passen ben ik bang.
Mijn huidige systeem:
- Gigabyte GA-EX58-UD5 Moederbord
- Cooler Master RS-850-ESBA Real Power 850W
- Intel Core i7 920
- Kingston 6GB KVR1333D3N9K3/6G 1333MHz DDR3
- Samsung 750GB 32MB 7200rpm SATA (F1-series) x2
Nu heb ik op het moment een scherm waarvan ik altijd op 1920*1200 speel. Ik speel op het moment regelmatig Battle Field Bad Company 2, Assassins Creed Brotherhood, World of Warcraft en Aion. Ik was echter al van plan om mijn videokaart te vervangen om in de toekomst Battle Field 3 en de nieuwe Elder Scrolls the spelen. Maar doordat mijn videokaart nu waardeloos is, is dit moment wat vroeger gekomen.
Ik zat te denken aan een Radeon HD 6950 of 6970. Enkel of in Crossfire. NVIDIA zal al snel te duur zijn als ik die in SLI wil doen gok ik. Het liefst ook een beetje iets met koeling die makkelijker schoon te maken is dat mijn huidige HD4870 X2, want volgens mij is stof daar een grote boosdoener geweest.
Mijn hoofdzorg is echter of het gaat passen. De HD 4870 X2 is 27 cm lang (exclusief dat uitsteksel waar de schroefjes door heen gaan, om de kaart vast te zetten). Langer dan dit moet het niet zijn, want anders gaat het niet passen ben ik bang.
De Sapphire 6950 is volgens mij een van de kortste 6950's. (niet de reference, maar de DCII). Om die reden heb ik 'm gekocht. Hele studie gemaakt, maar de aantekeningen kan ik even niet meer vinden.... Gok dat ie een centimetertje korter is dan jouw HD 4870 X2.Mijn hoofdzorg is echter of het gaat passen. De HD 4870 X2 is 27 cm lang (exclusief dat uitsteksel waar de schroefjes door heen gaan, om de kaart vast te zetten). Langer dan dit moet het niet zijn, want anders gaat het niet passen ben ik bang.
Ik ben op zoek naar een videokaart voor een htpc:
Wat voor systeem heb je nu?
Gigabyte H55M-UD2H
Intel Core i3 530
4GB DDR3
Antec Earthwatts 380 watt (1 x 6-pin pci-e)
Antec NSK2480 (normal profile PCI compatible)
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1 x 1920x1080 en 1 x 1366x768, gamen niet op beide schermen
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games: Supreme Commander Forged Alliance op 1920x1080
Wat mag je nieuwe kaart kosten?
max. 80E
Ik zit al een tijdje te twijfelen, en kom er niet uit. Zat eerst te denken aan een passieve hd6450, maar dat is denk ik te zwak voor supreme commander op fullhd. Ter vergelijking: op 1280x1024, alles low, haal ik 25-30 fps met de gpu vd i3, prima speelbaar, cpu moet het dus wel aankunnen. Ik hoef eigenlijk niet de allerhoogste settings, maar medium zou wel leuk zijn. Als alternatief had ik de passieve hd6570 gevonden van HIS, maar ik ken dit merk totaal niet. Ook zag ik een passieve GTS450 van Sparkle, en hoewel die veeeel krachtiger is, lijkt het me nogal overkill (vraag is ook nog of die wel past..). Actieve koeling vind ik niet erg, maar dan moet ie niet luidruchtig zijn. Als er dus een hele stille HD6670 ofzo is, ga ik voor die. Er is vast wel iemand hier die ervaring heeft met stille kaarten. Thanks in advance.
Gigabyte H55M-UD2H
Intel Core i3 530
4GB DDR3
Antec Earthwatts 380 watt (1 x 6-pin pci-e)
Antec NSK2480 (normal profile PCI compatible)
1 x 1920x1080 en 1 x 1366x768, gamen niet op beide schermen
Games: Supreme Commander Forged Alliance op 1920x1080
max. 80E
Ik zit al een tijdje te twijfelen, en kom er niet uit. Zat eerst te denken aan een passieve hd6450, maar dat is denk ik te zwak voor supreme commander op fullhd. Ter vergelijking: op 1280x1024, alles low, haal ik 25-30 fps met de gpu vd i3, prima speelbaar, cpu moet het dus wel aankunnen. Ik hoef eigenlijk niet de allerhoogste settings, maar medium zou wel leuk zijn. Als alternatief had ik de passieve hd6570 gevonden van HIS, maar ik ken dit merk totaal niet. Ook zag ik een passieve GTS450 van Sparkle, en hoewel die veeeel krachtiger is, lijkt het me nogal overkill (vraag is ook nog of die wel past..). Actieve koeling vind ik niet erg, maar dan moet ie niet luidruchtig zijn. Als er dus een hele stille HD6670 ofzo is, ga ik voor die. Er is vast wel iemand hier die ervaring heeft met stille kaarten. Thanks in advance.
De pricewatch: Sapphire HD 6670 512MB GDDR5 lijkt mij wel een leuke kaart voor jouw.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb m'n PCtje al een tijdje klaar, maar mis eigenlijk nog een beetje een redelijke videokaart.
Ik hoef geen uberdikke 6670GTX++++ kaart ofzo, maar gewoon een beetje redelijke kaart voor 5 tientjes ofzo.
Ik had in m'n vorige PC (E5200, 4GB) een HD3850 en die beviel mij op zich wel goed, dus opzich zou ik wel zoiets willen, maar dan net 1 of 2 stappen sneller bijv.
M'n scherm is een SyncMaster 205BW op 1680*1050 via DVI
Spellen die ik speel: CoD MW2, CoD Black Ops, GTA IV etc
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Samsung Syncmaster 205BW | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Arctic Cooling Alpine 64 Pro | € 6,90 | € 6,90 |
| 1 | Logitech Cordless Desktop EX 110 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AMD Athlon II X2 240 | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2R5 40GB | € 96,97 | € 96,97 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 62,- | € 62,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 298,87 | |
Ik hoef geen uberdikke 6670GTX++++ kaart ofzo, maar gewoon een beetje redelijke kaart voor 5 tientjes ofzo.
Ik had in m'n vorige PC (E5200, 4GB) een HD3850 en die beviel mij op zich wel goed, dus opzich zou ik wel zoiets willen, maar dan net 1 of 2 stappen sneller bijv.
M'n scherm is een SyncMaster 205BW op 1680*1050 via DVI
Spellen die ik speel: CoD MW2, CoD Black Ops, GTA IV etc
Tweedehands een optie? Anders is een HD4770, HD5750 of HD5770 misschien wel leuk.
AMD Nieuwsdiscussie
Neem een radeon 5670je. Dan kan je de meeste spellen op medium settings perfect spelen. Zou denk wel voor een 1gb variant gaan. Goedkoopste is 50 euro.
Zie: pricewatch: XFX Radeon HD 5670 1024 MB DDR5 DisplayPort
Zie: pricewatch: XFX Radeon HD 5670 1024 MB DDR5 DisplayPort
Ja ik prefeer 2ehands zelfs, want hoe goedkoper hoe beter-The_Mask- schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:40:
Tweedehands een optie? Anders is een HD4770, HD5750 of HD5770 misschien wel leuk.
Bedankt voor de tips! Ik ga eens rondkijken.
Zo, er gaan dus veel kaarten uit de 8000-serie dood. Ik kan mijzelf sinds kort ook in dit groepje mengen. Hoewel ik het op het moment nog red met een oude 6600GT en een X1250
, zit ik met twee problemen. 1) ik kan maar 2 uit de 3 beelschermen aansluiten. 2) Mirroring wil niet.
Dus tijd voor een nieuwe kaart. De pricewatch geeft eigenlijk alleen nog maar ATi kaarten als populaire keuzes. Ik heb eigenlijk altijd een nVidia gehad, dus het nummeringsysteem van ATi zegt me niks. Ik heb twee kaarten op het oog: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE en pricewatch: Sapphire HD6790 1GB GDDR5 PCI-e. Maar welke van de twee opties geeft de beste resultaten? Of kan ik mezelf geld besparen en een pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME i.c.m. een tweede kaart nemen?
Mijn opstelling is als volgt (zoals ik het wil hebben): op mijn bureau een Samsung P2370 en een 19" Philips ding. En als TV een Samsung LEA552. Nu wil ik dus de TV als mirror van de P2370 hebben. De twee bovenstaande kaarten zouden dus ideaal zijn gezien de 2 DVI- en 1 HDMI uitgang.
Binnenkort wil ik ook weer eens wat games op de PC oppakken, en dan met name Dragon Age 2. Dus mijn vraag (uiteindelijk
) is, wat kan ik het beste doen?
Dus tijd voor een nieuwe kaart. De pricewatch geeft eigenlijk alleen nog maar ATi kaarten als populaire keuzes. Ik heb eigenlijk altijd een nVidia gehad, dus het nummeringsysteem van ATi zegt me niks. Ik heb twee kaarten op het oog: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE en pricewatch: Sapphire HD6790 1GB GDDR5 PCI-e. Maar welke van de twee opties geeft de beste resultaten? Of kan ik mezelf geld besparen en een pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME i.c.m. een tweede kaart nemen?
Mijn opstelling is als volgt (zoals ik het wil hebben): op mijn bureau een Samsung P2370 en een 19" Philips ding. En als TV een Samsung LEA552. Nu wil ik dus de TV als mirror van de P2370 hebben. De twee bovenstaande kaarten zouden dus ideaal zijn gezien de 2 DVI- en 1 HDMI uitgang.
Binnenkort wil ik ook weer eens wat games op de PC oppakken, en dan met name Dragon Age 2. Dus mijn vraag (uiteindelijk
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Muh, die Mycom veiling is maar lame. Mensen gaan vaak gewoon tot aan de nieuwprijs of er zelfs overheen -- ook bij producten die aaangeduid zijn als "incompleet, maar bruikbaar" of "retourproduct in nieuwstaat"Sj44k13 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:35:
[...]
Je zou de Mycom veiling in de gaten kunnen houden. Kan je soms heel goedkoop een videokaart krijgen. Heb mijn 6950 daar voor 182 euro 'gewonnen'.
Die had ik al gezien ja. Maar is die ook stil? Ik wil niet een kaart hebben die boven m'n antec tricool (120mm) fans gaan kwa geluid. Het liefst zo stil mogelijk, passief hoeft niet per se. Een vriend van me heeft bijv. een GTX 560 Ti (volgens mij twin frozr van msi) en die is toch wel aardig stil voor een kaart met die power.-The_Mask- schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:40:
Verkeerde quote gequote? Bedoel je niet de HD6670? Zou wel redelijk stil moeten zijn ja, maar zijn vast wel reviews van deze Sapphire te vinden.
AMD Nieuwsdiscussie
Eventueel een passief gekoelde 5670.
pricewatch: Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5
pricewatch: XFX HD-567X-ZNH4
Lever je dus wel iets in aan prestaties. Wel de vraag of hij in die kast zijn warmte wel goed kwijt kan.
Lever je dus wel iets in aan prestaties. Wel de vraag of hij in die kast zijn warmte wel goed kwijt kan.
Idd verkeerd gequote, vreemd-The_Mask- schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:22:
Verkeerde quote gequote? Bedoel je niet de HD6670? Zou wel redelijk stil moeten zijn ja, maar zijn vast wel reviews van deze Sapphire te vinden.
Die had ik al gezien ja, een heel interessante kaart. Sapphire komt ook met een Ultimate HD6670, een passieve hd6670 dus, nog interessanter. Probleem is alleen dat passieve koelblok dat boven uitsteekt, waardoor de kast waarschijnlijk niet eens dicht kan. De pci slots staan nl. rechtop in de kast, dus niet horizontaal wat normaler is. Ik heb idd gezocht op reviews, alleen ik vertrouw dat niet zo. Toen ik fans voor een andere pc zocht werden ze omschreven als geluidloos, nou, ik kwam van een koude kermis thuis zeg.Gianni Rombios schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:51:
Eventueel een passief gekoelde 5670.
edit:
Ik kwam net dit tegen: http://www.silentpcreview.com/amd-6570-6670
Daar zijn ze behoorlijk positief over de 6670 op het gebied van noise. Hij is stiller dan een 6570 en 5670. Ik ga dan voor de 6670. In de test gebruiken ze de reference design 6670, dus ik neem aan dat merken als sapphire/msi ofzo betere koelers erop monteren. Ga kijken of ik een gigabyte model kan vinden, dan neem ik die.
[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 02-06-2011 13:24 ]
Tsja, je moet natuurlijk wel geluk hebben. Sommige mensen zijn idd domChippu schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:32:
[...]
Muh, die Mycom veiling is maar lame. Mensen gaan vaak gewoon tot aan de nieuwprijs of er zelfs overheen -- ook bij producten die aaangeduid zijn als "incompleet, maar bruikbaar" of "retourproduct in nieuwstaat"
Ik ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen en ik kom er niet uit welke videokaart te kiezen. De specs zoals het er nu uitziet:
* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
* OCZ ModXStream Pro 600W
Wensen qua videokaart
* Max €150
* 2x Full HD aansturen via HDMI of DVI-D
* Stil (ik ga btw geen waterkoeling gebruiken in het systeem)
* Ik game niet (ik doe softwareontwikkeling en zware apps draaien)
Het belangrijkste:
Het belangrijkste is dat ik absoluut geen vertraging in beeldopbouw heb, geen schokjes of andere vertragingen wil merken. Als m'n systeem langzaam aanvoelt zou dat moeten komen omdat de processor het te druk heeft of m'n SSD op volle toeren werkt, niet omdat m'n grafische kaart het beeld niet rap genoeg kan verwerken en doorsturen. Met m'n processor en SDD verwacht ik niet dat zij een bottleneck zullen vormen. Een grafische kaart dus misschien wel.
Welke videokaart is bekend om z'n superieure 2D kwaliteiten om dualscreen extreem soepel te lopen. Ik heb de nodige reviews gelezen, maar ze gaan voornamelijk over de 3D qualiteiten en een goede recente vergelijking van 2D heb ik niet voorbij zien komen. Misschien dat jullie het weten? Of maakt het blijkbaar niet zoveel uit en kunnen alle huidige videokaarten uitstekend 2x 1920x1080 aansturen?
* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
Wensen qua videokaart
* Max €150
Het belangrijkste:
Het belangrijkste is dat ik absoluut geen vertraging in beeldopbouw heb, geen schokjes of andere vertragingen wil merken. Als m'n systeem langzaam aanvoelt zou dat moeten komen omdat de processor het te druk heeft of m'n SSD op volle toeren werkt, niet omdat m'n grafische kaart het beeld niet rap genoeg kan verwerken en doorsturen. Met m'n processor en SDD verwacht ik niet dat zij een bottleneck zullen vormen. Een grafische kaart dus misschien wel.
Welke videokaart is bekend om z'n superieure 2D kwaliteiten om dualscreen extreem soepel te lopen. Ik heb de nodige reviews gelezen, maar ze gaan voornamelijk over de 3D qualiteiten en een goede recente vergelijking van 2D heb ik niet voorbij zien komen. Misschien dat jullie het weten? Of maakt het blijkbaar niet zoveel uit en kunnen alle huidige videokaarten uitstekend 2x 1920x1080 aansturen?
[ Voor 5% gewijzigd door J4s0n op 02-06-2011 13:59 ]
Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.
2D? dan zul je toch echt terug moeten naar de oude matrox kaarten, of zelf voodoo exemplaren. Op 2D werk wordt tegenwoordig niet meer gefocussed. Best jammer, want de 2D performance van een oude voodoo kaart (pre millennium) presteert in sommige tests zelfs beter dan een redelijk recente HD5750 
Enfin, natuurlijk kunnen we niet meer terug. Ik denk ook eigenlijk dat het weinig uitmaakt welke kaart je kiest, en 150 euro is dan een te groot budget. Elke recente kaart met twee digitale outputs, zal volstaan.
edit: onderbouwing:
link 1
link 2
edit: als je toch soepel wil kijken, investeer dan in een 120Hz scherm. Of twee 120 Hz schermen. Stukken rustiger voor je ogen. Google maar naar ervaringen of check de pricewatch voor userreviews van 120Hz schermen.
Enfin, natuurlijk kunnen we niet meer terug. Ik denk ook eigenlijk dat het weinig uitmaakt welke kaart je kiest, en 150 euro is dan een te groot budget. Elke recente kaart met twee digitale outputs, zal volstaan.
edit: onderbouwing:
link 1
link 2
edit: als je toch soepel wil kijken, investeer dan in een 120Hz scherm. Of twee 120 Hz schermen. Stukken rustiger voor je ogen. Google maar naar ervaringen of check de pricewatch voor userreviews van 120Hz schermen.
[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 02-06-2011 14:10 ]
Ik was van plan 2x een Dell Ultrasharp U2311H te kopen. Die komen uit reviews goed uit de verf.
Wat betreft 2D merkte ik bijvoorbeeld een enorm verschil tussen de 9800Pro die ik destijds had en de FX5700 Ultra. De 9800pro kon zeer soepel 2x 1600x1200 aansturen terwijl de FX5700 duidelijk vertragingen heeft in beeldopbouw. Ik hoop echter dat de huidige kaarten 2x Full HD aankunnen, maar ik weet het niet. Vandaar of iemand weet of er nog echt verschil zit in de huidige kaarten of dat ik af kan met een vrij goedkope kaart die 2x HDMI/DVI-D output heeft.
Wat betreft 2D merkte ik bijvoorbeeld een enorm verschil tussen de 9800Pro die ik destijds had en de FX5700 Ultra. De 9800pro kon zeer soepel 2x 1600x1200 aansturen terwijl de FX5700 duidelijk vertragingen heeft in beeldopbouw. Ik hoop echter dat de huidige kaarten 2x Full HD aankunnen, maar ik weet het niet. Vandaar of iemand weet of er nog echt verschil zit in de huidige kaarten of dat ik af kan met een vrij goedkope kaart die 2x HDMI/DVI-D output heeft.
Mss een AMD kaartje nemen, dan kan je 3 schermen aansluiten mocht je dat tzt. willen.J4s0n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:56:
Ik ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen en ik kom er niet uit welke videokaart te kiezen. De specs zoals het er nu uitziet:
* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
Wensen qua videokaart
* Max €150
Het belangrijkste:
Hmm ja deze bedoel je denk ik? pricewatch: Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-Ewrooaap schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:10:
[...]
De Sapphire 6950 is volgens mij een van de kortste 6950's. (niet de reference, maar de DCII). Om die reden heb ik 'm gekocht. Hele studie gemaakt, maar de aantekeningen kan ik even niet meer vinden.... Gok dat ie een centimetertje korter is dan jouw HD 4870 X2.
Op de sapphire site staat dat ie 270 mm lang is, dus is hij minstens zo lang als mijn hd4870. (ik weet nou nooit of ze dat uisteksel ook memeten). De fan ziet er ook wat beter uit om schoon te maken, bij deze kun je er tenminste nog enigszins tussen de bladen komen lijkt het. Kabels van mijn voeding heb ik in ieder geval ook genoeg van, zelfs voor deze in crossfire.
Hij lijkt wel breed op de foto in de pricewatch, of ligt dit aan mij? Er zitten nog wel een normaal wit slot tussen mijn twee blauwe pci-e sloten, dus ik denk wel dat dit zou passen. Maar ik wil het graag even zeker weten.
Als je kort wil moet je volgens mij XFX nemen. Daar zitten kaarten van 25.6 cm tussen volgens de website: http://xfxforce.com/en-gb...0series/6950Standard.aspx. Wel 1gb versies btw.
Ik zat aan de Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE te denken. Maar die 3 displays, is dat 3x Full HD? Kon dat niet terugvinden in de specs op de Sapphire siteSj44k13 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:06:
[...]
Mss een AMD kaartje nemen, dan kan je 3 schermen aansluiten mocht je dat tzt. willen.
Ja dat is geen probleem mits je er een een Actief verloopje van DisplayPort naar DVI bij neemt (zo'n 25 euro).
Als je de pricewatch: Sapphire FleX HD 5670 neemt heb je niet eens zo'n verloopje nodig deze kan standaard twee keer DVI en één keer HDMI aansturen en zelfs een vierde via bovenstaand verloopje.
Zou ook een betere voeding nemen, XFX Pro 450W bijvoorbeeld ook nog eens goedkoper.
Als je de pricewatch: Sapphire FleX HD 5670 neemt heb je niet eens zo'n verloopje nodig deze kan standaard twee keer DVI en één keer HDMI aansturen en zelfs een vierde via bovenstaand verloopje.
Zou ook een betere voeding nemen, XFX Pro 450W bijvoorbeeld ook nog eens goedkoper.
[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2011 15:56 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Thx voor de tip over die andere videokaart. Maar de sapphire site geeft aan dat je ook daar een actief verloopje voor nodig hebt. Voordeel van die kaart is dat ie dual-link DVI ondersteunt. Maar dat gaat voor mij niet op.
Las trouwens goede dingen over die OCZ 600W voeding. Vooral erg stil. Maar de XFX Pro 450W is beter volgens jou en voldoende voor een i7 systeem?
Las trouwens goede dingen over die OCZ 600W voeding. Vooral erg stil. Maar de XFX Pro 450W is beter volgens jou en voldoende voor een i7 systeem?
[ Voor 45% gewijzigd door J4s0n op 02-06-2011 16:04 . Reden: aangepast nav edit van -The_Mask- ]
De XFX is idd beter wat betreft het verbruik met HD5670 haal je de 200W nooit met HD5770 misschien net, dus zelfs een 300W voeding is meer dan genoeg. 
Maar omdat de pricewatch: XFX Pro 450W de beste kwaliteit levert voor een bedrag van 50 euro of minder zou ik deze nemen.
Jouw software ondersteund trouwens geen hardware versnelling via de GPU? Zo niet dan voldoet namelijk elke moderne videokaart voor het aansturen van twee beeldschermen (niet voor het aansturen van meer dan drie beeldschermen btw)
Maar omdat de pricewatch: XFX Pro 450W de beste kwaliteit levert voor een bedrag van 50 euro of minder zou ik deze nemen.
Jouw software ondersteund trouwens geen hardware versnelling via de GPU? Zo niet dan voldoet namelijk elke moderne videokaart voor het aansturen van twee beeldschermen (niet voor het aansturen van meer dan drie beeldschermen btw)
[ Voor 63% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2011 16:12 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik dacht dat het volgende voor alle Flex kaarten opging: http://nl.hardware.info/r...e-radeon-hd-6950-flex-2gb
Dus 2x dvi + 1 meegeleverde hdmi naar dvi adapter.
Er is ook een 5770 flex en een net nieuwe 6770 flex. http://www.hitechlegion.com/reviews/video-cards/10319
Er is ook een 5770 flex en een net nieuwe 6770 flex. http://www.hitechlegion.com/reviews/video-cards/10319
Ja, daarom de naam maar sneller heeft die waarschijnlijk helemaal niks aan.Gianni Rombios schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:16:
Ik dacht dat het volgende voor alle Flex kaarten opging: http://nl.hardware.info/r...e-radeon-hd-6950-flex-2gb
AMD Nieuwsdiscussie
pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6950 Heeft wel 2 gb zo te zien. Op de afbeelding op de pricewatch heeft ie echter wel van die fans die ik nu ook heb op mijn videokaart. Niet een grote fan van. Maar op de xfx site staan er meerdere met wel wat betere fans. Dan zou ik moeten opletten welke er gekocht wordt. Maar 27 cm zal wel moeten passen in de lengte.Sj44k13 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:34:
Als je kort wil moet je volgens mij XFX nemen. Daar zitten kaarten van 25.6 cm tussen volgens de website: http://xfxforce.com/en-gb...0series/6950Standard.aspx. Wel 1gb versies btw.
Maar maakt het eigenlijk veel uit qua prestaties 1 GB geheugen verschil?
Wel een ding nog, misschien is het makkelijker als ik dat even duidelijk maak met een foto: http://i522.photobucket.c...345/Ujarak/moederbord.jpg
Nummer 1 is waar bij mij de video kaart in moet. Nummer 3 wordt op het moment geblokkeerd door mijn HD4870x2. In het slot met een 2 zit mijn geluidskaart momenteel.
Ik ben dus ook bang nu dat de kaarten te dik zijn en dat ik mijn geluidskaart eruit moet halen. Op de foto’s (van beide kaarten) zie je namelijk dat ze twee van die ingangen voor schroefjes hebben om ze aan de kast zelf vast te zetten. Dit is ook zo bij mijn hd4870 x2, waarvan ik er dus nooit twee erin zou krijgen, zonder mijn geluidskaart eruit te moeten halen.
Iig sorry dat ik het zo lastig maak
1GB maakt weinig uit als je niet over een resolutie van 1920x1200 heen gaat. Zijn verschillende tests geweest die dat aangeven: http://www.hardwarecanuck...d-6950-1gb-review-17.html, http://www.anandtech.com/...n-hd-6870-black-edition/7.
Misschien in de toekomst dat de extra GB meer gaat doen. Je kan trouwens bij Mycom bieden op een XFX Radeon HD6950 DUAL FAN,1GB: http://www.mycom.nl/Veili...D6950-DUAL-FAN,1GB/831458. Staat nu nog op €155 euro. Als je voor niet veel duurder kan krijgen is dat volgens mij een super deal. Ik raad wel aan om pas heel laat te gaan bieden, anders stijgt de prijs enorm... Sommige mensen bieden vijf keer, waardoor de prijs lekker omhoog gaat, terwijl in de laatste 20 seconden net wat hoger bieden veel effectiever is
.
Misschien in de toekomst dat de extra GB meer gaat doen. Je kan trouwens bij Mycom bieden op een XFX Radeon HD6950 DUAL FAN,1GB: http://www.mycom.nl/Veili...D6950-DUAL-FAN,1GB/831458. Staat nu nog op €155 euro. Als je voor niet veel duurder kan krijgen is dat volgens mij een super deal. Ik raad wel aan om pas heel laat te gaan bieden, anders stijgt de prijs enorm... Sommige mensen bieden vijf keer, waardoor de prijs lekker omhoog gaat, terwijl in de laatste 20 seconden net wat hoger bieden veel effectiever is
Helaas zag dit te laat. Bedankt voor de tip though.
Misschien moet ik anders maar toch voor crossfire gaan en de geluidskaart dumpen. Heb ook nog onboard geluid maar dat is van Realtek *huivert*.
Of bestaat er zoiets als een converter om een normale pci kaart op een pci express 8 slot te doen? Of ik kan natuurlijk gewoon eerst één kaart kopen en dan kijken hoe het valt. Wat een keuzes
Misschien moet ik anders maar toch voor crossfire gaan en de geluidskaart dumpen. Heb ook nog onboard geluid maar dat is van Realtek *huivert*.
Of bestaat er zoiets als een converter om een normale pci kaart op een pci express 8 slot te doen? Of ik kan natuurlijk gewoon eerst één kaart kopen en dan kijken hoe het valt. Wat een keuzes
Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Windows 7 Home Premium 64-Bit
GIGABYTE B3 6 Series Motherboards
Intel Processor i7-2600K 3.40Ghz (2de generatie)
4GB RAM Werkgeheugen
Ati HD Radeon 5670DDR3 1GB (Deze wil ik omruilen voor een betere)
1TB Harde Schijf
Voeding: Antec 430 Watt Basiq (ATX12V V2.3)
22'' beeldscherm is volgens mij 1920x1080 (DVI of HDMI, GEEN VGA)
GTA IV, F1 2010, CoD MW2/MW3 een kaart die spellen in de toekomst ook aan kan!
Max. 160 euro, als het 5 euro duurder is dan is het ook niet erg natuurlijk..
Windows 7 Home Premium 64-Bit
GIGABYTE B3 6 Series Motherboards
Intel Processor i7-2600K 3.40Ghz (2de generatie)
4GB RAM Werkgeheugen
Ati HD Radeon 5670DDR3 1GB (Deze wil ik omruilen voor een betere)
1TB Harde Schijf
Voeding: Antec 430 Watt Basiq (ATX12V V2.3)
22'' beeldscherm is volgens mij 1920x1080 (DVI of HDMI, GEEN VGA)
GTA IV, F1 2010, CoD MW2/MW3 een kaart die spellen in de toekomst ook aan kan!
Max. 160 euro, als het 5 euro duurder is dan is het ook niet erg natuurlijk..
Heb je een Antec Basiq Power 430W of met PLUS achtervoegsel?
Ga je ook overklokken?
Ga je ook overklokken?
AMD Nieuwsdiscussie
Er staat rechtsboven op de doos: 80 plus certified, maar niet 430+ ofzo!
En ik weet niet eens hoe je moet overklokken..
Dus daar is mijn antwoord nee op
En ik weet niet eens hoe je moet overklokken..
Als die 80PLUS certified is dan moet het volgens mij de Plus versie zijn, maar de pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 lijkt mij de beste koop voor jouw. Is een stille en licht overgeklokte HD6870. En als het goed is krijg je er ook een molex naar 6 pins PCI-e verloopje bij deze is nodig omdat je voeding maar een 6 pins PCI-e stekker heeft terwijl de videokaart er twee nodig heeft. Maar anders kun je het verloopje altijd nog kopen, elke PC winkel heeft ze wel liggen voor enkele euro's.
AMD Nieuwsdiscussie
nvm
[ Voor 113% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-06-2011 00:07 ]
Jullie zijn echt top!
Heeft nVidia nog iets liggen of stappen we dan direct de duurdere prijsklasses in?
Je zit een beetje met een voeding welke nogal krap is en de performance/watt is bij AMD beter. Maar bij nVidia kom je bij de GTX 560 Ti, maar die is een stukje duurder, rest is niet intressant voor jouw.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zit internet ook een beetje te bekijken verder en kwam ook deze kaart tegen; XFX Radeon HD 6870 Black Edition V2! wat is dat voor kaart?
Dat is deze kaart:

Een overgeklokte HD6870 met andere koeler dus.
Een overgeklokte HD6870 met andere koeler dus.
AMD Nieuwsdiscussie
Zeker een mooie keus, koeler is ook erg goed http://nl.hardware.info/r...6870-black-edition-v2-1gb.
Wel de vraag of je dat twintig euro extra waard vindt.
Wel de vraag of je dat twintig euro extra waard vindt.
Dank voor de hulp, ik ga even nadenken en de keus maken tussen de:
- Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
- XFX Radeon HD 6870 Black Edition V2
Ik laat het jullie weten!
PS. Die Black Edition kan wel in mijn kast werken met de voeding etc.?
[ Voor 17% gewijzigd door NielsD91 op 03-06-2011 08:24 ]
Zit te twijfelen tussen een HD6850 en HD6870.
HD6850 kost rond de 140 en heeft maar 1 Pcie aansluiting nodig,
HD6870 kost rond de 150 en en heeft 2 Pcie aanslutingen nodig.
Dus kan kiezen tussen een opgefokte HD6850 of een HD6870 en stroomadapter voor een extra Pcie aansluiting.
Wat zouden jullie doen en waarom wel/niet?
Tacens 500 watt met 1x Pcie aansluiting
AMD Phenom X6
4 GB geheugen
1 TB Sata3 schijf
Asrock moederbord met 1 Pcie aansluiting
Samsung 22" 1680*150
HD6850 kost rond de 140 en heeft maar 1 Pcie aansluiting nodig,
HD6870 kost rond de 150 en en heeft 2 Pcie aanslutingen nodig.
Dus kan kiezen tussen een opgefokte HD6850 of een HD6870 en stroomadapter voor een extra Pcie aansluiting.
Wat zouden jullie doen en waarom wel/niet?
Tacens 500 watt met 1x Pcie aansluiting
AMD Phenom X6
4 GB geheugen
1 TB Sata3 schijf
Asrock moederbord met 1 Pcie aansluiting
Samsung 22" 1680*150
Verwijderd
Ik zou kiezen voor de 6870 en een 2x molex naar 6 pins (mooiste is die over 2 rails te verdelen). Dat moet je voeding wel kunnen trekken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 10:12 ]
Over welke Tacens voeding praten we?
AMD Nieuwsdiscussie
Dank voor de hulp, ik ga even nadenken en de keus maken tussen de:
Ja die xfx stelt geen hogere eisen dan de standaard 6870.
Ik ben bezig mijn systeem samen te stellen. De specs zien er als volgt uit:
* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
Ik was eigenlijk niet van plan meer te gamen en er een goedkope grafische kaart in te zetten, maar heb jaren geleden behoorlijk veel gegamed en lijkt me toch wel weer mooi om 's avonds een potje van het één of ander te spelen. Zeker omdat de specs van de rest van m'n systeem high-end zijn. M'n oog is gevallen op Gigabyte GV-R685OC-1GD.
Een 6850 kaart voor rond de 150 om 2x 1920x1080 aan te sturen. Goede keus?
* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
Ik was eigenlijk niet van plan meer te gamen en er een goedkope grafische kaart in te zetten, maar heb jaren geleden behoorlijk veel gegamed en lijkt me toch wel weer mooi om 's avonds een potje van het één of ander te spelen. Zeker omdat de specs van de rest van m'n systeem high-end zijn. M'n oog is gevallen op Gigabyte GV-R685OC-1GD.
Een 6850 kaart voor rond de 150 om 2x 1920x1080 aan te sturen. Goede keus?
[ Voor 28% gewijzigd door J4s0n op 03-06-2011 15:08 ]
Op 2 schermen kun je nauwelijks gamen, dus ik neem aan dat je dat dan doet op 1 scherm.
In dat geval is een 6850 ruim voldoende, mits je niet al te ruig omgaat met AA.
Zeker als je voornamelijk oudere spellen gaat spelen heb je meer niet nodig.
In dat geval is een 6850 ruim voldoende, mits je niet al te ruig omgaat met AA.
Zeker als je voornamelijk oudere spellen gaat spelen heb je meer niet nodig.
Dat 2e scherm is idd niet om mee te gamen. Maar vroeg me af of de 6850 voor een budget van max 150 de beste keuze is
Ik zie dat die Radix IV serie net uit is en nog niet grondig getest is. Op het forum van Hardwaresecrects (beste site voor voeding tests) doen zich verschillende verhalen de ronde wie nou de maker zou zijn maar als ik zo het uiterlijk en de prijs bekijk, zitten ze een beetje in het rijtje OCZ, Coolermaster en Be Quiet! Dus moet wel OK zijn voor een HD6950 of GTX560Ti maar je moet er geen gekke dingen mee doen als meerdere videokaarten en zwaar overklokken.Yarno schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:46:
Tacens Radix IV 500
Op het moment is de 6870 naar mijn idee de beste value, kost maar zo'n 10 euro meer:J4s0n schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:18:
Dat 2e scherm is idd niet om mee te gamen. Maar vroeg me af of de 6850 voor een budget van max 150 de beste keuze is
pricewatch: MSI R6870 HAWK
pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
Iets goedkoper maar wat luidruchtiger pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)
Edit: Hawk valt idd af, te duur. XFX heeft standaard koeler die stationair ook iets meer geluid maakt. Ik zou zonder meer de Asus nemen. (zie http://www.overclockerscl.../asus_6870_directcu/2.htm)
[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-06-2011 17:17 ]
Verwijderd
Die hawk is veel te duur (Gezien Ebug de goedkope shop is en de rest duurder). En zo lawaaiig zijn ze ook niet, de 6870 word niet super heet.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 16:42 ]
Nou, lees de gebruikerservaringen op het forum maar. Juist de 6870 met stockkoeler schijnt een pokkeherrie te maken onder full load. En ze worden best wel warm hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:39:
En zo lawaaiig zijn ze ook niet, de 6870 word niet super heet.
Ben blij dat ik toendertijd de DirectCU II heb gekocht en niet de Sapphire die goedkoper was want die hoor je helemaal niet. Onder full load, hoor je hem amper en al helemaal niet boven de AMD stockkoeler van de processor (maar die heb ik sowieso op lage toeren vastgezet, dan maar wat warmer).
[ Voor 30% gewijzigd door chim0 op 03-06-2011 17:11 ]
Ik weet waar je op doelt. Die krengen kunnen wel 100 graden worden maar toch. Voor een schamel bedrag heb je een custom koeler die beter koelt en stiller is dus why not?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:12:
Wat is best warm?
Gezien m'n 8800GTX is overleden draai ik nu tijdelijk op een HD5450. Maar het vakantiegeld is weer binnen, dus tijd voor een nieuwe kaart. Ik ben er al weer even uit, dus ik hoop dat jullie me de goeie richting in kunnen sturen.
Wat is momenteel beter, ATI of Nvidia?
Ik zat te denken aan een 560, 560TI of een 570, maar ik heb geen idee wat ATI momenteel voor moois heeft.
Van windows z'n geweldige prestatie index
:
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz 7,3
Memory (RAM) 4,00 GB 7,5
Graphics ATI Radeon HD 5450 3,9
Gaming graphics 2299 MB Total available graphics memory 5,8
Primary hard disk 26GB Free (112GB Total) 7,2
1920*1080 + 1050*1680 (wat ik nu ook draai)
Alles. =P (momenteel is Portal 2 het zwaarst)
Zo rond de €200
De voeding die ik heb is aan vervanging toe, ik zit te denken aan een Corsair TX750W, dan kan ik tenminste weer even vooruit.
T gaat mij voornamelijk om de vergelijking met ATI en de bang for your buck rond de €200 price range. Hopelijk kunnen jullie daar wat mee
Thanks alvast!
Wat is momenteel beter, ATI of Nvidia?
Ik zat te denken aan een 560, 560TI of een 570, maar ik heb geen idee wat ATI momenteel voor moois heeft.
Van windows z'n geweldige prestatie index
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz 7,3
Memory (RAM) 4,00 GB 7,5
Graphics ATI Radeon HD 5450 3,9
Gaming graphics 2299 MB Total available graphics memory 5,8
Primary hard disk 26GB Free (112GB Total) 7,2
1920*1080 + 1050*1680 (wat ik nu ook draai)
Alles. =P (momenteel is Portal 2 het zwaarst)
Zo rond de €200
De voeding die ik heb is aan vervanging toe, ik zit te denken aan een Corsair TX750W, dan kan ik tenminste weer even vooruit.
T gaat mij voornamelijk om de vergelijking met ATI en de bang for your buck rond de €200 price range. Hopelijk kunnen jullie daar wat mee
Thanks alvast!
Beetje overdreven niet?
doen zich verschillende verhalen de ronde wie nou de maker zou zijn

Hier is duidelijk te zien dat de voeding door HEC
Maar een HD6870 moet waarschijnlijk wel lukken al moet je absoluut niet veel van de voeding verwachten.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart wegens gekloot met mijn huidige setup, hoop dat jullie me kunnen helpen.
•Wat voor systeem heb je nu?
Voeding: 400 Watt ATX12V 2.0
Moederbord: a780fullhd
Processor: AMD Athlon(tm) 7750 Dual-Core Processor (2 CPUs), ~2.7GHz
Geheugen: 4096MB RAM
•Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
2x 1980x1080p
•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Belangrijkste is dat mijn 2 full hd schermen (VGA) er op aangesloten kunnen worden, zou leuk meegenomen zijn als ik ook mijn LED-tv er op aan zou kunnen sluiten via HDMI, maar dit is geen must.
Als hij aan deze criteria voldoet dan zoek ik de beste binnen mijn budget degene waar het beste mee te gamen is. Voornamelijk shooters.
•Wat mag je nieuwe kaart kosten?
100 euro
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart wegens gekloot met mijn huidige setup, hoop dat jullie me kunnen helpen.
•Wat voor systeem heb je nu?
Moederbord: a780fullhd
Processor: AMD Athlon(tm) 7750 Dual-Core Processor (2 CPUs), ~2.7GHz
Geheugen: 4096MB RAM
•Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
2x 1980x1080p
•Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Belangrijkste is dat mijn 2 full hd schermen (VGA) er op aangesloten kunnen worden, zou leuk meegenomen zijn als ik ook mijn LED-tv er op aan zou kunnen sluiten via HDMI, maar dit is geen must.
Als hij aan deze criteria voldoet dan zoek ik de beste binnen mijn budget degene waar het beste mee te gamen is. Voornamelijk shooters.
•Wat mag je nieuwe kaart kosten?
100 euro
Alvast bedankt!
Ik wil wel graag 2 x ATI HD 6950 Crossfire nemen,
maar wat moet ik daar nog bij doen om ze werkend te krijgen?
Ik bouw mn eigen computer, en als ik de 2 videokaarten erin gooi en opstart, moet ik dan nog iets doen?
Anders kan ik ook wel een 580 nemen, maar is zonde van het geld.
maar wat moet ik daar nog bij doen om ze werkend te krijgen?
Ik bouw mn eigen computer, en als ik de 2 videokaarten erin gooi en opstart, moet ik dan nog iets doen?
Anders kan ik ook wel een 580 nemen, maar is zonde van het geld.
Driver installeren, die herkend na een reboot dan de twee videokaarten en vraagt als je CrossFire wil gebruiken en dan zeg jij ja.maar wat moet ik daar nog bij doen om ze werkend te krijgen?
AMD Nieuwsdiscussie
Zit de driver op de videokaarten?-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:37:
[...]
Driver installeren, die herkend na een reboot dan de twee videokaarten en vraagt als je CrossFire wil gebruiken en dan zeg jij ja.
Dit zegt niks.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:23:
De beide monitoren hebben geen DVI?Belangrijkste is dat mijn 2 full hd schermen (VGA) er op aangesloten kunnen worden, zou leuk meegenomen zijn als ik ook mijn LED-tv er op aan zou kunnen sluiten via HDMI, maar dit is geen must.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee er onder anders zinkt die.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Oh...Is het wel van belang in de prijsklasse waarin ik een videokaart koop? Het is de standaard voeding die in deze kast zit. Of moet ik de kast openmaken om op de voedinjg zelf te kijken?
Nee beide alleen VGA, maar ik zou dan een verloopstekker kunnen gebruiken toch? Ik had er 1 via VGA aangesloten en de ander met een verloop op DVI.[...]
De beide monitoren hebben geen DVI?
Ey als ik het zo lees kan je beter geen computer in elkaar zetten.
Lees dan maar beter, het enige wat ik niet snap is de videokaartenn0elite schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:04:
[...]
Ey als ik het zo lees kan je beter geen computer in elkaar zetten.
Als je googled naar 6950 crossfire review zie je in de eerste de beste review:
Once we seat the similar graphics cards on the carefully selected motherboard we just bridge them together, with a supplied Crossfire connector or in NVIDIA's case, an SLI connector.
Er moet dus wel even een "bruggetje" tussen de kaarten.
Once we seat the similar graphics cards on the carefully selected motherboard we just bridge them together, with a supplied Crossfire connector or in NVIDIA's case, an SLI connector.
Kan niet vinden,Gianni Rombios schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:11:
Als je googled naar 6950 crossfire review zie je in de eerste de beste review:
kan je een link geven naar zo'n 'connector'?
YouTube: How To Install A CrossFire Configuration
Zit meegeleverd in de doos van de kaart(en).
Zit meegeleverd in de doos van de kaart(en).
[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-06-2011 22:18 ]
Oké bedankt, dit was dus mn probleemGianni Rombios schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:16:
YouTube: How To Install A CrossFire Configuration
Zit in de doos van de kaart(en).
Een driver is een stukje software welke je moet installeren en wat de videokaart aanstuurt.
Ja, je kan namelijk 400W voedingen kopen welke niet eens stabiel 100W kunnen leveren. Als je er dan een beetje videokaart op aansluit kan zo'n voeding prima in rook opgaan en soms wil zo'n voeding dan wel meer slopen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:47:
[...]
Oh...Is het wel van belang in de prijsklasse waarin ik een videokaart koop?
Dat is wel makkelijk ja. Heb je het typenr. en eventueel het vermogen op de 12V?Het is de standaard voeding die in deze kast zit. Of moet ik de kast openmaken om op de voedinjg zelf te kijken?
Als het een DVI-I aansluiting is kun je een verloopje van DVI naar VGA gebruiken. DVI-I is zowel analoog (voor het verloopje dus) als digitaal (DVI). Als het een DVI-D aansluiting is heeft een verloopje geen zin omdat er geen analoog signaal op de DVI connector zit.Nee beide alleen VGA, maar ik zou dan een verloopstekker kunnen gebruiken toch? Ik had er 1 via VGA aangesloten en de ander met een verloop op DVI.
AMD Nieuwsdiscussie
Hey Tweakers!
Ik wil mijn systeem gaan upgraden maar kom er nog niet helemaal uit.
Mijn huidige systeem bevat:
Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden met:
Is een kaart zoals de GTX550Ti compatible met mijn huidige systeem(moederbord / cpu)? En is de voeding die ik gekozen heb een goede keus? En wat zouden jullie doen als je dit systeem een upgrade zou moeten geven met een budget van 200-250 euro.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stephan
Mijn huidige systeem bevat:
- Behuizing: Tacens Sagitta Lux
- Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
- Processor: Inel Core2Duo E6850 (3.0GHz)
- CPU-Cooler: Artic Freezer 7 Pro
- Geheugen: 4GB Kingston HyperX (DDR2-800)
- Voeding: Coolermaster IGreenPower 500W
- Grafische Kaart: EVGA 8600GT 1024MB (tijdelijk)
Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden met:
- Een nieuwe videokaart, het liefst een Nvidia.
- Een voeding die krachtig genoeg is en stil is.
- Chip type: Nvidia
- Stil
- Maximale lengte van nabij de 24cm, ivm met ruimte.
- Minimaal 2 DVI-I aansluitingen voor mijn twee schermen (21" Wide + 17" Normaal)
- Genoeg capaciteit voor spellen zoals Crysis 2. Dit wil ik weer op een goede kwaliteit kunnen spelen.
- EVGA GeForce GTX 550 Ti Superclocked (twv €134)
- Club 3D GTX550 Ti CoolStream OC (twv €142)
- Club 3D GTX 560 CoolStream OC (twv €184)
- EVGA GeForce GTX 560 Superclocked (twv €189)
- Sharkoon Rush Power SHA-R500M (twv €52)
Is een kaart zoals de GTX550Ti compatible met mijn huidige systeem(moederbord / cpu)? En is de voeding die ik gekozen heb een goede keus? En wat zouden jullie doen als je dit systeem een upgrade zou moeten geven met een budget van 200-250 euro.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stephan
Nou, wel 1 van de beste toch?
Mja, op dat forum noemen ze ook FSP maar dan weer niet maar zover reikt mijn kennis ook weer niet.[...]
[afbeelding]
Hier is duidelijk te zien dat de voeding door HECgemaakt is (spoelen boven de condensators is typisch HEC). Waarschijnlijk kan die zo'n 33A op de 12V leveren en zal die nogal last hebben van hoge rimple.
Maar een HD6870 moet waarschijnlijk wel lukken al moet je absoluut niet veel van de voeding verwachten.
Maar goed, een HD6870 of GTX560 moet idd wel lukken.
De 550Ti en 560-non Ti zijn imo zwakke aanbiedingen. Je kunt veel beter voor een Radeon 6870 gaan, en wel deze pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5eeNer schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:28:
Hey Tweakers!
Mijn huidige systeem bevat:De reden dat ik mijn systeem wil gaan upgraden is het volgende. Ten eerste is mijn videokaart, de 8800GTX van club3d, overleden door waarschijnlijk oververhitting en ten tweede mijn voeding maakt een ongelofelijk kabaal. Waarschijnlijk een kapot lager. Ik ben de afgelopen dagen opzoek gegaan naar verschillende upgrade mogelijkheden.
- Behuizing: Tacens Sagitta Lux
- Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
- Processor: Inel Core2Duo E6850 (3.0GHz)
- CPU-Cooler: Artic Freezer 7 Pro
- Geheugen: 4GB Kingston HyperX (DDR2-800)
- Voeding: Coolermaster IGreenPower 500W
- Grafische Kaart: EVGA 8600GT 1024MB (tijdelijk)
Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden met:Eisen aan nieuwe videokaart:
- Een nieuwe videokaart, het liefst een Nvidia.
- Een voeding die krachtig genoeg is en stil is.
Zelf heb ik de volgende videokaart(en) en voeding op het oog.
- Chip type: Nvidia
- Stil
- Maximale lengte van nabij de 24cm, ivm met ruimte.
- Minimaal 2 DVI-I aansluitingen voor mijn twee schermen (21" Wide + 17" Normaal)
- Genoeg capaciteit voor spellen zoals Crysis 2. Dit wil ik weer op een goede kwaliteit kunnen spelen.
Mijn vraag is:
- EVGA GeForce GTX 550 Ti Superclocked (twv €134)
- Club 3D GTX550 Ti CoolStream OC (twv €142)
- Club 3D GTX 560 CoolStream OC (twv €184)
- EVGA GeForce GTX 560 Superclocked (twv €189)
- Sharkoon Rush Power SHA-R500M (twv €52)
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stephan
Als ik het goed heb kan je huidige voeding 34A op de 12V rail leveren, dus zou het kunnen lukken zonder je PSU te vervangen. Je kunt die PSU vraag ook stellen in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Ziet er inderdaad ook erg mooi uit. Deze specs zijn zelfs hoger dan de 560Ti. Maar hier zit een DVI-I en DVI-D poort op. Is dat geen probleem? Kan ik daar twee DVI-I schermen op aansluiten? Of moet ik dan een verloop hebben?Gianni Rombios schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:12:
[...]
De 550Ti en 560-non Ti zijn imo zwakke aanbiedingen. Je kunt veel beter voor een Radeon 6870 gaan, en wel deze pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
Als ik het goed heb kan je huidige voeding 34A op de 12V rail leveren, dus zou het kunnen lukken zonder je PSU te vervangen. Je kunt die PSU vraag ook stellen in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Verder, mijn voeding kan volgens mij inderdaad 34A op 12V. Alleen deze ratelt heel erg. Kan ik dat simpel oplossen door de FAN te vervangen? Of wordt het dan een nieuwe?
Sorry, las over het lawaai/geratel van je voeding heen. Fan kun je idd vervangen maar ik denk dat hij inmiddels ook al aan de oude kant is(?). Deze voeding pricewatch: XFX Pro 450W raadt The Mask meestal aan.
Ik heb dit systeem denk ik drie jaar geleden opgebouwd. Toen waren de componenten zoals de 8800GTX en die processor net uitgebracht. Maar jij raadt een nieuwe voeding aan ipv het vervangen van de fan?Gianni Rombios schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:38:
Sorry, las over het lawaai/geratel van je voeding heen. Fan kun je idd vervangen maar ik denk dat hij inmiddels ook al aan de oude kant is(?). Deze voeding pricewatch: XFX Pro 450W raadt The Mask meestal aan.
En ff terugkomende op de eerste reactie. Waarom zijn de geforce kaarten een zwakke aanbiedingen? Het klopt inderdaad dat deze Radeon betere specs heeft voor een mindere prijs, is dat ook jouw reden?
Nou, als je voor 50 euro een duidelijk betere en nieuwe voeding hebt zou ik daarvoor kiezen. Maar ik kan je huidige niet goed beoordelen.
De Radeons 6850 en met name 6870 bieden momenteel duidelijk de beste value for money. Een hoog geklokte 560Ti is wel sneller dan een gelijk geprijsde 6950 maar verbruikt aanzienlijk meer stroom, waardoor je dus een zwaardere voeding nodig hebt plus hogere stroomkosten hebt.
De Radeons 6850 en met name 6870 bieden momenteel duidelijk de beste value for money. Een hoog geklokte 560Ti is wel sneller dan een gelijk geprijsde 6950 maar verbruikt aanzienlijk meer stroom, waardoor je dus een zwaardere voeding nodig hebt plus hogere stroomkosten hebt.
Als ik voor de pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 ga dan doe ik dat denk ik met de voeding die ik in mijn post vermeld had. De pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R500M. Deze heeft net als mijn huidige voeding 500W en is stil. Daarnaast kan ik bij deze voeding alleen de kabels aansluiten die ik echt nodig heb wat weer beter is voor de airflow.
Verder vind ik op diverse benchmark sites dat de HD6870 veel hoger eindigt dan een GTX550(Ti) en net ietsje lager dan een 560Ti. Mede daarom denk ik dat de HD6870 inderdaad een goede keuze zal zijn. Daarnaast zal deze kaart ook zonder problemen mijn Crysis 2 en 3d Cad programma kunnen draaien.
Ik heb nog wel een vraagje. Misschien een rare vraag hoor. De processor die ik heb, heeft die verder nog invloed op de prestaties die de HD6870 kan bieden? Of kan ik, met deze Core2Duo, gewoon het maximale uit deze kaart krijgen? En het feit dat deze kaart GDDR5 geheugen heeft maakt niks uit?
Mvg,
Verder vind ik op diverse benchmark sites dat de HD6870 veel hoger eindigt dan een GTX550(Ti) en net ietsje lager dan een 560Ti. Mede daarom denk ik dat de HD6870 inderdaad een goede keuze zal zijn. Daarnaast zal deze kaart ook zonder problemen mijn Crysis 2 en 3d Cad programma kunnen draaien.
Ik heb nog wel een vraagje. Misschien een rare vraag hoor. De processor die ik heb, heeft die verder nog invloed op de prestaties die de HD6870 kan bieden? Of kan ik, met deze Core2Duo, gewoon het maximale uit deze kaart krijgen? En het feit dat deze kaart GDDR5 geheugen heeft maakt niks uit?
Mvg,
Wat is nu de beste XFX HD 6850/6870 of 6950 kaart die er is,
ik wil er 190 euro aan uitgeven maar welke is nu de beste om te kiezen.
Je heb er heel veel verschillende bij zitten van normaal tot black editions.
graag advies
gr,
koen
ik wil er 190 euro aan uitgeven maar welke is nu de beste om te kiezen.
Je heb er heel veel verschillende bij zitten van normaal tot black editions.
graag advies
gr,
koen
Even terugkomend op een eerdere discussie van een aantal pagina's terug:
Zie hier: Slechte prestaties HD5830-XTREME
Bij voorbaat dank.
Een week of twee geleden heb ik op aanraden van enkelen van jullie hier een HD5830 xtreme gekocht. Ik merk echter dat de prestaties niet zijn wat ik er van verwacht. Ik heb daarom ook een topic geopend op dit subforum in de hoop dat ik een oplossing vind, want ik zou toch graag mijn nieuwe kaartje optimaal gebruiken. Mag ik jullie daarom vragen ook naar dat topic te kijken?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:21:
[...]
Conclusie is dat het wel een goeie kaart is voor 90 euro (niet voor 200 waar op hij geintroduceerd is) dat we liever een 5850 voor 110 euro hadden gehad, maar dat zit er niet meer in. Dat hij dichter bij de 5850 zit qua verbruik en prestaties dan bij de 5770.
[...]
Mwa, het zijn beide niet echt zuinige kaarten. Het nadeel van de 5830 is dat deze een hele hoge TDP heeft mee gekregen zodat er veel chipjes in passen.
[...]
Met de 5830 heb je toch iets meer power, wat toch wel fijn is met jouw resolutie.
Zie hier: Slechte prestaties HD5830-XTREME
Bij voorbaat dank.
[ Voor 9% gewijzigd door Anthirian op 04-06-2011 17:18 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Een vraag mbt Crossfire/SLI: ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, is het aanbevolen om twee kaarten te nemen?
Ik heb namelijk gehoord dat er nog steeds games zijn die problemen hebben met videokaarten in deze opstelling, in hoeverre is dat het geval? En hoe groot is de mogelijkheid dat sommige games niet werken met een Crossfire/SLI opstelling?
Ik heb namelijk gehoord dat er nog steeds games zijn die problemen hebben met videokaarten in deze opstelling, in hoeverre is dat het geval? En hoe groot is de mogelijkheid dat sommige games niet werken met een Crossfire/SLI opstelling?
Crossfire schaalt beter dan sli dus zou ik sowieso voor een xfire opstelling gaan (behalve als je een 3d scherm hebt). De problemen zijn niet heel groot, microstuttering valt vaak reuze mee (vooral met de nieuwere versies, 6xxx). Soms komen er nieuwe spellen uit en is daar door AMD geen softwere voor gemaakt om crossfire te laten werken. Dus moet je soms 0 dagen, soms 1 dag, en max 2 weken wachten totdat er een patchje komt waardoor je crossfire wel werktBrainscrewer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:54:
Een vraag mbt Crossfire/SLI: ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, is het aanbevolen om twee kaarten te nemen?
Warmte en geluid? warmte : neem 1 extra fan. (met goede coolers hoeft dat niet)
geluid? met goede stille coolers valt dat ook reuze mee. Kortom het ligt echt gewoon aan de kaart die je kiest, je resolutie en je budget wat je ervoor overhebt.
Ik ben van plan een Corsair 600T te bestellen als kast, daar hoeft volgens mij niet meer koeling in (Het kan volgens mij wel), maar ik weet niet of dit nodig is.
Thuis heb ik 2x een LG W2253V, zal dit problemen opleveren?
Thuis heb ik 2x een LG W2253V, zal dit problemen opleveren?
Als je voor een niet-high-end kaart gaat zul je moeten kijken naar het prijsverschil tussen 2 kaarten en een duurdere kaart en het verschil in prestaties die ze leveren. En dan moet je nog kijken naar of je het echt nodig hebt: gamen op 1920x1200 of lager heeft niet 2 GTX 580's nodig.is het aanbevolen om twee kaarten te nemen?
Er zijn heel soms spellen waar meerdere videokaarten echt voor problemen zorgt, dan kun je terug schakelen naar 1 kaart (voor die paar gevallen is 1 snelle kaart dus beter dan 2 langzamere). De meeste spellen werken goed, voor sommigen moet je wat instellingen aanpassen.
Dat is helemaal afhankelijk van de situatie. Beste is om reviews te lezen over de kaart(en) die je in gedachte hebt en kijkt of die kunnen wat je ervan verwacht.Crossfire schaalt beter dan sli
Mbt twee monitoren, SLI ondersteunt dat niet (dacht ik). Dan kun je of 3 monitoren gebruiken icm Nsurround of je neemt een 3e videokaart voor je 2e monitor. (een enkele videokaart kan prima 2 monitoren hebben)
Eén van de site's die echt goed voedingen kan reviewen ja.
Nee het is duidelijk HEC.Mja, op dat forum noemen ze ook FSP maar dan weer niet maar zover reikt mijn kennis ook weer niet.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ga voor de 6870
.
Nu zijn er bij Mycom 2 types:
http://www.mycom.nl/Produ...Radeon-HD6870,1GB/1159911
http://www.mycom.nl/Produ...-Radeon-HD6870,1GB/311520
Welke zouden jullie doen?
Het enigste verschil is volgens mij de koeling, maar welke koeling is beter?
Ik zie wel de voor- en nadelen van beide koelers, maar je kan denk ik het beste zoeken naar een review oid. waarin dit echt getest wordt.
Niet standaard koeler:
- Grotere fan = kan stiller zijn
- Fan in het midden = ~helft van de warmte wordt terug de kast in geblazen wat bijv. je CPU kan opwarmen
Standaard koeler:
- Kleinere fan = mogelijk meer lawaai
- Fan aan de achterkant = alle warme lucht gaat direct je kast uit en mogelijk betere koeling icm. andere kaarten (hoeft niet per ce een 2e videokaart te zijn) die vlak onder de videokaart zitten.
Niet standaard koeler:
- Grotere fan = kan stiller zijn
- Fan in het midden = ~helft van de warmte wordt terug de kast in geblazen wat bijv. je CPU kan opwarmen
Standaard koeler:
- Kleinere fan = mogelijk meer lawaai
- Fan aan de achterkant = alle warme lucht gaat direct je kast uit en mogelijk betere koeling icm. andere kaarten (hoeft niet per ce een 2e videokaart te zijn) die vlak onder de videokaart zitten.
Ik zou deze nemen heeft de betere koeling, ook al blijft hier wel meer warmte in de behuizing.
AMD Nieuwsdiscussie
Zou ik ook doen. "Probleem" bij de standaard koeler is dat de lucht gericht de kast wordt uitgeblazen, wat dus altijd een soort fluit-effect geeft. Ook stationair hoor je dat nog een beetje.
Vraagje voor de pc die over een maand doorgaat naar mijn broertje:
Ik ben op zoek naar een goedkope GPU die toch een lekkere upgrade geeft over de door Medion undergeclockte GT220.
Er zit een merkloze voeding in van een onbekend wattage (het googlen van het serienummer leverde 600w op maar dat lijkt onwaarschijnlijk in mijn multimedia pctje).
Hier staan de specs:
http://www.medion.com/ms/aldi/md8335/au/
Ik ben op zoek naar een goedkope GPU die toch een lekkere upgrade geeft over de door Medion undergeclockte GT220.
Er zit een merkloze voeding in van een onbekend wattage (het googlen van het serienummer leverde 600w op maar dat lijkt onwaarschijnlijk in mijn multimedia pctje).
Hier staan de specs:
http://www.medion.com/ms/aldi/md8335/au/
Wat wordt er allemaal met de videokaart gedaan?
Games? Welken dan en met welke instellingen moeten die gespeelt worden? Hoog, gemiddeld of is laag ook prima? En wat is de resolutie van het beeldscherm?
Voeding specs zijn trouwens ook nodig, dus wat is het typenr? Of nog mooier zou een duidelijk foto van de zijkant van de voeding met de specs zijn.
Games? Welken dan en met welke instellingen moeten die gespeelt worden? Hoog, gemiddeld of is laag ook prima? En wat is de resolutie van het beeldscherm?
Voeding specs zijn trouwens ook nodig, dus wat is het typenr? Of nog mooier zou een duidelijk foto van de zijkant van de voeding met de specs zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Dus nog even voor de zekerheid, mocht ik deze kaart kopen (wat een redelijke grote kans is) dan kan ik er zeker langdurig mee uit de voeten. Dan bedoel ik MW3 draait ie goed, de nieuwe F1 2011 kan hij goed aan. Voor mensen die niet weten welke kaart het betreft, dit is de kaart waar ik het over heb:
http://nl.hardware.info/r...6870-black-edition-v2-1gb
http://nl.hardware.info/r...6870-black-edition-v2-1gb
Ja, sorry ik was incompleet in mijn enthousiasme-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:46:
Wat wordt er allemaal met de videokaart gedaan?
Die voeding is een probleem, er zit niet zo'n mooie sticker op met specs 0.o. Ik kan je 3 nummers geven:
P/S: 2004021
S/N: S9311101871
P/N: 9PA3509900
Dat zijn de nummers die verdeeld over twee stickers op de zijkant staan, samen met wat barcodes. Ik kan je een foto geven, maar er staat echt niets anders.
Er zullen games op worden gedraaid, op 1920x1080 of 1920x1200. Ik hoef geen 1337x antialiasing maar mijn huidige kaartje (die ik al overklokt heb, haal nog steeds niet de stock snelheden met dat medion ding) is net in staat BFBC2 op 1080p te draaien met alles low, een beetje detail mag wel. Ik verwacht dat mijn broertje ook nog wel een keer MW2/3 gaat halen dus dat moet ook kunnen. Renderen en transcoden gaat niet gebeuren, alleen gaming.
Maar nogmaals de prijs is een belangrijke factor: een goedkope upgrade over de gt220. Mijn broertje heeft nu een dell met low profile kaartje uit 2004 ofzo, dus veel is ie toch niet gewend.
edit: ik heb nog ff gekeken naar de hoeveelheid vrij kabels: er is nog één 4-pins molex stekker
[ Voor 3% gewijzigd door NinjaTuna op 05-06-2011 15:22 ]
Omdat ik geen zin heb in bestellen etc., ga ik morgen naar Alternate en een HD6870 (met non reference cooler) halen.Yarno schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:38:
Ik ga voor de 6870.
Nu hebben ze deze kaart van Club3D of van Sapphire.
Prijs is hetzelfde, dus voor welk merk zouden jullie gaan?
enige reden?Gianni Rombios schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:50:
Liever Sapphire dan Club3D.
[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 05-06-2011 22:54 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic