Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:07:
[...]

Als je onder de 200 euro wilt blijven kan je kijken voor een GTX460 of HD6850, kunnen alle games goed draaien en zijn een stuk sneller dan jou 9800GT. Je voeding zal 1 van deze kaarten zeker aankunnen.
6870 is momenteel ook voor ongeveer 170 euro te koop en zou ik liever nemen dan een 6850:
http://tweakers.net/price...BLH9jV2iAHFnJ-gt0tY76a3x8

GTX460: dan wel de 1GB nemen, meteen maar de Hawk pricewatch: MSI N460GTX Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:29:
[...]

6870 is momenteel ook voor ongeveer 170 euro te koop en zou ik liever nemen dan een 6850:
http://tweakers.net/price...BLH9jV2iAHFnJ-gt0tY76a3x8

GTX460: dan wel de 1GB nemen, meteen maar de Hawk pricewatch: MSI N460GTX Hawk
Oké, bedankt beiden.
Ik zie dat er heel wat verschillende merken zijn, welke merken zijn goed? En wat is het verschil tussen die merken / waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Let vooral op de koeler (met name voor het geluid). Het type "grote luciferdoos" (standaardkoeler, bijvoorbeeld HIS 6870) beter vermijden. Want die maakt meestal meer lawaai. MSI, Gigabyte, XFX, Sapphire, Asus
pricewatch: Club3D HD6870 goedkoopst. Liever deze nemen pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e de meerprijs krijg je in de restwaarde (gedeeltelijk) wel terug.
MSI, Gigabyte, XFX, Sapphire, Asus (ongeveer in die volgorde) zijn wel de betere merken, ook op gebied van eventuele accessoires, aansluitingen, garantie, en vooral de koeler.
MSI 6870 twin frozr of hawk zijn wel de mooiste vind ik. Beetje de vraag of je het de meerprijs waard vindt, want boven de 200 euro komt de 6950 al weer in zicht (vanaf 230 euro oid).

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de Nvidia 460 Hawk (maar heb zelf een Ati 5770). Gooi de types maar in Google dan kom je er wel uit. Op het lawaai na maakt het allemaal niet zo gek veel uit.

reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest mooie test. Alleen moet je de conclusies wat aanpassen omdat de prijzen nu toch wel wat anders liggen en vooral omdat je een veel langzamer systeem hebt. (=minder voordeel van snellere kaart). Stel dat je een 6950 koopt. Met je huidige systeem misschien wat overkill maar je kunt die wel mooi meenemen naar een volgend systeem (of upgrade).

[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:23:
Is een 8800gtx sneller dan een gtx 460?
Je maakt een geintje zeker? De 460 is bijna 2x zo snel.
Dat hele verhaal over die superieure 8800 moet je met een korreltje zout nemen.

http://www.tomshardware.c...1%5D=on&prod%5B4544%5D=on
(ik weet het, niet de beste benchmarks, maar om het punt duidelijk te maken)

http://forum.notebookrevi...800gt-versus-8800gtx.html
(gtx was net iets sneller dan de gt)

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 01-03-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:54:
Let vooral op de koeler (met name voor het geluid). Het type "grote luciferdoos" (standaardkoeler, bijvoorbeeld HIS 6870) beter vermijden. Want die maakt meestal meer lawaai. MSI, Gigabyte, XFX, Sapphire, Asus
pricewatch: Club3D HD6870 goedkoopst. Liever deze nemen pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e de meerprijs krijg je in de restwaarde (gedeeltelijk) wel terug.
MSI, Gigabyte, XFX, Sapphire, Asus (ongeveer in die volgorde) zijn wel de betere merken, ook op gebied van eventuele accessoires, aansluitingen, garantie, en vooral de koeler.
MSI 6870 twin frozr of hawk zijn wel de mooiste vind ik. Beetje de vraag of je het de meerprijs waard vindt, want boven de 200 euro komt de 6950 al weer in zicht (vanaf 230 euro oid).

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de Nvidia 460 Hawk (maar heb zelf een Ati 5770). Gooi de types maar in Google dan kom je er wel uit. Op het lawaai na maakt het allemaal niet zo gek veel uit.

reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest mooie test. Alleen moet je de conclusies wat aanpassen omdat de prijzen nu toch wel wat anders liggen en vooral omdat je een veel langzamer systeem hebt. (=minder voordeel van snellere kaart). Stel dat je een 6950 koopt. Met je huidige systeem misschien wat overkill maar je kunt die wel mooi meenemen naar een volgend systeem (of upgrade).
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik twijfel nu zelf inderdaad na wat gegoogle tussen die 460 Hawk en de sapphire 6870.
De Hawk is wel aardig wat goedkoper nog, maar die heeft minder mhz. Nou lijkt me dat slomer, maar in hoeverre merk je dat? Lastige vraag wellicht, maar ik kan geen keuze maken tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://nl.hardware.info/r...eview-6870-vs-gtx-460-1gb
De Hawk is wat sneller dan de 460 uit de test. Misschien dat er op jouw systeem ongeveer 10% overblijft in het voordeel van de 6870. (Verschil wordt weer groter in een nieuw systeem.)

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-03-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm bedankt, hierdoor heb ik een goede keuze kunnen maken.
(Ik ga voor de 6870.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze lijst?
Of zal ik de GTX 570 kopen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Xigmatek Asgard€ 32,90€ 32,90
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,75€ 5,75
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 176,91€ 176,91
1Antec TruePower TP-750€ 92,30€ 92,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 307,31€ 307,31
1Asus P8P67€ 129,40€ 129,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:18:

Wat vinden jullie van deze lijst?
Als kast zou ik de Asgard III nemen, is nieuwer en beter, en de voeding is overdreven. Verder prima, al zou een SSD goed passen in dit systeem.
Of zal ik de GTX 570 kopen?
pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI

Bijna even snel maar wel 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:19:
[...]

Je maakt een geintje zeker? De 460 is bijna 2x zo snel.
Dat hele verhaal over die superieure 8800 moet je met een korreltje zout nemen.
Ok, ben niet zo thuis in die oudere kaarten, zat alleen wat te twijfelen aan mijn gtx 460 omdat hij tijdens AC2 op max 45-60 fps haalde waar de 9500gt op dezelfde resolutie met alleen de instellingen wat lager 28-40 fps haalde, vond de gtx toen toch wel wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxer86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 21:10
Na het lezen van veel advies, BBGs, charts, benchmarks en wat al niet meer denk ik dat het geen kwaad kan om hier om advies te vragen.

Door de verschillende specificaties en voor mij onlogische prijsverschillen zie ik door de bomen het bos niet meer helemaal.

Ik ben met een (gedwongen) upgrade bezig nadat mijn 4 jaar oude Ati Radeon x1950xt er plotseling mee op hield. Omdat mijn hele systeem nu vier jaar oud is leek me dit een goed moment om ook het mobo en de cpu te vervangen.

De eisen:
Voornamelijk gamen, geen video bewerking of encoding. Behalve gamen eigenlijk niets zwaars.

Ik wil pas over een jaar of 3-4 weer hoeven upgraden, maar ik begrijp dat ik over 3 jaar niet meer alle games op full hd super mooi en vloeiend kan verwachten met de onderdelen die ik nu koop.

Geluid is niet heel belangrijk, natuurlijk zit ik niet graag naast een stofzuiger, maar de x1950xt die ik had maakte bij vol gebruik ook wel wat geluid.

Ik heb een grote kast, ruimte en slots zijn geen probleem.

Het zou erg prettig zijn als de kaart samen met de rest nog met mijn huidige voeding kunnen (550w).

Ik ben niet van plan iets aan OC te doen, behalve met eventuele software van de fabrikant.

Ook hoeft de kaart zelf niet mooi te zijn, ik doe niet aan case modding enzo.

Budget voor de kaart:
Tussen de 250 en 350
Het hoeft dus niet het allernieuwste te zijn, want na een maand is er toch weer iets beters. Daarom liever een kaart die een paar maanden ouder is maar nog maar de helft kost van de huidige top.

Mijn systeem: (het mobo, cpu en koeling ga ik kopen, maar staan wel min of meer vast tenzij jullie zien dat er iets cruciaal mis mee is)
PSU: Asus A55GA 550w
MoBo: Asrock 870 Extreme3
CPU: AMD Phenom II X6 1090T BE met Mugen 2 rev. B
RAM: Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G (dus 4gb in 2x2)
Monitor: Samsung Syncmaster 940BF 19" op 1280x1024
Verder natuurlijk een hdd (en twee met een virus, dus 3 totaal), een cardreader, dvd-r en wat koelvens in de kast.

Ik zat na alle info te denken aan de volgende mogelijke kaarten, maar kom gerust met betere suggesties, daarvoor ben ik tenslotte hier:

Asus GTX 570
Palit GeForce GTX 570 Sonic (BBG van vandaag)
Radeon HD6950
Club3D HD6950 (BBG januari)
Radeon HD6970

De vraag is dus; welke is het beste waar voor het geld en sluit het best aan bij mij eisen en mogelijkheden, en waarom.

Ik ben gewend om te kijken welke het meeste geheugen heeft bij de hoogste frequenties van de GPU en het geheugen, maar dit komt niet altijd overeen met de uitslagen van de benchmarks en het verantwoordt ook niet altijd het prijsverschil. Vandaar dus mijn verwarring.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die Asus 550W is niet best. Effectief een 400W voeding volgens deze test:
http://www.xbitlabs.com/a...us-psu-roundup.html#sect1
2x 18A, 30A gecombineerde 12V rail.
Kijk je op dit lijstje
http://www.sevenforums.co...hics-card-read-first.html
dan "mag" je nog net een HD6950 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe workstation. Deze zal uitsluitend gebruikt worden voor foto bewerking en archivering, door middel van Lightroom en Photoshop. Games ben ik niet van plan er mee te spelen.

Nu zijn er twee dingen waar ik niet uitkom, Photoshop heeft tegenwoordig GPU ondersteuning maar het is me nog onduidelijk hoeveel snelheidswinst dat oplevert en of ik hiervoor een goede dure kaart nodig heb.
Ten tweede heb ik een 27" Led Cinema Display (2560 x 1440) van Apple staan welke als aansluiting een mini Displayport heeft. Apple kennende zal dit wel weer iets vreemds zijn, en vast niet door alle kaarten ondersteund worden.
Het budget maakt niet zoveel uit, een videokaart die en de performance in photoshop flink opschroeft en mijn Led Cinema Display ondersteunt mag best wat kosten. Zijn er suggesties? Want ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini Displayports vindt je sneller op AMD kaarten. Zou voor een HD 6850/6870 gaan goede prijs voor wat je krijgt, je kunt ook 6950 of 6970 gaan, heb je nog meer kracht :*)

Misschien is een Firepro beter, maar dat weet ik niet, moet je door iemand anders laten bevestiging

[ Voor 63% gewijzigd door yzx op 01-03-2011 21:14 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Alxer86 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:49:

Ik zat na alle info te denken aan de volgende mogelijke kaarten, maar kom gerust met betere suggesties, daarvoor ben ik tenslotte hier:

Asus GTX 570
Palit GeForce GTX 570 Sonic (BBG van vandaag)
Radeon HD6950
Club3D HD6950 (BBG januari)
Radeon HD6970

De vraag is dus; welke is het beste waar voor het geld en sluit het best aan bij mij eisen en mogelijkheden, en waarom.
De echte bang voor je buck is pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI .
Deze doet niet onder voor een standaard GTX570 en verslaat hem zelfs af en toe, dit voor ~50 euro goedkoper. Lees de review maar es: reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest
Maakt alleen wel wat geluid. Als je kiest voor zuinig & stil, dan ligt de bal meer bij de radeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:02:
[...]

Ok, ben niet zo thuis in die oudere kaarten, zat alleen wat te twijfelen aan mijn gtx 460 omdat hij tijdens AC2 op max 45-60 fps haalde waar de 9500gt op dezelfde resolutie met alleen de instellingen wat lager 28-40 fps haalde, vond de gtx toen toch wel wat tegenvallen.
:F . Wat hebben mensen de afgelopen dagen? Een sentimenteel gevoel naar de 8xxx/9xxx serie? Ik vind het knap dat je met een 9500gt AC2 uberhaubt fatsoenlijk kan draaien, mijn 5770 zou er nog moeite mee hebben. (Overigens draaide mijn oude 8500GT die hele game helemaal niet, terwijl die niet heel veel slomer is dan de 9500GT)

Overigens is die Gigabyte 560 wel een :9~ kaartje, jammer genoeg is ie buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toch wordt de gigabyte 560 na overklokken verslagen door de asus 6950.
En laatstgenoemde kost hetzelfde, heeft het dubbele geheugen en betere cf/sli scaling.
Vooral bij hogere resoluties zou ik dus zeker de 6950 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
mitsumark schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:49:
En laatstgenoemde kost hetzelfde, heeft het dubbele geheugen en betere cf/sli scaling.
Dat is pas met overclocken, niet iedereen doet dat.

[ Voor 23% gewijzigd door bladerash op 01-03-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Voor mij geen upgrade, maar meer een downgrade. Omdat ik eigenlijk niet meer game op de PC is een 8800GTS overbodig geworden. Om de (stroom)kosten, temperatuur en de geluidsdruk te verminderen is het de bedoeling om de 8800GTS te vervangen door een passief gekoeld exemplaar.

Huidig Systeem:
CPU: Intel Pentium Dual Core e2160 @ 3.0 GHz
Koeler: Arctic cooling Freezer 7 Pro
MoBo: Asus P5B Deluxe
PSU: Spire SP-ATX-500
RAM: 4GB van het goedkoopste kingston setje
HDD: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB + Samsung Spinpoint F1 HD103SJ, 1TB
Wonend in: Fractale Design R2
Aangesloten op: Samsung P2370 en Samsung LE37A552 (beide 1080p)

De PC wordt vooral gebruikt om films en anime in full HD af te spelen en af en toe wat geklungel met Photoshop.

Zelf zat ik al te kijken naar de pricewatch: Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5, de pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 uit de BBG van deze maand, of eventueel de pricewatch: Gigabyte GV-R577SL-1GD. Ik vroeg me alleen af of het de extra euro's wel waard zijn voor wat ik er mee van plan ben.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan nog wel goedkoper zitten, voor films word enkel de UVD chip gebruikt, deze is bij alle kaarten hetzelfde. Daarom is de 5570 de beste keus.

Deze kan ook wel: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

welke aansluitingen wil je hebben?
2x hdmi? 1x hdmi en 1x dvi?

[ Voor 45% gewijzigd door Brilsmurfffje op 02-03-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Op het moment gebruik ik 2x DVI, maar de TV heeft een HDMI ingang, dus 1x HDMI, 1x DVI is het handigst. Zowel de 5570 als de 5670 hebben dit. Maar ik hoef dus niet de €20,- extra te betalen voor de 5670?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:27:
[...]

:F . Wat hebben mensen de afgelopen dagen? Een sentimenteel gevoel naar de 8xxx/9xxx serie? Ik vind het knap dat je met een 9500gt AC2 uberhaubt fatsoenlijk kan draaien, mijn 5770 zou er nog moeite mee hebben. (Overigens draaide mijn oude 8500GT die hele game helemaal niet, terwijl die niet heel veel slomer is dan de 9500GT)

Overigens is die Gigabyte 560 wel een :9~ kaartje, jammer genoeg is ie buiten mijn budget.
9500GT in combinatie ben een intel core 2 quad Q9550 draaide redelijk, soms net onder de 30 fps maar meestal wel gewoon speelbaar. Is AC2 een game die meer op de gpu leunt of ben je beter af met een snelle cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:46:
[...]

Als kast zou ik de Asgard III nemen, is nieuwer en beter, en de voeding is overdreven. Verder prima, al zou een SSD goed passen in dit systeem.

[...]

pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI

Bijna even snel maar wel 100 euro goedkoper.
is de voeding overdreven als ik later ook wil gaan crossfiren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:48:
[...]

is de voeding overdreven als ik later ook wil gaan crossfiren?
Nee dan niet maar dat zei je er niet bij. ;)

Maar waarom zou je dat willen? Dingen als CFX en SLI zijn geen upgradepad. Zoiets koop je als je nú prestaties wilt, anders loop je alleen maar achter de feiten aan. Je hebt dan een oude videokaart die langzamer en duurder is dan wat er dan uit komt. En op wat voor monitor ga je gamen? Als het gewoon een standaard 24" is, is één videokaart echt wel voldoende, tenzij je dus meer prestaties wilt.

En ik zei GTX560Ti omdat je vroeg naar de GTX570 maar zo te zien is je keuze al gemaakt met die HD6970. Het verscchilt teveel per game en instellingen om ze één op één te vergelijken. Kijk dus naar wat je het meest speelt en welke daarin het snelste is (als het gaat om ATI of Nvidia dus).

En voor CFX zou ik een ander moederbord nemen. pricewatch: Asrock P67 Extreme4 bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 02-03-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn HD 6870 gekregen, maar er zitten twee stroomaansluitingen op. Moet ik die allebei gebruiken?
Zo ja, hoe? Want mn power supply zit helemaal dicht en alle kabels zijn allemaal dichtgebonden e.d.

Er zitten wel losse stekkers waar zo'n stroomaansluiting in past, moet ik het daar in doen?
Ik ben een eckte noob, sorry :)

Edit:Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/1790/imag0301v.jpg
Kan ik zeg maar die 6pits er in doen? Want daar zit ook een apart stekkertje nog aan, weet niet of dat uit maakt.
Of kan ik zo'n std meegeleverd stekkertje in die brede 4 pits doen..?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 18:52
6-pin aan 6-pin, allemaal. Soms heb je nog een 6+2 aansluiting, die is omdat echt zware videokaarten ook een 8 pin moeten hebben, maar toch de mogelijkheid te houden voor nog een 6-pins.

Over "zo`n std meegeleverd stekkertje" dat is toch zo een ? Die kan dan wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is 1tje met 6 pin en met 1 zo'n witte stekker.
Maar kan ik dat stekkertje zoals op de foto, die 6+2, er in doen? Of moet ik die 6 pin die meegeleverd is in zo'n 4 stekker doen, zoals ook op die foto zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxer86
Gianni Rombios schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:57:
Die Asus 550W is niet best. Effectief een 400W voeding volgens deze test:
http://www.xbitlabs.com/a...us-psu-roundup.html#sect1
2x 18A, 30A gecombineerde 12V rail.
Kijk je op dit lijstje
http://www.sevenforums.co...hics-card-read-first.html
dan "mag" je nog net een HD6950 installeren.
Bedankt voor de hulp!

Nee, die review is niet al te lovend, het was destijds wel een dure voeding (want ik keek niet verder dan mijn neus lang was).

In de BBG van deze maand heeft het systeem een een load/game gebruik van 300w (zie het stukje bij voeding). Dit is met een GTX570, die qua stroomverbruik hier hoger wordt ingeschat dan een 6950 of 6970 (toch?). Dus als mijn 550w Asus maar 400w levert zou dat nog genoeg moeten zijn, lijkt me?
En mocht de boel er drie keer onder full load uitflikkeren dan weet ik in ieder geval waar het probleem waarschijnlijk zit.
mitsumark schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:49:
Ik ben voorlopig niet van plan iets over te clocken of via sli/cf te doen.
Misschien dat er wel ooit een grotere monitor komt, maar na deze upgrade is het geld wel weer even op.

Bij die 560 is de chip sneller, maar hij heeft maar de helft van het geheugen van een 6950, terwijl de prijzen erg dicht bij elkaar liggen. Toen ik me 4 jaar geleden voor het laatst een beetje in de materie verdiepte was geheugengrootte erg belangrijk, en een verschil van 1gb is best veel. Maar werkt dat zo simpel? Waarschijnlijk niet...

Overigens zijn er alleen al in de pricewatch een hoop verschillende uitvoeringen van de 2gb 6950, waarbij vooral de geheugensnelheid erg veranderlijk is, of 1,25 gHz, of 5gHz. Dat lijkt me een enorm verschil in prestaties geven.
Asus, geheugensnelheid maar 1,25 gHz ipv 5
MSI met 800mHz chip
MSI met dubbele koeler, 810mHz chip
Asus, 5gHz geheugen, lastig te krijgen
XFX AMD, geheugen 1,25gHz chip 800
Sapphire, 1,25gHz
Dan ook nog een Powercolor, Club3D, vrij dure VTX3D, HIS, en een snellere maar goedkopere Sapphire dan eerder genoemd.

Overigens zit ik nu qua processor te denken aan de Phenom II X4 975 BE, deze staat bij THG een stap boven de anderen Phenoms in de game cpu lijst van deze maand, voor maar een paar euro meer dan de X6 1090T BE. En 4 snellere cores ipv 6 lijkt me voor mij een betere keus. Maar dat (en welke koeling daarbij) is wellicht niet voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Alxer86 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:01:
[...]
Overigens zijn er alleen al in de pricewatch een hoop verschillende uitvoeringen van de 2gb 6950, waarbij vooral de geheugensnelheid erg veranderlijk is, of 1,25 gHz, of 5gHz. Dat lijkt me een enorm verschil in prestaties geven.
1250MHz Memory Clock (5.0 Gbps GDDR5) ; allemaal hetzelfde indien niet overclocked. Anders een klein verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanCM op 02-03-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:59:
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe workstation. Deze zal uitsluitend gebruikt worden voor foto bewerking en archivering, door middel van Lightroom en Photoshop. Games ben ik niet van plan er mee te spelen.

Nu zijn er twee dingen waar ik niet uitkom, Photoshop heeft tegenwoordig GPU ondersteuning maar het is me nog onduidelijk hoeveel snelheidswinst dat oplevert en of ik hiervoor een goede dure kaart nodig heb.
Ten tweede heb ik een 27" Led Cinema Display (2560 x 1440) van Apple staan welke als aansluiting een mini Displayport heeft. Apple kennende zal dit wel weer iets vreemds zijn, en vast niet door alle kaarten ondersteund worden.
Het budget maakt niet zoveel uit, een videokaart die en de performance in photoshop flink opschroeft en mijn Led Cinema Display ondersteunt mag best wat kosten. Zijn er suggesties? Want ik kom er niet uit.
Photoshop heeft 2 soorten gpu ondersteuning (CS5 tenminste):
1. normale gpu acceleratie, dit zorgt er voor dat je snel kunt zoomen/scrollen etc. binnen je foto. Hiervoor heb je geen zware kaart nodig.
2. cuda acceleratie, hiervoor heb je een Nvidia kaart nodig. Maar alleen 3rd party plugins kunnen hier gebruik van maken, photoshop zelf doet niets met cuda. Waren dacht ik ook nog wat eisen aan de kaart + kleine software hack want Nvidia staat het niet vanzelf toe met alle kaarten (maar mag je zelf even uitzoeken hoe en wat precies).

6850 of zelfs 6950 is overigens complete overkill voor Photoshop. Hoe mensen er toch bij komen dat een zware videokaart in PS nut heeft is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voeding is idd jammer. Natuurlijk op eigen risico...!

Kijk voor de kaarten ook bij hardwareinfo, die heeft nog wel eens wat meer hits (en soms ook goedkopere).
http://nl.hardware.info/#search:6950

http://nl.hardware.info/p...sus-eah6950-dcii2di4s2gd5 dit vind ik de mooiste (maar hij is nog niet op voorraad).
De MSI Twin Frozr is iets te duur maar zou mijn tweede keus zijn.
Verder zie je bij de 1GB versie veel leuke koelers, terwijl het bij de 2GB versie vaker standaard "luciferdoos" koelers zijn. Hoewel het in de prestaties voorlopig nog zo goed als niks uitmaakt vind ik 20 euro besparen voor 1GB minder een beetje zonde.

Maar loop nog wat reviews na, misschien is die refrence koeler best okee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:46:
http://nl.hardware.info/r...eview-6870-vs-gtx-460-1gb
De Hawk is wat sneller dan de 460 uit de test. Misschien dat er op jouw systeem ongeveer 10% overblijft in het voordeel van de 6870. (Verschil wordt weer groter in een nieuw systeem.)
Uit de test van 3D vantage komt bij mij
3DMark Score 10152.19 3DMarks
Graphics Score 14395.34
CPU Score5387.85

Terwijl bij jouw link staat er:
3DMark Vantage (Performance) 16890

Komt dat door mijn CPU dat het zo veel lager is dan die 16890?
Best wel sick? Of moet ik kijken naar de Graphics Score..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op zich wel wat tegenvallend. Maar hier heb je wel een leuke scaling test. (Van een 5870 weliswaar maar geeft toch een goed idee.)
http://www.xbitlabs.com/a...-cpu-scaling_3.html#sect2
3dmark vantage is dus erg cpu-afhankelijk. 3dmark 2006 veel minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie daar dat zelfs de 2,7 ghz in combo met de 5870 meer haalt dan mijn 3 ghz met 6870. Is dat niet raar?
Ik zal al te kijken naar overclocken, is wel een logische optie lijkt me (naast een nieuwe processor obv)..
Daar maar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Privateer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-04-2022
Weet iemand wat het nut van openGL (3.2 - 4.0 -4.1) ondersteuning is bij de beeldplankjes? De alom geprezen Sapphire HD 6870 beschikt "maar" over 3.2 ondersteuning, waar wordt openGL 4 momenteel voor gebruikt, zit dat al in programma's of is dit voorlopig nog toekomstmuziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxer86
Gianni Rombios schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:44:
[...]

Voeding is idd jammer. Natuurlijk op eigen risico...!

Kijk voor de kaarten ook bij hardwareinfo, die heeft nog wel eens wat meer hits (en soms ook goedkopere).
http://nl.hardware.info/#search:6950

http://nl.hardware.info/p...sus-eah6950-dcii2di4s2gd5 dit vind ik de mooiste (maar hij is nog niet op voorraad).
De MSI Twin Frozr is iets te duur maar zou mijn tweede keus zijn.
Verder zie je bij de 1GB versie veel leuke koelers, terwijl het bij de 2GB versie vaker standaard "luciferdoos" koelers zijn. Hoewel het in de prestaties voorlopig nog zo goed als niks uitmaakt vind ik 20 euro besparen voor 1GB minder een beetje zonde.

Maar loop nog wat reviews na, misschien is die refrence koeler best okee.
Bedankt voor de links en tips. Tenzij ik me vannacht in m'n bed plotseling bedenk wordt dit het:
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1AMD Phenom II X4 970 BE€ 140,90€ 140,90
1Asrock 870 Extreme3€ 73,50€ 73,50
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 233,50€ 233,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 482,80

Die 6950 wil ik op termijn BIOS flashen naar een 6970, leerzaam en hopelijk ook nuttig.

Nu maar hopen dat m'n voeding het gaat trekken...
BastiaanCM schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:11:
[...]

1250MHz Memory Clock (5.0 Gbps GDDR5) ; allemaal hetzelfde indien niet overclocked. Anders een klein verschil.
Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

En hopen dat er niets mis gaat want dan kun je een probleem hebben maar dat is het risico dat je altijd wel loopt.
Ken genoeg mensen waar het wel goed bij ging met het flashen in het algemeen maar ook mensen waar bij het toch mis ging en die konden niets meer met de kaart.

[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 02-03-2011 21:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxer86
pino22 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:51:
En hopen dat er niets mis gaat want dan kun je een probleem hebben maar dat is het risico dat je altijd wel loopt.
Ken genoeg mensen waar het wel goed bij ging met het flashen in het algemeen maar ook mensen waar bij het toch mis ging en die konden niets meer met de kaart.
Met de 6950 of in het algemeen? Want deze heeft een dubbele BIOS zodat je altijd nog de fabrieksinstellingen hebt. De statistieken die ik zag (onderaan) zagen er erg hoopgevend uit, zeker voor de XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Privateer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:40:
Weet iemand wat het nut van openGL (3.2 - 4.0 -4.1) ondersteuning is bij de beeldplankjes?
99% van de huidige games gebruikt DirectX dus de OpenGL ondersteuning is niet heel erg belangrijk voor 99% van de mensen die zo'n kaart nemen.
De alom geprezen Sapphire HD 6870 beschikt "maar" over 3.2 ondersteuning, waar wordt openGL 4 momenteel voor gebruikt, zit dat al in programma's of is dit voorlopig nog toekomstmuziek?
Nee al sinds de HD5000 serie is het OpenGL 4.1, de HD6870 heeft dus ook OpenGL 4.1 ondersteuning.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alxer86 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:33:
[...]

Met de 6950 of in het algemeen?
Nee klopt niet wat hij zegt, met de reference HD6950 met dual bios zit je in principe zo goed als helemaal veilig en de kans dat het werkt is ook erg groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Klopt het niet wat ik zeg omdat jij dit aangeeft?
Laat ik dan uit ervaring spreken als werknemer van 1 van de grootste webwinkels van Nederland, wij zien enorm veel rma's komen( procentueel gezien) met problemen waarna wij er achter komen dat men zoals bij deze kaart heeft getracht te flashen.
Dat het goed kan gaan correct, echter is is iets waar je gewoon voorzichtig mee moet zijn want het kan altijd fout gaan en als dit fout gaat dan heb je dus vaak echt wel een probleem en ben je de garantie kwijt en dat is iets wat wat mensen goed moeten realiseren( al ben je officieel natuurlijk de garantie sowieso kwijt na het flashen maar als het mis gaat is dit dus te traceren)
Het is niet zo dat dit iets is wat ik mensen zo maar wil aanraden, als je het geld kan missen mocht het echt mis gaan ja dan ok maar mocht je dit niet kunnen en twijfelen dan gewoon niet aan beginnen, is zonde van het geld, koop dan direct een 6970.

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 03-03-2011 00:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domme mensen blijf je houden, maar die slopen net zo goed andere kaarten. Er kan zo goed als niks mis gaan. Je flashed de kaart gewoon, werkt het niet zet je hem op de andere stand doet die het weer, zet hem weer op de andere stand en flash overnieuw en klaar. Niets moeilijks aan en als je niet oerdom bent ook prima uit te voeren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een andere videokaart, alleen niet voor mij zelf.
Een maat van mij heeft nog een socket 775 systeem met daarop de E8600 die over geklokt
is naar 4500mhz. Verder heeft hij qua geheugen 4GB ram op 1600mhz lopen.
De videokaart die hij nu heeft is een 8800gt die hij ooit eens van mij heeft overgenomen.
Hij vindt de 8800gt niet meer snel genoeg en hij is dus op zoek naar een andere kaart. Gezien mij voor nvidia ben wil ik niet gelijk een keuze maken voor hem. Zijn budget is 300 euro en
Hij wil voor dat geld het snelste hebben wat er is voor 300 euro. Hij heeft er wel bij gezegd dat het ook over de 300 euro mag zijn, maar dan niet meer dan 25 euro er over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:19:
Ik ben ook op zoek naar een andere videokaart, alleen niet voor mij zelf.
Een maat van mij heeft nog een socket 775 systeem met daarop de E8600 die over geklokt
is naar 4500mhz. Verder heeft hij qua geheugen 4GB ram op 1600mhz lopen.
De videokaart die hij nu heeft is een 8800gt die hij ooit eens van mij heeft overgenomen.
Hij vindt de 8800gt niet meer snel genoeg en hij is dus op zoek naar een andere kaart. Gezien mij voor nvidia ben wil ik niet gelijk een keuze maken voor hem. Zijn budget is 300 euro en
Hij wil voor dat geld het snelste hebben wat er is voor 300 euro. Hij heeft er wel bij gezegd dat het ook over de 300 euro mag zijn, maar dan niet meer dan 25 euro er over heen.
Als ik hem was zou ik met een E8600 niet meer uitgeven dan zo'n 200 euro voor een GTX560Ti. Goedkoper is nog altijd beter, en hij zou eerder een platform upgrade moeten overwegen. De keus ligt aan hem dus voor een GTX560Ti of doorsparen voor een nieuwe pc / socket upgrade. ;) 300< euro aan videokaart zou ik iig niet in dat systeem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal mijn maat straks even bellen om te zeggen wat de opties zijn.
Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn hele syteem wil gaan upgraden,
Wat ik nog ben vergeten is de resolutie. Hij speelt op 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat ook te denken aan een GTX560Ti. Lijkt me idd de beste optie, vergeleken met de rest van het systeem. Meer geld zou er ik niet aan uitgeven, dan kan je beter idd je hele PC vervangen.

pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI is een mooie kaart met 1GHz GPU. :9~

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 03-03-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ik lees toch ook wel wat reviews waarin die soc toch wel warm wordt door de hoge spanning die op de GPU staat....maar goed, dat even terzijde. Ik zou inderdaad met dat systeem het geld niet uitgeven aan een uber uber kaart en je idd bij de GTX560Ti houden. De Gigabyte SOC en OC modellen zijn prima. De Gainward GS is ook een goeie keuze, aangezien deze ook op 900MHz draait. MSI TwinFrozrII is ook goed, al draait deze iets lager.

Voor 320 euro krijg je overigens ook een Gainward GTX570GS GLH....Dit is de allersnelste GTX570 die is uitgebracht, maar wordt met 78 graden wel wat warmer.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:46:
Domme mensen blijf je houden, maar die slopen net zo goed andere kaarten. Er kan zo goed als niks mis gaan. Je flashed de kaart gewoon, werkt het niet zet je hem op de andere stand doet die het weer, zet hem weer op de andere stand en flash overnieuw en klaar. Niets moeilijks aan en als je niet oerdom bent ook prima uit te voeren.
Mijn ervaring in de praktijk laat toch een ander beeld zien, maar wellicht zal het wel toevallig zijn? als het zo simpel is met 2 vingers in de neus zonder grote risico's dan zouden wij wel minder problemen tegen komen op dit vlak.
Wie weet zijn al die mensen wel dom, maar dat lijkt me toch sterk en niet de enige reden.
Uiteindelijk moet iedereen zelf bekijken of ze het risico willen nemen.

@ Chim0 en Deadchant

De SOC variant heb ik ook naar gekeken en lijkt me echt een interessante kaart alleen zeer slecht verkrijgbaar in Nederland en wellicht ook daar buiten.
Jammer dat er niet meer kaarten zijn die standaard op 950 mhz/1ghz draaien.
De twin frz van msi is ook een interessante kaart die echt niet duur is voor wat je terug krijgt, alleen ik ben benieuwd hoeveel % die kaart echt naar 1ghz of hoger kan krijgen stabiel om te gamen etc.. ik zou er wel 1 willen aanschaffen maar twijfel of elke kaart die 1ghz grens kan halen en met die SOC kaart ben je daar al van verzekerd.

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 03-03-2011 12:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedankje van mijn maat. Hij gaat voor de gtx560 1ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:45
Is het verstandig om CFX te draaien op x4 in plaats van x8 ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 09:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, op dit moment heb ik 2x 4870 in crossfire.
Mijn huidig systeem is:
Voeding: Cooler Master GX 750W
MB: Asrock 890GX Extreme 3
geheugen: 8GB Corsair (specifieke details weet ik niet, type dit op het werk).
Binnenkort (morgen) komt er een Intel SSD in (X25 80GB).

Schermresolutie 1920X1080 (x2, game op 1 beeldscherm, internet, spotify e.d. op 2e beeldscherm).

Ik gebruik het systeem voornamelijk voor gamen (WoW) en de gewone dagelijkse dingetjes, geen foto of video bewerking.
Besturingssysteem is windows 7 x64 met een scheef oog naar Ubuntu, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Nvidia kaart.

Het budget is maximaal 250euro.

Things just happen, what the hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Didactylos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, op dit moment heb ik 2x 4870 in crossfire.
Want? Niet snel genoeg?
Voor 250 euro heb je een GTX 560 of een R6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didactylos
Nee, dat is het niet, kan prima meekomen met alles, maar af en toe wil je wat nieuws :) en ik wil graag een kaart die dx11 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Didactylos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:38:
Mijn huidig systeem is:
Voeding: Cooler Master GX 750W
MB: Asrock 890GX Extreme 3
geheugen: 8GB Corsair (specifieke details weet ik niet, type dit op het werk).
Binnenkort (morgen) komt er een Intel SSD in (X25 80GB).

Schermresolutie 1920X1080 (x2, game op 1 beeldscherm, internet, spotify e.d. op 2e beeldscherm).

Ik gebruik het systeem voornamelijk voor gamen (WoW) en de gewone dagelijkse dingetjes, geen foto of video bewerking.
Besturingssysteem is windows 7 x64 met een scheef oog naar Ubuntu, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Nvidia kaart.

Het budget is maximaal 250euro.
Voor €250 heb je geen videokaart die echt meer performance geeft dan een 4870x2 (of 2x 4870).
http://www.techimo.com/fo...x2-vs-6950-vs-6970-a.html

http://www.tomshardware.c...5%5D=on&prod%5B4506%5D=on
vs
http://www.tomshardware.c...8%5D=on&prod%5B4824%5D=on

Kwa verbruik en herrie zijn de nieuwe kaarten uiteraard wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didactylos
Dank je wel voor de linkjes, interresant leesvoer en stof tot nadenken.

Mocht ik het binnenkort op mijn heupen krijgen en het geld een gat in mijn zak branden dan gaat het waarschijnlijk een GTX 560 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 22-09 12:15
Speel verschillende spellen en wil graag ook nieuwe battlefield 3 straks kunnen spelen op een resolutie van 1900x1200

Ben net van mijn X58 setje afgestapt (SabertoothX58, i7950, 3x2gb corsair 1600mhz)

Ben nu een Socket 1155 setje aan het bouwen en de spullen heb ik nu (Asus P8P67 PRO, i72600k, 4x2gb OCZ low voltage gold)

Videokaart die ik nu bezit: pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E

En dan heb ik 2 opties die financieel even zwaar wegen

Een 5850 van een maat bijplaatsen (is wel een OC versie) pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E maar in CF wordt hij dan teruggeclocked neem ik aan?

Of een single pricewatch: Asus EAH6950/2DI2S/2GD5 plaatsen en de 5850 verkopen (die 6950 kan je ook later unlocken naar een 6970)

Wat raden jullie mij aan?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heeft de overstap geen geld gekost.
In cf word hij indd truggeklokt echer denk ik wel dat de cf setop sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
CF 5850 is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:09
^
Veel sneller! Kost je wel wat meer Wattjes, maar is een veel betere optie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Kan ik CFX in 4x gebruiken met een HD 5850 of HD 6870/6850 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 22-09 12:15
ninoxps schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:25:

Ben net van mijn X58 setje afgestapt (SabertoothX58, i7950, 3x2gb corsair 1600mhz)

Ben nu een Socket 1155 setje aan het bouwen en de spullen heb ik nu (Asus P8P67 PRO, i72600k, 4x2gb OCZ low voltage gold)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:34:
Hopelijk heeft de overstap geen geld gekost.
In cf word hij indd truggeklokt echer denk ik wel dat de cf setop sneller is?
50 euro was ik kwijt om van de socket1366 setup naar 1155 setup te gaan (+ weer nieuwe hardeware is het)
theforce81 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:05:
[...]

^
Veel sneller! Kost je wel wat meer Wattjes, maar is een veel betere optie.
Ik heb by the way een pricewatch: Antec TruePower TP-650 met de sandy bridge setup

Red je daarmee 2x5850? (heb 2 HDDs ernaast)

En is er ook een voordeel van de single-6950-2gb tov van de Duo/CF-5850-1gb?

[ Voor 31% gewijzigd door ninoxps op 04-03-2011 12:09 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninoxps schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:06:
[...]

Ik heb by the way een pricewatch: Antec TruePower TP-650 met de sandy bridge setup

Red je daarmee 2x5850? (heb 2 HDDs ernaast)

En is er ook een voordeel van de single-6950-2gb tov van de Duo/CF-5850-1gb?
Single hd 6950 verbruikt veel minder en is stiller, hd5850 cfx zou de voeding wel kunnen trekken maar wanneer je van plan bent om flink over te gaan klokken zou ik een andere voeding overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:08
Wat voor systeem heb je nu?
NVT - Moet nog worden samengesteld
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
4 schermen (linksboven, rechtsboven, linksonder en rechtsonder) waardoor het 1 groot scherm wordt van 1920 * 1080
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Autocad Design Review
Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Beste prijs/kwaliteit. Liefste rond de € 250.
Verder:
MOET low profile zijn

Ik heb al gekeken en bijv zo'n pricewatch: PNY Nvidia Quadro FX 580 is dat krachtig genoeg of echt minimaal?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
@Radeoxx

Volgens mij heb je dan 2 kaarten nodig, en die link die je hebt is GEEN low-profile.
Maar dat weet ik niet zeker. Misschien is er nog iemand anders die er iets over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:05:
Een bedankje van mijn maat. Hij gaat voor de gtx560 1ghz.
Top! ;) Een graag gedaan van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:08
tomdabom schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:33:
@Radeoxx

Volgens mij heb je dan 2 kaarten nodig, en die link die je hebt is GEEN low-profile.
Maar dat weet ik niet zeker. Misschien is er nog iemand anders die er iets over weet.
Ik gebruik in een testopstelling Matrox M9140 LP. Ik weet dat dat idd geen low profile is. De Matrox M9140 LP kaart is low profile, stuurt de 4 schermen aan en is snel, alleen veel te duur (€ 450-500)

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnknownHard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 22:55
beste tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe videokaart om mijn oude Sapphire HD4870 1GB te vervangen.
Reden dat ik hem vervang is dat sommige games niet meer fijn werken (gta IV) en dat ik voor de toekomst games zoals battlefield 3 en Crysis 2 op hoog/maxed out wil kunnen spelen en op een resolutie van 1920x1080.

Mijn budget is maximaal 250 euro (daarboven kan, maar dan moet die echt uitblinken op bijna elk vlak)

Mijn systeem specs:

Manufacturer: Self made
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor (4 CPUs), ~3.2GHz (overgeklocked naar 3.6 GHz)
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 500 GB
Video Card: Sapphire HD4870 1GB
Monitor: Benq 22inch full hd
Sound Card: Speakers (3- Logitech G930 Headset)
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.101026-1503)
Motherboard: Asus M4A78
Computer voeding: Cooler Master Silent pro 600~700 Watt

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
@UnknownHard.

Met zo`n budget zit je aan de GTX 560 Ti óf AMD 6950 1/2GB. I`m in the same boat, want ik vind de GTX 570 en AMD 6970 niet zoveel meer presteren als er meer voor betaalt moet worden.

Eigenlijk wilde ik na 1x NVIDIA te hebben gehad echt AMD eens proberen, maar momenteel liggen de prijzen van de 6950 ietsjes hoger. Nou is de performance ook gemiddeld iets hoger maar de 560 Ti heb je veel overgeklokte modellen van die dit waarschijnlijk dus gelijk maken. (Het goedkoopste model is al van 822 -> 900 core Mhz )

Ik had deze pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC op `t oog, vooral omdat ik hem heel mooi vind en dmv een window hem zal gaan zien. Bovendien is deze standaard geoverclocked. ( 822->880 Mhz)

Op 1920*1080 is het verschil tussen de 6950 1GB en 2GB echt niet merkbaar, maar wellicht is de 2GB versie iets meer future proof. Dat weet ik eigenlijk niet zeker.

De 6950 is duidelijk een warmere kaart, maar verbuikt wel wat minder dan de 560 Ti. De standaard 560 Ti is daarop weer iets stiller. Een kaart zoals die van MSI met een custom koeler zal nog ietsjes stiller zijn, maar de benchmarks die ik gisteren gelezen heb toonde verschillende resultaten.

Eigenlijk wil ik deze maar die is niet helemaal het geld waard. pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr II/OC want die performance op 1920*1080 is gelijk aan de 560 Ti van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 15:36

Damian

Insane Obtrusion

Ik wil een nieuwe videokaart omdat ik denk dat daar wel wat winst valt te halen.

Volgende specs:

Intel Core 2 Duo E6750
4GB Ram
Asus P5K
Nvidia 8800 GTS 512 MB

Speel er gewoon de huidige games mee, beetje WoW, veel racegames. 1680x1050, maar er komt misschien een full hd aan.

nieuwe kaart moet rond de 200 euro gaan kosten.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

BastiaanCM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:20:
Eigenlijk wil ik deze maar die is niet helemaal het geld waard. pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr II/OC want die performance op 1920*1080 is gelijk aan de 560 Ti van MSI.
Is het dan niet beter om, in het geval van Ati, voor 20 euro minder die 1GB extra te droppen en voor de factory-clocked 870 MHz Gigabyte kaart te gaan? pricewatch: Gigabyte GV-R695OC-1GD .

Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een 560 Ti en een 6950. Ik pak denk ik de eerste die onder de 200 euro komt en een degelijke 3rd party koeler erop heeft zitten. Luidruchtige videokaarten zijn irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Yep misschien wel maar ik vind de Twin Frozr wel een stukje mooier :P

Ach, ik wacht sowieso nog even tot dat de P67 moederborden versie B3 leverbaar zijn. Hopelijk is de 6950 dan nog ietsjes omlaag gegaan om me te overtuigen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09

frG

Ik ben op zoek naar een goede nieuwe videokaart, ik prefereer NVIDIA maar sluit AMD zeker niet uit.
Zijn de problemen met 120hz monitoren al opgelost bij de AMD drivers?

- Intel Core i7 920 @ 3.5Ghz
- NVIDIA GTX 295+
- 6GB Ram

Waarom wil ik een nieuwe videokaart:
- Huidige kaart wordt erg warm en maakt veel herrie.
- Kan niet beide kaarten (GTX 295 is een dual kaart in één) tegelijk aanhebben (te warm etc.)
Is dus eigenlijk een GTX280 nu ?

Wat wil ik:
- Ik speel momenteel max op 1680x1050, maar goed dit kan in de toekomst veranderen.
- Mijn budget is maximaal ~450 euro maar besteed liever minder.
- Ik wil graag Crysis 2 en Battlefield 3 lekker soepel gaan spelen in de toekomst.

Ik zat zelf te kijken naar een GTX580, wat raden jullie aan?

[ Voor 19% gewijzigd door frG op 05-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprenkelaar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 23:40
@Frg Misschien moet je nog even wachten wat de HD 6990 gaat kosten ? of GTX 590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 09:05
Hee allemaal,

Mijn broertje heeft een HP pavilion pc'tje. Een mini desktopje dus. Zijn videokaart is jammer genoeg overleden... Er zat een HD 2400 low profile in. Welk kaartje kan hij nu het beste kopen? Prijs zo laag mogelijk alsjeblieft. Hij speelt wat world of warcraft enzo... dus hele zware games zijn t niet. Maar des te beter de kaart, des te mooier het is;). Prijs tot euro'tje of 70 denk.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sprenkelaar schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:15:
@Frg Misschien moet je nog even wachten wat de HD 6990 gaat kosten ? of GTX 590
Of een nieuw scherm kopen? Met een HD6950 @ 6970 zit ik met 1680 x 1050 ook met performance teveel eigenlijk... :9 Alles daarboven zou voor jou een waste of money zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
swa100 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:16:
Hee allemaal,

Mijn broertje heeft een HP pavilion pc'tje. Een mini desktopje dus. Zijn videokaart is jammer genoeg overleden... Er zat een HD 2400 low profile in. Welk kaartje kan hij nu het beste kopen? Prijs zo laag mogelijk alsjeblieft. Hij speelt wat world of warcraft enzo... dus hele zware games zijn t niet. Maar des te beter de kaart, des te mooier het is;). Prijs tot euro'tje of 70 denk.

thnx
Veel goedkoper dan dit wordt lastig, dan ga je hard achteruit op de specs. Voor 100 euro is dit in ieder geval een mooie kaart.

pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Anders misschien pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2, maar als je voor een 5770 kunt gaan zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09

frG

Blue-Tiger schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:25:
[...]

Of een nieuw scherm kopen? Met een HD6950 @ 6970 zit ik met 1680 x 1050 ook met performance teveel eigenlijk... :9 Alles daarboven zou voor jou een waste of money zijn.
Ja dat is hem het nou juist, ik wil absoluut een 120hz scherm hebben.

Maar ik denk dat ik inderdaad even wacht tot de GTX590 en de ati variant daarvan uitkomt, wellicht drukt dat de prijzen zelfs van de 580 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik wilde graag weten welke videokaart het best werkt met DXVA, ik heb een gforce 210 op het oog omdat die dit ondersteunt http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo
alleen weet ik niet of het ook in de praktijk goed werkt.
ik ben geen gamer dus ik hoef geen high end videokaart.
mijn systeem is:

asus p5k mb
intel e6300
4 GB ram
bequit STRAIGHT POWERE8 400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
swa100 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:16:
Hee allemaal,

thnx
Een 5770 lijkt me nogal hoog gegrepen. Onderstaande
Waarschuwing:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!

Geef duidelijk aan wat voor pc je broertje heeft. Waarschijnlijk zal hij het met een Radeon 5450 low profile moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn systeem
intel core quad cpu q8200 2,33ghz
4gig ram
32 bit windows 7
650 gig harde schijft

heb nu gt 9700 nvidia

wil de volgende games in hoogstresolutie spelen
total war schogun 2
black ops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en budget 120 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:19:

En dat is? Want met 120 euro zit je aan een HD5770. Kan je wel op de hoogste resolutie spelen maar niet met hoogste instellingen. Of tweedehands een HD5850 op de kop tikken, dat scheelt wel een berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:19:
mijn systeem
intel core quad cpu q8200 2,33ghz
4gig ram
32 bit windows 7
650 gig harde schijft

heb nu gt 9700 nvidia

total war schogun 2
black ops
Zou je er ook bij willen vermelden wat je budget is?

Mogelijkheden zijn nu:

AMD
[list]
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6950
pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970

Nvidia
[list]
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
pricewatch: MSI N570GTX Twin Frozr II/OC

Edit: Met dat budget blijft er dus niet veel over. Doorsparen naar 150 euro en voor een pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE gaan zou ik aanraden.

[ Voor 10% gewijzigd door iBasch op 06-03-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150 euro zou een mogelijk zijn
bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:30:
150 euro zou een mogelijk zijn
bedankt voor de tip
Denk dat de 6850 wel mogelijk is , voor 15 euries extra kan je al een club3d 6870 krijgen bij afuture .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen met het uitzoeken van een high end videokaart.

Ik heb nu een:

Intel Core i5 - 650
3.2 GHz
Windows 7 Home Premium - 64 bit
6144 MB DDR3-1333

Huidige videokaart: ATI Radeon™ HD 5570

Power: 500W

Op welke schermresolutie wil je gaan werken:
1920x1080 of iets in die richting in ieder geval

Rift: planes of telara en straks Dragon Age 2, The Witcher 2 en Star wars the old republic. Ik wil alles dan wel op de hoogste setting kunnen spelen

Mijn budget loopt tot € 500,-

Zelf zat ik te denken aan de GTX580 of iets in die richting. Verstandig of niet?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 22-09 15:11
Damian schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:13:
Intel Core 2 Duo E6750
4GB Ram
Asus P5K
Nvidia 8800 GTS 512 MB

Speel er gewoon de huidige games mee, beetje WoW, veel racegames. 1680x1050, maar er komt misschien een full hd aan.

nieuwe kaart moet rond de 200 euro gaan kosten.
Ik ben zelf van een 8800GTS naar een 4870 gegaan, maar vond de winst teleurstellend op mijn E8400.
Ik speel dan wel vooral TF2 wat met name CPU-intensief is. Als dat voor jouw games ook geld is het misschien handiger die eerst te upgraden?

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 07-03-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:16:
Hallo allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen met het uitzoeken van een high end videokaart.

Welk merk/model is je PSU?

Ik heb het idee dat het met zo'n kaart nogal krap gaat worden qua voeding.

Volgens http://nl.hardware.info/r...bruik-en-geluidsproductie verbruikt een GTX 580 zo'n 383 watt onder load.

Edit: Eensch met onder, een 6970 zou nog kunnen, en dan over een jaar of twee een tweede kaart halen.

[ Voor 9% gewijzigd door iBasch op 07-03-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:16:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een:

Intel Core i5 - 650
3.2 GHz
Windows 7 Home Premium - 64 bit
6144 MB DDR3-1333

Huidige videokaart: ATI Radeon™ HD 5570

Op welke schermresolutie wil je gaan werken:
1920x1080 of iets in die richting in ieder geval

Rift: planes of telara en straks Dragon Age 2, The Witcher 2 en Star wars the old republic. Ik wil alles dan wel op de hoogste setting kunnen spelen

Mijn budget loopt tot € 500,-

Zelf zat ik te denken aan de GTX580 of iets in die richting. Verstandig of niet?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp
Wat voor PC is dat? Een kant-en-klare? Zo te zien wel aan die 6GB geheugen. En wat staat er precies op de voeding (foto stickertje zijkant)?

Een GTX580 is zwaar overkill voor je eisen en je processor gaat sowieso een bottleck vormen. Ik zou er niet meer uitgeven dan een GTX560Ti of HD6950. Kan je probleemloos de nieuwste games spelen op die resolutie met een fatsoenlijke framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een kant-en-klare pc ja, een Acer Aspire M5910.

Ik ben nu even niet thuis, maar deze info heb ik gevonden qua PSU ik hoop dat, dat de vraag beantwoord?

PSU:
500 W (PFC, 80Plus-certified, more than 82% efficiency)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:42:
Het is inderdaad een kant-en-klare pc ja, een Acer Aspire M5910.

Ik ben nu even niet thuis, maar deze info heb ik gevonden qua PSU ik hoop dat, dat de vraag beantwoord?

PSU:
500 W (PFC, 80Plus-certified, more than 82% efficiency)
De ene 500W is de andere niet. Vaak zijn het standaard OEM voedingen van gemiddelde kwaliteit en zo'n zware videokaart gaat hem flink belasten, vandaar. Maar voor een HD6950 of GTX560, zou het prima moeten gaan. GTX580 zou ik niet doen (en is overkill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kun je niet weten zonder enig idee te hebben wat het merk en type van de voeding is en hoeveel ampère die kan leveren op de 12V.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:09:
Dat kun je niet weten zonder enig idee te hebben wat het merk en type van de voeding is en hoeveel ampère die kan leveren op de 12V.
Daarom vraag ik ook naar een foto van het stickertje aan de zijkant van de voeding maar Acer zal vast geen bagger voedingen gebruiken dus een HD6950 of GTX560 moet kunnen. Hij zal heus niet doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De kansen lijken vrij goed omdat die M5910 ook met een HD5850 verkocht wordt. Ik geloof met dezelfde voeding, maar ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik heb voor een vriend een systeem samegesteld dat enerzijds niet te veel moet kosten en anderzijds wel moet presteren :P

Anyway ik in hoofdlijnen de bbg van maart aangehouden (gamesysteem) alleen nog even een vraag aangaande de videokaart.

Iemand hier bekend met Microsoft Flightsimulator (laatste versie) op 1920x1200 op een HD5770? Overkill, onderbemeten of mooi toereikend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 08:18
De nieuwste is zwaar afhankelijk van het gebruikte CPU en Geheugen, niet echt van de GPU. Maar voor de meeste hedendaagse games is een HD5770 op 1920x1200 niet voldoende.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06-2023

hors0125

Riding an Zero DS

Beste lezers,

Ik ben bezig met een custom build HTPC. Nu was ik op zoek naar een GT220 kaart die daarin past. Uit diverse tests is gebleken dat deze voldoet voor de taak i.c.m. Mediaportal. De uitdaging is nu een kaart te vinden die elders in de case ondergebracht gaat worden met een z.g. pci-e raiser kabel. Ik heb gezien dat POV deze in een pci-e 1x uitvoering heeft. Dat vereenvoudigd de raiser constructie aanzienlijk, maar nu rijst mijn vraag; gaat dat werken? Mijn moederbord is een Intel dh57jg met een i3 550. Hoe zit dat met bandbreedte? De bedoeling is duidelijk niet gamen met het systeem, maar wel 1080i deinterlacen met de videokaart.

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Ik dénk het wel. Echt zeker ben ik niet. In ieder geval heeft 1 PCIe lane volgens http://shsc.info/PCIExpress een bandbreedte van 5gb/s effectief 500 MB/sec. Een geripte blu-ray (1080p) zit in piek wellicht op de 50 MB/s. Waarschijnlijk veelal er zwaar onder. Helemaal als je 1080i doet.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 07-03-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
ben al dagen aan het kijken voor een nieuwe videokaart

ik heb nu zelf de ati 5850 en wil graag upgraden naar 6950 of nvidia 560.

ik ben geen ati/amd fanboy , just prijs /kwaliteit aankoop.

Wat en welke videokaart raden jullie mij aan, omdat de 5850 toch al een goede videokaart is,
vraag ik me af als het de moeite waard is.

Mischien dan toch slimmer om naar 570/ 6970 tegaan en ff door te sparen?

ik speel alle spellen op high 1920x1200 dus dit wil ik graag behouden!

graag jullie mening/ help/reactie erover

owja crossfire wil ik niet meer draaien, just a single card

[ Voor 5% gewijzigd door CallmeGod op 07-03-2011 23:38 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic