bwerg schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:28:
Zoals je zelf al zei zal het verschil 15-20% zijn, dus als de HD6850 het niet trekt en de HD6870 wel dan zal het op het randje zitten, als je het dan zeker wilt weten zul je toch gewoon benchmarks moeten vinden van die game.
Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen
Wat jouw laatste opmerking betreft: het is maar een gokje hoor. Ik heb alleen een test gezien met die kaarten in 2560x.... resolutie met een snelle I7 processor. Hoeveel prestatiewinst men dus haalt op een resolutie van 1680x1050 ten opzichte van die resolutie kan ik niet testen. Tevens heb ik ook geen idee wat de I7 doet voor dit spel. Ik had gelezen dat het spel niet goed geoptimaliseerd was voor de multicores zoals de I7. Dat komt nog bij een patch. Tevens schijnt crossfire niet te werken en het is maar de vraag of de patch dat gaat verhelpen. Ik heb ook geen idee of ik nog prestatiewinst zal ondervinden met de patch. En verder heb ik ook geen idee wat MLAA zal doen in dit spel, maar ik ga er maar even vanuit dat het er mooi uit zal zien en dat het zo'n 2 fps zal kosten.
Ik heb net even een test gedaan in het spel op maximale settings en dan haal ik minimaal 18fps...met meerdere auto's zal dat zeker wel dalen tot 13fps of lager. Dus tja, als ik er 65% winst bij zou tellen op die 13fps voor een HD 6870 zou ik uitkomen op 21fps. Zou ik eigenlijk nog moeten testen wat het verschil is tussen 8xMSAA zoals ik de test hierboven op heb gedaan en geen AA, om MLAA min of meer te kunnen simuleren. Misschien kom ik dan wel in de buurt van de 30fps minimaal tijdens het spel? Dat zou wel mooi zijn...minimaal 30fps.
Dan ben ik alleen nog DX11 prestaties vergeten ten opzichte van DX9 waar ik nu op draai. Maar aangezien DX11 officieel nog niet helemaal goed werkt en in het spel is uitgeschakeld, maar wel in de patch zal komen, is dat even afwachten. Zou het mogelijk kunnen zijn dat DX11 prestaties niet lager zijn dan DX9, ook al heb je meer eye candy? Door betere optimalisatie bijvoorbeeld, aangezien het spel ook gemaakt is voor de consoles?
Met bovenstaande redenering lijkt mij dat een HD 6850 dan wellicht toch net te kort zal komen? Als iets niet klopt van mijn redenatie, dan hoor ik het wel
Ik zou liever een HD 6870 willen zien voor € 180...maar dat zal wel niet gebeuren voor een hele lange tijd. Verder had ik ook nog een tijdje zitten denken aan een GTX 470, gezien de toch wel ruim lagere prijs (€ 166) en de over het algemeen betere prestaties dan de HD6870, maar die verbruikt zoveel stroom en is wat luidruchtiger. Zal vast wel kunnen draaien met mijn voeding, maar ik heb wel een crossfire moederbord, dus SLI zou nooit mogelijk zijn en twee 470's zou mijn voeding sowieso ook niet kunnen trekken. Dit is puur toekomstgericht denken, misschien koop ik straks wel weer een hele nieuwe in plaats van een zelfde, tweede kaart. En de HD 6870 is natuurlijk pas net uit, dus wellicht dat er nog aardig wat prestatiewinst gevonden kan worden bij nieuwe drivers ten opzicht van de GTX 470?
Oh en als iemand nog meer reviews weet waarin F1 2010 wordt gebruikt bij het testen van videokaarten, dan hoor ik dat graag!
Hmm...ik heb weer veel zitten schrijven zie ik