De laatste jaren gooi ik er elke 9 a 12 maanden een nieuwe videokaart in (even los van de rest van de systeemupgrades). Dit kost een 100 euro per jaar aan afschrijving. Feitelijk nog minder omdat ik rustig 2e hands kaarten koop waar de top al af is.
Zo heb je continu high-end en recente kaarten zonder ooit 500 euro te moeten lappen. Over 4 jaar is een GTX680 geen fluit meer waard (misschien 5 tientjes), maar ik zit dan vrolijk op een véél snellere 9870 of iets dergelijks die dan ook nog wel 150 euro waard is. Ik heb dan feitelijk 400 - 150 = 350 euro uitgegeven tegen over 500-50 = 450 én ik heb dan een veel snellere kaart. Ik mis dan wel de uberprestaties van zo'n GTX680 in het eerste jaar, maar ja, elke engine heeft die prestaties in godsnaam nodig op een enkel scherm? Je geeft met zo'n kaart eigenlijk meer uit dan nodig. (geldt natuurlijk niet voor triple monitor-setups etc dan moet je wel)
Ben zo van een 4870 naar 5770 - 6870 - 6970 gegaan. Die laatste zal er binnenkort wel weer uitgaan voor een 7970 als de prijzen nog ietsjes zakken (of als de GTX670 daadwerkelijk leverbaar is).
Ach ja, zo werkt het altijd met enthousiasts-hardware. Voor die laatste 5% meer prestaties moet je al snel 100 euro meer neertellen, ik vind dat zonde.
-edit-
Krijg nou tieten, die GTX670 is ook daadwerkelijk op voorraad voor 400 piek

[Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 11-05-2012 12:43]
What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster