Welke het beste koelt durf ik niet te zeggen (weinig ervaring met passief) maar als ik lees waar je het voor gebruikt, lijkt me een HD6570 voldoende, mocht dat qua budget/koeling beter uitkomen. Qua features is er niet veel verschil (op dingen als videouitgangen na, maar dat is meestal toch wel goed), als je de beste koeling wilt hebben dan zou ik kijken of je een review kan vinden.
Voor die prijs zeker prima, 50% zal je wel ongeveer redden. In games waar crossfire niet goed schaalt zeker, de HD4870x2 zit tussen het niveau van een HD5870 en een HD6950, een HD7950 OC doet daar nog wel een schepje bovenop natuurlijk. Plus nieuwere features (DX11), dus wel een vooruitgang.
OC geeft wat extra prestaties, prestatiewinst is meestal wel evenredig aan de verhoging in kloksnelheid dus daaraan kan je wel zien of het je waard is (reviews zijn nog wat preciezer natuurlijk). Een stillere koeling vind ik zelf wel altijd fijn, ook daarvoor kun je de kwaliteit (met name geluidsproductie) het beste in reviews vergelijken.
Ook zie ik dat er meerdere fabrikanten / leveranciers van de AMD-planken zijn. Zitten daar nog verschillen in? Ook is er een verschil in OpenGL-ondersteuning. Dat vind ik ook erg vreemd.
Foutjes in de pricewatch, de ondersteuning voor dat soort dingen is altijd identiek (je gebruikt normaal ook geen drivers van de fabrikant maar van AMD zelf, voor alle merken hetzelfde dus).
Edit; Wat me ook opvalt;
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e zeg dat er
- 2x DVI-I,
- HDMI,
- 2x Mini Display Port
op zit. Terwijl de
Sapphire site maar
- 1 x Dual-Link DVI
- 1 x HDMI (with 3D)
- 1 x DisplayPort
- 1 x Single-Link DVI-D
Ook lijken de afbeeldingen te verschillen.
Om in de toekomst meerdere schermen aan te willen sluiten, lijkt het me wel handig om in ieder geval twee keer dezelfde aansluiting te hebben, toch?
Verloopjes van DVI naar HDMI en andersom zijn goedkoop en worden vaak zelfs meegeleverd, dus tenzij je veel schermen hebt (of alleen maar DisplayPort of zo) zal dat wel goedkomen.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:57:
Hoi ik wil ook is een wat forse grake want mij graka is nu al jaar of 3-4 oud. ( HD 4850 Die ik net kocht toen die uit kwam. En ik game dan wel niet meer zoveel. Maar wil binnenkort toch is spelen gaan halen als Crysis 2 of iets nieuwers. Nu zit ik te denken aan een HD 6850 of 6870. Maar twijfel of het in games echt uit maakt. De Pc is een even oude pc als de hd 4850 met het volgende o..a
Nieuwe games draaien nog wel op een HD4850 (zal je zelf ook wel weten

), dus het ligt eraan hoeveel je geeft om eye-candy. Het ligt ook aan je schermresolutie. CPU kan in enkele spellen wel bottlenecken met een zware grafische kaart (al valt een HD6870 nog wel mee). Ja, het is wel een verbetering (krachtiger en nieuwere features).
Xthemes.us schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:15:
Moet zeggen dat ik AA vaak op x2 al wel zat vind, met de hoge pixeldichtheid van een 27" 2560x1440 monitor vallen kartelrandjes niet zo op. Dus ik hoop maar dat het verschil van 16x AA in de review tegenover 2x AA de nodige frames extra geeft.
Als je het over the witcher hebt, die is in die review zonder AA getest.
Zowel de GTX560Ti als de HD6950 zijn prima kaarten, die laatste is iets sneller en iets duurder.
HgnX schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:12:
Hey guys, Ik zit de laatste tijd wat te wikken op een nieuw videokaartje. Nu heb ik een vraag. Hoever zou ik maximaal kunnen komen met een 'oude' i7 950 op een x58 ASUS p6t moederbordje met 6 GB ddr3 1333 mhz?
Best ver want een i7 950 kan nog prima mee. Voor dat bedrag kan je gewoon een HD7950 nemen zonder dat de rest van je systeem gaat bottlenecken.
Mn geheugen kan sneller, tot 2000 mhz, maar ben tot op heden te lui geweest.
Voor gamen niet nodig, triple channel geeft al anderhalf keer zoveel bandbreedte als dual channel.
offtopic:
Waarom krijg ik voor dit soort posts niet tien keer zoveel karma als normaal?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.