Ik zie ook dat het verbruik dan naar 400+ Watt gaat, dus dat wordt hem niet tenzij ik ook een nieuwe voeding koop (Ik heb dit in November gekocht, maar was eerder nieuwschierig. Denk dat ik iig wacht tot de 7000 serie uit is van AMD :-)
Verwijderd
400 watt uit het stopcontact en dus een veel lager belasting op de voeding dan 400 watt... Zou het in het voeding topic even vragen, moet wel kunnen denk ik gezien de 6850 maar 1 pci-e stekker nodig heeft.
OCZ 600W met CFX6850 zou toch moeten lukkenVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:38:
400 watt uit het stopcontact en dus een veel lager belasting op de voeding dan 400 watt... Zou het in het voeding topic even vragen, moet wel kunnen denk ik gezien de 6850 maar 1 pci-e stekker nodig heeft.
Maar toch voor de zekerheid indeed voeding topic ingaan
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Ik heb nu het volgende systeem en wil graag mijn videokaart upgraden.
Inter Core 2 Duo E8400
Sapphire Radeon HD4850, 512MB
Gigabyte GA-EQ45M-S2 - Moederbord - socket 775
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2
Cooler Master Real Power M520, 520Watt
Processor koeler Artic 7 Freezer Pro en verder std brander, Samsung Spinpoint F1 hd en mijn behuizing is de Cooler Master 590.
Ik heb 2x24" monitoren op 1920x1200 res draaien. Alleen bij het gamen gebruik ik maar 1 scherm. Ik speel nu Battlefield 3 op low en ik heb veel fps en in-game lags. Echter vraag ik mij af of mijn CPU (E8400 Dual Core) niet de bottleneck zal zijn. En is het verstandig om ook werkgeheugen up te graden of zal dat niet veel uitmaken op de prestaties tijden het gamen?
Kwa videokaart zat ik zelf te denken aan de ATI HD6XX series. Welke raden jullie aan?
Budget 100-200
Inter Core 2 Duo E8400
Cooler Master Real Power M520, 520Watt
Processor koeler Artic 7 Freezer Pro en verder std brander, Samsung Spinpoint F1 hd en mijn behuizing is de Cooler Master 590.
Ik heb 2x24" monitoren op 1920x1200 res draaien. Alleen bij het gamen gebruik ik maar 1 scherm. Ik speel nu Battlefield 3 op low en ik heb veel fps en in-game lags. Echter vraag ik mij af of mijn CPU (E8400 Dual Core) niet de bottleneck zal zijn. En is het verstandig om ook werkgeheugen up te graden of zal dat niet veel uitmaken op de prestaties tijden het gamen?
Kwa videokaart zat ik zelf te denken aan de ATI HD6XX series. Welke raden jullie aan?
Budget 100-200
Verwijderd
6870 zou for high voldoende moeten zijn. Opzich zou je jouw 8400 ook nog een lichte OC kunnen geven om zo toch meer prestatie er uit te halen. Dan moet high toch wel te doen zijn. Ondanks dat je CPU wel een beperkende factor gaat zijn, is de GPU toch de belangrijkste factor voor instellingen.
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 18:32 ]
Ik las zojuist alleen in een review over die HD 6870 het volgendeVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:30:
6870 zou for high voldoende moeten zijn. Opzich zou je jouw 8400 ook nog een lichte OC kunnen geven om zo toch meer prestatie er uit te halen. Dan moet high toch wel te doen zijn. Ondanks dat je CPU wel een beperkende factor gaat zijn, is de GPU toch de belangrijkste factor voor instellingen.
"Let op: de videokaart vereist een tweetal 6-pin aansluitingen, niet alle voedingen hebben deze beschikbaar!
Ik heb zelf de CoolerMaster Real Power M520 Modular. Bij kenmerken staat er:
1 x voeding 24-pins ATX ¦ 1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector ¦ 1 x vermogen 8-pins +12 Volt ¦ 2 x 6-pins PCI Express voeding ¦ 1 x 8-pins PCI Express voeding ¦ 2 x 15-pens seriële ATA-voeding ¦ 2 x 4-PIN interne voeding ¦ 2 x 4-PIN mini-stroomconnector
Dus dat moet wel goed zijn neem ik aan. Verder las ik ook dat de nieuwe videokaarten geen DDR2 ondersteunen. Zou dit dut betekenen dat ik zoiezo nieuwe geheugen met DDR3 moet kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door Phil Ivey op 15-12-2011 00:04 ]
Dat gaat gewoon werken ja.Phil Ivey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:42:
[...]
Ik las zojuist alleen in een review over die HD 6870 het volgende
"Let op: de videokaart vereist een tweetal 6-pin aansluitingen, niet alle voedingen hebben deze beschikbaar!
1 x voeding 24-pins ATX ¦ 1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector ¦ 1 x vermogen 8-pins +12 Volt ¦ 2 x 6-pins PCI Express voeding ¦ 1 x 8-pins PCI Express voeding ¦ 2 x 15-pens seriële ATA-voeding ¦ 2 x 4-PIN interne voeding ¦ 2 x 4-PIN mini-stroomconnector
Dus dat moet wel goed zijn neem ik aan.
Verwijderd
Ja kan prima.Phil Ivey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:42:
[...]
Ik las zojuist alleen in een review over die HD 6870 het volgende
Nee, sinds wanneer is de DDR2 die bij je CPU word gebruikt van invloed op de DDR die gebruikt word op de videokaart? Je weet dat die hun eigen geheugen pool hebben en dus nieuwe gpus geen DDR2 meer kunnen besturen(geheugen controler van de gpu), niet dat je geen DDR2 meer mag hebben. Dus nee gewoon je ddr2 houden.Dus dat moet wel goed zijn neem ik aan. Verder las ik ook dat de nieuwe videokaarten geen DDR2 ondersteuenen. Zou dit dut betekenen dat ik zoiezo nieuwe geheugen met DDR3 moet kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 20:15 ]
beste tweakers ik ben van plan een nieuw systeem te kopen maar zit nog met een vraag. ik ben erg budget en voor mijn video kaart wil ik eigenlijk max 180 euro betalen. nu heb ik natuurlijk een videokaart die niet te snel verouderd is en me niet te veel kost maar nu weet ik niet welke videokaart ik wil halen: een XFX Radeon HD6870 dual fan, of de MSI GeForce GTX560 N560GTX-M2D1GD5, of de EVGA GeForce GTX 560. alvast bedankt
Verwijderd
XFX 6870 is door de bank iets sneller dan de 560 (al zijn er een paar zwaar geoced 560 modellen).
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 20:22 ]
Woar het jij dut geleuzen den? Groatmama's boekske?Phil Ivey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:42:
[...]
Verder las ik ook dat de nieuwe videokaarten geen DDR2 ondersteuenen. Zou dit dut betekenen dat ik zoiezo nieuwe geheugen met DDR3 moet kopen?
Sorry voor het lullige commentaar, maar even begrijpend lezen hier:
Jij hebt dus gelezen dat videokaarten geen DDR2 ondersteunen.
Je bedoelt nu het RAM in jouw computer of wat? En waar heb jij dat gelezen btw?
@jarnolol: ik zou de XFX 6870 kopen.
Hey jongens,
Ik wilde 2e hands een GTX 580 kopen.
Ik heb een standaardkast met een GTX 260 die nét past (in de lengte), krijg ik nu problemen met de grootte van die 580?!?!
Want wel erg vreemd, het is gewoon een 'normale' kast...
Ik hoor graag jullie mening!
P.S. Is een 800 Watt Cooler Master voeding voldoende?!
Ik heb een standaardkast met een GTX 260 die nét past (in de lengte), krijg ik nu problemen met de grootte van die 580?!?!
[ Voor 10% gewijzigd door ErikB op 14-12-2011 21:04 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist deze kaart besteld: pricewatch: XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC).Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:49:
[...]
Als je een budget hebt van 225/250 euro dan is het dus verstandig om een kaart uit de 6 serie te nemen in plaats van te wachten op de 7 serie.
Ben zeer tevreden over deze keuze.
Via google zocht ik op upgrade e8400 en kwam ik op een Engelse fora, waarschijnlijk verkeerd gelezenIkismij schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:32:
Hey jongens,
hallo en bedankt voor je reactie,Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:16:
[...]
Nee dat gaat niet werken want het is een moederbord s775 met een nvidia chipset die geen cf ondersteund.
Ts wat wel zou kunnen zijn 2 gtx560 ti's
TS wat voor videokaart heb jij nu want ik denk dat je meer zal hebben aan een cpu moederbord en geheugen upgrade
[...]
nu heb ik dit gevonden wenslijst: build
gaat dit wel allemaal samen werken?
(en is er eventueel ook een goedkoper alternatief voor het moederbord)
mvg,
Roeltjow
Verwijderd
Hey hoi roeltjow, voor deze vraag kun je beter in een ander topic zijn.
[BBG] High-end gamesysteem januari 2012
Ik zou trouwens ivy pakken als je toch over wil stappen. Dit eigenlijk omdat cpu mb wn ram enzo niet vaak een upgrade nodig zijn. Je zal dan zeker lang met een ivy syteem kunnen doen.
Ik zou trouwens ivy pakken als je toch over wil stappen. Dit eigenlijk omdat cpu mb wn ram enzo niet vaak een upgrade nodig zijn. Je zal dan zeker lang met een ivy syteem kunnen doen.
sorry ik weet niet wat je bedoelt met ivyVerwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:04:
bedankt voor de link naar dat topic
ok bedankt 
dan wacht ik tot april met upgraden, dan maar even een paar maandjes met shadows op medium skyrim spelen
dan wacht ik tot april met upgraden, dan maar even een paar maandjes met shadows op medium skyrim spelen
Dat topic is niet om vragen te stellen maar om het High-end gamesysteem van de BBG van januari samen te stellen. dat zijn discussies waarom bepaalde componenten er in moeten komen. niet voor vragen, daar is dit topic voor.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:04:
edit: Hier moet je zijn:
[BBG Aanschaf] Gamesysteem
[ Voor 8% gewijzigd door skoozie op 15-12-2011 09:15 ]
Verwijderd
En dan is de 7 serie ook uit. Kan je alles in het nieuw steken.roeltjow schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:30:
ok bedankt
Verwijderd
En nvidia waarschijnlijk in aprl mei. De snelste sinfgle gpu uit de 7 serie's waar waarschijnlijk 30-40% sneller worden.
Nvidia kenende gaan ze hier wel over heen, tenminste als ik naar het verleden zo kijk dan kan het zo gaan.
Maar eenst maar afwachten voor we dit soort geruchten als feiten neer gaan zetten.
Nvidia kenende gaan ze hier wel over heen, tenminste als ik naar het verleden zo kijk dan kan het zo gaan.
Maar eenst maar afwachten voor we dit soort geruchten als feiten neer gaan zetten.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:26 ]
Laat het nu net toeval zijn dat ik mijn E8500 heb vervangen door een core i5 2500k en ik kan je zeggen, het verschil in battlefield is enorm! Mijn grafische kaart is wel een 5850, maar ik merk het verschil in cpu echt dag en nacht.Phil Ivey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:23:
Ik heb nu het volgende systeem en wil graag mijn videokaart upgraden.
Inter Core 2 Duo E8400
* Echter vraag ik mij af of mijn CPU (E8400 Dual Core) niet de bottleneck zal zijn. *
Nu moet ik wel zeggen dat ik het wel altijd op automatic settings gedraaid heb, die standaard op high stonden. Ik heb dan ook nooit op low getest.
Verwijderd
Dat word idd de ham vraag, daarbij weten we dat nog niet zeker en zijn er speculaties die gaan van 20 tot 80%. Maar voor 40% op ongeveer de zelfde prijs (andere ham vraag) is zeker geen slechte deal. Gezien de performance waarschijnlijk met GCN wel omhoog gaat door dat de drivers ook nog jong zijn.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:23:
En nvidia waarschijnlijk in aprl mei. De snelste sinfgle gpu uit de 7 serie's waar waarschijnlijk 30-40% sneller worden.
Nvidia moeten we nog afwachten, die schijnen weer veel problemen te hebben met 28nm en eerst low end te lanceren. Als we het verleden bekijken kunnen zowel AMD als Nvidia de fout in gaan.Nvidia kenende gaan ze hier wel over heen, tenminste als ik naar het verleden zo kijk dan kan het zo gaan.
Ik zet nergens het neer als een feit, alleen als een verwachting.Maar eenst maar afwachten voor we dit soort geruchten als feiten neer gaan zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:32 ]
Verwijderd
Meest nieuwe gerucht dus waarschijnlijk gaat het dicht op elkaar zitten. Ik heb het meer over mijn eigen post dat ik daar geen feiten neer ga zetten
GK100
Kepler-Architektur
geschätzt 1024 (1D) Shader-Einheiten
geschätzt 128 Textureneinheiten (TMUs)
geschätzt 64 Raster Operation Units (ROPs)
geschätzt 512 Bit DDR Speicherinterface (bis GDDR5)
Performance: noch zu unsicher für eine Prognose, aber sicherlich überhalb des Niveaus der GeForce GTX 590
Launch: zweites Quartal 2012
GK100
Kepler-Architektur
Performance: noch zu unsicher für eine Prognose, aber sicherlich überhalb des Niveaus der GeForce GTX 590
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:34 ]
Verwijderd
Wat gaat dicht op elkaar zitten, performance? Dat zal me niet verbazen. Lanceer datum, zeker voor high end, niet.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:32:
Meest nieuwe gerucht dus waarschijnlijk gaat het dicht op elkaar zitten. Ik heb het meer over mijn eigen post dat ik daar geen feiten neer ga zetten
Reken er maar niet op: http://semiaccurate.com/2...n-their-28nm-gpu-shrinks/. Dat is ook meer uit het verleden dat nvidia slecht lanceerd op nieuwe processen. Hopelijk gaat dat nu anders en doen ze het in een keer goed op 28nm.GK100
Kepler-Architektur
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:43 ]
Verwijderd
Dat is oud nieuws "en een gerucht want het was niet eens zeker of dit zo zou" zijn uit oktober ga daar maar niet meer 100% van uit. Ik reken meer op de nieuwe geruchten en ik verwacht dat dit gaat kloppen zo niet kom ik er op terug als de geruchten kloppen.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
[...]
Reken er maar niet op: http://semiaccurate.com/2...n-their-28nm-gpu-shrinks/. Dat is ook meer uit het verleden dat nvidia slecht lanceerd op nieuwe processen. Hopelijk gaat dat nu anders en doen ze het in een keer goed op 28nm.
http://www.3dcenter.org/news/2011-12-13
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:47 ]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Verwijderd
En toch is het geregeld wel zo. Vaker wel dan niet. Dan ga ik daar, gezien de geruchten, ook van uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 10:11 ]
Verwijderd
Maar er zijn niewere geruchten. Hoe ga jij dan wel niet reageren als die nieuwe geruchten wel kloppen dan?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:10:
[...]
En toch is het geregeld wel zo. Vaker wel dan niet. Dan ga ik daar, gezien de geruchten, ook van uit.
Beetje kort door de bocht als je alleen maar in het negatieve blijft geloven. GF 100 is één keer voorkgekomen hoe vaak bedoel je dan?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 10:22 ]
Ik zoek een kaartje voor een pctje waarin een Atom nm10 d510 bordje zit. Helaas zit hier enkel een x1 slot op dus ben vrij beperkt. De pc word ingezet als htpc en zal dus enkel video hoeven af te kunnen spelen. Nu heb ik de keuze uit de volgende 2 kaartjes:
http://tweakers.net/price...t-520-pci-express-x1.html
http://tweakers.net/price...210-pci-e-x1-edition.html
Zou de GT210 afdoende zijn of toch beter 15/20 euro extra uitgeven voor de GT520?
http://tweakers.net/price...t-520-pci-express-x1.html
http://tweakers.net/price...210-pci-e-x1-edition.html
Zou de GT210 afdoende zijn of toch beter 15/20 euro extra uitgeven voor de GT520?
Verwijderd
Dat zien we dan wel weer. Tot nu to ga ik uit van een late launch beginnend met low end kaarten.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:14:
[...]
Maar er zijn niewere geruchten. Hoe ga jij dan wel niet reageren als die nieuwe geruchten wel kloppen dan?
Gezien hoe desastreus 40nm ging. De geruchten gingen toen precies het zelfde. En er zijn wel meer slechte nvidia series geweest (net als dat er meerdere slechtere ATI series) zijn geweest. Dus ik hoop op beter, maar verwacht het niet.Beetje kort door de bocht als je alleen maar in het negatieve blijft geloven. GF 100 is één keer voorkgekomen hoe vaak bedoel je dan?
Verwijderd
Die launch staat daar voor geplant dus het is nog net zo zoals het was. Er is niets veranderd behalve meer nieuws over de 100Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:25:
[...]
Dat zien we dan wel weer. Tot nu to ga ik uit van een late launch beginnend met low end kaarten.
[...]
Gezien hoe desastreus 40nm ging. De geruchten gingen toen precies het zelfde. En er zijn wel meer slechte nvidia series geweest (net als dat er meerdere slechtere ATI series) zijn geweest. Dus ik hoop op beter, maar verwacht het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 10:27 ]
Verwijderd
Van low end ja. (En nu ga jij zeggen, nee van high end en dan zitten we in een welles nietus spelletje, dat zien we wel als het zo ver is)Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:26:
[...]
Die lanch staat daar voor geplant dus het is nog net zo zoals het was.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 10:27 ]
Geruchten, aannames, ervan uitgaan, van horen zeggen. Wat is het verschil?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:10:
[...]
Laten we nou eerst maar afwachten tot die zooi daadwerkelijk uitkomt en de drivers een beetje fatsoenlijk werken.
Enige wat ik hoop, is dat er nu wel iets spectaculairders gaat gebeuren want van 5xxx naar 6xxx was amper verschil. Bij Nvidia zijn die generatieverschillen veel groter zichtbaar.
Hallo.
ik heb nu een 600 watt voeding in me pc.
en draai een amd1055T (6 x 2,8 ghz)
8 gig ddr3.
en een hd5770 die idioot veel geluid maakt.
nu zag ik de 7970 die volgend jaar uit komt. en mij vraag was.
een nieuw systeem kopen. of deze kaart de 5770 laten vervangen??
bedankt!
8 gig ddr3.
bedankt!
Zoals de 8800GTX naar 9800GTX welke een prestatieverlies gaf? Of bedoel je de gigantische increase van <15% tussen de GTX480 en GTX580?chim0 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:45:
[...]
Bij Nvidia zijn die generatieverschillen veel groter zichtbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 15-12-2011 10:53 ]
Verwijderd
Niets, dat word er toch ook aangegeven. Ik ga uit van wat er is gebeurd in het verleden en wat er met de geruchten zo word aan gegeven. Dat het geruchten zijn klopt, we moeten het idd afwachten.chim0 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:45:
[...]
Geruchten, aannames, ervan uitgaan, van horen zeggen. Wat is het verschil?
Klopt, maar dat komt omdat de aantal nm gelijk is gebleven. Dat is nu een stuk kleiner geworden (28nm vs 55nm). Bij nvidia was er zon verschil 480 serie zo slecht was.Laten we nou eerst maar afwachten tot die zooi daadwerkelijk uitkomt en de drivers een beetje fatsoenlijk werken. Enige wat ik hoop, is dat er nu wel iets spectaculairders mag gaan gebeuren want van 5xxx naar 6xxx was amper verschil. Bij Nvidia zijn die generatieverscvhil veel groter zichtbaar.
De 9800GTX was dan ook geen opvolger van de 8800GTX. De naam is gewoon rot gekozen, maar de chip was totaal anders en slechter. Naamgeving moeten ze zeker aan werken bij Nvidia!Paprika schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:51:
[...]
Zoals de 8800GTX naar 9800GTX welke een prestatieverlies gaf? Of bedoel je de gigantische increase van <15% tussen de GTX480 en GTX580?
[afbeelding]
[afbeelding]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Qua naam en positionering is/was het toch gewoon de opvolger....Jeroenneman schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:21:
[...]
De 9800GTX was dan ook geen opvolger van de 8800GTX. De naam is gewoon rot gekozen, maar de chip was totaal anders en slechter. Naamgeving moeten ze zeker aan werken bij Nvidia!
Gaarne advies.
Ik heb een HP Elite 110nl.
Met een voeding van 460 Watt.
Huidige videokaart
is een GF 220. Daarom ben ik ook opzoek naar een nieuwe zonder dat ik de voeding hoef te vernieuwen.
Ik dacht zelf aan een GeForce GTX 550 Ti (heeft minimaal een voeding van 400 Watt nodig )
Maar in deze prijsklasse zit natuurlijk AMD ook. Wie weet of er een AMD kaart is van max € 150.- die bij mijn voeding past en die sneller is dan de GTX 550 Ti ?
BVD !
Of... moet ik voor iets anders gaan (wel in dezelfde prijsklasse) ?
Made
Ik heb een HP Elite 110nl.
Met een voeding van 460 Watt.
Huidige videokaart
Ik dacht zelf aan een GeForce GTX 550 Ti (heeft minimaal een voeding van 400 Watt nodig )
Maar in deze prijsklasse zit natuurlijk AMD ook. Wie weet of er een AMD kaart is van max € 150.- die bij mijn voeding past en die sneller is dan de GTX 550 Ti ?
BVD !
Of... moet ik voor iets anders gaan (wel in dezelfde prijsklasse) ?
Made
@made: HD6850 heeft de beste prijs/prestatie in deze categorie. Maar heb je wat meer info over de voeding? Welk merk, en hoeveel Ampere kan de voeding leveren op 12V? HD6770 is wat zuiniger en is ook een stuk sneller dan een GT220.
En de GF100-serie was ook al niet zo heel vernieuwend...
Inkoppertje: Zo spectaculair vond ik de overgang van de GF200-serie naar de GF300-serie anders niet.chim0 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:45:
Bij Nvidia zijn die generatieverschillen veel groter zichtbaar.
[ Voor 51% gewijzigd door bwerg op 16-12-2011 14:10 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
niemand?rayhvh schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:50:
Hallo.
8 gig ddr3.
bedankt!
en heb je persee sli3 nodig voor deze nieuwe kaart
Nou ja, eigen keuze natuurlijk, maar die pc kan echt nog wel mee. Videokaart upgraden lijkt me dan ook niet onzinnig. De reviews van de HD7970 komen 22 december al dus daar kan je sowieso even op wachten.rayhvh schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:
[...]
niemand?
En ik heb geen idee wat sli3 is
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Niemand kan idd met een zinnig antwoordt komen als de voeding onbekend is.rayhvh schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:
[...]
niemand?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
sorry. ik heb een 600 watt voeding.-The_Mask- schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:55:
[...]
Niemand kan idd met een zinnig antwoordt komen als de voeding onbekend is.
Je zult toch wat specifieker moeten zijn, de ene 600 watt voeding is de andere niet.
Verwijderd
Hey,
had een vraagje:
Sapphire ATI Radeon HD6870 1GB DDR5 (PCI-e, 900MHz) met 4,2GHz
of
Sapphire ATI Radeon HD6850 2GB DDR5 (PCI-e) met 775 MHz en 4,0GHz
Ik ga hem gebruiken om mee te gamen, maar weet niet waar ik meer aan heb, hoge MHz, GHz of Videogeheugen.
Games als zoal: Star Wars: The Old Republic, CoD:MW3, BF3, Anno 2070 en Skyrim etc.
Heb een 1920x1080 Full HD scherm.
MVG
DrDorko
had een vraagje:
Sapphire ATI Radeon HD6870 1GB DDR5 (PCI-e, 900MHz) met 4,2GHz
of
Sapphire ATI Radeon HD6850 2GB DDR5 (PCI-e) met 775 MHz en 4,0GHz
Ik ga hem gebruiken om mee te gamen, maar weet niet waar ik meer aan heb, hoge MHz, GHz of Videogeheugen.
Games als zoal: Star Wars: The Old Republic, CoD:MW3, BF3, Anno 2070 en Skyrim etc.
Heb een 1920x1080 Full HD scherm.
MVG
DrDorko
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 20:59 ]
In de meeste gevallen zijn beide van onder geschikt belang, maar de HD6870 1GB is de snelste van de twee in dit geval.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:58:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Heb nu een 6950 2gb (unlocked naar 6970) icm een i52500 en 8gb ram @1080p en het valt me zwaar tegen dat ik battlefield 3 gewoon niet op ultra kan draaien. High gaat net maar de framerate voelt gewoon niet lekker aan. Wanneer ik omschakel naar medium voelt alles pas vloeiend aan. Wat raden jullie me aan? Ben niet van plan om een 6990 te gaan halen maar is er een kaart die tussen de 6970 en 6990 zit qua prestaties en prijs ?
gewoon de goedkoopste HD6870.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:08:
welke zou je me anders aanbevelen van die prijs? (+- €150,-)
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Maaruhm, welke voeding heb je?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hoeveel FPS haal je?Ruffzz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:32:
Heb nu een 6950 2gb (unlocked naar 6970) icm een i52500 en 8gb ram @1080p en het valt me zwaar tegen dat ik battlefield 3 gewoon niet op ultra kan draaien. High gaat net maar de framerate voelt gewoon niet lekker aan. Wanneer ik omschakel naar medium voelt alles pas vloeiend aan. Wat raden jullie me aan? Ben niet van plan om een 6990 te gaan halen maar is er een kaart die tussen de 6970 en 6990 zit qua prestaties en prijs ?
Moet zat kunnen op deze voeding.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:42:
heb de Corsair Builder CX430 V2
hoe doe je zo'n link in een post zetten naar een item?
Een link post je door de URL van een onderdeel in de pricewatch te copy-pasten in je reactie
een tweede 6950 kopen en crossfire gaan draaien.Ruffzz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:32:
People as things, that’s where it starts.
Of even een maand wachten en kijken hoe de 7950/70 het doen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Welke een dikke 100+ euro duurder zullen zijn zeker vlak na release?..EvaluationCopy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:38:
[...]
Of even een maand wachten en kijken hoe de 7950/70 het doen.
Verwijderd
Wat al eerder is gezegt is de beste keuze. Hoeveel fps haal jij met 1 hd6950 dan? Ik kan er wel in komen dat hij niet soepel draaid ultra met MSAA aan. Hoe is dit zonder die MSAA aan?
Edit
Als er een prijs daling komt over een maand dan is het nog interessanter, als dat gebeurd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 13:28 ]
Verwijderd
Als ik zo'n aankoop ga doen moet ik toch wel eerst benchmarks hebben gezien en at de tegenpartij te bieden heeft.Robbertjan94 schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:54:
Voor de geïnteresseerden:
http://nl.hardware.info/n...n-hd-7970-in-de-pre-order
de tegenpartij zal niets tr bieden hebben tenzij je weer een half jaar gaat wachten om het zo te zeggenVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:11:
[...]
Als ik zo'n aankoop ga doen moet ik toch wel eerst benchmarks hebben gezien en at de tegenpartij te bieden heeft.
Met yzx, er is nog helemaal niéts wat wijst op een revolutie bij nVidia. De halfbakken sneak previews die er ongetwijfeld gaan komen rond de 79xx-launch, neem ik met een zeer grote bak zout. Op dit moment kunnen ze namelijk weinig anders dan proberen de competitie de wind uit de zeilen te nemen.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:11:
[...]
Als ik zo'n aankoop ga doen moet ik toch wel eerst benchmarks hebben gezien en at de tegenpartij te bieden heeft.
Verwijderd
Maar er is toch niets mis met even wachten lijkt mij? Zeker niet als je nog redelijk kunt gamen met een kaart wat je nu hebt, het zou eerder dom zijn om dan wat te gaan kopen als er nog niet meer keuze is terwel je weet dat er meer gaat komen. Kat uit de boom kijken.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 12:07 ]
Stel de nVidia alternatieven komen in mei. Er zit dan al zeker 4 maanden tussen nVidia en AMD. Waarom dan niet meteen nog eens even wachten en een 8970 kopen? Of maanden wachten zoals vele met Fermi deden om daarna alsnog een AMD kaart te kopen.
[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 12:08 ]
Verwijderd
Omdat ik graag een opvolger wil hebben die zeker op dat moment dan sneller is, het wachten op de 8970 doe ik zeker niet want daar is nog niets van bekent wanneer hij vast en zeker uit komt. Het moet ook uitkomen met geld en jaar tijd.Paprika schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:07:
Stel de alternatieven komen in mei. Er zit dan al zeker 4 maanden tussen en AMD. Waarom dan niet meteen nog eens even wachten en een 8970 kopen? Of maanden wachten zoals vele met Fermi deden om daarna alsnog een AMD kaart te kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 12:12 ]
hallo mijn oude video kaart een ati radeon 4800 HD is pas geleden kapot gegaan en ik moet een nieuwe hebben voor mijn PC
dit zijn de specs
Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD Phenom II X4 940
Deneb 45nm Technologie
RAM
8,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 400MHz (5-5-5-18)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-MA790X-UD4P (Socket M2)
Graphics
Acer P226HQV (1920x1080@60Hz) (beeldscherm)
ik wil de kaart voornamelijk voor games gebruiken met namen Battlefield 3 en World of warcraft op high tot ultra resolutie.
een nieuwe kaart mag van mij max 140 euro kosten. en ik werk het liefst met nvidia kaarten omdat mijn vorige pc er ook goed mee heeft gewerkt
maakt het nog uit wat voor kaart je erin zet of mag het weer niet te nieuw zijn voor mijn processor?
Robin
dit zijn de specs
Besturingssysteem
Processor
AMD Phenom II X4 940
Deneb 45nm Technologie
RAM
Moederbord
Graphics
ik wil de kaart voornamelijk voor games gebruiken met namen Battlefield 3 en World of warcraft op high tot ultra resolutie.
een nieuwe kaart mag van mij max 140 euro kosten. en ik werk het liefst met nvidia kaarten omdat mijn vorige pc er ook goed mee heeft gewerkt
maakt het nog uit wat voor kaart je erin zet of mag het weer niet te nieuw zijn voor mijn processor?
Robin
[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL|A op 18-12-2011 14:54 ]
Kijk eens voor een 6850/6870RobinNL|A schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:51:
hallo mijn oude video kaart een ati radeon 4800 HD is pas geleden kapot gegaan en ik moet een nieuwe hebben voor mijn PC
dit zijn de specs
Besturingssysteem
Processor
AMD Phenom II X4 940
Deneb 45nm Technologie
RAM
Moederbord
Graphics
een nieuwe kaart mag van mij max 140 euro kosten.
Robin
Euhm Nvidia GTX560 zonder TI als dat in je budget past
BF3 op ultra gaat echt niet lukken
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Een van deze 2 zullen inderdaad je betere opties zijn. WoW zal makkelijk kunnen, BF3 zul je inderdaad meer voor moeten betalen op ultra.
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Een van deze 2 zullen inderdaad je betere opties zijn. WoW zal makkelijk kunnen, BF3 zul je inderdaad meer voor moeten betalen op ultra.
cfx op ultra op die nieuwe maps met een hd 6870 gaat ook niet lukken. draai zelf ook cfx 6870. laat staan een enkele kaart, daar speel ik op medium/high mee.
ik bedoelde ultra voor world of warcraft bf3 maakt mij niet echt uit of het niet op ultra draait
maar ik neem liever geen ati omdat mijn vorige 2 kaarten (dezelfde) steeds een zwart scherm 3x op een dag gaf en dan daarna mijn pc helemaal vast liep (er stond ook beeldscherm stuurprogamma reageert niet meer en is hersteld)
Vreemd, maar dan zul je al naar een GTX550 of GTX460 moeten kijken. Je verliest dan wel erg veel FPS in voor precies dezelfde prijs. Ik zou je persoonlijk willen aanraden het echt nog eens te proberen, al is het maar voor de prijs/performance.

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 15:04 ]
Lol op ultra zonder MSAA en AA op x8 haal ik toch 50+fpsmegadoom schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:57:
cfx op ultra op die nieuwe maps met een hd 6870 gaat ook niet lukken. draai zelf ook cfx 6870. laat staan een enkele kaart, daar speel ik op medium/high mee.

maarja ik speel liever op high voor nog een grotere buffer te hebben
bedankt voor de snelle reacties ik ga binnekort dan maar ff kijken voor een 6840hd dan maar
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SM, 1TB | € 155,- | € 155,- |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,- | € 81,- |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 28,50 | € 28,50 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 182,90 | € 182,90 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 76,97 | € 76,97 |
2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 36,38 | € 72,76 |
1 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | € 113,75 | € 113,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 726,83 |
Ik heb de volgende systeem, heb er nog een oude Sapphire HD5770 vaporx videokaart in zitten.
Ben toe aan een upgrade, ik dacht zelf aan een 6950, alleen weet ik niet welke, aangezien er meerdere soorten van zijn.
Daar wil ik jullie advies over, wil BF3 op Ultra kunnen spelen.
Hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Verwijderd
e
Als ik bvb ultra aan zet met alleen FXAA is het net te doen met 1 gtx580. Zet ik er MSAA bij aan dan is het al weer beeldjes zien.
Als je geen beeldjes wil kunnen zien en voelen met de muis omdat je te weinig fps hebt ga je dat niet redden met een enkele hd6950. Iets meer geld en 2hd6870 2gb niet wat?
Je wil op ultra spelen met hoeveel fps? Vanaf zo'n 50fps gaat het beeld in beeldjes bewegen, veel vinden drops onder de 50fps niet meer lekker spelen, dit vinden veel gamers zo en dice en veel review sites zeggen het ook. Wil je verder MSAA aan kunnen zetten? Budget?Ilias1991 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:33:
# Product Prijs Subtotaal 1 [url="http://.net/pricewatch/294637/samsung-spinpoint-f3-hd103sm-1tb.html"]Samsung Spinpoint F3 HD103SM, 1TB[/url] € 155,- € 155,- 1 [url="http://.net/pricewatch/287340/sony-optiarc-ad-7280s-zwart.html"]Sony Optiarc AD-7280S Zwart[/url] € 15,95 € 15,95 1 [url="http://.net/pricewatch/250676/cooler-master-cm-690-ii-advanced.html"]Cooler Master CM 690 II Advanced[/url] € 81,- € 81,- 1 [url="http://.net/pricewatch/250764/zalman-cnps10x-performa.html"]Zalman CNPS10X Performa[/url] € 28,50 € 28,50 1 [url="http://.net/pricewatch/274632/intel-core-i5-2500k-boxed.html"]Intel Core i5 2500K Boxed[/url] € 182,90 € 182,90 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 76,97 € 76,97 2 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 36,38 € 72,76 1 Asrock Z68 Extreme3 Gen3 € 113,75 € 113,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 726,83
Ik heb de volgende systeem, heb er nog een oude Sapphire HD5770 vaporx videokaart in zitten.
Ben toe aan een upgrade, ik dacht zelf aan een 6950, alleen weet ik niet welke, aangezien er meerdere soorten van zijn.
Daar wil ik jullie advies over, wil BF3 op Ultra kunnen spelen.
Hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Als ik bvb ultra aan zet met alleen FXAA is het net te doen met 1 gtx580. Zet ik er MSAA bij aan dan is het al weer beeldjes zien.
Als je geen beeldjes wil kunnen zien en voelen met de muis omdat je te weinig fps hebt ga je dat niet redden met een enkele hd6950. Iets meer geld en 2hd6870 2gb niet wat?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 13:48 ]
Sorry maar wat een onzin zeg 'Vanaf zo'n 50fps gaat het beeld in beeldjes bewegen'Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:39:
e
[...]
Je wil op ultra spelen met hoeveel fps? Vanaf zo'n 50fps gaat het beeld in beeldjes bewegen, veel vinden drops onder de 50fps niet meer lekker spelen, dit vinden veel gamers zo en dice en veel review sites zeggen het ook. Wil je verder MSAA aan kunnen zetten? Budget?
Jij vindt films in bv de bios dus niet te bekijken? Die draaien namelijk met 24fps. Oke niet echt te vergelijken maar je snapt mijn punt hopelijk. Dat het allemaal nog wat soepeler speelt dat klopt maar boven de 30 fps is het allang 'vloeiend.'
Anders zouden de gamers nooit op een xbox of ps3 spelen, aangezien grote gedeelte van deze games op 30fps draaien.
Verwijderd
Bij games werkt het natuurlijk anders dan bij films hé dat is het zelfde als appels met peren te vergelijken.sjaak88 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:01:
[...]
Sorry maar wat een onzin zeg 'Vanaf zo'n 50fps gaat het beeld in beeldjes bewegen'
Jij vindt films in bv de bios dus niet te bekijken? Die draaien namelijk met 24fps. Oke niet echt te vergelijken maar je snapt mijn punt hopelijk. Dat het allemaal nog wat soepeler speelt dat klopt maar boven de 30 fps is het allang 'vloeiend.'
Anders zouden de gamers nooit op een xbox of ps3 spelen, aangezien grote gedeelte van deze games op 30fps draaien.
Als het totale onzin is waarom zeggen veel review sites het en dice het zelf?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 14:05 ]
Iets wat ik ook duidelijk aangeef? Voor de rest staat mijn punt nog steeds.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:04:
[...]
Bij games werkt het natuurlijk anders dan bij films hé dat is het zelfde als appels met peren te vergelijken.
Verwijderd
Nou ik en veel anderen vinden het verschil in gameplay erg groot. Je mag het zelf hier mij mij komen zien en voelen als je wil. Kijk als je altijd al 30fps gewent ben is dat soepel voor diegene omdat hij het verschil nooit zelf heeft mee kunnen maken zo niet dan liegt diegene gewoon want het verschil is duidelijk merkbaar op de pc.
Maar goed veel review sites, pc gamers en dice zeggen het zelf ook dus het lijkt ij geen onzin. Ik zie en voel het zelf ook goed.
Maar goed veel review sites, pc gamers en dice zeggen het zelf ook dus het lijkt ij geen onzin. Ik zie en voel het zelf ook goed.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 14:09 ]
Juist jij merkt het misschien. Feit blijft dat juist het grote gedeelte van alle gamers gewoon doodleuk op 30fps speelt (zie consoles) En dat jij dan met je verhaaltje komt dat je vanaf 50fps vloeiende beeldjes hebt
Dat is gewoon foutieve informatie verstrekken.
Dat is gewoon foutieve informatie verstrekken.
Verwijderd
Kom hier zelf eens kijken dan want als ik game zie ik zelf dat het beeld in beeldjes gaat bewegen.
Dit gebeurd als de fps van 50 naar bvb 45 gaat. Ik voel het en ik zie het en nogmaals dit zeggen toch veel meer pc review sites enzv. Ik zit hier echt niet over te liegen. Op een is het helemaal niet floeiend op 30 fps constant om deze redenen
Sorry maar het schokt er over
YouTube: [PS3] HEAVENLY SWORD Demo [Frame Rate Measurement]
Dit gebeurd als de fps van 50 naar bvb 45 gaat. Ik voel het en ik zie het en nogmaals dit zeggen toch veel meer pc review sites enzv. Ik zit hier echt niet over te liegen. Op een is het helemaal niet floeiend op 30 fps constant om deze redenen
Sorry maar het schokt er over
YouTube: [PS3] HEAVENLY SWORD Demo [Frame Rate Measurement]
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 14:15 ]
Ik heb een budget van 250 euro, welke kaart steekt boven de andere uit, voor dat budget. Het liefst wil ik geen crossfire, lees vaak dan dat nog voor problemen kan zorgen.
Natuurlijk lieg je niet, en ik geloof je ook dat jij het veel fijner vindt op 50 fps en dat is ook zo. Maar boven de 30fps is het allang vloeiend, en zie je het niet meer haperen. Zie jij dit wel dan heeft dat met iets anders te maken, misschien even een dipje in je fps die dan duidelijk onder de 30fps gaat.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:11:
Kom hier zelf eens kijken dan want als ik game zie ik zelf dat het beeld in beeldjes gaat bewegen.
Dit gebeurd als de fps van 50 naar bvb 45 gaat. Ik voel het en ik zie het en nogmaals dit zeggen toch veel meer pc games review sites enzv. Ik zit hier echt niet over te liegen.
Ik bedoel heb je nooit op een console gespeeld? Word je daar helemaal gek van de lage 30fps?
Beter advies is om ten alle tijden minstens 30fps te hebben, kom je hier ook maar even onder dan kan je schokken opmerken. Puur voor je reactie vermogen etc is het aan te raden om dichterbij de 60 fps te zitten. Om fatsoenlijk een spel te spelen minstens 30 fps.
De link die je geeft zie je duidelijk dat de fps dus onder de 30 gaat, vandaar dat het schokt, dat spel loopt dus niet constant op 30fps.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 19-12-2011 14:18 ]
50 FPS is misschien wat overdreven, maar uit persoonlijke ervaring spreek ik dat het onder de 40 toch echt irritant begint te worden.. je kan er ook gewoon minder goed van spelen:P ben zelf nog steeds aan het twijfelen over mn videokaart upgrade.. of het een 6950 of toch maar gewoon een GTX560ti word of als ik die ergens op de kop kan tikken, een 2e 5770.. van mij hoeft het allemaal niet op ultra als het maar op medium nooit onder de 40fps komt ben ik tevreden
PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris
Verwijderd
Ik zou dan wachten op een volgende reeks van amd want met dit budget krijg je geen soepele gameplay in bf3 met ultra. Of je moet het niet erg vinden om net zo'n beeld als in het flimpje wat ik net poste te krijgen?Ilias1991 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:14:
Ik heb een budget van 250 euro, welke kaart steekt boven de andere uit, voor dat budget. Het liefst wil ik geen crossfire, lees vaak dan dat nog voor problemen kan zorgen.
Verwijderd
Om die redenen heb ik mijn verkocht. Maar dat was niet alleen de redenen bij het draaien gaat het niet zo snel als met een muis op de pc, en ik krijf hoofdpijn van beeldjes.sjaak88 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:17:
[...]
Natuurlijk lieg je niet, en ik geloof je ook dat jij het veel fijner vindt op 50 fps en dat is ook zo. Maar boven de 30fps is het allang vloeiend, en zie je het niet meer haperen. Zie jij dit wel dan heeft dat met iets anders te maken, misschien even een dipje in je fps die dan duidelijk onder de 30fps gaat.
Ik bedoel heb je nooit op een console gespeeld? Word je daar helemaal gek van de lage 30fps?
Beter advies is om ten alle tijden minstens 30fps te hebben, kom je hier ook maar even onder dan kan je schokken opmerken. Puur voor je reactie vermogen etc is het aan te raden om dichterbij de 60 fps te zitten. Om fatsoenlijk een spel te spelen minstens 30 fps.
De link die je geeft zie je duidelijk dat de fps dus onder de 30 gaat, vandaar dat het schokt, dat spel loopt dus niet constant op 30fps.
Verder vind ik wel dat 30 fps op een ps3 soepeler is dan 30 fps op een pc alleen stoor ik mij er erg aan.
Dit is bvb het verschil en ik zie het overduidelijk en zou niet meer willen gamen zo gewoonweg omdat ik verwend ben geraakt door wat meer fps. YouTube: 60 FPS vs 30 FPS
Bij 1 min 30 dat krijg ik heel vaak in shooters als hij vanaf de 50 inkakt. (op de pc)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 14:28 ]
Wat jij zegt is teminste goed onderbouwd. Het is maar net wat je bent gewent en wat voor soort spel je speelt.etnerdnl schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:21:
50 FPS is misschien wat overdreven, maar uit persoonlijke ervaring spreek ik dat het onder de 40 toch echt irritant begint te worden.. je kan er ook gewoon minder goed van spelen:P ben zelf nog steeds aan het twijfelen over mn videokaart upgrade.. of het een 6950 of toch maar gewoon een GTX560ti word of als ik die ergens op de kop kan tikken, een 2e 5770.. van mij hoeft het allemaal niet op ultra als het maar op medium nooit onder de 40fps komt ben ik tevreden
Fps spel op 30 fps is echt het minimum maar wel speelbaar daarom mag het ook nooit hieronder komen.
Jij legt de lat op 40 fps prima,(zou ik zelf ook zeker doen voor een fps) waarschijnlijk speel je ook serieus fps spellen en is het met een muis stukken preciezer werk dan bv op een console waardoor de 30fps een stuk minder opvalt. Maar het beeld is echt wel vloeiend vanaf 30fps, alleen niet zo responsief als bv 40 fps, hetgeen wat je vooral merk met je muis.
Verwijderd
Wat is er mis met mijn onderbouwing dan want als je 50 fps haal krijg je sowiso al de drops naar de 30 toe in bf3?
Dit is trouwens in de meeste shooters zo. Het is dus handig voor een strakkere gameplay en beeld om geen drops onder de 50 te krijgen. Je zal dan gemiddeld wel op zo'n 60-70 fps moeten zitten.
Dit is trouwens in de meeste shooters zo. Het is dus handig voor een strakkere gameplay en beeld om geen drops onder de 50 te krijgen. Je zal dan gemiddeld wel op zo'n 60-70 fps moeten zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 14:37 ]
Zoveel is mis met je onderbouwing, constante fps en max fps en min fps heeft met meer dan alleen je 3dkaart te maken. Een voorbeeld; ga je een kleine map spelen dan heb je strak 60 fps, kom je opeens in een groter omgeving dan trekt je pc het opeens niet meer. Dit kan je geheugen zijn van je 3dkaart maar ook het werkgeheugen van je pc of misschien wel je processor die het niet meer bijbeent door nog meer data te verwerken.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:34:
Wat is er mis met mijn onderbouwing dan want als je 50 fps haal krijg je sowiso al de drops naar de 30 toe in bf3?
Heb je beide in orde en heb je geen hickups omdat hij nog data van je trage hdd moet halen, dan zou je gewoon een goede constante fps moeten hebben.
Bij world of warcraft bijvoorbeeld kan je een 6990 instoppen maar zonder SSD gaat dat spel hickups blijven geven, puur door de vele lees en schrijfacties dat het spel constant doet. Ook hier is je cpu heel belangrijk, en gaat je fps in drukke gebieden achteruit, en dat komt niet door je 3dkaart maar door je cpu.
Dus dat jij gemiddeld 60-70 fps nodig hebt om boven de 50fps te blijven omdat het spel telkens drops heeft betekend echt niet dat dit nou zo bij iedereen is. Als je min fps maar niet onder de 30 fps komt is het prima in het algemeen.
Verwijderd
Ach er is niets mis mee want ik zeg precies hoe het zit. En ik ga dan uit van een systeem die up to date is. Als ik iemand wat aan zal raden moet ik wel weten hoe de rest er uit ziet om geen bottlenek te hebben. Maar hier hebben wij het helemaal niet over gehad dus onrelevant in onze discussie dus er is tot nu toe helemaal niets mis met mijn onderbouwing. Het ging nu over bf3 een game die sowiso drops krijgt zonder bottlenek, dus ik snap nu niet waarom je er dingen bij haalt die er nu even niets mee te maken heeft maar wel laat zien dat ik een soort van ongelijk heb

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 16:02 ]
Het ging vooral hierom en je draaide zelf er telkens omheen. verander die 50 in 30 fps en je komt geloofwaardig over.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:39:
e
[...]
Je wil op ultra spelen met hoeveel fps? Vanaf zo'n 50fps gaat het beeld in beeldjes bewegen,
Als je geen beeldjes wil kunnen zien en voelen met de muis omdat je te weinig fps hebt
Onzin dat je minstens 50 fps nodig hebt nogmaals, zoals jij het zegt moet je min fps dus op 50 liggen. Ja dan ga je het met geen 1 videokaart op dit moment redden.
Verwijderd
Het gaat er gewoon om dat je die fps drops ziet vanaf de 50 fps ik draai wat dat betreft nergens om heen hoor.sjaak88 schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:17:
[...]
Het ging vooral hierom en je draaide zelf er telkens omheen. verander die 50 in 30 fps en je komt geloofwaardig over.
Onzin dat je minstens 50 fps nodig hebt nogmaals, zoals jij het zegt moet je min fps dus op 50 liggen. Ja dan ga je het met geen 1 videokaart op dit moment redden.
Ik weet ook niet waar je dat van kunt maken? Ik zij wel dat je vanaf 50fps de vertraging op kunt gaan merken.
Tenminste ik en veel anderen zien het vanaf 50 fps ongeveer. Ik ben niet gek want ik zie het toch echt gebeuren, als dat niet zo was zij ik dat ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 16:33 ]
Met gemiddeld 30fps en drops naar 23-25 speelt het hier toch echt vloeibaar zonder schokkende beelden.
Als dit niet het geval is denk ik dat je eerder last hebt van microstutter of iets dergelijks (die 23fps wil je dan dus wel met een constant beeld interval hebben).
Je kunt dus beter spreken van een minimum interval van bijvoorbeeld 50ms (in het beste geval 20fps, met 40fps kun je echter ook 'last' hebben van een interval van 50ms)
Geen enkele fps meting geeft een goed beeld van het minimum interval.
Het verschil tussen drops van 23(ultra) en 40(high, minder AA) is inderdaad enigszins merkbaar, maar de 23 is imo niet storend (game prestaties lijden er niet onder en het schokt niet), sterker nog, ik kwam er pas achter dat het zo 'laag' was toen ik het ging meten!
Het kán natuurlijk zo zijn geweest dat het minimum interval nagenoeg hetzelfde is gebleven.
In mijn ogen is het verschil nihil, ik ga mensen dus geen 'onnodig' dure setup aanpraten om maar 60fps te halen (tenzij ze er budget voor hebben en er langere tijd mee willen doen).
Als dit niet het geval is denk ik dat je eerder last hebt van microstutter of iets dergelijks (die 23fps wil je dan dus wel met een constant beeld interval hebben).
Je kunt dus beter spreken van een minimum interval van bijvoorbeeld 50ms (in het beste geval 20fps, met 40fps kun je echter ook 'last' hebben van een interval van 50ms)
Geen enkele fps meting geeft een goed beeld van het minimum interval.
Het verschil tussen drops van 23(ultra) en 40(high, minder AA) is inderdaad enigszins merkbaar, maar de 23 is imo niet storend (game prestaties lijden er niet onder en het schokt niet), sterker nog, ik kwam er pas achter dat het zo 'laag' was toen ik het ging meten!
Het kán natuurlijk zo zijn geweest dat het minimum interval nagenoeg hetzelfde is gebleven.
In mijn ogen is het verschil nihil, ik ga mensen dus geen 'onnodig' dure setup aanpraten om maar 60fps te halen (tenzij ze er budget voor hebben en er langere tijd mee willen doen).
Verwijderd
Daar vraag ik ook om. Ik zal zeker niet iemand iets duurs raden als dat niet nodig is. Heb trouwens geen microstutter want ik speel dan met 1 kaart. Sterker nog er is geen microstuttering zichtbaar met 2 kaarten vs 1 kaart in bf3.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic