Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 13:25
sanderdw schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Je kan het programma Battery Calibration proberen maar dit heeft bij mij niet geholpen. Hij zegt dat je dan eerst terug moet naar de originele schone 2.1 rom en dan weer opnieuw moet beginnen. Je kan natuurlijk wel Titanium Backup gebruiken om de apps + data op te slaan. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd.
dit is eigenlijk gewoon het zelfde als met xrecovery de battery stats wissen.

ja dit heeft ook niet echt geholpen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Goed, ik zal mijn telefoon ook eens updaten met een custom rom. Wil graag Android 2.2/2.3, want kan nu bijvoorbeeld niet eens fatsoenlijk tetheren.

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke Nederlandstalige roms? Het is wel wat lastiger dan het installeren van een rom op een Windows Mobile apparaat heb ik wel door. Begin me nu toch wat te irriteren aan de standaard rom (soms traag, gaat niet goed om met geheugen e.d.).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 16:50
Dennahz schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:09:
Goed, ik zal mijn telefoon ook eens updaten met een custom rom. Wil graag Android 2.2/2.3, want kan nu bijvoorbeeld niet eens fatsoenlijk tetheren.

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke Nederlandstalige roms? Het is wel wat lastiger dan het installeren van een rom op een Windows Mobile apparaat heb ik wel door. Begin me nu toch wat te irriteren aan de standaard rom (soms traag, gaat niet goed om met geheugen e.d.).
Ik gebruik zelf al een tijdje deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=945264
Ben er erg tevreden over, alleen automatisch reconnecten met WiFi wil nog wel eens falen. Kan overigens ook in het NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57
Grappig, dat wilde ik net posten. Ik heb nu bij meerdere custom ROM's van 2.2 het probleem dat WiFi eigenlijk nooit automatisch reconnect. Gruwelijk irritant is dat. Sleep instellingen van WiFi aanpassen maakt niks uit. Ik heb dit overigens met Wolfbreaks ROM alsook met deze.

Trip boekt overigens ook erg veel progressie met zijn Gingerbread MIUI ROM. Is er wel eentje om in de gaten te houden, hij gaat helemaal los op dat ding. ;) Sowieso 1 van de beste devs van de X10 op dit moment, al kan ie op sociaal vlak nog wel eens vreemde dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dat, die laatste zin hierboven is nogal een understatement gebleken. Hij is er weer eens mee gekapt en heeft zijn ROM ontwikkeling (voorlopig?) gestaakt. En dat terwijl hij zo goed op weg was. Kinderlijk gedrag op XDA af en toe zeg, lijkt wel alsof sommige devs elkaar liever het leven zuur maken dan dat ze samen tot een oplossing proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wel grappig dat je de juiste woorden gebruikt.... VOORLOPIG ;)
Hij is inderdaad al weer aan de gang, nu weer met de ARC look (deze tread)

Tis jammer dat hij zo'n opvliegende karakte heeft. Ik snap wel waarom hij zo beschermend is met zijn ROM...
Maar hoe hij reageert.... nee. Dat snap ik niet.

Ik vind persoonlijk zijn ROM's echt wel goed. Oke je moet er van houden dat het iets weg heeft van een Iphone.
Maar ja, ieder zijn smaak.
Dit is zijn MIUI rom v1.0.63
android 2.2.1 en gewoon op BB .54 maar met de BB patch.
links: ( ik vind deze player 1 van de beste die ik ooit op mijn gsm heb gehad)
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8870/linksga.png
midden:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9987/midden.png
rechts:
Afbeeldingslocatie: http://img861.imageshack.us/img861/7848/rechts.png
lockscreen:
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/9013/lockscreenb.png
lockscreen met muziek:
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/4279/lockscreen2.png
taskbar:
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/8690/taskbarc.png

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Je bent er als dev toch om elkaar te helpen en de dingen waar hij elke keer over uit flipt slaan eigenlijk nergens op. Als een andere dev een keer vergeet hem credits voor iets te geven of hij al het idee heeft dat ze iets van hem "jatten" flipt ie al uit. Nogmaals, een uitstekende dev die veel voor de community gedaan heeft en met zijn ontwikkelingen ook andere devs vooruit helpt, maar dat gedrag staan me af en toe niet echt aan.

Gebruik nu ook nog steeds een MIUI ROM. Niet die van Trip maar deze. Qua looks verder natuurlijk hetzelfde ook met die player bijvoorbeeld, is tenslotte allemaal MIUI. 2.2 met BB58 (en patch).

Wel een paar vervelende dingen zoals de WiFi reconnect die niet goed werkt. Daarnaast heb ik het probleem dat wanneer ik een nieuwe SMS open via de pop-up of notification bar hij wel gewoon de conversation opent, maar daar niet de nieuwe SMS bij zit. Moet ik een keer terug en opnieuw die conversation openen. Erg irritant...

[ Voor 27% gewijzigd door The Realone op 13-05-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 02:17
Wanneer gaat Wolf over naar 2.3 ? ik ben hier al een tijdje op aan het wachten.

En is er nu een aangepaste BB die wel gewoon goed werkt ?
Ik vindt de ontwikkelingen maar traag gaan eerlijk gezegd, ik dacht dat het sneller zou gaan nadat ze de work around hebben ontdekt.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Nou ja, traag......
bij mijn vorige gsm (HTC) waren er veel dev's die er mee bezig waren.
Bij onze x10 zijn het er helaas niet zo veel.
en naar mijn mening beginnen ze nu een beetje samen te werken, de meeste dan ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik heb liever een volledig bugvrije 2.2 ROM dan nu nog snel een 2.3. Ik verwacht binnen nu en 2 maanden toch wel de officiële 2.3 ROM van SE dus daar wacht ik dan liever op. Een echt bugvrije 2.2 ROM is er gewoon niet (voor zover ik weet) want ze hebben allemaal wel iets. Onverklaarbare traagheid na verloop van tijd of wegvallende WiFi verbindingen, het is niet allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:59

BPP

Iemand een gemakkelijke manier om 2.1.A.0.435 te rooten? Ik heb wel eens mijn HTC Hero geroot maar voor de X10 lijken er wel 50 verschillende mogelijkheden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Net de Wolfbreak rom bij mijn vriendin geinstalleerd, wat een wereld van verschil zeg! Nu zie je pas de snelheid van het toestel tov de brakke SE roms. En de agenda-bug is ook verdwenen als sneeuw voor de zon

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 25-05-2011 13:54 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mja, Wolfbreak een wereld van verschil met de stock rom. Maar er zitten ook wel nadelen aan. Geen automatische wifi reconnect is iets kleins. Maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met een wpa2-enterprise netwerk; dat is een dealbreaker voor mij en daarom zit ik toch weer te kloten met de SE stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er ook een kale/snelle (AOSP) ROM voor de X10 waarbij alle hardware gewoon werkt? Dus zonder wifi/camera problemen. De Android versie maakt niet zoveel uit, zolang het maar 2.1 of hoger is.
Of is het beter te wachten op de 2.3 update voor de X10?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Ik heb er een stuk of 5 uitgeprobeerd, die adverteerden met "everything works". Camera is geen probleem meer, maar een rom zonder wifi problemen ben ik nog niet tegengekomen.

Wat voor mij wel aardig werkbaar is, is de stock rom met de JIT-compiler erin en zoveel mogelijk SE-crap eruitgehaald. Wat bovenverwachting veel snelheid scheelde was de standaard launcher vervangen door launcherpro.

edit: er zijn bij mij geen SE-services meer over. Ik heb nu ook geen last meer van "insufficient memory" meldingen, die had ik voorheen wel heel vaak.

[ Voor 16% gewijzigd door Ares408 op 26-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ares408 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:31:
Wat voor mij wel aardig werkbaar is, is de stock rom met de JIT-compiler erin en zoveel mogelijk SE-crap eruitgehaald. Wat bovenverwachting veel snelheid scheelde was de standaard launcher vervangen door launcherpro.

edit: er zijn bij mij geen SE-services meer over. Ik heb nu ook geen last meer van "insufficient memory" meldingen, die had ik voorheen wel heel vaak.
Ik heb hetzelfde hier ook gedaan. Via flashtool heb ik JIT toegevoegd en overbodige verwijderd. Heb daarvoor deze lijst aangehouden.

Maar nu heb ik alsnog een aantal SE processen die standaard laden:
- com.sonyericsson.capabilities
- com.sonyericsson.customization
- com.sonyericsson.simpaytype
- com.sonyericsson.components
- com.sonyericsson.apicusomization
- com.sonyericsson.wappush

Hoe ben jij hier vanaf gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik heb het voorlopig ook wel weer gehad met de custom ROMs. Vooral de constante WiFi en camera issues werd ik gek van. Afgezien daarvan niks dan lof hoor, want je kent je telefoon niet meer terug met een fatsoenlijke custom ROM (in positieve zin dan).

Gewoon weer de laatste stock ROM (2.1.B.0.1) erop met BB67 en overbodige zooi eraf waaronder Time- en Mediascape. Draait als een trein! Wel iets te rigoureus geweest met verwijderen denk ik. Want in de Market bijvoorbeeld krijg ik regelmatig de melding dat het gapps process niet meer werkt, maar die verdwijnt ook weer zo snel dat je het bijna niet kunt lezen. Geen hinder van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
jelmervos schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Ik heb hetzelfde hier ook gedaan. Via flashtool heb ik JIT toegevoegd en overbodige verwijderd. Heb daarvoor deze lijst aangehouden.

Maar nu heb ik alsnog een aantal SE processen die standaard laden:
- com.sonyericsson.capabilities
- com.sonyericsson.customization
- com.sonyericsson.simpaytype
- com.sonyericsson.components
- com.sonyericsson.apicusomization
- com.sonyericsson.wappush

Hoe ben jij hier vanaf gekomen?
Ik heb geen SE services meer draaien. Wel nog 2 apps: wapicustomization en wappush. Die zou ik er misschien ook nog wel uit kunnen gooien.

De rest heb ik met titanium backup weggehaald. Maar wel eerst een xrecovery backup voor het geval je net als ik teveel weghaalt.

Edit: Done, die laatste 2 zijn ook weg. Ik laat het wel horen als het geen succes is.

Edit2: Geen succes, geen automatische wifi reconnect meer. Na terugzetten werkt dat weer. Ik heb geen zin om uit te zoeken welke van de twee de schuldige was.

[ Voor 11% gewijzigd door Ares408 op 03-06-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:41
Ik heb sinds afgelopen weekend een x10 toestel. Uiteraard heb ik dit toestel geroot en gecustomized.

Wat is nou een goede rom om te gebruiken? Ik zie er zoveel. Ik heb baseband 54, en volgens mij is dat weer beperkt in roms. :? Momenteel gebruik ik de FreeX10-beta4 van zdzihu.

Ik weet dat bij de Milestone de FroyoMod en CyanogenMod goede roms zijn. Mijn voorkeur was altijd FroyoMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

albert04 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:34:
Ik heb sinds afgelopen weekend een x10 toestel. Uiteraard heb ik dit toestel geroot en gecustomized.

Wat is nou een goede rom om te gebruiken? Ik zie er zoveel. Ik heb baseband 54, en volgens mij is dat weer beperkt in roms. :? Momenteel gebruik ik de FreeX10-beta4 van zdzihu.

Ik weet dat bij de Milestone de FroyoMod en CyanogenMod goede roms zijn. Mijn voorkeur was altijd FroyoMod.
http://android.modaco.com...ipnmiui-iris-1-5-6-froyo/

deze rom gebruik al ongeveer 1 maand. Op 1 of andere manier is de beeldkwaliteit bij deze rom beter dan bij de stock rom en andere custom roms. Kleuren zijn feller en volgens mij ook nog 24bpp... Verder is ie verschrikkelijk snel. Als je niet van MIUI houdt installeer je gewoon een nieuwe launcher en de xperia arc dialer die op xda staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Thanks

Ga ik gelijk downloaden. Ziet er mooi en strak uit!

Ik neem aan dat mijn baseband niet met deze rom werkt?
Kan ik gewoon bb61 gebruiken zonder de firmware te up of downgraden? Zit volgens mij op. 435
bb vind ik nog al een vaag verhaal.

Edit:

Laat maar, zie dat er vannacht een nieuwe versie beschikbaar is. Deze support alle baseband, maar werkt het beste op 49

ROM: TripNMiUI "Iris" Froyo
- Latest release 08-06-2011
- Rom version 1.6
- Froyo 2.2.1
- 8.1MP HD-Ready Camera
- Photo's can be made @ 8mp, HD1080, VGA
- Videorecorder can be 1280x720@30fps and AAC audio (highest possible)
- MIUI Themes
- Wifi
- GPS
- Prepared for TripNFeatures
- Needs baseband 49 for best results
- Any baseband supported
- New TripNMiUI theme
- Radio hack ported from TripNMiUI Gingerbread
- Improved screen quality! Just check the colours and you know what I mean.
- Boot time 32seconds!

Ik kan ook een baseband patch flashen zodat het toestel lekker werkt op rom voor .49?

Vanavond maar es utiproberen! :)

[ Voor 62% gewijzigd door albert04 op 08-06-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wen er maar dat er weer een nieuwe versie is.....
want je zal niet lang de nieuwste versie hebben. Hij update ze om de aantal dagen.
maar mijn mening, je hoeft niet telkens weer te updaten.
Ik merk vaak niet eens het verschil met de nieuwere ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

streamnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:06:
Wen er maar dat er weer een nieuwe versie is.....
want je zal niet lang de nieuwste versie hebben. Hij update ze om de aantal dagen.
maar mijn mening, je hoeft niet telkens weer te updaten.
Ik merk vaak niet eens het verschil met de nieuwere ;)
idd, ik zit nog op versie 1.0.8 en die werkt prima! Ik ga pas updaten als er wat drastische veranderen worden doorgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb zelf de 1.5.5.
De reden voor deze was dat ik hen gewoon kon installeren op BB54 zonder een patch.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Hmm das wel beter :)

Ik neem aan dat ik niet hoeft te veranderen van baseband?
Ik ben nu aan het downloaden. Ik ben erg benieuwd naar deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
albert04 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:47:
Hmm das wel beter :)

Ik neem aan dat ik niet hoeft te veranderen van baseband?
Ik ben nu aan het downloaden. Ik ben erg benieuwd naar deze rom.
Anders download je de deze
http://www.mediafire.com/?42z6ya662kqjta2
het is niet de "nieuwste" maar hier hoef je zeker niet van BB te veranderen , mits je op .54 zit.

Ik heb nog steeds geen reboots gehad. De accu gaat lang mee. En zover ik weet, werkt er alles.
behalve de camera, maar die werkt nog nergens compleet.
succes ermee

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Thanks! Ga ik vanavond proberen.

Zal es kijken. Gisteren ging het namelijk niet goed.
Ik heb xrec 1.0 en voor TripNMIUI heb je xrec 0.3 nodig. Het werd me te laat gisteren, dus heb ik alles maar terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik heb al heel wat lopen rond zoeken maar kom niet echt verder.

Het volgende is het geval, ik woon in België en gebruik daar gewoon een (Belgische) prepaid kaart, nu heb ik in een Nederlandse winkel een simlockvrij los toestel gekocht (X10).

Thuis wil ik hem uitproberen en nu blijkt er wel een simlock op te zitten, goed ik proberen dit te omzeilen, debranden via root en andere firmware etc. Probleem is dat ik ook geen apps kan installeren en niet in de market kan komen.

Ik heb hem nu aan de wifi gehangen maar dit ziet de market niet als veilige verbinding, zonder market geen apps en geen root.

Ook met USB heb ik het geprobeerd, maar dan kan ik ook via het web niks downloaden omdat de x10 niet aan mn gmail is gekoppeld.. Beetje kip/ei verhaal.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skimovic schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:36:
Ik heb al heel wat lopen rond zoeken maar kom niet echt verder.

Het volgende is het geval, ik woon in België en gebruik daar gewoon een (Belgische) prepaid kaart, nu heb ik in een Nederlandse winkel een simlockvrij los toestel gekocht (X10).

Thuis wil ik hem uitproberen en nu blijkt er wel een simlock op te zitten, goed ik proberen dit te omzeilen, debranden via root en andere firmware etc. Probleem is dat ik ook geen apps kan installeren en niet in de market kan komen.

Ik heb hem nu aan de wifi gehangen maar dit ziet de market niet als veilige verbinding, zonder market geen apps en geen root.

Ook met USB heb ik het geprobeerd, maar dan kan ik ook via het web niks downloaden omdat de x10 niet aan mn gmail is gekoppeld.. Beetje kip/ei verhaal.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Een simlock kun je niet omzeilen via andere firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ik kap er mee. Wat een gedoe om een custom rom op de x10 te zetten. :(

Op de HTC Legend en Motorola Milestone gaat dat veel gemakkelijker.

Ik wacht wel op de release van Gingerbread 2.3.3. Als ik het zo lees, blijft Android redelijk origineel. (Geen SE programma's meer)

Ik las paar weken terug op tweakers dat SE de bootloader vrij heeft gegeven, net zoals HTC en Samsung. Geldt dit niet voor de X10? Zeker alleen voor de nieuwe SE's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

albert04 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:04:
Ik las paar weken terug op tweakers dat SE de bootloader vrij heeft gegeven, net zoals HTC en Samsung. Geldt dit niet voor de X10? Zeker alleen voor de nieuwe SE's?
Ja, helaas wel.

Hier ook weinig succes met custom ROM's op de X10. Terwijl het op mijn Desire zoveel beter is. Draai daar gewoon een kale AOSP ROM wat voor mij perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Er loopt wel een Zweed rond bij XDA die beweert dat de X10 een open bootloader krijgt bij de upgrade naar gingerbread. Het is natuurlijk afwachten om te zien of dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ares408 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:01:
Er loopt wel een Zweed rond bij XDA die beweert dat de X10 een open bootloader krijgt bij de upgrade naar gingerbread. Het is natuurlijk afwachten om te zien of dat waar is.
Ach ja, een Zwaluw komt nooit alleen zeggen ze dan. Ik moet het nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zo lastig is het niet om een andere ROM erop te gooien..

1) Download de flashtool 0.2.9.1 hier

2) Geef jezelf root hier mee (als je dat nog niet had).

3) Geef het flashtool root acces.

4) Installeer dan xrecovery met hetzelfde programma.

5) test of je in xrecovery kan komen.
lukt dat niet, probeer het dan handmatig. In het map (op je PC) \flashtool\custom\xRecovery staan 3 files (chargemon, sh, xrecovery.tar), kopieer deze dan naar je gsm en verplaats ze dan met rootexplorer. chargemon en xrecovery.tar in /system/bin en sh in /system/xbin

6) maak een back up ( niet echt nodig, maar kan handig zijn)

7) download een ROM die je wilt installeren en zet hem op je SD kaart.

8) Lees goed de OP door welke BB je nodig hebt en andere belangrijke info.
Voor die van Trip (MIUI xperia TripNRaVeR v1.5.5) kan je gewoon op BB.54 blijven (download hier)

9) Reboot in Xrecovery en ga naar install custum zip en dan naar je map waar je de ROM hebt.

10) Instal de ROM

11) Klaar

opm. Er zijn nu wat problemen met de nieuwste xrecovery 1.0.0 en sommige ROM's. Ze zijn aan het uitzoeken waardoor dat komt.

Maar als je de MIUI rom wilt, kan je de xrecovery gebruiken van de flashtool.
Hopelijk helpt dit jullie, anders hoor ik het wel waar het fout gaat ;)
succes ermee!!

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 10-06-2011 17:02 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://android.modaco.com...-for-x10-is-finally-here/ Het lijkt erop dat er vanavond een volledig werkend 2.3.3 rom staat aan te komen :D:D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17-06 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 368035 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:08:
http://android.modaco.com...-for-x10-is-finally-here/ Het lijkt erop dat er vanavond een volledig werkend 2.3.3 rom staat aan te komen :D:D:D:D:D
Bericht voelt een beetje als een beta met wat patches..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

streamnl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:53:
Zo lastig is het niet om een andere ROM erop te gooien..
Super uitleg zo ! Als ik een backup maak met zo'n tooltje (heb al root), kan ik deze dan 100% zeker terugzetten op Android 2.2 of 2.3.x? (SMS e.d.).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Bericht voelt een beetje als een beta met wat patches..
Ik vind dat hele Thaise filmpje een beetje gek. Een offciële GB update met dezelfde kernel als 2.1. Yeah right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Super uitleg zo ! Als ik een backup maak met zo'n tooltje (heb al root), kan ik deze dan 100% zeker terugzetten op Android 2.2 of 2.3.x? (SMS e.d.).
Daarvoor kan je backuproot gebruiken. Kan je gewoon gratis ik de market downloaden.
doe alleen niet je systeem backuppen. Je hebt kans dat je bugs/reboots krijgt.
maar je sms, internet favoriet, call oogst etc geen probleem.
o ja, bij het backuppen van je apps, het beste is om alleen de apk te pakken, dus zonder data.
je kan het proberen,maar je hebt kans dat de apk dan niet werkt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Yes, eindelijk de aangepaste kernel aan de gang gekregen :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112745

Werkt soepeler nu !

me happy again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1119508

Erg lekkere rom van Wolfbreak. Zou ik zeker proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Begrijp het eigenlijk niet goed. Welke Android versie is dat nu? 2.2? Of is het gewoon 2.1?

Jammer dat de 2.3 versies nog niet 100% goed zijn. (camera en wifi).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Uuhmm, geprobeerd de ROM zonder custom kernel te installeren vaia xRecovery v.03. Full wipe gedaan. X10 start op, alles werkt 5 seconden en dan auto reboot. Ik gebruik volgens mij baseband .54 (stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelmervos schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:39:
[...]

Uuhmm, geprobeerd de ROM zonder custom kernel te installeren vaia xRecovery v.03. Full wipe gedaan. X10 start op, alles werkt 5 seconden en dan auto reboot. Ik gebruik volgens mij baseband .54 (stock).
Dan moet je baseband .52 of .49 flashen, dan werkt ie altijd volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ik krijg soms na een reboot, nadat ik mijn pincode ingevuld heb, een vraag om een netwerksleutel in te voeren. Het is net alsof mijn toestel simlock is. Hij is gewoon simlock vrij. Ik kan de melding afwijzen en daarna werkt het toestel gewoon optimaal.

Kan dit een probleem worden? Ik had gelezen als je 10x de verkeerde sleutel invoerde dat het toestel niet meer simlock vrij kunt maken. :)

Ik heb nu TripNMIUI 1.6.5 op staan. Ik heb beide patches voor 54> geflashed. Het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Daarnet mijn eerste custom rom geflasht. Zoals hier aanbevolen is het de TripN MIUI 1.6.5 geworden.

Uitleg van Streamnl hierboven was handig, maar voor de beginneling (zoals mij) heb ik toch de volgende linkjes:
ROM: http://android.modaco.com...o-prepare-for-the-future/
BB versies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=960527
Flashtool + basis uitleg: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=928343
xRecovery + uitleg: http://www.addictivetips....-for-xperia-x10-mini-pro/

En daarmee was ik vertrokken. :)

Moet zeggen, het ziet er heel anders uit, en het feit dat je niet echt een app launcher hebt, is een beetje vreemd. Alle apps komen dus op je bureuabladen te staan (ala IOS). Maar 1 ding is zeker, de NL vertaling is goed, de structuur is duidelijk, theme instellingen genoeg, en -last but not least- hij voelt zeer soepel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 368035 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:40:
[...]

Dan moet je baseband .52 of .49 flashen, dan werkt ie altijd volgens mij
Ah, moest terug naar .52, nu lijkt het goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tweaker36 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:50:
Daarnet mijn eerste custom rom geflasht. Zoals hier aanbevolen is het de TripN MIUI 1.6.5 geworden.

Uitleg van Streamnl hierboven was handig, maar voor de beginneling (zoals mij) heb ik toch de volgende linkjes:
ROM: http://android.modaco.com...o-prepare-for-the-future/
BB versies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=960527
Flashtool + basis uitleg: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=928343
xRecovery + uitleg: http://www.addictivetips....-for-xperia-x10-mini-pro/

En daarmee was ik vertrokken. :)

Moet zeggen, het ziet er heel anders uit, en het feit dat je niet echt een app launcher hebt, is een beetje vreemd. Alle apps komen dus op je bureuabladen te staan (ala IOS). Maar 1 ding is zeker, de NL vertaling is goed, de structuur is duidelijk, theme instellingen genoeg, en -last but not least- hij voelt zeer soepel aan. :)
Je kan ook een map maken en daar al jouw app's ingooien.
daarna zet je dat mapje onderin. Dan heb je toch een soort van een home button...
Dan is alles weer overzichtelijk ;)
En fijn om te horen dat de uitleg goed was.
succes.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heb nu ook de MIUI rom, lekker snel en rap. Ik vind het menu echter een ramp, wat was er mis met de originele android :(. Overigens de launcher alweer vervangen door LauncherPro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Ik vind die MiUI fonts ook verschrikkelijk. Hoe is dat gedaan? Zijn gewoon de standaard fonts in /system/fonts vervangen door andere fonts met de bestandsnamen van de originele Android fonts? Dan is het namelijk eenvoudig te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
albert04 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:37:
Ik krijg soms na een reboot, nadat ik mijn pincode ingevuld heb, een vraag om een netwerksleutel in te voeren. Het is net alsof mijn toestel simlock is. Hij is gewoon simlock vrij. Ik kan de melding afwijzen en daarna werkt het toestel gewoon optimaal.

Kan dit een probleem worden? Ik had gelezen als je 10x de verkeerde sleutel invoerde dat het toestel niet meer simlock vrij kunt maken. :)

Ik heb nu TripNMIUI 1.6.5 op staan. Ik heb beide patches voor 54> geflashed. Het werkt goed.
Had ik ook regelmatig bij verschillende ROMs maar ik negeerde dat en heb er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wel irritant dat wifi niet automatisch reconnect. Is dat bij elke custom kernel/rom een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

jelmervos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:14:
[...]

Wel irritant dat wifi niet automatisch reconnect. Is dat bij elke custom kernel/rom een probleem?
In ieder geval ook bij de custom ROM die ik draai van rendeiro2005. Dat vind ik dan ook wel irritant van de custom ROM's.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Zoals gezegd draai ik sinds kort de MIUI 1.6.5.

Gisteren voormiddag mijn GSM volledig opgeladen, sindsdien 10 min gebeld en 2 sms'en verstuurd. Geen wifi, 3G of GPS gebruikt (staat allemaal standaard uit) en toch heb ik nu (dik 24u later) nog geen 20% batterij meer over (SetCPU actief, on demand setting).

Met de standaard rom + SetCPU (setting: on demand) haalde ik toch makkelijk 3 dagen, en dan luisterde ik nog een hoop muziek + spelletjes spelen, wat ik nu niet gedaan heb.

Verder vertelde men mij dat ik bij beide gesprekken (2 != mensen) een zeer slechte lijn had, en dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad...

Conclusie, dit is m'n eerste custom rom, maar ik stel er me bij deze behoorlijk vragen bij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 10-06 23:22
Waar zitten eigenlijk de wallpapers verstopt van een customrom? Heb een customrom met hele mooie wallpapers maar gebruik een andere rom.

EDIT: Gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Metalbuster op 18-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik zit er eigenlijk ook aan te denken om weer terug te gaan naar de standaard rom, maar dan wel met root acces. Zijn er hier mensen die weer terug gegaan zijn? Zo ja, hoe beviel het? Heb eigenlijk niet zo'n zin om heel veel achteruit te gaan in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tweaker36 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:42:
Gisteren voormiddag mijn GSM volledig opgeladen, sindsdien 10 min gebeld en 2 sms'en verstuurd. Geen wifi, 3G of GPS gebruikt (staat allemaal standaard uit) en toch heb ik nu (dik 24u later) nog geen 20% batterij meer over (SetCPU actief, on demand setting).
Ik weet niet of het bij de Trip MIUI ook het geval is, maar als ik zo het commentaar bij andere custom ROM's lees, - zoals onderstaande reactie van Wolfbreak -, dan vraag ik me af of die SetCPU daadwerkelijk lekker werkt met een custom ROM?
quote: Wolfbreak
Please uninstall Autokiller or SetCPU becouse my new Tweaks offers own values so you dont need them they would only couse Conflict
Advies: probeer het eens zonder SetCPU.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Bij mijn custom roms zijn tweak apps niet nodig, die lopen niet lekker omdat mijn tweaks continu de setcpu en autokiller tweaks aanpassen. Zelfde verhaal bij wolfbreak die heb ik mijn tweaks doorgestuurd en aangepast voor cm6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Iemand enig idee hoe je terug gaat naar de originele standaart stock rom? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ephymerous schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:53:
Iemand enig idee hoe je terug gaat naar de originele standaart stock rom? :)
Via SEUS dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik vind wel dat met die custom rom TRIPNMIUI de batterij redelijk snel leeg is. Kan ook zijn dat het aan mij ligt (instellingen verkeerd of zo). Met de stock rom kon ik vaak wel 2 dagen, maar nu lijkt hij meestal in 1 dag al leeg te zijn (24u dus :p).

Zal eens een 2.3.x rom proberen, of is dat nog niet aan te raden?

edit:
Hmm, het viel me vanmorgen op dat de batterij weer praktisch leeg was, maar de backlight stond ook gewoon aan. Schermpje zwart, maar toch de backlight... voag :{

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 23-06-2011 07:34 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
@Trip:

Ik wist niet dat je hier ook actief bent. Ik zie je her en der verschijnen, maar ook weer snel verdwijnen. :p

Dat batterij probleem had ik opmerkelijk genoeg maar 1 dag. Nu doet ie 't goed, erg goed zelfs. SetCPU draait nog gewoon, ook. Gaat prima zo. Fijne rom verder. :)

Overigens, is er een snelle manier om van MIUI 1.6.5 te upgraden naar de 1.7, zonder verlies van data (dus zonder de nood van backuppen en herstellen)? Btw, is de changelog daarvan al bekend?

http://android.modaco.com...n-the-road-to-revolution/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
De final van TripNArc is er blijkbaar: 2.3.3 voor onze X10's. :)

http://android.modaco.com...eria-1-0-s-e-vs-trip-0-1/

Nu vind ik dat er bijzonder weinig specifieke informatie bijstaat, over wat al dan niet werkt. Daarom ga ik er van uit dat alles helemaal werkt, maar dat is mogelijk wat voorbarig?

Alleszins, slecht ziet het er niet uit, maar ik blijf voorlopig nog wel op de MIUI draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dennahz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:17:
Ik vind wel dat met die custom rom TRIPNMIUI de batterij redelijk snel leeg is. Kan ook zijn dat het aan mij ligt (instellingen verkeerd of zo). Met de stock rom kon ik vaak wel 2 dagen, maar nu lijkt hij meestal in 1 dag al leeg te zijn (24u dus :p).
Ik heb dan weer hele andere ervaringen met de TRIPnMIUI, want bij mij is de batterij minder snel leeg dan de Stock ROM en de CM ROM.

Voorheen ging mijn batterij een hele dag mee (7 uur in de ochtend van de oplader, en dan wanneer ik naar bed ga weer op de oplader), en nu met de MIUI haal ik langer dan een dag, ik denk zo'n 1,5 dag.
Ik luister trouwens 2 uur op een dag muziek/online radio en telefoneer regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Hmm nog wel één klein minpuntje bij de Custom ROM's, ik heb geen mogelijkheid om met mijn camera de flash te gebruiken, iets dat volgens mij wel mogelijk was met de originele software. Het ligt niet in de aansturing, want bijvoorbeeld een zaklamp-app laat die flash prima aangaan.

Iemand een idee om dit te verhelpen met een Custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
RomeoJ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:08:
Hmm nog wel één klein minpuntje bij de Custom ROM's, ik heb geen mogelijkheid om met mijn camera de flash te gebruiken, iets dat volgens mij wel mogelijk was met de originele software. Het ligt niet in de aansturing, want bijvoorbeeld een zaklamp-app laat die flash prima aangaan.

Iemand een idee om dit te verhelpen met een Custom ROM?
Een app uit de market gebruiken, zoals Vignette (niet gratis, maar wel erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 16:49
ik heb mijn x10 nu ook iets meer dan een week op de TRIPNMIUI rom draaien. Alles ging goed tot dat ik gister besloot een ander thema te proberen. Alles verliep goed tot ik probeerde bij mijn instellingen te komen. wanneer ik op instellingen druk zegt hij dit: De applicatie instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Weet iemand wat ik kan doen naast het terug flashen naar stock rom en alles weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tweaker36 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:43:
[...]

Een app uit de market gebruiken, zoals Vignette (niet gratis, maar wel erg goed).
Die heb ik ook geïnstalleerd, maar ik zie nergens de optie voorbij komen om de flitser aan te zetten, waarschijnlijk omdat de software geen flitser vindt (net zoals de originele camera app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RomeoJ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:58:
[...]

Die heb ik ook geïnstalleerd, maar ik zie nergens de optie voorbij komen om de flitser aan te zetten, waarschijnlijk omdat de software geen flitser vindt (net zoals de originele camera app).
download gewoon een flashlight widget, zet deze aan en open daarna de camera en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Zijn er nog mensen met problemen om te rooten?

Ik heb nu een nieuwe X10, maar ik krijg 'm gewoon niet geroot. De andere ging als niets, maar deze wil gewoon niet. :/

Deze heeft, in tegenstelling tot de andere, wel een simlock van KPN. Niet leuk, als Belg met Mobile Vikings. Ik hoop er door een nieuwe baseband en custom rom op te flashen, dat die lock eruit is.

Baseband .67 heb ik er al op geflasht, maar voor de MIUI 1.7 heb ik eerst xRecovery nodig, dus naast busybox ook root. En dat wil dus helemaal niet.

Ik heb SuperOneClick geprobeerd (4 verschillende versies, loopt vast bij Waiting for device), Z4Root, X10RootMini,... Maar niks helpt. USB Debugging staat gewoon aan, .435 FW. Ik snap het echt niet meer... :/

Edit: SE PC Companion stond niet installed :') OMG... Root heb ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker36 op 29-06-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Simlock kom je op deze manier niet vanaf. Dan zal je ergens een unlockcode die bij je IMEI hoort vandaan moeten halen.

Edit: over het mislukken van superoneclick: van xperiax10.net

"There does seem to be a bug that causes the program to continuously loop, if that does happen you should simply toggle between the USB debugging mode whilst the program is running."

[ Voor 51% gewijzigd door Ares408 op 29-06-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Zo, ik ben het mooi aan het vernaggelen.

Eerst had ik baseband .67 geflasht, en de bijhorende MIUI versie (van Trip). Bleef echter rebooten.
Caches en dalvic enzo gewist, .49 geflasht, en dan de MIUI. Zo draait 't op m'n andere X10. Blijft rebooten.
Nadien .54 (de standaard) geflasht, en de bijhorende MIUI versie. Blijft rebooten...
Of het iets met die simlock te doen heeft, geen idee, maar mijn andere (simlock vrij) ging gewoon vanzelf...

Wil ik gewoon weer naar de stock rom. Hang ik 'm aan SEUS: Uw telefoon heeft reeds de meest recente software. Serieus... :')

Ik heb veel zin om die GSM per direct weer naar de verkoper te sturen (heb 'm uit V&A), want ik kan er gewoon niks mee aanvangen... Maar dan moet ie dus wel weer op de stockrom... Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tweaker36 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:00:
Wil ik gewoon weer naar de stock rom. Hang ik 'm aan SEUS: Uw telefoon heeft reeds de meest recente software. Serieus... :')
Daarna kun je toch aangeven dat je alsnog de firmware wilt flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
jelmervos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Daarna kun je toch aangeven dat je alsnog de firmware wilt flashen?
Geloof mij, ik wou dat het zo was, maar dat is het helaas niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7zjLCmS5xDtGnqgveJLiRZp5/medium.png

Edit: Heb stock nu. Eerst alles gecleand met xRecovery, dan met Flashtool baseband .54 erop, dan met xRecovery de Generic Stock (w/ JIT v2) van XDA erop...

[ Voor 27% gewijzigd door Tweaker36 op 30-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tweaker36 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Geloof mij, ik wou dat het zo was, maar dat is het helaas niet:

[afbeelding]
Ik heb iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qtjq4g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Tweaker36 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:00:
Zo, ik ben het mooi aan het vernaggelen.

Eerst had ik baseband .67 geflasht, en de bijhorende MIUI versie (van Trip). Bleef echter rebooten.
Caches en dalvic enzo gewist, .49 geflasht, en dan de MIUI. Zo draait 't op m'n andere X10. Blijft rebooten.
Nadien .54 (de standaard) geflasht, en de bijhorende MIUI versie. Blijft rebooten...
Of het iets met die simlock te doen heeft, geen idee, maar mijn andere (simlock vrij) ging gewoon vanzelf...

Ik heb veel zin om die GSM per direct weer naar de verkoper te sturen (heb 'm uit V&A), want ik kan er gewoon niks mee aanvangen... Maar dan moet ie dus wel weer op de stockrom... Maar hoe?
Via flashtool een orgineel 2.1 rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

http://www.kashtech.info/...der-finally-unlocked.html

Ben benieuwd wat dit gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Camera is bijna 100% werken op custom 2.3.4 roms. Zal in de loop van deze week wel een 100% werkende rom komen van 2.3.4.

[ Voor 3% gewijzigd door Metalbuster op 10-07-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Metalbuster schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:00:
Camera is bijna 100% werken op custom 2.3.4 roms. Zal in de loop van deze week wel een 100% werkende rom komen van 2.3.4.
Welke rom hebben we het hier over? Ik zie op XDA alleen nog maar een rom met camera < VGA resolutie?

deze dus... hmm, nog even geduld :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 21-07-2011 13:31 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb de rom van Trip al een tijdje draaien (Android 2.2.1), maar het valt me op dat bijv deze app niet goed werkt. En dit is niet de enige applicatie in z'n soort, dus het moet bijna wel ergens aan de rom liggen. Zijn er specifieke functies die ik nodig heb die niet in de rom zitten?

Zal morgen toch eens updaten naar 2.3.x . Wel jammer dat er nog niet in HD gefilmd kan worden, maar ik vind het belangrijker dat alles gewoon werkt zoals het moet :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Knul schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:15:
Ik zit er eigenlijk ook aan te denken om weer terug te gaan naar de standaard rom, maar dan wel met root acces. Zijn er hier mensen die weer terug gegaan zijn? Zo ja, hoe beviel het? Heb eigenlijk niet zo'n zin om heel veel achteruit te gaan in snelheid.
Ben ondertussen terug naar de stock rom, en moet zeggen, hij valt me niet tegen. Het is gewoon fijn dat alles weer werkt (hiermee doel ik vooral op WiFi en snelle GPS fix, maar ook de camera) en hij voelt niet veel trager aan dan mijn laatste MUIU rom. Wel ga ik hem waarschijnlijk weer rooten, zodat alle moxier troep eraf gehaald kan worden.

Owja, vergeet ik bijna het beste aan de stock rom: TrackID :). Werkt gewoon zoveel beter dan Shazam en Soundhound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gingerbread update is uit.
flashtool:
[TOOL] [UPDATE 29/07/2011] Flashtool BETA version 0.2.9.1 (Added 2.3.3 ftf)

X10i Generic
Generic version 2.3.3 build 3.0.1.G.0.75 (MD5: 36F52BAA3556CDD7E56383614C01E5D6)

[RECOVERY image] [Prerooted + Recovery] X10 GB 3.0.1.G.0.75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Als je hem al geroot en al wilt hebben met 2.3.3.

1. Download the Gingerbread zip here: http://www.multiupload.com/DROR9WKSXX
2. Put it on your SD Card, boot into recovery, and flash it.
4. DO NOT REBOOT FROM RECOVERY, pull your battery out
5. Fire up FlashTool and flash this: http://www.multiupload.com/0721A4P9CX
6. Turn your rooted, zipaligned, and busyboxed Gingerbread X10 on.

Dit werkt, heb het zelf ook gedaan. Je kan alles weer terug zetten met TitaniumBackup.

[ Voor 15% gewijzigd door Metalbuster op 30-07-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 09:01

basdej

OutSystems Consultant

heeft iemand al informatie betreffende root toegang op 2.3.3 originele rom?
heb het echt nodig nu hahahaha

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knul schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Ben ondertussen terug naar de stock rom, en moet zeggen, hij valt me niet tegen. Het is gewoon fijn dat alles weer werkt (hiermee doel ik vooral op WiFi en snelle GPS fix, maar ook de camera) en hij voelt niet veel trager aan dan mijn laatste MUIU rom. Wel ga ik hem waarschijnlijk weer rooten, zodat alle moxier troep eraf gehaald kan worden.

Owja, vergeet ik bijna het beste aan de stock rom: TrackID :). Werkt gewoon zoveel beter dan Shazam en Soundhound.
Er zit geen moxier op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
basdej schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:49:
heeft iemand al informatie betreffende root toegang op 2.3.3 originele rom?
heb het echt nodig nu hahahaha
Lees mijn post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Probeer momenteel mijn X10 te rooten met z4 root. Bij het klikken op "Root Permanent" sluit de applicatie zichzelf af nadat hij bezig is met "acquiring root shell".
Betreft Android 2.1

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 31-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Bij de Stock SE 2.1 wordt Moxier nog wel meegeleverd hoor... Pas vanaf 2.3 niet meer.

Edit: ik zit nu ook op de Stock SE 2.3 ROM. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door RomeoJ op 31-07-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

JT

VETAK y0

Hoe installeer je nou die Wolfbreak rom? Je moet die ftf flashen, maar wat doe je dan met die files in de zip? Er staat dat je die moet installeren, maar hoe doe je dat?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
JT schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:59:
Hoe installeer je nou die Wolfbreak rom? Je moet die ftf flashen, maar wat doe je dan met die files in de zip? Er staat dat je die moet installeren, maar hoe doe je dat?
Die zip installeer je met xrecovery.

Gids:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193753

Als het nog niet lukt laat het dan even weten. ;) Het kan vrij ingewikkeld zijn als het allemaal nieuw voor je is.
Napo schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:27:
Probeer momenteel mijn X10 te rooten met z4 root. Bij het klikken op "Root Permanent" sluit de applicatie zichzelf af nadat hij bezig is met "acquiring root shell".
Betreft Android 2.1
Probeer te rooten met flashtool, usb debugging aan zetten en onbekende bronnen aanvinken. Daarna X10 aansluiten op je PC, flashtool opstarten en root aanklikken.

[ Voor 45% gewijzigd door Metalbuster op 31-07-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuwe Sony launcher

New Sony Ericsson Home Launcher leaked

uninstall en vliegende widgets

Root methode SE 2.3.3

[How-To] Rooting & Installing Recovery on X10 Official SE GB [Picture Guide]

wordt steeds makkelijker :)

[ Voor 36% gewijzigd door Wai_AM op 01-08-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417455

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ik heet Mehmet en verblijf in Belgie
Ik heb me hier ingeschreven om meer ervaring te doen
over mobile android en hulp natuurlijk.

Ik heb een xperia x10, 2.3.3 Gingerbread daarop van SonyEriccson, is geroot en wil daar cyanogenmod 7 installeren, telkens lukt het niet.
Cyanogenmod 6 heb ik wel kunnen installeren, waar doe ik fout, of onderstunt mijn x10 CM7 niet, wie heeft ervaring met custom rom's?

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2011 11:47 . Reden: HOOFDLETTERS weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is Cyanogen dan al uit voor 2.3 ?
dacht het niet...

Lees je hier maar eens in :
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=617

[ Voor 45% gewijzigd door C00P op 03-08-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
De laatste update van Wolfbreak is weer een volledige rom en gaat dus weer alles wipen. Jammer want de vorige updates ware simpel en kon je installeren zonder alles te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een vraagje... Een vriend van mij heeft een rare situatie.
Hij heeft met iemand een iPhone geruild voor een Xperia X10. Een week later ging de USB poort kapot en natuurlijk is hij zo dom geweest om het bonnetje kwijt te spelen. Enkele andere reparatieservices dan SE zeggen het niet te kunnen repareren. Maar nu dus de vraag... Kan je rooten zonder USB poort ?
Hij draait Android 2.1 (stock). Ik heb al wat gegoogled voor hem en vond Universal Androot, Z4 Root en SuperOneClick root. Z4root en Universal Androot werkten om een nog onbekende reden niet voor hem, en SuperOneClick uiteraard ook niet want zijn USB poort is dood. Heeft er iemand een idee hoe je nog kan rooten zonder USB aansluiting ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik heb laatst gehoord dat een bankafschrift ook als bon geldt, misschien zou hij daar naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417455

Hartelijk bedankt, ik zal is later nog is proberen, ik ben echt niet handig met rom's en kernels noem maar wat op, soms met geluk en informaties op forums leer ik het, en soms per geluk kan ik sommige dinges toch installeren.

Tot ziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

maartenmk schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:50:
Ik heb laatst gehoord dat een bankafschrift ook als bon geldt, misschien zou hij daar naar moeten kijken.
Dat is het net, hij heeft een iPhone geruild voor de X10. Dus dat heeft hij niet... Dom he :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Mavamaarten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:24:
Ik heb een vraagje... Een vriend van mij heeft een rare situatie.
Hij heeft met iemand een iPhone geruild voor een Xperia X10. Een week later ging de USB poort kapot en natuurlijk is hij zo dom geweest om het bonnetje kwijt te spelen. Enkele andere reparatieservices dan SE zeggen het niet te kunnen repareren. Maar nu dus de vraag... Kan je rooten zonder USB poort ?
Hij draait Android 2.1 (stock). Ik heb al wat gegoogled voor hem en vond Universal Androot, Z4 Root en SuperOneClick root. Z4root en Universal Androot werkten om een nog onbekende reden niet voor hem, en SuperOneClick uiteraard ook niet want zijn USB poort is dood. Heeft er iemand een idee hoe je nog kan rooten zonder USB aansluiting ?
Misschien dat je via het draadloos netwerk op je telefoon kan komen en vervolgens de benodigde dingen erop te zetten om een pre-rooted 2.3 rom erop te zetten bijvoorbeeld?

EDIT: Laat maar dat werkt ook niet, aangezien je toch eerst rootacces zou moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Metalbuster op 05-08-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Bleh, ik wilde vanochtend eens wat gaan aanpassen aan mijn telefoon dus ik wil graag een xrecovery backup maken. Even xrecovery installeren dus, maar flashtool werkt ineens niet meer.

Ik heb braaf unknown sources en usb debugging aanstaan maar flashtool doet niks. Toen ik heb rootte werkte het prima. USB storage werkt ook nog, kapotte USB-poort of kabel is dus uitgesloten.

Wat zie ik over het hoofd?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste