Loop tijdens het installeren van Xrecovery al vast, zowel bij busybox en xrecovery.tar geeft die een "read file only" error.
Je moet de busybox uit de market installeren, misschien helpt dat.
Bij mij verliep dat zonder problemen.
Dit staat ook in de xda handleiding.
Requirements:
1. Phone must be rooted
2. Busybox from the market installed
Bij mij verliep dat zonder problemen.
Dit staat ook in de xda handleiding.
Requirements:
1. Phone must be rooted
2. Busybox from the market installed
Wat is nou het grote voordeel van het omzeilen (want voor zover ik uit die thread kan opmaken kraken ze em niet, maar wordt dat ding gewoon genegeerd) van de SE bootloader? Dat er custom kernels geladen kunnen worden denk ik. Maar wat heb je daar precies aan?
Heb me te weinig verdiept in de ontwikkelingen in het smartphone land om daar verstand van te hebben. Ik pluk er alleen de vruchten van.
Heb me te weinig verdiept in de ontwikkelingen in het smartphone land om daar verstand van te hebben. Ik pluk er alleen de vruchten van.
Ik heb ook geen expert hoor. Maar de bootloader is voor Android 2.1... latere Android versies moeten het daarom doen met oude versies van drivers en libraries. In ieder geval.... met een gekraakte bootloader is het mogelijk om bijvoorbeeld Android 2.3 te draaien inclusief alle functionaliteitenThe Realone schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:32:
Wat is nou het grote voordeel van het omzeilen (want voor zover ik uit die thread kan opmaken kraken ze em niet, maar wordt dat ding gewoon genegeerd) van de SE bootloader? Dat er custom kernels geladen kunnen worden denk ik. Maar wat heb je daar precies aan?
XXXVI
Hey ik heb een vraagje ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld aan pc companion normaal geeft ie aan dat ik mijn usb kan selecteren dat doet ie nu niet als ik de usb kabel erin doen kan hem dus ook helemaal niet aan de computer koppelen iemand een optie?
Bijna. Een gekraakte bootloader maakt het mogelijk om custom kernels te draaien, het is de kernel waarin alle drivers en libraries zitten. De bootloader controleert of die kernel wel van SE komt. Als die gekraakt is, is het inderdaad mogelijk om bijv. 2.3 te draaien zonder al te grote bugs. De camera is daar bijvoorbeeld een voorbeeld van.ephymerous schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:48:
[...]
Ik heb ook geen expert hoor. Maar de bootloader is voor Android 2.1... latere Android versies moeten het daarom doen met oude versies van drivers en libraries. In ieder geval.... met een gekraakte bootloader is het mogelijk om bijvoorbeeld Android 2.3 te draaien inclusief alle functionaliteiten
Ik heb geen leuke ondertitel.
Bootloader Cracking topic @ XDA. De laatste 15 pagina's eigenlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door The Realone op 22-03-2011 10:33 ]
Je hebt gelijk.. Het is (nog) geen kraken van de bootloader, ze zijn m inderdaad aan het omzeilen:The Realone schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:32:
Ziet er goed uit!quote: jerpelea @ XDAanother small progress
after bin4ry finding
-we have added kernel and kernel patches to git
so in short time we can espect for
-overclocking
-undervolting
-native Teter (wifi and usb)
-Fps limit removed
and many more
now we have the ability to load our own patched kernel
THE BOOTLOADER IS NOT CRACKED
BUT CAN BE BYPASED
Verwijderd
Dan kan iemand ook de Arc rom goed omzetten naar de x10. Vind die custom roms nu allemaal heel leuk hoor en ze zullen vast goed werken maar ik ben juist wel tevreden met de stijl die SE toepast in de menu's en dergelijke.
Waarom zou je dan nog een Arc kopen ? haha in your face SE !Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:07:
Dan kan iemand ook de Arc rom goed omzetten naar de x10. Vind die custom roms nu allemaal heel leuk hoor en ze zullen vast goed werken maar ik ben juist wel tevreden met de stijl die SE toepast in de menu's en dergelijke.
Er zou nu ook een limiet op het aantal kleuren zijn heb ik gelezen, mogelijk dat we dat ook kunnen vermeerderen ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Omdat de Arc in Quadrant 1400 scoort en de X10 rond de 500-600? En wat ik hier heb liggen is dan nog wel een prototype met niet-final software!C00P schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:28:
[...]
Waarom zou je dan nog een Arc kopen ? haha in your face SE !
+ dat de Arc gewoon sexy isthijsje66 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:27:
[...]
Omdat de Arc in Quadrant 1400 scoort en de X10 rond de 500-600? En wat ik hier heb liggen is dan nog wel een prototype met niet-final software!
Die curved back is idd mooi en serieus ook echt fijn, alleen de camera is een beetje raar geplaatst, je gaat er steeds met je vinger voorKnul schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:33:
[...]
+ dat de Arc gewoon sexy is. Het mooiste Android toestel sinds de X10 imho.
Zodra je een goede rom van 2.2 hebt draaien zit je met de x10 ook makkelijk op de 1200, vooral vanwege de jit-compiler.thijsje66 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:27:
[...]
Omdat de Arc in Quadrant 1400 scoort en de X10 rond de 500-600? En wat ik hier heb liggen is dan nog wel een prototype met niet-final software!
Als je van de toch redelijk brakke SE firmware afstapt is de x10 ineens een topapparaat, best knudde dat de mensen van xda het op een heleboel vlakken beter kunnen dan SE zelf.
Zou een enorme blamage zijn voor SE als de X10 met omzeilde bootloader beter of hetzelfde zou presteren als de ARC
Dat is natuurlijk ook een beetje krom. XDA devs staan niet op de SE payroll en hebben tijd zat en hun enige belang is de X10. Bij SE moeten ze voor vele apparaten programmeren en nog met een hele strakke deadline ook en daarnaast moeten ze zich houden aan de gekozen strategie van SE en kunnen ze niet even wisselen van ROM en snel even een applicatie vervangen omdat de ander weer wat sneller is. Dan zou je een ongeorganiseerde bende krijgen, een beetje te vergelijken met de enorme stapel custom ROMs die er bijvoorbeeld via XDA te krijgen zijn.paazei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:07:
[...]
best knudde dat de mensen van xda het op een heleboel vlakken beter kunnen dan SE zelf.
2.3 komt in de zomer voor de x10!
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
De nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot de custom 2.2 roms zijn echt super. Eindelijk beschikken we over een goede camera app, 720P video, stabiele Wifi en een batterij tijd die net zo goed is/beter is dan de standaard 2.1 ! Ik draai nu deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=945264
Echt een aanradertje, dit houdt me wel zoet voor een maandje totdat de Arc op de deurmat valt
Echt een aanradertje, dit houdt me wel zoet voor een maandje totdat de Arc op de deurmat valt

Zit sinds 3 dagen ook op Wolfbreaks ROM. Wat een heerlijk ding en zeker een aanrader! Veel soepeler dan bijvoorbeeld de 2.1 Blue Sparks die ik voorheen had. Was al erg tevreden met de X10 maar dat is eigenlijk alleen maar beter geworden.
Jammer dat de flash nog steeds niet werkt bij het trekken van foto's.
Met het programma 'Vignette' werkt de 'flitser' wel, heb je gelijk een stuk maar instelmogelijkheden.C00P schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:
Jammer dat de flash nog steeds niet werkt bij het trekken van foto's.
Fijn deze ontwikkelingen. Ik ben voor 90% zeker dat ik de X10 nog een jaartje extra houd en lekker sim only ga verlengen en dan kijk ik in 2012 rond deze tijd wel verder
XXXVI
Verwijderd
SE gooit de bootloader open voor de nieuwere Xperia toestellen. Helaas niet voor de X10
http://www.xperiablog.net...der-for-new-xperia-range/
Alleen jammer dat ze dat nou net weer niet voor de X10 doen. Nouja het is wachten totdat er het e.e.a. ontwikkeld is voor de bootloaderbypass methodeVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:35:
SE gooit de bootloader open voor de nieuwere Xperia toestellen. Helaas niet voor de X10
XXXVI
Dat ziet er erg goed uit! Ik ga vanavond ermee aan de slag, is het veilig om te doen? & verloopt de garantie niet dan?Vin87 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:42:
De nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot de custom 2.2 roms zijn echt super. Eindelijk beschikken we over een goede camera app, 720P video, stabiele Wifi en een batterij tijd die net zo goed is/beter is dan de standaard 2.1 ! Ik draai nu deze rom:
Verwijderd
Het is zeker veilig om te doen. Ik flash regelmatig roms op mijn x10 en voorheen ook op mijn x1 en heb nog geen een keer een echt probleem gehad. Voordat je begint: lees alles goed door en weet wat je doet, als je iets niet begrijpt gewoon even vragen op xda. Ik neem aan dat je garantie hiermee verloopt maar als je een probleem hebt kun je hem bijna altijd terug flashen of repareren met pc companion zodat je weer garantie hebt.J.Christ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:32:
[...]
Dat ziet er erg goed uit! Ik ga vanavond ermee aan de slag, is het veilig om te doen? & verloopt de garantie niet dan?
Oke, het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Ik lees op xda dat het Z gelukt is om de boot the bypassen...
Maar wat is nu dan precies het verschil tussen bypass en cracking the boot?
Want met bypass kan je ,zover ik begreep, ook een custum rom 100% laten werken?
Verwijderd
ik lees het ook net maar het is 1 april dus... misschien een grapje?streamnl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:06:
Oke, het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Als het een 1 april grap is, kan ik hem wel waarderen.
Ik denk zelf niet dat dit het geval is... We zullen zien. Ik hoop iig dat het hem inderdaad gelukt is.
Mare nu weet ik nog niet wat het verschil is tussen die twee
Kan iemand mij dat uitleggen?
Alvast bedankt.
Ik denk zelf niet dat dit het geval is... We zullen zien. Ik hoop iig dat het hem inderdaad gelukt is.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ja ik ook! maar een bypass is volgens mij een methode dat de bootloader wel de standaard kernel laadt maar dat deze daarna wordt geblokt en dat er daarna een custom kernel wordt geladen. Nu is de bootloader dus waarschijnlijk gekraakt en kan er dus gewoon een custom kernel geladen worden. Dus eigenlijk behaal je hetzelfde resultaat.streamnl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:57:
Als het een 1 april grap is, kan ik hem wel waarderen.
Alvast bedankt.
Ligt t aan mij of is XDA vanmiddag bijzonder slecht bereikbaar?
Ik merk het ook, verschrikkelijk traag als het gaat, ben gelukkig niet de enige, dacht al dat het aan mij lagWombat13 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:04:
Ligt t aan mij of is XDA vanmiddag bijzonder slecht bereikbaar?
Dank je! Fijn dat ik dan weer weet dat ik ook de enige niet ben..C00P schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:13:
[...]
Ik merk het ook, verschrikkelijk traag als het gaat, ben gelukkig niet de enige, dacht al dat het aan mij lag
Het was dus geen 1 april grap, de bootloader is echt omzeilt
http://forum.xda-develope...read.php?t=726813&page=85
Nieuwe kernel!wezzal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:51:
Wat betekent dat? Er kan momenteel al zo veel veranderd worden.
Dan kan de camera fatsoenlijk werken, fps lock er idd af, cpu overclocken, etc.wezzal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:09:
Wat kan ik daarmee? Ik las al fps lock eraf, undervolten, maar verder?
Deze is nog voor te testen.
Ik wacht op een volledige 2.3.3 ROM (liefst van Wolfram).
Take that SE !
De ARC heet ook een 1000MHz cpu, betekent dit dat onze X10 deze kan bijhouden als hij verlost is van zijn handicap ?
Ik wacht op een volledige 2.3.3 ROM (liefst van Wolfram).
Take that SE !
De ARC heet ook een 1000MHz cpu, betekent dit dat onze X10 deze kan bijhouden als hij verlost is van zijn handicap ?
Iedereen zou deze kernel moeten installeren. Wereld van verschil, tvoelt gewoon iPhon achtig aan!
Heerlijk!
Heerlijk!
Alleen al een nieuwe ROM scheelt een hele hoop. Eerst haalde ik in Quadrant ongeveer een score van 400, nu met CM 6.1.3 geinstalleerd over de 1000, meer dan met een Galaxy S.
En nee, de Arc haalt weer een stuk meer, ook op 1 GHz maar wel met een nieuwere generatie processor.
En nee, de Arc haalt weer een stuk meer, ook op 1 GHz maar wel met een nieuwere generatie processor.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Kunnen we onze huidige ROM blijven gebruiken als we deze kernel installeren ? en hoe kunnen we terug naar de oude kernel ?wezzal schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:50:
Iedereen zou deze kernel moeten installeren. Wereld van verschil, tvoelt gewoon iPhon achtig aan!
Heerlijk!
Dat werkte bij niet...
Ik heb eerst de BB .52 geinstalleerd met die nieuwe 2.3.3 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911364) geïnstalleer die op het XDA forum staat. Daarna heb ik deze geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835308
Een 2.1 ROM
Ik heb eerst de BB .52 geinstalleerd met die nieuwe 2.3.3 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911364) geïnstalleer die op het XDA forum staat. Daarna heb ik deze geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835308
Een 2.1 ROM
[ Voor 11% gewijzigd door wezzal op 04-04-2011 19:04 ]
het is maar een alpha kernel, kan je beter wachten.
Heb de snelheid van sdcard lezen vergroot en is een verademing.
/sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
stond bij mij op 128
heb dat nu veranderd in 2048
128:
write speed = 7,3
read speed = 16,6
2048:
write speed = 7,1
read speed = 40,6
scheelt echt wel met gallerij, foto's verschijnen veel sneller
Heb de snelheid van sdcard lezen vergroot en is een verademing.
/sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
stond bij mij op 128
heb dat nu veranderd in 2048
128:
write speed = 7,3
read speed = 16,6
2048:
write speed = 7,1
read speed = 40,6
scheelt echt wel met gallerij, foto's verschijnen veel sneller
Verwijderd
tja er is ook pas een custom kernel uitgebracht en dat is ook nog eens een alpha release. Ik wacht liever even tot er een beta release is of op eentje die compatable is met 2.2.1(wil ook niet meer terug naar 2.1)wezzal schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:43:
Wat een dood topic zeg en dat wel nadat die nieuwe kernel uit is...
+1, eerst de ontwikkelingen maar eens afwachten inderdaad. Zodra ik trouwens een Exchange account instel op 2.2.1 vermindert mijn accu duur drastisch. Terwijl ik maar 1x per uur laat syncen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:54:
[...]
tja er is ook pas een custom kernel uitgebracht en dat is ook nog eens een alpha release. Ik wacht liever even tot er een beta release is of op eentje die compatable is met 2.2.1(wil ook niet meer terug naar 2.1)
XXXVI
tvp? Wat is dat?
Meet rooten op zich haal je niet direct meer uit je telefoon.
Meet rooten op zich haal je niet direct meer uit je telefoon.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Terugvindpost 
Nee, maar met een custom ROM wel. Of gewoon door het verwijderen van die standaard SE rommel. Ga me eerst wel even inlezen, want het ziet er wel ingewikkelder uit dan toentertijd bij m'n oude WiMo tel.
En ik twijfel of ik direct een custom ROM ga gebruiken eigenlijk, want blijkbaar draait 2.2/2.3 nog niet 100% goed op de X10. Wat ik er van begrijp iig. Er blijft altijd een deel 2.1 opstaan.
Nee, maar met een custom ROM wel. Of gewoon door het verwijderen van die standaard SE rommel. Ga me eerst wel even inlezen, want het ziet er wel ingewikkelder uit dan toentertijd bij m'n oude WiMo tel.
En ik twijfel of ik direct een custom ROM ga gebruiken eigenlijk, want blijkbaar draait 2.2/2.3 nog niet 100% goed op de X10. Wat ik er van begrijp iig. Er blijft altijd een deel 2.1 opstaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Dennahz op 08-04-2011 23:01 ]
Pff dat duurt nogal voordat er een 2.3.3 ROM uitkomt met omzeilde bootloader.
ik dacht dat het rapper ging gaan.
kan nog goed een maand zijn vrees ik.
ik dacht dat het rapper ging gaan.
kan nog goed een maand zijn vrees ik.
die is nog niet klaar
Ik wacht wel dat wolfbreak met een 2.3 komt
Iemand die weet of hij daarmee bezig is ?
Verwijderd
nope hij is nog bezig aan CM6 V06 van zijn huidige rom, dat is de laatste update. Hierna gaat hij beginnen aan een CM7 rom beginnenC00P schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:26:
[...]
die is nog niet klaar
Ik wacht wel dat wolfbreak met een 2.3 komt
Iemand die weet of hij daarmee bezig is ?
Ikzelf heb een X10 (mijn eerste smartphone, ervoor de wat betere 'dumbphones' van SE gehad), maar ik vind niet dat je dat toestel traag kan noemen?
Iedereen is hier bezig over custom kernels en roms, die zo veel performanter zouden zijn. Ik kan het me eigenlijk niet inbeelden. Ik draai de mijne met de 2.1 stockrom van SE, maar wel rooted (om overbodige apps te deleten) en met de JIT patch van XDA. Ding is snel zat, mijn inziens.
Volgens mij is de mogelijke extra snelheid met custom roms de bijhorende nadelen (Camera, wifi, BT) allemaal niet waard. Of mis ik hier wat?
Iedereen is hier bezig over custom kernels en roms, die zo veel performanter zouden zijn. Ik kan het me eigenlijk niet inbeelden. Ik draai de mijne met de 2.1 stockrom van SE, maar wel rooted (om overbodige apps te deleten) en met de JIT patch van XDA. Ding is snel zat, mijn inziens.
Volgens mij is de mogelijke extra snelheid met custom roms de bijhorende nadelen (Camera, wifi, BT) allemaal niet waard. Of mis ik hier wat?
Ik kan je hier niet meer dan gelijk in geven. Maar wij als tweakers vinden het gewoon leuk om met zon telefoontje te pielen...
Ik heb de 2.2 Rom van Wolfbreak en hier werkt alles gewoon, en dit heel snel.
Veel liever deze Rom dan eender welke 2.1
Veel liever deze Rom dan eender welke 2.1
Het is gewoon mens eigen dat als je iets lange tijd gebruikt, dat je het dan als gewoon gaat ervaren, of zelfs de kleinste dingetjes als heel vervelend gaan beschouwen.Tweaker36 schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:39:
Ikzelf heb een X10 (mijn eerste smartphone, ervoor de wat betere 'dumbphones' van SE gehad), maar ik vind niet dat je dat toestel traag kan noemen?
Zo is het ook met smartphones, in het begin moet je aan de telefoon wennen en lijkt alles soepel en vloeiend te gaan, maar na een aantal maanden begint het te kriebelen om de performance te verbeteren, omdat je toevallig die ene smartphone hebt gezien die al de 2.2 of 2.3 Android heeft draaien, en die werkt dan ineens stukken beter, sneller, anders, ziet er mooier uit etc...
Ik geef je gelijk dat de stock 2.1 SE Rom meer dan voldoende voor iedereen is, maar als je die custom 2.2 of 2.3 Rom op XDA ziet langskomen, dan merk je dat er toch wel degelijk verbeteringen inzitten, maar daarnaast ook een hoop getweak om bijvoorbeeld de camera en WiFi goed aan de praat te krijgen.
Ben iniedergeval blij met mij besluit om de 2.2 Rom van Reindero te proberen, zou nu niet zo snel meer terug willen, omdat ik het systeem gewoon een stuk responsiever en sneller vind, en dat vind ik opwegen tegen die nadeeltjes die de custom Roms nu nog met zich meebrengen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Heb m'n telefoon nu ook geroot
Heb gelijk een schedule ingesteld voor Titanium Backup, maar vind het niet echt duidelijk om te zien _wat_ hij nu exact backupt (SMSjes
). Zal vanavond wel weer verder prutsen.
Wil eerst wel een backup van die zaken alvorens ik echt dingen ga installeren, want zou zonde zijn als alles weg is.
Ik moet toegeven dat op dat vlak Windows Mobile toch wel duidelijker/makkelijker was, maar ja, dat is dan ook Windows (dus die logica ken ik
).
Wil eerst wel een backup van die zaken alvorens ik echt dingen ga installeren, want zou zonde zijn als alles weg is.
Ik moet toegeven dat op dat vlak Windows Mobile toch wel duidelijker/makkelijker was, maar ja, dat is dan ook Windows (dus die logica ken ik
Waar heb je mee geroot? Bij mij werkt z4root niet meer... hij start en dan sluit het programma af en dan doet ie niets meer...Dennahz schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:37:
Heb m'n telefoon nu ook gerootHeb gelijk een schedule ingesteld voor Titanium Backup, maar vind het niet echt duidelijk om te zien _wat_ hij nu exact backupt (SMSjes
). Zal vanavond wel weer verder prutsen.
Ik moet toegeven dat op dat vlak Windows Mobile toch wel duidelijker/makkelijker was, maar ja, dat is dan ook Windows (dus die logica ken ik).
What the ?
/edit
Ah blijkt niet te werken, jammer...
/edit
Ah blijkt niet te werken, jammer...
[ Voor 23% gewijzigd door C00P op 13-04-2011 22:18 ]
Zoek op google naar: SuperOneClickv1.7-ShortFuse.zip
Die werkte bij mij meteen om root te krijgen.
Die werkte bij mij meteen om root te krijgen.
Idd, met dat tooltje. Werkt prima. Je moet dan nog wel even handmatig BusyBox e.d. installeren, maar uiteindelijk werkt het perfect. Nu nog de tijd vinden om er echt mee te spelen
Oké, nu ze dus ook root op de Arc hebben.
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042978
Kan dat ons ook enigszins helpen?
Verwijderd
Nee, wij kunnen onze X10 toch al rooten?streamnl schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:05:
Oké, nu ze dus ook root op de Arc hebben.
gelukkig wel, anders had ik barnacle nooit kunnen gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:03:
[...]
Nee, wij kunnen onze X10 toch al rooten?
Maar ik bedoel, nu ze met de ARC compleet kunnen doen wat ze willen.
Kunnen ze dan met de x10 dan ook de bootloader compleet "unlocken" ipv bypass?
En dan eventueel de ROM van de ARC op die van ons flashen?
Ik hoop dat ik me nu iets duidelijker heb gemaakt.
Nee, dat de bootloader kan worden geunlocked op de ARC komt doordat SE dit toelaat. De bootloader van de X10 is beveiligd, en dus niet zomaar te unlocken. Kans is groot dat de bootloader van de X10 nooit is te unlocken.
Opzich niet erg, want zo kunnen we het toestel ook niet bricken door de bootloader te verknallen.
Och, bij andere toestellen waar de bootloader wel aan te passen is, is dat niet een groot probleem. Heb zelf een HTC Desire, en het is juist erg prettig dat de bootloader is aan te passen. Zo kun je alles volledig naar eigen hand aan passen. Er valt weinig aan te verknallen.The Realone schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:12:
Opzich niet erg, want zo kunnen we het toestel ook niet bricken door de bootloader te verknallen.
Maar als we hem kunnen omzeilen maakt het feitelijk niks uit toch?
Ben weer een geswitched van ROM hoewel ik enorm te spreken was over Wolfbreak's CM. Ik wil toch deze MIUI ROM onder de aandacht brengen. Ding draait geweldig op mijn X10 (BB58), is lekker overzichtelijk en de eye-candy ontbreekt ook niet.
IS er nu al een aangepaste kernel welke gewoon alles doet ? GPS en WIFI ? naar ik gelezen heb is het telkens 1 van de 2.
/edit
Oke FreeXperia Kernel-006 / beta6 by jerpelea zou het ongeveer zijn, bluetooth werkt niet en wifi paswoorden worden niet opgeslagen.
Dus hier kan ik het wel mee doen, maar ik heb geen ide hoe deze te installeren, iemand met een korte haw to ?
(Ik zit op Wolfbreak Cyanogen ROM)
/edit
Oke FreeXperia Kernel-006 / beta6 by jerpelea zou het ongeveer zijn, bluetooth werkt niet en wifi paswoorden worden niet opgeslagen.
Dus hier kan ik het wel mee doen, maar ik heb geen ide hoe deze te installeren, iemand met een korte haw to ?
(Ik zit op Wolfbreak Cyanogen ROM)
[ Voor 61% gewijzigd door C00P op 23-04-2011 19:37 ]
Verwijderd
Die ziet er goed uit, Heb hem hier geprobeerd maar heb vervolgens geen carrier meer. smallband versie is 2.1.54 had volgens mij gewoon moeten werken?Vin87 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:42:
Misschien dat iemand mij een zet in de goeie richting kan geven..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 13:43 ]
Bij instellingen naar Bad Behaviour gaan en dat bevestigen. Dan crash je de server en daarna zou je wel netwerk moeten hebben.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:42:
[...]
Die ziet er goed uit, Heb hem hier geprobeerd maar heb vervolgens geen carrier meer. smallband versie is 2.1.54 had volgens mij gewoon moeten werken?
Misschien dat iemand mij een zet in de goeie richting kan geven..
Weet iemand wellicht een progamma die rechtstreeks met een knop switcht tussen 2g en 3g?
Ik heb er al een aantal gevonden, maar dat zijn slechts shortcuts. Daar heb je dus niks aan aangezien je nog steeds uiteindelijk handmatig moet switchen.
Ik weet wel dan de CM7 rom op de HTC HD van een vriend van mij een energiebeheer heeft die zo een knop heeft. Hij zegt dat die knop er al standaard op zat.
Wellicht dat iemand mij hieraan kan helpen!
Ik heb er al een aantal gevonden, maar dat zijn slechts shortcuts. Daar heb je dus niks aan aangezien je nog steeds uiteindelijk handmatig moet switchen.
Ik weet wel dan de CM7 rom op de HTC HD van een vriend van mij een energiebeheer heeft die zo een knop heeft. Hij zegt dat die knop er al standaard op zat.
Verwijderd
volgens mij kan dat ook met switch prowrstylo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:42:
Weet iemand wellicht een progamma die rechtstreeks met een knop switcht tussen 2g en 3g?
Helaas, ook Switch Pro heeft alleen een snelkoppeling naar dat menu. Voor zover ik weet zit het alleen in Cyanogenmod.
Waar vind je dat bij cyanogenmod ? ik ben het nog niet tegengekomen.Glitch schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:52:
Helaas, ook Switch Pro heeft alleen een snelkoppeling naar dat menu. Voor zover ik weet zit het alleen in Cyanogenmod.
Ik forceer 3G op deze manier :
Any Cut, New shortcut, Activity, Telefooninfo.
Dan krijg je een icoontje waar je WCDMA (3g dus) kunt forceren.
Werkt uitstekend bij mij.
op deze methode krijg je ook gewwon een shortcute.C00P schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:58:
[...]
Waar vind je dat bij cyanogenmod ? ik ben het nog niet tegengekomen.
Ik forceer 3G op deze manier :
Any Cut, New shortcut, Activity, Telefooninfo.
Dan krijg je een icoontje waar je WCDMA (3g dus) kunt forceren.
Werkt uitstekend bij mij.
Wat je bij cm hebt,is gewoon een icoon. je drukt eropt hij veranderd naar 2g dat zie je dan ook gewoon staan. klik je vervolgens weer op het icoon switch hij naar 3g en zie je dat ook gewoon aan staan.
@Glitch
weet jij of het in alle cms zit of alleen in 7?
Ik draai CM6 op de X10 Mini Pro, daar zit hij in ieder geval in 
Voor C00P: het gaat dus om de widget in het notificatiemenu, standaard staat daar wifi, gps en nog een paar knoppen.
Ga naar Instellingen -> Cyanogenmod settings -> User interface
Daar heb je een kopje "notification power widget" en via "widget buttons" kun je dan ook de 2g/3g knop toevoegen. Onderaan dat menu kun je dan ook nog instellen op wat voor manier hij moet wisselen
Voor C00P: het gaat dus om de widget in het notificatiemenu, standaard staat daar wifi, gps en nog een paar knoppen.
Daar heb je een kopje "notification power widget" en via "widget buttons" kun je dan ook de 2g/3g knop toevoegen. Onderaan dat menu kun je dan ook nog instellen op wat voor manier hij moet wisselen
Oke gevondenGlitch schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:01:
Ik draai CM6 op de X10 Mini Pro, daar zit hij in ieder geval in
Maar hier ben je niet zo veel mee volgens mij, op die manier kan je alleen zeggen dat hij geen 3G mag gebruiken maar gewoon GPRS.
Op mijn werk is er een zwak 3G signaal, zodus kiest hij altijd GPRS.
Maar als ik hem forceer (op de manier die ik in mijn vorige post beschrijf) op 3G te gaan heb ik echt wel een goede snelle verbinding.
Het is echt een wereld van verschil, kan gewoon youtube kijken, op GPRS is dat echt niet te doen.
Ik heb me weer een paar uur bezig gehouden om een Custom kernel te installeren.
Ik gebruik de laatste ROM van WolfBreak.
Ik heb het klaargekregen om Baseband .52 te installeren.
Maar nu weet ik het niet, moet ik deze gewoon volgen ?
Of hier verder gaan ?
Of hier verder gaan ?
Als je nog terug gaat naar CM, nog even de laatste zin van mijn vorige post goed lezen 
Je kunt dus instellen tussen wat voor modi hij moet wisselen, alleen 2g, 2g/3g of alleen 3g
Je kunt dus instellen tussen wat voor modi hij moet wisselen, alleen 2g, 2g/3g of alleen 3g
Ik heb .54 erop. Het is me onduidelijk hoe terug te gaan naar .52... wat moet ik daarvoor installeren?C00P schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:46:
Ik heb me weer een paar uur bezig gehouden om een Custom kernel te installeren.
Of hier verder gaan ?
XXXVI
Lap, mijn X10 is stuk vrees ik, heb proberen die custom kernel erop te zetten.
Als de X10 opstart krijg ik enkel mijn statusbalk. ik kan deze omlaag doen maar er staat niets in/
Ik kan niet meer in xrecovery geraken.
als ik Seus gebruik zegt die dat ik al de nieuwste software heb.
Is er nog iets anders dat ik kan proberen ?
Als de X10 opstart krijg ik enkel mijn statusbalk. ik kan deze omlaag doen maar er staat niets in/
Je kunt toch via Seus of PC Companion alsnog een ROM installatie uitvoeren, ongeacht je versie?C00P schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:46:
Lap, mijn X10 is stuk vrees ik, heb proberen die custom kernel erop te zetten.
Nee, die zegt dat ik al de laatste versie heb.jelmervos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:05:
[...]
Je kunt toch via Seus of PC Companion alsnog een ROM installatie uitvoeren, ongeacht je versie?
Maar met flashtool gaat het wel
ik heb de ROM van WolfBreak erop geknalt, maar hij vreet echt zwaar batterij. Iemand hetzelfde en/of tips?
Wat is de 2.2 Trip ROM een verademing t.o.v. generic 2.1 ROM!
Wat een responsiveness en eyecandy
Bedoel je de Trip MiUi Rom?pietbuks schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:29:
Wat is de 2.2 Trip ROM een verademing t.o.v. generic 2.1 ROM!
Ik heb hetzelfde probleem. Je kan het programma Battery Calibration proberen maar dit heeft bij mij niet geholpen. Hij zegt dat je dan eerst terug moet naar de originele schone 2.1 rom en dan weer opnieuw moet beginnen. Je kan natuurlijk wel Titanium Backup gebruiken om de apps + data op te slaan. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd.wrstylo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:36:
ik heb de ROM van WolfBreak erop geknalt, maar hij vreet echt zwaar batterij. Iemand hetzelfde en/of tips?
Yup.
Ik stel m'n nieuwe abonnment in ieder geval nog even uit, al zit de contractperiode van 12mnd er al volledig op.
Was aan het rond kijken voor een vervanger, maar met deze ROM kan ik er weer maanden tegen