Ik heb geen leuke ondertitel.
Of bedoel je dat niet?
Sorry ik las jullie reakties verkeerd.
Ik zal proberen uit te leggen wat ik wil proberen...
Het is vooral een leerproces waarmee ik bezig ben.
Ik wil als ik de standaard SE rom heb en hij is weer geroot een .bat file hebben waarmee ik
alles kan doen. Dat wil zeggen, xrecovery erop gooien en eventueel andere dingen.
Ik weet dat er flashtool is, maar nogmaals, ik wil er zelf ook wijzer van worden.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat wanneer ik dit doe:
adb push xrecoveryzip\res\raw\busybox /system/bin
adb push xrecoveryzip\res\raw\chargemon /system/bin
adb push xrecoveryzip\res\raw\xrecovery.tar /system/bin
Mijn tel bij het opstarten alleen maar FC geef. En daarna moet ik weer de orginele SE erop gooien.
Ik denk dat het met de tar file te maken heeft. En na het lezen van andere .bat files las ik die 2 regels.
Omdat ikzelf die regels (nog) niet heb, denk ik dat die regels een groot verschil maakt.
Het rare is als ik het manual doe via root explorer, het gewoon prima gaat. Dus ik ging er vanuit als ik
adb push xrecoveryzip\res\raw\xrecovery.tar /system/bin doe, hij de "oude" zou overschrijven.
Maar dat doet hij dus niet
Ik ga mijn .bat file aanpassen en dan nogmaal proberen,
nogmaals bedankt
[ Voor 85% gewijzigd door streamnl op 09-02-2011 18:11 ]
Het gaat trouwens best goed met de ontwikkeling. Er is een Froyo rom in 1.0 Beta. Nog eventjes geduld voor een min of meer final
/edit
Zo te zien niet dus. Verschrikkelijke score in Quadrant

/edit2
JIT V2 weer geinstalleerd en telefoon is weer snel. Zo vervelend dat je na iedere update al die SE meuk eraf moet gooien. Binnen een stabiele Froyo erop en ik ben gelukkig
[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 10-02-2011 08:44 ]
XXXVI
De TS is een beetje onduidelijk hierover, snap het verschil tussen de firmware en de SI codes niet.
edit: Onder de batt staat SI 1232-4402
[ Voor 6% gewijzigd door FlyEragon op 10-02-2011 18:57 ]
volgens mij moet je die zip eerst uitpakken en dan de bestanden los pushen met adb
dus niet adb push xrecoveryzip\res\raw\busybox
maar gewoon adb push busybox
ik draai nu een kleine week naar tevredenheid de TMR Cynaogenmod, inmiddels versie 007
enige probleem wat ik heb is dat ie, als wifi aan staat en hij gaat in slaapstand, hij niet wil reconnecten
als ik dan check in de lijst van routers, staat bij mijn router "disabled" (uitgeschakeld)
ik moet 'm dan aantikken en "verbinden" kiezen
iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
snel, mooi en superstabiel, nog geen FC gehad, aanrader !
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=947613
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Jazeker is het gelukt.JarlSX schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:34:
@streamnl: is het nog gelukt?
Ik heb net hem online gezet!!
Aangezien een aantal mensen moeite hadden met het installeren van xrecovery, heb ik er maar een xrecovery-installer van gemaakt.
Vanochtend even een fabrieksreset gedaan om te testen of het werkt vanuit de orginele SE firmware.
En het werkt!!!!!!
Dit is het resultaat
Je moet wel root hebben anders werkt het niet!!
Ps laat mij aub via een pm weten hoe ik het beter/makkelijker kan maken...
[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 14-02-2011 12:22 ]
Is dat een 2.2? Wordt me niet helemaal duidelijkC00P schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:41:
Ik ben nu met deze ROM aan de slag, en hij draait gewoon fantastisch.
snel, mooi en superstabiel, nog geen FC gehad, aanrader !
XXXVI
yep 2.2ephymerous schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:37:
[...]
Is dat een 2.2? Wordt me niet helemaal duidelijk
Een samenraapsel van 3 ROM's, de beste zaken eruit genomen zeg maar.
Nog steeds erg snel en nog geen FC gehad, dus ik ben nog steeds heel tevreden, vandaag is er een v3 uitgekomen zie ik, misschien wel eens proberen...
Ik ga 'm er zo op zettenC00P schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:57:
[...]
yep 2.2
Een samenraapsel van 3 ROM's, de beste zaken eruit genomen zeg maar.
Nog steeds erg snel en nog geen FC gehad, dus ik ben nog steeds heel tevreden, vandaag is er een v3 uitgekomen zie ik, misschien wel eens proberen...
XXXVI
En hoe bevalt ie? Verbeteringen op het gebied van batterij ten opzichte van de originele rom? En werkt de camera goed?
Alvast bedankt!
Ten opzichte van origineel 2.1 is het qua snelheid een ziekelijke verbeteringchevchelios schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:32:
[...]
En hoe bevalt ie? Verbeteringen op het gebied van batterij ten opzichte van de originele rom? En werkt de camera goed?
Alvast bedankt!
Enige minpunt vind ik het lettertype
XXXVI
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Heb je Xrecovery er al op staan? Ik denk dat wanneer je vanaf 0 begint ongeveer anderhalf uurRomeoJ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:42:
Hoeveel tijd ben je er mee kwijt geweest ephymerous? Ik ben ook van plan deze ROM er op te zetten vanavond, mits het niet teveel tijd en energie in beslag gaat nemen.
XXXVI

/edit
Ongelovelijk.... Sinds half 8 vanochtend van de lader en 50% battarij weg

/edit2
Ik kan ook niet reageren op XDA zie ik. Kan niemand een PM sturen en nergens reageren. Handig.
/edit3
Net half uur van stroom af, niets mee gedaan, -10%,,, ik flash binnenkort mijn backup terug. Dit is verschrikkelijk.
[ Voor 60% gewijzigd door ephymerous op 15-02-2011 12:41 ]
XXXVI
heb je wel de .54 baseband erop gezet?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ja die staat er opJarlSX schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:
weird, de TMR CyanogenMod ROM die ik draai heeft dat probleem absoluut niet
heb je wel de .54 baseband erop gezet?
XXXVI
Heb je v3 geïnstalleerd ? deze zou batterij besparende verbeteringen aan boord hebben.
Ik zit nog steeds op V2. werkt uitstekend, mijn batterij doet het een hele dag als ik er veel mee speel.
Evenlang als mijn vorige Dream, dus ik kan er wel mee leven.
Ja ik heb V3 geinstalleerd. Mail wordt ieder uur gecontroleerd (exchange en gmail). Verder geen gekke dingen geinstalleerd. Ik ben er al erg flauw van om eerlijk te zijn. Net uurtje eraf en min 15% battarij... opladen gaat ook tergend langzaam...C00P schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:00:
[...]
Heb je v3 geïnstalleerd ? deze zou batterij besparende verbeteringen aan boord hebben.
Ik zit nog steeds op V2. werkt uitstekend, mijn batterij doet het een hele dag als ik er veel mee speel.
Evenlang als mijn vorige Dream, dus ik kan er wel mee leven.

/edit
Zou een van jullie willen posten in het XDA topic over V3?
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 15-02-2011 15:46 ]
XXXVI
Ik had deze guide gevolgd en alle nummertjes teruggezet naar 1234-8547 zoals beschreven.
Na herinstallatie via SEUS en reboot van de telefoon, blijkt dat ik nogsteeds op de Nordic versie zit?
In Build.prop en cust.prop geeft hij althans weer 1234-8465 aan.
Het probleem is dus ook nogsteeds aanwezig!
Zie ik iets over het hoofd of moet ik nog meer wijzigen dan in die guide staat?
Ook de berichten van dit topic teruggelezen over het terugzetten van NL-Generic maar tot nu toe geen succes.
Ga het gewoon nog maar een paar keer proberen in de hoop dat hij het misschien uiteindelijk toch wilt snappen
Ok, het is opgelost. Na 5 keer dezelfde stappen te hebben gedaanin SEUS zonder succes de telefoon via PC companion gekoppeld en toen werkte het gewoon in 1 keer

Video probleem is nog niet duidelijk aangezien hij nu gewoon zegt: video kan niet afgespeeld worden in plaats van dat hij het uberhaupt probeert.
[ Voor 28% gewijzigd door answer_man op 15-02-2011 21:43 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU
Wat me alleen zo opvalt is dat je bij XDA altijd moet uitzoeken welke de beste roms zijn.
THIS ROM IS TESTED AND WORKING ON BASEBAND 04x ANY OTHER BASEBAND IS NOT SUPPORTED
!!USE INCLUDED GOOGLE APPS
Install Instructions
1.Unpack rar
2.flash new baseband (includes baseband and latest kernel)
3.flash rom and google apps
4.after flash at first boot let the phone alone, phone will restart itself after 1 min
then you can safely use rom
is preety stable for daily use
working
- phone & data fixed
- location (GSM and GPS)
- BT
- WIFI
- MT (Dual Touch)
- Voice Command
- GPS
- sensors - fully working
- USB Storage - almost done / after each reboot let phone 20sec to mount storage
- Elctron Beam animation On and Off
- APP2SD
not working
camera - work in progress
video playback - work in progress
wifi will not auto reconect - work in progress
flash streaming video is not working - video playback is missing for some formats
Screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb sinds vanochtend de FreeX10 rom erop staan.
Een erg uitgeklede versie van een rom. Hoe krijg ik nou gewoon de simpelste dingen erop zoals Titanium Back Up of de Android Market?
[edit]
Kheb het gevonden, is gewoon los te downloaden.
[ Voor 13% gewijzigd door wezzal op 16-02-2011 03:24 ]
XXXVI
Ik vind het een erg fijn toestel. Heb een paar maanden met de HTC Incredible lopen spelen en dat was de eerste smartphone die toch redelijk wat gebruikt heb dus echt veel vergelijking heb ik niet. Maar voor zo'n €190,- inclusief belminuten (bedankt T-Mobile) heb ik zeker geen miskoop gedaan!
Wil nog wel naar een custom 2.2 ROM gaan die eventueel sneller zijn en een betere accuduur bereiken maar de die zijn voor zover ik kan zien allemaal nog niet af.
[ Voor 9% gewijzigd door The Realone op 16-02-2011 11:30 ]
Hierna installeer ik xRecovery-0.3-release.apk en laat start ik het programma.
Als ik dan opnieuw opstart en op terug druk (net na het SE teken) start hij doodnromaal op ipv naar xrecovery te gaan, ik ben er mijn hoofd over aan het breken maar ik kan niet vinden waarom hij niet naar Xrecovery gaat, iemand een ide ?
Nee, was ik helemaal vergeten, staat ook niets van in de openingspost denk ik.Nitrambabo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:25:
Heb je Busybox van de market geinstalleerd? Zodra je die gedownload heb moet je hem openen, en dan in de app zelf op installeren klikken. Dan ga je naar xrecovery en klik je daar ook op installeren. Dan reboot je de telefoon en bij het SE teken druk je een paar keer op de terug knop totdat je in XRecovery komt.
Maargoed, ben aan het installen. bedankt ervoor
Er is btw een MIUI ROM in ontwikkeling, het ziet er veelbelovend uit !
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957169
[ Voor 5% gewijzigd door C00P op 18-02-2011 01:01 ]
Ik heb nu 1tje die:
install xRecovery 0.3 voor jou
een "guide"om JIT V2 te installeren (Ik zet de juiste bestanden op je gsm en help je stap voor stap door xrecovery)
Ik verwijder zinloze APK's om de snelheid te verhogen.
Ik maak wel een map (dellapp) op je SCdard, met alle APK's erin die ik verwijder.
Dus als je iets terug wil, installeer je die weer via de backupp die erbij zit
En ik vervang de standaard homelaucher met die van LauncherPro lite
En vervang de standaard bootanimatie met een mooiere
en als extra een optie om makkelijk de animatie te veranderen..
Ben nu even opnieuw de orginele ROM van SE erop aan het gooien en testen of het nog steeds werkt....
En als dat werkt, ga ik die launcherPro tweaken zodat ie niet meer zo standaard is.
Moet mezelf toch bezig houden!!
Mooi, maar de boot loader is toch nog niet gekraakt?thijsje66 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:00:
Gingerbread :)
[...]
[...]
Screenshots [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hoe wordt dit dan geinstalleerd? Niet via xrecovery maar gewoon via flash?
( me eerste smartphone , dus me eerste keer)
Maar er staan zoveel How to's op dat forum dat het uiteindelijk wel gelukt is
Ik heb nu de Gingerbread erop 2.3 van de XDA forums. Toch wat minpuntjes waar ik tegenaanloop is dat de camara niet werkt (work in progress) en sinds release 016 dat me batterij nogal snel leegloopt, en het mounten van de SD kaart met me PC gaat niet helemaal lekker.
Echter als ik zometeen weer terug wil naar de orginele rom, moet ik dan alles wissen van de telefoon en dan via de software van SE (SEUS?) een nieuwe installatie doen?
Het makkelijkste om de X10 terug te zetten naar 2.1 is de flashtool en bijbehorende firmware te gebruiken:Diversity schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:57:
Zo, na een paar uurtje vogelen is het me ook gelukt om een custom rom erop te zetten.
( me eerste smartphone , dus me eerste keer)
Maar er staan zoveel How to's op dat forum dat het uiteindelijk wel gelukt is.
Ik heb nu de Gingerbread erop 2.3 van de XDA forums. Toch wat minpuntjes waar ik tegenaanloop is dat de camara niet werkt (work in progress) en sinds release 016 dat me batterij nogal snel leegloopt, en het mounten van de SD kaart met me PC gaat niet helemaal lekker.
Echter als ik zometeen weer terug wil naar de orginele rom, moet ik dan alles wissen van de telefoon en dan via de software van SE (SEUS?) een nieuwe installatie doen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=936733
Overigens gebruik ik nu enige tijd deze 2.2 Cyanogen rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=945264
Snel, goede batterij tijd en vooral erg mooi!
Jawel, via xRecovery. Een custom recovery heeft niets te maken met een gekraakte bootloader, of in ieder geval niet direct. Als de bootloader gekraakt wordt, is het mogelijk om kernels te flashen, wat nu nog niet kan. Dat is waarom in de AOSP ROMs nog niet alle functionaliteit zit, omdat bijv. Gingerbread nog steeds op de 2.1 kernel draait.GKW schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:31:
[...]
Mooi, maar de boot loader is toch nog niet gekraakt?
Hoe wordt dit dan geinstalleerd? Niet via xrecovery maar gewoon via flash?
Camcorder werkt niet en de camera loopt soms vast. Barcodescanner dus ook niet. Voor de rest allemaal top, zelfs volledig flash in de browserThe Realone schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:07:
Ik heb hem er nu een paar uur op staan en ik heb tot nu toe enkel de camcorder kunnen ontdekken die niet werkt. Tethering schijnt ook niet te werken maar dat kan ik niet bevestigen.

EDIT: Ik heb nu overigens deze Blue Sparks V5 ROM er vandaag opgezet en ik ben er erg tevreden over. Ik denk dat ik bij deze blijf totdat er een bugvrije 2.2 ROM is (deze is nog 2.1).
Ding is snel, ziet er erg netjes uit en lekker schoon. Wel een aanrader opzich.
[ Voor 45% gewijzigd door The Realone op 22-02-2011 00:05 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957169
ziet er heel mooi uit en draait lekker soepel !
Nu ben ik met deze Nederlander in zee gegaan
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=962775
Op het eerste gezicht erg snel ! ik heb de theme er ook over gegooid en deze vind ik wat minder, lockscreen zijn de knoppenkleuren te heftig.
Een paar dagen de kans geven...
XXXVI
Bij bugs staat:gram501 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:41:
ziet er mooi uit deze en begrijp dat de camera werkt !!!
camera isn't fully functional yet for like 3rd party apps
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
update: Ik heb de rom er nou ook op ziet er echt heel mooi uit! Maar weet iemand hoe je de nieuwe (zwarte) market er dan opzet??
[ Voor 50% gewijzigd door jaco32 op 24-02-2011 14:45 . Reden: antwoord op mijn vraag gekregen ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911364
Verwijderd
die zit vol bugs, kun je beter even een paar releases wachten..Diversity schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:57:
oeh oeh Cyanogen CM7.0 RC1 v001 is bezig met uploaden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911364
Ja idd , ik had hem er ook direct opgezet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:32:
[...]
die zit vol bugs, kun je beter even een paar releases wachten..
Maar snel weer naar een andere rom geschakeld. Nog even geduld hebben tot alles werkt.
Ah zojuist V2 al geupload, V3 wordt er een met een nieuwe baseband. Ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door Diversity op 25-02-2011 13:43 ]
Heb jij ook last van enorm veel reboots? Ik kan niet eens Android zelf inkomen, of hij reboot al. Kan misschien aan mijn baseband liggen, ik zal eens kijken welke ik heb, volgens de ROM maker moet er 2.1.54 opstaan.Vin87 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:22:
[...]
Het makkelijkste om de X10 terug te zetten naar 2.1 is de flashtool en bijbehorende firmware te gebruiken:
Edit:
Ok, heb dus een lagere. Moet ik hem nu gewoon via SE updaten?
[ Voor 5% gewijzigd door Knul op 25-02-2011 15:13 ]
Verwijderd
Ik draai deze momenteel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=945264Diversity schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:33:
[...]
Ja idd , ik had hem er ook direct opgezet.
Maar snel weer naar een andere rom geschakeld. Nog even geduld hebben tot alles werkt.
Ah zojuist V2 al geupload, V3 wordt er een met een nieuwe baseband. Ben benieuwd.
prachtige rom. stabiel, snel en het ziet er ook nog gelikt uit. Ik blijf deze gebruiken totdat die cm7 volledig stabiel is...
Wat is jouw kernelversie? Bij mij blijft ie eindeloos booten, terwijl mijn baseband versie wel goed is.Vin87 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:22:
[...]
Het makkelijkste om de X10 terug te zetten naar 2.1 is de flashtool en bijbehorende firmware te gebruiken:
Ik heb de multitouch kernel (2.1.54) , dat is dacht ik de laatste. Verder geen last van reboots, behalve de allereerste keer dat de telefoon gestart wordt na het flashen, dan reboot die een keer (dat schijnt zo te horen). Heb je Data2SD er ook opgezet? Die gaf bij mij wat problemen, zonder Data2SD loopt de X10 heerlijk.Knul schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:30:
[...]
Wat is jouw kernelversie? Bij mij blijft ie eindeloos booten, terwijl mijn baseband versie wel goed is.
Verwijderd
ik heb mijn framework aangepast....
statusbar is alles perfect gelukt
Nu komt mijn probleem
Ik heb in drawable-hdpi ook the IC_MENU_***** ook aangepast
Ze zijn alle PNG files zelfde groote(72x72) en +- 10kb en uiteraard de goede naam
Ik heb icoontjes gepikt van een theme van xda
Nu zijn de meeste verandert, maar bij sommige heb ik nog een oud icoontje
Weet iemand hoezo niet alle icoontjes verandert zijn terwijl ik ze allemaal heb vervangen?
Misschien moet ik 1 of ander cache leegmaken maar ik weet neit waar die is
Hij werkt hier inderdaad ook goed, ik zat nog op de oude kernel. Nadat ik de nieuwe erop had gezet, was ik vergeten een factory reset te doen, waardoor hij nog steeds in de boot cyclus zat. Nu draait ie inderdaad als een zonnetje, ik vind alleen de camera app nogal schraal. Kan niet eens de hoeveelheid MP's instellen, wat soms wel handig is (foto's maken voor advertenties bv). Flash loopt overigens goed, heb jij WiFi tether al aan de praat?Vin87 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:47:
[...]
Ik heb de multitouch kernel (2.1.54) , dat is dacht ik de laatste. Verder geen last van reboots, behalve de allereerste keer dat de telefoon gestart wordt na het flashen, dan reboot die een keer (dat schijnt zo te horen). Heb je Data2SD er ook opgezet? Die gaf bij mij wat problemen, zonder Data2SD loopt de X10 heerlijk.
Aantal MPs kan je wel instellen, dmv van het bovenste knopje (instellingen), hij staat hier gewoon netjes op 8MP. Wifi tether heb ik nog niet geprobeerd, probeer daar anders `Barnacle´ eens voor (te vinden in de Market).Knul schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:56:
[...]
Hij werkt hier inderdaad ook goed, ik zat nog op de oude kernel. Nadat ik de nieuwe erop had gezet, was ik vergeten een factory reset te doen, waardoor hij nog steeds in de boot cyclus zat. Nu draait ie inderdaad als een zonnetje, ik vind alleen de camera app nogal schraal. Kan niet eens de hoeveelheid MP's instellen, wat soms wel handig is (foto's maken voor advertenties bv). Flash loopt overigens goed, heb jij WiFi tether al aan de praat?
[ Voor 92% gewijzigd door Wombat13 op 26-02-2011 21:08 ]
Afgezien van de bekende camera issues heb ik in de vorige versie alleen kunnen ontdekken dat de wifi soms wegviel. Batterijduur was prima. Nu de nieuwe versie aan het testen. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Ziet er toch ongelooflijk mooi uit !
Kan niet wachten totdat het uit is voor ons gebruikers :
YouTube: Spb mobile shell 5 on xperia x10
Verwijderd
Hoop dat ze hiermee een custom rom gaan bouwen.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 18:22 ]
Op een gegeven moment kreeg ik na de installatie met xRecovery een bootloop, en dit bleek door de Baseband te komen, ik dus een nieuwe Baseband er op gezet (54), alles werkte goed totdat ik een reboot wilde doen van de telefoon, toen bleef het kale SE logo staan en viel steeds uit, ik heb mezelf helemaal suf gezocht over wat het nu kon zijn, vanochtend deed 'ie dit ook weer en heb hem toen een tijdje laten herstarten, en uiteindelijk kwam toch de Android weer te voorschijn, pfew.
Momenteel draai ik dus 2.2 en vind dit ook weer een hele vooruitgang met de vorige upgrade (van 1.6 naar 2.1), echter vind ik de statusbalk echt té smerig voor woorden: een zwarte balk gaat nog wel, maar als je dat notificationmenutje naar beneden klapt dan vind ik dat echt walgelijk qua kleuren: lijkt ook wel of hier iets niet helemaal goed gegaan is, en ik weet dat je dat met CyanogenMod allemaal kan aanpassen, maar toch wil dit niet helemaal netjes te worden.
Iemand een idee om die statusbar + notificationbar te vervangen met een versie die er wél goed uit ziet?
P.S. topicstarter bedankt voor de uitleg, en uiteraard overige personen die ook het eea. uitgelegd hebben!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb nu een nieuwe home replacement, draait goed, heel soepel op mijn x10 !
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=971415
Verwijderd

Dus vanavond android 2.3.1 op de X10 met de Arc rom! Heerlijk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975399
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 16:48 ]
Aangezien het een rom van SE zelf is, zal alles wat beter en makkelijker werken dan een custom rom.
Inderdaad. Jammer dat de camera niet werkt... ik wacht nog even een paar builds af. Ook heb ik liever een 'kale' 2.3chevchelios schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:23:
Dat ziet er goed uit!
Aangezien het een rom van SE zelf is, zal alles wat beter en makkelijker werken dan een custom rom.
XXXVI
Wow, knap dat ik daar gewoon tot 3 keer toe overheen keek...
Dank!
Ziet er goed uit, maar de volgende ROM die ik nog ga flashen moet minimaal 2.2 aan boord hebben en volledig functioneel en grotendeels bugvrij zijn. Ik heb 2 weken wat lopen knutselen met ROMs maar wil nu gewoon m'n toestel als betrouwbaar apparaat op zak hebben helemaal naar mijn wensen ingericht. Hoop dat deze ROM dat op relatief korte termijn kan realiseren.
Verwijderd
SPB lijkt me trouwens ook erg interessant. Die maakte mijn HTC TP beleving stukken beter!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Mwah, ik vond het niet zo geweldig, iets te ingewikkeld en iets te veel eye-candy als je het mij vraagt. Ik vind die Gingerbread launcher echt awesome.Michael Knight schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:11:
Toch wel mooi om te zien dat enkele hobbyisten productiever werken dan een heel team van SE... lang leve de community
SPB lijkt me trouwens ook erg interessant. Die maakte mijn HTC TP beleving stukken beter!
Het enige voordeel dat de mensen bij SE hebben, is dat zij toegang hebben tot de bootloader, en dus ook kernels kunnen flashen met als resultaat dat bij hen de camera wel werkt. Dat zit 'em namelijk in de kernel. Alle ROM's, dus ook de 2.2 en 2.3 ROM's draaien nu nog steeds op de (nota bene proprietary) 2.1 kernel, en die is natuurlijk niet helemaal bedoeld voor 2.2 en 2.3 ROM's
Hmm, die Gingerbread theme vind ik zelf minder, zeker omdat die notificationbar zo wit is, wat ik in mijn vorige post al aangaf, alleen het black theme heeft een mooie notificationbar imho.jaco32 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:39:
rendeiro heeft zijn rom ook geupdated met gingerbread theme en paar andere dingen.
Zo ziet die van het Gingerbread theme er uit:

Spuuglelijk imho
Toen overgestapt op SuperOneClick, wat uiteindelijk wel werkt. Maar wat een omweg om dat werkend te krijgen op een iMac. Uiteindelijk heb ik het via een VM in Windows 7 kunnen starten om er vervolgens achter te komen dat een van mijn USB poorten permanent gebricked is (weet echter nog niet waardoor, maar het duurde ff voor ik daar achter kwam).
Uiteindelijk met een goede poort kunnen rooten, en de code aangepast om NL Generic firmware er op te zetten. Eigenlijk is dat super simpel gegaan, maar toen was ik mijn root weer kwijt.
Vervolgens was ik er nog niet achter dat mijn USB poort niet werkt en probeerde ik hem opnieuw te rooten (wat dus niet lukte). Op een andere USB poort en wat spelen met de 'USB-foutopsporing' was het weer een fluitje van een cent.
Echter is het mij nog steeds niet gelukt om mijn X10 via OSX te flashen, wat ik best jammer vind.
Wou een foto maken en dat gaat dus niet.
Ik ben terug naar 2.1...
Ik wil de X10 van mijn vriendin wat sneller maken.. ik ben nog maar een beginner met dit toestel.. (heb het wel vrij snel door) zijn hier tips en trucs alvast handig zijn om te weten.
en wat is de nieuwste stabielste rom voor de x10?
alvast bedankt..!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=994336
Dus dit betekent dat er geen reden meer is om met 2.1 te werken, 2.2 kan alles wat 2.1 kan ?
Intressant, zal het zo eens proberen. Heeft iemand dit geprobeerd met de Cynogen mod? Ik neem aan dat je hem gewoon moet flashen via de Recovery?C00P schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:16:
De camera zou ook gefixt zijn voor 2.2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=994336
Dus dit betekent dat er geen reden meer is om met 2.1 te werken, 2.2 kan alles wat 2.1 kan ?
Ik gebruikte een tijd de rom van Rendeiro2005, zit nu te twijfelen. Het is natuurlijk makkelijk om te blijven switchen tussen roms maar ik heb er liever 1 voor gewoon gebruik.
Volgens de laatste berichten die ik heb gelezen flashen via recovery..Knul schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:30:
[...]
Intressant, zal het zo eens proberen. Heeft iemand dit geprobeerd met de Cynogen mod? Ik neem aan dat je hem gewoon moet flashen via de Recovery?
[ Voor 28% gewijzigd door Wombat13 op 16-03-2011 11:07 ]
Supersnel, nooit wachten, en ziet er gewoon goed uit.
Tot nogtoe niets te klagen !!!
Toevallig hetzelfde gedaan. Via de Flashtool welke op XDA te vinden is heb ik Optimize gedaan, volgens mij installeert deze JIT. Vervolgens via Clean diverse applicaties verwijderd, waaronder Timescape.thommy86 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:33:
Ik wil de X10 van mijn vriendin wat sneller maken.. ik ben nog maar een beginner met dit toestel.. (heb het wel vrij snel door) zijn hier tips en trucs alvast handig zijn om te weten.
De X10 lijkt (of voelt) iets sneller te zijn, maar nog steeds niet te vergelijken met de snelheid die ik haal met mijn Desire. Menu's zijn traag bij de eerste keer scrollen, scherm overgangen verlopen schokkerig, enz.
[ Voor 4% gewijzigd door micheleind op 18-03-2011 08:48 ]
nu GO launcher ex aan het proberen.. grappig. Lijkt in de eerste instantie nog wel op adw. De app drawer is wel anders..micheleind schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:46:
Go launcher ex! Ook adw, adw ex en launcher pro gehad; niets werkt zo constant, snel en soepel als dit op m'n X10!
Dus nu me vraag 'Kan ik alles van me sd kaar verwijderen als ik tog een nieuwe rom er opzet?
iemand enig idee?
ps. me apps wil ik best opnieuw instaleren staan er toch niet veel op....
ps. 2 bij [ROM] CM 6.1.3 V4.4 Camcorder fix [15-03-11] [Tweaked+Theme+Extras] staat dat je moet updaten naar de nieuwste basement bedoelt hij dan .54 of .55 want bij me laatste update kreeg ik .54........
[ Voor 26% gewijzigd door jaco32 op 18-03-2011 14:14 . Reden: Nog een vraag erbij ]
andere tools die te adviseren zijn?
Flashtool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920746blaatgaap schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:28:
iemand anders meegemaakt dat ie sinds de multitouch kernel z'n toestel niet meer kan rooten? het lukt mij in ieder geval niet met Z4 root.
andere tools die te adviseren zijn?
Ik wil dus ook deze CM op de foon van me vriendin zetten.. maar zie verschillende base staan..Hoe weet ik welke base ik moet gebruiken.C00P schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:32:
Ik heb ook altijd die van Rordeiro gebruikt, maar nu ik deze hier eens geprobeerd heb besef ik dat deze véél beter is dan die van Rordeiro.
Supersnel, nooit wachten, en ziet er gewoon goed uit.
Tot nogtoe niets te klagen !!!
omdat ik hier nieuw ben weet ik niet waar ik moet zoeken.. ik heb begrepen dat ik hem moet rooten met
- SuperOneClick omdat ze 2.1.1. heeft, dan
- Superuser en
- Busybox installeren..
dan is het toestel geroot.. dan kan ik xrecovery installeren.. en via xrecovery kan ik de zip flashen van CM..
Neem wel die voor jouw type, waarschijnlijk X10i
Mannen, moet de firmware ook geupdate worden ? of is baseband alleen genoeg ?
Nu heb ik het probleem dat ik kort bij de Nederlandse grens woon en mijn X10 soms verbinding maakt met T Mobile.
Hier geraak ik dus met geen geweld terug van af om terug op mijn Belgishe provider te geraken.
Alleen als ik naar mijn werk rij (dieper in Belgie) dan disconnect hij van T mobile en connect hij met mijn provider.
Dit stoort me enorm omdat ik zo moeilijk te bereiken ben.
IS hier iets aan te doen ?
Ga naar settings, kijk onderaan bij about phone (of het nederlandse equivalent) en kijk dan bij baseband version. Bij mij is het .54, je moet dan gewoon 4.5 installeren, dan 4.5.7 en dan de Gapps.thommy86 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:17:
[...]
Ik wil dus ook deze CM op de foon van me vriendin zetten.. maar zie verschillende base staan..Hoe weet ik welke base ik moet gebruiken.
omdat ik hier nieuw ben weet ik niet waar ik moet zoeken.. ik heb begrepen dat ik hem moet rooten met
- SuperOneClick omdat ze 2.1.1. heeft, dan
- Superuser en
- Busybox installeren..
dan is het toestel geroot.. dan kan ik xrecovery installeren.. en via xrecovery kan ik de zip flashen van CM..
In de beschrijving staat dan dat je de sysctl-app moet editen, daarvoor moet je eerst je telefoon rebooten, anders kan dit niet (ik heb vannacht een kwartier zitten zoeken in xrecovery...)
Als je het eenmaal aan de praat hebt, werkt het als een zonnetje, veel soepeler dan de standard x10-rom met de homelauncher van de arc,echt heel mooi.
Flash werkt, multitouch werkt, de camera werkt en het gaat retesnel allemaal. Ik kan het iedereen aanraden
Verwijderd
Ik zal even wat in elkaar typenVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:08:
Heb je er misschien een wat uitgebreidere (eigen) handleiding bij? Van de handleiding op xda wordt ik niet wijs. Mijn telefoon is (natuurlijk) al geroot.
1e stap, xRecovery
1. download xRecovery HIER!
2. Hernoem de apk naar xrecoveryZIP.apk
3. Installeer de apk met bijvoorbeeld astro file manager
2e stap download de benodigdheden
4.kijk eerst welke baseband versie je hebt, kijk in settings - about phone
5. Ga naar XDA
6. Download CM-6.1.3-V4.5.zip for Baseband 54/55/58, (Of de andere als je een andere baseband hebt)
Download CM-6.1.3-V4.5.7.zip
Download CM-V4.5Gapps.zip
7. Zet al deze .zip bestanden op je sd-kaart (maakt niet uit welke folder, maar pak ze niet uit)
3e stap Installeren van custom rom (eventueel eerst backup maken via backup and restore)
8. start je telefoon opnieuw op, druk tijdens het Sony Ericsson logo meerdere malen op de back knop
9. je zit nu in het xRecovery menu (maak eventueel een backup van je huidige rom)
(De volume-knoppen zijn up en down, de home-knop is enter en de back knop is... terug)
Klik op factory reset
Klik op wipe cache partition
Klik in advanced options op wipe dalvik cache
Klik in advanced options op wipe battery stats
10. Install custom zip, zoek op je sd-kaart naar CM-6.1.3-V4.5.zip en installeer hem
Install another custom zip en selecteer CM-6.1.3-V4.5.7.zip
Install another custom zip en selecteer CM-V4.5Gapps.zip
11. Reboot
4e stap instellen van dingen
12. ga naar de app-drawer en zoek de app sysctl, wijzig hier de waarden
vm.min_free_kbytes = 20480
vm.dirty_ratio = 90
vm.dirty_background_ratio = 70
vm.vfs_cache_pressure = 1
oom kill checked
13. Ga naar settings en customize hier de cyanogen mod naar je eigen voorkeuren.
14. Reboot en je hebt weer een relaxte telefoon die veel soepeler werkt dan ooit tevoren.
Het klinkt als veel werk, maar als je alles hebt gedownload is het binnen 5-10 minuten te doen van begin tot eind.
Iemand tips en suggesties om het geheel duidelijker te maken, laat het horen!
[ Voor 94% gewijzigd door paazei op 20-03-2011 15:57 ]
Laat even weten als je vastloopt(of njuist niet), dan kan ik het in de beschrijving aanpassen, maar volgens mij moet het wel lukken, Succes!Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:55:
Thanks! Zal eens even kijken hoever ik er mee weet te komen.
Voorheen had ik thuis altijd 3G of H, maar dit heb ik de afgelopen dagen (na mijn upgrade van Mod dus) niet meer gekregen op mijn telefoon.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Moet ik misschien mijn Baseband updaten?