Waarom terugzetten? Je kunt de laatste 2.1 nu gewoon rooten sinds kort..
Heb nu 4 verschillende onefingerroot dingen gedaan en geen van allen werkt, ook niet de 3 die op xda staan en ook niet die door xperiax10.net werd geadviseerd. Hij zegt telkens dat ie geroot is, maar titanium krijgt geen toegang. Iemand suggesties? bij superuser geeft hij wel aan dat titanium allowed is.
busybox uninstalleren en een via titanium Backup of market installeren al geprobeerd? werkte bij sommige mensen.paazei schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:54:
Heb nu 4 verschillende onefingerroot dingen gedaan en geen van allen werkt, ook niet de 3 die op xda staan en ook niet die door xperiax10.net werd geadviseerd. Hij zegt telkens dat ie geroot is, maar titanium krijgt geen toegang. Iemand suggesties? bij superuser geeft hij wel aan dat titanium allowed is.
Ik installeerde Titianium zonder eerst busybox te installeren... Kreeg een halve foutmelding.. Midder onderin op de knop gedruk voor info over meldingen en toen installeerde Titanium zelf busybox.. Daarna werkte alles dus zonder problemen.. Dus wellicht even alles uninstallen en opnieuw proberen??
Bedankt, was die optie al aan het zoeken, aangezien ik die al eerder had gebruikt, maar kon hem niet vinden... werkt nu goed.
Toen we van 1.5 naar 1.6 gingen was 1 van de nieuwigheden dat je de GPS altijd mocht laten opstaan; de GPS werd alleen aangesproken als het programma deze ook echt nodig had.
Geldt dat nog steeds ? mag je GPS altijd laten opstaan of toch beter afzetten als je het niet gebruikt ?
Geldt dat nog steeds ? mag je GPS altijd laten opstaan of toch beter afzetten als je het niet gebruikt ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Niemand hier heeft ooit 1.5 op zijn x10 gedraaid en bij 1.6 zat er eerder een bug in die zorgde dat je batterij gedrained werd als je je telefoon niet opnieuw opstarte na gps gebruik. Ik snap niet wat je hier nou vraagt, maar volgens mij is die bug in 2.1 eruit.C00P schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:27:
Toen we van 1.5 naar 1.6 gingen was 1 van de nieuwigheden dat je de GPS altijd mocht laten opstaan; de GPS werd alleen aangesproken als het programma deze ook echt nodig had.
sorry ik ben onduidelijk.
Ten tijde van mijn G1 konden we bij de overgang van 1.5 naar 1.6 onze GPS altijd laten aanstaan.
Nu bij de X10 mogen we GPS altijd laten aanstaan ? de batterij zal er niet sneller door leeg raken ?
Ten tijde van mijn G1 konden we bij de overgang van 1.5 naar 1.6 onze GPS altijd laten aanstaan.
Nu bij de X10 mogen we GPS altijd laten aanstaan ? de batterij zal er niet sneller door leeg raken ?
Ik snap helemaal niets van wat er op die website staat met dat SuperOneClick. Ik heb het erop gezet, en vervolgens het programma gedraait, het meld dat mijn toestel is geroot, maar vervolgens werkt SU niet sluit dit zichzelf af indien ik Superuser start. TItanium Back krijgt ook geen root toegang dus ik neem aan dat het niet gelukt is...GKW schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:37:
En om iets specifieker te zijn: http://forum.xda-develope...p?p=10438890&postcount=10
Half uurtje geleden had ik wel root met z4root op de oude firmware, maar omdat ik niet in het recovery menu kwam heb ik 'm maar even aan PCcompanion gehangen om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, fijn dat gelijk deze update mee kwam en z4root niet meer werkt.
Aangezien ik helemaal niets van al die codes etc. snap
Kan iemand me helpen
Unzip het bestand, kopieer vervolgens de 2 adb.dll bestanden naar de harde schijf van je pc. Koppel je telefoon met je pc. Run het adb.exe bestand en daarna het superoneclick.exe bestand. Voila je mobiel is geroot. Wellicht moet je je mobiel even rebooten.
Christiandevrie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:42:
[...]
Ik snap helemaal niets van wat er op die website staat met dat SuperOneClick. Ik heb het erop gezet, en vervolgens het programma gedraait, het meld dat mijn toestel is geroot, maar vervolgens werkt SU niet sluit dit zichzelf af indien ik Superuser start. TItanium Back krijgt ook geen root toegang dus ik neem aan dat het niet gelukt is...
Half uurtje geleden had ik wel root met z4root op de oude firmware, maar omdat ik niet in het recovery menu kwam heb ik 'm maar even aan PCcompanion gehangen om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, fijn dat gelijk deze update mee kwam en z4root niet meer werkt.
Aangezien ik helemaal niets van al die codes etc. snap
Kan iemand me helpen
Je kopieert gewoon alles, dan hoef je alleen superoneclick te starten en die start adb zelf. Wel je usb debug aanzetten.
Thanks! Gelukt zo! Next question =D
Ik heb de custom rom gedownload van hier. Nu kom ik ook al in het menu van xrecovery, maar wanneer ik instal update.zip from sdcard kies geeft hij, evenals bij de custom rom van pagina 1 van deze thread, installation aborted, there is no such file as update.zip.
Nu heb ik uiteraard al geprobeerd het .zip bestand te renamen naar update.zip, maar helaas =P Als ik kies voor de optie install custom, installeert hij wel iets, maar heb ik nog steeds de standaard SE rom, waar ik juist zo graag van af wil....
Wat doe ik hier fout?!
Thanks alvast!
Ik heb de custom rom gedownload van hier. Nu kom ik ook al in het menu van xrecovery, maar wanneer ik instal update.zip from sdcard kies geeft hij, evenals bij de custom rom van pagina 1 van deze thread, installation aborted, there is no such file as update.zip.
Nu heb ik uiteraard al geprobeerd het .zip bestand te renamen naar update.zip, maar helaas =P Als ik kies voor de optie install custom, installeert hij wel iets, maar heb ik nog steeds de standaard SE rom, waar ik juist zo graag van af wil....
Wat doe ik hier fout?!
Thanks alvast!
eawert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:49:
Unzip het bestand, kopieer vervolgens de 2 adb.dll bestanden naar de harde schijf van je pc. Koppel je telefoon met je pc. Run het adb.exe bestand en daarna het superoneclick.exe bestand. Voila je mobiel is geroot. Wellicht moet je je mobiel even rebooten.
[...]
Ook maar eens geprobeerd, gedaan volgens die uitgebreide guide in verband met mijn onkunde.
Het resultaat bij het restoren van de "back-up":
"Checking MD5 sums...
MD5 mismatch!"
en nu?
"Checking MD5 sums...
MD5 mismatch!"
en nu?
C00P schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:20:
Ik weet het niet, maar waarom probeer je niet deze ROM
Erg snel en erg mooi.
Ik heb de standaard van de eerste pagina erop gekregen \o/ Ik heb het zip-bestand dat je download uitgepakt, en het zip-bestand dat daarin staat op mijn sd kaart gezet... en vervolgens deze geflashed =)
Thanks iig voor de rootacces info!
Thanks iig voor de rootacces info!
Please read 2de alinea in dat topic.Christiandevrie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:15:
Ook maar eens geprobeerd, gedaan volgens die uitgebreide guide in verband met mijn onkunde.
"Checking MD5 sums...
MD5 mismatch!"
en nu?
[...]
If you get a md5 "mismatch" error, smartgardens has posted a solution HERE. Or some have said renaming the folder, for example, "Eminence v1.2" to Eminence_v1.2" works also.
[ Voor 19% gewijzigd door C00P op 14-01-2011 17:06 ]
Goededag,
Zijn er mensen die een custom rom draaien? Ik heb zojuist de telefoon van mijn vriendin geroot + de xrecovery geïnstalleerd. Alles ging prima. Vervolgens heb ik een custom 2.2 rom geïnstalleerd. Ook dat ging goed. Het probleem is echter wanneer deze is opgestart, alles om de 2/3 seconden herhaald.... Alsof er om de 2;/3 seconden een lag in zit..
ZIjn er meer mensen die dit hebben?
Zijn er mensen die een custom rom draaien? Ik heb zojuist de telefoon van mijn vriendin geroot + de xrecovery geïnstalleerd. Alles ging prima. Vervolgens heb ik een custom 2.2 rom geïnstalleerd. Ook dat ging goed. Het probleem is echter wanneer deze is opgestart, alles om de 2/3 seconden herhaald.... Alsof er om de 2;/3 seconden een lag in zit..
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Hier staat wat info....Possible schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:11:
Goededag,
Http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=908791
Heeft de X10 nou ondertussen wel of geen multi-touch mogelijkheid? wil het apparaat misschien voor mijn vriendin aanschaffen maar multi-touch is toch wel handig!
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Nog niet, maar komt dmv een update welke begin 2011 wordt vrijgegeven.Henkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:54:
Heeft de X10 nou ondertussen wel of geen multi-touch mogelijkheid? wil het apparaat misschien voor mijn vriendin aanschaffen maar multi-touch is toch wel handig!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
en met een custom Rom? is het dan
wel nu al te realiseren?
wel nu al te realiseren?
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Verwijderd
http://tinyurl.com/4p5ww8m hier staat alles precies beschrevenHenkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:20:
en met een custom Rom? is het dan
wel nu al te realiseren?
Hallo allen,
Ik draai inmiddels een dikke week de "blue sparks" rom, een verbouwde 2.1 ROM. Alles werkt, is functioneel en ziet er goed uit. Ook fijn is dat alle standaard sony ericsson zooi eruit is gesloopt (mediascape, timescape etc).
Meer info over de rom hier: http://forum.xda-develope...hread.php?t=892688&page=7
zeker het proberen waard!
Ik draai inmiddels een dikke week de "blue sparks" rom, een verbouwde 2.1 ROM. Alles werkt, is functioneel en ziet er goed uit. Ook fijn is dat alle standaard sony ericsson zooi eruit is gesloopt (mediascape, timescape etc).
Meer info over de rom hier: http://forum.xda-develope...hread.php?t=892688&page=7
zeker het proberen waard!
Verwijderd
ontzettend blij met zidhu's 2.2 rom met xperia10users zwarte thema erover plus BlackMarket van diezelfde persoon, die market ziet er nou echt geweldig uit. Alles te downloaden op xda bij X10 - Theme and Apps middels xrecovery, echt ontzettend makkelijk. Telefoon draait nu eindelijk als een dolle zonder lags en batterijverbruik is plusminus 2 volle dagen. Echt een aanrader!
Hier alle uitleg:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905586
Hier alle uitleg:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 13:21 ]
Dual touch voor ieder rom volgens XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920669
getest op 2.1-rooted-zdz 2.0.2.A.0.24
update:
[GUIDE] Make Dual Touch Work in EVERY app on 2.1 ROMS
Werkt met:
Gallerij
Mytracks
Rainy Days
Buienradar
gewone browser (werkt na update link hierboven)
Maps 5.0.0 #5014 (werkt na update link hierboven)
Werkt niet:
Mediascape
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920669
getest op 2.1-rooted-zdz 2.0.2.A.0.24
update:
[GUIDE] Make Dual Touch Work in EVERY app on 2.1 ROMS
Werkt met:
Gallerij
Mytracks
Rainy Days
Buienradar
gewone browser (werkt na update link hierboven)
Maps 5.0.0 #5014 (werkt na update link hierboven)
Werkt niet:
Mediascape
[ Voor 65% gewijzigd door Wai_AM op 20-01-2011 11:02 ]
Dit is nog steeds een beta ROM ?Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:19:
ontzettend blij met zidhu's 2.2 rom met xperia10users zwarte thema erover plus BlackMarket van diezelfde persoon, die market ziet er nou echt geweldig uit. Alles te downloaden op xda bij X10 - Theme and Apps middels xrecovery, echt ontzettend makkelijk. Telefoon draait nu eindelijk als een dolle zonder lags en batterijverbruik is plusminus 2 volle dagen. Echt een aanrader!
Hier alle uitleg:
De camera enzo werkt niet ?
Ik zie niets erover staan op XDA. Wat ik me meer afvraag: werkt dualtouch in deze rom?C00P schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:21:
[...]
Dit is nog steeds een beta ROM ?
De camera enzo werkt niet ?
Ik heb mijn 2.1 custom ROM echt heel fijn en gearangeerd, alles staat perfect, zalig gewoon.
Maar nu wil ik ook wel eens die 2.2 ROM proberen, kan ik gewoon in xrecovery een backup van de huidige ROM maken ? en erna deze gewoon terug flashen zodat ik terug mijn oude huidige ROM heb ?
Stel dat die 2.2 mij enorm aanstaat, is het niet mogelijk de settings van de 2.1 (geïnstalleerde programma's, plaatsen waar de icoontjes stonden enz.) mee over te nemen ? bespaart me een heel pak werk.
Maar nu wil ik ook wel eens die 2.2 ROM proberen, kan ik gewoon in xrecovery een backup van de huidige ROM maken ? en erna deze gewoon terug flashen zodat ik terug mijn oude huidige ROM heb ?
Stel dat die 2.2 mij enorm aanstaat, is het niet mogelijk de settings van de 2.1 (geïnstalleerde programma's, plaatsen waar de icoontjes stonden enz.) mee over te nemen ? bespaart me een heel pak werk.
Ziet er verdomd goed uit !Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:19:
Hier alle uitleg:
Is deze ROM klaar voor dagelijks gebruik ? werkt alles ?
Er zou zopas een nieuwe update zijn, en morgen zou er gewerkt worden aan de nieuwe update voor de Theme, daar ga ik nog even op wachten.
me happy
Dat vraag ik mij ook af, ik zal het eens proberen vandaag of morgen. Veel applicatiedata kun je backuppen met Titanium Backup iig.C00P schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:31:
Ik heb mijn 2.1 custom ROM echt heel fijn en gearangeerd, alles staat perfect, zalig gewoon.
Edit: De 2.2 versie heeft een update gekregen, zie XDA. Foto's maken is nu mogelijk, filmen nog niet. Verder zijn er nog enkele dingen die me er van weerhouden om het te installeren, zoals:
closing certain apps/activities cause ROM to crash/reboot ('SD Card is safe to remove')
[ Voor 19% gewijzigd door Knul op 21-01-2011 10:07 ]
Verwijderd
gebeurd echt heel weinig.. enige echte nadeel is dat je nog geen andere themes kan draaien..Knul schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:02:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, ik zal het eens proberen vandaag of morgen. Veel applicatiedata kun je backuppen met Titanium Backup iig.
Edit: De 2.2 versie heeft een update gekregen, zie XDA. Foto's maken is nu mogelijk, filmen nog niet. Verder zijn er nog enkele dingen die me er van weerhouden om het te installeren, zoals:
[...]
Nou, dat er geen themes kunnen worden gedraaid vind ik niet zo'n heel groot nadeel. Ik las echter dat ook WiFi tehtering ontbreekt, en dat de flash nog een beetje buggy werkt (iets met dataverbinding) en dat zijn de 2 punten die ik eigenlijk wil hebben uit 2.2Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:46:
[...]
gebeurd echt heel weinig.. enige echte nadeel is dat je nog geen andere themes kan draaien..
Inderdaad. Flash is voor mij een groot voordeel... als dat goed werkt ga ik ook overKnul schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:46:
[...]
Nou, dat er geen themes kunnen worden gedraaid vind ik niet zo'n heel groot nadeel. Ik las echter dat ook WiFi tehtering ontbreekt, en dat de flash nog een beetje buggy werkt (iets met dataverbinding) en dat zijn de 2 punten die ik eigenlijk wil hebben uit 2.2. Ik blijf dus nog fijn even bij mijn 2.1 Eternity rom, met dual touch.
XXXVI
Verwijderd
iemand hier de 2.2 ROM van trip al erop gezet?(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917956) Heb deze en de FreeX10 beta2 ROM erop gehad maar moet zeggen dat ik die van trip beter vind draaien.
Verwijderd
Nee, ik wil er pas mee aan de slag gaan als alles werkt en ze stabiel zijn. Wat is trouwens een goede apk voor back-uppen van (persoonlijke) gegevens?
Ik heb nu deze ROM erop gezet. Ben tot nu toe matig tevreden. Flash werkt goed, alleen krijg ik 1x in de zoveel tijd de melding : The process android.process.media has stopped unexpectedly. Please try again.
Heul irritant. Ik ga nu die van trin eens proberen.
Verwijderd
denk dat de beta2 van trip vanavond of morgen uit komt met cynagon modKnul schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:41:
Ik heb nu deze ROM erop gezet. Ben tot nu toe matig tevreden. Flash werkt goed, alleen krijg ik 1x in de zoveel tijd de melding : The process android.process.media has stopped unexpectedly. Please try again.
Ik heb deze al een tijdje (een weekje ofzo) draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:28:
iemand hier de 2.2 ROM van trip al erop gezet?(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917956) Heb deze en de FreeX10 beta2 ROM erop gehad maar moet zeggen dat ik die van trip beter vind draaien.
Ben wel 2 dagen geleden even op een andere ROM gegaan (om de camera te testen van die andere rom). Maar waar ik vooral de camera voor gebruik (barcodescanner e.d.) werkt nog niet.
Dus heb ik die van Trip er weer opgezet.
Persoonlijk vind ik dat de meest stabiele rom die er op dit moment is.
Heb de 2.2 rom van FREEX10 er weer af gegooid. Teveel random crashes en freezes. Ik zit nu weer terug op 2.1 Eternity ROM met Dualtouch, bevalt me nog uitstekendstreamnl schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:36:
[...]
Ik heb deze al een tijdje (een weekje ofzo) draaien.
Ben wel 2 dagen geleden even op een andere ROM gegaan (om de camera te testen van die andere rom). Maar waar ik vooral de camera voor gebruik (barcodescanner e.d.) werkt nog niet.
Dus heb ik die van Trip er weer opgezet.
Persoonlijk vind ik dat de meest stabiele rom die er op dit moment is.
Even een korte vraag. Ik zelf gebruik Android 2.2 op mijn HD2. Ik heb een vriend die de X10 heeft met Android 2.1 een APK gestuurd voor z4root. Bij het openen hiervan geeft hij een Parse error aan. Hij opent de APK wel direct via Gmail.
Ik heb de startpost gelezen en zie daar nog wel gewoon de Z4root tussen staan dus nu mijn vraag;
Werkt Z4root nog voor de X10 op Android 2.1?
Zo ja; moet de APK dan via ES File Explorer worden geopend?
Ik zag in de startpost ook nog een link naar XDA met een handleiding maar als Z4root nog gewoon werkt kies ik liever daar voor
Bedankt!
Ik heb de startpost gelezen en zie daar nog wel gewoon de Z4root tussen staan dus nu mijn vraag;
Ik zag in de startpost ook nog een link naar XDA met een handleiding maar als Z4root nog gewoon werkt kies ik liever daar voor
Z4 root werkt NIET meer vanaf firmware versie 2.0.2.A.0.24. Firmware versie ervoor werkt wel.mickjuh schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:34:
Even een korte vraag. Ik zelf gebruik Android 2.2 op mijn HD2. Ik heb een vriend die de X10 heeft met Android 2.1 een APK gestuurd voor z4root. Bij het openen hiervan geeft hij een Parse error aan. Hij opent de APK wel direct via Gmail.
Ik zag in de startpost ook nog een link naar XDA met een handleiding maar als Z4root nog gewoon werkt kies ik liever daar voorBedankt!
Om 2.0.2.A.0.24 te rooten volg XDA New Rooting method for 2.1 | updated for 2.0.2.A.0.24 | 9/01/2011
Hey Tripnraver, is het waar dat je een heup gebroken hebt onder de douche ?
Op XDA zijn ze ondertussen gek aan het worden, ze willen jou ROM proberen
Op XDA zijn ze ondertussen gek aan het worden, ze willen jou ROM proberen
Verwijderd
Hallo ik heb sinds 2 weken nu een x10 met de originele rom, ik heb de x10 direct geroot met z4root.
Ik wilde nu met xrecovery jit gaan installeren, maar dit lukt niet.
Wat heb ik gedaan:
Z4root (permanent root)
busybox geinstalleerd
xrecovery geinstalleerd, daarna gerund en er komen 3 vinkjes.
Telefoon uit en nadat sony er komt te staan back button klikken.
Ik kom maar niet in het xrecovery menu.
Ook heb ik xrecovery files uit de map res--> raw map. (chargemon, busybox en xrecovery.tar).en heb deze gekopieerd met Root Explorer naar de root in /system/bin
Help/ik wil namelijk ook wel eens gaan testen met andere roms, maar ik kom nu niet eens in xrecovery.
Mijn sony x10 is verder nog helemaal origineel met android 2.1
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Wat heb ik gedaan:
Z4root (permanent root)
busybox geinstalleerd
Ook heb ik xrecovery files uit de map res--> raw map. (chargemon, busybox en xrecovery.tar).en heb deze gekopieerd met Root Explorer naar de root in /system/bin
Help/ik wil namelijk ook wel eens gaan testen met andere roms, maar ik kom nu niet eens in xrecovery.
FlashTool 2.0.5Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:21:
Hallo ik heb sinds 2 weken nu een x10 met de originele rom, ik heb de x10 direct geroot met z4root.
Wat heb ik gedaan:
Z4root (permanent root)
busybox geinstalleerd
Help/ik wil namelijk ook wel eens gaan testen met andere roms, maar ik kom nu niet eens in xrecovery.![]()
Verwijderd
Thanx! Ik ga het proberen, maar hoe kan ik dan jit of een nieuwe rom installeren?FlashTool 2.0.5
Ik heb het al weg voor elkaar om multitouch met flashTool te installeren.
Hier hetzelfde probleem. Heb mn X10 net binnen en wil graag al die zooi van SE er af hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:35:
[...]
Thanx! Ik ga het proberen, maar hoe kan ik dan jit of een nieuwe rom installeren?
Flashtool 0.2.5 werkt prima, Xrecovery installeren ook echter het laden van een nieuwe rom voor aan het begin op de "back" knop te drukken wil gewoon niet. De telefoon blijft hangen op het SE logo.
Heb nu al 3x opnieuw geflasht en xrecovery op meerdere manieren geinstalleerd. Begin in er aardig moe van te worden......
was toch makkelijker op WinMO
Verwijderd
Ja bij mij het zelfde probleem heb ook al op meerdere manieren xrecovery geinstalleerd, met win mob lukte het mij altijd. Hopelijk kan iemand uitleggen hoe je met flashtool 0.2.5 er een nieuwe rom en of JIT kunt installeren.tijmeng schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Heb mn X10 net binnen en wil graag al die zooi van SE er af hebben.
Flashtool 0.2.5 werkt prima, Xrecovery installeren ook echter het laden van een nieuwe rom voor aan het begin op de "back" knop te drukken wil gewoon niet. De telefoon blijft hangen op het SE logo.
Heb nu al 3x opnieuw geflasht en xrecovery op meerdere manieren geinstalleerd. Begin in er aardig moe van te worden......
was toch makkelijker op WinMO
Als ik op de back knop druk gebeurt er helemaal niets. Telefoon boot gewoon door of blijft hangen.
Ik heb het nu over de die 3 bestanden (chargemon, busybox, xrecovery.tar) die je in /system/bin
moet zetten...
Als je dat doet, doe je dat met bijv root explorer.
Zorg ervoor dat je dit ziet:

Als je dit ziet, dan zet je die 3 bestanden pas bij.
Als je daarna wederom root explorer opstart, moeten ze er ook bij staan.
Dan zou het eigenlijk goed moeten gaan.
Dan moet je met het opstarten (als er sony ericsson komt te staan) op de back knop blijven "tappen" totdat je bij xrecovery bent.
Succes
PS HIER staat eigenlijk al de info die je nodig hebt.
moet zetten...
Als je dat doet, doe je dat met bijv root explorer.
Zorg ervoor dat je dit ziet:
Als je dit ziet, dan zet je die 3 bestanden pas bij.
Als je daarna wederom root explorer opstart, moeten ze er ook bij staan.
Dan zou het eigenlijk goed moeten gaan.
Dan moet je met het opstarten (als er sony ericsson komt te staan) op de back knop blijven "tappen" totdat je bij xrecovery bent.
Succes
PS HIER staat eigenlijk al de info die je nodig hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door streamnl op 28-01-2011 16:52 . Reden: link toevoegen ]
thx voor de reactie. Ik zal het proberen.
1: Flashtool naar .24 generic
2: Flashtool voor root
3: installatie van Busybox uit de market
4: Xrecovery 0.2 van xda
5: openen Xrecovery: 3 groene vinkjes na klikken
6: met root explorer gecheckt of bestanden er stonden in system/bin
7: reboot en back button
resultaat: telefoon hangt op SE tekst
En oja, welke aap heeft er ooit bedacht Moxier op te zetten, wat een waardeloze exchange app is dat, de enige reden waarom ik een custom rom wil.
En oja, welke aap heeft er ooit bedacht Moxier op te zetten, wat een waardeloze exchange app is dat, de enige reden waarom ik een custom rom wil.
Ik heb net weer de orginele SE erop gezet om te kijken of ik vergeten was.
Maar als ik dit doe, lukt het bij mij wel.
Ik ga ook niet terug naar een eedere versie. Ik heb dus gewoon de nieuwste versie.
Er is 1 verschil. Ik gebruik hiervoor de flashtool niet en die vinkjes gedeelte ook niet. Ik doe het "Manual Installation" gedeelte van de XDA site.
Maar als je eigenlijk alleen Moxier eraf wil halen, waarom doe je dat niet via Titanium Backup (van de market).
Dan weet je meteen of je echt root hebt en dat het niet daar aan ligt.
Maar als ik dit doe, lukt het bij mij wel.
Ik ga ook niet terug naar een eedere versie. Ik heb dus gewoon de nieuwste versie.
Er is 1 verschil. Ik gebruik hiervoor de flashtool niet en die vinkjes gedeelte ook niet. Ik doe het "Manual Installation" gedeelte van de XDA site.
Maar als je eigenlijk alleen Moxier eraf wil halen, waarom doe je dat niet via Titanium Backup (van de market).
Dan weet je meteen of je echt root hebt en dat het niet daar aan ligt.
tijmeng schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:55:
thx voor de reactie. Ik zal het proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 28-01-2011 19:01 ]
Verwijderd
Ik heb het nu handmatig gedaan en telefoon hangt ook op SE logo
Ik heb geen id hoe ik het verder nog moet proberen.
batterij eruit halen en weer terug instoppen helpt wel eens.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:08:
Ik heb het nu handmatig gedaan en telefoon hangt ook op SE logo![]()
Heb xRecovery nog niet geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:35:
[...]
Thanx! Ik ga het proberen, maar hoe kan ik dan jit of een nieuwe rom installeren?
Wel flashtool gebruikt:
- Root access
- Optimize (jit v2)
- clean (moxie troep weg en vele andere zooi)
handig tooltje voor de noob, of mensen die zich niet willen verdiepen zoals ik
Mn X10 komt uit de 2e week van 2011 zie ik achter de batterij staan. Maybe ligt het daaraan. Ik kan wel rooten met de flashtool, maar software deleten met danwel de flashtool danwel titanium lukt niet (ja ik heb roottoegang).
begin t onderhand erg irritant te vinden
Als jij Titanium opstart, zie je dan dit onder in je scherm staan?tijmeng schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:14:
Mn X10 komt uit de 2e week van 2011 zie ik achter de batterij staan. Maybe ligt het daaraan. Ik kan wel rooten met de flashtool, maar software deleten met danwel de flashtool danwel titanium lukt niet (ja ik heb roottoegang).
Zie je dit niet, dan heb je GEEN root.
Zie je dit wel, dan kan je nog iets proberen.
Als hij opgestart is, zie je onderaan 3 "knoppen".
Druk op de middelste waar Problems? staat en dan Yes, do it.
Hij installeert dan Busybox.
Probeer het dan nog eens.
Succes.
Verwijderd
Als dat ooit gebeurt, degene die er mee bezig is lijkt de handdoek in de ring te gooien. Fijn zo'n x10, sony laat het afweten en de doehetzelfers hoor ik ook al ik weet niet hoelang zeggen dat de 2.2 bijna af is maar intussen werken de meest cruciale zaken niet....only sonyVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:22:
Nee, ik wil er pas mee aan de slag gaan als alles werkt en ze stabiel zijn. Wat is trouwens een goede apk voor back-uppen van (persoonlijke) gegevens?

Gaan we de bootloader ooit kunnen kraken ?
Sony is een expert in beveiligen, kijk naar de PS3.
Verwijderd
Tot die tijd hebben ze het redelijk gedaan en blijkbaar is de X10 ook zeer goed beveiligd..C00P schreef op zondag 30 januari 2011 @ 06:42:
Als de bootloader gekraakt is, kan ook de linux kernel geupdate worden.Cinner schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:59:
Wat is eigenlijk het voordeel van het kraken van de bootloader als custom roms al mogelijk zijn?
Van de huidige 2.2 en 2.3 roms werken niet alle functies, simpelweg omdat ze genoodzaakt zijn met de oude kernel van 2.1 te blijven werken.
Bedankt, helder.Maikel205 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:52:
[...]
Als de bootloader gekraakt is, kan ook de linux kernel geupdate worden.
Van de huidige 2.2 en 2.3 roms werken niet alle functies, simpelweg omdat ze genoodzaakt zijn met de oude kernel van 2.1 te blijven werken.
Oh ja joh?C00P schreef op zondag 30 januari 2011 @ 06:42:
De PS3 is onlangs gekraakt, omdat Sony Ericsson als sleutel een constante variabele gebruikte:
int getRandomNumber()
{
return 4;
}
offtopic:
Het is waarschijnlijk meer iets van 332laslfkj2903kdfjiea9238gncmasdf. Maar dat terzijde.
Het is waarschijnlijk meer iets van 332laslfkj2903kdfjiea9238gncmasdf. Maar dat terzijde.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Hallo,
Pas m'n telefoon geflashed en dual touch geinstalleerd. Werkt allemaal prima en ik heb ook het idee dat hij erg gevoelig is en goed reageert, alles loopt erg soepel........behalve de app drawer. Deze loopt ontzettend schokkerig. Iemand enig idee hoe dit komt en beter nog; hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt.
Pas m'n telefoon geflashed en dual touch geinstalleerd. Werkt allemaal prima en ik heb ook het idee dat hij erg gevoelig is en goed reageert, alles loopt erg soepel........behalve de app drawer. Deze loopt ontzettend schokkerig. Iemand enig idee hoe dit komt en beter nog; hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb eindelijk jit weten te installeren doormiddel van de flash tool, maar ik wil ook wel graag eens een andere rom gaan proberen, ik krijg nog steeds xrecovery niet geïnstalleerd, ook niet met jullie tips, ik klik me rot op de back button bij het opstarten.
Maar hoe zou ik met flashtool mijn rom kunnen vervangen?
Maar hoe zou ik met flashtool mijn rom kunnen vervangen?
Het beste kun je dan een home screen replacement installeren, zoals Launcher Pro. Die heeft zijn eigen app drawer die soepeler loopt.micheleind schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:16:
alles loopt erg soepel........behalve de app drawer. Deze loopt ontzettend schokkerig. Iemand enig idee hoe dit komt en beter nog; hoe ik het kan verhelpen?
Ik draai ADW launcher EX, erg tevreden over en liep idd ook erg soepel.......tot aan het moment van Flashen.Cinner schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Het beste kun je dan een home screen replacement installeren, zoals Launcher Pro. Die heeft zijn eigen app drawer die soepeler loopt.
Jongens, voordat iedereen alles weer door elkaar gaat halen, Sony en Sony Ericsson zijn twee wezenlijk verschillende bedrijven. Sony Ericsson trekt dan wel steeds meer de kant op van Sony met het gebruik van merknamen(Walkman BRAVIA, PlayStation) en ook de slogan(make.believe) maar het bedrijf is nog steeds maar 50% in handen van Sony. Dat het overkomt alsof het een echt Sony bedrijf is komt vooral omdat Ericsson zelf zich niet meer op consumenten markt begeeft sinds het opstarten van de joint-venture.thijsje66 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:29:
[...]
Oh ja joh?
De PS3 is onlangs gekraakt, omdat Sony Ericsson als sleutel een constante variabele gebruikte:
[...]
offtopic:
Één ding is in ieder geval heel zeker, de mensen die bij Sony Computer Entertainment Inc. de beveiliging voor de PS3 hebben ontwikkeld hebben niks van doen met de beveiliging van welke Sony Ericsson telefoon dan ook, met uitzondering van wellicht de XPERIA Play omdat dat uiteindelijk ook een PlayStation-product is. Maar conclusies trekken uit de beveiliging van de PS3 is in ieder geval niet bijster slim
Het valt me op dat het veel kinderachtiger aan toe gaat op XDA.
Komende van de Dream valt dit me toch wel op.
Komende van de Dream valt dit me toch wel op.
Ik denk ook niet dat Sony helpt bijnde Xperia Play, het zijn, zoals je al zei, twee verschillende bedrijven. Wat waarschijnlijker is, is dat SE gewoon de merknamen van Sony gebruikt, omdat die bekend zijn onder het grote publiek. Iedereen kent de Playstation, maar als jij zegt Xperia Arc gaat het overgrote deel niet weten wat je bedoelt. Naamsbekendheid is alles.Rctworld schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:23:
[...]
Jongens, voordat iedereen alles weer door elkaar gaat halen, Sony en Sony Ericsson zijn twee wezenlijk verschillende bedrijven. Sony Ericsson trekt dan wel steeds meer de kant op van Sony met het gebruik van merknamen(Walkman BRAVIA, PlayStation) en ook de slogan(make.believe) maar het bedrijf is nog steeds maar 50% in handen van Sony. Dat het overkomt alsof het een echt Sony bedrijf is komt vooral omdat Ericsson zelf zich niet meer op consumenten markt begeeft sinds het opstarten van de joint-venture.
Één ding is in ieder geval heel zeker, de mensen die bij Sony Computer Entertainment Inc. de beveiliging voor de PS3 hebben ontwikkeld hebben niks van doen met de beveiliging van welke Sony Ericsson telefoon dan ook, met uitzondering van wellicht de XPERIA Play omdat dat uiteindelijk ook een PlayStation-product is. Maar conclusies trekken uit de beveiliging van de PS3 is in ieder geval niet bijster slim
En mijn opmerking over de PS3: Dat was om het argument 'Sony is een beveiligingsexpert' te ontkrachten. Ze faalden hard met de PS3 .
Als Sony niet direct mee heeft gewerkt aan de XPERIA Play dan denk ik toch nog steeds wel dat het product eerst door Sony goedgekeurd zal moeten worden, ze maken immers wel gebruik van hun merknamen en om die merknamen te beschermen dienen producten daarvan ook wel aan een bepaalde kwaliteit te voldoen natuurlijkthijsje66 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:03:
[...]
Ik denk ook niet dat Sony helpt bijnde Xperia Play, het zijn, zoals je al zei, twee verschillende bedrijven. Wat waarschijnlijker is, is dat SE gewoon de merknamen van Sony gebruikt, omdat die bekend zijn onder het grote publiek. Iedereen kent de Playstation, maar als jij zegt Xperia Arc gaat het overgrote deel niet weten wat je bedoelt. Naamsbekendheid is alles.
En mijn opmerking over de PS3: Dat was om het argument 'Sony is een beveiligingsexpert' te ontkrachten. Ze faalden hard met de PS3 .
Overigens is het hele verhaal over de PS3 natuurlijk onzin, de 360 en Wii waren binnen een aantal dagen na launch gekraakt terwijl de PS3 het nog 4 jaar volgehouden heeft. Dat noem ik toch echt wel een goede beveiliging
Ik heb vandaag weer is geprobeerd mijn telefoon te rooten sinds ik gewoon alle standaard rotzooi van Sony Ericsson eraf wil hebben. Ik heb hiervoor al manual root etc. geprobeerd maar ik snap er geen snars van want alles wordt zo onduidelijk uitgelegd en er zijn 2934984 manieren om het te doen. Anyway sinds kort is er dus de flashtool 0.2.6 dus ik dacht ideaal even mijn phone rooten dual touch erop gooien en alle rotzooi eraf gooien, maar niet dus.
Ik krijg met de flashtool 0.2.6 deze error als ik mijn telefoon probeer te rooten:
03/019/2011 13:19:58 - WARN - Please check your Phone and 'ALLOW' Superuseraccess!
03/019/2011 13:20:10 - ERROR - Please Accept root permissions on the phone
Het proces van rooten verloopt zonder problemen maar nadat mijn phone is gereboot dan krijg ik deze error met de flashtool als ik "Ask Root Perms" druk. Er is één iemand op XDA forums die deze error ook had maar nadat deze de driver "Gordan's gate flash driver" had geinstalleerd had deze de error niet meer. Helaas, als ik deze driver installeer heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Tevens kan ik niet op de XDA forums posten sinds ik vandaag een account aan heb gemaakt en daarvoor dus 10 dagen moet wachten. Heeft iemand dit probleem ook ondervonden of weet hier een oplossing voor? Ik zou niet weten wat er met Superuseraccess wordt bedoeld...
ps: USB Debug Mode staat aan.
Ik krijg met de flashtool 0.2.6 deze error als ik mijn telefoon probeer te rooten:
03/019/2011 13:19:58 - WARN - Please check your Phone and 'ALLOW' Superuseraccess!
03/019/2011 13:20:10 - ERROR - Please Accept root permissions on the phone
Het proces van rooten verloopt zonder problemen maar nadat mijn phone is gereboot dan krijg ik deze error met de flashtool als ik "Ask Root Perms" druk. Er is één iemand op XDA forums die deze error ook had maar nadat deze de driver "Gordan's gate flash driver" had geinstalleerd had deze de error niet meer. Helaas, als ik deze driver installeer heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Tevens kan ik niet op de XDA forums posten sinds ik vandaag een account aan heb gemaakt en daarvoor dus 10 dagen moet wachten. Heeft iemand dit probleem ook ondervonden of weet hier een oplossing voor? Ik zou niet weten wat er met Superuseraccess wordt bedoeld...
ps: USB Debug Mode staat aan.
Upside down
Weet niet hoe de flashtool werkt maar ik heb vorige week de telefoon van mijn zwager geroot d.m.v. SuperOneClickv1.5.5-ShortFuse. Wat je doet:Pollore schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:47:
Ik heb vandaag weer is geprobeerd mijn telefoon te rooten sinds ik gewoon alle standaard rotzooi van Sony Ericsson eraf wil hebben. Ik heb hiervoor al manual root etc. geprobeerd maar ik snap er geen snars van want alles wordt zo onduidelijk uitgelegd en er zijn 2934984 manieren om het te doen. Anyway sinds kort is er dus de flashtool 0.2.6 dus ik dacht ideaal even mijn phone rooten dual touch erop gooien en alle rotzooi eraf gooien, maar niet dus.
- Zorg dat debug-mode uit staat op de telefoon en blijf in dat menu staan
- Start SOC en klik alvast op root. Hij zal wat proberen te starten en uiteindelijk aangeven dat hij wacht op een connectie
- Sluit de telefoon aan en als hij er om vraagt kies voor alleen opladen, start de debug-mode en bij een vraag klik op Ja/Yes.
Whoops, verkeerde topic, excuses.
[ Voor 88% gewijzigd door Knul op 03-02-2011 16:25 . Reden: Verkeerde topic ]
Verwijderd
Ehrm.... Ik zag dat er nog al wat onenigheid is op het XDA mbt diverse roms.... nu ben ik daar totaal niet handig mee dus vroeg ik me af of er hier al luitjes zijn die een Miui of Cyanogen costom rom hebben draaien en evt kunnen maken?? ik weet dat ze er beide (zijn)waren maar goed niets is meer te vinden helaas... wilde ze wel eens uitproberen....
Begreep dat een van die devs een nederlander was nl?? merk het wel...
Die Def (tripraver) veranderde nogal van ROM's hij maakte een ROM vol met bugs en zonder update begon hij aan een heel ander project.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:12:
Ehrm.... Ik zag dat er nog al wat onenigheid is op het XDA mbt diverse roms.... nu ben ik daar totaal niet handig mee dus vroeg ik me af of er hier al luitjes zijn die een Miui of Cyanogen costom rom hebben draaien en evt kunnen maken?? ik weet dat ze er beide (zijn)waren maar goed niets is meer te vinden helaas... wilde ze wel eens uitproberen....
Zo had hij 3 of 4 projecten gedaan en dan is ie kwaad weggelopen omdat hem iets niet aanstond.
Er zijn echter jongens die hem zijn halve ROM vervolledigen met Z's ROM, deze zou dan nagenoeg perfect moeten werken.
Er is ook een nieuwe radio versie merk ik, 54 genaamd.
Klopt, dit is de radio versie uit de UXP update (firmwareversie 2.1.A.0.435)C00P schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:49:
[...]
Er is ook een nieuwe radio versie merk ik, 54 genaamd.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Verdorie, ik kreeg die 2.2 van Z maar niet aan de gang en heb daarom maar alles gewist wat ik tegenkwam in het Xrecovery menu.
Nu kom ik niet meer in xrecovery en blijft het Sony Ericsson logo de hele tijd staan.
Is hij gebricked ?
Nu kom ik niet meer in xrecovery en blijft het Sony Ericsson logo de hele tijd staan.
Is hij gebricked ?
K thanx mate !Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:37:
ff aan de officiele sony zooi hangen dan is het weer ok
Ik ben mijn root terug kwijt, even fixen
Dan is er waarschijnlijk een update geweest. Gewoon even downgraden.C00P schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:09:
Z4Root werkt niet meer ?
Verwijderd
klopt gewoon die flasher op xda dl-en en hopla root en xrecovery simple as that!!thijsje66 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:05:
[...]
Dan is er waarschijnlijk een update geweest. Gewoon even downgraden.
heb net TMR_CyanogenMod_006a geflashed
werkt deze uberhaupt op onze X10's?
hij start wel op, maar gsm verbinding wil niet, en als ik maar het geringste doe, reboot ie
heb xRecovery 0.3 gebruikt om te flashen
-backup gemaakt
-full wipe
-custom zip install, TMR_CyanogenMod_006a.zip
-custom zip install, gapps_FreeX10.zip
-reboot
iemand een idee?
werkt deze uberhaupt op onze X10's?
hij start wel op, maar gsm verbinding wil niet, en als ik maar het geringste doe, reboot ie
heb xRecovery 0.3 gebruikt om te flashen
-backup gemaakt
-full wipe
-custom zip install, TMR_CyanogenMod_006a.zip
-custom zip install, gapps_FreeX10.zip
-reboot
iemand een idee?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Eindelijk! Weer geroot met superoneclick 1.6.5. Het werkte lekker snel, binnen een minuut was ie geroot. Gereboot en getest! Perfect weer om screenshots te nemen...
kweet niet wat ik fout doe, de FreeX10 ROM wil ook al niet, daar krijg ik niet eens de kans om iets te doen, zodra het lockscreen komt, want dan reboot ie alweer 
anyone, please?
edit: ow, zie net dat je eerst de rom moet flashen, booten en dan daarna pas gapps, ga ik proberen
edit2: nope, maakt geen reet uit, ook zonder gapps gaat het fout
anyone, please?
edit: ow, zie net dat je eerst de rom moet flashen, booten en dan daarna pas gapps, ga ik proberen
edit2: nope, maakt geen reet uit, ook zonder gapps gaat het fout
[ Voor 24% gewijzigd door JarlSX op 04-02-2011 16:56 ]
Ik heb het volgende probleem:
Mijn eerste poging tot een custom ROM op mijn x10 was de Eternity van de OP. Deze is gelukt, werkend en al en was zeer tevreden. Mijn succes maakte mij hebberig en ik wilde ook DualTouch installeren. Ergens is hier een fout ingeslopen, kon niet meer flashen naar mijn recovery-menu, en heb een harde reset moeten doen via SEUS, wat probleemloos ging.
Daarna alles weer opnieuw gedaan, maar als ik nu dezelfde ROM weer installeer gaat alles ook goed, maar... mijn simkaart wordt niet herkend. Hij vraagt geen pin-code, wil niet op WiFi, niets dat draadloos is. Onder andere ROM's, (Freedom nu) heb ik hetzelfde probleem. Alleen na een harde reset ziet wordt mijn sim herkend en maakt hij verbinding met WiFi.
Edit, verdere info: na de harde reset kon ik niet meer rooten met z4root, deze crashte. Ik heb geroot met SuperOneClick.
Mijn eerste poging tot een custom ROM op mijn x10 was de Eternity van de OP. Deze is gelukt, werkend en al en was zeer tevreden. Mijn succes maakte mij hebberig en ik wilde ook DualTouch installeren. Ergens is hier een fout ingeslopen, kon niet meer flashen naar mijn recovery-menu, en heb een harde reset moeten doen via SEUS, wat probleemloos ging.
Daarna alles weer opnieuw gedaan, maar als ik nu dezelfde ROM weer installeer gaat alles ook goed, maar... mijn simkaart wordt niet herkend. Hij vraagt geen pin-code, wil niet op WiFi, niets dat draadloos is. Onder andere ROM's, (Freedom nu) heb ik hetzelfde probleem. Alleen na een harde reset ziet wordt mijn sim herkend en maakt hij verbinding met WiFi.
Edit, verdere info: na de harde reset kon ik niet meer rooten met z4root, deze crashte. Ik heb geroot met SuperOneClick.
[ Voor 7% gewijzigd door rickkier op 04-02-2011 18:39 ]
Probeer je de beta4 te installeren? Dan moet je wel van tevoren de nieuwste officiele firmwareversie 2.1.A.0.435 op je telefoon hebben staan.JarlSX schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:27:
kweet niet wat ik fout doe, de FreeX10 ROM wil ook al niet, daar krijg ik niet eens de kans om iets te doen, zodra het lockscreen komt, want dan reboot ie alweer
anyone, please?
hmmm, hoe zet ik die er dan op?
ik heb nu 2.0.2.A.0.24
gevonden, aan t flashen, ben benieuwd
ik heb nu 2.0.2.A.0.24
gevonden, aan t flashen, ben benieuwd
[ Voor 26% gewijzigd door JarlSX op 04-02-2011 21:39 ]
Nu heeft de nieuwste software versie dualtouch maar is het mogelijk om deze ook in alle apps te laten werken met de methode die hieronder is beschreven?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=921302
Daarnaast geeft mijn telefoon sinds de update een foutmelding als ik de agenda op wil starten. Meer mensen die dit probleem hebben?
Daarnaast geeft mijn telefoon sinds de update een foutmelding als ik de agenda op wil starten. Meer mensen die dit probleem hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door micheleind op 04-02-2011 23:31 ]
blijft knudde
-met xrecovery de backup terug gezet die ik uiteraard had gemaakt
-X10a_2_1_A_0_435_GLOBAL gedownload en geflashed
-met SuperOneClick 1.6.5 Short Fuse geroot
-met root explorer opnieuw xrecovery 0.3 geinstalleerd
-xrecovery geboot, full wipe en weer TMR CyanogenMod 006a geflashed
vervolgens geboot zonder gapps te flashen, maar is meteen onstabiel, kan even (paar seconden) wat doen en hij reboot weer
edit: typisch, omdat het allemaal niet lukte heb ik op een gegeven moment m'n sim kaart in een andere telefoon gestopt, omdat ik bereikbaar wilde blijven
stop net m'n sim erin, doet ie het inees gewoon. niks meer rebooten
opgelost dus
-met xrecovery de backup terug gezet die ik uiteraard had gemaakt
-X10a_2_1_A_0_435_GLOBAL gedownload en geflashed
-met SuperOneClick 1.6.5 Short Fuse geroot
-met root explorer opnieuw xrecovery 0.3 geinstalleerd
-xrecovery geboot, full wipe en weer TMR CyanogenMod 006a geflashed
vervolgens geboot zonder gapps te flashen, maar is meteen onstabiel, kan even (paar seconden) wat doen en hij reboot weer
edit: typisch, omdat het allemaal niet lukte heb ik op een gegeven moment m'n sim kaart in een andere telefoon gestopt, omdat ik bereikbaar wilde blijven
stop net m'n sim erin, doet ie het inees gewoon. niks meer rebooten
opgelost dus
[ Voor 19% gewijzigd door JarlSX op 05-02-2011 00:25 ]
Google is je vriend:micheleind schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:30:
Nu heeft de nieuwste software versie dualtouch maar is het mogelijk om deze ook in alle apps te laten werken met de methode die hieronder is beschreven?
Settings - Toepassingen - toepassingen beheren - menu toets (- filter - alles) - agenda - gegevens wissen
Weet alleen nog niet of ik dit een verbetering vind, je knt nu niet alleen de agenda laten weergeven, alleen in combinatie met maand weergave (beiden half scherm). Misschien nog even wennen.
Ik heb mij enorm geërgerd aan 2.2, dus nu ben ik terug naar 2.1 welke een mooie update heeft gekregen :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832253
Ik wacht gewoon op de stabiele 2.2, en hopelijk 1 zip bestand, nu is het teveel een gedoe.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832253
Ik wacht gewoon op de stabiele 2.2, en hopelijk 1 zip bestand, nu is het teveel een gedoe.
kan iemand me aan de odex files helpen die bij mediascape horen?
gaat om mediascape.odex en MediascapePluginManager.odex
alvast bedankt!
never mind, mediascape gaat helemaal niet lukken op zo'n nieuwe rom, zelfs SE vond het teveel werk
op zoek naar alternatieven, dus
gaat om mediascape.odex en MediascapePluginManager.odex
alvast bedankt!
never mind, mediascape gaat helemaal niet lukken op zo'n nieuwe rom, zelfs SE vond het teveel werk

op zoek naar alternatieven, dus
[ Voor 35% gewijzigd door JarlSX op 08-02-2011 15:44 ]
Is de info over het debranden in de TS nog steeds actueel ? Kan ik d.m.v het aanpassen van de Build.prop file mijn t-mobile branded X10 debranden, en indien nodig weer terug naar de t-mobile versie zetten via SEUS ?
Hier en daar in het topic lees ik namelijk dat het niet meer gaat via SEUS, en soms wil de TS wel eens achterhaald zijn, vandaar dat ik het even zeker wil weten.
Hier en daar in het topic lees ik namelijk dat het niet meer gaat via SEUS, en soms wil de TS wel eens achterhaald zijn, vandaar dat ik het even zeker wil weten.
Verwijderd
Ik gebruik altijd PC companion ervoor(als ik de build.prop aanpas) en dat werkt nog steeds primaFlyEragon schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:30:
Is de info over het debranden in de TS nog steeds actueel ? Kan ik d.m.v het aanpassen van de Build.prop file mijn t-mobile branded X10 debranden, en indien nodig weer terug naar de t-mobile versie zetten via SEUS ?
Ik wil graag wat uitleg,
Ik heb hier 2 regels als voorbeeld. En ik wil graag weten wat er met de 2de regel precies
word bedoeld. Met andere woorden, wat doet die regel?
Dus de dd if= en de of= verhaal
adb push app/Phonebook.apk /sdcard/Phonebook.apk
adb shell dd if=/sdcard/Phonebook.apk of=/system/app/Phonebook.apk
Alvast bedankt.
Ik heb hier 2 regels als voorbeeld. En ik wil graag weten wat er met de 2de regel precies
word bedoeld. Met andere woorden, wat doet die regel?
Dus de dd if= en de of= verhaal
adb push app/Phonebook.apk /sdcard/Phonebook.apk
adb shell dd if=/sdcard/Phonebook.apk of=/system/app/Phonebook.apk
Alvast bedankt.