3.x is voor tablets, niet voor telefoons.
Ohja, 4.x is weer voor smartphones zie ik...
Denken jullie dat die straks nog te draaien valt op een X10 ?
Denken jullie dat die straks nog te draaien valt op een X10 ?
Ik denk niet dat er dan nog actieve ondersteuning vanuit de community zal zijn. De enige echt goeie custom ROM die er gaat komen zal Cyanogenmod zijn en dat team krijgt actieve ondersteuning vanuit Sony Ericsson met drivers en support. Ik denk niet dat diezelfde support er voor de X10 nog zal zijn tegen die tijd aangezien de X10 dan alweer een oud toestel is.
Met de huidige software kan hij echter nog best een tijdje mee en is het gewoon een volwaardige Gingerbread-generatie smartphone.
Met de huidige software kan hij echter nog best een tijdje mee en is het gewoon een volwaardige Gingerbread-generatie smartphone.
Unlocked bootloader nu, zie het nu er tot nu toe nog niet echt van in, heb hem draaien met de laatste MiUi.
Anoniem: 368035
door de unlockede bootloader hebben we CM7 support gekregen. Daarnaast is nu ook EXT4 mogelijk en zijn er nog vele andere mogelijkheden.Metalbuster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:13:
Unlocked bootloader nu, zie het nu er tot nu toe nog niet echt van in, heb hem draaien met de laatste MiUi.
Ik heb wat hulp nodig met het rooten en flashen van mijn zusjes telefoon. Ik geef toe dat ik niet het hele topic heb doorlezen, maar er is zoveel informatie dat ik niet kan vinden wat ik zoek.
Ik hoop dat jullie bereid zijn om mij te helpen.
Op mijn zusjes telefoon staat android 2.1 en omdat haar telefoon nogal wat kuren vertoonde wou ik haar helpen door het te rooten en een custom rom te installeren. Ik heb zelf een desire waar ik dit meedere keren zonder problemen heb gedaan.
Maar nu op deze telefoon zit ik vast in een bootloop. Ik vermoed doordat ik de verkeerde methode heb gebruikt die misschien alleen werkt met andriod 2.3
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196808
Ik heb deze methode gebruikt en alles lijkt te kloppen tot aan het punt waar je xrecovery moet gaan installeren. Dus het laatste punt van het verkrijgen van root toegang. Hier blijft hij namelijk in een bootloop zitten.
Kun jullie mij vertellen of dit echt komt doordat ik versie 2.1 heb en wat kan ik hier aan doen? Kan ik nu nog een andere manier gebruiken om root toegang te krijgen of kan ik een stock 2.3 rom flashen en hoe kan ik dit dan doen?
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, er is hier en op XDA zoveel informatie te vinden dat ik momenteel niet meer zie.

Nog 1 vraag, hier zie ik dat ze loader.sin selecteren is dit juist of moet je kernel.sin gebruiken? Ze hebben het namelijk over een kernel downgrade/upgrade.
Ps. Sorry voor de lange en misschien wat onduidelijke post, ik wil zoveel mogelijk informatie geven, maar het is nogal lastig om dit gestructureerd te doen.
Ik hoop dat jullie bereid zijn om mij te helpen.
Op mijn zusjes telefoon staat android 2.1 en omdat haar telefoon nogal wat kuren vertoonde wou ik haar helpen door het te rooten en een custom rom te installeren. Ik heb zelf een desire waar ik dit meedere keren zonder problemen heb gedaan.
Maar nu op deze telefoon zit ik vast in een bootloop. Ik vermoed doordat ik de verkeerde methode heb gebruikt die misschien alleen werkt met andriod 2.3
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196808
Ik heb deze methode gebruikt en alles lijkt te kloppen tot aan het punt waar je xrecovery moet gaan installeren. Dus het laatste punt van het verkrijgen van root toegang. Hier blijft hij namelijk in een bootloop zitten.
Kun jullie mij vertellen of dit echt komt doordat ik versie 2.1 heb en wat kan ik hier aan doen? Kan ik nu nog een andere manier gebruiken om root toegang te krijgen of kan ik een stock 2.3 rom flashen en hoe kan ik dit dan doen?
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, er is hier en op XDA zoveel informatie te vinden dat ik momenteel niet meer zie.

Nog 1 vraag, hier zie ik dat ze loader.sin selecteren is dit juist of moet je kernel.sin gebruiken? Ze hebben het namelijk over een kernel downgrade/upgrade.
Ps. Sorry voor de lange en misschien wat onduidelijke post, ik wil zoveel mogelijk informatie geven, maar het is nogal lastig om dit gestructureerd te doen.
Wat je hier aan het doen bent is 2.3 rooten.
Als je 2.1 hebt en dit gaat doen, dan werkt dat natuurlijk niet.............
Wat je nu beter kan doen is de Generic NL 2.3 downloaden en flashen.
Mocht je alsnog willen rooten dan gewoon de tutorial volgen.
Als je 2.1 hebt en dit gaat doen, dan werkt dat natuurlijk niet.............
Wat je nu beter kan doen is de Generic NL 2.3 downloaden en flashen.
Mocht je alsnog willen rooten dan gewoon de tutorial volgen.
hallo allemaal,
Ik weet niet zeker of ik hier op het goede forum zit, maar ik denk van wel..
Een tijd geleden kon ik niet wachten tot dat android 2.3 uit kwam voor mijn sony ericsson x10 en toen heb ik na heel lang zoeken mijn telefoon kunnen unbranden van kpn naar nordic generic. Dit heeft een hele tijd goed gewerkt. Nu vertoont hij echter allemaal kuren en loopt iedere keer als ik gebeld wordt of wil bellen hartstikke vast. Niet echt handig.. Kunnen jullie mij helpen met een eenvoudige toturial om hem weer te rebranden? Ik heb al naar de link hierboven gekeken, maar dat is voor mij echt te moeilijk.. dat durf ik niet aan.
Een tijd geleden kon ik niet wachten tot dat android 2.3 uit kwam voor mijn sony ericsson x10 en toen heb ik na heel lang zoeken mijn telefoon kunnen unbranden van kpn naar nordic generic. Dit heeft een hele tijd goed gewerkt. Nu vertoont hij echter allemaal kuren en loopt iedere keer als ik gebeld wordt of wil bellen hartstikke vast. Niet echt handig.. Kunnen jullie mij helpen met een eenvoudige toturial om hem weer te rebranden? Ik heb al naar de link hierboven gekeken, maar dat is voor mij echt te moeilijk.. dat durf ik niet aan.
Klinkt inderdaad meer als een probleem met je installatie of zelfs hardware. Heeft niks met het debranden te maken.
Ik vind het trouwens vrij lang duren voordat we een officiële CM release zien. Bij de release voor de 2011 modellen was het nog "enkele dagen". Nu zijn dat al enkele weken.
Ik vind het trouwens vrij lang duren voordat we een officiële CM release zien. Bij de release voor de 2011 modellen was het nog "enkele dagen". Nu zijn dat al enkele weken.
bedankt voor de reacties. Het klinkt misschien dom, maar hoe zorg ik dat hij goed geflasht word?
Pff, die Cyanogen laat nogal op zich wachten..
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Er zijn nogal wat bugs die ze niet gefixt krijgen lijkt het.C00P schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:50:
Pff, die Cyanogen laat nogal op zich wachten..
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Probeer eens de generic NL te flashes via wotan server. Je moet wel een account aanmaken, maar dat is gratis. Vervolgens een programma downloaden. Als je dit programma opstart, moet je inloggen met je nieuwe account. Vergeet deze niet te activeren per email! Je kunt dan alle officiële firmware flashen, waaronder de generic NL versie! Zo heb ik ook de X10 van mijn vriendin geupdate. Die had ook een KPN versie...Hildeline schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:13:
hallo allemaal,
Battle.net || Strava
De eerste nightly's van CM zijn beschikbaar:
http://download.cyanogenmod.com/?device=es209ra
http://download.cyanogenmod.com/?device=es209ra
Nog-niet final versies van Cyanogenmod. Van weg blijven dus, tenzij je wilt testen of het niet erg vind tegen bugs aan te lopen.
Oke goed om te zien dat zij nu ook voor de X10 ontwikkelen.
Momenteel draai ik deze #MIUI 1.10.28 pRiMe van Oodie...krijg alleen wifi niet aan de praat helaas...
Momenteel draai ik deze #MIUI 1.10.28 pRiMe van Oodie...krijg alleen wifi niet aan de praat helaas...
Welke kernel gebruik je daarbij? Luke's?
Ja die, maar wanneer ik ook maar een andere installeer dan loopt ie vast.
Dat geldt ook wanneer ik bootmanager 1.3 installeer dan blijft ie haken in het opstrartscherm, daarom kan ik niet die wifi zip installeren helaas.
Het is nu wachten op een nieuwe rom waarbij de wifi het gewoon doet...
Wat gebruiken jullie? Rom+Kernel
Dat geldt ook wanneer ik bootmanager 1.3 installeer dan blijft ie haken in het opstrartscherm, daarom kan ik niet die wifi zip installeren helaas.
Het is nu wachten op een nieuwe rom waarbij de wifi het gewoon doet...
Wat gebruiken jullie? Rom+Kernel
[ Voor 5% gewijzigd door wezzal op 01-11-2011 16:17 ]
Stock ROM met Doom's FS kernel. Gewoon omdat ik alle bugs weer eens zat was en ik nu met smart zit te wachten op de official CM.
Weet iemand of de unlocked bootloader voor altijd is, ook al herstel je hem weer naar fabrieks instellingen via PC Companion?
Heb dezelfde combinatie als jij nu. Voelt toch minder soepel aan als die MIUMI van Oodie...Op wifi na heb ik geen bugs gevonden...
Doom's kernel gebruik ik ook alleen omdat daar alle recovery dingen al ingebakken zitten, puur uit gemakzucht. Stock ROM is gewoon 100% bugvrij met als nadeel dat het inderdaad allemaal wat minder snel is dan bijvoorbeeld MIUI. Het nadeel van MIUI vond ik dat er altijd dingen waren die niet fatsoenlijk werkte. Lange tijd was dat de camera, toen WiFi tethering en toen weer de beruchte databug.
Ik hoop dat wanneer CM7 uit komt deze gewoon in orde is en ik de komende tijd niet meer van ROM hoef te wisselen.
Ik hoop dat wanneer CM7 uit komt deze gewoon in orde is en ik de komende tijd niet meer van ROM hoef te wisselen.
Ik heb niet zelf uitgeprobeerd om hem weer te locken maar volgens deze tread kan dat gewoon.wezzal schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:11:
Weet iemand of de unlocked bootloader voor altijd is, ook al herstel je hem weer naar fabrieks instellingen via PC Companion?
Ja daarmee kan het inderdaad, al zie ik niet in waarom je dat zou willen. Zelfs in garantiegevallen... Maar dat is zo ongeveer de enige manier, SEUS zal er in ieder geval niet aan komen.
Draai op dit moment CM7.1.0 (FXP045, unlocked bootloader, geen data bug en FXP Kernel).
Beste ROM ooit gemaakt voor de X10. Alles werkt en de hele rom is erg snel.
Deze rom zorgt er voor dat mijn X10 minstens nog een jaar mee kan!
Beste ROM ooit gemaakt voor de X10. Alles werkt en de hele rom is erg snel.
Deze rom zorgt er voor dat mijn X10 minstens nog een jaar mee kan!
ik hou niet zo van die nightly builds, maar op de cyanogen forum zag ik het volgende:
Dus nog heel eventjes!!!Guys as soon as jereplea fixes the video lag we will have a fully working cyanogen mod. And we will finally have a Rom in the stable section. Btw it has been confirmed that the data bug is 100 percent gone in FXP 045. I tested it myself
ik verwacht dat de stable versie in week 47 uitkomt, volgens de changelog wordt volgende week (fxp46) een en andere gefixed voor de x10 maar nog geen goede video playback...http://code.google.com/p/freexperia/ Dit zal die week daarna dan wel komen.avec_style schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:30:
ik hou niet zo van die nightly builds, maar op de cyanogen forum zag ik het volgende:
[...]
Dus nog heel eventjes!!!
De snelheid en het feit dat het Cyanogenmod is, wegen voor mij op tegen de lag bij video playback. Kijk bijna nooit video's namelijk..
Probeer eens de generic NL te flashes via wotan server. Je moet wel een account aanmaken, maar dat is gratis. Vervolgens een programma downloaden. Als je dit programma opstart, moet je inloggen met je nieuwe account. Vergeet deze niet te activeren per email! Je kunt dan alle officiële firmware flashen, waaronder de generic NL versie! Zo heb ik ook de X10 van mijn vriendin geupdate. Die had ook een KPN versie...
[/quote]
Bedankt! Dit is precies wat ikzocht
[/quote]
Bedankt! Dit is precies wat ikzocht
Beste tweakers,
Sinds ik een reset heb gedaan met mijn x10 kan ik niet meer gebeld worden. Ik krijg dan een in gesprek toon (bezet) en het ligt niet aan de simkaart. Bellen kan wel.
Probleem is dat mijn usb-ingang van mijn x10 kapot is en ik dus geen SEUS kan gebruiken of de telefoon kan flashen/rooten. Heeft iemand een idee waar het aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Ik draai android 2.3.3 (smalband 2.1.71 / kernel 2.6.29)
Sinds ik een reset heb gedaan met mijn x10 kan ik niet meer gebeld worden. Ik krijg dan een in gesprek toon (bezet) en het ligt niet aan de simkaart. Bellen kan wel.
Probleem is dat mijn usb-ingang van mijn x10 kapot is en ik dus geen SEUS kan gebruiken of de telefoon kan flashen/rooten. Heeft iemand een idee waar het aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Deze vraag heeft niks te maken met custom ROM's, beter kun je hem hier stellen: Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6mark_139 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:30:
Beste tweakers,
Er gaan nogal wat geruchten dat CM7 ontwikkeling gestaakt is en dat ze voor CM9 (ICS) gaan, aan de andere kant wordt dat ook weer tegen gesproken. Iemand ergens al een officiële statement kunnen vinden daarover?
Ik zou het op z'n zachtst gezegt kut vinden als ze stoppen met CM7 ontwikkeling, want dat was zo'n beetje mijn enige hoop een fatsoenlijke ROM. Hij is al grotendeels klaar en gebruik FXP047 met tevredenheid, maar af is hij nog niet.
Ik zou het op z'n zachtst gezegt kut vinden als ze stoppen met CM7 ontwikkeling, want dat was zo'n beetje mijn enige hoop een fatsoenlijke ROM. Hij is al grotendeels klaar en gebruik FXP047 met tevredenheid, maar af is hij nog niet.
Anoniem: 171449
Hallo, ik krijg binnenkort na 16weken in reparaties te hebben gezeten eindelijk een nieuwe x10.
Alleen nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen, rooten custom rom erop enz..
Maar wat moet ik nu allemaal doen om een cm7 erop te zetten? Rooten, en dan xrecovery en dan cm7 erop via xrecovery. Moet ik ook ander kernel erop zetten? Ik ben het allemaal even kwijt er is in die 16 weker zoveel veranderd.
Alleen nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen, rooten custom rom erop enz..
Maar wat moet ik nu allemaal doen om een cm7 erop te zetten? Rooten, en dan xrecovery en dan cm7 erop via xrecovery. Moet ik ook ander kernel erop zetten? Ik ben het allemaal even kwijt er is in die 16 weker zoveel veranderd.
hier heb je een beschrijving om vanaf stock 2.3.3 cm7 te installeren. Root is niet benodigd.
Kort gezegd: bootloader unlocken, de cm7 kernel installeren middels flashtool en daarna met cwm recovery cm7+google apps vanaf je sd-kaart installeren.
Kort gezegd: bootloader unlocken, de cm7 kernel installeren middels flashtool en daarna met cwm recovery cm7+google apps vanaf je sd-kaart installeren.
Anoniem: 171449
Thanx,
Waarom moet je er een nieuw kernel opzetten?
En is het echt nodig om de bootloader te unlocken?
Wat is het verschil tussen de bootloader en de kernel, wat doen ze?
Zijn er anders ook andere goede x10 roms, ik was ook altijd wel benieuwd naar de blue sparks rom (http://www.malabarth.comeze.com/BlueSparks/) moet ik voor deze rom ook een geunlockte bootloader hebben?
Waarom moet je er een nieuw kernel opzetten?
En is het echt nodig om de bootloader te unlocken?
Wat is het verschil tussen de bootloader en de kernel, wat doen ze?
Zijn er anders ook andere goede x10 roms, ik was ook altijd wel benieuwd naar de blue sparks rom (http://www.malabarth.comeze.com/BlueSparks/) moet ik voor deze rom ook een geunlockte bootloader hebben?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 171449 op 09-12-2011 13:05 ]
Ik heb een groot probeem, een rom is net mislukt en nu blijft hij rebooten en kom ook niet in xrecovery.
ik baal echt als een stekker ik had de wolfsrom goed werkend, maar deze gaat buiten mijn kennis.
ik baal echt als een stekker ik had de wolfsrom goed werkend, maar deze gaat buiten mijn kennis.
SEUS downloaden, op software herstellen/updaten drukken en de instructies volgenamoi schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:22:
Ik heb een groot probeem, een rom is net mislukt en nu blijft hij rebooten en kom ook niet in xrecovery.
Vriendin van me heeft een witte X10 met 2.3.x, maar ik kan duidelijk merken dat het niet zo soepel meer draait.
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met een custom rom van ICS op een X10 ?
Als ik bij de review kijk van een Nexus S wordt er vanuit Google een hoop verbeterd. (soepeler en sneller, ondanks dat het "oudere" hardware is).
Vind dat eventueel wel een serieuze optie voor haar. Zeker als ik ook lees dat het mogelijk is om met SEUS terug te gaan naar "locked" 2.3.x.
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met een custom rom van ICS op een X10 ?
Als ik bij de review kijk van een Nexus S wordt er vanuit Google een hoop verbeterd. (soepeler en sneller, ondanks dat het "oudere" hardware is).
Vind dat eventueel wel een serieuze optie voor haar. Zeker als ik ook lees dat het mogelijk is om met SEUS terug te gaan naar "locked" 2.3.x.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik heb een MUIU ICS rom gedraaid, maar ik vond hem toch nog wel erg buggy (veel crashes, geen werkende WiFi etc). Ik draai nu een 2.3 Wolfbreak rom, die uitstekend bevalt. Je krijgt hierbij ook veel functies van de Arc en Ray, zoals de Bravia Engine.D_Jeff schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:22:
Vriendin van me heeft een witte X10 met 2.3.x, maar ik kan duidelijk merken dat het niet zo soepel meer draait.
Ik heb genoeg van mijn stock 2.3 rom. Welke rom adviseren jullie om te draaien op de x10? Ik heb nog een locked bootloader. Is het mogelijk om WB's rom te draaien zonder je bootloader te unlocken? En weet iemand een handige walktrough hoe de boel te flashen/unlocken? Er zijn zoveel threads op XDA
Anoniem: 114616
Ik vind de UXP van SE uitmuntend dus mis dat ook meteen als het niet in een rom zit maar momeneel draai ik een heerlijke rom, DonutHD. Zeer snelle stabiele rom!bartsled schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:12:
Ik heb genoeg van mijn stock 2.3 rom. Welke rom adviseren jullie om te draaien op de x10? Ik heb nog een locked bootloader. Is het mogelijk om WB's rom te draaien zonder je bootloader te unlocken? En weet iemand een handige walktrough hoe de boel te flashen/unlocken? Er zijn zoveel threads op XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1375413
Heb net ook maar even de DonutHD geprobeerd. (ik was namelijk niet heel tevreden met Wolfbreak want hij liep vaak vast)
Tot nu toe ziet het er wel leuk uit. Hopelijk blijft deze een beetje stabiel draaien totdat ik mijn toestel vervang.
Tot nu toe ziet het er wel leuk uit. Hopelijk blijft deze een beetje stabiel draaien totdat ik mijn toestel vervang.
DonutHD ziet er inderdaad leuk uit. Is die te flashen met een locked BL? De opening post is niet echt overzichtelijk. Wat is nu de rom en wat zijn skins?
Download:bartsled schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:04:
DonutHD ziet er inderdaad leuk uit. Is die te flashen met een locked BL? De opening post is niet echt overzichtelijk. Wat is nu de rom en wat zijn skins?
ROM ( Deze moet je als eerste installeren )
http://www.multiupload.com/8BW3556D69
Ik ben fan van de UI van SE dus ik heb daarna deze erop gezet:
Full ( timescape, facebook inside xperia, toetsenbord, enz. )
http://www.multiupload.com/V9Q28WLIK4
Al het andere zijn gewoon thema's die je hierna kan installeren. Gebruik deze rom nu al meerdere dagen en hij blijft stabiel en snel, tevens geen vastlopers. Accuduur durf ik niks over te zeggen want mijn toestel al 2 jaar oud dus weet niet hoe erg dat achteruit kan gaan.
Super, duidelijker kan ik het niet hebben. Wifi tethering, camera etc. werkt vloeiend?
Hee tweakers!
aangezien mijn x10 zo traag als wat is zou ik er graag een costum rom op hebben.
maar ik heb geen idee welke room goed is, suggesties?
eisen: Wifi, Camera etc. stabiel, geen crashed, toegang tot market.
Alleen weet ik niets van rooten. wat kan er mis gaan? iemand nog een nub friendly tutorial btw?
aangezien mijn x10 zo traag als wat is zou ik er graag een costum rom op hebben.
Alleen weet ik niets van rooten. wat kan er mis gaan? iemand nog een nub friendly tutorial btw?
Kijk naar mijn post 5 of wat boven die van jou en lees de reacties.jessy100 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:15:
Hee tweakers!
okay, maar heb jij hem al draaien? aan de hand van welke TuT heb je dit gedaan? (die openings post is best wel slecht)bartsled schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:44:
[...]
Kijk naar mijn post 5 of wat boven die van jou en lees de reacties.
EDIT: ik heb inmiddels de freexperia draaien! een vriend van mij gedaan! blaast je telefoon echt nieuw leven in als deze zo traag als wat is.
[ Voor 18% gewijzigd door jessy100 op 26-01-2012 22:51 ]
Op XDA staa trouwens een aantal interessante roms nu, ook met de nieuwste APK's van de xperia S.
Anoniem: 353137
Ik heb even een vraagje over de baseband.
Mag je zomaar elke baseband installeren die je vind..??
Voor de Xperia Arc heb je bijvoorbeeld baseband .64, baseband .58, etc..
Is elke baseband in elk land toegestaan, of is dat weer beperkt aan de plek waar je zit?
Of ontvang je met de verkeerde baseband gewoon geen netwerk?
Mag je zomaar elke baseband installeren die je vind..??
Voor de Xperia Arc heb je bijvoorbeeld baseband .64, baseband .58, etc..
Is elke baseband in elk land toegestaan, of is dat weer beperkt aan de plek waar je zit?
Of ontvang je met de verkeerde baseband gewoon geen netwerk?
Nee, blijf bij de baseband van de X10. De laatst nieuwe is 71 en er is eigenlijk geen reden om die niet te gebruiken. De baseband van de 2011 lijn loopt niet gelijk met die van de 2010 (waaronder X10) modellen.
Ik gebruik ook gewoon .71 en ben er zeer tevreden over. Heb al tig roms geinstalleerd en 't werkt altijd prima
Anoniem: 453736
Snapt iemand dit? Ik krijg deze melding als ik een nieuwe ROM wil installeren in Clock work mod recovery 5.
Amend scripting (update-script) is no longer supported.
Amend scripting was deprecated by Google in Android 1.5.
It was necessary to remove it when upgrading to the ClockworkMod 3.0 Gingerbread based recovery.
Please switch to Edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages
Ik heb ergens gelezen dat de rom hierop aangepast moet worden. CM7 zou hier al op aangepast moeten zijn, maar als ik dit probeer te installeren krijg ik een error.
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd. Ik heb zelfs ergens een turtorial gevonden waar je met adb shell wat codes in moest voeren. Dit leidde er alleen maar toe dat mn sdcard geformatteerd raakte. Heeft iemand enig idee hoe ik wel zip bestanden van mn sdcard kan installeren? Krijg hier langzamerhand genoeg van.
Amend scripting (update-script) is no longer supported.
Amend scripting was deprecated by Google in Android 1.5.
It was necessary to remove it when upgrading to the ClockworkMod 3.0 Gingerbread based recovery.
Please switch to Edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages
Ik heb ergens gelezen dat de rom hierop aangepast moet worden. CM7 zou hier al op aangepast moeten zijn, maar als ik dit probeer te installeren krijg ik een error.
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd. Ik heb zelfs ergens een turtorial gevonden waar je met adb shell wat codes in moest voeren. Dit leidde er alleen maar toe dat mn sdcard geformatteerd raakte. Heeft iemand enig idee hoe ik wel zip bestanden van mn sdcard kan installeren? Krijg hier langzamerhand genoeg van.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 453736 op 28-04-2012 17:30 ]
Hoe root je momenteel een Xperia X10 op 2.3.3 ?
Is er een makkelijke methode ?
Hoe geraak je vervolgens aan een recovery om een custom rom te kunnen flashen ?
Is er een makkelijke methode ?
Hoe geraak je vervolgens aan een recovery om een custom rom te kunnen flashen ?
Mijn X10 was ook zo traag als dikke str*nt geworden en na de positieve ervaringen met DonutHD hier gelezen te hebben, heb ik mij gisteren aan mijn eerste rootpoging gewaagd.
Middels flashtool heb ik roottoegang verkregen:
http://androxyde.github.com/Flashtool/
Daarna heb ik xrecovery in de recoveryfolder van flashtool gezet om de recoverysoftware te installeren via flashtool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=859571
Daarna heb ik het stappenplan van DonutHD gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574185
Ik draai nu superstabiel en snel DonutHD 2.2.6. Wat een openbaring, heerlijk vlot weer, zowel in gewoon gebruik als bij gamen en ik ben erg te spreken over de UI, eenvoudig en overzichtelijk.
Als je nog even door moet met je X10 een dikke aanrader.
Oh ja, als je problemen hebt met het herkennen van je X10 in USB debugging mode, moet je deze hebben:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193066
Middels flashtool heb ik roottoegang verkregen:
http://androxyde.github.com/Flashtool/
Daarna heb ik xrecovery in de recoveryfolder van flashtool gezet om de recoverysoftware te installeren via flashtool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=859571
Daarna heb ik het stappenplan van DonutHD gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574185
Ik draai nu superstabiel en snel DonutHD 2.2.6. Wat een openbaring, heerlijk vlot weer, zowel in gewoon gebruik als bij gamen en ik ben erg te spreken over de UI, eenvoudig en overzichtelijk.
Als je nog even door moet met je X10 een dikke aanrader.
Oh ja, als je problemen hebt met het herkennen van je X10 in USB debugging mode, moet je deze hebben:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193066
[ Voor 9% gewijzigd door BlackBull op 23-05-2012 21:47 ]
Is er momenteel al een werkende ICS release voor de X10, zonder bugs?
nee, wel met --> http://www.androidauthority.com/xperia-x10-ics-miui-4-50791/steeeef schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:05:
Ik probeer via xRecovery de laatste versie van FXP op mijn x10 te zetten (FXP-cm-9-20120616-UNOFFICIAL-es209ra.zip) maar krijg hier telkens een Status 7 error.
Installing Update...
assert failed: getprop("ro.product.device") == "
X10i" l l getprop("ro.build.product") == "X10i"
l l getprop("ro.product.board") == "X10i" l l
getprop("ro.product.device") == "X10a" l l
getprop("ro.build.product") == "X10a" l l getpro
p("ro.product.board") == "X10a" l l getpr
op("ro.product.device") == "es209ra" l l getprop(
ro.build.product" == "es209ra" l l getprop("ro.
product.board") == "es209ra"
E:Error in sdcard/FXP-cm-9-20120616-UNOFFICIAL-es209ra.zip
(Status 7)
Installation aborted.
iemand die hier een oplossing voor heeft?
Installing Update...
assert failed: getprop("ro.product.device") == "
X10i" l l getprop("ro.build.product") == "X10i"
l l getprop("ro.product.board") == "X10i" l l
getprop("ro.product.device") == "X10a" l l
getprop("ro.build.product") == "X10a" l l getpro
p("ro.product.board") == "X10a" l l getpr
op("ro.product.device") == "es209ra" l l getprop(
ro.build.product" == "es209ra" l l getprop("ro.
product.board") == "es209ra"
E:Error in sdcard/FXP-cm-9-20120616-UNOFFICIAL-es209ra.zip
(Status 7)
Installation aborted.
iemand die hier een oplossing voor heeft?
Deze vraag is inmiddels al weer bijna 2 maanden geleden gesteld. Ik heb sinds kort een X10, en dit is me eerste Android apparaat.steeeef schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:05:
En de eerste vraag die ik heb, en ik hoop niet dat het een vreemde/domme vraag is... HOE kom ik in me mappen?!
[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 07-07-2012 22:22 ]
Rotterdam
Wat bedoel je met "in me mappen"? Wat wil je daar doen?GS88 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:22:
[...]
Deze vraag is inmiddels al weer bijna 2 maanden geleden gesteld. Ik heb sinds kort een X10, en dit is me eerste Android apparaat.
En de eerste vraag die ik heb, en ik hoop niet dat het een vreemde/domme vraag is... HOE kom ik in me mappen?!Moet ik daarvoor me telefoon ook rooten, of is een root alleen om je toestel 'kaal' te maken? (Zoals bij Google Nexus modellen een android zonder Fabrikantendingen?) Welke voordelen brengt een ROM nog meer?
Meestal voldoet een file explorer zoals ES File Explorer, hier is geen root voor nodig (tenzij je aanpassingen wilt maken in systeem directories).
Root toegang geeft je volledige toegang tot je telefoon. Het haalt een stukje beveiliging weg, wat ook gevaarlijk kan zijn.
Daarna kun je eventueel custom ROM's draaien, zodat je meer of nieuwere functionaliteiten krijgt. Deze hebben vaak nadelen, zoals niet (goed) werkende hardware (camera, GPS, enz). Dit is vooral het geval bij nieuwere Android versies die niet officieel zijn uitgebracht door de fabrikant.
Het is inmiddels gelukt.. ik wou de naam van een muziekbestandje wijzigen.. maar in de muziekplayer lukte dat niet, en daarom wou ik de map achterhalen (wat nu gelukt is).
Nou komt er nog een vraag in me op.. Als ik een app heb gedownload slaat ie dat op bij het intern geheugen van de telefoon zelf.. als je vervolgens de app verplaatst naar de SD kaart via het instellingenmenu.. blijft er volgens mij nog steeds info achter op het intern geheugen van de telefoon, want die is nog steeds erg weinig. Of ligt dat aan iets anders?
Nou komt er nog een vraag in me op.. Als ik een app heb gedownload slaat ie dat op bij het intern geheugen van de telefoon zelf.. als je vervolgens de app verplaatst naar de SD kaart via het instellingenmenu.. blijft er volgens mij nog steeds info achter op het intern geheugen van de telefoon, want die is nog steeds erg weinig. Of ligt dat aan iets anders?
Rotterdam
Heeft iemand toevallig een snel linkje naar de ftf van de stock SE GB ROM ( X10i_3.0.1.G.0.75_CUST-NL GENERIC 1234-8547.zip ) of heeft iemand hem toevallig ergens staan? Hij is voldoende te vinden op Mediafire maar die download zo belachelijk traag bij mij (5KB/s) dat ik dat voorlopig niet goed zie komen.

Ik wou mijn tel na 2 jaar is omgooien naar een custom rom. ik draaide 2.3.3. dus ik start de flashtool op en krijg de melding dat ik verkeerde software draai. dus ik gooi mijn tel terug naar fabrieks instellingen en reset alles. toen vergat ik dat dus opties als usb debug mode ook weer uit gezet worden. dit wat wel nodig is voor flashen. dus ik begin het flash prosses en krijg ook de melding unplug en start tel en zet die usb debugger eerst aan. maar toen ik wou opstarten kwam mijn tel niet verder meer dan het sony ericsson logo...
HELP wat nu. hoe kan verder komen dan alleen het logo. en pc companion ziet mijn tel niet als ik hem aan de pc gooi. en alle andere flash tools komen ook niet verder omdat ze zeggen dat ik debug tool eerst aan moet zetten.
HELP wat nu. hoe kan verder komen dan alleen het logo. en pc companion ziet mijn tel niet als ik hem aan de pc gooi. en alle andere flash tools komen ook niet verder omdat ze zeggen dat ik debug tool eerst aan moet zetten.
Dit topic is alweer 4 jaar oud. De telefoon nog veel ouder. Maar ik zou graag een wat nieuwere android erop willen. Ik zie hier en daar wel dat zelfs android 4.2 erop draait.
Weet iemand van jullie welke de nieuwere roms zijn? Hoe het flashen gaat dat kan ik allemaal zelf wel uitzoeken, moet geen probleem zijn. Maar ben niet echt up to date voor de rest.
Weet iemand van jullie welke de nieuwere roms zijn? Hoe het flashen gaat dat kan ik allemaal zelf wel uitzoeken, moet geen probleem zijn. Maar ben niet echt up to date voor de rest.
Een tijdje terug heb ik de mijne nog een update gegeven, werkte best goed alleen is het toestel echt oud en heeft het te weinig geheugen. Een paar apps geinstalleerd en het was gedaan met het geheugen.
Daar is omheen te werken, heb ik ook gedaan maar het is lastig. Je moet dan partities gaan maken op de sd, die je vervolgens niet mag verwijderen of je telefoon aansluiten op de computer omdat het dan niet meer werkt.
Voor meer informatie: http://forum.xda-developers.com/xperia-x10
CM10: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2012483
Daar is omheen te werken, heb ik ook gedaan maar het is lastig. Je moet dan partities gaan maken op de sd, die je vervolgens niet mag verwijderen of je telefoon aansluiten op de computer omdat het dan niet meer werkt.
Voor meer informatie: http://forum.xda-developers.com/xperia-x10
CM10: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2012483
Oke dat is jammer,
Heb je een idee hoe dat gaat met het spelletje Summoners war? Want dat is wat ik graag wil gaan doen. Voor de rest ga ik er niets mee doen.
Iig bedankt voor de info!
Heb je een idee hoe dat gaat met het spelletje Summoners war? Want dat is wat ik graag wil gaan doen. Voor de rest ga ik er niets mee doen.
Iig bedankt voor de info!
[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-03-2015 15:49 ]